[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:55:
Ik boot af en toe Avalaunch, maar dat is om de snelheidsboost die je krijgt als je met Qwix een spel naar HD transferred. (die boost krijg je ook als je met flashfxp bestanden naar je xbox ftp't). Verder is het inderdaad alleen XBMC, de handige all in one supermakkelijke mediacenterdash.
inderdaad, avalaunch start ik ook nog weleens voor qwix, maar ik zou er niet aan moeten denken om dit standaard als dash te hebben.... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Modbreak:heeft niets met XBMC te maken; laat dit achterwege in het vervolg

[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 25-10-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ok dan doe ik dat
dankjewel :)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

Puck

W32.Deadcode.A

Betreft mijn eerdere post over het automatisch scannen en ophalen van album info:
Puck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:54:
Is gelukt (althans, nu bezig):
Library mode-albums > Highlight any album > Info for all albums (white button-query)
Maar nu krijg ik, als hij geen album info vindt bij een album steeds de melding "No albums found" en dan moet ik op "OK" drukken. Ik wil echter meer dan 2000 albums laten scannen en heb nu niet echt bepaald zin om dit constant in de gaten te houden om af en toe op "OK" te drukken. Kan ik dit niet ergens uitschakelen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bigfoot87....ik moest aardig wat radiostreams fixen...bright fm, radio 10 gold, veronica, radio decibel, skyradio...;) Heb je het druk ofzo...hehe...ik zal je de gefixte streams mailen. Rtl kan er volgens mij wel uit, die doet niks meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:41:
Hey Bigfoot87....ik moest aardig wat radiostreams fixen...bright fm, radio 10 gold, veronica, radio decibel, skyradio...;) Heb je het druk ofzo...hehe...ik zal je de gefixte streams mailen. Rtl kan er volgens mij wel uit, die doet niks meer....
Ey Xsillian,

Klopt, ik ben erg druk en ben daardoor vergeten de streams te fixen.
Decibel zou het gewoon moeten doen trouwens... :P

Maar goed, zou echt geweldig zijn als je de gefixte zenders zou willen mailen _/-\o_ _/-\o_
Thnx!!!

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:38:
[modbreak]heeft niets met XBMC te maken; laat dit achterwege in het vervolg[/]
hmm hier stond dus iets in wat ik ff moest weten.. had je het niet ff een paar uur later kunnen wijzigen ;)
Mar2zz, je gaf iets aan waar ik naar moet gaan zoeken. Zou je me anders even kunnen mailen wat ik precies moet doen om meerdere emulators op mijn xbox te zetten.
e-mail: markosmark [aapje] gmail [puntje] com
hopelijk mag dit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Laatst online: 09:49
Als ik een dvd afspeel met xbmc dan heb ik last van streperig beeld. Dit is eigenlijk alleen bij snellere scenes. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polleke schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:01:
Als ik een dvd afspeel met xbmc dan heb ik last van streperig beeld. Dit is eigenlijk alleen bij snellere scenes. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Dit ligt niet aan xbmc, maar aan de manier waarop de dvd(9) tot een dvd5 is gemaakt. Als je een dvd9 niet op de correcte manier verkleind, verliest ie dus net teveel beeld kwaliteit....daar komen de strepen van, waarschijnlijk is het gedaan met dvdshrink oid, dan heb je dat....

Xsillian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het script van NIT needs some modification, ik heb twee streams aangepast (de openhaard tv streams) Die werkte maar voor een paar minuten, en als het goed is nu voor langere tijd....ik ga het nog even testen ;)

Xsillian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:26:
[...]

Dit ligt niet aan xbmc, maar aan de manier waarop de dvd(9) tot een dvd5 is gemaakt. Als je een dvd9 niet op de correcte manier verkleind, verliest ie dus net teveel beeld kwaliteit....daar komen de strepen van, waarschijnlijk is het gedaan met dvdshrink oid, dan heb je dat....

Xsillian
Daar ligt het niet aan. Het zijn gewoon originele dvd's. Het lijkt aan een of andere instelling te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polleke schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

Daar ligt het niet aan. Het zijn gewoon originele dvd's. Het lijkt aan een of andere instelling te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas....
Zet je wel de de-interlace functie aan als je een DVD afspeelt? Bij mij staat die namelijk standaard uit (bij het afspelen van divx etc. is het niet nodig en is het alleen maar nadelig voor je beeldkwaliteit). Je vind de-interlace opties gewoon in het afspeelmenu bij beeldeigenschappen.

Dat is het enige wat ik zou kunnen verzinnen dat 'strepen' zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:38:
[modbreak]heeft niets met XBMC te maken; laat dit achterwege in het vervolg[/]
Ik snap niet helemaal waarom dit niets met xbmc heeft te maken. Ik heb niets gezegd over romlocaties. alleen hoe je emulatoren aan xbmc toevoegt. en dat heeft volgens mij met xbmc te maken. die emulators zijn net zo "schemersoftware" als xbmc dat is, balancerend op het randje van legaal/illegaal...

Dus spider, als je me zou kunnen pm'en ofzo met de precieze reden, ik zie de overtrede regel niet. Of kan iemand anders het me uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<snip>
Kijk verder eens op www.weather.com of je woonplaats daar nog wel tussen staat. Hier haalt het script zijn info namelijk vandaan.
ja ik ben van Gent en dat ging tot voor kort (voor hdd upgrade) allemaal prima hoor.
Heb dit nu met een nieuwere T3CH build, (21/10/07) getest en het probleem is hetzelfde.
Wanneer ik 'Dutch' als taal selecteer kan ik opeens de regio niet meer selecteren 'Niet beschikbaar' komt er dan op te staan.
Heb vroeger ook gemerkt dat je regiokeuze belangrijk kan zijn bij het vinden van je woonplaats binnen die weer module.
Voor alle duidelijkheid heb ik enkel mijn sources.xml teruggezet maar verder gaat het telkens om een 'propere' e:\apps\xbmc. Dien ik mss nog die e:\UDATA of e:\TDATA folder te verwijderen of is dit een bug in recente (oktober) T3CH builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet gelukt m'n XBMC te updaten van een ouede versie uit 2006 naar een nieuwere.
Ik had een backup gemaakt van c: en e: (waar XBMC) op stond en via FTP.

Na opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm, waarin vermeld stond dat hij geen skins kon vinden.
Ik heb uiteindelijk m'n backup maar weer teruggezet.

Ik heb een softmod en de Xbox start direct op naar XBMC, daarnaast heb ik ook EvoxDash er op staan.
Ik weet dat er een groot verschil is tussen de oude XBMC versies en de nieuwe van 2007 en dat ik bepaalde aanpassingen moet doen aan de links, maar ik weet niet precies welke.

Het is in ieder geval niet zo dat je gewoon je oude XBMC map kan vervangen door een nieuwe, helaas.

Wie o wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:26:
Het is me niet gelukt m'n XBMC te updaten van een ouede versie uit 2006 naar een nieuwere.

Na opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm, waarin vermeld stond dat hij geen skins kon vinden.

Ik heb een softmod en de Xbox start direct op naar XBMC, daarnaast heb ik ook EvoxDash er op staan.
Ik weet dat er een groot verschil is tussen de oude XBMC versies en de nieuwe van 2007 en dat ik bepaalde aanpassingen moet doen aan de links, maar ik weet niet precies welke.

Het is in ieder geval niet zo dat je gewoon je oude XBMC map kan vervangen door een nieuwe, helaas.

uit de readme van t3ch:

Option 1. Team XBMC's shortcut tool.
It's included in the _tools folder as SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe + SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg.
Instructions here: http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard (Option 1).
Rename the SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe+.cfg & also EDIT the .cfg so it matches your config.
See APPLICATION INSTALL above.

Option 2. Thanks to an app called Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0 by JbOnE, it's now easy...
Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded) TO /E:/APPS/XBMC/.
Rename SHORTCUT by TEAM UIX.xbe to something your bios can boot (see http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard or read your BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore, and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).

zoek anders ook ff een paar posts terug, daar leg ik hetzelfde verhaal ook uit.

in het kort nogmaals:
VROEGER: xbe + xml van XBMC in C met verwijzing naar de XBMC folder in de xml file.
NU: XBMC folder incl. de xbe file in willekeurige map, op c alleen de shortcut file met de verwijzing naar de xbmc folder (gemaakt via 1 van de bovenstaande methoden)

daarnaast is de zijn de xml files opgesplitst en zal je voor je mappings de xml file opnieuw moeten maken (in de map userdata)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
in het kort nogmaals:
VROEGER: xbe + xml van XBMC in C met verwijzing naar de XBMC folder in de xml file.
NU: XBMC folder incl. de xbe file in willekeurige map, op c alleen de shortcut file met de verwijzing naar de xbmc folder (gemaakt via 1 van de bovenstaande methoden)
Wel een kanttekening; mits de Xbox van C: boot natuurlijk. Ik heb mij wel eens rotgezocht, omdat hij van F: bootte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Roamor schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

Wel een kanttekening; mits de Xbox van C: boot natuurlijk. Ik heb mij wel eens rotgezocht, omdat hij van F: bootte. :)
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat 9 van de 10 biossen evoxdash.xbe van C: als eerste pakken.
Softmods zullen misschien eerder xboxdash.xbe pakken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:26:

*Zucht*, *Hele diepe zucht*.....Misschien dat het nog duidelijker in het Start Topic moet komen?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:15:
[...]

*Zucht*, *Hele diepe zucht*.....Misschien dat het nog duidelijker in het Start Topic moet komen?
inderdaad... :) daar staat trouwens ook erg duidelijk welke bios versies welke xbe's booten. (verder gaand op reactie van Goamor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
[...]

uit de readme van t3ch:

Option 1. Team XBMC's shortcut tool.
It's included in the _tools folder as SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe + SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg.
Instructions here: http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard (Option 1).
Rename the SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe+.cfg & also EDIT the .cfg so it matches your config.
See APPLICATION INSTALL above.

Option 2. Thanks to an app called Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0 by JbOnE, it's now easy...
Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded) TO /E:/APPS/XBMC/.
Rename SHORTCUT by TEAM UIX.xbe to something your bios can boot (see http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard or read your BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore, and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).

zoek anders ook ff een paar posts terug, daar leg ik hetzelfde verhaal ook uit.

in het kort nogmaals:

daarnaast is de zijn de xml files opgesplitst en zal je voor je mappings de xml file opnieuw moeten maken (in de map userdata)
Hmm, en nu is het dus helemaal mis gegaan. M'n xbox boot niet meer en ik kan ook geen verbinding maken met FTP. Krijg foutcode 13: Service required, Call Customer Support :'( :'( :'(

Was ik er maar nooit aan begonnen om XBMC te vernieuwen. Nu doettie helemaal niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Hmm, en nu is het dus helemaal mis gegaan. M'n xbox boot niet meer en ik kan ook geen verbinding maken met FTP. Krijg foutcode 13: Service required, Call Customer Support :'( :'( :'(

Was ik er maar nooit aan begonnen om XBMC te vernieuwen. Nu doettie helemaal niks meer
FF zoeken naar een boot cdtje of en slayer auto installer cd. Daarmee kan je een FTP server booten en kan je de boel weer fixen.

Weet je zeker dat je het volgende hebt gedaan?
1) Check welk bios je hebt en welke xbe deze standaard boot (bestand genaamd evoxdash.xbe of xboxdash.xbe.)
Het gaat er dus om dat je de shortcut xbe aanmaakt met de verwijzing naar je XBMC map (bv F:\apps\xbmc) en deze hernoemt naar evoxdash.xbe en op je c schijf zet (als dit inderdaad is wat je bios als eerste boot), zie startpost voor bios boot info.

2) inhoud van de xbmc map zoals je em van internet hebt gehaald in de map zetten die je in je shortcut hebt opgegeven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 14:20
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Laat me raden: je hebt een gesoftmodde xbox en je hebt xboxdash.xbe vervangen met een ander?

Ik heb dit voorgehad en met allerlei rescue cd's geprobeerd te booten, maar geen enkele bootte.
Mijn oplossing: koppel je harde schijf aan je computer aan (zoek ff naar xbox hotswap) en hernoem dan je bestanden naar hun oorspronkelijke naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:49:
[...]

FF zoeken naar een boot cdtje of en slayer auto installer cd. Daarmee kan je een FTP server booten en kan je de boel weer fixen.

Weet je zeker dat je het volgende hebt gedaan?
1) Check welk bios je hebt en welke xbe deze standaard boot (bestand genaamd evoxdash.xbe of xboxdash.xbe.)
Het gaat er dus om dat je de shortcut xbe aanmaakt met de verwijzing naar je XBMC map (bv F:\apps\xbmc) en deze hernoemt naar evoxdash.xbe en op je c schijf zet (als dit inderdaad is wat je bios als eerste boot), zie startpost voor bios boot info.

2) inhoud van de xbmc map zoals je em van internet hebt gehaald in de map zetten die je in je shortcut hebt opgegeven.
...........
lullebakman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:14:
[...]

Ik dacht dat ik dat gedaan had ja....

Laat me raden: je hebt een gesoftmodde xbox en je hebt xboxdash.xbe vervangen met een ander?

Ik heb dit voorgehad en met allerlei rescue cd's geprobeerd te booten, maar geen enkele bootte.
Mijn oplossing: koppel je harde schijf aan je computer aan (zoek ff naar xbox hotswap) en hernoem dan je bestanden naar hun oorspronkelijke naam.
You've got me right. :'( Ik denk dat ik nog eenn hoop te doen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet je dan concreet met een softmod xbmc als dash gebruiken? Rare is dat mijn C: volledig blanco is en mijn E: ziet er als volgt uit
http://users.fulladsl.be/spb17723/xmbc.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 18:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:17:
[...]You've got me right. :'( Ik denk dat ik nog eenn hoop te doen heb...
Yep, en ik zou beginnen met LEZEN! Check de XBMC Wiki pagina over installatie:

http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC

En voor info over hotswapping moet je niet hier zijn in dit topic maar op:

http://forums.xbox-scene.com/, Zoek daar maar eens op 'art of hotswapping'

En dan, als je weet wat je zou moeten gaan doen, dan pas uitvoeren! Verder zou ik je aanraden een dual-boot in te bouwen. Met je tray dicht je XBox booten geeft XBMC, met je tray open, een andere FTP applicatie.

En dan nu weer on topic.............

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

IK heb gister versie 21-10 er op gezet, maar twee dingen vielen met op.

Ten eerste. ik moest bij FILMS,MUZIEK en FOTOS het pad aangeven waar deze zich bevonden :?
Terwijl ik een backup gemaakt had van mn USER DATA map en later weer teruggezet .

en ten tweede,
als ik mn Xbox opnieuw start en bv naar mn films ga dan zie ik het volgende staan: FILMS en LOCATIE TOEVOEGEN.
Door de juiste map te kiezen (FILMS) komen al mn films in beeld.
Terwijl ik eigenlijk vanaf het menu rechtstreeks in de map FILMS wil komen.

Zelfde probleem heb ik dus met muziek en fotos :|

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook na het afsluiten van de Xbox de instellingen gewoon blijven staan ?

[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 27-10-2007 15:59 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
seninha schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:58:
IK heb gister versie 21-10 er op gezet, maar twee dingen vielen met op.

Ten eerste. ik moest bij FILMS,MUZIEK en FOTOS het pad aangeven waar deze zich bevonden :?
Terwijl ik een backup gemaakt had van mn USER DATA map en later weer teruggezet .

en ten tweede,
als ik mn Xbox opnieuw start en bv naar mn films ga dan zie ik het volgende staan: FILMS en LOCATIE TOEVOEGEN.
Door de juiste map te kiezen (FILMS) komen al mn films in beeld.
Terwijl ik eigenlijk vanaf het menu rechtstreeks in de map FILMS wil komen.

Zelfde probleem heb ik dus met muziek en fotos :|

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook na het afsluiten van de Xbox de instellingen gewoon blijven staan ?
Je moet een regel met "default" toevoegen in je sources.xml

code:
1
2
3
4
5
6
    <myprograms>
        <default>Games on XBOX</default>
        <bookmark>
            <name>Games on XBOX</name>
            <path>F:\Games\</path>
......

de naam die tussen default staat wordt gebruikt om in op te starten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

Zet je wel de de-interlace functie aan als je een DVD afspeelt? Bij mij staat die namelijk standaard uit (bij het afspelen van divx etc. is het niet nodig en is het alleen maar nadelig voor je beeldkwaliteit). Je vind de-interlace opties gewoon in het afspeelmenu bij beeldeigenschappen.

Dat is het enige wat ik zou kunnen verzinnen dat 'strepen' zou kunnen veroorzaken.
Thnx, dat was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Mar2zz schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom dit niets met xbmc heeft te maken. Ik heb niets gezegd over romlocaties. alleen hoe je emulatoren aan xbmc toevoegt. en dat heeft volgens mij met xbmc te maken. die emulators zijn net zo "schemersoftware" als xbmc dat is, balancerend op het randje van legaal/illegaal...

Dus spider, als je me zou kunnen pm'en ofzo met de precieze reden, ik zie de overtrede regel niet. Of kan iemand anders het me uitleggen?
zou je het nog een keer kunnen posten hier of anders kunnen mailen naar mij?
(markosmark [aapje] gmail [puntje] com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij begint het beeld opeens heel erg te stotteren zodra ik een .vob afspeel.
Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Prulleman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:08:
[...]

Je moet een regel met "default" toevoegen in je sources.xml

code:
1
2
3
4
5
6
    <myprograms>
        <default>Games on XBOX</default>
        <bookmark>
            <name>Games on XBOX</name>
            <path>F:\Games\</path>
......

de naam die tussen default staat wordt gebruikt om in op te starten.
Thanks, zal ff in mn source file duiken.
Blijft het wel raar vinden dat de oude source file niet gebruikt wordt. Deze werkte voor de update namelijk wel goed.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er eigenlijk geen support op zit, maar ik heb een vraagje / probleempje met de win32 XBMC.
Videos worden bij mij namelijk in zwart/wit weergeven. (Draaiend op een Windows XP).
Als ik het op Vista gebuik, dan krijg ik wel kleuren weergave.
Voor zover ik kan bedenken, worden de codecs voor het afspelen gehaald uit de XMBC. Dus die zouden voor Vista en XP hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hedenavond getracht mijn huidige versie van XBMC 30-01-2006 te vervangen voor Bigfoot's versie van 17-10-2007. Helaas nog zonder succes! Hopelijk kan iemand mij verder helpen. :*)
Ik start niet op met XBMC en de huidige versie stond in E:\APPS\XBMC.
Werkwijze:
Eerst heb ik mijn oude versie opgestart zodat ik middels FTP vanaf mijn pc bij de XBOX kon komen. Eerst een back-up gemaakt van de huidige versie en vervolgens heb ik de gehele XBMC map verwijderd, dus ook de userdata folder. Daarnaast heb ik nog de mappen E:\TDATA\0face008\ en E:\UDATA\0face008\ verwijderd. E.e.a. gelezen op: http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC
Hierna heb ik de nieuwe XBMC map naar mijn XBOX gekopieerd en de XBOX herstart. Als ik nu mijn XBOX opstart en vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC opstart logo??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Stond HD niet vol? was ergenoeg ruimte over om nieuwe xbmc te installeren?

boot eens met een slayer CD, maakt FTP contact en check ff of het copieren goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:51:
Hedenavond getracht mijn huidige versie van XBMC 30-01-2006 te vervangen voor Bigfoot's versie van 17-10-2007. Helaas nog zonder succes! Hopelijk kan iemand mij verder helpen. :*)
Ik start niet op met XBMC en de huidige versie stond in E:\APPS\XBMC.
Werkwijze:
Eerst heb ik mijn oude versie opgestart zodat ik middels FTP vanaf mijn pc bij de XBOX kon komen. Eerst een back-up gemaakt van de huidige versie en vervolgens heb ik de gehele XBMC map verwijderd, dus ook de userdata folder. Daarnaast heb ik nog de mappen E:\TDATA\0face008\ en E:\UDATA\0face008\ verwijderd. E.e.a. gelezen op: http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC
Hierna heb ik de nieuwe XBMC map naar mijn XBOX gekopieerd en de XBOX herstart. Als ik nu mijn XBOX opstart en vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC opstart logo??? :?
Check je xbmc.log eens op aanwijzingen naar problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik denk dat er nog wat bestanden zijn achtergebleven, ik kan niet mijn hele XBMC map verwijderen via FTP als XBMC draait.
Misschien dat er nu dus bestanden van de oude versie doorheen staan en dat deze niet compatible zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ik denk dat je nog geen snelkoppeling gemaakt hebt van de C naar de E partitie.
Maak een snelkoppeling dmv de shortcutmaker die je bij de Extra's van mn post vind naar de locatie van XBMC op je E schijf (E:\Apps\XBMC\default.xbe) en sla deze snelkoppeling op als evoxdash.xbe (als je bios dit dashboard normaalgesproken als eerste opstartte) Dan zou het weer moeten werken.

Je kunt nu waarschijnlijk ook geen FTP verbinding maken... om dit wel te kunnen doen gebruik je de Rescue CD die je ook onder de Extra's van mijn post vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik heb gisteren de 21-10-2007 tech versie op mijn box gezet omdat zowat geen enkele dvd meer wilde afspelen via de video_ts.ifo...dacht dat de nieuwe build zou helpen maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik kan dus al geen .iso bestanden direct op de box zetten omdat mijn box die niet wil lezen en dus pak ik ze uit op de pc en zet ik de audio ts en video ts mappen uitgepakt op de box, maar dan nog kan ik niet de video_ts.ifo starten voor het hoofdmenu en moet ik dus de 1GB vob bestanden los aanklikken als ik wil afspelen en dat is best vervelend als je een film zit te kijken.

Ook uitgepakte dvd's van series moet ik dus via de grote vob bestanden afspelen...niet leuk!

Iemand een tip voor me hoe ik dit kan fixen?
Zowel de standaard player als mplayer willen de video_ts.ifo niet spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties! Ik heb zeker genoeg ruimte op de E-partitie dus dat is het probleem niet. Ook was de XBMC folder compleet verwijderd en de nieuwe XBMC folder stond er ook compleet op. Inmiddels heb ik de gehele XBMC folder wederom geheel verwijderd dus de xbmclogfile is niet meer beschikbaar GBW. Ik heb zojuist de Rescue CD van Bigfoot87 gebrand, maar die CD ziet mijn XBOX niet? Krijg de ISO niet op DVD gebrand. En aangaande het maken van de snelkoppeling, is dit niet bedoeld om standaard met XBMC op te starten of is de snelkoppeling in elk geval benodigd? Mijn eerste prio is om weer bestanden op de HD van mijn XBOX te kunnen plaatsen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:49:
Bedankt voor alle reacties! Ik heb zeker genoeg ruimte op de E-partitie dus dat is het probleem niet. Ook was de XBMC folder compleet verwijderd en de nieuwe XBMC folder stond er ook compleet op. Inmiddels heb ik de gehele XBMC folder wederom geheel verwijderd dus de xbmclogfile is niet meer beschikbaar GBW. Ik heb zojuist de Rescue CD van Bigfoot87 gebrand, maar die CD ziet mijn XBOX niet? Krijg de ISO niet op DVD gebrand. En aangaande het maken van de snelkoppeling, is dit niet bedoeld om standaard met XBMC op te starten of is de snelkoppeling in elk geval benodigd? Mijn eerste prio is om weer bestanden op de HD van mijn XBOX te kunnen plaatsen. Iemand een idee?
Probeer een ander merk cd.... de Xbox pakt niet elk merk :)
En als je de shortcut maker al eens gebruikt hebt ligt het daar niet aan,
maar aangezien de Xbox blijft hangen bij het opstarten ga ik er van uit dat hij het standaard dashboard niet op kan starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Je kan de iso toch direct afspelen vanaf een share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Probeer een ander merk cd.... de Xbox pakt niet elk merk :)
En als je de shortcut maker al eens gebruikt hebt ligt het daar niet aan,
maar aangezien de Xbox blijft hangen bij het opstarten ga ik er van uit dat hij het standaard dashboard niet op kan starten :)
Er onstaat wat verwarring. Mijn XBOX start standaard met een ander dashboard op waar vanuit ik dan XBMC opstart. Dus mijn standaard dashboard start wel op en als ik vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC logo. Dus ik vroeg me af of de shortcut is bedoeld om standaard direct met XBMC op te starten. IK gebruik hem dus nog niet. Zal eens kijken of ik nog andere merken cd;s heb liggen. Was er ook niet iets met de verschillende merken dvd spelers in de XBOX en wat deze ondersteunen? En we gaan weer verder.................... Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyphOn schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:11:
Je kan de iso toch direct afspelen vanaf een share...
Via welke XBOX tool kom ik dan bij een share op mijn pc nu ik geen XBMC meer heb draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:37:
[...]

Er onstaat wat verwarring. Mijn XBOX start standaard met een ander dashboard op waar vanuit ik dan XBMC opstart. Dus mijn standaard dashboard start wel op en als ik vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC logo. Dus ik vroeg me af of de shortcut is bedoeld om standaard direct met XBMC op te starten. IK gebruik hem dus nog niet. Zal eens kijken of ik nog andere merken cd;s heb liggen. Was er ook niet iets met de verschillende merken dvd spelers in de XBOX en wat deze ondersteunen? En we gaan weer verder.................... Bedankt weer!
Aha! nu is ie hier ook helemaal duidelijk :)
Dan wordt het inderdaad vreemder...

Kun je XBMC eens proberen te starten via Boxporer (oid) of een andere filemanager binnen Evox of Avalaunch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dom dom dom, wilde xbmc gelijk laten opstarten, dus keek ik op http://www.xboxmediacente...am_UIX_XBE_Shortcut_Maker

Optie 3 gedaan, maar een domme fout gemaakt. Standaard staat er als target path e:\apps\Xbox Media Center\default.xbe. Hier heb ik naar gekeken, en bij mij stond het op F. Ik dus de E veranderd in de F, en verder zo gelaten. Niet op gelet dat er voluit Xbox Media Center staat als map, bij mij is dat XBMC :|

Domme fout dus, niet goed genoeg gekeken. Nu kom ik niet verder dan m'n startscherm, blijft hangen bij de groene X.

Nu lees ik over een rescuecd van Bigfoot87 in zijn pakket op de nieuwsgroepen, maar hier heb ik geen toegang toe. Kan ik aan zo'n cd via een andere weg komen? Weet niet waar ik op moet zoeken met google.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

Aha! nu is ie hier ook helemaal duidelijk :)
Dan wordt het inderdaad vreemder...

Kun je XBMC eens proberen te starten via Boxporer (oid) of een andere filemanager binnen Evox of Avalaunch?
Had helaas de gehele XBMC map al weer verwijderd. Is er ergens ook een XBOX ISO van een boot-DVD te dowloaden met hierop een FTP server? Andere vraag, is het normaal dat er in mijn oude XBMC folder geen USERDATA folder stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

iemand die het bloglines script aan de praat heeft gekregen?

Ik heb hem geinstalleerd vanaf het XBMCscripts script, vervolgens mijn login gegevens in het default.py toegevoegd.

Als ik nu bloglines aanclick komt er heel even running achter te staan, en gebeurt er nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:12:
Ik heb gisteren de 21-10-2007 tech versie op mijn box gezet omdat zowat geen enkele dvd meer wilde afspelen via de video_ts.ifo...dacht dat de nieuwe build zou helpen maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik kan dus al geen .iso bestanden direct op de box zetten omdat mijn box die niet wil lezen en dus pak ik ze uit op de pc en zet ik de audio ts en video ts mappen uitgepakt op de box, maar dan nog kan ik niet de video_ts.ifo starten voor het hoofdmenu en moet ik dus de 1GB vob bestanden los aanklikken als ik wil afspelen en dat is best vervelend als je een film zit te kijken.

Ook uitgepakte dvd's van series moet ik dus via de grote vob bestanden afspelen...niet leuk!

Iemand een tip voor me hoe ik dit kan fixen?
Zowel de standaard player als mplayer willen de video_ts.ifo niet spelen!
probeer de optie "groeperen" is aan te zetten..(te vinden in je movie map) werkte bij mij prima.....Ik had dat probleem ook, dit was mijn oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:35:
[...]

heb je al eens in de uzg.log file gekeken wat voor een meldingen daar in staan? En nog belangrijker, welke XBMC versie gebruik je?
Sorry voor het late antwoord, maar 't bleek niets te zijn. Het lag aan mijn IP instellingen (kreeg geen verbinding). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Even een vraagje voor de Modjes, mag ik hier een linken naar een Boot cdtje met daarop een FTP server? (zipje van 1.5 MB)

De enige details die ik van FTP op xbox weet is dat het gebaseerd is op de freeware Filezilla.

Antwoord van een modje zonder meer te weten: kan ik zo niet zeggen, mail even aan de csamods@ tnet. Hoe dan ook is dit geen plaats om het te vragen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 29-10-2007 19:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schaam me dood, maar krijg het maar niet voor elkaar Last.fm aan de praat te krijgen. Terwijl er hier in het forum keurig aandacht aan is besteed. 8)7

Heeft iemand misschien wat screendumps, ik ben namelijk ook benieuwd hoe het eruit ziet en of je zoekfuncties kan opgeven.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-08 20:26
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

probeer de optie "groeperen" is aan te zetten..(te vinden in je movie map) werkte bij mij prima.....Ik had dat probleem ook, dit was mijn oplossing....
Oftewel de stack/unstack optie. (groepeert alle videobestanden in 1 bestand voor die map)

Hebben meer mensen last van het niet goed kunnen toevoegen van een aflevering aan de bibliotheek? Wanneer ik een aflevering wil toevoegen, krijg ik dat alleen voor mekaar als ik de gehele tvshow info ververs. Kortom alle afleveringen worden opnieuw gescand... :?

BTW: Ik wil niet lullig doen ofzo, maar het valt me wel heel erg op dat mensen graag XBMC willen draaien zonder zich vooraf te verdiepen in de documentatie over XBMC (die overigens vollop aanwezig is).

C'mon people, check de wiki of xbox scene! En daarbij Google is your friend till the end... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dynamix op 29-10-2007 11:16 . Reden: Links wiki en xbox scene toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Surineeslander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:59:
[...]
BTW: Ik wil niet lullig doen ofzo, maar het valt me wel heel erg op dat mensen graag XBMC willen draaien zonder zich vooraf te verdiepen in de documentatie over XBMC (die overigens vollop aanwezig is).

C'mon people, check de wiki of xbox scene!
Indeed, de vragen hiero lijken steeds meer over simpele instellingen te gaan.
Hier een link naar de handleiding van XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Even een ervaring melden;

Wat een ellende zeg, Vista en XBMC... Ik weet dat Samba problemen geeft onderling, en ik ben veel oplossingen tegengekomen die helaas bij mij niet werkten. Uiteindelijk maar met CCXSTREAM een server opgezet, die wel keurig werd herkend vanuit XBMC. Simpel programma, maar zolang Samba niet lekker werkt een uitstekend alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Ik heb hem in het engels staan, maar als je die "stack as single file" oid optie bedoelt...die staat natuurlijk ook aan.
Surineeslander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:59:
[...]

Oftewel de stack/unstack optie. (groepeert alle videobestanden in 1 bestand voor die map)
Zie hierboven, heb alle instellingen al tien keer doorgelopen en die stack as single file staan aangevinkt.
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Wederom, als je mijn vraag hiermee bedoelt...ik HEB alle mogelijk instellingen bekeken en nieuwe xmbc's geinstalleerd en weet ik veel wat en nog steeds lukt dat met die dvd's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Roamor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:20:
Even een ervaring melden;

Wat een ellende zeg, Vista en XBMC... Ik weet dat Samba problemen geeft onderling, en ik ben veel oplossingen tegengekomen die helaas bij mij niet werkten. Uiteindelijk maar met CCXSTREAM een server opgezet, die wel keurig werd herkend vanuit XBMC. Simpel programma, maar zolang Samba niet lekker werkt een uitstekend alternatief. :)
Je moet inderdaad wat instellingen doen bij de netwerkinstellingen van Vista.
In de wiki valt er ook niet al te veel over te lezen. Zal hem vanavond even bijwerken.
Nasty Nate schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:
Wederom, als je mijn vraag hiermee bedoelt...ik HEB alle mogelijk instellingen bekeken en nieuwe xmbc's geinstalleerd en weet ik veel wat en nog steeds lukt dat met die dvd's niet.
Nee ik had het niet over een specifieke vraag maar wilde gewoon even in het algemeen zeggen dat 80% van de antwoorden ook in de wiki staan. :)

Wat jou probleem betreft:

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB 4 GB thnx 2 robbydw zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Topicstarter
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

In de wiki valt er ook niet al te veel over te lezen. Zal hem vanavond even bijwerken.

[...]

Nee ik had het niet over een specifieke vraag maar wilde gewoon even in het algemeen zeggen dat 80% van de antwoorden ook in de wiki staan. :)

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.
Kleine correctie. Max grootte is 4GB als ik het goed heb.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 21:55

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

[...]

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB 4 GB thnx 2 robbydw zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.
Vreemd...ik heb gewoon 4.3GB DVD images (concert DVD's) in ISO en IMG formaat op mijn Xbox staan, en die werken gewoon. Moet wel zeggen dat 2 images het niet doen, dus wellicht dat die net boven een bepaalde filesize kwamen...zal het vanavond thuis een checken...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip. Als netjes en ontopic kan het in het topic, als geen van beiden hoort het hier niet ;)

[ Voor 83% gewijzigd door F_J_K op 29-10-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:13
Ik ken iemand waarvan zijn xdoos van overleden is.. Het is met name zijn harde schijf :) Als hij hier een andere in doet. Kan er dan nog steeds XBMC op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:
Ik ken iemand waarvan zijn xdoos van overleden is.. Het is met name zijn harde schijf :) Als hij hier een andere in doet. Kan er dan nog steeds XBMC op?
als ie alles goed doet wel...;) maar das een niet xbmc gerelateerde vraag, dus helaas zal je dat even ergens anders moeten vragen (of in ieder geval op een andere manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mn nieuwe versie staat online, met dank aan Xsillian voor het repareren van de radiostreams!! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:03:
Mn nieuwe versie staat online, met dank aan Xsillian voor het repareren van de radiostreams!! _/-\o_ :)
Mwaw geen dank hoor, het was ook in mijn voordeel :P En een beetje hulp zo nu en dan, kan zeker geen kwaad toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Laat ik dan ook maar even een korte update geven over XOT-Uzg 3.0:

Aangezien ik weinig problemen verneem met v2.7.0 ben ik me met 3.0 vooral aan het richten op de Plugin feature. Omdat ik niet wil dat mensen voor zowel het script als de plugin aparte channels gaan schrijven, heb ik (na wat moeite) het volgende gedaan:
  • Er zal geen losse versie komen van XOT-Uzg Plugin of Script. Het is gewoon 1 applicatie die als ie in de Plugin folder wordt gezet als plugin werkt en anders als script. Dat maakt het lekker makkelijk
  • Kanalen, mits correct gemaakt, zullen dus ook gewoon in beide werken.
  • Kanalen hebben wel een nieuwe sectie: initialisePlugin om eventuele intialisaties te doen (cookie checks bijv.)
  • Nadeel van de plugin feature in XBMC is dat het op dit moment lastiger is om detail info en plaatjes weer te geven voor een aflevering. Maar wie weet gaat dat vanuit XBMC nog veranderen in de toekomst.
  • Dit is een van de reden dat dit moment de script functionalisteit van XOT-Uzg voor mij nog steeds de hoofd functionaliteit is. Als de Plugins wat volwassener zijn in XBMC en wat meer toestaan, dan zou dat wel eens kunnen veranderen.
Ik hoop binnenkort een pre-release te kunnen doen. De ontwikkeling verloopt echt wat minder snel dan voorheen omdat ik het op dit moment wat drukker heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Nasty Nate schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb hem in het engels staan, maar als je die "stack as single file" oid optie bedoelt...die staat natuurlijk ook aan.

[...]

Zie hierboven, heb alle instellingen al tien keer doorgelopen en die stack as single file staan aangevinkt.
Er vanuitgaande dat je de PM3 skin gbruikt: wanneer je in het hoofdmenu voor Videos kiest, heb je aan de linkerkant een submenu. Hier staat de optie stack/unstack.

@ GBW: Dat lijken mij weer uitstekende doorontwikkelingen voor XOT! En dat je het drukker hebt dan voorheen lijkt me logisch: je bent immers nu getrouwd met de xbox én de vrouw :+

[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 30-10-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik weet niet of het ook in dit topic kan, maar hebben mensen ook ervaringen met netwerk hdd's waarvan content gestreamed wordt?
Ik ben op zoek naar een nieuwe externe schijf die ik aan mijn netwerk wil hangen, maar ik wil ook bijvoorbeeld films en muziek kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
@ MADG0BLIN:

Check even de wiki. Hier schijnt ook veel over netwerkhdd's te staan, oa welke merken goed functioneren met XBMC. (had ik vernomen van xbox scene forum)

[ Voor 13% gewijzigd door Dynamix op 30-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb momenteel ook XBMC icm Vista werkend gekregen. Maar ik heb hiervoor ook een account in Vista gemaakt zodat ik met deze login + pass vanuit XBMC naar mijn gedeelde films/muziek kan.
Maar ik heb dus tevens met alle mogelijke netwerkinstellingen zitten spelen en ook nog de firewall uitgezet (omdat het niet 123 wilde lukken...). Maar het is dus ook mogelijk om dingen van je Vista bak te bekijken door alleen maar netwerkinstellingen te wijzigen? (wel handig om te weten als ik Vista wil herinstallen namelijk ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Surineeslander schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:
@ MADG0BLIN:

Check even de wiki. Hier schijnt ook veel over netwerkhdd's te staan, oa welke merken goed functioneren met XBMC. (had ik vernomen van xbox scene forum)
uit het vorige deel:
GroteBozewolf in "[xbox] Ervaringen met Xbox media center ..."

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Surineeslander schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:42:
[...]

Er vanuitgaande dat je de PM3 skin gbruikt: wanneer je in het hoofdmenu voor Videos kiest, heb je aan de linkerkant een submenu. Hier staat de optie stack/unstack.
Ja heb ik aanstaan, best handige optie alleen het helpt niet met het niet afspelen van die video_ts.ifo's

Hij blijft bij sommige dvd's maar ratelen en als ik dan op stop druk krijg ik "please wait" op mijn scherm, alleen hangt de box dan verder en moet ik rebooten.
Maar goed bij andere dvd's werkt het wel dus het ligt misschien aan de dvd's!

Ben erachter dat ik met deze nieuwere xmbc ineens wél .iso bestanden kan afspelen dus dat is zeer gunstig!

Ook nog een paar .IMG bestanden geprobeerd maar die vreet ie niet, ook niet als ik ze rename naar .ISO.

Dan maar weer terugzetten op pc, renamen naar .iso, uitpakken en met losse mappen terug op de box zetten.

Ik heb trouwens enkele shares op mijn Vista pc die gewoon benaderbaar zijn vanaf de box, enige wat ik moest doen was netwerk op particulier zetten en daar wat instellingen versoepelen, schijven op delen zetten en een user "iedereen" pakken die alle rechten aangevinkt heeft.
Heb dus iig geen usernames/ww's nodig om vanaf de box op die share te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nasty Nate op 30-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 03-09 17:04
Ik kan wel DVD's uit een .img bestand afspelen vanaf een smb share.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Ik heb er inmiddels een stukje over opgenomen in de startpost zodat deze vraag hier niet meer gesteld hoeft te worden.

"Kan ik content streamen naar mijn XBOX via een NAS?" zie hier

[ Voor 13% gewijzigd door robbydw op 31-10-2007 08:58 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ben er denk ik achter waarom sommige .iso's (zowel ingepakt als uitgepakt) het niet doen op de box, komt omdat ze stiekem misschien wel helemaal geen .iso's zijn!

Ik had nu zelf namelijk ook twee .IMG bestanden op de pc die ik probeerde te spelen op de box, werkte niet en toen probeerde ik het ook ff met de extentie .iso maar werkte ook niet.

Kan het niet zijn dat je soms een .img bestand binnenhaalt dat door iemand .iso is genoemd en daardoor al niet werkt in xbmc?
Dat is mijn vermoeden iig, ga nu proberen de uitgepakte .img bestanden weer in te pakken en te branden. (want uitgepakte .img bestanden branden geeft een foutmelding volgens mij)

En ik vroeg me af wie heeft bedacht dat er persé een videobestand in een map moet staan alvorens er filminformatie kan worden opgehaald.
Waarom kan er niet gewoon op imdb oid filminfo worden opgehaald als het mapje (nog) leeg is?
Hij kijkt toch naar de titel van de map dus waar heeft hij nou dat videobestand voor nodig dan.

Heb ik dus bv een map "The Company" met daarin disc 1 en disc 2 die natuurlijk beiden in een eigen mapje staan, daarom krijg ik dus "No video files found in this path!" als ik imdb info wil ophalen en een icoon aan de map wil toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
robbydw schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:57:
[...]

Ik heb er inmiddels een stukje over opgenomen in de startpost zodat deze vraag hier niet meer gesteld hoeft te worden.

"Kan ik content streamen naar mijn XBOX via een NAS?" zie hier
Als mensen nou ook nog eens de startpost lezen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Prulleman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

Als mensen nou ook nog eens de startpost lezen ;)
Positief blijven ;) Hebben we in ieder geval een stok om mee te "slaan."

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan script niet vinden in xbmc

Ik heb de 1 na laatste versie nog draaien op mijn xbox, op de vorige versie had ik nog script draaien voor films, docu, tekenfilm, animee, muziekclips en nog wat. Als je op 1 van die menu's klikte kwam er een alfabet en cijfer menu te voorschijn. en als je dan bijvoorbeeld op de C drukte kwamen alle tekenfilms te voorschijn die met een C begonnen. Maar dit script kan ik niet meer terug vinden.
wie weet waar dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:47:
Kan script niet vinden in xbmc

Ik heb de 1 na laatste versie nog draaien op mijn xbox, op de vorige versie had ik nog script draaien voor films, docu, tekenfilm, animee, muziekclips en nog wat. Als je op 1 van die menu's klikte kwam er een alfabet en cijfer menu te voorschijn. en als je dan bijvoorbeeld op de C drukte kwamen alle tekenfilms te voorschijn die met een C begonnen. Maar dit script kan ik niet meer terug vinden.
wie weet waar dit zit?
Ik denk dat je het hebt over het TV-Link.co.uk gedeelte van XOT:uzg (Uitzendinggemist) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitzending gemist heb ik wel. Maar dat progje wat ik hier boven uitlegde is er niet meer.
ik weet ook niet meer hoe het hete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:49:
uitzending gemist heb ik wel. Maar dat progje wat ik hier boven uitlegde is er niet meer.
ik weet ook niet meer hoe het hete
joox?

Ik heb em er ook een keer op gehad, maar op het moment niet, dus ik kan je niet vertellen of het nog werkt. De site doet het nog wel (joox.net)

Volgens mij moet je wel wat links vinden als je op joox zoekt in het vorige deel van dit topic.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen heb je het over het tv-links script (was ook een apart script van). Alleen is tv-links door de buitenlandse vrienden van Brein uit de lucht gehaald, dus dat werkt helaas niet meer.
Joox werk nog wel, alleen staat veel minder op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op woensdag 31 oktober 2007 @
Heb ik dus bv een map "The Company" met daarin disc 1 en disc 2 die natuurlijk beiden in een eigen mapje staan, daarom krijg ik dus "No video files found in this path!" als ik imdb info wil ophalen en een icoon aan de map wil toevoegen...
als je ze nou allebei in dezelfde map zet (filenames als disc1/disc2), dan speelt xbmc hem af als 1 film zonder dat je het door hebt, wellicht de reden waarom ze het zo hebben gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik xbmc al geruime tijd.
ik kocht mijn xbox 2e hands en toen was hij al omgebouwd met xbmc geïnstalleerd.
de xbox startte altijd op met xbmc en werkt prima

nu heb ik via ftp de laatste versie van xbmc naar mijn xbox gekopiert
alleen nu start hij op in het xbox dashboard }:O

ik kan nu niks zinnigs meer met mijn xbox doen behalve wat xbox live instellingen invoeren.
ik gebruik xbox live helemaal niet en ben het ook niet van plan.

ik kan niet meer via ftp mijn xbox in, ook niet via internet.
zo te zien kan ik ook kan geen programma's openen vanuit de xbox dashboard...

wat moet ik doen?

help!

aub :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 02:23 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

wiki lezen??

boot disc maken om FTP contact te maken, en naar behoren upgraden.. of herinstalleren. Is allemaal geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:50:
....................
wat moet ik doen?

help!

aub :)
Bezint eer gij begint (oftwel lezen)! En in het juiste topic/forum (over xbox modding) gaan zoeken naar een antwoord.

[ Voor 56% gewijzigd door GroteBozewolf op 01-11-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:26:

Bezint eer gij begint (oftwel lezen)! En in het juiste topic/forum (over xbox modding) gaan zoeken naar een antwoord.
dank voor de wijze woorden :)

mag ik een direct linkje naar het "xbox modding" topic/forum?
kom in de search niet tegen }:O

ook een linkje naar de wiki zou mooi zijn, die heb ik ook nog niet weten te vinden. 8)7

dank :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:45:
[...]

dank voor de wijze woorden :)

mag ik een direct linkje naar het "xbox modding" topic/forum?
kom in de search niet tegen }:O

ook een linkje naar de wiki zou mooi zijn, die heb ik ook nog niet weten te vinden. 8)7

dank :9~
1 pagina terug:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:16:
[...]

als je ze nou allebei in dezelfde map zet (filenames als disc1/disc2), dan speelt xbmc hem af als 1 film zonder dat je het door hebt, wellicht de reden waarom ze het zo hebben gemaakt.
Dus alle losse .vob en .ifo e.d. bestanden van beide discs bij elkaar in één map gooien?
Dan ziet hij wel videofiles staan als ik om filminformatie vraag ja maar voor de rest kan dat toch niet de bedoeling zijn om dat zo door elkaar te gooien.

Wat is er zo moeilijk aan voor xmbc om ook in submappen te zoeken of beter nog, geen videobestanden nog te hebben en gewoon via de titel van de map alleen te zoeken op imdb of tv.com?

Anyhoe..het is misschien miereneuken, ik ben enorm blij met de box en vind xbmc een fantastisch programma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me inmiddels gelukt... dank! (en sorry voor de topicvervuiling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:39:
het is me inmiddels gelukt... dank! (en sorry voor de topicvervuiling)
Hoe heb je dit gedaan dan? Dat is dan altijd handig voor degenen met die met hetzelfde probleem zitten en via de search bij jouw vraag uitkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Roamor schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:44:
[...]

Hoe heb je dit gedaan dan? Dat is dan altijd handig voor degenen met die met hetzelfde probleem zitten en via de search bij jouw vraag uitkomen. :)
Door de wiki te lezen :P

Nee zonder gekheid: ben het volledig met je eens.

Iedereen al op de hoogte van de AOL plugin die in de nieuwe release van XBMC zit? Werkt prima en bevat enorm veel media content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Surineeslander schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:46:
Iedereen al op de hoogte van de AOL plugin die in de nieuwe release van XBMC zit? Werkt prima en bevat enorm veel media content.
Jep, ben ik van op de hoogte :)
Heb alleen geen idee waar het zit :P
Kun je me even op weg helpen?
thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Nasty Nate schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:37:
[...]
Wat is er zo moeilijk aan voor xmbc om ook in submappen te zoeken of beter nog, geen videobestanden nog te hebben en gewoon via de titel van de map alleen te zoeken op imdb of tv.com?

Anyhoe..het is misschien miereneuken, ik ben enorm blij met de box en vind xbmc een fantastisch programma. :)
Je kan per folder/source aangeven wat voor type files er in staan en of ie op basis van files of folders lookups moet doen. Tevens kan je dan aangeven of ie recursive moet scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nasty Nate schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:37:
[...]

Dus alle losse .vob en .ifo e.d. bestanden van beide discs bij elkaar in één map gooien?
Dan ziet hij wel videofiles staan als ik om filminformatie vraag ja maar voor de rest kan dat toch niet de bedoeling zijn om dat zo door elkaar te gooien.
Jij wilt in 1 map 2 x VIDEO_TS.IFO en 2 x VTS_01_0.IFO en 2 x VTS_01_0.VOB (etc. etc.) gaan zetten?? succes... (1 map kan niet 2 bestanden met dezelfde naam bevatten)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:06:
[...]

Jij wilt in 1 map 2 x VIDEO_TS.IFO en 2 x VTS_01_0.IFO en 2 x VTS_01_0.VOB (etc. etc.) gaan zetten?? succes... (1 map kan niet 2 bestanden met dezelfde naam bevatten)
ik maakte de aanname dat het over divxjes ging :X
dvd's ander verhaal idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Bytes
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 02:02

K-Bytes

Zie signature

Hallo,

ik heb het volgende probleem.
Als ik via het netwerk DVDs wil kijken via XBMC (versie van 15-10 Bigfoot) krijg ik een hikkend beeld.

Iemand enig idee wat dat kan zijn.
DVD's staan op een NAS (Synolgy DS107+)
XBox en NAS zitten op dezelfde gigabit switch.

Cat5e kabels worden gebruikt..

(Op mijn beide XBoxen heb ik dit zelfde probleem) :(
Heb ik ergens een instelling verkeerd staan, 100 Mbps zou toch echt voldoende moeten zijn.
Kunnen Windows Share rechten icm met een Windows 2003 Active Directory voor problemen zorgen
Share benaderen op naam of IP maakt geen verschil..

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft....

Kleine update maar niet de minste..
Probleem is in zoverre opgelost, dat door de NAS aan te sluiten op een 100MB switch, en de XBOX ook, is het gestotter verdwenen..
Wel jammer van de 1Gb NAS mogelijkheid... heeft iemand een oplossing hier voor??

[ Voor 16% gewijzigd door K-Bytes op 02-11-2007 00:33 . Reden: Update info ]

Nil Volentibus Arduum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
de verkoper schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:16:

Probleem is in zoverre opgelost, dat door de NAS aan te sluiten op een 100MB switch, en de XBOX ook, is het gestotter verdwenen..
Wel jammer van de 1Gb NAS mogelijkheid... heeft iemand een oplossing hier voor??
Dan lijkt mij dat de fout toch in die 1Gbit switch zit? Funtioneert die wel correct bij het streamen van PC naar PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je em op de giga switch aansluit en dan een grote file via FTP overgooit, wat is dan je gemiddelde snelheid? Bij mij is dit zo tussen de 6000 en 8000 KB/s (60-80 Mbit op 100 Mbit netwerk).

Dit is ruim voldoende voor DVD streamen

Misschien dat je switch elke keer probeert te checken of ie nou op 100 of 1000 moet draaien (NAS 1000 / XBOX 100) En dat deze check en de omschakelink die de switch misschien maakt de hele boel vertraagd.
Ik heb verder geen verstand van hardware in switches, maar ik denk wel dat het een combi 100/1000 probleem is.

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 02-11-2007 09:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:44
de verkoper schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:16:
Probeer eens de poorten waar de xbox of de NAS op zit handmatig op bijvoorbeeld 100MB te zetten i.p.v. autosencing. Kan best zijn dat of de xbox of de NAS niet lekker werkt i.c.m. de autosencing op de switch (ik gok de xbox). Blijft een netwerkprobleem, dus ik raad je aan om een aparte topic te openen voor verdere vragen/info.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 02-11-2007 10:03 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 14:29
dat zou best kunnen dat het een combi 100/1000 ;robleem is.

je kunt een netwerkkaart op auto zetten, of op een vast e snelheid.
staat ie op een vaste snelheid, en de andere netwerkkaart niet, dan probeert die dus steeds uit te vinden hoe snel die kaart is met vaste snelheid, maar die kaart met vaste snelheid reageert niet op die vragen. dat kan voor vertraging zorgen.

maar een 100mbit switch gebruiken en die weer onder die 1GB switch hangen werkt ook niet? misschien dat die 100mb switch wel de juiste onfo aan de GBit switch vesrstrekt, waardoor de stotteringen zullen uitblijven.

het kan ook nog zijn dat de switch zijn pakketjes verstuurt volgens store and forward. dan beweert die dus eert 1GB en stuurt dat vervolgens in 10 pakketjes van 100mbit verder naar de xbox. als er dan een klein hikje ergens zit kan er zomaar ergens vertraging door ontstaan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd.