[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 46.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hoi hoi,

Even een klein vraagje voordat ik het hele forum af moet zoeken. Welke oefen examens komen het meest in de buurt van het echte examen. Testking of Actual Test?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
d-illusion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:36:
Hoi hoi,

Even een klein vraagje voordat ik het hele forum af moet zoeken. Welke oefen examens komen het meest in de buurt van het echte examen. Testking of Actual Test?

Alvast bedankt.
Die zijn vaak exact hetzelfde, dus inclusief foute antwoorden en foute uitleg ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
Hm....hebben anderen die de 649 in beta gedaan hebben ook al een score report ontvangen toevallig? (Yanze?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34
d-illusion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:36:
Dat word wel een beetje verwacht hoor, dat je geen oude koeien uit de sloot gaat halen... maar goed, beide zijn te gebruiken, maar zoals altijd: goede antwoorden zijn niet gegarandeerd.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Yanze schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Die zijn vaak exact hetzelfde, dus inclusief foute antwoorden en foute uitleg ;)
Maar welke is het beste? De Actual test vragen zijn namelijk een stuk makkelijker en de antwoorden liggen er voor de hand. Terwijl de testking een stuk minder makkelijker zijn.

Dus welke zijn het beste om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Helsie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:41:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de leer-patronen van mensen die een MCSE traject via zelfstudie doen. Zetten jullie aan het begin van een module op een rijtje wanneer je welk hoofdstuk gedaan wil hebben, of is het gewoon rammen tot het af is? Eigenlijk heb ik zelf normaal gesproken 2 avonden in de week gepland dat ik ga zitten leren, maar door het ontbreken van concrete leerdoelen heb ik vaak langer over een module gedaan dan nodig is. Nu wil ik voor 70-297 een plannetje opstellen wanneer ik welk hoofdstuk gelezen en geoefend wil hebben. Ben benieuwd hoe dat voor me uit gaat pakken. :)
Ik probeer elke dag minimaal 1 uur ermee bezig te zijn. Maar in praktijk is dat 3 a 4 keer in de week. Wanneer ik het boek af heb is het de bedoeling dat ik verder ga met de nuggets video's en ga oefenen op testexames.

Een idee: Op bol.com is het 70-290 boek 55 euro. Op ebay.com vond ik niet echt een aanbod. Dus heb ik het boek op amazon.com gekocht voor 32 euro incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:13
Vrijdag had ik examen 70-291 en deze behaald met 900 punten :)
Ben blij dat ik examen erop heb zitten, best pittig en ook aantal onderwerpen die mij niet echt interesseerden (RRAS, encryptie)

Maargoed door naar 70-236 en dan is iig mn MCSA 2003 in de pocket :)

Wacht nog wel even af tot de 291 bij mn transcript staat, hoop dat alles goed gaat (de 70-270 en 70-290 gedaan via Vue Pearson en de 291 bij Prometric....dus afwachten dat de 291 wel onder juiste ID gezet wordt...)

[ Voor 4% gewijzigd door yonexfreak op 21-01-2008 10:44 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:53:
Hm....hebben anderen die de 649 in beta gedaan hebben ook al een score report ontvangen toevallig? (Yanze?)
Nope, nog niks ontvangen ... maar ik heb dan ook niemand zitten stalken oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:34:
Vrijdag had ik examen 70-291 en deze behaald met 900 punten :)
Ben blij dat ik examen erop heb zitten, best pittig en ook aantal onderwerpen die mij niet echt interesseerden (RRAS, encryptie)

Maargoed door naar 70-236 en dan is iig mn MCSA 2003 in de pocket :)

Wacht nog wel even af tot de 291 bij mn transcript staat, hoop dat alles goed gaat (de 70-270 en 70-290 gedaan via Vue Pearson en de 291 bij Prometric....dus afwachten dat de 291 wel onder juiste ID gezet wordt...)
gefelici...

Mag ik vragen, wat je allemaal gebruikt heb voor 291 te leren..
Wieweet heb ik er wat aan, bij me 2e poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:13
Heb de cursus gekregen van werk bij Computrain volgens het MCP Trainer concept.
Daarnaast studieboek MSPRESS self paced boek 70-291

Daarnaast de test-out videotraining cd. (http://www.testout.com/) (< erg van gecharmeerd, wordt niet alleen duidelijk helder uitgelegd maar ook zelf dingen doen in simulatie(s))
Daarnaast kregen we toegang tot measureup (onderdeel v/d cursus)

Daarnaast blijven VMWARE/Virtual PC erg handig om te testen.

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
d-illusion schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:59:
[...]
Dus welke zijn het beste om te leren.
De tijd dat je op het antwoord zit te wachten had je kunnen gebruiken om gewoon beide te gebruiken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Nope, nog niks ontvangen ... maar ik heb dan ook niemand zitten stalken oid ;)
Maakt ook niets uit :+ Ik heb er wel een en daar staat een Passing score van 34 op, dus dat schept ook geen duidelijkheid. Maar goed....dat had je vast al op m'n blog gelezen :p

'k zal vanavond George nog eens ff vragen hoe het zit...hehe..en of hij voor mij dan de echte score kan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb vanochtend de 70-293 verslagen met 865 punten, nu op voor de 70-620 als elective

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
xylonite schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:48:
Ik heb vanochtend de 70-293 verslagen met 865 punten, nu op voor de 70-620 als elective
Proficiat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mag ik morgen mijn examen doen van de 70-270.
Wegens omstandigheden moest ik hem uitstellen, maar tomorrow is the day.

Iemand nog tips of must read dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Laatst online: 16:24
Ik moet Binnen kort voor me Xp Examen op, iemand not Tips of zo waar ik extra aandacht aan moet besteden of hoe ik dingen heb beste kan doen. Hoeveel vragen krijg je eigenlijk tijdens het examen en hoelang mag je erover doen?

Groeten Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Hot news over de second shot actie: Verlengd tot juni oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Leondendungen schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:39:
Ik moet Binnen kort voor me Xp Examen op, iemand not Tips of zo waar ik extra aandacht aan moet besteden of hoe ik dingen heb beste kan doen. Hoeveel vragen krijg je eigenlijk tijdens het examen en hoelang mag je erover doen?
Lees a) de Microsoft site en b) dit topic eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Hoe werkt dat "second shot"?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:55
Helsie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:55:
Hot news over de second shot actie: Verlengd tot juni oid. :)
Waar heb je dat precies vandaan? Zou maar tot januari duren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Het is inderdaad verlengt tot 31 juni, dit is mij ook verteld door de examen planner bij New Horizons.
Op de site staat nog steeds for a limited time

[ Voor 51% gewijzigd door xylonite op 22-01-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Ik probeer elke dag minimaal 1 uur ermee bezig te zijn. Maar in praktijk is dat 3 a 4 keer in de week. Wanneer ik het boek af heb is het de bedoeling dat ik verder ga met de nuggets video's en ga oefenen op testexames.

Een idee: Op bol.com is het 70-290 boek 55 euro. Op ebay.com vond ik niet echt een aanbod. Dus heb ik het boek op amazon.com gekocht voor 32 euro incl verzendkosten.
ik heb iig overcompleet voor je de 290,291,293,294,620 en 501 dus als je intresse hebt...
later dit jaar ook nog de 350, 298 en 299

peterl@widexs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Voordat je je examen aanvraagt bij Prometric ga je naar de Microsoft learning site http://www.microsoft.com/learning dan klik je daar op secondshot actie, als je je daarvoor aanmeld krijg je een code.
Gebruik deze code met het aanmelden van je examen bij Prometric, dan heb je recht op een second shot.
Dit betekend dus dat je als je onverhoopt je examen niet haalt je hem gratis nogmaals mag doen.
Mocht je je examen gewoon in 1x halen dan heb je er niks meer aan

[ Voor 3% gewijzigd door xylonite op 22-01-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 17-09 08:31
Let er wel op dat die secondshot aktie tot 31 januari duurt.
Maar zover ik kan zien mag je meerde aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

died_laughing schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:12:
Let er wel op dat die secondshot aktie tot 31 januari duurt.
Maar zover ik kan zien mag je meerde aanvragen.
Als je iets verder naar boven leest kan je zien dat dit verlengt is naar 30 Juni 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:32
heeft iemand toevallig weet van oefensoftware voor op een pocketpc?

Op zich is die software van visualcertexam voor mij een goede voorbereiding, maar ik vind het erg saai om 2 uur voor de pc die vragen in te vullen...

De MS Press boeken heb ik uiteraard al gelezen.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
actieman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:32:
... ik vind het erg saai om 2 uur voor de pc die vragen in te vullen...
Uuuuuuh, en als je examen moet doen!! Dan zit je toch ook 2 uur voor de pc vragen in te vullen. Dus is dit meteen een goede oefening. En als je examen korter duurt dan 2 uur dan is dit alleen maar meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Morgen moet ik de 71-646 gaan doen. Ik ben benieuwd. Valt "weinig" te leren, behalve wat blogs doorlezen met wat er gevraagd kan worden en de nieuwe features doornemen. We zien wel wat ik er van bak. Jammer dat je nog x weken moet wachten voordat je het verlossend antwoord krijgt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Succes morgen Krypt, hij is te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:32
tazman67 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Uuuuuuh, en als je examen moet doen!! Dan zit je toch ook 2 uur voor de pc vragen in te vullen. Dus is dit meteen een goede oefening. En als je examen korter duurt dan 2 uur dan is dit alleen maar meegenomen.
Ach heb nu 4 examens gedaan en gelukkig was ik nooit langer dan 1,5 uur bezig.
Op de een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om bij het oefenen me zo lang te concentreren.

Anyway ik zit iedere dag toch al gauw een uur in de trein en dan is het wel te doen om ff wat multiple choice vragen te doen vandaar mijn zoektocht naar een mobiele VCE viewer. Helaas bieden ze deze nergens aan...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sooooooo weer een gepland :P

in de agenda staan:

31 Januari 70-294 Planning Active Directory etc.
18 Februari 70-620 Administrating & Configuring Windows VISTA

daarna nog 2 voor me MCSE Security binnen te halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yanze schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:21:
Succes morgen Krypt, hij is te doen ;)
Thanks. Krijg je ook/veel simulaties?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:44

BFS

Rude awakening

Krypt schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:16:
Morgen moet ik de 71-646 gaan doen. Ik ben benieuwd. Valt "weinig" te leren, behalve wat blogs doorlezen met wat er gevraagd kan worden en de nieuwe features doornemen. We zien wel wat ik er van bak. Jammer dat je nog x weken moet wachten voordat je het verlossend antwoord krijgt.
Ik ga de 71-646 en de 71-647 donderdag doen dus ik lees graag je ervaringen :)

En veel succes natuurlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door BFS op 22-01-2008 15:24 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Nope, helemaal geen simulaties in de laatste examens.
Ook bijna geen exhibits, ik kan me er maar 2 herinneren.
Alleen maar tekst dus en scrollen is er ook bijna niet meer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heeft iemand ervaring met Broekhuis Trainingen?
Hebben zij net zoeits als de Walkin van New Horizons? Dus zelf studie op lokatie onder begeleiding?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de 70-270 gedaan en gehaald *O* met 826
Wat een vragen kun je daar krijgen zeg, niet normaal meer. Ik begin mij serieus af te vragen waarom ik uberhaupt dat boek heb doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:49:
Wat een vragen kun je daar krijgen zeg, niet normaal meer. Ik begin mij serieus af te vragen waarom ik uberhaupt dat boek heb doorgenomen.
Gefeliciteerd.

Welk boek gebruik je precies? De boeken die ik gebruik vind ik wel redelijk overeen komen met de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin mij serieus af te vragen waarom ik uberhaupt dat boek heb doorgenomen.
zo zie je maar dat enige ervaring gewenst is voor de MCP examens, iedereen werkt met XP dus grotendeels ken je het wel, het wordt echter spannender als je verder gaat, ik ben al aantal jaren een 03 beheerder en toch las ik dingen in het 290 boek die ik nog niet wist (simpelweg omdat ik ze niet gebruik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo; net terug van 71-646. Jeetje. zitten toch een aantal tricky vragen tussen.
Geen exhibits en simulaties gehad, alleen maar vragen. 68 stuks en heb er 2,5 uur over gedaan.

Ben bang dat ik het niet gehaald heb. Zaten veel dingen in over PKI, DNS kwam ook weer aan bod (en dan de voornamelijk pri, sec en stub zones). Ook belangrijk om te weten welke roles een Core install bevat, en de verschillen tussen Web, Standard, enterprise en datacenter.

Ik weet nu iig waar ik me op moet concentreren als ik het niet gehaald heb, en het examen nog een keer over moet doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:46:
Nope, helemaal geen simulaties in de laatste examens.
Ook bijna geen exhibits, ik kan me er maar 2 herinneren.
Alleen maar tekst dus en scrollen is er ook bijna niet meer bij :)
LET WEL OP : Het is een beta examen en ik had een aantal vragen die onjuist waren (geef dan ook ff commentaar, da's alleen maar goed voor je eigen score). Bij een klopte de afbeelding niet en bij 2 anderen stond het goede antwoord er niet tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Was het makkelijk of stonden er een hoop vragen tussen die niet in het boek stonden? Ik moet de 270 n.l. ook nog doen (over 2 weken ofzo).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een ontzettende domme vraag: ben nu al een tijdje bezig om te leren voor mn 70-271, en daar staan tussen de hoofdstukken door ook open vragen tussen. Het examen zelf is neem ik aan allemaal meerkeuze, wellicht afgewisseld met simulaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Bij de 271 had ik geen simulaties. Alleen meerkeuze en multikeuze (dus waar je 2 of meer aan moest kliken). Ik heb geoefend met Transcender en dat is aardig te doen. Heb hem 2 weken geleden gedaan, en vrijdag doe ik de 272. Is volgens mij nog makkelijker (maarja ik wer er al jaren mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:18:
[...]

Gefeliciteerd.

Welk boek gebruik je precies? De boeken die ik gebruik vind ik wel redelijk overeen komen met de vragen.
Ik gebruik de officiële MOC's van Microsoft.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:48:
[...]

zo zie je maar dat enige ervaring gewenst is voor de MCP examens, iedereen werkt met XP dus grotendeels ken je het wel, het wordt echter spannender als je verder gaat, ik ben al aantal jaren een 03 beheerder en toch las ik dingen in het 290 boek die ik nog niet wist (simpelweg omdat ik ze niet gebruik) :)
Het punt is een beetje dat ze het volgens het boekje willen oplossen, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden :+

Gegarandeerd dat ik menig probleem opgelost krijg in Xp, maar daar houden ze dan geen rekening mee met het examen.
Roman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:02:
[...]

Was het makkelijk of stonden er een hoop vragen tussen die niet in het boek stonden? Ik moet de 270 n.l. ook nog doen (over 2 weken ofzo).
Ik vond hem vrij pittig, maar dit kwam omdat ik niet zulke vragen had verwacht. In het boek gaat het echt over installeren en de diverse mogelijkheden, maar naar mijn gevoel was dit meer troubleshoot gedeelte. Met best nogal wat vragen over IIS en Rechten etc.

Gelukkig heb ik daar veel mee te maken op mijn werk, maarja het was wel even slikken van mkay dit had ik dus niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:57:
[...]

Volgens die posting moet je (bv) MCTS in System Center zijn, maar de uitslagen van die beta's zijn nog niets eens binnen :P
'k heb vanavond een vragenlijst van Microsoft ontvangen. Het is de bedoeling dat ik de antwoorden verwerk in een verhaaltje (in het Enngels) van half tot 1 a4-tje.
Then your story will be reviewed by the Microsoft Certification Customer Evidence Team within selection process for an audio (phone) interview.
LOL daarna als het goed is een telefonisch interview...en als dat dan door de keuringen heenkomt....
After a few review cycles a case study/testimonial is to be approved by MSFT team, LCA, and a customer, published on MS.com and partner portal MSPP, and promoted via marcom channels
....gaat het gewoon gepubliceerd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
We zijn trots op je VMaster *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

Ik wil binnenkort met me mcsa traject beginnen.

Nu lees ik overal dat je een keuze uit 2 examens moet maken.

nu is mijn vraag, als je later iets met active directory wilt gaan doen, welke keuze examen zou dan het meest voor de hand liggende zijn, en waarom?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

294 is een mcse AD planning module en volgens mij een MCSA electice :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
294 is een MCSE Core exam en hoort dus niet tot de MCSA modules.
Kijk maar op
http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa/windows2003/default.mspx
Daar staat het hele rijtje wat je moet en mag doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
whoewhahahahah ach....je had ook ff een mailtje naar George moeten sturen, dan hadden ze je ook geinterviewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:42:
[...]

whoewhahahahah ach....je had ook ff een mailtje naar George moeten sturen, dan hadden ze je ook geinterviewd.
Had gekund inderdaad, maar ik hoef niet zonodig in the picture te komen omdat ik toevallig veel certificaten heb, het is wel goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:06:
[...]

Had gekund inderdaad, maar ik hoef niet zonodig in the picture te komen omdat ik toevallig veel certificaten heb, het is wel goed zo :)
;) gaat ook profilering van je werkgever he ( het zijn 2 documenten een voor mij en een voor het management/directie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
Mochten er mensen zijn die net examen hebben gedaan, het is mogelijk dat het iets langer duurt voordat het resultaat wordt bijgeschreven op je Transcript. Nadat ik voor mijn laatste examen geslaagd was hebben ze mij een nieuw MCP ID gegeven. Ik sta dus nu 2 keer bekend mij Microsoft. Dat krijg je als je van Pearson Vue naar Prometric gaat.Nadat ik ze afgelopen maadag gebeld heb om deze samen te voegen kreeg ik vandaag dit mailtje terug.

Dear Mr ...
We would like to inform you that due to the technical issue that we are facing right now the merge process may be delayed.
Please note that Microsoft is working to get the issue resolved.
We apologise for the inconvenience and as soon as the merge will be done we will be happy to inform you.
Kind Regards
Przemek Ciosek
Microsoft Regional Service Center
E-Mail: emeamcp@msdirectservices.com
Tel.: +49 5241 1796057
Fax: +49 5241 1796077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

In de tijd dat ik examens deed bij PV heb ik alles bij elkaar 7 of 8 MCP id's gekregen.. Hoeft dus niet eens met de overgang te maken te hebben hoor ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BFS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:58:
In de tijd dat ik examens deed bij PV heb ik alles bij elkaar 7 of 8 MCP id's gekregen.. Hoeft dus niet eens met de overgang te maken te hebben hoor ;)
Hoefde je daar bij het boeken je test registratie nummer (of wat is dat SR .... nummer?) niet op te geven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Nee, ik had gewoon een excelsheetje van GK/BVO/NH en dat vulde ik in, steeds op dezelfde manier maar toch ging het vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BFS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:18:
Nee, ik had gewoon een excelsheetje van GK/BVO/NH en dat vulde ik in, steeds op dezelfde manier maar toch ging het vaak mis.
Ja, als ik bij New Horizons niet mijn MS testing id had doorgegeven bij elk examen, had ik nu ook 6 MCP id's gehad... ;)
Elke keer op dezelfde 'foute' manier (die bij de eerste keer weliswaar goed is, maar daarna niet meer volledig), veroorzaakt al vrij snel 6 'nieuwe' inschrijvingen. :P
Dit nummer wat ik bedoel staat op je scoreblad als je examen gedaan hebt, met als naam 'Candidate ID'.

[ Voor 9% gewijzigd door Helsie op 24-01-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:51:
294 is een mcse AD planning module en volgens mij een MCSA electice :-)
Is geen elective voor MCSA, maar is echter wel onderdeel van MCSE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
De eerste 5 keer examen gedaan bij PV en de candidate ID gaf telkens hetzelfde nummer, mijn MCP ID. Nu bij Prometric staat er een nieuw nummer met de letters 'sp' ervoor, een nummer wat ik totaal niet thuis kan brengen. Ik moet wel zeggen dat het bij MS snel geregeld is. 1 simpel telefoontje is genoeg om je resultaten samen te voegen (als je tenminste een week geduld heb na dit telefoontje). Ik zal voor mijn laatste examen (dan MCSE) even contact opneem met Prometric om te vragen wat er gewijzigd moet worden dat het niet nog een keer gebeurd. dan lekker doorgaan voor MCSE+S en dan Windows Server 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:42:
[...]
Is geen elective voor MCSA, maar is echter wel onderdeel van MCSE.
ok geen ELECTIVE maar wel het echte AD verhaal compleet :)
zou hem toch maar doen dan, je leert er best veel van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Zojuist 070-270 gehaald. Echt een makkie als je de testking vragen een keer hebt door genomen. Op naar 070-290 :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:58
d-illusion schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:34:
Zojuist 070-270 gehaald. Echt een makkie als je de testking vragen een keer hebt door genomen. Op naar 070-290 :-D
Gebruik je enkel de testking vragen dan? :N

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPhoenix schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:18:
[...]

Gebruik je enkel de testking vragen dan? :N
Gewoon zijn gang laten gaan, Mensen die alleen met Testkings de certificaten halen staan later bij eventuele klanten vervolgens voor een dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:08:
[...]

Gewoon zijn gang laten gaan, Mensen die alleen met Testkings de certificaten halen staan later bij eventuele klanten vervolgens voor een dilemma.
staat nergens dat ie dat heeft gedaan.......
dus laten we hem wel even normaal behandelen, ik vind het persoonlijk ook prettig om een TK te gebruiken na het lezen van het boek en het doen van de oefeningen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:42:
[...]

staat nergens dat ie dat heeft gedaan.......
dus laten we hem wel even normaal behandelen, ik vind het persoonlijk ook prettig om een TK te gebruiken na het lezen van het boek en het doen van de oefeningen... :z
Maar dan heb je tenminste het boek gelezen en beheer je de kennis mijns inziens beter dan enkel de TK door te nemen.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Vandaag ook de 70-270 gehaald, moet zeggen dat je met die Test King vragen toch wel handig zijn. heb wel gewoon week Cursus gehad en boek gebruikt. Maar zo kom je er wel achter hoever je bent en op welk punt je nog verbetering nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Hi all,

Iemand ISA 2004 gedaan? vroeg me af of d'r ook nog sims in voorkomen. heb hem volgende week woensdag.

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Leondendungen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:53:
Vandaag ook de 70-270 gehaald, moet zeggen dat je met die Test King vragen toch wel handig zijn. heb wel gewoon week Cursus gehad en boek gebruikt. Maar zo kom je er wel achter hoever je bent en op welk punt je nog verbetering nodig hebt.
Leon wil je me even je email adres mailen staat in me profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
racoon schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:13:
[...]

Leon wil je me even je email adres mailen staat in me profiel.
Mag ik vragen waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Heb inderdaad NIET alleen de testkings gedaan. Maar ook een week cursus plus boeken door genomen. Heel toevallig samen met Leon :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Dat mag, wil je iets over je examen vragen wat offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag examen gedaan voor de 70-291.
Nadat ik de helft van het examen erop had zitten ben ik terug gegaan naar het begin van het examen om een vraag te veranderen.
Loopt mijn examen vast. :( Mijn testcentrum heeft de pc herstart maar mijn examen kwam niet meer terug. Met de helpdesk van Prometic kwamen ze er ook niet uit. Zelfs het opnieuw inplannen van het examen ging niet.
Nu moet ik het examen maandag opnieuw doen.

Met 70-290 had ik ook al problemen. Drie keer examen gecrashed, maar toen deed ie het weer na een herstart.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met Prometic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:05:
Nadat ik de helft van het examen erop had zitten ben ik terug gegaan naar het begin van het examen om een vraag te veranderen.
Loopt mijn examen vast. :( Mijn testcentrum heeft de pc herstart maar mijn examen kwam niet meer terug. Met de helpdesk van Prometic kwamen ze er ook niet uit. Zelfs het opnieuw inplannen van het examen ging niet.

Met 70-290 had ik ook al problemen. Drie keer examen gecrashed, maar toen deed ie het weer na een herstart.

Ja elk prometric centrum volgens mij.
Het schijnt een probleempje te zijn bij de Microsoft examens.
Ze zijn bij Microsoft hard bezig om dit op te lossen.
Vooral de 70-290 en 70-291 schijnen vaak fout te gaan.

Bij mij was het de 70-621 en 70-649 die tilt gingen.
Jammer genoeg krijg je nooit meer je punten te horen.
Je krijgt gelukkig wel te horen of je het gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:05:

Bij mijn examen duurde het laden van sommige vragen ook erg lang, soms meer als anderhalve minuut. zei dit aan het einde van mijn examen ook tegen de examenleidster. zij zei ook dat Prometic de laatste tijd wat problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

tazman67 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:52:
De eerste 5 keer examen gedaan bij PV en de candidate ID gaf telkens hetzelfde nummer, mijn MCP ID. Nu bij Prometric staat er een nieuw nummer met de letters 'sp' ervoor, een nummer wat ik totaal niet thuis kan brengen.
Dat is je zogenaamde Silvan prometric id :)

Oftewel het nummer waaronder je bij Prometric bekend staat :)

Zelf gisteren geslaagd voo 70-236 met 850 punten. Eens kijken wat ik nu ga doen

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik ben zelf ook aan het voorbereiden voor 70-236. Naast een testservertje met Exchange 2007 gebruik ik de Microsoft E-learning modules (5072-5076 en 5092). Ik heb nu 3 modules gedaan en zou graag eens willen kijken hoe ik er voor sta. Ben bang dat ik aan het eind van de rit niet meer precies weet wat ik in de eerste module geleerd heb. :)

Hebben jullie ook oefenexamens oid. gebruikt voor 70-236?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
RagEnigma schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:46:
Ja elk prometric centrum volgens mij.
Het schijnt een probleempje te zijn bij de Microsoft examens.
Ze zijn bij Microsoft hard bezig om dit op te lossen.
Vooral de 70-290 en 70-291 schijnen vaak fout te gaan.

Bij mij was het de 70-621 en 70-649 die tilt gingen.
Jammer genoeg krijg je nooit meer je punten te horen.
Je krijgt gelukkig wel te horen of je het gehaald hebt.
Ik heb op 16 januari in Zwolle examen gedaan voor 70-298. Dit was mijn eerste examen bij Prometric. Geen enkele problemen. Het enige wat gebeurde was dat tussen de vragen het scherm voor plusminus 1 seconde volkomen wit was waarna de volgende vraag op het scherm verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Ook ik had problemen de laatste keer dat ik examen deed. Het was een eerste keer via Prometric. Hiervoor altijd via Pearson Vue. Met Pearson had ik nooit problemen. Nu met Prometric ook dus net als anderen soms vertraging dat zich uitbeeld als een witscherm en dan maar wachten en hopen dat de volgende vraag zich zo snel mogelijk voordoet. Wat ik me wel afvraag is of de tijd ondertussen doorloopt?

Mijn conclusie is dat MS beter bij Pearson Vue had kunnen blijven.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
DPhoenix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:13:
Nu met Prometric ook dus net als anderen soms vertraging dat zich uitbeeld als een witscherm en dan maar wachten en hopen dat de volgende vraag zich zo snel mogelijk voordoet. Wat ik me wel afvraag is of de tijd ondertussen doorloopt?
Hmm, ja dat witte scherm had ik dus ook..
Volgens mij loopt de tijd dan wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
Cafun schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:40:
Maakt het wat uit of de tijd doorloopt. Meestal heb je 3 uur of meer voor een examen. al mijn examens tot nog toe (6 stuks) had ik tussen de 1 uur en anderhalf uur nodig. Tijd genoeg denk ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
DPhoenix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:13:
Ook ik had problemen de laatste keer dat ik examen deed. Het was een eerste keer via Prometric. Hiervoor altijd via Pearson Vue. Met Pearson had ik nooit problemen. Nu met Prometric ook dus net als anderen soms vertraging dat zich uitbeeld als een witscherm en dan maar wachten en hopen dat de volgende vraag zich zo snel mogelijk voordoet. Wat ik me wel afvraag is of de tijd ondertussen doorloopt?

Mijn conclusie is dat MS beter bij Pearson Vue had kunnen blijven.
Met jouw verleden wel.
Maar de 70-291 en 70-292 gingen het laatste jaar ook regelmatig op hun bek via VUE.
We dachten eerst dat het aan onze systemen lag maar het bleek toch bij meer testcentrums voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Cafun schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:40:
[...]

als ik weer eens examen doe zal ik eens kijken of de tijd doorloopt maar volgens mij word de starttijd op de server geregistreerd en word er dus niet daadwerkelijk afgeteld maar gewoon gewacht totdat het een bepaalde tijd is.
Maar dit is een wilde gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
tazman67 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:26:
[...]

Maakt het wat uit of de tijd doorloopt. Meestal heb je 3 uur of meer voor een examen. al mijn examens tot nog toe (6 stuks) had ik tussen de 1 uur en anderhalf uur nodig. Tijd genoeg denk ik dus.
Oh ja, ik heb ook geen probleem met de tijd hoor... Die paar minuten dat het examen langer duurt door dat witte scherm.... Ik hou ook altijd genoeg tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Ik had aan het eind van het examen ook het witte scherm. Ik was zelfs het lokaal al uit gelopen omdat ik dacht dat het al klaar was :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hebben jullie dat ook wel eens dat jullie tijdens een examen denken "dit word helemaal nix, heb c.a. de helft fout" en dan zie je dat je geslaagd bent met 863 punten...

Vrijdag dus mijn MCDST gehaald met afronding van de 70-272 (hoop office XP vragen). Dan maar volgende week de 70-270 en dan op naar MCSA.

Nu maar hopen dat MS een opschiet met de post. Heb nogsteeds niets gehoord over mijn MCP welcome whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik doe vanaf het begin al examens via Prometric bij New Horizons Rotterdam (tot nu toe 4 examens), maar ik heb nog geen problemen gehad met de examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
xylonite schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:23:
Ik doe vanaf het begin al examens via Prometric bij New Horizons Rotterdam (tot nu toe 4 examens), maar ik heb nog geen problemen gehad met de examens.
ik had 1,5 week terug voor het eerst serieuze problemen bij NH in Rotterdam: tot 4x toe meer dan een minuut een angstzweet opwekkend wit scherm bij het klikken naar de volgende vraag.... (nu 6 examens gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lentheman1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:56:
Hi all,

Iemand ISA 2004 gedaan? vroeg me af of d'r ook nog sims in voorkomen. heb hem volgende week woensdag.
ik over 3 weken, dus laat even weten wat het was aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
zal ik doen petrov! ;)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn MCSA voltooid.
Ik heb me alleen nog nooit ingeschreven op een microsoft site.
Volgens de mensen waar ik examen afleg (computrain) moet ik me ergens registreren,
vervolgens krijg ik dan mijn certificaat.

Wie wat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:37:
Ik heb nu mijn MCSA voltooid.
Ik heb me alleen nog nooit ingeschreven op een microsoft site.
Volgens de mensen waar ik examen afleg (computrain) moet ik me ergens registreren,
vervolgens krijg ik dan mijn certificaat.

Wie wat waar?
Alstu > http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcpmembersite.mspx

Graag gedaan hoor.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Daar had je ook mail over gehad moeten hebben van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet gehad..
Mmm... MCP ID en Acces code, toch maar eens opzoeken.
Kan me niet heugen dat ik deze ergens heb liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:08:
Nee niet gehad..
De Acces code verloopt op een gegeven moment, je zal dus waarschijnlijk met Microsoft moeten bellen voor een nieuwe.

[ Voor 4% gewijzigd door xylonite op 29-01-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
tazman67 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:43:
Mochten er mensen zijn die net examen hebben gedaan, het is mogelijk dat het iets langer duurt voordat het resultaat wordt bijgeschreven op je Transcript. Nadat ik voor mijn laatste examen geslaagd was hebben ze mij een nieuw MCP ID gegeven. Ik sta dus nu 2 keer bekend mij Microsoft. Dat krijg je als je van Pearson Vue naar Prometric gaat.Nadat ik ze afgelopen maadag gebeld heb om deze samen te voegen kreeg ik vandaag dit mailtje terug.
Heb ik geen problemen mee gehad; ben ook van Peason naar Prometric gegaan. Misschien heeft het geholpen dat ik op het 1e examen aanvraag formulier (sinds Pearson het niet meer doet) het zowat helemaal vol gekalkt had met mijn MCP ID :D (heb het er echt een stuk of 6x opgezet met wat uitroeptekens.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:08:
Nee niet gehad..
Ik wacht ook nog steed (eeehh 3 weken nu) op dat mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niets vinden op de Learning Site van Microsoft over 2008 certificeringen? Ben er een paar maanden uit geweest gezien ik ICND1 ben gaan doen :)

Ben MCSE'er ( NT4, 2000 en 2003 ) en wil gaan voor 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft ff gebeld net..
Ik ben eindelijk ingelogd,
nu moet ik volgens die micro-chick :) mijn welcome's kit's bestellen om zo mijn certificaten te ontvangen, als ik ze allemaal aanvink en op submit drukt, komt er te staan:

your session has timed out or network problems prevented the application from receiving the MCT enrollment information. Please try again. If the problem persists, please contact your Microsoft Regional Service Center.
cancel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:06:
Ik kan niets vinden op de Learning Site van Microsoft over 2008 certificeringen? Ben er een paar maanden uit geweest gezien ik ICND1 ben gaan doen :)

Ben MCSE'er ( NT4, 2000 en 2003 ) en wil gaan voor 2008.
Een beetje MCSE-er kan wel de volgende woorden in Google typen: Server 2008 certification. Een beetje MCSE-er komt dan al vrij snel hier: Invest in your career with a Windows Server 2008 certification :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.