Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.791 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141304

Laohu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:57:
Vandaag in de Crumpler store gekeken naar een nieuwe fototas. Wat moet er in kunnen?
  • Canon 40d + 17-55mm + zonnekap
  • 50mm 1.8
  • 70-200mm (toekomst)
  • 420 EX flitser
  • Stofen
  • Geheugenkaartjes
  • Lader
Ik heb gekeken naar de Pretty Boy XXXL (Maxi) en de Daily Medium. Qua buitenmaten gaat mijn voorkeur uit naar de Pretty Boy. Wat me opviel was dat de 40d + 17-55mm al bijna tot de bovenrand van de tas komt (lens naar beneden).

Ik twijfel nu of mijn camera met een 70-200mm goed in de tas gaat passen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn er andere bijzondere redenen om toch voor de Daily te gaan (uitneembare fotodeel voor mij niet zo belangrijk).
Ik zou sowieso naar de daily L gaann kijken als ik jou was, want dit past volgensmij niet in de M.
Ik heb zelf een 490, de L dus.
Daar past in, 70-200VR, D300+grip+mounted 18-200Vr, 50mm 1.8 en SB-800. En dan nog stel kabeltjes, filters en geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@Laohu:
De 70-200/4L is 172mm. De 40D voegt daar zo'n 6cm aan toe, samen dus ~24cm met lensdop erop.
De PB XXXL is 18cm hoog, dus dat wordt wel proppen. De tas gaat dan waarschijnlijk niet goed dicht. Los past de 70-200 prima. De The Daily 370 (M) is slechts 1cm hoger.

Zie hier: http://www.taschenfreak.d...R/PrettyBoyXXXL/index.htm

Ik heb zelf een tabelletje gemaakt om verschillende tassen te vergelijken qua binnen/buitenmaten, inhoud en eigen gewicht. Verschillen tussen de twee hier genoemde tassen:
volume binnen / buiten / gewicht
PB XXXL: 7 liter / 9 liter / 0,68kg
The Daily 370 (M): 8 liter / 14,7 liter (!) / 1,2kg

Ik overweeg ook nog een Domke F6, maar ik ben er nog steeds niet uit. (Erg weinig tijd om naar een winkel te gaan waar ze deze tassen hebben helaas.)

[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-03-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik krijg met wat passen en meten het volgende in een The Daily M:

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
Canon EOS 40D+BG-E2N+Canon EF 24-70 f/2.8L USM
Canon EF 17-40 f/4L USM
Canon SpeedLite 580EX II

Het past maar neit vragen hoe ;) Denk persoonlijk inderdaad dat een The Daily L wat handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ik heb die 490, best een fijne tas... heeft m'n spul goed beschermd in stoffig afrika... maar inderdaad die serie tassen heeft echt een (te) grote buitenmaat.
Resultaat is dat ik de 'binnentas' er uit heb gehaald en die in een andere tas heb gezet. Nagenoeg even goede padding maar nu wel compact. Wel zonde van zo'n dure tas om 'm alleen als insert te gebruiken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 18:18
Nog een tevreden 490 gebruiker meld zich. M'n 30D past er met 70-200 f/4 mouted rechtopstaand makkelijk in (zonnekap omgedraaid) en dan is er nog genoeg ruimte voor een extra lens, flitser (17-85 en 430EX in mijn geval) en alle accesoires die ik nodig heb, zoals regenhoezen, batterijen, etc. Ik heb deze tas gekocht omdat lenzen wisselen toch een stuk eenvoudiger is met een schoudertas, dan met een rugzak...

Zal als ik een keer tijd heb binnenkort even wat pics schieten van m'n drie tassen (Crumpler The Shrinkle, Crumpler Pretty Boy backpack & Crumpler The Daily 490) met gear, is denk wel handig als vergelijkingsmateriaal...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 12:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Ok, aangezien mn huidige Lowepro Orion Trekker II blijkbaar te klein is voor mijn nieuwe gear ben ik op zoek naar iets nieuws.

Mijn voorkeur gaat uit naar een rugzak, maar wie goeie argumenten aanhaalt kan me misschien overtuigen om voor een shoudertas ofzo te gaan.

Huidige gear die er moet inpassen:
40D + grip + 17-55 2.8 IS
580EX II
Extra batterijen + 2 extra sets AA
liefst ergens nog wat zijvakjes voor extra CF kaarten en oordoppen

Ik ben van plan om mijn gear in de toekomst nog uit te breiden (waarschijnlijk nog een 10-22 en een 70-200 ofzo en wie weet wat nog allemaal...)

En nog iets: moet weatherproof zijn, op een fuif had ik em onlangs achter het podium gelegd en daar had ie redelijk wat bier en frisdrank over zich gekregen + ik hoop in de toekomst misschien wat festivals te schieten, dan is het ook leuk als je in de regen kan staan zonder je al te veel zorgen te maken over je spul dat in de tas zit...

Ik heb zelf al wat zitten zoeken en de Lowepro CompuTrekker AW lijkt me wel wat...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dank voor jullie hulp. Ik zal van de week nog eens langsgaan. In de winkel werd me trouwens verteld dat je tassen kunt ruilen, ook al zien ze er niet meer 100% nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

ppFreddy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:00:

En nog iets: moet weatherproof zijn, op een fuif had ik em onlangs achter het podium gelegd en daar had ie redelijk wat bier en frisdrank over zich gekregen + ik hoop in de toekomst misschien wat festivals te schieten, dan is het ook leuk als je in de regen kan staan zonder je al te veel zorgen te maken over je spul dat in de tas zit...
Ga naar een goede rug-zakken/trekking zaak en haal een goede waterdichte hoes. Geen water meer via rits, en je tas blijft niet aleen van binnen, maar ook van buiten droog.

En het is waarschijnlijk niet duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
Waarom je een nieuwe tas wil
Wegens aanschaf van een nieuwe camera, heb dus nog geen tas.

Wat voor tas je wil
Compact, schoudermodel en moet er ook een beetje vlot uitzien

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
Panasonic FZ18 (+zonnekap op de lens)
Canon Digital Ixus 70
2 acculaders
Extra accu/geheugenkaartje
Tafelstatiefje

Welke tassen je zelf al hebt gevonden
De Crumpler Pretty Boy M leek me wel wat, maar ik kan wat lastig inschatten hoe ruim dit nu is. Eventueel de L, maar groter wordt me te duur. Nu zit er geen Crumplerstore om de hoek zeg maar en voor ik er een zaterdagmiddag aan waag had ik graag enig inzicht of die spullen gaan passen ... het is niet veel en groot, maar toch :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Net de Daily L (490) - Daily XL (600) - Daily XXL (750) , fysiek in mijn handen gehad en ze volledig bekeken wat je met de inhoud kan doen.

Daily L en XL kun je nog redelijk normaal dragen , de XXL is een grote jongen welke mijnsinziens te groot is om er even een dagje mee rond te lopen en ben ik ben zelf niet klein uitgevallen.

De rode kleur van de Daily zoals gepresenteerd op hun website komt niet overeen met de rode kleur zoals met de tas in de winkel , de website presenteert hem sprankelend rood , maar in de winkel is deze erg gematteerd.

Voor de overige kleurstellingen hebben ze voor de website niet de kleuren aangehouden zoals het product zelf is , de kleuren op de site zijn allemaal harder. Verkijk je niet op de kleuren, maar bekijk ze in de winkel

Over de indeling van de L - XL - XXL ben ik zeer te spreken , ieder vak is desgewenst op te delen in 2 lagen , zodat je lensen kun stapelen zonder ze dat ze contact maken.

Ik zal zodra ik de tas vanmiddag opgehaald heb (domme ik, was vergeten mijn portomonee van bureau mee te pakken), een serie detail fotos maken.

Mijn keus is gevallen op de daily xl

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/DA600-002/image_small1159889463.jpg

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:23:
Waarom je een nieuwe tas wil
Wegens aanschaf van een nieuwe camera, heb dus nog geen tas.

Wat voor tas je wil
Compact, schoudermodel en moet er ook een beetje vlot uitzien

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
Panasonic FZ18 (+zonnekap op de lens)
Canon Digital Ixus 70
2 acculaders
Extra accu/geheugenkaartje
Tafelstatiefje

De Crumpler Pretty Boy M leek me wel wat, maar ik kan wat lastig inschatten hoe ruim dit nu is. Eventueel de L, maar groter wordt me te duur. Nu zit er geen Crumplerstore om de hoek zeg maar en voor ik er een zaterdagmiddag aan waag had ik graag enig inzicht of die spullen gaan passen ... het is niet veel en groot, maar toch :)
De M, wordt erg krap inc met de FZ18, zou zelfs bijna denken dat de L ook nog te klein is, met de Ixus 70 kan het makkelijk met een L, hoe groot is je tafelstatiefje in compacte vorm.

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Ik heb een Daily Small en daarin past gemakkelijk een 400D-body met kitlens en nog 2 lenzen extra. In de flap kan je dan gerust je batterijladers, wat boekjes, geheugenkaartje etc kwijt.
Oké, groter zal gemakkelijker zijn maar ik denk niet dat een M te krap zou zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
Anoniem: 207627 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:36:
Ik heb een Daily Small en daarin past gemakkelijk een 400D-body met kitlens en nog 2 lenzen extra. In de flap kan je dan gerust je batterijladers, wat boekjes, geheugenkaartje etc kwijt.
Oké, groter zal gemakkelijker zijn maar ik denk niet dat een M te krap zou zijn :).
Lees even goed terug hij wil de Pretty Boy niet de daily , bij de daily had je compleet gelijk gehad , maar de grootste Pretty Boy xxxl is gelijk aan de S van Daily

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Wist ik niet...
Site had best wat duidelijker gemogen dan 1 foto voor al hun maten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 22:19
ik heb even een aantal fototjes gemaakt van de tas die ik gekocht hebt, de Lowepro Fastpack 200
mocht er iemand nog een vraag hebben dan hoor ik het wel

http://www.linuzz.nl/fastpack200/

de lens op de 400D is een 17-85IS, de lens in het vakje is een Canon 70-300 f:4-5,6. het statiefje is een Gorillapod SLR, onderin nog een blaasbalgje en lader.

de tas bevalt met erg goed, hij is stevig gebouwd en bied veel ruimte. het bovenste vak voor andere zaken vind ik niet zo erg ruim.

[ Voor 8% gewijzigd door LinuZZ op 06-05-2008 16:11 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:29
Ik sta op het punt een Pretty Boy rugzak te kopen, maar ik twijfel nog tussen de normale en XL versie. Voor iemand met zo'n rugzak, de normale, past hier een a4-sized map/klapper in? Ik neem aan dat de XL dit wel kan hebben, aangezien er ook een laptop in past. Hetgene wat mij alleen een beetje weerhoudt van de XL is de grootte, de normale is lekker compact voor een stedentripje lijkt me? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyclonist op 05-04-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor m'n pas aangeschafte setje (400D+grip en Tamron 17-50 2.8) zoek ik nog een tas.
Qua model weet ik eigenlijk al zeker dat het een Crumpler schoudertas wordt (dus zo'n Pretty Boy) alleen het formaat weet ik nog niet.

Er moet dus iig m'n 400dgrip en 17-50 inpassen (evt met de zonnekap erop) en m'n 50mm/F1.8. Daarnaast is het misschien handig dat er extra ruimte is voor een extre (tele)lens (70-300 oid) en natuurlijk wat extra meuk zoals geheugkaartje en filter.
Welke van de PB zal dan het meest aan m'n behoeften kunnen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:37

4POX

Everybody is wired

Cyclonist schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:08:
Ik sta op het punt een Pretty Boy rugzak te kopen, maar ik twijfel nog tussen de normale en XL versie. Voor iemand met zo'n rugzak, de normale, past hier een a4-sized map/klapper in? Ik neem aan dat de XL dit wel kan hebben, aangezien er ook een laptop in past. Hetgene wat mij alleen een beetje weerhoudt van de XL is de grootte, de normale is lekker compact voor een stedentripje lijkt me? :)
De XL is een hele grote tas. Maar wel erg fijn. Ik kan mijn laptop. Mijn foto gear en een zootje kleren meenemen. Ik ben een grote jongen van 1,96 meter. Dus deze tas past wel bij mij :P

Hij is zo groot dat het mijn kantoor is geworden :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Nice 4POX :) Ik ben zelf 1.97m, dus dat zal wel goed komen dan :+

Echter, heb ik al een Crumpler Shrinkle.. Daar doe ik al m'n spul in als 't mee moet + laptop. Ik geloof dat die tas nog groter is dan de Pretty Boy XL. Ik ben dus echt op zoek naar een makkelijke rugzak voor dagtripjes etc., dus dan is het kleinste altijd het beste ;) Als zo'n XL versie al zo groot is moet ik toch maar kijken voor de normale Pretty Boy, rest nog de vraag of daar een a4 map/klapper (zou) passen? (e.v.t. als het fotovak eruit is gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243501

Ik heb de Pretty Boy XL rugzak. Ik gebruik altijd het laptop vak als ik documenten mee naar school moet nemen. De laptop sleeve is namelijk dieper dan de normale rugzak ruimte. Maar dan moet je de laptop wel thuis laten, want de overige ruimte aan de bovenkant is net te klein om zonder te buigen documenten in te pakken. Ik kan eventueel wel wat foto's posten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 243501 op 05-04-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Een vraagje over de Slingshot 200 aw.

Ik heb nu een schoudertas en na een dag rondlopen heb ik erg last van mijn schouder. Hangt bij deze tas ook het hele gewicht aan één kant of valt dat wel mee?

En is deze groot genoeg voor het volgende:

Canon Eos 400d
Canon 17-85 IS USM
Tamron 70-300
Losse spulletjes
En eventueel nog wat eten voor onderweg ;)
En eventueel nog een flitser en nog een andere zoomlens?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Volgens mij past je gear er makkelijk in, het draagcomfort moet zeker groter zijn dan bij een schoudertas, aangezien hij veel meer contact heeft met je lichaam en dus de druk verdeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-07 18:24
De slingshot 200 heeft geen heupband. de 300 wel. Het gewicht wordt dan net wat beter verdeeld.
Kijk eens naar de flipside tassen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
d-illusion schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:22:
Een vraagje over de Slingshot 200 aw.

Ik heb nu een schoudertas en na een dag rondlopen heb ik erg last van mijn schouder. Hangt bij deze tas ook het hele gewicht aan één kant of valt dat wel mee?

En is deze groot genoeg voor het volgende:

Canon Eos 400d
Canon 17-85 IS USM
Tamron 70-300
Losse spulletjes
En eventueel nog wat eten voor onderweg ;)
En eventueel nog een flitser en nog een andere zoomlens?

Alvast bedankt !
Je kunt je tas ook gewoon op andere schouder hangen hoor ;) Doe ik ook altijd. Als ik wat langer loop zit hij meestal over m'n linkerschouder (gekruisd, tas zit aan rechterkant) en als ik wat minder loop op m'n rechter schouder aan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32
Morpheus_at_work schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:12:
[...]

De M, wordt erg krap inc met de FZ18, zou zelfs bijna denken dat de L ook nog te klein is, met de Ixus 70 kan het makkelijk met een L, hoe groot is je tafelstatiefje in compacte vorm.
Heb een XL gekocht (kwam per toeval, stond niet op de Crumpler site, in een winkel hier in de stad die tassen tegen en werd wat gematst met de prijs) en dat past prima al heb ik er nog geen statief bij, maar dat moet volgens mij wel lukken (heb besloten een Gorillapod SLR aan te schaffen op de gok dat hij voldoende is op te vouwen, maar die moet nog binnen komen). Acculaders van beide toestellen kunnen er ook nog bij in het voorvak, wel zo prettig op vakantie.

De M is inderdaad te klein voor genoemde apparatuur. Fijne tas verder (stevig, ziet er goed uit voor een cameratas) voor als je niet teveel spullen mee moet slepen.

Wel blijft het inverhouding door de styling en (vooral) het merk een prijzige tas (de Daily lijkt me nog fijner, maar dat werd echt te gek).

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 07-04-2008 11:40 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 13:56

bipo

TomV

Binnenkort, misschien deze week al, ben ik de trotse bezitter van een Canon 40D. Daarbij heb ik dan 2 objectieven, de Canon 17-85 IS (of Sigma 17-70 DC Macro) en de Canon 70-200/f4. Later komt daar dan een 10-20 of een 50mm bij (afhankelijk van mijn fotografische ontwikkelingen) en een flitser (480EX of 530EX).

En, je zult het begrijpen, dat moet in een tasje :) Nu viel mij de LowePro Slingshot 300AW in positieve zin op, maar naarmate ik er meer over op zocht, des te meer negatieve feedback ik vond. Mijn blik dwaalde daarom af naar de FastPack 250 (of 350). Meer positieve feedback en nog goedkoper ook. Enig gemis is de AW hoes.

In de tas moet naast bovenstaande uitrusting ook de Ixus 850 en enkele luiers en -doekjes passen (wel zo praktisch :) ).

Heb ik twee vragen:
1. Welke tas adviseren jullie mij? De Slingshot 300 AW of de Fast Pack 250 danwel 350?
2. Wat zijn jullie ervaringen met Topfoto/bvba uit Putte (België)? Deze adverteert vol op marktplaats e.d..

Alvast wederom bedankt voor jullie adviezen!

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Waarom een nieuwe tas?
Ben zojuist in het bezit van een DSLR, en heb hier nog geen tas voor.

Wat voor tas
Ik ben op zoek naar een rugzak of slingshot. Nu gaat het komen: Ik ga naar Brazilië en ga daar naar Foz do Iguassu (Watervallen) en naar het regenwoud. Beide plekken zijn zeer vochtig zo niet NAT!
Ik heb een grote backpack van 80 liter op mijn rug waar ik mee ga rond zeulen. het moet dus eigenlijk een tas zijn die ik voor op mijn buik kan dragen. Zelf ben ik niet groot (1,68m) dus moet niet al te grote tas zijn. Ook moet er de mogelijkheid bestaan om hem als daypack te gebruiken dus een extra vak wat los is van mijn camera compartiment. Ook wil ik een niet al te opvallende kleur hebben.

Ik ben een backpacker die het leuk vindt om verschillende delen van de wereld te zien. Nu is het regenwoud even als vorig jaar. Maar volgend jaar kan het met gemak de dorre en droge delen van Afrika / Australië zijn.

Wat erin moet passen
# Canon 350D + Grip + Lens attached
# Batterij compartiment GRIP
# Canon Kitlens 18-55mm
# Canon 70-300 / 70-200 (toekomst)
# Canon prime 50mm f/1.8 (toekomst)
# Geheugenkaartjes, oplader

Eventueel mijn MacBook Pro 15,4"

Tassen die ik zelf gevonden heb
Na wat speuren door het forum ben ik zelf op deze alternatieven gekomen.
# Lowepro Fastpack series
# Lowepro Dryzone 200 (Niet helemaal optie met betrekking tot kosten - Wel goed om mee te zwemmen zeggen ze)
# Crumpler pretty boy L / XL / XXL you name it

Mijn budget ligt op max 120 euro
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit soort rugzakken / slingshots ook al weet ik niet of een slingshot geschikt is voor mijn doeleinden, zoals hem (constant) op je buik dragen.
Ik hoor graag van jullie.

[ Voor 8% gewijzigd door jvaneijk op 09-04-2008 11:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
collega van me heeft een tijd in de jungle gezeten met z'n foto gear (Honduras) sinds dien heeft de helft van z'n lenzen last van schimmel door met vochtige klimaat en het in-uit lopen van ruimtes met airco.
Maargoed...back to the bag....
Crumpler zou ik sowieso neit nemen, ziet er leuk uit hoor, en tis ook gewoon erg mooi en goed afgewerkt spul maar om er nou in een jungje mee te gaan lopen...nee. Dan zou ik zeker voor een Lowepro gaan aangezien deze toch vaak wat praktischer zijn in zulk soort situaties.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik zag idd ook al bij de Lowepro dat er wat meer opzit. Die Crumpler is zeer glad dus misschien makkelijk schoon te maken. Maar kan er idd niet veel aan vast maken met karabijn haken enzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
bipo schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:21:
Binnenkort, misschien deze week al, ben ik de trotse bezitter van een Canon 40D. Daarbij heb ik dan 2 objectieven, de Canon 17-85 IS (of Sigma 17-70 DC Macro) en de Canon 70-200/f4. Later komt daar dan een 10-20 of een 50mm bij (afhankelijk van mijn fotografische ontwikkelingen) en een flitser (480EX of 530EX).

En, je zult het begrijpen, dat moet in een tasje :) Nu viel mij de LowePro Slingshot 300AW in positieve zin op, maar naarmate ik er meer over op zocht, des te meer negatieve feedback ik vond. Mijn blik dwaalde daarom af naar de FastPack 250 (of 350). Meer positieve feedback en nog goedkoper ook. Enig gemis is de AW hoes.

In de tas moet naast bovenstaande uitrusting ook de Ixus 850 en enkele luiers en -doekjes passen (wel zo praktisch :) ).

Heb ik twee vragen:
1. Welke tas adviseren jullie mij? De Slingshot 300 AW of de Fast Pack 250 danwel 350?
2. Wat zijn jullie ervaringen met Topfoto/bvba uit Putte (België)? Deze adverteert vol op marktplaats e.d..

Alvast wederom bedankt voor jullie adviezen!
Houd in je achterhoofd dat een Fastpack 250/350 ruimte hebben voor een laptop, als je die niet meeneemt lijkt me dat niet helemaal lekker zitten, daarom heb ik de 200 gekozen,

vwb de slingshot, hier zit maar 1 band aan, en is dus maar net wat je belangrijker vind, draagcomfort of gemak.

LinuZZ in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 12:06
Kijk ook eens naar Naneu-Pro of Tamrac. Deze hebben ook tassen met een los fotovak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Laatst online: 20-07 13:56

bipo

TomV

En wat vinden jullie van de 'aanbiedingstas' van Cameratools: de lowepro microtrekker 200. Zou daar mijn outfit in passen? Moet nog een lens kopen, waarmee het een serieuze overweging is.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:52
Voor mijn eisen komt er misschien één tas in aanmerking en dat is de Lowepro Slingshot 300.
Nu heb ik hier toch nog twee vraagjes over:

- Kun je in de lensvakjes (dus niet het grootste compartiment waar lens+body in gaan) ook een 70-
200 f/4 kwijt, als je de tussenschotjes verwijderd?
- Hoeveel kun je in dat topcompartiment (boven het camerastuff compartiment) kwijt? Krijg je hier
bijvoorbeeld een waterflesje in?

Als iemand nog praktijkfoto's heeft, dan zijn die ook welkom.

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Kijk hier eens:

http://www.cambags.com/ca..._slingshot_300AW_desc.htm

Ik kan er een 50-500 in kwijt. Helaas niet als ik hem aan mijn 350D of 40d heb zitten en ook het vakje met geheugenklaartjes vol heb zitten. Dan moet ik de 50-500 in een van de zijkanten van het hoofdvak stoppen.

[ Voor 53% gewijzigd door vandijk op 10-04-2008 11:51 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 19-07 22:47
Ik ben op zoek naar een stevige tas voor m'n lenzen. Het zou fijn zijn als mn camera er ook in past, maar dat is geen vereiste omdat ik, 9 van de 10 keer, de camera in mn handen heb. Het moet vooral een tas zijn die me in staat stelt snel te kunnen wisselen. Ik heb nu een Crumpler PB backpack en die is handig voor transport, maar erg onhandig tijdens het fotograferen.

De enige tas die ik heb kunnen vinden die hieraan voldoet is een shootsac, maar die vind ik toch erg vrouwelijk en duur ($179,- en dan moet het nog verzonden worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:52
vandijk schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:49:
Kijk hier eens:

http://www.cambags.com/ca..._slingshot_300AW_desc.htm

Ik kan er een 50-500 in kwijt. Helaas niet als ik hem aan mijn 350D of 40d heb zitten en ook het vakje met geheugenklaartjes vol heb zitten. Dan moet ik de 50-500 in een van de zijkanten van het hoofdvak stoppen.
Bedankt, erg verhelderende link. Als jij een bigma in die zijvakjes krijgt, dan past er ook een 70-200 f/4 in. Wat dat bovenste vak betreft zal daar ook best nog wat meuk in passen. Ik denk dat ik hem maar ga bestellen!

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

MBV

Waarom wil ik een nieuwe tas
Omdat mijn slingshot 200 toch niet zo goed bevalt. Prima tas, ligt ook heel stabiel tijdens fietsen enzo, maar hij knelt op mijn borst. Ik heb dus liever zo'n ding met twee banden :)
• Wat voor tas wil ik
Een rugzak die ik kan gebruiken met mountainbiken. Ik ga van de zomer naar een paar mooie plekken om te mountainbiken, dan wil ik ook wel een keer mijn D70 meenemen.
• Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
D70 + kitlens, Nikkor 70-210 F4-5.6 schuifzoom, Nikkor 50/1.4, SB600. Ook belangrijk: een watertank van 1,5-2 liter. Verder moeten er de dingen voor een dagtocht inpassen (eten, shirt met lange mouwen, dat soort dingen).
LowePro Orion Trekker, het gaatje voor het MP3-snoertje kan prima een waterslang doorheen :)
Verder nog niet veel gevonden, mogelijkheid voor watertank wordt vaak niet apart gegeven. Een 12" laptopvak lijkt mij groot genoeg ;) en dan zijn er ineens heel veel mogelijkheden bij Crumpler&co.
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
Het draagcomfort schat ik laag in. Het ding maakt over mijn hele rug contact, en dat zal gewoon te warm worden. Bij de andere tassen kan ik op internet geen plaatjes van het rugvlak vinden.
De achterkant van deze tas ziet er al een stuk beter uit. Ik heb nu een tas van de Perry (geen idee welk merk) met zo'n systeem waarbij de tas helemaal van je rug af wordt gehouden, maar dat is eigenlijk net iets te wankel (omdat je bij een mountainbike ver voorover zit, en dan is die afstand ineens een nadeel).

Aanvullende eisen zijn een liefst zo laag mogelijk gewicht, en €150 vind ik wel een mooi maximum. LowePro DryZone vind ik dus te duur, en ik verwacht te zwaar en te moeilijk te openen. Heeft er iemand tips qua tassen, of kan ik beter een interieur van een tas kopen en daar een mountainbike-tas omheen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Morgion schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:41:
Voor mijn eisen komt er misschien één tas in aanmerking en dat is de Lowepro Slingshot 300.
Nu heb ik hier toch nog twee vraagjes over:

- Kun je in de lensvakjes (dus niet het grootste compartiment waar lens+body in gaan) ook een 70-
200 f/4 kwijt, als je de tussenschotjes verwijderd?
- Hoeveel kun je in dat topcompartiment (boven het camerastuff compartiment) kwijt? Krijg je hier
bijvoorbeeld een waterflesje in?

Als iemand nog praktijkfoto's heeft, dan zijn die ook welkom.
Ik heb de slingshot 200 (zie boven), en heb hem momenteel zo ingericht:
- camera met lens erop (tele of kitlens) in het midden
- kitlens of tele bovenaan dwars (tussenschotten weg)
- flitser, filters, 50mm onderin
Een 70-200/4 is natuurlijk wel wat groter dan mijn 70-210 f/4-5.6 schuifzoom, maar volgens mij moet die zelfs bij een slingshot 200 in de breedte passen (niet op de body, dat is bij mijn lens al krap). Sterker nog: in de hoogte zal moeilijker lukken ;)

Bij een slingshot 200 is de ruimte bovenin met wat proppen groot genoeg voor 0,5l, ik heb er speciaal een 0,33l flesje voor. Ik heb de 300 gezien, en gezien de extra breedte mag dat geen probleem zijn.

Maar het slechte nieuws: een slingshot 200 naast een laptoprugzak (samsonite, onbekend type) zit al voor geen meter. Ik denk dat je meer hebt aan een messenger bag als je hem naast je 'gewone' rugzak wilt gebruiken. En om hem voorop te hebben zou ik niet aanraden: de schuine band zou dan op je rug moeten kruisen, wat niet kan met een gewone rugzak. Ik zou dan eerder voor de fastpack 200 gaan: een slingshot met 2 rugbanden, of een flipside 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Waarom wil ik een nieuwe tas
Omdat m'n D300 + grip niet meer in m'n Lowepro EX140 past (hoofdreden)
• Wat voor tas wil ik
Een schoudertas, denk ik. De optie om er los rugbanden bij te kopen zoals bij Lowepro spreekt me wel aan. (Voor op de fiets etc.) Ik gebruik hem waarschijnlijk ook wel in combinate met een normale rugzak, waarbij er dus een van de twee op de buik gaat. Iets met vakjes aan de zijkant spreekt mij ook erg aan. Ik heb de afgelopen dagen wat zitten zoeken en het sliplock systeem van LowePro lijkt me echt fantastisch.
• Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
D300 + grip + Nikkor 18-70 + handstrap
Remote, lader, extra batteryslee voor de in de grip.
Nabije toekomst: 70-300VR / 70-200VR en een SB-800, ook kan ik me niet aan het idee ontrekken dat er nog wat meer bijkomt in dit jaar. Flink op de groei dus.
Ik haat het hoe dan ook om zonder batterijen te zitten en structureel opladen is niet mijn sterkste kant, dus ik sleep liever drie setjes mee.
LowePro Mini Trekker AW
LowePro Nova 5
LowePro Stealth reporter D400
LowePro Compact AW
Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
LowePro Mini Trekker AW
Ik zou toch graag de mogelijkheden van een schoudertas willen; doorlopen tijdens het grabbelen in de tas.
LowePro Nova 5
Geen zakjes aan de zijkant, maar van die netjes, iets waar ik het nut totaal niet van inzie en wat ik ook nog nooooit gebruikt heb op m'n EX140. Verder lijkt me deze gewoon perfect, op de ontbrekende zijvakken na.
LowePro Stealth reporter D400
Geen handvat aan de bovenkant, maar een ritsvak. Lijkt me echt iets wat ik dus nooit ga gebruiken, dus alleen maar lastig / jammer is. Het direct aan een handvast oppakken vind ik wel zo fijn.
LowePro Compact AW
Lijkt geleverd te worden met de twee sliplock zijvakken :? . Lijkt me prima in elk opzicht, al vraag ik me af hoe strict je die afmetingen moet nemen. Interne hoogte is 20,5 cm volgens LowePro. Nu wil het toeval dat een 70-200 VR (zonder lensdoppen :? ) al 21,5 cm is. En de optie om een 70-200VR er rechtop in te kunnen zetten zou ik niet willen afvinken.

Het liefst zou ik bij LowePro blijven, dingen als die Sliplock tasjes en dergelijke accesoires spreken mij wel aan (ook bijv. die losse rugbanden voor de schoudertassen). Crumpler is niet echt mijn merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Heeft de fastpack 200/250 ook een heupband? of maakt deze alleen gebruik van schouderbanden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
jvaneijk schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:04:
Heeft de fastpack 200/250 ook een heupband? of maakt deze alleen gebruik van schouderbanden?
de fastpack 200 heeft geen heupband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@jvaneijk: Wat wil je met een heupband als je een rugzak op je buik gaat dragen? Of heb ik je nu helemaal verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

De enige echte onverwoestbare tassen worden gemaakt in the UK bij billingham.
Echt onverwoestbaar, kost een paar duiten maar dan heb je echt een tas voor de komende 20 jaar

http://www.billingham.co.uk/pages/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Sinds de aanschaf van een D2x en een 70-200 VR was mijn LowePro CompuRover AW niet groot genoeg meer. Paste net, maar dan niet met de lens mounted op de body. Bovendien vond ik de rugzak niet in alle situaties praktisch, met name omdat je de tas eigenlijk wel echt neer moet leggen voor je er iets uithaalt.

Opzoek naar een nieuwe tas dus, liefst schouder tas, waar D2x en 70-200 gekoppeld in passen, samen met alle andere lenzen en stuff. Keuze bleek redelijk beperkt, maar kwam uiteindelijk op een LowePro Magnum AW, prachtige tas, alleen een beetje prijzig.

Uiteindelijk wel geworden, en heel blij mee. binnenkant heel flexibel in te richten. De lens kan er eventueel met zonnekap en al in, maar dat vind ik toch zonde van de ruimte. Nu zo ingericht dat de lens en op de body in kan, maar ook zonder, dus als er een andere lens op de body zit.

Deze tas niet veel tegen gekomen in dit topic, daarom even een berichtje. des gewenst kan ik ook foto's maken van de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag. :D

Ik ben wel benieuwd hoe je hem er precies in hebt. Volgens LowePro is de tas intern 9W x 6D x 7.5H in / 23 x 15 x 19 cm

Een 70-200VR is alleen al 21,5cm :?

Werd hij geleverd met de zijtasjes erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Anoniem: 110871 schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:50:
De enige echte onverwoestbare tassen worden gemaakt in the UK bij billingham.
Echt onverwoestbaar, kost een paar duiten maar dan heb je echt een tas voor de komende 20 jaar

http://www.billingham.co.uk/pages/index.php
De Classic 550 lijkt wel iets op een Domke en dat supermerk is volgens mij net zo goed en nog goedkoper ook.
De andere modellen zullen best goed zijn, maar de oubolligheid brult er vanaf en dat wel ernstig jammer voor een kwaliteitsproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online
so ja echt....ze vernieuwen dan ook zeker hun assortiment ook om de 20 jaar pas :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Achja, het heeft wel voordelen. Niemand die denkt dat er voor duizenden euro's aan aperatuur in zit.

Ik heb trouwens een Domke, zal binnenkort wat foto's posten als ik 't eens rustiger heb met school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

psies oudbollig of niet je kan er mee over straat beter dan met een "dureUitRustingAanwezigHier" lowepro oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Weet iemand of er in die crumpler tassen ook ruimte is voor een statief?

Ik ben op zoek naar een nieuwe tas voor mn apparatuur:
  • 400D
  • 10-22 lens
  • 18-55 lens
  • 70-33 lens
  • 430EX flits
  • B3 Grip
  • Statief (=ingeklapt ong. 50 cm)
Ik vind die schoudertassen van crumpler wel wat hebben, maar ik moet mn statiefje dus ergens kwijt...

Iemand misschien andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 23-07 17:30
in een tas ruimte voor een statief?!?!? het zijn geen tentzakken hé, statieven hang je aan een rugzak.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:22:
in een tas ruimte voor een statief?!?!? het zijn geen tentzakken hé, statieven hang je aan een rugzak.
Inderdaad, of je koopt een aparte statiefzak erbij met een goede schouderband. Kun je de last ook nog eens verdelen over twee schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online
Anoniem: 110871 schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:43:
psies oudbollig of niet je kan er mee over straat beter dan met een "dureUitRustingAanwezigHier" lowepro oid..
de gemiddelde nederlander heeft het echt neit door hoor al loop je met een lowepro rond.....
Als ik niks zeg heeft niemand op school door dat er voor x euro aan uitrusting in zit, tenzij ze zelf aan fotografie doen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:13

Sick Nick

Drop the top!

Je wilt ook niet dat de gemiddelde nederlander niet weet dat je met een klein fortuin rond wandelt maar dat juist de dieven het niet weten. En als je een doorgewinterde cameradief bent weet je echt wel welke tassen cameratassen zijn zoals dus zo'n lowepro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
simon schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:22:
nou, ik heb zo'n gewone Eastpak rugtas...daar leg ik op de bodem makkelijk mijn statief in en vervolgens mij camera tas er boven op.... werkt alleen niet praktisch, dus vandaar mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 23-07 17:30
sapphire schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:23:
[...]

de gemiddelde nederlander heeft het echt neit door hoor al loop je met een lowepro rond.....
Als ik niks zeg heeft niemand op school door dat er voor x euro aan uitrusting in zit, tenzij ze zelf aan fotografie doen.
nou zo'n vierkante lowe pro die ik ook heb valt 10000x meer op dan mijn domke... geef mij maar mijn domke, beide trouwens, in amsterdam merk je 't al

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach dan nog

Als je met een dikke body om je nek loopt laat het zich nogal makkelijk raden wat er in de tas zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online
@ Simon en Sick Nick:
Ik heb er iig nooit eits van gemerkt die keren dat ik in Amsterdam was.
En als doorgewinterde camera dief ken je tassen....lijkt me ook dat je billingham dan wel kent :?
Zo kun ej wel even doorgaan want als je dan een ervaren cam dief bent kun je gewoon op internet fototassen opzoeken dus dan weten ze eht als nog, ook bij een Domke ed....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:34:
@ Simon en Sick Nick:
Ik heb er iig nooit eits van gemerkt die keren dat ik in Amsterdam was.
En als doorgewinterde camera dief ken je tassen....lijkt me ook dat je billingham dan wel kent :?
Zo kun ej wel even doorgaan want als je dan een ervaren cam dief bent kun je gewoon op internet fototassen opzoeken dus dan weten ze eht als nog, ook bij een Domke ed....
Mijn Domke kan net zo goed een gewone schoudertas zijn (zo gebruik ik 'm ook vaak). Zeker als ik de logo's eraf zou halen.

En Domke (en Billingham ook) zijn in Nederland totaal niet bekend.

Daarnaast denk ik ook niet dat er zoiets als 'doorgewinterde cameradieven' bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

MBV schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:31:
@jvaneijk: Wat wil je met een heupband als je een rugzak op je buik gaat dragen? Of heb ik je nu helemaal verkeerd begrepen?
Nou omdat ik deze tas niet alleen maar aanschaf voor deze korte reis maar toch in de toekomst niet meteen weer een nieuwe wil kopen. Dus gewone dagtrip met rugzak + heupbanden zijn lekkerder dan zonder. En ik vind het fijner dat als ik met mijn rugzak op mijn buik loop ik hem om mijn rug kan vastmaken zodat hij niet telkens naar voren hangt als je berg op klimt en een beetje voorover loopt.

Ik heb gister eens even met oom Konijn gebeld en wat rond gevraagd. Die zeggen ook dat er geen heupband opzit en de tas is ook niet AW. Iets vergelijkbaars waar ze mee kwamen aanzetten was de Slingshot serie of een Orion trekker II (welke ook geen AW heef)

Nu ben ik zelf van plan om een Slingshot 200/300AW te kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
ThomasW schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:05:
Ik ben op zoek naar een stevige tas voor m'n lenzen. Het zou fijn zijn als mn camera er ook in past, maar dat is geen vereiste omdat ik, 9 van de 10 keer, de camera in mn handen heb. Het moet vooral een tas zijn die me in staat stelt snel te kunnen wisselen. Ik heb nu een Crumpler PB backpack en die is handig voor transport, maar erg onhandig tijdens het fotograferen.

De enige tas die ik heb kunnen vinden die hieraan voldoet is een shootsac, maar die vind ik toch erg vrouwelijk en duur ($179,- en dan moet het nog verzonden worden)...
Niemand een suggestie? Daar was ik al bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Waarom voldoet een eenvoudige kleine crumpler/lowepro/whatever schoudertas voldoet niet? Die zijn te bulky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
ThomasW schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:51:
[...]

Niemand een suggestie? Daar was ik al bang voor...
Gewoon een kleine Domke schoudertas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
* Waarom je een nieuwe tas wil
Op dit moment doe ik het met een Crumpler daily XXL, zo'n overdreven grote schoudertas. Nu is dat heel erg fashionable, maar erg handig is het niet. 13Kg aan 1 schouder hou je niet de hele dag vol. Het 2e probleem is, het past niet meer :(

* Wat voor tas je wil,
Een rugzak die ook kan rollen O-)

* Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
nu;
5D + grip, 70-2002.8L, 17-40L, 24-70L, 35L, 50, 580EX, 430EX en natuurlijk 4 setjes batterije accu's zenders ontvangers parapluutje, ergens moet het koffertje van me ringflitser er nog aan vastkunnen...
Zal binnekort een 1DIII bijkomen en misschien nog wat primes

* Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
Lowepro Pro Roller 2

* Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
De lowepro pro roller serie past wel bij wat ik wil, echter wil ik ook een tas die goed op me rug zit en als er dus 20kg+ inzit, dat ik niet na een uur stijve schouders heb. Prijs maakt me niet uit, echter vind ik 500 euro voor een rugzak beetje overdone ;)

[ Voor 6% gewijzigd door wilmocs op 15-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online
sOid schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:05:
[...]

Mijn Domke kan net zo goed een gewone schoudertas zijn (zo gebruik ik 'm ook vaak). Zeker als ik de logo's eraf zou halen.

En Domke (en Billingham ook) zijn in Nederland totaal niet bekend.

Daarnaast denk ik ook niet dat er zoiets als 'doorgewinterde cameradieven' bestaan.
tja ik gebruik mijn Crumpler ook meer als gewone rugtas dan fototas...en mijn mini trekker classic ook wel eens voor niet foto doeleinde...
Zo kun je eeuwig doorgaan.....:P
Maargoed ik hou er iig over op

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hele flauwe opmerking: ik heb nog wel wat ruimte over voor die spullen in mijn tas ;)

Maar even serieus: ik geloof dat er een van de FG modjes ook zo'n soort tas had, staat ergens in dit topic.

Je kunt naast Lowe Pro ook naar ThinkTank kijken, die maken ook mooie spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
het duurde even, te druk met andere dingen. eerst de plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://robertjan.vdpoel.eu/magnum1.jpg
telelens niet op de body, genoeg ruimte, alleen wel de tele er uit halen voor je bij de andere lenzen kan, maar dat is niet zo'n punt wat mij betreft.
Afbeeldingslocatie: http://robertjan.vdpoel.eu/magnum2.jpg
telelens op de body, past ook. Daarnaast zit bij mij de flitser, als je die weg haalt heb je zelfs ruimte om de zonnekap er op te laten zitten, maar dat vind ik de ruimte niet waard. Het schijnt dan zelfs met een TC14 er tussen nog te passen. Rechts voor, heb ik een paar pakjes batterijen voor de flitser.

Zijtasjes waren inderdaad bijgeleverd. als je nog meer plaatjes of info wil hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 19:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Welke tas is dat hierboven? Ik heb zelf een 400D en een 18-55 lens een een 70-200 f/4 L USM lens. (nog een vak voor toekomstie lens) En een BG- Grip, extra accu, en lader, lijkt deze tas echt heel geschikt! Want ben bang met tassen dat het of te klein wordt te groot wordt.

Wat voor andere zouden jullie me aanraden? vind het zelf lastig inschatten!
En 1tje die NIET zo duur is 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 17-04-2008 13:50 . Reden: Ik moet nog leren lezen lol ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

KATA R-102 aangeschaft; realiseerde mij dat ik niet altijd met een schoudertas kan rondtrekken. Voor lang weekend Texel ingepakt:
(klik voor GROTE versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/d300/DSC_0260-600.jpg

Eerste indrukken:
- hangt lekker door dikke 'nek' constructie
- gaat redelijk veel in, normale lenzen kunnen er ook staand in
- statief hang-ding-constructie ook aanweizg
- veel kleine opbergruimtes voor klein grut
- te weinig verdeelschotjes!
- ik lijkt ineens op een Ninja Turtle

We zullen zien hoe het vergaat op Texel. Overigens denk ik niet dat ik zoveel mee zal zeulen als er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 23-06 14:02
Hee, dat ziet er behoorlijk handig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 13:35
ziet er inderdaad wel handig uit ja, zoals je hem nu hebt ingepakt lijkt idd een beetje overdone om mee te zeulen... ik snap nog niet helemaal die canon set en een d300 erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
rjvisje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:49:
ziet er inderdaad wel handig uit ja, zoals je hem nu hebt ingepakt lijkt idd een beetje overdone om mee te zeulen... ik snap nog niet helemaal die canon set en een d300 erbij?
die is voor zijn Carl Zeis lens: coorz in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Laatst online: 23-07 09:58
Weet iemand hoe ik mijn crumpler tas kan wassen? Ben naar Tanzania geweest en hij is erg stoffig teruggekomen... Iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Gewoon met een natte doek afnemen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GFoAP schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:20:
[...]

[afbeelding]
telelens niet op de body, genoeg ruimte, alleen wel de tele er uit halen voor je bij de andere lenzen kan, maar dat is niet zo'n punt wat mij betreft.
[afbeelding]
telelens op de body, past ook. Daarnaast zit bij mij de flitser, als je die weg haalt heb je zelfs ruimte om de zonnekap er op te laten zitten, maar dat vind ik de ruimte niet waard. Het schijnt dan zelfs met een TC14 er tussen nog te passen. Rechts voor, heb ik een paar pakjes batterijen voor de flitser.

Zijtasjes waren inderdaad bijgeleverd. als je nog meer plaatjes of info wil hoor ik het wel
Ah, bedankt :D

Nu snap ik hoe de vork in de steel zit.

Cambags.com heeft bij de Magnum deze afmetingen staan:
Size(Interior):
9W x 6D x 7.5H in /
23 x 15 x 19 cm

Terwijl de LowePro site dit vermeldt:
Size(Interior):
15.6W X 8.1D X 8.5H in./
39.5 X 20.5 X 21.5 cm

Vandaar dat ik ook nogal verbaasd was over hoe je die 70-200 mounted erin kon hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27
GFoAP schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:20:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Vind je dat wel prettig lopen, een schoudertas gevuld met dergelijk zwaar spul? Ik merk dat ik m'n schoudertas bijna altijd thuislaat behalve als ik niks extra's meeneem (camera met lens attached en evt. flitser er los bij in). Het zwaait, zwengelt en beweegt, zit altijd in de weg als ik buk of door de knieën ga voor een foto etc.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
Met dergelijk zwaar spul verdient mijn rugzak (lowepro compurover) de voorkeur, dat draagt comfortabeler: gewicht verdeeld over twee schouders en de band heeft veel meer vulling. Nou doe ik veel sport fotografie waarbij ik in de pauzes mijn camera even wil opbergen, dan is het makkelijk als de lens er op kan blijven zitten. bovendien staat de tas op de grond als ik bezig ben.

Verder heb ik de tas meestal crossed (tas rechts, band over linker schouder, dus schuin over borst/rug) hangen, dat draagt comfortabeler en zwaait minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Laatst online: 20-07 09:47
Heeft er iemand hier ervaring met de Nikon-Crumpler tassen? the That? Ik heb sinds kort een Nikon D40 en ben nog op zoek naar een goede tas. Graag wil ik meenemen: Mijn Nikon D40 met de standaard kitlens erop, een 50mm 1,8 prime, en in de toekomst een 55-200VR en mischien nog een speedlight... De That staat nu bij fotokonijnenberg voor 37,50 euro, maar er staat niet zoveel informatie bij. Via google krijg ik wel wat plaatjes, maar echt veel specificaties kan ik niet vinden.. Wie heeft er ervaring met deze tas?
Afbeeldingslocatie: http://www.fotovideo.se/img/cache/nikon_crumpler_bag_the_that_cf_eu02_2062700457_0.jpg

Ik kan ook niks vinden op de officiele crumpler site....

[ Voor 13% gewijzigd door cmegens op 21-04-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Door de aanschaf van de 70-200 2,8 moet ik op zoek naar een nieuwe foto tas, en vroeg me af of er veel verschil zit tussen de Lowepro AW Computrekker of de Plus versie? Iemand ervaring?
Tot nu had ik de slingshot 200, maar daar kan de zoom lens niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Laatst online: 28-05 14:55
Anoniem: 206663 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:24:
Door de aanschaf van de 70-200 2,8 moet ik op zoek naar een nieuwe foto tas, en vroeg me af of er veel verschil zit tussen de Lowepro AW Computrekker of de Plus versie? Iemand ervaring?
Tot nu had ik de slingshot 200, maar daar kan de zoom lens niet meer bij.
Ik heb inderdaad voor het zelfde probleem gestaan, ik had ook een lowepro slingshot 200. maar ben over gestapt naar een computrekker aw.
Het verschil tussen de non plus en de plus. is dat de plus een stukje groter is.
in de non-plus past een 15" laptop, in de plus een 17".
maar moet zeggen dat de non-plus al flink aan de maat is. (qua omvang).

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 23-07 15:07
cmegens schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:08:
Heeft er iemand hier ervaring met de Nikon-Crumpler tassen? the That? ..........
Was gisteren in de plaatselijke MM en daar hing die tas. Heb 'm even opengehad maar vond de indeling wat vreemd, ritst van voor naar achter open, bovenste gedeelte zitten wat opbergvakjes en onderin een afgesloten (klepje) gedeelte met vakverdeling voor je toestel/lenzen/etc.
Lijkt me een onhandig ding.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Wobcat schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:23:
[...]

Was gisteren in de plaatselijke MM en daar hing die tas. Heb 'm even opengehad maar vond de indeling wat vreemd, ritst van voor naar achter open, bovenste gedeelte zitten wat opbergvakjes en onderin een afgesloten (klepje) gedeelte met vakverdeling voor je toestel/lenzen/etc.
Lijkt me een onhandig ding.
In enschede hebben ze hem ook, had het zelfde idee dan jou, het leek me ook helemala niet handig om je camera spullen der in en uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 19:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Er stellen hier volgens mij een paar mensen vragen, maar waar iedereen overheen aan het praten is!

Zelf ben ik ook op zoek naar de geschikte tas, maar vanuit een paar afbeeldingen en afmetingen op websites kom ik niet veel verder. Ik heb een 400D met een 18-55 lens een een 70-200 F/4L USM lens. Nou wil ik nog een Battery grip erbij (koop ik binnekort) En nog opberg ruimte voor boekjes filters Lader ect... Want wat is hiervoor handig (zonder er te veel geld kwijt te zijn.) Graag zou ik de 70-200 er op kunnen laten zitten op mijn camera.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Nieuwe tas is ook binnen gekomen. Heb een SlingShot 300AW gekocht ben er nu al zeer tervreden over. Moest aan enkele eisen voldoen. Het moest een beetje waterdicht zijn met oog op regenwoud, en moest een daypack evenals een heupband bevatten. Liefst ook nog op mijn buik gedragen kunnen worden.
Deze tas voldoet eigenlijk aan al mijn eisen ookal hangt hij zijwaarts op mijn buik :D
Zie de foto's

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Toevallig mensen die weten waar in België (liefst Oost-of West-Vlaanderen) ik Crumpler en/of Tamrac tassen kan vinden?
Zou er graag enkele van dichterbij bekijken en uittesten, maar volgens de Crumpler site zijn er enkel in NL... Dichtstbijzijnde is voor mij Rotterdam (ruwweg 170km) of Maastricht (180km)

ben er nog altijd niet uit welke tas ik zou nemen, dus binnenkort wil ik eens een en ander gaan uittesten en vergelijken. Ik wil gewoon een handige tas waar ik mn 40D+grip+17-55 2.8 inkrijg, samen met de 580EX en later hopelijk nog enkele lenzen :p
en vakjes voor batterijen en geheugen hebben ze allemaal sowieso toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141304

ppFreddy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:29:
Toevallig mensen die weten waar in België (liefst Oost-of West-Vlaanderen) ik Crumpler en/of Tamrac tassen kan vinden?
Zou er graag enkele van dichterbij bekijken en uittesten, maar volgens de Crumpler site zijn er enkel in NL... Dichtstbijzijnde is voor mij Rotterdam (ruwweg 170km) of Maastricht (180km)

ben er nog altijd niet uit welke tas ik zou nemen, dus binnenkort wil ik eens een en ander gaan uittesten en vergelijken. Ik wil gewoon een handige tas waar ik mn 40D+grip+17-55 2.8 inkrijg, samen met de 580EX en later hopelijk nog enkele lenzen :p
Op de crumpler site staan alleen de officiele crumpler stores, die van crumpler zelf zijn.

Fotograaf bij ons in het dorp(Hilvarenbeek) verkoopt ook crumpler, heeft opzich niet heel veel staan maar pretty boy en the daily serie heeft hij wel in bijna alle maten.

Hilvarenbeek ligt trouwens net over de grens, eerste grote plaats die bij me opkomt in belgië is Turnhout, daar ligt het iets van 20km vanaf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

ppFreddy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:29:

Mediamarkt heeft ook meestal een reeks tassen op voorraad?
Deze gear samen met 50mm en 10mm fish past bij mij mooi in men slingshot 200.
Maar aanschaf 70-200 noodzaakt mij ook tot een andere tas. :) Wss de Computrekker (plus) Aw.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 24-04-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 141304 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:39:
[...]

*meer tekst dan ik in een textvak kan zetten met myn gsm*
turnhout is voor mij ook al snel 120km rijden, maar mss kan ik intussen even langsgaan bij konijn ook intussen. bedankt :)
@denief: de slingshot 200 zag er ook interessant uit vond ik, maar een 70-200 staat ook op mijn verlanglijstje (maar nog niet voor snel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ppFreddy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:05:
[...]
turnhout is voor mij ook al snel 120km rijden, maar mss kan ik intussen even langsgaan bij konijn ook intussen. bedankt :)
@denief: de slingshot 200 zag er ook interessant uit vond ik, maar een 70-200 staat ook op mijn verlanglijstje (maar nog niet voor snel :p)
Ik heb sindskoort de SlingShot 300 AW. En ze zeggen dat daar de 70-200 F4 non IS in moet passen aan de body.

Ben dus benieuwd!
Zalige tas BTW

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik heb de Slingshot 300 ook. Speciaal gekozen omdat een 350D+Sigma 50-500 eraan daar ook in zou passen.
Helaas gaat dat niet op als je een filter erop hebt zitten en het vakje voor de CF kaarten in de flap vult met 4 kaartjes. Dan staat alles mijns inziens ongezond strak.

De 70-200/4 zal dat probleem waarschijnlijk niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door vandijk op 25-04-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 206663 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:28:
[...]

Mediamarkt heeft ook meestal een reeks tassen op voorraad?
Viel mij echt zwaar tegen bij de MM bij de Arena. Slechts drie merken: Samsonite, Tamrac en nog een onbeduidend ander merk waarvan ik de naam alweer vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:41:
[...]
Viel mij echt zwaar tegen bij de MM bij de Arena. Slechts drie merken: Samsonite, Tamrac en nog een onbeduidend ander merk waarvan ik de naam alweer vergeten ben.
Ik kom ook even niet op dat andere merk, Maar daar komt nog eens bij dat ze bij de MM bij de Arena ook nog eens de oude modellen hebben en niet eens de nieuwe.

En het personeel wat er schijnbaar het meeste vanaf weet volgens al zijn andere college's snapt nog de ballen ervan. No offense maar het is zo.

[ Voor 14% gewijzigd door jvaneijk op 25-04-2008 15:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

*edit*
zat ff in het verkeerde topic :X dat stuk van de compactflash hoort hier dus niet :9

Gisteren even langsgegaan bij Art & Craft Media in Mariakerke
Mijn vraag aan de verkoper voorgelegd en die stelde me meteen de Slingshot 300 voor, en ik moet toegeven dat hij super bevalt en je krijg er -mits wat proppen- zelfs een 300/F4 in met 1.4 extender :p (niet mijn foto, noch gear)
Afbeeldingslocatie: http://www.zen20934.zen.co.uk/photography/images/bags/Slingshot300/Open%20w%20300f4%201_4X.jpg

nu nog zorgen voor wat vulling want het ziet er wat leeg uit met mijn gear :9

[ Voor 31% gewijzigd door ppFreddy op 25-04-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 21-07 08:24
Heb voor mijn camera de Domke F-5xb gehaald. In de eerste instantie een leuke tas. Had wel van te voren hier gelezen dat waarschijnlijk de camera er niet mounted in kon. Ik natuurlijk eigenwijs en toch halen ;)
En tja.. standaard gaat het in ieder geval niet lekker. Heb om te testen eens twee dingen gedaan:
1. De schotjes wat uit elkaar gezet, en camera er horizontaal in gelegd, met linkerkant van de body naar onder (links gezien vanaf hoe je hem vasthoud om foto's te maken)
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/2287/dsc00248lr1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6474/dsc00249jt6.jpg

Omdat de camera dan toch schuin ligt, en er volgens mij veel druk op het objectief komt te staan, hier nog een test. Nu een schotje horizontaal, en de body met de rechterkant naar onder. Hierdoor komt de lens op het horizontale schotje te leunen, en kan de camera niet veel schudden omdat het toch de zijkant van het horizontale schotje raakt:
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/8308/dsc00250pk6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/6904/dsc00251gy5.jpg

Tja, alleen ben niet geheel tevreden over de oplossingen en heb ook mijn vraagtekens bij de bescherming. Iemand nog ervaring of een mooie workaround? Vind het een leuk tasje om te zien, al zou ik hem volgens mij nog wel kunnen ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik weet niet of je het leuk vind als ik dit zeg, maar mij lijkt het echt een verdomd onhandig tasje. Ik ben niet heel erg ervaren met DSLR (lees: heb er nu net 1,5 maanden een) maar toch lijkt me dit niet makkelijk. Of je moet altijd maar 1 lens hebben.

@ppFreddy: Lijkt me niet bevoordelijk voor je camera / lens / extender. Beetje gepropt.

edit:
Typelaria

[ Voor 4% gewijzigd door jvaneijk op 26-04-2008 19:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Ja vind het zelf ook niet helemaal geweldig... maar vind het uiterlijk wel mooi. Lekker licht van kleur en geen opvallende cameratas. Weet iemand een goed direct alternatief? Dus met ongeveer zelfde uiterlijk, waar camera mounted inpast, met een extra lens? Heb al veel voorbij zien komen, maar weinig schoudertassen (ja zijn natuurlijk zwaar als er meer dan 1 lens bij zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Nice, zoiets zoek ik. Hoeveel ruimte heb je over tussen body en bovenkant tas? Zou erg fijn zijn als mn 70-200 F/4 er staand in zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
ThomasW: Bedoel je mijn tas? In ieder geval heb ik niet veel ruimte over! als ik de rits dichtdoe, kan ik net mijn wijsvinger er net tussenkrijgen (en ik heb geen grote handen ;)) Ik heb het even opgemeten, en je zou ongeveer 16cm hoog max erin kunnen krijgen, maar dan raakt hij dus al de bovenkant (die geen extra beschermlaag voor de rits heeft). Rits is trouwens plastic, dus geeft minder krassen op je lenscover dan metaal.

[ Voor 41% gewijzigd door FaZe op 27-04-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ja jouw tas bedoelde ik. Jammer die 70-200 gaat dus niet passen, want die is +/- 20cm. Toch nog maar even verder zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

jvaneijk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:45:
@ppFreddy: Lijkt me niet bevoordelijk voor je camera / lens / extender. Beetje gepropt.
zoals erbij staat: het is niet mijn foto en niet mijn gear, een 300 ben ik sowieso niet van plan om te kopen, hooguit een 70-200 2.8 IS (na lang sparen) en die past er met gemak in.

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.