Toon posts:

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.312 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 197658

Hoop niet dat het al teveel OFFTOPIC is maar aan mijn TV hangt een UPC MediaBox (EXT1) en de XBOX (EXT2). En via de UPC afstandsbediening kan ik nu analoog enm digitaal kijken. Als ik echter iets wil kijken op de XBOX moet ik de originele afstandbediening pakken en die op het juiste kanaal zetten maar ik wil graag alles bedienen met de UPC afstandbediening hoe krijg ik dat voor elkaar

Anoniem: 137840

Anoniem: 235986 schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:38:
GBW, mag ik u even hartelijk danken voor de nieuwe gefixte versie van xot-uzg...mijn kleine jongen is weer helemaal blij met de kiddie kanalen, en papa met de rest ;)

Alvast een Fijne kerst allemaal...en eeen gelukkig nieuw jaar....ik zal waarschijnlijk volgend jaar weer is wat gaan bijdragen...

ps: ik heb hier nog een gemodde home.xml liggen...van de clearity-xtv mix
Xsillian heb je een mail gestuurd, dus daar kun je deze naar mailen.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Anoniem: 197658 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:48:
Hoop niet dat het al teveel OFFTOPIC is maar aan mijn TV hangt een UPC MediaBox (EXT1) en de XBOX (EXT2). En via de UPC afstandsbediening kan ik nu analoog enm digitaal kijken. Als ik echter iets wil kijken op de XBOX moet ik de originele afstandbediening pakken en die op het juiste kanaal zetten maar ik wil graag alles bedienen met de UPC afstandbediening hoe krijg ik dat voor elkaar
Ik werk met een Harmony 555, ideale afstandsbediening. Ik bedien er mijn TV, UPC kastje, X-Box, Verster, en DVD/HD recorder mee.

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58
Anoniem: 197658 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:48:
Eerdere posts doorkijken, of de zoekfunctie gebruiken. Daarin werd al eerder dit probleem aan de orde gesteld en een oplossing (gedeeltelijk) gegeven in de vorm van een aangepast keymap.xml.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:37
Zerveza schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:15:
[...]

Ik werk met een Harmony 555, ideale afstandsbediening. Ik bedien er mijn TV, UPC kastje, X-Box, Verster, en DVD/HD recorder mee.
Idem hier, maar dan met een 525.. Voor 27 euro heb je 'm! (incl een halfjaar de playboy :o )

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Llewy schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:19:
[...]

Idem hier, maar dan met een 525.. Voor 27 euro heb je 'm! (incl een halfjaar de playboy :o )
Nette prijs! Linkje?

Anoniem: 235986

@ Sjobbels, dat zal niet kunnen....knappe vent als jij mijn email heb..je zal hem wel naar het msn account verstuurd hebben ;) ik gooi die file wel even online

Anoniem: 235986 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:18:
@ Sjobbels, dat zal niet kunnen....knappe vent als jij mijn email heb..je zal hem wel naar het msn account verstuurd hebben ;) ik gooi die file wel even online
idd ik heb het adres via je profile gebruikt, maar deze werkt idd niet, heb een send failure mail ontvangen ....haha ; )

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
Llewy schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:19:
[...]

Ik heb de tc30, maar zou graag meer knoppen willen gebruiken.
Maar alle knoppen in de de database zijn al in gebruik. Ik zou graag mymusic etc aan me softbuttons willen koppelen..

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 16:05
Is er iemand die mij in het kort kan uitleggen hoe ik XOT als plugin installeer.

Heb de inhoud van XOT in de Q:\plugin\video gezet.

Onder video kun je op het witte knopje drukken en een path toevoegen maar draaide krijg ik het niet.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
breeeem schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:27:
Is er iemand die mij in het kort kan uitleggen hoe ik XOT als plugin installeer.

Heb de inhoud van XOT in de Q:\plugin\video gezet.

Onder video kun je op het witte knopje drukken en een path toevoegen maar draaide krijg ik het niet.
Heb je de hele folder erin gezet? En het pad laten wijzen naar de FOLDER van de XOT plugin? Kijk anders eens in
de logfile van XOT (in de plugin folder van XOT)

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• breeeem
GroteBozewolf schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:32:
[...]

Heb je de hele folder erin gezet? En het pad laten wijzen naar de FOLDER van de XOT plugin? Kijk anders eens in
de logfile van XOT (in de plugin folder van XOT)
Log bestand heeft hij nog niet aangemaakt.

Heb alle bestanden in Q:/plugins/video/XOT-Uzg.v3/ staan.
Vervolgens met het witte knopje, lokatie toevoegen (Q:/plugins/video/XOT-Uzg.v3/) en een naam (XOT-Uzg.v3) geven. Wanneer ik onder Films op de knop XOT-Uzg.v3 druk krijg ik alle mappen te zien van XOT (cache, channel, libs en skins) en geen bestanden.

Net even de laatse XBMC T3ch versie van 24-12 erop gezet, maar maakt geen verschil

[Voor 8% gewijzigd door breeeem op 25-12-2007 23:29]

• GroteBozewolf
breeeem schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:08:
[...]

Log bestand heeft hij nog niet aangemaakt.

Heb alle bestanden in Q:/plugins/video/XOT-Uzg.v3/ staan.
Vervolgens met het witte knopje, lokatie toevoegen (Q:/plugins/video/XOT-Uzg.v3/) en een naam (XOT-Uzg.v3) geven. Wanneer ik onder Films op de knop XOT-Uzg.v3 druk krijg ik alle mappen te zien van XOT (cache, channel, libs en skins) en geen bestanden.

Net even de laatse XBMC T3ch versie van 24-12 erop gezet, maar maakt geen verschil
Je voegt hem toch wel toe als 'video plugin'? Klinkt alsof je gewoon naar de folder linkt en niet eerst Video-plugin selecteerd. Kijk eerst maar eens op de wiki van XBMC over hoe plugins moet toevoegen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• breeeem
GroteBozewolf schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:55:
[...]

Je voegt hem toch wel toe als 'video plugin'? Klinkt alsof je gewoon naar de folder linkt en niet eerst Video-plugin selecteerd. Kijk eerst maar eens op de wiki van XBMC over hoe plugins moet toevoegen.
Bij het browsen idd Video plugin over het hoofd gezien. Het werkt perfect, mijn complimenten voor al het werk wat je er in steekt. TOP

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

weet iemand of er ook een teletext script is voor xbmc?

Teletext is natuurlijk enorm stone age... maar geeft wel "real time" voetbal uitslagen door.

Anoniem: 246377

Nog niet van een teletekst script gehoord, maar die is er misschien ook niet omdat de toegevoegde waarde ervan klein is. Met je ab kan je het net zo snel te voorschijn halen, een script zal veel langzamer werken. desalniettemin zou ik zo een script wel installeren als het er was, maar dan meer vanwege de patsfactor (kijk eens wat mijn xboxje allemaal kan...)

gepost door Mar2zz op de neie schootputer van zijn pa

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-05 20:41
Weet iemand van een script om te interfacen met www.ooitgemist.be ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Volgens mij is dat enkel via digitale tv te bekijken EN is het betalend, dus weinig kans dat dit gaat mogelijk zijn.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
Hier weer een paar vraagjes van moi:
ik heb sinds kort een hd-ready lcd tv en wil natuurlijk xbmc in 720P gaan draaien. Nu wil ik daar een componentkabel voor kopen, maar kan ik dan wel alleen het beeld naar de TV gooien, en geluid naar de versterker (versterker heeft geen 5.1, maar wel optical in, maar de versterker staat 15 meter kabellengte van de xbox af). is dat optical audio te verlengen of gaat dat niet? Nu heb ik gewoon geel,rood,wit tulp Geel naar TV, en rood/wit naar versterker. Of zit er ook roodwit op een optical kabel?

Vraag 2: Als je geen componentkabel hebt, dus gewoon de default stekker gebruikt, wat is dan een hogere kwaliteit 16x9 PAL of 16x9 NTSC? (bij die laatste merk ik dat de kleuren iets minder sprankelend zijn, maar het lijkt allemaal wel scherper ofzo)

Vraag 3: Wat is precies het verschil tussen hoge kwaliteit pixel shader en hoge kwaliteit pixelshader V2? Het is zo een beeldinstelling voor video's in xbmc, maar ik vraag me af of daar ook kwaliteitsverschillen in zitten ofzo, want als dat zo is, waarom zit dan niet alleen de beste kwaliteit in xbmc?

[Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 27-12-2007 10:26]

Anoniem: 246524

Ik ben op zoek naar Sopcast Remote maar kan het niet vinden.
Iemand een idee?

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:35
Het zou super zijn als je met http://www.fireplacetv.nl/ een open haard van je tv zou kunnen maken met XBMC...wie weet daar een handige oplossing voor?

Anoniem: 246524

Dan is niet duur :)
Idd graag linkje of adres!
Thanx

• Mar2zz
zerocool schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:54:
Het zou super zijn als je met http://www.fireplacetv.nl/ een open haard van je tv zou kunnen maken met XBMC...wie weet daar een handige oplossing voor?
Oeh, dat zou mooi zijn, ik ben nu niet thuis, maar maak eens een kladblokfile en doe daar deze link in http://www.fireplacetv.nl/fireplace1500.asx en sla die file op op je xbox als fireplace.strm. Kijk dan of ie werkt op de xbox (locatie ff toevoegen onder video menu...) please let it be!
Volgens mij zit er ook openhaardtv in de kanalenkiezer van het script van grote boze wolf. dat doet misschien hetzelfde.

Weet je ook zo een website met een aquarium??

[Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 27-12-2007 15:20]

• zerocool
Yep! dat werkt! thanks, nu een mooi haardvuur in de huiskamer

• zerocool
maar het liefste zou ik natuurlijk de hd stream afspelen: rtsp://qt1.streamzilla.je...mo/fireHD/fireplaceHD.mp4

EDIT: stom, dat is natuurlijk: http://www.fireplacetv.nl/fireplaceHD.asx

[Voor 23% gewijzigd door zerocool op 27-12-2007 15:46]

• Mar2zz
die hd-vuur is 5Mbps! dat is bijna mijn internetverbinding volledig... maar mooi dat het werkt, ik ga hem er ook ff opgooien vanaaf, die dvd-versie dan.
En ik ga ff googlen naar een aquarium-stream in beetje toffe kwaliteit. Of schilderijen zou ook tof zijn, er is vast wel een museum met een stream van hun schilderijen ofzo. Of een kabbelend beekje met waterval en springende forellen...

Mar2zz schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:26:
die hd-vuur is 5Mbps! dat is bijna mijn internetverbinding volledig... maar mooi dat het werkt, ik ga hem er ook ff opgooien vanaaf, die dvd-versie dan.
En ik ga ff googlen naar een aquarium-stream in beetje toffe kwaliteit. Of schilderijen zou ook tof zijn, er is vast wel een museum met een stream van hun schilderijen ofzo. Of een kabbelend beekje met waterval en springende forellen...
Damn... he he, ga mij is vertellen of die stream van fireplace, langer dan 10 minuten werkt.... Die stream is namelijk een 10 minuten durend filmpje, die in IE of mozilla of wat dan ook, automatisch wordt herladen...echter xbmc doet dit niet. (tenminste, een half jaar terug nog niet)

• Fire69
Probleem is nog steeds dat er geen geluid achter kan, da's wel jammer...

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:47

Brantje

De post is daar >>

Is het mogelijk om een tv gids op de xbox te bekijken?

Edit deze rss feed gevonden:
http://rss.optv.nu/tvnustraks2.php?g=alg_nl
site:
http://gids.optv.nu/

Miss dat iemand hier er wat van kan fixen, zal wel erg fijn zijn.

[Voor 61% gewijzigd door Brantje op 27-12-2007 21:36]

Anoniem: 235986 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:18:
Xsillian kun je de home.xml file nog online zetten?

• takko
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03-2022
In uitzendinggemist (rtl) is er een speciale aanpassing gemaakt voor GTST.

Ik heb zitten te zoeken om de highlights van http://www.rtl.nl/service/gemist/home/ , waar ook IDOLS4 lifeshows zitten, op de zelfde manier aan te pakken en toe te voegen aan de RTL boom, helaas kan ik de goede videomenu.xml niet vinden.

Is er iemand die een methode heeft om de bron te parsen en deze highlights aan de boom kan toevoegen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49
-HIER STOND IETS DAT HIER NIET MAG-

[Voor 95% gewijzigd door smeerbartje op 29-12-2007 16:05]

Anoniem: 246673

Heeft er iemand ervaring om streaming voetbal van www.planet.nl/voetbal legaal (indien je een abonnement hebt) in je XBMC/XOT te laten lopen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
haal maar weg, zijn gemaakt met illigale sdk... mag dus niet

Strava

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Anoniem: 246673 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:28:
Heeft er iemand ervaring om streaming voetbal van www.planet.nl/voetbal legaal (indien je een abonnement hebt) in je XBMC/XOT te laten lopen?
Extreem gaaf als het zou lukken.. maar ik ben bang dat het door de DRM niet zal gaan lukken....

Anoniem: 191095

Weet iemand een goede vervanger van de volgende site http://www.mediaicons.org/ want ik kan er sinds kort geen icons meer downloaden.... ;(

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:25
Anoniem: 191095 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:40:
Weet iemand een goede vervanger van de volgende site http://www.mediaicons.org/ want ik kan er sinds kort geen icons meer downloaden.... ;(
Mediaicons heeft vaker kuren.. duurt soms wel een week of 2 maar wordt meestal wel opgelost.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik heb de 480p etc. opties grayed out, is er ook een mogelijkheid om die wel aan te zetten? Of is het niet mogelijk bij gebruik van composiet? (heb net een nieuwe monitor met o.a. s-video, composiet en component aansluiting :P en das een stuk beter dan mijn 14" tv-tje, vandaar.)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Fire69
Bij composiet gaat dat niet werken nee. Tenzij je component bedoelde :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En waarom zou je met die nieuwe TV überhaupt voor de slechts mogelijke oplossing gaan? Doe jezelf een plezier, en ga voor component ofzo. :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:30
Roamor schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:40:
En waarom zou je met die nieuwe TV überhaupt voor de slechts mogelijke oplossing gaan? Doe jezelf een plezier, en ga voor component ofzo. :)
:P Maar ik heb geen xbox naar component kabel :P wel een duurdere xbox scart kabel, maar daar heb ik nu niks aan....

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wilde de nieuwe bigfoot erop gooien, maar toen ik de xbmc map eraf gooide drukte ik de xbox uit :X en nu kan ik dus nie tmeer connecten naar mijn xbox. wat moet ik nu doen?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
EvoX Cd of iets dergelijks proberen. FTP connectie maken, een ook even een dashboard installeren!

Interpolis, glashelder!

• MuSeLive
  • Niet online
FTP lukt dus niet meer. Ik ga wel even met een auto-installer cd rommelen. Dan zou ik toch in principe Cschijf formatteren en dan xbmc er opnieuw op?
Ah via auto-installer heb ik C geformateerd en automatisch xbmc erop!

[Voor 52% gewijzigd door MuSeLive op 29-12-2007 13:02]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 09:32

Nitai

Feels good man

Zoals Thelbex zegt, met die Evox cd booten. Dan heb je wel een ftp connectie.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Mar2zz
Ik heb de Konig componentkabel gekocht, en aangesloten en op 720p 16x9 gezet, xbmc is mooi! maar met games en films die ik opstart vanuit xbmc heb ik het probleem dat bij de instelling 16x9 en 14x9 er zwarte balken aan de linker en rechterkant verschijnen. Mijn tv wil dat niet uitvullen (kutsamsung ofzo?) kan ik dat ook met xbmc weghalen?

edit:
laat maar ben er al uit. weer eens te snel geweest, er zijn nu meer instellingen onder videoinstellingen bijgekomen. ik ben blij met mijn componentkabel van 15 euro (gister om 5 over 18:00 uur besteld, vanmorgen al in huis, 3 hoeraatjes voor de consoleshop)

[Voor 28% gewijzigd door Mar2zz op 29-12-2007 14:30]

Anoniem: 96816

m3gA schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:20:
[...]

Of via vlc een playlist streamen naar de xbox.
Dat lijkt me de beste oplossing. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 96816 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:24:
[...]

Dat lijkt me de beste oplossing. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Door even te zoeken op "vlc stream" of iets in die trend. We hoeven toch niet alles voor te kauwen. ;)

De stream van vlc kun je weer openen op beide xbox-en.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• robbydw
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Topicstarter
Zojuist heb ik de startposts weer voorzien van het grafisch ondersteunend materiaal, dat niet meer aanwezig was na het offline gaan van de server van peedjeeh.

Excuses dat het even op zich heeft laten wachten.

Geen commentaar

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo hey. XMBC is echt vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik het gebruikt heb. Ook leuk om te zien dat er veel nederlandse developers zijn! Even van de week een HD kabel halen en de xbox een tweede leven geven :)

Anoniem: 137840 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:07:
[...]

Xsillian kun je de home.xml file nog online zetten?
Sjit, die zal ik morgen ff uploaden voor je man, wa sik alweer glad vergeten hehe....excuses, morgen hebbie um.

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb een paar skins geupload naar mijn xbox, maar alleen project mayhem doet het goed, bij de rest staan er bijvoorbeeld (bijna) geen letters,

• Fire69
Hoe oud is je xbmc-build? Tijdje geleden zijn ze overgestapt op een nieuw systeem voor het lettertype :)

• MuSeLive
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:05:
Hoe oud is je xbmc-build? Tijdje geleden zijn ze overgestapt op een nieuw systeem voor het lettertype :)
Ik heb zo ongeveer de nieuwste T3ch met wat scripts erbij.

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 191095 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:40:
Maak je covers zelf met StyleBuilder.
Het is heel simpel: installeren; starten; open "TiltedBox.xml" in de map "Styles" van StyleBuilder; "Choose Input"; selecteer je cover; "Do Transform"; "Save Output".
De covers haal je van bijvoorbeeld http://freecovers.net/ (ja je moet hele hoesje met achterkant hebben).
Dit doe ik ook al sinds de prentjes van MediaIcons.org niet meer werken, zo ben je ook niet meer gebonden aan hun uploads en kies je zelf welke cover, want de covers bij ons zijn soms anders dan in Amerika.

• MuSeLive
  • Niet online
Ik doe alles met IMDB, heb ik alles in 1 keer. Wat wel jammer is dat je dan niet van die "3D" covers kan maken.

• GroteBozewolf
Op verzoek van een aantal mensen heb ik het kanaal voor Ned 1,2&3 wat aangepast. Er waren namelijk een aantal programma's die zoveel episodes hadden (het journaal bijvoorbeeld) dat het een beetje te gek werd om al die items steeds te downloaden als je alleen de meest recente wilde bekijken.

Dus wordt er nu niet meer bij elk programma een complete lijst gedownload maar alleen de laatste paar. Als er meer zijn dan staat er een 'Archief' folder in het rijtje. Daarin kunnen oudere (let op: wel in 1 keer binnengehaald) op worden gezocht!

Het nieuwe kanaal is hier te vinden: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Het oude kanaal eerst even verwijderen en dan het nieuwe neerzetten.

• Mar2zz
Ik heb de nieuwste t3ch (23-12-2007) voor de gein eens geinstalleerd, en het viel me op dat er een nieuw script bij is gekomen, namelijk T3CH-updater. Heeft iemand dit script al eens geprobeerd? (je kan er ook oudere versies mee terugzetten). Ik denk dat dit script alleen de veranderde bestanden download om je xbmc te upgraden, dus een hele verbetering t.o.v. T3CH-downloader!

Wellicht kan GroteBozeWolf voor XOT net zoiets maken. XOT-updater...

Nog steeds doet het MyTV script het niet. Heeft iemand een alternatief voor de nederlandse tv-gids? Of een werkende MyTV? Vraag is eerder gesteld, maar daar nog geen antwoord op.

[Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 31-12-2007 09:06]

• MuSeLive
  • Niet online
Wat voor skin gebruiken jullie? De Project Mayhem 3 waarschijnlijk het meeste :)
Jammer dat er niet zoiets is als de skin van mediaportal.

[Voor 26% gewijzigd door MuSeLive op 31-12-2007 13:25]

Anoniem: 181995

MuSeLive schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:13:
Jammer dat er niet zoiets is als de skin van mediaportal.
De skins van mediaportal vind ik er hetzelfde uitzien als van xbmc. Download maar eens xTV, Vision, MC360 en Xephyr, dan begrijp je wat ik bedoel. xTV en Vision zijn mijn favorieten

• MuSeLive
  • Niet online
Anoniem: 181995 schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:36:
[...]

De skins van mediaportal vind ik er hetzelfde uitzien als van xbmc. Download maar eens xTV, Vision, MC360 en Xephyr, dan begrijp je wat ik bedoel. xTV en Vision zijn mijn favorieten
xTv en Vision heb ik wel eens screens van gezien, heb jij daar misschien een goed werkende link voor?
en MC360 is toch de xbox 360 look-a-like skin? die lijkt toch totaal niet op de skin van mediaportal die in de op van dat topic staat?

• vennox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 07:38
kan er iemand soms de laatste versie van de xtv mirroren?
ik heb die van mij zonet om zeep geholpen.. en in de "officiële" link in de signature van de maker werkt niet meer plus ik werk op een mac, en kan die ".bat" file van de svn directory niet openen, manman het zit toch allemaal tegen :)

• GroteBozewolf
Op verzoek van een aantal mensen heb ik net een Channel voor www.123video.nl toegevoegd aan XOT. Het kanaal kan hier worden gedownload: http://code.google.com/p/...3.0.0.071231.zip&can=2&q=

Installatie is eenvoudig: uitpakken in de channels folder van XOT. Er zijn wel nog wat problemen met de streams, maar dat is meer gerelateerd aan XBMC's mplayer en/of DVD Player (selecteerbaar via het contextmenu) dan XOT.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:47

Brantje

De post is daar >>

Brantje schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:46:
Is het mogelijk om een tv gids op de xbox te bekijken?

Edit deze rss feed gevonden:
http://rss.optv.nu/tvnustraks2.php?g=alg_nl
site:
http://gids.optv.nu/

Miss dat iemand hier er wat van kan fixen, zal wel erg fijn zijn.

• MuSeLive
  • Niet online
vennox schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:10:
kan er iemand soms de laatste versie van de xtv mirroren?
ik heb die van mij zonet om zeep geholpen.. en in de "officiële" link in de signature van de maker werkt niet meer plus ik werk op een mac, en kan die ".bat" file van de svn directory niet openen, manman het zit toch allemaal tegen :)
Hier is een mooi rarretje, van 25 september: http://deckardt.nl/blog/2007/09/25/xbmc-skin-xtv/

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik maak nu al enige tijd gebruik van het Uitzending Gemist script en ben Bas Rieter daar zeer dankbaar voor. _/-\o_ Ik heb nog wel een idee om dit te verbeteren en misschien dat jullie en Bas hierop kunnen reageren.

Op de uitzending gemist website zijn catagorien te vinden als "eerdere tips", "populaire uitzendingen" en "nieuw toegevoegd". Ik merk dat ik vooral behoefte heb aan uitzendingen die in die catagorien staan. Het lijkt mij een hele verbetering als deze catagorien in het script worden opgenomen. Ik ben geen technicus en weet niet wat daar bij komt kijken. Het is maar een idee.

Ik hoor graag wat jullie en Bas hier van vinden. :)

• GroteBozewolf
michielvz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:13:
Ik maak nu al enige tijd gebruik van het Uitzending Gemist script en ben Bas Rieter daar zeer dankbaar voor. _/-\o_ Ik heb nog wel een idee om dit te verbeteren en misschien dat jullie en Bas hierop kunnen reageren.

Op de uitzending gemist website zijn catagorien te vinden als "eerdere tips", "populaire uitzendingen" en "nieuw toegevoegd". Ik merk dat ik vooral behoefte heb aan uitzendingen die in die catagorien staan. Het lijkt mij een hele verbetering als deze catagorien in het script worden opgenomen. Ik ben geen technicus en weet niet wat daar bij komt kijken. Het is maar een idee.

Ik hoor graag wat jullie en Bas hier van vinden. :)
Ik denk dat ik eerder zou gaan werken aan een 'Favorites' systeem, omdat dat wat generieker is dan de categorien in www.uitzendinggemist.nl.

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Ik kreeg de vraag of er een script oid bestaat voor 'Mooi weer de Leeuw' dat op internet doorgaat op zaterdagavond. Is het mogelijk om dat bijvoorbeeld in XOT te bouwen?

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:21:
Ik kreeg de vraag of er een script oid bestaat voor 'Mooi weer de Leeuw' dat op internet doorgaat op zaterdagavond. Is het mogelijk om dat bijvoorbeeld in XOT te bouwen?
Tsja, dat zou kunnen, waar kan ik de pagina vinden voor die uitzendingen?

• m3gA
Weet iemand nog ergens een xbox RGB scart met optical te vinden? Een vriend van me wil ook XBMC gebruiken met DTS geluid maar ik vind alleen nog Konig Component kabels maar hij heeft nog een CRT tv.

[Voor 9% gewijzigd door m3gA op 01-01-2008 22:51]

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

Om mooi weer de leeuw te kijken heb ik dit adres in een strm bestand gezet

http://switch.streamgate....mswitch?streamid=3&a=.asx

is elke week zelfde adres werkt nu toch al bijna een jaar. Om bij dit adres te komen moet je op de zaterdag avond naar de site van mooi weer de leeuw tijdens en na de uitzending anders is het niet beschikbaar. Uitzendingen later terug kijken kunnen gewoon via uitzending gemist

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11-2022

DynaMikeY

1976 Kever 1300

m3gA schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:50:
Weet iemand nog ergens een xbox RGB scart met optical te vinden? Een vriend van me wil ook XBMC gebruiken met DTS geluid maar ik vind alleen nog Konig Component kabels maar hij heeft nog een CRT tv.
Je zou een reguliere RGB Scart & Coaxial audio kabel kunnen gebruiken, en er een SPDIF to Toslink converter van 11 euro tussen kunnen zetten.

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

Anoniem: 218682

Beste mede xbmc-ers,

wij zitten eraan te denken om een Sony Bravia (FULL HD) te kopen. We gebruiken XBMC om xvid en divx films te streamen vanaf onze PC. Op onze oude TV ziet dit er wel OK uit, maar zullen deze films in HD TV niet onwijs blokkerig worden? En welke bekabeling kan ik het beste gebruiken?

Alvast dank voor antwoord!

• GroteBozewolf
alexkroeze schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:52:

is elke week zelfde adres werkt nu toch al bijna een jaar. Om bij dit adres te komen moet je op de zaterdag avond naar de site van mooi weer de leeuw tijdens en na de uitzending anders is het niet beschikbaar. Uitzendingen later terug kijken kunnen gewoon via uitzending gemist
In dat geval zie ik niet echt de noodzaak om het in XOT onder te brengen. Ik zou het dus gewoon in een .strm file zetten en die gebruiken.

is er interesse voor een streampack? als mensen video streams hebben, die ze regelmatig bekijken, wil je die hier dan neerzetten, dan kan ik een videostream pack maken....

voor sjobbels: Uploadhut
of
Megaupload
of
Filefactory

Zo moet je de home.xml toch wel kunnen scoren denk....

Greetz en allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 235986 op 02-01-2008 11:44. Reden: tweede plek voor download]

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 218682 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:34:
Beste mede xbmc-ers,

wij zitten eraan te denken om een Sony Bravia (FULL HD) te kopen. We gebruiken XBMC om xvid en divx films te streamen vanaf onze PC. Op onze oude TV ziet dit er wel OK uit, maar zullen deze films in HD TV niet onwijs blokkerig worden? En welke bekabeling kan ik het beste gebruiken?

Alvast dank voor antwoord!
Een component kabel is daar het beste geschikt voor!

Ik speel zelf ook divx en xvid films af, die ik wireless naar mijn Xbox stream op een 32inch Samsung LCD TV (XBMC ingesteld op 720p & upscale), aangesloten via component op TV en optisch op een Kenwood amp. En kan je zeggen dat het er strak uit ziet!

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• Mar2zz
Idd, een componentkabel is wel een vereiste. XBMC zal je divx-jes enzo dan upscalen naar een hogere resolutie (die is afhankelijk van de instelling 720p of 1080i op je xbox). Ik heb het zelf sinds kort ook, ik heb 720p gekozen, omdat mijn tv hdready is zou 1080i overkill zijn. de divxjes worden geupscaled naar een resolutie rond de 1366x786 (om en nabij de resolutie van de hd-ready-tv's). Dit ziet er erg strak uit moet ik zeggen, sowieso is het beeld op de tv al veel mooier dan op een crt, maar nu zijn ook de ondertiteling en dergelijke enorm scherp. Wel is het zo dat als je een slechte source gebruikt dat het een stuk duidelijker is dat het een slechte source is.

Voor veel series kan je ook hoge resolutie-afleveringen downloaden van 700mb per stuk, die zijn een genot om naar te kijken in HD.

Om xbmc in 720p of 1080i in te stellen moet je je xbox in NTSC zetten met enigmavideoswitcher en dan via het originele dashboard msdash.xbe de instelling kiezen bij video.

Anoniem: 218682

Oke dank voor de hulp. Ik zie dat die Konig bij consoleshop is uitverkocht, maar ik zal eens verder kijken, volgens mij zijn er nog wel alternatieve kabels. Weet iemand dat? Zijn deze kabels alleen via internet verkrijgbaar of ook in winkels? Ik ben benieuwd, vrijdag ons Braviaatje halen :)

• Mar2zz
Er loopt ook een topic hier op tweakers dat je een gratis ps3 bij een sony bravia kan krijgen. Dan ben je in een keer klaar, en die verwerkt ook hd-sources enzo.

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een jaar of 2 geleden had ik in XBMC de optie om 'film grain' aan te zetten in de movie settings. Dit is het effect van het verslijten van filmbanden (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Film_grain)

Het aanzetten van dit effect gaf divx/xvid films een heel authentiek gevoel, zonder aan scherpte e.d. in te boeten.

Tegenwoordig zit het niet meer in XBMC, in ieder geval niet in de releases die ik gebruik (PIMPED, T3CH, en laatste tijd Bigfoot87's XBMC); weet iemand of dit effect er bewust uitgehaald is, en of het setting is die in een XML file te enablen is?

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mar2zz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:43:
Er loopt ook een topic hier op tweakers dat je een gratis ps3 bij een sony bravia kan krijgen. Dan ben je in een keer klaar, en die verwerkt ook hd-sources enzo.
Nja...daar zit je dan met je xvid movies die 'not supported' zijn door de Sony implementatie van divx. Ze hebben alleen de DivxNetworks compliance toegevoegd, en geen Xvid. Wellicht dat het nog gaat komen... maar veel scene releases zijn toch in Xvid nowadays...

• Mar2zz
Volgens mij zit dat filmgrain er nog steeds in. als de film afspeelt op start drukken en dan dat icoontje onder de playbutton op het scherm pakken (ik praat voor de project mayhem 3 skin). helemaal naar beneden scrollen en dan staat er iets over grain ofzo...

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
alexkroeze schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:52:

Superbedankt man! :D
Ga ik iemand blij mee maken. _/-\o_

Zijn er hier mensen die thuis zijn in het maken van web-templates?
Ik wil namelijk een website op gaan zetten voor XBMC met onder andere mijn eigen XBMC release. Daarnaast moet het een verzamelplaats worden met hyperlinks naar alle onderdelen van XBMC (alle skins, forums, website's met scripts enz. enz.)
Dat is namelijk wat er nog ontbreekt: een totaaloverzicht.

Ik heb van Brantje en de webmasters van GameCopyWorld en Covertarget hostingruimte aangeboden gekregen waar ik ze heel erg dankbaar voor ben aangezien mijn website in 4 dagen plat zou liggen vanwege het vele dataverkeer.

Wat ik dus zoek is een grafisch kunstenaar die mij hierbij wil helpen.
Als je geïnteresseerd bent stuur je maar even een DM :)

[Voor 37% gewijzigd door Bigfoot87 op 02-01-2008 12:25]

• Mar2zz
Top bigfoot, mooi initiatief. als het zover komt verdien je een plaatsje in mijn heiligdom van bookmarks onder software/xbmc/. Ik weet trouwens een mooie website waar alles gewoon te downen is, dashboards, modtools, emulators, nieuwe xbmc-builds etc. de url begint met www.eur... Ken je die ook?

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mar2zz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:08:
Volgens mij zit dat filmgrain er nog steeds in. als de film afspeelt op start drukken en dan dat icoontje onder de playbutton op het scherm pakken (ik praat voor de project mayhem 3 skin). helemaal naar beneden scrollen en dan staat er iets over grain ofzo...
Cool! Thanks! Die ga ik vanavond meteen even proberen als ik thuis ben!

Soms zijn dingen zo logisch, dat je er overheen kijkt, lijkt het wel... :)

• Awkwarding
  • Laatst online: 10-12-2021
Omdat ik binnenkort waarschijnlijk een LCD-TV ga kopen ben ik aan het kijken hoe ik het beeld van mijn xbox mooier kan krijgen. Ik heb op dit moment een 32" philips matchline tv, maar daar heb ik de xbox op aangesloten via een scart kabel (of is er een betere optie dan dit?)

Ik wil de xbox op de lcd-tv gaan aansluiten via een component kabel. Ik kwam deze tegen, maar is van een xbox 360
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_3666_1.jpg
De aansluiting van de xbox 360 is toch hetzelfde als voor de xbox (gewone/original). Kun je de kabel van een 360 dan ook gewoon gebruiken op de gewone xbox of moet ik echt opzoek gaan naar eentje specifiek voor xbox original?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Mar2zz
DynaMikeY schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:49:
[...]
Cool! Thanks! Die ga ik vanavond meteen even proberen als ik thuis ben!

Soms zijn dingen zo logisch, dat je er overheen kijkt, lijkt het wel... :)
Volgens mij is die optie meer bedoelt voor het ontkorrelen van slechte sources. ik heb ooit eens een cam mee gekeken die ik hiermee een stuk strakker weergegeven kreeg (maar nog niet vergelijkbaar met een dvdrip)

Nooit aan gedacht dat je er een authentiek gevoel mee kan maken... Je moet het maar willen :-)

• m3gA
Awkwarding schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:13:
Omdat ik binnenkort waarschijnlijk een LCD-TV ga kopen ben ik aan het kijken hoe ik het beeld van mijn xbox mooier kan krijgen. Ik heb op dit moment een 32" philips matchline tv, maar daar heb ik de xbox op aangesloten via een scart kabel (of is er een betere optie dan dit?)

Ik wil de xbox op de lcd-tv gaan aansluiten via een component kabel. Ik kwam deze tegen, maar is van een xbox 360
[afbeelding]
De aansluiting van de xbox 360 is toch hetzelfde als voor de xbox (gewone/original). Kun je de kabel van een 360 dan ook gewoon gebruiken op de gewone xbox of moet ik echt opzoek gaan naar eentje specifiek voor xbox original?
Je hebt deze nodig:
http://www.cdrwinkel.com/...4a9435fe157277b3966357b92

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 07:29
Is er ook een SVN-pad beschikbaar voor XBMC T3ch? Of kan deze alléen maar in gecompileerde versie gedownload worden? Ik gebruik nu SVN's voor skins als xTV, Vision en MC360 en vind het eigenlijk wel heel strak werken.

• Fire69
De svn's van de skins kan je met de bat-file gewoon aanmaken nadat je ze binnenhaalt. Dat is niet zo met de svn van xbmc. Die moet je nog met een xbox-sdk compileren, daarvoor met je een hoop (illegale) software geinstalleerd staan hebben.

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aaargh mn HDD begint vol te raken door alle films en series! Ik heb een 120gig schijf erin zitten! Maar een aantal vragen:

- Ik heb mn xbox via Marktplaats gekocht en weet dus niet welke chip erin zit, iemand een idee hoe ik daar achter kom?

- Is de HDD makkelijk te vervangen dvoor een groter exemplaar?

- Iemand tutorials om bovenstaande succesvol te volbrengen?

thnx alvast

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
Anoniem: 136075 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:13:
Aaargh mn HDD begint vol te raken door alle films en series! Ik heb een 120gig schijf erin zitten! Maar een aantal vragen:

- Ik heb mn xbox via Marktplaats gekocht en weet dus niet welke chip erin zit, iemand een idee hoe ik daar achter kom?

thnx alvast
Beetje zoeken dan vind je zo plaatjes van hoe je een Xbox kunt openen en weer sluiten. en oja een HDD is makkelijk te vervangen.

Wat ik zelf trouwens heb gedaan is gewoon een netwerkmap gelinkt ernaartoe. Dan hoef ik niet telkens alles up te loaden ernaartoe.

Anoniem: 235986 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:37:
is er interesse voor een streampack? als mensen video streams hebben, die ze regelmatig bekijken, wil je die hier dan neerzetten, dan kan ik een videostream pack maken....

voor sjobbels: Uploadhut
of
Megaupload
of
Filefactory

Zo moet je de home.xml toch wel kunnen scoren denk....

Greetz en allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Thanks, heb ze in de map overgeschreven maar er is niets veranderd..... heb je misschien de verkeerde home.xml gebruikt?

Anoniem: 137840 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:51:
[...]

Thanks, heb ze in de map overgeschreven maar er is niets veranderd..... heb je misschien de verkeerde home.xml gebruikt?
Heb jij wel even gereboot? ik heb namelijk wel de correcte home.xml ingepakt, heb net nog even gekeken, maar hier werkt ie als hout, dat nat wordt 8)7

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 235986 op 02-01-2008 19:17]

thnx alvast
openschroeven en kijken wat erin zit...tutorial: schroef je xbox open, haal je hdd eruit, plaats een nieuwe, en draai een bootdisk..... vergeet niet je hdd te locken, vergeet niet de data van je oude schijf te halen, en vergeet zeer zeker niet te kijken of je wel een juiste hdd heb (of gaat kopen) er zijn wat hdd's die zich niet laten locken....
das het in het kort. ;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

thnx alvast
Of bespaar je een hoop moeite en neem een externe netwerkschijf, waarvandaan je dan al je films, muziek en series streamed.

• Mar2zz
je kan met avalaunch dashboard toch zien welke chip je hebt in hardware info?

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
^^^ Thanks for the tips :) Externe netwerkschijf vind ik niet echt superchill, heb liever alles in het xdoosje zitten.

Maar just to make things sure: Als ik een schijf heb waarvan ik weet dat ie gelocked kan worden (info gevonden!) is het dan echt zo simpel als oude eruit nieuwe erin? XBMC is nu namelijk mn standaard dashboard, kan ik dat met zo'n bootdisk ook weer fixen?

• Fire69
ja, als je een chip hebt, anders duurt het allemaal wat langer, maar mag ik je even doorsturen naar xbox-scene of zo, want dit is hier off limits ;)

• Awkwarding
  • Laatst online: 10-12-2021
ok thnx!

Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de kabel van een 360 ook op de originele werkt. Maar dat is dus niet zo? Of soms wel soms niet? Of altijd wel?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee