Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus,

Discusseer hier de Nokia N81.

Leverbaar vanaf het 4e kwartaal in 2007 en bij deze ook een potentiele vervanger voor mijn Qtek 9100 :)

N81:
Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/bigpic/nokia-n81-8gb.gif

Specs:
Merk Nokia
Type N81
Model Slide
Kleur Blue, Grey
Netwerk
GSM netwerk EDGE, GPRS, GSM, HSCSD, UMTS (3G), WCDMA
Netwerk frequentie 850, 900, 1800, 1900
Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth v2.0 with A2DP
IR-link Nee
Wi-Fi (WLAN) Ja
USB 2.0
Fax / Data Nee
Display
Hoofddisplay Color TFT
Kleuren scherm 16.000.000 kleuren
Grootte N/A
Resolutie 240x320 pixels
Cover display Nee
Geheugen
Intern geheugen N/A
Uitbreidbaar geheugen 4GB
Geheugen sloten 1
Opslagmedium MicroSD
Prestaties
Batterij Lithium Ion 1050 mAh
Stand-by tijd 400 uur
Gesprekstijd 4 uur
Bellen
Tril-functie Ja
Foto ID Ja
Beltonen MP3
Camera
Camera Ja
Megapixels 2.0 megapixels
Maximale fotoresolutie 1600x1200 pixels
Digitale zoom 8x
Optische zoom Unknown x
Autofocus Ja
Flitser Ja
Video opnemen Ja
Tweede (front) camera Ja
Messaging
SMS Ja
MMS Ja
T9 tekstvoorspelling Ja
E-mail Ja
Internet browsing Ja
Entertainment
FM radio Ja
Java Ja
Audio speler AAC, MP3
Video speler MPEG4
Functies
Beltonen toevoegen Ja
Organizer functies Calculator, Calendar, Reminders, Currency convertor, Voice memo
Video call Ja
Overige bijzonderheden Built-in handsfree, 3D Sound, Windows Media support, OMA DRM support, uTrack, Offline mode
Formaat
Gewicht 140 g.
Afmetingen (H x B x D) 102x50x17.9 mm.
Zal binnekort wel ff betere op maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel interesse zie ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorry
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02 11:36

Snorry

Incoming!

vind 'em maar een beetje std.

There is always a way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten toch ook wel leuke opties op hoor, zoals bv dienstenportal Ovi van Nokia. Bij Ovi kan je navigatie, muziek en games aanschaffen en installeren op je telefoon.
Zitten op de N81 ook handige knoppen zodat je in landscape de games goed kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Erg leuk en aardig, maar alleen het (grote) geld waard als je werkelijk alles uit een smartphone haalt...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nog enig nieuws wanneer ie leverbaar zal zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
SYQ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:24:
nog enig nieuws wanneer ie leverbaar zal zijn??
Maar natuurlijk ;) Zowel de normale als de 8gb versie in week 47 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ben ook wel benieuwd naar deze telefoon. Ik vind alleen dat ie ten opzichte van bijvoorbeeld de N73 weinig vernieuwends heeft... Zeer weinig zelfs..
Weet iemand welke processor er in komt (snelheid)?
En of Tomtom hierop te installeren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik heb al een goeie mp3speler, maar daar zit geen goed schermpje op. Is het te doen om hierop filmpjes/films te kijken? (als in: Simpsons ofzo) Is daar software voor (op Nokia's), en zoja, kan je een film/aflevering kijken voordat de batterij leeg is?

evt:
http://www.gsmarena.com/nokia_n81_8gb-review-176.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik ben heel benieuwd naar deze phone en hoop dan ook dat ie snel uitkomt...

Ik ben op zoek naar een leuke smartphone (voor Outlook synchronisatie) en een goede luidspreker om muziek af te spelen. Eigenlijk zou ik er ook graag een QWERTY toetsenbord op willen.

Ik gebruik nu een jaar lang een E70 en ben heel tevreden over Series 60, 3rd Edition. Wat mij minder bevalt aan het toestel zijn de slechte accu (als ik 's ochtends de lader eruit haal, moet ie 's avonds met 1 streepje weer erin) en de slechte speaker + mp3-afspeel-interface.

Hiervoor had ik weer een Motorola MPX-200, maar daar was ik niet echt over te spreken. Ook Windows Mobile beviel niet zo heel erg goed.

Helaas heeft de N81 geen toetsenbord, maar de grotere accu, betere speaker en het leuke scroll-wieltje/rondje lijken me heel leuk.

Ik kijk er heel erg naar uit, moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verbazingweekend hoe weinig animo hier tot nu toe voor deze telefoon is.

Maar goed... Nokia N81 met 8GB vanaf nu verkrijgbaar.
De in het artikel genoemde prijzen kom ik echter helaas nog niet tegen (integendeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MaZo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:49:
Verbazingweekend hoe weinig animo hier tot nu toe voor deze telefoon is.

Maar goed... Nokia N81 met 8GB vanaf nu verkrijgbaar.
De in het artikel genoemde prijzen kom ik echter helaas nog niet tegen (integendeel).
Overigens zou ik nog even afwachten of hij echt al in de winkels ligt, volgens mij duurt dat nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Na de tegenvallende reviews van de SE W960 ben ik verder gaan kijken en kwam ik deze telefoon tegen, leuke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 13:34
inTIMidate schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:53:
Na de tegenvallende reviews van de SE W960 ben ik verder gaan kijken en kwam ik deze telefoon tegen, leuke telefoon.
Voor mij hetzelfde. Wou ook eerst de W960 maar hoor steeds meer negatieve verhalen daar over. Grootste nadeel van de N81 is het ontbreken van het touchscreen, maar daar valt denk ik wel mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dan zou ik maar de N81 ook maar links laten liggen :P

http://www.intomobile.com...shipping-dont-buy-it.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Een touchscreen lijkt me best leuk, maar hoe noodzakelijk is het nou eigenlijk?
Ik heb liever een toestel met goeie hardware-buttons dan bijv. zo'n HTC Touch, waarbij alleen het hoofdmenu leuke bedieningsmogelijkheden kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 10-09 07:42
Heb de review gelezen, in onderstaande zijn ze er positiever over:
http://thenokiablog.com/2...iew-nokia-n81-8gb-part-i/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Hier de echte review van intomobile... niet positief
http://www.intomobile.com...-too-little-hardware.html

Eens zien wat de andere reviews allemaal gaan melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja hij is ook nog N-gage compatible. :+ Ik wist niet dat het nog bestond.

http://www.n-gage.com/get_ngage/devices/n81_8g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Ik heb nog steeds interesse in deze telefoon. Valt me op dat het topic nog geen storm loopt :P

Hier nog een review:
http://www.gsmarena.com/nokia_n81_8gb-review-180.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Heb van het weekend in Parijs een dummy in mijn handen gehad. Als de echte ook zo aanvoelt is het echt een bagger apparaat..Dus ik zou hem voorlopig niet bestellen zonder een echte in handen te hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm nee, niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verbal_Kint schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:58:
Heb van het weekend in Parijs een dummy in mijn handen gehad. Als de echte ook zo aanvoelt is het echt een bagger apparaat..Dus ik zou hem voorlopig niet bestellen zonder een echte in handen te hebben gehad..
Ja, de review die ik hierboven noemde was ook niet echt geweldig. Slechte bediening van de 0 t/m 9 toetsen, dat kan ik niet gebruiken nu ik zo aan het klagen ben over het joystickje van m'n SE K750. Gisteren kwam ik de nokia E51 tegen, is goedkoper dan de N81, geen schuif telefoon, bijna dezelfde specs en lijkt me een stuk degelijker dan de N81. Nadelen zijn wel dat de N81 een groter scherm heeft en ik de E51 wat minder mooi dan de N81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Kan iemand mij nu met zekerheid zeggen dat deze gsm WLAN heeft? Op de site van nokia staat van niet, maar als ik dan de foto's zie dan zie ik duidelijk staan 'WLAN scanning off' + op vele review sites wordt ook gesproken over de WLAN functie.

Jammer van de slechte reviews trouwens, ik was bijna zeker dat ik voor deze gsm ging gaan... maar nu twijfel ik terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieker schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:24:
Kan iemand mij nu met zekerheid zeggen dat deze gsm WLAN heeft? Op de site van nokia staat van niet, maar als ik dan de foto's zie dan zie ik duidelijk staan 'WLAN scanning off' + op vele review sites wordt ook gesproken over de WLAN functie.

Jammer van de slechte reviews trouwens, ik was bijna zeker dat ik voor deze gsm ging gaan... maar nu twijfel ik terug :)
Hallo,
ik heb hier al serieus moeten lachen met de negatieve reviews van de N81. Heb deze foon nu een 2 weken in bezit ( de 8 GB versie) en dit is mijn beste Nokia die ik al ooit gehad heb. Mijn vorige was de E65 en daar spreek ik liever niet over. Ik heb eveneens de N95 een tijdje gehad maar die batterij was zo snel leeg dat ik die verkocht heb.
Nu de N81 : héél snel, meerdere progs tegelijkertijd, heel mooi design, het beste slidermechanisme tot nu toe, en LUID !!! je mag nog midden in een discotheek staan, als je gsm begint te bellen denken ze dat er nieuwe DJ in de zaal is.
En ja, de N81 heeft wifi.
De bijgesloten 3 games spelen er ook heel goed op.
Het enige minpuntje dat ik vond, was als je gaat schudden met het toestel (wie doet er dat ?) je dan een soort geluidje hoort alsof er iets los in zit. Dat is het mechanisme van de lock-switch (waarmee je de toetsen kan locken ook zonder je telefoon open te glijden (goed als je enkel spelletjes wil spelen). Daar mocht Nokia iets op gevonden hebben.
Voor de rest: niets dan lof.

Mvg
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 11:35
Ik ben het helemaal met bovenstaande reactie eens! Zeker na mijn SE P990i ( 1 grote software bug) ben ik tevreden met de N81. Ook over de kwaliteit van de materialen ben ik tevreden. Het is wel plastic ja, maar dat zijn zoveel toestellen. Dat was mijn K750i ook, maar die ging ook niet kapot.

Ik heb trouwens de 2gb versie en kocht hem met formware 10.0.032. Hier zat bij mij echter (in de winkel twee telefoons geprobeerd) een software fout in, ik kon het settings menu niet in, hij sprong dan na 2 seconden terug naar het menu ervoor. Dit was alleen met de taal als Nederlands ingesteld, bij Engels niet, maarja eenmaal op NL en ik kon niet meer naar de instellingen door de bug, dus niet meer naar Engels.
Heb jij dat ook gehad Yves?
Inmiddels heb ik hem geupdate naar 10.0.035 en heb hier geen last meer van.

Hoort het trouwens dat ik tijdens het spelen van Ngage spellen de volume toetsen niet kan gebruiken? Ook in het menu van Ngage niet.
Deze vraag heb ik ook aan Nokia voorgelegd, hier word ik vrijdag over gebeld door ze (goede service bij Nokia, beter dan SE!!!)

Verder ben ik heel tevreden met het toestel, inderdaad lekker snel en erg luid. Ook het scherm is erg mooi en kleurrijk. Batterij heb ik nog niet kunnen testen, maar dat komt nog! Lader is trouwens lekker klein.
Ook de usb kabel vind ik erg fijn, goed materiaal en zit goed vast in het toestel.

De Wlan werkt bij mij erg goed en snel, in verschillende reviews werd hier over geklaagd. Misschien dat het Wlan gedeelte bij de oudere firmware slechter werkte.

Mensen die door de slechte reviews zijn gaan twijfelen raad ik echt aan om in de winkel uitgebreud te gaan testen.

Om de firmware versie te zien kun je *#0000# intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeanoNL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:51:
Ik ben het helemaal met bovenstaande reactie eens! Zeker na mijn SE P990i ( 1 grote software bug) ben ik tevreden met de N81. Ook over de kwaliteit van de materialen ben ik tevreden. Het is wel plastic ja, maar dat zijn zoveel toestellen. Dat was mijn K750i ook, maar die ging ook niet kapot.

Ik heb trouwens de 2gb versie en kocht hem met formware 10.0.032. Hier zat bij mij echter (in de winkel twee telefoons geprobeerd) een software fout in, ik kon het settings menu niet in, hij sprong dan na 2 seconden terug naar het menu ervoor. Dit was alleen met de taal als Nederlands ingesteld, bij Engels niet, maarja eenmaal op NL en ik kon niet meer naar de instellingen door de bug, dus niet meer naar Engels.
Heb jij dat ook gehad Yves?
Inmiddels heb ik hem geupdate naar 10.0.035 en heb hier geen last meer van.

Hoort het trouwens dat ik tijdens het spelen van Ngage spellen de volume toetsen niet kan gebruiken? Ook in het menu van Ngage niet.
Deze vraag heb ik ook aan Nokia voorgelegd, hier word ik vrijdag over gebeld door ze (goede service bij Nokia, beter dan SE!!!)

Verder ben ik heel tevreden met het toestel, inderdaad lekker snel en erg luid. Ook het scherm is erg mooi en kleurrijk. Batterij heb ik nog niet kunnen testen, maar dat komt nog! Lader is trouwens lekker klein.
Ook de usb kabel vind ik erg fijn, goed materiaal en zit goed vast in het toestel.

De Wlan werkt bij mij erg goed en snel, in verschillende reviews werd hier over geklaagd. Misschien dat het Wlan gedeelte bij de oudere firmware slechter werkte.

Mensen die door de slechte reviews zijn gaan twijfelen raad ik echt aan om in de winkel uitgebreud te gaan testen.

Om de firmware versie te zien kun je *#0000# intikken.
Hallo Keano,
blij je hier ook te zien, ik ben Popsie van N81 street, leuk om hier in het NL verder te gaan.
Tot nu toe heb ik geen problemen met het setting menu, maar ik heb firmware .053 Mijn toestel komt wel van import Frankrijk, dus het NL moet ik missen. Maar hij staat ingesteld op engels, en dat is nu ook geen probleem.
het klopt dat je de volumetoetsen niet kan gebruiken tijdens Ngage, misschien met een volgende update.

Groetjes,Yves

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Hoi,

de mijne komt uit Duitsland, gewoon hetzelfde toestel als straks in NL uit komt, alleen heb ik de Duitse handleiding.
Zou de 8gb andere firmware versies dan de 2gb hebben dan?

Ik ga vanavond thuis nog even kijken of ik nog verder kan updaten, ben wel blij dat het er nu uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeanoNL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:56:
Zou de 8gb andere firmware versies dan de 2gb hebben dan?
Ik denk het wel, om juist te zijn,
bij *#0000# komt er bij mij het volgende :
V 10.0.053
21-09-07
RM-179
Nokia N81 (82.01)

Groetjes,
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Wel leuk te zien dat iedereen zo positief is. Het verleden heeft mij al genoeg geleerd dat echte user reviews een pak belangrijker zijn dan die professionele reviews. Van zodra de prijs een beetje zakt (hier in belgie is de gemiddelde prijs 450 euro voor de 2GB versie) koop ik hem :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nieker op 28-11-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieker schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:19:
Wel leuk te zien dat iedereen zo positief is. Het verleden heeft mij al genoeg geleerd dat echte user reviews een pak belangrijker zijn dan die professionele reviews. Van zodra de prijs een beetje zakt (hier in belgie is de gemiddelde prijs 450 euro voor de 2GB versie) koop ik hem :)
497 € voor de 8 GB versie, toch niet overdreven ?
Bij Pixmania.

Groetjes,
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de 2GB versie en ik ben er echt super blij mee. Heb ook de N80 en het verschil is duidelijk te merken. Het scherm is echt 10x mooier. Ik vind hem ook helemaal niet plastic aanvoelen, maar juist heel stevig. Ook het slide-mechanisme vind ik een hele verbetering met de N80.

Heb ook meteen Tomtom erop gezet en het werkt allemaal perfect, mooi beeld en goed hard geluid.

Ik heb trouwens ook firmware 10.0.035 en tot op heden na een hele dag ermee spelen nog geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
En hoe ervaren jullie het sms-en, want daar wordt ook over geklaagd in de reviews. En heeft er iemand zin om een reviewtje te maken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen met het smsen hoor, werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Sms'en werkt prima. Doordat het geen losse toetsen zijn, glijd je zo met je vinger van toets naar toest om te sms'en. Ik heb geen last van dat ik per ongeluk een andere toets indruk of er twee tegelijk in zit.

Ook waren een aantal reviewers negatief over de vele toetsen onder het scherm. Hier heb ik echt geen last van. De muziektoetsen zijn alleen actief wanneer dat nodig is en ik ben blij dat de rest geen oled toetsen zijn a la Samsung, want dan kan ik me wel voorstellen dat je vaak een andere toets indrukt, maar nu moet je echt drukken dus dat werkt prima voor mij.

Voor een review heb ik het helaas te druk, maar vragen beantwoorden wil ik altijd!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
jammer dat de n81 geen hsdpa ondersteunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
enkele vragen:

1. ondersteunt deze gsm, net als de N80, SIP?

2. een 2MP-camera zonder autofocus lijkt mij eigenlijk vreemd. Zal de kwaliteit dan niet serieus tegenvallen?

3. hoe valt gps'en?

4. zijn het speciale toetsen, zoals je op de SE w950 hebt? Dat de toetsen op dezelfde hoogte zitten als de behuizing?

5. ik was eigenlijk aan het overwegen om een N80 te nemen, wegens SIP, WLAN en GPS'en (GPS'en kan ik nu ook met mijn SE m600), is het klasseverschil groot tussen beiden?

6. hoe valt de datatransfer mee van de 8GB-versie? Met een usb-kabel is de transfer altijd veel trager dan wanneer je het SD-kaartje rechtstreeks in een kaartlezer stopt...

7. is er software op het net beschikbaar om nieuwe T9-woordenboeken toe te voegen? Ik zou deze gsm willen laten overkomen van azië, maar een T9-woordenboek in het NL is wel belangrijk. Ik gebruik het veel en het werkt enorm goed.

8. Ik heb ooit eens een N95 in handen gehad in de winkel en ik vond die enorm lomp. Mijn zus heeft een 6288, die heel hard op de N81 lijkt. Afgaande op de specificaties, is die zelfs lomper dan de N95. Het vreemde is, dat ik als ik die gsm in handen heb, ik in geen geval dat lompe gevoel heb van de N95... wat zijn jullie ervaringen met de N81 en/of N95?

9. tenslotte, buiten de prijs, is er een reden om wél een N81 te nemen en geen N95?

[ Voor 185% gewijzigd door pina op 01-12-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meeste BelCompany's in het land hebben nu als eerst de N81 8GB op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Hoi Pina,

hier een aantal (korte) antwoorden op je vragen. Ik heb de tel nu bijna anderhalve week, maar door de drukte nog niet helemaal binnenste buiten kunnen keren.

1> Ik gebruik het zelf niet, maar als ik in het menu naar de verbindingsintellingen ga dan kan ik wel een SIP profiel aanmaken, dus lijkt het me dat de tel het ondersteunt.

2> Als je de camera vergelijkt met andere toestellen van deze generatie, zou hij zeker tegenvallen. Mijn K750i en P990i (ook 2MP) waren toch vele malen mooier. Echter wist ik dit van tevoren en weet ik van mezelf dat ik de camera toch niet vaak gebruik. Voor het meeste werk heb ik een echte digitale camera. Dit toestel kun je zeker niet als gewone camera gebruiken, daar is de camera gewoonweg te matig voor.

3> Erg goed. Er zit geen interne gps antenne in. Ik heb TomTom geinstalleerd (ik gebruik geen Nokia Maps) en samen met een externe gps muis via Bluetooth ging dat vlekkeloos.
Wanneer ik gebeld werd sprong de telefoon even terug naar het 'hoofdscherm', maar zodra ik opnam ging hij weer naar tomtom (zonder problemen en snel) en werd de stem van TomTom automatisch ge-mute.
Ik heb echter nog niet getest icm met een andere bluetooth carkit om te kijken wat er gebeurt, dit hoop ik van de week te testen.
De luide speakers zijn ook tijdens het navigeren een goed voordeel. De stem komt zeer duidelijk uit boven een radio of andere herrie in de auto.
Het viel me ook op dat het geen aanslag op de batterij was. Ik heb ruim 2 uur gereden, met scherm opgelicht en bluetooth aan en er was niet een streepje batterij af.

4> Ik weet niet wat je precies bedoelt. Maar als je de tel open schuift krijg je de toetsen. Het zijn geen afzonderlijke knoppen dus je glijd zo van de ene naar de andere. Je moet wel echt drukken, dus het is niet zo dat je snel de verkeerde toets indrukt.

5> Deze vraag kan ik niet beantwoorden, zelf heb ik geen m600 gehad. Echter had ik een SE P990i (ik weet niet in hoeverre die lijkt op de m600). Maar vooral qua software vind ik de Nokia echt wel beter. Echter zat de P990i vol met bugs, en te weinig RAM dus echt eerlijk kan ik het niet vergelijken. De SE p1i is, naar mijn mening, hoe de P990i had moeten zijn.
Mijn N81 is zeer snel met software, loopt gewoon soepel en ik kan veel programma's telijkertijd draaien zonder problemen.

6> Ik heb een 2gb versie met SD kaart, ik doe idd de 2gb kaart in de pc om er grote bestanden (TomTOm maps etc.) op ze zetten.
Afgelopen week heb ik wel via de PC suite muziek opgezet, helaas heb ik de tijd niet bijgehouden. Het ging redelijk snel, maar aangezien de mp3 bestanden ook geconverteerd werden weet ik de exacte overdrachtstijd niet.

7> Deze vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Is hij zoveel goedkoper in Azie?

8> Ik vind hem kleiner aanvoelen dan de N95. De 6288 heb ik nooit beet gehad dus daarmee kan ik hem niet vergelijken. De eerste dag vond ik de N81 nog redelijk groot, maar nu heb ik het gevoel alsof hij gewoon klein is.

9> Als je van muziek houd is dit je beste keuze. Zeer goede kwaliteit en zelfs beter dan de Walkman's van SE, terwijl muziek daar echt de core van is.
Daarnaast is vind ik het Ngage gedeelte ook erg leuk, vooral als je vaak reist en onderweg wat te doen wilt hebben. Boven het scherm zitten speciale toesten die actief zijn tijdens games.

De reden dat ik niet voor de N95 ben gegaan is het bovenstaande, plus dat ik een camera dus niet belangrijk vind en ik TomTom prefereer boven Route 66 of Nokia maps (TomTom werkt dacht ik niet met de interne gps van de N95)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik zal zeggen ga eens naar de winkel en speel er wat mee.

Ik vind de batterij van het toestel erg goed (1050mAh), gaat lang mee.
WLAN vind ik goed werken, site laden vrij snel.
Het navigatiewieltje vind ik erg prettig werken. Echter is deze alleen actief in de gallerij en muziekspeler. Ik hoop dat een toekomstige firmware update hier verandering in brengt, zodat het wieltje overal gebruikt kan worden.

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Hoi KeanoNL ,

bedankt voor de antwoorden. Ik ben wel verbaasd dat je na 2 uur tomtom nog zoveel batterij over hebt. Als ik 2 uur tomtom, heb ik nog 1 streepje over op mijn gsm. Heb gelezen dat de interne gps van de n95 niet zo goed is en geen SIRF III

ik weet ondertussen ook dat hij SIP aankan, waarmee ik wel wat wil experimenteren. Heb ook gelezen dat de browser erg goed is en zowel flash en java ondersteunt. Maar kan je dan niet in landscape surfen? Lijkt mij zoveel handiger!

mijn m600 heeft ook geen camera, geen groot gemis, maar soms heb je wel eens dat gevoel van: "als ik nou een camera zou hebben gehad..." Uiteindelijk is de camera op een gsm echt wel inferieur op alle vlakken. Heb een 2MP w800 gehad en vooral de shutterlag vond ik enorm lastig.

Toch blij te horen dat je toch moet drukken voor te typen. Ik vreesde dat je eigenlijk eerder moest wrijven om te typen, zoals je een beetje bij de w950 hebt. Blind typen zal dus wel lukken ;) En bij het gamen zijn dat dan ook effectief 2 druktoetsen?

Mijn ouders komen morgen terug van azie en heb hen op de valreep gevraagd me eentje mee te brengen. Als er zijn, zouden ze die meebrengen, hopelijk de juiste 2GB-versie
KeanoNL schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:01:
Hoi Pina,

hier een aantal (korte) antwoorden op je vragen. Ik heb de tel nu bijna anderhalve week, maar door de drukte nog niet helemaal binnenste buiten kunnen keren.

1> Ik gebruik het zelf niet, maar als ik in het menu naar de verbindingsintellingen ga dan kan ik wel een SIP profiel aanmaken, dus lijkt het me dat de tel het ondersteunt.

2> Als je de camera vergelijkt met andere toestellen van deze generatie, zou hij zeker tegenvallen. Mijn K750i en P990i (ook 2MP) waren toch vele malen mooier. Echter wist ik dit van tevoren en weet ik van mezelf dat ik de camera toch niet vaak gebruik. Voor het meeste werk heb ik een echte digitale camera. Dit toestel kun je zeker niet als gewone camera gebruiken, daar is de camera gewoonweg te matig voor.

3> Erg goed. Er zit geen interne gps antenne in. Ik heb TomTom geinstalleerd (ik gebruik geen Nokia Maps) en samen met een externe gps muis via Bluetooth ging dat vlekkeloos.
Wanneer ik gebeld werd sprong de telefoon even terug naar het 'hoofdscherm', maar zodra ik opnam ging hij weer naar tomtom (zonder problemen en snel) en werd de stem van TomTom automatisch ge-mute.
Ik heb echter nog niet getest icm met een andere bluetooth carkit om te kijken wat er gebeurt, dit hoop ik van de week te testen.
De luide speakers zijn ook tijdens het navigeren een goed voordeel. De stem komt zeer duidelijk uit boven een radio of andere herrie in de auto.
Het viel me ook op dat het geen aanslag op de batterij was. Ik heb ruim 2 uur gereden, met scherm opgelicht en bluetooth aan en er was niet een streepje batterij af.

4> Ik weet niet wat je precies bedoelt. Maar als je de tel open schuift krijg je de toetsen. Het zijn geen afzonderlijke knoppen dus je glijd zo van de ene naar de andere. Je moet wel echt drukken, dus het is niet zo dat je snel de verkeerde toets indrukt.

5> Deze vraag kan ik niet beantwoorden, zelf heb ik geen m600 gehad. Echter had ik een SE P990i (ik weet niet in hoeverre die lijkt op de m600). Maar vooral qua software vind ik de Nokia echt wel beter. Echter zat de P990i vol met bugs, en te weinig RAM dus echt eerlijk kan ik het niet vergelijken. De SE p1i is, naar mijn mening, hoe de P990i had moeten zijn.
Mijn N81 is zeer snel met software, loopt gewoon soepel en ik kan veel programma's telijkertijd draaien zonder problemen.

6> Ik heb een 2gb versie met SD kaart, ik doe idd de 2gb kaart in de pc om er grote bestanden (TomTOm maps etc.) op ze zetten.
Afgelopen week heb ik wel via de PC suite muziek opgezet, helaas heb ik de tijd niet bijgehouden. Het ging redelijk snel, maar aangezien de mp3 bestanden ook geconverteerd werden weet ik de exacte overdrachtstijd niet.

7> Deze vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Is hij zoveel goedkoper in Azie?

8> Ik vind hem kleiner aanvoelen dan de N95. De 6288 heb ik nooit beet gehad dus daarmee kan ik hem niet vergelijken. De eerste dag vond ik de N81 nog redelijk groot, maar nu heb ik het gevoel alsof hij gewoon klein is.

9> Als je van muziek houd is dit je beste keuze. Zeer goede kwaliteit en zelfs beter dan de Walkman's van SE, terwijl muziek daar echt de core van is.
Daarnaast is vind ik het Ngage gedeelte ook erg leuk, vooral als je vaak reist en onderweg wat te doen wilt hebben. Boven het scherm zitten speciale toesten die actief zijn tijdens games.

De reden dat ik niet voor de N95 ben gegaan is het bovenstaande, plus dat ik een camera dus niet belangrijk vind en ik TomTom prefereer boven Route 66 of Nokia maps (TomTom werkt dacht ik niet met de interne gps van de N95)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik zal zeggen ga eens naar de winkel en speel er wat mee.

Ik vind de batterij van het toestel erg goed (1050mAh), gaat lang mee.
WLAN vind ik goed werken, site laden vrij snel.
Het navigatiewieltje vind ik erg prettig werken. Echter is deze alleen actief in de gallerij en muziekspeler. Ik hoop dat een toekomstige firmware update hier verandering in brengt, zodat het wieltje overal gebruikt kan worden.

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Hoi Pina,

Je kan de browser gewoon in landscape modus zetten.
En ook de gametoetsen moet je gewoon indrukken. Gelukkig heeft Nokia geen oled toetsen gebruikte, zoals sommige Samsungs, dat vind ik echt irritant.

Er zit trouwens ook gewoon een Flash-speler op. Zo kun je gewoon flash bestanden afspelen op de N81, dus niet per se in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik ben benieuwd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Ik heb vanmiddag even snel 2 foto's gemaakt voor een indruk. Het valt op dat de camera snel overbelicht is. Ik had helaas geen vergelijkingstoestel bij me.

Ik heb de foto's gemaakt met alle instellingen (ISO en flits) op automatisch.

http://www.ttunited.nl/files/afbeelding013.jpg
http://www.ttunited.nl/files/afbeelding014.jpg

Het valt me trouwens op dat bij gebruik van WLan de batterij wel erg snel gaat. Maar dat is volgens mij zo'n beetje altijd met Wlan, met elk toestel. Mijn SE P990i ging ook altijd hard naar beneden als ik wifi gebruikte.

Klopt het trouwens dat het toestel niet oplaad via de usb verbinding?

Greetz!

[ Voor 7% gewijzigd door KeanoNL op 03-12-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb hem sinds vanavond. Is wel wat wennen aangezien het nu geen touchscreen meer is :)
ik vind het een mooi scherm, heel helder. Voip lukt mij wel nog niet. de GSM zelf vind ik ook prachtig, lijkt eigenlijk wel op een iphone ;)

De toetsen vallen zeer goed mee maar er zijn toch wel iets te veel toetsen op de front waarop je kan drukken.

Is het niet mogelijk om meer shortcuts te plaatsen in het standbyscherm?
Kan ik bv "Search internet and my contents" verwijderen? Het staat er echt te niksen en neemt veel plaats in beslag.
Die horizonatle knop, boven de C-knop, kan je die niet configureren? Het menu dat je dan krijgt lijkt mij ook heel nutteloos :s
Is er een taakbeheer waar ik kan zien welke programma's nog draaien? Of zijn die automatisch afgesloten als je uit dat menu gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Hoi,

je kan door de menu toets even ingedrukt te houden zien welke applicatieser draaien, standaard zijn dit de muziekspeler en standby.

Je kan ook de snelkoppelingen configureren. Ga naar instrumenten, instellingen, algemeen,persoonlijk en dan standby. Daar kun je vanalles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het enige dat ik daar kan wijzigen zijn de 5 shortcuts in het scherm. Maar je hebt daaronder ook enkele shortcuts die volgens mij vast zijn: zoeken op het internet, calender items, nieuws en wlan scannen. Kan je daar niet enkele van wijzigen? Nieuws en internet wil ik eigenlijk verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
moest er reeds iemand in het bezit zijn van een N81 8GB voorzien van de NL taal, zou
hij dan zo vriendelijk willen zijn om de product code hier even te willen posten ?

Met dank bij voorbaat,
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:13:
Hallo,
moest er reeds iemand in het bezit zijn van een N81 8GB voorzien van de NL taal, zou
hij dan zo vriendelijk willen zijn om de product code hier even te willen posten ?

Met dank bij voorbaat,
Yves
waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die code staat op de sticker onder de batterij en bestaat uit 7 cijfers, bvb : 0557891

Mvg
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:07:
[...]

Die code staat op de sticker onder de batterij en bestaat uit 7 cijfers, bvb : 0557891

Mvg
Yves
ok de code is 0558418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Goededag...

FF een vraagje over TomTom... welke versie draai goed op de n81?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
tomtom 6 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:13:
Hallo,

Met dank bij voorbaat,
Yves
waarom heb je dat nodig, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:38:
[...]

waarom heb je dat nodig, als ik vragen mag? :)
Omdat ik een import versie heb vanuit Frankrijk en het NL daar niet op zit. Dus ik ga nu de code veranderen in het toestel, dan een firmware update en voila... dan heb ik ook NL :-)

Bedankt
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:50:
[...]

Omdat ik een import versie heb vanuit Frankrijk en het NL daar niet op zit. Dus ik ga nu de code veranderen in het toestel, dan een firmware update en voila... dan heb ik ook NL :-)

Bedankt
Yves
probleem echter is, dat je dat pas kan doen wanneer je software updater zegt dat er een nieuwe firmware is voor je n81. :(

ik heb wel de 2GB-versie, kan ik dan ook die productcode gebruiken? Maw, is de productcode van de 2GB en 8GB dezelfde? En als dat niet zo zou zijn, is het dan erg als ik dat toch gebruik?

[ Voor 17% gewijzigd door pina op 06-12-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:10:
[...]

probleem echter is, dat je dat pas kan doen wanneer je software updater zegt dat er een nieuwe firmware is voor je n81. :(

ik heb wel de 2GB-versie, kan ik dan ook die productcode gebruiken? Maw, is de productcode van de 2GB en 8GB dezelfde? En als dat niet zo zou zijn, is het dan erg als ik dat toch gebruik?
Wat betreft je eerste punt, daar heb je 100 % gelijk in, je moet nog altijd wachten op een nieuwe firmware.
Voor je andere vraag, de product code is niet hetzelfde, alsook de firmwares niet. Ik zou het niet riskeren om op een 8GB een FW versie van een 2GB te zetten, maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar ik denk dat je dan problemen zou kunnen krijgen (vb memory management e.d.)

Groetjes,
Yves
PS @ Pina: Zit jij ook niet op N81street ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
Er hoeft toch niet per se een nieuwe firmware versie te zijn. In de Nokia software updater heb ik de keuze om dezelfde firmware er opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:38:
[...]
PS @ Pina: Zit jij ook niet op N81street ? ;)
jup, dacht het al dat jij dat ook bent ;-) (heb je trouwens een pm gestuurd op n81street)

bij deze: Heeft iemand een Nederlandstalige N81 2GB en kan hij de de productcode even posten aub?

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 06-12-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
KeanoNL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:52:
Er hoeft toch niet per se een nieuwe firmware versie te zijn. In de Nokia software updater heb ik de keuze om dezelfde firmware er opnieuw op te zetten.
dat is vreemd, ik heb die optie niet. Welke verise van softwareupdater heb jij? Als ik wil updaten, geeft hij melding dat de firmware niet hoeft bijgewerkt te worden en het enige dat ik dan kan doen is afsluiten of opnieuw proberen detecteren...

Nog enkele zaken over de phone:
- ik vind het lastig dat als je profiel op stil staat, het mogelijk is om muziek te laten spelen door de speakers. Als je dan per ongeluk op 1 vd mediatoetsen drukt vooraan...

- die mediatoetsen lijken mij nutteloos. Het enige waarvoor het kan gebruikt worden, is de mediaplayer te besturen zonder dat de mediaplayer op de voorgrond staat. Maar ik druk soms per ongeluk op 1 van die toetsen tijdens het navigeren in de telefoon... Als de mediaplayer op de voorgrond staat, kan je die ook besturen met je navigatietoets.

- SIP werkt zeer goed. Ik heb nu een programma Fring. Dat combineert zowel msn, sip, skype en google talk. Je krijgt dan te zien wie online is, waarmee je dan kan bellen of chatten. Werkt naadloos en is freeware ;)

[ Voor 16% gewijzigd door pina op 06-12-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeanoNL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:52:
Ja ? Heb die keuze ook niet hoor.
Ik gebruik versie 1.4.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
ff een vraagje tussen door :9

had voor de n81 de n91 en als die op standbij modus stond zag je tijd en datum.. bij de n81 zie je nix meer.. heb al spaarstand uitgezet maar nee hoor geen tijd en datum in standby modus.. is dit normaal?

vind het wel makelijk als je ff wil kijken hoelaat het is.. nu moet ik telkens op een van de knoppen klikken wat voor tijd het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
je kan dat gewoon instellen bij uw instellingen hoor. Er bestaat ook wel een programma die een grote klok toont als screensaver.

Standaard zie je wel hoe laat het is, maar imo veel te klein. Vroeger was dat veel groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
pina schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:35:
je kan dat gewoon instellen bij uw instellingen hoor. Er bestaat ook wel een programma die een grote klok toont als screensaver.

Standaard zie je wel hoe laat het is, maar imo veel te klein. Vroeger was dat veel groter
nou heb alles afgelopen.. maar hij verdwijnt gewoon na max 90sec.. je kan dat niet uitzetten. heb jij wel altijd een datum en tijd in je beeld dan?

en nog wat ondekt.. heb iemand met een mbiel nummer en een thuis nummer.. ik bel hem naar zijn huis nummer.. kijk ik later bij gebelde nummers sta daar een gsm teken.. ik zo uhhuh ik heb toch naar zijn huis nummer gebeld.. ik kijken ja huis nummer.. wat je ook kiest hij laat altijd gsm teken zien.. buggie misschien.. of heb ik dat allleen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het beeld valt wel uit na een tijdje. Als je dan de tijd wil weten, moet je gewoon op een knop drukken om ze te zien, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
pina schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:10:
het beeld valt wel uit na een tijdje. Als je dan de tijd wil weten, moet je gewoon op een knop drukken om ze te zien, niet?
ja idd... ok jij heb het ook.. dan zal het wel goed zijn.. heb jij dat ook van die nummers die je bel.. je ziet altijd bij gebelde nummers dat gsm tekentje,tewel je naar een huis nummer bel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik ben nog steeds op zoek naar een NL-productcode voor de N81 2GB-versie. Heeft niemand die versie gekocht? Die code staat op de sticker onder de batterij en bestaat uit 7 cijfers, bv 0557891

* pina kijkt naar KeanoNL en Zenga13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wat krijgt deze telefoon hier toch weinig aandacht, eens vanmiddag in de stad kijken of dit hem wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
it0 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:58:
Wat krijgt deze telefoon hier toch weinig aandacht, eens vanmiddag in de stad kijken of dit hem wordt!
doen.. is echt een prachtig dingetje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Djambo schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:29:
[...]

doen.. is echt een prachtig dingetje :9
Dat denk ik ook, alleen belcompany had hem en dan moest ik er 260 voor 2 jaar +22,50 per per maand voor neerleggen. Grappenmakers... Dezelfde deal bij vodafone kost hij iet van 40 of zo... dan maar via internet bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
wille jullie eens een testje doen..

open contacten-opties -nieuw contact- bij voornaam gewoon TEST-mobiel gewoon 0622telefoon gewoon 00000-semafoon ook onzin... ok dan gereed.. bel nu met de 3 nieuwe nummers.. als je dat gedaan heb ga dan naar gebelde nummers.. of gewoon het groen tekentje op je foon.. en wat zie je dan??? alleen maar gsm tekens?? of echt het gsm teken het huisnummer teken en het semafoon teken?

bij mij zie ik altijd het gsm teken staan wat voor nemmer ik ook bel.. is zwaar irr vind ik omdat ik medere persoonen met verschilde nummers (huis-gsm enzo) heb.. is dus lastig... maar ok lig het alleen aan mijn foon of heb iedereen dit.. dus een buggie.

dus alle,willen jullie deze test ff doen...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
is een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
dus.... jij heb het ook als ik het goed raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Heb vandaag een echte in mijn handen gehad, en deze valt ook af.. die music buttons ga ik gewoon te vaak per ongeluk induwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik vind die music buttons ook maar lastig. Vooral omdat je in de musicplayer de keypad kan gebruiken om die te bedienen. Het enige verschil is, dat je met die musicbuttons in elk menu op play kan drukken, wat net het irritante is, dat je muziek plots begint te spelen zonder het de bedoeling is. Bovendien zijn ze te slecht gepositioneerd om blind de toetsenin te drukken.

Weet iemand dit probleempje:

als ik de gsm op silence heb staan en mijn muziekspeler speelt muziek af, dan hoor je dat via de luidsprekers. Is er geen logische mogelijkheid dat bij silence geen enkel geluid door die luidsprekers gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
[b][message=29230113,noline]

Weet iemand dit probleempje:

als ik de gsm op silence heb staan en mijn muziekspeler speelt muziek af, dan hoor je dat via de luidsprekers. Is er geen logische mogelijkheid dat bij silence geen enkel geluid door die luidsprekers gaan?
zal oo kwel een bug zijn dan he.. die gsm teken,wat jij heb (heb nog niet bij mijne gekeken) en als je spaarstand uit zet moet je altijd tijd en datum op je scherm zien al hij op screensaver over ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Djambo schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:44:
[...]

zal oo kwel een bug zijn dan he.. die gsm teken,wat jij heb (heb nog niet bij mijne gekeken) en als je spaarstand uit zet moet je altijd tijd en datum op je scherm zien al hij op screensaver over ga..
en nu nogmaals in het nederlands aub? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
pina schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:11:
[...]

en nu nogmaals in het nederlands aub? }:O
Nou nou pina is het zo slecht leesbaar dan????
ok moet toe geven dat ik snel heb getypt, maar dat het nou zo onduidelijk is :|

angela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
it0 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:59:
[...]

Dat denk ik ook, alleen belcompany had hem en dan moest ik er 260 voor 2 jaar +22,50 per per maand voor neerleggen. Grappenmakers... Dezelfde deal bij vodafone kost hij iet van 40 of zo... dan maar via internet bestellen...
Heb deze telefoon afgelopen zaterdag in de 8GB bij Belcompany gehaald en was daar uiteindelijk 60€ voor kwijt in combinatie met een vodafone abonnement van 27,50€ per maand. terwijl ik bij de vodafone voor de 2gb versie 69€ in combinatie met hetzelfde abonnement kwijt zou zijn (heb gebeld om te vragen welke versie het betrof aangezien dat niet duidelijk is op de website).

Toegegeven het was een aktie dat het toestel maar 90 € kost en kreeg ik naast die actie een vergoed bon van 25€ vanwege een of andere actie. waardoor ik rond de 60 € eindigde maar het blijft goedkoop.

Naast dat ben ik heel tevreden met deze telefoon. Toestel is snel, gemakkelijk en ook voldoet de camera voor mij. Tevens vindt ik de music buttons wel goed geplaatst en heb ik geen last van misklikken maar dat ligt echt aan hoe groot je handen zijn.

Vooral het scherm viel me op. Dat is namelijk heel erg goed, goed helder, mooie kleuren, en erg scherp beeld.

Ook is het geluid erg goed, zeker beter dan dat van een ipod.

enige minpunt vindt ik de tril functie. Die is voor mijn gevoel te zwak.

ook groot pluspunt is de pc software van nokia, deze werkt stukken beter dan de samsung software ( die ik ook ken) en is gebruikervriendelijker.

Daarnaast is de telefoon erg stevig, ik heb hem perongeluk midden in amsterdam op van die harde stoep steentjes laten vallen en er is niks aan te zien/horen/voelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik krijg morgen de N81 2gb binnen. Gekocht via 2call voor €79, i.c.m. een 2-jarig Vodafone 22,50 abonnement. Ben benieuwd..Al ben ik redelijk snel tevreden als het aankomt op GSM's, aangezien ik hiervoor zo'n 3 jaar een standaard Nokia van mijn vorige werkgever gebruikt heb (weet het type niet eens).

Toch maar 2gb erbij kopen, dan kan mijn nano voortaan thuisblijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
nieuwe firmware 11.0.045 is uit, ik vind maar geen changelog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
pina schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:11:
nieuwe firmware 11.0.045 is uit, ik vind maar geen changelog...
Changelist (by morpog):

- There is a new App called Online Share. There you can activate or edit settings for Flickr and Vox.
- There also seems to be an updated version of Realplayer.
- Navi wheel is ALOT better now. With release firmware 10.0.032 it was horrible to use. With 10.0.035 it was better to use but less responsive and still annoying sometimes. Now with 11.0.045 its back to its old responsive feeling, plus it adds alot of more control.
- Flash Lite is still at V2.0
- about 2-3mb less ram after fresh bootup, not sure how much because I can’t remember the size before flashing.
- Browser doesn’t seem to crash anymore when scrolling very fast through bookmarks.
- Realplayer still stutters from time to time when viewing Video Podcasts. CorePlayer does alot better job still.
- Music player sets volume back to its Volume before a Warning tone appeared. Before update it stayed at Profile set Volume of Warning tone, which was very annoying.
- Camera images seem to be a bit less noisy. But it’s still horrible at low light situations.
- Just had my first phone hang, I was on Gallery and listening to music. Music stopped, so I watched from my Computer display to my Mobile display and thought what’s going on? Tried to start music again but noting happened. Tried to navigate in gallery, nothing happened. Tried swithing to Taskmanager, but it hangs on switch from gallery to taskmanager. Sreensaver and Standbye seems to work still, but i cannot do anything. Even power off doesnt work. Needed to put out battery. My baby runs again. Will let you know if that happens more often.
- beside that one crash it seems to be rock stable

of dit

http://www.symbian-freak....topic.php?p=170875#170875

maar nog geen nl versie geloof ik.. updater vind nog niks bij mij..

[ Voor 3% gewijzigd door Djambo op 21-12-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
iemand nieuwe firmware 11.0.045 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 10:51
Hebben er meer mensen last van dat er wat speling op de slider zit in open toestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Nachtapotheker schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:52:
Hebben er meer mensen last van dat er wat speling op de slider zit in open toestand?
ja maar is heel weinig.. ik merk het wel als je met een smsje bezig ben. dan voel je de slider wat bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 10:51
Djambo schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:18:
[...]

ja maar is heel weinig.. ik merk het wel als je met een smsje bezig ben. dan voel je de slider wat bewegen
Dat heb ik ook ja, best wel irritant hopelijk wordt het niet erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook hoor, zal wel normaal zijn.
Echter vraag ik mij af of het in de toekomst mogelijk is de 2.0mp camera te vervangen door bijv. een 5.0mp camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel andere vraag: kun je de n81 ook gebruiken in gesloten toestand? Ik bedoel bellen en gamen terwijl de slider gewoon gesloten is? Dat lijkt me super. Ik hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:18:
Even een heel andere vraag: kun je de n81 ook gebruiken in gesloten toestand? Ik bedoel bellen en gamen terwijl de slider gewoon gesloten is? Dat lijkt me super. Ik hoor het graag van jullie.
ja dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zit ik ook met een probleem, 2 zelfs.

1. De camera in de eerste plaats, ik weet 100% zeker dat 2.0MP NIET klopt. ik heb de foto's vergeleken met fotos van hetzelfde met mijn Samsung E720 1,3MP camera. en je raad het al: De samsung is VEEL en VEEL betere kwaliteit.

Ook heb je de mogelijkheid bij de N81 om tussen 1 en 2 MP te kiezen.. als ik 1.0 kies zijn de foto's scherper als 2 megapixel.

2. De thema's .. Ik kan erop knallen wat ik wil. er kunnen niet meer als 27 thema's bij mij op.. ze worden anders gewoon door de telefoon willekeurig verwijdert zonder dit aan te geven. Meer mensen met dit probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:40:

1. De camera in de eerste plaats, ik weet 100% zeker dat 2.0MP NIET klopt. ik heb de foto's vergeleken met fotos van hetzelfde met mijn Samsung E720 1,3MP camera. en je raad het al: De samsung is VEEL en VEEL betere kwaliteit.

Ook heb je de mogelijkheid bij de N81 om tussen 1 en 2 MP te kiezen.. als ik 1.0 kies zijn de foto's scherper als 2 megapixel.

2. De thema's .. Ik kan erop knallen wat ik wil. er kunnen niet meer als 27 thema's bij mij op.. ze worden anders gewoon door de telefoon willekeurig verwijdert zonder dit aan te geven. Meer mensen met dit probleem ??
WTF moet je met 27 thema's? :/

Bedoel, nee.. Sorry.. Kan dit niet onderbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:24:
[...]

WTF moet je met 27 thema's? :/

Bedoel, nee.. Sorry.. Kan dit niet onderbouwen..
Het gaat daar niet om, gaat erom of dit een software matige fout is ja of nee =]
Net als dat ik soms geen sms'jes kan lezen. Dan staat er een vraagteken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:40:

Het aantal megapixel zegt NIKS over de kwaliteit van de foto's. Dat is een veel voorkomend misverstand bij mensen die zich niet een beetje verdiept hebben in camera's.

Het aantal megapixel geeft de resolutie aan. Dus eigenlijk gewoon uit hoeveel pixels een foto bestaat. Lengte x Breedte. (1600 x 1200 = 1,92 miljoen pixels = afgerond 2 miljoen pixels. Oftewel MegaPixels). Dus die 2MP klopt wel van je telefoon. De kwaliteit van de camera is gewoon stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peabz21 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:12:
[...]

Het aantal megapixel zegt NIKS over de kwaliteit van de foto's. Dat is een veel voorkomend misverstand bij mensen die zich niet een beetje verdiept hebben in camera's.

Het aantal megapixel geeft de resolutie aan. Dus eigenlijk gewoon uit hoeveel pixels een foto bestaat. Lengte x Breedte. (1600 x 1200 = 1,92 miljoen pixels = afgerond 2 miljoen pixels. Oftewel MegaPixels). Dus die 2MP klopt wel van je telefoon. De kwaliteit van de camera is gewoon stukken minder.
Dus een E720 van 2 jaar oud met 1,3MP heeft een betere kwaliteit als een nieuwe Nokia N81 8GB met 2.0 MP ? .. dan is Nokia niet goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:28:
[...]

Dus een E720 van 2 jaar oud met 1,3MP heeft een betere kwaliteit als een nieuwe Nokia N81 8GB met 2.0 MP ? .. dan is Nokia niet goed bezig.
niet altijd, je kan het niet zo eenduidig doortrekken hoor... Maar feit is wel dat een gsm-camera nooit even goed kan zijn dan een echte camera. Tenzij je natuurlijk een 5mp camera-phone vergelijkt met een 1mp webcam ;) Die mp is eigenlijk niks meer dan een serieuze marketingtruuk. Een hoge resolutie kan natuurlijk wel wat voordelen bieden, zo kan je bij een hoge resolutie zaken croppen zodat je een deel vd foto dan inzoomt, of kan je details beter zien e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:37
Ik heb de N81 8GB nu bijna twee weken in gebruik en wil er graag een korte review over geven. Ik zocht een telefoon die ik ook in de auto kon gebruiken voor navigatie en muziek en deze telefoon is hiervoor zeer geschikt.

Ten eerste vind ik het design erg mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik dacht eerst dat ie te zwaar zou zijn, maar hij voelt juist erg solide aan. Het scherm is echt super, mooiste wat ik tot nu toe heb gezien bij een telefoon. Het slidersysteem vind ik erg goed aanvoelen. Het is mijn eerste Symbian telefoon, maar ben er erg snel aan gewend geraakt en ben echt verrast door alle mogelijkheden. De accuduur vind ik acceptabel, bij intensief gebruik doe ik er toch ruim 2 dagen mee. Verder is de telefoon meestal snel in gebruik en vind ik PC Suite prettig werken. Wlan werkt erg goed hier in huis en op het werk, het browsen gaat verder ook best goed. Ik heb de N81 dus ook in de auto icm mijn Pioneer P55BT en kan zo ook naar muziek luisteren via de N81. Ik moet hierbij zeggen dat ik het geluid erg goed vind, beter dan mijn Archos 402. Het geluid van de telefoon zelf is ook erg goed trouwens. Verder heb ik Tomtom erop gezet en dit werkt perfect met een externe gps-muis.

Er zijn helaas wel wat minpuntjes te melden, ik vind het jammer dat hij niet oplaad via USB. Ook de camera is zoals gezegd niet geweldig, maar dat is voor mij niet echt belangrijk moet ik zeggen. En ik moet erg wennen aan het keypad vooral in vergelijking met mijn oude SE W810i. De muziektoesten heb ik persoonlijk geen problemen mee, vind ze eigenlijk wel handig. Wat ik wel erg irritant vind is dat hij erg langzaam is via USB, dat valt me erg tegen.

Al met al ben ik toch erg tevreden met deze prachtige telefoon, ik ben er eerlijk gezegd over verbaasd dat er zo weinig over geschreven wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
omdat deze telefoon in de schaduw zit van de N82. Ik ben zelf ook héél tevreden van de N81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Kan iemand vertellen of het mogelijk is om met deze telefoon films af te spelen? Volgens mij is het op de N95 mogelijk om via 3rd party software gewoon een 700 MB .avi beestand af te spelen (zonder te hoeven converteren). Kan de N81 dit ook en belangrijker: loopt dit helemaal soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister deze telefoon besteld bij het verlengen van mijn abbo, ben benieuwd naar het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb net de n81 binnen.

geweldig ding, maare... ik heb een probleem en weet niet of dit nou zo hoort of niet.
het gaat omde slider, als die opengeslide is, en als ik dan op de play/rewind/etc toetsjes druk
dan beweegt het bovenstuk, alsof er veel speling is.
dit komt erg gammel over.

ja ik weet dat samsung natuurlijk meester is met slide techniek,
maar dit kan toch niet?
is dit normaal? of zit het bij jullie wel allemaal stevig ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:37
Hansje22 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:52:
ik heb net de n81 binnen.

geweldig ding, maare... ik heb een probleem en weet niet of dit nou zo hoort of niet.
het gaat omde slider, als die opengeslide is, en als ik dan op de play/rewind/etc toetsjes druk
dan beweegt het bovenstuk, alsof er veel speling is.
dit komt erg gammel over.

ja ik weet dat samsung natuurlijk meester is met slide techniek,
maar dit kan toch niet?
is dit normaal? of zit het bij jullie wel allemaal stevig ?

alvast bedankt :)
Heb ik hier geen last van.
tbenschop2 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:54:
Kan iemand vertellen of het mogelijk is om met deze telefoon films af te spelen? Volgens mij is het op de N95 mogelijk om via 3rd party software gewoon een 700 MB .avi beestand af te spelen (zonder te hoeven converteren). Kan de N81 dit ook en belangrijker: loopt dit helemaal soepel?
Ja, dat kan. Ik heb Coreplayer geïnstalleerd en kan probleemloos films kijken, ook in landscapemode.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste