Ik heb mijn 40W3000 28 december gekocht en afgelopen dinsdag is de brief met barcode, coupon en kopie van aankoopbewijs aangekomen bij Sony in Maastricht (volgens track and trace TNT)
Ik las vervolgens dit forum en hoorde dat ik dus waarschijnlijk geen 60GB maar een 40GB versie ga krijgen....:-( Erg jammer dus als dit waar is.
Ik heb dus contact opgenomen met Vivian van Deskservices en zij gaf aan dat de actie een geweldig succes is. Er zijn nog enkele 60GB's op voorraad maar deze zijn in het systeem al vergeven aan de honderden inzendingen welke zelfs nu nog op stapel liggen. Ik heb gevraagd of ze er een konden reserveren maar daar beginnen ze niet aan omdat ze die vraag al wel 100x gekregen hebben. Wanneer je dus eind december 2007 hebt gekocht krijg je gewoon de 40GB versie.
Vivian vroeg of ik een klacht wilde indienen bij Sony en ik heb gezegd dat ik idd graag heb dat ze er melding van maakt aangezien ik het toch niet helemaal eerlijk vind. Het is echter altijd beter dan de 200 euro retour. Ze gaf daarbij ook aan dat al diverse mensen hun beklacht gedaan hebben op deze wijze en dat ze niet weet wat Sony met de klachten gaat doen.
Verder heb ik op internet een verdergezocht naar de 40GB versie en lees het volgende:
- maakt gebruik van 65nm Cell en geeft dus minder warmte af en verbruikt minder energie, hierdoor is de console wat stiller en naar mijn ogen door minder warmte ontwikkeling ook minder gevoeling voor storingen (crashes en hangs)
quote:
ja ja mijn tante van 49 heeft een ps3 40 gig samen met call of duty (wat een spel) gekocht en ik ben mee geweest, moest hem aansluiten. na een paar uur spelen was hij nog koel en waar de fans zit was hij niet erg warm.
mijn 60 gig word veel warmer of hij stiller is weet ik niet want geluid van tv stond hard kon ik het ook niet horen he.
- maakt volgens mij ook gebruik van een 65nm RSX
- Heeft 2 USB poorten minder
- Heeft een nieuwer moederbord met onboard batterij om de systeemtijd bij te houden
Al met al vind ik het niet zo erg dat ik de 40GB versie ga krijgen omdat er toch diverse verbeteringen inzitten, de 60GB versie is immers het oude model uit 2006.
Verder heb ik geen PS2 ondersteuning meer nodig (koop wel een tweedehands PS2 op marktplaats voor 100euro als ik oude spellen wil spelen) en kan ik ook een cardreader aansluiten op de USB poorten. Al met al denk ik niet dat je slecht af bent met de 40GB versie.
[
Voor 7% gewijzigd door
erikoss op 03-01-2008 15:36
]