Certificaat verschilde bij mij per keer. Vaak had ik ze binnen tussen de 3 en 6 weken. Mail weet ik niet meer helaas. Is al even geledenRoman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:15:
ff weer een vraagje. Hoelang kan het duren totdat MicroSoft het mailtje met daarin de MCPID or Microsoft Certification ID stuurd na het halen van het eerste examen?
bwhaah , wordt knetterbek van die groupscopes en het verschil der tussen.
domain local alleen local domain maar wel users in andere domains kunnen toevoegen
dit kan weer niet bij global
maar het begint al te dagen, kheb echt veel aan test vragen van testking, zo zie ik me zwaktes binnen 290 veel sneller
domain local alleen local domain maar wel users in andere domains kunnen toevoegen
dit kan weer niet bij global

maar het begint al te dagen, kheb echt veel aan test vragen van testking, zo zie ik me zwaktes binnen 290 veel sneller
Ik ga morgen 70-294 doen. Hoop dat het lukt, ik vind het al met al nog best veel stof. Vooral tricky dat er veel bij zit wat je al weet van de 290-291-293 examens, waardoor je goed moet zoeken naar de dingen die je nog niet weet... Maar goed, we zien het wel.
Verwijderd
Ik ga in februari de 294 doen, maar ik heb de 293 niet gedaan nog. de kennis is er deels wel!Helsie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:08:
Ik ga morgen 70-294 doen. Hoop dat het lukt, ik vind het al met al nog best veel stof. Vooral tricky dat er veel bij zit wat je al weet van de 290-291-293 examens, waardoor je goed moet zoeken naar de dingen die je nog niet weet... Maar goed, we zien het wel.
is het echt nodig om eerst de 293 te doen?
Sterker nog, nu ik zie hoe 70-294 op group policies ingaat, denk ik dat dit had kunnen helpen om de group policy vragen van 70-293 die ik kreeg nog beter te maken.paella schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:27:
Nee, dat is niet "echt" nodig.
Vandaag 70-350 met 982 punten en daarmee MCSE gecertifeerd
Nu op naar 70-236 exchange 07 en dan lekker vmware cursus volgen daar heb ik echt zin in
zie http://gathering.tweakers...message/28795582#28795582Pensmaster-B schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:00:
bwhaah , wordt knetterbek van die groupscopes en het verschil der tussen.
dit kan weer niet bij global![]()
diskeltische lurker
Verwijderd
Oke top, bedanktHelsie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:36:
[...]
Sterker nog, nu ik zie hoe 70-294 op group policies ingaat, denk ik dat dit had kunnen helpen om de group policy vragen van 70-293 die ik kreeg nog beter te maken.
Er zijn meerdere MCITP trajecten. Deze bestaan weer uit delen. Voor die delen kun je gewoon boeken krijgen van MS Press.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:06:
Zijn er eigenlijk al MS Press boeken voor het MCITP traject?
Edit: ter volledigheid:
http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcitp/default.mspx
[ Voor 21% gewijzigd door SkiFan op 14-01-2008 16:04 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Verwijderd
Weet ik, zie een paar posts terug.
Maar helaas kan ik geen ISBN nrs vinden zodat ik die boeken die ik nodig heb niet kan vinden bij de winkel waar ik ze mag bestellen van de baas.
Die van Vista is er wel al, maar voor Server 2008 nog niet, helaas.
Vista boek: http://www.microsoft.com/mspress/books/10931.aspx
Maar helaas kan ik geen ISBN nrs vinden zodat ik die boeken die ik nodig heb niet kan vinden bij de winkel waar ik ze mag bestellen van de baas.
Die van Vista is er wel al, maar voor Server 2008 nog niet, helaas.
Vista boek: http://www.microsoft.com/mspress/books/10931.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 16:20 ]
Ik weet zo geen isdn nummers. Wel heeft Microsoft net een aantal ebooks (delen) op technet gezet
over server 2008, heb je toegang tot Technet ?
over server 2008, heb je toegang tot Technet ?
Nou morgen is het eindelijk zover. Na een maand proberen een examen geboekt te krijgen ga ik morgen voor mijn 70-291.
Is het nog steeds voornamelijk gericht op DNS en WSUS?
Verwijderd
Van mijn werkgever mag ik ook aan het MCSE-traject beginnen. Omdat ze het in stapjes willen begeleiden moet ik van hun eerst MCDST doen voordat ik van hun verder mag met MCSA/MCSE. Is dit een veel voorkomend traject?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 19:24 ]
Nee, dat is niet per se voor de hand liggend.
No production networks were harmed during this posting
Ligt aan de functie die je hebt binnen het bedrijf, onze servicedesk medewerkers beginnen hier ook mee en halen daarna de MCSA en vervolgende de MCSE status om vervolgens door te groeien naar junior system engineer of system engineer.
[ Voor 19% gewijzigd door BFS op 14-01-2008 19:53 ]
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Verwijderd
Ik ben onlangs begonnen als junior beheerder, verder voornamelijk ervaring in bijbanen en stages. Volgens de documenten mag ik eerst beginnen met de 70-270 en de 70-271.
Bij ons opleidingsinstituut komt dat vaak voor.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:16:
Van mijn werkgever mag ik ook aan het MCSE-traject beginnen. Omdat ze het in stapjes willen begeleiden moet ik van hun eerst MCDST doen voordat ik van hun verder mag met MCSA/MCSE. Is dit een veel voorkomend traject?
Maar het is ook erg logisch.
MCDST is een keuze module voor MCSA (en niet al te moeilijk)
MCSA is weer nodig voor MCSE
Zo; het is me nu ook gelukt om die 71-646 en 71-647 in te plannen. Die staan op 23 jan en 29 jan voor mij op de plank.
MCDST is 70-271 en 70-272Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:16:
Ik ben onlangs begonnen als junior beheerder, verder voornamelijk ervaring in bijbanen en stages. Volgens de documenten mag ik eerst beginnen met de 70-270 en de 70-271.
MCSA is dan 70-720 70-390 70-391 en een electife of je MCDST
Ik doe het ook via de MCDST (dit is voor mij makkelijker). Je moet niet MCDST te hebben om je MCSA/MCSE te doen.
/edit i.p.v. de 70-270 kun je ook de 70-620 (vista) doen
/edit 2: 25 Jan doe ik de 70-272 (net aangevraagd)
[ Voor 9% gewijzigd door Roman op 15-01-2008 09:20 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Verwijderd
Ok, dan lijkt me dat een typefout in de overeenkomst. Er staat: "....opleiding MCSDT Microsoft Windows XP System en Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System". Hoop ik niet dat ze de boeken al besteld hebben.

271 = Supporting Users and Troubleshooting a Microsoft Windows XP Operating System
272 = Supporting Users and Troubleshooting Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System
en 270 = Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional
en zoals gezegd 271 en 272 is MCDST
en eeehhh boeken??? Ik heb de 271 gedaan zonder boek en de 272 doe ik ook zonder. Van de 270 heb ik al een boek liggen. Maar ook hier denk ik dat ik niet veel in zal kijken. De verdere (290 en zo) zal ik wel wat meer in kijken.
Maar hier moet ik even bij zeggen dat ik al enige jaren als systeem beheerder gewerkt heb op Win98, W2K en WinXP machines, dus zijn die exames vrij makkelijk voor mij. Ik lees alleen de Cramsession door en doe wat proefexamens via Transcender.
272 = Supporting Users and Troubleshooting Desktop Applications on a Microsoft Windows XP Operating System
en 270 = Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional
en zoals gezegd 271 en 272 is MCDST
en eeehhh boeken??? Ik heb de 271 gedaan zonder boek en de 272 doe ik ook zonder. Van de 270 heb ik al een boek liggen. Maar ook hier denk ik dat ik niet veel in zal kijken. De verdere (290 en zo) zal ik wel wat meer in kijken.
Maar hier moet ik even bij zeggen dat ik al enige jaren als systeem beheerder gewerkt heb op Win98, W2K en WinXP machines, dus zijn die exames vrij makkelijk voor mij. Ik lees alleen de Cramsession door en doe wat proefexamens via Transcender.
Verwijderd
Gewoon geslaagd gisteren voor me 70-501 met 1000 punten 
had dat echt niet verwacht was ook mijn eerste keer met die score, ben nu aanvullende MCTS geworden
had dat echt niet verwacht was ook mijn eerste keer met die score, ben nu aanvullende MCTS geworden
Verwijderd
ook veel RASMADG0BLIN schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:31:
Nou morgen is het eindelijk zover. Na een maand proberen een examen geboekt te krijgen ga ik morgen voor mijn 70-291.
Da's toch hostingt Windows Server 2003 of zoiets?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:08:
Gewoon geslaagd gisteren voor me 70-501 met 1000 punten
Is ie een beetje te doen? Wat wordt er zoal gevraagd?
Verwijderd
Windows based Hosting jaYanze schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:12:
[...]
Da's toch hostingt Windows Server 2003 of zoiets?
Is ie een beetje te doen? Wat wordt er zoal gevraagd?
veel IIS en .NET gerelateerde vragen en de structuur (clustering NLB en de key components zoals MOM, ADS etc.)
Gewoon zonder testkings oid gehaald, was nl verplichte cursus vanuit me werkgever om MS Hosting Partner te worden
Nu maar weer verder met waar ik mee bezig was, de 294
Verwijderd
Ik verwacht de boeken ook niet echt te gebruiken.Roman schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:15:

Yup, 2 stuks, en de nodige praktijkervaring met Vista. Het zou dus goed moeten gaan.
Klopt. Maar heb hem gehaald net met 820 punten.
Toch wel tevreden mee.
Vandaag de 70-294 gedaan bij New Horizons in Rottedam. 826 punten 
Ben er erg blij mee. Nu nog de 70-297 ter afronding van MCSE. Daarna nog evt 70-285 om MCSE+Messaging te zijn.
---
Toevoeging wat meer info over het examen:
- 42 vragen totaal
- 4 sims (die vlgs mij ook in testking stonden, maar had ze niet allemaal gedaan tijdens het leren)
- veel testking vragen (dit keer geen nieuwe vragenset, zoals ik bij 70-293 had)
- veeeeel, heel veel, group policy vragen
Ben er erg blij mee. Nu nog de 70-297 ter afronding van MCSE. Daarna nog evt 70-285 om MCSE+Messaging te zijn.
---
Toevoeging wat meer info over het examen:
- 42 vragen totaal
- 4 sims (die vlgs mij ook in testking stonden, maar had ze niet allemaal gedaan tijdens het leren)
- veel testking vragen (dit keer geen nieuwe vragenset, zoals ik bij 70-293 had)
- veeeeel, heel veel, group policy vragen
[ Voor 45% gewijzigd door Helsie op 15-01-2008 20:33 ]
Verwijderd
Welke boeken?SkiFan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:02:
[...]
Yup, 2 stuks, en de nodige praktijkervaring met Vista. Het zou dus goed moeten gaan.
Ik moet over 2 weken geloof ik en heb het MSPRESS boek doorgewerkt. Ik heb ook al enige tijd ervaring met Vista maar ik moet eerlijk toegeven dat er veel dingen voorbij kwamen die ik nooit gebruikt heb.
Die van MSPress en die van Sybex.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:20:
[...]
Welke boeken?
Ik moet over 2 weken geloof ik en heb het MSPRESS boek doorgewerkt. Ik heb ook al enige tijd ervaring met Vista maar ik moet eerlijk toegeven dat er veel dingen voorbij kwamen die ik nooit gebruikt heb.
Verwijderd
Hoeveel vragen krijg je op 70-291, en hoeveel is daar simulation van ??MADG0BLIN schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
[...]
Klopt. Maar heb hem gehaald net met 820 punten.![]()
Toch wel tevreden mee.
Verwijderd
Is bij ons ook...Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:16:
Nieuwe medewerkers moeten in de eerste 4 weken ITIL halen.
En dan liefst binnen 6 maanden eerst 70-271 en 70-272 en daarna nog 70-270
Het volgende half jaar moeten ze dan 70-290 en 70-291 halen.
Als je die doelstelling haalt krijg je een bonus (salaris verhoging)
Daarna mag je ook MCSE doen, maar dan moet je wel een studie overeenkomst aangaan. MCDST en MCSA heb je dus geen studie schuld bij opgelopen bij ons.
Verwijderd
Welk studie materiaal heb je gebruikt voor de 501? Een MS Press boek is niet aanwezig ..Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:18:
[...]
Windows based Hosting ja
veel IIS en .NET gerelateerde vragen en de structuur (clustering NLB en de key components zoals MOM, ADS etc.)
Gewoon zonder testkings oid gehaald, was nl verplichte cursus vanuit me werkgever om MS Hosting Partner te worden
Nu maar weer verder met waar ik mee bezig was, de 294
Of heb je het alleen moeten doen met de course?
46. Ik kreeg 3 simulations. Een over RRAS met het aanpassen van een inbound connection, toevoegen route en nog iets. Daarnaast wat over aanpassen en delegation van rechten. De andere weet ik zo niet eens meer.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:01:
[...]
Hoeveel vragen krijg je op 70-291, en hoeveel is daar simulation van ??
Lijkt op dat bedrijf waar ik werk. Alleen ik wil mijn MCSA binnen 2 maanden wel gehaald hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:08:
[...]
Is bij ons ook...
Nieuwe medewerkers moeten in de eerste 4 weken ITIL halen.
En dan liefst binnen 6 maanden eerst 70-271 en 70-272 en daarna nog 70-270
Het volgende half jaar moeten ze dan 70-290 en 70-291 halen.
Als je die doelstelling haalt krijg je een bonus (salaris verhoging)
Daarna mag je ook MCSE doen, maar dan moet je wel een studie overeenkomst aangaan. MCDST en MCSA heb je dus geen studie schuld bij opgelopen bij ons.
(en ik bouw zoalng ik in het MCSE traject blijf geen studieschuld op, alleen als ik dure examens doe zoals redhat e.d.)
Verwijderd
Volgende week ga ik op voor mijn 70-290 examen
Weet iemand hoeveel vragen je precies krijgt? En misschien nog een aandachts puntje welke hoofdstukken goed zijn om nog even door te lezen?
Verwijderd
alleen de course en 2576A van MicrosoftVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:
[...]
Welk studie materiaal heb je gebruikt voor de 501? Een MS Press boek is niet aanwezig ..
Of heb je het alleen moeten doen met de course?
Wat bedoelen ze bij Microsoft met die technical levels van presentaties en sessies?
-
Ik heb een doc gevonden mbt de levels van webcasts. Geldt dit ook voor gewone sessies?
Help and Support
-
Ik heb een doc gevonden mbt de levels van webcasts. Geldt dit ook voor gewone sessies?
Help and Support
[ Voor 50% gewijzigd door Helsie op 16-01-2008 10:04 ]
Verwijderd
Ik heb in december 55 vragen gehad, waarvan er 5 simulatie's waren.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:47:
Volgende week ga ik op voor mijn 70-290 examenWeet iemand hoeveel vragen je precies krijgt? En misschien nog een aandachts puntje welke hoofdstukken goed zijn om nog even door te lezen?
Nevocom? zoek ook ff in dit topic op eerdere posts van mij. Ik heb ook een aantal simulaties kunnen beschrijven van 70-291. Wellicht kan je daar nog wat mee.
ben niet gek, ik ben een koekie!
In de beta zaten er geloof ik 80, ik denk dat jij er 40 krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:07:
morgen doe ik de 70-649 weet iemand hoeveel vragen het hier betreft??
Maar wat maakt het aantal vragen nou uit?
Verwijderd
omdat ik het altijd lastig vind als er teveel vragen zijn. kan ik mijn concentratie niet goed vasthouden
Gewoon steviger vast pakken dan....Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:
omdat ik het altijd lastig vind als er teveel vragen zijn. kan ik mijn concentratie niet goed vasthouden
Maar 60 vragen vind ik ook zo'n beetje de max. 80 is wel heel veel (en je mag er geen koffie tussen door drinken he...)
Vandaag geslaagd voor 70-298 met 973 punten.
Nog 1 examen te gaan (70-299) en dan ben ik MCSE. Ik hoop dat het alleen goed gaat bij Microsoft. Ik heb alle voorgaande examens gedaan bij Pearson Vue en dat kan dus nu niet meer. Deze heb ik gedaan bij Prometric dus. Op je Resultaten overzicht dat je krijgt staat dus nu ook een ander Candidate ID. Dit was altijd gelijk aan mijn MCP ID. Nu dus niet meer. Maar even een paar weekjes wachten hoe Microsoft dit verwerkt.
Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
Nog 1 examen te gaan (70-299) en dan ben ik MCSE. Ik hoop dat het alleen goed gaat bij Microsoft. Ik heb alle voorgaande examens gedaan bij Pearson Vue en dat kan dus nu niet meer. Deze heb ik gedaan bij Prometric dus. Op je Resultaten overzicht dat je krijgt staat dus nu ook een ander Candidate ID. Dit was altijd gelijk aan mijn MCP ID. Nu dus niet meer. Maar even een paar weekjes wachten hoe Microsoft dit verwerkt.
Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
Onderstaand las ik vanmiddag op het blog van de MCP Community Marketing Manager :
Iemand die beroemd gaat worden?
So I’m talking with Liana Antanovich, our Senior Product Marketing Manager for Microsoft certifications. Liana wants to help tell your stories to a bigger audience. Microsoft learning is currently looking to interview those who work in the IT industry on their work experience as Microsoft Certified Professionals. If you hold certifications as a MSITP, MCPD, and MCTS in the following technologies such as Microsoft Visual Studio, Microsoft Exchange Server, Microsoft SQL Server, Microsoft Windows Server, Microsoft Forefront, Microsoft Systems Center/Infrastructure, or Microsoft Vista, we want to hear from you.
If you’re interested in telling your success stories, and you get selected for an interview, you’ll find your story published on Microsoft’s websites and portals. We’ll make your story into a case study that will be provided to Microsoft’s largest enterprise customers. Talk about a career boost.
What we want to know is: Who you are, and what you can do with Microsoft’s new generation of certifications. Please send your inquiries to me by January 30, 2008, at georgeop@microsoft.com.
George, MCP Guy
Verwijderd
Roman schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:30:
[...]
Gewoon steviger vast pakken dan....![]()
Maar 60 vragen vind ik ook zo'n beetje de max. 80 is wel heel veel (en je mag er geen koffie tussen door drinken he...)
Volgens die posting moet je (bv) MCTS in System Center zijn, maar de uitslagen van die beta's zijn nog niets eens binnenTheVMaster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:41:
Onderstaand las ik vanmiddag op het blog van de MCP Community Marketing Manager :
[...]
Iemand die beroemd gaat worden?
whehehe ja ik zag het ookYanze schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:57:
[...]
Volgens die posting moet je (bv) MCTS in System Center zijn, maar de uitslagen van die beta's zijn nog niets eens binnen
Is dat forefront moeilijk?TheVMaster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:42:
[...]
whehehe ja ik zag het ookMaar Windows Vista, Server 2008 en/of Forefront kun je al wel hebben ('k moet alleen de laatste nog
)
Ik kwam het vandaag weer eens in de sharepointcursus 5061 tegen die ik aan het geven was.
En ik wil me er toch wel eens in verdiepen en dan ook gelijk maar TS erin worden ofzo
Ps die sessie op 6 maart is 99 euro.
Maar ja de baas zal dat wel betalen
Hmm...is dat ergens gepubliceerd al (behalve op het blog van Tony dan)?RagEnigma schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:48:
[...]
Is dat forefront moeilijk?
Ik kwam het vandaag weer eens in de sharepointcursus 5061 tegen die ik aan het geven was.
En ik wil me er toch wel eens in verdiepen en dan ook gelijk maar TS erin worden ofzo
Ps die sessie op 6 maart is 99 euro.
Maar ja de baas zal dat wel betalen
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2008 20:45 ]
Same here, ik las overigens ergens op Trika's blog dat de 70-649 nu 55 vragen heeftTheVMaster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:42:
[...]
whehehe ja ik zag het ookMaar Windows Vista, Server 2008 en/of Forefront kun je al wel hebben ('k moet alleen de laatste nog
)
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ik heb George een e-mail gestuurd enneh...ik ben binnenYanze schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:57:
[...]
Volgens die posting moet je (bv) MCTS in System Center zijn, maar de uitslagen van die beta's zijn nog niets eens binnen
Exam ID Description Date Completed
294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure Jan 15, 2008
Best snel bijgewerkt
Vandaag goedkeuring gehad om ook naar de IT HerOlympics te gaan op 6 maart (incl vergoeding natuurlijk
). Morgen meteen effe aanmelden.
294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure Jan 15, 2008
Best snel bijgewerkt
Vandaag goedkeuring gehad om ook naar de IT HerOlympics te gaan op 6 maart (incl vergoeding natuurlijk
Verwijderd
Ik hoorde het gerucht dat de examens schijnen te veranderen na 1 maart. Heeft iemand daar iets van mee gekregen? Want online vind ik hier absoluut geen bevestiging van.
CoolHelsie schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:08:
Exam ID Description Date Completed
Best snel bijgewerkt
Vandaag goedkeuring gehad om ook naar de IT HerOlympics te gaan op 6 maart (incl vergoeding natuurlijk). Morgen meteen effe aanmelden.
Geen idee ik kreeg het in mijn mail gisteren.TheVMaster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:29:
[...]
Hmm...is dat ergens gepubliceerd al (behalve op het blog van Tony dan)?
Topics
Virtualisatie – implementatie van de nieuwe Hyper-V toepassing
beheer – mogelijkheden van de nieuwe Server Manager, Server Core en Powershell
applicatieplatform – Internet Information Server 7, de nieuwe clustering mogelijkheden en Terminal Services
ontwikkelen met nieuwe tools voor .NET Framework en alles over LINQ (Language Integrated Query)
in teamverband ontwikkelen - uitbreidingen en verbeteringen in Visual Studio Team System 2008
Resource Management, Database Compression en Database Policies (Declaritive Management)
nieuwe reporting functionaliteit, vernieuwde Analysis Service Designer en Business Intelligence Integratie met Office
Extra's
u ontvangt:
de complete software van de drie producten*
een boek naar keuze van MS Press
de content van deze unieke dag*
De kosten voor dit evenement bedragen 99,- Euro (ex. BTW).
Waar kun je je registreren btw? 'k zoek de link nog voor m'n blog.....RagEnigma schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:22:
[...]
Geen idee ik kreeg het in mijn mail gisteren.
Topics
Virtualisatie – implementatie van de nieuwe Hyper-V toepassing
beheer – mogelijkheden van de nieuwe Server Manager, Server Core en Powershell
applicatieplatform – Internet Information Server 7, de nieuwe clustering mogelijkheden en Terminal Services
ontwikkelen met nieuwe tools voor .NET Framework en alles over LINQ (Language Integrated Query)
in teamverband ontwikkelen - uitbreidingen en verbeteringen in Visual Studio Team System 2008
Resource Management, Database Compression en Database Policies (Declaritive Management)
nieuwe reporting functionaliteit, vernieuwde Analysis Service Designer en Business Intelligence Integratie met Office
Extra's
u ontvangt:
de complete software van de drie producten*
een boek naar keuze van MS Press
de content van deze unieke dag*
De kosten voor dit evenement bedragen 99,- Euro (ex. BTW).
Zo, vanmorgen 71-646 én 71-647 gedaan, heb het nu wel even gehad met al die vragen.
WSUS, TS, ADCS, ADFS, Backup, Hyper-V, GPO, OU, DFS ... om maar wat te noemen
WSUS, TS, ADCS, ADFS, Backup, Hyper-V, GPO, OU, DFS ... om maar wat te noemen

6 maart a.s. wordt een aantal nieuwe producten van Microsoft gelanceerd, waaronder natuurlijk Windows Server 208. Jij kunt hier ook bij aanwezig zijn, schrijf je snel in via onderstaande link..

Sprekers
Inspirerende nationale en internationale topsprekers en Microsoft-experts uit verschillende gewichtsklassen betreden de arena van IT HerOlympics, waaronder: John Craddock, Gerd Drapers, Brian Delahunty, Steffen Krause, Ronald Beekelaar, Ruud de Jonge, Steve Lamb, Tony Krijnen en Daniël van Soest.
Gadgets
U krijgt onderstaande zaken mee bij aanwezigheid op het evenement :
- Windows Server 2008 Enterprise RTM Bits (64 + 32bit) + product key (software is ‘for internal testing & evaluation only’)
- Visual Studio 2008 Standard RTM Bits - NFR FPP.
- SQL Server 2008 CTP 5.0 with standard eval EULA (plus een voucher voor de final bits wanneer die beschikbaar zijn)
- MS Press boek naar keuze
- De content van deze unieke dag (**)
De kosten van dit evenement bedrage € 99,00 (excl. BTW)
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein
** U krijgt van een aantal sessies de presentaties/content mee. Op basis van het definitieve programma wordt dit bekend gemaakt
Verwijderd
Ik zit met de volgende vraag betreft het examen:
Zijn alle examens gelijk kwa scores dus minimaal 700 punten
Het aantal vragen kan verschillende per examen module ,in mijn geval voor de 70-290 iets van 55 vragen.
Het aantal vragen kan verschillende per examen module ,in mijn geval voor de 70-290 iets van 55 vragen.
Verwijderd
Je moet ind. voor alle MS examen minimaal 700 punten behalen.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:41:
Ik zit met de volgende vraag betreft het examen:
Het aantal vragen en de tijd is per module wel verschillend.
Voor 70-290 heb je 4 uur en 30 min.. en krijg je +/- 55 vragen
Voor 70-291 heb je 4 uur en 45 min.. en krijg je +/- 46 vragen
Alle voorgaande andere examens weet ik zo niet meer uit me hoofd
Ben zelf helaas vandaag gezakt voor 70-291.
Volgende keer maar weer beter...
Verwijderd
Vanmiddag even een proef examen gedaan met uiteindelijk 773 punten gehaald. Kwa tijd zat ik ruim binnen die 4,5 uur. Jammer dat de score niet hoger was....dit weekend ff verder stampen. Moet minimaal 800 punten halen om met een lekker gevoel aan het examen te beginnen.
Ps sucks dat je gezakt bent maar je hebt als het goed is nog je second shot
Ps sucks dat je gezakt bent maar je hebt als het goed is nog je second shot
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:48:
[...]
Je moet ind. voor alle MS examen minimaal 700 punten behalen.
Verwijderd
Jammer iddVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:48:
[...]
Je moet ind. voor alle MS examen minimaal 700 punten behalen.
Heeft er iemand al 70-622 gedaan ? Zoja, wat zijn de zwaartepunten bij de vragen ? Nog dingen waar je speciaal op moet letten ?
BVD, Robert
BVD, Robert
Yes. gisteren 70-298 gehaald met 973 punten.
Nieuwe MCSE'er meld zich
Nieuwe MCSE'er meld zich
You can't free a fish from water.
Gefeliciteerddigit7722 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:15:
Yes. gisteren 70-298 gehaald met 973 punten.
Nieuwe MCSE'er meld zich
Wie heeft er ervaring met de bootcamps/ fasttracks en hoe beviel dat?
Ik wil namelijk MCSA halen (eventueel volgend of eind van het jaar upgraden naar MSCE) maar wil daar niet een half jaar over doen. Bij sommige trainingscentra kun je een traject volgen met vaste dagen.
Ik snap heus wel dat het een week beunen en zwoegen is, maar dat heb ik er voor over.
Op zich vind ik het klassikaal volgen van de lessen ook wel prettig.
Zit dus te twijfelen of ik over een heel jaar zelf de losse cursussen ga volgen of maar gewoon in een keer een paar dagen een snel traject.
Ik wil namelijk MCSA halen (eventueel volgend of eind van het jaar upgraden naar MSCE) maar wil daar niet een half jaar over doen. Bij sommige trainingscentra kun je een traject volgen met vaste dagen.
Ik snap heus wel dat het een week beunen en zwoegen is, maar dat heb ik er voor over.
Op zich vind ik het klassikaal volgen van de lessen ook wel prettig.
Zit dus te twijfelen of ik over een heel jaar zelf de losse cursussen ga volgen of maar gewoon in een keer een paar dagen een snel traject.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ben pas begonnen aan een zelfstudie mcsa/mcse. Ik heb gekozen voor de messaging certificering omdat ik mij in exchange wil specialiseren.
Wat ik mij afvroeg. Om en MCSE te behalen heb je 7 exames nodig. Om MCSE Messaging te worden heb je 8 exames nodig.
Je kan denken ik ga voor de standaard MCSE want dat traject is korter. Maar toch wil ik denk ik voor de Messaging gaan voor meer specialisme.
Doen meer mensen dit?
Wat ik mij afvroeg. Om en MCSE te behalen heb je 7 exames nodig. Om MCSE Messaging te worden heb je 8 exames nodig.
Je kan denken ik ga voor de standaard MCSE want dat traject is korter. Maar toch wil ik denk ik voor de Messaging gaan voor meer specialisme.
Doen meer mensen dit?
Korte vraag;
Volgens mijn werkgever, krijg ik voor het afleggen van Microsoft examens een voucher en kan ik thuis het exam doen!
Klopt dit?
In die zin; kan dit überhaupt?
Volgens mij kan/mag dit helemaal niet, want als dit waar is kun je in no-time MCDST, MCSA, MCSE, MCSE+ etc. etc. zijn...
Volgens mijn werkgever, krijg ik voor het afleggen van Microsoft examens een voucher en kan ik thuis het exam doen!
Klopt dit?
Volgens mij kan/mag dit helemaal niet, want als dit waar is kun je in no-time MCDST, MCSA, MCSE, MCSE+ etc. etc. zijn...

| Security Management |
Kan niet, examens moet je in een examen-centrum doen. Wellicht bedoelen ze het volgen van online-cursussen ?
hehe welke werkgever is dit?bord4kop schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:12:
Korte vraag;
Klopt dit?
Check net de Prometric website en het blijkt dat ik ben geslaagd voor:
71-400 System Center Operations Manager, configuring.
*woepie*
*woepie*
Ach, dat specialisme is "alleen" maar 1 of 2 electives die dan verplicht zijn. Dus als je de normale examens doet ben je MCSE, doe je er nog 1 of 2 bij heb je een specialisme. Het klinkt zwaarder dan het is (zeg je als je het al gehaald hebtCabo schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:30:
Ben pas begonnen aan een zelfstudie mcsa/mcse. Ik heb gekozen voor de messaging certificering omdat ik mij in exchange wil specialiseren.
Doen meer mensen dit?
Oh ik begrijp het al. Je bent inderdaad al mcse'er.
Ik ben pas begonnen met het mcsa traject en heb de self-paced 70-290 boek aangeschaft. Daarbij heb ik ook de beschikking tot nuggets video's. Het is dus de bedoeling dat ik heel het boek doorneem en dit toepas op een windows 2003 server. En eventueel op het werk kan ik ook het één en ander toepassen wat ik geleerd heb.
Ik hoop in februari de stof te beheersen en in maart examen af te leggen.
Ik ben pas begonnen met het mcsa traject en heb de self-paced 70-290 boek aangeschaft. Daarbij heb ik ook de beschikking tot nuggets video's. Het is dus de bedoeling dat ik heel het boek doorneem en dit toepas op een windows 2003 server. En eventueel op het werk kan ik ook het één en ander toepassen wat ik geleerd heb.
Ik hoop in februari de stof te beheersen en in maart examen af te leggen.
Gefeliciteerd! Ehh..wanneer had je die ook alweer gedaan?Yanze schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:06:
Check net de Prometric website en het blijkt dat ik ben geslaagd voor:
*woepie*
Hmm..bij mij staan ze nog allemaal op Tested :
- 71-401 TS: MS System Center Configuration Manager, Configuring (17-12)
- 71-646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator (17-01)
- 71-647 Pro: Windows Server 2008, Enterprise Administrator (17-01)

- 70-557 TS: Microsoft Forefront Client and Server, Configuring
Gelukkig krijg ik 31 jan wel gelijk de uitslag van de 557 mee
[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 18-01-2008 19:37 ]
26 oktober 2007TheVMaster schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Gefeliciteerd! Ehh..wanneer had je die ook alweer gedaan?
71-401, 71-646 en 71-647 staan bij mij ook nog op Tested.
Verwijderd
Nou ik denk dat ik een complete black-out heb gehad.
Alle andere examens heb ik net zo geleerd als deze en allemaal met in de 900 gehaald.
70-270 --> 925
70-271 --> 982
70-272 --> 949
70-290 --> 911
en nu dus 70-291 afgerond met 401 punten. Dus ja, echt dik te min.
Dus denk dat ik gewoon black-out had.
Maar euh, wat is een second shot.
Ik moet gewoon bij me werkgever een nieuw voucher aanvragen, en dan kan ik weer gewoon een datum plannen. pas als ik de tweede keer zak, moet ik het voucher zelf betalen.
Waren de 646 en 647 een beetje te doen?TheVMaster schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Gefeliciteerd! Ehh..wanneer had je die ook alweer gedaan?
Hmm..bij mij staan ze nog allemaal op Tested :
- 71-401 TS: MS System Center Configuration Manager, Configuring (17-12)
- 71-646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator (17-01)
- 71-647 Pro: Windows Server 2008, Enterprise Administrator (17-01)
Ja hoor, ik heb er een beter gevoel over dan over 71-649 (waar ik ook voor geslaagd ben)RagEnigma schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:28:
[...]
Waren de 646 en 647 een beetje te doen?
646 was meer gericht op lokale server aangelegenheden en 647 meer design/enterprise achtig.
Zelf vond ik 647 iets makkelijker als 646, maar dat kan persoonlijk zijn.
Ik heb gister de plandatum gehad voor de eerste examen van MCDST (70-271) op 07-02 bij Prometric.
Ik heb enkel het boek van sybex gebruikt om te studeren, en de examens op de bijgeleverde cd-rom.
Is dit ongeveer wat ik moet verwachten? Of is een examen véél anders en raden jullie mij nog andere media aan?
Ik heb enkel het boek van sybex gebruikt om te studeren, en de examens op de bijgeleverde cd-rom.
Is dit ongeveer wat ik moet verwachten? Of is een examen véél anders en raden jullie mij nog andere media aan?
http://specs.tweak.to/5253
Dat had ik ook idd....maar ik vond ze ook beter te doen (meer bekende dingen, zaken die ook al ongeveer in Win2k3 zaten)...Yanze schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:32:
[...]
Ja hoor, ik heb er een beter gevoel over dan over 71-649 (waar ik ook voor geslaagd ben)
646 was meer gericht op lokale server aangelegenheden en 647 meer design/enterprise achtig.
Zelf vond ik 647 iets makkelijker als 646, maar dat kan persoonlijk zijn.
true!TheVMaster schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:58:
[...]
Dat had ik ook idd....maar ik vond ze ook beter te doen (meer bekende dingen, zaken die ook al ongeveer in Win2k3 zaten)...
Moet trouwens wel zeggen dat ik de nieuwe generatie examens stukken beter/leuker vind dan de oudere. De echte weetjes hebben ze er wel uitgehaald, daar wordt niet echt meer naar gevraagd. En de vragen zijn ook wat relevanter/interessanter dan voorheen.
De stof van 70-291 is mijns inziens zoveel uitgebreider en complexer dat het examen niet echt in 1 lijn gezien kan worden met de 270/290...Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:11:
[...]
Nou ik denk dat ik een complete black-out heb gehad.
Alle andere examens heb ik net zo geleerd als deze en allemaal met in de 900 gehaald.
70-270 --> 925
70-271 --> 982
70-272 --> 949
70-290 --> 911
en nu dus 70-291 afgerond met 401 punten. Dus ja, echt dik te min.
Dus denk dat ik gewoon black-out had.
2nd shot had je al moeten registreren vóór je eerste poging, dus inmiddels is het niet meer interessant voor je wat het überhaupt inhoudt.Maar euh, wat is een second shot.
Ik moet gewoon bij me werkgever een nieuw voucher aanvragen, en dan kan ik weer gewoon een datum plannen. pas als ik de tweede keer zak, moet ik het voucher zelf betalen.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de leer-patronen van mensen die een MCSE traject via zelfstudie doen. Zetten jullie aan het begin van een module op een rijtje wanneer je welk hoofdstuk gedaan wil hebben, of is het gewoon rammen tot het af is? Eigenlijk heb ik zelf normaal gesproken 2 avonden in de week gepland dat ik ga zitten leren, maar door het ontbreken van concrete leerdoelen heb ik vaak langer over een module gedaan dan nodig is. Nu wil ik voor 70-297 een plannetje opstellen wanneer ik welk hoofdstuk gelezen en geoefend wil hebben. Ben benieuwd hoe dat voor me uit gaat pakken.
297 is ook een heel ander examen dan de rest.
Uh ja, dat heb ik ook gehoord. Meer info, tips misschien?paella schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:53:
297 is ook een heel ander examen dan de rest.
Genoeg daarover te vinden in eerder postings in dit topic
Verwijderd
Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan om een thuisstudie te doen.
Dan begin ik met de vista (70-620) certificatie.
Mijn vragen zijn:
-Hoeveel vragen zitten er ca. in een examen?
-Als je alle vragen hebt beantwoord weet je dan gelijk ofdat je geslaagt bent?
-Als je leert via een cbt nuggets cd-rom is het dan nog verstandig om een boek te kopen en door te leren?
Mijn vragen zijn:
-Hoeveel vragen zitten er ca. in een examen?
-Als je alle vragen hebt beantwoord weet je dan gelijk ofdat je geslaagt bent?
-Als je leert via een cbt nuggets cd-rom is het dan nog verstandig om een boek te kopen en door te leren?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 19:04 ]
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:03:
Ik heb een vraagje.
Mijn vragen zijn:
-Hoeveel vragen zitten er ca. in een examen? >>> Verschild per examen
-Als je alle vragen hebt beantwoord weet je dan gelijk ofdat je geslaagt bent? >>> Ja, behalve bij beta-examens volgens mij
-Als je leert via een cbt nuggets cd-rom is het dan nog verstandig om een boek te kopen en door te leren? >>> Vind ik van wel
AULXJMHR
ook belangrijk: kijk naar de beschrijving van het examen op de Microsoft site en vooral: speel er zelf mee op echte (of virtuele) machines.
Dit topic is gesloten.