[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.462 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bigfoot87 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:50:
[...]

De XBMC T3ch versie is ook gewoon te downloaden via een http link.
Dus ik zie niet in waarom het link zou zijn.
Ik zie liever dat je de link uit je signature haalt. Laat mensen hem zelf maar compilen zodat elke twijfel over legaliteit op voorhand al voorkomen wordt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Spider.007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:20:
[...]

Ik zie liever dat je de link uit je signature haalt. Laat mensen hem zelf maar compilen zodat elke twijfel over legaliteit op voorhand al voorkomen wordt :)
Daar heb je een punt :)
Link verwijderd.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Vraagje: Ik wil graag uitzending gemist op mijn tv kijken. Tot nog toe lijkt een xbox met xbmc mij de beste en goedkoopste oplossing. Aangezien ik puur voor die functie een xbox aanschaf hoor ik graag wat ik kan verwachten van de uitzending gemist functie? Is het makkelijk te gebruiken? Kan ik eenvoudig full screen programma's bekijken? Werkt het gewoon via een internetbrowser? Misschien dat iemand wat screenshots kan posten.

Kan ik dit trouwens alleen doen met een hardwarematig gemodde xbox of kan het ook met een softmodded versie? Indien het eerste, welke chip raden jullie aan? Nogmaals, het gaat mij alleen om deze functie, geen games. _/-\o_
Modbreak:Vragen over modchips horen niet op GoT; en zeker niet in een topic over XBMC

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 07-12-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 21:23
Het werkt niet via een browser, maar via een script wat de stream oproept in (een van) de interne player(s) van XBMC.
Het werkt allemaal best goed, ik vind de beeld kwaliteit van NL 1,2,3 alleen vrij slecht, en er zijn op dit moment (nog) wat problemen met fast forward in streams. Al deze problemen liggen niet aan het script maar aan de source of xbmc zelf. Dus het is maar de vraag of en wanneer hier verbetering in komt. Aan screenshots heb je denk ik ook niet zoveel, je zou het een keer in werking moeten zien.

Ik zou een xbox niet aanschaffen voor UZG alleen, maar wel voor het hele XBMC gebeuren. (je kan namelijk zo goed als ALLES afspelen over je netwerk, dvd's, divx, xvid, mov, mp3, wma, aac, ape, flac, jpg, etc etc)

Over modden mogen we het hier verder niet hebben, maar kort gezegd, je xbox moet gemod zijn, op wat voor manier dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 07-12-2007 08:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
michielvz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:09:
Vraagje: Ik wil graag uitzending gemist op mijn tv kijken. Tot nog toe lijkt een xbox met xbmc mij de beste en goedkoopste oplossing. Aangezien ik puur voor die functie een xbox aanschaf hoor ik graag wat ik kan verwachten van de uitzending gemist functie? Is het makkelijk te gebruiken? Kan ik eenvoudig full screen programma's bekijken? Werkt het gewoon via een internetbrowser? Misschien dat iemand wat screenshots kan posten.

Kan ik dit trouwens alleen doen met een hardwarematig gemodde xbox of kan het ook met een softmodded versie? Indien het eerste, welke chip raden jullie aan? Nogmaals, het gaat mij alleen om deze functie, geen games. _/-\o_
Als je XOT-Uzg gebruikt voor uitzending gemist kan je van NED1,2&3, RTL 4,5,7&8 en SBS6 (niet alles) de afleveringen van hun uitzendinggemist bekijken (www.uitzendinggemist.nl en www.rtlgemist.nl). Je kan dan gewoon een kanaal kiezen, dan een programma selecteren en vervolgens een aflevering. Deze krijg je dan fullscreen te zien. Meer info vind je op http://www.rieter.net/uitzendinggemist of http://code.google.com/p/xot-uzg/. Versie 3.0.0a1 is de meest recente versie. Ook vind je daar wat screenshots.

Mocht je nog meer willen zien, dan raad ik je aan om de T3ch (zoeken via google op T3CH en XBMC) versie van XBMC te downloaden. Daar zit ook een windows exe bij, zodat je de interface uitproberen onder windows. Afspelen gaat NIET met de windows versie. Als je XOT dan download (3.0.0a1 is het beste) en die in je scripts folder zet van XBMC, dan moet het lukken.

Zowel hardware als software mod maken het mogelijk.

EDIT: Prulleman was me net voor zie ik nu

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:06
Het is een beetje lastig zoeken in 10 XBMC topics, maar ik heb maar een simpel vraagje. Is het mogelijk om automatisch na het opstarten een playlist (mp3's) af te laten spelen? Een soort van startup script ofzo? Het liefst nog met de inhoud van een directory op een netwerk-share, waarvan de inhoud dus niet vastligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Hm, ik heb dus me xbox gemod, en ik zie als ik hem opstart avalaunch.
Maar, nu wil ik meteen door naar XBMC, ik snap nog niet echt hoe dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:53
Brantje schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:12:
Hm, ik heb dus me xbox gemod, en ik zie als ik hem opstart avalaunch.
Maar, nu wil ik meteen door naar XBMC, ik snap nog niet echt hoe dat mogelijk is.
Door de startpost te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
smeerbartje schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:02:
Het is een beetje lastig zoeken in 10 XBMC topics, maar ik heb maar een simpel vraagje. Is het mogelijk om automatisch na het opstarten een playlist (mp3's) af te laten spelen? Een soort van startup script ofzo? Het liefst nog met de inhoud van een directory op een netwerk-share, waarvan de inhoud dus niet vastligt.
Zoeken op het officiele XBMC forum levert: http://www.xboxmediacente...ighlight=playlist+startup

Waarin te lezen valt dat er een scripts/autorun.py script kan worden geplaatst, welke wordt uitgevoerd tijdens startup. Hierin kan dan een playlist worden aangeroepen. Google maar eens op Xbmc startup playlist en je krijgt een aantal nuttige resultaten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Sinds kort zie ik onderstaand op de RTL site:
Gooische Vrouwen Gemist
De kosten per uitzending bedragen € 1,30.

Gratis kijken:
Je kunt Gooische Vrouwen op twee manieren bekijken: betaald én nu ook gratis! Je krijgt dan eerst een demo van Office 2007 te zien voordat de aflevering begint.
Betekend dit dat Gooise Vrouwen nu ook gratis bekeken kan worden via XOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

m3gA schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:26:
[...]

Door de startpost te lezen?
Ik heb ongeveer hetzelfde (Evox ipv Avalaunch), en kom er ook niet uit met opmerkingen in startpost ook niet uit. Ik heb er maar bij neergelegd dat ik 1x extra op op ok moet drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Heeft er hier al iemand ervaring met de ajax interface?
zoja is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito129 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:20:
Heeft er hier al iemand ervaring met de ajax interface?
zoja is het wat?
Yup, werkt hier prima, je kan je gehele xbox ermee aansturen, dus kijken naar veranderingen die je hebt gedaan, muziek,film e.d starten... In mijn ogen is het wel ietswat overbodig, maar als je van remote desktoppen houd, is ajax ideaal.... (en je kan er heel grappig je kinderen, vrouw, vrienden e.d mee laten schrikken, door bijvoorbeeld even snel remote een ongelooflijk klote nummer, heel hard aan te zetten.)

Ik gebruik hem echter puur voor test doeleinden, verwacht geen snelheid van mach10 ofzo, maar er is goed mee te werken.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:44:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde (Evox ipv Avalaunch), en kom er ook niet uit met opmerkingen in startpost ook niet uit. Ik heb er maar bij neergelegd dat ik 1x extra op op ok moet drukken
Ga is zoeken op shortcutmaker.... zit in bigfoot87 zijn release.....daar kan je mee doen, wat jij wil.
Je kan trouwens ook je evoxdash aanpassen op de c schijf, maar ik zou gewoon even zoeken op shortcutmaker....das voor de wat minder gevorderde gebruiken. Buiten deze optie, kan je ook nog altijd je c en e schijf formatteren met zo een speciaal cd'tje/dvd'tje....dan kan je er zelf voor kiezen om xbmc als maindash te gebruiken..... kiek maar even O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
supersatan schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:43:
Sinds kort zie ik onderstaand op de RTL site:

[...]

Betekend dit dat Gooise Vrouwen nu ook gratis bekeken kan worden via XOT?
Niet eenvouding, aangezien het nog steeds via DRM gaat en dat kan XOT nog niet aan. Als je op hun website gaat kijken zie je ook dat je eerst een demo moet bekijken en dan pas video krijgt. Dat gaat dus lastig worden in XOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbon
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01-2015
Ik wilde mijn XBOX aanpassen zodat XBMC automatisch start. Nu heb ik ergens gelezen dat er misschien mogenlijk eventueel wel eens iets verkeerds kan gaan het dat het verstandig is om een startup cd te maken voor de box. Kan iemand mij vertel hoe je dit doet en wat er op moet komen te staan.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:09:
[...]

Yup, werkt hier prima, je kan je gehele xbox ermee aansturen, dus kijken naar veranderingen die je hebt gedaan, muziek,film e.d starten... In mijn ogen is het wel ietswat overbodig, maar als je van remote desktoppen houd, is ajax ideaal.... (en je kan er heel grappig je kinderen, vrouw, vrienden e.d mee laten schrikken, door bijvoorbeeld even snel remote een ongelooflijk klote nummer, heel hard aan te zetten.)

Ik gebruik hem echter puur voor test doeleinden, verwacht geen snelheid van mach10 ofzo, maar er is goed mee te werken.

greetz
Dan ik hem is gaan installeren, ik download heel muziek die ik graag niet op me laptop speakers luister maar op reciever, dan is via een webbrowser aansturen ideaal maar de standaard layout werkte niet echt fijn.

Heb geinstalled maar playlists maken werkt niet. hij blijft maar bij loading.

[ Voor 4% gewijzigd door Tito129 op 08-12-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jbon schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:28:
Ik wilde mijn XBOX aanpassen zodat XBMC automatisch start. Nu heb ik ergens gelezen dat er misschien mogenlijk eventueel wel eens iets verkeerds kan gaan het dat het verstandig is om een startup cd te maken voor de box. Kan iemand mij vertel hoe je dit doet en wat er op moet komen te staan.

Dank
Download de versie van Bigfoot, daar zit de disk in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,
na lange tijd heb ik me ''oude'' xbox maar weer eens uit het stof gehaald.
ik heb er in het verleden altijd erg veel plezier van gehad, maar nu heb ik weer een paar films geupload en nou stuit ik op een probleem...
ik heb al gezocht, maar ik kan dit onderwerp nergens terug vinden dus ik hoop dat deze vraag niet voor de zoveelste x gesteld wordt...
de balken die normaal zwart horen te zijn, boven en onder de film zeg maar, die zijn gebroken wit geworden...heel irritant.
terwijl ''oude'' films die al langer op de xbox staan gewoon netjes zwarte balken geven bij een willekeurige film.
het zijn allemaal avi's...
ook is bij de nieuw geuploade films het menu niet meer zichtbaar, waar je bij de oude films gewoon netjes een balkje met beeldgegevens krijgt als je op select druk, daar krijg je bij de nieuwe films dezelfde gebroken witte kleur te zien...de balk is er wel, alleen je kan hem dus niet uitlezen...helemaal wit.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg, het is nogal een apart probleem...
heeft iemand hier ervaringen mee?? of heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
thnx in advance...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:47:
Heren,
na lange tijd heb ik me ''oude'' xbox maar weer eens uit het stof gehaald.
ik heb er in het verleden altijd erg veel plezier van gehad, maar nu heb ik weer een paar films geupload en nou stuit ik op een probleem...
ik heb al gezocht, maar ik kan dit onderwerp nergens terug vinden dus ik hoop dat deze vraag niet voor de zoveelste x gesteld wordt...
de balken die normaal zwart horen te zijn, boven en onder de film zeg maar, die zijn gebroken wit geworden...heel irritant.
terwijl ''oude'' films die al langer op de xbox staan gewoon netjes zwarte balken geven bij een willekeurige film.
het zijn allemaal avi's...
ook is bij de nieuw geuploade films het menu niet meer zichtbaar, waar je bij de oude films gewoon netjes een balkje met beeldgegevens krijgt als je op select druk, daar krijg je bij de nieuwe films dezelfde gebroken witte kleur te zien...de balk is er wel, alleen je kan hem dus niet uitlezen...helemaal wit.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg, het is nogal een apart probleem...
heeft iemand hier ervaringen mee?? of heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
thnx in advance...
Welke versie van XBMC heb je?
Als ik je verhaal zo lees denk in aan de codec probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Zerveza schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:44:
[...]

dit duidelijker?
http://www.xboxmediacente....php?title=As_a_Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik heb zowat alle xbox topics doorgelezen maar nergens mijn probleem herkend.

Als ik via xbmc foto's stream vanaf mijn nas, worden de tumbnail wel mooi opgebouwd. Maar als ik dan de foto groot op mijn tv wil zien krijg ik een error na de eerste foto.
Dit is overigens alleen met de foto's die met een dslr zijn genomen, eerdere foto's worden wel goed getoond.

Ik denk dan ook dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid mb's per foto. Ik heb in xbmc al wat instellingen aangepast etc, maar dit heeft niets geholpen.

Iemand van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik stream overigens over een 100mb netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Dit lijkt op probleem wat ik ook had. Waarschijnlijk heb je je resolutie in de instellingen van xbmc onder foto's staan op: Best mogelijke weergave. Dit gaf bij mij de foutmelding. Ik heb hem toen teruggezet naar 720P en nu werkt het weer als een zonnetje! ervan uitgaande dat je een hd-ready v hebt...

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@stampre...

Thankx ik ga het proberen. Ik heb inderdaad een Full HDtv, waarbij ik 720p en 1080i aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Yep!! Eindelijk gelukt.... optie 1, in 3 minuten uitgevoerd., thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 15:51
Hoi,

Ik heb gemodde xbox. Nu wil ik mijn netwerk hd bereiken, maar krijg het nog niet echt voor mekaar.Ik heb de een 500 gig in:
http://www.alternate.nl/h...1060388&showTechData=true
Wie kan me helpen? De hd en 2 comuters en de xbox zijn aangesloten op een router.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
ebaikema schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:55:
Hoi,

Ik heb gemodde xbox. Nu wil ik mijn netwerk hd bereiken, maar krijg het nog niet echt voor mekaar.Ik heb de een 500 gig in:
http://www.alternate.nl/h...1060388&showTechData=true
Wie kan me helpen? De hd en 2 comuters en de xbox zijn aangesloten op een router.

Bas
Niet elke NAS werkt met XBMC. Hier staat een overzicht: http://www.xboxmediacente...Network_Attached_Storage) van een groot aantal. Anders kan je ook nog op het officiele XBMC forum kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik heb een 250gig hdd in me xbox, ik zet er altijd bestanden op met ftp, is er al een sambaserver of een andere mogelijkheid om bestanden over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet hoe ik tijdens het afspelen van een DVD in XBMC, een andere ondertiteling o.i.d. kan selecteren.

Gaat dit echt alleen via het hoofdmenu?

Kan iemand me helpen?

Ik heb een normale xbox afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Ik heb nu bigfoots release, alleen hoe kan ik standaart plaatsen toevoegen zoals de normale heeft?
Ik kan alleen kiezen voor locatie toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:10:
Ik snap niet hoe ik tijdens het afspelen van een DVD in XBMC, een andere ondertiteling o.i.d. kan selecteren.

Gaat dit echt alleen via het hoofdmenu?

Kan iemand me helpen?

Ik heb een normale xbox afstandsbediening.
Dat kan inderdaad alleen via het XBMC menu (of het menu van de DVD). Maar je kan ook de keymap.xml editen en een knop van je AB aan 'change subtitle' of zo hangen. Meer info hierover vind je op de XBMC wiki pagina (zoek daar op keymap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 15:51
GroteBozewolf schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:45:
[...]

Niet elke NAS werkt met XBMC. Hier staat een overzicht: http://www.xboxmediacente...Network_Attached_Storage) van een groot aantal. Anders kan je ook nog op het officiele XBMC forum kijken.
Mijn HD werkt met Ndas device management. Betekend dit dat het niet lukt? Of kan ik wel bijvoorbeeld freenas erop instaleren? Eigenlijk gaat dit volgens mij buiten dit forum, maar ik probeer het toch maar, omdat mijn belangrijkste reden is hem te bereiken via xbox
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Brantje schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:10:
Ik heb nu bigfoots release, alleen hoe kan ik standaart plaatsen toevoegen zoals de normale heeft?
Ik kan alleen kiezen voor locatie toevoegen.
Ik weet niet of het via XBMC zelf kan, maar via sources.xml moet het zowieso lukken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  <music>
    <default>Main Music Collection</default>
    <source>
      <name>Main Music Collection</name>
      <path>smb://username:password@server.com/share/music/</path>
    </source>
  </music>

op deze manier zal de source tussen default opgestart worden als je music kiest.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb bigfoot's xbmc erop geknald en dacht zo even de muziek enzo vanop m'n vista laptop te sharen en wou dus (adhv deze uitleg: http://www.xboxmediacente...a_Player_11_Configuration) de zaak configureren.. maar bij het toevoegen van een nieuwe netwerklocatie krijg ik bij Protocol nergens Windows Media Connect als mogelijkheid... zie ik hier iets over het hoofd misschien?

edit: ow laat maar... 't heet gewoon UPnP... got it!

edit2: damn.. ik klik dus op bladeren, ik zie de pc-naam van de vista laptop, ik klik er op en dan komt xbmc zeggen: xbmc kon niet verbinden met de netwerk locatie. wilt u het toch toevoegen?
uiteindelijk krijg ik wel de nieuwe locatie maar ik kan er niks mee doen want connectie lukt niet (en in de vista staat media sharing wel degelijk aan, firewall ook eens uitgezet, pingen naar xbox geen probleem, network location is private (zoals 't hoort) enz enz... wat nog ..?

[ Voor 36% gewijzigd door renio op 10-12-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Tito129 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:51:
Ik heb een 250gig hdd in me xbox, ik zet er altijd bestanden op met ftp, is er al een sambaserver of een andere mogelijkheid om bestanden over te zetten?
Ik heb het als volgt: Ik heb een schijf in een pc die fungeert als NAS met daarop alle bestanden die ik op de xbox wil hebben in een gedeelde map met lees- en schrijfrechten. Op de XBOX heb ik onder bestandsbeheer deze gedeelde map toegevoegd (in PM3 skin: bestandsbeheer, witte knop, locatie toevoegen, bladeren, netwerklocatie toevoegen, gedeelde map toevoegen). Op de xbox kan ik nu gewoon in bestandsbeheer het ene schermpje openen met de netwerklocatie en in het andere schermpje de map op de xbox waar het heen moet. Selecteer de bestanden die je wilt verplaatsen of kopieren met de Y-button en druk op Wit en kies kopieren of verplaatsen (voor verplaatsen moet schrijfrechten aan staan op netwerklocatie, anders werkt het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mar2zz schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:24:
[...]

Ik heb het als volgt: Ik heb een schijf in een pc die fungeert als NAS met daarop alle bestanden die ik op de xbox wil hebben in een gedeelde map met lees- en schrijfrechten. Op de XBOX heb ik onder bestandsbeheer deze gedeelde map toegevoegd (in PM3 skin: bestandsbeheer, witte knop, locatie toevoegen, bladeren, netwerklocatie toevoegen, gedeelde map toevoegen). Op de xbox kan ik nu gewoon in bestandsbeheer het ene schermpje openen met de netwerklocatie en in het andere schermpje de map op de xbox waar het heen moet. Selecteer de bestanden die je wilt verplaatsen of kopieren met de Y-button en druk op Wit en kies kopieren of verplaatsen (voor verplaatsen moet schrijfrechten aan staan op netwerklocatie, anders werkt het niet).
en als je het op een andere manier vanaf je pc wilt doen is het misschien het makkelijkst om een FTP locatie in windows verkenner toe te voegen, dan heb je geen aparte ftp client nodig. (hoewel ik een goede client makkelijker vind werken (of je nou verkenner opstart of een ftp client...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik denk dat hij meer bedoelt de xbox als een gemounte map ofzo, net zoals je met windowssmb hebt, dat je een netwerkschijf een stationsletter kan geven ofzo. Dat zou vrij makkelijk zijn. Ik gebruik voor besturing vanaf pc FireFTP, een firefox addon. werkt prima, maar is aanmerkelijk langzamer dan flashfxp.

Ik ben er wel een fan van om dingen vanuit xbmc te controllen. Ik heb nu ook Sabnzbd aan de praat, en het schijnt ook met azureus en emule te kunnen. Lekker lui vanaf de bank downloads beheren enzo. Checken of er al wat binnen is enzo, super. het enige wat in dat script (torrentX) niet werkt bij mij is een nzb'tje downloaden in xbmc en uploaden naar sabnzb, heeft iemand hier ervaring mee, en een werkend script hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Mar2zz schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:48:
Ik denk dat hij meer bedoelt de xbox als een gemounte map ofzo, net zoals je met windowssmb hebt, dat je een netwerkschijf een stationsletter kan geven ofzo. Dat zou vrij makkelijk zijn. Ik gebruik voor besturing vanaf pc FireFTP, een firefox addon. werkt prima, maar is aanmerkelijk langzamer dan flashfxp.
Dat bedoelde ik idd, maar heb er verder niks meer over kunnen vinden.
Ik wou me mp3's op de xbox nog even correct taggen, dus alles maar weer terug ftp'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Prulleman schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:49:
[...]

Ik weet niet of het via XBMC zelf kan, maar via sources.xml moet het zowieso lukken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  <music>
    <default>Main Music Collection</default>
    <source>
      <name>Main Music Collection</name>
      <path>smb://username:password@server.com/share/music/</path>
    </source>
  </music>

op deze manier zal de source tussen default opgestart worden als je music kiest.
In XBMC zelf kun je dit doen door het submenu te openen (witte knopje) en te kiezen voor "Maak standaard" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 15:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Willianv schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
Hoi,

Ik heb zowat alle xbox topics doorgelezen maar nergens mijn probleem herkend.

Als ik via xbmc foto's stream vanaf mijn nas, worden de tumbnail wel mooi opgebouwd. Maar als ik dan de foto groot op mijn tv wil zien krijg ik een error na de eerste foto.
Dit is overigens alleen met de foto's die met een dslr zijn genomen, eerdere foto's worden wel goed getoond.

Ik denk dan ook dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid mb's per foto. Ik heb in xbmc al wat instellingen aangepast etc, maar dit heeft niets geholpen.

Iemand van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik stream overigens over een 100mb netwerk.
Ik had precies hetzelfde.

Het lijkt mij een bug ergens....omdat hij soms zomaar een foto de ene keer wel goed laat zien en dan weer niet.

Ik heb het opgelost door alle fotos te resizen naar 1280x* (het waren 6MP D70s en FZ7 foto's).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Willianv schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
Hoi,

........

Kan iemand vertellen hoeveel mbit de netwerkkaart die in de xbox zit heeft? Op het moment haal ik via ftp slechts een snelheid van tussen de 50-60 kbs.

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:32

ThunderNet

Flits!

--JvL-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:19:
[...]

Kan iemand vertellen hoeveel mbit de netwerkkaart die in de xbox zit heeft? Op het moment haal ik via ftp slechts een snelheid van tussen de 50-60 kbs.
100mbit.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
--JvL-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:19:
[...]

Bedoel je niet 5000-6000 KB/s dat is volgens mij vrij standaard (bij mij in ieder geval en volgens mij lukt het nooit om 100% te halen met budget netwerkkaarten en switches).

Ik denk dat als ik bij mij het gemiddelde neem van een aantal transfers met grote en kleine files komt ik op ruim 6000 KB/s of grofweg 60 Mbit, ofwel 60 % van je max
(XBMC overzetten gaat ook minder snel omdat ie voor elk klein bestandje wat heen en weer moet communiceren voor de transfer start).

Als het echt maar 50-60 KB/s is, dan is er wat mis. Dan zou je trouwens ook geen DVD of divx kunnen streamen, mp3 zou dan net moeten lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 11-12-2007 13:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bigfoot ik heb een vraagje:
kan je je tooltjes en scripts die je in xbmc stopt op je website ook los hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:57:
Bigfoot ik heb een vraagje:
kan je je tooltjes en scripts die je in xbmc stopt op je website ook los hosten?
Een aantal van de scripts staan er al los op.
Je kunt alle beschikbare scripts downloaden op www.xbmcscipts.com.

Wat de tools betreft.. best een goed idee. :)
Zal eens kijken hoe ik het de volgende keer ga doen.
Ik doe pas weer een post bij een grote verandering, dus een nieuw/ geupdate script of een nieuwe skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar aangezien hier de meeste kennis zit qua non-default software op de xbox.
Zijn er mensen met ervaring in het gebruik van Windows CE op de Xbox? Ik zie wel wat oude dingen op internet uit 2004. Maar eigenlijk vrij weinig recente dingen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50
ThunderNet schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:03:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar aangezien hier de meeste kennis zit qua non-default software op de xbox.
Zijn er mensen met ervaring in het gebruik van Windows CE op de Xbox? Ik zie wel wat oude dingen op internet uit 2004. Maar eigenlijk vrij weinig recente dingen.
Er zijn geen recente gebeurtenissen met betrekking tot Windows CE op de Xbox. Er is wel een QEMU versie voor de Xbox geport waarmee je Windows 98 kon draaien, verder is het ook wel mogelijk om Windows te draaien via linux en vmware maar dat gaat allemaal nog niet zo snel.
De enige versie van Windows CE die naar de Xbox geport was is degene die je in de nieuwsberichten terug vindt, maar dit is ook nog een alpha versie die daarna niet meer verder ontwikkeld is...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Harmsen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:27:
[...]

Er zijn geen recente gebeurtenissen met betrekking tot Windows CE op de Xbox. Er is wel een QEMU versie voor de Xbox geport waarmee je Windows 98 kon draaien, verder is het ook wel mogelijk om Windows te draaien via linux en vmware maar dat gaat allemaal nog niet zo snel.
De enige versie van Windows CE die naar de Xbox geport was is degene die je in de nieuwsberichten terug vindt, maar dit is ook nog een alpha versie die daarna niet meer verder ontwikkeld is...
Hmmm erg jammer... Via Qemu e.d. is niet echt interresant. Windows CE native op de xdoos zou wel extreem interresant zijn om software voor te schrijven.
Jammer maar helaas dus (in de nieuwsberichten hadden ze bijvoorbeeld de controllers en de netwerk nog niet werken) en juist netwerk is redelijk essentieel wil je wat leuks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bigfoot87 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:02:
Wat de tools betreft.. best een goed idee. :)
Zal eens kijken hoe ik het de volgende keer ga doen.
Ik doe pas weer een post bij een grote verandering, dus een nieuw/ geupdate script of een nieuwe skin.
Ik bedoel ook de tooltjes, de scripts download ik met dat xboxscriptdownloadscript (3x woordwaarde, alle letters op, ik win!). Ik wilde vandaag ff pc2xbmc downloaden, maar kon m nergens los vinden. Dus hele pakket gedowned, nu duurt dat niet zo vreselijk lang, 3 minuten, maar het kon 1 sec zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:53:
[...]
Ik bedoel ook de tooltjes, de scripts download ik met dat xboxscriptdownloadscript (3x woordwaarde, alle letters op, ik win!). Ik wilde vandaag ff pc2xbmc downloaden, maar kon m nergens los vinden. Dus hele pakket gedowned, nu duurt dat niet zo vreselijk lang, 3 minuten, maar het kon 1 sec zijn...
Pc2XBMC is een tooltje wat ik zelf gemaakt heb samen met PANIC!
Zo heel bijzonder vind ik hem zelf niet, dus verder kun je hem nergens downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor GBW: welk stukje text genereerd de text "xbox media center uitzendinggemist v2", wat links boven in het script staat....ik heb een andere skin gemaakt, maar het stukje uitzendinggemist is nu ietswat overbodig (aangezien dit al aangegeven wordt in de layout), ik ben ietswat pietluttig en wil alles hetzelfde hebben, als mijn gehele xbmc skin (die ik ook zelf heb gemaakt)....

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xsillian zag in een van je vorige posts een screenshot van je xtv mod, share je deze ook met de rest van de lezers of hou je deze liever voor jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:01:
Xsillian zag in een van je vorige posts een screenshot van je xtv mod, share je deze ook met de rest van de lezers of hou je deze liever voor jezelf?
Deze gaat de share in zodra die af is....en af istie pas als ik alles in dezelfde stijl heb wat er in het hoofdmenu kan staan (xot, amt en xinbox....) Xot skin is bijna klaar, daarna doe ik de xinbox skin....dan ga ik denk ik een share doen....amt komt later wel, aangezien dat nog aardig wat werk is. Maar kort een antwoord: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:23:
Vraagje voor GBW: welk stukje text genereerd de text "xbox media center uitzendinggemist v2", wat links boven in het script staat....ik heb een andere skin gemaakt, maar het stukje uitzendinggemist is nu ietswat overbodig (aangezien dit al aangegeven wordt in de layout), ik ben ietswat pietluttig en wil alles hetzelfde hebben, als mijn gehele xbmc skin (die ik ook zelf heb gemaakt)....

greetz
Eh, dat kan je opzoeken in de skins-folder van XOT. In uzg-progwindow.xml en uzg-channelwindow.xml staan de skins en ook het labels met die tekst. Zijn in beide files de eerste twee labels. (eerst 2 images, daarna de twee labels).

Maar even uit nieuwsgierigheid. Ik neem aan dat je gewoon een nieuwe skin hebt toegevoegd aan XOT (in de 'skins' folder van XOT) en het script + images in de 'default' skinfolder verder ongemoeid hebt gelaten? Ook de icons in de channelfolder hoef je niet aan te passen. Als je in je media folder van je skin images zet met dezelfde filename als dat ze hebben in de channel folder, dan worden die gebruikt in plaats van die in de channelfolder (zie nu dat die images van dumpert andere namen moeten hebben).

Als je wilt, dan wil ik wel naar je skin kijken om te zien of het 100% compatibel gaat zijn met XOT. Ik zou het namelijk jammer vinden als je elke keer bij een nieuwe XOT je skin helemaal moet updaten omdat in je skins files zijn aangepast die niet hadden moeten worden aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 11-12-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:15:
[...]

Eh, dat kan je opzoeken in de skins-folder van XOT. In uzg-progwindow.xml en uzg-channelwindow.xml staan de skins en ook het labels met die tekst. Zijn in beide files de eerste twee labels. (eerst 2 images, daarna de twee labels).

Maar even uit nieuwsgierigheid. Ik neem aan dat je gewoon een nieuwe skin hebt toegevoegd aan XOT (in de 'skins' folder van XOT) en het script + images in de 'default' skinfolder verder ongemoeid hebt gelaten? Ook de icons in de channelfolder hoef je niet aan te passen. Als je in je media folder van je skin images zet met dezelfde filename als dat ze hebben in de channel folder, dan worden die gebruikt in plaats van die in de channelfolder (zie nu dat die images van dumpert andere namen moeten hebben).

Als je wilt, dan wil ik wel naar je skin kijken om te zien of het 100% compatibel gaat zijn met XOT. Ik zou het namelijk jammer vinden als je elke keer bij een nieuwe XOT je skin helemaal moet updaten omdat in je skins files zijn aangepast die niet hadden moeten worden aangepast.
Uiteraard heb ik de default skin ongemoeid gelaten, ik heb de originele skin map een andere naam gegeven (resp. origineel) en de aangepaste skin heet dus nu default, zo kan ik altijd terug of wat dan ook. De channel folders vind ik prima....dus daar doe ik niks aan. Verder heb ik geen wijzigingen in de skin zelf gedaan, ik heb alleen (bijna alle) images gewijzigd, en dat zijn bijna alleen maar kleur veranderingen...en de background is anders. Dus hij is 100% compatible, omdat ik geen wijziging heb gedaan in de layout, alle maten e.d zijn hetzelfde. ik ben nu nog bezig met de skin, maar als ie af is mag je zeker even kijken..... Het enige wat ik dus wou veranderen is die text die bovenin staat, meer niet....tenzij dat natuurlijk grote gevolgen heeft, dan laat ik het zo.

greetz

edit: ik zie het al, dat heeft geen gevolgen...mijn dank is groot.....ik zal van de week even een screen hier neerzetten, kunnen jullie alvast kijken ;) (hou er wel rekening mee, dat ik net ben begonnen, en er dus nog geen enkele vorm van effect o.i.d inzit...it's pure basic)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 23:39 . Reden: ff gekeken in de betreffende mappen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:34:
[...]

Uiteraard heb ik de default skin ongemoeid gelaten, ik heb de originele skin map een andere naam gegeven (resp. origineel) en de aangepaste skin heet dus nu default, zo kan ik altijd terug of wat dan ook. De channel folders vind ik prima....dus daar doe ik niks aan. Verder heb ik geen wijzigingen in de skin zelf gedaan, ik heb alleen (bijna alle) images gewijzigd, en dat zijn bijna alleen maar kleur veranderingen...en de background is anders. Dus hij is 100% compatible, omdat ik geen wijziging heb gedaan in de layout, alle maten e.d zijn hetzelfde. ik ben nu nog bezig met de skin, maar als ie af is mag je zeker even kijken..... Het enige wat ik dus wou veranderen is die text die bovenin staat, meer niet....tenzij dat natuurlijk grote gevolgen heeft, dan laat ik het zo.

greetz

edit: ik zie het al, dat heeft geen gevolgen...mijn dank is groot.....ik zal van de week even een screen hier neerzetten, kunnen jullie alvast kijken ;) (hou er wel rekening mee, dat ik net ben begonnen, en er dus nog geen enkele vorm van effect o.i.d inzit...it's pure basic)
Oke, ik zie je skin graag tegemoet. Nog een tweetal opmerkingen:
  • Het uitgangspunt voor een skin (in het algemeen) zou moeten zijn dat je de skin-folder toevoegd aan het script en verder niets zou hoeven te veranderen.
  • Verder hoeft je eigenlijk niet de default skinfolder renamen en die die van jou default noemen. XOT kijkt naar de naam van de skin die in XBMC zelf wordt gebruikt en zoekt dan in de XOT skin folder naar een skin met dezelfde naam. Dus in jouw geval is dat xTV? De 'default' wordt gebruikt als ie geen overeenkomstige skin heeft kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--

--JvL--

Know why

Prulleman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:51:
[...]
................
Als het echt maar 50-60 KB/s is, dan is er wat mis. Dan zou je trouwens ook geen DVD of divx kunnen streamen, mp3 zou dan net moeten lukken.
Heb al gevonden waar het probleem zit. Heb nog een "oude" WLAN-router die max 11MBit trekt en deze was ook al druk met een andere connectie.

Is er ergens een overzicht te vinden welke files standaard op een XBox horen en welke bij XBMC? Ik heb pas geleden een XBox met XBMC overgenomen maar volgens mij staat er heel veel rotzooi bij op die ik niet wil hebben...wou zeg maar een schone start maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
--JvL-- schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:38:
[...]

Heb al gevonden waar het probleem zit. Heb nog een "oude" WLAN-router die max 11MBit trekt en deze was ook al druk met een andere connectie.

Is er ergens een overzicht te vinden welke files standaard op een XBox horen en welke bij XBMC? Ik heb pas geleden een XBox met XBMC overgenomen maar volgens mij staat er heel veel rotzooi bij op die ik niet wil hebben...wou zeg maar een schone start maken....
Gooi er even een slayerdvd overheen? Daarna wel nog even xbmc upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:21
Ik ben ook al ruim anderhalf jaar een gelukkig gebruiker van de XBMC, maar met mijn xbox nu vol met prachtige films vroeg ik me af of het ook mogelijk was om deze films vanaf mijn laptop (/andere computers in het netwerk) live te streamen.

Is er een bepaalde mediaplayer ofzo die het mogelijk maakt om de films direct af te spelen zonder ze eerst weer van mijn xbox af te hoeven halen.
(ik heb al geprobeerd om bijv. Windows Media Player Classic rechtstreeks te laten verwijzen naar ftp://user:pass@xxx.xxx.x.xx/F/Video/filmbestand.avi maar dat werkt dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@JVL:
De C-schijf van je XBOX kan je beter ongemoeid laten. Zorg in ieder geval voor een backup van je c en e schijf (en EEprom) voordat je iets weggooit.

@CeeDeeS:
Gaat je niet lukken. de xbox kent alleen FTP en geen samba ofzo. Een oplossing is een NAS of netwerkschijf die mediabestanden vasthoudt. Als je een oude pc hebt kan je zelf een NAS maken, of je koopt een kant en klare NAS (vanaf 125 euro ofzo). Je zou ook mappen kunnen delen op je laptop, en daarop de media sharen, maar dan moet de laptop altijd aan zijn als je op de xbox muziek wil luisteren of films wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
*trommelgeroffel en trompetgeschal*

Jezz_X heeft PDM van Smokehead bijgewerkt!
Heb nog niets kunnen testen, zat me al tijden te ergeren aan het toetsenbord dat niet meer werkte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Ik heb nu sinds ongeveer een week xbmc op een xbox die ik zelf gesoftmod heb en ben er steeds blijer mee.
Vooral applicaties als xot-uzg en nit zijn supergeweldig, waarvoor dank en natuurlijk ook bigfoot bedankt voor het bijhouden van een nederlandse 'distro'!

Over nit had ik overigens wel een vraag: de streams lijken niet allemaal even goed afgespeeld te kunnen worden. Veel streams lopen bij het 1e frame vast. Bij het spelen met de grootte van de buffer zijn er weer andere streams die niet afgespeeld kunnen worden. Is hier een oplossing voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bagagedrager schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:39:
Ik heb nu sinds ongeveer een week xbmc op een xbox die ik zelf gesoftmod heb en ben er steeds blijer mee.
Vooral applicaties als xot-uzg en nit zijn supergeweldig, waarvoor dank en natuurlijk ook bigfoot bedankt voor het bijhouden van een nederlandse 'distro'!

Over nit had ik overigens wel een vraag: de streams lijken niet allemaal even goed afgespeeld te kunnen worden. Veel streams lopen bij het 1e frame vast. Bij het spelen met de grootte van de buffer zijn er weer andere streams die niet afgespeeld kunnen worden. Is hier een oplossing voor te vinden?
Kort: Nee...dit ligt aan de streams zelf, en nit heeft niet de meest geweldige streams (veel zijn niet echt HQ zeg maar)

Voor GBW: Ik heb alle twee je opmerkingen even vertaald in handelen...wist niet dat het script zo werkte, dus nu netjes een mapje aangemaakt...nogmaals, niks veranderd dus (op de tekst xot-uzg na, die is nu dus weg en dat is puur voor mezelf hoor, je kan hem gewoon laten staan, maakt geen verschil voor de skin zelf..)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:39:
[...]

Kort: Nee...dit ligt aan de streams zelf, en nit heeft niet de meest geweldige streams (veel zijn niet echt HQ zeg maar)
waarom zitten deze streams dan erin als ze niet afgespeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bagagedrager schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:14:
[...]

waarom zitten deze streams dan erin als ze niet afgespeeld kunnen worden?
Omdat ze ooit goed werkte, het ligt er ook een beetje aan hoe snel je eigen verbinding is en hoeveel mensen er op hetzelfde moment naar de betreffende stream kijken, maar ik heb nooit anders gezien bij nit...sommige zijn zeer zeker wel HQ, maar de meeste streams zijn toch echt wat minder, daarom stapt iedereen over op xot-uzg.....(daar zitten immers alle streams van nit ook in, kijk maar is in kanalenkiezer.nl, en deze zijn wel goed te kijken) kort gezegt....nit is ietswat verouderd.

ff tussen twee haakjes (ligt het aan mij of doen kanalenkiezer.nl, de lama's en joox het niet in xot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/37226/2003469834364678295_rs.jpg

ik zeg: Hij is nog niet af, maar past zeer zeker wel bij mijn xbmc skin, daarbij opgeteld, dat ik net be begonnen met skinnen (een weekje ofzo) 8)

edit: seau, die heeft een ferme downscale gehad op die upload site...in realtime istie gewoon scherp hoor, dat daar geen misverstanden/vragen over komen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:18:
[...]

ff tussen twee haakjes (ligt het aan mij of doen kanalenkiezer.nl, de lama's en joox het niet in xot?)
(bij mij doen ze het ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bagagedrager schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:25:
[...]

(bij mij doen ze het ook niet)
Bij mij doet Joox het wel.
Vind het juiste een superuitbreiding op XOT. Films kijken 'on demand' en soms zelfs met NL subs :o

Internetverbinding: 12mB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik gebruik hier naar volle tevredenheid XOT-Uzg 2.7.0 icm. XBMC tech rev10770. Echter heb ik de laatste tijd regelmatig het volgende probleem:
- Ik klik bij bv. Nederland 1, "Flikken" aan;
- Vervolgens kies ik een aflevering;
- Vervolgens krijg ik het dialoogje wat zegt "Opening file....Caching ..." met de progress bar;
- Wanneer deze klaar is met cachen en omgeschakeld om te beginnen met afspelen, blijft ie hangen.
- XBMC doet dan helemaal niks maar en ik moet het mijn XBOX een hard reset geven.

Iemand bekend met dit probleem cq. is dit een bekende bug danwel in Xot-Uzg dan wel in XBMC (of zijn Python framework)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

ja arnova, dat is het probleem dat ik een paar posts hierboven ook uit probeerde te leggen. kan met buffers te maken hebben... zet bij de instellingen eens de buffer voor 'unknown internet stream' op 2048 ofzo en kijk of het dan wel werkt.

edit:met een buffer van 2048 werkt flikken in ieder geval wel bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door bagagedrager op 12-12-2007 22:51 ]

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01
Ik meld nog even dat ik de Vinci skin nog steeds update. Ondertussen zijn er heel wat zaken gefixed/verbeterd/bijgekomen. (oa. een hele contrastverbetering)
Voor de mensen die em niet kennen, een actieshot:
Afbeeldingslocatie: http://s2.supload.com/thumbs/default/serieslib.jpg

Meer screenshots en download vind je hier.
(Opgelet: werkt enkel in 720p én vanaf nu ook perfect in 16:9 met een recente xbmc build)

[ Voor 6% gewijzigd door Mantis op 29-12-2007 18:42 . Reden: waarschuwing aangepast ]

• GroteBozewolf
arnova schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:40:
Ik gebruik hier naar volle tevredenheid XOT-Uzg 2.7.0 icm. XBMC tech rev10770. Echter heb ik de laatste tijd regelmatig het volgende probleem:
- Ik klik bij bv. Nederland 1, "Flikken" aan;
- Vervolgens kies ik een aflevering;
- Vervolgens krijg ik het dialoogje wat zegt "Opening file....Caching ..." met de progress bar;
- Wanneer deze klaar is met cachen en omgeschakeld om te beginnen met afspelen, blijft ie hangen.
- XBMC doet dan helemaal niks maar en ik moet het mijn XBOX een hard reset geven.

Iemand bekend met dit probleem cq. is dit een bekende bug danwel in Xot-Uzg dan wel in XBMC (of zijn Python framework)?
Op het moment dat XBMC begint te cachen, betekent het dat XOT zijn werk heeft gedaan. Het afspelen van een URL gebeurt door XBMC en daar kan ik dus weinig aan doen.

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:18:
[...]ff tussen twee haakjes (ligt het aan mij of doen kanalenkiezer.nl, de lama's en joox het niet in xot?)
- Tsja, Joox zou Joox niet zijn als ze niet af en toe problemen hebben. Ik krijg op de website www.joox.net ook heel veel timeouts, dus dat gaat dan ook niet werken vanuit XOT.

- kanalenkiezer heeft weer eens iets veranderd, dus ik zal er naar kijken

- De Lama's probeert teveel items op te halen en krijgt daardoor een timeout. Ik zal het aanpassen.

Verwijderd

heeft er nog iemand last met het revision3 script (0.1.6)
Sinds een paar weken kan ik nl. geen afleveringen van diggnation e.d. bekijken, heb al es een backup teruggezet maar stream start niet
RSS feeds met de lijst van beschikbare aflveringen ziet het script wel maar als ik 1 van de laatste afleveringen selecteer start er niks, terwijl afleveringen van sept/okt/november wel starten...

• Mar2zz
Ik heb nogal wat films en series op mijn harde schijf staan en haal natuurlijk met XBMC de film (imdb) en serie (tvshow) informatie op. Eigenlijk duurt mij dat te lang dat ophalen, het duurt zo een seconde of 10 tot 15 per film of serie. Volgens mij komt dit omdat ie ook alle acteurthumbs ophaal, want bij acteurs laat ie alle foto's zien. Nou is dat natuurlijk een leuke feature, maar ik doe daar helemaal niets mee. Ik heb liever dat ie snel verbindt, filminfo + filmthumb ophaalt en klaar. Kan ik dat acteurgrabben ergens uitzetten?

Ow ja, nog een vraag: Ik heb een dikke mediabibliotheek ondertussen met alle bekeken films enzo. Nu exporteer ik die regelmatig bij wijze van backup. Maar als ik dan weer eens een nieuwe XBMC erop zet dan is na het importeren van die mediabibliotheek alle filminformatie en thumbs verdwenen en het vinkje van bekeken film of niet bekeken is weg. En dan komt het vervelende: Voor elke film dus 10 tot 15 seconden info ophalen, handmatig stuk voor stuk doen en het zijn ondertussen 100-en films! Reken maar uit hoe lang ik bezig ben om dat weer mooi te krijgen. Daarna moet ik ook nog handmatig alle films bij langs die ik al gezien heb om te markeren als bekeken. Is hier een andere oplossing voor?

[ Voor 39% gewijzigd door Mar2zz op 13-12-2007 09:55 ]

• --JvL--

--JvL--

Know why

Als ik een videobestand wil ftp-en naar m'n Xbox breekt de transfer constant bij +/-320 MB af. Krijg dan een melding skipped file. Resume werkt helaas ook niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Mar2zz schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:41:
Kan ik dat acteurgrabben ergens uitzetten?
Als eens in de xbmc settings gekeken? Staat er gewoon tussen namelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zit met een aantal filmpjes (die ik met m'n logitech notebook webcam heb gemaakt) die bij het afspelen op de xbmc (laatste build van bigfoot) enkel geluid weergeven (geen/zwart beeld).
Andere filmpjes (die met m'n digicam gemaakt zijn) speelt de xbmc wel goed af.
Via google kreeg ik wel lijsten van welke codes gesupporteerd zijn maar kan je er ook toevoegen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
--JvL-- schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:17:
Als ik een videobestand wil ftp-en naar m'n Xbox breekt de transfer constant bij +/-320 MB af. Krijg dan een melding skipped file. Resume werkt helaas ook niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
welke client? firewall aan/uit?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm...als ik browse naar mn MP3 map op mijn PC, gaat XBMC de files inladen. Echter loopt deze op een vast punt vast tijdens het laden. Het is iets van 80 GB aan MP3, en geen gekkigheid verder. Iemand die een handiger trucje weet, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:53:
Hmm...als ik browse naar mn MP3 map op mijn PC, gaat XBMC de files inladen. Echter loopt deze op een vast punt vast tijdens het laden. Het is iets van 80 GB aan MP3, en geen gekkigheid verder. Iemand die een handiger trucje weet, of?
Staan die allemaal in dezelfde map? Want ik heb ook mappen gemaakt van maximaal enkele honderden MB's om te voorkomen dat hij zo enorm traag werd. hij moet immers alles inladen, wat met 80GB nog wel even kan duren uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Roamor schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:00:
[...]

Staan die allemaal in dezelfde map? Want ik heb ook mappen gemaakt van maximaal enkele honderden MB's om te voorkomen dat hij zo enorm traag werd. hij moet immers alles inladen, wat met 80GB nog wel even kan duren uiteraard. ;)
Hij laadt an sich redelijk snel in, maar blijft als hij op een kwart staat simpelweg hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# [script start]
# this is an autoexec.py scripts for xbmc,
# starts a webradio stream on startup of xbmc
#
# - copy this file to xbmc\scripts folder
# - add a shoutcast pls file named shoutcast.pls
# * *to the xbmc\scripts folder
#
# *
import xbmc
file = 'q:\\scripts\\shoutcast.pls'
pls = xbmc.playlist(0)
pls.load(file)
player = xbmc.player()
player.play(pls)
#[script end]

Dit script gebruik ik om een radio station te starten met het opstarten van XBMC.
Alleen deze werkt niet.
Ik wil met het opstarten kink aardschok afspelen, wie weet hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij SKIN-instellingen aangeven dat je wilt opstarten met een radio-stream (of playlist). Weet nu ff niet precies waar dat staat maar ff zoeken en je zie het. Zo niet dan geef ik binnenkort een preciese uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Bestaat er een wireless adapter voor de originele xbox. De gameshop in den haag en de mediamarkt in rijswijk en den haag zeiden van niet maar dit zag ik op internet. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik dit in Nederland kan halen. Als de gameshop het al niet heeft dan weet ik het niet. Bestaat er geen universele wireless adapter voor de xbox? Voor de 360 gebruik ik ook niet een speciale 360 plug.

Edit: Zojuist consoleshop.nl gebeld en die hebben het ook niet. Ook nog nooit van gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door michielvz op 15-12-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
--JvL-- schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:17:
Disk full ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
michielvz schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:24:
Bestaat er een wireless adapter voor de originele xbox. De gameshop in den haag en de mediamarkt in rijswijk en den haag zeiden van niet maar dit zag ik op internet. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik dit in Nederland kan halen. Als de gameshop het al niet heeft dan weet ik het niet. Bestaat er geen universele wireless adapter voor de xbox? Voor de 360 gebruik ik ook niet een speciale 360 plug.

Edit: Zojuist consoleshop.nl gebeld en die hebben het ook niet. Ook nog nooit van gehoord.
Zoek eens in vorige delen is al een paar keer voorbij gekomen. Wat je zoekt is een gaming/game adapter, zoals bijvoorbeeld deze of elk willekeurig ander merk.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:05:
Je kan bij SKIN-instellingen aangeven dat je wilt opstarten met een radio-stream (of playlist). Weet nu ff niet precies waar dat staat maar ff zoeken en je zie het. Zo niet dan geef ik binnenkort een preciese uitleg
Staat er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Brantje schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:53:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# [script start]
# this is an autoexec.py scripts for xbmc,
# starts a webradio stream on startup of xbmc
#
# - copy this file to xbmc\scripts folder
# - add a shoutcast pls file named shoutcast.pls
# * *to the xbmc\scripts folder
#
# *
import xbmc
file = 'q:\\scripts\\shoutcast.pls'
pls = xbmc.playlist(0)
pls.load(file)
player = xbmc.player()
player.play(pls)
#[script end]

Dit script gebruik ik om een radio station te starten met het opstarten van XBMC.
Alleen deze werkt niet.
Ik wil met het opstarten kink aardschok afspelen, wie weet hoe dat moet?
Misschien een overbodige of stomme vraag, maar heb je wel een playlist file q:\\scripts\\shoutcast.pls gemaakt?

wss kan je ook gewoon zetten:
player = xbmc.player()
player.play("mms://link_to_aardschok_stream")

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 15-12-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik wou vandaag nog wat knoppen op me harmony programmeren, maar het ging niet zoals ik verwachte.
Ik wou graag de knoppen mymusic en mymovies hebben.
Die staan standaard niet in de supported buttons.
Dus ik dacht ik pak een oude afstandbediening en leer me harmony daar 2 knoppen van.
Dan lees ik met de xbox de obc codes uit.
Maar nu ziet de xbox dus die code niet..
Van alle andere knoppen die ik indruk krijg ik netjes de code.
Maar van deze niet..
Heeft er iemand een idee hoe ik extra knoppen toevoeg aan de harmony zodat ik die kan programmeren?
Zoals ik hier boven beschrijf is ook de manier die http://www.xboxmediacente..._Remote_for_use_with_XBMC
beschreven wordt..
Maar ik krijg het niet werkend. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik wil graag draadloos internet op mijn xbox en heb zoals je kunt lezen in mijn vorige berichten van vandaag gezocht naar een wireless adapter. De mediamarkt vertelde mij dat sommige range extenders ook gebruikt kunnen worden. Hij had het over AP mode. Geen idee wat dat inhoudt. Toevallig heb ik nog een linksys wireless-G range extender liggen maar geen idee hoe ik dat aan moet sluiten. Kan iemand mij verder helpen. Ik heb gezocht naar tutorials of guides maar niets dat mij verder helpt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb bij heel veel DVD-films die ik vanaf het netwerk stream strepen in beeld, vooral bij snelle bewegingen. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Gebruik je een recente build van xbmc? Ik weet dat dit vroeger een probleem was maar de laatste maanden (jaren zelfs) kom ik het nauwelijks nog tegen bij het streamen van dvd iso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

T-8one schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:17:
Ik heb bij heel veel DVD-films die ik vanaf het netwerk stream strepen in beeld, vooral bij snelle bewegingen. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Probeer eens zo'n film vanaf de HDD (of een echte DVD :)) af te spelen, terwijl je via FTP een bestand overpompt naar de Xbox (desnoods je speed cappen tot ~10mbit, zoals een echte DVD). Kans bestaat dat het je kabels zijn die elkaar beïnvloeden. Het mobo is ook niet echt gebouwd op veel activiteit op de LAN poort. Bij mij kwam dit pas naar voren bij een grote LCD TV, op 720p.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29264852,noline]Brantje schreef op zaterdag 15 december 2007 @
Staat er niet bij?
Op deze manier kom ik er bij:
INSTELLINGEN >> SKIN INSTELLINGEN >> ALGEMEEN

Optie PLAYLIST BIJ OPSTARTEN AAN moet je aanzetten
en bij PAD geef je je playlist of iets dergelijks op, bij mij staat er Q:\\USERDATA\PLAYLIST\MUSIC\977MUSIC.M3U en dat werkt prima

Een enkele keer verslikt die zich om onverklaarbare redenen hierin maar weer ff opstarten et voila
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

michielvz schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:21:
Ik wil graag draadloos internet op mijn xbox en heb zoals je kunt lezen in mijn vorige berichten van vandaag gezocht naar een wireless adapter. De mediamarkt vertelde mij dat sommige range extenders ook gebruikt kunnen worden. Hij had het over AP mode. Geen idee wat dat inhoudt. Toevallig heb ik nog een linksys wireless-G range extender liggen maar geen idee hoe ik dat aan moet sluiten. Kan iemand mij verder helpen. Ik heb gezocht naar tutorials of guides maar niets dat mij verder helpt. _/-\o_
Mjah dat klopt, dat zou moeten werken. Je range extender moet dan volgens mij als AP in client mode ofzoiets.. Ik heb het ooit ook ergens gelezen, heb er wel eens naar gezocht. Ik kan het nu zo 1,2,3 niet vinden, ik zal straks nog eens wat zoeken.

edit: dat Client mode klopt volgens mij niet helemaal.. Eigenlijk zou hij als repeater of bridge moeten fungeren.... Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 16-12-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik heb het apparaat maar eens uit de kast gehaald en gewoon geprobeerd. Aangesloten aan de router, alles ingesteld, vervolgens in de woonkamer in het stopcontact gegooid en de xbox eraan gehangen en het werkt perfect. Ik had het dus eerst ff moeten proberen voordat ik het vroeg. Nouja, toch bedankt. Weet de rest het ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

michielvz schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:26:
Ik heb het apparaat maar eens uit de kast gehaald en gewoon geprobeerd. Aangesloten aan de router, alles ingesteld, vervolgens in de woonkamer in het stopcontact gegooid en de xbox eraan gehangen en het werkt perfect. Ik had het dus eerst ff moeten proberen voordat ik het vroeg. Nouja, toch bedankt. Weet de rest het ook meteen.
En welke mode moest je nu selecteren? Of ging dat allemaal vanzelf? Welke repeater is het? Ik zoek zelf ook nog een keer zoiets, want nu ligt er zo'n lange kabel door mijn woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 21:55

DynaMikeY

1976 Kever 1300

michielvz schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:21:
Ik heb zelf een Linksys WRT54GL (met DD-WRT firmware) als 'Wireless Ethernet Client' geconfigureerd (kon volgens mij alleen met DD-WRT firmware), en dit werkt als een trein! Ik had hiervoor een SMC WET54G Wlan bridge, die voor dit soort dingen (consoles via UTP wireless aansluiten) gemaakt was, maar deze deed zijn werk minder goed dan de linksys. Ik had het idee dat de verbinding met de SMC bridge regelmatig wegviel... hij kwam wel meteen weer terug, maar als je een video aan het streamen bent, dan heb je al een hick-up te pakken.

Ik kan je dus voor deze situatie de Linksys WRT54GL van harte aanbevelen!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

DynaMikeY schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:46:
[...]

Ik heb zelf een Linksys WRT54GL (met DD-WRT firmware) als 'Wireless Ethernet Client' geconfigureerd (kon volgens mij alleen met DD-WRT firmware), en dit werkt als een trein! Ik had hiervoor een SMC WET54G Wlan bridge, die voor dit soort dingen (consoles via UTP wireless aansluiten) gemaakt was, maar deze deed zijn werk minder goed dan de linksys. Ik had het idee dat de verbinding met de SMC bridge regelmatig wegviel... hij kwam wel meteen weer terug, maar als je een video aan het streamen bent, dan heb je al een hick-up te pakken.

Ik kan je dus voor deze situatie de Linksys WRT54GL van harte aanbevelen!
Hey dat is intressant, ik heb namelijk nu ook een WRT54GL met dd-wrt als router. Dus qua compatibiliteit gaat dat wel goed zitten dan :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.