FL is immers Belgisch, dus het moet wel simpel zijn. 
Maar Belgen hebben wel een betere muzieksmaak. (Dat dan weer wel.)
Maar Belgen hebben wel een betere muzieksmaak. (Dat dan weer wel.)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-05-2013 15:51 ]
Image-Line is a Belgian software company best known for its digital audio workstation program FL Studio and related audio plugins such as Sytrus.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Het moet helaas allemaal origineel klinken zoals het direct uit de MT-32 komt. Het is namelijk een epische synth uit de jaren 80 wat toen tevens ook als highend sound card voor de pc diende. Siera maakte destijds games waar de muziek speciaal voor de module werd gecomponeerd. Ik wil daarmee doorgaan door lekker puur uit de MT-32 te spelen zonder poespasvlaaing peerd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:48:
[...]
@sir hendro
Niet echt mijn stijl, maar vind het wel grappig, ik produceerde vroeger op een korg M1 keyboardworkstation en klinkt exact hetzelfde, die te kale drums en dooie ride cymbal. Mocht je interesse hebben dat zou ik wel een stem remaster willen maken om iets meer leven in de instrumenten te gooien.
GTA VI - All aboard the hype train!!
"Kwaliteit" is geen eendimensionaal iets, en ook niet iets om je uberhaupt veel drukte om te maken. Blijf je het bij je computer houden - dus geen externe apparatuur erbij, dan maakt het allemaal bitter weinig uit en gaat het er meer om of de user interface je aanstaat.Ps3gamer91 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:58:
Nu wordt er veel in mijn omgeving gepraat over FL studio, die een goede kwaliteit heeft.
Je kunt ook de meest uitgebreide editie kopen, dan krijg je er van alles en nog wat bij en levenslang gratis updates.Dan moet ik nog wel packages downloaden met meer geluiden enz.
Ik kan er zelf voor geen meter mee werken.Wat zijn de meningen van jullie over FL studio?
Het stikt van de tutorials op Youtube. Maar - als je meerdere mensen in je omgeving kent die het hebben en het gebruiken is een middagje op visite voor een workshop meer waard dan 24 uur Youtube tutorials kijken. Dat is het grootste voordeel; genoeg mensen zijn begonnen met een bepaald pakket omdat een kennis het ook had en ze even snel wat basisdingen kon leren, en daar zijn ze uiteindelijk mee blijven zitten. Een professional hoeft geen Cubase te gebruiken omdat het zogenaamd het beste is, ze gebruiken het omdat ze er al sinds versie 3 mee kunnen lezen en schrijven.Is dat aan te raden voor een beginner?
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 02-05-2013 20:53 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Is dit (Alesis QX61) dan iets om mee te beginnen? Van wat ik gelezen heb is minimaal 61 toetsen wenselijk en deze lijkt me verder vrij compleet wat mogelijkheden betreft. Of is dan de M-Audio Oxygen 61 de betere keuze? Over zowel de Alesis als de M-Audio vind ik wel vrij positieve reacties.Yoozer schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:52:
Wat wel nut heeft is budget opzij zetten voor een toetsenbord (controller)
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Hier ook. Heb het nooit begrepen. Ben altijd een Cakewalk fan geweest [insert flamewarVerwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 20:58:
Hmm... ik vind Cubase als 20 jaar een kutprogramma hoor...
Waarheid als eenMaar elk programma heeft zo zijn nukken. (Wet van behoud van ellende.)
Een oorgasmeUiteindelijk gaat het om het resultaat. (Hookers en blow?)
All is in the eye of the beholder vingersPromoX schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Is dit (Alesis QX61) dan iets om mee te beginnen? ...
Volgens mij kwamen die Alesis-dingen niet met vlag en wimpel door de kwaliteitscontrole heen. Ik heb zelf een E-mu Xboard en een oudere synthesizer, daar zitten niet gruwelijk veel knoppen op (maar dat kun je makkelijk oplossen met een aparte knoppendoos), maar daar is niet zo bezuinigd op de constructie.PromoX schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:32:
Is dit (Alesis QX61) dan iets om mee te beginnen? Van wat ik gelezen heb is minimaal 61 toetsen wenselijk en deze lijkt me verder vrij compleet wat mogelijkheden betreft.
Er zijn geen echt goede controllers. Ik denk dat ik dan wel voor de M-Audio zou gaan, als het toch een keuze tussen die twee zou moeten worden. Idealiter iets als http://www.bax-shop.nl/mi...ller/product-details.htmlOf is dan de M-Audio Oxygen 61 de betere keuze? Over zowel de Alesis als de M-Audio vind ik wel vrij positieve reacties.
vlaaing peerd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:56:
ik vind Cubase ook kut, maar ik hou dan ook wel van kut. Ik hou ook van tieten dus ik combineer het vaak met rewire ableton of reason. Apnia houd ook van rewiren.
[ Voor 60% gewijzigd door kaos001 op 03-05-2013 09:38 ]
voor leren spelen;PromoX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:36:
Dat van die 61 toetsen haalde ik onder meer uit een aantal reacties uit dit topic. Ik kan me voorstellen dat het voor het 'produceren' op zich niet nodig is, maar voor het leren spelen dus wel handig?
vlaaing peerd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:56:
Apnia houd ook van rewiren.
[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 03-05-2013 10:22 ]
Ik heb nog niet echt een idee hoe ik het wil gaan leren (iets als dit leek me wel interessant), maar ik zou het jammer vinden als ik met 49 op een gegeven moment een serie toetsen tekort kom. Het prijsverschil is wel te overzien. Aan de andere kant is 49 toetsen wat grootte betreft voor mij weer veel praktischer, 61 is te doen, maar de ruimte die ik heb is wel beperkt.vlaaing peerd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:54:
[...]
voor leren spelen;
- ja als je piano(stijl) wilt leren spelen, dan nog liever 88. maarja, dan wil je waarschijnlijk ook weighted hammer aanslag en dan ga je al snel naar een digitale piano.
- niet zozeer nodig als je orgel/keyboard(stijl) wilt leren spelen of gewoon de basics van akkoorden onder de knie krijgen, het zou dan al kunnen met 49 toetsen.
Meeste MIDI keyboards kan je ook nog jumpen in octaaf he. Op mijn MPK49 kan ik met een druk op de knop gewoon één octaaf omhoog/omlaag springen. Easy does it!PromoX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:55:
[...]
Ik heb nog niet echt een idee hoe ik het wil gaan leren (iets als dit leek me wel interessant), maar ik zou het jammer vinden als ik met 49 op een gegeven moment een serie toetsen tekort kom. Het prijsverschil is wel te overzien. Aan de andere kant is 49 toetsen wat grootte betreft voor mij weer veel praktischer, 61 is te doen, maar de ruimte die ik heb is wel beperkt.
Zal nog 's wat rondkijken, bedankt voor de reacties allemaal.
Betere optie om die distortion te vermijden: zet het volume van alle oscillators apart een stuk lager.apNia schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:44:
Vraagje, ik kom er net achter dat veel van mijn reeses niet mooi uit de verf komen omdat ik het filter op m'n synth gebruik. Nou is die op zich perfect, ware het niet dat de distortion blijkbaar na het filter zit in de signalflow, wat voor een ander effect zorgt.
Ik denk - maar ik weet niet zeker - dat DCAM's Cypher dat wel zou moeten kunnen doen. Het "ladder" deel slaat vrijwel altijd op de transistor ladder filter van Moog (maar soms ook op de diode-ladder in de 303), en daar zit die oversturing dus min of meer ingebakken.Daarom vraag ik mij af, is er een VST die een ladder bandpass filter biedt?
[ Voor 31% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-05-2013 16:29 ]
komt omdat je de nipples bent vergeten (geen grapje). Doe ff een flat noise en haal die door die filter heen met verder geen fx. Freq analyse het voor- en nageluid en dan zal je zien dat ie waarschijnlijk niet alleen een tiet (of een kut) maakt maar ook het tepeltje (of de cli....goed laatmaar).apNia schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:54:
Krijg het nergens mee voor elkaar.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 05-05-2013 10:53 ]
Verwijderd
Niiiice! Klinkt lekker, zou inderdaad nog wat afwerking kunnen gebruiken. De rhodes is imo nog wat clean-ig, Beetje drive en wat roto-achtige effecten (leslie of rotovibe oid) zou de rhodes nog wat authentieker laten klinken.
Verwijderd
Ik ga alles ooit verder uitwerken wanneer ik mezelf zo ver krijg om tegen mijn zin aan projecten te werken.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:53:
Zwaar last van GAS en toch maar een MI Ambika besteld. Duurt alleen even voordat die klaar is.
Hybride analoge/digitale synths zijn gewoon te verleidelijk.
@Niak
Leuke nummers. Ga je die nog verder uitwerken?
Lijkt wel alsof ik mezelf hoor pratenKain_niaK schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:55:
[...]
Ik ga alles ooit verder uitwerken wanneer ik mezelf zo ver krijg om tegen mijn zin aan projecten te werken.
Al 15 jaar doe ik fire and forget. Niet af in een week? Nooit af.![]()
Geen impuls om muziek te maken? FL Studio gaat 20 keer per week aan en 5 minuten later weer in frustratie uit. En soms speel ik weken achter elkaar elke dag een paar uur piano en heb ik zo 10 tale ideeen voor nieuwe nummers en soms werk ik één daarvan half uit. En dat is dan mijn muziek![]()
It's a shame.
Verwijderd
Er zijn zoveel manieren om dingen af te maken, maar het valt en staat bij 1 ding :Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:53:
Tip: Ga liedjes van anderen namaken.
Kijk hoe dat dan in elkaar zit en gebruik die trukjes ook voor je eigen nummers.
heb ik gedaan.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:53:
Tip: Ga liedjes van anderen namaken.
Kijk hoe dat dan in elkaar zit en gebruik die trukjes ook voor je eigen nummers.
Klinkt herkenbaarvlaaing peerd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:47:
[...]
heb ik gedaan.
1. use DAW
2. ?
3. have ridiculously awesome dnb track.
Ik ben alleen nog niet achter stap 2
Verwijderd
Als je de film 'Crossroads' (Ja die met de Karate Kid en Steve Vai) hebt gezien dan weet je wat je moet doen.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 16:58 ]
* convolution * hadden we eerder aan moeten denken!!apNia schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:53:
peerd > kleine update in de zoektocht naar de (voor mij) ideale bandpass. Zojuist Tone2 Bifilter gechecked en die heeft een hele brede 6dB BP, wat volgens mij hier dus ideaal voor is. Nou zit daar ook weer distortion op die wel essentieel is voor een wat agressief karakter, en die van Kontakt lijkt dat uit zichzelf een beetje te doen. Maar all in all, goeie shit
Peerd zegt echter:Het best kies je voor een externe interface, doorgaans USB of Firewire. De reden hiervoor is dat interne (PCI) interfaces hun AD/DA convertoren in de Pc hebben zitten, alwaar zij storingen kunnen oppikken van de andere onderdelen van je PC en zo kunnen zorgen voor ruis.
Maakt dat nu nou wel veel verschil of niet?Ik zou zeggen alleen de USB te nemen als je met een laptop werkt of regelmatig deze kaart op andere PC's wil overprikken. Neem anders de PCI.
Verwijderd
Niet om je tegen te spreken ofzo, maar wat zie jij als grote vertraging? Met mijn FireFace 800 zit ik op 9ms, en dat vind ik zowel op piano als synth en gitaar uitstekend speelbaar (lees: ik merk de vertraging totaal niet). Ik kan er alleen maar vanuit gaan dat de FireFace UFX vergelijkbaar zit (Sound on Sound zegt er niets anders over dan 'ultra-low latency' in hun review.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:04:
Dat maakt verschil.
Firewire is end of life oftwel ouwe meuk waar je niet meer aan hoeft te beginnen.
USB (2/3) kan wel maar heeft doorgaans een hogeren vertraging dan een kaart.
Er zijn ook kaarten met een externe kastje voor audio aansluitingen.
Of een kaart waar je de audio op de kaart zelf kan aansluiten.
Heeft de minste vertraging wat handig is als je veel real-time wilt doen en graag hands on inspeelt op een toetsenbord.
Nadeel is dat er zoveel keuze is en er zoveel dingen zijn waar je op kan letten.
Misschien is het dan wel handig om even uit te leggen wat je wilt gaan doen.
Naast een (usb) midi keyboard (icm FL Studio en/of Reason) zal ik verder geen externe apparatuur gebruiken dus allerlei aansluitingen heb ik niet nodig. Wat een interne kaart leek me dit wel een goede keuze: M-Audio Audiophile 2496. Wat externe kaarten betreft werd me de Focusrite Scarlett 2i2 aangeraden, maar die is ten opzichte van de M-Audio een stuk duurder (bij Bax bv zo'n 50 euro). Verder is er zeker wat externe kaarten betreft inderdaad zoveel aanbod dat ik zelf moeilijk kan kiezen wat geschikt is en goede (driver) ondersteuning biedt. Ik zie het wel als een voordeel dat ik er ook eenvoudig een laptop op aan kan sluiten, maar ik weet niet of ik daar veel gebruik van zal maken.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:04:
Dat maakt verschil.
Firewire is end of life oftwel ouwe meuk waar je niet meer aan hoeft te beginnen.
USB (2/3) kan wel maar heeft doorgaans een hogeren vertraging dan een kaart.
Er zijn ook kaarten met een externe kastje voor audio aansluitingen.
Of een kaart waar je de audio op de kaart zelf kan aansluiten.
Heeft de minste vertraging wat handig is als je veel real-time wilt doen en graag hands on inspeelt op een toetsenbord.
Nadeel is dat er zoveel keuze is en er zoveel dingen zijn waar je op kan letten.
Misschien is het dan wel handig om even uit te leggen wat je wilt gaan doen.
Verwijderd
Verwijderd
En toen kreeg ik BSODs toen ik met m'n RME bezig wasVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:06:
PCI? PCI-e bedoel je?
Drivers zijn altijd al de Achilleshiel van geluidskaarten geweest. Als die niet goed zijn kan je net zo goed die interface uit het raam flikkeren. En dan kom je toch vaak uit bij de A-merken. Dan mag het ook dubbel zo duur zijn. Want als je gaat lopen kloten met drivers is zonde voor je tijd dat je muziek had kunnen maken.
OK PCI-e dan? Heb je daar geen driverprobleem? De laatste keer dat ik een PCI kaart kocht was een netwerkkaart met coax aansluiting
Verwijderd
Tuurlijk heb je bij RME ook problemen. Maar zelfs als die op alle moederborden gaan testen pikken ze er niet alle versies die met hakken over de sloot zijn goedgekeurd. PCI-e is een standaard waar ruimte is om foute keuzes te maken. Elke kaartenbouwer moet daar rekening mee houden. Plus het feit dat het mensenwerk blijft. En windows heeft ook zijn nukken.Wormaap schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:24:
[...]
En toen kreeg ik BSODs toen ik met m'n RME bezig wasEn ik weet nog steeds niet waar dat door kwam. Was wel alleen bij hogere sample rates, en voor muziek laat ik'm toch standaard op 44.1kHz staan
Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk! En nu ik er zo over denk was het probleem inderdaad ook grotendeels weg toen ik een andere Firewire-driver gebruikte. Dat de support voor pro-audio in Windows waardeloos is staat buiten elke discussie! Ik vond het alleen wel grappig om het even te noemenVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:50:
[...]
Tuurlijk heb je bij RME ook problemen. Maar zelfs als die op alle moederborden gaan testen pikken ze er niet alle versies die met hakken over de sloot zijn goedgekeurd. PCI-e is een standaard waar ruimte is om foute keuzes te maken. Elke kaartenbouwer moet daar rekening mee houden. Plus het feit dat het mensenwerk blijft. En windows heeft ook zijn nukken.
Maar als je de zwakste plekken weet te vermijden dan kun je gewoon ongestoord je gang gaan.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 18:27 ]
[ Voor 93% gewijzigd door UtopiaM op 08-05-2013 21:58 ]
lekkere sound, maar heb na een paar minuten wel erg het idee dat ik naar tapijt zit te luisteren. 70bpm is ook 140Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:16:
http://faxis.dyndns.org/peaks/SlimedByASpaceSlug.flac
(70bpm dus u weet het wel.)
ik zou pogen iets meer uit te geven... ( dat kan jijapNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:39:
poefmuziek, mijn favoriete genre
Kort vraagje, ik ga binnenkort een Saffire Scarlett 8i6 kopen (veel duurder dan gelpand, maar what else is new?) en wil dan ook een microfoon kopen. Ik wil hier onder andere opnames van m'n broertje op de gitaar mee maken, maar ook gaat mevrouw apNia er door zingen. Wat zijn dingen waar je een beetje op moet letten met de aanschaf (bijv met het oog dat ik zowel zang als gitaar hierover wil opnemen)? Hebben jullie nog aanraders? Geplande budget is rond de 40 euro, gezien ik het niet heel veel zal gebruiken.
We will be right back with Manny_Moare !
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:
WTF is poefmuziek?
Breaks en wobble is niet mijn sterkste kant idd. Maar ik ga voor een leuke sound.
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-05-2013 15:32 ]
Grofweg.apNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:13:
audiojunk > Ik heb eigenlijk net m'n zinnen op de 8i6 gezet ivm de te gek gave software loopback optie
chieldtm > reflectiescherm + zo'n plopperding er bij loopt het toch aardig in de kosten lijkt me.. kan het niet IETS goedkoper? en is die ook geschikt voor een gitaar? (weet absoluut niet wat het verschil zou zijn namelijk qua sound)
[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 10-05-2013 16:24 ]
Verwijderd
Persoonlijk zou ik dan voor zang en akoestisch gitaar in de ~100 euro range véél eerder voor een Røde NT-1A gaan dan voor een SM57 of SM58.apNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:22:
Hmmmmm nice peerd, daar heb ik serieus heel veel aan. Die SM57 lijkt gericht te zijn op instrument, en 58 op zang. Waar zit 'm het verschil in als ik een zang gebruik voor een instrument tov een echte instrument mic?
En waar zit 'm het verschil in in prijsklasse? Want ik zie ook goedkopere dynamische zang mics voor rond de 30 euro. Waar ga ik dat aan merken, naast in de portomonee?
[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 10-05-2013 18:53 ]
Verwijderd
Hoewel gigabedrag natuurlijk relatief is (genoeg Tweakers die een PC voor zo'n bedrag kopen, en die is over 3-4 jaar niets meer waardSjoewe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 05:52:
Niet om te haten, maar ik ben gewoon benieuwd, waarom heb je besloten om in dit stadium al zo'n gigabedrag in je monitors te investeren?
Voor de helft koop je toch ook al iets heel aardigs en hou je nog geld over voor andere studioverbeteringen.
[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 11-05-2013 13:06 ]
Verwijderd
In de 58 zit een ingebouwde plopfilter, dat is eigenlijk het enige wat 'm specifiek meer voor zang geschikt maakt. Het geluid is daardoor iets minder open, maar dat is eigenlijk ook wel verwaarloosbaar.apNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:22:
Hmmmmm nice peerd, daar heb ik serieus heel veel aan. Die SM57 lijkt gericht te zijn op instrument, en 58 op zang. Waar zit 'm het verschil in als ik een zang gebruik voor een instrument tov een echte instrument mic?
En waar zit 'm het verschil in in prijsklasse? Want ik zie ook goedkopere dynamische zang mics voor rond de 30 euro. Waar ga ik dat aan merken, naast in de portomonee?
[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-05-2013 13:45 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Korte vraag, lang antwoord. Bouwkwaliteit, karakteristiek, frequentiebereik, gevoeligheid, etc.apNia schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:47:
Nog een korte vraag mbt m'n microfoon aanschaf: waar zit 'm bij microfoons het verschil in prijsklasse? Hoe onderscheidt een 30 euro dynamische zang mic zich van een van 110 euro?
[ Voor 34% gewijzigd door Yoozer op 13-05-2013 11:53 ]
dude, ik zit hier niet voor de kat z'n cut te replyen.apNia schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:47:
Nog een korte vraag mbt m'n microfoon aanschaf: waar zit 'm bij microfoons het verschil in prijsklasse? Hoe onderscheidt een 30 euro dynamische zang mic zich van een van 110 euro?
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:55:
Of anders een 2e hands Sure proberen te scoren?
We will be right back with Manny_Moare !
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 23:44 ]
[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 14-05-2013 01:15 ]
Mooi,. ik ga het vanmiddag weer proberen en meld ik me wel als ik er echt niet uit kom. Met zo ontzettend veel knopjes ontkom je er niet aan dat er door onkunde iets aan of uit staat waardoor iets niet werkt.apNia schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:10:
Ik ben stout geweest jongens en heb al de AKG D5 gekocht. Merk wel of ik er spijt van ga hebben
(en de Scarlett 8i6 en een microfoonkabel omdat het geen My First Sony is)
Ja RoyK hier redelijke Ableton kenner. Specialist is misschien groot woord
Zal je geen buil aan vallen. Best vergelijkbaar met de SM58, degelijk en allround te gebruiken. Zit geen plopfilter op, maar een sok of een kous doet wonderen.apNia schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:10:
Ik ben stout geweest jongens en heb al de AKG D5 gekocht. Merk wel of ik er spijt van ga hebben
(en de Scarlett 8i6 en een microfoonkabel omdat het geen My First Sony is)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq