timskiej schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:06:
Ben ook bezig gegaan om XBMC om mijn XBOX te zetten.
Maar ik kom er effe niet meer uit.
Ik heb al veel opgezocht en heb de ts doorgelezen.
Op de ene site wordt verteld dat je met EvolutionX de netwerk instellingen moet instellen en dan met FlashFXP een FTP connectie moet maken en bij de andere staat er dat het gewoon via de verkenner kan.
In mijn XBoX staat er wel gewoon netwerk instellingen maar dit kan komen doordat er XboX live opstaat?
Wie weet wat de volgende stap is die ik moet nemen want ik kom er effe niet meer uit.
Kan ook via DM beantwoord worden omdat het wel een noob vraag zal zijn.
Ik kan hier nog niet echt uit opmaken hoe ver je al bent... heb je er al een custom dash opstaan (zoals evolutionX, avalaunch etc)? Of is je xbox softwarematig nog helemaal orgineel (zo ja, zit er wel een chip in, of softmod?)
Verder zou het niet zo moelijk moeten zijn als je een beetje basis kennis hebt (zoals netwerk instellingen en welke bestanden van XBMC waar op je schijf moeten staan).
Heel kort, als je xbox al gemod is (soft of chip), moet je er voor zorgen dat je iets met een FTP server boot (bv evolutionX, of een FTP boot cd welke ook bij de bigfoot release zit).
Als je je pc en xbox aan een DHCP router hebt hangen hoef je verder niks qua ip adressen te doen, alleen kijken wat het IP van je xbox is.
Vervolgens ga je met je FTP client naar het IP van je xbox en log in met xbox, xbox (user, password). De volledige XBMC map zet je ergens via FTP op je xbox HDD, (meestal E:/apps/XBMC, maar kan overal waar ruimte is). Vervolgens maar je met de shortcutmaker een shortcut.xbe naar de default.xbe uit je XBMC map (meer details in de readme van de shortcut maker).
Tenslotte moet je weten naar welke xbe je bios zoekt, zo noem je dan je shortcut. Op die manier zoekt je bios de juiste XBE bij het booten (meestal evoxdash.xbe).
Als dit allemaal als wartaal klinkt kan je beter iemand zoeken die er wel ervaring mee heeft, wat ik heb in deze topics al genoeg mensen voorbij zien komen die wat bestanden verkloot hadden en niks meer geboot konden krijgen. (zorg in ieder geval voor een bootcd zoals slayers, dan kan je iig weer terug naar de "fabrieks instellingen")