Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Sander, mag ik vragen hoeveel pk jij hebt in je auto? Want ik kom gewoon 4 tot 5 seconden tekort op jullie terwijl mijn DQP redelijk is en mijn setup kan ook weinig verkeerds aan zijn.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 11:38
Eindelijk weer eens tijd doordat ik vandaag een snipperdag heb om de race live te gaan bekijken. Ik sta op pole en volgens mij moet het mogelijk zijn om met mijn teammaat Marzman weer voor een 1-2 tje te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet helemaal lekker met de bandjes :( ik keek ook effe met jullie race mee. Dhr Marzman heeft goeie kaarten voor de overwinning. Erg hete race dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
jeeej eerste overwinning is een feit.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
hmm, geinig.. hebben zich 11 man gekwalificeerd deze race
ipv 8 normaal :(

ik sta 5e, dus hoop toch eindelijk weer eens een goed resultaat neer te zetten :O

[ Voor 9% gewijzigd door frankivo op 29-10-2007 15:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

frankivo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:44:
hmm, geinig.. hebben zich 11 man gekwalificeerd deze race
ipv 8 normaal :(

ik sta 5e, dus hoop toch eindelijk weer eens een goed resultaat neer te zetten :O
Dat is toch juist leuk als er meer mensen racen? Bij mij weer een engine ontploft twee rondjes voor het einde (twerijl ik eerste lag, lig nu uit de top3 terwijl ik eerste had kunnen liggen als ik niet al die mechanical failures had :( ) Niet handig zo, heb zo iedere keer wel een bijna volledig afgeschreven auto, maar finish niet.
Nowhereman78380 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:51:
Eindelijk weer eens tijd doordat ik vandaag een snipperdag heb om de race live te gaan bekijken. Ik sta op pole en volgens mij moet het mogelijk zijn om met mijn teammaat Marzman weer voor een 1-2 tje te gaan ;)
Je ging heel hard, maar het ging niet helemaal goed met de banden, maar niet dat het uitmaakte aangezien ook jij bent uitgevallen. Maar je staat nog heel dicht bij Kevin, dus de titel is nog in zicht :)

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 29-10-2007 16:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
WTF ... voor mijn eerste pitstop ging het lekker, was in gevecht om de tweede plaats, met rondetijden van 1:07 ... geen idee wat er in de pits is gebeurd, maar opeens rij ik nu rondjes van 1:21 :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Marzman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:22:
[...]

Dat is toch juist leuk als er meer mensen racen?
[...]
dat bedoel ik ook
* frankivo kijkt met enige jaloezie naar mensen die klagen dat er 'maar' 21 mensen meerijden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sleepie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:29:
WTF ... voor mijn eerste pitstop ging het lekker, was in gevecht om de tweede plaats, met rondetijden van 1:07 ... geen idee wat er in de pits is gebeurd, maar opeens rij ik nu rondjes van 1:21 :/ :?
Je driver zal wel tegen de muur zijn gereden ergens, of een onderdeel dat helemaal versleten is maar niet voor uitval zorgt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Marzman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:31:
Je driver zal wel tegen de muur zijn gereden ergens, of een onderdeel dat helemaal versleten is maar niet voor uitval zorgt.
Dat moet een muur geweest zijn dan, mijn auto had net een chassis upgrade gekregen en helemaal repaired (>95 %). Naja, dat zien we in de log wel terug.
Wel jammer, want ik had het idee dat door mijn strategie de tweede plaats binnen bereik lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sleepie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:37:
[...]

Dat moet een muur geweest zijn dan, mijn auto had net een chassis upgrade gekregen en helemaal repaired (>95 %). Naja, dat zien we in de log wel terug.
Wel jammer, want ik had het idee dat door mijn strategie de tweede plaats binnen bereik lag.
Dat je auto helemaal repaired is geeft ook geen garantie. Ik heb al een paar keer gehad dat een 100 % onderdeel het voortijdig begeven heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Marzman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:43:
Dat je auto helemaal repaired is geeft ook geen garantie. Ik heb al een paar keer gehad dat een 100 % onderdeel het voortijdig begeven heeft.
OK, gewoon domme pech in ieder geval :)
De log zal wel uitwijzen wat het werkelijk is geweest, ik zag een rondje 1:41 na het uitkomen van de pits, dus ik vrees dat daar iets hopeloos mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sleepie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:46:
[...]

OK, gewoon domme pech in ieder geval :)
De log zal wel uitwijzen wat het werkelijk is geweest, ik zag een rondje 1:41 na het uitkomen van de pits, dus ik vrees dat daar iets hopeloos mis is gegaan.
Een rondje? Dat is gewoon de tijd van je pitstop en outlap.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik merkte van het weekend dat mijn supporter functie ook is afgelopen. Dus heb ik besloten een paypal account aan te maken en zojuist heb ik de bevestiging gekregen dat mijn rekening daar is aan toegevoegd. Gelijk wat geld erop zetten en over iets minder dan een week ben ik weer voor 3 maanden supporter 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Gefeliciteerd! (of niet)

Heb net mn WU gedaan, reparaties gedaan ( :> ), en het eerste Q-rondje gereden... Voorlopig op pole met 0.9 voorsprong, maar de andere snelle heren moeten nog.

Wat voor weer is het trouwens bij jullie Wesley (in P/W/Q/R)? Wij rijden namelijk ook Old Hockenheim.

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 29-10-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Sommige dagen zijn best mooi :P Eerste overwinning, door naar de finale in de cup, en op wonderbaarlijke wijze heeft mijn standaard DRQ->DRP omzetting plotseling een 91% ->97% opgeleverd ( blijft normaal ong. gelijk) :D

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Word morgen een leuke race :)
Sta nu op P3 in qual......nog max 5 man te gaan en de toppers staan er al.
Ga de race niet eens kijken, heb wel een vermoede wat de uitslag word :p

DQP was in ieder geval weer dik in orde, varierde van 97% tot 100%, nu afwachten of de DRP ook weer lekker is :)

[ Voor 8% gewijzigd door brid op 29-10-2007 20:36 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

PRACTICE WEATHER
Temp. 27°C Track 0 mm.

WARMUP WEATHER
Temp. 25°C Track 0 mm.

QUALIFICATION WEATHER
Temp. 23°C Track 0 mm.

WEATHER RACE
Time: Start - 00:45:00 Temp.: 28°C Rain: 3 mm.

Time: 00:45:00 - 01:20:00 Temp.: 23°C Rain 0 mm.

Time: 01:20:00 - End Temp.: 23°C Rain: 0 mm.

Ik neem aan dat jullie hetzelfde weer hebben? :P

Volgens mij is jou groep ook veel minder competatief. De top rijd bij ons veel harder dan bij jullie en bij jou rijden er wel 6 rijders in de 1:37 terwijl ik dat bij mij ook rijd en ik rijd dik achteraan :X :P

[ Voor 23% gewijzigd door Wes46 op 29-10-2007 21:53 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:50:
Ik neem aan dat jullie hetzelfde weer hebben? :P

Volgens mij is jou groep ook veel minder competatief. De top rijd bij ons veel harder dan bij jullie en bij jou rijden er wel 6 rijders in de 1:37 terwijl ik dat bij mij ook rijd en ik rijd dik achteraan :X :P
Het weer is niet hetzelfde, daarom vraag ik het ;)

Wij hebben 3mm regen in de quali, dus laat je daardoor niet misleiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wes46 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:48:
Sander, mag ik vragen hoeveel pk jij hebt in je auto? Want ik kom gewoon 4 tot 5 seconden tekort op jullie terwijl mijn DQP redelijk is en mijn setup kan ook weinig verkeerds aan zijn.
Ik heb nu 859 PK, weet dat Da Silva er 862 heeft, denk dat het gewicht ook verschil maakt, mijn auto weegt nu nog maar 647,6 kg (dik over de 660 aan het begin van het seizoen en m'n engine is een dikke 7 kg aangekomen, dus flink gewicht bespaard op de andere onderdelen) en dat mijn driver echt best wel goed is, ook al is ie de opa van het veld qua leeftijd ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Joss schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:25:
[...]

Het weer is niet hetzelfde, daarom vraag ik het ;)

Wij hebben 3mm regen in de quali, dus laat je daardoor niet misleiden ;)
Joss...ik ben benieuwd wie van ons dan de snelste race lap heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wes46 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Houd wel rekening met mij he :P , ik had al in de planning staan om volgend seizoen kampioen te worden :+
Volgend jaar teampje vormen als ik niet promoveer?
Ik wil dan wel contractueel een soort "Schumacher status" vastleggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zeg, ken je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje? Spammert :X

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2007 07:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Er gebeuren weer gekke dingen, blijkbaar denken een groot aantal dat je het op cancun red met een 3 stop soft ofzo... Terwijl de temperatuur(30>) naar mijn idee (ervaring vorig seizoen) te warm is voor de soft michelin als je de DQP niet op 97>% hebt...
Ach, ik zie het wel, sta in elk geval in de buurt van de punten op p11 met m'n 2 stop medium.....

Good luck to you all!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat gaat idd niet goed nee, maar da's jouw probleem niet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

Volgend jaar teampje vormen als ik niet promoveer?
Ik wil dan wel contractueel een soort "Schumacher status" vastleggen... ;)
Ik wil best volgend jaar een team vormen met jou als je niet promoveert, maar ik ga ervan uit dat je gewoon bij de eerste 3 blijft.

Over die PK's....ik heb slechts 821PK 8)7 dus dan weet je gelijk waarom ik zo langzaam ben. Mijn gewicht is echter wel een stuk lager. Ik zit op 632Kg 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 07:42:
[...]

Ik wil best volgend jaar een team vormen met jou als je niet promoveert, maar ik ga ervan uit dat je gewoon bij de eerste 3 blijft.

Over die PK's....ik heb slechts 821PK 8)7 dus dan weet je gelijk waarom ik zo langzaam ben. Mijn gewicht is echter wel een stuk lager. Ik zit op 632Kg 8)
Ehh, het kan ook beide hoor, mijn zeepkistje is 628 kg, maar heeft een flinke vrachtwagen vol paarden meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ach, je kunt je op gewicht, efficiency en pk's werpen, maar je krijgt ze onmogelijk allemaal heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:45:
Ja, ach, je kunt je op gewicht, efficiency en pk's werpen, maar je krijgt ze onmogelijk allemaal heel goed :)
ehh, ik zeg tot het einde van het seizoen nog ff niks, maar mij hoor je niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Das toch juist het leuke van het spelletje.
Je kan kiezen waar je je op focust.....
Je kan bv voor max power gaan en de rest verwaarlozen of voor een zo'n laag mogelijk gewicht gaan.
Welke van de 2 de beste is de grote vraag.

Probeer meestal een balance te vinden, met wisselende successen.
Ben redelijk licht met 623.5 Kg en redelijke power met 866PK.
Grote vraag is of de efficencie van m;n auto voldoede is deze ligt denk niet hoog genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door brid op 30-10-2007 09:13 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een raceauto zal altijd een compromis zijn want er is geen auto waar de power oneindig is en de grip maximaal oneindig en de luchtweerstand minimaal.

Dus je probeert zo licht mogelijk met zoveel mogelijk power. Ik ben daar dit seizoen redelijk in geslaagd, getuige mijn top 10 positie in mijn C3 groep. Enkele podia... auto was aan het begni van het seizoen door een lerend eerste seizoen meer dan 650 kg... maar nu zit ie onder de 625 kg en de motor levert meer dan 870 pk.
Daar kan ik leuk mee meekomen maar dorodat is als zuunige hollander een goeiekope designer heb loop ik daar nu flink achter.

Volgend seizoen flink geinvesteerd en proberen in de halen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:43:
[...]

Ehh, het kan ook beide hoor, mijn zeepkistje is 628 kg, maar heeft een flinke vrachtwagen vol paarden meer 8)
En hoeveel kost het voor jou om een compleet nieuwe auto bij je fabriek je laten maken dan ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat bedoel ik: de efficiency is waarschijnlijk < 60% gemiddeld of de wagen is bijna onbetaalbaar :) We hebben daar een tijd geleden een poll voor gehouden genaamd "wat kost jouw auto" en daar zaten mensen tussen die anderhalf keer zoveel geld kwijt waren voor een wagen als ik. En dan heb ik het dus serieus over anderhalf miljoen meer dan ik uitgeef aan een auto. Bedenk je dan dat er onderdelen zijn die je iedere race weer nodig hebt (suspension, wings, brakes...) en je snapt dat de kosten op die manier de pan uitrijzen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
* frankivo zucht
5e geworden, terwijl m'n teamgenoot mooi tweede geworden is
maar goed.. 3x exploded tire, dus wat optimistisch geweest bij race orders :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard Boezen - C4G18, gezellig samen met Rens :P

Hij doet het alleen wel een stuk beter, laatste race lag ik derde tot ronde 44. Vliegt de auto uit de baan. Race daarvoor technisch probleem met schakelen. Van 3e naar 6e plaats. Gaat lekker dus 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:04:
Dat bedoel ik: de efficiency is waarschijnlijk < 60% gemiddeld of de wagen is bijna onbetaalbaar :) We hebben daar een tijd geleden een poll voor gehouden genaamd "wat kost jouw auto" en daar zaten mensen tussen die anderhalf keer zoveel geld kwijt waren voor een wagen als ik. En dan heb ik het dus serieus over anderhalf miljoen meer dan ik uitgeef aan een auto. Bedenk je dan dat er onderdelen zijn die je iedere race weer nodig hebt (suspension, wings, brakes...) en je snapt dat de kosten op die manier de pan uitrijzen :)
Een paar dingen die ik kan(wil) delen:

Kosten: minder dan 3.700.000, efficienty 64% and rising, dat samen met het gewicht van 628 kg en het motorvermogen, laat denk ik wel zien waarom ik pas laat dit seizoen wat naar voren kom...

Zoals eerder vermeld, ik richt me op volgend seizoen, en ben dus eigenlijk meer bezig met het ontwikkelen van de auto dan de prestaties van de auto, maar ok die gaan langzaam de goede kant op.
Als de auto onbetaalbaar was, had ik mijn financiele buffer van C4 er al wel lang doorheen gejast. Maar als je direct begint met geld smijten, kun je als het moment daar is dat je door je buffer heen bent het wel shaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een totaal prijs van de auto om daarmee te vergelijken is misschien niet helemaal mogelijk. Een Chassis en Monocoque doe je meerdere races mee, en die kosten bij sommige misschien wel meer dan een miljoen.
Het duurste onderdeel dat je iedere race (tenminste ik) nodig hebt zijn Hydraulics. Dit is bij mij iedere race bijna 0.5miljoen. Dus je kan er voor kiezen om daar meer tijd aan price te besteden dan dat je dat bij bijvoorbeeld Chassis en Monocoque doet :)

Het lijkt er zeer zeker op dat ik mijn eerste poll van het seizoen zal gaan halen deze race :) De snelle jongens hebben al hun rondjes al gedaan.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
The_FrankO schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:20:
Het lijkt er zeer zeker op dat ik mijn eerste poll van het seizoen zal gaan halen deze race :)
Je eerste poll? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, qualificatie 2,5 seconden langzamer dan de nr1 (Rens). Mijn afstellingen lijken mijn inziens wel redelijk. Beide wings en suspension op optimal... Ook een mooie +85%... Dan maar hopen dat de rest wel heel erg licht vertrekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Een paar dingen die ik kan(wil) delen:

Kosten: minder dan 3.700.000, efficienty 64% and rising, dat samen met het gewicht van 628 kg en het motorvermogen, laat denk ik wel zien waarom ik pas laat dit seizoen wat naar voren kom...
Een volledige auto kost mij 2.800.000 ;) effeciency zit bij mij ook goed weet het niet precies hoeveel maar zal ook rond de 65 zitten. Gewicht dus 632Kg alleen mijn motorvermogen loopt achter omdat ik maar 1 vermogenstest dit jaar gedaan heb. Daarbij komt ook nog dat ik de afgelopen 3 wedstrijden niet getest heb dus mijn aerodynamics zijn vanaf toen niet meer beter geworden

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een volledige auto kost mijn < 3.1M en de hydrauliek kost < 390k. Dat zijn toch forse bedragen waar je op kunt besparen, m'n auto is dus zo'n 20% goedkoper dan die van Roeloffie, al is zijn eff. ietsjes hoger (maar ik heb dit seizoen pas 1 aerotest gedaan :P) en is zijn auto ook iets lichter (al ligt dat volledig aan mijn motor die vrij veel vermogen levert en ook wel wat meer weegt dan stock O-)).

Ik wilde maar zeggen: het is maar waar je je op richt en aangezien er in C1 mensen rondrijden die alleen performancetest doen en gewicht een non-issue vinden, terwijl daar ook mensen rijden die juist wel op gewicht focussen en minder op efficiency en vermogen, geeft dat wel aan dat het niet zo heel veel uitmaakt waar je je op richt, zolang je maar een bepaalde "visie" hebt :). Roeloffie en ik zijn ongeveer even snel in de race, volgens mij, al heeft hij een bult meer pech gehad en zijn wat gewaagde tactieken niet zo goed uitgepakt, waardoor het verschil in punten nogal vertekent :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit net is ff te snuffelen op de balans pagina, sinds wanneer staan daar bij de wekelijkse uitgaven "rondes rijden" en "boetes"? Heb ik er al die tijd overheen gekeken of is er wat veranderd?

Of worden er aan het eind van het seizoen nog boetes uitgedeeld voor spionagepraktijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:44:
ik zit net is ff te snuffelen op de balans pagina, sinds wanneer staan daar bij de wekelijkse uitgaven "rondes rijden" en "boetes"? Heb ik er al die tijd overheen gekeken of is er wat veranderd?

Of worden er aan het eind van het seizoen nog boetes uitgedeeld voor spionagepraktijken? :P
Die hebben er altijd gestaan. De rondetijden zijn van twee seizoenen terug toen je nog per rondje moest betalen als je meer dan 12(?) rondjes in de P deed.

Boetes zijn er verleden seizoen uitgedeeld aan een paar managers die bewust een bug hadden misbruikt ipv het netjes te melden. Dat waren overigens boetes van McLaren-omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we ook weer richting het einde van het seizoen komen kunnen we ook weer gaan gokken hoe lang de pauze tussen de seizoenen gaat worden deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:08:
Nu we ook weer richting het einde van het seizoen komen kunnen we ook weer gaan gokken hoe lang de pauze tussen de seizoenen gaat worden deze keer :)
Als we nu uit gaan van 2 maanden pauze kan het bijna alleen maar meevallen :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt beetje vanaf of er veel veranderingen door gevoerd gaan worden. Dit tussenseizoen moest het èèn en ander veranderd worden. Tot zover nog geen veranderingen gepland toch?

Straks de race. 1 tm 18 allemaal binnen een seconde. Erg nice dus! Wordt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:08:
hmm, daar staat geen vaste periode voor dus ?
(dit is mijn eerste seizoen ;))

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:20:
Hangt beetje vanaf of er veel veranderingen door gevoerd gaan worden. Dit tussenseizoen moest het èèn en ander veranderd worden. Tot zover nog geen veranderingen gepland toch?

Straks de race. 1 tm 18 allemaal binnen een seconde. Erg nice dus! Wordt spannend.
Nummer 19, 20 en 21 zijn wel _heel_ veel trager dan de rest van het veld :X Vooral Catalin Istratoiu doet maar wat volgens mij: die heeft 1 rondje Q gereden, meer niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

Nummer 19, 20 en 21 zijn wel _heel_ veel trager dan de rest van het veld :X Vooral Catalin Istratoiu doet maar wat volgens mij: die heeft 1 rondje Q gereden, meer niet |:(
Die zijn verder ook niet boeiend. Die zijn eigenlijk alleen lastig als je uitvalt want dat scheelt je weer een paar ton. Maargoed hoe meer zielen hoe meer ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat hij even langskomt om niet uit het spelletje geknikkerd te worden vanwege inactiviteit. Misschien vindt hij c3 te moeilijk en houd hij zijn geld in zijn zak voor c4 volgend seizoen. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat dat aan te raden is op deze manier.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
frankivo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:27:
[...]

hmm, daar staat geen vaste periode voor dus ?
(dit is mijn eerste seizoen ;))
Nee, meestal een deadline maar die kan makkelijk verschoven worden (of er gebeurt gewoon niks) en uiteindelijk kunnen er na de reset nog bugs uitkomen. Tadas is helaas niet een meester in communicatie en planning. ;) In feite zijn deze onderbrekingen het enige echte minpunt van F1time.

Ik verwacht een maand, net als afgelopen keer, korter is meegenomen. Dat er geen veranderingen zijn aangekondigd, zegt niks, ik zie Tadas gerust nog met een lijst aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:01:
[...]
Ik verwacht een maand, net als afgelopen keer, korter is meegenomen. Dat er geen veranderingen zijn aangekondigd, zegt niks, ik zie Tadas gerust nog met een lijst aankomen.
Reken maar van 'yes' :P

Sta voorlopig nog op pole. Heb op schandalige wijze per ongeluk de pole bij mn teamgenoot weggekaapt (hadden allebei 1 rondje gedaan, stonden 1 en 2, hij 0.098 sneller). Wilde nog even wat tweaken aan mn DQP (was slechts 91%). Dat is nog wel gelukt (96%), maar was de revs vergeten om de pole niet af te pakken :P

Anyway, hij heeft nu nog 3 rondjes om een achterstand van 0.547 goed te maken, moet ie het wel optijd zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:20:
Yup, alleen jammer dat ik die 18e ben........ Nou maar hopen dat het strategie gerelateerd is...

Good racing guys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sempy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Die hebben er altijd gestaan. De rondetijden zijn van twee seizoenen terug toen je nog per rondje moest betalen als je meer dan 12(?) rondjes in de P deed.

Boetes zijn er verleden seizoen uitgedeeld aan een paar managers die bewust een bug hadden misbruikt ipv het netjes te melden. Dat waren overigens boetes van McLaren-omvang.
Ik had op het forum vorig seizoen gelezen dat iemand een flinke boete had gekregen voor het veroorzaken van een crash in de eerste ronde. Het scheen toen om een bug te gaan, verder heb ik ook nooit iets gezien van boetes tijdens races.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Marzman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Ik had op het forum vorig seizoen gelezen dat iemand een flinke boete had gekregen voor het veroorzaken van een crash in de eerste ronde. Het scheen toen om een bug te gaan, verder heb ik ook nooit iets gezien van boetes tijdens races.
http://www.f1time.com/for...ead_id=4074&post_offset=0

De info centre postjes kan ik helaas niet terughalen, maar een boete van 300mln is wel fiks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er eigenlijk na het seizoen ook nog geld gegeven voor de eindpositie die je heb gehaald in de seizoensstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:57:
Wordt er eigenlijk na het seizoen ook nog geld gegeven voor de eindpositie die je heb gehaald in de seizoensstand?
Ja, voor je plek in het (team)kampioenschap en het aantal rondes van de cup krijg je na de reset voor het nieuwe seizoen het prijzengeld. Exacte bedragen kan je terugvinden in de spelregels op F1time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik ben bang dat tadas weer heel wat commentaar zal krijgen :P

Kijk maar is naar de race van C1, 4 mensen out of fuel....kan me niet voorstellen dat het allemaal misrekeningen zijn dus men zal wel zeuren dat er een bug is 8)7

Ik wou deze wedstrijd op 100 revs rijden omdat ik toch achteraan stond en geen kans had om naar voren te komen. Maar volgens mij ben ik vergeten het op 100 te laten staan :P

Er ligt me iets bij dat ik het terug gezet had naar 90 |:( :+

[ Voor 34% gewijzigd door Wes46 op 30-10-2007 18:04 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wes46 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:57:

Kijk maar is naar de race van C1, 4 mensen out of fuel....kan me niet voorstellen dat het allemaal misrekeningen zijn dus men zal wel zeuren dat er een bug is 8)7
Kan best zijn dat ze allemaal dezelfde afrondingsfout hebben gemaakt. De marges zijn waarschijnlijk erg klein in hun races.
Sempy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:00:
[...]
Ja, voor je plek in het (team)kampioenschap en het aantal rondes van de cup krijg je na de reset voor het nieuwe seizoen het prijzengeld. Exacte bedragen kan je terugvinden in de spelregels op F1time.
Dat was ik al weer vergeten. Had hij eigenlijk best leuk opgelost toen met die superhoge boete ipv een ban.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 30-10-2007 18:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:20:
[...]

Yup, alleen jammer dat ik die 18e ben........ Nou maar hopen dat het strategie gerelateerd is...

Good racing guys...
Is voor sommigen zeker een strategie ding, zoals voor mij bv.
Sta op een 4 stopper medium en ik denk dat de meeste op een 3 stopper hard staan of als de banden erg goed zijn ontwikkeld, misschien wel een 3 stopper medium.
2 Stop hard was misschien ook nog een optie geweest

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Wes46 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:57:

Weet het niet hoor, je moet daar op het randje rijden van je kunnen. Leverde mij de laatste 3 races ook 2 keer een out of fuel op (op 0,1 L), maarja je moet toch wat om hoog te eindigen in zo'n competatieve groep hè...

Maar deze race was weer als vanouds briljant voor Luchtloper Racing. Na een Q op P20 twijfelde het gehele veld aan de competenties van mijn driver, maar met beroerde Q- en regenskills was dat niet vreemd met een 1-stopper. Dit betaalde zich wel uit in de race, waar team op team gepasseerd werd door stops en snelheid, met als uiteindelijke resultaat een zeer verdienstelijke 5e plek. Eindelijk weer wat punten na 3 races droog staan.

Nu voor de komende race de engine voor de 4e keer upgraden naar een belachelijke hoeveelheid pk's, aan het betrouwbaarheid, gewicht en geld is het seizoen ook gewerkt, dus dat kan nog wel wat punten opleveren dit seizoen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#&$(@#$&@)($&@)($&#@(&$(@#$&#)( Fuel pickup problem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:54:
[...]

Joss...ik ben benieuwd wie van ons dan de snelste race lap heeft ;)
Jij iig niet :P
Na 4 laps heb ik al een 1:30.858, jouw snelste ronde was een 1:31.174 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 23:05

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:59:
#&$(@#$&@)($&@)($&#@(&$(@#$&#)( Fuel pickup problem :(
Zelfde hier :P Blijkbaar toch iets verkeerd gerekend :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hahaha pole inderdaad :P

Zeer veel geluk weer deze race, en eigenlijk al het hele seizoen. Mijn drie stop strategie was niet snel genoeg geweest voor de overwinning. Peter Adriaanse (waarmee ik in strijdt ben voor de wereld titel) was wat te snel voor me om hem voor te kunnen blijven met 3 stops. Maar wederom maakte Peter een fout, dit keer te weinig brandstof waardoor ik alsnog heb gewonnen.

Ik sta nu met 13 punten voor in het kampioenschap. Stel dat ik kampioen word dan moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het niet echt gewonnen heb maar Peter het meer heeft verloren. 8)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SideSwipe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Zelfde hier :P Blijkbaar toch iets verkeerd gerekend :P
Ja, wie heeft er nu een echte Fuel Pickup problem (dit is namelijk een echt probleem in F1Time) en wie was er gewoon Out of Fuel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Out of fuel.... een stomme foute gemaakt mijn stint was gewoon 1 ronde langer dan ik in mijn sheet had gerekend erg domme fout. Nou door paranoia ga ik iedere race weer 10 liter extra meenemen, ik kan er echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
3-stopper op medium was prima te doen blijkbaar, was er vooraf niet zo zeker van. Geen wear gezien, dus dat was ruim mogelijk :)

Kleurloos 9e geworden, wat een kloterace weer. Ik had echt gehoopt dat ik een beetje mee kon komen in de race, beetje wat roeloffie zegt: hopen dat je slechte Q een strategie-issue is, maar helaas. Hopelijk regent het volgende race (we zullen het over 26 minuten weten), dan kan ik weer 's vlammen *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
OMFG ik ben zojuist 2e geworden terwijl ik voor de race was vergeten te repairen, en had 0% remmen 5% hydraulics en 15% suspension. Het was wel een kletsnatte race. Gewonnen van me cupmaatje de #3 in het kampioenschap viel uit #2 is 2 punten ingelopen..

Maar goed ik ben extreem tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*O* *O* *O* CAMPEONE *O* *O* *O*

Heb de race niet gewonnen, heb verloren van een vrouw :X Ze had de betere strategie, en ik kwam er 5sec op tekort. Desalniettemin eindigde ik voor mijn teamgenoot, wat het kampioenschap veilig stelde.

10e fastest lap op rij trouwens *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 30-10-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:09:

Heb de race niet gewonnen, heb verloren van een vrouw :X Ze had de betere strategie, en ik kwam er 5sec op tekort. Desalniettemin eindigde ik voor mijn teamgenoot, wat het kampioenschap veilig stelde.
Gratz Joss. het mag duidelijk zijn: ik had niet anders verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gefeliciteerd Joss, was wel met flinke overmacht volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Feli Joss, al had je natuurlijk een seizoen eerder al moeten promoveren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:15:
Feli Joss, al had je natuurlijk een seizoen eerder al moeten promoveren... ;)
Eigenlijk zelfs 2 seizoenen terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zoo, heb ff m'n 4e engine upgrade gedaan met nu 887 pk 8)

(en nee, weegt geen 200 kg of betrouwbaar als een lada ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Hopsa, het beste resultaat dit seizoen, P4 aan de finish :) Mocht starten vanaf P9 dacht ik. de 2 stopper op mediums bleek ein_du_luk een keer een behoorlijk goede strategie. Beetje jammer dat de persoonlijk snelste ronde pas in de laatste ronde kwam, had ik graag wat eerder gezien, maar het zij zo. Geklommen van P19 naar P15 nu duseen handhaving in de C3 komt dichter en dichterbij :) Fuel strategie zat weer goed, vorige race iets van 3 liter over, nu net onder de 5 :) wie weet krijg ik het geheel ooit eens door :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Joss schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:09:

10e fastest lap op rij trouwens *O*
Feli ! Ben benieuwd hoe goed je het gaat doen in C2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Gefeliciteerd Joss !

Zelf gisteren een 4e plek gescoord en daarmee promotie naar C2 veilig gesteld. Voor het kampioenschap sta ik nu vijf punten achter, eigenlijk verwacht ik niet meer die in te halen zo lang de concurrentie niet uitvalt. Hopelijk dat de voorsprong van 14 punten in het teamkampioenschap nog wel te behouden is, dat zou dan m'n 3e teamtitel op rij worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 23:27
Grats Joss, zou tijd worden. Succes in divisie 2 volgend seizoen.

Mijn race was saai. Mijn tijd was slecht en starte als 15de. Tijdens de race nauwelijks wat gewonnen en uiteindelijk als 13de over de finish. Ben me inmiddels druk aan het voorbereiden voor volgend seizoen. Ik hoop dat het dan makkelijker gaat dan dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heeft het eigenlijk nog zin nu nog veel designtijd in de kosten te stoppen? Ik meen me te herrinneren dat er prijzen zjin aangepast aan het begin van dit seizoen (electriciteit, remmen in ieder geval). Anders wil ik sommige onderdelen nog flink goedkoper maken, maar als dat toch gereset wordt als het seizoen is afgelopen heeft dat weinig zin.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:46:
Zoo, heb ff m'n 4e engine upgrade gedaan met nu 887 pk 8)

(en nee, weegt geen 200 kg of betrouwbaar als een lada ofzo)
Hè, ik mag maar twee updates doen. :'(

Hoe doe je dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd Jos, Hoeksche Waard racing op naar C2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss, gefeliciteerd.

Ik moest beginnen vanaf P13 gisteren en met een 1-stopper kwam ik mede door het uitvallen van wat snellere rijders op een 10e plaats terecht. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ik was veel te langzaam hoewel ik in de race wel ineens 3 seconden harder ging qua snelste ronde dan in de kwalificatie terwijl de kop maar een seconde sneller ging :X

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
robkamp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:06:
[...]

Hè, ik mag maar twee updates doen. :'(

Hoe doe je dat? :?
Luuk zit in C2 en daar kan je kiezen uit works-motoren waarbij je 4 upgrades per seizoen hebt. Je kan het een beetje vergelijken met teams in de echte F1 die een eigen motor maken (works) en daarnaast nog een mindere versie aan een kleiner team leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sempy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:37:
[...]

Luuk zit in C2 en daar kan je kiezen uit works-motoren waarbij je 4 upgrades per seizoen hebt. Je kan het een beetje vergelijken met teams in de echte F1 die een eigen motor maken (works) en daarnaast nog een mindere versie aan een kleiner team leveren.
Jup, that's whats seperates the men from the boys 8) :+

Maar moet zeggen dat het wel ff anders is dan je standaard engine idd. Ben dit seizoen eigenlijk alleen maar volle bak bezig geweest met m'n works motor... (en ergens nog een bandentest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister p8 geeindigd. 1 punt en dat was al weer even geleden :D

Voor de verandering maar eens vroeg GeQualified. Hockenheim. vreemde DQP maar wel een goede verhouding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik heb m'n DQP goed voor elkaar, dat zal het niet zijn in de race. Heb nog wat rondjes met de setup gespeeld om te kijken wat ideaal is en ook dat lijkt OK. Ik sta voorlopig wel een eindje achter Bart op de grid, er zullen ongetwijfeld wat toppers tussen komen te staan, maar ik denk dat mijn Q-rondje wel redelijk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
een belabberde practice, kreeg DQP maar niet voor elkaar. uiteindelijk toch nog 78% van weten te maken, niet echt geweldig maar ok :P

natte warm-up ging al wat beter, 81% DQP

kwalificatie 3e *O*
en volgens mij is meeste snelle volk wel geweest :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Vierde plaats in de Q voor mij vandaag, iets lager dan ik de laatste twee races gewend was.
DQP van 95% op Monza, meer kreeg ik er niet uit.

Ik heb eigenlijk meer problemen met mn set-ups dan met mn DQP in het algemeen.
Soms komen dingen mij ook vreemd over (misschien moet ik niet altijd de link naar de real F1 proberen te leggen). Wat ik bedoel, een snel circuit waar in je DQP verdeling Top Speed duidelijk de belangrijkste is, report mijn driver dat hij een short-geared auto wil hebben (gears rond de 50-60%) ... dat kan ik dan even niet volgen :)

Maar goed, is een leerproces denk ik, maar het is me wel duidelijk dat ik daar nog tekort kom.
Dus, als iemand nog goede tips heeft (uiteraard zonder teveel te 'verraden') zijn deze van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Dat is nou precies waar ik zo'n hekel aan heb.... 8)7

Helaas de qualify in gegaan zonder repair. Heb wel een pole ondanks 0% remmen, iemand hier ervaring mee? Maak ik nog wel enige kans om de finish te halen? Ik kan het nu niet goed gebruiken, ik moet strijjden om de cup titel en maak volgens mij ook nog kans op promotie (bijna 4 races inactiviteit van de nummer 2, sta zelf 4e. Een mooi moment voor een systeemcrash van Tadas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst dit seizoen kreeg ik de DQP niet voor elkaar bijna ieder rondje wat ik kon gebruiken gebruikt inc 4 Q rondjes maar kom niet verder dan 81%, aangezien ik toch niet vele kan verliezen dan maar vaak stoppen (4sec in/out op brandhatch is toch niet al te erg).

Balen dat wel want had nog niet oner de 93% gescored dit seizoen ...za ler nu wel dik onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:16:
Vierde plaats in de Q voor mij vandaag, iets lager dan ik de laatste twee races gewend was.
DQP van 95% op Monza, meer kreeg ik er niet uit.

Ik heb eigenlijk meer problemen met mn set-ups dan met mn DQP in het algemeen.
Soms komen dingen mij ook vreemd over (misschien moet ik niet altijd de link naar de real F1 proberen te leggen). Wat ik bedoel, een snel circuit waar in je DQP verdeling Top Speed duidelijk de belangrijkste is, report mijn driver dat hij een short-geared auto wil hebben (gears rond de 50-60%) ... dat kan ik dan even niet volgen :)

Maar goed, is een leerproces denk ik, maar het is me wel duidelijk dat ik daar nog tekort kom.
Dus, als iemand nog goede tips heeft (uiteraard zonder teveel te 'verraden') zijn deze van harte welkom :)
De truuk is gewoon om op een slimme manier zo snel mogelijk grote stukken donkergroene balk te genereren, zodat je de ideale setup zo snel mogelijk inperkt. Ik let _totaal_ niet op wat voor circuit het is, zeker niet na de reset, daarvoor keek ik nog wel 's naar de setup van vorig jaar :) Ach, wacht maar tot je Monaco moet rijden, die DQP-verdeling slaat echt nergens meer op sinds de reset :/

Overigens is 60% gearsetting nog niet zo heel raar hoor, 't is hoger dan gemiddeld zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Grrrrrene schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:18:
De truuk is gewoon om op een slimme manier zo snel mogelijk grote stukken donkergroene balk te genereren, zodat je de ideale setup zo snel mogelijk inperkt. Ik let _totaal_ niet op wat voor circuit het is, zeker niet na de reset, daarvoor keek ik nog wel 's naar de setup van vorig jaar :) Ach, wacht maar tot je Monaco moet rijden, die DQP-verdeling slaat echt nergens meer op sinds de reset :/

Overigens is 60% gearsetting nog niet zo heel raar hoor, 't is hoger dan gemiddeld zegmaar :)
Die stukken donkergroene balk creeren lukt nog wel (al moet je inderdaad niet letten op wat voor circuit het is). Waar het bij mij (denk ik) fout gaat is het stukje wat daarna komt ... om uit die 3 balkjes (één per section) de optimale setup te creeren. Op sommige circuits is het me wel duidelijk (lange midden sectie bijvoorbeeld), maar op andere circuits waar de verschillende secties ook totaal verschillende setups vragen heb ik het nog niet helemaal door. Kwestie van ervaring ook denk ik :)

Monaco heb ik gehad intussen. Was wel blij dat ik daar wat over gelezen had hier, anders was het me niet gelukt om tot 95% DPQ te komen daar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:40:
[...]

Die stukken donkergroene balk creeren lukt nog wel (al moet je inderdaad niet letten op wat voor circuit het is). Waar het bij mij (denk ik) fout gaat is het stukje wat daarna komt ... om uit die 3 balkjes (één per section) de optimale setup te creeren. Op sommige circuits is het me wel duidelijk (lange midden sectie bijvoorbeeld), maar op andere circuits waar de verschillende secties ook totaal verschillende setups vragen heb ik het nog niet helemaal door. Kwestie van ervaring ook denk ik :)
Dan probeer je een paar ronden wat. Meestal heb ik na 20 rondjes de gele lijntjes wel voor het grootste deel te pakken (goed, mijn coureur is erg goed in reporting) en dan ga ik 10 rondjes besteden aan het zoeken naar het beste compromis tussen de drie sectoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Grrrrrene schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:09:
Dan probeer je een paar ronden wat. Meestal heb ik na 20 rondjes de gele lijntjes wel voor het grootste deel te pakken (goed, mijn coureur is erg goed in reporting) en dan ga ik 10 rondjes besteden aan het zoeken naar het beste compromis tussen de drie sectoren :)
Ik denk dat daar het probleem zit, mijn driver heeft een vrij lage reporting skill (en ik heb m niet echt opgetraind, omdat ik toch een nwe driver onder contract heb voor volgend seizoen).

Ik ben denk ik nog te lang bezig met 't zoeken naar de optimale waarden, waardoor ik te weinig ronden over heb om m'n setup verder te testen. Komt wel goed met wat meer ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Wonderwel, toch nog 5e geworden afgelopen race met 0% brakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Helaas, een blown engine maakte een eind aan al mijn aspiraties in deze race :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De leeftijdsbug van coureurs schijnt gefixed te zijn... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Welke bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Tijdens de reset had een aantal coureurs er 2 jaar bij gekregen i.p.v. 1 jaar.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.