Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
thx voor de antwoorden, naja de slider zal wel zo horen dan, een beetje rammelig... tis natuurlijk geen samsung ;)

anyway... ik heb gisteren even de laatste firmware 11.0.045 erop gezet,
en foetsie... weg nederlandse taal!!
opzich niet zo'n ramp ofzo, engels is misschien nog handiger ook, echter baal ik er wel van
dat het woordenboek (T9) weg is voor de nederlandse taal.

weet iemand hoe deze er alsnog bij te zetten ? of is het wachten op een goede firmware nu die wel nederlands erbij heeft zitten?

thx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Hansje22 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:08:
thx voor de antwoorden, naja de slider zal wel zo horen dan, een beetje rammelig... tis natuurlijk geen samsung ;)

anyway... ik heb gisteren even de laatste firmware 11.0.045 erop gezet,
en foetsie... weg nederlandse taal!!
opzich niet zo'n ramp ofzo, engels is misschien nog handiger ook, echter baal ik er wel van
dat het woordenboek (T9) weg is voor de nederlandse taal.

weet iemand hoe deze er alsnog bij te zetten ? of is het wachten op een goede firmware nu die wel nederlands erbij heeft zitten?

thx alvast :)
Hmm vreemd, ik heb gister ook die firmware erop gezet via de Nokia Software Updater en ik heb wel gewoon nederlands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:06
dbzokphp schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:07:
[...]

Hmm vreemd, ik heb gister ook die firmware erop gezet via de Nokia Software Updater en ik heb wel gewoon nederlands..
Raar ik kijk net bij de Nokia Software Updater en ik geen update beschikbaar. ik heb de huidige versie zeg ie? 10.0.053 dus :?
Ik heb dus gewoon een NL model.. hoe kan dat dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Djambo schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:19:
[...]

Raar ik kijk net bij de Nokia Software Updater en ik geen update beschikbaar. ik heb de huidige versie zeg ie? 10.0.053 dus :?
Hmm dat is wel vreemd ja, want ik heb ook gewoon nederlands toestel met nu de nieuwste firmware in het nederlands..

Verder heb ik nog een paar vragen:
- Hoe kan ik de flitser constant aan laten als ik bijvoorbeeld in het donker dat lichtje wil gebruiken, of is dat niet mogelijk?
- Hoe kan ik tijdens het bellen de huidige gesprekduur zien?
- Als ik een sms krijg tril ie 1 keer, is het niet mogelijk dat ie elke 2 minuten ofzo opnieuw gaat totdat ie gelezen is zoals bij samsung toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ATM SE W850i en ben van plan het te vervangen met n81.

Mijn vraag is dan. kan ik Gratis op Internet via WIFI verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:34:
Ik heb ATM SE W850i en ben van plan het te vervangen met n81.

Mijn vraag is dan. kan ik Gratis op Internet via WIFI verbinding?
Als je niks betaalt voor je de internet verbinding waar je access-point aan hangt dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Djambo schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat het dan een branded toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11:37
dbzokphp schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Hmm dat is wel vreemd ja, want ik heb ook gewoon nederlands toestel met nu de nieuwste firmware in het nederlands..

Verder heb ik nog een paar vragen:
- Hoe kan ik de flitser constant aan laten als ik bijvoorbeeld in het donker dat lichtje wil gebruiken, of is dat niet mogelijk?
- Hoe kan ik tijdens het bellen de huidige gesprekduur zien?
- Als ik een sms krijg tril ie 1 keer, is het niet mogelijk dat ie elke 2 minuten ofzo opnieuw gaat totdat ie gelezen is zoals bij samsung toestellen?
Voor de flitser bestaat er een programma dat ik ook gebruik op mijn N73, een S60 v3 toestel dus. Maar ik weet niet op welke versie van Symbian de N81 draait anders kan je dus S60SpotOn gebruiken of NTorch Lite.
Voor de gespreksduur kan je ergens instellen. Bij mijn N73 kan dat bij de Oproepinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Het zal wel een stomme vraag zijn hoor... Maar waar zit in godsnaam dat navi wiel?

Er wordt melding van gemaakt op pag 15 van de gebruikershandleiding, onder het kopje navi bladertoets. Ik heb het 'wiel' aangezet, maar er veranderdt niets, en fysiek zie ik nergens een wieltje op de n81 8Gb.

Verder een erg mooi toestel!! Ben er erg blij mee.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:37
Upbeat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Mijn toestel is niet branded en ik kan ook nog steeds niet updaten, erg vreemd.
BiG_G schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:55:
Het zal wel een stomme vraag zijn hoor... Maar waar zit in godsnaam dat navi wiel?

Er wordt melding van gemaakt op pag 15 van de gebruikershandleiding, onder het kopje navi bladertoets. Ik heb het 'wiel' aangezet, maar er veranderdt niets, en fysiek zie ik nergens een wieltje op de n81 8Gb.
Het Navi wheel gebruik je door lichtjes de D-pad aan te raken en rondjes te maken. Dit werkt trouwens alleen in de gallery en de muziekspeler.

[ Voor 5% gewijzigd door ®Otto op 09-01-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Ow...

Thx, iig!!

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Upbeat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Ik heb gewoon me abo verlengd.. is bij belcompany gedaan.. die hadden de n81 8gb als eerst...
Neem aan dat het geen branded is..
wat kan het zijn dat hij niet update dan?
heb de nieuweste updater geinstaleerd.. firewall laat ook toegang tot i net,dus dat is het ook niet..
Nou ja afwachten maar zeker...

Bij wie is het gelukt om up te daten met deze versie

V 10.0.053
21-09-07
RM-179
Nokia N81 (99.01)

bij iedereen die hier de gegeven liet zien stond dit als laaste

Nokia N81 (82.01)

Heb even lopen zoeken en het zou met de product code te maken kunnen hebben..
zouden jullie eens kunnen kijken welke jullie hebben..

ik heb 0558418

[ Voor 10% gewijzigd door Djambo op 09-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Djambo schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:33:
[...]

Ik heb gewoon me abo verlengd.. is bij belcompany gedaan.. die hadden de n81 8gb als eerst...
Neem aan dat het geen branded is..
wat kan het zijn dat hij niet update dan?
heb de nieuweste updater geinstaleerd.. firewall laat ook toegang tot i net,dus dat is het ook niet..
Nou ja afwachten maar zeker...

Bij wie is het gelukt om up te daten met deze versie

V 10.0.053
21-09-07
RM-179
Nokia N81 (99.01)

bij iedereen die hier de gegeven liet zien stond dit als laaste

Nokia N81 (82.01)

Heb even lopen zoeken en het zou met de product code te maken kunnen hebben..
zouden jullie eens kunnen kijken welke jullie hebben..

ik heb 0558418
ja hebt de 8gb versie.. heb ergens gelezen dat deze firmware alleen nog maar beschikbaar is voor de 2 gb versie die ik dus ook heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag de N81 8 GB ontvangen. Had hem besteld via internet. Helaas is de firmware in het Engels. Is er een mogelijkheid om dit in het Nederlands te krijgen? Zo niet, dan denk ik dat ik hem terug stuur. Heb gelukkig 7 dagen bedenktijd.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat ik nou nergens kan vinden, is of de telefoon wel of niet of niet micro-SDHC pakt of gewoon micro SD.. Of maakt dit niets uit? Ik wil er namelijk 4 GB inzetten, en die kan ik niet vinden in gewone microSD.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Heb hem eindelijk, ben er erg blij MAAR
ik blijf in allerlei applicaties per ongeluk tegen de multimedia knoppen aandrukken, met als gevolg dat de muziek meteen staat te bleren, kan je daar iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Kan iemand me vertellen waarom ik geen beeld (alleen geluid) krijg wanneer ik een realplayer (rmvb)bestand afspeel. Moet ik misschien codecs installeren zo ja hoe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb sinds vrijdag n81 :9~

ik maak gebruik van wifi en kijk af entoe films via youtube. een vriend zegt dat video streamen geld kost en dat ik over me datalimiet ga. klopt dit? ik dacht dat je onbeperkt kon internetten via WIFI en dat er geen datalimiet was. ik heb vodafone abo en wil niet dat ik over paar weken enorm veel moet betalen omdat ik zo vaak zit te internetten op me mobiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

@viciCF Je moet coreplayer instaleren, die kan meer formaten af en speelt gewoon full res divx af.

@fatihbektas, Als je online gaat kan je instellen dat hij via een vast toegangspunt kan gaan of dat hij dit elke keer vraag.
Bij mij staat het op het laatste.
Als toegangspunt heb je 2 opties
1) je Mobiele provider bv vodafone
2) internet via Wi-Fi via Easy Wlan, je ziet dan de naam van je accesspoint bv 'linksys'

Voor 2 betaal je doorgaans geen extra kosten, tenzij je een abbo met datalimieten hebt.
Voor 1 bestaat er wel een datalimiet, maar als je een internet blox(bundel) pakt ben je meestal wel relatief goedkoop af.

[ Voor 5% gewijzigd door it0 op 14-01-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ito dankjewel

dan moet ik maar ff achterkomen of mijn vodafone abbo datalimiet heeft :x

*edit 1

* ik heb eigenlijk helemaal geen abbo voor internet van vodafone

*edit 2

< is helemaal in de war

[ Voor 226% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks it0, ik probeer het te installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bedankt voor je link, heb jij ook navigatiesoftware op je mobiel geinstalleerd? Zo ja welke?

Alvast bedankt,
Chief
it0 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:13:
@viciCF Je moet coreplayer instaleren, die kan meer formaten af en speelt gewoon full res divx af.

@fatihbektas, Als je online gaat kan je instellen dat hij via een vast toegangspunt kan gaan of dat hij dit elke keer vraag.
Bij mij staat het op het laatste.
Als toegangspunt heb je 2 opties
1) je Mobiele provider bv vodafone
2) internet via Wi-Fi via Easy Wlan, je ziet dan de naam van je accesspoint bv 'linksys'

Voor 2 betaal je doorgaans geen extra kosten, tenzij je een abbo met datalimieten hebt.
Voor 1 bestaat er wel een datalimiet, maar als je een internet blox(bundel) pakt ben je meestal wel relatief goedkoop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:23:
Hoi,

Bedankt voor je link, heb jij ook navigatiesoftware op je mobiel geinstalleerd? Zo ja welke?
Ik ben eigenlijk best wel tevreden over die nokia maps, gratis maar dat is op download basis.
Heb net bij mijn collega route66 gezien, kan je wat makkelijker addressen zoeken en natuurlijk niet downloaden..

@fatihbektas

Als je internet via een toegangspunt zoals Vodafone GPRS of Vodafone live en niet een internet BLOX hebt dan betaal je je helemaal scheel, op je my vodafone pagina kan je je data verbruik zien.
Bel anders eens met vodafone.

Doorgaans gebruik je het wi-fi gedeelte thuis of met geluk een open access point en het vodafone gedeelte als je buiten de deur/in de auto/trein bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net Coreplayer geinstalleerd en kan nog steeds geen realplayer afspelen alleen geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:33:
ik heb net Coreplayer geinstalleerd en kan nog steeds geen realplayer afspelen alleen geluid...
Je bent een beetje onduidelijk.

Welke content probeer je af te spelen? stream of file, en welk formaat ? rts, avi, mp4,etc?
Hoe probeer je het af te spelen, via de realplayer of via coreplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:08:
[...]

Je bent een beetje onduidelijk.

Welke content probeer je af te spelen? stream of file, en welk formaat ? rts, avi, mp4,etc?
Hoe probeer je het af te spelen, via de realplayer of via coreplayer?
File in rmvb-formaat (realplayer). Via realplayer kreeg ik de melding ‘Kan geluid of videoclip niet afspelen. Er wordt nu een gedeelte afgespeeld’.

Via coreplayer kan ik geen rmvb afspelen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:20:
[...]

File in rmvb-formaat (realplayer). Via realplayer kreeg ik de melding ‘Kan geluid of videoclip niet afspelen. Er wordt nu een gedeelte afgespeeld’.

Via coreplayer kan ik geen rmvb afspelen.

Thanks.
Het korte antwoord is dat de nokia's geen van alle dit formaat kunnen afspelen, dus je kan het beste eerst converteren, voor het lang antwoord zie google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je moet converteren.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de micro-SDHC (dus de high capacity SD kaarten) in de 2gb versie van de n81 kan doen? er zit nl een slot in, waar een microSD inzit, neem ik aan, maar vraag mij af of je deze kan verwisselen voor bovengenoemde SDHC kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@koenbvo:

het exacte antwoord heb ik nog niet, maar hier is te lezen dat er meer dan 4 GB in moet passen (dus SDHC??)
Zelf heb ik toch maar besloten te gaan voor de N81 8GB. Deze heeft een mooiere kleur, dan de blauwe versie, die bij gsmweb te krijgen is.

Ik ga nog even verder zoeken bij andere telco's, maar waarschijnlijk wordt de onderstaande aanbieding de mijne:

N81 8GB, T-Mobile relax 150 + PIT (1 Jaar). Toestel kost dan nog 104 euro :)
Met hetzelfde abonnement, alleen 2 jaar, is het toestel gratis.

voor een jaartje bellen + 'internet' + toestel ben ik dan kwijt: 12*19.5 + 12*9.5 + 104 = 452 euro.
het toestel zonder abo los in de PW is op z'n goedkoopst: 433 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 15-01-2008 14:30 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjaak_afhaak: dank voor de snelle reactie.
ik vond de kleur van de 8gb niet zo mooi en uiteindelijk vind ik em nog vrij duur tov de 2gb. krijg overigens zelf wel de grijze niet de blauwe, gratis bij vodafone 2jr verlenging. beetje aandringen helpt bij vodafone altijd goed :D
ga het anders nog wel ff bij nokia checken, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik daar een snel en genoegdoenend antwoord krijg...
dank iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

sjaak: ik heb hem ook los gekocht verreweg de beste optie.

bij typhone kost hij 420, uiteindelijk heb ik hem bij LVA telecom gehaald voor 425, omdat dat bij mij in de buurt is. Bij belcompany moest ik 600 neerliggen...

Hebben er trouwens meer mensen last van dat je binnen ngage of java apps je volume niet kan regelen?
Ik heb er net een case voor laten aanmaken.

Ik heb trouwens een Nokia N81-1 (RM-179) wat staat voor een internationaal model en daar was geen recentere firmware voor als 10.0.058.
Deze info zie je als je de code '*#0000#' invoert.

[ Voor 43% gewijzigd door it0 op 15-01-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

it0 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:38:
sjaak: ik heb hem ook los gekocht verreweg de beste optie.

bij typhone kost hij 420, uiteindelijk heb ik hem bij LVA telecom gehaald voor 425, omdat dat bij mij in de buurt is. Bij belcompany moest ik 600 neerliggen...
Hoezo ook los :? ik ben van plan het beestje in één deal te kopen. Als ik de totaalprijs van één jaar bellen + internet + toestel ga vergelijken met het losse toestel, dan krijg ik dat jaar bellen en internet wel heel goedkoop (452-420 = 32 euro = geen geld) :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een Nokia N81 (2gb, vodafone branded). Alleen als ik een toepassing start waar geluid bij zit hoor ik geen geluid. Het geluid staat wel aan want ik kan wel gewoon muziek luisteren als ik zo'n toepassing start.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb bij toepassing beheer gekeken maar kan daar niet echt een instelling vinden. Wel multimedia maar die staat op altijd vragen maar heb daar nog nooit een melding van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:58:
Ik heb sinds gister een Nokia N81 (2gb, vodafone branded). Alleen als ik een toepassing start waar geluid bij zit hoor ik geen geluid. Het geluid staat wel aan want ik kan wel gewoon muziek luisteren als ik zo'n toepassing start.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb bij toepassing beheer gekeken maar kan daar niet echt een instelling vinden. Wel multimedia maar die staat op altijd vragen maar heb daar nog nooit een melding van gezien.
Het geluid doet het pas als je de waarschuwingstonen aanzet, die vind je bij instellingen, persoonlijk en dan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bedankt. Was hier zelf ook al achter gekomen... Wel beetje rare naam voor die instelling maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Hoe bevalt de muziek speler van deze telefooon??

Is deze even goed of beter als de SE W800i...?? :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb gisteren mijn N81 ontvangen.
Tot nu toe onder de indruk, had eerst een HTC S710.
Maar 1 ding lukt me niet: als ik een e mail ontvang ( via Seven pushmail ) hoor ik wel een geluidje maar kan nergens op het scherm zien dat ik een email ontvangen heb.
Hoe kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Johantjuuh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:10:
Hoe bevalt de muziek speler van deze telefooon??

Is deze even goed of beter als de SE W800i...?? :)
Heb zelf hiervoor een W810i gehad, maar ik vind de muziekspeler van de N81 nog wat beter, vooral het geluid verbaas ik me nog steeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je bij een inkomende mail ook een visuele waarschuwing op je homescreen kunt instellen? Ik gebruik het programma Seven om mijn Gmail op te halen. Werkt op zich heel goed.
Bij mijn oude Windows Mobile HTC kon je zien: sms: 1 email:2. Dat was toch wel erg handig. Dit is mijn eerste Nokia ever, dus misschien is het echt heel simpel!!!!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu eindelijk een paar dagen in bezit (n81 8gig)
Valt allemaal helemaal niet tegen.
Internet via wlan lekker snel en bellen is super.
Muziek helemaal oke en ook de mogenlijkheden met video zijn geweldig.
Wel wat minpuntjes helaas misschien dat iemand daar een oplossing voor weet.
1-syncronyseren via mijn parrot carkit wil voor geen meter
2-lukt me niet om youtube af te spelen via me telefoon
Heeft iemand al een van deze twee aan de praat gekregen ???
Verder een geweldig toestel waar je nog iedere dag wat nieuws aan ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:41:
1-syncronyseren via mijn parrot carkit wil voor geen meter
2-lukt me niet om youtube af te spelen via me telefoon
1) ik heb geen parrot
2) ik gebruik de applicatie emtube hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:40:
[...]

1) ik heb geen parrot
2) ik gebruik de applicatie emtube hiervoor
Thanx in ieder geval een probleem opgelost :-p
emtube werkt geweldig thanx.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook even een vraagje ,

ik heb software :
V 10.0.35
15-10-07
RM-223
© Nokia N81 (63.02)

is een vodafone toestel ,
waar kan ik hem updaten ?
eerste nokia , dus snap t menu nog nie allemaal zo best ,

Welkom op GoT :)

Hier verwachten we dat je zelf een-en-ander probeert voordat je gaat posten. Als je dan gaat posten, vermeldt dan zaken zoals wat je al hebt geprobeerd en waar je naar hebt gezocht. Zodoende weten anderen wat je hebt geprobeerd en wordt voorkomen dat het wiel twee keer wordt uitgevonden.

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 21-01-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zeg ik ;)
ik ken t nokia menu niet :(
heb dus wel gezocht ,
mn touch is momenteel toch nog ff makkelijker in dingen vinden ( met een zoek functie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je zegt niets; het enige wat je zegt is dat je het menu niet snapt. Daar haal ik verder niet zo gek veel informatie uit. :S

Heb je al in de handleiding gekeken? Wat wil je precies updaten? Waar heb je naar gezocht?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien ik versie 10.0.35 heb , zou ik hem willen updaten naar 10.0.53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je Nokia PCsuite installeert, dan zou daar een software-updater bij moeten zitten. Het kan zijn dat je je productcode moet verandereen voordat er een update wordt gevonden, maar de manier waarop je dat doet willen we niet bespreken op GoT.

Kortom installeer Nokia PCsuiite en start de software-updater. Adhv dat resultaat kan je verder zoeken naar bv het wijzigen van je productcode.

Overigens is dit de manier waarop het met een N95 werkt. Ik neem aan dat het met een N81 niet anders is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 05:29:
aangezien ik versie 10.0.35 heb , zou ik hem willen updaten naar 10.0.53
Jij hebt een Nokia N81-3 volgens de gegevens die je geeft d.w.z. dat 10.0.35 de laatste FW voor die telefoon is.

voor de N81-1 is het 10.0.58
voor de N81-2 is het geloof ik 11.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje..

Hoe zit het met de batterijtijd van deze mooie telefoon?

Ik heb nu een E65 en die vind ik helemaal niets. Deze wil ik gaan inruilen voor een N95, N81 of E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:35:
Vraagje..

Hoe zit het met de batterijtijd van deze mooie telefoon?

Ik heb nu een E65 en die vind ik helemaal niets. Deze wil ik gaan inruilen voor een N95, N81 of E51.
Ik zit rond de 2 dagen, maar dat is wel inclusief
opstaan met internet radio
elke dag 100mb downloaden van podcasts
2uur lang muziek/podcast luisteren
en nog wat rss feeds/browsen
beetje gamen
en af en toe bellen/sms'en.

Ik denk dat als ik van de wifi af blijf hij het wel wat langer trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe werken de toetsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Door er op te drukken :+

Anyway er zijn 6 soorten toetsen

keypad: goede feedback, voldoende plaats, geen probleem
ring in cursor mode: voelt erg degelijk aan, duidelijke click, gemaakt om mee te gamen(=abuse)
ring in ring mode: even wennen, werkt prettig
gaming toetsen: goede response, mis de click van van de ring
multimedia toetsen: plaatsing is rond de ring, wat ik niet ideaal vind, af en toe raak ik de play toets waarop de muziek meteen begint te spelen. Aan de andere kant wel altijd toegang tot de muziek
volume/power/lock/camera: degelijk, aleen de camera toets vind ik wat klein.

Hoe dan ook ik ben tevreden over de toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de uitgebreide toetsen-review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik voor deze telefoon ga, aangezien ik de N95 8 gb erg duur vind en deze ongeveer dezelfde specs heeft (tenminste, wat ik daarvan gebruik ;)).

misschien even stomme vraag, maar zit op dit toestel ook 2 jaar garantie? Dat had ik bij mijn laatste 2 nokia's wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:22:
Ik denk dat ik voor deze telefoon ga, aangezien ik de N95 8 gb erg duur vind en deze ongeveer dezelfde specs heeft (tenminste, wat ik daarvan gebruik ;)).

misschien even stomme vraag, maar zit op dit toestel ook 2 jaar garantie? Dat had ik bij mijn laatste 2 nokia's wel namelijk.
De n95 heeft 2 opties meer, accelerator sensors en een gps.
Ik moet zeggen dat die accelerator sensor wel al een boel geinig apps heeft opgeleverd, maar het is niet echt een major selling point.
Wat me persoonlijk tegenstaat van de n95 is het formaat en design.

Ik kreeg 2 jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
En de N95 heeft een redelijke camera, terwijl die van de N81 wel echt bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon koop ik niet echt voor de camera. Daar gebruik ik mijn eigen digitale camera gewoon voor. Dat maakt me dus niet zoveel uit :)

Ik las op internet veel verschil in de reviews. Veel goede, maar toch ook een aantal slechte (die telkens herhaald worden, waardoor het er veel lijken).

Ook veel gezeur over de toetsjes dat deze te dicht op elkaar staan. Dit is toch gewoon een kwestie van gewenning, of blijf je hier last van houden?

Veel gezeur ook over de behuizing, dat dit plastic aanvoelt. Maar ja, zijn zo'n beetje alle telefoons niet van plastic?!

Vanmiddag ga ik de N81 bekijken en als t mij bevalt, neem ik 'm lekker mee. Hij zal vast beter zijn dan de E65 :).

Mocht het niets zijn, kies ik voor de N73, daar ik de N95 8 gb toch te duur vind en de E51 niet helemaal mijn smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
mensen met een 8gb versie..

Heb net de update gedaan naar versie v 11.0.045.. die is ook net beschikbaar trouwens.
Ik hoopte eigelijk dat het probleem met het gsm icoontje opgelost zou zijn,maar helaas niet dus..
Dus vraag ik aan de mensen met de 8gb versie of hun hier ook last van hebben?

Zal ff zeggen wat voor klein irritant probleem ik heb..
Als ik een nummmer bel,maak niet uit welk nummer,dus huis nummer,of semafoon enzo, maar ik zie altijd het gsm icoontje bij geblede nummers staan.. en als ik gebled wordt zie ik ook altijd het gsm icoontje...
Ik vind dit irritant.. zeker als je mensen in je adres boek heb staan met medere nummmers(gsm.thuis.werk enzo)
Dus hebben de mensen met de 8gb versie hier ook last van?
lijk me nou niet een groot probleem voor nokia om te op te lossen.. maar omdat het niet opgelost is in de v 11.0.045 versie ga ik twijfelen of het niet aan mjn foon lig..
en nee ik heb alles netje ingevuld huisnummer bij huisnummer enzo bij mijn contacten,dusdat is het niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Djambo op 24-01-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Djambo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:07:
Zal ff zeggen wat voor klein irritant probleem ik heb..
Als ik een nummmer bel,maak niet uit welk nummer,dus huis nummer,of semafoon enzo, maar ik zie altijd het gsm icoontje bij geblede nummers staan.. en als ik gebled wordt zie ik ook altijd het gsm icoontje...
Ik vind dit irritant.. zeker als je mensen in je adres boek heb staan met medere nummmers(gsm.thuis.werk enzo)
Dus hebben de mensen met de 8gb versie hier ook last van?
Ik heb hier geen last van , bij mobiel nummer gsm icoon en bij vast nummer huistelefoon icoon.

Heb het met 2x vast en 2x mobiel geprobeerd, maak niet uit of het met +316 of gewoon 06 begint..Maar het staat al in mijn adresboek goed..
Is dat bij jouw ook?

Een vraag over de firmware, ben je dan je geinstallerede apps, gsm, contacten en zo kwijt?

Lost een backup/restore dat op?
Wat zijn de verschillen tussen die 2 revisies?
overigens geeft de nokia site voor mijn toestel geen nieuwe versies weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
it0 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Ik heb hier geen last van , bij mobiel nummer gsm icoon en bij vast nummer huistelefoon icoon.

Heb het met 2x vast en 2x mobiel geprobeerd, maak niet uit of het met +316 of gewoon 06 begint..Maar het staat al in mijn adresboek goed..
Is dat bij jouw ook?

Een vraag over de firmware, ben je dan je geinstallerede apps, gsm, contacten en zo kwijt?

Raar dat ik dat nou weer heb :( wat kan het zijn denk je.. is dat een sorfwear fout,of zit er iets niet goed in me tel?

Dat updaten ga heel makelijk,ik heb wel een back up gamaakt,maar dat was helemaal niet nodig..
Na updaten stond er alles er nog netjes op,instellingen,alles dus :P
Backup terug zetten was niet nodig.. had al een keer iets gelezen dat je bij de n81 geen backup meer nodig had..

Huh ik merk geen vershil met de vorige versie.. ook maar dan ook helemaal niks,, wel is er bij menu,toepass,online delen map bij gekomen met flickr en vox :/ wat hier nu de bedoeling van is weet ik niet maar goed..

Nou ik zal weer moeten wachten tot de volgende update voor mijn probleem.. als die er ooit komt. heb er een zwaar hoofd in maar goed we wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N81 SD-versie gekocht en ik ben er ontzettend blij mee!

Ik was erg bang dat de toetsen tegen zouden vallen, maar ze zijn enorm handig! Ook valt er prima mee blind te smsen in tegenstelling wat er op internetrecensies wordt genoemd over de toetsen.

Supertelefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb Nokia toch maar even een mailtje gestuurd wat betreft de maximale grootte van het microSD kaartje dat de telefoon zou kunnen ondersteunen. Dit is het antwoord:
Geachte heer,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Het max volume dat Nokia ondersteund is 4 GB , echter is het zo dat sommige kaarten met hoger volume werken met het toetsel maar dan kan u slechts 4Gb van de 8Gb gebruiken (neem in acht dat de max volume gerelateerd is met softwareupdate voor de telefoons), spijtig genoeg is het ook zo dat sommige 8Gb kaarten totaal niet werken. Maw de 4Gb kaarten zou geen enkel probleem mogen veroorzaken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nou, Nokia is met een 'kleine' update uitgekomen :X
Changes/improvements made from MCU SW v 10.0.035 to v 11.0.045:

- Bluetooth:
- CK-25W and CarMenu application not working properly when repeatedly leaving and entering range
- Volume is muted during call setup with Bluetooth headset BH-903
- BT Connectivity problems with Acura/MDX bluetooth freelink Car Kit
- Phone stops responding to AT-commands when multiple BT audio profiles are used
- Acception query for BH-900 showed twice after headset and phone restart-up
- Problems closing BT connection with Plantronics 340 BT Handsfree.
- Browser:
- Browser generates invalid file names when saving files with invalid characters.
- On going download files from Browser can be seen in Music Shop
- Web feeds will be updated every 2 minutes
- Zoom function causes the browser to crash
- Unable to reply to emails in browser
- Browsing a long time crashes the browser.
- amazon.com login doesn't work
- Browser does not erase user login information after initial use of Gmail
- localhost http://127.0.0.1 or http://localhost is not working when using racoon server
- Crash is generated while browsing CNN money
- Browser plugin does not implement memory collection on an out-of-memory condition
- Browser auto exit when browsing to http://www.detik.com
- Browser go back in history when leaving input field
- Camera:
- Cannot start camera for sending MMS from active call options if camera is not used before.
- Restoring factory settings results in inconsistency in some dynamic settings
- Sometimes camera restarts after sending an MMS from active call options
- Camera gets confused when video recording is ended by leaving camera in background
- Image not taken using selftimer with headset connected and music player active
- Clock:
- Changed Daylight Saying hours for New Zealand
- Contacts:
- Bluetooth phone book download via FTP, unnecessary ‘QUOTED-
PRINTABLE’ in the vCard
- Download
- Arabic: There is no item highlighted when you enter some folders in Download Application.
- DRM:
- DRM Images cause "Phone start-up failed. Contact the retailer."
- FlashLite:
- Browser was closed when incoming call interrupts the flash animation with sounds.
- The flash cannot return to the previous view by prompt: "Unable to find file 'xxxx' "
- Crash detected when trying to connect network
- Close after exiting www.5fad.com from Browser
- Gallery:
- Changing sound for video does not work when ID3 meta information is included in MP3 file
- Gallery hangs up after pressing end key when zooming big image.
- Scrolling in tile view is slow with big cache sizes
- The main view of Gallery is messed after setting wallpaper.
- Tile view not correctly updated, when opening Gallery after capturing new images
- Softkey labels are flashing during video playback after charger is plugged in
- Tile view title empty after upnp video playback
- GIF animation during a slideshow jams
- Realplayer video cannot resume after phone call
- Volume indicator is not displayed on startup of the slideshow when the Zoom and pan setting is off.
- Ken burns slide show crashes phone if VoIP call is active in background
- Thumbnail in Last captured entry is not updated after capturing image and then formatting E disc.
- Pressing navi selection key (volume keys) when slideshow with music paused does not display softkeys
- Rotate image in Print basket doesn't work
- Copy items with same name from MMC/Mass storage to phone memory gets thumbnails messed up
- Can Not Copy, Cut, Or Paste Desired Text in Online Album
- The downloaded video episodes can NOT be displayed completely in 'Media Gallery'
- Urdu: Standby mode, there are truncations in the pop-up text box when highlight some shortcut icons.
- Chinese PRC: The translation of the words 'SIM message centre' is wrong.
- Arabic, Urdu, Farsi: The battery indicator overlaps in Camera image mode and Video mode.
- German: noun "Listen"[lists] must be written with capital letters
- Taiwan Chinese: Wrong translation of the Help title: Service for your device
- Chinese: A question mark is placed in the beginning of the row.
- Arabic: Wrong translation for the options of the search menu
- Arabic: The word ‘Try’ has been translated by the daily spoken language and Grammar mistake in the Photos search
- Indonesian: Landmarks translated inconsistently.
- English: Unnecessary truncation in Games tile
- Arabic: Grammar mistake of 'No images or videos' in Videos.
- Norwegian: Podcasting is incorrectly localized
- Thai: N-Gage: All the 'games' spell incorrectly in the illustration.
- Danish: Suggestion to change the Danish word "Intet / ingen" in settings view
- Icelandic: Music Player - Wrong / Missing punctuation in Audio settings
- Serbian: Camera - Label right of the slider in a wrong gender form
- Czech: Music player - Word "Podcast" is not translated properly in "Music player" application
- All languages: The note 'Saved to Gallery' is displayed instead of 'Saved' after saving a midi file from embedded Now Playing view.
- Arabic: Song names in a play list in Arabic language are not aligned to any direction
- Indonesian: Maps: the word 'found' has a wrong spelling in Indonesian.
- Icelandic: Home Media: List of available external devices isn't shown.
- Thai: Workdays incorrect in Thai language pack
- APAC English: GPS data: The main titles are inconsistent.
- Arabic: The Music Soft Key is not Localised right
- Arabic: grammatical error in active idle view of the calendar
- Pilipino: Two different translations for Profiles visible to the user
- Urdu: Switch: The text in 'Switch' is not Urdu.
- Arabic: Gizmo - English and Arabic text layout problem in the "About Gizmo"
- All Languages: GIZMO - Unlocalised GIZMO Dislaimer content
- Portuguese: Gizmo - Wrong form used for On and Off suboptions under Settings > Allow GPRS, Auto-accept invitations, Publish call status and Roaming notice
- Ukrainian: Gizmo - Incorrect translation of the query "This application can use WLAN and GPRS. Allow GPRS usage?"
- Icelandic: Gizmo - Too informal spelling in ICE Gizmo "Connecting, please wait"
- Tagalog: Gizmo -Unlocalised "ON" and "OFF"
- Italian: Gizmo - Wrong translation of "Go Offline"
- Urdu: Gizmo - Spelling mistake in the translation of string "Unable to initiate call"
- French: Gizmo - Unclear translation of "Activate call divert"
- Swedish: Gizmo - Wrong translation of 'IM' in Options menu
- Croatian: - Gizmo - Option "Contacts" appears in singular
- Hungarian: Gizmo - Hungarian spelling mistake in the pop up note
- Portuguese: Gizmo - Wrong translation of Renew invitation to %U?
- Portuguese: Gizmo – Wrong translation in Disclaimer
- Slovak: Gizmo - Wrong translation of 'Open network'
- Location Services:
- Sending landmark over Bluetooth after show on map operation reboots phone or crashes Nokia Maps application
- Maps closes when changing map view categories in Russian language
- Maps access point is automatically selected in first Maps start-up
- Satellite info bars are hardly visible in NSeries Theme
- Logs:
- Saving a contact with English numbers in the call register, it is displayed in Arabic rather in English
- Messaging:
- Close while defining a mailbox without access point.
- To-field displays incorrectly when sending message to a group with two contacts.
- SmartMessage: Phone keeps receiving the same smart message after sending a Textual coding business card.
- Mobile Search:
- No note pops up to inform the message has been deleted it after deleting SMS.
- Mobile Search prompts user for available updates, although there are none.
- Images shown in mobile search have wrong time stamp.
- Multimedia Menu:
- Gallery tile: Selecting slideshow entry closes the Gallery, after images have been deleted
- Gallery tile: Thumbnail is not updated correctly when last captured item is highlighted
- Latest video is not focused when gallery is opened from Gallery tile
- Music Player:
- Changing audio settings and activating visualization cause that volume can not be controlled in background.
- Music volume change when adjusting key click tones
- Music player volume level is wrong after playing warning tone
- Non-flat frequency response of music player with EN flag ON
- Music Shop does not react to media keys when streaming music.
- Song can be played during MTP connection.
- Incorrect view is displayed in ‘All Songs’ view after changing USB mode.
- System error occurs when deleting a song synced from WMP11 to phone.
- System error happens after pressing Clear key in embedded playlist view.
- Icon displayed of song without license is incorrect.
- The deleted podcast directory is still displayed in Restricted View.
- Certain MP3 files metadata leads to eternal looping on music refresh
- The currently active preset equalizer setting is changed after resetting values in Preset editing view.
- Hard key behaviours are wrong when the query 'Activation key will expire in 4 days. Get new activation key now?' displays.
- Find function behaving abnormally in Music Library
- Operator and Third Party Application Compatibility
- Vivo: Fails to send SMS messages through VIVO SIM Toolkit (SIM Card profile 07)
- Vivo: Phone resets while trying to send a SMS from SIM Toolkit - Profile 07.
- T-Mobile: Some Cookie functions are not supported or not fully implemented.
- T-Mobile DE: Very slow to browse content folders with DRM protected content
- CU: Reset happens when phone conference is on hold with CU_GSM SIM Card
- Telefonica: SAT File change notification fails
- Smartone: Phone keep to show buffering for more than 1 minute and then automatic restart to play the streaming file again
- Movistar Argentina: Contact names with accents and more than 11 characters cannot be copied to SIM directory
- Orange: Answer Phone Messages Both Line with CPHS
- Vodafone: When doing a DRM right udgrade, the new RO not added in the ODF
- Vodafone D2: BTT - 6.1200.200 ESMP EVENT ONLOAD
- SFR: The displaying of GIF animation with an infinite frequency is not correctly managed
- Vodafone Greece: PDP connection management issue
- Vodafone Romania: Seeker applet doesn't work
- Vodafone: The untrusted warning does not contain: 'Applicazione Generica'
- USSD/SS Problem in Handset on call control event
- TomTom voice prompt still audible after it has been stopped
- Problem with third party application Total Recall between 3.1 and 3.2 platform
- Profiles:
- Cannot select ringing tone when having too many songs stored on memory card
- Push to Talk:
- PTT call does not work with BH-900
- Screensaver:
- Backlight goes to 4% light forever in case keypad locked with animated screensaver and screensaver lights on
- Backlight 4% when automatically receiving Emails in keyguard
- SIM:
- SEND USSD 7-bit data, successful, null length alpha identifier
- Telephony:
- Cancelling diverts does not work
- Voice call starting with * or # cannot be made
- Enhancements to lipsynch for video call
- Themes:
- EAP settings. Username and password are difficult to read with NSeries Theme
- UPnP:
- More that 20 improvements in UpnP Performance, usability, registration and compatibility.
- Video:
- Welcome video causes UI problems when receiving incoming call
- H264 video file is recognized as an audio file when played from File Manager
- Voicemail:
- Voice mail indicator disappears in reboot
- VOIP:
- More that 15 improvements in SIP registration, WLAN recovery and overall VOIP stability.
- WLAN:
- Incorrect WLAN "coverage" value for hidden WLAN
- Trying to connect to a WLAN AP doesn't work with Safecom router.
- A wait note for access point testing is not shown when configuring WPA/PSK
- Needless WLAN scanning when opening and closing internet connection

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Echt een super telefoon lijkt me dit, alleen die camera :'( . Waarom kon Nokia er geen 3.1 mp in kunnen zetten met dubbele led of xenon :( . En dat hij game-georiënteerd is vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, voor een camera kun je toch het beste een digitale camera kopen.

Die dingetjes op telefoons zijn daar natuurlijk niet mee te vergelijken.

Het game-georiënteerd, daar merk je eigenlijk niet zo heel veel van. Zelf ben ik niet zo'n echte gamer voor op mijn mobiel en dat hoefde voor mij dus eigenlijk ook niet.

Het is gewoon een erg fijn toestel, met een snel menu. Vaak is dit juist langzaam bij Symbians, maar deze is echt lekker snel! Stukken beter dan de E65 en de N73!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

heracles schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:53:
Echt een super telefoon lijkt me dit, alleen die camera :'( . Waarom kon Nokia er geen 3.1 mp in kunnen zetten met dubbele led of xenon :( . En dat hij game-georiënteerd is vind ik maar niets.
Waarom ben je dan voor n81 gegaan, had dan een N73 gepakt, niet game ge-orienteerd en beter camera?

Wat de camera betreft, voor een gsm vind ik de camera voldoende, zelfs de shots in het donker vallen me heel veel mee. Er werd zo afgegeven op de camera in de reviews dat me eigenlijk alles meevalt :)

[ Voor 7% gewijzigd door it0 op 25-01-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd.. de camera is niet bar slecht ofzo. Je moet gewoon blijven bedenken dat het een mobieltje is en geen digitale camera.

Ik zat ook te denken aan de N73, omdat ik niet persé dat game-georiënteerd hoef, maar heb toch voor deze gekozen voor het design, betere beeldscherm en omdat het een nieuwer model is. Ook ben ik blij dat de software sneller werkt dan bij de N73 (die heb ik al eens gehad namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

En voor diegene die wel zijn geinteresserd in het game gebeuren, nu de ngage relaunch op zich laat wachten, kan ik je de vbag gameboy advance emulator van vampent software aanraden.

Bij mij draait het perfect, op het geluid na, daar zit een fractie delay in.
Maar framerate is perfect, fullscreen 270 graden gedraaid en je kan de gamebuttons gebruiken!
Dus het werkt als een echt gameboy ipv dat gestoei met de keypad.

Kan je trouwens van harte warioware aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me trouwens wel leuk, want dat vind ik altijd leuke spelletjes.. Helaas ben ik zo'n digibeet die niet snapt hoe ik dat allemaal kan installeren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Nou zo moeilijk is het nu ook weer niet.

Download vbag van deze pagina.
Stuur het vervolgens naar je telefoon via bluetooth of pcsuite. De telefoon vraagt dan om het te instaleren.
Sluit vervolgens je telefoon aan via usb als een harde schijf, ga dan naar d:\data\other\vbag (uit het hoofd) en kopieer de roms daar naartoe.

Start de vbag applicatie en speel je game.
Vervolgens moet je dan eenmalig het scherm en toetsen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten daar ook nog kosten aan verbonden? (aan die games downloaden e.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

De demo is gratis, voor de roms behoor je de originele cartridge te hebben.
Hier kan je overigens ook roms downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
it0 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Is dat bij jouw ook?

Zeg it0 ik heb contact gehad met Nokia en dit sture ze me :?

Geachte Angela,
>
> De icoontjes in de contactpersonen komen niet overeen met de standaard iconen bij oproepen.
> Dit is een technische specificatie van dit type telefoon en kan niet aangepast worden.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Jeremy
> Nokia Care klantendienst
> 0900 202 60 55

Dus weet jij het nu nog? heb je een NL model dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
it0 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Waarom ben je dan voor n81 gegaan, had dan een N73 gepakt, niet game ge-orienteerd en beter camera?

Wat de camera betreft, voor een gsm vind ik de camera voldoende, zelfs de shots in het donker vallen me heel veel mee. Er werd zo afgegeven op de camera in de reviews dat me eigenlijk alles meevalt :)
Ben er nog niet voor gegaan, twijfel tussen de n81, p1i en n82. :)
Nadelen van de p1i is dat hij geen youtube kan afspelen en slechte msn ondersteuning en dure geheugenkaarten.
Nadeel van n82 is dat hij nogal prijzig is met een 20euro p/m abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Djambo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:56:

> De icoontjes in de contactpersonen komen niet overeen met de standaard iconen bij oproepen.
> Dit is een technische specificatie van dit type telefoon en kan niet aangepast worden.

Dus weet jij het nu nog? heb je een NL model dan..
Het is geen bug maar een feature?
Technische specificatie die zegt dat het bagger moet zijn?

Het is een bug, hoe krom ze het verhaal ook maken.

Mocht je nog een keer zin hebben om te bellen, dan moet je vragen om een case aan te laten maken.

Met een case zijn ze verplicht om er iets aan te doen.

Als ik overigens *#0000# op mijn nokia in toets dan verschijnt het volgende
V 10.0.0.058
12-10-07
RM-179
Nokia N81 (02.01)

Dit is een Nokia N81 8Gb UK versie- internationaal, deze is dus geimporteerd maar wel in het nederlands.
Ik vermoed dat er bij jouw iets anders verschijnt, bij mijn weten zijn er nu 3 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
it0 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:57:
[...]

Het is geen bug maar een feature?
Technische specificatie die zegt dat het bagger moet zijn?

Het is een bug, hoe krom ze het verhaal ook maken.

Mocht je nog een keer zin hebben om te bellen, dan moet je vragen om een case aan te laten maken.

Met een case zijn ze verplicht om er iets aan te doen.

Als ik overigens *#0000# op mijn nokia in toets dan verschijnt het volgende
V 10.0.0.058
12-10-07
RM-179
Nokia N81 (02.01)

Dit is een Nokia N81 8Gb UK versie- internationaal, deze is dus geimporteerd maar wel in het nederlands.
Ik vermoed dat er bij jouw iets anders verschijnt, bij mijn weten zijn er nu 3 modellen.
Ahh jij heb een UK model,daarom werk het bij jou wel..
nou ik zal vast niet de eennege persoon zijn die dit heeft :/
dus maar weer hopen dat het bij de volgende update gefix is he..

dit sta er bij mij

v11.0.045
29-11-07
RM-179
Nokia N81 (99.01)

maar wat is een case eigelijk.

en er zijn weinig mensen met een NL 8 gb versie volgens mij.. dus kan niet vergelijken :(

[ Voor 4% gewijzigd door Djambo op 25-01-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djambo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:15:
[...]

Ahh jij heb een UK model,daarom werk het bij jou wel..
nou ik zal vast niet de eennege persoon zijn die dit heeft :/
dus maar weer hopen dat het bij de volgende update gefix is he..

dit sta er bij mij

v11.0.045
29-11-07
RM-179
Nokia N81 (99.01)

maar wat is een case eigelijk.

en er zijn weinig mensen met een NL 8 gb versie volgens mij.. dus kan niet vergelijken :(
ik heb dezelfde specificaties als jij
en inderdaad er verschijnt alleen een gsm icoontje bij alle tel nummers
heb ook een ned nl 8gb
dus denk dat het inderdaad een probleem van de ned versies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51
hallo,

Ik heb de n81 8gb voor m'n vriendin gekocht in de vs,
Nu wil ik de productcode veranderen ik denk naar euro2 ofzo, maar heeft iemand voor mij deze producht code of iemand die wel een nederlandse niet branded tel heeft en de laatste firmware upgrade.

Alvast bedankt

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:07:
[...]

ik heb dezelfde specificaties als jij
en inderdaad er verschijnt alleen een gsm icoontje bij alle tel nummers
heb ook een ned nl 8gb
dus denk dat het inderdaad een probleem van de ned versies is
kijk ben niet alleen dus :P

Nou stuur ze ook maar een mailtje,misschien dat ze er iets aan gaan doen

http://www.nokia.nl/A4393280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Gisteren wou ik ook mijn telefoon updaten en deed dat met de updater die bij de PC suite zat, maar dat lukte maar niet. Hij herkende wel de telefoon, maar bleef daarna hangen en kreeg een foutmelding.

Ik heb toen de updater opnieuw gedownload op http://www.nokia.nl/A4403630 en deze geïnstalleerd en hierbij werden ook andere usb drivers geïnstalleerd. Hierna werkte het wel. Hoop dat ik met de nieuwe update minder vastlopers krijg, want die had ik de laatste tijd geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Kan iemand mij vertellen of Windows Live Messenger (http://www.endera.eu/sis/ ) ook op de N81 werkt? Er is officieel nog geen ondersteuning voor de N81, maar deze werkt ook al wel op de N82. Het is de officiele Live Messenger van Windows.
Afbeeldingslocatie: http://www.planete-nokia.com/phpBB2/uploads/post-7196-1183419620_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, dat windows en hotmail gedoe werkt.
alleen is het wel een trial versie van 30 dagen.. daarna moet je betalen..tenzij je maybe een gecrackte versie hebt

verder ben ik blij met mijn phone, heb hem even gepimpt met leuke applicaties..

het enige wat mij stoor is dat je zo snel per ongeluk op de muziektoets drukt :S
is er geen manier om die uit te schakelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Heb de N81 ook besteld op bestelmaar.nl met een debitel KPN abbonement.

Kun je bij de N81 eigenlijk internetten via je bluetooth verbinding(dus connecten via PAN met je pc)?

Heb namelijk nog geen draadloze router thuis, die komt binnenkort wel, maar nu nog niet.

Nevermind, al besteld :P.

[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 28-01-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
jup, gaat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ontvang ik ook mijn nieuwe N81 8Gb.
De laatste jaren heb ik eigenlijk alleen maar WM smartphones gehad,
dus ik ben heel benieuwd hiernaar.
Ik ben hier alvast een beetje aan het inlezen voor tips/tweaks en progs,
maar ik merk dat het niet echt storm loopt hier.

Nu zag ik dat hij draait op dezelfde software als de N95 (8Gb),
zijn de progs en tweaks uit het N95 topic gewoon te gebruiken?
Daar staat een berg handige tools en info :P

Ik kan haast niet wachten op mijn nieuwe aanwinst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de meeste programma die draaien op een N95, probleemloos op de N81 zullen werken, aangezien ze van hetzelfde OS gebruik maken. Zelf verwacht ik vandaag ook de postbode met een nieuwe N81 2GB.
Ik heb 'm uiteindelijk bij 2call besteld: N81 2GB icm T-Mobile Relax 150 abo (1 jaar) + pit. Het toestel kost dan nog 24 euro.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal ben ik hier niet van abbo bespreken, maar ik heb hem genomen bij een verlenging van een T-mob. Flex 30 abbo met PIT.
Bij 2call kost hij daar bij 1 jaar in de 60,= euro.
Ik heb hem besteld bij GSMweb.nl. kost me daar 50,=.
Scheelt niet veel, maar ik had hem al besteld bij GSMweb.
Ik was krap een maand te vroeg, had me vergist, toen was het verschil nog bijna 100,= .
Vandaar dat de telefoon pas 10 feb. wordt afgestuurd.

Contract is al wel binnen bij hun, doosje staat al klaar met mijn naam er op :D

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen en of de prog's van de N95 willen werken.
Als jij alvast de eerste strubbelingen doorworsteld, kan ik straks vlekkeloos aan de slag ;)

Ik heb trouwens al wel een BT stereo headset gekocht voor de telefoon (Philips).
Deze gebruik ik nu aan mijn Touch en mijn TyTn, klinkt erg goed.
Dwaze van mij is dat ik nu juist de Nokia heb genomen omdat dat de enige is
met een standaard koptelefoon aansluiting (3,5 Jack) zonder verloop snoertjes etc.. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:06:
Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de meeste programma die draaien op een N95, probleemloos op de N81 zullen werken, aangezien ze van hetzelfde OS gebruik maken.
Ja het werkt, zelfs quake draait perfect, echter er zijn ook dingen die slecht of niet draaien vanwege de hardware verschillen zoals:
De n81 heeft geen
FPU
3D HW accelerator
3D motion sensors

Kortom software die specifiek die zaken aanroepen zullen niet of langzaam werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de N81 ook SDHC (Secure Digital High Capacity) geheugenkaartjes aan?
Zou mooi zijn, want die gaan tot 8GB!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:19:
Kan de N81 ook SDHC (Secure Digital High Capacity) geheugenkaartjes aan?
Zou mooi zijn, want die gaan tot 8GB!! 8)
Heb je uberhaupt de moeite genomen om dit topic door te lezen?? Om m'n eigen reactie (en daarmee het antwoord van Nokia zelf) maar even te quoten (Sjaak_Afhaak in "Het Nokia N81 topic"):
Geachte heer,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Het max volume dat Nokia ondersteund is 4 GB , echter is het zo dat sommige kaarten met hoger volume werken met het toetsel maar dan kan u slechts 4Gb van de 8Gb gebruiken (neem in acht dat de max volume gerelateerd is met softwareupdate voor de telefoons), spijtig genoeg is het ook zo dat sommige 8Gb kaarten totaal niet werken. Maw de 4Gb kaarten zou geen enkel probleem mogen veroorzaken.
4 GB is helaas geen 8 GB ;)
het is wel zo dat 4 GB voor minder dan 25 euro te krijgen is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-02-2008 23:23 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de N81 waarschijnlijk kopen, maar ik heb twee vragen:

- Zit er tussen de N81 en de N81 8GB verschil, zoals dat ook zo is bij de N95 en de N95 8GB?

- Wij hebben thuis draadloos internet voor de pc, als ik hierop inlog met de N81, dan betaal ik toch geen kosten?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:56:
Ik ga de N81 waarschijnlijk kopen, maar ik heb twee vragen:

- Zit er tussen de N81 en de N81 8GB verschil, zoals dat ook zo is bij de N95 en de N95 8GB?
Ja, daar zit verschil in. Leg de spec's maar eens naast elkaar, niet veel, maar er is verschil.
Voor mij was het duidelijk, de 8gb heeft o.a. UMTS wat de "standaard" mist, dat is voor mij een must.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:56:
- Wij hebben thuis draadloos internet voor de pc, als ik hierop inlog met de N81, dan betaal ik toch geen kosten?
Inloggen met je telefoon op je WiFi netwerk kost net zo veel als met je PC inloggen op het netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:15:
Ja, daar zit verschil in. Leg de spec's maar eens naast elkaar, niet veel, maar er is verschil.
Voor mij was het duidelijk, de 8gb heeft o.a. UMTS wat de "standaard" mist, dat is voor mij een must.
Dat is niet waar, ik heb de standaard 2 GB versie en daarmee kan ik gewoon op het 3G netwerk en gaat lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 2gb versie is idd ook gewoon met umts. ik heb over het micro sd gebeuren ook even met nokia aan de telefoon gehangen. vertelde mij idd het zelfde verhaal. maar wat hij ook zei is dat zij natuurlijk vanuit nokia nooit zullen zeggen dat de telefoon 8gb ondersteund, anders zou niemand meer de 8gb nokia editie kopen nl.
hij liet naar mij iig een beetje doorschemeren dat het wel gewoon werkte, denk dat ik het er dus gewoon maar op ga wagen en een 8gb koop. als hij dan maar 4 pakt is het pech, en als hij het niet doet verkoop ik hem wel weer.
laat mijn bevindingen nog wel even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:33:
de 2gb versie is idd ook gewoon met umts. ik heb over het micro sd gebeuren ook even met nokia aan de telefoon gehangen. vertelde mij idd het zelfde verhaal. maar wat hij ook zei is dat zij natuurlijk vanuit nokia nooit zullen zeggen dat de telefoon 8gb ondersteund, anders zou niemand meer de 8gb nokia editie kopen nl.
hij liet naar mij iig een beetje doorschemeren dat het wel gewoon werkte, denk dat ik het er dus gewoon maar op ga wagen en een 8gb koop. als hij dan maar 4 pakt is het pech, en als hij het niet doet verkoop ik hem wel weer.
laat mijn bevindingen nog wel even weten
8 GB doet het wel gewoon hoor, kan alleen zijn dat je telefoon wat trager word. Maar dat is altijd zo he als je een grote geheugenkaart erin stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat zet mij weer aan het twijfelen.
Ik heb afgewogen dat een 8Gb kaartje niet zou pakken maar dat dat in de toekomst met een update wel zou lukken, aan de andere kant is intern wel weer lekker snel.
In de spec's zag ik op verschillende site's staan dat de standaard versie edge ondersteund,
maar de 8Gb ook UMTS en HSDPA aan boord heeft.
Dat was voor mij de doorslag voor de 8Gb :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon zit ik met twee telefoons waar ik moeilijk tussen kan kiezen. Nu vroeg ik mij af of de N81 ook WPA beveiliging ondersteund. Tevens kan ik nergens de processorsnelheid van de N81 vinden. De N73 die ik nu heb is 200Mhz, wat te traag is.

Voor de mensen die de telefoon al hebben; hoe is het toetsenbord? Als je de vijf indrukt bestaat dan de kans dat je alle omliggende toetsen mee-indrukt (ervaren bij de samsung G800 of zo.. (in de winkel)).

De E51 en N81 2GB zijn volgens mij redelijk gelijk als ik dat zo zie, correct me if i'm wrong.. :+

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
vegterb schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:01:
Al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon zit ik met twee telefoons waar ik moeilijk tussen kan kiezen. Nu vroeg ik mij af of de N81 ook WPA beveiliging ondersteund. Tevens kan ik nergens de processorsnelheid van de N81 vinden. De N73 die ik nu heb is 200Mhz, wat te traag is.

Voor de mensen die de telefoon al hebben; hoe is het toetsenbord? Als je de vijf indrukt bestaat dan de kans dat je alle omliggende toetsen mee-indrukt (ervaren bij de samsung G800 of zo.. (in de winkel)).

De E51 en N81 2GB zijn volgens mij redelijk gelijk als ik dat zo zie, correct me if i'm wrong.. :+
WPA beveiliging wordt door N81 ook ondersteund voor zover ik weet.
De proccesorsnelheid is 389Mhz.
Ik heb nooit last van dat ik meerdere toesten indruk, alleen heel soms druk ik perongeluk 1 van de multimedia toesten in (dus play, stop enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik best wel eens wat tweak etc.. heb ik nu toch even een "Dummy" vraagje.
Ik gebruik al geruime tijd WM toestellen waar ik ook TomTom op gebruik.
Zijn de kaarten hiervan ook te gebruiken met TT voor Symbian?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste