Euhm, 15 jaar ICT, 1,5 jaar Vista ervaring, kom op, iedereen die hier 70-620 heeft gedaan, weet dat dit niets voorsteld. 70-622, is wat minder makkelijk, maar 70-623 is echt een makkie. Ik werk al vanaf de eerste beta's met de BDD, Vista en Office 2007, dus 70-624 is ook een makkie voor mij. De 3 licentie examens, 70-121, 70-122 en 70-123 doe ik omdat ik maanden lang bij mijn laatste opdrachtgever heb moeten worstelen door de licentie structuren van de klant en Microsoft, mooie afsluiting voor mijn opgedane kennis en ervaring is het behalen van die 3 bijbehorende examens.
Verder heb ik voor mijn Windows 2000 Pro, Windows XP Pro en de rest van mijn MCSE/MCSA 2000 een klein jaartje gedaan (2003). Sept. 2006 heb ik 70-292 gedaan, nu rest mij nog de 70-296. Zoals ik al zei, ik ben bezig met een inhaalslag, en het zijn voor mij gewoon fun examens. Ik heb kennis en ervaring genoeg om het niet te hoeven hebben van het simpelweg uit je hoofd leren van vragen. Op die manier zou het voor mij ook niet eens meerwaarde hebben.
Ik betaal alle examens uit eigen zak, zit nu in de luxe positie dat ik het erg rustig heb waar ik goed voor betaald word, dus ga ik maar leren. En ik vind het leuk om te doen, om mijn kennis en ervaring een keer om te zetten in iets tastbaars.
Eenieder mag natuurlijk het zijne ervan denken, maar zo zit het, en niet anders...