Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een N81 en ben er erg tevreden mee! :)
Alleen is het zo dat in de slaapstand het scherm op zwart gaat na enige tijd.
Hoe kan ik dan zien of ik een oproep heb gemist of een sms heb gekregen?
Ik had gehoopt dat het lichtje in het D-Pad snel zou knipperen maar dat is niet het geval.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:51:
...
Hoe kan ik dan zien of ik een oproep heb gemist of een sms heb gekregen?
Ik had gehoopt dat het lichtje in het D-Pad snel zou knipperen maar dat is niet het geval.

Heeft iemand een idee?
Bij mij knippert er inderdaad een (led)licht rond het D-pad als ik een sms heb ontvangen of een oproep heb gemist.
Maar die knippert niet echt snel; Ëén x in de ca. 4~5 sec. :)

Ik dacht dat je die melding in het menu ergens uit/aan kan zetten maar ben er niet zeker van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het led knippert hier altijd, ook als ik geen sms of gesprekken heb gemist ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:08:
het led knippert hier altijd, ook als ik geen sms of gesprekken heb gemist ;)
Dat kan je dus uitzetten, en omdat 't kan doen veel mensen 't ook, tis '**^%$ irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dan mag je meteen hier even posten hoe dat moet, dan heeft iedereen er wat aan :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Dat is al lang in dit topic genoemd... :?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:19:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt of het normaal is dat het lampje bij het naviwheel knippert?
Dat kan je uitzetten in menu->instrumenten->instellingen->algemeen->slaapstand->Slaapstand:Uit!
ff iets meer moeite doen de volgende keer hè?

[ Voor 6% gewijzigd door laropo op 29-06-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker handig zo'n ledje dus :/ Het enige wat je er aan kunt zien is of je telefoon nog aanstaat of niet. Een gemiste kans dat je niet ziet of je gemiste gesprekken of smsjes hebt.
Hopelijk bij een firmware-upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:37:
Lekker handig zo'n ledje dus :/ Het enige wat je er aan kunt zien is of je telefoon nog aanstaat of niet. Een gemiste kans dat je niet ziet of je gemiste gesprekken of smsjes hebt.
Hopelijk bij een firmware-upgrade!
Firmware update ? wat is dat ?

Nokia heeft ons N81 gebruikers in de steek gelaten als het om firmware updates gaat :) De nieuwe firmware laat ook wel heel erg lang op zich wachten terwijl die al een paar maanden geleden bijna 100% functioneel was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

De frequentie is inderdaad nogal laag, maar echt klachten over de huidige firmware heb ik ook niet .
Maar n81 microSD ver. 20.0.034 en n81 8gb ver. 20.0.022 schijnt er aan te komen met flash lite 3 support. De beta's zijn al in het wild gespot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Die flashlight support zou wel relaxed zijn, als is het lampje niet echt geweldig. Maar iets is beter dan niets.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:26:
Die flashlight support zou wel relaxed zijn, als is het lampje niet echt geweldig. Maar iets is beter dan niets.
Jij bent grappig

flash lite 3 is support voor flash animaties op het web, versie 3 zorgt voor de mogelijkheid dingen als youtube te bekijken.

Zaklamp functionaliteit zal je wel een symbian ding voor kunnen downloaden. zoals dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

it0 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Jij bent grappig

flash lite 3 is support voor flash animaties op het web, versie 3 zorgt voor de mogelijkheid dingen als youtube te bekijken.

Zaklamp functionaliteit zal je wel een symbian ding voor kunnen downloaden. zoals dit
grappig he :X

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

Ook ik heb sinds kort een Nokia N81, heb alleen wat problemen met het opnemen van geluid. Als ik bijvoorbeeld een filmpje of een audio opname maak, hapert het geluid zo af en toe, lijkt alleen dat gebeuren als ik de telefoon vast houdt tijdens het opnemen. Als ik'm bv. op tafel zet niet.

Voorbeeldje hier te horen, op 5 seconden, 11 seconden, 20 seconden en 31 seconden hoor je haperingen.
http://www.rikersbeats.nl/Test.wav

Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is of hebben meer mensen daar last van? Reparatie duurt max. 8 weken, dus ik wil dan wel weten dat dat ook gerepareerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware uit! FL3 is toegevoegd zoals verwacht. Demand paging voor optimaal geheugenbeheer is toegevoegd en ook nog eens FP2 transition effects: zie volgend youtube filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=_Mql71vkmnw
De firmware wordt in de komende dagen toegevoegd aan de nokia updater voor alle verschillende productcodes. Ik moet blijkbaar nog wat wachten, hopelijk lukt het me morgen om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:56

SkyStreaker

Move on up!

Is er ook een firmwarefile die ik via de geheugenkaart kan installeren? Ik kan niet updaten onder vista

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Mijn Nokia update software geeft nog steeds aan dat er geen update beschikbaar is... :/

Heeft iemand misschien informatie over wanneer de update voor nederlands talige N81s uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zondag 06 juli 2008 @ 07:21:
Is er ook een firmwarefile die ik via de geheugenkaart kan installeren? Ik kan niet updaten onder vista
Dat is inderdaad wel echt bagger hè? Maar ja wel logisch. Vista is er immers pas een jaar ofzo :/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de Nokia update software programma (bij eigenschappen (Rechtermuisknop)) uitvoeren als Windows XP klikken. Als het goed is, werkt nu de programma in Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Wie is het al gelukt te updaten ? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Nano2009 op 08-07-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:10:
Je moet de Nokia update software programma (bij eigenschappen (Rechtermuisknop)) uitvoeren als Windows XP klikken. Als het goed is, werkt nu de programma in Windows Vista.
Ze zeggen niks voor niks "onstabiel", ik ga daar niet mee lopen fucken. Installler xp op een extern hdtje ofzo ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N81 gekocht en ook een bluetooth gps ontvanger.
Ik heb met nokia map loader kaarten geinstalleerd.
Maar ik krijg geen gps signaal op mijn telefoon.
Het stoplichtje rechtsonder blijft oranje knipperen.

Kan iemand mij helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 29-07-2008 16:14 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er dus helemaal niks meer van.
Opeens doet mijn cijfer 2 het niet meer van het keypad. Dit probleem heb ik ook eerder gehad maar is toen na enkele dagen weggegaan :S. Ook hield mijn accu het 2 weken geleden het nog gewoon 3 a 4 dagen vol. Nu moet ik hem elke dag opnieuw opladen :S, zou dit kunnen komen door het cijfer 2 probleem :S ? en dan is het laatste. Ik heb nu al een emailtje + smsje gehad dat er een update beschikbaar is, maar Nokia software updater vind hem gewoon Niet :S. De telefoon is de 1e generatie die geleverd is. Ik heb hem 23 december ong. binnengekregen.
Een en al gekloot met deze telefoon.
Nu wil ik al de hele week naar GSM-shop gaan ( zij hebben een Nokia Care point), maar ivm de vierdaagse is hij er de hele week niet(degene van Nokia Care point). Vanavond ga ik op vakantie, dus het schiet allemaal lekker op.
Ik woon dus in Nijmegen. De feesten zijn leuk, maar de omstandigheden niet:P. Stad dicht vrijdag na 12 uur e.d. :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is al verholpen.
Het schijnt dat als je de eerste keer contact legt met de gps ontvanger dat het heel lang kan duren totdat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

fijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hee,

Weet iemand hier hoe ik onnodige dingen uit mijn telefoongeheugen kan verwijderen..
Want als ik via windows in het telefoongeheugen ga is alles leeg en ook als ik het via de telefoon zelf doe?! :/ Ik heb al mijn sms'jes, mails etc. ook al verwijdert en al mijn programma's staan voor de resr op het massageheugen maar dat maakt voor de rest niets uit.

Ik vind het nog al vreemd want toen ik de telefoon kocht was er nog genoeg Mb over.
Het geheugen heb ik nodig om N-Gage games te kunnen installeren ook al installer ik ze op E:/..

Zou iemand mij hier iets meer over kunnen vertellen :/

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de n81 8gb uitgepakt en gereed gemaakt voor wifi.
Wat valt mij op is dat het internet heel traag gaat en hele tijd lopen de sites vast....???
Ook nokia maps is traag of doet helemaal niets.
En ook nokia internet radio begint na halve minuut met bufferen om vervolgens niet meer te hervatten.

Toestel is binnen 3 uur ook al 1x helemaal vastgelopen en uitgevallen.

Ik heb gewoon snel draadloos internet thuis, weet iemand hoe dit kan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:
Net de n81 8gb uitgepakt en gereed gemaakt voor wifi.
Wat valt mij op is dat het internet heel traag gaat en hele tijd lopen de sites vast....???
Ook nokia maps is traag of doet helemaal niets.
En ook nokia internet radio begint na halve minuut met bufferen om vervolgens niet meer te hervatten.

Toestel is binnen 3 uur ook al 1x helemaal vastgelopen en uitgevallen.

Ik heb gewoon snel draadloos internet thuis, weet iemand hoe dit kan?
Ik denk dat juist daar (wifi) de problemen met je snelheid en het vastlopen zitten.

Maak eens normaal via 3G kontakt met internet; Ik denk dat je dan geen problemen hebt ;)
Zelf heb ik onbeperkt surf en mail van kpn en ik heb nog nooit problemen van vastlopen gehad.
Er zit onderling wel verschil in de snelheid van het laden van (mobile)sites.
Die van nu, de telegraaf en dag bijv. laden heel snel :9~
De nos en rtl-nieuws doen het veel langzamer :(

Dat het aan je telefoon ligt lijkt me heel onwaarschijnlijk als je geen rommel hebt geïnstalleerd.
Ik gebruik die van mij heel veel voor internet (ca. 2 uur p/dag) en ophalen van m'n email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Mijn n81 doet het prima op wifi hoor, onzin dat daar het probleem zit. Voor een telefoon is is lekker snel!

[ Voor 20% gewijzigd door laropo op 29-07-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikel112

je moet ff je N81 upgrade naar 11.0.045 en dan denk ik dat je van je problemen af bent ;)

ik hoort wel suc6 ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft er al iemand van jullie meer info over de NIEUWE firmware versie 20...

ik krijg hem niet te pakken en mn Updater zegt ook nix...

Iemand??

Deze is voor .056
0557872 8GB Versie

0558072 Standaart N81

0558083 Hard geluid

Deze is voor .057 (may not have english)

0558056

ik durf het zelf niet te probere want wil mn foon in het Nederlands houden maar vond dit zojuist op N81street

dus als er iemand de ballen ervoor heeft laat het ons dan weten ;)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik weet niet wat je met .056 of 0.057 bedoelt. In het verleden heb ik ook de product code aangepast doordat ik na een upgrade NL kwijt was geraakt. Maar de huidige FW 11.0.45 is zo verkeerd nog niet dus heb geen zin in het gekloot met de optie NL kwijt te raken.

Wat ik ook op street lees dat sommige mensen dan weer probs krijgen met applicaties en dergelijke, geen zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:21:
Ik weet niet wat je met .056 of 0.057 bedoelt. In het verleden heb ik ook de product code aangepast doordat ik na een upgrade NL kwijt was geraakt. Maar de huidige FW 11.0.45 is zo verkeerd nog niet dus heb geen zin in het gekloot met de optie NL kwijt te raken.

Wat ik ook op street lees dat sommige mensen dan weer probs krijgen met applicaties en dergelijke, geen zin in...
daar bedoel ik mee versie 20.0.056 en de versie 20.0.057 ;)

maar dan wachten we maar ff totdat hij voor onze codes wel te downoade is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39
weet iemand hoe je nieuwe vensters kan openen bij het internetten? Ik kan alleen schakelen tussen vensters wanneer een popup voor een nieuw venster heeft gezorgd. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je die Tweede (front) camera foto's direct normaal kan trekken en niet dat het elke keer omgekeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu sinds een week mijn N81, maar thuis doet het internet het niet op mijn telefoon:(. Het ligt niet aan het internet, want mijn psp heeft wel internet. Als ik dus verbinding wil maken, vraagtie om de WEP-code, die is zeker goed en dan kan hij nog steeds geen verbinding maken. Omdat er iets met sleutel verificatie is. Wat kan ik nu doen? Toen ik door de stad liep, en een onbeveiligd netwerk had gevonden, had ik wel internet.

Groeten bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:17:
Hallo,

Ik heb nu sinds een week mijn N81, maar thuis doet het internet het niet op mijn telefoon:(. Het ligt niet aan het internet, want mijn psp heeft wel internet. Als ik dus verbinding wil maken, vraagtie om de WEP-code, die is zeker goed en dan kan hij nog steeds geen verbinding maken. Omdat er iets met sleutel verificatie is. Wat kan ik nu doen? Toen ik door de stad liep, en een onbeveiligd netwerk had gevonden, had ik wel internet.

Groeten bart
Hoi Bart, Welkom op GOT.

Je zal meer gegevens moeten geven voordat we je kunnen helpen.
Probleem zoals je aangeeft zitten tussen de telefoon en je draadloze router thuis.
Dus welke soort encryptie gebruikt WEP 64 of 128 bit, WPA ,Radius of iets anders.

BV wep heeft meestal een passphrase en 4 keys , je moet dan de actieve key invullen en niet de passphrase. De key moet ook hexadecimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:10:
[...]

Hoi Bart, Welkom op GOT.

Je zal meer gegevens moeten geven voordat we je kunnen helpen.
Probleem zoals je aangeeft zitten tussen de telefoon en je draadloze router thuis.
Dus welke soort encryptie gebruikt WEP 64 of 128 bit, WPA ,Radius of iets anders.

BV wep heeft meestal een passphrase en 4 keys , je moet dan de actieve key invullen en niet de passphrase. De key moet ook hexadecimaal zijn.
Het is een WEP beveiliging, 64 bits, keytype: ASCII en dan heb ik dus een key van 5 gewone letters. Moet ik dan de key veranderen in een hexadecimaal getal? en wat is de passphrase?

alvast bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:24:
[...]

Het is een WEP beveiliging, 64 bits, keytype: ASCII en dan heb ik dus een key van 5 gewone letters. Moet ik dan de key veranderen in een hexadecimaal getal?
Ja, je kan dat bv doen bij http://centricle.com/tools/ascii-hex/
vergeet niet na de conversie het procent teken weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat emtube wordt gebruikt...waarom is dat eigenlijk? in de browser youtube.nl kost tog geen geld ofzo en het is tog redelijk snel en goeie kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Met emtube kan je heel youtube aan ipv een subset. Daarnaast is de resolutie beter en kan je bv ook filmpjes opslaan. Emtube verbruikt dus ook meer data. De interface werkt ook sneller ipv de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k krijg emtube niet geinstalleerd, dan komt er te staan: updatefout! ...hoe komt dat? of heeft iemand de versie die wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik heb deze geinstalleerd en werkt bij mij: http://www.emtube.yoyo.pl/emTube_S60_3_0_v_1_0_10.zip

Verwijderd

bedankt, maar hij doet t nog steeds niet:( zal wel aan mij ligge dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
Misschien een hele simpele vraag, maar ik kan nergens het antwoord erop vinden. Hoe verplaats je sms berichten van je telefoon geheugen naar de geheugenkaart (ik heb de 2gb versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isengrim schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:12:
Misschien een hele simpele vraag, maar ik kan nergens het antwoord erop vinden. Hoe verplaats je sms berichten van je telefoon geheugen naar de geheugenkaart (ik heb de 2gb versie)?
je gaat naar je telefoonboek, dan op markeringen aan/uit, dan alles markeren, en dan kopieren--> naar geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal wel weer aan mij liggen, maar als k nummers ontvang via BT komen ze altijd op mijn telefoongeheugen te staan, hoe kan ik die naar mn geheugenkaart zetten...zonder nokia-suite.

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden mijn telefoon opgestuurd aangezien het volgende kapot was:
Slider had erg veel speling
Er was een hoekje uit de cover( had hem laten vallen)
De toets 2 deed het niet goed. De ene keer bleef hij hangen, en de andere keer deed hij niks.

Nu heb ik de telefoon afgelopen dinsdag op kunnen halen.
Ze hebben bij nokia de hele cover verandert ( Nieuw toetspad + cover)
Eigenlijk hebben ze dus alleen het binnenste overgezet naar een nieuwe cover.
Ook hadden ze de software geupdate naar versie 20.????

Dus ik zet de telefoon aan in de winkel.
Ik test de toets 2 en hij deed het weer goed.
Met de nieuwe software kun je nu door alle menu's scrollen met het Navi wheel!
Het ziet er wat fraaier uit grafisch.

Maarjah ik kom thuis
En ja hoor, Toets 2 doet het weeeer niet goed.
Dus nu heb ik hem gelijk weer op laten sturen, ik krijg hem volgende week donderdag weer terug.
Ik ben dus benieuwd of die nu wel goed gemaakt wordt.
Ik heb gelijk de batterij mee opgestuurd, omdat hij binnen een dag al leeg is. Misschien dat ze een nieuwe batterij geven :) ?

Ik zal over een week even melden of hij nu WEL goed gerepareerd is.
Alhoewel ik het erg goede service vind als je het toestel binnen een week weer terug hebt.
Had hiervoor een Imate SP5 en die heb ik ook laten repareren. Dat duurde dus gewoon dik 2 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:01:
het zal wel weer aan mij liggen, maar als k nummers ontvang via BT komen ze altijd op mijn telefoongeheugen te staan, hoe kan ik die naar mn geheugenkaart zetten...zonder nokia-suite.
er zit een soort verkenner op je telefoon (file mng. op een engels toestel, ws bestand bhr, oid op een nederlands)
Daar kan je gewoon bestanden mee knippen en plakken etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** Route 66 probleempje ***

Hee hallo,

Sinds een paar dagen ook de trotse bezitter :*) van de Nokia N81 8GB en gelijk ook Route66 aangeschaft... En daar zit nu mijn probleem. Weet iemand de oplossing voor het volgende:

Ik wil Route66 installeren. Ik volg exact de beschrijving:

Sluit de telefoon aan via de USB kabel aan op de PC
Kies op het display van de telefoon Gegevens overdracht
De telefoon is nu als verwisselbare schijf op de PC zichtbaar
Plaats de Route66 in de CV/DVDrom speler
Selecteer 'Bladeren' op het begin scherm. Hierna zie je de folder 'memory image'
Kopieer nu de inhoud van de folder 'memory image' van uw DVDrom naar de HD of geheugenkaart van uw telefoon en zet deze hoofdmap van uw HD of geheugenkaart

Wanneer ik dat dus doe, kopieren, lijkt dit in eerste instantie goed te gaan, maar na een minuutje krijg ik deze foutmelding:

* Kan Western Europe with Nordics niet kopieren. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. *

WAT IS EEN I/O APPARAAT??? :?

Ik krijg deze melding ook als ik muziek van mijn PC naar de telefoon wil zetten. Dus het zal niet aan Route66 liggen, maar dat ik iets verkeerd heb ingesteld staan... maar wat...??

Hoop dat iemand me kan helpen!

Thanks alvast! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:10:
*** Route 66 probleempje ***

Hee hallo,

Sinds een paar dagen ook de trotse bezitter :*) van de Nokia N81 8GB en gelijk ook Route66 aangeschaft... En daar zit nu mijn probleem. Weet iemand de oplossing voor het volgende:

Ik wil Route66 installeren. Ik volg exact de beschrijving:

Sluit de telefoon aan via de USB kabel aan op de PC
Kies op het display van de telefoon Gegevens overdracht
De telefoon is nu als verwisselbare schijf op de PC zichtbaar
Plaats de Route66 in de CV/DVDrom speler
Selecteer 'Bladeren' op het begin scherm. Hierna zie je de folder 'memory image'
Kopieer nu de inhoud van de folder 'memory image' van uw DVDrom naar de HD of geheugenkaart van uw telefoon en zet deze hoofdmap van uw HD of geheugenkaart

Wanneer ik dat dus doe, kopieren, lijkt dit in eerste instantie goed te gaan, maar na een minuutje krijg ik deze foutmelding:

* Kan Western Europe with Nordics niet kopieren. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. *

WAT IS EEN I/O APPARAAT??? :?

Ik krijg deze melding ook als ik muziek van mijn PC naar de telefoon wil zetten. Dus het zal niet aan Route66 liggen, maar dat ik iets verkeerd heb ingesteld staan... maar wat...??

Hoop dat iemand me kan helpen!

Thanks alvast! :>
Je moet hem connecten met Pcsuite. Daarna zal je het geheugen van je foon en memorycard zien. Dan de map kopieeren. De manier waarop je het nu gedaan hebt dan ziet de foon de map niet. Je gebruikt nu je geheugenkaart als opslag. Dus gewoon altijd alles kopieeren via Pcsuite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auroortje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Je moet hem connecten met Pcsuite. Daarna zal je het geheugen van je foon en memorycard zien. Dan de map kopieeren. De manier waarop je het nu gedaan hebt dan ziet de foon de map niet. Je gebruikt nu je geheugenkaart als opslag. Dus gewoon altijd alles kopieeren via Pcsuite.
Bedankt voor je reactie! Helaas werkt dit ook niet ;( . Inderdaad, als ik connect met PCsuite dan kan ik via de Nokia application Installer wel m'n geheugenkaartje kiezen, maar als ik dan de Map 'Memory Image' van Route66 wil overzetten via die pijl in de midden lukt dat niet. De pijl kan ik niet aanklikken. Als ik connect met Gegevens overdracht dan ziet de Nokia Application Installer heel de mobiel niet, kan ik niet kiezen voor geheugenkaart en dus ook niks kopieren ernaar.

Is er geen enkele manier dat ik de map 'Memory Image' kopieer naar de 'verwisselbare schijf' (de Nokia dus) en dat ik dit dan ergens toch op het geheugenkaartje kan zetten?

Wat een gedoe.. zucht... |:(

Hoop dat iemand weet wat ik verkeerd doe, misschien toch nog een foute instelling ergens?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom bel je niet gewoon de helpdesk van route66. je betaalt toch ook voor de service?

Als je nog nooit iets daarop hebt gezet, kan je proberen het te formateren.

Wat zegt windows disk manager eigenlijk als je hem aansluit als externe harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:43:
Waarom bel je niet gewoon de helpdesk van route66. je betaalt toch ook voor de service?

Als je nog nooit iets daarop hebt gezet, kan je proberen het te formateren.

Wat zegt windows disk manager eigenlijk als je hem aansluit als externe harde schijf?
Route66 gemaild en die kwamen met zelfde verhaaltje, om de Map 'memory Image' de kopieren en dan te plakken in de verwisselbare schijf (de Nokia)
Nou, ik dus nog maar een keer geprobeerd, met als enige verschil dat ik nu op het icoontje heb geklikt (toen downloaden klaar was) op hardware veilig te kunnen ontkoppelen (grijs met groene pijl icoontjes) en Tadaaa... het staat erop! Wel vreemd dat het nu wel goed is gegaan, maar ik klaag niet! :)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
Nou, ik dus nog maar een keer geprobeerd, met als enige verschil dat ik nu op het icoontje heb geklikt (toen downloaden klaar was) op hardware veilig te kunnen ontkoppelen (grijs met groene pijl icoontjes) en Tadaaa... het staat erop! Wel vreemd dat het nu wel goed is gegaan, maar ik klaag niet! :)
Ja duh, je moet altijd hardware velig ontkoppelen als je data wegschrijft, windows heeft dan gewoon nog niet de tijd gehad om alles weg te schrijven, dat zit nog allemaal in buffers, die moeten eerst geflushed worden. Het lijkt wel alsof het klaar is maar dat is gewoon dat je dan iets anders kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... en dat wist ik dus niet, nog niet eerder bij de hand gehad, maar goed het is gelukt.

Super telefoontje! Erg blij mee!

Verwijderd

Mijn N81 is helaas al sinds 8 augustus in reparatie.

De geheugenkaart werd niet opgepikt bij het inschakelen van de telefoon, echter een keer eruit en erin en hij deed het, dat was niet mijn grootste probleem, normaal staat m'n telefoon immers toch niet uit.

Echter deden de speakers het opeens na een nacht aan de lader te hebben gelegen niet meer. Bij Nokia Service Point hebben ze de speakers vervangen maar ook dat hielp niet, dus hebben ze 'm alsnog opgestuurd, vermoedelijk met een defect aan de printplaats.

Status gister was dat er gewacht wordt op een nieuw onderdeel..

Dus ik blijf wachten, ik mis 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Net firmware geupgrade naar V20.0.056 en menu ziet er iets mooier uit. Maar internet opent trager naar mijn gevoel. Verder kun je het navi-wheel nu vaker gebruiken(ook bij smsjes bijv). Wat wel een erg groot voordeel is is de komst van Flash Lite 3, waardoor internetpagina's met flash nu ook gewoon werken. Zou alleen willen dat ie nog iets sneller was nu.

[ Voor 7% gewijzigd door heracles op 29-08-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
heracles schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:22:
Net firmware geupgrade naar V20.0.056 en menu ziet er iets mooier uit. Maar internet opent trager naar mijn gevoel. Verder kun je het navi-wheel nu vaker gebruiken(ook bij smsjes bijv). Wat wel een erg groot voordeel is is de komst van Flash Lite 3, waardoor internetpagina's met flash nu ook gewoon werken. Zou alleen willen dat ie nog iets sneller was nu.
Ik net meteen kijken maar krijg nog steeds de oude firmware te zien via Nokia update prog.
Vreemd dat jij hem al wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
auroortje schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:57:
[...]

Ik net meteen kijken maar krijg nog steeds de oude firmware te zien via Nokia update prog.
Vreemd dat jij hem al wel hebt.
Productcode veranderen ;) . Nu wel Engelstalig alles, maar daar had ik het voorheen met de Nederlandse productcode ook al op ingesteld dus geen verschil voor mij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

heracles schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:49:
[...]

Productcode veranderen ;) . Nu wel Engelstalig alles, maar daar had ik het voorheen met de Nederlandse productcode ook al op ingesteld dus geen verschil voor mij :P .
HOE doe je dat ook alweer? of is dat illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
SkyStreaker schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:01:
[...]

HOE doe je dat ook alweer? of is dat illegaal?
Google is your best friend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Waarom zou de Nederlandstalige firmware update zo lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

cverkooyen schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:46:
Waarom zou de Nederlandstalige firmware update zo lang duren?
Debuggen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat lijkt me niet als het er wel is voor andere talen, lijkt me meer het customisen voor alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Vorige week m'n N81 weggebracht, kreeg ineens wel erg veel speling op de slider. De verkoper dacht eerst dat het binnen de norm viel, maar heb 'm toch overtuigd de telefoon op te sturen.

Nu maar hopen dat ie snel terug komt, las hier dat iemand met hetzelfde probleem 'm al binnen twee weken terug had ook met nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon een aantal weken voor de 2e keer teruggestuurd, omdat hij neit goed was gerepareerd. Nu zie ik dat ik hem als het goed is morgen terugkrijg. Ik ben benieuwd of hij deze keer WEL goed is gerepareerd, anders ga ik een klacht indienden bij Nokia, en eis ik een Nieuw toestel. Want dit vind ik dus echt niet kunnen, als ik hem 3x zou moeten opsturen voor steeds hetzelfde gezeik. Morgen horen jullie hier meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Zijn er hier meer mensen waar de game knopjes aan de bovenkant kapot zijn gegaan (als een stukje plastic is afgebroken). Bij mij was dit al vrijwel meteen na aanschaf gebeurd... door het gamen... wat ik eigenlijk vrij weinig deed. :X 8)7

Beide knopjes zijn PRECIES het zelfde afgebroken.. dus ik zou zeggen dat het een fabricage fout is, maar ik mag straks wel 45 euro betalen voor een nieuw frontje. En wie gaat mij garanderen dat het niet weer gebeurd?

Zijn er hier meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ laropo : ik had dat ook. Bij mij kwam het niet door het vele gamen. Dat toetje is gewoon niet zo stabiel. Ik had er een neiuwe ingestopt van een frontje via ebay.

Anyway's ik was het wachten op een nieuwe firmware zo zat dat ik het zelf maar even heb gedaan.
Heb nu de bijna nieuwste v20.0.056. Het menu is wat flitsender maar voor de rest is veel hetzelfde. Verder kun je nu ook je mediaplayer toetsen blokkeren. en staat er geloof ik flash lite 3 op? maar dat laatste heb ik nog niet getest.

Voor de mensen die nu nog wachten op de neiuwe firmware, de kans is groot dat die helemaal niet komt. Het heeft geloof ik te maken met of je een los toestel hebt of via een abbonement. Bij het laatste kun je erg lang wacten op de firmware en komt die waarschijnlijk ook niet ( heeft geloof ik te maken met de rechten die de provider heeft. Die jou geen niewe firmware willen geven).

Optie? zelf even fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
mijn game knoppen zijn nog goed. De demo's waren snel afgelopen. Bij java games doen de knoppen het niet. Wat spelen jullie dan? Of hebben jullie spellen gekocht?

Kan je de procuct code ook nog terug zetten? Mocht je ooit iets met garantie nodig hebben.. Is de nieuwe firmware aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:10:
@ laropo : ik had dat ook. Bij mij kwam het niet door het vele gamen. Dat toetje is gewoon niet zo stabiel. Ik had er een neiuwe ingestopt van een frontje via ebay.
Ah das idd veel beter.. meteen een besteld voor 6 euro. Hoe zit het met switchen? Gaan die knopjes er makkelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel eigelijk verder geen spellen, en gebruik die knoppen dus ook eigelijk niet.
Alleen voor als zaklamp knop.

Heb dat knopje eruit gehaald, door het frontje los te maken. Moet wel zeggen, als je die knop er eenmaal uit hebt gehaald, zit ie niet meer zo strak als voorheen. Dus weet niet of je er nog wel goed mee kunt gamen.. :/
Voor mensen die veel speling hebben bij het toestel. even met een minischroevendraaier aanschroeven doet wonderen.

Verder kun je inderdaad de product code weer terug veranderen ( moest ook al want me camera deed het niet, maar na herstel van mijn oorspronkelijike productcode gelukkig weer wel)

de nieuwste firmware is wel ok maar niet spectaculair. Wat ik zelf wel handig vind is nokia maps. Als in, bij de neiuwste firmware zijn bij mij alle steden te bekijken. Voorheen kon ik alleen een gedeelte zien :s..

Bij mij doen trouwens de geluidsboxjes het niet meer... maar ik weet niet of ik wel nog recht heb op garantie. Heb namelijk al eens de hele telefoon uit elkaar gehaald, verder is er ook nog eens een x water bij gekomen bij de boxjes, waardoor die het al slechter deed. En na een tijdje had ik dus helemaal geen geluid meer.. |:(
Hebben meer mensen hier last van : geen geluid uit de boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
mijn boxen doen het nog prima! Ik heb dat wanneer ik me koptelefoon erin heb zitten en ik beweeg de stekker dat het geluid dan soms uit de speaker komt ipv de koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, dat had ik vroegr dus ook.
Gelukkig doet het geluid het nog wel met mijn koptelefoon.

Moet wel zeggen dat ik het vroeger zo vervelend vond dat je het geluid bij de boxjes niet uit kon zetten alsin.. als je per ongeluk op de memediatoetsen klikt.
Maar nu het geluid inderdaad weg is, mis ik het wel. Voornamelijk omdat ik mijn telefoon dus niet als wekker kan gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Heb ik nog een vraagje voor je.. hoe haal je dat frontje eraf? :X

Verder game ik ook vrijwel niet (alleen een paar demos geprobeerd), maar met die kapotte knopjes is 't toch wel lelijk zo.

De speakers doen het bij mij trouwens wel gewoon. Ik gebruik de mijne ook als wekker, en het is werkelijk waar de enige waar ik nog nooit door heen ben geslapen! Een wereld wonder! Misschien toch maar even je boxjes laten repareren?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

laropo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:13:
Heb ik nog een vraagje voor je.. hoe haal je dat frontje eraf? :X
Ik zag 1 verkoper op ebay die een tool meeleverde om het frontje te verwijderen.

Is er al een v20 firmware productcode met alles in het nederlands?

Verwijderd

mja, die tool is ook niet je van het. je maakt het frontje daardoor wel sneller stuk/krasjes etc.

Je kunt het beter gewoon met de hand open maken. Met je nagel kun je zo langs de rand komen waardoor je het eruit kan halen.

@itO, nee die is er nog niet en zal er waarschijnlijk ook niet komen.
Jammer dat deze telefoon niet zo'n bestseller is, anders waren er al veel meer extra firmware mogelijkheden }:O

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:14:

@itO, nee die is er nog niet en zal er waarschijnlijk ook niet komen.
Jammer dat deze telefoon niet zo'n bestseller is, anders waren er al veel meer extra firmware mogelijkheden }:O
Wat dat betreft wel, maar ik ben ook wel blij dat deze telefoon niet zo'n hit is, want je ziet er zo goed als niemand mee.

Gisteren belde BC mij dat mijn N81 klaar was, ik had veel speling op de slider. Kreeg ik een compleet nieuw toestel terug... alleen de verkeerde, namelijk de 2 GB versie. Nu kan ik weer een paar weken wachten :( Hoop natuurlijk wel dat ze me nog steeds een nieuwe teruggeven met de laatste firmware als het kan.

• cverkooyen
als je met een engelse productcode de firmware update, heb je dan nog wel het nederlandse woordenboek? Zo nee, is dat dan nog te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik mijn telefoon gister opgehaald. Ik had hem voor de 2e keer opgestuurd, omdat de toets 2 het steeds niet goed deed e.d. ( zie eerdere berichten). Ik ben de telefoon 3 weken kwijtgeweest.
Net wil ik een sms sturen, doet de toets 2 het gvd WEER niet :S.
Hij is dus gewoon weeer niet goed gemaakt. Ik heb nokia een mail gestuurd, dat ik een nieuw toestel wil, en dat ik mijn toestel NIET meer laat opsturen voor zogenaamde "reparatie".
ik krijg er echt de schijt van.
Ze hebben er ook de nieuwste software opgezet. Die is overigens wel handig. Je kunt nu filmpjes op de Youtube site zelf bekijken zonder een programma o.i.d. nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:14:
mja, dat had ik vroegr dus ook.
Gelukkig doet het geluid het nog wel met mijn koptelefoon.

Moet wel zeggen dat ik het vroeger zo vervelend vond dat je het geluid bij de boxjes niet uit kon zetten alsin.. als je per ongeluk op de memediatoetsen klikt.
Maar nu het geluid inderdaad weg is, mis ik het wel. Voornamelijk omdat ik mijn telefoon dus niet als wekker kan gebruiken ;(
De reden waarom de mijne sinds 8 augustus al in reparatie is... mijn speakers deden het van de ene op de andere nacht ook niet meer, en dat terwijl ik dus niets ermee gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bericht terug.
Ze zeggen dat ze iig GEEN nieuw toestel geven, dat wordt pas gedaan na 3x. En dat ik hem nu weer via die k*t procedure van nokia moet opsturen ter reparatie. ik heb ze vermeld dat mijn vertrouwen in hun service en kwaliteit die ze bieden ver is weggezakt. Nu ben ik hem dus weeer 3 a 4 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:20:
Ik heb bericht terug.
Ze zeggen dat ze iig GEEN nieuw toestel geven, dat wordt pas gedaan na 3x. En dat ik hem nu weer via die k*t procedure van nokia moet opsturen ter reparatie. ik heb ze vermeld dat mijn vertrouwen in hun service en kwaliteit die ze bieden ver is weggezakt. Nu ben ik hem dus weeer 3 a 4 weken kwijt.
Dat is inderdaad wel balen, moest ook een maand zonder zitten maar word je niet happy van, zeker niet met zo'n feature rijke telefoon.

Ik snap enigzins wel dat ze hem nog 1x repareren, maar waarom dat in hemelsnaam 4 weken moet duren gaat ook aan mij voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cverkooyen schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:59:
als je met een engelse productcode de firmware update, heb je dan nog wel het nederlandse woordenboek? Zo nee, is dat dan nog te installeren?
nee. en is ook niet te installeren.

Maar ik had al langer geen nederlands woordenboek, dus mij maakte het niet uit.
Ik had toen na maanden opbouwen mijn eigen woordenboek aangemaakt. Maar laatst had ik mijn phone even grondig gereset ( had teveel suffe applicaties, waardoor ik bijna geen geheugen had). resultaat.. mijn zelfgebouwde woordenboek weg :'(.

Maar kan wel voorstellen dat als je met ned woordenboek werkt dat het wel fijn is als je die houdt..merk bij mezelf ook dat ik al veel minder zin heb om te smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Hoi forummers,

Tot nu toe had ik geen klachten over m'n N81 :+

Ik wil de net een webpagina 'als bookmark opslaan' en krijg de melding dat er onvoldoende geheugen voor de bewerking beschikbaar is :(
Er moeten eerst 'enkele gegevens gewist worden'

Kan iemand mij vertellen welke gegevens :?

En hoe krijg ik info over mijn INTERNE geheugen (van de telefoon zelf) 8)7
Als de geheugenkaart er in zit kan je die gegevens wel bekijken maar niet die van de telefoon.

Ik heb helemaal geen bestanden in het geheugen opgeslagen (geen foto's/mp4 of muziek/mp3 of andere programma's zoals Google maps en Opera Mini)
Alle bestanden staan bij mij op de geheugenkaart ;)

Ook heb ik de map van automatische bookmarks leeg gemaakt.
Ik blijf nog steeds die melding krijgen zelfs zonder de geheugenkaar in de telefoon.

Heb zelfs een harde reset naar de fabrieks instellingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:48:
[...]

De reden waarom de mijne sinds 8 augustus al in reparatie is... mijn speakers deden het van de ene op de andere nacht ook niet meer, en dat terwijl ik dus niets ermee gedaan heb.
das idd wel @#$.. Alhoewle ik zelf wel wat meer met mijn telefoon heb gedaan, deden mijn speakers het op een gegevn moment ook niet meer.
Ik weet niet of ikeigelijk wel garantie heb nog.. laat het denk ik goedkoop ergens wel een x fixen

echt te idooit trouwens dat je gewoon je tel 3 a 4 weken kwijt bent :(
Volgende x kies ik toch weer voor sony ericson.. Alhoewel de service daar vast ook niet veel beter is.. heb ik toch wel wat meer vertrouwen in de kwaliteit van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:00:
Hoi forummers,

Tot nu toe had ik geen klachten over m'n N81 :+

Ik wil de net een webpagina 'als bookmark opslaan' en krijg de melding dat er onvoldoende geheugen voor de bewerking beschikbaar is :(
Er moeten eerst 'enkele gegevens gewist worden'

Kan iemand mij vertellen welke gegevens :?

En hoe krijg ik info over mijn INTERNE geheugen (van de telefoon zelf) 8)7
Als de geheugenkaart er in zit kan je die gegevens wel bekijken maar niet die van de telefoon.

Ik heb helemaal geen bestanden in het geheugen opgeslagen (geen foto's/mp4 of muziek/mp3 of andere programma's zoals Google maps en Opera Mini)
Alle bestanden staan bij mij op de geheugenkaart ;)

Ook heb ik de map van automatische bookmarks leeg gemaakt.
Ik blijf nog steeds die melding krijgen zelfs zonder de geheugenkaar in de telefoon.

Heb zelfs een harde reset naar de fabrieks instellingen gedaan.
ondanks dat je je bestanden opslaat op mass geheugen.. wordt er ongewild toch van je tel geheugen gesnoept. zou dus nog maar eens een harde reset doen. verder geen extra spul erop zetten.
verder kun je je geheugen bekijken door op linkerknop te klikken bij opties.. en dan memorydetailt.. en dan phone memory kiezen.

oja en leeg je wel af en toe je cache enzo? bij je internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:05:
[...]

ondanks dat je je bestanden opslaat op mass geheugen.. wordt er ongewild toch van je tel geheugen gesnoept. zou dus nog maar eens een harde reset doen. verder geen extra spul erop zetten.
verder kun je je geheugen bekijken door op linkerknop te klikken bij opties.. en dan memorydetailt.. en dan phone memory kiezen.

oja en leeg je wel af en toe je cache enzo? bij je internet
Yesss !!
Daar zocht ik naar; Hoe ik bij dat telefoongeheugen kon komen ;)

En om dat cache-geheugen te wissen was inderdaad de gouden tip _/-\o_

Ik had daar helemaal niet aan gedacht 8)7 maar dat was wel de oplossing van het probleem

Hartstikke bedankt en een heel fijn weekend.

Kathleen

Verwijderd

Gister liep mijn telefoon nog te kloten met die 2.
En vandaag doet hij het opeens weer wel goed :S.
Ik zit er nu toch aan te twijfelen of het niet softwarematig ergens aan ligt :S.
Ze hebben wel het printplaatje onder het toetsenbord vervangen, dus ik snap ook niet waarom ze hem NOG een keer willen repareren :S. Als alles al vervangen is wat kapot zou kunnen zijn, wat kunnen ze er dan nog aan doen ?
Na een software reset doet hij het weer even (soms). zou er misschien een virus op mijn geheugenkaart staan of zo :S ?.

• cverkooyen
ik heb sinds gister ook de nieuwe firmware er op staan. Behalve dat nu flash geopend kan worden en het scrol wiel het ook met smsen doet zie en merk ik nog geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Vervalt mijn garantie trouwens als ik zelf het frontje verander?

Verwijderd

Ik denk het wel ja, maar waarom zou je het zelf doen?
Mijn frontje was ook kapot, heb het ter garantie aangeboden. Toen is er een heel nieuw scherm en nieuwe hoes e.d. opgezet voor niks ;). Ik was hem 1.5 week kwijt.

Mijne heb ik nu onderhand voor de 3e keer opgestuurd omdat die cijfer 2 constant loopt te kutten.
Nu zit ik net te kijken, en nu blijkt dat ze hem voor de 1e keer eindelijk door hebben gestuurd naar een externe reparatieafdeling. Dat belooft dus veel goeds :P.
btw voor de genen die het niet weten:
Dynafix trace
Daar kun je je reparatie traceren.

• laropo
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:02:
Ik denk het wel ja, maar waarom zou je het zelf doen?
Omdat het 45 Euro kost, voor alleen een nieuw frontje. Een stukje plastic! Belachelijk! (Ik ben bij de Nokia Service Point langs gegaan)

Voor 4 euro heb ik een nieuw frontje opgestuurd vanuit de UK. Voor 6 euro heb ik zelfs een hele kit uit Hong Kong.

En wie zegt dat het niet wéér gebeurd? Ik heb die knopjes amper gebruikt..

Ik zou graag ergens een klacht willen indienen, maar ik heb niet het idee dat dat kan bij Nokia....

Verwijderd

laropo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:35:
[...]

Omdat het 45 Euro kost, voor alleen een nieuw frontje. Een stukje plastic! Belachelijk! (Ik ben bij de Nokia Service Point langs gegaan)

Voor 4 euro heb ik een nieuw frontje opgestuurd vanuit de UK. Voor 6 euro heb ik zelfs een hele kit uit Hong Kong.

En wie zegt dat het niet wéér gebeurd? Ik heb die knopjes amper gebruikt..

Ik zou graag ergens een klacht willen indienen, maar ik heb niet het idee dat dat kan bij Nokia....
Maar heb je er geen garantie meer op dan?
Dat lijkt me toch sterk. Het toestel is nog geen jaar geleden hier in NL ingevoerd ( net voor kerst), en nokia geeft overal 2 jaar garantie op?
Ik heb tegen het service point gezegd van: Kijk mijn telefoon is een keer perongeluk gevallen, nu heb ik er ook een verzekering op, dus wat moet ik doen?
En toen zei hij van: probeer het eerst maar via de nokia service, dan kost het je waarschijnlijk niks, anders kan je hem altijd nog opsturen via de verzekering ;)

Verwijderd

je kan natuurlijk ook het oude frontje bewaren, frontje uit de Hong Kong erop zetten.
Als er dan iets met je telefoon is, bijv. kapot scherm, oude frontje erop zetten en naar nokia opsturen.

• laropo
Garantie ja, verzekering nee. En er werd tegen mij gezegd dat dit niet onder de garantie valt (want me niets verbaast, tegenwoordig valt bijna niks meer daaronder). Hij zei ook dat ik het via de Nokia service kon proberen, maar dat de kans heeeel klein was dat 't niks zou kosten.

Ik ben nog steeds van mening dat dit een productie fout is (aan beide kanten is op PRECIES de zelfde manier een stukje van een knopje afgebroken), maarja.. waar moet ik in godsnaam zijn om dit te melden?

@kees

Dat is inderdaad een goed idee, ga ik doen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb mijn telefoon nu een maand, nog niet laten vallen ofzo, maar als ik een wit scherm heb (google) dan zie ik heel goed van die strepen over mijn scherm staan, alsof het nat is, maar dat is niet...wat kan ik daar aan doen?

gr bart

• cverkooyen
Ik denk dat je hem moet laten opsturen. Het zijn neem ik aan geen contrast instellingen?

Verwijderd

cverkooyen schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:24:
Ik denk dat je hem moet laten opsturen. Het zijn neem ik aan geen contrast instellingen?
Nee het zijn echt maar 2 streepjes...aan de zijkant dus nix met contrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Hoe is de radio van deze telefoon?
En is het relaxed om muziek te luisteren, of liever gewoon via een mp3 speler?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

roger1984 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:18:
Hoe is de radio van deze telefoon?
En is het relaxed om muziek te luisteren, of liever gewoon via een mp3 speler?
Zolang er een headset in zit doet de radio het goed, met presets en al.
Vindt hem niet superintuitief, maar als je stations er in zitten dan maakt het niet meer uit.

Ik had hier voor een iriver t10 en die heeft deze telefoon helemaal naar tevredenheid vervangen.
Ook podcasting en internetradio werken top!
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste