Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net F- Secure erop gezet en hem laten scannen door de hele telefoon. Hij vond geen infecties maar hij staat nu wel Realtime aan en een firewall erop.
Hij geeft ( de afgelopen 5 min) geen 2en meer als een geak maar wel als je een 2 wilt dus ik hoop dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:40:
[...]

Ja dat kan, echter de policy verbied informatie te geven over unlocken en debranden valt voor mij niet in dezelfde categorie maar GOT denkt er waarschijnlijk anders over.

Maar ik denk dat als je aan google vraagt hoe je een product code moet wijzigen er wel uit komt.
Oh oke, wil alleen die Vodafone instellingen eruit hebben, omdat ik er gek van wordt dat alles voorgedefinieerd is. Maar heb even wat gegoogled en kom er denk ik wel uit. Zijn de 8GB en de 2GB overigens gelijk aan elkaar (m.u.v. de opslagcapaciteit)? Zie namelijk bijna alleen maar 8GB produktcodes voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:59
Hebben jullie ook dat de ene keer de navi wheel wel goed werkt en de andere keer helemaal niet ?
Bij mij werkt hij soms helemaal niet meer in mijn muzieklijst totdat ik de muziekspeler opnieuw op heb gestart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:50:
Hebben jullie ook dat de ene keer de navi wheel wel goed werkt en de andere keer helemaal niet ?
Bij mij werkt hij soms helemaal niet meer in mijn muzieklijst totdat ik de muziekspeler opnieuw op heb gestart :?
Jah, ik heb dat zelf ook weleens. Komt maar zelden voor.
Ik denk zelf dat het tijd wordt voor een Firmware update van Nokia, want er zitten volgens mij nog erg veel Bugs in.

btw Heb geen last meer van de 2 die blijft hangen :?
Snap er niks van maar het zal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:18:
[...]

Oh oke, wil alleen die Vodafone instellingen eruit hebben, omdat ik er gek van wordt dat alles voorgedefinieerd is. Maar heb even wat gegoogled en kom er denk ik wel uit. Zijn de 8GB en de 2GB overigens gelijk aan elkaar (m.u.v. de opslagcapaciteit)? Zie namelijk bijna alleen maar 8GB produktcodes voorbij komen.
Nee daar zit zeker verschil in. Je moet een zogenaamde EURO2 pack hebben want daar zit nederlands in.

Ik gebruik nu voor de 8GB:0545849 . Je kan als het goed is ook 0550132 gebruiken
Iemand heeft die voor de 2gb gebruikt en dat werkt voor hem.
Voor de 2GB kan je ook 0550131 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Nou, van het weekend weer vrolijk verder gespeeld:

Na het spelen van een spelletje (racespelletje demo die erop staat) per ongeluk niet via menu afgesloten. Spelletje opnieuw opgestart en via menu afgesloten -> vast. Ik kon nog wel contacten, berichten, etc kiezen, maar verder verscheen er niets... :| Telefoon uit en aan, opgelost... Vind het maar raar. Zou een firmware update misschien kunnen helpen :? ? Heb nu (via *#0000#) het volgende te zien gekregen:

v10.0.035/ 15-10-07/ RM-223/ @Nokia N81 (02.01)

Verder heeft hij het 2 1/2 dag volgehouden (was nog niet 100% leeg) en dat met af en toe WIFI, uurtje tomtom, bellen, muziek luisteren, foto's maken en video's opnemen en kijken. Vind de batterijduur dus wel in orde :*)

Verder wel even aan het zoeken geweest om de camera in een keer aan te krijgen (vanuit startscherm), ipv door het menu te bladeren enz. Bleek dus door de camera knop even ingedrukt te houden, dattie dus de camera start. Had ik vast ook wel door RTM geweten kunnen hebben, maar toch, d8 miss het noteren waard hier.

Ohja, ik heb ook een Pioneer P65BT autoradio. Die kan dus met BT pairen met je tellie *; en dienen als carkit. Dit werkt prima, maar het automatisch pairen als ik in de auto stap, doet ie niet. Krijg dan steeds de melding #piep# "verbinding verbroken met Pioneer BT unit" :( . Bij mijn Qtek werkte dit trouwens perfect: instappen, 1-2-3 hoppa, verbinding :D .

Nu moet ik steeds met mijn telefoon (en niet met de radio, want dan lukt het niet) verbinding maken met de radio. Bluetooth -> nw gekoppeld app. -> Pioneer BT unit -> enz Ik laat het dan verbinding maken (dat werkt dus wel), pin invoeren, automatisch verbinding maken? -> ja, verbinding maken etc. prima. Ik ga er dan dus vanuit dat hij verbinding maakt als ik instap, omdat ik automatisch verbinding maken heb geaccepteerd... pffff maar het werkt dus niet. Zijn er nog BT instellingen op de N81 die ik over het hoofd gezien heb maybe? Heeft iemand een soortgelijke situatie (gehad) die wel werkt? In de autoradio heb ik de instellingen ook op automatisch verbinding maken staan, net als bij mijn qtek... Ook als ik die niet op automatisch heb staan en mijn telefoon wel, doet ie het nog niet.

Verder nog geen gekke dingen tegengekomen.

Keep you informed.

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
dreku88000 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:44:
Ohja, ik heb ook een Pioneer P65BT autoradio. Die kan dus met BT pairen met je tellie *; en dienen als carkit. Dit werkt prima, maar het automatisch pairen als ik in de auto stap, doet ie niet. Krijg dan steeds de melding #piep# "verbinding verbroken met Pioneer BT unit" :( . Bij mijn Qtek werkte dit trouwens perfect: instappen, 1-2-3 hoppa, verbinding :D .

Nu moet ik steeds met mijn telefoon (en niet met de radio, want dan lukt het niet) verbinding maken met de radio. Bluetooth -> nw gekoppeld app. -> Pioneer BT unit -> enz Ik laat het dan verbinding maken (dat werkt dus wel), pin invoeren, automatisch verbinding maken? -> ja, verbinding maken etc. prima. Ik ga er dan dus vanuit dat hij verbinding maakt als ik instap, omdat ik automatisch verbinding maken heb geaccepteerd... pffff maar het werkt dus niet. Zijn er nog BT instellingen op de N81 die ik over het hoofd gezien heb maybe? Heeft iemand een soortgelijke situatie (gehad) die wel werkt? In de autoradio heb ik de instellingen ook op automatisch verbinding maken staan, net als bij mijn qtek... Ook als ik die niet op automatisch heb staan en mijn telefoon wel, doet ie het nog niet.
Ik heb een Pioneer P55BT en ik heb wel gelijk verbinding als ik de auto instap. Misschien moet je de waarneembaarheid van je bluetooth aanzetten, anders werkt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
®Otto schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:25:
[...]

Ik heb een Pioneer P55BT en ik heb wel gelijk verbinding als ik de auto instap. Misschien moet je de waarneembaarheid van je bluetooth aanzetten, anders werkt het namelijk niet.
Ja, die staat bij mij aan (bluetooth staat ook altijd aan bij mij)... Ik heb ook eens verder aan het zoeken geweest en schijnt ook te maken te kunnen hebben met de firmware versie van je telefoon (icm BT 1.2 of 2 ofzo?)

(R)Otto, welke versie firmware heb jij op je N81 staan? En welke versie N81 heb jij? 2GB of 8GB?

Verder heb ik vandaag nog wel mijn 8GB geheugenkaartje binnengekregen en meteen de oude gekopieerd. Werkt dus perfect he!!! TT6, Muziek enz erop staan en nog dik 7100 MB over :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
dreku88000 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:25:
[...]

Ja, die staat bij mij aan (bluetooth staat ook altijd aan bij mij)... Ik heb ook eens verder aan het zoeken geweest en schijnt ook te maken te kunnen hebben met de firmware versie van je telefoon (icm BT 1.2 of 2 ofzo?)

(R)Otto, welke versie firmware heb jij op je N81 staan? En welke versie N81 heb jij? 2GB of 8GB?

Verder heb ik vandaag nog wel mijn 8GB geheugenkaartje binnengekregen en meteen de oude gekopieerd. Werkt dus perfect he!!! TT6, Muziek enz erop staan en nog dik 7100 MB over :):)
Ik zou sowieso de nieuwere firmware erop zetten, want je hebt niet de nieuwste. Het verhelpt ook instabiliteit en nog een hele zooi fouten. Er is bij bluetooth echter geen verschil tussen de 2gb versie en de 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
dreku88000 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:25:
[...]

Ik heb de 8GB versie met de laatste firmware (V 11.0.045).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Nou, ik heb de firmware geupdate, maar dat ging niet van een leijen dakje...

Eerst kisteravond bezig geweest op mijn oude laptopje, kreeg het niet voor elkaar. Iedere keer was het van Recover Phone, remove battery, disconnect adapter, etc. 2 keer gedaan en toen maar gestopt. (Telefoon deed het nog met de oude firmware 10.xxxx)

Vanochtend op mijn werk snel nokia software update software geinstalleerd en nogmaals geprobeerd. Komt ie netjes met versie 11.xxxxx aan dus ik dacht komt goed. Software gedownload, installeren, geeft ie op het eind aan dat het niet gelukt is. Wat? En nu? Recover Phone, etc...

Dat gedaan, geeft ie uiteindelijk wel aan dat versie 11.xxxx erop staat. Ook met #*0000*, dus zal wel goed zijn dan, verder staat er alles nog in en werkt alles nog denk ik. Veel vertrouwen geeft het niet iig. Daarna Software update programma afsluiten, komt ie met de melding dat de interne software iets niet kan connecten of vinden ofzo en dat ik maar beter de pc opnieuw kan opstarten... pfff, had gehoopt dat dit iets makkelijker zou gaan. Enig idee hoe ik (makkelijk) kan controleren of alles goed is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
Volgens mij is alles goed gegaan, ben nog geen problemen tegengekomen. Ook doet ie nu automatisch pairen met mijn autoradio, dus dat is ook opgelost nu :) en dat is mooi, want nu kan ik lekker makkelijk muziek over BT luisteren, en dat met 7 GB aan mp3s op m'n geheugenkaartje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren ook de N81 2GB.
Ik heb er divx player opgezet en dit werkt wel goed. Zelfs de ondertitels zijn nog te lezen.
Is het normaal dat het naviwheel cte pinkt?
En is de demo van ngage beperkt ofzo, deze wil niet meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:15:
WTF bedoel je hier?? 8)7

Ik zit met een klein vraagje: hoe krijg ik een foto/afbeelding als volledige achtergrond, dus schermvullend? Als ik nu een foto kies, krijg ik altijd een vast kader erom heen van het thema (ik gebruik standaard nokia-thema #1)

Edit:
Heb inmiddels zelf al een half antwoord gevonden. Om een fullscreen achtergrond te krijgen, zal deze in het thema verwerkt moeten worden. Nu nog een thema-editor zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 14-03-2008 12:26 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:15:
Ik neem aan dat je bedoelt of het normaal is dat het lampje bij het naviwheel knippert?
Dat kan je uitzetten in menu->instrumenten->instellingen->algemeen->slaapstand->Slaapstand:Uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:19:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt of het normaal is dat het lampje bij het naviwheel knippert?
Dat kan je uitzetten in menu->instrumenten->instellingen->algemeen->slaapstand->Slaapstand:Uit!
Dat bedoelde ik inderdaad, het stoort mij vooral s'nachts als ik niet onmiddelijk in slaap geraak.
Is er overigens nog een gratis msn client voor symbian S60?
Ik vind enkel agile messenger, maar deze is shareware.

En de preview van ngage, is deze nu werkelijk beperkt, want kan de demo's niet meer spelen?
Vind hier dus geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:19:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad, het stoort mij vooral s'nachts als ik niet onmiddelijk in slaap geraak.
Is er overigens nog een gratis msn client voor symbian S60?
Ik vind enkel agile messenger, maar deze is shareware.

En de preview van ngage, is deze nu werkelijk beperkt, want kan de demo's niet meer spelen?
Vind hier dus geen info over.
Er is ook een officiële msn client voor de nokia phones... moet je even zelf googlen om te downloaden want weet zo niet waar je die kan downen.

En de n-gage demo is niet time limited. Het is vrij te gebruiken en is dus ook niet beperkt.

offtopic : als er spelfouten inzitten ofzo... sorry het is al laat en heb wat alchohol in mijn bloed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik en ben over de functies uitermate tevreden.

Wat me echter wel begint te irriteren is het gammele gevoel van het toestel als hij open is geschoven. Hij kraakt klikt en heeft speling aan alle kanten. Als hij dicht geschoven is heb ik weinig last. Als ik dat van tevoren had geweten had ik misschien toch voor een N82 gegaan. Ik snap dat alle sliders gammel worden, maar bij de N81 ervaar ik het als extreem.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:56:
ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik en ben over de functies uitermate tevreden.

Wat me echter wel begint te irriteren is het gammele gevoel van het toestel als hij open is geschoven. Hij kraakt klikt en heeft speling aan alle kanten. Als hij dicht geschoven is heb ik weinig last. Als ik dat van tevoren had geweten had ik misschien toch voor een N82 gegaan. Ik snap dat alle sliders gammel worden, maar bij de N81 ervaar ik het als extreem.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb mijn N81 naar het Nokia repair center gestuurd omdat ik de speling in geopende toestand ook te groot vond. Toen ik hem deze week terug kreeg zat er een briefje bij dat de speling binnen de toleranties van Nokia valt. Niets aan te doen dus. Verder bevalt het toestel me erg goed. Heb nu net Fring geinstalleerd en dat werkt echt vlekkeloos. Ga nu met N Gage aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het is me nog niet gelukt om N-gage spellen te betalen en te downloaden via mijn telefoonrekening. Ik krijg de vraag of ik de game wil sluiten en dan krijg ik een errorcode. Ben benieuwd of het jou lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Hier wil de n-gage applicatie echt niet meer lukken.

De applicatie start en als ik dan de demo van fifa 07 (of een ander) wil opstarten, dan doet die niks meer.
Ga straks in elk geval de applicatie eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:16:
Hier wil de n-gage applicatie echt niet meer lukken.

De applicatie start en als ik dan de demo van fifa 07 (of een ander) wil opstarten, dan doet die niks meer.
Ga straks in elk geval de applicatie eens opnieuw installeren.
Volgens mij zag ik een limiet in het aantal wedstrijden staan bij Fifa. 10 potjes en dan is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloaden via telefoonrekening lukt niet.
Via creditcard gaat het snel en probleemloos.
Jammer dat niet alle games in landscape werken.
Hebben jullie dat ook of kun je dat instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een week de Nokia N81.
Ik ben in principe heel erg tevreden met het toestel. Er zijn alleen 2 dingen
waar ik me soms aan kapot erger:
Ten eerste is mijn batterij heel erg snel op (na 1 dag) terwijl ik er heel de dag bijna
niks mee doe. Alleen af en toe een smsje sturen.
Ten tweede irriteer ik me dood als ik aan het smsen ben dat soms ineens
dat menu naar voren kom terwijl ik niks anders aanraak dan mijn
toetsjes om te typen.
Weet iemand hier wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@ jaimie4ever,

Batterijduur is wel heel kort, hier is het 1 week, af en toe smsen, bellen, filmke kijken en surfen en msn via wlan.
Van je tweede probleem, het menu dat naar voor komt, heb ik ook nog nooit last gehad.
Prima toestel wat mij betreft, krijg alleen ngage niet meer aan de praat (nog geen tijd gehad om goed te zoeken achter het probleem).

@rvb583, ik denk dat je het kan instellen, de knoppen zijn toch zo georiënteerd dat je in landscape zou moeten kunnen spelen (de ngage games dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Engineer Stewie schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:22:
@ jaimie4ever,

Batterijduur is wel heel kort, hier is het 1 week, af en toe smsen, bellen, filmke kijken en surfen en msn via wlan.
Van je tweede probleem, het menu dat naar voor komt, heb ik ook nog nooit last gehad.
Prima toestel wat mij betreft, krijg alleen ngage niet meer aan de praat (nog geen tijd gehad om goed te zoeken achter het probleem).

@rvb583, ik denk dat je het kan instellen, de knoppen zijn toch zo georiënteerd dat je in landscape zou moeten kunnen spelen (de ngage games dan).
Ik ben tevreden over de batterijduur... Ikzelf bezit ook een Nokia N95 en het is werkelijk een ramp om die telefoon ergens mee naartoe te nemen waar je je telefoon niet op kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nano2009 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:03:
[...]

Ik ben tevreden over de batterijduur... Ikzelf bezit ook een Nokia N95 en het is werkelijk een ramp om die telefoon ergens mee naartoe te nemen waar je je telefoon niet op kunt laden.
Voor alle duidelijkheid, ik ben met de standby tijd van 1 week ook tevreden hoor. Bedoelde dat 1 dag wel heel kort is. Ik ben er zeker van als ik wlan niet gebruik en geen filmkes lig te kijken de batterij van de gsm een 10 tal dagen meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Wat ik jammer vind is dat je de knoppen aan de bovenkant niet kunt gebruiken voor het in- en uitzoomen tijdens het maken van een foto/video. Nu moet je je handen raar houden om de volume knoppen te gebruiken voor het in- en uitzoomen.
Verder valt de bouwkwaliteit me nog steeds tegen, erg veel speling in de slider. En kraakt de achterzijde van mijn telefoon als ik erop druk.

Nog een nadeel is dat je de flitser niet kunt gebruiken als zaklamp in zijn felste stand. Je kunt wel een programmatje erop zetten waarmee hij zwak licht geeft, maar niet voluit.

Symbian opzichzelf bevalt me eigenlijk prima! :) Hoop echter wel dat Nokia de nieuwe servicepack ook uitbrengt voor de N81(doen ze normaal gesproken niet, dus weinig kans). Dan kun je de "ipod-achtige" ring in het midden ook voor de normale menu's enz gebruiken. Of laat ze dat minstens integreren in een nieuwe firmware. Zou echt ideaal zijn voor telefoonboek / sms'jes !!

Is bij jullie trouwens de batterij-indicator zo ongelijk verdeeld? Het duurt bij mij heel lang voordat het 1e blokje weg gaat, maar daarna gaat het een stuk sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door heracles op 20-03-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
@ Engineer Stewie

A sorry had dan gewoon verkeerd gelezen O-)

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat er een hele groene waas over de foto komt als je hem in het donker maakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
[b][message=29787879,noline]Is bij jullie trouwens de batterij-indicator zo ongelijk verdeeld? Het duurt bij mij heel lang voordat het 1e blokje weg gaat, maar daarna gaat het een stuk sneller.
Ja, ik heb dat ook met de laatste firmware. Als ik mijn telefoon uit en weer aanzet ben ik soms opeens 2 of 3 streepjes kwijt. (Wel na 3 dagen gebruik overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar om even terug te komen op mijn vraag over dat de batterij maar 1 dag mee gaat terwijl ik op zijn meest 5 smsjes en 3 telefoontjes per dag ermee pleeg en er verder niks mee doe, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
En wanneer ik sms ik steeds het menu automatisch krijg terwijl ik alleen de cijfers intyp voor het smsje?
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:46:
@ Engineer Stewie

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat er een hele groene waas over de foto komt als je hem in het donker maakt :?
Ja die groene waas heb ik ook ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N81 toch ook vooral gekocht omdat hij over WIFI beschikt.
Vanavond vond ik een programma dat mij vele malen beter bevalt dan het standaard geinstalleerde Devicescape.
Het heet HandyWi, is in mijn ogen helemaal ontwikkeld voor Symbian S60, maar vooral: het werkt direct en probleemloos. HandyWi geeft een overzicht van alle beveiligde/onbeveiligde WIFI netwerken in je omgeving en geeft zonodig een signaal als je in de buurt van een publieke hotspot komt.Verbinden is verrassend eenvoudig.
Een linkje:
http://www.handywi.com/howitworks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:21:
Maar om even terug te komen op mijn vraag over dat de batterij maar 1 dag mee gaat terwijl ik op zijn meest 5 smsjes en 3 telefoontjes per dag ermee pleeg en er verder niks mee doe, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
En wanneer ik sms ik steeds het menu automatisch krijg terwijl ik alleen de cijfers intyp voor het smsje?
Iemand suggesties?
Het kan zijn dat er iets mis is met je accu... Het klinkt raar maar stop de accu is in een plastic zakje en leg hem dan een paar uur in de vriezer. Hierdoor volgt er een gemische reactie in de accu waardoor hij weer fuctioneerd als nieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Nano2009 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:18:
[...]

Het kan zijn dat er iets mis is met je accu... Het klinkt raar maar stop de accu is in een plastic zakje en leg hem dan een paar uur in de vriezer. Hierdoor volgt er een gemische reactie in de accu waardoor hij weer fuctioneerd als nieuw. :)
What the hell :?

Source please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
it0 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:21:
[...]

Source please!
Niet doen. Is een fabeltje en daarvoor heb ik wel een bron: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Daar staat ook hoe je het beste met je batterij om kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
it0 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:21:
[...]

Source please!
klikje1
Klikje2

Word ook door de meeste computerboeren verteld :) Heeft bij mij iig ook gewerkt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Nano2009 op 21-03-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Nano2009 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:51:
[...]

klikje1
Klikje2

Word ook door de meeste computerboeren verteld :) Heeft bij mij iig ook gewerkt ;)
Ik twijfel aan de kwaliteit van die bronnen. Het 1e is gewoon een filmpje van een enkel persoon die iets beweerd :? . En als ik op jou 2e link klik krijg ik als 1e resultaat dat het helpt om de capaciteit te bewaren. Dus als je je batterijen langdurig niet gebruikt, dat hij daardoor minder zelfontlading heeft per dag. Maar daar heb je natuurlijk niets aan omdat je als je je accu in de vriezer legt je telefoon niet kunt gebruiken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik twijfel dat er een echte batterij universiteit bestaat maar het artikel was uitgebreid en onderbouwd
en volgens het artikel
If you have a spare lithium-ion battery, use one to the fullest and keep the other cool by placing it in the refrigerator. Do not freeze the battery. For best results, store the battery at 40% state-of-charge.
maar er schijnt toch wel wat waarheid in te zitten http://www.greenbatteries.com/batterymyths.html#Freezer
Putting batteries in the freezer or refrigerator doesn't necessarily prolong their life

Alkaline batteries stored at "room temperature" self discharge at a rate of less than two percent per year. So normally refrigerating or freezing them will only help maintain their charge by a tiny amount. Hardly worth the effort of chilling them. However, if alkaline batteries are stored at higher temperatures they will start to lose capacity much quicker. At 85 degrees F they only lose about 5% per year, but at 100 degrees they lose 25% per year. So if you live in a very hot climate or are storing your batteries in a very hot location, it may be worthwhile for you to store your alkaline batteries in a refrigerator instead.

NiMH and NiCd batteries self discharge at a MUCH faster rate than alkaline batteries. In fact, at "room temperature" (about 70 degrees F) NiMH and NiCD batteries will self discharge a few percent PER DAY. Storing them at lower temperatures will slow their self discharge rate dramatically. NiMH batteries stored at freezing will retain over 90% of their charge for full month. So it might make sense to store them in a freezer. If you do, it's best to bring them back to room temperature before using them. Even if you don't freeze your NiMH batteries after charging them, you should store them in a cool place to minimize their self discharge.

[ Voor 67% gewijzigd door it0 op 21-03-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
it0 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:37:
Ik twijfel dat er een echte batterij universiteit bestaat maar het artikel was uitgebreid en onderbouwd
en volgens het artikel

[...]

maar er schijnt toch wel wat waarheid in te zitten http://www.greenbatteries.com/batterymyths.html#Freezer

[...]
Ja, dat zei ik ook in mijn reactie:
heracles schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:04:
[...]
*knip(onbelangrijk deel)*
dat het helpt om de capaciteit te bewaren. Dus als je je batterijen langdurig niet gebruikt, dat hij daardoor minder zelfontlading heeft per dag. Maar daar heb je natuurlijk niets aan omdat je als je je accu in de vriezer legt je telefoon niet kunt gebruiken :P .
Dus dat het koel bewaren(dus bijv koelkast) wel helpt om de capaciteit langer vast te houden, maar dat is dus niet bruikbaar voor een mobiele telefoon, aangezien je die niet in de koelkast bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Tja ik weet niet of het waar is... Een lokale pc boer zei dat tegen mij :)

Maar om weer ef ontopic te gaan :P

Ik heb de heletijd last van het probleem dat de telefoon aangeeft :

"Telefoon : Onvoldoende geheugen voor bewerking. Wis eerst enkele gegevens."

Dit geeft telefoon aan als ik bijvoorbeeld een nieuw contact toe wil voegen.
Weet iemand hoe dit op te lossen is ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag aan jullie:
om de zoveel tijd vraagt mijn telefoon opnieuw mijn toegangspunt te definieren. In ieder geval iedere ochtend als ik wakker wordt ( laat mijn telefoon altijd aan staan ) zie ik die melding, maar ook meerdere keren per dag verschijnt het.
Maar ik wil dat gewoon altijd via T Mobile internet laten lopen.
Hoe kan ik het toegangspunt configureren op " automatisch " ??
Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:32:
Ik heb een vraag aan jullie:
om de zoveel tijd vraagt mijn telefoon opnieuw mijn toegangspunt te definieren. In ieder geval iedere ochtend als ik wakker wordt ( laat mijn telefoon altijd aan staan ) zie ik die melding, maar ook meerdere keren per dag verschijnt het.
Maar ik wil dat gewoon altijd via T Mobile internet laten lopen.
Hoe kan ik het toegangspunt configureren op " automatisch " ??
Graag jullie hulp.
Het is of je webfeed client of je podcast client of je mailclient. die voortdurend een connectie maakt.
Ga naar repectievelijk elk van die applicaties en vervolgens instellingen en dan moet je er wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Nano2009 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:55:

Ik heb de heletijd last van het probleem dat de telefoon aangeeft :

"Telefoon : Onvoldoende geheugen voor bewerking. Wis eerst enkele gegevens."

Dit geeft telefoon aan als ik bijvoorbeeld een nieuw contact toe wil voegen.
Weet iemand hoe dit op te lossen is ?
Ja kijk eerst wat er allemaal in je telefoongeheugen zit en waar mogelijk verplaats naar je extern geheugen. Zoals video, mp3, applicaties etc.

Als dat nog niet helpt leeg dan je cache van je web/podcast/ maps app of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindss gisteren een N81. Tot nu toe een super telefoon! Heerlijk snel in vergelijk met mijn N70 :)

Ik kan nergens vinden of ik ook mijn N81 kan synchroniseren met mijn computer (outlook) via WiFi

Rukwind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djelNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 13:49
Ik ben van om de Nokia N81 2GB te bestellen, maar op de website van Belcompany staat hij in de zwart/blauwe uitvoering die ik persoonlijk erg lelijk vind. Bij t for telecom en The Phone House wordt deze wel in het zwart/grijs weergegeven. De versie die ik op het oog heb.

Mijn vraag is daarom ook of de N81 2GB standaard in het zwart/wit of zwart/blauw wordt geleverd. En of ze hem bij Belcompany in het alleen zwart/blauw verkopen.

Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
dj_djel schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:49:
Ik ben van om de Nokia N81 2GB te bestellen, maar op de website van Belcompany staat hij in de zwart/blauwe uitvoering die ik persoonlijk erg lelijk vind. Bij t for telecom en The Phone House wordt deze wel in het zwart/grijs weergegeven. De versie die ik op het oog heb.

Mijn vraag is daarom ook of de N81 2GB standaard in het zwart/wit of zwart/blauw wordt geleverd. En of ze hem bij Belcompany in het alleen zwart/blauw verkopen.

Weet iemand hier meer over?
Die 2e vraag kun je beter zelf bij de Belcompany vragen he? :) Wat betreft de 1e vraag kan ik je alleen zeggen dat mijn 2GB zwart/wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de telefoon nu al een paar maandne in bezit.

maar ik vind het zo vervelend dat je bij smsje niet gelijk kunt zien wanneer die is binnengkomen ( om de dag en en tijd te zien van binnenkomst moet ik eerst de details bekijken :S)

is dit standaard zo voor alle nokia's? wnat heb hiervoor hoofdzakelijk sony ericsson gehad.. en die liet het wel gelijk zien.

jammer dat je dat niet kunt aanpassen of bestaat die mogelijiekheid er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:17:
ik heb de telefoon nu al een paar maandne in bezit.

maar ik vind het zo vervelend dat je bij smsje niet gelijk kunt zien wanneer die is binnengkomen ( om de dag en en tijd te zien van binnenkomst moet ik eerst de details bekijken :S)

is dit standaard zo voor alle nokia's? wnat heb hiervoor hoofdzakelijk sony ericsson gehad.. en die liet het wel gelijk zien.

jammer dat je dat niet kunt aanpassen of bestaat die mogelijiekheid er wel?
Het ligt niet aan de telefoon, want ik krijg wel een berichtje als de sms is aangekomen. Ik heb trouwens Orange. Ik neem aan dat je het wel hebt ingesteld? Dat vind je bij berichten, instellingen, sms, rapport ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
®Otto schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:15:
[...]

Het ligt niet aan de telefoon, want ik krijg wel een berichtje als de sms is aangekomen. Ik heb trouwens Orange. Ik neem aan dat je het wel hebt ingesteld? Dat vind je bij berichten, instellingen, sms, rapport ontvangen.
Hij heeft het over dat je bij de ontvangen berichten niet makkelijk kunt zien wanneer ze aangekomen zijn. En dat is inderdaad een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heracles schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:25:
[...]

Hij (zij) heeft het over dat je bij de ontvangen berichten niet makkelijk kunt zien wanneer ze aangekomen zijn. En dat is inderdaad een schoonheidsfoutje.
maar is dat bij alle nokia telefoons zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, ik heb zojuist joikuspot geïnstalleerd op mijn N81.
Nu surf ik met mijn iPhone lekker op 3G snelheid onderweg 8) .
Van de week kon ik de N81 goed verkopen, ik ben blij dat ik hem er toch heb bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb alle pagina's is een beetje doorgelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Aanstaande dinsdag mag ik mijn n81 ophalen ( de sd versie overigens ) Ik had hiervoor een HTC s710, nu zit ik met het volgende :

Op de n81 is Live messenger niet voorgeinstalleerd, zoals op de S710 ? Er werd hier al eerder opgemerkt dat er een msn client beschikbaar was. maar via http://windowslivemobile.msn.com/Homepage.aspx?lang=nl-nl staat de N81 er niet tussen, wanneer je klikt op staat je telefoon er niet bij, dan wordt je er op geattendeerd dat je in browser op je telefoon naar msn.nl moet gaan enz.

Maar, kort samengevat, je kan niet het programma er zelf op zetten?

Ik las ook nog iets over alternatieven als frings o.i.d.,, dit is een soort vervanger van Live Messenger ? Heeft iemand hier ( positieve ) ervaringen mee ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Fring is geweldig!
Je kunt er mee MSN en, maar ook voor 1 cent per minuut mee Skypen. Je kunt zelfs eenSIP account aanmaken en gebruiken. Tenslotte kun je er ook WLAN hotspots mee vinden ( ook hidden networks ) Kortom een erg mooi programma. Alleen doetie geen pushmail zoals Windows Live op Windows Mobile toestellen doet. Maar daar heb je dan weer Cortade Free voor ( zie eerdere posts )
Dus Symbian kan heel erg goed uit de voeten zonder Windows Live naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik snap best dat de telefoon goed uit de voeten kan zonder Windows Live, maar vind het gek dat het programma voor oudere telefoons ( als de 6230i ) wel beschikbaar is..

Beetje jammer , want indien je via je browser naar msn,.nl gaat, kan je niet verder surfen, wat ik een groot nadeel vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Via het "Download!" programma op je telefoon kan je programma's via Nokia downloaden. Grote kans dat Live Messenger daar gewoon bij staat, bij de N82 wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
Als ik in het hoofdmenu op mijn N81 naar Downloads ga, staat daar Windows Live messenger ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik sta nu echt wel op het punt om de n81 te bestellen, zeker nu hij toch al voor een relatief goede prijs beschikbaar is. (rond de 350 euro)
Het enige dat mij momenteel nog tegenhoudt zijn de vele 'negatieve' reviews. Slechte ontvangst, hij voelt goedkoop aan, ENORM buggy, etc... allemaal zaken waar ik hier nog geen klachten over heb gehoord. :)
Is hier iemand die een op een subjectieve manier kan zeggen of ik voor deze telefoon moet gaan of dat ik beter iets anders kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Nieker schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:42:
Het enige dat mij momenteel nog tegenhoudt zijn de vele 'negatieve' reviews. Slechte ontvangst, hij voelt goedkoop aan, ENORM buggy, etc... allemaal zaken waar ik hier nog geen klachten over heb gehoord. :)
Ik weet niet waar je die 'negatieve' reviews hebt gelezen, maar volgens mij is er dan iets anders aan de hand;
Zelf heb ik de N81 nu precies één week in gebruik.
Bij omzetten van m'n oude i-Mode (dat niet meer bestaat) naar flexi abo van kpn was ie gratis.
Nu heb ik er ook onbeperkt internet bij genomen.

Ik heb ook nog een SE K800i omdat die mooie foto's maakt.
Eigenlijk wilde ik de N82 maar in het echt vind ik 'm oerlelijk; Veel te bling-bling.

De N81 ligt heerlijk in de hand; Voelt ook heel degelijk aan. Lijkt wel metalen body te hebben.
De slider voelt ook erg stevig aan zonder speling en werkt uitstekend.
Het scherm is ontzettend helder en over de ontvangst kan ik niets negatiefs bedenken (kpn netwerk) Internet is supersnel zoals thuis op de pc.

Eén bug heb ik wel gevonden en die is hier ook voorbij gekomen:
Na het overzetten van m'n contakten kon ik niet wisselen tussen voornaam/achtenraam en andersom.

Ik zou zeggen neem zo'n N81 als je niet persé een hele goede kamera nodig hebt.
Als je over de gsm niet tevreden bent kan je 'm wettlijk binnen acht dagen omruilen.
Maar ik weet zeker dat je dat niet meer wil als je 'm eenmaal in gebruik hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zoals hierboven gezegd, de N81 is heel goed.
Goede ontvangst, batterijduur en bouwkwaliteit is ook goed.
Maar het belangrijkste is dat je er vanalles mee kan uitproberen.
Voor msn gebruik ik palringo en dat werkt ook goed. Ik gebruik het wel niet echt omdat ik ook een laptop heb, dat typt net iets beter.

Het enige dat niet meer werkt is de ngage applicatie, maar moet het nog eens proberen te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:30:
[...]

maar is dat bij alle nokia telefoons zo dan?
bij me n91 was dat ook zo maar bij me nokia 5310 niet dus ik denk dat het bij de S60-telefoons is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Ik vind hem qua bouwkwaliteit beroerd, erg veel speling in de slider en het achterklepje kun je ook nog gewoon een stuk indrukken :/ . Qua batterij vind ik hem ook niet bepaald goed, 2 dagen haal ik er hooguit mee.(5 smsjes p/d en wat internetten)

Wat ik wel goed vind is het bereik(bijna overal vol bereik itt mijn oude Samsung E760) en het besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:55:
Via het "Download!" programma op je telefoon kan je programma's via Nokia downloaden. Grote kans dat Live Messenger daar gewoon bij staat, bij de N82 wel in ieder geval.
Bedankt, ik was hier erg aan gewend, vandaar.

We zullen het morgen zien, uurtje of 1 heb ik m.

De mensen die een goede/lange batterijduur hebben, hebben die de accu echt volgens het boekje opgeladen, dus eerst helemaal leeg, dan volledig vol enz..?

Morgen een review !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Hoi Patrick,

Ik heb de batterij de eerste x toen ik de gsm nieuw kreeg eerst helemaal leeg gebruikt
(tot ie de DERDE X de melding gaf dat de batterij bijna leeg was)
Toen pas aan de lader. Dat doe ik altijd met de Nokia batterijen!!

Ik heb nu een gebruiks/stand-by tijd van 2 ~ 3 dagen afhankelijk van bellen/sms-en of behoorlijk veel internet.
Met m'n oude 1610, 3210, 6310i en N70 hielden de batterijen het op die manier ook altijd lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo

Ik heb een N81 8 gig , maar ik heb het probleem dat ik de muziekspeler niet kan afsluiten. Als ik kijk onder opties dan staat er geen afsluiten onder :S erg irritant , want kan me foon nu ook niet in massaopslag zetten voor de pc.

Iemand een tip ?

Gr ChuX

ps , als er iemand nog msn (de echte dus) moet hebben voor zijn N81 en andere Nseries waar je het niet op kan downloaden via het menu. Laat het ff weten , want ik kan je wel helpen , als het niet al eerder is gepost natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de muziekspeler ook niet afsluiten.
Je kunt hem hooguit verbergen.
maar dat is niet het dingetje waardoor je hem niet kan aansluiten als massa opslag apparaat.
Wat je even moet controleren:
Heb je het programma Contacten afgesloten?
Heb je het programma Berichten afgesloten?, Staan de berichten op je telefoon of SD kaart?
Als ze op je SD kaart staan moet je even instellen dat hij ze op je telefoon zet.
Menu, Berichten, Opties, Instellingen, Overige en dan de onderste: Gebruikt Geheugen zet je op Telefoon Geheugen.
Als het goed is kan je je telefoon dan weer aansluiten als massa opslag apparaat.( dit werkte bij mij tenminste)

Edit: Ik had je post niet goed gelezen, ik dacht dat je een 8 gb kaartje erin had.
Je kan hem volgens mij alleen als massa opslag apparaat laten vinden als je er een kaartje in hebt.
Ik zou het zelf niet weten, ik laat het hierboven even staan stel dat er andere mensen problemen mee ondervinden met de SD versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:59:
Edit: Ik had je post niet goed gelezen, ik dacht dat je een 8 gb kaartje erin had.
Je kan hem volgens mij alleen als massa opslag apparaat laten vinden als je er een kaartje in hebt.
Ik zou het zelf niet weten, ik laat het hierboven even staan stel dat er andere mensen problemen mee ondervinden met de SD versie.
Ik heb ook de N81 8gb en ik kan hem ook gewoon als massa opslag apparaat gebruiken, dus dat zal het probleem niet zijn :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?
Ik wil graag msn op mijn telefoon zetten?
Is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen dan?

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:55:
Dit geld ook voor de N81
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:07:
Kan iemand mij helpen?
Ik wil graag msn op mijn telefoon zetten?
Is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen dan?

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes
De volgende keer graag het forum eerst doorlezen, deze vraag is namelijk al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, heb ik ook al eerder gezegd, via het download menu, het werkt uitstekend.

Ik heb de telefoon vanmiddag opgehaald, en hij bevalt me tot nu goed. Ik heb de telefoon intensief gebruikt ( al laten updaten), muziek geluisterd gemsnt enz en er is nog 1 streepje van de batterij over.

Heb dus de nieuwe update, en nog geen bugs ontdekt. Ik heb de SD versie, dus incl 2 gb. Ik probeerde wat via de browser te downloade, een videobestand overigens, (gewoon WMP ) maar dan staat er, dit bestand kan niet worden gedownload, weet iemand hoe dit kan ?

Verder bevalt de telefoon goed, ben benieuwd hoe lang de accu mee gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:48:
Ik heb de telefoon vanmiddag opgehaald, en hij bevalt me tot nu goed. Ik heb de telefoon intensief gebruikt ( al laten updaten), muziek geluisterd gemsnt enz en er is nog 1 streepje van de batterij over.
Welke versie van de software heb jij er nu dan op staan?
Is er al een nieuwere dan de versie die er nu bij mij op staat? :?
Mijn versie is V 11.0.045 van 29-11-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
catt4u schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:45:
[...]

Ik weet niet waar je die 'negatieve' reviews hebt gelezen, maar volgens mij is er dan iets anders aan de hand;
Zelf heb ik de N81 nu precies één week in gebruik.
Bij omzetten van m'n oude i-Mode (dat niet meer bestaat) naar flexi abo van kpn was ie gratis.
Nu heb ik er ook onbeperkt internet bij genomen.

Ik heb ook nog een SE K800i omdat die mooie foto's maakt.
Eigenlijk wilde ik de N82 maar in het echt vind ik 'm oerlelijk; Veel te bling-bling.

De N81 ligt heerlijk in de hand; Voelt ook heel degelijk aan. Lijkt wel metalen body te hebben.
De slider voelt ook erg stevig aan zonder speling en werkt uitstekend.
Het scherm is ontzettend helder en over de ontvangst kan ik niets negatiefs bedenken (kpn netwerk) Internet is supersnel zoals thuis op de pc.

Eén bug heb ik wel gevonden en die is hier ook voorbij gekomen:
Na het overzetten van m'n contakten kon ik niet wisselen tussen voornaam/achtenraam en andersom.

Ik zou zeggen neem zo'n N81 als je niet persé een hele goede kamera nodig hebt.
Als je over de gsm niet tevreden bent kan je 'm wettlijk binnen acht dagen omruilen.
Maar ik weet zeker dat je dat niet meer wil als je 'm eenmaal in gebruik hebt :P
Bedankt voor je reactie. Ik heb zo'n vermoeden dat veel reviews gebaseerd zijn op een n81 met verouderde firmware. Als ik de reacties hier lees zijn de meeste mensen toch tevreden van hun gsm... en veel slechter dan mijn huidige 5500 kan het toch niet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:40:
[...]

Welke versie van de software heb jij er nu dan op staan?
Is er al een nieuwere dan de versie die er nu bij mij op staat? :?
Mijn versie is V 11.0.045 van 29-11-07
Ja dat klopt, die versie heb ik nu ook !

Lukt het jou wel om (video) bestanden te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, kun je niet je "desktop" veranderen, ik vind het wel erg druk zo met al die pictogrammen..

Met WM 6 kon dat wel, Symbian niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:19:
Trouwens, kun je niet je "desktop" veranderen, ik vind het wel erg druk zo met al die pictogrammen..

Met WM 6 kon dat wel, Symbian niet ?
Ik weet niet wat je je desktop noemt , het standby scherm of de applicatie scherm maar beide valt aan te passen via de opties.

Anders zou ik gewoon het boekj erbij pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nano2009 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:46:
@ Engineer Stewie

Een vriendin van mij heeft dat ook, maar ze vraagt zich sterk af of dat normaal is. Nu lees ik hier wel meer soortgelijke reacties, maar dit is toch wel redelijk ernstig?

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n81-greenwash.jpg

Of is dit dus wat 'normaal' is?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Normaal is het niet ;) , maar ik heb het ook. Ik vermoed dat het te maken heeft met een brakke witbalans, die de camera aan de foto's geeft.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:20:
Normaal is het niet ;) , maar ik heb het ook. Ik vermoed dat het te maken heeft met een brakke witbalans, die de camera aan de foto's geeft.
Zal dit weekend 's-avonds ook eens de camera uitproberen.

Hebben jullie trouwens dit al gelezen: 03-04-2008 N-Gage 2.0 officially released :9~

Lees hier http://www.mobile-review.com/soft/2008/n-gage2-en.shtml de zeer positieve review (in het Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Ik hoop dat ze nu een nieuwe firmware uitbrengen nu dat N-Gage 2.0 officieel uit is.
Het enige dat voor mij opgelost moet zijn is het probleem bij dat achterkomend geluid in games (Java , Symbian & N-Gage). Je drukt vb op de schietknop in een game en je hoort het geluid bijna een seconde later, ongelofelijk irritant. Voor de rest iets betere wifi stabiliteit en dan lijkt voor mij alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een heel apart thema gedownload via de S60 blogsite. Als je link volgt en je scrolt naar het artikel over S60 in Milaan, zie je een screenshot van het thema & de downloadlink. Het mooie is dat het thema echt in alle submenu's wordt doorgevoerd.
Heel wat beter dan de toch wat saaie standaardthema's.
http://blogs.s60.com/seeintos60/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Volgens mij staat er in de openings post een plaatje van de N96 ipv de N81.....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Dethroned schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:56:
Volgens mij staat er in de openings post een plaatje van de N96 ipv de N81.....
Nee het is toch echt de N81 ;) hij lijkt veel op de N96 alleen is de N96 iets breder en heeft hij een groter scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:20:
Volgens mij ligt het aan de gebruikte software voor de kamera in de N81.
De kamera in m'n oude N70 is hetzelfde, maar daar heb ik geen last van die groene 'pixelzweem' ;)

Kan iemand me aub uitleggen hoe ik foto's kan invoegen in een post/reply?
Ik gebruik 'Imageshack'(.com) en daar kan ik na het uploaden van foto's een link uitkiezen voor het invoegen van foto's in o.a. mail, forums, webpagina of avatar :+

Afgelopen nacht geprobeerd om foto's die ik gisteren avond had gemaakt te uploaden.
Ik krijg in de post/reply alleen de (niet aanklikbare) link te zien :(
Als ik op de 'Check images'-knop klik lijkt alles in orde te zijn;
De images worden herkend en de teksts is aangepast volgens de melding.
Wanneer dan het bericht geplaatst is staat er dus wel een link maar geen foto :?

In andere niet-Tweakers fora werken de links die ik gebruik van Imageshack zonder problemen!

Alvast heel hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet misschien iemand hoe ik die drie regeltjes onder de zes snelkoppelingen weg kan krijgen ??
Bedoel dus niet alles weg want dat lukt me wel maar wil alleen die drie regeltjes weg hebben.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:32:
weet misschien iemand hoe ik die drie regeltjes onder de zes snelkoppelingen weg kan krijgen ??
Bedoel dus niet alles weg want dat lukt me wel maar wil alleen die drie regeltjes weg hebben.. 8)7
Ik weet niet of het exact hetzelfde is op de N81, maar op de E51 is dat te vinden onder Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Plug-ins act. standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

En dan weet je meteen waarom je een zakelijke E serie hebt ;) Die kunnen dit namelijk wel terwijl die optie niet in de andere Symbian telefoons van Nokia is meegenomen. Dus op de N81 gaat dit niet werken helaas, die optie bestaat gewoon niet. Enige wat je kan instellen zijn de snelkoppelingen maar thats it, verder is het alles aan of alles uit op je standby scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
Kijk, das weer fijn om te horen. Ik zocht een Symbian telefoon met wlan en vond de N81 errug geil, maar net wat te duur, dus ben daarom voor de E51 gegaan. Blijkt dus nog extra voordelen te hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Er zal binnenkort (binnen 1 à 2 maand) een Firmware Update komen voor de N81.
in deze topic
http://www.n81street.com/...ate-available-245p10.html
kan je een screenshot zien (het is nog een versie van eind januari). Hij zegt dat FlashLite3 er nog niet in zit, maar dat dit wel in de finale versie van de firmware zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic gelezen, maar vanwaar zo zeker dat het over 1 a 2 maanden is? En weet je dan misschien ook of het naviwheel in deze update ook gaat werken voor de contacten en andere lijsten?? Dat staat hoog op mijn verlanglijstje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens staat mijn bericht er drie keer op..hoe kan ik 2 van de 3 posts verwijderen???

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry guys, kan de delete knop niet vinden......

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:45:
Ik heb het topic gelezen, maar vanwaar zo zeker dat het over 1 a 2 maanden is? En weet je dan misschien ook of het naviwheel in deze update ook gaat werken voor de contacten en andere lijsten?? Dat staat hoog op mijn verlanglijstje!!
De kerel die die firmware op zijn gsm heeft zei dat het nog 1 à 2 maanden kan duren voor hij uitkomt. Ik hoop dat het wat vroeger wordt, want we hebben al lang genoeg mogen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen,

heb de telefoon inmiddels een kleine week in bezit, maar zit nog steeds met het download probleem, als ik probeer erop te klikken, dan laad hij heel even om vervolgens met de foutmelding "Interne fout in API te komen"...

Heeft dit iets te maken met de maximum download grootte o.i.d.

De batterij is bij mij overigens wel heel snel leeg ( 12 uur) , dit vind ik erg jammer, verder prima toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:20:
Nou mensen,

heb de telefoon inmiddels een kleine week in bezit, maar zit nog steeds met het download probleem, als ik probeer erop te klikken, dan laad hij heel even om vervolgens met de foutmelding "Interne fout in API te komen"...

Heeft dit iets te maken met de maximum download grootte o.i.d.

De batterij is bij mij overigens wel heel snel leeg ( 12 uur) , dit vind ik erg jammer, verder prima toestel
Telefoon dagelijks opladen, niet leeg laten lopen, na 1 week nog eens checken.

Heb je wel voldoende geheugen vrij voor die download?

Ik download regelmatig 60+ mb bestanden en ik heb geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm raar nu doet de massa opslag het wel :S ach maakt ook niet meer uit dan ;)

bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:07:
[...]

Telefoon dagelijks opladen, niet leeg laten lopen, na 1 week nog eens checken.

Heb je wel voldoende geheugen vrij voor die download?

Ik download regelmatig 60+ mb bestanden en ik heb geen problemen
Via umts 8) of via wlan,,,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
SanderTje! schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:29:
[...]

Een vriendin van mij heeft dat ook, maar ze vraagt zich sterk af of dat normaal is. Nu lees ik hier wel meer soortgelijke reacties, maar dit is toch wel redelijk ernstig?

[afbeelding]

Of is dit dus wat 'normaal' is?
Hey SanderTje

Je moet niet veel verwachten van 2 Mpix. Ook m'n N70 doet het niet beter in het donker ;)

Ik heb dus net ff een aantal foto's gemaakt (Vlissingen op de Boulevard, binnenhaven en bij het ROC)
De foto's hebben op de echt onverlichtte delen (boven het water en de lucht) ook die groene pixel 'ruis' :(

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1374/abcd0001ak9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7477/abcd0002rp3.th.jpg

Foto's van de schepen in de binnenhaven en ROC met ISO NORMAAL, fliter ook op Auto en Witbalans ook op GLOEILAMP.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/1664/abcd0006qz9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/415/abcd0009oi9.th.jpg

Op de twee vissersschepen (goed kijken ;) en het luxe Amels-jacht (gebouw rechts) branden alleen een paar lampen!

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1254/abcd0007ag0.th.jpg

De foto's in de stad zijn wel heel goed belicht, maar ook hier een 'ruis' van rode pixels die iets minder opvallen.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/2492/abcd0004js8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/4308/abcd0005ru6.th.jpg

De N81 hebben we natuurlijk ook niet gekozen voor z'n kamera die alleen een leuke gadget is.
Muziek, internet, email en nu ook NGage, daar is ie echt voor gemaakt _/-\o_
En voor betere foto's neem ik m'n oude SE K800i wel

[ Voor 8% gewijzigd door catt4u op 12-04-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al wat meer duidelijk over de nieuwe firmware release?
hij is volgens mij nog niet uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:56:
Is er al wat meer duidelijk over de nieuwe firmware release?
hij is volgens mij nog niet uit .
Ik heb nog eens gezocht op 't net maar kan ook nog niks vinden voor de Nederlandse uitvoering.

Maar ik kwam nog wel een uitgebreide Engelstalige review tegen.
Kijk hier http://www.mobile-phones-uk.org.uk/nokia-n81.htm maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39
Ondersteund de sd versie van de N81 nou wel of geen HSDPA? Op internet kan ik weinig over de verschillende specs tussen de sd en 8gb versie vinden.

Twijfel nog een beetje tussen de 2 versies maar ga waarschijnlijk voor de sd-versie

Zijn jullie goed te spreken over het internetten via de telefoon?

[ Voor 43% gewijzigd door cverkooyen op 24-04-2008 12:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste