How to become a Producer Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste
Acties:
  • 340.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jeemig.. 28 februari laatste post alweer.

Ben ook maar eens een jacht gestart op MIDI controllers.
Eerst zat ik puur te kijken vanuit de DJ hoek en lonkte de M Audio x session pro.
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-front.de/assets/images/M-Audio_x-session_pro.jpg

Totdat ik Sasha met zijn Maven Control zag, en ik ook zag dat de interface ook meer mogelijkheden had dan alleen maar in te zetten voor het 'dj'-werk.
Afbeeldingslocatie: http://www.djsasha.com/img/tour/06_7_15/lg_image05.jpg

Hier in close up:
Afbeeldingslocatie: http://jessebrede.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/10/sasha_maven.jpg

Aangezien er gewoon niets bekend is over of deze überhaupt op de consumenten markt uitkomt, ga ik er niet op durven hopen dat dit gaat gebeuren.

De jacht gaat verder. Ik kwam al snel op een tweetal andere controllers.
* De Behringer BCR2000
* De Behringer BCF2000

Afbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/synth_review/Behringer/images/BCR2000_big.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.synthtopia.com/synth_review/Behringer/images/BCF2000.jpg

"Waarom deze twee?" hoor ik jullie al vragen.
  1. Ik wil niet gelijk al te duur beginnen
  2. Stiekum kies heb ik een beetje een keuze gemaakt voor de BCR2000, vanwege dat Daft Punk deze controllers ook gebruikt
Allebei een beetje foute redenen, ik weet het, maar jullie weten wat ik voor ogen heb en nu ook een vraagje of jullie een betaalbaar alternatief kunnen bedenken.
(Misschien moet ik van deze twee wel 1 maken... Ik weet het niet, maar mijn mening is wel dat ik een soortgelijke oplossing moet hebben.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Topicstarter
Goedkoop of niet maakt geen donder uit Les. Het zijn controllers in MIDI. Dus er gaat geen geluid door. Het is geen analoge mengtafel. Het zijn puur knopjes die het geluid in je DAW kunnen veranderen en dat is nog altijd inhouse op de pc. En om daar nu zoveel geldt uitgeven... Ik zal in jouw positie (Ik ken je werk nu wel ;) ) voor de M-audio gaan (ook geluidskaart trouwens?) en de Beh.2000 gaan zonder faders en lekker veel knopjes om effecten aan testuren :) . De tijd die die uitelkaar vallen kan jij je aankomende dochter al DJ lessen geven. En dan heb je waarschijnlijk ook wel genoeg geld om iets anders/beter/duurder tekopen.

Trouwens sorry, ik heb geen tijd gehad om het projectnummer waar we bezig mee gaan tedownloaden van je server, wilde het net proberen maar je server staat alweer uit. Evt even deze morgen aanzetten en dan doordag even downloaden?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-03-2008 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
Les,

ik was afgelopen jaar bij een presentatie van de de Xone 3D, de 2D en 1D en die vertegenwoordiger van Xone wist te vertellen dat de Maven controller van Sasha een one-off design is, dat speciaal in opdracht is gebouwd. Echter het DNA van de Maven, zo wist deze meneer te vertellen is dus in de midi serie van Xone terecht gekomen.

Mooie apparaten dus, maar grafduur helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 03:20:
Goedkoop of niet maakt geen donder uit Les. Het zijn controllers in MIDI. Dus er gaat geen geluid door. Het is geen analoge mengtafel. Het zijn puur knopjes die het geluid in je DAW kunnen veranderen en dat is nog altijd inhouse op de pc. En om daar nu zoveel geldt uitgeven... Ik zal in jouw positie (Ik ken je werk nu wel ;) ) voor de M-audio gaan (ook geluidskaart trouwens?) en de Beh.2000 gaan zonder faders en lekker veel knopjes om effecten aan testuren :) . De tijd die die uitelkaar vallen kan jij je aankomende dochter al DJ lessen geven. En dan heb je waarschijnlijk ook wel genoeg geld om iets anders/beter/duurder tekopen.
Hmmmm... klinkt goed.. :) Gaan we maar eens doen denk ik... In de M Audio zit trouwens geen videokaart. Geluidskaart ook niet trouwens. 8)7
LoLz.. ben een beetje in een door de warrie bui. :D
Trouwens sorry, ik heb geen tijd gehad om het projectnummer waar we bezig mee gaan tedownloaden van je server, wilde het net proberen maar je server staat alweer uit. Evt even deze morgen aanzetten en dan doordag even downloaden?
No proBLAMMo, je had dit van te voren al aangegeven. Zit helemaal goed en gaat ook echt wel helemaal goed komen! d:)b
Sjoewe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:18:
Les,

ik was afgelopen jaar bij een presentatie van de de Xone 3D, de 2D en 1D en die vertegenwoordiger van Xone wist te vertellen dat de Maven controller van Sasha een one-off design is, dat speciaal in opdracht is gebouwd. Echter het DNA van de Maven, zo wist deze meneer te vertellen is dus in de midi serie van Xone terecht gekomen.

Mooie apparaten dus, maar grafduur helaas. :(
Klopt, die Maven controller was ook een one-off, zeker omdat ze een beetje in conflict kwamen met het MIDIbox project.

Nu inmiddels al bij Maven versie 2 of 3 had ik gehoord dat ze ondertussen al wat hadden rechtgetrokken zodat er misschien toch een verkoop versie aan zat te komen?

Wat xone betreft, het schijnt schitterend te zijn, grafduur is het zeker. Alleen kan ik mij dus echt niet in de vormgeving vinden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:34:
[...]

Dat wordt ook voor mij in mijn prive studio thuis ook mijn volgende aanschaf. Verder een Electribe staat ook nog op het lijstje. Maar ja geld is op. Gisteren en vandaag weer spullen voor mijn eigen opnamestudio/production gekocht. Nieuwe Genelec's (de andere gaan naar een kleinere studio voor beeld en geluid). Wat sm57/58 mic's en verder onderhoudt service gehad voor de SSL (faders weer stofvrij en een aux in/out gefixt)
SSL? vertel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clique ;)

Hier nog een "oude" foto toen we net open waren. Die muur waar de flatscreen aanhangt is tijdje geleden al opengebroken geweest om de nieuwe monitors tehuis vesten.
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/529/shapeimage2fw6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/7534/dsc00311gk7.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 12-03-2008 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

w00t! SSL ftw! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je mix gaat morgen avond er doorheen Les. Patrice doet de setup donderdag en gaat alvast de mix klaar zetten Ik ga zelf over paar uur naar het zuiden even mijn ouders opzoeken en vrijdag tot maandag ga ik er mee aan de slag als ik weer terug in Parijs ben. Ben erg nieuwsgierig hoe gaat het worden kerel. Ik ga wel verschillende versie's van de mixdown maken. Kan je beetje kiezen of aangeven wat je voorkeur is kwa smaak. Spreek je snel kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Je mix gaat morgen avond er doorheen Les. Patrice doet de setup donderdag en gaat alvast de mix klaar zetten Ik ga zelf over paar uur naar het zuiden even mijn ouders opzoeken en vrijdag tot maandag ga ik er mee aan de slag als ik weer terug in Parijs ben. Ben erg nieuwsgierig hoe gaat het worden kerel. Ik ga wel verschillende versie's van de mixdown maken. Kan je beetje kiezen of aangeven wat je voorkeur is kwa smaak. Spreek je snel kerel.
Gaaf, ben ook benieuwd wat Patrice ervan gaat vinden. :D

EN natuurlijk nog meer benieuwd wat jullie ervan kunnen/gaan maken. Ik dnek namelijk dat er veel te veel bass inzit en dat hij hierdoor te dof klinkt, maarja...

Jullie hebben het project-file. :D

Veel plezier in het zuiden en ik spreek je laters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Ik heb dus al een tijd niet meer hier gekeken, eerst stond deel 1 nog in m'n MyReact.

Naja, even een plaatje van de studio maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theheartcore.com/images/studio_2k8_small.jpg

grote versie:

http://www.theheartcore.com/images/studio_2k8_huge.jpg
Ome_Les schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:47:
Aangezien er gewoon niets bekend is over of deze überhaupt op de consumenten markt uitkomt, ga ik er niet op durven hopen dat dit gaat gebeuren.
Het ziet er een beetje zelfgebouwd uit - maar dat gaat (al kost 't wel een hoop). Er is een systeem waar je alles op 1 tafel vast kunt klikken met losse fadertjes, knopjes, etc - ben alleen even de naam kwijt.

Verder heb je misschien ook nog iets aan de Korg Zero4:
http://www.korg.com/gear/...od_no=Zero4&category_id=2

Ook prijzig, maar niet alleen MIDI :).

Vrijdag lekker naar de MusikMesse in Frankfurt, even nieuwe apparatuur testen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 12-03-2008 15:26 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Die Korg Zero serie is inderdaad wel heel erg leuk, maar dan zou ik inderdaad ook nog TTS of CDJs ernaast moeten hebben.

Zit een beetje te denken om misschien eerst te beginnen met die BCR2000, ooit eens een BCF2000 erbij te kopen, en deze dan misschien samen te gooien in een controller. :D

Veel plezier op de MusikMesse trouwens. Het is dat ik nu met de zwangerschap van mijn vriendin zit, anders had ik misschien ook nog wel een dagje meegepikt. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Ome_Les op 12-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 22:00

Marando

Muziekje?

Het is alweer even een tijdje geleden dat ik deze thread heb bezocht. Heb wat leuke dingen gelezen en leuke pics gezien van (home) studio's.

Ben zelf redelijk serieus bezig met muziek. Heb een simpele home studio momenteel (pics volgens nog) maar kan er lekker mee uit de voeten.

Het meeste van mijn werk (vooral mixen/masteren van demo's) kan je vinden op de myspace site van Ricardo Munoz, een goede vriend van me waar ik muziek mee maak.

http://myspace.com/ricardomunoz

Aangezien ik de laatste 2 jaar bijna alleen maar energie gestopt heb in het helpen van Ricardo, heb ik vrijwel geen eigen muziek meer gemaakt. Ik hoop daar binnenkort weer mee te beginnen. :)

Ik zal deze thread even in de gaten houden!

Groetjes,

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marando schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:47:
Het is alweer even een tijdje geleden dat ik deze thread heb bezocht. Heb wat leuke dingen gelezen en leuke pics gezien van (home) studio's.

Ben zelf redelijk serieus bezig met muziek. Heb een simpele home studio momenteel (pics volgens nog) maar kan er lekker mee uit de voeten.

Het meeste van mijn werk (vooral mixen/masteren van demo's) kan je vinden op de myspace site van Ricardo Munoz, een goede vriend van me waar ik muziek mee maak.

http://myspace.com/ricardomunoz

Aangezien ik de laatste 2 jaar bijna alleen maar energie gestopt heb in het helpen van Ricardo, heb ik vrijwel geen eigen muziek meer gemaakt. Ik hoop daar binnenkort weer mee te beginnen. :)

Ik zal deze thread even in de gaten houden!

Groetjes,

Menno
Erg mooi muziek kerel puik werk in de gerne balladepop. Dat je al 2jaar geen muziek zelf maakt is niet heel erg als ik dit zo luister. Deze jaren samen werking zullen zijn vruchten zeker eens afwerpen. Ga er zeker mee door.
Al hoewel ik niet geheel eens ben hoe alles is gemixt, zijn stem is soms best monotoon, af en toe rare pitch en hick ups in (teveel overdub of voice correction?).
En ligt teveel veraf van de mix. Het mag best meer smooth en in dieper in het nummer gemixt wordenl. Beetje meer stereo/wide panning op dub's en intru en het klinkt na mijn zinnen dan meer richting een hit. Al neem ik mp3 songs van myspace nooit serieus en ik zit hier nu met een koptelefoon (dt770) op naast het zwembad in de zon.
Maar klinkt allemaal erg lekker snel weg. En dat is in deze genre enorm fijn :)

Ik zie op een youtube filmpje van hem achter een synth zitten met een...laat me raden, ik denk een SE5600 of een SE Gemini microfoon zitten. Zeer fijne dingen zijn dat. Wil altijd nog een keer een Gemini (oud model uit Duitseland) in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:26:
[...]
Al neem ik mp3 songs van myspace nooit serieus en ik zit hier nu met een koptelefoon (dt770) op naast het zwembad in de zon.
[..]
Jees Mauce.. zit ons hier lekker te maen.... Wij hebben nogsteeds te harde wind en vrijwel geen zon.. :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Erg mooi muziek kerel puik werk in de gerne balladepop. Dat je al 2jaar geen muziek zelf maakt is niet heel erg als ik dit zo luister. Deze jaren samen werking zullen zijn vruchten zeker eens afwerpen. Ga er zeker mee door.
Al hoewel ik niet geheel eens ben hoe alles is gemixt, zijn stem is soms best monotoon, af en toe rare pitch en hick ups in (teveel overdub of voice correction?).
En ligt teveel veraf van de mix. Het mag best meer smooth en in dieper in het nummer gemixt wordenl. Beetje meer stereo/wide panning op dub's en intru en het klinkt na mijn zinnen dan meer richting een hit. Al neem ik mp3 songs van myspace nooit serieus en ik zit hier nu met een koptelefoon (dt770) op naast het zwembad in de zon.

Ik zie op een youtube filmpje van hem achter een synth zitten met een...laat me raden, ik denk een SE5600 of een SE Gemini microfoon zitten. Zeer fijne dingen zijn dat. Wil altijd nog een keer een Gemini (oud model uit Duitseland) in huis halen.
Bedankt voor je reactie! Het is een SE z5600a microfoon ja! Super ding inderdaad, was een hele stap vooruit na een Behringer B2 Pro kan ik je vertellen. :+

Ik wil wel eens wat meer met je praten over mixen etc.. heb wat tracks liggen die ik je graag wil sturen, ben benieuwd naar je mening namenlijk! (En dan stuur ik het dus in hoge kwaliteit!, niet myspace crap.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ome_Les schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Jees Mauce.. zit ons hier lekker te maen.... Wij hebben nogsteeds te harde wind en vrijwel geen zon.. :(

;)
Rofl ja dat hoorde ik al van me opa (Groningen). Beetje wind uit GreatBrit gekregen zeker. Het waait hier ook een beetje maar niet zo erg ofzo. Zit gewoon lekker in korte broek en shirt hier. Al is het wel koud als je niet in de zon bent.
Maar wees gerust kerel ik mag het snert weer van Paris proeven dit weekend. Niet dat ik daar veel van ga merken vanwege "walk like a man" project ;) maar goed.

TROUWENS TROUWENS even snel MESSE nieuws: Check Melodyne even heren: Eindelijk in poly wegen je wavs bewerken in MIDI style... niet normaal.
http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna&L=0

En SSL heeft weer nieuwe produkten Les... me handen jeuken weer kerel :D :X !
Marando schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor je reactie! Het is een SE z5600a microfoon ja! Super ding inderdaad, was een hele stap vooruit na een Behringer B2 Pro kan ik je vertellen. :+

Ik wil wel eens wat meer met je praten over mixen etc.. heb wat tracks liggen die ik je graag wil sturen, ben benieuwd naar je mening namenlijk! (En dan stuur ik het dus in hoge kwaliteit!, niet myspace crap.) :)
Zo, dat is idd een behooooorlijke stap vooruit ja. Gebruiken jullie nog enige pre-amps met evt tube's of gewoon de 48v phantom voeding op het mengpaneel?
Als je met me wilt praten over mix'en kan dat altijd al moet ik je wel zeggen dat ik het nu weer wat drukker krijg naar het weekend en ik heb Les al belooft en in de armen genomen voor een project van hem waar ik dit weekend (en weet wel zeker meerdere andere) naar ga kijken en her-mix'en/masteren dit weekend op de SSL. Dus ik wil best eens naar kijken en mening geven. Al kan ik je niks beloven over evt helpen/samenwerking. Dat ligt puur hoe druk het is en dat begint nu behoorlijk teworden met de lente en de zomer voor de deur met allerlei optredens/opnames rond om Parijs en het zuid-Frankrijk en daarnaast alle mastering werk ervan.
Maar lijkt me leuk kerel, laat wat van je horen na het weekend!
Heren, ik ga even stuk wandelen met me dame en me honden. Daarna lekker eten en bank hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 04-04-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:14:
[...]

Zo, dat is idd een behooooorlijke stap vooruit ja. Gebruiken jullie nog enige pre-amps met evt tube's of gewoon de 48v phantom voeding op het mengpaneel?
Als je met me wilt praten over mix'en kan dat altijd (lemauce AT hotmail PUNT fr / MSN) al moet ik je wel zeggen dat ik het nu weer wat drukker krijg naar het weekend en ik heb Les al belooft en in de armen genomen voor een project van hem waar ik dit weekend (en weet wel zeker meerdere andere) naar ga kijken en her-mix'en/masteren dit weekend op de SSL. Dus ik wil best eens naar kijken en mening geven. Al kan ik je niks beloven over evt helpen/samenwerking. Dat ligt puur hoe druk het is en dat begint nu behoorlijk teworden met de lente en de zomer voor de deur met allerlei optredens/opnames rond om Parijs en het zuid-Frankrijk en daarnaast alle mastering werk ervan.
Maar lijkt me leuk kerel, laat wat van je horen na het weekend!
Heren, ik ga even stuk wandelen met me dame en me honden. Daarna lekker eten en bank hangen.
Op dit moment zit de z5600a mic aangesloten op een Focusrite Saffire. (Ricardo zijn home studio) Bij mij thuis werk ik nog met de Behringer B2 mic welke zit aangesloten op een EMU 1820. Het liedje Somehow op Myspace is nog met deze combinatie opgenomen.

Een mooie pre-amp staat nog wel op ons verlanglijstje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:14:
[...]

Rofl ja dat hoorde ik al van me opa (Groningen). Beetje wind uit GreatBrit gekregen zeker. Het waait hier ook een beetje maar niet zo erg ofzo. Zit gewoon lekker in korte broek en shirt hier. Al is het wel koud als je niet in de zon bent.
Maar wees gerust kerel ik mag het snert weer van Paris proeven dit weekend. Niet dat ik daar veel van ga merken vanwege "walk like a man" project ;) maar goed.
Kijk! Dat zijn nog eens berichten! Ben erg benieuwd of er wat uit te halen valt! :D
TROUWENS TROUWENS even snel MESSE nieuws: Check Melodyne even heren: Eindelijk in poly wegen je wavs bewerken in MIDI style... niet normaal.
http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna&L=0
Men ik zag het filmpje! Driewerf :o !!! Wat is dat toch gaaf geworden! Toch maar eens kijken of ik daar aan kan komen.
En SSL heeft weer nieuwe produkten Les... me handen jeuken weer kerel :D :X !
w00t! Ziet er ook weer dope uit, niet dat ik weet wat het allemaal kan en doet, maareuh.. die dingen zijn echt te dope! Maar eens ff kijken of ik niet eens langs kan komen als het dochtertje al iets ouder is.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ja, die nieuwe Melodyne is echt een doorbraak in picthtune correctie!! Niet te filmen! :)

Zo te lezen krijg ik het in een update van mijn huidige Melodyne! Kan niet wachten!

ziek ziek ziek :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Marando op 18-03-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Marando schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:18:
Ja, die nieuwe Melodyne is echt een doorbraak in picthtune correctie!! Niet te filmen! :)

Zo te lezen krijg ik het in een update van mijn huidige Melodyne! Kan niet wachten!

ziek ziek ziek :9~
Doe je goed man!

Ik heb helaas even dat het producen op een lager pitje moet zetten.
Mijn vriendin heeft vrijdag 14 maart ons kerngezonde dochtertje op de aardkloot gezet en ik ben bang dat ik hier de komende periode veel tijd in ga steken. ;)

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads/2008/03/favoriete-vrouwtjes.jpg
Mijn 'dinnetje en dochtertje Riley Jones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:35:
[...]

Doe je goed man!

Ik heb helaas even dat het producen op een lager pitje moet zetten.
Mijn vriendin heeft vrijdag 14 maart ons kerngezonde dochtertje op de aardkloot gezet en ik ben bang dat ik hier de komende periode veel tijd in ga steken. ;)

[afbeelding]
Mijn 'dinnetje en dochtertje Riley Jones!
Wat lief!!!! O+

Snap volkomen dat je het produceren even op een lager pitje zet! Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Thanx man! d:)b

En ja... Ze kunnen allebei heel erg lief zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Les, gefeliciteerd kerel met je mooie dochter. We houden contact, ondanks dat je zelf aangeeft dat je niet veel aanwezig zal zijn. Veel mooie tijden toegewenst kerel met je dame en dochter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:28:
Les, gefeliciteerd kerel met je mooie dochter. We houden contact, ondanks dat je zelf aangeeft dat je niet veel aanwezig zal zijn. Veel mooie tijden toegewenst kerel met je dame en dochter :)
Thanks man! En zou niet anders willen dan dat we lekker aan projecten blijven samenwerken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

Ik maak nu al een behoorlijke tijd muziek, echter wel alles software matig. Dit doe ik met Renoise als tracker/secuencer. Ik zou nu graag eens wat met hardware willen gaan werken en zit er aan te denken om een Access Virus B of C aan te schaffen. Ik maak hardcore en weet dat die Virus daar wel een een leuk bakkie voor is.

Nu heb ik al een CME UF-5 midi keyboard echter wat heb ik hier nu nog meer bij nodig. Vooral de manier van aansluiten heb ik nog wat vragen over. Zo heb ik bijvoorbeeld de EDIROL FA-66 gezien. Die heeft volgens mij alle aansluitingen die ik nodig heb om via m'n UF-5 de virus aan te kunnen spreken zonder merkbare latency via Renoise.

Als ik het goed heb begrepen sluit ik dan de midi out van de Virus aan op de midi in van die FA-66 en de normale audio uitgang op een van die ingangen op de Fa-66. Volgens mij zou dat dan al voldoende moeten zijn. Als ik echter meerdere geluiden aanstuur dmv midi in zo'n Virus. Moeten die dan ook over een andere geluidskabel of kan die Virus dat over een kabel uitsturen? Is het daarnaast ook mogelijk om VSTi effecten over het geluid te laten lopen wat zo'n Virus uitstuurt?

Hopenlijk is het nog een beetje een duidelijk verhaal zo... :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Phydomir schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:33:
Ik maak nu al een behoorlijke tijd muziek, echter wel alles software matig. Dit doe ik met Renoise als tracker/secuencer. Ik zou nu graag eens wat met hardware willen gaan werken en zit er aan te denken om een Access Virus B of C aan te schaffen. Ik maak hardcore en weet dat die Virus daar wel een een leuk bakkie voor is.
Jazeker :)
Zo heb ik bijvoorbeeld de EDIROL FA-66 gezien. Die heeft volgens mij alle aansluitingen die ik nodig heb om via m'n UF-5 de virus aan te kunnen spreken zonder merkbare latency via Renoise.
Latency komt ter sprake bij je software synthesizers, niet bij hardware :).
Als ik het goed heb begrepen sluit ik dan de midi out van de Virus aan op de midi in van die FA-66 en de normale audio uitgang op een van die ingangen op de Fa-66. Volgens mij zou dat dan al voldoende moeten zijn.
Correct :). Verder sluit je de speakers of je versterker aan op de outputs.
Als ik echter meerdere geluiden aanstuur dmv midi in zo'n Virus. Moeten die dan ook over een andere geluidskabel of kan die Virus dat over een kabel uitsturen?
De Virus heeft 6 aparte outputs die je over het algemeen gaat gebruiken als 3 stereo outputs. Het gebruik van die meerdere geluiden wordt aangeduid met het begrip "multitimbraal".

Wil je op kanaal 1 een bas, op kanaal 2 een zaaggeluidje, en op 3 een of ander effect, dan kun je er op de Virus voor kiezen om die allemaal door stereo-uitgang nr. 1 te jagen. Je computer krijgt dan de "mix" binnen van die geluiden.

Een andere optie is dat je ze een voor een apart opneemt op een spoor. Dat is meer werk, maar zo krijg je de geluiden netjes apart binnen.

Nog een optie is dat je op de Virus instelt dat de bas via stereo 1 gaat, de zaag via stereo 2, en het effect op 3. Heb je dan nog een 4e instrument, dan gaat dat niet - dus die moet samendoen met een van de andere stereoinputs.

Nou is het gemene aan een hoop audio interfaces (en dat is ook bij de FA zo) dat inputs heel makkelijk worden geteld; als je achterop kijkt zie je dat je je Virus eigenlijk alleen maar voorin kan pluggen, en met een setje adapterpluggen in inputs 3 en 4 (niet gebalanceerd), en al helemaal niet in 5 en 6 (de enkele digitale inputs). Eigenlijk zijn 1 en 2 dus alleen nuttig, dus moet je alles elke keer achter elkaar opnemen.

Een audio interface die wel "echt" meerdere jack-inputs heeft is bijv. een MOTU Ultralite of TC Konnekt (en nog een ris modellen). Audio interfaces kies je op basis van je beschikbare budget en je benodigdheden - en dan nog wordt er vaak gekozen voor een mengpaneel dat er tussen zit omdat dat makkelijker is dan ergens diep in het menu van de Virus liggen te priegelen om het volume van elk spoor in te stellen. Met 1 synth en een bescheiden budget is de FA echter een prima keus.

De Virus die dit allemaal niet heeft is de Virus TI - en die kost een behoorlijke duit meer. Die maakt echter direct verbinding via USB en heeft dus niet de tussenweg nodig, en met de laatste updates is het ook allemaal nog redelijk op z'n pootjes terechtgekomen.

Dan is er ook nog de Virus Snow - http://www.access-music.de/snow/ maar die is ook nog duurder dan een B of C 2ehands (ik heb de C al gezien voor 750, en ik heb er toendertijd 1200 2ehands voor neergeteld).
Is het daarnaast ook mogelijk om VSTi effecten over het geluid te laten lopen wat zo'n Virus uitstuurt?
Jazeker :) Als Renoise dat toestaat tenminste; het is een tracker, en een echt audiospoor is dan een beetje een ander verhaal. Je kunt ook bijv. een stukje uit de Virus inspelen en dat als lange sample gebruiken; en daar kunnen dan weer effecten over.

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 21-03-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253483

Question...

Wie heeft er een Virus C. Ik ben de adaptor kwijt en moet dus even een andere regelen.
Nu heb ik hier een regelbare liggen van 1 tot 24V tot 2Ahr. Waar moet ik hem op instellen?
Wie kan er ff op dat ding kijken.

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Yoozer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:15:
Jazeker :) Als Renoise dat toestaat tenminste; het is een tracker, en een echt audiospoor is dan een beetje een ander verhaal. Je kunt ook bijv. een stukje uit de Virus inspelen en dat als lange sample gebruiken; en daar kunnen dan weer effecten over.
Dat laatste is natuurlijk niet echt handig. Als je later net 1 noot anders wil kan je zowat van voorafaan beginnen.

Als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk net zo makkelijk om alleen de 1e ingang van een geluidskaart te gebruiken en de rest via een mengpaneel? Waarbij je de master out van het mengpaneel op de input van de geluidskaart aansluit.

Verder een duidelijk verhaal. thnx.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Phydomir schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:36:
Dat laatste is natuurlijk niet echt handig. Als je later net 1 noot anders wil kan je zowat van voorafaan beginnen.
Precies - maar dat is het hele probleem met MIDI, audio en dat soort zaken. De oplossing is dan om alleen dat stuk over te doen, of alles gewoon MIDI te laten en pas echt op het laatste moment alles op te nemen als audio.

Iets omzetten naar audio heeft soms wel een duidelijk voordeel. Stel je voor; je hebt een harde basdrum op je Virus gemaakt (daar wordt 'ie vaak ook voor gebruikt). Nou ga je de hele tijd die basdrum afspelen terwijl je aan de knopjes draait.

Vervolgens pak je uit dat geluidsspoor zogezegd "the best of", en dan kun je er opeens trucjes mee uithalen die een hoop meer gedoe zijn op MIDI gebied - reverse, retrigger, nogmaals filter en distortion eroverheen, stukjes afkappen; allemaal dingen die je bij hardcore vaak hoort. Omdat je 'm dan wel met de Virus hebt gemaakt en diverse variaties hebt opgenomen is 'ie wel helemaal van jezelf, in plaats van dat 't een "statische" kick is van een willekeurige sample-cd die elke keer hetzelfde klinkt.

Voor percussie en effecten is het gewoon beter om die geluiden te samplen; niet alleen makkelijk omdat ze niet zo lang duren, maar ook omdat je dan weer je MIDI-spoor vrij maakt voor nuttigere zaken.
Als ik het goed begrijp is het dus eigenlijk net zo makkelijk om alleen de 1e ingang van een geluidskaart te gebruiken en de rest via een mengpaneel? Waarbij je de master out van het mengpaneel op de input van de geluidskaart aansluit.
Dat is inderdaad een optie; dan wordt het regelen van volumes in ieder geval makkelijker, en als je dan nog meerdere synthesizers erbij zou gaan halen is je geluidskaart niet gelijk outdated.

Er is nog een mogelijkheid - namelijk het halen van een geluidskaart met een ADAT-ingang en dan een analoog -> ADAT converter. Dan kun je 8 sporen tegelijkertijd in je computer jagen via een dun optisch draadje. Nadeel is wel dat ADAT alleen maar 8 sporen biedt op 44khz/16bit.
Verder een duidelijk verhaal. thnx.
De Virus is een mooie bak, dus daar ga je geen miskoop mee doen :).

[ Voor 26% gewijzigd door Yoozer op 21-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yoozer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:05:

Er is nog een mogelijkheid - namelijk het halen van een geluidskaart met een ADAT-ingang en dan een analoog -> ADAT converter. Dan kun je 8 sporen tegelijkertijd in je computer jagen via een dun optisch draadje. Nadeel is wel dat ADAT alleen maar 8 sporen biedt op 44khz/16bit.

De Virus is een mooie bak, dus daar ga je geen miskoop mee doen :).
Idd, wel beetje nadeel ja. Zeker als je nagaat dat als je echt hard electro maakt is 96Khz/24bit voor pro's bijna een must. Je hebt meer headroom en evt minder compressie nodig. Wat weer tegoed komt voor je dynamique. Maar ik denk voor thuisproductie meer als genoeg is met het "redbook" formaat. Ga er lekker los en post hier je ding :) d:)b zeker met DE virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Phydomir schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:33:

Nu heb ik al een CME UF-5 midi keyboard echter wat heb ik hier nu nog meer bij nodig. Vooral de manier van aansluiten heb ik nog wat vragen over. Zo heb ik bijvoorbeeld de EDIROL FA-66 gezien. Die heeft volgens mij alle aansluitingen die ik nodig heb om via m'n UF-5 de virus aan te kunnen spreken zonder merkbare latency via Renoise.

Als ik het goed heb begrepen sluit ik dan de midi out van de Virus aan op de midi in van die FA-66 en de normale audio uitgang op een van die ingangen op de Fa-66. Volgens mij zou dat dan al voldoende moeten zijn. Als ik echter meerdere geluiden aanstuur dmv midi in zo'n Virus. Moeten die dan ook over een andere geluidskabel of kan die Virus dat over een kabel uitsturen? Is het daarnaast ook mogelijk om VSTi effecten over het geluid te laten lopen wat zo'n Virus uitstuurt?

Hopenlijk is het nog een beetje een duidelijk verhaal zo... :P
Een maat van mij had een Access Virus, maareuh... Hij kwam vaak niet meer aan zijn producties omdat hij zich verloor in het bouwen van sounds.

Wat betreft VSTi-s over Access Virus... Waarom niet? Gewoon lekker freaken.
In Ableton is het in ieder geval wel mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 253483 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:34:
Nu heb ik hier een regelbare liggen van 1 tot 24V tot 2Ahr. Waar moet ik hem op instellen?
12V, 1A (maar 2A is ook goed, amperage boeit niet, zolang 't maar niet te weinig is). Buitenkant negatief, binnenkant positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253483

Yoozer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:22:
[...]

12V, 1A (maar 2A is ook goed, amperage boeit niet, zolang 't maar niet te weinig is). Buitenkant negatief, binnenkant positief.
Helemaal perfect. Ik ga hem morgen gelijk ff afregelen.. Kan ik daarna zien of er nog een beetje vette geluiden uit komen...

Tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Idd, wel beetje nadeel ja. Zeker als je nagaat dat als je echt hard electro maakt is 96Khz/24bit voor pro's bijna een must. Je hebt meer headroom en evt minder compressie nodig. Wat weer tegoed komt voor je dynamique. Maar ik denk voor thuisproductie meer als genoeg is met het "redbook" formaat. Ga er lekker los en post hier je ding :) d:)b zeker met DE virus.
Waarom 96kHz?Dat je 24bit gebruikt voor meer headroom kan ik me nog wel voorstellen, maar 96kHz slaat nergens op, record dan op 88.2kHz als je zo nodig op een hogere samplerate wilt opnemen(tegen de aliasing neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sefyu schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:34:
[...]

Waarom 96kHz?Dat je 24bit gebruikt voor meer headroom kan ik me nog wel voorstellen, maar 96kHz slaat nergens op, record dan op 88.2kHz als je zo nodig op een hogere samplerate wilt opnemen(tegen de aliasing neem ik aan)
Mwha ok ik snap je redenering wel tussen 88.2/96 Khz punt. Het heeft vooral temaken met het converteren terug naar het redbook formaat. Het geeft minder fouten (met dien een zeer goeie converter/omvormer, ben even de nederlandse naam kwijt, blijf frans he...). En een extra punch in het geluid, van horen zeggen. Vooral bij hogere tonen met synth's kan een hogere samplerate voor meer detail zorgen. Zelf geloof ik er half maar in.
Ik moet je zelf toegeven dat ik het verschil tot 24bit/48Khz niet meer echt kan waarnemen (rock/pop/hiphop) waar ik zelf al jaren mee bezig ben. Tenzij ik echt richting klassieke opnamen (denk aan strijkers en dergelijk) wat je gewoon merk in het harmonische hoog. Ook zie je gewoon dat de dynamic "schoner" klinkt. Het is maar net wat je wilt eigenlijk en hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253798

Hoi,
toch na lang lurken, toch eindelijk geregistreerd. Zal me kort voorstellen.
21 jaar, SAE audio engineering afgerond, 12 jaar toetsen, afgelopen 4 jaar professioneel in studioverband. Meerdere bandjes, projecten en studio-opnames. Ook kan je me in meerdere radiospotjes van de afgelopen twee jaar "horen", het gaat dan vooral om soundmods en synthleads.

5 jaar FOH ervaring, natuurlijk van beginnend tot nu redelijk freelance in 013, Doornroosje, Tivoli de helling en vrijwilliger in meerdere JC's, en meerdere festivalletjes.

Heb een eigen "homestudio" waar ik ook wel eens een en ander opneem, maar ben vooral handig in recordings on location. Dit zijn vooral repetitieopnames, en preproducties.

stukje eigen gear, op verzoek kan ik wel foto's posten
Roland Fantom s6, gemod, met nieuwe 2.3 Ghz processor en 120 gb hardeschijf.
Korg Triton Le 61. upgrade met module voor audio input.
Roland ax-7 midi keytar.
M-audio Midiboard ( heel simpel ding )
Behringer euromaster tafel 32 kanalen.
2x E-MU 0404 preamp/midisync
Aantal mics: sm57b 3x, 2x behringer B1. 1x c414.
Macbook 2.2ghz, met 4gb geheugen, meerdere externe hdd's 1.6 tera totaal
twee Translator boxen, zelf gemodificeerd met nieuwe spoelen tijdens mijn werkverband bij Stassen Audio, die ik als monitors gebruik. En twee dali ikon 6 boxen voor het "luistergenot".

Ik neem op in Logic, meestal via een directe stereomix naar mijn preamp toe. Dat is makkelijk bij bv. oefenruimteopnames. Dan leen/huur ik nog wel wat extra microfoons hoor, alhoewel ik de drums vaak met 3 of 4 mics goed klinkend kan krijgen. Wegens verhuizing ga ik al mijn apparatuur de komende weken weer thuis plaatsen ipv op een andere locatie, en ga ik me meer richten op het zelf produceren van muziek en jingles.

Alle activiteiten wat betreft audio doe ik naast mijn normale baan, high level support voor meerdere internet/televisieproviders. Heb gedurende een korte tijd bij Stassen high-end audio gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van harte welkom kerel :) je lijkt me een mooie toevoeging bij deze tread.
Maar welke opleiding van de SAE heb je gedaan. Heb je de eerste 2jaar van Sound Engineer gedaan en dus je degree gehaalt of heb je daarna nog verder gestudeerdt aan 1 van de SAE scholen waar je dus echt je Engineer diploma haalt bv Australie bayronbay of LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 253798 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:41:
Hoi,
toch na lang lurken, toch eindelijk geregistreerd. Zal me kort voorstellen.
21 jaar, SAE audio engineering afgerond, 12 jaar toetsen, afgelopen 4 jaar professioneel in studioverband. Meerdere bandjes, projecten en studio-opnames. Ook kan je me in meerdere radiospotjes van de afgelopen twee jaar "horen", het gaat dan vooral om soundmods en synthleads.
[..]Alle activiteiten wat betreft audio doe ik naast mijn normale baan, high level support voor meerdere internet/televisieproviders. Heb gedurende een korte tijd bij Stassen high-end audio gewerkt.
Nice en welkom!

Ennuh, foto's van home studio's zijn altijd welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Les kerel! Druk zeker met je dochterje :) ? Ik zie je al dagen niet meer man. Had je een email gestuurdt afgelopen weekend met je "walk like a men" project. Heb hem toen even snel door de SSL gehaalt, kijk maar eens wat je er van vindt. De vocaltrack blijft erg lastig, clipt gauw en het is net of ik naar een 96kbit mp3 luister hier in de studio, maar ik kom er wel uit. Evt paar extra lagen maken en flink eq cutten voor meer body.
Ga dit weekend er weer mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:07:
Les kerel! Druk zeker met je dochterje :) ? Ik zie je al dagen niet meer man. Had je een email gestuurdt afgelopen weekend met je "walk like a men" project. Heb hem toen even snel door de SSL gehaalt, kijk maar eens wat je er van vindt. De vocaltrack blijft erg lastig, clipt gauw en het is net of ik naar een 96kbit mp3 luister hier in de studio, maar ik kom er wel uit. Evt paar extra lagen maken en flink eq cutten voor meer body.
Ga dit weekend er weer mee bezig.
Hey man, idd vrij druk met dochtertje. Wordt echt een poppetje hoor.

Ik heb je preview alleen nog kunnen luisteren over laptop speakers en klonk al heel erg netjes. (Ben kennelijk even vergeten om je een mailtje terug te sturen, sorry. :X )
Wat ik heb kunnen luisteren begint het inderdaad steeds meer 'Walk like a man' te worden! d:)b

Mocht je willen, kan ik wel kijken of ik dat sample stuk ff opnieuw in kan keyen met een hogere kwaliteits sample?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
*

[ Voor 100% gewijzigd door MauriX op 26-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:16:
Maar welke opleiding van de SAE heb je gedaan.
Heb "alleen" tweejarig voor een degree gedaan. Dat is voor mij voldoende, heb er veel van opgestoken, maar ook veel minpuntjes aan de SAE gevonden. Niet allemaal over rozen gegaan, maar ook daar veel van geleerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116095

wat is jullie advies voor een condens.microfoon tot 200 euro voor zowel zang als rap

ik neig momenteel naar de Rode NT1000

(gebruik als pre-amp/interface een MOTU 828MK2)

alvast bedankt voor adviezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te koop btw

Roland JV-1080 sound module met NL handleiding >> 200
Adam A7 nearfield monitorspeakers (set) incl. aankoopbon orginele doos, kabels >> 680

Zie marktplaats voor foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 253798 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:29:
[...]

Heb "alleen" tweejarig voor een degree gedaan. Dat is voor mij voldoende, heb er veel van opgestoken, maar ook veel minpuntjes aan de SAE gevonden. Niet allemaal over rozen gegaan, maar ook daar veel van geleerd. 8)
Vertel mij wat. Heb intotaal 5jaar overgedaan om me totale engineer pakket binnen tekrijgen en dat is ook idd niet over rozen gegaan. Ach zomaar dat je je papiertje hebt en veel theorie en formules terug kan brengen in pratijk. Dat is het belangrijkste. Nu lekker ervaring opdoen kerel. Maar ik waarschuw je. Laat je niet kneden tot een assistent in een studio naar hun smaak / manier werken. Hou je eigen manier van werken aan maar verbeter dat en kijk verder. Niet TElang in 1studio blijven hangen.
Anoniem: 116095 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:46:
wat is jullie advies voor een condens.microfoon tot 200 euro voor zowel zang als rap

ik neig momenteel naar de Rode NT1000

(gebruik als pre-amp/interface een MOTU 828MK2)

alvast bedankt voor adviezen ;)
Niet doen de nt1000 voor rap kiezen. Te bright en te veel details voor dit segment. Spaar beetje door en kies dan een SE 2200a of een NT2. Onder 200euro vind je helaas niet een beetje fatsoenlijke condes.mic zonder teveel ruis en extreme gevoeligheid waardoor je teveel S en B klanken krijgt wat gewoon niet is aan te horen.

verder het is hier geen MP. Dingen tekoop zetten op GoT/tweakers kan op het V&A op tweakers.net maar niet hier op het forum

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 26-03-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt!

ik ga de NT2 uitchecken, ben niet zo SE fan dus ga liever voor de Rode

zal m'n verkoop post editten, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zet er voor het idee ook even een B1 van Behringer naast als je de mic eerst wilt luisteren. ( en verbaas je wat je voor 110 euro aan kwaliteit terugkrijgt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

En vergeet niet om er een plopscreen bij te halen als je dat nog niet had ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Heb net van marktplaats een Behringer FCA 202 firewire geluidskaart gehaald alleen nu heb ik een probleempje. Ik ging er (uiteraard :P ) vanuit dat de headphone out en de line out's gescheiden waren en deze geluidskaart dus prima geschikt is om kanalen voor te beluisteren in Ableton.
Dit bleek dus niet zo te zijn. :X en nu is er dus geen mogelijkheden om een kanaal in stereo fatsoenlijk voor te beluisteren. Mijn vraag is of er een methode is om alsnog stereo voor te beluisteren door bijvoorbeeld de line-out in mijn macbook te gebruiken voor de hoofdtelefoon in Ableton? Want ik kan nergens vinden hoe ik dit in zou moeten stellen.

De geluidskwaliteit van dit apparaat is wel 100x beter dan mijn macbook dus een absolute miskoop is het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 253798 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:56:
zet er voor het idee ook even een B1 van Behringer naast als je de mic eerst wilt luisteren. ( en verbaas je wat je voor 110 euro aan kwaliteit terugkrijgt )
Hoi, welkom op dit forum!

Ik heb zelf een dik jaar gewerkt met de Behringer B2 microfoon, wat eigenlijk een B1 is maar dan met omni mode er bij. Ahoewel ik het lastiger vind om met die microfoon een goed resultaat te krijgen dan met bijvoorbeeld de SE z5600a mic, kan je er toch prima mee uit de voeten. Heb veel mensen met ongeloof achtergelaten nadat ze een nummer hadden gehoord en ik vervolgens vertelde dat het met een Behringer was opgenomen. (veel mensen zijn negatief over behringer, wat ook wel weer enigzins te begrijpen is met de vele meuk die ze maken.. haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat het leuke is, is dat je beter kan beginnen met moeilijke situaties (kleine zaaltjes, beginnende bandjes, slechte apparatuur ) , dan leer om heel precies met je gear om te gaan, en met heel veel voorzichtigheid en finetuning te mic-en en op te nemen. Op het moment dat je je mics gaat upgraden merk je pas hoe belangrijk je techniek is, en hoeveel beter je het kan laten klinken door er tijd en energie in te stoppen. Als je meteen goede gear gebruikt vind je alles al meteen goed klinken. Met die Behringer B1 moet je heel precies mic-en, maar met bv een c414 kan je gewoon ruw plaatsen om een goede sound te krijgen die in jouw oren dan al redelijk goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 21:57
Goh dat ik al die tijd dit topic gemist heb!

Ik ben een dikke 24 jaar bezig met opnemen en produceren.
Begonnen met de Commodore 64 en overgestapt naar Atari ST voor cubase en Amiga voor protracker en later octamed. Als een van de eerste in Nederland overgestapt naar de C-lab Falcon totdat ook een PC cubase aankon en het geiler werd met vst pugins te werken
Mijn huidige setup is:
Mobiel: 1 Compac nc 8430 2 GB ram met een Motu traveler
Mobiel: 2 Yamaha AW 44/16 met uitbreiding 8 analoog in. Beregeil en gaat nooit meer weg!
Desktop: Pentium 4 2.4 met 1 GB Rambus 32 bit ram. Creamware pulsar 2 6x dsp.
Hardware: Alesis quadraverb, Alesis microverb 3, 3 x bheringer shark dsp 110, Behringer MULTICOM PRO-XL MDX4600 en de autocom. 3x Dynaccord eq Verder nog erg veel los spul welke ik nauwelijks gebruik (Behalve bas wah wah)
Keyboards: novation Remote 25 sl en novation remote LE 5 octaafs.
Sound Modules: Yamaha TG 300, Emu Planet PHat nog zeer zelden gebruikt.
Monitoring: Alesis M1 active MK, KRK Rockit6, zuigen beide zwaar maar gebruik voor de een hoog en de ander laag. Afmixen doe ik op koptelefoon ProDJuser SPL 120 die ik ook live gebruik. Referentie doe ik op vage pc speakertjes, Autoradio en EV eliminator (hoog, mid) EV Gladiator (laag) en bij vrienden op hun speakers. (Ik hou verschillen in DB bij)
Verder heb ik nog een Snake 32 i-o ook heel handig on stage en bij rerouten en dubbel opnemen.

Met deze spullen kan ik alle kanten op, ff snel naar de oefenruimte met de laptop, ff snel bandje opnemen met de Yamaha, Geil rerouten met de creamware en yamaha . En dan alles bij elkaar geeft het me ruimte om op 3 daws tegelijk te werken zonder echt tegen grensen aan te lopen.
Ik ben eigenlijk meer met creativiteit bezig dan me te richten op commerciële producties. Ik gebruik de nieuwe digitale technieken om in live situaties meer uit de muziek te halen. Ik baal een beetje van de standaard producties omdat er dynamisch niet erg veel mee gebeurd. Niet dat ik iets tegen compressie heb maar je haalt wel de spanning en kleur uit de muziek als je alles maar compressed.
Ik ben nu vooral geintresseerd in mogelijkheden van microffoons en speakers. Ik wil bijvoorbeeld digitale tracks analoog door (vooral bas) versterkers te gooien en deze dan weer opnieuw op te nemen. Hiermee kan ik wel vet compressen zonder tegen digitale oversturing aan te lopen en hou ik toch een dynamisch geluid.

Welke Mics bevelen jullie aan? (ik kan ze gewoon huren)

Ps: Ik gebruik eigenlijk alleen Waves Plugins alhoewel ik genoeg andere VST,s bezit. Voor de AW 4416 kan ik een hardwarekaart van waves kopen. Lijkt mij dat ik dan eigenlijk geen pc meer nodig zal hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door merlin_33 op 28-03-2008 11:34 ]

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

merlin_33 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:27:
Goh dat ik al die tijd dit topic gemist heb!

Ik ben een dikke 24 jaar bezig met opnemen en produceren.
Begonnen met de Commodore 64 en overgestapt naar Atari ST voor cubase en Amiga voor protracker en later octamed. Als een van de eerste in Nederland overgestapt naar de C-lab Falcon totdat ook een PC cubase aankon en het geiler werd met vst pugins te werken
Mijn huidige setup is:
Mobiel: 1 Compac nc 8430 2 GB ram met een Motu traveler
Mobiel: 2 Yamaha AW 44/16 met uitbreiding 8 analoog in. Beregeil en gaat nooit meer weg!
Desktop: Pentium 4 2.4 met 1 GB Rambus 32 bit ram. Creamware pulsar 2 6x dsp.
Hardware: Alesis quadraverb, Alesis microverb 3, 3 x bheringer shark dsp 110, Behringer MULTICOM PRO-XL MDX4600 en de autocom. 3x Dynaccord eq Verder nog erg veel los spul welke ik nauwelijks gebruik (Behalve bas wah wah)
Keyboards: novation Remote 25 sl en novation remote LE 5 octaafs.
Sound Modules: Yamaha TG 300, Emu Planet PHat nog zeer zelden gebruikt.
Monitoring: Alesis M1 active MK, KRK Rockit6, zuigen beide zwaar maar gebruik voor de een hoog en de ander laag. Afmixen doe ik op koptelefoon ProDJuser SPL 120 die ik ook live gebruik. Referentie doe ik op vage pc speakertjes, Autoradio en EV eliminator (hoog, mid) EV Gladiator (laag) en bij vrienden op hun speakers. (Ik hou verschillen in DB bij)
Verder heb ik nog een Snake 32 i-o ook heel handig on stage en bij rerouten en dubbel opnemen.

Met deze spullen kan ik alle kanten op, ff snel naar de oefenruimte met de laptop, ff snel bandje opnemen met de Yamaha, Geil rerouten met de creamware en yamaha . En dan alles bij elkaar geeft het me ruimte om op 3 daws tegelijk te werken zonder echt tegen grensen aan te lopen.
Ik ben eigenlijk meer met creativiteit bezig dan me te richten op commerciële producties. Ik gebruik de nieuwe digitale technieken om in live situaties meer uit de muziek te halen. Ik baal een beetje van de standaard producties omdat er dynamisch niet erg veel mee gebeurd. Niet dat ik iets tegen compressie heb maar je haalt wel de spanning en kleur uit de muziek als je alles maar compressed.
Ik ben nu vooral geintresseerd in mogelijkheden van microffoons en speakers. Ik wil bijvoorbeeld digitale tracks analoog door (vooral bas) versterkers te gooien en deze dan weer opnieuw op te nemen. Hiermee kan ik wel vet compressen zonder tegen digitale oversturing aan te lopen en hou ik toch een dynamisch geluid.

Welke Mics bevelen jullie aan? (ik kan ze gewoon huren)

Ps: Ik gebruik eigenlijk alleen Waves Plugins alhoewel ik genoeg andere VST,s bezit. Voor de AW 4416 kan ik een hardwarekaart van waves kopen. Lijkt mij dat ik dan eigenlijk geen pc meer nodig zal hebben.
Leuke spulletjes! En wat betreft je voorkeur voor Waves.. kan me daar volledig bij aansluiten. Heb alleen Waves en Sonnox. (samen ook duur genoeg dus kan me niks meer veroorloven.. haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 21:57
Marando schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:26:
[...]

Leuke spulletjes! En wat betreft je voorkeur voor Waves.. kan me daar volledig bij aansluiten. Heb alleen Waves en Sonnox. (samen ook duur genoeg dus kan me niks meer veroorloven.. haha)
Wat gebruik je van sonnox?

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even ter introductie

ben ongeveer 6 jaar bezig met muziek productie en sinds een jaar het naar een hoger level te duwen

Set-up
- Yamaha MO8 88 gewogen toetsen workstation
- MOTU 828 MKII interface
- ADAM A7 nearfield monitoren
- Roland JV-1080 module
- Roland U220 module
- FL5/Wavelab/Audition (enkel voor sequencing/arranging, ben afgestapt van softsynts)

wish list
Korg Triton rack met exp.
een Synth module (zoals de Virus)
nieuwe monitoring
MPC of MV om een te proberen of het prettiger werkt dan midi sequencing met pc
condensator mic, waarschijnlijk de Rode NT2a

muziekstijlen: Pop, Hiphop, R&B

EDIT: als mensen nog tips hebben voor budget (ocassion) modules tot 200 euro met lekker veel bright pads en/of synth leads let me know!!! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 116095 op 30-03-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

topic up

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 116095 op 05-04-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Is niet nodig hoor. Die wordt altijd wel gevonden als er een update is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

merlin_33 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:13:
[...]

Wat gebruik je van sonnox?
  • Sonnox Limiter (uiteindelijk vind ik deze altijd lekkerder klinken dan de Waves L3)
  • Sonnox Inflator (gebruik ik altijd subtiel op vooral vocalen, beat en eventueel op eindmix)
  • Sonnox Reverb (goeie reverb maar gebruik ook nog wel vaak de Rverb van Waves, maar dat komt omdat ik die gewoon al 2 jaar erg vaak gebruik en daar erg lekkere presets mee heb gemaakt en uit gemak die dan toch vaak weer selecteer.. ik werk gewoon graag met eigen gemaakte presets/templates als starting point.)
Ik heb wel alle Sonnox plugins gekocht destijds omdat ik ze op die manier voor een erg schappelijke prijs kon krijgen.. (had iets van 40% korting als ik de hele bundel kocht) maar uiteindelijk heb ik de compressor en EQ vrijwel nooit gebruikt.. Maarja.. had ik de plugins los gekost zonder de compressor en de EQ was ik vrijwel evenveel kwijt.. dus.. zit er niet zo mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 116095 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:14:
even ter introductie

ben ongeveer 6 jaar bezig met muziek productie en sinds een jaar het naar een hoger level te duwen

Set-up
- Yamaha MO8 88 gewogen toetsen workstation
- MOTU 828 MKII interface
- ADAM A7 nearfield monitoren
- Roland JV-1080 module
- Roland U220 module
- FL5/Wavelab/Audition (enkel voor sequencing/arranging, ben afgestapt van softsynts)

wish list
Korg Triton rack met exp.
een Synth module (zoals de Virus)
nieuwe monitoring
MPC of MV om een te proberen of het prettiger werkt dan midi sequencing met pc
condensator mic, waarschijnlijk de Rode NT2a

muziekstijlen: Pop, Hiphop, R&B

EDIT: als mensen nog tips hebben voor budget (ocassion) modules tot 200 euro met lekker veel bright pads en/of synth leads let me know!!! 8)
Mooi spul heb je staan!

Maar waarom ben je volledig afgestapt van softsynths? Heb je dit gedaan vanwege de kwaliteit of heb je hier een andere reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beetje vervelend moment voor mij om te zeggen. Maar ik ga voor minstens een week van het forum hier. Er zijn 2 assistenten bij ons weg gegaan door een betere aanbod van een groter (nog niet tenoemen) opname studio in hier Parijs. Best zware slag voor ons nu dat het drukste moment van het jaar is aangebroken sinds een maand. Ik moet helaas mijn samen werking met Les en andere op een laag pitje zetten kerel. Helaas, we moeten nu echt alle zeilen bij zetten.
Ik hoop dat ik nog wel binnenkort hier nog een thuisprojectje kan neer plempen, maar dat zal moeilijk zijn.
Verder voor de rest idd mooi spul hier boven :) , en jah waarom eigenlijk van softsynth's afgestapt omdat het teveel en onoverzichtelijk en cpu vreten werd of toch meer voor de "echte" feelingen willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:37:
Beetje vervelend moment voor mij om te zeggen. Maar ik ga voor minstens een week van het forum hier. Er zijn 2 assistenten bij ons weg gegaan door een betere aanbod van een groter (nog niet tenoemen) opname studio in hier Parijs. Best zware slag voor ons nu dat het drukste moment van het jaar is aangebroken sinds een maand. Ik moet helaas mijn samen werking met Les en andere op een laag pitje zetten kerel. Helaas, we moeten nu echt alle zeilen bij zetten.
Ik hoop dat ik nog wel binnenkort hier nog een thuisprojectje kan neer plempen, maar dat zal moeilijk zijn.
Verder voor de rest idd mooi spul hier boven :) , en jah waarom eigenlijk van softsynth's afgestapt omdat het teveel en onoverzichtelijk en cpu vreten werd of toch meer voor de "echte" feelingen willen gaan?
Zo, dat klintk inderdaad alsof het erg druk gaat worden! Zat je maar in de buurt, dan zou ik zo van baan willen wisselen.. (of ik er uberhaupt geschikt voor ben even buiten beschouwing gelaten..)

Het is wel mijn droom, om ooit in een studio te werken.. (voor iemand, of voor mezelf.. beide lijkt me vet!)

Ik ga trouwens de "studio" induiken komende week om alle nummers van Ricardo opnieuw te mixen/masteren.. Heb veel geleerd de laatste tijd dus heb er vertrouwen in dat ik de nummers wel ietsje beter kan laten klinken!! Ik zit alleen met een dilemma. Ricardo (de zanger en tevens goeie vriend van me) wil heel veel reverb over zijn vocalen, terwijl ik juist met weinig reverb werk het liefst.

Wat is jullie mening van veel reverb over vocalen?? Misschien dat als jullie allemaal negatief zijn, dat ik Ricardo kan overtuigen. (hij leest deze thread ook wel eens.. hehe) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pfffff dat is puur smaak en wat voor je sound wilt opzoeken. Trouwens ik moest jouw nog een email terug sturen, maar ben compleet je vergeten :o :( sorry kerel (neem toch contact met met me op: mauricevogt AT mac DOT com en we praten als ik wat minder druk hebben).

O jah reverb... Wat vele zangers horen of willen horen is een "soort" echo effect die zeg maar heel rustig uitfade in het laag. Dit kan je meestal door platereverb+gate bereiken met een beetje delay natuurlijk. Al moet ik je zeggen dat het toevoegen en bewerken van de zang heel heel moeilijk is en waar je veel heel veel moet gaan uitproberen. Ik heb het na 8jaar nog steeds niet "echt" onder de knie, gelukkig Patrice wel (mede-eigenaar) en ook veel meer verstand dan mij.
Prioriteit nr 1. Neem de zang zo "dood" mogelijk op kwa akoestieke mogelijkheid.
Nr2. Zorg voor een goeie Reverb(plate) plugin, vaak zijn standaard plugins in DAW's niet geschikt voor vocalen en akoestieke gitaren. Betere plugins kwa reverb kan je bij Waves, PSP 84 (in van me favo delay's). Verder gewoon goed zoeken ;) en demo's proberen (ik kijk nog wel in onze software biblio).
Nr3. Probeer de vocal track door verschillende bussen tehalen, op die bussen zit je reverb / gate / delay, zo kan je afhankelijk alles kwa volume en panning bewerken in detail en niet zo van ik kwak gewoon op de track als een patatje met :P.
OF
Je moet een erg goeie preset in je DAW hebben voor op je track dat het gewoon in 1keer klopt.

Succes, als je meer vragen hebt hoor ik het hier wel of via de meel.

PS: Nog klinke tip, speel op de reverb track met de polariteit en luister je mix af en toe met de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Veel reverb over de stemmen deden ze in de jaren '80.

Ben ik dan duidelijk genoeg? ;)

edit:

Maar met PSP plugs kun je inderdaad wel heel erg veel. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ome_Les op 24-04-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:28:
Veel reverb over de stemmen deden ze in de jaren '80.

Ben ik dan duidelijk genoeg? ;)

edit:

Maar met PSP plugs kun je inderdaad wel heel erg veel. ;)
Helemaal mee eens, vroeger waren de vocals echt aan het zwemmen in de reverb! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ook een van die dingen waarom ik nooit helemaal verzot ben op de voicebox vocals. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

He man! Thanks for the tips!

Ik heb een vocal lead group channel.. Hier zijn het vooral de De-esser/EQ/compressie/exciters/limiter die hun werk doen.. vervolgens gebruik ik FX channels voor reverb en delay + reverb.. (vind het lekker om wat reverb op de delay te gooien..) Tevens heb ik er vaak nog een EQ achteraan, zodat ik lekker de reverb en delay kan bewerken qua sound.. (cut het hoogste en laagste er altijd wel uit, omdat ik reverb tails met veel hoog irritant vind, en reverb met teveel laag vind ik juist weer rommelig klinken.

Maarja.. mijn eigen voorkeur gaat uit naar een echt intieme vocal met een subtiele korte delay met daarop een subtiele roomreverb..

Oh en wat plugins betreft, naast de standaard reverb uit Cubase 4 heb ik Waves Rverb en Sonnox Reverb. Vind ze beide erg goed en vullen elkaar goed aan! (ben alleen de Rverb zo gewend dat ik die meestal gebruik.)

Die tip van de polariteit ga ik zeker eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:07:
Ook een van die dingen waarom ik nooit helemaal verzot ben op de voicebox vocals. ;)
Voicebox vocals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

"Cher- If you believe in love" en alle clonen hiervan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ome_Les schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:10:
[...]

"Cher- If you believe in love" en alle clonen hiervan. :')
Dat is autotune on voice kerel, iets heel anders dan reverb. Door het overmatig herstel/verkrachting van toonhoogte krijg je dit effect. Kan soms leuk werken... meestal is het gewoon brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Setupje fink veranderd hier!
weg: Electribe EA-1 en Er-1, MicroKontrol, Ms-20 controller

in de plaats: Electribe ESX-1, Alesis Ion, Waldorf Pulse, Novation Nova _O_

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:28:
[...]

Dat is autotune on voice kerel, iets heel anders dan reverb. Door het overmatig herstel/verkrachting van toonhoogte krijg je dit effect. Kan soms leuk werken... meestal is het gewoon brak.
Tja.. Zou zo maar eens kunnen... Ik weet wel dat dit destijds in mijn vriendenkring voicebox vocals werden genoemd aangezien het klonk alsof het uit een dossje kwam i.p.v. een mens.

Maareuh, iig thanks.. Riley heeft het flesje weer naar binnen, dus ik ben ook weer pitten.

Latortjieeeee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Lang geleden dat ik hier ook gepost heb.
Zie ook wel wat bekende namen.

Ondertussen ea veranderd in m'n setup. Veel bijgekomen. Misschien aso om dat hier te posten.
Maar een mix van hard en soft met als voornaamste wapen Cubase 4.
Doe nu ook veel parttime mastering en geef ook cursussen mastering. Dat is gewoon lachen.
Nationale en internationale produkties verzorgd die ook nog eens de charts haalden.
En af en toe wat reviews voor softsynthforum.nl waar je dan met leuke software mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:17:
Lang geleden dat ik hier ook gepost heb.
Zie ook wel wat bekende namen.

Ondertussen ea veranderd in m'n setup. Veel bijgekomen. Misschien aso om dat hier te posten.
Maar een mix van hard en soft met als voornaamste wapen Cubase 4.
Doe nu ook veel parttime mastering en geef ook cursussen mastering. Dat is gewoon lachen.
Nationale en internationale produkties verzorgd die ook nog eens de charts haalden.
En af en toe wat reviews voor softsynthforum.nl waar je dan met leuke software mag spelen.
He man. Klinkt goed! Lijkt me geweldig om op een gegeven moment tracks te mixen en/of masteren die de charts halen. Momenteel spendeer ik vooral veel energie in mixen van tracks. Het masteren doe ik er bij omdat het de tracks wat lekkerder maakt.. maarja, het is niet zo goed als bij een prof natuurlijk! (maar ben wel blij met het resultaat.. hehe)

Volgende week duik ik de "studio" in om heel veel tracks qua mix/master te vebeteren.. beetje signature sound moet ik er aan mee geven, aldus de opdrachtgever.. (= goeie vriend.. hehe) Als dat af is komen ze onderandere op i-tunes.. Als ik het af heb geef ik jullie wel de kans om het te beluisteren (en bekritiseren natuurlijk).. if you like.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey, ben altijd wel game voor een pre-listen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Count me in. En tjah iets masteren/mixxen en dat het chart-material is... Dan moet je echt aan heel wat regels gaan houden. Het moet goed klinken op een hifi systeem van 15.000euro (om even te overdrijven) en op een simpel philipssetje a 100euro (daarom naast mijn monitors zo goedkoop setje voor A/B vergelijking).
Vandaag is het champagne dag bij ons in de studio, ondanks de t*rringdrukte. We hebben een oude gitaarist van "telephone" (Oude franse rockformatie genre Golden Earing, H.brood) binnen gehaald voor een nieuwe "mini"-cd (6tracks) die in november op de franse markt komt. Over ongeveer 2maand duikt hij met ons de studio in om te produceren, nummers schrijven en opnemen.
Verder zal ik heel graag weer dingen van jullie horen :) Ik zie dat het topic weer beetje in de lift zit en wil dat beetje zo houden, elke dag a 3dagen wat te posten van hoe en wat het allemaal gaat. Zelf baal ik zelf als een sterker dat ik nooit materiaal wat wij in de studio maken hier kan posten want dan heb ik direct de SECAM op de dak.
Bref ik ga weer verder met wat homeprojects want het is weer heeeerlijk weekend hier in parijs, volop zon en dat geeft altijd goeie spirit to mix :) . "Walk like a men" staat op het lijstje en wat prive stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:56:
Count me in. En tjah iets masteren/mixxen en dat het chart-material is... Dan moet je echt aan heel wat regels gaan houden. Het moet goed klinken op een hifi systeem van 15.000euro (om even te overdrijven) en op een simpel philipssetje a 100euro (daarom naast mijn monitors zo goedkoop setje voor A/B vergelijking).
Vandaag is het champagne dag bij ons in de studio, ondanks de t*rringdrukte. We hebben een oude gitaarist van "telephone" (Oude franse rockformatie genre Golden Earing, H.brood) binnen gehaald voor een nieuwe "mini"-cd (6tracks) die in november op de franse markt komt. Over ongeveer 2maand duikt hij met ons de studio in om te produceren, nummers schrijven en opnemen.
Verder zal ik heel graag weer dingen van jullie horen :) Ik zie dat het topic weer beetje in de lift zit en wil dat beetje zo houden, elke dag a 3dagen wat te posten van hoe en wat het allemaal gaat. Zelf baal ik zelf als een sterker dat ik nooit materiaal wat wij in de studio maken hier kan posten want dan heb ik direct de SECAM op de dak.
Bref ik ga weer verder met wat homeprojects want het is weer heeeerlijk weekend hier in parijs, volop zon en dat geeft altijd goeie spirit to mix :) . "Walk like a men" staat op het lijstje en wat prive stuff.
Mag ik vragen wat de bedoeling dan is wat jullie gaan produceren? Wordt het een soort van solo album voor die kerel zelf, of speelt hij bijvoorbeeld zijn gitaar rifs voor onder de rustige (à la In Search of Sunrise) trance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:56:
Heys, gaaf man!
Champie is inderdaad wel op zijn plek!
Gaaf, wou dat ik daar bij kon zijn. Van zo'n ouwe rot kun je veel leren. :D

En dat "Walk Like a man" heeft geen haast hoor, dat komt allemaal wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

Ik ben zelf al een geruime tijd bezig met het produceren van nummer is cubase icm battery.
Toch heb ik het gevoel dat de opbouw / structuur van mijn nummers niet goed is.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover? Ikzelf heb namelijk ook een website hierover gevonden maar deze ben ik helaas kwijt en heb hem niet terug kunnen vinden
Ik ben dus op zoek naar een soort tutorial / handleiding voor het maken van digitale muziek in het algemeen (wanneer beste kicks plaatsen, hoge / lage tonen plaatsen, wanneer beginnen met thema enz.) het liefst in het nederlands

Hartelijk dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mennn... Ik ga altijd op mijn gevoel af? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Anoniem: 143942 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:41:
Ik ben zelf al een geruime tijd bezig met het produceren van nummer is cubase icm battery.
Toch heb ik het gevoel dat de opbouw / structuur van mijn nummers niet goed is.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover? Ikzelf heb namelijk ook een website hierover gevonden maar deze ben ik helaas kwijt en heb hem niet terug kunnen vinden
Ik ben dus op zoek naar een soort tutorial / handleiding voor het maken van digitale muziek in het algemeen (wanneer beste kicks plaatsen, hoge / lage tonen plaatsen, wanneer beginnen met thema enz.) het liefst in het nederlands

Hartelijk dank alvast
Luister gewoon goed naar je favorite platen en dan moet een hoop al duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 143942 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:41:
Nu is mijn vraag: Heeft iemand misschien een link met de tips hierover?
Wat je wil weten is niet echt in een kort verhaal of een setje met tips samen te vatten.
Pak een blok met ruitjespapier (5 x 5mm). Leg het voor je neus als landscape - langste kant naar je toe.

Van links naar rechts heb je de voortgang van de track. Van onder naar boven heb je wat je in de track hoort.

Vervolgens ga je met de mp3- of CD-speler voor je neus zitten en de koptelefoon op, en je kiest een paar van je favoriete tracks uit; zowel radio edits van 3 minuten en lange remixes van 7 minuten. Elk blokje wat je voor je ziet op je blaadje is 4 maten.

Onderin zet je de kick neer. Begint de track dus met de kickdrum, dan krijg je 4 (of 8) blokjes naast elkaar.

Komt er op een gegeven moment de hihat in, of een loopje, dan teken je bovenop die kickdrum weer een stel blokjes voor zolang als je dit hoort. Wordt de kick zachter (fade out), dan krijg je dus een soort aflopend driehoekje totdat je 'm niet meer hoort.

Zo analyseer je het complete liedje; wat je dan als resultaat hebt, uiteindelijk, is een overzicht van de manier waarop de track is opgebouwd. Doe dit met de lijst van tracks die je hebt uitgekozen als voorbeeld. Dit is ook hoe het ongeveer in Cubase uit gaat zien.

Vervolgens pak je je eigen muzikale idee en ga je de indeling toepassen die je opgeschreven hebt. Probeer 1 idee bij meerdere indelingen. Je merkt vanzelf welke indeling "werkt" en welke niet. Laat je tracks ook horen aan andere mensen.

Het voordeel is dat je zo twee vliegen in 1 klap slaat:
- je hoeft je minder druk te maken om indeling wat je meer tijd geeft voor andere dingen
- je leert vanzelf stijl-elementen te herkennen; "trucjes" die worden toegepast.

Standaard-popmuziek is vrij eenvoudig, maar elektronische muziek (die overigens ook nog eens heel divers kan zijn, dus je hebt niet 1 maar tientallen handleidingen nodig) heeft meer vrijheid - je hebt niet elke keer te maken met een refrein en vocalen hoeven ook niet altijd aanwezig te zijn.

Nou komt er natuurlijk de vraag - hoe kwamen die eerste producers dan op het idee, als jij het elke keer overneemt? Nou, da's eenvoudig; die gebruikten ook de popmuziekstructuur, maar rekten deze uit op plaatsen waar het nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Audio en Windows Vista 64 bit?

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en wil het toch eens gaan proberen ondanks sommige negatieve berichten erover. Het schijnt dat SP1 toch enkele problemen heeft opgelost, waaronder de midi-timing maar hierover hoor ik verschillende verhalen.

Ik ga er Nuendo 4 op draaien icm een RME 96/32 kaart, daarvoor zijn Vista64 drivers beschikbaar.

Omdat de meeste pluggins die ik heb draaien op 32 Bit vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren.
Ook ben ik een beetje huiverig voor de algemene stabiliteit van het systeem.

Alle tips zijn welkom :P , XP 64 Bit gaat het zowiezo niet worden want dat schijnt echt een drama te zijn, en dat is ook qua support een beetje aflopende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Anoniem: 261161 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:30:
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Audio en Windows Vista 64 bit?

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en wil het toch eens gaan proberen ondanks sommige negatieve berichten erover. Het schijnt dat SP1 toch enkele problemen heeft opgelost, waaronder de midi-timing maar hierover hoor ik verschillende verhalen.

Ik ga er Nuendo 4 op draaien icm een RME 96/32 kaart, daarvoor zijn Vista64 drivers beschikbaar.

Omdat de meeste pluggins die ik heb draaien op 32 Bit vraag ik mij af of dit problemen gaat opleveren.
Ook ben ik een beetje huiverig voor de algemene stabiliteit van het systeem.

Alle tips zijn welkom :P , XP 64 Bit gaat het zowiezo niet worden want dat schijnt echt een drama te zijn, en dat is ook qua support een beetje aflopende zaak.
Dual boot misschien een optie? Als het nix is kun je altijd nog terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Dual boot misschien een optie? Als het nix is kun je altijd nog terug gaan.
Is een optie maar niet echt nodig. Ik ga het een maandje testen ofzo en als het niet naar behoren werkt knal ik XP er weer op, een vriend van me heeft nog een Vista64 liggen dus kan ik het gratis proberen. Ik heb iig geen zin om 2 systemen bij te houden, kost mij teveel tijd.

Ik was eigelijk meer opzoek naar Vista-tweaks om het systeem zo stabiel mogelijk te krijgen. Het moet bijvoorbeeld mogelijk zijn audio processen prioriteit te geven boven andere processen maar ik heb hier nog niet echt ervaringen mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 261161 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Is een optie maar niet echt nodig. Ik ga het een maandje testen ofzo en als het niet naar behoren werkt knal ik XP er weer op, een vriend van me heeft nog een Vista64 liggen dus kan ik het gratis proberen. Ik heb iig geen zin om 2 systemen bij te houden, kost mij teveel tijd.

Ik was eigelijk meer opzoek naar Vista-tweaks om het systeem zo stabiel mogelijk te krijgen. Het moet bijvoorbeeld mogelijk zijn audio processen prioriteit te geven boven andere processen maar ik heb hier nog niet echt ervaringen mee :X
Een vriend van me draait met Vista 64bit en Cubase 4.1 en heeft 4GB geheugen in combinatie met een Q6600 processor. Ik heb een vergelijkbaar systeem, met ook een Q6600 processor, maar dan met 2GB geheugen en ik draai Windows XP 32bit. Een test project van me die bij mij nog net vloeiend draait (test project van me met 32 mono audio kanalen en op elk kanaal EQ/Compressie/Inflator/Limter/Reverb) krijgt hij niet vloeiend aan de praat.

Maar ach, alle echte projecten (die dus niet zo overdreven zijn als mijn test project) draaien perfect bij hem dus hij gaat niet meer terug naar XP.. toch blijf ik voorlopig ff in XP 32bit werken.. Alles doet het snel en stabiel momenteel.. dus voor mij geen reden nog om te upgraden naar Vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zo, het zou eindelijk eens tijd worden, maar ik heb eindelijk mijn BCR2000 binnen. Eindelijk eens wat hardware naast mijn pc-tje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:26:
Zo, het zou eindelijk eens tijd worden, maar ik heb eindelijk mijn BCR2000 binnen. Eindelijk eens wat hardware naast mijn pc-tje. :D
Heb de BCF2000 gehad maar uiteindelijk wel erg snel weer de deur uit gedaan. In de praktijk bleek gewoon dat ik 'm niet gebruikte.

He hoe is het nu met Riley? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Marando schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Heb de BCF2000 gehad maar uiteindelijk wel erg snel weer de deur uit gedaan. In de praktijk bleek gewoon dat ik 'm niet gebruikte.

He hoe is het nu met Riley? :)
Tja, ik wil de BCR2000 ook misschien wel wat gaan misbruiken voor licht DJ werk en misschien wel gewoon wat live werk. Lijkt me wel gaaf. :D

Aanvankelijk had ik ook dat de BCF mij gaaf leek, alleen opzich dat de faders automated zijn... Dat naast dat ik de controlset nog al beperkt vond.
Ik heb namelijk liever 3 rotaries voor EQ-ing en een fader/rotary voor gain/volume per kanaal. :D

Riley is helemaal geweldig man. Echt, dochtertjes zijn de bom! (Thanks for asking! d:)b )

Je sellaband pagina geeft trouwens een:
[quote]Page not found! (Error 404)[/quote]

[ Voor 6% gewijzigd door Ome_Les op 02-06-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Tja, ik wil de BCR2000 ook misschien wel wat gaan misbruiken voor licht DJ werk en misschien wel gewoon wat live werk. Lijkt me wel gaaf. :D

Aanvankelijk had ik ook dat de BCF mij gaaf leek, alleen opzich dat de faders automated zijn... Dat naast dat ik de controlset nog al beperkt vond.
Ik heb namelijk liever 3 rotaries voor EQ-ing en een fader/rotary voor gain/volume per kanaal. :D

Riley is helemaal geweldig man. Echt, dochtertjes zijn de bom! (Thanks for asking! d:)b )

Je sellaband pagina geeft trouwens een:
[quote]Page not found! (Error 404)[/quote]
Thanks voor je melding. Ik heb 'm even aangepast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anytime. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mauce glipt laag over de vloer via een kiertje van de deur terug in dit topic
Eh, allemaal. Hoe gaat het nu allemaal met jullie projecten? Zag dat er weer wat leven in het topic kwam, altijd goed, altijd goed. Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik zo afwezig ben geweest en vooral tegen Les met het samenwerk project. Echt kerel excusezzzz my french.

We hebben het gewoon zoooo druk nu. We hebben vorige maand drukker gehad dan de laatste 3maand van 2007... De overuren zijn gewoon belachelijk geworden, maar goed we gaan gewoon door. Je moet immers altijd klein beginnen en groot groeien. Gelukkig komt er even een weekje of anderhalf aan rust aan net voor de zomer (hell) los barst dus misschien zit hier en daar een samen werk projecten er in met gotters?
Anyway we hebben nu eindelijk onze kvk/belasting en andere gezeur/naam van het bedrijf klaar, Greenhouse Productions Paris is up and running en we gaan in de zelfde zee varen na de zomer samen met platen uitbrenger van Roule en Crydamoure van Daft Punk duo en Laurant Garnier, F Communications van FNAC (soort bijenkorf maar dan echt overal in frankrijk tevinden en je kan er echt alles kopen).
Dus daarom was ik zo afwezig, druk dus :+

Trouwens les, goeie keuze die BCF2000. Je kan voor dat geld geen betere controler krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:46:
Mauce glipt laag over de vloer via een kiertje van de deur terug in dit topic
Eh, allemaal. Hoe gaat het nu allemaal met jullie projecten? Zag dat er weer wat leven in het topic kwam, altijd goed, altijd goed. Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik zo afwezig ben geweest en vooral tegen Les met het samenwerk project. Echt kerel excusezzzz my french.
Pas de probleme monsieur! Ben ondertussen lekker aan de slag geweest met wat nieuwe dingetjes. Maar dat gaat helemaal goed komen dacht ik zo? ;)
[..]
We hebben het gewoon zoooo druk nu. We hebben vorige maand drukker gehad dan de laatste 3maand van 2007... De overuren zijn gewoon belachelijk geworden, maar goed we gaan gewoon door. Je moet immers altijd klein beginnen en groot groeien. Gelukkig komt er even een weekje of anderhalf aan rust aan net voor de zomer (hell) los barst dus misschien zit hier en daar een samen werk projecten er in met gotters?
Anyway we hebben nu eindelijk onze kvk/belasting en andere gezeur/naam van het bedrijf klaar, Greenhouse Productions Paris is up and running en we gaan in de zelfde zee varen na de zomer samen met platen uitbrenger van Roule en Crydamoure van Daft Punk duo en Laurant Garnier, F Communications van FNAC (soort bijenkorf maar dan echt overal in frankrijk tevinden en je kan er echt alles kopen).
Dus daarom was ik zo afwezig, druk dus :+
Nice man! Gave namen, gave mogelijkheden, ik ben weer eens trots op je! ;)
Trouwens les, goeie keuze die BCF2000. Je kan voor dat geld geen betere controler krijgen.
*~kuch~* BCR... Vond de faders net wat te weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Klinkt heel goed Mauce!

Ik wens je echt zoveel succes toe in de muziekwereld! Het is ook mijn lang gekoesterde wens om het eens wat groter aan te pakken allemaal. Sinds kort verdien ik een klein beetje met mijn werkjes maar met de snelheid van nu kost het 25 jaar om mijn investering terug te verdienen.. dus nee, het schiet niet echt op. Maar.. het is en blijft mijn #1 hobby en ik hoef er niet van te leven dus ik moet niet klagen. ;)

Leuk nieuwtje vorige week, want Ricardo Munoz, die vriend van me waar ik samen een demo album mee maak, heeft een veelbelovende maand voor de boeg. Zo zit hij bij de laatste 4 van serious talent van 3FM en hij krijgt airplay! http://serioustalent.nl/

Het liefst zou ik het nummer opnieuw mixen/masteren maar ze hebben gezegd dat de huidige versie goed genoeg was om op de radio te draaien. :)

En dan heeft hij ook nog eens een gesprek met wat belangrijke mensen in de muziekwereld.. Erg spannend! Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice1 Marando! Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gaaf Marando! Toch even een dealtje met hem gooien als hij ooit beroept (niet beroemt, het stadium er onder weet alleen niet het nederlandse woord er voor) wordt dat hij je toch wel beetje op sleeptouw mee neemt. Dan leer jij ook weer idd nieuwe mensen kennen en mogelijkheden om evt toch door tegroeien.
Ik zelf luister erg erg veel 3fm bij ons in parijs over de webradio. Blijft voor mij (zeker door 3voor12) 1 van de beste nederlandse zenders.
Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 05-06-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

He Mauce, Semi prof misschien? Dan ben je nog niet beroeps en nog niet beroemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Jeuhj! Ik heb mijn BCR werkend in Ableton.

spoiler:
Het is wel handig om BC Edit aan te hebben staan met een preset in het geheugen geladen.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Ome_Les schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:14:
Jeuhj! Ik heb mijn BCR werkend in Ableton.

:')
Weet je.. ik kocht destijds die BCF een beetje als vervanging van mijn 2e monitor die ik destijds de deur heb uitgedaan.. ik miste het heel erg dat ik niet meer een dedicated scherm had voor mijn mixer van Cubase en de plugins enzo.. maar zoals ik al eerder heb gezegd vond ik de BCF toch minder praktisch dan gehoopt. Ik vermoed dat ik binnenkort toch maar weer voor een dualscreen setup ga..

Tja.. als je alles van te voren weet.

Maar ik hoop dat jij wel erg veel plezier zult hebben van je BCR! Laat maar weten hoe hij bevalt!

[ Voor 7% gewijzigd door Marando op 06-06-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Binnekort een andere pc halen, als ik 2 zta open trekt hij het al niet.
Heb nu een 17" beeldscherm deze wil ik ook upgraden.
Kan ik beter 2x 20" of 1x 24" gaan halen?

Ik zal waarschijnlijk cubase of ableton gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Marando schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:42:
[...]

Weet je.. ik kocht destijds die BCF een beetje als vervanging van mijn 2e monitor die ik destijds de deur heb uitgedaan.. ik miste het heel erg dat ik niet meer een dedicated scherm had voor mijn mixer van Cubase en de plugins enzo.. maar zoals ik al eerder heb gezegd vond ik de BCF toch minder praktisch dan gehoopt. Ik vermoed dat ik binnenkort toch maar weer voor een dualscreen setup ga..

Tja.. als je alles van te voren weet.

Maar ik hoop dat jij wel erg veel plezier zult hebben van je BCR! Laat maar weten hoe hij bevalt!
IDD... Tot zover bevalt hij al heel erg, maar dan gebruik ik hem eigenlijk alleen nog maar voor DJ werk. :)

Afbeeldingslocatie: http://journal.ome-les.com/wp-content/uploads//2008/06/ableton-midi.jpg

Zo heb ik hem nu klaar gezet. Heel basic, heb nog 4 rijen aan rotaries om VSTfx-werk in te vullen. :)

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.