24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
990 voor 70-620
Nu 70-648 doen voor de upgrade naar 2008 en dan vervolg traject nieuwe stijl.
Hoe zijn de ervaringen van het nieuwe certificering traject?
4 Maart 70-648 gedaan en gehaald. Vragen vielen mij tegen waren vrij simpelFatalharry schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:53:
Sinds Vrijdag mijjn MCSA binnen.
990 voor 70-620
Nu 70-648 doen voor de upgrade naar 2008 en dan vervolg traject nieuwe stijl.
Hoe zijn de ervaringen van het nieuwe certificering traject?
Goed inlezen in 2008 en opzetten van een server dan moet het zeker goed gaan.
Vandaag begonnen met 70-290, kom ik erachter dat ik een achterhaald boek heb

2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Er is wat gratis elearning spul van Microsoft, maar ik kan er niet aan wennen. Ik wacht op een MSPress boek. Ik snap niet hoe mensen het halen met de spul wat nu online staatVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:06:
Hoe bereiden jullie je voor op dit moment op 70-649? Ik moet em ook doen, maar kan geen e-learning of boek vinden.
Er staat ook al een dump online ...Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:19:
[...]
Er is wat gratis elearning spul van Microsoft, maar ik kan er niet aan wennen. Ik wacht op een MSPress boek. Ik snap niet hoe mensen het halen met de spul wat nu online staat
Verwijderd
Of bedoel je wat anders met een dump?
Zelf heb ik mijn MCSE2003 gehaald met E-learning, MSPress en een zooi oefen examens (niet met dezelfde vragen als op de echte examens).
Verwijderd
Dump is een beetje een globaal woord vind ik. Wat word er bedoeld met dump? Ik kan alleen actualtests, testkings, testnow, topcerts en pass4sure vindenVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:18:
dump? Van zo'n MSPress boek?
Of bedoel je wat anders met een dump?
Zelf heb ik mijn MCSE2003 gehaald met E-learning, MSPress en een zooi oefen examens (niet met dezelfde vragen als op de echte examens).
Moet de MSPress boek hebben in PDF
Daarmee bedoel ik precies wat jij zegt: actualtests, testkings, testnow, topcerts en pass4sure.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:59:
[...]
Dump is een beetje een globaal woord vind ik. Wat word er bedoeld met dump? Ik kan alleen actualtests, testkings, testnow, topcerts en pass4sure vinden
Moet de MSPress boek hebben in PDF
Ik baal er een beetje van dat ik de 71-649 heb gehaald door veel whitepapers, technet. boeken. etc te hebben gelezen en dat er nu collega's dit examen halen met 1000/1000/980 punten terwijlj ze Windows Server 2008 nog nooit gezien hebben en (ik vermoed) zelfs niets gelezen hebben. Ik weet ook wel dat op de lange termijn zij zichzelf wel zullen tegenkomen, maar toch ...
Och, microsoft schijnt aardig wat klachten te hebben gekregen over 70-649, ik begreep ook dat de examens vanaf volgende week vernieuwd zullen worden.Yanze schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:42:
[...]
Daarmee bedoel ik precies wat jij zegt: actualtests, testkings, testnow, topcerts en pass4sure.
Ik baal er een beetje van dat ik de 71-649 heb gehaald door veel whitepapers, technet. boeken. etc te hebben gelezen en dat er nu collega's dit examen halen met 1000/1000/980 punten terwijlj ze Windows Server 2008 nog nooit gezien hebben en (ik vermoed) zelfs niets gelezen hebben. Ik weet ook wel dat op de lange termijn zij zichzelf wel zullen tegenkomen, maar toch ...
Mag ook wel, zelfs als je niks ervan leest geen proefexamens of wat dan ook download is ie nog steeds makkelijk te halen met je 2003 server kennis.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Hier nog zo eenYanze schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:42:
[...]
Daarmee bedoel ik precies wat jij zegt: actualtests, testkings, testnow, topcerts en pass4sure.
Hmm...ben trouwens benieuwd wanneer Microsoft het niveau van de upgrade examens gaat aanpassen (meestal een half jaar na lancering toch...dus ergens april/mei 2008
Verwijderd
70-270 Installing, Configuring and Administering Windows XP Professional ( Januari 2006 )
70-271 Supporting Users and Troubleshooting Windows XP OS ( Januari 2006 )
70-272 Supporting Users and Troubleshooting Applications Windows XP OS ( Januari 2006 )
70-290 Managing and Maintaning Windows Server 2003 Environment ( Februari 2006 )
70-291 Managing and Maintaning Windows Server 2003 Network Infrastructure ( Mei 2006 )
70-293 Planning and Maintaining Windows Server 2003 Network Infrastructure ( Augustus 2006 )
70-284 Implementing and Managing Exchange Server 2003 ( September 2006 )
70-294 Planning and Maintaining Windows Server 2003 AD Infrastucture ( November 2006 )
70-297 Designing a Windows Server 2003 AD and Network Infrastucture ( November 2006 )
70-350 Implementing ISA Server 2004 ( Februari 2007 )
70-299 Implementing Security Windows Server 2003 ( April 2007 )
70-285 Designing Exchange Server 2003 ( Mei 2007 )
70-298 Desgining Security Windows Server 2003 ( Mei 2007 )
70-620 Configuring Windows Vista Client ( Juli 2007 )
70-624 Deploying and Maintaining Windows Vista Client ( September 2007 )
70-622 Supporting and Troubleshooting Application Windows Vista ( Januari 2008 )
70-649 staat in de planning voor deze maand. Wat en welke kant is een beetje een logische kant? Ik was bezig met ICND1 Cisco examen, maar het is niet helemaal waar ik heen wil ben ik bang.
Wat vinden jullie?

Leuk lijstje... (ik heb er maar 3)
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Maar wat wil je zelf over x jaar gaan doen? Beheer? Consultancy? Training? CIO?
Verwijderd
Probleem is dat ik niet weet wat ik wil op dit moment. Het moet wel beheer blijven. Ik wil mezelf ook het beste op de markt zetten door de juiste pad te kiezen. Dus niet nu overstappen naar Delphi programmeur b.v.Yanze schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:47:
Gezien jouw lijstje heb je waarschijnlijk wel interesse in "iets met security"
Maar wat wil je zelf over x jaar gaan doen? Beheer? Consultancy? Training? CIO?
Logische stap is helpdesk, local support, systeembeheer, netwerkbeheer?
Je zou ook eens aan andere (soft)skills kunnen gaan werken, zoals adviseren, presenteren, documenteren, etc.
Maar ik denk dat je voorop moet stellen wat je de komende jaren wil gaan doen en daarnaar gaan handelen, dus klussen uitzoeken die daar op inhaken.
tää on taas niin tätä
voeg daar design, architect even aan toe dan.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:01:
Logische stap is helpdesk, local support, systeembeheer, netwerkbeheer?
Doorgroeipad stopt niet bij netwerkbeheer (en dan moet je bij dat laatste toch al gauw in termen van Cisco meuk denken in plaats van Microsoft meuk).
Let je er ook op dat je je niet doodstaart op MS spullen maar ook daarbuiten kijkt, de kans is groot dat je over een jaar of 5 tot 10 met flink wat meer non-MS software en services te maken hebt dan nu het geval is.
(Dan nog is dat pak 'm beet tien jaar later dan dat een stelletje zealots waagde te beweren toen RedHat 8.1 uit kwam - nou, dat was helemaal de b0m, Linux was helemaal klaar voor de desktop. not..)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2008 02:23 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.