Een standaard beltoon instellen in de stille modus ipv een eigen mp3 dat werkte bij een ouder/ander nokia model.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:11:
ik heb een probleem met mijn n81.
in deze topic stond dit probleem eerder ook al vermeld maar er kwam geen antwoord op.
mijn probleem is dat als je telefoon op stil staat dat je dan nog steeds muziek kan horen. is er hier aub een oplossing voor??
Verwijderd
Hallo iedereen,
Als ik op internet ga via de standaard 'Vodafone live!' verbinding geeft hij telkens de volgende foutmelding:
"Packet-ggvns: Packetgegevensverbinding niet beschikbaar".
Iemand enige idee hoe ik dit moet oplossen of waar ik dit moet instellen?
Alvast bedankt!
Als ik op internet ga via de standaard 'Vodafone live!' verbinding geeft hij telkens de volgende foutmelding:
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik heb het opgelost de toegangspunt moest veranderd wordenVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:26:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt!
Verwijderd
hallo
ik heb ook de nokia N81.
maar ik heb een vraagje kun je een wachtwoord op berichten enzo zetten? en zo ja hoe moet dat dan kan iemand mij dat dan uitleggen?
gr sjoerd
ik heb ook de nokia N81.
maar ik heb een vraagje kun je een wachtwoord op berichten enzo zetten? en zo ja hoe moet dat dan kan iemand mij dat dan uitleggen?
gr sjoerd
Dat kan helaas niet met een NokiaVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:44:
hallo
ik heb ook de nokia N81.
gr sjoerd
Jullie hebben het vast al gedaan, maar ik heb ook net de nieuwste firmware op m'n telefoon gezet via NSU
Heeft iemand verschil gemerkt in gebruik of funkties?
Komende dagen alles eens rustig doorspitten want in de basis funkties heb ik nog geen verandering kunnen ontdekken.
Mss dat er in de camera instellingen/belichting iets is aangepast
Het verschil in versie nummer is ook niet zo groot (als dat iets met de aanpassing te maken heeft)
Maar het duurde toch 15 min. om de 82,9 MB te updaten, nadat NSU zelf was ge-updated
Omdat de telefoon toch aan Nokia Suite zat heb ik ook meteen OfficeSuite er op gezet.
Heeft iemand verschil gemerkt in gebruik of funkties?
Komende dagen alles eens rustig doorspitten want in de basis funkties heb ik nog geen verandering kunnen ontdekken.
Mss dat er in de camera instellingen/belichting iets is aangepast
Het verschil in versie nummer is ook niet zo groot (als dat iets met de aanpassing te maken heeft)
Maar het duurde toch 15 min. om de 82,9 MB te updaten, nadat NSU zelf was ge-updated
Omdat de telefoon toch aan Nokia Suite zat heb ik ook meteen OfficeSuite er op gezet.
Verwijderd
Ik krijg een beetje de schijt van deze telefoon. WAT een miskoop zeg.
Heb ik eerder het gezeik met de 2 toets e.d. gehad. heb ik na hem 2 maanden kwijt te zijn geweest EINDELIJK een nieuw toestel gekregen afgelopen november. Nu is die gewoon weeer kapot. De gametoets is gescheurd, zoals ik al meerdere keren had gelezen op internet terwijl ik nooit spelletjes speel. En ik heb de software weer eens geupdate. Alles werkte goed. En nadat ik mijn geheugenkaart eruit had gehaald om er weer wat muziek op te zetten en hem later weer terug doe, doet de galerij het niet meer. Als ik foto's wil bekijken moet ik via Bestandbeheer een foto openen. Bij de muziek worden geen nieuwe liedjes gevonden, ondanks dat ze er wel opstaan. Ik kan geen SMS toon meer instellen. Oftewel, alles wat te maken heeft met afbeeldingen / video's (galerij) werkt gewoon NIET. Ook heb ik al meerdere keren gehad dat als ik iemand wil bellen krijg ik de melding: Nummer niet in gebruik. Probeer ik het daarna weer, doet die het wel
?
Nu heb ik de telefoon al een keer opnieuw geinstalleerd. Helemaal gereset ( niet de functie die te vinden is in de telefoon maar een Full format van de hele telefoon). en nog werkt hij NIET.
Ik ga vandaag of morgen Nokia een mail sturen dat ik een ander toestel wil hebben. Voor mij geen N81 meer.
Heb ik eerder het gezeik met de 2 toets e.d. gehad. heb ik na hem 2 maanden kwijt te zijn geweest EINDELIJK een nieuw toestel gekregen afgelopen november. Nu is die gewoon weeer kapot. De gametoets is gescheurd, zoals ik al meerdere keren had gelezen op internet terwijl ik nooit spelletjes speel. En ik heb de software weer eens geupdate. Alles werkte goed. En nadat ik mijn geheugenkaart eruit had gehaald om er weer wat muziek op te zetten en hem later weer terug doe, doet de galerij het niet meer. Als ik foto's wil bekijken moet ik via Bestandbeheer een foto openen. Bij de muziek worden geen nieuwe liedjes gevonden, ondanks dat ze er wel opstaan. Ik kan geen SMS toon meer instellen. Oftewel, alles wat te maken heeft met afbeeldingen / video's (galerij) werkt gewoon NIET. Ook heb ik al meerdere keren gehad dat als ik iemand wil bellen krijg ik de melding: Nummer niet in gebruik. Probeer ik het daarna weer, doet die het wel
Nu heb ik de telefoon al een keer opnieuw geinstalleerd. Helemaal gereset ( niet de functie die te vinden is in de telefoon maar een Full format van de hele telefoon). en nog werkt hij NIET.
Ik ga vandaag of morgen Nokia een mail sturen dat ik een ander toestel wil hebben. Voor mij geen N81 meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 15:55 ]
Welke versie draai je ? Het klinkt ook als of je flash kaartje rot is, heb je die al eens gechecked?
Heb je de telefoon hard-gereset door *#7370# te toetsen zodat ie op de standaard fabrieks instelling komt?Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:52:
..
Als ie dan inderdaad niet werkt (zonder dat je andere crap hebt geïnstalleerd) moet je naar een Nokia service punt gaan want dan is je telefoon inderdaad niet in orde.
Maar je schrijft dat je je geheugenkaart eruit haalt om er muziek op te zetten

Waarom doe je dat dan niet met Nokia Suite via de usb kabel dan kan je meteen je oude configuratie back-uppen in geval dat er iets mis gaat
En natuurlijk eerst een update van NSU doen (daar zal ie wel om vragen als je 'm opstart)
Heb je überhaupt al eens een back-up gemaakt via Nokia Suite zodat je terug kunt naar het moment dat je telefoon nog wel normaal werkte?
En wat voor (type/merk) geheugenkaart gebruik je? Met de minder bekende grote(re) dan 2Gig. zijn er vaker problemen als je ze via je pc/kaartlezer bewerkt en vervolgens in je telefoon wilt gebruiken.
Ik heb in m'n SEX1 een 16 Gig gedaan en de oude 8 Gig Sandisk FAT geformatteerd en die zit nu in m'n N81.
Via Nokia Suite alle bestanden die ik had geback-upt terug gezet en alles werkt zonder problemen
Verwijderd
Ik draai versie 21.0.010it0 schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:54:
Welke versie draai je ? Het klinkt ook als of je flash kaartje rot is, heb je die al eens gechecked?
Mijn Flashkaartje is niet rot
Ik heb een Backup gemaakt, ook deze heb ik al teruggezet, maar nog wilt het niet werken.catt4u schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:21:
[...]
Heb je de telefoon hard-gereset door *#7370# te toetsen zodat ie op de standaard fabrieks instelling komt?
Als ie dan inderdaad niet werkt (zonder dat je andere crap hebt geïnstalleerd) moet je naar een Nokia service punt gaan want dan is je telefoon inderdaad niet in orde.
Maar je schrijft dat je je geheugenkaart eruit haalt om er muziek op te zetten![]()
Waarom doe je dat dan niet met Nokia Suite via de usb kabel dan kan je meteen je oude configuratie back-uppen in geval dat er iets mis gaat![]()
En natuurlijk eerst een update van NSU doen (daar zal ie wel om vragen als je 'm opstart)
Heb je überhaupt al eens een back-up gemaakt via Nokia Suite zodat je terug kunt naar het moment dat je telefoon nog wel normaal werkte?
En wat voor (type/merk) geheugenkaart gebruik je? Met de minder bekende grote(re) dan 2Gig. zijn er vaker problemen als je ze via je pc/kaartlezer bewerkt en vervolgens in je telefoon wilt gebruiken.
Ik heb in m'n SEX1 een 16 Gig gedaan en de oude 8 Gig Sandisk FAT geformatteerd en die zit nu in m'n N81.
Via Nokia Suite alle bestanden die ik had geback-upt terug gezet en alles werkt zonder problemen
Ik haal mijn geheugenkaart eruit aangezien ik 500 liedjes erop wilde zetten, en dat erg lang zou duren via het kabeltje. Update is gedaan zoals al eerder vermeldt.
Ik gebruik een 6GB Sandisk MicroSDHC. Normaal heb ik hier geen problemen mee.
Ik ga nog een keertje de telefoon een hard-reset geven. Ik zal straks even melden of het gelukt is.
Edit:
Reset gedaan, probleem niet verholpen. Ik ga nu Nokia een email sturen, ik ben het helemaal zat met die telefoon!
Dat wil dus niks zeggen. Fat32 zit nogal dom in elkaar. Dat je 1 foto kan openen is voor mij geen bewijs. Doe een uitgebreide file check. Of nog beter doe een format van de kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:02:
[...]
Ik draai versie 21.0.010
Mijn Flashkaartje is niet rot, hij werkt namelijk wel als ik via bestandsbeheer foto's open e.d.
Verwijderd
Ik snap jou niet helemaal. Probeer je Nokia nou te verdedigenit0 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:55:
[...]
Dat wil dus niks zeggen. Fat32 zit nogal dom in elkaar. Dat je 1 foto kan openen is voor mij geen bewijs. Doe een uitgebreide file check. Of nog beter doe een format van de kaart.
Ik heb een uitgebreide file check gedaan en een format van de kaart. En ook heb ik een andere kaart geprobeerd van iemand die OOK een N81 heeft. Het ligt toch echt aan de telefoon, aangezien hij ook geen foto's ziet die op het intern geheugen staan. Ook bij het instellen van beltonen kan ik alleen kiezen uit de standaard beltonen. Muziek kan wel worden afgespeeld, maar er kan geen nieuwe muziek worden gevonden via de Muziek player van Nokia. Mij lijkt dat de galerij niet goed functioneerd, aangezien de rest van de problemen allemaal te maken hebben met filmpjes,muziek en foto's. Ik ben niet iemand die met het kleinste probleem naar de winkel gaat. Ik heb aardig wat computerkennis en probeer zoveel mogelijk problemen zelf op te lossen.
Ik heb Nokia net een email gestuurd en daar ALLE problemen neergelegd die ik ondertussen heb gehad met de telefoon. Daarbij heb ik vermeld dat ik graag een ander toestel zie, omdat ik al genoeg problemen met dit kl*te toestel heb gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 16:19 ]
Nee hoor maar heb genoeg problemen gezien met fat32. Mijn telefoon is ook een keer weggegaan voor reperatie.,Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:17:
[...]
Ik snap jou niet helemaal. Probeer je Nokia nou te verdedigen?
Alles vervangen behalve het batterijklepje
Dus ik hoop dat je hetzelfde geluk hebt... Was hem wel een maand kwijt
Jammer dat de reset niet heeft geholpen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:02:
[...]
Edit:
Reset gedaan, probleem niet verholpen. Ik ga nu Nokia een email sturen, ik ben het helemaal zat met die telefoon!
Ik begrijp dat je na zoveel problemen het wel een beetje gehad hebt met je foon.
Nokia kennende zullen die het wel netjes oplossen als je naar zo'n NSP gaat en uitlegt wat er scheelt.
Gelukkig komt het waarschijnlijk maar zelden voor want je hoort of leest er nooit iets over
Met mijn N81 ben ik in ieder geval heel erg happy;
Filmjes lopen mooi en ook die internet radio werkt perfekt. Heb 'm meestal op 1club.fm staan
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad
Verwijderd
Ik heb mijn telefoon ( 1e toestel) dus ook al 4 x opgestuurd enkele maanden geleden. Toen hebben ze inderdaad ook een nieuwe cover enzo erop gezet de 1e keer. Toen had ik de telefoon met anderhalve week terug. Maar daarna heb ik hem weer op moeten sturen voor het probleem wat ik al eerder vermeld heb hier.
Dat heeft zoo lang geduurd....
Ik heb vandaag mail terug van Nokia. Die wisten mij te vertellen dat ik maar naar een service point moet gaan.
Toen heb ik gelijk teruggestuurd dat ik al vaak zat bij die service punten ben geweest, en dan wordt hij weer opgestuurd. Daar heb ik niet zoveel zin in, aangezien ik genoeg van dit toestel heb.
Daar kreeg ik ook weer een mailtje over terug dat ze niks kunnen doen vanuit Nokia zelf, maar ik toch echt bij het service point mijn problemen moet neerleggen.
Ik ga daar volgende week heen. Ben benieuwd wat het oplevert.
Dat heeft zoo lang geduurd....
Ik heb vandaag mail terug van Nokia. Die wisten mij te vertellen dat ik maar naar een service point moet gaan.
Toen heb ik gelijk teruggestuurd dat ik al vaak zat bij die service punten ben geweest, en dan wordt hij weer opgestuurd. Daar heb ik niet zoveel zin in, aangezien ik genoeg van dit toestel heb.
Daar kreeg ik ook weer een mailtje over terug dat ze niks kunnen doen vanuit Nokia zelf, maar ik toch echt bij het service point mijn problemen moet neerleggen.
Ik ga daar volgende week heen. Ben benieuwd wat het oplevert.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een paar dagen geleden een aantal cd's toegevoegd aan mijn telefoon (n81 2gb), maar als ik dan op vernieuwen drukte, liep hij helemaal vast, halve icoontjes enz. Ik heb hem dus een aantal keer opnieuw opgestart, batterij eruit, maar helaas nog niet opgelost. Toen zei een vriend van me dat ik hem moest updaten, dat heb ik nu dus gedaan (v 21.0.010). Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Nu heb ik 2 resets gedaan. Eerst *#7780#, geen verschil, daarna *#7370#, maar ook toen nog geen verschil. Nu weet ik niet of ik hem op moet sturen of dat ik dit zelf ook op kan lossen. Als er creatieve ideeën zijn hoor ik het graag.
Mvg Bart Coppens
Niet opgelost.
Ik heb een paar dagen geleden een aantal cd's toegevoegd aan mijn telefoon (n81 2gb), maar als ik dan op vernieuwen drukte, liep hij helemaal vast, halve icoontjes enz. Ik heb hem dus een aantal keer opnieuw opgestart, batterij eruit, maar helaas nog niet opgelost. Toen zei een vriend van me dat ik hem moest updaten, dat heb ik nu dus gedaan (v 21.0.010). Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Nu heb ik 2 resets gedaan. Eerst *#7780#, geen verschil, daarna *#7370#, maar ook toen nog geen verschil. Nu weet ik niet of ik hem op moet sturen of dat ik dit zelf ook op kan lossen. Als er creatieve ideeën zijn hoor ik het graag.
Mvg Bart Coppens
Niet opgelost.
Mss wel makkelijk voor anderen die zoiets ondervinden dat je ff je kennis hier met anderen deelt
Ik gok op een conflict/niet goed herkend geheugen kaartje of bestanden die je er op gezet hebt.
Verwijderd
Sorry, hij heeft het pas weer één keer gedaan. Nu opent hij de muziek helemaal niet meer. Dan looptie gewoon vast.catt4u schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:40:
[...]
Mss wel makkelijk voor anderen die zoiets ondervinden dat je ff je kennis hier met anderen deelt
Ik gok op een conflict/niet goed herkend geheugen kaartje of bestanden die je er op gezet hebt.
Mvg Bart Coppens
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 19:23 ]
Verwijderd
Ik heb mijn telefoon weer teruggekregen. Er is een nieuw hoesje opgezet.
Qua software deed hij het nog steeds niet:S. Ik heb voor de 2e keer een ander kaartje erin gedaan, en wat bleek, die deed het wel |-). Het is dus wel heel toevallig dat juist het kaartje van mij en van die vriend van mij niet goed werkten met de galerij, en een ander kaartje wel. het lach dus toch aan het geheugenkaartje |-).
Qua software deed hij het nog steeds niet:S. Ik heb voor de 2e keer een ander kaartje erin gedaan, en wat bleek, die deed het wel |-). Het is dus wel heel toevallig dat juist het kaartje van mij en van die vriend van mij niet goed werkten met de galerij, en een ander kaartje wel. het lach dus toch aan het geheugenkaartje |-).
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een Nokia N81 en sinds een aantal dagen blijft de '2 'button aan staan.
Heeft iemand dit al een s eerder gehad en daar een oplossing voor.
Ik heb een Nokia N81 en sinds een aantal dagen blijft de '2 'button aan staan.
Heeft iemand dit al een s eerder gehad en daar een oplossing voor.
Keyboard defect, dus die moet je opsturen.