Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle info over het installeren van apps op de MyBook.
...maar heeft iemand al eens geprobeerd een image te trekken met CloneZilla of Ghost?

De rescueprocedure op de wiki heb ik al gezien maar die maakt er weer een maagdelijke schijf van.

Daarnaast heb ik een probleem, één van mijn shares is via Windows netwerklocaties niet meer toegankelijk. De 'toegang tot het netwerk is geweigerd', waarschijnlijk doordat er meer dan 1000 files in de share staat. Ik heb geen idee hoe ik er nu bij moet komen :(

Hoop op jullie redding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSteven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:19:
Wat bedoel je juist met gecrasht? Heb iets gelijkaardigs tegengekomen... Hier mijn observaties. http://blog.stevenghyselb...plots-niet-meer-kapot-is/
Met gecrashed bedoel ik niet meer willen booten :)
Hij start en stopt, start en stopt, enz enz.

Dus mijn vraag:
Kan ik nu zonder meer een andere schijf erin prakken (staat er een OS-je op de schijf )?
Zo ja, kan het ook een 750 Gig schijf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:28:
Dank voor alle info over het installeren van apps op de MyBook.
...maar heeft iemand al eens geprobeerd een image te trekken met CloneZilla of Ghost?

De rescueprocedure op de wiki heb ik al gezien maar die maakt er weer een maagdelijke schijf van.

Daarnaast heb ik een probleem, één van mijn shares is via Windows netwerklocaties niet meer toegankelijk. De 'toegang tot het netwerk is geweigerd', waarschijnlijk doordat er meer dan 1000 files in de share staat. Ik heb geen idee hoe ik er nu bij moet komen :(

Hoop op jullie redding _/-\o_
volgens mij is die 1000 files grens alleen relevant als je Mionet gebruikt om de schijf te benaderen. Ik heb een share met ongeveer 15000 files (muziek) en geen probleem. Sterker nog, die muziekmap is submap van een hoofdshare en daarin staan ook nog films/series/apps/afbeeldingen, dus het is nog meer... tegen de 20000 vast...

Wellicht zit het in je wachtwoorden/userprofile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:47:
[...]

Met gecrashed bedoel ik niet meer willen booten :)
Hij start en stopt, start en stopt, enz enz.

Dus mijn vraag:
Kan ik nu zonder meer een andere schijf erin prakken (staat er een OS-je op de schijf )?
Zo ja, kan het ook een 750 Gig schijf zijn?
Op een nieuwe disk staat geen OS
Dit moet je via de rescue procedure er zelf op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:34:
[...]

Op een nieuwe disk staat geen OS
Dit moet je via de rescue procedure er zelf op zetten.
Hahahaha, bedankt voor je antwoord.
Mijn vraag was misschien verkeerd gesteld. Maar ik bedoelde of er een OS op de oude disc stond.
Dat blijkt dus een JA te zijn.
Ik ga de rescue procedure volgen, dank je wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Heb hier ook zo'n model, welke telkens wegvalt, en niet meer te benaderen is.
Omdat ik de schijf gebruik voor backup op afstand is het niet eenvoudig mogelijk telkens het apparaat te resetten. Ik heb er nu maar een tijdklok ertussen gezet, zodat de stroom er gewoon afgaat tussen 6 en 7 's ochtends. Het is te belachelijk voor woorden.

De snelheid is inderdaad ook bespottelijk laag. Ik schrijf er met robocopy toch alleen maar dingen bij iedere nacht (niet zoveel, dus het is geen probleem), maar de snelheid is nog geen 10 procent van een gewone WD disk. Dat ie trager is dan een rechtsreeks aangesloten disk, ok, maar dit is belachelijk. :(

Robocopy mislukt trouwens iedere nacht, en eindelijk ben ik erachter waarom: ergens in de submap bestaat een map met de naam "internal". Het blijkt niet mogelijk op de MyBook een map met deze naam aan te maken. Niet met de verkenner, niet vanaf dos. 8)7
Gebruikt de MyBook deze naam intern voor eigen doeleinden ofzo?
(En dat in iedere (sub)map, niet alleen in de root ofzo!)

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Niet gewoon het warmteprobleem dat meer mensen hebben? ventilator/my book vrij zetten kan al zorgen dat ie gewoon "stabiel" doch langzaam blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Munters schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:31:
Heb hier ook zo'n model, welke telkens wegvalt, en niet meer te benaderen is.
Omdat ik de schijf gebruik voor backup op afstand is het niet eenvoudig mogelijk telkens het apparaat te resetten. Ik heb er nu maar een tijdklok ertussen gezet, zodat de stroom er gewoon afgaat tussen 6 en 7 's ochtends. Het is te belachelijk voor woorden.

De snelheid is inderdaad ook bespottelijk laag. Ik schrijf er met robocopy toch alleen maar dingen bij iedere nacht (niet zoveel, dus het is geen probleem), maar de snelheid is nog geen 10 procent van een gewone WD disk. Dat ie trager is dan een rechtsreeks aangesloten disk, ok, maar dit is belachelijk. :(

Robocopy mislukt trouwens iedere nacht, en eindelijk ben ik erachter waarom: ergens in de submap bestaat een map met de naam "internal". Het blijkt niet mogelijk op de MyBook een map met deze naam aan te maken. Niet met de verkenner, niet vanaf dos. 8)7
Gebruikt de MyBook deze naam intern voor eigen doeleinden ofzo?
(En dat in iedere (sub)map, niet alleen in de root ofzo!)
Er zijn ook soortgelijke problemen bekend voor een serie uit Q1 2008,
veroorzaakt door een rotte NIC geloof ik.
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
De oplossing was omruilen voor een nieuwe (garantie)

Het aanmaken van de map "internal" lukt ook hier niet
dit zal ergens in de SMB config zitten, want als root lukt het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 29-07-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik krijg het vanuit diverse linuxdistro's niet voor elkaar om mijn muziek op de MyBook in te lezen in de library's van diverse players (amarok, rhythmbox en nog wat andere). Ik heb op verschillende manieren de locaties toegevoegd in de linuxdistro's, via verkenner kan ik de muziek gewoon zien en ook afspelen, maar als ik die programma's de muziek laat importeren in de library gebeurt er helemaal niets. In windows hiermee nooit problemen gehad. Dit is eigenlijk het enige wat mijn overstap naar linux in de weg staat. Moet ik iets aanpassen op de mybook ofzo? Ik heb de muziek gewoon in //Mybook/public/muziek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:23:
Ik krijg het vanuit diverse linuxdistro's niet voor elkaar om mijn muziek op de MyBook in te lezen in de library's van diverse players (amarok, rhythmbox en nog wat andere). Ik heb op verschillende manieren de locaties toegevoegd in de linuxdistro's, via verkenner kan ik de muziek gewoon zien en ook afspelen, maar als ik die programma's de muziek laat importeren in de library gebeurt er helemaal niets. In windows hiermee nooit problemen gehad. Dit is eigenlijk het enige wat mijn overstap naar linux in de weg staat. Moet ik iets aanpassen op de mybook ofzo? Ik heb de muziek gewoon in //Mybook/public/muziek staan.
Waarschijnlijk moet je dan een UPnP server installeren op de MyBook
Kijk hier maar eens -> http://www.jpkessler.de/mybookupnp/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb het al up en running. blijkbaar, tenminste dat denk ik dan, geen verstand van linux nog, dat de closed source atidriver er wat mee te maken had. die maakte mijn systeem zo instabiel als de pest vorige keer dat ik ubuntu had (afgelopen weekend was dat). Eergisteren herinstall gedaan, melding van die driver genegeerd en dus niet geinstalled, en nu werkte het zonder probleem.

Amarok ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Goede middag,

Ik heb zelf een tijdje een Linux Gentoo server gedraaid met 2 Raid controllers in Raid5. (Promise SX4000 met 6x 160gb & 3ware met 4x 120gb). Toen ben ik een keer op mn bek gegaan bij een raid crash en alle data kwijt geraakt.

Uit eindelijk heb ik besloten deze MyBookII 2TB aan te schaffen, met de bedoeling 1TB in raid1 (mirror) te zetten.
Nu wil ik erg graag een FTP, webserver, Samba etc erop draaien. Dit topic en deze Hotwo komen dan ook als geroepen, echter wil ik graag weten (misschien heb ik het over het hoofd gezien) of de raid 1 opstelling na het upgraden van de firmware nog steeds goed functioneert als stripe/mirror en of het ook goed te recoveren is.

P.S
Voor de zekerheid ben ik ook alle data ff op een externe disk aan het zetten alvorens ik over ga tot de firmware upgrade, maar ik vraag met toch af of bij het upgraden je "huidige data" verloren gaat of dat het OS op een externe flash module, of een mini partitie op de array draait en je gewoon je data partitie behoudt?

Hopelijk kunnen jullie me opweg helpen of gerust stellen :D

(Kan ik ook gelijk een netwerk schijf aanmaken op mn Dreambox 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Fr0zenFlame op 02-08-2008 17:30 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Fr0zenFlame schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:29:
P.S
Voor de zekerheid ben ik ook alle data ff op een externe disk aan het zetten alvorens ik over ga tot de firmware upgrade, maar ik vraag met toch af of bij het upgraden je "huidige data" verloren gaat of dat het OS op een externe flash module, of een mini partitie op de array draait en je gewoon je data partitie behoudt?
Het OS staat op een aparte partitie, deze wordt bij een Firmware upgrade overschreven/gewist
Hoe het zit met de RAID configuratie weet ik niet aangezien ik de 1disk versie heb.

Wel kun je je afvragen waarom je de firmware wilt upgraden.
Tot zover bij mij bekend zijn er alleen nadelen bij een upgrade
Bijvoorbeeld is na de upgrade GCC weg, waardoor je geen source code meer kunt compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Fr0zenFlame schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:29:
Goede middag,

Ik heb zelf een tijdje een Linux Gentoo server gedraaid met 2 Raid controllers in Raid5. (Promise SX4000 met 6x 160gb & 3ware met 4x 120gb). Toen ben ik een keer op mn bek gegaan bij een raid crash en alle data kwijt geraakt.

Uit eindelijk heb ik besloten deze MyBookII 2TB aan te schaffen, met de bedoeling 1TB in raid1 (mirror) te zetten.
Nu wil ik erg graag een FTP, webserver, Samba etc erop draaien. Dit topic en deze Hotwo komen dan ook als geroepen, echter wil ik graag weten (misschien heb ik het over het hoofd gezien) of de raid 1 opstelling na het upgraden van de firmware nog steeds goed functioneert als stripe/mirror en of het ook goed te recoveren is.

P.S

Hopelijk kunnen jullie me opweg helpen of gerust stellen :D

(Kan ik ook gelijk een netwerk schijf aanmaken op mn Dreambox 8) )
Ik draai hier thuis ook de RAID 1 modus. 1 schijf is blijkbaar brak geworden en daardoor viel de schijf continue uit. Heb dus 1 schijf uitgeschakeld. Raid bleef gewoon doorwerken op die ene schijf, en ik kon gewoon de data er afhalen. Zolang slechts 1 schijf brak is is er dus geen probleem en werkt het toestel gewoon verder. MyBook opgestuurd en een 2TB versie teruggekregen (had daarvoor de 1Tb versie) _/-\o_. Heb de MyBook al een 14-tal maanden nu en al -tig firmware upgrades uitgevoerd zonder dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiotrP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12-2022
Heeft er iemand de snelheid getest met NFS? Ik denk dat dit sneller zou kunnen zijn dan samba. Ik heb zelf de nieuwere firmware waar geen NFS in zit :(

Is het al iemand gelukt een crosscompiler te maken en daarmee gcc te compileren voor de nieuwe firmware? Dit Lijkt me een betere route dan teruggaan naar de oude firmware. Het is mij echter nog niet gelukt.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PiotrP schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:22:
Heeft er iemand de snelheid getest met NFS? Ik denk dat dit sneller zou kunnen zijn dan samba. Ik heb zelf de nieuwere firmware waar geen NFS in zit :(

Is het al iemand gelukt een crosscompiler te maken en daarmee gcc te compileren voor de nieuwe firmware? Dit Lijkt me een betere route dan teruggaan naar de oude firmware. Het is mij echter nog niet gelukt.... :(
FTP is een stuk sneller dan met samba.

NSF is niet veel sneller dan samba.

Het probleem is niet dat de schijf de snelheid niet aankan maar dat je memory en/of je CPU load al snel vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
PiotrP schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:22:
Op wikidot staat een topic over het kopieren van de GCC bestanden uit de 1.01.18 FW
komt er op neer dat je alle GCC bestanden uit de /usr uit de oude firmware kopieert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik wil vanuit kantoor via internet backups maken naar hier thuis.
Nu kreeg ik te horen dat dit makkelijk gaat met een WD My book World:)
Voor 100 euro een mooie oplossing met een 500GB schijf.
Klopt het dat dit mogelijk is om vanuit de server (debian servertje op kantoor) automatisch backups te laten lopen naar de MBW (die thuis staat)?

Via de search ben ik niets wijzer geworden..

[ Voor 12% gewijzigd door timskiej op 14-08-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiotrP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12-2022
timskiej, als je een beetje linux kennis hebt is het goed te doen. Het kan alleen zoals altijd op 100 verschillende manieren :)

Je zou met scp aan de slag kunnen:
* ssh enablen op de mbw (staat hier in fp uitgelegd)
* ssh certificaten installeren zodat er zonder password ingelogd kan worden
* op je server in cron volgende commando zetten: scp <<backupbestand>> <<username>>@<<ip-mbw>>:/<<path-op-mbw>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

Duinkonijn

Huh?

Ik heb een Mybook world 2tb gekocht maar nu ben ik zo taktisch geweest om Mionet op me pc te installeren en dat ding te configureren.

als ik naar de website op me mybook ga begint hij te zeuren over een wachtwoord / username..

admin - 123456 werkt niet
en m`n mionet account werkt ook niet..

iemand een oplossing?
heb al geprobeerd te resetten

gevonden :o
How to reset the username, password, and network settings of a WD My Book World Edition hard drive.

Question
How to reset the username, password, and network settings of a WD My Book World Edition hard drive.

Answer
The directions below detail how to reset the username and password (for the Shared Storage Manager utility), and network settings of a WD My Book World Edition hard drive by using the recovery button on the back of the unit.

The username will be changed to "admin"
The password will be changed to "123456"
The network settings will be changed to DHCP (obtain an IP address automatically).

Please ensure that the WD My Book World Edition hard drive is turned off and all cables are disconnected from the unit.

Insert a paperclip or narrow tipped pen into the recovery slot on the back of the unit. Press and hold down the recovery button.

While continuing to hold down the recovery button, connect the power cable to the back of the unit.

Hold the recovery button down for at least 40 seconds while the unit boots up and then release the button.

The unit may take up to three minutes to boot up completely. It is only necessary to hold down the recovery button for the first 40 seconds of this boot up process.
Note: Western Digital recommends rebooting the computer system after making any network setting changes to the WD My Book World Edition hard drive.

[ Voor 67% gewijzigd door Duinkonijn op 20-08-2008 16:13 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ReMiA
Ik heb een probleem met mijn SMB shares.
Het lijkt er op dat het filesysteem corrupt is oid

In /var/log/messages staat onderstaande:
  1. [2008/08/28 22:33:14, 0] smbd/server.c:main(847)
  2. smbd version 3.0.23c started.
  3. Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1992-2006
  4. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  5. WARNING: No path in service dummy-2 - making it unavailable!
  6. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  7. WARNING: No path in service dummy-3 - making it unavailable!
Als ik probeer om een fsck.ext3 /dev/md4 uit te voeren (na een umount)
krijg ik onderstaande melding
e2fsck:
Error allocating block bitmap (4): Memory allocation failed

Waarschijnlijk moet ik swap aanmaken voor e2fsck, maar geen idee hoe ( misschien swap op externe USB disk ?? )

[ Voor 6% gewijzigd door ReMiA op 28-08-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Heeft één van jullie ervaring met het streamen van 4GB+ mkv bestanden vanaf een (al dan niet gehackte) My Book World edition over een 100mbit LAN? Is het eventueel nodig om de My Book te hacken om 4GB+ bestanden op te slaan/te streamen.

Ik ben op zoek naar een NAS die 4GB+ bestanden aankan (één die dus NIET fat32 geformateerd is) en de My Book lijkt de oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door HydroDiOxide op 29-08-2008 12:41 ]

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
PiotrP schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:03:
timskiej, als je een beetje linux kennis hebt is het goed te doen. Het kan alleen zoals altijd op 100 verschillende manieren :)

Je zou met scp aan de slag kunnen:
* ssh enablen op de mbw (staat hier in fp uitgelegd)
* ssh certificaten installeren zodat er zonder password ingelogd kan worden
* op je server in cron volgende commando zetten: scp <<backupbestand>> <<username>>@<<ip-mbw>>:/<<path-op-mbw>>
Hey bedankt ;)
Ik was al wat aan het spelen met rsync maar dat scp is precies wat ik eigenlijk nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
je kan rsync ook scp laten gebruiken als ik mij niet vergis, rsync is nl. wel handig voor het synchroniseren van beide kanten.
HydroDiOxide schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:39:
Heeft één van jullie ervaring met het streamen van 4GB+ mkv bestanden vanaf een (al dan niet gehackte) My Book World edition over een 100mbit LAN? Is het eventueel nodig om de My Book te hacken om 4GB+ bestanden op te slaan/te streamen.

Ik ben op zoek naar een NAS die 4GB+ bestanden aankan (één die dus NIET fat32 geformateerd is) en de My Book lijkt de oplossing.
hij gebruikt ext3 waar de maximale filegrootte 2 TiB is, moet genoeg zijn lijkt mij :P

[ Voor 69% gewijzigd door Lex_brugman op 29-08-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Ik vraag mij net hetzelfde af als HydroDiOxide. Kan deze NAS gemakkelijk 1080p materiaal afspelen, bv een backup van een Bluray van ongeveer 10GB, en eventueel twee van deze streams tegelijk? Of is dat laatste te veel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

spuke schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:09:
Ik vraag mij net hetzelfde af als HydroDiOxide. Kan deze NAS gemakkelijk 1080p materiaal afspelen, bv een backup van een Bluray van ongeveer 10GB, en eventueel twee van deze streams tegelijk? Of is dat laatste te veel gevraagd?
Doorvoer bij mij is ongeveer 5 MB/s Dus 1080p naar mijn popcorn haalt ie wel, maar 2 streams is veel te veel.
Een hd dvd streamen lukt duidelijk niet, alleen weet ik niet of dat aan de 5 MB/s ligt of aan de popcornhour, ik vermoed dat de 5 MB/s niet voldoende is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Hmm maakt toch niet uit of die 1080p een HD DVD zou zijn? Of bedoel je dan dat er meer zal gestreamed worden omwille van het geluid (DTS HD Master Audio etc)? Wel ik gebruik enkel DTS of Dolby Digital dus zoveel meer zou dat niet moeten geven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb hier nu ook een MyBook World staan... wat een leuk speelgoed zeg!

Ik wilde ook graag een torrent client installeren, en Transmission leek me een goede keuze. Ik ben alleen flink aan het zoeken geweest om het aan het werk te krijgen. Het was uiteindelijk wel straightforward en onwijs makkelijk maar het klopte niet met de informatie die ik overal en nergens vond.

Enfin, na lang zoeken op dit stukje informatie gestuit, en om precies te zijn het volgende:
Transmission 1.31 ipk is now in optware feeds. Since the configuration file changed quite a bit, I have not setup /opt/etc/transmission.conf and /opt/etc/init.d/Snntransmission in the ipk yet. But it's pretty easy to use:

1. port forward 51413 to your NAS device
2. ipkg install transmission
3. as root, /opt/bin/transmission-daemon to launch the daemon
4. point your browser to http://<NAS-address>:9091/transmission/web/
Je moet wel optware hebben geinstalleerd maar dat is een piece of cake en dat staat al in dit topic volgens mij.

Hij lijkt nu te draaien in ieder geval, al moet ik nog wel even uitzoeken waar hij z'n bestanden neerpleurt enzo :P.
Update: hij gooit ze standaard in /root :? maar dat kan je wijzigen met het instellingen icon linksonderin de webinterface. Waar hij de .torrent files laat is me vooralsnog nog een raadsel.

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 15-09-2008 12:29 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 12:02
Ligt het aan mij of werkt ipkg vanaf vandaag niet meer?

ook als ik een dnscheck doe zegt hij dat poort 80 geblokkeerd is :S

http://www.checkdns.net/q...slu2-linux.org&detailed=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
HTTP server www.nslu2-linux.org[140.211.169.169] answers on port 80
Lijkt me goed?

Wat een kloteding die schijf. Zo werk ik nooit met Linux en zo zie ik mezelf over een maand een kernel compilen ofzo... Maar iets doen aan de werkzaamheden die gedaan moeten worden, ho maar. Damn.

[ Voor 60% gewijzigd door Punksmurf op 16-09-2008 12:22 ]

met een hamer past alles

• Punksmurf
Vanavond nog even bezig geweest Samba uit te schakelen. Heb het niet nodig dus weg ermee, het ding is langzaam zat.

Ik kon er weinig over vinden dus ik kon zelf aan het klooien. Voor als iemand anders het ook wil weten... bij deze.

De start van Samba commenten in /etc/init.d/network_servers.sh bleek niet genoeg, hij komt er daarna toch nog in als je een verbinding probeert te maken. Dat komt zo heb ik vandaag en gisteren geleerd omdat inetd hem opstart zodra je verbinding maakt met die poort. Je moet daarom ook nog even de 'netbios-ssn' lijn in /etc/inetd.conf uitcommenten. Een reboot (of /etc/init.d/S30network restart) en het scheelt je weer een beetje.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik het geheugengebruik weer kan geven? Lijkt me wel handig :).

Ik heb overigens niet echt het idee dat het in snelheid uitmaakt... maar het is toch onnodig voor mij dus uitzetten is sowieso niet verkeerd. Heb het niet uitgebreid getest.

Overigens is sFTP behoorlijk zwaar voor het kastje... hij komt niet boven de 300kB/s uit en dan loopt z'n cpu'tje tot de nok toe vol. Vervelend is ook dat je er dan compleet niet meer tussen komt met je terminal bijvoorbeeld. Misschien toch kijken naar FTP toegang, maar dat is lastiger met poorten forwarden enzo.

met een hamer past alles

• ReMiA
ReMiA schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:37:
Ik heb een probleem met mijn SMB shares.
Het lijkt er op dat het filesysteem corrupt is oid

In /var/log/messages staat onderstaande:
  1. [2008/08/28 22:33:14, 0] smbd/server.c:main(847)
  2. smbd version 3.0.23c started.
  3. Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1992-2006
  4. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  5. WARNING: No path in service dummy-2 - making it unavailable!
  6. [2008/08/28 22:33:14, 0] param/loadparm.c:service_ok(2932)
  7. WARNING: No path in service dummy-3 - making it unavailable!
Als ik probeer om een fsck.ext3 /dev/md4 uit te voeren (na een umount)
krijg ik onderstaande melding
e2fsck:
Error allocating block bitmap (4): Memory allocation failed

Waarschijnlijk moet ik swap aanmaken voor e2fsck, maar geen idee hoe ( misschien swap op externe USB disk ?? )
Inmiddels is het opgelost
Het bleek dat partitie /dev/md3 (/var/) vol was
De logfile van nzbget in /var/log/ was giga groot geworden.

De e2fsck heb ik kunnen uitvoeren door
# umount /dev/md4
# dd if=/dev/zero of=/swapfile bs=1024 count=65536
# mkswap /swapfile
# swapon /swapfile
# e2fsck /dev/md4

• Punksmurf
Die harde schijf die blijft maar rondjes draaien zeg. Ik heb Smart Spindown geinstalleerd en ook nog de meeste van zijn tips uitgevoerd die de harde schijf activiteit moeten verminderen. Desalnietemin is hij vannacht van 2 tot 8 uur gewoon in de weer geweest. Meestal spint hij ook binnen een halve minuut na de spindown weer op; de langste periode tot nu toe dat hij stil heeft gestaan was net geen half uur.

Edit: dat van vannacht klopt, maar evenwel spint hij nog steeds snel op. Heb nu nog wel aangezet dat hij /var 2x per dag commit, ipv wanneer nodig (zelfde site). Niet helemaal safe qua logs maar ook niet echt ontzettend belangrijk.

Heeft iemand hier nog tips? Ik ga sowieso die ramdisk optie proberen... hopelijk haalt dat nog wat uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Punksmurf op 17-09-2008 20:08 ]

met een hamer past alles

• ReMiA
Punksmurf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:34:
Die harde schijf die blijft maar rondjes draaien zeg. Ik heb Smart Spindown geinstalleerd en ook nog de meeste van zijn tips uitgevoerd die de harde schijf activiteit moeten verminderen. Desalnietemin is hij vannacht van 2 tot 8 uur gewoon in de weer geweest. Meestal spint hij ook binnen een halve minuut na de spindown weer op; de langste periode tot nu toe dat hij stil heeft gestaan was net geen half uur.

Edit: dat van vannacht klopt, maar evenwel spint hij nog steeds snel op. Heb nu nog wel aangezet dat hij /var 2x per dag commit, ipv wanneer nodig (zelfde site). Niet helemaal safe qua logs maar ook niet echt ontzettend belangrijk.

Heeft iemand hier nog tips? Ik ga sowieso die ramdisk optie proberen... hopelijk haalt dat nog wat uit.
Je kunt je afvragen of het continu starten en stoppen van de disk niet slechter is dan hem gewoon aan te laten (mits goed gekoeld !)
Als je een webserver en ftp server hebt draaien zal hij toch telkens weer gaan draaien als iemand inlogt of de website bekijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door ReMiA op 17-09-2008 22:28 ]

• Punksmurf
Enkel FTP en die dient vnl als backup. Hij wordt dus niet ontzettend veel aangesproken, en zou dus uren aan stuk stil kunnen liggen.

...mits hij hem niet intern steeds aanspreekt, wat nu dus gebeurt. Hij blijft vaak nog niet eens een halve minuut stil.

[ Voor 31% gewijzigd door Punksmurf op 18-09-2008 02:29 ]

met een hamer past alles

• ReMiA
Punksmurf schreef op donderdag 18 september 2008 @ 02:26:
Enkel FTP en die dient vnl als backup. Hij wordt dus niet ontzettend veel aangesproken, en zou dus uren aan stuk stil kunnen liggen.

...mits hij hem niet intern steeds aanspreekt, wat nu dus gebeurt. Hij blijft vaak nog niet eens een halve minuut stil.
I spoke with someone in the aerospace industry about the spin-down issue. He suggested there is a possibility it may not be a concern for the following reasons:

1. WD has marketed this as a Quiet'n'Cool device. And "reliably cool" (from wd website) implies a good lifetime at its operating temp. It also appears to be marketed as a 24/7 device.

2. The wear and tear on motors/bearings as a result of even a single stop/start may outweigh the impact of a "glide", even for several days. There should be literature about this, (check drive supplier websites?) and you can see whether it's worth the trouble. My guess is that mechanisms have gotten so good you'll decide not to worry. If the mfr is able to sell a 24/7 device with 24/7 reliability (i.e., endurance), I'd just smile and say "thanks."

I am not a hardware expert and can only speculate, but found the points interesting.

• Punksmurf
Hm... dat klinkt interessant. Waar heb je die quote vandaan? Kan ik eens verder inlezen...
--nvm, al eea gevonden

Overigens lijkt het 'w' commando niet goed te werken, hoeveel mensen er ook ingelogd zijn, ik krijg steeds 0 users... dat klopt toch niet?

[ Voor 61% gewijzigd door Punksmurf op 18-09-2008 15:04 ]

met een hamer past alles

• ReMiA
Punksmurf schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:42:
Hm... dat klinkt interessant. Waar heb je die quote vandaan? Kan ik eens verder inlezen...
--nvm, al eea gevonden

Overigens lijkt het 'w' commando niet goed te werken, hoeveel mensen er ook ingelogd zijn, ik krijg steeds 0 users... dat klopt toch niet?
De quote stond ergens op de Martin Hinner site.
Als je de 1 disk versie hebt is de ongekoelde temperatuur een veel grotere bedreiging voor je data.
Koelen dus !

Spindown heeft wel zin, maar alleen als die dan ook meer dan een paar uur ofzo uit blijft.
Anders zit je zo aan je maximum spinups (55000 ?...)

• Punksmurf
Ik ben het nu een beetje aan het bijhouden. Even handmatig nu, wat weinig tijd maar begin van de nieuwe week zal ik eens zien of ik een scriptje kan schrijven dat de schijfactiviteit kan loggen en de temperatuur. Vanochtend was hij 55, maar de rest van de dag bleef hij tussen de 40-44 schommelen. Dat zijn de temps die ik thuis ook had (behalve die 55..). Maar goed, 55 is nou ook nog niet direct dodelijk, al zal ik even tegen de persoon die hem beheerd zeggen dat hij er geen lading kleren overheen moet donderen ofzo.

Anders eventueel een fannetje erin bakken... d'r zit vast al een aansluiting voor ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 18-09-2008 19:18 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Punksmurf schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:18:Anders eventueel een fannetje erin bakken... d'r zit vast al een aansluiting voor ;).
Zo heb ik het gedaan:
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Maar zie ook deze oplossingen:
Verwijderd in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."
derfie in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

[ Voor 33% gewijzigd door ReMiA op 19-09-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Samba 3.0.32
Onderstaand een HOWTO om een nieuwere versie van Samba te installeren
# cd /tmp/myfiles
# wget http://download.samba.org/samba/ftp/stable/samba-3.0.32.tar.gz
# CFLAGS="$CFLAGS -O2 -g0 -static" ./configure --with-smbmount --with-cifsmount --disable-cups --disable-iprint --without-pam --without-ads --without-ldap --without-dce-dfs --enable-socket-wrapper
# make
# /etc/init.d/samba.sh stop
# make install
# /etc/init.d/samba.sh start

P.S. Samba 3.2.3 geeft nog een foutmelding door het ontbreken van IPv6 support ....

[ Voor 8% gewijzigd door ReMiA op 19-09-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Bedankt voor je links. Die how-to, die gaat er denk ik vanuit dat je gcc hebt geinstalleerd?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Punksmurf schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:21:
Bedankt voor je links. Die how-to, die gaat er denk ik vanuit dat je gcc hebt geinstalleerd?
Ik heb firmware 1.01.18 dus daar zit GCC al in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Versie 5.0 van NZBGET en v1.1 van NZBGETWEB zijn uit !

De HOWTO is weer bijgewerkt:

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Sinds enkele dagen heb ik ook m'n WD binnen (na enige problemen met de levering) en vandaag al even geprobeerd om er wat met te "prutsen".
Ik ben echter een absolute linux-noob dus dat wordt nog veel gesukkel :) . Nu had ik al eens een vraagje. Je moet met de "webadmin tool" een nieuwe user aanmaken. Die webadmin tool is dat een nieuwe user aanmaken op de pagina van de mybook of is dat met één of ander linux-tool? Als ik het in google opzoek kom ik wel veel tegen maar niet echt iets relevant..

Als jullie iets hebben van "Dit is te belachelijk voor woorden!", negeer mijn post dan maar.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Met die webtool maak je een nieuwe linux-user aan, zeg maar. Hoe hij het precies doet weet ik niet, maar het perl-script van de webserver zal naar ik aanneem dus wel de standaard linux-tools gebruike om een nieuw account aan te maken.

Belachelijke vragen zijn vragen waar je zelf gemakkelijk achter had kunnen komen maar te lui bent om dat überhaupt te proberen :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Eigenlijk sinds de aanschaf van mijn WDMBWE (:P) heb ik het probleem dat ik niet kan inloggen met meerdere gebruikersnamen op meerdere shares.

Thuis heb ik één algemene share waar je geen gebruikersnaam voor nodig hebt (kan dit 't probleem zijn?), voor de rest heeft iedere gebruiker een eigen share met eigen wachtwoord. Als ik via een net use (windows) probeer te connecten met m'n nas krijg ik de volgende melding:
Systeemfout 1219.

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw..
Is dit een instelling van de NAS of Windows?

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 16:38
Hallo allemaal, ik ben ook een gelukkige gebruiker van een World Edition Nas, en heb de eerste stappen gezet om hem te hacken. Ik heb nu een webserver en vsftpd draaien. Nu probeer ik echter om hack2ban aan de gang te krijgen maar na installatie krijg ik na uitvoeren de melding "hack2ban: No such file or directory: Shell have changed!"

Weet iemand wat ik fout heb gedaan, of hoe ik dit moet oplossen ?

bvd,

Ray

[ Voor 0% gewijzigd door Raainman op 27-09-2008 01:19 . Reden: typos ]

• ReMiA
raainman schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:18:
Hallo allemaal, ik ben ook een gelukkige gebruiker van een World Edition Nas, en heb de eerste stappen gezet om hem te hacken. Ik heb nu een webserver en vsftpd draaien. Nu probeer ik echter om hack2ban aan de gang te krijgen maar na installatie krijg ik na uitvoeren de melding "hack2ban: No such file or directory: Shell have changed!"

Weet iemand wat ik fout heb gedaan, of hoe ik dit moet oplossen ?

bvd,

Ray
Ik denk dat jij een nieuwere firmware hebt dan mij
Ik heb hem gecompileerd met v1.01.18

Nieuwe versie staat op: http://www.mediafire.com/?zolnjrnmm45
uitpakken met "tar xvzf hack2banv03.tar.gz /"

Laat svp je bevindingen weten :-)

[ Voor 13% gewijzigd door ReMiA op 28-09-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
OK hack2ban werkte nu, en ik kon verder met het inrichten. Ik ben daarna bezig geweest met TCP wrapper, echter na een reboot kon ik niet meer met SSL inloggen EN de shares zijn niet meer bereikbaar. De webinterface werkt nog wel. Ik weet nu even niet wat ik kan doen om dit op te lossen. Ik heb de firmware hack nog een keer geprobeerd, maar die geeft de melding dat de shares in gebruik zijn. Mionet is gestopt (deze had ik ook al uit de startup scripts gehaald) en ik heb geen drive mappings. Wel heb ik NZBGET draaien (dit werkt nog wel), en ook hier heb ik alle nzb's verwijderd.

Is de enige oplossing nu de hardeschijven opnieuw inrichten ? Ik hoop dat er een makkelijkere oplossing is. Ik zou al heel blij zijn als ik alle data van de schijf af zou kunnen halen, ik heb wel een backup maar die is een week of 2 oud.

Groeten,

Raymond
ReMiA schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat jij een nieuwere firmware hebt dan mij
Ik heb hem gecompileerd met v1.01.18

Nieuwe versie staat op: http://www.mediafire.com/?zolnjrnmm45
uitpakken met "tar xvzf hack2banv03.tar.gz /"

Laat svp je bevindingen weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
raainman schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:00:
OK hack2ban werkte nu, en ik kon verder met het inrichten. Ik ben daarna bezig geweest met TCP wrapper, echter na een reboot kon ik niet meer met SSL inloggen EN de shares zijn niet meer bereikbaar. De webinterface werkt nog wel. Ik weet nu even niet wat ik kan doen om dit op te lossen. Ik heb de firmware hack nog een keer geprobeerd, maar die geeft de melding dat de shares in gebruik zijn. Mionet is gestopt (deze had ik ook al uit de startup scripts gehaald) en ik heb geen drive mappings. Wel heb ik NZBGET draaien (dit werkt nog wel), en ook hier heb ik alle nzb's verwijderd.

Is de enige oplossing nu de hardeschijven opnieuw inrichten ? Ik hoop dat er een makkelijkere oplossing is. Ik zou al heel blij zijn als ik alle data van de schijf af zou kunnen halen, ik heb wel een backup maar die is een week of 2 oud.

Groeten,

Raymond
[...]
Je inetd.conf bestand is corrupt, hierin wordt SSH; FTP en SAMBA gestart

Heb je de inetd.conf toevallig met een Windows/DOS editor gewijzigd ?

Volgens mij kun je gewoon de SSH - Firmware hack opnieuw uitvoeren
Op wikidot staat ook een Telnet hack die je eventueel kunt proberen.

http://martin.hinner.info/mybook/sshaccess.php
http://www.mybook-linux.co.nr/sshaccess.html
http://mybookworld.wikidot.com/telnet

P.S. je kunt ook de disk uit de Mybook halen in je PC bouwen en met UBUNTU booten
inetd.conf aanpassen en terugzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door ReMiA op 29-09-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
P.S. je kunt ook de disk uit de Mybook halen in je PC bouwen en met UBUNTU booten
Dat is wel heel erg omslachtig. Nano is in no-time geinstalleerd met optware en werkt prima (vi staat er ook op maar werkt vrij exotisch). Handleidingen op wikidot. Je kan ook een root account aanmaken, en daarmee inloggen met ftp, het bestand naar je pc downloaden en editen en terugzetten. Let dan wel op je cr/lf settings idd.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
ReMiA,

Ik ben wel bezig geweest in de inetd.conf, maar alleen met nano. Ik zal daar dan wel iets fout gedaan hebben, volgende keer toch maar iets voorzichtiger zijn. :|

De firmware hacks om weer connectie te krijgenheb ik al geprobeerd, maar telkens krijg ik het probleem dat hij zegt dat de shares in gebruik zijn. Ik heb de gebruikelijke fix hiervoor al geprobeerd (mionet stoppen, herstarten), maar tervergeefs.Ik ga het vanavond nog eens proberen.

Ik heb een 2-disk versie, kun jij mij vertellen hoe dit geregeld is mbt de data, is die verspreid over twee schijven (maar wel benaderbaar) als ik die in een linux systeem hang ?

Ik neem aan dat de OS op de eerste schijf staat in een aparte partitie ?

bedankt in ieder geval voor al je hulp.

Groeten,

Raymond
ReMiA schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:23:
[...]

Je inetd.conf bestand is corrupt, hierin wordt SSH; FTP en SAMBA gestart

Heb je de inetd.conf toevallig met een Windows/DOS editor gewijzigd ?

Volgens mij kun je gewoon de SSH - Firmware hack opnieuw uitvoeren
Op wikidot staat ook een Telnet hack die je eventueel kunt proberen.

http://mybookworld.wikidot.com/telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Punksmurf schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:27:
[...]

Dat is wel heel erg omslachtig. Nano is in no-time geinstalleerd met optware en werkt prima (vi staat er ook op maar werkt vrij exotisch). Handleidingen op wikidot. Je kan ook een root account aanmaken, en daarmee inloggen met ftp, het bestand naar je pc downloaden en editen en terugzetten. Let dan wel op je cr/lf settings idd.
ook FTP wordt (nadat de TCP wrapper is geconfigureerd) door de inetd.conf gestart, dus dat zal niet gaan
Volgens mij kun je als root niet op de FTP server inloggen.
Overige gebruikers zullen default geen schrijfrechten hebben in /etc/ ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Punksmurf,

Ik heb nu het probleem dat ik niet meer kan aanloggen op mijn MyBook. Dus ftp/putty lukt nu even niet. En ook de firmware hack lijkt niet meer te lukken, dus ik moet wel een alternatief hebben.....

Groeten,

Raymond
Punksmurf schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:49:
Punksmurf,

Ik heb nu het probleem dat ik niet meer kan aanloggen op mijn MyBook. Dus ftp/putty lukt nu even niet. En ook de firmware hack lijkt niet meer te lukken, dus ik moet wel een alternatief hebben.....

Groeten,

Raymond[...]
Probeer de firmware hack eens uit te voeren door ipv
http://mybookworld/...... je ip-adres (dus http://<IP-Adres>/...... ) op te geven.

Zorg er voor dat DNS goed werkt, zet eventueel de DNS servers van je provider in de MyBook
(standaard is dit vaak het router-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Bedankt voor de tip, maar ik benaderde mijn mybook voornamelijk al via het ip adres, dus deze tip heb ik ook al geprobeerd.

En dat met die DNS zal ik ook uitproberen

Raymond
ReMiA schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:55:
[...]

Probeer de firmware hack eens uit te voeren door ipv
http://mybookworld/...... je ip-adres (dus http://<IP-Adres>/...... ) op te geven.

Zorg er voor dat DNS goed werkt, zet eventueel de DNS servers van je provider in de MyBook
(standaard is dit vaak het router-adres)

[ Voor 4% gewijzigd door Raainman op 30-09-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:46:
ReMiA,

Ik ben wel bezig geweest in de inetd.conf, maar alleen met nano. Ik zal daar dan wel iets fout gedaan hebben, volgende keer toch maar iets voorzichtiger zijn. :|
De firmware hacks om weer connectie te krijgenheb ik al geprobeerd, maar telkens krijg ik het probleem dat hij zegt dat de shares in gebruik zijn. Ik heb de gebruikelijke fix hiervoor al geprobeerd (mionet stoppen, herstarten), maar tervergeefs.Ik ga het vanavond nog eens proberen.
Ik heb een 2-disk versie, kun jij mij vertellen hoe dit geregeld is mbt de data, is die verspreid over twee schijven (maar wel benaderbaar) als ik die in een linux systeem hang ?
Ik neem aan dat de OS op de eerste schijf staat in een aparte partitie ?
bedankt in ieder geval voor al je hulp.[...]
Ik heb zelf de 1 disk versie, dus kan je daarbij geen antwoord geven.
Volgens mij heeft de MyBook World II de optie Raid 1 of Large disk
Bij RAID1 kun je éen disk gewoon in je PC hangen volgens mij (in theorie moeten die dan gelijk zijn)
In Large Disk modus kun je proberen disk éen te koppelen in de hoop dat daar de /dev/sda1 op staat

Als er ook nog een RAID0 optie is dan zal in de PC hangen je dan weinig opleveren :( aangezien je dan stripeset informatie mist ...

Heb je de Telnet hack ook al geprobeert ?

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 30-09-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik had gelezen dat de snelheid van dit ding niet voor naar huis te schrijven is, maar dat viel echt nog harder tegen dan verwacht. Heb nu 4 weken een MyBook World Edition II 1 TB. Via wireless SMB of SCP bestanden overzetten gaat gemiddeld tussen de 150 en de 300 kb/sec. Iemand tips daaromtrent? Ik had zelfs de indruk dat het wired niet sneller ging. Ik had toch echt 1 mb/sec verwacht ,,,

SSH access en Media Server opzetten ging echter wel vlot en werkt ook heel goed, streamen naar PS3 gaat echt netjes, dus daar ben ik dan wel heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
BobbyD82 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:33:
Ik had gelezen dat de snelheid van dit ding niet voor naar huis te schrijven is, maar dat viel echt nog harder tegen dan verwacht. Heb nu 4 weken een MyBook World Edition II 1 TB. Via wireless SMB of SCP bestanden overzetten gaat gemiddeld tussen de 150 en de 300 kb/sec. Iemand tips daaromtrent? Ik had zelfs de indruk dat het wired niet sneller ging. Ik had toch echt 1 mb/sec verwacht ,,,

SSH access en Media Server opzetten ging echter wel vlot en werkt ook heel goed, streamen naar PS3 gaat echt netjes, dus daar ben ik dan wel heel tevreden over.
4-5 MB moet je wel kunnen halen over Samba hoor. Ik merk soms ook dat ie extreem traag wordt. Dan reboot ik hem altijd en dan gaat ie meestal wel weer hard. Wat draai je er allemaal naast? Met meer dan 2 torrents wordt ie van mij ook behoorlijk traag.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:49:
Punksmurf,

Groeten,

Raymond

[...]
Inderdaad, maar als je dat weer aan de praat kon krijgen zoals ReMiA dat zei...

Enneh, welkom op GoT! :w
Je hoeft niet onder elke post groeten en je naam te zetten ;). Wij tweakers groeten elkaar gewoon altijd, omdat het anders zo verschikkelijk irritant leest en dan hebben groetjes juist het verkeerde effect :P. Zou je ook willen reageren ónder de quote, in plaats van erboven. Dat doet iedereen namelijk, en dat leest dus wel zo prettig. Veel plezier hier, en succes met je schijf. Je problemen gaan mijn pet te boven, dus op mij hoef je hier niet te rekenen, maar gelukkig zitten er wel een paar slimmerikken hier.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Vandaag even geprobeerd met de Linux hack voor SSH. Echter kreeg ik elke keer de melding dat de updates niet geinstalleerd konden worden omdat de source niet beschikbaar was. Deze melding dus:
Firmware failed to download - try later
Nu stond er bij de Martin Hinner hack dat dat verder niet boeide en dat het gewoon moest werken. Dus toch geprobeerd, maar ik krijg maar geen toegang. Verbinden met SSH werkt wel. Overigens heb ik deze hacks uitgeprobeerd:

Voor de rest mooi topic met veel goede instructies! Vooral ReMiA's posts zijn heel erg behulpzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Sensei_D schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:44:
[...]

4-5 MB moet je wel kunnen halen over Samba hoor. Ik merk soms ook dat ie extreem traag wordt. Dan reboot ik hem altijd en dan gaat ie meestal wel weer hard. Wat draai je er allemaal naast? Met meer dan 2 torrents wordt ie van mij ook behoorlijk traag.
Alleen mediatomb, mionet is uitgeschakeld. Mediatomb heeft wel wat threads draaien maar ik denk dat het daarvoor ook al zo traag ging ... Waar kan het dan nog aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
alex3305 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:55:
Vandaag even geprobeerd met de Linux hack voor SSH. Echter kreeg ik elke keer de melding dat de updates niet geinstalleerd konden worden omdat de source niet beschikbaar was. Deze melding dus:

[...]

Nu stond er bij de Martin Hinner hack dat dat verder niet boeide en dat het gewoon moest werken. Dus toch geprobeerd, maar ik krijg maar geen toegang. Verbinden met SSH werkt wel. Overigens heb ik deze hacks uitgeprobeerd:

Voor de rest mooi topic met veel goede instructies! Vooral ReMiA's posts zijn heel erg behulpzaam!
Die melding klopt inderdaad, SSH werkt daarna gewoon. Ik weet niet hoe die twee hacks elkaar beinvloeden.
Bij die hack van Martin Hinner moet je inloggen met een username en password van een van je gebruikers (niet je main admin). Het kan zijn dat je je username in hoofdletters moet typen, dit is een beetje random (in ieder geval, vanuit mijn gezichtspunt). Vervolgens type je 'su -' en enter en dan heb je root access, als alles gaat zoals het hoort. Deze hack is voor zover ik weet gewoon ongedaan te maken door te rebooten.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:46:
De firmware hacks om weer connectie te krijgenheb ik al geprobeerd, maar telkens krijg ik het probleem dat hij zegt dat de shares in gebruik zijn. [...]
The drive is currently busy. Please stop using all shares and try again."

Dit vond ik nog op wikidot:
"just turn it off. then turn on. You must update just after my book starts.."

"I went to Configure Network on the general settings tab, Configure Network Settings, on the wizard I left it on automatic and clicked finish or done or whatever and when I tried again it worked."

"First, find a windows station on your lan and instal the software provided on the CD included with the unit and register your machine. This will change the firmware somehow."

"And yet another answer: By going to "General Settings -> WD Anywhere Access settings" and disabling the NAS I got rid of the nasty message and I could install SSH as stated. No need to use Win*."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Punksmurf schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:02:
[...]

Die melding klopt inderdaad, SSH werkt daarna gewoon. Ik weet niet hoe die twee hacks elkaar beinvloeden.
Bij die hack van Martin Hinner moet je inloggen met een username en password van een van je gebruikers (niet je main admin). Het kan zijn dat je je username in hoofdletters moet typen, dit is een beetje random (in ieder geval, vanuit mijn gezichtspunt). Vervolgens type je 'su -' en enter en dan heb je root access, als alles gaat zoals het hoort. Deze hack is voor zover ik weet gewoon ongedaan te maken door te rebooten.
Het werkt inderdaad, ik was vergeten nog een extra useraccount aan te maken. Tja iets met lezen ofzo ;).

Bedankt in ieder geval, morgen ff gaan kijken om er een downloadbak (usenet) van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Hierbij een update van mijn probleem. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd weer toegang te krijgen echter tevergeefs. Ik had problemen om überhaupt de aangepaste firmwares te laden omdat de mybook telkens aangaf dat de shares in gebruik waren. Uiteindelijk lukte het mij wel om deze te laden door de mybook te booten en te wachten totdat de ventilator volle kracht gaat blazen (of als de ping -t reactie gaat geven) . Alle 3 de mogelijkheden (telnet en ssh hacks) echter geprobeerd zonder resultaat.

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de drive te verwijderen en aan een met een linux live cd te mounten en kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:29:
Hierbij een update van mijn probleem. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd weer toegang te krijgen echter tevergeefs. Ik had problemen om überhaupt de aangepaste firmwares te laden omdat de mybook telkens aangaf dat de shares in gebruik waren. Uiteindelijk lukte het mij wel om deze te laden door de mybook te booten en te wachten totdat de ventilator volle kracht gaat blazen (of als de ping -t reactie gaat geven) . Alle 3 de mogelijkheden (telnet en ssh hacks) echter geprobeerd zonder resultaat.

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de drive te verwijderen en aan een met een linux live cd te mounten en kijken wat er aan de hand is.
Heb je ook de netwerk aanpassing uitgevoerd (Automatisch) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
BobbyD82 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:33:

Even nog een paar dingen geprobeerd:
- andere router
- mediatomb even gekilled
- reboot

Maakt allemaal niet uit, mijn transfersnelheden komen niet boven de 300 kb/sec. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@raainman:
Als je shares in gebruik zijn kan dat komen doordat je een share nog gemapped hebt naar een driveletter op een windows pc ofzo. Als dat niet zo is dan kan de oplossing zijn de shares tijdelijk ff te renamen via de normale webgui en dan reboot van mybook te doen. Dat heeft bij mij eens geholpen toen ik een map niet kon deleten want die was 'zogenaamd' in gebruik. Na het deleten de share weer teruggenoemd en klaar. Renamen is ff een X ofzo voor elke share en klaar toch? het proberen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Op automatisch zetten werkte niet, en Shares renamen hielp ook niet om weer toegang te krijgen.

Ik heb toen de 'A' schijf uit de MyBook gehaald (ik heb een 2 schijf versie), en in mijn desktop pc geplaatst. Vervolgens Ubuntu geladen (livecd). En daarna de schijf gemount met;

mount -t ext3 /dev/sda1 /mnt

Na inspectie bleek de inetd.conf corrupt zoals ReMiA al dacht. Ik had in een regel een enter staan, waardoor de regel niet geldig was. Nadat ik deze regel gecorrigeerd had, en de drive weer teruggeplaatst had werkte alles weer als vanouds.

Bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een usb disk eraan hangen. Ik kan nu ook netjes zien in external wat erop staat. Maar ik kan er niks naar toe schrijven.

mount -o remount,rw /dev/sdb1

heb ik geprobeerd maar doet nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:21:
Ik heb nu een usb disk eraan hangen. Ik kan nu ook netjes zien in external wat erop staat. Maar ik kan er niks naar toe schrijven.

mount -o remount,rw /dev/sdb1

heb ik geprobeerd maar doet nog niet.
Waarschijnlijk NTFS filesysteem
De MyBook kan NTFS alleen lezen, maar niet schrijven ....
Herformatteren naar FAT32 of Ext3 als je wilt schrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door ReMiA op 04-10-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
UPDATE
De HOWTO van NZBGET is weer bijgewerkt naar v5.1 (en NZBgetweb v1.2)
(NZB bestanden downloaden met snelheden tussen 1100 - 1200 KB/s )

NZBGET en NZBGETWEB

Hack2ban is inmiddels versie v0.3 (fix voor firmware 2.00.15 en 2.00.18)
Beveiliging Hack2ban en TCP Wrapper

Onderstaand mijn overige HOWTO's
SSH, Nano, VSFTPD, HELLANZB, ZUSSAWEB

HELLANZB FIX

SABNZBD

Midnight Commander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nogmaals bedankt voor alle hele duidelijk instructies en dergelijke!

Echter heb ik nog wat kleine vragen. Ik heb GCC erop gezet (ivm nieuwe versie, tutorial opgevolgd uit de Wiki) maar als ik het goed heb zijn er dus tijdelijke bestanden aangemaakt in mijn tmp map, kan ik deze gewoon verwijderen? En ook eventueel andere bestanden in mijn tmp map?

Kan ook iemand misschien een screenshot plaatsen van de webinterface van NZBGetWeb, ivm dat ik eigenlijk nieuwsgierig ben en de interface nergens kan vinden. Daarnaast moet het een beetje een makkelijk programma in gebruik zijn ivm ouders ;). Anders wordt het namelijk toch SabNZBd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Kan ook iemand misschien een screenshot plaatsen van de webinterface van NZBGetWeb, ivm dat ik eigenlijk nieuwsgierig ben en de interface nergens kan vinden. Daarnaast moet het een beetje een makkelijk programma in gebruik zijn ivm ouders ;). Anders wordt het namelijk toch SabNZBd denk ik.
Ik heb ook gekozen voor NZBGet omdat ik las dat de andere twee opties een te zware belasting leggen op je NAS. Ik ken verder de andere web interfaces niet maar NZBGetWeb werkt heel makkelijk, je kunt nzb's uploaden, de server pauzeren, de volgorde van de downloads te veranderen, en je kunt de maximale download snelheid limiteren.

Ik ben er erg gelukkig mee, vooral nu hij ook par'd en rar'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:26:
UPDATE
De HOWTO van NZBGET is weer bijgewerkt naar v5.1 (en NZBgetweb v1.2)
(NZB bestanden downloaden met snelheden tussen 1100 - 1200 KB/s )
ReMiA, nzbget(web) draait nog steeds als een trein! Nogmaals 100 maal dank. Echt geweldig vooral met het postscript. Ik ben hier al een hele tijd niet geweest maar is er een groot verschil tussen nzbget 5.1 en 4.0 die ik nu draai? En zijn er grote verschillen tussen nzbgetweb 1.0 en 1.2. Ik kan hier op google weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:32:
[...]ReMiA, nzbget(web) draait nog steeds als een trein! Nogmaals 100 maal dank. Echt geweldig vooral met het postscript. Ik ben hier al een hele tijd niet geweest maar is er een groot verschil tussen nzbget 5.1 en 4.0 die ik nu draai? En zijn er grote verschillen tussen nzbgetweb 1.0 en 1.2. Ik kan hier op google weinig over vinden.
Updaten gaat vrij gemakkelijk, maar onderstaand de verschillen...

NZBGET
Ik merk weinig verschil, ik had soms met 4.0 dat de deamon spontaan was verdwenen
Met 5.1 merk ik dat (nog?) niet.
Alle wijzigingen staan hier: http://nzbget.sourceforge.net/history.html

NZBGETWEB
nzbgetweb 1.1
- added support for categories; new option "categories";
- if a connection to nzbget-server cannot be established, nzbgetweb now shows
an appropriate error-page instead of a lot of php-errors;
- added the output of timestamps in log-window; new option "log_time_format";

nzbgetweb 1.2:
- added mini-theme (mini.php) as alternative for default theme (index.php),
optimized for PDA, mobile phones and other devices with very small screen
and limited support for javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
ReMiA er staat een typo in je NZBGet tutorial. Je hebt consequent .configure gebruikt wat natuurlijk ./configure moet zijn :) Inmiddels staat er al PHP en Libxml op, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
alex3305 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:59:
SABNZB is een stuk trager, maar de keus is aan jou natuurlijk :+
Schermprint NZBgetweb
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=161341

Hier een schermprintje van versie 1.2 (de warnings en errors komen omdat de newsserver account verlopen is)
Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/PqNeW3S.jpg

[ Voor 109% gewijzigd door ReMiA op 07-10-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
alex3305 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:58:
ReMiA er staat een typo in je NZBGet tutorial. Je hebt consequent .configure gebruikt wat natuurlijk ./configure moet zijn :) Inmiddels staat er al PHP en Libxml op, gelukkig!
Ik heb het aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen!

Als fanatiek MyBook gebruiker (de zon heeft er al een om zeep geholpen!) heb ik uitgebreid gekeken naar de extra mogelijkheden van het Linux besturingssysteem.
In het verleden heb ik een internetbedrijfje gehad en zo kwam ik op het idee om de schijf met behulp van vrij beschikbare software als Xmail (pop/smtp), Dovecot (imap), MySQL (db), IPtables (firewall) en Lighttpd/PHP (www) uit te bouwen tot beperkte hostingoplossing.
Ik ben bezig met het programmeren van een control paneeltje om de instellingen makkelijk te beheren.
Gezien het geringe geheugen (32 Mb) en de beperkte mogelijkheden van de processor (200 Mhz Arm) is deze gebruiksmogelijkheden beperkt tot families en kleine kantoren. Volgens mijn berekeningen kan de MyBook zeker 25 emailadressen en een handjevol (intranet?) websites aan.
Het programmeren vordert. Bij mij draait het CP goed. En nu ben ik op zoek naar pakweg vijf betatesters om de fouten er uit te halen. Diegene die de moeite neemt om mee te werken, krijgt een gratis licentie van de stabiele versie.

Ik hoor graag van je, via de interne mail

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:21:
Beste mensen!

Als fanatiek MyBook gebruiker (de zon heeft er al een om zeep geholpen!) heb ik uitgebreid gekeken naar de extra mogelijkheden van het Linux besturingssysteem.
In het verleden heb ik een internetbedrijfje gehad en zo kwam ik op het idee om de schijf met behulp van vrij beschikbare software als Xmail (pop/smtp), Dovecot (imap), MySQL (db), IPtables (firewall) en Lighttpd/PHP (www) uit te bouwen tot beperkte hostingoplossing.
Ik ben bezig met het programmeren van een control paneeltje om de instellingen makkelijk te beheren.
Gezien het geringe geheugen (32 Mb) en de beperkte mogelijkheden van de processor (200 Mhz Arm) is deze gebruiksmogelijkheden beperkt tot families en kleine kantoren. Volgens mijn berekeningen kan de MyBook zeker 25 emailadressen en een handjevol (intranet?) websites aan.
Het programmeren vordert. Bij mij draait het CP goed. En nu ben ik op zoek naar pakweg vijf betatesters om de fouten er uit te halen. Diegene die de moeite neemt om mee te werken, krijgt een gratis licentie van de stabiele versie.

Ik hoor graag van je, via de interne mail

Joop
LOL ......
Je wilt op een mybook (waarvan je er al eentje afgeschreven hebt) internethosting gaan doen ? 8)7
En er "een handjevol" websites op hosten ? Met MySQL nog wel ?

En dan schrijf je een control panel, nota bene niet eens open source, en kom je hier testers werven voor jou commerciele proggie ?
Begin eens met er open source van te maken zou ik zeggen. En dan toestemming van de modjes vragen om hier testers te werven ofzo, en dan een eigen topicje daarvoor te openen :z

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hmm ik krijg constant errors bij Libpar2:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/bin/sh ./libtool --mode=compile g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I. `pkg-config sigc++-2.0 --cflags` -Wall -g -O2 -c verificationhashtable.cpp
g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I. -I/usr/include/sigc++-2.0 -I/usr/lib/sigc++-2.0/include -Wall -g -O2 -c verificationhashtable.cpp -fPIC -DPIC -o .libs/verificationhashtable.o
par2fileformat.h:67: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PACKET_HEADER::hash'
par2fileformat.h:68: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PACKET_HEADER::setid'
par2fileformat.h:79: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEVERIFICATIONENTRY::hash'
par2fileformat.h:86: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEVERIFICATIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:87: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'FILEVERIFICATIONENTRY FILEVERIFICATIONPACKET::entries [0u]'
par2fileformat.h:101: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::fileid'
par2fileformat.h:102: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hashfull'
par2fileformat.h:103: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash FILEDESCRIPTIONPACKET::hash16k'
par2fileformat.h:131: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash MAINPACKET::fileid [0u]'
par1fileformat.h:41: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::controlhash'
par1fileformat.h:42: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEHEADER::sethash'
par1fileformat.h:56: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hashfull'
par1fileformat.h:57: warning: ignoring packed attribute on unpacked non-POD field 'MD5Hash PAR1FILEENTRY::hash16k'

Iemand ideeën? Google geeft me nagenoeg geen oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
alex3305 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:25:
Hmm ik krijg constant errors bij Libpar2:

Iemand ideeën? Google geeft me nagenoeg geen oplossingen!
Ik zie geen errors maar warnings ;)
Loopt de build wel gewoon door ?

[ Voor 76% gewijzigd door ReMiA op 07-10-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja klopt, warnings inderdaad.. De build loopt met hakken en stoten wel gewoon door, echter krijg ik constant zulke meldingen dus het lijkt net of deze in een loop zit oid.

Nja, vannacht dan maar draaien.. pff :)
@Remia hieronder: Ok dankje!

[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 07-10-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
De warnings gewoon negeren ...
Niet netjes maar het werkt wel 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ReMiA op 07-10-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1st en vooral, thanks aan iedereen voor de vele informatie in dit topic!

Ik heb zelf nu ook een WD World Edition 500GB die ik wil modden maar wanneer ik de tutorials hier volg krijg ik een boodschap die zegt dat ik geen compiler heb.. iemand enig idee hoe dit terug inorde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:44:
Ik heb zelf nu ook een WD World Edition 500GB die ik wil modden maar wanneer ik de tutorials hier volg krijg ik een boodschap die zegt dat ik geen compiler heb.. iemand enig idee hoe dit terug inorde te krijgen?
De HowTo staat in de onderstaande link:
http://mybookworld.wikido...-firmware-2-00-15-upgrade

[ Voor 10% gewijzigd door ReMiA op 08-10-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

In deze tutorial haalt men de disk uit elkaar en connecteren ze dan de schijf via sata aan de PC, kan dit ook via de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:24:
[...]
In deze tutorial haalt men de disk uit elkaar en connecteren ze dan de schijf via sata aan de PC, kan dit ook via de USB?
Huh :?
waar staat dat dan ?
Stap 1. SSH to the MBWE and log in.

De USB aansluiting op de MyBook is een USB-host aansluiting (kun je dus alleen andere apparaten op aansluiten)
De disk kun je eventeel uit de MyBook behuizing halen in een USB-behuizing aan je PC hangen

[ Voor 24% gewijzigd door ReMiA op 08-10-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

raainman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:29:

Weet niet of je het opgelost heb of dat andere mensen er wat aan hebben, maar als je tijdelijk het ip nummer veranderd van de Mybook dan ben je de share probleem kwijt. Weet niet welke manier je geprobeerd heb om aan de gang te krijgen maar er staat hier een methode die ssh op poort 29 gooit hier door kan je de mybook fixen en ssh op normale poort aan de gang krijgen. Wel opletten dat je de laaste firmware van WD draait.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Pff.. Na 3 dagen compilen, pielen en kloten met dat apparaat werkt nu alles wat ik wil, SSH, NZBGet, Webinterface en alle andere zooi. Bedankt iedereen hiervoor, vooral ReMiA, goed werk met je heldere en duidelijke tutorials. Overigens wil ik je wel even meegeven dat wanneer je sommige scripts copy-pasted (welke in het forum staan en niet in code tags) je in plaats van ", punten (.) krijgt.

Ook heb ik maar een downloadsnelheid van 350kB, terwijl 800kB minimaal te doen moet zijn. Is het een idee om het aantal verbindingen te limiteren tot 4 in plaats van 8, of een ander 'trucje' om dit wat sneller te maken?

EDIT: Of eventueel SSL uit te schakelen welke ik gebruik in mijn downloads?

Blijkbaar toch 4 connecties gemaakt met de SSL verbinding, maar nu op 8 gezet met een reguliere verbinding, werkt toch iets lekkerder. Download snelheid van rond de 960kB/sec :D Daarnaast blijft de Mybook wat stabieler in SSH ook.

EDIT3: Hmm nu nog een fatsoenlijke manier zien te vinden om de zooi te kopieëren, want via SAMBA gaat het maar met 1.2MB/sec wat vrij langzaam is. Hoe doen jullie dat?

Wel heb ik de laatste dagen lekker veel over Linux geleerd :D

[ Voor 30% gewijzigd door alex3305 op 08-10-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raainman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

Ik ben er erg gelukkig mee, vooral nu hij ook par'd en rar'd.
Werkt dat niet erg langzaam? Ik heb nu Hellanzb maar dan is de rar toch wel erg sloom. Parren doe ik wel maar rarren moet ik zelf nog doen.

Ben van plan ook om over te stappen op NZBget...

Owja ... ik zoek ook nog een oplossing om via de USB op een USB (NTFS) schijf te kopieren ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
cp ? of werkt dat niet? Anders toch maar een FAT32 of een ext3 ?

@EasyShadowRider, kopieëren gaat bij mij ook echt heel erg langzaam, van de WD Mybook naar mijn PC. 1MB/sec ong. Daarbij heb ik geen downloads openstaan. Is dat bij jou ook?

[ Voor 58% gewijzigd door alex3305 op 09-10-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:24:Werkt dat niet erg langzaam? Ik heb nu Hellanzb maar dan is de rar toch wel erg sloom.
Verwacht geen rocket performance, maar als je de downloads tijdelijk stopt (middels mijn PostScript) is het acceptabel.
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:24:
Owja ... ik zoek ook nog een oplossing om via de USB op een USB (NTFS) schijf te kopieren ...
In theorie zou dit met NTFSProgs moeten werken:
Eerst FUSE
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://dfn.dl.sourceforge...ge/fuse/fuse-2.7.4.tar.gz
# tar zxvf fuse-2.7.0.tar.gz
# cd fuse-2.7.0
# ./configure
# make
# make install

Vervolgens NTFSProgs
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://heanet.dl.sourcefo...fs/ntfsprogs-2.0.0.tar.gz
# tar zxvf ntfsprogs-2.0.0.tar.gz
# cd ntfsprogs-2.0.0
# ./configure --enable-fuse-module
# make
# make install

Voorbeeld Mount
# mkdir /mnt/c
# ntfsmount /dev/sdb1 /mnt/c

Ik ben benieuwd naar de resultaten :)
linkjes:
http://www.linux-ntfs.org/doku.php?id=ntfsmount
http://www.ntfs-3g.org/

[ Voor 25% gewijzigd door ReMiA op 09-10-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
SgtStrider schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:17:
Ik loop tegen een probleem aan; gcc lijkt niet geinstalleerd te zijn in de nieuwste versie?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[root@MyBookWorld libxml2-2.6.30]# ./configure
checking build system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking host system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.
Same here : |
Heb wat gegoogled op de error, icm 'mybook' maar dit levert niets op. :|
Is het nu niet meer mogelijk om er iets op te zetten? Dat zou ik erg jammer vinden :'(

edit:

Dit gevonden: http://mybookworld.wikido...-firmware-2-00-15-upgrade

Hoop dat het werkt, de flash ding is voor de 500GB, maar er was iemand met een 1TB die melde dat het wel werkt. dusja :)

Na een reboot, its back alive :)

edit 2:

Edit werkt, gcc is geinstalleerd, en we compilen er op los :9

[ Voor 21% gewijzigd door ZpAz op 09-10-2008 18:08 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

Werkt dat niet erg langzaam? Ik heb nu Hellanzb maar dan is de rar toch wel erg sloom. Parren doe ik wel maar rarren moet ik zelf nog doen.

Ben van plan ook om over te stappen op NZBget...
Het viel mij mee, parren + rarren duurt 45 minuten voor een dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
we_are_borg schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:29:
[...]

Weet niet of je het opgelost heb of dat andere mensen er wat aan hebben, maar als je tijdelijk het ip nummer veranderd van de Mybook dan ben je de share probleem kwijt. Weet niet welke manier je geprobeerd heb om aan de gang te krijgen maar er staat hier een methode die ssh op poort 29 gooit hier door kan je de mybook fixen en ssh op normale poort aan de gang krijgen. Wel opletten dat je de laaste firmware van WD draait.
Tijdelijk ip wijzignen hielp niet met het share probleem. Bij mij bleef alleen de schijf uitbouwen en mounten met een linux installatie de enige oplossing. Wat achteraf ook nog mee viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Mmm, het compilen werkte niet geweldig, maar optware doet het helemaal, bijna een apt-get voor de mybook :P

http://mybookworld.wikidot.com/optware

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste