[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 37.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137840

Anoniem: 235986 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:14:
[...]

Heb jij wel even gereboot? ik heb namelijk wel de correcte home.xml ingepakt, heb net nog even gekeken, maar hier werkt ie als hout, dat nat wordt 8)7
Dan doe ik zeker iets verkeerd..... zal het wel even opnieuw proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 21:30

arnova

weet veel, maar niet alles

Beste GroteBozeWolf,

Ik gebruik al tijden jouw v2 xot-uzg met veel plezier. Mede alleen hierom al hebben legio mensen om mij heen inmiddels ook een xbox+modchip gekocht om xbmc met dit script te kunnen gebruiken.

v3 is zeker weer een welkome verbetering op v2 :-D Ik vroeg mij alleen nog af of het misschien mogelijk is om wanneer je de lijst van programma's voor een bepaalde zender hebt, of er in dat scherm ook zo'n verticale scrollbar kan komen (zodat je "snel" door de programma's kan heen wandelen)? Nu is het zo als je bijvoorbeeld naar een programma wil wat begint met de "k", je best een tijd aan het scrollen bent (wat behoorlijk irritant kan zijn). Wellicht is er een goede reden dat dit er nog niet in zit?

Tevens heb ik hier nog steeds het probleem (ook na het verkleinen van mijn cache in xbmc) dat regelmatig mijn xbmc hangt wanneer ik een programma geselecteerd heb in xot-uzg. Dus net voordat (of nadat) ie begint met afspelen "hangt" ie. Ik ben bang dat dit een probleempje in mplayer/xbmc zelf is?

[ Voor 3% gewijzigd door arnova op 02-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Fire69 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:14:
ja, als je een chip hebt, anders duurt het allemaal wat langer, maar mag ik je even doorsturen naar xbox-scene of zo, want dit is hier off limits ;)
Mag ik niet over HDD swaps praten? In de topic warning staat toch juist dat HD's wel mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15
Euh... lees die topicwarning nog eens opnieuw :)
Ik zal de zin even voor je verbouwen:
Als je bericht niets met XBMC te maken heeft (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen); post deze dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
arnova schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:33:
v3 is zeker weer een welkome verbetering op v2 :-D Ik vroeg mij alleen nog af of het misschien mogelijk is om wanneer je de lijst van programma's voor een bepaalde zender hebt, of er in dat scherm ook zo'n verticale scrollbar kan komen (zodat je "snel" door de programma's kan heen wandelen)?
Wat voor een 'verticale' balk bedoel je? Net zoals door de episodes scrollen? Want ik kan gewoon met toets complete pagina's (dan scrollt ie in 1 keer naar beneden en komt de onderste item bovenin te staan) doorscrollen.
Tevens heb ik hier nog steeds het probleem (ook na het verkleinen van mijn cache in xbmc) dat regelmatig mijn xbmc hangt wanneer ik een programma geselecteerd heb in xot-uzg. Dus net voordat (of nadat) ie begint met afspelen "hangt" ie. Ik ben bang dat dit een probleempje in mplayer/xbmc zelf is?
XBMC probleem, daar kan ik niks aan doen. Sorry

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
v3 is zeker weer een welkome verbetering op v2 :-D Ik vroeg mij alleen nog af of het misschien mogelijk is om wanneer je de lijst van programma's voor een bepaalde zender hebt, of er in dat scherm ook zo'n verticale scrollbar kan komen (zodat je "snel" door de programma's kan heen wandelen)? Nu is het zo als je bijvoorbeeld naar een programma wil wat begint met de "k", je best een tijd aan het scrollen bent (wat behoorlijk irritant kan zijn). Wellicht is er een goede reden dat dit er nog niet in zit?
Als je snel naar een programma wilt met de K dan kan jein de zoekoptie van de zenders alleen de K intypen, dan haalt ie alle programma's die met een k beginnen op. Ik weet niet of dit ding over alle zenders zoekt, ik kijk alleen maar blik op de weg in de herhaling en die staat redelijk bovenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024

Heb ik ook, als je op play drukt bij het "hangscherm" start hij wel.

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:11:
[...]

Wat voor een 'verticale' balk bedoel je? Net zoals door de episodes scrollen? Want ik kan gewoon met toets complete pagina's (dan scrollt ie in 1 keer naar beneden en komt de onderste item bovenin te staan) doorscrollen.

[...]
Ik bedoel dezelfde bar zoals je die inderdaad ook bij episode scrollen (die scrollbar helemaal rechts verticaal staat zoals je hem op diverse andere plekken ook in XBMC ziet) hebt zodat je makkelijk van pagina naar pagina kan scrollen ipv. item-naar-item. Ik snap volgens mij alleen niet helemaal wat je bedoelt met "ik kan gewoon met toets complete pagina's". Zou je dit voor mij nog kunnen verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:53:
[...]Ik bedoel dezelfde bar zoals je die inderdaad ook bij episode scrollen (die scrollbar helemaal rechts verticaal staat zoals je hem op diverse andere plekken ook in XBMC ziet) hebt zodat je makkelijk van pagina naar pagina kan scrollen ipv. item-naar-item. Ik snap volgens mij alleen niet helemaal wat je bedoelt met "ik kan gewoon met toets complete pagina's". Zou je dit voor mij nog kunnen verduidelijken?
Ik heb een tweetal toetsen van mijn AB gelinked aan PageUp en PageDown (via keymap.xml). Daarmee kan ik hetzelfde effect bereiken als met die scrollbar. Maar ik zal een scrollbar toevoegen (is een kleine moeite).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 18:56
Ik heb onlangs toch maar een Xbox met 2 controllers en een dvdremote via eBay op de kop getikt, nu heb ik 2 korte vragen:

1. Kan elke Xbox zo gefixed worden dat hij XBMC kan draaien?
2. Ik ben van plan een Konig Xbox Digital Optical AV Cable te kopen om hem via HDMI aan mijn LCDTV te knopen. Nu begrijp ik dat daar nogal wat om te doen is (ghosting, lelijke kleuren etc.), dus is het slim deze aan te schaffen of heb ik toch echt een andere (manier) nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je enkel helpen met puntje 1:

1. Ja

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235986

flipjevandejam schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:56:
Ik heb onlangs toch maar een Xbox met 2 controllers en een dvdremote via eBay op de kop getikt, nu heb ik 2 korte vragen:

1. Kan elke Xbox zo gefixed worden dat hij XBMC kan draaien?
2. Ik ben van plan een Konig Xbox Digital Optical AV Cable te kopen om hem via HDMI aan mijn LCDTV te knopen. Nu begrijp ik dat daar nogal wat om te doen is (ghosting, lelijke kleuren etc.), dus is het slim deze aan te schaffen of heb ik toch echt een andere (manier) nodig?
1. ja, maar dan moet je niet hier wezen ;)
2. volgens mij is dat wel een goede kabel, maar ik heb geen lcd tv, dus dat moet iemand anders even beantwoorden

edit: he, ik type te langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vennox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 11:45
ik heb die könig kabel, ben er tevreden over (1,5 week in bezit..) wel via component aangesloten maar ik denk dat dat niets aan de zaak veranderd? (als je vragen zou hebben > shoot!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

konig kabel + HDMI.... ??? Kan dat?

Ik heb nog nooit een kabel voorbij zien komen met een HDMI stekkertje er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vennox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 11:45
ik veronderstel dat het een converter is die je op de component kabels plaatst (moet toch mogelijk zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
vennox schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:58:
ik heb die könig kabel, ben er tevreden over (1,5 week in bezit..) wel via component aangesloten maar ik denk dat dat niets aan de zaak veranderd? (als je vragen zou hebben > shoot!)
De Konig componentkabel is een goeie kabel. Sommige mensen zetten in hun review erover dat er ghosting is als hij tegen het antennesignaal aanhangt van de tvzenders. Ik heb daar geen last van, en je zou het kunnen voorkomen als je het wel hebt door de kabel extra te omwikkelen met tape.

De componentkabel verandert standaard niets, je kan nu wel als je je xbox in NTSC zet in het msdashboard HD-resoluties 480p (normaal), 720p (hdready) en 1080i (full-hd) selecteren. Dan gaat xbmc je ook die resoluties voorschotelen (upscalen). Bovendien kan je met die kabel het geluid digitaal doorlussen naar je 5.1 versterker, en kun je dus surround films kijken als de film het ondersteund.

Kortom, voor 15 euro (bij consoleshop.nl) heb je een koopje van een kabel. Bovendien kan je een deal daar kopen met het konig twinpack draadloze controllers. Die heb ik ook en ben ik tevreden over, die controllers gaan door kastdeuren heen, dus je kan je xbox mooi uit het zicht zetten en toch bedienen/gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:58
GroteBozewolf schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:47:
[...]

Ik heb een tweetal toetsen van mijn AB gelinked aan PageUp en PageDown (via keymap.xml). Daarmee kan ik hetzelfde effect bereiken als met die scrollbar. Maar ik zal een scrollbar toevoegen (is een kleine moeite).
Ik neem aan dat je een harmony hebt, onder welke toetsen heb je ze zitten? en welke commando's heb je er voor gebruikt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:47:
[...]

Ah ok, nu snap ik hem. Maar een extra scrollbar zou inderdaad heel relaxt zijn (en ook consequenter omdat ie wel in de episode pagina zit). Al is het alleen maar omdat de meeste mensen dat meteen "zien" en niet weten dat dat ook van je keymap.xml kan.

In ieder geval bedankt voor moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137840

Anoniem: 137840 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Dan doe ik zeker iets verkeerd..... zal het wel even opnieuw proberen!
@Xsillian
Ik heb het bestandje nu via een andere link gedownload en ja hoor het werkt!! Thanks!!! Ziet er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
vennox schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:22:
ik veronderstel dat het een converter is die je op de component kabels plaatst (moet toch mogelijk zijn denk ik)
Op ebay verkopen ze er een paar. Maar of ze daadwerkelijk werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik heb een mooie lcd tv en een 360 op elkaar aangesloten via een component kabel. Al mijn kabels zijn netjes in de muur verwerkt. Nu wil ik mijn xbox ook HD aansluiten maar een extra kabel in de muur wordt een probleem. Mijn xbox staat bovenop mijn 360. Is het mogelijk om de 360 component kabel te gebruiken om de xbox met de tv te verbinden? Misschien met een of andere converter? Misschien bestaat er een kastje waarop meerdere HD inputs zitten met een exit waar de 360 component kabel in past?

edit: Dit is bij mij thuis sowiezo een probleem voor nieuwe hd aparaten als een blu-ray speler. Ik hoopte eigenlijk dat het deel van de component kabel wat in de 360 gaat ook in andere apparaten kan. Ik heb geen idee of deze vorm speciaal is ontwikkeld voor de 360 of dat het een universele plug is.

[ Voor 23% gewijzigd door michielvz op 04-01-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
vennox schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:22:
Component is analoog en HDMI is digitaal. Als je TV een component signaal over HDMI ondersteunt kan het, anders gaat het niet lukken (tenzij je een erg dure converter aanschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
michielvz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:31:
Ik heb een mooie lcd tv en een 360 op elkaar aangesloten via een component kabel. Al mijn kabels zijn netjes in de muur verwerkt. Nu wil ik mijn xbox ook HD aansluiten maar een extra kabel in de muur wordt een probleem. Mijn xbox staat bovenop mijn 360. Is het mogelijk om de 360 component kabel te gebruiken om de xbox met de tv te verbinden? Misschien met een of andere converter? Misschien bestaat er een kastje waarop meerdere HD inputs zitten met een exit waar de 360 component kabel in past?

edit: Dit is bij mij thuis sowiezo een probleem voor nieuwe hd aparaten als een blu-ray speler. Ik hoopte eigenlijk dat het deel van de component kabel wat in de 360 gaat ook in andere apparaten kan. Ik heb geen idee of deze vorm speciaal is ontwikkeld voor de 360 of dat het een universele plug is.
Die is specifiek voor de 360, dus dat gaat niet lukken.
Verdeelkastje zou idd een goed idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Maar een verdeelkastje met de component kabel van de 360 als output bestaat denk ik niet. Iemand die hier meer verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En die kabels in de muur zitten er vast in, niet in een wachtbuis of zo? Dan heb je een probleem idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Er bestaan diverse component switchboxen:

- handmatige (met of zonder afstandsbediening)
- automatische
- ingebouwd in receivers

Goedkoopste oplossing: http://www.play-asia.com/...9-en-15-power-70-3cb.html

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 04-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Deze kan ik niet aansluiten op de component kabel van de 360. Die heeft namelijk een ander uiteinde. Ik ben op zoek naar een switchbox waarbij ik de 360 component kabel als hoofdkabel gebruik tussen de switchbox en de tv. Het uiteinde van de 360 kabel moet dan passen in de output van de switchbox.

Ik heb het trouwens over deze kabel.

Wat de kabels in de muur betreft. Ik heb van die kabelgoten aan de muur gekit. Die muur was te gaar om pluggen in te draaien. Door de kit kan ik de deksel niet meer van de kabelgoten afhalen. Daarnaast zijn de kabelgoten ook geverfd. Ik kan dus alleen een nieuwe kabel trekken als ik de kabelgoot er helemaal afsloop maar daar zie ik een beetje tegenop. Een verdeelkastje is een stuk makkelijker.

[ Voor 30% gewijzigd door michielvz op 04-01-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je in kabels durft te knippen en je durft er geld voor te verspillen dan zou je kunnen kijken of je de konig componentkabel kunt vastmaken aan de xbox360-kabel. (de uiteinden die in de tv gaan). het zijn precies even veel stekkers en ook zelfde materiaal, dus het signaal zou er doorheen moeten kunnen. Wat je dan in feite doet is het input xbox en xbox360 combineren naar 1 component-output. Hoe moeilijk kan dit zijn? en als het lukt heb je een prachtige oplossing, als het mislukt heb je wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Sjobbels, geen dank hoor.... Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 12:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mar2zz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:55:
Als je in kabels durft te knippen en je durft er geld voor te verspillen dan zou je kunnen kijken of je de konig componentkabel kunt vastmaken aan de xbox360-kabel. (de uiteinden die in de tv gaan). het zijn precies even veel stekkers en ook zelfde materiaal, dus het signaal zou er doorheen moeten kunnen. Wat je dan in feite doet is het input xbox en xbox360 combineren naar 1 component-output. Hoe moeilijk kan dit zijn? en als het lukt heb je een prachtige oplossing, als het mislukt heb je wat geleerd.
En wat gebeurt er dan als zowel de Xbox als de Xbox360 aan staan? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
michielvz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:06:
Deze kan ik niet aansluiten op de component kabel van de 360. Die heeft namelijk een ander uiteinde. Ik ben op zoek naar een switchbox waarbij ik de 360 component kabel als hoofdkabel gebruik tussen de switchbox en de tv. Het uiteinde van de 360 kabel moet dan passen in de output van de switchbox.

Ik heb het trouwens over deze kabel.
Wat je wil kan je nooit voor elkaar krijgen. Je zoekt dus een switchbox waarbij je de xbox 360 connector (console side) in de output wil stoppen van een switch.

- Welke kabel moet er dan in de input van deze switch gestopt worden? Een xbox360 -> component kabel of een xbox360 -> xbox360 connector kabel?

- Hoe wil je de interne routering in de switchbox regelen als er ook het signaal van een gewone xbox via de xbox360 kabel moet gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dit is idd ook een oplossing.Ik heb dit ook met mijn ethernet kabel gedaan. Gewoon doorgeknipt. De andere die er lag niet doorgeknipt maar van elk kabeltje een cm gestript en de doorgeknipte kabeltjes er aan vast gemaakt. Dit werkt perfect.

@Schweino

- Welke kabel moet er dan in de input van deze switch gestopt worden? Een xbox360 -> component kabel of een xbox360 -> xbox360 connector kabel?
Een 360 component kabel. Dus dan moet ik er nog een kopen.

- Hoe wil je de interne routering in de switchbox regelen als er ook het signaal van een gewone xbox via de xbox360 kabel moet gaan lopen?
Ehm, interne routering? Het lijkt me dat als je een van de apparaten aanzet en de ander uitlaat het gewoon werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door michielvz op 05-01-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

<enorm off topic>

WOW wat een fantastische kwaliteit!!

Ik zet zojuist de Super Audio versie (.flac files) van "the dark side of the moon" van Pink Floyd. Lekker hard over mijn Sony set.optisch aangesloten.. wat een sound!! Als je dat hoort klinkt stereo "sooo 2007"..

</enorm off topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Flac is toch ook gewoon stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Weet iemand of een standaard Xbox DVD Remote kitje van een tientje overweg kan met een Harmony? Ik heb nl. zo'n noname remote kit gehad, en die luisterde niet naar mijn Harmony 525. Ik lees nl. verschillende topics waar mensen dit WEL aan de praat gekregen hebben.

Mijn Xbox Remote was er een van dat huismerk van de Mediamarkt... wat verder een bagger ding was, want hij luisterde ook al slecht naar de bijbehorende remote :(

Ik heb deze dus op het oog...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken idiot
  • Laatst online: 22-04 08:09
Ik heb vorige week dezelfde afstandsbediening gekocht bij Yagoda en die werkt bij mij prima met XMBC en mijn Logitech 885, al moet ik die laatste nu nog beter afstellen mbv die keymap.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

[randje topic]
Ik wil de simpelste Harmony/Logitech kopen die toch mijn XBMC xbox/geluidsinstallatie/tv/upc-mediabox aankan. is dat de 525?
[/randje topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:11:
[...]
En wat gebeurt er dan als zowel de Xbox als de Xbox360 aan staan? :)
Ik neem aan dat je dan *(^*^&(*&^()*-beeld hebt. maar niet tegelijk aanzetten... Ik heb de audio van de componentkabel gesplitst naar 2x2xstereo output. Nu loopt die audio naar de televisie (1 meter afstand) en naar de versterker (15 meter afstand) zodat ik niet altijd de versterker aan hoef te zetten als ik ff wat op de xbox wil bekijken.

Dit was vrij easy, er lopen zeg maar 2x koperdraadjes door. die in de buitenste huls zitten aan elkaar knuppen en die in de binnenste huls zitten aan elkaar knuppen. Mooi krimphulsje erom om de boel netjes weg te stoppen en het ziet er uit alsof het zo hoort. Ik denk dat de videokabels van component er ook zo uitzien van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

wees voorzichtig met die NoName IR-ontvangers!!! Die werken met andere IR codes als de MS variant. Je kan dus niet zomaar aangeven in de Harmony programma dat je een xbox hebt, want dan zal het niet werken.

Ik had vroeger zo'n no-name... ik heb toen alle code's 1 voor 1 ingelezen... werkte, maar vraag niet hoe. Codes waren RAW ingelezen (anders werkte hij niet).. dus sommige knoppen (e.g. play) gaven het signaal niet 100% lekker door.
Ik ben een MS IR ontvanger tegengekomen op internet, snel gekocht... en snel van alle problemen af!

Harmony's zijn overigens geniaal!!! Bespaart met AB's van TV, Digibox, versterker, DVD speler, Xbox (5 stuks). Daarnaast werken de scenario's erg goed. Volume knoppen hangen aan versterker, zappen op digibox en tv-instellingen aan TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47
Edit: Problem solved.

[ Voor 117% gewijzigd door Bigfoot87 op 07-01-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:05:
Nogmaals: Lopen er hier mensen rond die goed met Photoshop overweg kunnen?
En goed in de vorm van behoorlijk goed.
Ik ben namelijk een website aan het maken (xbmcworld.com) en moet het nu doen met het kopiëren en plakken van XBMC skins waardoor ik op zoiets uit kom.
Ziet er in principe natuurlijk niet verkeerd uit, maar toch mis ik net even de vrijheid om zelf alles aan te kunnen passen. Stuur even een mail naar info at bigfoot87 punt com als je interesse hebt om mee te doen. Het GameCopyWorld netwerk wil helpen met de promotie zodra de website af is, dus wanneer de website goed in elkaar zit wordt het gegarandeerd een knaller.

Thnx,

Bigfoot87
Kun je niks met Joomla oid? Moet schijnbaar niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
m3gA schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:40:
[...]
Kun je niks met Joomla oid? Moet schijnbaar niet al te moeilijk zijn.
Nou, Joomla zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Punt is dan echter dat je vast zit aan het CMS systeem.
Het is bepaald geen pretje om zaken als flashanimaties in Joomla te bouwen.
Daarbij is een 2e denktank nooit verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bigfoot87 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Nou, Joomla zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Punt is dan echter dat je vast zit aan het CMS systeem.
Het is bepaald geen pretje om zaken als flashanimaties in Joomla te bouwen.
Daarbij is een 2e denktank nooit verkeerd. :)
Ik heb zelf goede ervaringen met CMS Made Simple. Is niet zo uitgebreid als Joomla, maar wel goed te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:33:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met CMS Made Simple. Is niet zo uitgebreid als Joomla, maar wel goed te customizen.
Ok bedankt :) Ga ik even naar kijken.
En nu weer on-topic graag voor we de modjes op ons dak krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DynaMikeY schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:02:
Weet iemand of een standaard Xbox DVD Remote kitje van een tientje overweg kan met een Harmony? Ik heb nl. zo'n noname remote kit gehad, en die luisterde niet naar mijn Harmony 525. Ik lees nl. verschillende topics waar mensen dit WEL aan de praat gekregen hebben.

Mijn Xbox Remote was er een van dat huismerk van de Mediamarkt... wat verder een bagger ding was, want hij luisterde ook al slecht naar de bijbehorende remote :(

Ik heb deze dus op het oog...
Doe jezelf een plezier en koop http://search.stores.ebay...QQsaselZ107541472QQsofpZ0

Heb ik er ook 2 gehaald. Let wel op dat dit US (dus regio 1) remotes zijn, maar als je XBMC draait maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
1- Hoe kan ik dit het best doen. Met audio kabels draai ik ze gewoon aan elkaar en doe ik er wat tape omheen. Ik weet dat je ook een kroonsteentje kan gebruiken. Dat is wel wat steviger. Wat raden jullie aan?

2- Is de kwaliteit van het beeld dan ent zo goed als met de 360? Daar stream ik weleens wmv hd mee.

3- Kan je met de xbox dan ook legale O-) bluray en hddvd rips streamen ookal zijn het geen wmv's?

4- Ondersteund de xbox ook AVCHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:36
Heeft er misschien iemand een link waarmee je de lakeside live kan volgen op je xbox? die achterlijke SBS stopt weer eens net voordat er een nederlander moet spelen...:(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds kort een andere TV (breedbeeld, geen LCD/PLASMA) maar krijg nog steeds te maken met zwarte balken boven en onder. Als ik bij instellingen kijk zie ik ik iets staan van PAL 4:3 maar kan dit niet veranderen. Hoe kan ik met XBMC mijn volledig beeld benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:58
michielvz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:45:
[...]

1- Hoe kan ik dit het best doen. Met audio kabels draai ik ze gewoon aan elkaar en doe ik er wat tape omheen. Ik weet dat je ook een kroonsteentje kan gebruiken. Dat is wel wat steviger. Wat raden jullie aan?
Ik zou ze solderen
2- Is de kwaliteit van het beeld dan ent zo goed als met de 360? Daar stream ik weleens wmv hd mee.
Nee, dat trekt de xbox niet
3- Kan je met de xbox dan ook legale O-) bluray en hddvd rips streamen ookal zijn het geen wmv's?
Nee
ik ken het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:00:
Heb sinds kort een andere TV (breedbeeld, geen LCD/PLASMA) maar krijg nog steeds te maken met zwarte balken boven en onder. Als ik bij instellingen kijk zie ik ik iets staan van PAL 4:3 maar kan dit niet veranderen. Hoe kan ik met XBMC mijn volledig beeld benutten?
Waarschijnlijk moet je eerst in het MS dashboard de XBOX op 16:9 instellen, en daarna pas in XBMC.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pathfinder schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:19:
[...]
Waarschijnlijk moet je eerst in het MS dashboard de XBOX op 16:9 instellen, en daarna pas in XBMC.
Ok klinkt goed alleen standaard wordt XBMC gestart en onder programs staat nix geen proggies maw hoe kom in de dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196696

Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:09:
[...]

Ok klinkt goed alleen standaard wordt XBMC gestart en onder programs staat nix geen proggies maw hoe kom in de dashboard?
install een dash (gewoon in de programma folder) die de ms dash kan booten, volgens mij kan evolution x dat wel
of execute gewoon de xbe op de c schijf

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 196696 op 06-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196696 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:14:
[...]
install een dash (gewoon in de programma folder) die de ms dash kan booten, volgens mij kan evolution x dat wel
of execute gewoon de xbe op de c schijf
Als ik de evox.xbe execute dan geeft die aan 'Even geduld AUB' en dan nix meer

Maarre hoe kan ik precies een dash in de programaa folder zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 06-01-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Ga gewoon met bestandsbeheer van XBMC naar je c-schijf. daar zoek je in de root msdash.xbe op. die start dan op en bij video kies je widescreen. Vervolgens reboot je en stel je in xbmc ook pal 16x9 in bij videomenu en skinsettings (uiterlijk). Als je nu een film opstart dan ga je met Y-knop de juiste aspectratio instellen en daar maak je dan standaard van door in videosettingsmenu die je tijdens het afspelen van de film met startknop krijgt. Klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:45:
[...]

Ga gewoon met bestandsbeheer van XBMC naar je c-schijf. daar zoek je in de root msdash.xbe op. die
Helaas er staat geen msdash.xbe ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218682

Hallo allemaal,

we hebben zojuist een HD-Ready Philips TV gekocht (107 cm doorsnede). De HDTV Konig kabel aan de xbox gekoppeld en in de zijkant van de TV gedaan. Met de Enigmah boot disc hebben we xbmc op NTSC gezet. Daarna XMBC opgestart maar ik kan nog steeds geen 720p ofzo kiezen (hogere resoluties). Heb ik iets fout gedaan of ligt het aan mijn tv?

dat lijkt me niet toch..

groet en dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Anoniem: 218682 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:04:
Hallo allemaal,

we hebben zojuist een HD-Ready Philips TV gekocht (107 cm doorsnede). De HDTV Konig kabel aan de xbox gekoppeld en in de zijkant van de TV gedaan. Met de Enigmah boot disc hebben we xbmc op NTSC gezet. Daarna XMBC opgestart maar ik kan nog steeds geen 720p ofzo kiezen (hogere resoluties). Heb ik iets fout gedaan of ligt het aan mijn tv?

dat lijkt me niet toch..

groet en dank
je moet de hogere resoulties eerst enablen in het microsoft dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je ook in de originele dashboard het op HD zetten.

edit:

ik moet vaker refreshe :P

[ Voor 22% gewijzigd door Liquid op 06-01-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Helaas er staat geen msdash.xbe ....
Dat meen je! een xbox zonder msdash.xbe... Heb je geen backup ofzo? Anders is ie wel te vinden in de usual places en op de meeste xboxrecover-dvd's zoals slayer's en aid.

Dit vond ik ook nog... >> It's probably called msdash.xbe or msxboxdash.xbe or something or that sort.

Alle .xbe's op je xbox ff uitproberen ofzo...

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 06-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:31:
[...]
Dat meen je! een xbox zonder msdash.xbe... Heb je geen backup ofzo? Anders is ie wel te vinden in de usual places.
Alle xbe inmiddels geprobeerd maar liepen allemaal vast maar wat zijn de 'usual places' PM me anders ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik kan je wel gaan p.m.-en, maar je hebt het niet aanstaan. Vervolgens, ik weet niet eens wat de usual places zijn... Usual Places. Je moet de stappen volgen om er te komen.

Kijk je xbox nog eens na. Heb je niet ergens een map die backup heet ofzo waar een msdash.xbe instaat?

Als je de xbox ff in je windowsverkenner mount met ftp://user:wachtwoord@ipadresxbox dan kan je met control+f ff zoeken of ie niet ergens op je xbox verborgen is. of je zoekt op .xbe ofzo voor alle .xbe's. je ziet het vast over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liquid schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:13:
Volgens mij moet je ook in de originele dashboard het op HD zetten.

edit:

ik moet vaker refreshe :P
HELP!

Ik wilde via Evox M$ Dashboard opstarten, echer krijg ik een error 21!? Een groen scherm met dat EVOX niet opgestart kan worden? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 218682 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:18:
[...]HELP!

Ik wilde via Evox M$ Dashboard opstarten, echer krijg ik een error 21!? Een groen scherm met dat EVOX niet opgestart kan worden? Wat doe ik fout?
Kijk eens op de fora van www.xbox-scene.com. Hier is het een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Kijk eens op de fora van www.xbox-scene.com. Hier is het een beetje off-topic.
Hi GBW,

dat klopt. Ik dacht misschien zijn er mensen die willen helpen, omdat het toch relevant is hoe ik nu die 720p in XBMC voor elkaar krijg. Ik weet nu hoe het komt dat ik die error 21 krijg. Wat ik heb gedaan:

Met Enigmah mn video naar NTSC gezet, dan werkt M$Dashboard dus niet (error 21). Als ik echter met die Enigmah terug ga naar PAL dan werkt M$Dashboard wel. Echter in PAL MSDashboard kan ik geen HDTV selecteren... of wel? Ik kan alleen kiezen voor breedbeeld...

Wat doe ik nu verkeerd? Het voelt nogal gaar als je een nieuwe LCD hebt gekocht en je hebt dit ;) haha

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 12:52
Anoniem: 218682 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:04:
Hallo allemaal,

[......]
Ik heb zelf ook een Philips LCD, dit is echter een full-HD dus niet het zelfde type maar daarbij (en ik denk dus ook bij jouw LCD) is de zij-ingang NIET de component, die zit aan de achterkant. De zij-ingang is een gele video cinch en rood en zwart voor audio. Deze ondersteunt geen 720p, alleen standaard PAL of NTSC resolutie.

De aansluiting op de achterkant gebruiken dus en dan nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Zet de webserver uit ;)
Dat hielp bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dank jullie wel allemaal! Ondanks mijn vragen en misvattingen over welke plug waarin moet is het dan toch gelukt, de HDTV instellingen voor XBMC werken. Dank aan jullie, anders was ik nu nog bezig!

Super hoor, gave kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is er ook ergens aan te zien dat xbmc niet de default mediaplayer maar een geslecteerde dvdplayer gebruikt?

ik heb namelijk in videosettings use external dvdplayer aangevinkt en verwezen naar de default .xbe in de map dvdx in de map apps. maar ik zie geen enkel verschil met het afspelen van films enzo, dus ik weet niet of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, wees er dan maar zeker van dat hij niet de default.xbe gebruikt, want daar krijg je niet de menu's van xbmc te zien, maar de originele MS-menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Repost van eerder bericht wegens achterblijven van antwoord. Tito129 antwoorde wel maar leek niet erg overtuigend.

2- Is de kwaliteit van het beeld dan net zo goed als met de 360? Daar stream ik weleens wmv hd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
1 en 2: geen idee, betwijfel het wel echter.

3 en 4: nee, originele xbox doet niet aan HD, is hij niet snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Maar waarom lees ik dan elke keer dat mensen hem met hd kabels op hun lcd aansluiten en in het dashboard de resolutie in 720p zetten? Lees de berichten van afterourpower hierboven.

Ik begrijp er niks meer van. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door michielvz op 07-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ Michielvz
1. Ik heb met mijn audiokabels ook gewoon inelkaar gedraaid en daarna een krimpschoentje erom gedaan om het te beschermen. Maar of dat ook met videokabels kan is de vraag, misschien wil jij dat wel testen. Ik ben zelf niet kapot van kroonsteentjes, vooral omdat ze hartstikke lelijk zijn (dat stoort me zelfs ondanks het feit dat de kabels netjes achter een kast vallen). Kortom, dat met die videokabels splitten is hardcore tweakerij en als het je lukt ben je wat mij betreft de xbmc-er van de week.

@fire69:
Hoe kan het dat ik wel aangeef dat ik een external dvdplayer wil gebruiken, maar dat ie niet gebruikt wordt? naar welk bestand heb jij dat pad dat daarbij hoort gelinkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 07-01-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
michielvz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:39:
Maar waarom lees ik dan elke keer dat mensen hem met hd kabels op hun lcd aansluiten en in het dashboard de resolutie in 720p zetten? Lees de berichten van afterourpower hierboven.

Ik begrijp er niks meer van. 8)7
Het menu etc. is dan 720p alleen om 720p af te spelen (bewegende beelden etc) is hij niet snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Oh, laat dan maar zitten. Het gaat mij alleen om de films. Wel jammer, hij streamt zoveel meer dan de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
m3gA schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:43:
[...]

Het menu etc. is dan 720p alleen om 720p af te spelen (bewegende beelden etc) is hij niet snel genoeg
Niet alleen het menu is dan 720p, ook de films. alleen de bron mag niet 720p zijn. De xbox slikt normale videos (avi, dvd, mpeg etc) en upscaled die naar hd-resoluties (720p en 1080i). Zodra je een echte hd-bronvideo gaat gebruiken gaan er teveel bits in de rondte en daar kan de xbox dus niet mee overweg.

het mooie is, ook spellen en emulators kunnen nu 720p en 1080i! wie had vroeger ooit gedacht dat je lekker mario kan spelen op een resolutie van 720p op een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Mar2zz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:50:
[...]Niet alleen het menu is dan 720p, ook de films. alleen de bron mag niet 720p zijn. De xbox slikt normale videos (avi, dvd, mpeg etc) en upscaled die naar hd-resoluties (720p en 1080i).
Maar de hamvraag is dan hoe goed dit oude beestje kan scalen? De 360 heeft bijvoorbeeld een hele goede scaler aanboord(afgaande op de reviews).

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja maar dat heeft xbmc ook. Maar ik kan er zelf niet goed over oordelen, ik maakte de stap van een 51cm CRT-tv naar een 66cm HD-Ready LCD. Dus ik had al helemaal zoiets wauw. Maar het ziet er prima uit, en ik heb zeker het idee dat alles strakker weergegeven wordt in HD. Maar ik ben een verstokte .avi kijker, dus ik kijk niet eens de meest geschikte sources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
onsgeluk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Maar de hamvraag is dan hoe goed dit oude beestje kan scalen? De 360 heeft bijvoorbeeld een hele goede scaler aanboord(afgaande op de reviews).
Ik laat XBMC scalen naar 720P op m'n Panasonic HD-READY Plasma. Hij doet dit heel behoorlijk. Beter dan de TV zelf. De XBOX360 kan ik helaas niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigfoot87 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:38:
[...]
Zet de webserver uit ;)
Dat hielp bij mij...
Klopt dat helpt bij mij ook _/-\o_
En Mar2zz ook bedankt voor je moeite !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

onsgeluk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
[...]

XBMC @ 720P op 32" HD Ready Samsung LCD reporting in!

En kan je zeggen...het ziet er retestrak uit...en ik kijk ook alleen maar AVI's.

Als je dan de 2CD rips gebruikt, met AC3 sound, en een nederlandse SRT file erbij, en je laat je XBMC de covers van IMDB.com aftrekken...dan heb je echt een setup waar je bezoek van :9~ :9~ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door DynaMikeY op 07-01-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DynaMikeY schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:31:
[...]

XBMC @ 720P op 32" HD Ready Samsung LCD reporting in!
En kan je zeggen...het ziet er retestrak uit...en ik kijk ook alleen maar AVI's.
Als je dan de 2CD rips gebruikt, met AC3 sound, en een nederlandse SRT file erbij, en je laat je XBMC de covers van IMDB.com aftrekken...dan heb je echt een setup waar je bezoek van :9~ :9~ :9~
Vergeet Mediaicons.org niet ;)
Speciaal voor XBMC en bijna elke film staat er in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik kijk vooral series. En XBMC haalt voor de map waar de series instaan wide icons op. En dat is mooi! en voor alle afleveringen haalt ie kort ff een plotje op en een screenshot van de aflevering. Daar gaat bezoek ook van kwijlen... Ik ook trouwens... Het wordt helemaal mooi als je meer dan 10 series met verschillende seizoenen in die map hebt staan.. Wat een overdaad aan keuze om te kijken...

Voor films is het ook mooi om 'm in de videolibrary te zetten. daar zit een overzicht bij die sorteren kan op imdb rating en tegelijkertijd het plaatje plus plot plus genre kan laten zien (eventueel met filter voor bekeken films)

[ Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 07-01-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bigfoot87 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Vergeet Mediaicons.org niet ;)
Speciaal voor XBMC en bijna elke film staat er in :D
Werkt deze dan weer?
Ik zit momenteel op mijn werk en kan het niet controleren. Maar de laatse keren dat ik keek waren er geen icons meer te vinden op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Ik kom in de topic start het volgende tegen:

Zo! Jij hebt mooie screenshots gemaakt! Hoe doe ik dat?
Zorg ervoor dat je in het scherm staat waar je een screenshot van wilt maken. Druk dan op de linker duimstick. Vervolgens zal je zien dat het scherm heel kort een flits weer geeft. Nu is je screenshot gemaakt. De screenshots kan je vinden in de map "screenshots" van je XBMC map.

Ik maak gebruik van de AB, welke knop correspondeert met de linker duimstick? Of kan ik die mappen met de keymap.xml? hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

berties schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:21:
[...]

Werkt deze dan weer?
Ik zit momenteel op mijn werk en kan het niet controleren. Maar de laatse keren dat ik keek waren er geen icons meer te vinden op deze site.
Mediaicons.org doet het af en toe een dagje niet. Gewoon 1 of 2 dagen later weer eens proberen en altijd werkt het dan weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 30-04 06:47
Guys, ik zit met een probleem : ik kan XBMC niet meer op mijn Xdoos krijgen :(

Ik wilde dus XBMC updaten naar laatste Bigfoot-release, maar deze wilde niet opstarten (had wel TDATA en UDATA leeg gehaald).
Dus toen nog eens geprobeerd (dir verwijderd en alles opnieuw, incl. TDATA/UDATA), maar weer niet. Andere release geprobeerd : ook dat hielp niet.
Zelfs de laatste T3CH release geprobeerd, maar ook nu niet opstarten.
Kom wel in EvoX, maar als ik daar dan XBMC controleer (en het pad is goed), dan zegt ie : ff wachten.........en vervolgens komt ie terug in het menu van EvoX :(

Iemand een idee wat het kan zijn ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb net weer een nieuwe versie van XOT online gezet. Deze keer zijn er 3 grote changes. Het Contextmenu is helemaal op de schop gegaan en is nu makkelijker in eigen channels in te bouwen en - TADA - je kan nu favorites aanmaken van elke programma (in het programma ovezicht) of elke folder (in het episode overzicht). Dit alles gaat via het contextmenu. Het opslaan van de favorites gebeurt in verandering 3: de settings.xml. Hier de veranderingen op een rijtje:

Changelog v3.0.0b2 - 2008-01-07 ****Needs at least XBMC revision R10008 ****
  • Added: Scrollbar to programlist
  • Fixed: issue with getFocus() for GUI types that are XBMCGUI specific.
  • Fixed: Minor issue on NOS Page handling
  • Fixed: Progressbar dissappeared in NOS channel
  • Added: Favorites can now be every folder in each channel.
  • Changed: ContextMenu is moved from Channel to ChannelClass. In the Channel now has a self.contextMenuItems which is a list of ContextMenu.ContextMenuItems. Each item has a label, a callback function and an indication wether it should show on video/folder/completed items.
  • Added: Favorites
  • Added: Settings.xml
  • Added: contextmenu to 123video
  • Added: 123Videos.nl
  • Changed: chn_nos - NOS now only retrieves recent items and displays an archive folder with older items
Installatie
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
speedme schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:42:
Guys, ik zit met een probleem : ik kan XBMC niet meer op mijn Xdoos krijgen :(

Ik wilde dus XBMC updaten naar laatste Bigfoot-release, maar deze wilde niet opstarten (had wel TDATA en UDATA leeg gehaald).
Dus toen nog eens geprobeerd (dir verwijderd en alles opnieuw, incl. TDATA/UDATA), maar weer niet. Andere release geprobeerd : ook dat hielp niet.
Zelfs de laatste T3CH release geprobeerd, maar ook nu niet opstarten.
Kom wel in EvoX, maar als ik daar dan XBMC controleer (en het pad is goed), dan zegt ie : ff wachten.........en vervolgens komt ie terug in het menu van EvoX :(

Iemand een idee wat het kan zijn ?
E:\Cache en de X, Y en Z schijf ook leeggemaakt?
XBMC al eens op een andere locatie proberen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh gbw is weer lekker bezig....

Ik ben ff een weekje aan het niet xboxen, mijn nieuwe pc is binnen gekomen, dus moet weer even gaan overzetten, installen en troep.... daarna gaan we weer vrolijk voor de volle 100% verder met xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
XBMC wordt genoemd in de PCM (Personal Computer Magazine) van januari :)

Ik citeer:
De mooiste gehackte console is de oude Xbox. Deze kan met behulp van het homebrewprogramma XBMC (Xbox Media Center) moeiteloos al uw video en muziekbestanden streamen vanaf uw netwerk. Er zijn zelfs mensen die puur om deze reden destijds de Xbox hebben gekocht. Het is alleen jammer dat de oude Xbox niet krachtig genoeg is om high definition media te draaien (zelfs niet op 720p), dus een echt grote toekomst heeft de oude Xbox niet meer.
Wel heel jammer dat PCM de nadruk legt op de tekortkomingen van XBMC.
Het lijkt nu net of XBMC een stille dood sterft terwijl de scene naar mijn idee juist groeiende is.
Daarbij wordt er ondertussen hard gewerkt aan de Linux versie die het afspelen van HD content mogelijk moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202496

GroteBozewolf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:00:
Ik heb net weer een nieuwe versie van XOT online gezet. Deze keer zijn er 3 grote changes. Het Contextmenu is helemaal op de schop gegaan en is nu makkelijker in eigen channels in te bouwen
Zo, dat is weer allemaal. Ook eigen channels toevoegen. Tja wat is er nog over 8) Het gesprek, maar dat blijkt wat lastiger te zijn. Wel jammer want dat kanaal heb ik nou net niet bij m'n Digitenne abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 30-04 06:47
Bigfoot87 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
[...]

E:\Cache en de X, Y en Z schijf ook leeggemaakt?
XBMC al eens op een andere locatie proberen te zetten?
E:\Cache had ik ook al leeg gemaakt, maar X,Y en Z niet.
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Als dat niet lukt, dan zal ik eens XBMC proberen te installeren in een andere directory.

Thanks Bigfoot :D

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:36
Bigfoot87 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:44:
XBMC wordt genoemd in de PCM (Personal Computer Magazine) van januari :)

Ik citeer:

[...]

Wel heel jammer dat PCM de nadruk legt op de tekortkomingen van XBMC.
Het lijkt nu net of XBMC een stille dood sterft terwijl de scene naar mijn idee juist groeiende is.
Daarbij wordt er ondertussen hard gewerkt aan de Linux versie die het afspelen van HD content mogelijk moet gaan maken.
Gaat dat lukken denk je ? Ik dacht dat het echt een hardware beperking was. Maar kunnen ze in linux zo strak programeren dat het met een 733 procje en 64 MB lukt?

Als dit gaat werken zie ik eindelijk het nut van een HD tv :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Psst, XBMC in Linux op een HTPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
speedme schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:50:
[...]
E:\Cache had ik ook al leeg gemaakt, maar X,Y en Z niet.
Dat zal ik vanavond eens proberen.
Als dat niet lukt, dan zal ik eens XBMC proberen te installeren in een andere directory.

Thanks Bigfoot :D
My pleasure :)
Prulleman schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:53:
[...]
Gaat dat lukken denk je ? Ik dacht dat het echt een hardware beperking was. Maar kunnen ze in linux zo strak programeren dat het met een 733 procje en 64 MB lukt?

Als dit gaat werken zie ik eindelijk het nut van een HD tv :)
Het is ook echt een hardware beperking.
Er wordt gewerkt aan een XBMC versie voor linux-computers :)
Om eerlijk te zijn denk ik dat het nog wel even zal duren voor er een stabiele versie zal zijn die zichzelf kan meten met de Xbox versie. De oprichter van XBMC is al ruim 3 jaar bezig met het maken van een Windows gebaseerd mediacenter (Mediaportal) en daar is nog altijd geen officiële versie van uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 202496 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:49:
[...]
Zo, dat is weer allemaal. Ook eigen channels toevoegen. Tja wat is er nog over 8) Het gesprek, maar dat blijkt wat lastiger te zijn. Wel jammer want dat kanaal heb ik nou net niet bij m'n Digitenne abo.
Eigen kanalen kan al sinds versie 2.7.0. Het gesprek gaat tot op heden niet lukken. Tenzij iemand weet hoe ik de streams uit een SWF kan halen met Python. Want dat is het probleem op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik zit er aan te denken om (waarschijnlijk net als vele met een lcd tv) de Konig component kabel aan te schaffen.
Nu zag ik deze bij bol.com te koop staan: linkje.

Er staat echter een klanten beoordeling bij waarin staat dat deze geen RGB ondersteund. Ik heb hier nog niemand over horen klagen. Dit gaat toch gewoon werken voor 720p en 1080i xbmc op een component ingang van mijn Philips LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

@speedme, ik had precies hetzelfde probleem
Met rescue disk heb ik first boot op avalaunch gezet. Toen kon ik xmbc weer ftpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

berties schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:52:
Ik zit er aan te denken om (waarschijnlijk net als vele met een lcd tv) de Konig component kabel aan te schaffen.
Nu zag ik deze bij bol.com te koop staan: linkje.

Er staat echter een klanten beoordeling bij waarin staat dat deze geen RGB ondersteund. Ik heb hier nog niemand over horen klagen. Dit gaat toch gewoon werken voor 720p en 1080i xbmc op een component ingang van mijn Philips LCD?
Yep! Geen twijfel over mogelijk! U gaat straks genieten van een haarscherp beeld :D

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.