•
Waarom wil ik een nieuwe tas
Omdat m'n D300 + grip niet meer in m'n Lowepro EX140 past (hoofdreden)
• Wat voor tas wil ik
Een schoudertas, denk ik. De optie om er los rugbanden bij te kopen zoals bij Lowepro spreekt me wel aan. (Voor op de fiets etc.) Ik gebruik hem waarschijnlijk ook wel in combinate met een normale rugzak, waarbij er dus een van de twee op de buik gaat. Iets met vakjes aan de zijkant spreekt mij ook erg aan. Ik heb de afgelopen dagen wat zitten zoeken en het sliplock systeem van LowePro lijkt me echt fantastisch.
• Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
D300 + grip + Nikkor 18-70 + handstrap
Remote, lader, extra batteryslee voor de in de grip.
Nabije toekomst: 70-300VR / 70-200VR en een SB-800, ook kan ik me niet aan het idee ontrekken dat er nog wat meer bijkomt in dit jaar. Flink op de groei dus.
Ik haat het hoe dan ook om zonder batterijen te zitten en structureel opladen is niet mijn sterkste kant, dus ik sleep liever drie setjes mee.
•
Welke tassen je zelf al hebt gevonden
LowePro Mini Trekker AW
LowePro Nova 5
LowePro Stealth reporter D400
LowePro Compact AW
•
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
LowePro Mini Trekker AW
Ik zou toch graag de mogelijkheden van een schoudertas willen; doorlopen tijdens het grabbelen in de tas.
LowePro Nova 5
Geen zakjes aan de zijkant, maar van die netjes, iets waar ik het nut totaal niet van inzie en wat ik ook nog nooooit gebruikt heb op m'n EX140. Verder lijkt me deze gewoon perfect, op de ontbrekende zijvakken na.
LowePro Stealth reporter D400
Geen handvat aan de bovenkant, maar een ritsvak. Lijkt me echt iets wat ik dus nooit ga gebruiken, dus alleen maar lastig / jammer is. Het direct aan een handvast oppakken vind ik wel zo fijn.
LowePro Compact AW
Lijkt geleverd te worden met de twee sliplock zijvakken

. Lijkt me prima in elk opzicht, al vraag ik me af hoe strict je die afmetingen moet nemen. Interne hoogte is 20,5 cm volgens LowePro. Nu wil het toeval dat een 70-200 VR (zonder lensdoppen

) al 21,5 cm is. En de optie om een 70-200VR er rechtop in te kunnen zetten zou ik niet willen afvinken.
Het liefst zou ik bij LowePro blijven, dingen als die Sliplock tasjes en dergelijke accesoires spreken mij wel aan (ook bijv. die losse rugbanden voor de schoudertassen). Crumpler is niet echt mijn merk...