[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.454 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
GroteBozewolf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:02:
[...]

Je kan per folder/source aangeven wat voor type files er in staan en of ie op basis van files of folders lookups moet doen. Tevens kan je dan aangeven of ie recursive moet scannen.
Ja weet ik maar als je geen videobestanden in de submap hebt staan kom je alleen niet bij dat scherm omdat je dus een "No videofiles found in this path!" melding krijgt...en DAT vind ik dus een beetje onzin omdat er één submap verder wel videobestanden staan.
Prulleman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:06:
[...]

Jij wilt in 1 map 2 x VIDEO_TS.IFO en 2 x VTS_01_0.IFO en 2 x VTS_01_0.VOB (etc. etc.) gaan zetten?? succes... (1 map kan niet 2 bestanden met dezelfde naam bevatten)
Euh nee, dat suggereerde bakman...
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:56:
[...]

ik maakte de aanname dat het over divxjes ging :X
dvd's ander verhaal idd.
Ah ok. :)

Nee bedoel dus juist dvd's omdat je die toch vaak in een mapje in een mapje hebt staan als je begrijpt wat ik bedoel.
En ook als ik meerdere seizoenen divx heb vind ik het fijn om per seizoen een map aan te maken, moet dan alsnog weer een losse divx in dezelfde map zetten als de seizoens mapjes om de info te downen + leuk icoon, daarna zet ik de divx weer in de goede seizoen map en is het ook wel weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ok, ik heb een probleem.
Heb mn xbox om laten bouwen met Xenium Ice chip en IR mod.
Echter er stond een oudere versie van xbmc op dus die wilde ik vernieuwen zodat er onder andere uitz.gemist en buienradar opkwam.
Nu is er kennelijk iets mis gegaan bij het kopieren want hij start xbmc niet meer op.
Ik kom nog wel in het xenium menu en dan kan ik ook via ftp op de xbox.\
Echter ik kan de map xbmc dan niet wissen en opnieuw erop zetten.
Ik krijg de melding Folder does nog exist.
Ook wanneer ik alles kopieer en overschrijf werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Hoi Xboxers Ik heb XBMC 28-10-2007 van Bigfoot met die van de eenentwintigste geupdated (in een andere map) en als ik wat groter media content ftp naar de box dan freezed ie zeg maar alles na een paar minuten.
Boxje moet dan geherstart worden zodat ik weer kan resumen, maar dit gebeurd om de haverklap en dit gebeurde niet in die van de eenentwintigste....

In Evox werkt het wel door.

Klinkt dit bekend.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 17:04
engelbertus schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:02:
dat zou best kunnen dat het een combi 100/1000 ;robleem is.

je kunt een netwerkkaart op auto zetten, of op een vast e snelheid.
staat ie op een vaste snelheid, en de andere netwerkkaart niet, dan probeert die dus steeds uit te vinden hoe snel die kaart is met vaste snelheid, maar die kaart met vaste snelheid reageert niet op die vragen. dat kan voor vertraging zorgen.

maar een 100mbit switch gebruiken en die weer onder die 1GB switch hangen werkt ook niet? misschien dat die 100mb switch wel de juiste onfo aan de GBit switch vesrstrekt, waardoor de stotteringen zullen uitblijven.

het kan ook nog zijn dat de switch zijn pakketjes verstuurt volgens store and forward. dan beweert die dus eert 1GB en stuurt dat vervolgens in 10 pakketjes van 100mbit verder naar de xbox. als er dan een klein hikje ergens zit kan er zomaar ergens vertraging door ontstaan.
Je xbox is toch 10Mbit?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-09 06:44

Zorro

Z

Ik heb sinds kort ook een XBox met XBMC, maar ik heb een probleempje: Ik heb de laatste versie van Bigfoot's XBMC op mijn XBox staan, en als ik mijn muziek (ruim 200 Gb op mijn PC) naar de database scan om in de library te zetten dan lijkt hij het te doen, alles komt voorbij bovenin mijn scherm. Maar als de scan klaar is staat er niks in de library, hij zegt dat er nog geen gescande items zijn. Iemand een idee?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
De mijne is absoluut 100 mbit ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag:

Is er een handige manier om je muziek op je xbox te synchroniseren met je pc? Als het niet via FTP ging was het me wel gelukt, maar het enigste wat ik nu kan bedenken om het via FTP te doen is eerst alles verwijderen en dan al m'n muziek weer terug zetten.

Dit moet toch slimmer kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:49
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:41:
Even een korte vraag:

Is er een handige manier om je muziek op je xbox te synchroniseren met je pc? Als het niet via FTP ging was het me wel gelukt, maar het enigste wat ik nu kan bedenken om het via FTP te doen is eerst alles verwijderen en dan al m'n muziek weer terug zetten.

Dit moet toch slimmer kunnen?
Streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik altijd m'n pc aan moeten hebben, en er zijn momenten dat ik mijn pc niet aan heb/niet aan wil hebben. Moet toch ook een andere manier voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Netdrive op je pc installeren, zodat je ftp-server op je xbox een gewone driveletter krijg onder Windows.
Dan kan je met bvb. Total Commander de 2 folders synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
Nu ik de 28-10 Bigfoot XBMC heb geinstalleerd werkt Uitzending Gemist niet meer (komt niet verder dan "Initialising XOT-uzg" en daarna niets, blijf gewoon in het hoofdmenu van XBMC). Alle andere meegeleverde scripts (youtube, buienradar etc) werken wel gewoon. Heb de cache directory al gewist maar dat maakte niets uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Hebben jullie het ook dat elke keer dat je voor het eerst naar je films of muziek folder gaat , dat XBMC tijd nodig heeft om alle bestanden die op je server staan te tonen??.

Ik had op eerdere XBMC versies hier minder last van. :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
seninha schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:24:
Hebben jullie het ook dat elke keer dat je voor het eerst naar je films of muziek folder gaat , dat XBMC tijd nodig heeft om alle bestanden die op je server staan te tonen??.

Ik had op eerdere XBMC versies hier minder last van. :|
Alleen op mijn muziekfolder eigenlijk. Maar daar ook nogal wat items in. :) Dan zie ik een voortgangsbalke van een seconde of vijf, voor enkele duizenden items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
sverzijl schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:24:
Nu ik de 28-10 Bigfoot XBMC heb geinstalleerd werkt Uitzending Gemist niet meer (komt niet verder dan "Initialising XOT-uzg" en daarna niets, blijf gewoon in het hoofdmenu van XBMC). Alle andere meegeleverde scripts (youtube, buienradar etc) werken wel gewoon. Heb de cache directory al gewist maar dat maakte niets uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
En wat zegt de uzg.log file?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
In mn auto wil ik bij het opstarten van de Xbox eerst een opstart-video afspelen en daarna een playlist starten.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar :(
Iemand die me kan helpen mbv een autoexec script?
Zou heel tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hij mist eea XML file :
code:
1
2
3
4
5
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - Error initializing XOT-Uzg (Uitzendinggemist.v2)
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - | Traceback (most recent call last):
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\default.py", line 88, in ?
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - |     MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - | TypeError: XML File for Window is missing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week een oud model xbox gekocht.. deze is via software omgebouwd (dus niet met chip) en er staat een versie van XBMC op (1.1.0 Apr 22 2005).

Nu wil ik graag scripts erop zetten van oa. uitzendinggemist. Zodra ik deze via ftp in mijn scripts mapje zet zie ik het programma wel op mijn X-Box maar het openen lukt niet dit gebeurt bijna met elke script die ik erop zet op een paar uitzonderingen na. Het afspelen van video's/foto/muziek via gedeelde mappen werkt wel prima.

Ik denk zelf dat het openen niet lukt omdat er een oude versie van XBMC op mijn X-box staat. Nu durf ik er geen nieuwe versie op te zetten omdat ik bang ben dat ik die software van het ombouwen wis en ik helemaal niks meer met mijn X-box kan doen.

Ik heb wat screenshots gemaakt van mijn Ftp programma weet iemand misschien welke mappen/bestanden ik moet vervangen, welke versie ik moet installeren en waar ik deze kan downloaden zodat ik het wel werkend krijg ? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn dat ik de scripts niet kan openen ?

Hier de screenshots:
http://img144.imageshack.us/my.php?image=xbox1xa4.jpg
http://img211.imageshack.us/my.php?image=xbox2fo3.jpg
http://img105.imageshack.us/my.php?image=xbox3ch5.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/701/xbox4mc9.th.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/5818/xbox5mi2.th.jpg

Het zou fijn zijn als het een beetje simpel uitgelegd kan worden aangezien ik er niet superhandig mee ben.
Verder ben ik ook niet veeleisend hoor ;).

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
sverzijl schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:21:
[...]

Hij mist eea XML file :
code:
1
2
3
4
5
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - Error initializing XOT-Uzg (Uitzendinggemist.v2)
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - | Traceback (most recent call last):
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\default.py", line 88, in ?
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - |     MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
20071104 12:22:56 - CRITICAL - default.py     - 93  - | TypeError: XML File for Window is missing
Als je de meest recente versie van mijn site download en installeerd? Werkt het dan wel? (wel eerst de oude folder leeggooien)

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:43:
Ik heb deze week een oud model xbox gekocht.. deze is via software omgebouwd (dus niet met chip) en er staat een versie van XBMC op (1.1.0 Apr 22 2005).

Nu wil ik graag scripts erop zetten van oa. uitzendinggemist. Zodra ik deze via ftp in mijn scripts mapje zet zie ik het programma wel op mijn X-Box maar het openen lukt niet dit gebeurt bijna met elke script die ik erop zet op een paar uitzonderingen na. Het afspelen van video's/foto/muziek via gedeelde mappen werkt wel prima.

Ik denk zelf dat het openen niet lukt omdat er een oude versie van XBMC op mijn X-box staat. Nu durf ik er geen nieuwe versie op te zetten omdat ik bang ben dat ik die software van het ombouwen wis en ik helemaal niks meer met mijn X-box kan doen.

Ik heb wat screenshots gemaakt van mijn Ftp programma weet iemand misschien welke mappen/bestanden ik moet vervangen, welke versie ik moet installeren en waar ik deze kan downloaden zodat ik het wel werkend krijg ? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn dat ik de scripts niet kan openen ?

Hier de screenshots:
http://img144.imageshack.us/my.php?image=xbox1xa4.jpg
http://img211.imageshack.us/my.php?image=xbox2fo3.jpg
http://img105.imageshack.us/my.php?image=xbox3ch5.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/701/xbox4mc9.th.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/5818/xbox5mi2.th.jpg

Het zou fijn zijn als het een beetje simpel uitgelegd kan worden aangezien ik er niet superhandig mee ben.
Verder ben ik ook niet veeleisend hoor ;).

Alvast bedankt voor de moeite.
Voor de zoveelste keer, lees hier meer: http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GroteBozewolf schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:44:
[...]

Als je de meest recente versie van mijn site download en installeerd? Werkt het dan wel? (wel eerst de oude folder leeggooien)
Dan werkt het inderdaad wel weer. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ! Ik heb de instructies gevolgd en heb het proberen te updaten met de versie van jou site.
Ik krijg nu deze melding als ik mn X-Box opstart:

XBMC Fatal Error:
T:\guisettings.xml. Line 0
Failed to open file

Hoe kan ik dit oplossen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 14:20
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:58:
Dan zou ik altijd m'n pc aan moeten hebben, en er zijn momenten dat ik mijn pc niet aan heb/niet aan wil hebben. Moet toch ook een andere manier voor zijn?
Met SyncBack(SE) kan je synchroniseren met een ftp-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:27:
[...]

Bedankt ! Ik heb de instructies gevolgd en heb het proberen te updaten met de versie van jou site.
Ik krijg nu deze melding als ik mn X-Box opstart:

XBMC Fatal Error:
T:\guisettings.xml. Line 0
Failed to open file

Hoe kan ik dit oplossen ?
Ik heb het zelf al op kunnen lossen..
Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik wilde orgineel titels van o.a. anime uploaden vanuit FTP. Maar het schijnt dat er limiet van aantal letters/tekens aanwezig. Kan ik die limiet wijzigen, ik wil graag mijn titels orgineel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Nope, FATX (filesystem van de xbox) heeft een limiet van 40 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 13:58
Ik wil een .avi bestand bekijken.
Helaas word mijn tvscherm niet volledig gevuld.
Bij mediacenter staan mijn instellingen op pal en 4:3(iets anders kan ik niet kiezen).
Bij dashboard staan de instellingen ook op pal.
Waar moet ik wat aanpassen zodat mijn tvscherm wel volledig word gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
- Via de standaard dashboard van microsoft je video op widescreen zetten.
- In de XBMC settings je scherm op 16:9 zetten.
- Je scherm calibreren (videohardware settings in xbmc)
- Door tijdens het afspelen van een film op (Y) te drukken kan je (ook) schakelen tussen verschillende modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
died_laughing schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:00:
Ik wil een .avi bestand bekijken.
Helaas word mijn tvscherm niet volledig gevuld.
Bij mediacenter staan mijn instellingen op pal en 4:3(iets anders kan ik niet kiezen).
Bij dashboard staan de instellingen ook op pal.
Waar moet ik wat aanpassen zodat mijn tvscherm wel volledig word gevuld?
Instellingen -- Uiterlijk -- Scherm -- Beeld kallibreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 13:58
Bigfoot87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:16:
[...]

Instellingen -- Uiterlijk -- Scherm -- Beeld kallibreren :)
bedankt voor de oplossingen
ik ga er het eens proberen

[ Voor 23% gewijzigd door died_laughing op 05-11-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 15:29
Wie weet of het mogelijk is om de stream achter deze url in xbmc te zetten? Heb ik daar een apart script voor nodig of werkt dit out-of-the-box? Ik gebruik de t3ch versie van XBMC (iets van de laatste versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
smeerbartje schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:15:
Wie weet of het mogelijk is om de stream achter deze url in xbmc te zetten? Heb ik daar een apart script voor nodig of werkt dit out-of-the-box? Ik gebruik de t3ch versie van XBMC (iets van de laatste versie).
De URL in een .strm file zetten bij de rest van je audio bestanden. Dan kan je hem afspelen via xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 04-09 15:29
GroteBozewolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:23:
[...]

De URL in een .strm file zetten bij de rest van je audio bestanden. Dan kan je hem afspelen via xbmc.
Allright, thanks man! Moet ik de url zoals deze hierboven geplaatst is erin zetten of moet dit het mms://-adres zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
smeerbartje schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:31:
[...]

Allright, thanks man! Moet ik de url zoals deze hierboven geplaatst is erin zetten of moet dit het mms://-adres zijn?
Mag allebei geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Zorro schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:07:
Ik heb sinds kort ook een XBox met XBMC, maar ik heb een probleempje: Ik heb de laatste versie van Bigfoot's XBMC op mijn XBox staan, en als ik mijn muziek (ruim 200 Gb op mijn PC) naar de database scan om in de library te zetten dan lijkt hij het te doen, alles komt voorbij bovenin mijn scherm. Maar als de scan klaar is staat er niks in de library, hij zegt dat er nog geen gescande items zijn. Iemand een idee?
Niemand? Ben ik de enige met dit probleem of wordt die library zo weinig gebruikt of zo?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-08 20:26
Bigfoot87 schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:40:
In mn auto wil ik bij het opstarten van de Xbox eerst een opstart-video afspelen en daarna een playlist starten.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar :(
Iemand die me kan helpen mbv een autoexec script?
Zou heel tof zijn :)
Niet bekend met Python helaas... Weet alleen dat je in je XBMC script folder een autoexec.py kan wegzetten die vervolgens een default.py uit een script folder kan aanroepen (hierin zal dan bijv. de opdracht 'speel filmpje' moeten staan)

Kijk even naar onderstaande. Gaat wel over een totaal ander scriptje, maar qua opzet lijkt het op wat jij zoekt. (mocht je dit al niet weten)

Voor de mensen met interesse voor een IMDb auto update script, zie hier.
Met dit scriptje wordt tijdens het opstarten van XBMC automagisch je Movie library bijgewerkt. Handig als je regelmatig afleveringen van TV shows toevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dynamix op 05-11-2007 15:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Surineeslander schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:34:
[...]

Niet bekend met Python helaas... Weet alleen dat je in je XBMC script folder een autoexec.py kan wegzetten die vervolgens een default.py uit een script folder kan aanroepen (hierin zal dan bijv. de opdracht 'speel filmpje' moeten staan)

Kijk even naar onderstaande. Gaat wel over een totaal ander scriptje, maar qua opzet lijkt het op wat jij zoekt. (mocht je dit al niet weten)

Voor de mensen met interesse voor een IMDb auto update script, zie hier.
Met dit scriptje wordt tijdens het opstarten van XBMC automagisch je Movie library bijgewerkt. Handig als je regelmatig afleveringen van TV shows toevoegd.
Ey! Bedankt voor je reactie. :)

Ik maak al gebruik van een autoexec.py om het filmpje af te spelen.
Punt is dus dat na het filmpje een playlist gestart moet worden.
Zal vanavond eens kijken naar ResumeX van Stanley87.
Misschien is dat een oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met streamen van muziek en beeld.
Mijn xbox is via een router met mijn pc verbonden. Dit kan zowel bedraad als wireless met een dataplug.
Als ik muziek/beeld bestanden wil streamen van mijn pc naar mijn xbox, wordt dit met veel horten en stoten afgespeeld. Het maakt niet uit of ik bedraad of wireless doe.
Als ik muziek van mijn laptop ga streamen is er geen probleem ( beeld heb ik nog niet geprobeerd ).
Wie heeft enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:21:
Ik heb problemen met streamen van muziek en beeld.
Mijn xbox is via een router met mijn pc verbonden. Dit kan zowel bedraad als wireless met een dataplug.
Als ik muziek/beeld bestanden wil streamen van mijn pc naar mijn xbox, wordt dit met veel horten en stoten afgespeeld. Het maakt niet uit of ik bedraad of wireless doe.
Als ik muziek van mijn laptop ga streamen is er geen probleem ( beeld heb ik nog niet geprobeerd ).
Wie heeft enig idee ?
Van welk protocol maak je gebruik? Samba of Upnp oid? Probeer eens een ander uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40
Via dit topic ben ik hier terecht gekomen.

Xbox kost haast niets meer 2dehands, en is een handige manier om geen DVD's meer te hoeven branden.
Ik heb heel de middag erover zitten lezen, maar heb nog paar vragen :

1. Woon nu nog bij ouders maar ga volgend jaar verhuizen, zullen zij ermee overweg kunnen ?

2. Vermits je filmen kunt streamen van PC die in het netwerk hangt heb je niet direct een grotere HD nodig voor in je xbox ? en past elke IDE schijf erin en mag je die gewoon vervangen ?

3. Kan je met de controller ook pauzeren, subtitels aanpassen enzo, net als een afstandbediening ?

4. Is het mogelijk een USB tv kaart aan je xbox te hangen zodat je programma's kan opnemen ?

5. Soft Mod is eigenlijk de betere/modernere methode dan de Modchip ? Met softmod kun je nog altijd online gamen en heeft eigenlijk geen nadelen tegenover de Modchip ?

6. En is Softmod goed zelf te doen of is het vrij complex ?

7. Op 2dehands sites vind je XBOX'en die 9 van de 10 keer de DVD niet meer lezen, is dit in de meeste gevallen op te lossen door de lens te kuisen met alcohol ? en is dit goed zelf te doen ?

Graag jullie gedacht

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29
C00P schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:16:
Via dit topic ben ik hier terecht gekomen.

Xbox kost haast niets meer 2dehands, en is een handige manier om geen DVD's meer te hoeven branden.
Ik heb heel de middag erover zitten lezen, maar heb nog paar vragen :
Als je nou eerst eens de vragen weghaald die niet over XBMC gaan (zoals je ook in de waarschuwing hebt kunnen lezen tijdens het posten van je vraag), dan zullen we antwoord geven op de overgebleven XBMC gerelateerde vragen. Vragen over hardeschijfvervanging en ombouwen (softmod en andere vormen) horen hier (op GoT) niet thuis.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Bigfoot87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:00:
[...]

Ey! Bedankt voor je reactie. :)

Ik maak al gebruik van een autoexec.py om het filmpje af te spelen.
Punt is dus dat na het filmpje een playlist gestart moet worden.
Zal vanavond eens kijken naar ResumeX van Stanley87.
Misschien is dat een oplossing. :)
No problemo!

Maar kijk eens naar dit script. Dit zoek je toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Dynamix op 06-11-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Nee dat is alleen voor muziek, dit is wat ik zocht :D

Opgelost dus :)

Thnx voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door Bigfoot87 op 06-11-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Denk het niet....want dat script is alleen voor muziek bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 16:29
C00P schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:16:
1. Woon nu nog bij ouders maar ga volgend jaar verhuizen, zullen zij ermee overweg kunnen ?
Als je XBMC goed inricht, ja. Tenminste als je ouders niet het niveau van een deurmat hebben.
2. Vermits je filmen kunt streamen van PC die in het netwerk hangt heb je niet direct een grotere HD nodig voor in je xbox ? en past elke IDE schijf erin en mag je die gewoon vervangen ?
Als je je XBOX mod dan kun je een andere HD erin plaatsen, maar dit is niet perse nodig als je toch de films op je pc laat staan.
3. Kan je met de controller ook pauzeren, subtitels aanpassen enzo, net als een afstandbediening ?
jep
4. Is het mogelijk een USB tv kaart aan je xbox te hangen zodat je programma's kan opnemen ?
nee, staat ook in de startpost toch?
5. Soft Mod is eigenlijk de betere/modernere methode dan de Modchip ? Met softmod kun je nog altijd online gamen en heeft eigenlijk geen nadelen tegenover de Modchip ?
Online gamen is niet verstandig met een mod, wel kun je gebruik maken van een alternatief online netwerk.
6. En is Softmod goed zelf te doen of is het vrij complex ?
Ligt natuurlijk aan je kennis. Ook een modchip is zelf in te bouwen.
7. Op 2dehands sites vind je XBOX'en die 9 van de 10 keer de DVD niet meer lezen, is dit in de meeste gevallen op te lossen door de lens te kuisen met alcohol ? en is dit goed zelf te doen ?
Geen idee.

Verder is het handig om zelf wat onderzoek te doen lijkt me, dit zijn vrijwel allemaal vragen die vaker voorbij komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:23:
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Met een optische kabel geen dolby digital en DTS kunnen selecteren in XBMC en/of deze ook niet kunnen selecteren in de xbox dash:

Je moet pin18 van de AV connector verbinden met een ground. (solderen).
Dit heb ik gedaan en nu werkt het!

Het heeft me een zaterdag gekost maar nu heb ik dan ook digitaal geluid met een konig kabel.

Plaatje hoe te solderen.
[afbeelding]
De "ground" is dat waar de schroefjes ingaan?
Ik zie het niet goed op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
@Bigfoot
Waar kan ik die PSPControl ergens vinden? Heb je hier een PSPmod voor nodig?
Ik ben even gaan googlen maar ik kom alleen maar een Japanese website tegen die naar een dode link... :( De standaard website XMBC webserver site is wel erg te groot voor een psp schermpje.
Allicht kunnen de maker hier een extra optie voor bedenken? (stille hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
q2no schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
@Bigfoot
Waar kan ik die PSPControl ergens vinden? Heb je hier een PSPmod voor nodig?
Ik ben even gaan googlen maar ik kom alleen maar een Japanese website tegen die naar een dode link... :( De standaard website XMBC webserver site is wel erg te groot voor een psp schermpje.
Allicht kunnen de maker hier een extra optie voor bedenken? (stille hint)
Je zoekt de XBMC Remote Interface 0.7b Mod :) Werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatste de nieuwste versie van de XBMC (bigfoot) versie geinstalleerd. Echter nu speelt hij mijn albums niet meer af op volgorde van track, maar op volgorde van de tracks zoals ze via de samba share te zien zijn. Mijn huisgenoot heeft nog een oude versie van XBMC draaien, die heeft hier geen last van. Weet iemand of dit een 'nieuwe feature' is, of maar gewoon een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:48
Beste mensen,
Ik wilde xbmc update en maakte een fout door de xbox op te starten in xbmc dashboard, zodoende ging de update een beetje fout en kon ik me xbox niet meer op starten. Ik heb slayer 2.7 op een CD'tje gezet, probleem is alleen dat hij deze niet boot. Ik heb deze disk wel is eerder gebruikt en toen werkte hij wel. Ik heb ondertussen wel wat geprobeerd: Jumper settings als slave in te stellen, maar dan geeft ie een foutmelding bij de HD in de xbox en ik heb de schijf daarna maar geformatteerd via me pc. Dit alles heeft me helemaal niks opgeleverd en die disk wordt maar niet geboot. Ik las nu iets over 'hotswappen' ik heb alleen geen idee of ik daar wat aan heb aangezien ik de schijf geformatteerd heb. Hopelijk heeft der iemand hier een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Hele simpele vraag, heb nu een oude xbox niet gemod staan, nu wil ik hem laten ombouwen zodat ik XBMC, kan draaien, welke harde schijven zijn geschikt, moet er een ATA schijf in?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 04-09 16:29
kevin33 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:13:
Hele simpele vraag, heb nu een oude xbox niet gemod staan, nu wil ik hem laten ombouwen zodat ik XBMC, kan draaien, welke harde schijven zijn geschikt, moet er een ATA schijf in?
Handig lijstje: http://xboxdrives.x-pec.com/?p=list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waarom "Openhaard TV" na een paar minuten terug gaat naar het NIT menu?

Groet,
Rudolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
t1mmie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:31:
Beste mensen,
Ik wilde xbmc update en maakte een fout door de xbox op te starten in xbmc dashboard, zodoende ging de update een beetje fout en kon ik me xbox niet meer op starten. Ik heb slayer 2.7 op een CD'tje gezet, probleem is alleen dat hij deze niet boot. Ik heb deze disk wel is eerder gebruikt en toen werkte hij wel. Ik heb ondertussen wel wat geprobeerd: Jumper settings als slave in te stellen, maar dan geeft ie een foutmelding bij de HD in de xbox en ik heb de schijf daarna maar geformatteerd via me pc. Dit alles heeft me helemaal niks opgeleverd en die disk wordt maar niet geboot. Ik las nu iets over 'hotswappen' ik heb alleen geen idee of ik daar wat aan heb aangezien ik de schijf geformatteerd heb. Hopelijk heeft der iemand hier een oplossing..
Niet het juiste forum. Zoek maar eens op het XBMC forum naar hotswappen (of lees eens een paar pagina's terug om de links te vinden die ik al een keer eerder heb gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 07-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:36:
Kan iemand me vertellen waarom "Openhaard TV" na een paar minuten terug gaat naar het NIT menu?

Groet,
Rudolf.
Ook via het kanalenkiezer kanaal van XOT-Uzg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:36:

Groet,
Rudolf.
Omdat het een demo stream is...en die duurt maar een paar minuten, ik heb al gekeken of ik een andere stream kon vinden, maar moet nu een auto reload functie gaan maken, en aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van scripten, kan dat nog wel even duren...en ja GBW...volgens mij ook in Xot:UZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:48
GroteBozewolf schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:07:
[...]

Niet het juiste forum. Zoek maar eens op het XBMC forum naar hotswappen (of lees eens een paar pagina's terug om de links te vinden die ik al een keer eerder heb gepost.
Ik wil niet lui overkomen dat ik zo iemand ben die zomaar ergens wat post maar als ik zoek kom ik toch steeds bij een deel van dit XBMC forum uit. Ik heb hier wat gelezen over hotswappen. Wat ik las was onder andere: The main reasons for hotswapping are:
- To copy dashboard or gamesave exploits to the hard drive in order to softmod it or flash the TSOP
- To repair a failed softmod
In mijn geval omdat ik me schijf al geformatteerd heb, is het dan niet zo dat ik gewoon een hele nieuwe installatie moet maken op me HD. Ik zou graag precies willen weten wat ik zou moeten doen bij het hotswappen. Verder las ik ook ergens anders dat: Why can't I boot from disc?

Its as follows Xbox starts booting==> (almost 1st thing a xbox does is) searches for internal clock==> doesnt find internal clock because there hasn't been any electricity on the xbox for 5 hours so battery that kept clock alive is empty and clock is gone==> searches for the proper dashboard menu to set clock with ==> doesnt find msdashboard or evo-x dashboard menu becuz you have removed it from the hdd for whatever reasons you had==> xbox gives error 16: cannot set clock.

So what do you do about it? Two options!

1. There are some bios'es around that allow the chip to boot past the clocksetting. (do a search!). So how do you get that bios on your chip because you cant boot to a flash program or something? Well you need to have an external flasher.

It seems the m8 bios will take care for you of booting past the clocksetting. Or use the latest Xecutor bios
Ik weet niet of dit ook voor mij van toepassing is. Ik zie in ieder geval niet error 16 staan, maar ik heb wel het probleem dat ik niet van een disk kan booten.
Nogmaals sorry als dit in het verkeerde forum staat, maar zou iemand mij dan het goede forum kunnen aanwijzen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 09:10

Pinjataaa

Hit me!

Er is geneog te vinden op google, dit forum gaat over XBMC, niet over het modden van je xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
t1mmie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:29:
[...]
Ik wil niet lui overkomen dat ik zo iemand ben die zomaar ergens wat post maar als ik zoek kom ik toch steeds bij een deel van dit XBMC forum uit.
Iets beter zoeken dan. Hier vind je alles over Hotswappen en hoe het moet, stap voor stap en hier over hoe je XBMC installeerd als dash. Nu graag alleen nog vragen over XBMC gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBW,

Even gestest, de openhaard in kanalenkiezer werkt wel goed...ik ga die url in nit zetten, kijken of ie dan wel werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Werkte XBMC inmiddels al samen met SMB-shares in Windows Vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salgera schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:46:
Werkte XBMC inmiddels al samen met SMB-shares in Windows Vista ?
Dat heb ik hier al draaien, sinds vista uit is....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst voor het eerst XBMC geinstalleerd en een hoop scripts.
Ik had geen idee dat er zo veel mogelijkheden waren voor de XBOX!
Tot nu toe gebruikte ik de XBOX alleen voor games, de rest speelde ik af via pc of DVD-speler...

Vooral UitzendingGemist (XOT-Uzg) bevalt me erg goed.
Alleen met Joox heb ik een probleempje.
Er is een "download" functie. Maar als ik die selecteer, lijkt er niets te gebeuren.
Moet ik een soort destination folder kiezen? Of wordt het automatisch ergens opgeslagen op de XBOX? Ik las namelijk in de changelog:
"Changed: Joox download enabled. Defaults to Cache Dir and uses item name as filename. "
Welke Cache Dir wordt er bedoeld?
Ik kan het niet vinden in E:/CACHE, Q:/scripts/uitzendinggemist/cache/ en E:Dashboard/scripts/uitzendinggemist/cache/

Ook komt er geen voortgangsbalk, wat ik wel had verwacht.
Doe ik iets fout of moet ik ergens nog iets instellen?

Nu download ik via mijn pc en share de folder zodat ik de files toch met de XBOX kan afspelen, maar het zou wel fijn zijn als ik ze rechtstreeks op de XBOX kan downloaden en bewaren.

EDIT:
Log file even bekeken. Hij geeft een foutmelding aan, dus ik denk dat het aan het script ligt.
Het bestand staat nog echt op Joox en hij kan ook geopend worden.
En toch: 'Action Failed, or could not determine action"
Zie hier:
20071109 01:13:34 - DEBUG - chn_class.py - 224 - showing contextmenu
20071109 01:13:34 - INFO - contextmenu.py - 19 - contextmenu opening
20071109 01:13:34 - INFO - contextmenu.py - 29 - Initialising ContextMenu
20071109 01:13:34 - INFO - contextmenu.py - 64 - Aligning the contextmenu
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 84 - Window dim: 500, 210 at pos 0, 0
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 96 - 135, 52
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 101 - Buttonnr: 1101 with label Download Item
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 101 - Buttonnr: 1102 with label Play using Mplayer
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 101 - Buttonnr: 1103 with label Play using DVDPlayer
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1104
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1105
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1106
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1107
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1108
20071109 01:13:34 - DEBUG - contextmenu.py - 113 - Removing button: 1109
20071109 01:13:35 - INFO - contextmenu.py - 42 - Returning selected value '1'
20071109 01:13:35 - DEBUG - chn_joox.py - 95 - Selection from menu was 1
20071109 01:13:35 - INFO - chn_joox.py - 187 - Fetching MediaUrl for VideoItem
20071109 01:13:35 - INFO - chn_class.py - 545 - starting UpdateVideoItem for Reign Over Me (2007) (Joox.Net)
20071109 01:13:35 - INFO - uriopener.py - 146 - Opening requested uri: http://www.joox.net/cat/2/id/1652415
20071109 01:13:54 - INFO - uriopener.py - 159 - Determining which Progessbar to use....
20071109 01:13:54 - INFO - uriopener.py - 167 - Using Non-Calculated Progressbar
20071109 01:13:54 - INFO - uriopener.py - 195 - Url http://www.joox.net/cat/2/id/1652415 was opened successfully
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - Action Failed, or could not determine action
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | Traceback (most recent call last):
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 225, in onAction
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | self.onActionFromContextMenu()
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | File "Q:\scripts\uitzendinggemist\channels\joox\chn_joox.py", line 97, in onActionFromContextMenu
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | self.listItems[_position] = self.DownloadEpisode(_item)
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | File "Q:\scripts\uitzendinggemist\channels\joox\chn_joox.py", line 188, in DownloadEpisode
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | item = self.UpdateVideoItem(item)
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 549, in UpdateVideoItem
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | item.mediaurl = common.DoRegexFindAll(self.mediaUrlRegex, _data)[-1]
20071109 01:13:54 - WARNING - chn_class.py - 231 - | IndexError: list index out of range
20071109 01:17:39 - DEBUG - chn_class.py - 198 - Removing items from historystack
20071109 01:17:39 - DEBUG - progwindow.py - 107 - Going back a level

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:39:
Ik heb laatst voor het eerst XBMC geinstalleerd en een hoop scripts.
Ik had geen idee dat er zo veel mogelijkheden waren voor de XBOX!
Tot nu toe gebruikte ik de XBOX alleen voor games, de rest speelde ik af via pc of DVD-speler...

Vooral UitzendingGemist (XOT-Uzg) bevalt me erg goed.
Alleen met Joox heb ik een probleempje.
Er is een "download" functie. Maar als ik die selecteer, lijkt er niets te gebeuren.
Moet ik een soort destination folder kiezen? Of wordt het automatisch ergens opgeslagen op de XBOX? Ik las namelijk in de changelog:
"Changed: Joox download enabled. Defaults to Cache Dir and uses item name as filename. "
Welke Cache Dir wordt er bedoeld?
Ik kan het niet vinden in E:/CACHE, Q:/scripts/uitzendinggemist/cache/ en E:Dashboard/scripts/uitzendinggemist/cache/

Ook komt er geen voortgangsbalk, wat ik wel had verwacht.
Doe ik iets fout of moet ik ergens nog iets instellen?

Nu download ik via mijn pc en share de folder zodat ik de files toch met de XBOX kan afspelen, maar het zou wel fijn zijn als ik ze rechtstreeks op de XBOX kan downloaden en bewaren.

EDIT:
Log file even bekeken. Hij geeft een foutmelding aan, dus ik denk dat het aan het script ligt.
Het bestand staat nog echt op Joox en hij kan ook geopend worden.
En toch: 'Action Failed, or could not determine action"
Zie hier:

[...]
Je hebt helemaal gelijk. De layout van de Joox.net site is veranderd, waardoor het script niet meer werkt. Zal er vandaag naar kijken. Zou je wel op de googlecode pagina van XOT een bug kunnen submitten, dan plak ik daar de fix onder, zodat iedereen (ook niet nederlandstaligen) het kan vinden.

Thanks.

EDIT: het is inmiddels gefixed. Hier vind je een quickfix: http://code.google.com/p/...ues/detail?id=17&can=1#c1

Versie 3.0 van XOT-Uzg (hij komt eraan) zal deze fix gaan bevatten.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 09-11-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie en de fix!
Het werkt nu wel.

Ik zag dat het al voor mij gesubmit is op de googlecode page van XOT.

En GBW, bedankt voor XOT-Uzg :)

Ow en als er toch een 3.0 versie komt, zou je dan een map "Newly added Movies" kunnen toevoegen? Dat is nog het enige wat ik nu mis bij Joox via XOT-Uzg.
Ik heb een ander Joox script, waar het wel in voorkomt, maar daar kan ik weer niet mee downloaden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:23:
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Met een optische kabel geen dolby digital en DTS kunnen selecteren in XBMC en/of deze ook niet kunnen selecteren in de xbox dash:

Je moet pin18 van de AV connector verbinden met een ground. (solderen).
Dit heb ik gedaan en nu werkt het!

Het heeft me een zaterdag gekost maar nu heb ik dan ook digitaal geluid met een konig kabel.

Plaatje hoe te solderen.
[afbeelding]
Ik heb het uitgevoerd, en het werkt, nu kan ik wel digitaal kiezen!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:00:
[...]

Ik heb het uitgevoerd, en het werkt, nu kan ik wel digitaal kiezen!
Bedankt
Waar soldeer je de ground nu aan? Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ik kwam eerst tot "geen verschil" (met soldeer vastgezet op rubber zoals op plaatje) en later tot "geen beeld meer" (gesoldeerd aan ring rond schroefgat). Na het verwijderen van de mod alles weer ok.

Toch wil ik het nog eens proberen.
Modbreak:Wat heeft dat met XBMC te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 10-11-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Laatst online: 06-09 13:35
Heeft er iemand verstand van *.py (Python) bestanden? Ik probeer, zonder enig verstand te hebben van Python het '3voor12 XBMC script' van Sumanth weer te laten werken op mijn Xbox; hij doet het namelijk niet.. :/ (Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met ditzelfde probleem?) Maar tot dusver boek ik weinig succes.. Ik snap er gewoon eigenlijk niets van, daar komt het op neer.. :? Ik heb het aan die dude zelf gevraagd via email, maar hij heeft zelf geen tijd om er naar te kijken, wel heeft hij me natuurlijk toestemming gegeven er zelf mee aan de slag te gaan. :)

Is er iemand die mij wellicht wel verder kan helpen? Of het script misschien al werkend heeft? Dat zou helemaal makkelijk zijn.. ;)

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:33:
En GBW, bedankt voor XOT-Uzg :)

Ow en als er toch een 3.0 versie komt, zou je dan een map "Newly added Movies" kunnen toevoegen? Dat is nog het enige wat ik nu mis bij Joox via XOT-Uzg.
Ik heb een ander Joox script, waar het wel in voorkomt, maar daar kan ik weer niet mee downloaden.
Al die vragen ;) ...... Maareh, ik heb het er al in gesleuteld. 't Is op een dirty manier, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:17:
[...]

Al die vragen ;) ...... Maareh, ik heb het er al in gesleuteld. 't Is op een dirty manier, maar het werkt!
Ik kan natuurlijk ook telkens de hele lijst met films doorscrollen en zelf kijken welke er nieuw zijn, maar ik ben nou eenmaal een beetje lui. Dus bedankt voor het toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Even een vraagje over UITZENDINGEMIST

Gebruikt dit script automatisch de hoogst haalbare resolutie/bitrate die wordt aangeboden via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Bij een update van XBMC heb ik de hele UserData map van mijn oude werkende install meeverhuisd naar de nieuwe versie. Als ik nu in XBMC naar My Programs, My Pictures, My Music etc ga, dan is het daarop volgende scherm helemaal leeg. In mijn oude versie stonden daar al de locaties.
Blijkbaar worden die lijsten ergens anders bewaard dan in de UserData map.

Wie weet waar die instellingen bewaard worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
supersatan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:24:
Even een vraagje over UITZENDINGEMIST

Gebruikt dit script automatisch de hoogst haalbare resolutie/bitrate die wordt aangeboden via de site?
UITZENDINGGEMIST bestaat niet meer! XOT-Uzg daarintegen wel. Maar om je vraag te beantwoorden: XOT-Uzg gebruikt de hoogst mogelijke bitrate, MAAR, de NOS bitrate is gewoon belabberd. De RTL/SBS daarintegen is een stuk beter. De RTL is zelfs beter dan mijn gewone TV signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank B268 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:47:
Bij een update van XBMC heb ik de hele UserData map van mijn oude werkende install meeverhuisd naar de nieuwe versie. Als ik nu in XBMC naar My Programs, My Pictures, My Music etc ga, dan is het daarop volgende scherm helemaal leeg. In mijn oude versie stonden daar al de locaties.
Blijkbaar worden die lijsten ergens anders bewaard dan in de UserData map.

Wie weet waar die instellingen bewaard worden ?
wordt gewoon nog bewaard in de UserData map hoor, dus waarschijnlijk heb je toch een overwrite gedaan, ik laat mijn Userdata map altijd staan, en ik heb tot nu toe, elke keer gewoon mijn settings terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiNTeK schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:31:
Heeft er iemand verstand van *.py (Python) bestanden? Ik probeer, zonder enig verstand te hebben van Python het '3voor12 XBMC script' van Sumanth weer te laten werken op mijn Xbox; hij doet het namelijk niet.. :/ (Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met ditzelfde probleem?) Maar tot dusver boek ik weinig succes.. Ik snap er gewoon eigenlijk niets van, daar komt het op neer.. :? Ik heb het aan die dude zelf gevraagd via email, maar hij heeft zelf geen tijd om er naar te kijken, wel heeft hij me natuurlijk toestemming gegeven er zelf mee aan de slag te gaan. :)

Is er iemand die mij wellicht wel verder kan helpen? Of het script misschien al werkend heeft? Dat zou helemaal makkelijk zijn.. ;)
Ik ga er is even naar kijken...misschien wordt het wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:02:
[...]

wordt gewoon nog bewaard in de UserData map hoor, dus waarschijnlijk heb je toch een overwrite gedaan, ik laat mijn Userdata map altijd staan, en ik heb tot nu toe, elke keer gewoon mijn settings terug.
Alle andere instellingen die in UserData zitten zijn wel netjes bewaard gebleven. Daarom denk ik dat ik niet een coppieer fout heb gemaakt ofzo.

Ik denk dat ik nu ook gevonden heb waar de info wordt bewaard van al je locaties: sources.xml. Ik denk dat er iets van een versie conflict is of. Ik heb nu nog een keer de oude sources.xml in de nieuwe versie gezet en die wordt weer overschreven met lege lijsten.

Zit denk ik niks anders op om ze weer opnieuw in te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

die locaties worden opgeslagen in sources.xml in de user data folder... je zou die eens moeten bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
GroteBozewolf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:16:
[...]

UITZENDINGGEMIST bestaat niet meer! XOT-Uzg daarintegen wel. Maar om je vraag te beantwoorden: XOT-Uzg gebruikt de hoogst mogelijke bitrate, MAAR, de NOS bitrate is gewoon belabberd. De RTL/SBS daarintegen is een stuk beter. De RTL is zelfs beter dan mijn gewone TV signaal.
Waar kan ik XOT-Uzg vinden? (site?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
[...]

dan moet je je sig aanpassen ;)
Uitzendinggemist.v2: recente versie 2.7.0. Voor Uitzendinggemist.v2 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R8683.

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 10-11-2007 11:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
[...]

Ik ben nieuw met deze script, maar wat is deze geweldig zeg _/-\o_
Kan ik deze ook direct toegankelijk maken in het VIDEO menu van XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorro schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:58:
[...]

Waar soldeer je de ground nu aan? Ik heb het ook eens geprobeerd, maar ik kwam eerst tot "geen verschil" (met soldeer vastgezet op rubber zoals op plaatje) en later tot "geen beeld meer" (gesoldeerd aan ring rond schroefgat). Na het verwijderen van de mod alles weer ok.

Toch wil ik het nog eens proberen.[modbreak]Wat heeft dat met XBMC te maken?[/]
Ik heb het ook gesoldeerd aan de ring rond het schroefgat.
Bij mij werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
supersatan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:49:
[...]
Ik ben nieuw met deze script, maar wat is deze geweldig zeg _/-\o_
Kan ik deze ook direct toegankelijk maken in het VIDEO menu van XBMC?
Met XOT-Uzg 3.0 (komt heel binnenkort) kan je hem gebruiken als Plugin en onder de Video Menu benaderen. Heb het alleen heel druk op het moment dus nog even geduld voor 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb het ook gesoldeerd aan de ring rond het schroefgat.
Bij mij werkt het
Hmm, ga ik het toch nog eens proberen...
Overigens werkt het zonder mod wel als ik mijn Konig kabel op component zet, maar ja, dan heb ik zwart-wit beeld. Toch vreemd dat het dan wel kan :?

@mod: Wat het met XBMC te maken heeft is dat het erom gaat om in XBMC de mogelijkheid te hebben om digitale audio te selecteren.

Edit:
Nou, nog eens uitgevoerd en ik ben eruit. Geen beeld komt omdat mijn XBOX via S-VHS had aangesloten, en na de mod werkt dat blijkbaar niet meer :?
Nu met mod via composiet aangesloten en tadaa! digitaal beschikbaar in XBMC. (Wel minder goed beeld though...)

Dan kies ik toch voor beter geluid en moet ik met het mindere beeld leren leven.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorro op 10-11-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 14:29
pff koop je composiet kabel en sluit je hem via s vhs / s-video aan... :p tja dat gaat niet werken natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een bepaalde script dat je elke willekeurige stream van je pc kan openen met xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

engelbertus schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:59:
pff koop je composiet kabel en sluit je hem via s vhs / s-video aan... :p tja dat gaat niet werken natuurlijk :p
Hij was eerst via S-video aangesloten en ingesteld, maar als ik de mod voor digital audio uitvoer op de XBox, dan geeft S-video geen beeld meer. Nu heb ik dus de composiet stekker aangesloten en mijn TV daarop geconfigureerd, doet-ie het wel! Het lijkt dus of na de mod de Xbox geen S-video meer uitstuurt. (Maar wel digitaal geluid in XBMC en daar ging het om :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:33:
Is er een bepaalde script dat je elke willekeurige stream van je pc kan openen met xbmc ?
huh?

Als je mappen met bestanden shared, kun je deze benaderen met XBMC.. en steamen. of is dit niet wat je bedoelt?

(wat ik me voor kan stellen dat je bedoelt is: Iets willekeurig steamen op je pc, en dan vervolgens op je xbox weergeven. Soort van remote desktop_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:48:
[...]

huh?

Als je mappen met bestanden shared, kun je deze benaderen met XBMC.. en steamen. of is dit niet wat je bedoelt?

(wat ik me voor kan stellen dat je bedoelt is: Iets willekeurig steamen op je pc, en dan vervolgens op je xbox weergeven. Soort van remote desktop_
Nee had het misschien wat beter uit moeten leggen ;-)..

Ik heb een videostream die ik kan openen met windows mediaplayer kan ik die op 1 of andere manier openen met mijn XBMC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 06-09 19:46
Ik heb gister me weer flink lopen ergeren aan m'n Xbox. Ik wilde Pauw en Witteman bekijken van 7 november. Ik start de stream, alles gaat prima, halverwege klapt de stream er uit en komt terug in het XOT-uzg menu. Dus ik denk, naja die 10minuten die kijk ik wel opnieuw, en wat denk je, na 10min klapt hij opnieuw eruit. Ik gebruik de laatste T3CH versie (van 4 nov) en XOT 2.7.1. Wat me wel opviel was dat de cache niveau hele tijd rond de 16/17 % zat, en vlak voor dat de stream eruit klapte, hij naar 80% sprong. Het gebeurde ook twee keer op precies hetzelfde moment. De stream is gewoon goed (getest op de pc). Ik heb een cache grootte van 3mb ingesteld (voor bekende Internet videostreams).

Dezelfde stream afspelen met dvdplayer lukt niet, dan start de stream (asf bij NOS), en binnen 2 sec is hij weer terug in het menu. Met dvdplayer kun je namelijk seeken binnen streams. Wat dat betreft heeft RTL het een stuk beter op orde, die gebruiken gewoon avi files (of wmv weeknie zeker), waarin je perfect kunt seeken (zowel mplayer als dvdplayer). Verder is de kwaliteit een stuk beter. Helaas is het aanbod daar weer minder.

Iemand ook dit probleem? Zou dit liggen aan XBMC zelf, of aan XOT? Op deze manier zit je niet lekker rustig te kijken, als je telkens de 'angst' hebt dat de stream eruit klapt. Dat is opzich nog te overzien als je daarna even snel kunt doorspoelen waar je gebleven was. Maar ook dat kan niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 10-11-2007 20:16 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Magnolia schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
Iemand ook dit probleem? Zou dit liggen aan XBMC zelf, of aan XOT? Op deze manier zit je niet lekker rustig te kijken, als je telkens de 'angst' hebt dat de stream eruit klapt. Dat is opzich nog te overzien als je daarna even snel kunt doorspoelen waar je gebleven was. Maar ook dat kan niet.
Het probleem wat jij schets is geen probleem met het script (XOT) maar echt met met de player of de stream zelf. Wat de scripts doen is alleen het commando doorgeven aan de player om een stream te openen. Eens dat gebeurd is doet het script normaal niets meer.
Maar ik heb eigenlijk geen idee waar het probleem dan zou moeten zitten... Je zegt dat de stream het wel op de pc doet, dus met de stream is ook niks mis waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik stream voetbal en kijk dit via WMP.
Kan ik dit streamen via XBMC?
Zo ja, kan iemand mij dit misschien makkelijk uitleggen?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:51
Ik ben gister uit een spel gegaan met de 2 trigger en de zwarte en witte knop, nu wil xbmc niet meer opstarten.
Ik krijg dit in me log file:
17:27:15 M: 47013888 ERROR: SQLite: Insertion failed because database is full
Query: SELECT * FROM sqlite_master WHERE type = 'table' AND name = 'version'
17:27:15 M: 47013888 FATAL: Unknown exception code (0xe06d7363)
at 0x000bae70

heb de 0uface mappen al leeg gemaakt, maar dat hielp niet, jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Magnolia schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:08:
Ik heb gister me weer flink lopen ergeren aan m'n Xbox. Ik wilde Pauw en Witteman bekijken van 7 november. Ik start de stream, alles gaat prima, halverwege klapt de stream er uit en komt terug in het XOT-uzg menu. Dus ik denk, naja die 10minuten die kijk ik wel opnieuw, en wat denk je, na 10min klapt hij opnieuw eruit. Ik gebruik de laatste T3CH versie (van 4 nov) en XOT 2.7.1. Wat me wel opviel was dat de cache niveau hele tijd rond de 16/17 % zat, en vlak voor dat de stream eruit klapte, hij naar 80% sprong. Het gebeurde ook twee keer op precies hetzelfde moment. De stream is gewoon goed (getest op de pc). Ik heb een cache grootte van 3mb ingesteld (voor bekende Internet videostreams).

Dezelfde stream afspelen met dvdplayer lukt niet, dan start de stream (asf bij NOS), en binnen 2 sec is hij weer terug in het menu. Met dvdplayer kun je namelijk seeken binnen streams. Wat dat betreft heeft RTL het een stuk beter op orde, die gebruiken gewoon avi files (of wmv weeknie zeker), waarin je perfect kunt seeken (zowel mplayer als dvdplayer). Verder is de kwaliteit een stuk beter. Helaas is het aanbod daar weer minder.

Ik heb er ook last van :( Ik ben er niet helemaal uit wat er nu aan de hand is. Waar ik wel achter ben gekomen is dat wanneer ik mijn router reset (stroom eraf), de stream daarna wel netjes door blijft lopen.

Maar goed, om iedere keer mijn router te gaan resetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:20:
Hey,

Ik stream voetbal en kijk dit via WMP.
Kan ik dit streamen via XBMC?
Zo ja, kan iemand mij dit misschien makkelijk uitleggen?
:)
De url van de stream plakken in kladblok en het bestand opslaan als .strm bestand. Deze openen met XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Nou ben ik niet echt gecharmeerd van de standaard screensavers in XBMC en laat daarom het scherm altijd dimmen. Nu de WAF geen belemmering meer vormt(zij vind de nieuwe Pana's ook mooi O+ ) lijkt het me leuker om als screensaver bijvoorbeeld dream aquarium te hebben. Is het voor de leek eigenlijk mogelijk om zoiets toe te voegen aan XBMC? Al diverse keren in de wiki lopen zoeken, maar kan daar eigenlijk niet zo snel iets vinden.

zoiets zoek ik dus
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/8698/mossangeles800x600au2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door onsgeluk op 12-11-2007 22:08 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:51:
Nou ben ik niet echt gecharmeerd van de standaard screensavers in XBMC en laat daarom het scherm altijd dimmen. Nu de WAF geen belemmering meer vormt(zij vind de nieuwe Pana's ook mooi O+ ) lijkt het me leuker om als screensaver bijvoorbeeld dream aquarium te hebben. Is het voor de leek eigenlijk mogelijk om zoiets toe te voegen aan XBMC? Al diverse keren in de wiki lopen zoeken, maar kan daar eigenlijk niet zo snel iets vinden.

zoiets zoek ik dus
[afbeelding]
Nou, dat zal nog niet meevallen, ik ben in het verleden al eens bezig geweest om zoiets dergelijks te maken, maar tot nu toe, ben ik nog steeds gedoemd om die xbmc sreensavers te gebruiken...ik ga weer is kijken of er nog wat te regelen valt...ik weet wel iemand die die screensavers kan maken, maar die gast heb ik al HEEL lang niet meer gezien/gesproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:13:
[...]

Nou, dat zal nog niet meevallen, ik ben in het verleden al eens bezig geweest om zoiets dergelijks te maken, maar tot nu toe, ben ik nog steeds gedoemd om die xbmc sreensavers te gebruiken...ik ga weer is kijken of er nog wat te regelen valt...ik weet wel iemand die die screensavers kan maken, maar die gast heb ik al HEEL lang niet meer gezien/gesproken....
En óf de community je dankbaar zou zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:51:

zoiets zoek ik dus
[afbeelding]
avi ofzo afspelen i.p.v. sreensaver? Zou dat mogelijk zijn.... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem:

Het kan goed zijn dat ik blind ben hoor, maar ik kom er toch niet uit.

Het is zo dat ik met mijn oudere versie (lees 2 jaar oud) van XBMC geluid over alle speakers kon pompen met 2ch xvid of divx. Dit kon ik gewoon bij de instellingen aanvinken.

Nu heb ik de nieuwste versie die ik op usenet kon vinden geinstalleerd, en nu vind ik bij de instellingen van de audiospeler wel de optie om dit aan te vinken, maar bij de videospeler niet. Met als gevolg dat bij audiobestanden ik wel netjes geluid over de 5.1 setup krijg, maar bij een 2ch divx xvid niet.

Zie ik die instelling over het hoofd? Of is het niet meer mogelijk met de huidige versie van XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:59:
[...]

avi ofzo afspelen i.p.v. sreensaver? Zou dat mogelijk zijn.... ???
Euh, het is wel de bedoeling dat het een "screensaver" is als de mp3tjes uit de speakers komen, ik ben niet op zoek naar een levend schilderij oid. Of bedoel je een avi als screensaver erin zetten? Denk niet dat dit zal werken gezien de extensies in de screensaver-folder.

iR Profiel

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.