Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixion
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Ixion

[DPC]TeamGrazzie + KletsCows

Na een teleurstellende degradatie naar C4 begin ik het seizoen met een mooie poleposition gekwalificeerd 5 minuten en 1 seconde voor de offices sluiten }:O.

Was even vergeten dat C4 races een dag eerder zijn.

Er zijn twee andere Nederlanders in mijn groepje (C4G14) maar geen van beiden op GoT volgens mij. Er zijn zo'n 15 actieve rijders. Hopelijk kan ik een team vormen met mijn mede-degradant en sta ik er volgend jaar weer bij in de C3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
Sjeeeee kan niet meer wachten tot morgen zeg. Een week wachten tussen je P en je race is gewoon pure marteling ;). Ben ook erg benieuwd naar hoe snel de nieuwelingen zijn in de groep. Aan het einde van het seizoen weet je wie er voor je hoort te staan en wie niet, maar nu is het lastig in te schatten wat die P14 betekent. Gevoelsmatig denk ik dat er toch wel 4/5/6 managers bijzitten die een te optimistische strategie hebben gekozen. Als dat niet het geval is, is de helft uit C3 nu al sneller dan ik.. :(.

Ook beide mede-tweakers hebben zich gekwalificeerd. Teamy Sempy op de laatste plek ivm met vergeten te repairen en Frank net een stukje achter me. Ik wens jullie alvast veel geluk voor morgen natuurlijk!
Het zit echt vreselijk dicht op elkaar, P16 waar ik dus sta is 0.8s van de pole... Wel beetje geschrokken met hoever ik terug sta, maargoed ik zie het wel in de race ik vermoed dat er een paar inderdaad erg optimistisch zijn. Overigens weet ik van mijn teamgenoot wat hij doet, hij is gewoon altijd snel in de kwalificatie.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zooo, heb de Q weer gedaan en helemaal klaar voor de 1e race van het seizoen...

Heb m'n wagentje op een voorlopige 4e plek gezet op de grid en ben zeer benieuwd welke racestrategie iedereen heeft en waartoe de nieuwe groepsmensen toe in staat zijn... In ieder geval een prima overleg gehad met Dauthi als teammattie en natuurlijk tot een briljante strategie gekomen, morgen maar eens zien hoe dat gaat uitpakken...

GL aan de C4 mensen die vandaag rijden en aan de rest natuurlijk voor morgen!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoge poleskill :) ik heb zelf een verschrikkelijk lage pole skill en scoor dus ook redelijk slecht tijdens Q.. maar dat maakt een superstart skill weer goed, kan starten als een renault met launch control....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
The_FrankO schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:24:
[...]

Het zit echt vreselijk dicht op elkaar, P16 waar ik dus sta is 0.8s van de pole... Wel beetje geschrokken met hoever ik terug sta, maargoed ik zie het wel in de race ik vermoed dat er een paar inderdaad erg optimistisch zijn. Overigens weet ik van mijn teamgenoot wat hij doet, hij is gewoon altijd snel in de kwalificatie.
Ik weet zeker dat er een hoop coureurs de hoge temperatuur onderschatten bij hun banden/pitstopkeuze. verder is het natuurlijk afwachten welke motor iedereen heeft. Het lijkt me niet meer dan logisch dat de BMW(works)-motoren iedereen met een andere keuze nu nog aftroeven in de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lig je goed 3e, krijg je gearbox problemen :/

Laptimes gingen van 1.14 naar 1.27-1.43 :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb zaterdag al mijn Q gedaan omdat ik niet meer kon wachten :P

Sta voorlopig op een mooie P1 maar er moeten nog ongeveer 3 tot 4 mensen de Q doen. Ik verwacht echter niet dat die mij van P1 af zullen stoten maar je weet het nooit.

Hoop alleen dat mijn banden het wel houden met die temperaturen, heb wel een klein risico genomen omdat ik geen data heb maar dat is niet anders. We zullen zien morgen.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Mijn eerste race van het nieuwe seizoen is net afgelopen.
In het begin verliep het vlotjes reed mooi op de 2e plek. Deze werd mij echter na de 1e reeks pitstops ontnomen door de nummer 5 van de race en tot 10 rondes voor het einde leek het een 3e stek te worden. Gelukkig besloot hij zijn motor op te blazen zodat ik alsnog 2e kon worden (op 1 rondje van de ervaren leider weliswaar, maar ik klaag niet!).

Straks rustig het volledige resultaat eens bekijken (drp, benzine-overschotten), maar nu eventjes verder werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Eerste race voor mij is ook net gefinished.
Na de start vanaf pole meteen weggelopen van de rest van het veld. Alleen bij de eerste pitstop eventjes de leiding uit handen moeten geven, maar na 2 rondjes lag ik weer vooraan en liep ik steeds verder weg van de concurrentie.
Het werd nog even spannend toen er in ronde 55 ofzo een melding kwam dat mijn driver een engine-light aan had zien gaan, maar gelukkig had dit geen gevolgen. Uiteindelijk met 28 seconden voorsprong op nummer 2 gefinished.
vrees dat het een redelijk 'saai' seizoen gaat worden in C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brid schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:14:
[...]

Hey die GeePee.
Kom je eindelijk weer mee klagen in de chat, jammer dat je niet terug bij ons in de groep bent terug gekomen.
Zijn je strategieen nog steeds zo optimisties als toen je mijn teammate was?
Wahahahaha strategie ? wa's da? :o Dat haalt alle spanning uit het spel toch 8)
Lukraak op wat buttons klikken en zien wie daar beste in is....
Hoezo dit is geen shooter game....wie beweert dat?
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:43:
[...]

WB Geepee :D altijd gezellig.

Hoe is je bankrekening nu na een jaartje c4? ;)
Ach voorlopig genoeg, ik heb over twee belastingtarieven moeten betalen.
Ga vast bankroet want ook financieel doen ik het op de grove gok en gooi het met bakken de deur uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:01:
[...]

Wahahahaha strategie ? wa's da? :o Dat haalt alle spanning uit het spel toch 8)
Lukraak op wat buttons klikken en zien wie daar beste in is....
Hoezo dit is geen shooter game....wie beweert dat?
Nieuwe sport uitgevonden GeePee? "Random racen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:03:
[...]

Nieuwe sport uitgevonden GeePee? "Random racen"...
Of is dit toch stiekem zand in ogen tegenstanders strooien en heb ik stiekem een complete cliënt/server backend overeind geholpen in mijn c4 offline season, waarbij alles tot 7 cijfers achter de komma geanalyseerd wordt ?

Wie zal het (vooruit) zeggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Voor het eerst in 64 races dat ik dit zie: is 100% of optimal distribution, drie keer achter elkaar, dus het zal wel echt zijn :*)

Na 3 van de 4 laps in de Q sta ik 10e van de 18. Kan nog wel 3 tienden af, wat een 6e of 7e plek zou betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Joss schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:39:
Voor het eerst in 64 races dat ik dit zie: is 100% of optimal distribution, drie keer achter elkaar, dus het zal wel echt zijn :*)

Na 3 van de 4 laps in de Q sta ik 10e van de 18. Kan nog wel 3 tienden af, wat een 6e of 7e plek zou betekenen.
Netjes hoor! Lijkt me wel een magisch moment, een moment wat ik in ieder geval nog niet mee heb mogen maken.. max van 99 % :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Speciaal gevoel ja, maar er zijn vast meer mensen die het al eens hebben gezien :P

Heb mn laatste lap er ook maar doorheen gejast en mijn voorspelling was juist. Heb er nog 0.330s afgereden en sta nu 6e van de 19. Wat mij betreft bovenverwachting, want in de P en W zag het er somberder uit. Maargoed, als ik in de top 10 start ben ik zéér tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24
Hey Joss, Ik ben ook weer gepromoveerd, dit keer naar C3G9, dus als je de OP bijwerkt kan je me daarbij neerzetten!

Zit errug dicht bij elkaar deze eerste Q van het seizoen: de eerste 14 zitten binnen een seconde en plaats 8 tot 22 binnen 0.7 seconde... Zit ik dan toch maar mooi tussen met mijn 11e plek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

@ Joss, feli met de magische 100% (heb ik helaas nog niet mee mogen maken...)

Ik zie trouwens dat Dauthi nog in de OP staat in C3G10, maar da's momenteel toch echt m'n teammattie in C2... mss wel zo aardig om de goede man z'n rechtvolle vermelding te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

En daar gaan we weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En vers van de pers, ik heb een nieuwe teammate... M'n maffiamaatje van afgelopen seizoen lijkt ineens inactief, ondanks zijn supporterfunctie, en laat niks van zich horen. Niet dat ik wat aan hem gehad heb afgelopen seizoen, maar voor het kampioenschap zou die naar alle waarschijnlijkheid beter zijn geweest dan m'n nieuwe teamy. Vers uit C4, en nog niet op snelheid zoals het lijkt. Maar daar gaan we maar eens aan werken dit seizoen. Hij heeft een drp van 74 in 25 races, die moeten we maar eens gaan opkrikken :P
Voor de race van vandaag lijkt het redelijk, ik sta 7e, maar er staan er zeker wat voor me op een stop meer, dus er zijn kansen.. M'n teamy heb ik ongeveer sinds 10 minuten, dus daar heb ik voor de race nog geen contact mee gehad, en staat 10 plekken achter me...

Good luck to you all!!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:30:
@ Joss, feli met de magische 100% (heb ik helaas nog niet mee mogen maken...)

Ik zie trouwens dat Dauthi nog in de OP staat in C3G10, maar da's momenteel toch echt m'n teammattie in C2... mss wel zo aardig om de goede man z'n rechtvolle vermelding te geven ;)
Hmmm, ik heb het idee dat er iets fout is gegaan. Ik heb iedereen opgezocht met de search in F1Time. Dan zou daar de fout moeten zitten...
@B-Force, jij stond al in de C3G9

Edit: Sta nog steeds 6e op de grid :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 20-11-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Ik sta zesde op de grid in mijn eerste race in C3 :). Er staan drie nederlanders voor me, en drie achter me.

Ik ben geswitched naar de tweakers livery _/-\o_

Dus kom maar op met die (regen)race....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Voor GoTers in F1Time.

Rob Kamp C3G11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje verslaafden hierzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb dezelfde teamgenoot als de afgelopen 2 seizoenen en voor de verandering is besloten wat meer met elkaar te overleggen. We hebben nu dezelfde suppliers genomen en ik neem aan dat hij op dezelfde strategie staat voor de race maar nog is hij 2 seconden langzamer dan mij.... daar schiet ik dus ook niets mee op. Hij rijd nog steeds helemaal achteraan :X Hopelijk kan hij mij verrassen in de race maar een 26e plaats op de grid lijkt me geen goede uitgangspositie voor een goede eindklassering.

Voorlopig sta ik nog steeds op P1, niemand lijkt ook in staat mij daar af te kunnen stoten.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:50:
Ik heb dezelfde teamgenoot als de afgelopen 2 seizoenen en voor de verandering is besloten wat meer met elkaar te overleggen. We hebben nu dezelfde suppliers genomen en ik neem aan dat hij op dezelfde strategie staat voor de race maar nog is hij 2 seconden langzamer dan mij.... daar schiet ik dus ook niets mee op. Hij rijd nog steeds helemaal achteraan :X Hopelijk kan hij mij verrassen in de race maar een 26e plaats op de grid lijkt me geen goede uitgangspositie voor een goede eindklassering.
Kortom, je hebt 2 keer de kans gehad om van die prutser af te komen, maar je blijft vol houden dat het een goede keus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

robkamp schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:12:
Ik sta zesde op de grid in mijn eerste race in C3 :). Er staan drie nederlanders voor me, en drie achter me.

Ik ben geswitched naar de tweakers livery _/-\o_

Dus kom maar op met die (regen)race....
Ik gebruik nu ook de tweakerslivery. Voorlopig sta ik op P11 en de meesten hebben al gekwalificeerd dus het zou nog best een leuke race kunnen worden (gezien mijn coureur beter is in racen dan in kwalificeren). Ik hoop alleen dat mijn coureur dit seizoen wat zuiniger doet met het materiaal en meer dan 50 procent van de races gaat finishen (het is wel betrouwbaarder materiaal :) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn rijder was een miskoop. :(
Dacht in C3 te blijven en hem te kunnen trainen. Helaas door gegaan naar C2 en heb nu de slechste rijder van de groep.
DQP wilde ook niet lukken dus dat helpt ook niet.
Dus ik sta 24ste van de 25.
Hopelijk vallen er 20 mensen uit zodat ik nog in de top 10 kom :D

Ik vraag me nu af wat wijsheid is. Veel geld aan motor, gearbox testen uitgeven, rijder trainen en hopen dat ik in C2 kan blijven of alleen richten op mijn onderdelen en weer terug zakken naar C3 met dan een goede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The_DoubleU schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:46:
Dacht in C3 te blijven en hem te kunnen trainen. Helaas door gegaan naar C2 en heb nu de slechste rijder van de groep.

Ik vraag me nu af wat wijsheid is. Veel geld aan motor, gearbox testen uitgeven, rijder trainen en hopen dat ik in C2 kan blijven of alleen richten op mijn onderdelen en weer terug zakken naar C3 met dan een goede auto.
Wil je alleen maar aerotests gaan doen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:
[...]

Stelletje verslaafden hierzo :+
Hey hey hey, don't insult de vaste raceomroeper.... :+

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Marzman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:48:
[...]
Wil je alleen maar aerotests gaan doen?
De motor raak ik weer kwijt aan het eind van het seizoen.
Omdat ik toch niet kan meekomen met de rest heeft het weinig nut om mijn motor te gaan ontwikkelen. Het maakt mij niet uit of ik 25ste ben met 2 of 10 rondjes achterstand.

Als ik dan aerotest doe, mijn coureur train dan heb ik een betere kans in C3 volgend jaar. En dan hopelijk wel een goede rijder om weer in C2 te komen.

Andere optie is om inactief te gaan en weer te beginnen in C4, want ik ga een hoop geld verliezen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
The_DoubleU schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:46:

Nogmaals, dat hoeft niet een belemmering te zijn om in C2 te blijven. Mijn rijder begon in C2G2 vorig jaar op 214 DRP, en werd in de 4e race 8ste. (wel met een beetje geluk:)) Ik zou er gewoon hard voor gaan om zo goed mogelijk te eindigen dit jaar, en gaandeweg ontwikkel je je auto toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The_DoubleU schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:07:
[...]

De motor raak ik weer kwijt aan het eind van het seizoen.
Omdat ik toch niet kan meekomen met de rest heeft het weinig nut om mijn motor te gaan ontwikkelen. Het maakt mij niet uit of ik 25ste ben met 2 of 10 rondjes achterstand.

Als ik dan aerotest doe, mijn coureur train dan heb ik een betere kans in C3 volgend jaar. En dan hopelijk wel een goede rijder om weer in C2 te komen.

Andere optie is om inactief te gaan en weer te beginnen in C4, want ik ga een hoop geld verliezen dit seizoen.
Als je toch verwacht laatste te worden hoef je ook je auto niet 100 % te hebben en geen onderdelen te maken. Je kan dan ook nog wat wear besparen op de vrijetraining, warmup en qualify door die minder te doen. Maar een leuk seizoen heb je dan niet. Is je achterstand zo groot dan? Ik zou er gewoon voor gaan en besparen waar nodig als je geld op is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

dit is mijn coureur.

1 s.paini S.Tingelstad 28 years 301/392 17 races
27 E.Rodriguez Borgonovo T.Owen 40 years 208/257 17 races
28 W.Gerritsen Z.Holland 24 years 156/237 34 races

Ik sta nu 1,860 seconden achter op de nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ervoor gaan en zien waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
The_DoubleU schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:35:
dit is mijn coureur.

Een slechte coureur is denk ik maar een deel van die 1,8 seconden en bovendien een momentopname. De rest kan hem in van alles zitten: setup, DQP%, banden/pitstopstrategie, keuze leveranciers (dure motoren met veel pk's doen het nu eenmaal goed in de Q). Ik zou er gewoon voor gaan en ook engine e.d. blijven ontwikkelen. Mocht halverwege het seizoen blijken dat je inderdaad kansloos bent, dan kan je altijd nog gaan bezuinigen en/of enkel aero-testen.

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor de inactief-optie, dan heb je dit seizoen geen lol aan het spelletje en waarschijnlijk volgend seizoen in C4 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

The_DoubleU schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:35:
dit is mijn coureur.

Als je even naar de historie kijkt van die Rodriguez boven je, zie dat hij met die driver vorig seizoen een aantal zeer nette prestaties heeft neergezet...
Probeer het iig eerst eens wat er mogelijk is (minstens 4/5 races)... je kunt er altijd nog voor kiezen om gas terug te nemen en terug naar C3 te gaan...

(just my humble opinion...)

Edit: Ga zo vanaf de 5e stek van start (met mn Verstappen-start dus weer ff wat winst pakken :P )
Succes allen en een goed debuut in C2 gewenst! (en Requiem natuurlijk een goede voortzetting ;) ) Ik kan helaas niet live erbij zijn... werk hè...

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 20-11-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*O* onderweg *O* positie behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik vind die nieuwe uitval meldingen een stuk leuker :) Alsnog zal het kut voor je zijn als je uitvalt natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn er nieuwe meldingen? Ik begin over een uur, maar zie al wel dat de startgrid niet helemaal klopt. De eerste auto's staan netjes op hun plek, maar de auto's houden te veel afstand waardoor het verder naar achteren niet meer klopt.

Irritant trouwens dat Tadas nog niks heeft gemeld over die team prijsgeld/trophey bug. Dat topic loopt nu al een week en hij heeft nog niet eens gereageerd. Dus niemand weet of het zijn aandacht heeft. Scheelt me toch net iets boven de 4 miljoen als ik mijn teamkampioenschapsgeld van vorig seizoen niet krijg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:10:
Zijn er nieuwe meldingen? Ik begin over een uur, maar zie al wel dat de startgrid niet helemaal klopt. De eerste auto's staan netjes op hun plek, maar de auto's houden te veel afstand waardoor het verder naar achteren niet meer klopt.
Zit in je cache dan, bij mij klopt het inmiddels weer nml.

En wat betreft die meldingen.

Zag er eentje bij ons: Koen De Vuyst The oil and waters temperatures for the engine are approaching dangerous levels. Hij verloor daarna 1.0-1.5s per lap.
Edit: Nog een: Stuart Wilding The driver is having a lot of difficulty finding gears. It's questionable how long they can soldier on
En nog een: Gg Rox-brevard The gearbox is becoming a major concern for the team. There are a lot of worried faces on pit wall.
And again: Matias Becares The driver is reporting the car is undrivable and pulls over so the marshalls can push it to safety. The team boss won't be pleased to see their car retired.

[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 20-11-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:34:
[...]

Zit in je cache dan, bij mij klopt het inmiddels weer nml
Net mijn cache leeggegooid, maar het is nog steeds. IE geprobeerd (ipv Firefox), nog steeds. Het ligt niet aan mijn cache. C3G2 waar ik in zit klopt niet, C3G1 ziet er normaal uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:42:
[...]

Net mijn cache leeggegooid, maar het is nog steeds. IE geprobeerd (ipv Firefox), nog steeds. Het ligt niet aan mijn cache. C3G2 waar ik in zit klopt niet, C3G1 ziet er normaal uit.
Ik zi het, bij G3 staan ze dan weer te ver naar voren. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Echt bizar. In onze groep (c3g9) zit een rijder die wel actief is (logt in enzo), maar niet gekwalificeerd is voor de race. Hij zou volgens z'n ex-groepsgenoten altijd op het laatste moment kwalificeren, maar hij is te laat ofzo :?

Anyway: vertrekken vanaf p12. Ik verbind er nog geen conclusies aan, maar het is toch een lichte teleurstelling. Ik weet dat ik goedkopere suppliers heb genomen dan vorig seizoen en ik heb geen intentie te promoveren, maar het zou leuk zijn als ik er dicht bij zou zitten :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:02:
Echt bizar. In onze groep (c3g9) zit een rijder die wel actief is (logt in enzo), maar niet gekwalificeerd is voor de race. Hij zou volgens z'n ex-groepsgenoten altijd op het laatste moment kwalificeren, maar hij is te laat ofzo :?
Net goed toch :) Dat is het risico van laat kwalificeren (daarom vind ik ook de discussie van tijden die je ziet en voordeel dat je hebt bij laat kwalificeren niet zo boeiend).
Anyway: vertrekken vanaf p12. Ik verbind er nog geen conclusies aan, maar het is toch een lichte teleurstelling. Ik weet dat ik goedkopere suppliers heb genomen dan vorig seizoen en ik heb geen intentie te promoveren, maar het zou leuk zijn als ik er dicht bij zou zitten :Y)
Ik ben vertrokken van P11 en vrij snel gedaald naar 13. Inmiddels rijdt ik 6e, ik hoop alleen dat ik niet te positief was met de strategie want zo te zien staan er behoorlijk wat op een driestopper :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 20-11-2007 18:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

ahhh nog een half uur voordat we los gaan in C3G9......kan niet wachten.

Ben benieuwd of ik mijn goede qual om kan zetten in een goede finish, zou wel mooi zijn om gelijk de eerste race flink wat punten te pakken.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*O* 4e in m'n eerste C2 race *O*

Geweldige race. Al 6e gestart en zag al gauw dat we in een treintje zaten. Ik zat naar mijn idee vast achter de #5 en aangezien die ook in dezelfde ronde naar binnen ging kon ik hem niet inhalen. Hij liep begin van de tweede stint iets op me uit terwijl iemand me van achter kwam inhalen. Dat duurde echter 12 rondjes en toen kwamen de 2e stops er alweer aan. Diegene die me inhaalde ging 1 rondje eerder naarbinnen en daardoor kwam ik er weer voor de baan op.
Eentje voor me kreeg een GB-probleem en eentje out of fuel, waardoor ik opschoof naar 4. Er zaten echter nog wel twee jachthonden achter me die bloed roken. Met een powerboost heb ik deze van me af weten te houden. Wat een race! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Pfff Drama Drama Drama, volgens mij direct gecrashed waardoor ik vroegtijdig naar binnen moest, dus me eerste stop geskipped waardoor ik in het droge met intermediates reed, toen waren me inters versleten maar duurde het nog is 9 ronden voordat ze plofte... en toen zaten we halverwege de race heb ik vanaf dat punt uitgereden. Onderwijl ik kreeg ik ook nog is gearbox problems....
Nou maar hopen dat ik in 1 race al mijn problemen voor de rest van het seizoen heb gehad, zou leuk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Netjes Jos, mooi debuut :). Hier de race maar half kunnen volgen, onder het werken. Zag in ieder geval dat ik op een keurige 7e plek ben geeindigd. Snap nog steeds niet dat er er mensen zijn die vrijwillig 3 stops gaan maken op Silverstone 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wel iritant dat mijn pitstops 2/3 seconde langer duren als bij de snelle jongens. Helaas is daar weinig aan te doen want ik heb een volledige pitcrew die vorig seizoen na elke race een training kregen.

Maar ik zit nog in de top 10 (net, lig 10e) en heb al mijn pitstops gehad. Dus nu wordt het uitrijden en kijken of ik nog wat plaatsjes kan winnen. Volgens mij heeft iedereen toch wel een beetje dezelfde strategie.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 20-11-2007 18:55 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:34:
[...]
En wat betreft die meldingen.

Zag er eentje bij ons: Koen De Vuyst The oil and waters temperatures for the engine are approaching dangerous levels. Hij verloor daarna 1.0-1.5s per lap.
Edit: Nog een: Stuart Wilding The driver is having a lot of difficulty finding gears. It's questionable how long they can soldier on
En nog een: Gg Rox-brevard The gearbox is becoming a major concern for the team. There are a lot of worried faces on pit wall.
And again: Matias Becares The driver is reporting the car is undrivable and pulls over so the marshalls can push it to safety. The team boss won't be pleased to see their car retired.
Dit is ook wel een mooie :)
The rear wing collapses at high speed, but the driver has managed to keep it on track. This may be a long stop.
[edit]
Ik denk dat hij er zelf minder blij mee is ;)
Chris Thomas overtakes Haukur Halfdanarson
Johan Oosting overtakes Haukur Halfdanarson
Chris Hackett overtakes Haukur Halfdanarson
Rokas Kerbelis overtakes Haukur Halfdanarson
Kęstutis Briedis overtakes Haukur Halfdanarson
Gijs Dohmen overtakes Haukur Halfdanarson
Ger Peeters overtakes Haukur Halfdanarson
Ghizdareanu Stefan overtakes Haukur Halfdanarson

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 20-11-2007 19:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 23:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Nou... De naam van het team hangt nu van jou af Marzman... Ik val eens weer uit met mechanische problemen :/ :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hier wordt ik ook wel hopeloos van. Gestart inn het middenveld maar met mijn eenstop lekker naar voren kunnen rijden aangezien er een paar op een driestopper zaten. Krijg ik in ronde twintig een GB melding. Schade viel nog mee en dacht dat ik nog wel een paar puntjes kon sprokkelen. Komt in ronde vijftig de volgende melding, de remmen zijn naar de klote :(
Kortom een heerlijk begin van het seizoen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SideSwipe schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:07:
Nou... De naam van het team hangt nu van jou af Marzman... Ik val eens weer uit met mechanische problemen :/ :P
Ja jammer, ik zag het. Je begon net richting top10 te rijden, gaar dat je dan meteen laatste staat omdat het onderin gewoon doorrijdt op 6 rondes achterstand. Ik heb er een handje van 1/2 rondes voor het einde uit te vallen. Dus nog even afwachten wat er gebeurd :)
[edit]Laatste ronden, banden komen precies uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 20-11-2007 19:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:16:
[...]

Ja jammer, ik zag het. Je begon net richting top10 te rijden, gaar dat je dan meteen laatste staat omdat het onderin gewoon doorrijdt op 6 rondes achterstand. Ik heb er een handje van 1/2 rondes voor het einde uit te vallen. Dus nog even afwachten wat er gebeurd :)
[edit]Laatste ronden, banden komen precies uit :)
Net C3 debuut hoor Marzman, ik verloor bij de start helaas meer plaatsen dan dat ik wilde maar doordat een aantal mensen 3 stops maakten en een korte eerste stint klom ik op naar podium positie en zelfs nog een rondje aan de leiding gereden (wooohooo eerste keer in C3).
Daarna toch door wat mensen ingehaald en uiteindelijk netjes 4de geworden (met de 27ste rijder van het hele gebeuren!!!! *hint hint*) en mijn teamgenoot is de winnaar.

Perfecte race vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MRCL schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:11:
Hier wordt ik ook wel hopeloos van. Gestart inn het middenveld maar met mijn eenstop lekker naar voren kunnen rijden aangezien er een paar op een driestopper zaten. Krijg ik in ronde twintig een GB melding. Schade viel nog mee en dacht dat ik nog wel een paar puntjes kon sprokkelen. Komt in ronde vijftig de volgende melding, de remmen zijn naar de klote :(
Kortom een heerlijk begin van het seizoen :X
En als toppunt heeft de engine het ook nog begeven in de laatste ronde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
charops :Sacha van der Vlier is C3G14. staat (nog) niet in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Helaas niet verder kunnen komen dan p12 :( Het zit gewoon allemaal zo dicht op elkaar, als je bekijkt dat ik 20ste starte met 0,8seconde op de man op poleposition. :( Volgende race kan het er dus compleet anders uit zien.

Ik merk wel dat je wat in het nadeel bent als je direct uit C4 door gerent bent naar C2. Ik verlies aardig wat tijd met de pitstops :( En ik vermoed dat de auto van de meeste ook verder ontwikkeld is. Maar het meeste waar ik tekort op kom is mijn rijder. Die staat op positie 25 bij de statistieken :'(

Nougoed, ik ga ook niet voor promotie maar, zou wel graag met regelmaat punten willen scoren :)

Het valt me op dat het verdelen van de design uren en het resultaat daarvan veranderd is :( Alles is omhoog gegaan om het zo maar te zeggen terwijl ik een paar punten omlaag had verwacht :P Ook lijkt het wear niveau van je onderdelen een stuk lager te zijn geworden. Of ik vergis me compleet :P

MRCL; je moet maar zo zien, beter alle pech in 1 race dan 3 races opeenvolgend ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The_FrankO op 20-11-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik ben 22ste geworden, valt me toch mee. Beetje geluk gehad dat er 4 mensen uitvielen en heb 2 mensen kunnen inhalen.
Mijn DQP was niet erg hoog, maar mijn DRP was een ramp. Iets verkeerd gegaan bij het berekenen.

Dus ik ga proberen om in C2 te blijven. Mocht het onmogelijk blijken na 8 races dan ga ik een andere tactiek doen. Ik heb in ieder geval genoeg geld om trainingen te doen. Dat kan ik niet van iedereen zeggen in onze groep.

Wat me wel opvalt is dat Renault GB erg populair is, op 1 na heeft iedereen Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik heb het ff voor je getest:

Peter Semper The car stops on track with what is being reported by the team as a hydraulics failure.

In ronde 3 al einde verhaal ivm niet repareren na Q. Gelukkig een nette p7 van teamgenoot Requiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Kroketje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:51:
charops :Sacha van der Vlier is C3G14. staat (nog) niet in de OP
Dat mensen t verkeerd opschrijven als ik t zeg snap ik, maar zelfs bij t overtypen? 8)7 Maak er maar van der Flier van :+
Eerste race in C3 opgeklommen van 19e naar een heerlijke 8e plaats :o Valt me in t geheel niks tegen, kijken of we er nog vervolg aan kunnen geven in de rest van het seizoen :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:17:
[...]
Ik heb het ff voor je getest:

Peter Semper The car stops on track with what is being reported by the team as a hydraulics failure.

In ronde 3 al einde verhaal ivm niet repareren na Q. Gelukkig een nette p7 van teamgenoot Requiem.
Niet geheel onvoorspelbaar, maar ook niet je droomdebuut ;)

Waar is deze supporterfunctie trouwens terug te vinden: "DRP and average positions statistics for different sessions of the race." ? Ik zie het niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Yeahhh........................eindelijk
M'n eerste overwinning in F1time 8)

hoop dat ik de rest van het seizoen net zo snel blijf :)
Blue netjes op P2 en degene die uit c2 kwam zakte zwaar door het ijs met een 4 of een 5 stopper _/-\o_

Heeft me wel de pole gekost :'(

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 20-11-2007 20:46 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Mijn debuut in C3G1 zit er ook op.

Na de qualificaties zat de schrik er een beetje in : was slechts 22ste, hoopte stilletjes dat het omwille van de heavy fuelload was en dat ik in de race zelf wel wat hoger zou eindigen. 2stopper bleek inderdaad de beste optie en ben uiteindelijk nog 4de geworden :*)

Teammate ook in de punten, dus voor ons in het seizoen alvast uitstekend begonnen...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Pfff, gegokt... en net niet goed gegokt :P Ging voor een 2 stopper bij best hoge temperatuur. Gevolg een bandje dat plofte en me wat plaatsen heeft gekost. Had meteen in de punten kunnen rijden. Najah, volgende race nog maar eens proberen :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27
brid schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:46:
Yeahhh........................eindelijk
M'n eerste overwinning in F1time 8)

hoop dat ik de rest van het seizoen net zo snel blijf :)
Blue netjes op P2 en degene die uit c2 kwam zakte zwaar door het ijs met een 4 of een 5 stopper _/-\o_

Heeft me wel de pole gekost :'(
Grats Brid, erg netjes.

Zelf ook redelijk tevreden met mijn p8. In ieder geval een beter begin dan vorig seizoen. Grats ook aan de rest van de tweakers, bijna iedereen heeft punten gepakt vanacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Van die 23-25e naar de 9e plek ongeveer. Niet dankzij de 8 uitvallers O-). Het ging beter als verwacht. Jammer dat mijn driver niet wat beter is :9. Volgende race in de punten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Erg knap gereden brid, dit wordt nog een Nederlands feestje in c3g9 dit seizoen :Y) Brid 1, Bart 2, ik 5, Jos 6, Hans 8... Hoop Nederlanders in de punten. Nguyen en Peter gaan het nog wel beter doen, dus laten we de top8 's bezetten :+

Ik startte op p12 en dat was niet best, vond ik. Gelukkig klom ik al snel op, dankzij een hogere racesnelheid, maar ook dankzij uitvallers voor me. Uiteindelijk 5e geworden en 2,7M winst gedraaid :o Als het seizoen zo doorgaat, gaat alles volgens plan :) Hopelijk komende race weer een goed resultaat voor de cup startpositie :)

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 20-11-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* 1e geworden *O*

Heerlijke race gehad. Ging 1 ronde eerder naar binnen dan de nummers 2 en 3 waardoor ik deze snel weer kon terug pakken na hun pitstops. Eigenlijk constant eerste gereden met een veilige marge d:)b.

Gefeli aan alle andere tweakers die punten hebben gepakt! Denk dat het een druk 'tweakers' seizoen word in C2 volgend seizoen :Y)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Eerste race in C2...P15.
Al met al niet ontevreden aangezien mijn zeepkist met overgewicht gereden door mijn bejaade coureur volgens mij niet eens in C2 zou mogen rijden :P

Ik zie overigens dat ik de enige ben die gekozen heeft voor de Honda (works) engine... 8)7

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net toch maar eens supporter Afbeeldingslocatie: http://f1time.com/images/icons/supporter.gif gekocht voor een jaar. Speel het spel zo actief en met zoveel passie ( O-) ) dat ik er best wat geld voor over heb. Tevens is Tadas geweldig bezig op dit moment, hij reageert op posts en fixed binnen een aantal dagen de meeste bugs. Een goed lopende seizoenswissel droeg daar natuurlijk ook een steentje aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Voor mij een goed begin van het seizoen. Na een spannende race, waarbij de pitstops uiteindelijk doorslaggevend waren, ben ik op een 2e positie gefinisht. Hopelijk kan ik deze lijn aanhouden de rest van het jaar.

@Jimster

Moest jij van P22 komen :o dan heb je het heel netjes gedaan. Alleen ik vond de rijders die vorig jaar in C3G1 ook meereden nu een beetje tegenvallen. Ik zou er in elk geval niet vanuit gaan dat je continu in de buurt van het podium kan finishen maar je weet maar nooit. :)

Tadas heeft ook weer wat aanpassingen gedaan zie ik. Nu zie je ook je balance bovenin waar de tijd voor de race en office staan. Maar hij heeft ook die buttons van Office, Factory, Race Weekend en Community wat verandert maar dan functioneel. Ik krijg nu dat als ik mijn muis erop houdt dat de rest van het beeld wat naar onderen schuift. Als ik een andere pagina ga bekijken heb ik al die popdown op mn beeldscherm staan. Dit vind ik dan wat minder. Ik vind dit eigenlijk maar helemaal niets.

[ Voor 33% gewijzigd door Wes46 op 21-11-2007 08:52 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:24

GaMbiNo

1337

Grrrrrene schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:01:
Erg knap gereden brid, dit wordt nog een Nederlands feestje in c3g9 dit seizoen :Y) Brid 1, Bart 2, ik 5, Jos 6, Hans 8... Hoop Nederlanders in de punten. Nguyen en Peter gaan het nog wel beter doen, dus laten we de top8 's bezetten :+

Ik startte op p12 en dat was niet best, vond ik. Gelukkig klom ik al snel op, dankzij een hogere racesnelheid, maar ook dankzij uitvallers voor me. Uiteindelijk 5e geworden en 2,7M winst gedraaid :o Als het seizoen zo doorgaat, gaat alles volgens plan :) Hopelijk komende race weer een goed resultaat voor de cup startpositie :)
Ik hoop dat ik dit seizoen ook nog naar de punten toe kan groeien. Ik kreeg afgelopen race de DRP niet echt goed. Waar ik eind vorig seizoen meestal 90 tot 95% haalde ben ik niet verder gekomen dan 71% deze race. :|

De komende race beloofd voor mij al een stuk beter te gaan als ik de kwalificaties tot nu toe zie. Bovendien ben ik in de kwalificaties nooit een uitblinker geweest maar pak ik toch in de race altijd wel een aantal plekken. Ik hoop dus dat ik binnenkort ook wel richting de punten kan rijden dus. :)

Leuke suppliers overigens Grrrrrené. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Na een ietwat teleurstellende 14 plaats in Q toch een mooie 6e plaats gepakt. Helaas kon ik de 5e plek net niet bemachtigen (0.5 sec). Lijkt erop dat ik dit seizoen toch niet kan meedoen om de podium plekken, dus die doelstellingen worden erg lastig. We zullen zien, ben tevreden met het scoren van punten. Dan kan ik mooi mijn auto blijven verbeteren en mijn balans positief houden. Mijn nieuwe CD doet iig goed werk, 1e sponsor heeft ie behoorlijk wat werk van gemaakt. van 350k per race naar 600k per race :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Wes46 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:46:
Tadas heeft ook weer wat aanpassingen gedaan zie ik. Nu zie je ook je balance bovenin waar de tijd voor de race en office staan. Maar hij heeft ook die buttons van Office, Factory, Race Weekend en Community wat verandert maar dan functioneel. Ik krijg nu dat als ik mijn muis erop houdt dat de rest van het beeld wat naar onderen schuift. Als ik een andere pagina ga bekijken heb ik al die popdown op mn beeldscherm staan. Dit vind ik dan wat minder. Ik vind dit eigenlijk maar helemaal niets.
Doe een refresh (CTRL+R) en het werkt weer goed.
Er zijn aanpassingen gemaakt aan het menu zodat blinde mensen beter kunnen navigeren op de F1time website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Grrrrrene schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:01:

Hey Grrrrrene, ik heb nu pas door dat ik bij je in de klasse zit :) Zie nu wel mijn kansen sterk dalen :( ;) Ben afgelopen race als 10e ge-eindigd na een 11e startplek, hopelijk komende race weer zoiets, gaat wel redelijk dan als promovendus. Ben nu flink aan het testen en interen op mijn vermogen om mijn auto op te krikken, zodat ik het je nog lastig kan maken dit seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
B-Force schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:04:
[...]

Hey Grrrrrene, ik heb nu pas door dat ik bij je in de klasse zit :) Zie nu wel mijn kansen sterk dalen :( ;)
Ik voel me vereerd, maar ik denk dat je van brid en Blauwe meer te vrezen hebt ;)
Ben afgelopen race als 10e ge-eindigd na een 11e startplek, hopelijk komende race weer zoiets, gaat wel redelijk dan als promovendus. Ben nu flink aan het testen en interen op mijn vermogen om mijn auto op te krikken, zodat ik het je nog lastig kan maken dit seizoen ;)
Ik heb afgelopen race 2,7M winst gedraaid, een p5-finish... Ik had niet op iets beters kunnen hopen :) Ik was nml bang dat ik met een Toyota-motor de eerste tijd achter zou blijven, maar hij laat zich goed ontwikkelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Grrrrrene schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:21:
[...]

Ik heb afgelopen race 2,7M winst gedraaid, een p5-finish... Ik had niet op iets beters kunnen hopen :) Ik was nml bang dat ik met een Toyota-motor de eerste tijd achter zou blijven, maar hij laat zich goed ontwikkelen :D
Ik zat afgelopen race op 2.1 miljoen, scheelt dus niet zo heel veel. Aleen is auto wel wat duurder dan die van jou + testen is ook redelijk prijzig... Hopen dat mijn vermogen niet te veel slinkt dit seizoen..

Heb toch maar gekozen voor een mercedes motor, heb in mijn vorige C3 periode slechte ervaring gehad met betrouwbaarheid van de mtoor, daarom maar op safe gegaan. Is wel duurder, maar goe,d heb wel wat eigen vermogen opgebouwd natuurlijk in C4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:26:
[...]

Ik zat afgelopen race op 2.1 miljoen, scheelt dus niet zo heel veel. Aleen is auto wel wat duurder dan die van jou + testen is ook redelijk prijzig... Hopen dat mijn vermogen niet te veel slinkt dit seizoen..

Heb toch maar gekozen voor een mercedes motor, heb in mijn vorige C3 periode slechte ervaring gehad met betrouwbaarheid van de mtoor, daarom maar op safe gegaan. Is wel duurder, maar goe,d heb wel wat eigen vermogen opgebouwd natuurlijk in C4.
Dan zou je toch wel wat punten moeten kunnen halen, zo heel veel mensen hebben niet een dergelijke sterke motor als jou gekozen.
Ik kijk er wel vanop dat Brid en ik voor de mercedessen kunnen blijven vorige race. Had gehoopt op een p4-p-8. Maargoed zo is het natuurlijk nog beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:33:
[...]

Dan zou je toch wel wat punten moeten kunnen halen, zo heel veel mensen hebben niet een dergelijke sterke motor als jou gekozen.
Ik kijk er wel vanop dat Brid en ik voor de mercedessen kunnen blijven vorige race. Had gehoopt op een p4-p-8. Maargoed zo is het natuurlijk nog beter :D
Die Toyota stijgt ook veel sneller in vermogen dan de Mercedes, aangezien hij lager begint. Dat gat dicht je dus ook redelijk snel, welliswaar ten koste van betrouwbaarheid en gewicht en juist dat laatste was niet Toyota's sterkste kant :) Bij Mercedes hoef je nevernooitmeer reliability te testen, dat weet je iig al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanwege meerder opties voor de renault gekozen in C3, de mercedes is ten opzichte van vorig jaar zwaarder en een heel stuk zwaarder dan renault, de renault is 2hp meer dan vorig seizoen waar de merc er 1 ingelevert heeft.

Ik heb als "truc" voor race een een efficiency test op mijn BMW lostgelaten en verloor daar 6kg op de gearbox en gelijk de upgrade gepakt waardoor de auto erg dicht bij de 600 kg komt. Laten we zeggen dat ik er minder dan 5 kg vanaf zit.

Mijn goal voor dit seizoen is te designen en testen op de power/weight ratio. Ik wil mijn auto onder de 605 kg houden ook al moet ik daarvoor vermogen inlevern. Power is not everthing :) zoals het er nu uitziet is de auto super.... alleen de coureur zal ik nog 2 seizoenen mee moeten doorsukkelen.

Ik ben vooralsnog zeer blij met het plan voor dit seizoen en lijkt erop dat mijn plannen zouden moeten gaan lukken (aka promotie naar C2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
605 kg?

Ik zit op 655 kg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zelfs met een zware auto kun je meekomen in C2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sja, dat laat misschien wel zien dat weight redelijk overrated is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:23:
Kan ook betekenen dat hij zn parts hoog ontwikkeld heeft en gewicht verwaarloosd heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 06:27
Hey ik wil graag deze online manager joinen. maar alles wat ik krijg is een blanco pagina als ik wil registreren is hier iets over bekend?

mvg

Moffermn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:23:
Dat is het niet, geloof me :)

Het is alleen maar net wat je kiest: met veel gewicht is brandstof relatief minder belangrijk, omdat het een beetje een kleiner percentage van je totale gewicht is. Vermogen is wel veel belangrijker, want je moet gewoon meer gewicht het circuit rond zeulen, iedere keer afremmend en optrekkend.

Kijk, zie de auto van JesterRace dan als een Lotus Exige GT3 (~900kg, 190pk, 0-100km/u in 3,9s) en die van Joss als een Ferrari 599 (~1700kg, 620 pk, 0-100km/u in 3.7s). Beide auto's zijn ongeveer even snel, maar een compleet andere visie op racen :)

Zolang de lichte rijders en de zware rijders in races dezelfde prestaties neerzetten, blijkt wel dat het niet zoveel uitmaakt, zolang je maar een "visie" hebt :P

Overigens vind ik het voordeel van een lichte auto dat je gerust wat zwaardere suppliers kunt kiezen. Ook gewichtstoenames door testen maken niet zoveel uit, omdat je auto al redelijk licht is: dat extra gewicht kun je wel hebben. En die designupgrades hou je aan het eind van het seizoen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Dus jij investeert >80% van je designuren in gewicht???

Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik meteen vanuit C4 naar C3 naar C2 gepromoveerd ben en nu moet concurreren met mensen die al veel meer ontwikkeling achter de rug hebben en veel meer design en repair uren ter beschikking hebben.

Achteraf gezien had ik vorig seizoen na een paar races alleen maar aero moeten gaan testen (net zoals Wesley ;)) om daar dit seizoen de vruchten van de plukken in C3 en daarna met een goed ontwikkelde auto en team naar C2 te gaan, nu wordt het aanpoten om uberhaupt niet te degraderen ben ik bang. Wat is een beetje een redelijke verwachting in C2 om NIET te degraderen?

[ Voor 84% gewijzigd door Sanderrr op 21-11-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

SanderF1 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:26:

Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik meteen vanuit C4 naar C3 naar C2 gepromoveerd ben en nu moet concurreren met mensen die al veel meer ontwikkeling achter de rug hebben en veel meer design en repair uren ter beschikking hebben.

Achteraf gezien had ik vorig seizoen na een paar races alleen maar aero moeten gaan testen (net zoals Wesley ;)) om daar dit seizoen de vruchten van de plukken in C3 en daarna met een goed ontwikkelde auto en team naar C2 te gaan, nu wordt het aanpoten om uberhaupt niet te degraderen ben ik bang. Wat is een beetje een redelijke verwachting in C2 om NIET te degraderen?
Verschilt, vorig seizoen was bij ons 3 a 4 punten genoeg om te kunnen blijven...

Daarnaast zie ik een hoop mensen die klagen dat ze geen kans maken in C2, omdat ze 2x rechtstreeks gepromoveerd zijn. Persoonlijk vind het dat echt ****-shit, tuurlijk is het lastiger om punten te pakken, maar het is zeker niet onmogelijk...
Zowel Requiem als ik zijn beiden in 1x naar C2 gegaan en hebben vorig seizoen overleefd en kunnen nu keurig doorbouwen. Heb zelf een paar podia gepakt en zelfs een race gewonnen, dus niks is onmogelijk (heb er natuurlijk wel af en toe wat mazzel bij gehad) (en nee kwam ook niet met 100 mln naar C2, maar met 2x een 2e plek overall en 60 mln op de rekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Grrrrrene schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:43:
[...]

Kijk, zie de auto van JesterRace dan als een Lotus Exige GT3 (~900kg, 190pk, 0-100km/u in 3,9s) en die van Joss als een Ferrari 599 (~1700kg, 620 pk, 0-100km/u in 3.7s). Beide auto's zijn ongeveer even snel, maar een compleet andere visie op racen :)
Dan blijft er nog de banden discussie natuurlijk :P De Lotus zou in principe een stuk langer met dezelfde band kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:45:
[...]

Verschilt, vorig seizoen was bij ons 3 a 4 punten genoeg om te kunnen blijven...

Daarnaast zie ik een hoop mensen die klagen dat ze geen kans maken in C2, omdat ze 2x rechtstreeks gepromoveerd zijn. Persoonlijk vind het dat echt ****-shit, tuurlijk is het lastiger om punten te pakken, maar het is zeker niet onmogelijk...
Zowel Requiem als ik zijn beiden in 1x naar C2 gegaan en hebben vorig seizoen overleefd en kunnen nu keurig doorbouwen. Heb zelf een paar podia gepakt en zelfs een race gewonnen, dus niks is onmogelijk (heb er natuurlijk wel af en toe wat mazzel bij gehad) (en nee kwam ook niet met 100 mln naar C2, maar met 2x een 2e plek overall en 60 mln op de rekening)
Er wordt m.i. ook een beetje panisch gedaan over het gelijk promoveren. Als je goed genoeg bent, moet je dit gewoon aankunnen. In C2 leer je juist nog veel meer, omdat je echt op de toppen van je kunnen moet werken om punten te halen, ga je steeds iets meer richting de grens werken. Uiteindelijk is dit in je voordeel, ontwikkel je harder en leer je meer.

Doet me beetje denken aan dat gezeik bij het voetbal, waar je dan soms moet verliezen om niet bij land x en land a in de poule te komen. Uiteindelijk moet je toch iedereen verslaan wil je winnen. Als jij goed genoeg was om in C3 te promoveren, moet je dat gewoon doen en niet bewust een paar races laten lopen om erin te blijven. For the record, toen ik kampioen werd in C3 heb ik geloof 12 aero tests gedaan. Dus zelfs zonder veel engine tests kan je een eind komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80% niet maar wel vorig seizoen een groot gedeelte toen ik mijn auto aan het begin van het seizoen 650+ kg zag zijn moest ik hier wat aan doen. Ik design nu dus zoals gezegt op power/weight ratio. Ga nu proberen gewicht gelijk te houden en meer op efficiency te gooien.. als ik er in 1 seizoen een kilo of 35kg af kan krijgen kan ik em ook gelijk houden met eff improvements (had vorig seizoen 66 design uren en nu 99%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]
Bij ons is het toch allemaal Mercedes en een paar renault en ford. De Reneaultjes staan bovenaan, gevolgd door Mercedes gevolgd door Ford. Ik verwacht dat na de eerste revisions de Mercedessen sneller zullen zijn (en ook de Fordjes zullen veel winnen, maar die moeten ook meer winnen).

Ik wilde zelf eerst voor Ford gaan, maar heb toch voor Mercedes gekozen omdat mijn teamgenoot die had en ik het met een snelle berekening wel moest kunnen betalen. Betrouwbaarheid was ook vorig jaar mijn grootste probleem dus daar hoop ik nu minder last van te hebben (alleen de BMW gearbox is helaas niet zo betrouwbaar, die had ik achteraf misschien eerst moeten testen voor ik aan de engine begon).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
[...]

Daar hoop ik inderdaad ook wel op, een paar puntjes. Mijn driver is 11e, mijn auto redelijk, alleen relatief duur en zwaar nog, dus daar gaat dit seizoen mijn design aan op... Verder heb ik nog genoeg om het even uit te zingen met testen. Hoopvol gestemd dus :)

edit: shit, sta voorlopig op 3 duizendste (!) tweede :(

[ Voor 4% gewijzigd door B-Force op 21-11-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Netjes B-force.

Grote vraag is nu ben jij zo snel of ik zo traag ;)

Maar heb gelukkig nu nog de pole te pakken, maar er moet nog een man of 13, als het goed is start ik in ieder geval binnen de top 10.

Wel leuke om die hele discussie hier te zien of power/weight/airo.
Er zijn vele wegen die naar een snelle auto leiden en iedereen heeft daar z'n eigen ideeen over.
Ik probeer zoveel mogelijk de aandacht te verdelen, auto is dus redelijk gemiddeld.
Niet te zwaar, geen super hoge eff en een redelijk airo

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
brid schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:10:
Netjes B-force.

Grote vraag is nu ben jij zo snel of ik zo traag ;)

...
Houd eht amar op het eerste ;) Mijn teamie die met me mee is gepromoveerd staat stijf onderaan, dus waarschijnlijk heb ik het perfecte rondje gehit :P Ik gok ook op een startplaats rond P10, dan ben ik allang weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
B-Force schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:33:
[...]

Daar hoop ik inderdaad ook wel op, een paar puntjes. Mijn driver is 11e, mijn auto redelijk, alleen relatief duur en zwaar nog, dus daar gaat dit seizoen mijn design aan op... Verder heb ik nog genoeg om het even uit te zingen met testen. Hoopvol gestemd dus :)

edit: shit, sta voorlopig op 3 duizendste (!) tweede :(
Je rijder is 11de? Zit er zeker meer in dat een paar puntjes ;) Ik ben vorig seizoen in C3 kampioen geworden met een rijder die 14de stond in het begin, en eindigende als 8e :)

Zelf net ook even mijn rondjes gedaan. DQP naar 98% kunnen krijgen. Maar voorlopig ziet het er weer kansloos uit :( Voorlopig 6de van de 8 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer zelf ook een beetje een gemiddelde auto te houden. Met een goede mix tussen Efficiency/weight dus. Meer een gevoelskwestie bij dan dat het wetenschap is though ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Nounou, overdrijven is ook een vak :P Nee, 80% natuurlijk niet, want mijn auto is ook nog 's relatief goedkoop (3.0 - 3.1M) :)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ik sta tot nog toe 9e van de 17 in C3G9 die ondertussen gekwalificeerd hebben. Als ik dan rond de 15e plek mag starten ben ik tevreden. In de warm-up was ik 6e van de 20 tot nu toe, ook al heb je er niks aan dat geeft de burger wel weer moed. 8)

Mijn debuutrace vorige week was een drama door een slechte DQP/DRP wat resulteerde in een 25e startplek.

Als ik dan morgen nog een paar mensen bij de start kan passeren zoals gewoonlijk dan kan het nog leuk worden. :) En dan volgende week maar weer een stapje richting punten gaan maken. Ik heb iig al een aantal Nederlanders achter me gelaten deze kwalificatie. :P

[ Voor 10% gewijzigd door GaMbiNo op 22-11-2007 07:40 ]

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

GaMbiNo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:30:
Ik sta tot nog toe 9e van de 17 in C3G9 die ondertussen gekwalificeerd hebben. Als ik dan rond de 15e plek mag starten ben ik tevreden. In de warm-up was ik 6e van de 20 tot nu toe, ook al heb je er niks aan dat geeft de burger wel weer moed. 8)

Mijn debuutrace vorige week was een drama door een slechte DQP/DRP wat resulteerde in een 25e startplek.

Als ik dan morgen nog een paar mensen bij de start kan passeren zoals gewoonlijk dan kan het nog leuk worden. :) En dan volgende week maar weer een stapje richting punten gaan maken. Ik heb iig al een aantal Nederlanders achter me gelaten deze kwalificatie. :P
He GaMbiNo,

Jij staat nog niet in de startpost bij C3G9! Kan je misschien even door geven aan jos. Ik neem aan dat je Arnoud Douma bent. Welkom in c3g9 (als je maar opzij gaat wanneer ik er voorbij wil)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

j1nx schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:27:
[...]

He GaMbiNo,

Jij staat nog niet in de startpost bij C3G9! Kan je misschien even door geven aan jos. Ik neem aan dat je Arnoud Douma bent. Welkom in c3g9 (als je maar opzij gaat wanneer ik er voorbij wil)
Dankje, dat ben ik idd. Ik zie dat je op dit moment naast/achter mij staat op de startgrid. :) Maar het was eigenlijk niet de bedoeling je voorbij te laten. Sterker nog, het was mijn bedoeling om direct bij de start een aantal plaatsen meer voorsprong te nemen. :+

@Joss: Kun je mij toevoegen in de Startpost? Arnoud Douma @ C3G9. :>
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.