Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sjaak,
Bedankt voor je reactie.
Ik vroeg me alleen af of het echt zo is dat de N81 WEL 4GB SDHC kaartjes slikt, maar niet de 8GB SDHC.
Het leek me vreemd: je slikt wel of geen SDHC i.m.o.
Koenbvo wijst hier ook al op in zijn post.
Dus: wel gelezen, maar toch nog een vraagje!!! 8)
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:21:
[...]

Heb je uberhaupt de moeite genomen om dit topic door te lezen?? Om m'n eigen reactie (en daarmee het antwoord van Nokia zelf) maar even te quoten (Sjaak_Afhaak in "Het Nokia N81 topic"):

[...]

4 GB is helaas geen 8 GB ;)
het is wel zo dat 4 GB voor minder dan 25 euro te krijgen is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Deze topic is best wel interessant voor ons N81 gebruikers: nieuws: Nokia start publieke test N-gage voor de N81
Ik heb het al geinstalleerd en de graphics zijn vlotter dan in die N-Gage preview app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:36:
Hoewel ik best wel eens wat tweak etc.. heb ik nu toch even een "Dummy" vraagje.
Ik gebruik al geruime tijd WM toestellen waar ik ook TomTom op gebruik.
Zijn de kaarten hiervan ook te gebruiken met TT voor Symbian?
Is mijn vraag te stupide?
of weet niemand het antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Kun je die vraag niet beter bij TomTom zelf neerleggen? Het lijkt me overigens (nooit met navigatie gewerkt BTW) dat de kaarten voor elk systeem hetzelfde zijn, maar de userinterface per platform verschilt. Pin me er overigens niet op vast ;)

Zelf heb ik eindelijk m'n N81 2GB binnen. Het is toch wel behoorlijk wennen aan de menustructuur als je net van een K750i afkomt. Ik dacht dat die al veel opties had, maar de N81 heeft er nog net iets meer :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister81
  • Laatst online: 01-08 00:31
Best in prijs gezakt, € 326 voor de zilvere versie.
Blauwe is € 5 goedkoper, en terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik heb mijn N81 8GB nu een weekje in gebruik en vind nog steeds nieuwe dingen. Wat een fantastische telefoon is dit zeg! _/-\o_ En persoonlijk vind ik de camera voor een gsm reuze meevallen, maar misschien ben ik niet veel gewend.

Is het misschien een idee om de openings post wat aan te passen? Misschien zoiets als het N80 topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heeft iemand enig idee of de snooze-interval (nu 5 minuten) van de wekker te veranderen is? Volgens mij zit er ook een limiet op van een stuk of 5 a 6 keer snoozen :(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hebben meer mensen dat de telefoon na het loshalen van de usb-kabel (na een gegevensuitwisseling) vastloopt? Heb de nieuweste firmware volgens Nokia Software Updater (V 11.0.0.45).
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:14:
Heeft iemand enig idee of de snooze-interval (nu 5 minuten) van de wekker te veranderen is? Volgens mij zit er ook een limiet op van een stuk of 5 a 6 keer snoozen :(
Haha, moeilijk he uit bed komen :P . Maar zijn er geen apparte programmatjes die de standaard wekker vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister81
Jazeker, Handy Alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar dagen dan heb ik hem ook :)
Ik hoopte hier alvast wat meet tips en tweaks te vinden, maar vooralsnog vindt ik het erg rustig hier.
Bevalt het toestel wel bij iedereen? of heb ik een verkeerde keuze gemaakt.

Van de week had ik twijfel, heb ik in de winkel even de N81 en de N82 naast elkaar gehad.
Qua spec's is de N82 natuurlijk veel indrukwekkender, maar wat een plastic toestel is dat.
De N81 voelde wel heel degelijk aan en het design spreekt mij i.i.g. veel meer aan.
Dinsdag (of woensdag als het tegen zit) is de grote dag voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,
Ik heb een vraag: sinds ik de N81 heb ( mijn eerste 3G toestel ) heb ik veel last van een slechte ontvangst binnen. Ik heb een T Mobile abo. Ligt het probleem nu bij de N81 of bij T Mobile??
Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik woon in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:14:
Hey allemaal,
Ik heb een vraag: sinds ik de N81 heb ( mijn eerste 3G toestel ) heb ik veel last van een slechte ontvangst binnen. Ik heb een T Mobile abo. Ligt het probleem nu bij de N81 of bij T Mobile??
Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik woon in Dordrecht.
Heb ik ook en is vooralsnog een enorme tegenvaller van de overigens verder prima N81. Mijn "oude" Nokia 6310i (zo maken ze ze niet meer) heeft op dezelfde plek en altijd een veel betere ontvangst. Wel jammer als je dit multifunctionele multimedia apparaat ook als telefoon wilt gebruiken. Helaas valt dan ook de verbinding van gprs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:13:
[...]

Heb ik ook en is vooralsnog een enorme tegenvaller van de overigens verder prima N81. Mijn "oude" Nokia 6310i (zo maken ze ze niet meer) heeft op dezelfde plek en altijd een veel betere ontvangst. Wel jammer als je dit multifunctionele multimedia apparaat ook als telefoon wilt gebruiken. Helaas valt dan ook de verbinding van gprs uit.
Hmzzz.. ik overweeg ook een N81 icm T-mobile. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Hmzzz.. ik overweeg ook een N81 icm T-mobile. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.
Ik heb juist overal goede ontvangst? Thuis bijvoorbeeld beter dan met mijn oude Samsung E760. (zelfde simkaart: Tele2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Weet iemand hoe ik hem zover krijg dat hij de camera instellingen onthoud? Ik heb een Duitse handleiding erbij gekregen, maar daar word ik niet zoveel wijs uit :P .

• Sinister81
Oke ik ben vandaag bij Typhone geweest en m'n n81 2gb gehaald in Nuth. Ik was toevallig in Limburg voor werk. Had ze gebeld, na 3 x bellen eindelijk te pakken. Om 1 uur gebeld om 2 uur opgehaald dat ding. Ze hebben me laten weten dat ze daar dus geen voorraad hebben ik had dus geluk, maar je kan altijd proberen als je in de buurt woont, scheelt verzendkosten.

Ik kreeg een n81 voor m'n neus, die heb ik even uitgepakt en voelde dat de slider los zat. Er zat veel speling in en dacht dat zal snel irritant worden. Toen probeerden we een ander toestel en die was aanzienlijk beter maar niet helemaal perfect, die wou ik dan maar nemen maar was bedoeld voor iemand anders of zo. Toen brachten ze dus een andere waarbij de slider helemaal geen speling heeft. Ik blij. Maar dit is dus een groot risico als je online koopt met deze telefoon, je krijgt een telefoon met een slider die speling heeft en iedere keer als je je finger erop doet dan voel je dat. Dit is super irritant! Heb daar andere mensen daarover horen klagen.

Typhone is verder een prima winkel met klantvriendelijk personeel :P :*)
Ze hebben me gewoon rustig de tijd gegunt om dat ding te inspecteren. Bedankt

Tot zover TomTom geinstalleerd en draait goed. Ik dacht dat het veeeeel sneller zou zijn dan mn oude n80 maar dat valt wel mee. Met invoeren van tekst en berekenen van route.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinister81 op 14-02-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds woensdag ben ik ook (eindelijk) de trotse bezitter van de N81 (8Gb) _/-\o_ .
Omdat ik de laatste jaren WindowsMobile toestellen gewend ben is dit wel even wennen.
De eerste indruk is een degelijk, snel toestel met legio mogelijkheden.
De menu structuur is voor mij nog niet geheel logies, maar dat moet en zal zeker wennen.
Eerste dagje mee gespeeld en onder de indruk van de mogelijkheden en met name het scherm.
Wel heb ik steeds de neiging op het scherm te willen klikken, moet ik afleren.
Enige wat me in eerste instantie tegenviel was de kwaliteit van de foto's.
Wat een ruk plaatjes schoot ik ermee.
Omdat ik me niet kon voorstellen dat, ondanks de 2Mp, dit toestel zo'n slechte camera aan boord heeft ben ik gaan zoeken naar de oorzaak.
Call me an idiot, bleek het kleine beschermfolie(tje) nog op de camera lens te zitten 8)7 .
Deze er af halen doet echt wonderen, hoewel de kwaliteit nog niet om naar huis te schrijven is.
Ik heb het idee dat mijn HTC Touch met ook 2Mp toch wel een paar slagen betere plaatjes vastlegt.
omdat dit na 1 dag nog niet goed te zeggen is zal ik hier later op terug komen.

Als een van de eerste dingen heb ik het thema aangepast met een gedownloade versie.
Hier liep ik meteen tegen een voor mij nog onbekend probleem aan m.b.t. tot het signen van files.
Omdat ik me hier nog niet (genoeg) in heb verdiept heb ik maar een andere genomen die wel direct geïnstalleerd kon worden.
Later ga ik hier wel eens meer tijd in steken.
Wel heb ik inmiddels Skype en MSN werkend op het toestel.
Hiervoor heb ik "Fring" gebruikt. Na 1 vastlopertje na een call loopt hij nu verder gewoon ok.
Makkelijk aan Fring is dat je contacten van b.v. MSN en Skype nu tot 1 lijstje zijn samengevoegd.
Het enige dat me (nog) niet wil lukken is om (liefst) TomTom of (anders) Route66 aan de praat te krijgen.
Wellicht enige hulp van mensen waarbij dit wel is gelukt.
Verdere progs en tweaks ben ik nog niet echt aan toegekomen, maar ik houd jullie op de hoogte :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Route 66 moet je minstens versie v7.3.545 hebben, oudere versies werken niet, crashen meteen bij activatie van de kaart, dit zie je ook op de route66 site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ik heb de n81 ondertussen al 3 maanden en ben er nog altijd zeer tevreden van. Wel gebruik ik niet zoveel meer de multimediafuncties als in het begin, maar toch ben ik er zeer tevreden mee. Het symbian platform is bij Nokia stukken beter dan bij SE en wordt veel meer ondersteund dan de uiq van SE.

SIP bellen gaat zeer vlot. En met Fring kan je zowel op skype, msn en nog iets.

[ Voor 12% gewijzigd door pina op 15-02-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:01:
Sinds woensdag ben ik ook (eindelijk) de trotse bezitter van de N81 (8Gb) _/-\o_ .
Omdat ik de laatste jaren WindowsMobile toestellen gewend ben is dit wel even wennen.
De eerste indruk is een degelijk, snel toestel met legio mogelijkheden.
De menu structuur is voor mij nog niet geheel logies, maar dat moet en zal zeker wennen.
Eerste dagje mee gespeeld en onder de indruk van de mogelijkheden en met name het scherm.
Wel heb ik steeds de neiging op het scherm te willen klikken, moet ik afleren.
Enige wat me in eerste instantie tegenviel was de kwaliteit van de foto's.
Wat een ruk plaatjes schoot ik ermee.
Omdat ik me niet kon voorstellen dat, ondanks de 2Mp, dit toestel zo'n slechte camera aan boord heeft ben ik gaan zoeken naar de oorzaak.
Call me an idiot, bleek het kleine beschermfolie(tje) nog op de camera lens te zitten 8)7 .
Deze er af halen doet echt wonderen, hoewel de kwaliteit nog niet om naar huis te schrijven is.
Ik heb het idee dat mijn HTC Touch met ook 2Mp toch wel een paar slagen betere plaatjes vastlegt.
omdat dit na 1 dag nog niet goed te zeggen is zal ik hier later op terug komen.

Als een van de eerste dingen heb ik het thema aangepast met een gedownloade versie.
Hier liep ik meteen tegen een voor mij nog onbekend probleem aan m.b.t. tot het signen van files.
Omdat ik me hier nog niet (genoeg) in heb verdiept heb ik maar een andere genomen die wel direct geïnstalleerd kon worden.
Later ga ik hier wel eens meer tijd in steken.
Wel heb ik inmiddels Skype en MSN werkend op het toestel.
Hiervoor heb ik "Fring" gebruikt. Na 1 vastlopertje na een call loopt hij nu verder gewoon ok.
Makkelijk aan Fring is dat je contacten van b.v. MSN en Skype nu tot 1 lijstje zijn samengevoegd.
Het enige dat me (nog) niet wil lukken is om (liefst) TomTom of (anders) Route66 aan de praat te krijgen.
Wellicht enige hulp van mensen waarbij dit wel is gelukt.
Verdere progs en tweaks ben ik nog niet echt aan toegekomen, maar ik houd jullie op de hoogte :) .
het signen van files is niet zo een probleem hoor
gewoon je datum instelling een jaar terug zetten en hoppa je kan inene alles wel instellen
daarna kan je je datum weer terug zetten en blijft het gewoon werken
en wat betreft dat folietje ik heb 3 weken met de folie op het scherm rondgelopen en ik maar denken war is tie toch mat lol
raar dat je tomtom niet aan de praat krijgt want hier was het in een vloek en een zucht gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met het signen ga ik straks ff proberen, thnx voor de tip.
Welke versie van Tomtom gebruik jij? ik kreeg het niet voor elkaar.
Installeer je via PC of vanuit telefoon geheugen?
Ja ja, ik ben een newbe met Nokia :|

Edit:
TomTom werkt inmiddels :)
Trucje met de datum terugzetten was de missende link, thanx!!
Ik heb de kaart gekopieerd uit mijn WM toestel (ook Tomtom 6) en naast dat deze dus compatible zijn,
staan ook alle gegevens als thuis adres etc.. daar in opgeslagen.
Ik ga dus weer verder waar ik gebleven was :+

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even een update over mijn nieuwe N81.
Zoals ik al schreef werkt alles lekker en goed, ook Tomtom draait lekker en snel.
Ik heb het toestel inmiddels voorzien van een paar handige app's die het mobiele leven voor mij veraangenamen.
Een ding valt mij echter behoorlijk tegen.
Toen ik een paar maanden geleden mijn HTC Touch in gebruik nam, wist ik dat de accu een schamele 4 dagen mee zou gaan. In de praktijk blijkt dit inderdaad slechts 2 dagen te zijn.
Met intensief gebruik dan wel, Bleutooth altijd aan, surfen via WiFi, muziek en clips spelen, etc..
Omdat Nokia belooft dat de accu van de N81 17(!) dagen mee zou gaan had ik voor mezelf max een week in gedachten.
Ook hier is de praktijk weer heel anders.
Woensdag toestel ontvangen, beetje gespeeld met de batterij spanning die de fabriek er in achter laat,
daarna keurig 16 uur op de lader de eerste keer (toestel uitgeschakeld natuurlijk).
Alle verhalen over nieuwe accu's die geen geheugen effect meer zouden hebben, mijn ervaringen zijn dat dit toch goed werkt.
Maar goed, nu de beloofde 17 dagen accu van de N81.
Natuurlijk ben ik deze dagen lekker veel aan het spelen en proberen op mijn nieuwe toestel,
maar dag ik nu, zaterdag, het toestel voor de 3e keer aan de lader moet hangen?????
1 dag haal ik dus met een volle batterij 8)7 .
Ik weet dat dit na een paar keer goed doorladen en normaal gebruik er wel 2 zullen worden,
maar het verschil met de beloofde 17 dagen kan en mag naar mijn idee nooit zo groot zijn.

Voor de rest is het een fantastisch apparaat waar ik absoluut dikke vriendjes mee ga worden,
maar de accu is naar mijn idee zwaar onder de maat (of de belofte veel te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
is het niet stand by stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Mijn man heeft sinds gister een Nokia N81 en ik heb gehoord dat je de spellen gratis ( waarschijnlijk gekraakt) van internet kan halen...
Iemand enig idee hoe??? Kan er namelijk niet echt iets over vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:11:
Hallo allemaal,

Mijn man heeft sinds gister een Nokia N81 en ik heb gehoord dat je de spellen gratis ( waarschijnlijk gekraakt) van internet kan halen...
Iemand enig idee hoe??? Kan er namelijk niet echt iets over vinden :-(
Aan waarschijnlijk gekraakte spellen kunnen we je hier niet helpen. Wel kunnen er volgens mij gewone java-games op gespeelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:29:
Zo, even een update over mijn nieuwe N81.
Zoals ik al schreef werkt alles lekker en goed, ook Tomtom draait lekker en snel.
Ik heb het toestel inmiddels voorzien van een paar handige app's die het mobiele leven voor mij veraangenamen.
Een ding valt mij echter behoorlijk tegen.
Toen ik een paar maanden geleden mijn HTC Touch in gebruik nam, wist ik dat de accu een schamele 4 dagen mee zou gaan. In de praktijk blijkt dit inderdaad slechts 2 dagen te zijn.
Met intensief gebruik dan wel, Bleutooth altijd aan, surfen via WiFi, muziek en clips spelen, etc..
Omdat Nokia belooft dat de accu van de N81 17(!) dagen mee zou gaan had ik voor mezelf max een week in gedachten.
Ook hier is de praktijk weer heel anders.
Woensdag toestel ontvangen, beetje gespeeld met de batterij spanning die de fabriek er in achter laat,
daarna keurig 16 uur op de lader de eerste keer (toestel uitgeschakeld natuurlijk).
Alle verhalen over nieuwe accu's die geen geheugen effect meer zouden hebben, mijn ervaringen zijn dat dit toch goed werkt.
Maar goed, nu de beloofde 17 dagen accu van de N81.
Natuurlijk ben ik deze dagen lekker veel aan het spelen en proberen op mijn nieuwe toestel,
maar dag ik nu, zaterdag, het toestel voor de 3e keer aan de lader moet hangen?????
1 dag haal ik dus met een volle batterij 8)7 .
Ik weet dat dit na een paar keer goed doorladen en normaal gebruik er wel 2 zullen worden,
maar het verschil met de beloofde 17 dagen kan en mag naar mijn idee nooit zo groot zijn.

Voor de rest is het een fantastisch apparaat waar ik absoluut dikke vriendjes mee ga worden,
maar de accu is naar mijn idee zwaar onder de maat (of de belofte veel te groot).
Moest je hem de 1e keer dan uitgeschakeld 16 uur opladen? Ik kreeg zo'n lekker handige Duitse handleiding erbij, waar ik ó zo veel uit wijs kan worden. Is bij jou trouwens de batterij indicator ook zo vaag? Het duurt heel erg lang voordat het 1e streepje verdwijnt, maar de rest gaat veeeel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

heracles schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:20:
[...]

Aan waarschijnlijk gekraakte spellen kunnen we je hier niet helpen. Wel kunnen er volgens mij gewone java-games op gespeelt worden.
Misschien bedoelt hij gewoon dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:23:
Moest je hem de 1e keer dan uitgeschakeld 16 uur opladen? Ik kreeg zo'n lekker handige Duitse handleiding erbij, waar ik ó zo veel uit wijs kan worden. Is bij jou trouwens de batterij indicator ook zo vaag? Het duurt heel erg lang voordat het 1e streepje verdwijnt, maar de rest gaat veeeel sneller.
Moet niet, maar ik doe het met alle nieuwe toestellen, zeg maar met alle accu's van verschillende apparaten.
Ik heb op deze manier met alle accu's een uitmuntende levensduur, alleen deze valt tegen.
Dat met de accu streepjes heb ik ook, maar dat werkt eigenlijk bij de meeste toestellen zo.
Ik heb dat met verschillende merken toestellen (SE, NEC, HTC), licht niet aan het toestel.
Verder heb ik vandaag een mega vastloper gehad.
Het toestel herkende geen foto's meer in de gallerij, muziek was hij kwijt en toepassingen kon ikniet meer openen.
Ook liep hij zo nu en dan zo vast dat de accu er af moest om te herstarten.
Vanmiddag mass-storage geformateerd en alles terug naar fabrieks instellingen (niet uit functie, maar met operator code)
Nu lijkt alles weer goed te functioneren (thank god).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Laatst online: 08-09 15:45
Ik vind dat de batterij nog goed meevalt. Met zwaar gebruik (TOMTOM navigatie, games spelen + Nes Emulator, MP3 beluisteren, af en toe filmpje maken, Surfen, emailen, bellen, smsen, bluetooth bestandsoverdracht,...) krijg ik er 2,5 dagen uit. Ik veronderstel dat je er met licht gebruik toch wel een dag of 5 uit kan krijgen.
Ik ben vrij tevreden van dit toestel. Alles loopt lekker vlot. Ik hoop wel dat ze er de wifi- en geluidsproblemen uitslopen in de volgende firmware update. Het is niet netjes dat het geluid een halve seconde achterloopt in de games en de mp3 speler. En de wifi valt veel te gauw weg, ook al zit ik dicht bij mijn wireless router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik je bericht gelezen had, heb ik besloten mijn 3 weken oude N81 naar een Nokia repair center te brengen. Op de slider van mijn toestel zat in mijn ogen teveel speling. Ik dacht dat het bij het toestel hoorde, maar ik begrijp dat jij over een strakke versie beschikt.
Volgens de medewerker zou het 4 weken gaan duren. Dat betekent terug naar de 3310. Voor mij een reden om nooit meer een bestelling via internet te plaatsen, maar altijd naar een shop te gaan waar je het apparaat ook echt in je handen kunt nemen.
Heeft iemand ervaring met Nokia repair centra, ik bedoel : zou het echt 4 weken duren???
Sinister81 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:42:
Oke ik ben vandaag bij Typhone geweest en m'n n81 2gb gehaald in Nuth. Ik was toevallig in Limburg voor werk. Had ze gebeld, na 3 x bellen eindelijk te pakken. Om 1 uur gebeld om 2 uur opgehaald dat ding. Ze hebben me laten weten dat ze daar dus geen voorraad hebben ik had dus geluk, maar je kan altijd proberen als je in de buurt woont, scheelt verzendkosten.

Ik kreeg een n81 voor m'n neus, die heb ik even uitgepakt en voelde dat de slider los zat. Er zat veel speling in en dacht dat zal snel irritant worden. Toen probeerden we een ander toestel en die was aanzienlijk beter maar niet helemaal perfect, die wou ik dan maar nemen maar was bedoeld voor iemand anders of zo. Toen brachten ze dus een andere waarbij de slider helemaal geen speling heeft. Ik blij. Maar dit is dus een groot risico als je online koopt met deze telefoon, je krijgt een telefoon met een slider die speling heeft en iedere keer als je je finger erop doet dan voel je dat. Dit is super irritant! Heb daar andere mensen daarover horen klagen.

Typhone is verder een prima winkel met klantvriendelijk personeel :P :*)
Ze hebben me gewoon rustig de tijd gegunt om dat ding te inspecteren. Bedankt

Tot zover TomTom geinstalleerd en draait goed. Ik dacht dat het veeeeel sneller zou zijn dan mn oude n80 maar dat valt wel mee. Met invoeren van tekst en berekenen van route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een aantal antwoorden op vragen die hier zijn gesteld over de Nokia N81.
Ik heb namelijk EINDELIJK een account hier aan kunnen maken.
Ten 1e ik heb zelf nu een 6GB Micro SD kaartje van Sandisk erin, en hij pakt gewoon 6 gb schijfruimte. Een goede vriend van mij heeft een 8GB Micro Sd kaartje van Sandisk erin, ook die werkt gewoon met 8 gb schijfruimte. Oftewel, Nokia liegt gewoon en probeert zo haar klanten aan de 8 GB versie te koppelen terwijl je met een N81 2Gb Versie waar je een 8 gb kaartje bij koopt van 60 euro een stuk goedkoper uit bent.
Ten 2e, iemand kwam hier met de reactie dat de telefoon vastloopt als je hem in Gegevensoverdracht koppelt aan de pc en hem er daarna afkoppelt. Voordat je hem dan weer afkoppelt, Moet je naar Deze computer gaan, Rechtermuisknop op de verwisselbare Hardeschijf van de telefoon, en daar even op uitwerpen drukken. Dan komt er een melding in je telefoon dat je de kabel kan los koppelen. Dan loopt de telefoon niet vast.
Voor meer vragen stel ze maar, ik zal kijken of ik het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
Nou nokia liegt echt niet over die geheugenkaartjes. Tot 2 gigabyte is ondersteund, dat betekend niet dat het niet hoef te werken als je er grotere inzet, maar grotere kaartjes kunnen wel problemen geven en daarom ondersteund nokia dit niet. Logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ larrezz29,

kun jij toevallig even laten weten welke merk & type geheugenkaart gebruikt is?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:07:
@ larrezz29,

kun jij toevallig even laten weten welke merk & type geheugenkaart gebruikt is?
Merk: SanDisk
Type:Micro SDHC 6 GB + 8 GB Class 4
N217 ( dit staat op de verpakking van de 8 GB versie met een Vtje ervoor)
Meer info :
Geheugenkaart 8 GB Sandisk
Btw Raar dat de 6 GB Versie nog niet op de site van Sandisk staat als de site in het Nederlands staat weergeven.
Hier de Engelse site link van de 6 GB Kaart:
Geheugenkaart 6 GB Sandisk

@ Julius:
Uit de email van Nokia begrijp ik er van dat er gewoon niet meer dan 4 GB in kan, en als je er 8 GB in doet je er maar 4 GB van kan gebruiken, of heb ik dit soms verkeerd gelezen?
Dan nog kan Nokia zeggen dat de SanDisk kaartjes wel gewoon werken, maarja dat zal wel weer met de economie te maken hebben dat ze geen ander bedrijf aan willen prijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb zojuist mijn stoute schoenen aangetrokken en een 8Gb kaartje sandisk gehaald. Hij doet het prima.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:00:
Ik heb zojuist mijn stoute schoenen aangetrokken en een 8Gb kaartje sandisk gehaald. Hij doet het prima.
Zie je nou Julius? Het Werkt gewoon ;)
Dat usb Adaptertje die je erbij krijgt is erg handig, ook erg snelle overschrijving van de data van pc naar geheugenkaart en andersom.

Hier nog een erg fijn programma voor degene die het graag willen ipv Windows live messenger op de telefoon: Ebuddy Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op GSM Arena dat S60 Feature Pack 2 eraan komt.
Ik ben erg benieuwd of deze versie ook voor de N81 beschikbaar komt.
Een groot pluspunt is dat het navi wheel nu voor alle functies werkt:

" The Navi wheel functionality is also improved to show much more of its potential. Remember how we complained about its functionality in Nokia N81 8GB being limited to certain parts of the interface only? Well, it seems Nokia also felt the same way about it and have now enabled the wheel to work in any menu."

Afwachten maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:34:
Hier nog een erg fijn programma voor degene die het graag willen ipv Windows live messenger op de telefoon: Ebuddy Mobile
Ik gebruik Fring hiervoor, werkt ook erg fijn.
Ook skype call's kan ik gewoon voeren etc..
WiFi heeft dan wel de voorkeur, anders hapert de verbinding nog wel eens,
chat gaat ook onderweg gewoon vlekkeloos.

Bijkomend voordeel is dat ik 2 toestellen heb, de N81 en een WindowsMobile toestel, HTC Touch,
instellingen worden gewoon in het fring account overgenomen.

Verwijderd

Hallo,
ik heb vanmiddag de n81 gekocht en mijn vraag is hoe ik nou precies mijn navigatie kan laten werken en waarvandaan ik het eventueel erop kan zetten ??

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:36:
ik heb vanmiddag de n81 gekocht en mijn vraag is hoe ik nou precies mijn navigatie kan laten werken en waarvandaan ik het eventueel erop kan zetten ??
Je zou TomTom of Route66 kunnen kopen, je kunt het er op zetten via computer.
Ook zou je kunnen googelen op alternatieve site's om het elders te vinden, maar dat gaat hier niet lukken ;) .
Zelf heb ik TomTom geistalleerd met een .sis bestand welke ik eerst op het geheugen heb gezet,
van daar uit installen, juiste kaarten erbij en klaar.
Ik heb ook POI's toegevoegd met flitspalen en allerhande handige adressen
(tankstations, Mc.Donalds etc.), alles werkt prima, ik ben blij met TomTom.
Communicatie met BT GPS muisje was heel simpel, eerst pairen in je BT manager,
daarna gewoon aanwijzen in TT voorkeuren, werkte in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:36:
Hallo,

Ik hoor het graag
Of je gebruikt gewoon nokia maps wat er al standaard op zit, wat ik een hele nettte applicatie vindt.
Dit komt met een trial van 3 dagen. Gewoon BT GPS pairen en klaar ben je.

Het enigste wat dan ontbreekt is kaartinfo, je kan een maploader bij nokia downloaden waar je gratis de maps kunt uploaden naar je phone. Of je download on demand wat je nodig hebt via umts/wifi.
Je betaalt uiteindelijk voor navigatie aanwijzigingen zoals stemmen en dergelijke.
Er is ook een nokia maps beta 2 uit, waar veel verbeteringen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dan de BT GPS pairen ?

Zou je mij misschien kunnen mailen ? Mark.Cindy@Versatel.nl
Zo is het misschien makkelijker uit te leggen en te snappen,

Degene die dit zou willen doen, heel erg bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Mark_Smith:

zo werken wij hier niet op het forum. Dat jij persoonlijke hulp wilt daar aan toe, maar als de oplossing hier op het forum gepost wordt, heeft iedereen er wat aan ;)
Ik zou trouwens je emailadres even weghalen voor de spambots 'm vinden.

voor je vraag:
(disclaimer: ik heb voor de rest geen bluetooth apparaten, dus kan het verder niet voor je testen)
- menu --> instrumenten --> bluetooth --> toets naar rechts --> zo kom je bij gekoppelde apparaten --> toevoegen maar :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik trouwens een losse GPS nodig of zit die al in de telefoon, misschien ook wel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:35:
Heb ik trouwens een losse GPS nodig of zit die al in de telefoon, misschien ook wel handig :P
Je zult inderdaad even een losse GPS ontvanger (+ eventuele software) moeten aanschaffen, dit zit niet ingebouwd.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er geen handleiding bij ontvangen? 8)7
misschien kun je deze anders elders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Heb je er geen handleiding bij ontvangen? 8)7
misschien kun je deze anders elders vinden.
Waarom kom je aanzetten met manuals van de HTC Touch?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:39:
Ik las op GSM Arena dat S60 Feature Pack 2 eraan komt.
Ik ben erg benieuwd of deze versie ook voor de N81 beschikbaar komt.
Een groot pluspunt is dat het navi wheel nu voor alle functies werkt:

" The Navi wheel functionality is also improved to show much more of its potential. Remember how we complained about its functionality in Nokia N81 8GB being limited to certain parts of the interface only? Well, it seems Nokia also felt the same way about it and have now enabled the wheel to work in any menu."

Afwachten maar.....
En van welke site zouden we die kunnen downloaden dan ?

Hier nog een site van Nokia Beta Labs waar van alles te downloaden is bijv. Nokia Maps 2.0:

Nokia Beta Labs

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:18:
Waarom kom je aanzetten met manuals van de HTC Touch?
oeps, ik heb 2 toestellen, de N81 en de Touch, haalde ff wat door elkaar (bloos)
Maar ja, de strekking is duidelijk neem ik aan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan het forum:
kunnen jullie via het Naviwheel ook door je contacten scrollen?
Bij mij werkt die functie niet.
Opvallend is het antwoord dat Nokia Advanced Technical Team mij vandaag gaf:

" Wat ik bedoel is dat FP2 al geïmplementeerd is in Symbian 9.2, aangezien uw toestel dit heeft, heeft uw toestel ook FP2.

De naviwheel is dus de "bladertoets", de toets in het midden van het toestel, tussen de groene "bel"knop, en de rode "ophang"knop. Deze moet zoieso overal werken en dus ook in contacten. Indien dit niet werkt is er iets mis met uw toestel.

Dus ter bevestiging is dus uw toestel al voorzien van FP2, al sinds het begin."

Graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bij mij werkt het naviwheeltje ook niet bij het scrollen in de contacten. Ik heb het ding overigens uitstaan, ik vind het te sloom werken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:07:
Een vraag aan het forum:
kunnen jullie via het Naviwheel ook door je contacten scrollen?
Bij mij werkt die functie niet.
Opvallend is het antwoord dat Nokia Advanced Technical Team mij vandaag gaf:

" Wat ik bedoel is dat FP2 al geïmplementeerd is in Symbian 9.2, aangezien uw toestel dit heeft, heeft uw toestel ook FP2.

De naviwheel is dus de "bladertoets", de toets in het midden van het toestel, tussen de groene "bel"knop, en de rode "ophang"knop. Deze moet zoieso overal werken en dus ook in contacten. Indien dit niet werkt is er iets mis met uw toestel.

Dus ter bevestiging is dus uw toestel al voorzien van FP2, al sinds het begin."

Graag jullie ervaringen!
Helaas, ik heb een defect toestel.
Ik vindt de navi toets wel lekker werken, maar hij werkt helaas alleen in muziekspeler.
Wel vreemd dat overal bekend is dat het klopt dat deze alleen in beperkte toepassingen beschikbaar is,
en jij nu meld dat het toestel dan "defect"is.
Dat vindt ik sowieso raar, omdat het dus wel werkt, alleen beperkt.
Hardwarematig is er dus niets mis mee, firmware wordt aan gewerkt hebben we vernomen.
Ik ga mijn toestel er in iedergeval niet om terugsturen, maar ik zou het wel fijn vinden als het naviwheel overal zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Nokia iets verkeerd heeft begrepen, want het is toch algemeen bekend dat het Navi wheel alleen werkt bij de muziek speler, en Nokia er aan werkt om hem overal te laten werken?
Correct me if i'm wrong

Ik krijg trouwens Nokia Maps Beta 2.0 niet geinstalleerd.
Hij geeft steeds de fout dat het geheugen vol is, terwijl ik er een 6 GB kaartje in hem zitten waar nog een paar Gb van over is :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft steeds de fout dat het geheugen vol is, terwijl ik er een 6 GB kaartje in hem zitten waar nog een paar Gb van over is :?
[/quote]

Ik heb precies hetzelfde probleem met een nog leeg 4 GB kaartje!
Als je onderstaande reacties leest, besef je pas goed dat het inderdaad om een Beta-testversie gaat!

http://betalabs.nokia.com...ia-maps-20-beta/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:00:
[/quote]

Ik heb precies hetzelfde probleem met een nog leeg 4 GB kaartje!
Als je onderstaande reacties leest, besef je pas goed dat het inderdaad om een Beta-testversie gaat!

http://betalabs.nokia.com...ia-maps-20-beta/#comments
Jammer :(
Maar even wachten dan tot het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand helpen.
Hoe converteren jullie films en clips voor de N81?
Ik heb verschillende prog's gebruikt met verschillende instellingen maar het wil maar niet lukken.
(o.a. DVDFab, Super, Plato en ImToo)
Complete films die ik b.v. wel op mijn HTC Touch en op mijn Ipod video kan spelen blijven maar haperen op de Nokia. Streaming speelt hij gewoon af (Youtube etc..) maar alle losse filmpjes, ook bijvoorbeeld video-podcast's haperen heel irritant.
Ik dacht dat ik misschien te veel zooi op de achtergrond had draaien, dus toestel opnieuw opgestart (nadat ik een paar app's had gewist) en het blijft naadje.
Iemand een idee? misschien een foutje in mijn toestel of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:42:
Ik heb verschillende prog's gebruikt met verschillende instellingen maar het wil maar niet lukken.
Complete films die ik b.v. wel op mijn HTC Touch en op mijn Ipod video kan spelen blijven maar haperen op de Nokia. Streaming speelt hij gewoon af (Youtube etc..) maar alle losse filmpjes, ook bijvoorbeeld video-podcast's haperen heel irritant.
Ik dacht dat ik misschien te veel zooi op de achtergrond had draaien, dus toestel opnieuw opgestart (nadat ik een paar app's had gewist) en het blijft naadje.
Ik gebruik Super (zie openingspost nokia n95 topic voor instellingen(profielen)) icm Coreplayer mobile op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik total video converter
zet gewoon de boel naar mp4 voor nokia n 80 en dan spelen ze helemaal goed af.
Wat gebruik je voor streaming ??? want dat lukt bij mij voor geen meter want kan nog steeds youtube niet gebruiken zonder een extern programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42
gewoon coreplayer er op zetten,niks converteren :P moet je wel de 8gb versie hebben he.

http://www.coreplayer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom moet je dan de 8 gb versie hebben ?
ik heb hem bij mij ook perfect draaien op mijn Nokia N81 6gb versie (mini- sdhc kaart) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:44:
En waarom moet je dan de 8 gb versie hebben ?
ik heb hem bij mij ook perfect draaien op mijn Nokia N81 6gb versie (mini- sdhc kaart) :)
Ow ok,ja 6GB is ook voldoende he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
heb een aantal verborgen knoppen op de n81 gevonden! Zelfde extra knoppen als de n95, gewoon even iets harder sliden, komen ze vanzelf :+

Zonder gein, wat een toestel... heb nu simplecenter draaien, die m'n mp3tjes mbv filtertjes via wifi met 0,5 mb/s op me telefoon zet. Zag bij GPS info wat over een triprecord en alles, best lachen op wintersport denk ik... Kan je ook een route onthouden in coordinaten? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:41:
heb een aantal verborgen knoppen op de n81 gevonden! Zelfde extra knoppen als de n95, gewoon even iets harder sliden, komen ze vanzelf :+
Bedoel je dit nou als grapje of meen je dit serieus :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat ervaringen omtrent push mail.
Zelf vind ik de push mail mogelijkheid 1 van de grote pluspunten van een smartphone. Ik wil jullie wat vertellen over mijn ervaringen met 4 applicaties :
1. Mail4exchange van Nokia zelf: grote voordeel is dat het gebruik maakt van de interne mailinstellingen van het toestel. Ik kreeg het niet gesynchroniseerd via mail2web, het super werkende gratis exchange progje waar ik met mijn vertrouwde Windows Mobile toestel altijd probleemloos mee werkte. Wel interessant als je via b.v. je werk over een exchange server kan beschikken.
2. Emoze: een erg mooi programmaatje, licht in verbruik, prachtige layout. Echter zeer instabiel omdat de emoze server constant onbereikbaar was. Op het Emoze forum las ik hetzelfde probleem bij vele andere gebruikers.
3. Seven: betrouwbaar, stabiel. Grootste nadeel is dat het je toestel langzaam maakt. En dat is erg jammer.
4. Cortado free mail: als mijn N81 terug is van reparatie ga ik dit uitproberen. Maakt gebruik van het interne mailsysteem van het toestel en dat betekent dat je dus ook de visuele mail melding behoudt ( vind ik zelf erg prettig ) Je hoeft niets te installeren, alleen je mailbox instellen. Je kunt je originele emailadres laten forwarden naar de Cortado server. Op je PC kun je ook je mail uitlezen in een Outlook Web Acces achtige werkomgeving. Lijkt me super!

http://www.cortado.com/eu...ree/AboutCortadoFree.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met Telfort GPRS. Na een tijdje werkt de verbinding niet meer. Hij valt dan uit (b.v. omdat ik met de trein door een tunnel ga). Daarna krijg ik GPRS niet meer aan de praat (packet-gegevens niet beschikbaar). Pas na aan- en uitzetten werkt het weer. Iemand enig idee? Heb firmware versie 11.0.0.45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:27:
Even wat ervaringen omtrent push mail.
Zelf vind ik de push mail mogelijkheid 1 van de grote pluspunten van een smartphone. Ik wil jullie wat vertellen over mijn ervaringen met 4 applicaties :
1. Mail4exchange van Nokia zelf: grote voordeel is dat het gebruik maakt van de interne mailinstellingen van het toestel. Ik kreeg het niet gesynchroniseerd via mail2web, het super werkende gratis exchange progje waar ik met mijn vertrouwde Windows Mobile toestel altijd probleemloos mee werkte. Wel interessant als je via b.v. je werk over een exchange server kan beschikken.
2. Emoze: een erg mooi programmaatje, licht in verbruik, prachtige layout. Echter zeer instabiel omdat de emoze server constant onbereikbaar was. Op het Emoze forum las ik hetzelfde probleem bij vele andere gebruikers.
3. Seven: betrouwbaar, stabiel. Grootste nadeel is dat het je toestel langzaam maakt. En dat is erg jammer.
4. Cortado free mail: als mijn N81 terug is van reparatie ga ik dit uitproberen. Maakt gebruik van het interne mailsysteem van het toestel en dat betekent dat je dus ook de visuele mail melding behoudt ( vind ik zelf erg prettig ) Je hoeft niets te installeren, alleen je mailbox instellen. Je kunt je originele emailadres laten forwarden naar de Cortado server. Op je PC kun je ook je mail uitlezen in een Outlook Web Acces achtige werkomgeving. Lijkt me super!

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met Cortado, ziet er goed uit.
Nu heb ik profimail geïnstalleerd, deze checked iedere 3 minuten mijn pop3 box van Planet.
Dit werkt ook wel, maar liever gebruik ik de eigen mailbox van het toestel,
alleen deze kan minimaal 30 minuten aan voor ophalen 8)7 (only Nokia knows why).
Als Cortado goed werkt bij je ga ik daar ook eens mee spelen :) , alvast Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels CorePlayer er op staan, inderdaad nu werkt het perfect.
Alleen jammer dat een toestel en besturingssysteem van dit kaliber het niet zelf aan kunnen
en je moet terug vallen op 3d party software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:28:
Inmiddels CorePlayer er op staan, inderdaad nu werkt het perfect.
Alleen jammer dat een toestel en besturingssysteem van dit kaliber het niet zelf aan kunnen
en je moet terug vallen op 3d party software.
Je kan het ook omdraaien, just met een telefoon van dit kaliber en os, ben je flexibel om het uit te breiden met software naar eigen keuze.
Zo ben je tenminste voorbereid op de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:35:
Je kan het ook omdraaien, just met een telefoon van dit kaliber en os, ben je flexibel om het uit te breiden met software naar eigen keuze.
Zo ben je tenminste voorbereid op de toekomst!
Euh, WindowsMobile toestellen zijn doorgaans brakker en minder maar is meer aan te tweaken en meer voor te vinden ;)
Ik ging er van uit dat het toestel al op de toekomst voorbereid was, niet dat ik hem er op voor moest bereiden :+
(overigens niets ten nadele van mijn beauty N81 hoor, maar ook niet van mijn WM draaiende Touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook lid van de N81 bezittersclub :) .
Ben er al wat mee aan het rommelen geweest, en ik heb de volgende vraag:

Weet iemand hoe ik in het menu "instellingen" kan komen?

Als ik via de menutoets ga naar "instrumenten" en vervolgens "instellngen" kies dan kom ik erin maar telkens springt ie na ongeveer een seconde weer terug naar het vorige menu (instrumenten).

Ik kan dus geen enkel item in dat menu selecteren ;(
Het toestel is simlockvrij overigens.

Alvast bedankt voor evt hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:27:
Sinds vandaag ben ik ook lid van de N81 bezittersclub :) .
Ben er al wat mee aan het rommelen geweest, en ik heb de volgende vraag:

Weet iemand hoe ik in het menu "instellingen" kan komen?

Als ik via de menutoets ga naar "instrumenten" en vervolgens "instellngen" kies dan kom ik erin maar telkens springt ie na ongeveer een seconde weer terug naar het vorige menu (instrumenten).

Ik kan dus geen enkel item in dat menu selecteren ;(
Het toestel is simlockvrij overigens.

Alvast bedankt voor evt hulp.
Dat is toch niet helemaal goed. Je zou kunnen proberen hem te resetten of teruggaan ermee naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:15:
[...]

Dat is toch niet helemaal goed. Je zou kunnen proberen hem te resetten of teruggaan ermee naar de winkel.
Dacht ik ook al heels.
Is er nog een speciale reset mogelijkheid, of bedoel je alleen uit- en aanzetten?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan en uitzetten proberen kan helpen, zo niet:
*#7370# .......... Format phone (R E S 0 ?)
*#7780# .......... Factory Reset (R S T 0 ?)

(best handig dat internet ;) , info komt trouwens van deze link ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:35:
Aan en uitzetten proberen kan helpen, zo niet:
*#7370# .......... Format phone (R E S 0 ?)
*#7780# .......... Factory Reset (R S T 0 ?)

(best handig dat internet ;) , info komt trouwens van deze link ).
Dank je voor de info. Daar staat trouwens een hoop nuttige info over de N81 :)
Ik heb het geprobeerd, maar is helaas geen oplossing van mn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval zou ik hem ruilen, is duidelijk iets mis mee dan.
Ruilen binnen 8 dagen moet geen probleem zijn, reparatie is dan nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels op het forum waar je in je vorige post naar linkte antwoord gevonden. :)
Het schijnt vaker voor te komen met de firmware versie die ik heb. Straks even updaten naar een hogere versie firmware en dan hopelijk opgelost.

Ander vraagje:
Hebben er meer mensen last van dat er ietwat speling op de twee delen van de telefoon zit.
Ook als ie dicht is kan ik de bovenste helft iets naar rechts drukken; naar links overigens niet.

Het is weliswaar niet erg veel speling maar het toestel voelt er wel meteen een stuk minder degelijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal geen speling is natuurlijk onmogelijk, maar bij mij is het echt nihil.
Voor mij (of bij mij ;) ) voelt het toestel er niet minder degelijk om i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die speling...........
Ik had het ook en dacht, nou ja het valt wel mee.
Maar het ging steeds meer irriteren en gaf het gevoel dat ik een of ander cheap prepaid toestel had aangeschaft.
Uiteindelijk toch naar een Nokia Repair Center gegaan. Reparatie duurt 4 weken, maar ik weet dat het me te veel gaat irriteren. Aan jou de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:27:

Ik heb het geprobeerd. Echter met mijn T-Mobile Abbo en onbeperkt online via GPRS maakt de software geen verbinding met de IMAP server van Cortado. Als ik inlog via de WLAN werkt het feilloos. Doe ik iets verkeerd of gaat GPRS niet samen met IMAP. De melding van de telefoon is dat de inkomende mailserver niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, maar ikzelf heb ook een T Mobile PIT abo en ik kon bijvoorbeeld niet inloggen bij de Emoze server. Jouw probleem lijkt hier verdacht veel op.
Zou T Mobile ongevraagd bepaalde verbindingen blokkeren?? Ik heb daar wel eens iets over gelezen.
Wie heeft een goed advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:38:
Vreemd, maar ikzelf heb ook een T Mobile PIT abo en ik kon bijvoorbeeld niet inloggen bij de Emoze server. Jouw probleem lijkt hier verdacht veel op.
Zou T Mobile ongevraagd bepaalde verbindingen blokkeren?? Ik heb daar wel eens iets over gelezen.
Wie heeft een goed advies??
Klopt hoor van dat niet in kunnen loggen. Nadat ik Cortado had getest probeerde ik Emoze. Ook toen was alleen toegang mogelijk via de WLAN en niet via T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Cortado een mailtje gestuurd, verwacht morgen antwoord. Het ZOU zo kunnen zijn dat je mail4exchange ( gratis via Nokia zelf te verkrijgen ) moet installeren. In de FAQ van Cortado las ik net:

" Cortado Direct Push Mail can currently be used with the following end devices:
Windows Mobile devices (version 5.0 or later) on which the Messaging & Security Feature Pack is installed
Nokia E- and N-Series devices with Mail for Exchange
"

Misschien kun je dat eens proberen........ben erg benieuwd. Zodra ik iets hoor van Cortado meld ik dat uiteraard hier.
Hier vind je exact hoe je je mailbox moet configureren:

http://www.cortado.com/eu.../Configuration_guide.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:21:

Ander vraagje:
Hebben er meer mensen last van dat er ietwat speling op de twee delen van de telefoon zit.
Ook als ie dicht is kan ik de bovenste helft iets naar rechts drukken; naar links overigens niet.

Het is weliswaar niet erg veel speling maar het toestel voelt er wel meteen een stuk minder degelijk door.
Ik heb sinds twee dagen ook wat meer speling, maar het is nog wel acceptabel, hoop alleen niet dat het meer wordt. Als het toestel dicht is, zit er bij mij haast geen speling op.

Heb trouwens sinds de laatste software update geen last meer van vastlopers gehad. Ook is het batterijverbruik beter geworden in de loop van de tijd, doe er gemiddeld ruim drie dagen mee. Ben echt nog steeds supertevreden met het toestel.

Verwijderd

Kreeg zojuist bericht van de helpdesk van Cortado.
Zij schrijven:

I doubt that T-Mobile Netherlands blocks any connection to our servers.

What kind of Cortado package are you using ?

If you use Cortado Standard or higher you must install "mail for exchange" on your mobile device. This software is for free and can be obtained from Nokia.

More information about configuring your Nokia N81 can be found here:

http://www.cortado.com/eu...nfiguration/NokiaMfE.aspx

Dus waarschijnlijk idd eerst mail4exchange installeren.
Laat ff weten als het gelukt is!

Verwijderd

Ik heb even gestoeid met mail4exchange, maar de instellingen krijg ik niet goed. Echter ik heb in het Cortado programma een ander toegangspunt gedefinieerd in plaats van mijn t-zones GPRS. Nu lukt het wel.

Instellingen (T-Mobile):
Naam verbinding: Mobile
Drager gegevens: Packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet
Gebruikersnaam: tmobile
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: ****
Verificatie: Normaal
Homepage: pda.t-mobile.nl

Het verschil met de t-zones GPRS is alleen "Naam toegangspunt: wap". Maar goed push werkt nu wel via Cortado. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even advies nodig van de deskundigen;

Ik heb zojuist een Nokia N81 8GB gekocht en ben zeer te spreken over het toestel maar.......
Kan iemand me in een paar stappen uitleggen of ik Route 66 mobile 7 hierop kan installeren en hoe ik dit moet doen? Zo niet, is het dan mogelijk om TomTom te installeren en hoe doe ik dit?

Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt

JeCu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:05:
Ik heb even advies nodig van de deskundigen;

Ik heb zojuist een Nokia N81 8GB gekocht en ben zeer te spreken over het toestel maar.......
...is het dan mogelijk om TomTom te installeren en hoe doe ik dit?
Het makkelijkst is door dit topic te lezen.
Deze vraag is:
A: heel simpel te beantwoorden
(lees handleiding omtrent installeren van extra software, ook wel toepassingen genoemd)
B: al eerder gesteld (kleine hint, pagina 10 van dit topic, ofwel een paar posts terug)
C: al eerder beantwoord (kleine hint, pagina 10 van dit topic, etc...)

Ik hoop dat je er zo uitkomt :+

p.s. is niet lullig bedoeld, maar vragen die 1 pagina eerder gesteld en beantwoord zijn 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor je hints!

Ik ben helaas niet zo'n expert op dit vlak.
Ik heb thuis de route 66 mobile 7 versie liggen (origineel), maar deze moet normaalgesproken via een simkaartje rechtstreeks geinstalleerd worden. Ik hoef je niet uit te leggen dat de 8GB geen kaart-slot heeft.

Ik kan via usb de files op de telefoon zetten, heb ik ook gedaan, maar er gebeurt niets.
Ik heb je hints gelezen, maar zit echt vast.

Please gids me even hierdoor (in lekentaal).

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 01-03-2008 09:28 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:24:
Ik ben helaas niet zo'n expert op dit vlak.
Ik heb thuis de route 66 mobile 7 versie liggen (origineel), maar deze moet normaalgesproken via een simkaartje rechtstreeks geinstalleerd worden. Ik hoef je niet uit te leggen dat de 8GB geen kaart-slot heeft.

Ik kan via usb de files op de telefoon zetten, heb ik ook gedaan, maar er gebeurt niets.
Ik heb je hints gelezen, maar zit echt vast.
Ok, dat is een andere vraag, met een ander probleem inderdaad.

Allereerst de vraag, is de Route66 die je hebt voor Nokia aangeschaft?
(Symbian besturingssysteem S60v3)
Zo niet, dan gaat het sowieso niet lukken.
Als dit wel op elkaar is afgestemd zou er bij de gekopieerde bestanden
van het kaartje een installatie bestandje moeten zitten.
Vergelijk dit met een .exe voor windows (of .dmg voor Mac :) ).
Voor Symbian software (zeg maar de windows voor je Nokia) is dit doorgaans een
.SIS, .sisX, of een .JAR bestand.
Als deze er bij staat kun je met je verkenner op je telefoon deze opzoeken.
(menu -> instrumenten -> bestandsbeheer,
hier een keer naar rechts klikken op je navigatie knop om naar je grote geheugen te gaan)

Nu kun je deze aanklikken om te installeren.
Ik hoop dat het zo lukt, anders als je R66 nog niet zo oud is kun je deze wellicht ruilen
voor een versie voor deze telefoon, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:59
Ey :)

Ik heb 3 weken geleden een N95 gekocht maar die is helaas na 2 weken kapot gegaan. Nu bied mijn provider bij aan een nieuwe telefoon uit te zoeken.

De kwam ik de N81 tegen en dat lijkt mij een geschikte telefoon. Maar de vraag is nu hoe het design in elkaar zit ? is het dus een stuk steviger dan de N95 of totaal niet ? en hoe is de muziek kwaliteit door de hoofdtelefoon ?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:34:
De kwam ik de N81 tegen en dat lijkt mij een geschikte telefoon. Maar de vraag is nu hoe het design in elkaar zit ? is het dus een stuk steviger dan de N95 of totaal niet?
Ik ben juist niet voor de N95 gegaan vanwege het niet solide gevoel wat ik er bij had/heb.
Van verschillende vrienden met de N95 gespeeld, en ook in de winkel bleef het "gammel" aanvoelen.
Bij de N81 heb ik dit gevoel totaal niet. Alles voelt degelijk en solide aan.
Speling op de slider heb ik niet, er zijn er die het wel (menen te) hebben,
zelf heb ik het bij geen een N81 gevoeld.
Nano2009 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:34:
en hoe is de muziek kwaliteit door de hoofdtelefoon ?
Als ik zeg dat mijn iPod erbij verbleekt, zegt dat voldoende? :9
Zonder dolle, ik ben zeer onder de indruk van de muziek kwaliteit en het bedieningsgemak.
Groot voordeel t.o.v. de N95 is dat de hoofdtelefoon aansluiting bij de N81 bovenaan zit en niet opzij.

Kort samengevat, de N81 is een goede keuze als media-phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand toevallig al een beschrijving gevonden, eventueel met foto's, van hoe de N81 uit elkaar te halen is? Niet dat ik het van plan ben, maar ik ben net als bovenstaande post benieuwd hoe het slidersysteem werkt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

BillSpaarbank schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:33:
Heeft iemand toevallig al een beschrijving gevonden, eventueel met foto's, van hoe de N81 uit elkaar te halen is? Niet dat ik het van plan ben, maar ik ben net als bovenstaande post benieuwd hoe het slidersysteem werkt.
Ik zou verwachten hetzelfde als zo'm smint doosje, maar dan met een veer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ben weer een ervaring rijker met het firmware updaten.

Ging allemaal erg makkelijk, zelfs al mijn instellingen bleven behouden!
Behalve dat ineens alles in het engels was en ik O2 animaties kreeg.

O ja , ik had een geimporteerde uk phone en blijkbaar komt de product code overeen met O2 :(

En met de update kreeg ik die gebrande ellende door mijn strot heen geduwd... Zelfs t9 was in het engels ...

Maar goed de product code gewijzigd , opnieuw aan de nokia firmware updater gehangen en nu weer alles mooi in het nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:41:
Ging allemaal erg makkelijk, zelfs al mijn instellingen bleven behouden!
Behalve dat ineens alles in het engels was en ik O2 animaties kreeg.

O ja , ik had een geimporteerde uk phone en blijkbaar komt de product code overeen met O2 :(

En met de update kreeg ik die gebrande ellende door mijn strot heen geduwd...
Dus je kon eigenlijk zelf het toestel branden?

Denk.. Denk.. Zou ik dan op eenzelfde manier mijn Nokia N81 van Vodafone kunnen de-branden? Met welk programma heb jij hem geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Hey allemaal,

Ik heb sinds gisteren ook een N81 2GB :) (voor 324 euro BTW, simlock vrij, ter info) . Ik moet zeggen, die dag dat ik hem heb ben ik al heel tevreden met deze telefoon. Als ik nu ook kijk hoe goed (en snel) de software gaat vergeleken met mijn qtek 8310 op WM5, kan ik niets anders zeggen dan super! :9~

Ben er net een dagje mee aan het spelen geweest toen ik vanochtend merkte dat hij dus niet laad als hij via USB verbonden is met pc... Jammer! Nu is de batterij leeg en ligt de lader thuis :(

Nu heb ik hier net dit hele topic door zitten lezen en ik heb hiervoor nog geen oplossing gezien. Heb ik hem over het hoofd gezien of weet niemand of dit in te stellen is? M'n qtek laadde wel op via USB en dat vond ik best handig (lader thuis in de kast, overal USB, dus overal mogelijkheid om op te laden). Verder is het trouwens wel zo dat het kleine USB stekkertje dat in de telefoon gaat volgens mij niet standaard USB (mini) is?? In ieder geval niet hetzelfde als m'n qtek en mijn fototoestellen. Oppassen dus met de gedachte dat je hem overal zomaar kunt inpluggen.

Verder heb ik eea gelezen mbt geheugenkaartjes in de N81 en ik heb ook maar stoute schoenen aangedaan en een 8GB kaartje besteld >:) . Zal morgen of maandag binnen zijn.

Verder vanochtend nog TT6 geinstalleerd met kaarten van Benelux. Ging als een trein, paar minuutjes en werkt als een tierelier! _/-\o_ Nu is dat voor mij eigenlijk nog steeds helemaal nieuw, want de qtek kon TT6 niet aan en was dus voorzien van TT5 :D .

Ik ben ook benieuwd wat de telefoon doet (qua snelheid) als er meer programma's geinstalleerd zijn en er meer geheugen (intern) gebruikt gaat worden. Ik weet wel dat m'n qtek niet meer vooruit te branden was op het laatst :Z .

Zoals gezegd heb ik hem nog maar net dus kan er verder niet veel meer over zeggen. Zal hem zo thuis eens gaan opladen, dan kunnen we weer verder :):)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:01:
... Call me an idiot, bleek het kleine beschermfolie(tje) nog op de camera lens te zitten 8)7 .
Deze er af halen doet echt wonderen, hoewel de kwaliteit nog niet om naar huis te schrijven is...
Dat had ik dus ook :$ Verder vind de kwaliteit wel meevallen. De 1,3 MP camera van m'n qtek is pas echt bagger :|
Dat zal ik ook doen :)

Verder nog een muziekje geluisterd, maar nu met het volume vol open (gisteren bij klussen had ik hem ook aan staan, maar had niet naar volume gekeken :z) en WAT GAAT IE HARD! En hij blijft mooi zuiver spelen, prachtig! Zo eerst eens een filmpje afspelen...

Haha mooi nieuw speeltje, waar ik nog veel plezier mee ga hebben :*)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:25:
[...]

Dus je kon eigenlijk zelf het toestel branden?

Denk.. Denk.. Zou ik dan op eenzelfde manier mijn Nokia N81 van Vodafone kunnen de-branden? Met welk programma heb jij hem geupdate?
Ja dat kan, echter de policy verbied informatie te geven over unlocken en debranden valt voor mij niet in dezelfde categorie maar GOT denkt er waarschijnlijk anders over.

Maar ik denk dat als je aan google vraagt hoe je een product code moet wijzigen er wel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een probleem erbij:
Ik zat op internet en wilde naar marktplaats
Dus ik toets de 2 in voor een a, maar wat doet die? Hij blijft opeens allemaal 2 geven, terwijl de toets nog wel goed drukte. Ik daarna de telefoon maar uitgezet en opnieuw aangezet. Ik wil mijn Pincode intoetsen, doet het cijfer 2 het niet meer. een half uurtje later pak ik mijn telefoon en druk ik de 2 in.
Geeft hij opeens weer heeeel veel 2en Constant.
Ik de telefoon opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft(Dat hij constant 2en blijft geven).
Ik ga hem nu even scannen met Anti Virus software, maar ik ben bang dat hij naar Nokia Repair moet worden gestuurd. Ik zal straks even zeggen of het heeft gewerkt...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste