[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 37.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 12:52
DynaMikeY schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:38:
[...]

Yep! Geen twijfel over mogelijk! U gaat straks genieten van een haarscherp beeld :D
De bestelling is geplaats!!!

Nu ben ik wel benieuwd hoe de mensen met een xbox icm een component kabel xbmc ingesteld hebben; NTSC 720p of toch nog via standaard PAL?
Hoorde verhalen dat NTSC mooie resolutie maar slechtere kleuren geeft en standaard PAL betere kleuren maar dus geen 720p.
Maar beide zijn altijd beter dan PAL via scart natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Als het getal gelijk is dan is P (pal) altijd mooier dan i (ntsc). Er is bijvoorbeeld 1080i en 1080p. van de pal versie is de resolutie nog hoger (precieze waarden weet ik niet). Hoger is beter eigenlijk, maar voor een hdready tv is 1080i-instelling pixelgewijs overkill.

precieze waarde 1080p: 1920x1080

laten we eens gek doen, hier een compleet verhaal om alle vooroordelen uit de wereld te helpen:
HDTV Formatenoorlog

Lol, je zou het maar uit je duim zuigen >>>
De voorstanders van 1080i/25 zeggen dat 1080-lijnen systemen 2,07 miljoen (=1920 x 1080) pixels bieden, terwijl 720-lijnen systemen maar 0,92 miljoen (=1280 x 720) pixels bieden; een ratio van 2,25 tussen 1080- en 720-lijnen systemen. Maar we moeten oppassen geen appels met peren te vergelijken. Als je goed kijkt naar interlaced beelden, zie je ‘inter-line twitter’ die de subjectieve verticale resolutie reduceert. Veel tests geven dan ook aan dat, in subjectieve termen, 1080i en 720p DEZELFDE verticale resolutie bieden.
Niettemin geven 1920 x 1080 systemen potentieel een hogere horizontale resolutie dan 1280 x 720 systemen. De ratio van 1280/1920 geeft aan dat 720-lijnen beelden 66,7% van de horizontale resolutie kunnen bieden. In de praktijk heeft ongeveer 95% van de huidige 1080i camera’s 1440 pixels horizontaal (i.p.v. 1920 pixels), waarmee de ratio wordt verbeterd tot 1280/1440 = 88,9% van de horizontale resolutie. Er wordt gezegd dat in de toekomst alle 1080i HDTV camera’s de volledige 1920 pixels zullen bieden, maar veel populaire modellen zijn vandaag de dag beperkt tot 1440 pixels. Evenzo kunnen momenteel slechts weinig displays de volledige horizontale resolutie van 1920 pixels reproduceren, maar dit zou een tijdelijk probleem kunnen zijn tot 1920 x 1080 displays gemeengoed worden.

[ Voor 86% gewijzigd door Mar2zz op 08-01-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47
Mocht je die Königkabel aan willen schaffen bij Bol, gooi er dan nog even deze couponcode overheen, scheelt weer 5 euro: AM-67EW-UT45

Laat maar, ik zie dat hij vervallen is.. :|

CRM-09FG-K3S4 voor 1.95 verzendkosten korting :).

[ Voor 46% gewijzigd door flipjevandejam op 08-01-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
berties schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:55:
[...]

De bestelling is geplaats!!!

Nu ben ik wel benieuwd hoe de mensen met een xbox icm een component kabel xbmc ingesteld hebben; NTSC 720p of toch nog via standaard PAL?
Hoorde verhalen dat NTSC mooie resolutie maar slechtere kleuren geeft en standaard PAL betere kleuren maar dus geen 720p.
Maar beide zijn altijd beter dan PAL via scart natuurlijk :*)
720P (Eerst XBOX op NTSC zetten uiteraard) geeft bij mij verreweg het beste resultaat. Je moet wel High Pixel Shader V2 gebruiken i.c.m. DEINTERLACE op de AUTO stand. Dit geeft op mijn Panasonic scherm een super scherp plaatje, beter dan 1080i (interlaced :X ). Gewone PAL DVD's lijken wel van HD kwaliteit _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 08-01-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Mar2zz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:08:
Als het getal gelijk is dan is P (pal) altijd mooier dan i (ntsc). Er is bijvoorbeeld 1080i en 1080p. van de pal versie is de resolutie nog hoger (precieze waarden weet ik niet). Hoger is beter eigenlijk, maar voor een hdready tv is 1080i-instelling pixelgewijs overkill.

precieze waarde 1080p: 1920x1080

laten we eens gek doen, hier een compleet verhaal om alle vooroordelen uit de wereld te helpen:
HDTV Formatenoorlog
Correctie: 1080i en 1080p zijn niet NTSC en PAL, dat zijn namen voor de oude beeldformaten. de HD-resoluties (officiëel alleen 720p voor HD-ready en 1080p voor Full HD trouwens) hebben niks met PAL en NTSC te maken. De enige reden dat je een Xbox eerst op NTSC moet instellen om van de HD modi gebruik te kunnen maken, is omdat deze functionaliteit officieel beperkt is tot Xboxen uit de VS (met dank aan Microsoft). Voor meer uitleg over de i-tjes en p-tjes (interlaced vs progressive) kun je op Wikipedia terecht :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 12:52
supersatan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:09:
[...]

720P (Eerst XBOX op NTSC zetten uiteraard) geeft bij mij verreweg het beste resultaat. Je moet wel High Pixel Shader V2 gebruiken i.c.m. DEINTERLACE op de AUTO stand. Dit geeft op mijn Panasonic scherm een super scherp plaatje, beter dan 1080i (interlaced :X ). Gewone PAL DVD's lijken wel van HD kwaliteit _/-\o_
High Pixel Shader V2 staat (hier) standaard al actief (op de normale PAL resolutie dus).
Vooral het idee om de de-interlace op auto te zetten is een idee. Anders zal de tv dit zelf doen lijkt me, maar het is wel het vergelijken waard. Ik ben benieuwd wat een beter resultaat geeft en welke dus beter de-interlaced.
Waarom eigenlijk die andere beeldverwerkers naast high pixel shader v2, deze geeft toch het beste resultaat en aangezien er niemand een andere gpu heeft snap ik het idee niet helemaal achter de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 06:47
Zandhaas schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:59:
@speedme, ik had precies hetzelfde probleem
Met rescue disk heb ik first boot op avalaunch gezet. Toen kon ik xmbc weer ftpen.
Ik kan wel FTP'en hoor, alleen wil XBMC niet starten op 1 of andere manier.
Dit terwijl het wel gewerkt heeft en ik echt helemaal niets veranderd heb.
Wilde alleen complete nieuwe release erop zetten (dus alles verwijderd).
Ik heb EvoX als normale boot en daarin start ik pas XBMC
Zodra dat goed werkt, gebruik ik de shortcut-maker om direkt te kunnen opstarten met XBMC

Ben nu bezig om XBMC in een andere directory te installeren, kijken of dat werkt.
X,Y en Z waren al helemaal leeg bij me.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

supersatan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:09:
[...]

Kun je misschien aangeven heo je dit moet doen.

Aangezien ik gister onze nieuwe Panasonic Plasma opgehangen heb wilde ik dus gelijk mn Xbox op NTSC zetten.
Ben daarvoor naar de originele MS dash gegaan en daar kan ik dus niets vinden om dit te doen.
Als ik in de instellingen naar VIDEO ga zie ik alleen PAL 60 en WIDESCREEN staan :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

seninha schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Aangezien ik gister onze nieuwe Panasonic Plasma opgehangen heb wilde ik dus gelijk mn Xbox op NTSC zetten.
Ben daarvoor naar de originele MS dash gegaan en daar kan ik dus niets vinden om dit te doen.
Als ik in de instellingen naar VIDEO ga zie ik alleen PAL 60 en WIDESCREEN staan :|
Probeer de enigma video switcher te downloaden, daarmee kun je de xbox op NTSC zetten.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 12:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

seninha schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:46:
[...]

Je moet dit doen met Enigmah Video Switcher...daarna kun je pas in MS Dash en vervolgens XBMC de juiste resolutie instellen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

berties schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:52:
Ik zit er aan te denken om (waarschijnlijk net als vele met een lcd tv) de Konig component kabel aan te schaffen.
Nu zag ik deze bij bol.com te koop staan: linkje.

Er staat echter een klanten beoordeling bij waarin staat dat deze geen RGB ondersteund. Ik heb hier nog niemand over horen klagen. Dit gaat toch gewoon werken voor 720p en 1080i xbmc op een component ingang van mijn Philips LCD?
Ik heb gister deze kabel aangesloten aan mn nieuwe Plasma en daarvoor zag ik dat je moest kiezen tussen Component of RCA. Was toen bang dat het geluid alleen zou werken via de versterker (optical aansluiting).
Daarom heb ik de witte en rode RCA stekker ook maar aan de TV gehangen en nu krijg ik het geluid uit de TV of via de versterker (digitaal) :) Net wat ik wil.

Pathfinder:
Gezocht en gedownload. Ga vanavond zodra ik thuis ben gelijk uitproberen.Thanks.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Vraag over remotes. De DVD remote heeft sinds een paar maanden de geest gegeven en we gebruiken nu de logitech wireless controller als A/B. Deze heeft als grote voordeel dat het via RF werkt dus door het hele huis heen (voor muziek).

Nu ben ik op zoek naar iets beters en zie dat er mensen zijn die de harmony van logitech gebruiken. Ik ga ervan uit dat er dan nog steeds gebruik gemaakt word van het 'zwarte oog' van de originele DVD remote. Zijn er ook ooit remote's verkocht op RF voor de XBOX ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:03

robbydw

live your life

Topicstarter
Omdat we de 1000 posts gepasseerd zijn leek het me wel weer tijd voor een nieuw deel (XI)
Deze is hier te vinden.

Dit topic zal spoedig sluiten.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21

BeyondThunder

Lost Lightning

Kan deze draad niet gesloten worden? De opvolger is er al, Beetje verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.