[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 46.346 views sinds 30-01-2008

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:21:
LOL hmm..op uitnodiging van een mede-tweakers? Ben je met die tweaker meegegaan of tipte die hier over de sessie ;)

* TheVMaster wijst naar zichzelf Was ik niet die mede-tweakert? :+
Heb zn uitnodiging over mogen nemen... :) volgens mij was jij dat niet overigens :P

edit:

ff gechecked en idd was jij het niet maar Hoedje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door D3NN1S op 21-12-2007 13:57 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10 11:08

BFS

Rude awakening

TheVMaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:34:
hmm..ik heb zojuist 2 beta-examencodes ontvangen van Microsoft ;)
Van MS zelf? Of heb je aan wat touwtjes getrokken bij Trika? ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11 19:26

TheVMaster

Moderator WOS
D3NN1S schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:55:
[...]

Heb zn uitnodiging over mogen nemen... :) volgens mij was jij dat niet overigens :P

edit:

ff gechecked en idd was jij het niet maar Hoedje ;)
LOL dat kan ook...maakt ook niet uit eigenlijk :+ Jij hebt ook lekker een licentie gekregen ;)
BFS schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:20:
[...]

Van MS zelf? Of heb je aan wat touwtjes getrokken bij Trika? ;)
Eh.....laten we het erop houden dat ik aan 2 touwtjes heb getrokken en aan het ene touwtje zat een mogelijke publieke beschikbaarheid van de codes (maar dat is nog niet zeker), aan het andere touwtje zaten idd 2 codes :+

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2007 16:23 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

* BFS wil ook aan touwtjes leren trekken...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:58
TheVMaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:27:
[...]

Die info klopt niet. Je moet de 648 of 649 te doen om je respectievelijk je MCSA of MCSE 2003 te upgraden. Dan nog bv. de 620 en dan de 646 en/of 647 voor respectievelijk Server Admin of Enterprise Admin....

Je moet beide examens doen om beide titels te halen (anders deedt ik er ook maar één natuurlijk :+)
Ja ok die 649 heb ik al en ik heb de 621 gedaan en dat is een mooie vervanging voor de 620.
Maar ik vind het wel raar dat Microsoft overal bij het MCSE upgrade verhaal het niet heeft over de 646 maar alleen over de 647 waarbij ik dus het idee kreeg dat de 646 dus overbodig zou zijn.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BFS schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:46:
* BFS wil ook aan touwtjes leren trekken...
Da's toch niet zo moeilijk : Je pakt een stuk touw en je trekt er aan :+
RagEnigma schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:14:
[...]

Ja ok die 649 heb ik al en ik heb de 621 gedaan en dat is een mooie vervanging voor de 620.
Maar ik vind het wel raar dat Microsoft overal bij het MCSE upgrade verhaal het niet heeft over de 646 maar alleen over de 647 waarbij ik dus het idee kreeg dat de 646 dus overbodig zou zijn.
Hmm...tijdens de Live Meeting sessie over Win2k8 hebben ze het evenveel over de 646 als de 647 gehad. Het upgradeverhaal slaat alleen op de 648 en 649 voor zover ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2007 19:36 ]

• RagEnigma
TheVMaster schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:34:

Hmm...tijdens de Live Meeting sessie over Win2k8 hebben ze het evenveel over de 646 als de 647 gehad. Het upgradeverhaal slaat alleen op de 648 en 649 voor zover ik weet.
Voor mij is enterprise admin een beetje gelijkwaardig aan MCSE
en server admin een beetje gelijkwaardig aan MCSA

Dat upgrade verhaal wat MS nu geeft is gewoon om alleen TS in 2008 te worden en als je de 649 doet heb je 1 hele TS titel meer maar dat vind ik geen vet verschil.

Ik zie dus nog steeds niet echt waarom iemand naast enterprise admin ook server admin zou moeten worden behalve als je titel horny bent :)
Voor je baas heeft het volgens mij namelijk ook geen meerwaarde omdat als je enterprise admin bent je verondersteld word dat je het server admin ook wel zou kunnen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:52:
[...]

Voor mij is enterprise admin een beetje gelijkwaardig aan MCSE
en server admin een beetje gelijkwaardig aan MCSA

Dat upgrade verhaal wat MS nu geeft is gewoon om alleen TS in 2008 te worden en als je de 649 doet heb je 1 hele TS titel meer maar dat vind ik geen vet verschil.

Ik zie dus nog steeds niet echt waarom iemand naast enterprise admin ook server admin zou moeten worden behalve als je titel horny bent :)
Voor je baas heeft het volgens mij namelijk ook geen meerwaarde omdat als je enterprise admin bent je verondersteld word dat je het server admin ook wel zou kunnen.
ehh..je hebt btw 3 TS titels met de 649. Ja..misschien heb je wel gelijk, maarja als je ze gratis in Beta kunt doen waarom niet dan he... :)

• RagEnigma
TheVMaster schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:11:
[...]

ehh..je hebt btw 3 TS titels met de 649. Ja..misschien heb je wel gelijk, maarja als je ze gratis in Beta kunt doen waarom niet dan he... :)
Je hebt er inderdaad 3 i know.
Ging mij erom dat je er 1 meer had dan de mcsa upgrade.
Gratis is altijd goed. Je bent een Nederlander of niet :)

Gelukkig betaal ik zelf ook niets ervoor en krijgt mijn baas korting omdat ik MCT ben.
Maar om een examen te gaan voorbereiden waar ik niks aan heb blijft natuurlijk zonde van de tijd.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:49:
[...]

Je hebt er inderdaad 3 i know.
Ging mij erom dat je er 1 meer had dan de mcsa upgrade.
Gratis is altijd goed. Je bent een Nederlander of niet :)

Gelukkig betaal ik zelf ook niets ervoor en krijgt mijn baas korting omdat ik MCT ben.
Maar om een examen te gaan voorbereiden waar ik niks aan heb blijft natuurlijk zonde van de tijd.
Ach...wie betaald tegenwoordig wel voor die examens :+

Maar idd...een examen doen waar je niets aan hebt is natuurlijk zonde van de tijd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:17
TheVMaster schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:39:
[...]

Ach...wie betaald tegenwoordig wel voor die examens :+
ik...ik betaal altijd alles uit eigen zak :D dat doe ik uit principe

A wise man's life is based around fuck you

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:20
En wat is dat principe?

No production networks were harmed during this posting

• Zwelgje
dat je zelf verantwoorlijk bent voor je eigen succes :) tis jouw leven, het zijn jouw certificaten en dientengevolge betaal ik ook alles zelf.

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Powershell schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:39:
[...]

dat je zelf verantwoorlijk bent voor je eigen succes :) tis jouw leven, het zijn jouw certificaten en dientengevolge betaal ik ook alles zelf.
Dus als jouw baas zegt "Ga examen X halen, wij betalen voor je" zeg je "Nee, laat maar, ik betaal zelf wel?" :D

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Powershell schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:39:
[...]

Beetje vreemd in mijn ogen, maar goed. It's your choice ;)
Yanze schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:32:
[...]
Dus als jouw baas zegt "Ga examen X halen, wij betalen voor je" zeg je "Nee, laat maar, ik betaal zelf wel?" :D
Ja..blijkbaar. 'k moet zeggen dat het er wel stevig in zou hakken bij mij. 'k heb afgelopen jaar meer dan € 10.000 studiekosten gemaakt (da's incl. m'n HBO Bedrijfskunde opleiding waar ik net mee begonnen ben) :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2007 22:39 ]

• paella
Als je zelfstudie doet en alleen examens hoeft te betalen, dan kan ik me dat nog redelijk voorstellen. Maar de duizenden euros die je aan klassikale cursussen kwijt kan zijn... dan snap ik het niet.

• Zwelgje
Yanze schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:32:
[...]
nu je het aanzwengeld, dat is idd wat ik zeg ja.... klinkt vreemd maar zo doe ik dat ja. :D

ik volg dan ook geen trainingen (niet nodig, ben autodidact heb alles zelf gehaald ) ik haal gewoon de examens, kost me een keer 160 euro per stuk

en ja dat kan in de papieren lopen, (nu zon 23 stuks gehaald ongeveer) maargoed het is voor op je eigen cv immers :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 24-12-2007 11:23 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 10:24

Phreak

KTM SuperDuke

Vanochtend Microsoft maar eens gebelt waarom m'n score nog niet is bijgescreven op m'n transcript. Die man vertelde mij dat mijn examen registratie id niet bekend is bij Microsoft. Waarschijnlijk is m'n score niet goed doorgekomen van m'n examencentrum. Hij gaat het examencentrum vragen om de score opnieuw te laten uploaden. Als het na een week nog niet is bijgeschreven moet ik opnieuw bellen.
Examen is van 30 november. :/

Noobmeter WoT: Froekie

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Bij welk instituut heb je examen gedaan?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Powershell schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:21:
[...]

nu je het aanzwengeld, dat is idd wat ik zeg ja.... klinkt vreemd maar zo doe ik dat ja. :D

ik volg dan ook geen trainingen (niet nodig, ben autodidact heb alles zelf gehaald ) ik haal gewoon de examens, kost me een keer 160 euro per stuk

en ja dat kan in de papieren lopen, (nu zon 23 stuks gehaald ongeveer) maargoed het is voor op je eigen cv immers :)
Tja...doen wij het niet zowat allemaal in zelfstudie. 'k bedoel de VMWare training moest (om het examen te mogen doen) klassikaal, evenals de HBO studie.

Maar om nu 23 x 140/160 euri af te tikken prive € 3680 pfff.... Ik vind overigens dat ik voor mijn werkgever een zekere meerwaarde krijg door te laten zien (dmv de examens) dat ik de stof beheers en daarom is het ook niet meer dan logisch dat de werkgever ook voor de kosten opdraait.

Mag ik vragen voor welke werkgever je werkt? Krijg jij soms al een behoorlijke bonus per maand, dus dat je de 320 euri die je per maand aan examenkosten kwijt bent niet merkt ofzo? :? Enneh...krijg je er bij sollicitaties ook vragen over dan? Ik bedoel krijg je meer salaris omdat ze geen studiekosten voor je hoeven te maken? :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-12-2007 21:20 ]

• Yanze
Wat ik in zelfstudie kan doen, doe ik ook in zelfstudie. Ik ga mijn baas niet laten opdraaien voor iets wat toch maar 'overbodig' is en wat ik net zo goed zelf kan. Maar bv voor mijn MCDBA heb ik wél alle SQL-cursussen willen volgen om het goed te leren begrijpen, zelfstudie zou in dat geval onvoldoende zijn geweest.

Maar zoals VMaster ook al aangeeft, je brengt extra geld op omdat je bepaalde certificeringen hebt, dus totaal geen reden om dat zelf te betalen ... of je moet freelancer oid zijn?

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-10 14:19
NC_Phreak schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:47:
Vanochtend Microsoft maar eens gebelt waarom m'n score nog niet is bijgescreven op m'n transcript. Die man vertelde mij dat mijn examen registratie id niet bekend is bij Microsoft. Waarschijnlijk is m'n score niet goed doorgekomen van m'n examencentrum. Hij gaat het examencentrum vragen om de score opnieuw te laten uploaden. Als het na een week nog niet is bijgeschreven moet ik opnieuw bellen.
Examen is van 30 november. :/
Bij mij duurde het ook lang (ook examen gedaan op 30 november). Eerst contact gehad met Microsoft en die vertelde mij dat ze nog geen gegevens hadden ontvangen. Toen een mail naar Prometric en zij hebben alsnog de gegevens doorgestuurd naar Microsoft en sinds een paar dagen is m'n transcript bijgewerkt.
Kan ik eindelijk mijn welcome kits aanvragen :)

• anthonov
  • Laatst online: 09-10-2023
MCSE:Security was ik al maar ik heb vandaag eens 70-351 (ISA2006) geprobeerd. Goed te doen. Lijkt erg op het ISA2004 examen (nou lijken ISA2004 en 2006 ook wel erg op elkaar) al zag ik toch wel wat nieuwe vragen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anthonov schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:12:
MCSE:Security was ik al maar ik heb vandaag eens 70-351 (ISA2006) geprobeerd. Goed te doen. Lijkt erg op het ISA2004 examen (nou lijken ISA2004 en 2006 ook wel erg op elkaar) al zag ik toch wel wat nieuwe vragen.
Enneh....mogen we nu Gefeliciteerd zeggen? :+

Verwijderd

Ik zie dat er hier mensen zijn die het 70-630 Sharepoint examen hebben gedaan.
Ik ben hard op zoek naar een test examen hiervoor maar kan deze nergens vinden (testking heeft deze niet op de site staan) heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden.
In eerdere posts lees ik dat er in ieder geval één is ik moet binnenkort op voor het examen.

Alvast bedankt!!

• RagEnigma
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:52:
Ik zie dat er hier mensen zijn die het 70-630 Sharepoint examen hebben gedaan.
Ik ben hard op zoek naar een test examen hiervoor maar kan deze nergens vinden (testking heeft deze niet op de site staan) heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden.
In eerdere posts lees ik dat er in ieder geval één is ik moet binnenkort op voor het examen.

Alvast bedankt!!
http://www.sadikhov.com/forum/index.php?showtopic=90096

zoek hier maar eens.
Hele forum is sowieso wel leuk niet alleen vanwege de testexamens maar ook om ervaringen van mensen na te lezen.

• anthonov
  • Laatst online: 09-10-2023
TheVMaster schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:31:
[...]

Enneh....mogen we nu Gefeliciteerd zeggen? :+
Oh, jazeker. :)

Verwijderd

Ok, bedankt RagEnigma ik ga daar eens even graven....

Precies wat ik zocht hiermee moet het lukken!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 16:17 ]

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ook ik ben nog 1 examen verwijderd van mijn MCSA titel. Ik had besloten deze te completeren met 70-236 Exchange 2007, nu begin ik toch aan deze keuze te twijfelen en de reden hiervoor is dat er nog weinig examen info is, ikzelf vind het prettig vragen te kunnen oefenen naast de theorie. Zijn er nog andere mensen die voor deze keuze staan en welke hebben jullie gekozen en welke argumenten hebben jullie daarvoor.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
artharpe schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:57:
Ook ik ben nog 1 examen verwijderd van mijn MCSA titel. Ik had besloten deze te completeren met 70-236 Exchange 2007, nu begin ik toch aan deze keuze te twijfelen en de reden hiervoor is dat er nog weinig examen info is, ikzelf vind het prettig vragen te kunnen oefenen naast de theorie. Zijn er nog andere mensen die voor deze keuze staan en welke hebben jullie gekozen en welke argumenten hebben jullie daarvoor.
Je weet dat je dan geen MCSA 2003: Messaging wordt? 70-236 Kan namelijk niet als onderdeel van het MCSA 2003: Messaging traject gebruikt worden. Ik was dit namelijk ook van plan maar doe nu toch eerst 70-284 Exchange 2003 (komende dinsdag) en later 70-236.

AULXJMHR

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01-11 15:08
Ik ben ook bezig met mijn mcsa. Ik heb besloten om exchange 2003 te doen en in februari / maart 2007.
We werken bij meerdere klanten met 2003 en gaan bijna over naar 2007 bij onze grootste klant.
Daarom wilde ik ze allebei hebben.

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
DPhoenix schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:11:
[...]
Ik was dit namelijk ook van plan maar doe nu toch eerst 70-284 Exchange 2003 (komende dinsdag)...
Succes dinsdag! Ik heb dat examen volgende week vrijdag.
Ben benieuwd hoe die gaat. Dit is het eerste examen wat ik ga doen waar ik geen training voor heb gevolgd (gewoon zelfstudie met testout enzo).. Daarna mag ik mijzelf ook MCSA'er noemen (hoop ik :p)

• xylonite
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb net te horen gekregen dat ik de 21ste op mag voor de 70-293.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Verwijderd

Ik lees nu pas (http://blogs.msdn.com/tri...ep-clam-and-carry-on.aspx) dat de beta codes voor de 71-646 en 71-647 uit zijn, maar als ik wil registreren, staan deze er niet tussen. Iemand uit België of Nederland die daar wel in geslaagd is?

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
artharpe schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:57:
Ik ook! ik doe ipv Exchange ISA 2004. Daarmee wordt je ook MCSA.
maar denk overigens dat ik daarna ook voor mezelf wel voor Exchange ga.

ben niet gek, ik ben een koekie!

• Yanze
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:51:
Ik lees nu pas (http://blogs.msdn.com/tri...ep-clam-and-carry-on.aspx) dat de beta codes voor de 71-646 en 71-647 uit zijn, maar als ik wil registreren, staan deze er niet tussen. Iemand uit België of Nederland die daar wel in geslaagd is?
Ja hoor, heb ze gewoon beide gescheduled op 17-01 in Nederland.
Website van Prometric zuigt nogal, telefonisch schijnt het allemaal beter te gaan ;)

Verwijderd

Voor mijn 70-271 & 70-272 heb ik nu het boek doorgespit, maar welke TK kan ik het beste doornemen voor deze examens? Of gewoon zoveel mogelijk?

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
heren van het goeie leven,

allereerst de beste wensen.

Dit jaar ben ik ook van plan mijn MCSE te gaan behalen. Alleen probeer ik wat informatie te vergaren hoe ik dit het beste kan aanpakken..

ik ben al bijna 3 jaar als systeembeheerder werkende in het voortgezet onderwijs..

meerdere servers en een kleinschalig netwerk van ongeveer 150 computers in totaal.

ben niet zo actief op GoT maar lees veel mee omdat de meeste vragen toch altijd een aantal keren voorbij komen..

Even een schets.

Is het te doen om een zelfstudie te beginnen en gewoon ergens een examen aan te vragen of zou een cursus toch beter wezen??

en voor de zelfstude optie: welke leermiddelen zijn er nodig om toch het optimale eruit te halen en een goeie kans van slagen te hebben..

graag hoop ik hier wat meer duidelijkheid te verschaffen. al bij voorbaat dank.

Suggesties wat hier te plaatsen

Verwijderd

kheb vandaag de 291 verslagen.. nu heb ik dit lijstje bij elkaar gesprokkeld

70-270
70-271
70-272
70-290
70-291

en nu door voor mcse..

• paella
robertobadjo: als je ervaring hebt, dan is zelfstudie zeker te doen. Doen dus! :)

• robertobadjo
paella schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:29:
robertobadjo: als je ervaring hebt, dan is zelfstudie zeker te doen. Doen dus! :)
zo'n zelfstudie lijkt mij ook wel wat. beetje investeren in je zelf kan geen kwaad...

zit ff te kijken op dat pearson VUE. weet alleen niet precies hoe dat in elkaar zit..

zie ook niet direct MCSE staan..

• RagEnigma
robertobadjo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:37:
[...]

zo'n zelfstudie lijkt mij ook wel wat. beetje investeren in je zelf kan geen kwaad...

zit ff te kijken op dat pearson VUE. weet alleen niet precies hoe dat in elkaar zit..

zie ook niet direct MCSE staan..
Vue doet geen microsoft meer je zult nu bij prometric moeten kijken.

• robertobadjo
RagEnigma schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:07:
[...]

Vue doet geen microsoft meer je zult nu bij prometric moeten kijken.
ik zag het ja. heb daar al een account aangemaakt..

nu nog studie materiaal regelen.

Verwijderd

Wie is er onlangs opgeweest voor de 620?
Nog tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 18:43 ]

Verwijderd

robertobadjo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:11:
[...]

ik zag het ja. heb daar al een account aangemaakt..

nu nog studie materiaal regelen.
Hint:

www.trainsignal.com
www.testout.com
www.cbtnuggets.com
www.microsoftelearning.com/

:)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heeft iemand trouwens het Forefront Security examen (70-557 : TS: Microsoft Forefront Client and Server, Configuring) al gedaan?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-10 10:24

Phreak

KTM SuperDuke

ramonp schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:25:
[...]

Bij mij duurde het ook lang (ook examen gedaan op 30 november). Eerst contact gehad met Microsoft en die vertelde mij dat ze nog geen gegevens hadden ontvangen. Toen een mail naar Prometric en zij hebben alsnog de gegevens doorgestuurd naar Microsoft en sinds een paar dagen is m'n transcript bijgewerkt.
Kan ik eindelijk mijn welcome kits aanvragen :)
/late reactie

Klopt inderdaad, hier hetzelfde verhaal. Microsoft had de scores niet ontvangen. Zij hebben contact gezocht met het examencenter (Idee ICT in Assen) en hebben de scores opnieuw laten uploaden.
Mijn score is een aantal dagen later bijgeschreven. 3 titels in 1x erbij :P
MCSA
MCSA Messaging
MCSE

Hoppa, in de pocket *O*

Noobmeter WoT: Froekie

• Asteroid9
  • Laatst online: 07:31

Asteroid9

General Failure

Ik moet/wil al een tijdje mijn laatste examen halen voor MCSE 2003

Dik een jaar terug heb ik de 6e gehaald, alleen 70-297 moet ik nog halen.
Die heb ik vandaag eindelijk maar eens geprobeerd. en die dus niet gehaald... :/

Alle andere heb ik in zelfstudie vrij snel gehaald, maar 70-297 vind ik toch een lastige.
Normaliter heb ik tijd zat, maar door die timer per casus wordt het bij deze toch wel eens krapjes.
De vraagstelling en de cases maken dit toch wel lastig, vaak staat er geen echt ideaal antwoord bij en je moet tussen alle regels doorlezen voor een hint met betrekkking tot het goede antwoord.

Enkele vragen heb ik gemist op puur theoretische weetjes, maar de meeste vragen zou ik met naslagwerken naast me nog niet echt goed kunnen beantwoorden. :/

Gelukkig heb ik nog een gratis herkansing (MS 2nd shot) maar ik moet eens goed kijken hoe ik me hier op voor ga bereiden.

Iemand nog suggesties? Oefenvragen, aandachtspunten?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• RagEnigma
Asteroid9 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:45:
Dik een jaar terug heb ik de 6e gehaald, alleen 70-297 moet ik nog halen.
Die heb ik vandaag eindelijk maar eens geprobeerd. en die dus niet gehaald... :/

Iemand nog suggesties? Oefenvragen, aandachtspunten?
http://www.sadikhov.com/forum/index.php?showtopic=90096 loer hier eens rond voor oefenvragen.

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 13:45
Goedenavond allemaal !

Ook ik ben van plan om eindelijk mijn MCSA/MCSE te gaan behalen. Sterker nog ik heb het eerste boek 70-270 voor MCSA al naast me liggen :P. Als ik dit Topic zo een beetje doorlees kom ik een beetje in de knoop met welke certificaten je dient te behalen.

Ik vraag me dus eigenlijk af welke certificaten moet ik behalen om MCSA af te ronden ? Wat is de korste/leerzame ;) klap ?

Ook lees ik verhalen over "je ergens aanmelden op de MS site"? please help me out ?

Ik zit nog met een boel diverse vragen maar als deze al beantwoord kunnen worden dan ben ik al een eind op weg ! Thnx !

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Verwijderd

op deze site staat een certificerings trajact die je kan volgen voor MCSA..

http://www.bvo.nl/mcsa_windows_2003

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Yanze schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Ja hoor, heb ze gewoon beide gescheduled op 17-01 in Nederland.
Website van Prometric zuigt nogal, telefonisch schijnt het allemaal beter te gaan ;)
Yanze; heb je bepaalde elearning trajecten gedaan voor dit examen? Of ga je zomaar op?
Baal ervan dit ik deze niet gezien heb; had hem ook wel willen doen, maar ben bang dat alle beta examens al uitgegeven zijn en dat ik geen kans meer maak. Is ook wel erg kort dag om voor te bereiden.

Heb vorige week 70-649 gehaald, en deze week ga ik 70-620 & 70-624 doen.

Pvouput live

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 13:45
Dank jullie wel een hele duidelijke weergave ! Satisfied ! Hoe gaat het verder als je gepassed bent voor een Examen ? Ik hoorde dat je je "score\voortgang" online bij MS kan volgen ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

• Yanze
Krypt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:39:
[...]

Yanze; heb je bepaalde elearning trajecten gedaan voor dit examen? Of ga je zomaar op?
Baal ervan dit ik deze niet gezien heb; had hem ook wel willen doen, maar ben bang dat alle beta examens al uitgegeven zijn en dat ik geen kans meer maak. Is ook wel erg kort dag om voor te bereiden.

Heb vorige week 70-649 gehaald, en deze week ga ik 70-620 & 70-624 doen.
Gewoon proberen te schedulen, je weet maar nooit toch?
Qua leren doe ik vooral aan veel lezen in boeken, whitepapers, etc en een beetje spelen met een VM van W2K8.

Als je 60-649 al hebt zou ik het gewoon eens doen, kijken waar het schip strand ;)

Verwijderd

Spoiler schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:37:
Dank jullie wel een hele duidelijke weergave ! Satisfied ! Hoe gaat het verder als je gepassed bent voor een Examen ? Ik hoorde dat je je "score\voortgang" online bij MS kan volgen ?
Ja als je een windows live-id hebt kan je je voortgang op http://learning.microsoft.com/Manager/ vinden.

• Krypt
Hoelang duurt nu zo'n beta examen? (en is toch gratis of niet?)

Pvouput live

• paella
De enige keer dat ik een beta deed, was het geen echt examen maar 5 stuks simulaties. Daar kreeg ik gelukkig wel een free voucher voor voor een echt examen. :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Krypt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:20:
Hoelang duurt nu zo'n beta examen? (en is toch gratis of niet?)
Voor de beta's die ik gedaan heb (620, 622, 649, 401) had ik 3 1/2 uur de tijd ongeveer. Meestal heb ik ze met 1 1/2 a 2 uur wel klaar.

• Roman
  • Laatst online: 30-10 09:51

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb ff een klein vraagje. Ik begin nu met mijn MCDST (en vervolgens met MCSA en misschien ook MCSE, maar dat is nog niet helemaal zeker). Ik heb dus donderdag een exam in 70-271. Nu last ik dat er c.a. 50 vragen gesteld worden, maar kan nergens vinden hoeveel ik goed moet hebben.

Ben nu aan het oefenen met Transcender en zit gemiddeld op 87%.

of hoe werkt dat bij MS. (is mijn eerste MS exam)???

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

je moet van de 1000 punten 700 of meer punten halen.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kan ik het dan zo zien dat ik 15 fout mag hebben, of tellen verschillende vragen verschillend zwaar?

Verwijderd

Roman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:06:
Kan ik het dan zo zien dat ik 15 fout mag hebben, of tellen verschillende vragen verschillend zwaar?
vragen tellen verschillend, ik zou niet weten of je er 15 of 10 of 0 fout mag hebben, je moet gewoon meer dan 700 puntjes halen ;)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Aha.. nou ja... jullie horen het donderdag of het gelukt is of niet.

• Yanze
Roman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:01:
Ik heb ff een klein vraagje. Ik begin nu met mijn MCDST (en vervolgens met MCSA en misschien ook MCSE, maar dat is nog niet helemaal zeker). Ik heb dus donderdag een exam in 70-271. Nu last ik dat er c.a. 50 vragen gesteld worden, maar kan nergens vinden hoeveel ik goed moet hebben.

Ben nu aan het oefenen met Transcender en zit gemiddeld op 87%.

of hoe werkt dat bij MS. (is mijn eerste MS exam)???
Als je de Transcender haalt met zo'n score slaag je ;)

• DPhoenix
Cafun schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:20:
[...]

Succes dinsdag! Ik heb dat examen volgende week vrijdag.
Ben benieuwd hoe die gaat. Dit is het eerste examen wat ik ga doen waar ik geen training voor heb gevolgd (gewoon zelfstudie met testout enzo).. Daarna mag ik mijzelf ook MCSA'er noemen (hoop ik :p)
* DPhoenix is vandaag geslaagd voor 70-284: Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003 en is nu MCSA 2003: Messaging!

AULXJMHR

• Krypt
Feli. Was ie moeilijk? Moet 'm ook nog doen

Pvouput live

• Cafun
DPhoenix schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:49:
[...]

* DPhoenix is vandaag geslaagd voor 70-284: Implementing and Managing Microsoft Exchange Server 2003 en is nu MCSA 2003: Messaging!
Feli! Was het moeilijk? Kreeg je veel simulaties?
Ik moet vrijdag op en ben nu druk aan het leren :)

• DPhoenix
@ Krypt en Cafun: was goed te doen, kreeg geen simulaties. Werd het één en ander gevraagd over Routing Groups, SMTP, OWA, Front -en Backend servers, eigenlijk van alles wel wat. Wat met wel opviel was dat er niks gevraag werd over "Managing Recipient Objects and Address Lists. Maar als hier wel een vraag op jullie examen over komt dan zal het wel meevallen. Is niet zo denderend moeilijk onderwerp.

AULXJMHR

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb vandaag de datum te horen gekregen van het Windows Server 2008 Lancerings Evenement. Zijn er nog mensen die daar heen gaan?

Datum : 6 maart 2008

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 09-01-2008 00:13 ]

• Yanze
TheVMaster schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:13:
Ik heb vandaag de datum te horen gekregen van het Windows Server 2008 Lancerings Evenement. Zijn er nog mensen die daar heen gaan?

Ik wil eigenlijk wel gaan, mits mijn baas de kosten vergoed (maar die zullen wel niet zo hoog zijn)

Heb je ergens een URL met wat meer info?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:04:
[...]

Ik wil eigenlijk wel gaan, mits mijn baas de kosten vergoed (maar die zullen wel niet zo hoog zijn)

Heb je ergens een URL met wat meer info?
Ehh....neej :+ Er staat wat info op Tony z'n blog en eigenlijk staat die info ook op mijn blog aangevuld met de datum en locatie ;)

Voor zover ik weet gaat er de 15e een mailing uit waar waarschijnlijk meer info in staat...

Verwijderd

was ik weer na een vakantie :)

Moest overwachts vanuit mijn werk een verplicht nummertje doen a la 70-501 Windows Based Hosting....

Dus die is nu ook in de pocket :)

Verwijderd

Ik wil gaan upgraden naar 2008.
Ben nu MSCE 2003 (sinds okt 2007).
70-270, 70-290, 70-291, 70-293, 70-294, 70-297 & 70-284.

Welke examens moet ik nu doen om naar 2008 te upgraden?
Kan ook nog niet echt boeken er over vinden om de stof te leren...
Iemand tips?
Heb wel al een RC draaien om te kijken hoe en wat er anders is in 2008 ten opzichte van 2003.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Yanze schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:06:
Als je de Transcender haalt met zo'n score slaag je ;)
>:) 833 punten

Geslaagd voor de 070-271

Volgende 070-272 ga ik over 2 weken doen. (nog zijn ze makkelijk, als je als jaren met XP in een netwerk werkt) Maar denk dat de 290 tot 294 moeilijker zullen zijn (als je al jaren in een Novell netwerk werk :+ )

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:11:
Ik wil gaan upgraden naar 2008.
Ben nu MSCE 2003 (sinds okt 2007).
70-270, 70-290, 70-291, 70-293, 70-294, 70-297 & 70-284.

Welke examens moet ik nu doen om naar 2008 te upgraden?
Kan ook nog niet echt boeken er over vinden om de stof te leren...
Iemand tips?
Heb wel al een RC draaien om te kijken hoe en wat er anders is in 2008 ten opzichte van 2003.
Afbeeldingslocatie: http://www.newhorizons.nl/uploads/pics/W2008certs02.jpg

• Krypt
Morgen lekker 70-620 doen.

De beta codes kun je trouwens niet meer gebruiken voor 71-646 en 71-647; die zijn op. En om nu 140 euro te betalen (naja; mijn baas dan) voor een examen waarvan ik nog niet eens weer of ik 'm haal.. neuh.. toch maar niet. Wacht ik maar eventjes mee

Op naar MCITP (met een kleine vertraging) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 10-01-2008 22:04 ]

Pvouput live

Verwijderd

Heb je veel gestudeerd voor 620?

Succes

• Krypt
Valt wel mee. Heb Measure-up examens gedaan; en die hebben veel info en zijn niet gelijk aan het examen (hou ik niet zo van) en veel ingelezen in nieuwe features (daar wordt vaak wel over gevraagd)

Ga nu naar het examcentre toe. thanks

Pvouput live

• BFS

BFS

Rude awakening

Succes krypt! Het Vista examen is goed te doen.. Hoe weet je btw dat die betacodes het niet meer doen? Zelf ervaren?

[ Voor 41% gewijzigd door BFS op 11-01-2008 09:26 ]

• Yanze
BFS schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:26:
Succes krypt! Het Vista examen is goed te doen.. Hoe weet je btw dat die betacodes het niet meer doen? Zelf ervaren?
Over die beta-codes. het volgende komt van Trika's blog:
Thursday, January 10, 2008 5:09 PM by trikah@microsoft.com
# re: Cap has NOT been reached
Something is wonked with the registration, these betas are not full. Please stand by for more info when I get it.

T

• Krypt
Heb het gehaald. 1000 punten. lekker.
Heb geprobeerd aan te melden voor de beta op de prometric site, en daar gaf de site aan dat de codes niet meer gebruikt konden worden. Maar als ik dat van Yanze lees ga ik het toch nog een keer proberen.

Heb net prometric opgebeld; om even te proberen om toch nog in te schrijven voor de 71-647. Maar helaas; zij krijgen hetzelfde regeltje te zien. Dat wordt de blog van trikah in de gaten houden.
Hoop dat ik 'm nog kan doen op de 18e. (MCITP status zou wel lekker zijn :) als ik het haal)

[ Voor 38% gewijzigd door Krypt op 11-01-2008 12:14 ]

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:02:
Heb het gehaald. 1000 punten. lekker.
Heb geprobeerd aan te melden voor de beta op de prometric site, en daar gaf de site aan dat de codes niet meer gebruikt konden worden. Maar als ik dat van Yanze lees ga ik het toch nog een keer proberen.
zo netjes! :o

• Krypt
Stelt niet veel voor. Moet zeggen dat ik MCSE 2003 traject moeilijker vond. Zelfs XP was gehaaider qua vragen, 620 is grotendeels logisch nadenken (649 ook trouwens) (en niet te moeilijk nadenken).

Voordat ik de vraag lees, lees ik de antwoorden al. Probeer er weg te strepen, en dan de vraag bij de overige antwoorden te stellen. Als dit een beetje overeen komt met de vraag die er staat. Dan zit je gebakken. En bij de 620 kan je sowieso bij elke vraag al 2 wegstrepen, en in sommige gevallen zelfs 3.

Pvouput live

Verwijderd

Gefeliciteerd :) ik moet hem over een paar weken doen, heb zo'n trainingkit die ik door moet blokken.

• RagEnigma
TheVMaster schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:13:

Dat nieuwegein wist ik nog niet :)
CU there :)

• Yanze
Op onderstaande URL vond ik de volgende posting:

http://blogs.msdn.com/ger...mments-in-beta-exams.aspx
For the MCITPs, the PRO exams are always easier than the TS exams.

PRO exams test high level things, TS exams test low level things. Unfortunately, those high level things you can easily learn from just reading a book, or reading some marketing materials from Microsoft. On the other hand, those low level details in TS exams usually require you have some degree of actual handons to get familiar.

I suggest Microsoft reverse the level of the PRO and TS. People need to pass the PRO exam before they take the TS exam. TS certificate should be moved to a high level.

Those sales and marketing persons who only need to know the overviews of the products take the easier PRO exams. Those real technical supports and engineers who need actually work on the products instead of just selling them should also take the TS exams. The PRO exam doesn't need to be renewed. The TS exams need to be renewed every 3 years.

Microsoft should also suggest the partners increase the salary of those real technical personels as their work is more difficult than those sales and marketing people.
Als ik kijk naar de MCITP en MCTS examens die ik voor Vista gedaan heb waren de MCITP's inderdaad wat makkelijker dan de MCTS. Ik hoop dat dat volgende week voor de MCITP's van Windows Server 2008 ook zo zal zijn. ;)

Maar ergens heeft ie wel een punt natuurlijk, MCITP zou hoger op de ladder moeten staan, maar de examens zijn simpeler ... dat kan natuurlijk niet.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:00:
[...]

Dat nieuwegein wist ik nog niet :)
CU there :)
hehe Als het goed is hoor ik vanmiddag de locatie (en de eventuele overige specs). Overigens zijn de sprekers ook al bekend he. Er is afgelopen week een e-mail rondgegaan...

Als het goed is vind je me 6 maart op de 'Ask The Experts' stand...

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2008 14:59 ]

• Dailybits
  • Laatst online: 14-03 07:59
mcts 70-431 is binnen en ik denk inderdaad dat de mcitp pro examens voor sql server eenvoudiger zijn dan het mcts (ook al was dat niet echt hard, als je er consultant in bent, zoals mezelf). We zien het wel in de volgende weken...

(eerst maandag itil foundation behalen)

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-11 14:09
Ben beginnen werken bij een bedrijf die me de kans geeft om alle certificaten te behalen.

Voorlopig reeds afgelegd en geslaagd:
- 70-290
- 70-620 (Vista)
- 70-431(SQL)

Ng te gaan:
- 70-291 (nu aan het instuderen met de training kit)
- 70-293
- 70-294
- 70-297 (februari)
- 70-630 (Sharepoint, komende maand)
- 70-631 (Sharepoint, komende maand)

Hoop binnen een jaartje me dan ng eens te kunnen richten op de Exchange-certificaten.

De examens die ik tot nu toe afgelegd heb, vond ik nu niet zo moeilijk. Je moet idd de Measure-up examens leren, want die van SQL ad ik aan de hand van een simulatie van Testking gedaan en de vragen op het examen waren EXACT hetzelfde..

• Cafun
\o/ Geslaagd voor 70-284 met 820 punten :Y)

Heb nu: 70-270, 70-284, 70-290 en 70-291.
That makes me: MCSA 2003: Messaging :Y)

Nu door naar MCSE 2003 denk ik... Maar eerst ff een pauze :)

• DPhoenix
Cafun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:04:
\o/ Geslaagd voor 70-284 met 820 punten :Y)

Heb nu: 70-270, 70-284, 70-290 en 70-291.
That makes me: MCSA 2003: Messaging :Y)

Nu door naar MCSE 2003 denk ik... Maar eerst ff een pauze :)
Gefeliciteerd! Ik dacht ook aan een pauze maar had het boek voor 70-293 toch maar alvast laten betellen. Dag later was hij al binnen. Ben toch al stilletjes begonnen..........

AULXJMHR

• Krypt
Feli.. die moet ik ook nog doen volgens mijn opleiding plan (nadeel; moet er 70-285 ook nog bij doen)

Pvouput live

• Cafun
DPhoenix schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:25:
Gefeliciteerd! Ik dacht ook aan een pauze maar had heb boek voor 70-293 toch maar alvast laten betellen. Dag later was hij al binnen. Ben toch al stilletjes begonnen..........
Hmmm, ja ik denk dat ik dat probleem ook ga krijgen...dat ik toch al redelijk snel aan het vervolg ga beginnen...

• Yanze
Leren is toch stiekum wel leuk he ;)

• RagEnigma
TheVMaster schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:06:
[...]

hehe Als het goed is hoor ik vanmiddag de locatie (en de eventuele overige specs). Overigens zijn de sprekers ook al bekend he. Er is afgelopen week een e-mail rondgegaan...

Als het goed is vind je me 6 maart op de 'Ask The Experts' stand...
Mail heb ik ook gehad maar er stond geen plaats in.

Namens het TechNet-team de beste wensen voor 2008.

Het belooft een goed jaar te worden met mooie producten in het vooruitzicht. Waar ik echt naar uitkijk is het evenement dat wij 6 maart organiseren rondom Windows Server 2008, SQL Server 2008 en Visual Studio 2008. Deze dag zal alle elementen bevatten die nodig zijn om een succes te worden: technische content (level 200-300) in verschillende vormen rondom Hyper-V, Terminal Services, Service Core, Read-Only Domain Controllers, Declaritive Management, T-SQL enhancements, Analysis Service Designer, LINQ, etc.

Nu kan ik me voorstellen dat u, net als ik, niet al deze termen direct kunt plaatsen. Daarom ben ik trots dat er 6 maart een aantal nationale en internationale toppers aanwezig zal zijn die ons veel bij gaan brengen. Zo komt Active Directory-specialist John Craddock over om te spreken en staan program manager Internet Information Services Brian Delahunty, SQL-specialisten Gerd Drapers en Steffen Krause, security specialist Steve Lamb, virtualisatie MVP's Ronald Beekelaar en Ruben Spruijt op het programma (onder voorbehoud). Kortom, een groot aantal sprekers zal al uw vragen beantwoorden. Binnenkort kunt u zich inschrijven voor dit evenement, dus zet 6 maart alvast in uw agenda.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:45:
[...]

Mail heb ik ook gehad maar er stond geen plaats in.

[....]
Dat klopt :+ Die heb ik ook niet uit die mail, maar rechtstreeks van Microsoft (ik mocht hem wel op m'n blog plaatsen en dus vandaar dat ik hem ook hier heb vermeld)...

• BFS

BFS

Rude awakening

Yanze schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:14:
[...]

Over die beta-codes. het volgende komt van Trika's blog:

[...]
Van Trika's blog:
I have been told that the registration problem for 71-646 and 71-647 has been resolved (we heard you were getting a "this exam has reached its cap" type message, which was lies!). You can find the info on those betas, plus registration codes, here.
Ik heb het net even getest en mijn examen staat voor 24 januari 10 uur bij BVO te Nieuwegein.

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ook begonnen met het MCSE traject :+

Zelfstudie d.m.v. Sybex Boeken / Soms Filmpjes / En vragen oefenen met pass4sure of VCM
De vragen die in het Sybex boek staan zijn wel wat "makkelijker" dan de vragen van pass4sure of VCM
Leer veel van fouten maken in de virtual test omgeving en kijken waarom ik het nu fout heb beantwoord.
Vrijdag op voor 290 -O- *scared* altijd te zenuwachtig voor examens.

Boek in ieder geval uit en nu dus bezig de zwakke punten bij te spijkeren.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

ff weer een vraagje. Hoelang kan het duren totdat MicroSoft het mailtje met daarin de MCPID or Microsoft Certification ID stuurd na het halen van het eerste examen?

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.