Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.797 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
sdirkx schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:24:
[...]

Bij de Fastpack vind ik dat zeker niet het geval. Er is wel verschil tussen series, want bij de Slingshots bv. is dit wel wat minder goed.
Maar de Fastpack is één van de nieuwste series en het viel me op dat de banden behoorlijk dik zijn en net als de gehele rugzijde van de tas is uitgevoerd met ventilatie-gaas.
Het draagcomfort is echt wel optimaal te noemen denk ik.
Ga 'm gewoon 's uitproberen zou ik zeggen.
ik heb nu een micro trekker 100 en als ik die vol gestouwd op m'n rug doe zijn de banden te dun, na een tijdje word eht echt pijnlijk op m'n schouders en hier heb ik met m'n PB backpack bijna gen last van. Ook is bij m'n micro trekker de achterkans emt en plank, het is kaarsrecht en zit voor geen meter omdat m'n rug niet recht is......(in de lengte en breedte niet natuurlijk).
Maar die fastpack 350 lijkt me weer wat 'te klein.

wat ik nu heb + de 'roadmap' van komend jaar word iig dit:

300D (word wss de 450+grip)
Tamron 17-50+kap
Canon 50 1.8+kap
Sigma 70-300+kap (word vervangen, mss door een 70-200 variant)
EX430 (komt nog een bounce bij)
(Canon 10-22 komt over een tijdje)
Dan de kleine meuk als accu's, CF's, schoomaak doekjes/staafjes, rocket blower, extra batterijen, kwastje, extra filters, neophrene nekband.

nouja you'll get the point, micro trekker zit bom vol, zou goed in een mni trekekr classic passen (+ hij ziet er ook wel leuk uit voor en lowepro tas), maar dan dune bandjes hebben is niet fijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De_Klusjesman schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:33:
[...]

Heb je misschien een foto van hoe je de tas dan hebt ingedeeld? Zoveel krijg ik er zelf met geen mogelijkheid in.
Foto heb ik er zo niet van, maar heb mijn tas in 3 vakken verdeeld, allen evengroot, dmv 2 schotjes.
Midden heb ik de 30D met 17-50, rechts heb ik de 70-200 2.8 (met zonnekap omgekeerd).
Links heb ik de 430ex met de sigma 105mm 2.8

mijn 30d wijst met de lens dus naar beneden en met het schermpje naar boven.

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 13-01-2008 20:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
nouja you'll get the point, micro trekker zit bom vol, zou goed in een mni trekekr classic passen (+ hij ziet er ook wel leuk uit voor en lowepro tas), maar dan dune bandjes hebben is niet fijn.
De Fastpack is zeker zo ruim als een Mini Trekker Classic volgens mij, maar het is gewoon een andere tas. Onderste deel is met vakindeling en dan heb je een apart bovendeel waar nog een heleboel losse of andere zaken in passen. Daarbij heb je een zij-ingang om snel je camera te pakken (terwijl je de tas nog met 1 hengsel om een schouder hebt), en ruimte voor een laptop, bidon... multifunctioneler (reisrugzak, laptoptas..) en eenvoudiger in gebruik als een Minitrekker dus.
Sprak/spreekt mij enorm aan.
Draagcomfort door 2 banden + heup- en borstband en dikke, geventileerde banden en geheel rugzijde is vrijwel optimaal te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30
Om dan ook maar eens een balletje op te gooien, aangezien ik ineens heel veel accesoires ga kopen:
Waarom je een nieuwe tas wil.
Ik heb nu een Tamrac Velocity 7.
Ik wil een nieuwe omdat deze bijna te klein is. Ik ga wat nieuwe spullen erbij kopen, en heb nu alleen nog maar ruimte voor de flitser.

Wat voor tas je wil.
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik wil graag snel bij/van mijn camera kunnen. Dus een slingshot, of eigenlijk meer een rugzak met slingshot achtige kwaliteiten lijkt me een goed idee.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
  • Pentax K10D + D-BG2 Grip
  • Sigma 17-70 of 24-70 (en die laatste is een 82mm filtermaat)
  • Tamron 70-300
  • Metz 48 AF-1 flitser + omnibounce
  • 10-20/12-24mm groothoek (toekomst)
  • Geheugenkaartjes,lensdoppen etc
  • Handleiding
  • Lader van de camera
  • 1 of 2 * 4AA batterijen + als er veel ruimte over is, de lader erbij...
  • Afstandbediening
  • Statief eraan vast, indien mogelijk...
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
LowePro Fastpack 250 van hierboven
Tamrac Adventure 75 op aanraden van de lokale foto-boer.
Is een ander type tas, bij de LowePro heb je nog wat ruimte over voor andere spullen, wat wel lekker is, en een zij ingang, wat de Tamrac niet heeft. Maar bij de Lowepro heb je dan weer niet zo superveel 'camera' ruimte, vergeleken met het model Tamrac.

Budget: Ongeveer € 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je echt snel bij je spul wilt, moet je een schoudertas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Dat begrijp ik, maar dat draagt natuurlijk aanzienlijk minder fijn. Dat wil ik dus eigenlijk liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Het draagcomfort van die Adventure 75 is wel hoog denk ik, maar het is natuurlijk een rugtas en geen slingshot; en wat sOId zegt: Als je snel bij je spullen wil moet je eigenlijk geen rugtas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dirtbiter schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:45:
Dat begrijp ik, maar dat draagt natuurlijk aanzienlijk minder fijn. Dat wil ik dus eigenlijk liever niet...
Daar heb je absoluut gelijk in. Het hangt misschien ook een beetje van je gebruik af.

Wil je hem voor bijvoorbeeld stadswandelingen gebruiken of voor langere boswandelingen?
Watvoor fotografie doe je?
Wil je een statief meenemen?

Ik fotografeer bijvoorbeeld vrij veel in de stad (Amsterdam met name) zonder statief en neem dan altijd m'n schoudertas (Domke F-802) mee. Als ik de natuur in ga of statief nodig heb pak ik m'n rugzak (LowePro MiniTrekker AW).

Overigens denk ik dat het draagcomfort van een slingshot redelijk dicht in de buurt komt van een schoudertas, omdat het ook over één schouder zit. Kan het mis hebben hoor, heb nog nooit zo'n slingshot omgehad :)

Wat me overigens best relaxt lijkt is een chestvest http://www.newswear.com/chestvests.htm
Je zal er alleen gigantisch veel commentaar mee krijgen in de stad :P Lijkt toch een beetje op een (zoals leken denken) bomvest of zo'n ding dat militairen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 15-01-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:43
chestvest zijn echt zo lelijk, is alleen leuk voor anp billies :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Simon schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:11:
chestvest zijn echt zo lelijk, is alleen leuk voor anp billies :p
Ja maar wel praktisch :P (als in: je kan waarschijnlijk ook nog een rugzak met gewone spullen dragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
sOid schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:08:
[...]
Wil je hem voor bijvoorbeeld stadswandelingen gebruiken of voor langere boswandelingen?
Wat voor fotografie doe je?
Beiden. Voor (korte) vakanties zijn het stadsdingen. In Nederland meer natuur, evenementen etc..
Allround dus eigenlijk. :P
Wil je een statief meenemen?
Dirtbiter schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:15:
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
  • Statief eraan vast, indien mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dirtbiter schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Beiden. Voor (korte) vakanties zijn het stadsdingen. In Nederland meer natuur, evenementen etc..
Allround dus eigenlijk. :P

[...]

[...]
Het was maar een voorbeeldvraag ;)

Maarem in dat geval zou ik een rugzak nemen. Aangezien een tas meteen een stukkie zwaarder wordt met een statief er aan (en je overige spullen er bij) is draagcomfort vrij belangrijk.

Zou als ik jou was ook even naar Lowepro rugtassen kijken. Iets wat ik erg mis aan m'n MiniTrekker AW is de mogelijkheid tot een verstelbaar ruggedeelte zodat de heupbanden goed uitkomen. Nu zitten ze zegmaar op m'n navel en daardoor is het heel irritant. Gebruik de band dan ook maar incidenteel. Met name bij lange wandelingen is een goede heupband ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Zijn er mensen die ervaring hebben met, of in bezit zijn van, een rugzak met 2 vakken: 1 voor je camera, en 1 voor wat andere spullen, die groot genoeg zijn voor een dslr met flitser + 3 lenzen?

Zie voor mijn volledige tasinhoud een stukje hoger, maar zoiets moet het denk ik gaan worden, alleen dan wel een tas die groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Lowepro Orion trekker II ofzo, daar zal het wel in passen.
Ikzelf heb een Crumpler PB backpack (niet de XL die is nog en slagje groter) en daarin heb ik regelmatig m'n 300D met tamron 17-50 erop, een sigma 70-300, ex430 flits canon 50/1.8 en dan nog 1 vakje over in eht ondergedeelte en meestal stop ik daar m'n neophrene nekband en dan wat klein sup in een etui in het bovenvak. En dan heb k nog wat ruimte voor brood en drinken, maar de crumpler is wel een vrij kleine tas is me laatst opgevallen :)

En ook nog een optie is die nieuwe Lowepro fastpack serie, die hebben ook 2 gedeelte ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik wil eigenlijk mijn Tamron 70-300 mounted op mijn K10D met grip in de tas kunnen doen.

Lowepro heeft een aantal erg mooie tassen, maar 160-180 euro vind ik nog een beetje veel.
Wat ik wel gevonden heb:
LowePro Rover AW II (119)
Lowepro Fastpack 200/250 (75/85)
Tamrac Adventure 9 (119)
Naneu Pro Alpha (45!!!)
Naneu Pro Bravo (30!!!)
Naneu Pro K3 (79)

Volgens mij past hier overal een K10D (70mm)+ Tamron 70-300 (117mm) in. Totaal 190mm, oftewel 7,5 inch. De lens alleen is 4,6".

Iemand ervaringen daarmee? Die naneu alpha en bravo zijn eigenlijk te goedkoop om waar te zijn, maar ze zijn dan ook extreem lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Even een kickje, ik hoopte toch wel op een ervaring van iemand met bovenstaande tassen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
Lowepro minitrekker classic zou ook mooi in je rijtje passen met zijn 89e, rugtasje wat ik heb, en waar tot nog toe al mijn gear in past. Hij is wintersportbestendig trouwens :+

De rest van de tassen ken ik btw niet, maar het is niet zo dat een Tamron 70-300 een vreselijk lange lens is. Die moet je in de gemiddelde tas echt wel weg kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
emt een beetje zoeken al voor 69 euro te krijgen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
sapphire schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:54:
Dan heb ik toen 10 euro teveel betaald en nu niet verder gekeken dan mijn neus lang is ;)

Maar serieus.. een Tamron 70-300 is volgens mij niet groter dan een nikkor/sigma 70-300, en die prop je, tenzij je het echt over kleine schoudertasjes hebt, in elke tas makkelijk weg. De tassen zullen ook vast wel op http://www.cambags.com/ staan btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
sapphire schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:54:
Linkje?
Die tas ziet er wel heel interessant uit aan die prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Jammer, komt 15€ verzending bij.
Maar ik heb ondertussen (puur toeval) al een "Belgische" winkel gevonden waar ik kan afhalen.
Geheugenkaart.nl / Geheugenkaart.be
Zelfde prijs, en ik kan er ook aan de beste prijs mijn CF-kaartje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 15:58
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag de Lowepro Fastpack 250 gehaald bij konijnenberg voor 88,- Behoorlijk grote tas. Groot genoeg voor mijn huidige spul:
D70s
Nikkor 18-70 + zonnekap erop (in hoofdvak)
Sigma 70-300 APO rechtop
Sigma 50 2.8 macro.
Pola filter, extra accu, acculader, afstandbediening, extra CF en lens dupkes.
Met dit erin is er nog ruimte genoeg voor mijn toekomstige 50 1.8 en SB-600.

Verder is het vak voor de laptop groot. Ik heb zelf geen laptop maar een A4 kladblok gaat er met gemak in. Het boven compartiment is ook groot. Heb hierin nog geen dingen in zitten passen.

Het draagcomfort is zover ik kan beoordelen goed. Ik heb nog geen lange tijd ermee gelopen maar de banden zijn breed en zacht. Het "Slingshot" idee werkt voor mij goed. De camera is eenvoudig uit de tas te halen via het zijklepje.

Zal vanavond even een foto posten voor het overzicht.

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtbiter schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:34:
Ik wil eigenlijk mijn Tamron 70-300 mounted op mijn K10D met grip in de tas kunnen doen.

Lowepro heeft een aantal erg mooie tassen, maar 160-180 euro vind ik nog een beetje veel.
Wat ik wel gevonden heb:
LowePro Rover AW II (119)
...
Iemand ervaringen daarmee? Die naneu alpha en bravo zijn eigenlijk te goedkoop om waar te zijn, maar ze zijn dan ook extreem lelijk...
Ik heb de Rover AW II en hier paste een Nikon D50 + Nikon 70-300mm (VR versie) rechtop in. Ik weet alleen uit mijn hoofd niet precies hoelang die combi is. Ik dacht me te herinneren dat het rond de 22cm is maar zeker weten doe ik het niet.

Ff kort, de Rover AW II is een mooie tas, lekker stevig en mogelijkheid om je statfief achterop te binden. Het bovenvak (non foto) is voldoende voor en blikje cola, wat voer en en trui ed maar A4 blok ed gaat niet passen en echt veel meer dan een dagje weg aan spullen gaat niet lukken. Raincover vind ik ook een plus punt. Enige echte minpunt (naast misschien de prijs) vind ik de opberg mogelijkheden voor kleine zooi (weinig vakjes met ritsen voor, accus's, geheugenkaartjes, pen, blocnoteje, schoonmaak doekjes ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
Mnijland schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:24:

Zal vanavond even een foto posten voor het overzicht.
Een aantal foto's van de Lowepro Fastpack 250.

#1 Met een 30 cm liniaal over de volle inwendige breedte van de tas.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2415/2210436692_c172e8af80.jpg

#2 Met liniaal in de diepte in de tas. Dikke streep op 15 cm. Rechts op de klep zijn twee vakjes te zien. Hierin passen een CF kaart en een ML-L3 (net).
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2248/2210439164_2e34c000d1.jpg

#3 Indeling zoals ik nu heb. Grote vak natuurlijk voor de camera :P, D70s + 18-70 + zonnekap. Boven in de acculader + videokabel. Rechtsboven, polafilter, extra accu + lens dupkes. Rechts Sigma 70-300 (past precies qua hoogte). Rechtsonder, Sigma 50 2.8 (voor de helft gevuld). Onderin ruimte voor 50 1.8 en sb-600. Onderin zitten twee extra indeel-elementen van een andere lowepro tas.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2056/2209649099_793037618a.jpg

#4 A4 kladblok in laptop vak met 30 cm liniaal. Inwendige lengte in laptopvak is ongeveer 43 cm.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2196/2209691443_584483b1f6.jpg

#5 de laatste, A4 kladblok verticaal in bovenste vak gestoken met 30 cm liniaal.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2299/2209694735_cd94cb895f.jpg

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Uitgebreid, thanks d:)b

Zou je er in de post ook nog even bij willen zetten dat het de Fastpack 250 (?) is? Da's handig voor toekomstige zoekers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Bedankt mnijland, dat is erg bruikbare info.

Zit je Nikon nou vast in de tas, of heb je door de hoogte veel speling, zodat de camera veel kan bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
Ik heb hem, met de rugzak hangend, horizontaal in de tas zitten. Op deze manier blijft er ruimte over. Bij foto #3 helemaal aan de linkerkant, aan de boven- en onderzijde. In het midden zit de camera dan. De camera zou qua hoogte net in de schagt kunnen zitten. Verder komt de camera nu bijna tot aan de rits aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

Potver de potver, mijn tas is toch echt te klein inmiddels :/

Dus euhm ja... Iemand al een ThinkTank Airport Security gescoord?
Bij Kamera-Express hebben ze hem wel leverbaar, maar sniegoeiekoop... €399 terwijl dezelfde tas in de USA te vinden is voor rond de $320 (± €220). Dus misschien dan toch maar uit de USA laten komen, je hebt toch levenslang, wereldwijd garantie alleen moet je het dan wel met de verkoper in de USA afhandelen. Het prijsverschil is echter dermate (nog steeds meer dan €100 rekening houdende met verzendkosten en BTW) dat het wellicht de moeite wordt.

Lastig, lastig!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:36:
Potver de potver, mijn tas is toch echt te klein inmiddels :/

Dus euhm ja... Iemand al een ThinkTank Airport Security gescoord?
Bij Kamera-Express hebben ze hem wel leverbaar, maar sniegoeiekoop... €399 terwijl dezelfde tas in de USA te vinden is voor rond de $320 (± €220). Dus misschien dan toch maar uit de USA laten komen, je hebt toch levenslang, wereldwijd garantie alleen moet je het dan wel met de verkoper in de USA afhandelen. Het prijsverschil is echter dermate (nog steeds meer dan €100 rekening houdende met verzendkosten en BTW) dat het wellicht de moeite wordt.

Lastig, lastig!
Ben in een goede bui dus vooruit ;) Heb even voor je gezocht en kwam deze topics tegen:
http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security Aiport Security review, geen foto's

http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security (niet de Security maar de Acceleration, wel goede foto's)

http://photography-on-the...ighlight=Airport+Security Over de beschikbaarheid

Misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh had misschien wel even kunnen zeggen dat ik nu de Airport International heb... Is werkelijk een superduper trolley, ben er onwijs blij mee. :) Hij is alleen wat klein aan het worden, in de zin dat ik mijn laptop niet mee kan nemen tenzij ik hem aan de buitenkant in een vak schuif (zonder hoes). Bovendien kan ik mijn uitgestippelde upgrade-pad niet uitvoeren.

Hoewel het toekomstmuziek is, moeten er 2 grote bodies in, 1 DV-cam en een stuk of 6-7 lenzen, twee flitsers, de nodige batterijen en kabels, laders etc. Dat past gewoon niet in mijn huidige tassie.

BTW: Over de beschikbaarheid: Kamera Express heeft ThinkTank spulletjes, vaak hebben ze de International zelfs staan. Maar de Airport Security is iets lastiger, hoewel je die ook wel met iets van 5-6 werkdagen moet kunnen hebben. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 23-01-2008 00:11 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb momenteel een Nikon D40 incl. 18-70mm lens. Daarnaast heb ik nog een Metz 48 AF-1 flitser. Nu ga ik volgende week op skivakantie en ben ik op zoek naar een klein schoudertasje, waar de camera met lens er vast op in past en eventueel ook nog de flitser erbij voor het geval dat.

Ik heb al een Crumpler The Daily 490, maar deze is té groot om mee te skiën, dus ben ik opzoek naar een wat handzamer formaatje van Crumpler.
Welke maat moet ik nu hebben? Pretty Boy M of L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28
Fab1Man schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:05:
Ik heb momenteel een Nikon D40 incl. 18-70mm lens. Daarnaast heb ik nog een Metz 48 AF-1 flitser. Nu ga ik volgende week op skivakantie en ben ik op zoek naar een klein schoudertasje, waar de camera met lens er vast op in past en eventueel ook nog de flitser erbij voor het geval dat.

Ik heb al een Crumpler The Daily 490, maar deze is té groot om mee te skiën, dus ben ik opzoek naar een wat handzamer formaatje van Crumpler.
Welke maat moet ik nu hebben? M of L?
De 490 == de L, je zal dus naar een kleiner formaat moeten kijken. Misschien een kleiner formaat Pretty Boy?

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25

Fab1Man

Live life to the fullest

Hankey schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:19:
[...]

De 490 == de L, je zal dus naar een kleiner formaat moeten kijken. Misschien een kleiner formaat Pretty Boy?
Sorry, ik bedoelde daarmee dus ook de Pretty Boy klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Wat voor tas zouden jullie aanrader voor het meeslepen van enorm veel spullen. Geen schoudertas waarmee je daadwerkelijk gaat schieten. Maar gewoon voor't bij je hebben van de spullen. Of zit ik dan al aan een thinktank airport te denken?

Zo'n ultralight lijkt me ook niet verkeerd, kan ik eventueel nog een kist in de auto monteren en daar de tas inleggen, zoiets zou niet verkeerd zijn :9

[ Voor 93% gewijzigd door Timo op 23-01-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat is enorm veel spullen? flitsinstallaties erbij? of alleen wat in je sig staat?
In 't eerste geval is zo'n rollende koffer inderdaad wel fijner. Misschien een pelican (heb ik eentje gehad toen ik veel met bandjes op tour was, en dat is, behalve 't gewicht, ideaal. Kon ik gewoon in de bus zetten tussen de versterkers zonder me zorgen te maken over de veiligheid. (En blijft gewoon drijven)
In 't tweede geval zou ik gewoon voor een fotorugzak gaan kijken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Mjah, 350D moet ook nog mee, 580EX en Vivitar flitsapparaat ook. En dan heb ik nog een hele zooi andere stuff die ik bij me moet hebben (o.a laptop).

Eventueel mn plu, softbox, en de rest ernog bij :+ Zo'n koffer zou wel fijn zijn denk ik. Toch maar's goed naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:07
Voor mijn 350D met kitlens, sigma 70-300 en canon 28-105 zoek ik een tas waar toch minimaal 2 lenzen mee kunnen.

De tas moet ook geschikt zijn voor een eventueel later aan te schaffen canon 430EX en een grip.

Nou zat ik te kijken naar een Tamrac 5371. Mijn huidige spullen moeten hier wel in gaan passen, maar een eventuele grip denk ik niet????

Als ik straks die flitser en grip heb wil ik die samen met de 28-105 mee kunnen nemen, liefst ook de 70-300. Maar dit gaat waarschijnlijk niet passen.

Mijn probleem is echter dat ik niet teveel geld wil uitgeven aan een tas, zat zelf aan ongeveer €40,-~€50,- te denken. Minder is natuurlijk ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk eens naar de Tamrac Expedition 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d70/backpacks/images/tamrac_5273/IMG_4257b.jpg

Die ga ik me denk ik ook halen, komt op 50€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:07
@Fire69, Ziet er idd een stukje groter uit, maar zie hem eigenlijk overal rond de €65,- wat toch ff wat teveel is.
Was net bij kamera-express en zag daar de 5371, die zou net voldoende zijn. Alleen weet ik niet of het wel gaat passen met een eventuele grip erop. Was te druk om het even te vragen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 08:15
Weet iemand of je voor je Crumpler tas nog inlay stukken los kan krijgen?

Zodat je e.v.t. je inrichting van je tas kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 23:57
Ik zoek een tas voor mijn Panasonic FZ18, een compacte superzoom camera. Ik ga op reis naar Kenia en Uganda en werken in sloppenwijken aldaar. Ook wil ik wat rond gaan reizen en op safari ed.
Ik wil deze tas ook gebruiken als handbagage voor in het vliegtuig. En er moet een laptop (15 inch) in passen + een paar kledingstukken en misschien een flesje drinken ofzo. Verder voor de camera een UV-filter en/of zonneklep + 2 geheugenkaartjes en de oplader. Dus gewoon een goede stevige tas waar nog wat extra's in kan. Laptop is wel een vereiste aangezien ik maar 1 stuks handbagage mee mag nemen in het vliegtuig. Verder moet de tas (spat)waterdicht zijn want de stad waar ik naartoe ga (Kampala) heeft zo ongeveer het meeste neerslag op jaarbasis van de hele wereld ;)

Kunnen jullie mij adviseren? Ik vertrek woensdagavond, dus een beetje snel advies zou wel fijn zijn. Ik weet dat ik laat ben, maar ik heb een verkeerde aankoop gedaan bij de Makro vorige week (een losse cameratas gekocht voor om de nek waar ik spijt van heb (te groot en onhandig). Maar waarschijnlijk kom ik dus nu bij een rugzak uit. En graag een niet al te opvallende, dat is niet zo gepast in die gebieden. Alvast bedankt!

edit: Die Lowepro Orion Trekker II lijkt me wel iets (en is ook nog betaalbaar). Pas daar een 15" laptop in?

[ Voor 13% gewijzigd door Leolinedance op 27-01-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Als je op de site van Lowepro kijkt (www.lowepro.com) dan kun je daar heel erg mooi zoeken en kiezen. Dan kun je dus ook zien dat de Orion Trekker II geen laptop kan huisvesten.

Deze kunnen dat wel: http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Eventueel is de nieuwe fastpack serie (zie eerder dit topic) ook een optie. Zie daarvoor deze link.

Ook kun je natuurlijk even kijken bij de camera + computer tassen van Tamrac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dirtbiter schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:15:
Als je op de site van Lowepro kijkt (www.lowepro.com) dan kun je daar heel erg mooi zoeken en kiezen. Dan kun je dus ook zien dat de Orion Trekker II geen laptop kan huisvesten.

Deze kunnen dat wel: http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Eventueel is de nieuwe fastpack serie (zie eerder dit topic) ook een optie. Zie daarvoor deze link.

Ook kun je natuurlijk even kijken bij de camera + computer tassen van Tamrac.
Hartelijk dank! Mijn oog is gevallen op de CompuDayPack tas. Nog even kijken hoe duur deze is en of hij niet te groot is als handbagage (zal wel niet). Vanmiddag proberen te scoren in Eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Jeroenz18 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:13:
Weet iemand of je voor je Crumpler tas nog inlay stukken los kan krijgen?

Zodat je e.v.t. je inrichting van je tas kan veranderen?
Die kun je zeker krijgen! Ga even langs je Crumplerstore in de buurt zou ik zeggen. Bovendien kun je het natuurlijk ook op marktplaats proberen want veel mensen houden juist van die onderdelen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Leolinedance schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:57:
[...]

Hartelijk dank! Mijn oog is gevallen op de CompuDayPack tas. Nog even kijken hoe duur deze is en of hij niet te groot is als handbagage (zal wel niet). Vanmiddag proberen te scoren in Eindhoven :)
Laagste prijs: € 80,- volgens kieskeurig.nl.

Daarin staat ook kijkshop voor 88,50, misschien dat zij hem op voorraad hebben in een winkel.

En anders zoek je hier even je lokale dealer(s) op!

En op de website van Lowepro hebben ze rekening gehouden met vliegen, dus daar hebben ze een icoontje voor. Die tas is gegarandeerd OK om mee te vliegen ('AirlineCarry-on' noemt LowePro dat).

[ Voor 12% gewijzigd door Dirtbiter op 28-01-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

fooker schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:54:
Wat voor tas zouden jullie aanrader voor het meeslepen van enorm veel spullen. Geen schoudertas waarmee je daadwerkelijk gaat schieten. Maar gewoon voor't bij je hebben van de spullen. Of zit ik dan al aan een thinktank airport te denken?

Zo'n ultralight lijkt me ook niet verkeerd, kan ik eventueel nog een kist in de auto monteren en daar de tas inleggen, zoiets zou niet verkeerd zijn :9
Er zijn nog wel anderen hoor, Tamrac en LowePro hebben ook trolleys bijvoorbeeld.

De LowePro Pro Roller Mini heb je bij Kamera-Express al voor €181
Een ThinkTank Airport International doet €319 (een Security zelfs €399)
De Tamrac 5263 Cyber Pro Express Black doet €239

Maar ga ze vooral vasthouden, kijk naar de kwaliteit van de wielen, ritsen, de stof en de 'handle'. Kijk vervolgens hoe handig het is om je spullen in de tas te stoppen of er weer uit te halen. Maar kijk ook naar de andere handvatten die wellicht aan de tas zitten (zijkant, onderkant) om hem eenvoudig op te kunnen tillen, naar of de ritsen eenvoudig met een slotje dicht te maken zijn. (Wellicht of de ritssluiting, wanneer de rits dicht is, onder een stukje stof komt zodat het metaal je lens/camera niet beschadigt etc. etc.)
Sommige tassen is duidelijk meer over nagedacht dan andere tassen, hoewel het kleine details betreft is het soms juist wel fijn om zo'n prutsdetail wel te hebben. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Dirtbiter schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Laagste prijs: € 80,- volgens kieskeurig.nl.

Daarin staat ook kijkshop voor 88,50, misschien dat zij hem op voorraad hebben in een winkel.

En anders zoek je hier even je lokale dealer(s) op!

En op de website van Lowepro hebben ze rekening gehouden met vliegen, dus daar hebben ze een icoontje voor. Die tas is gegarandeerd OK om mee te vliegen ('AirlineCarry-on' noemt LowePro dat).
Dank u! Ik ga nu naar de Bever sport in Eindhoven, die zou hem ook moeten hebben. Neem camera en laptop mee om te proberen :) En ik wil ook nog een los cameratasje kopen, het liefst dat mijn camera in een tasje in de grote tas kan dus. Maar dat komt goed, ik ga nu op pad voor de CompuDayPack :) Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe (3e) tas. Eentje waar ik wat meer in kwijt dan alleen camera + flitser (Crumpler/Nikon the that). En die ook voor langere tijd fijn is. Ik wil absoluut een schoudertas of slingshot (als schoudertas heb ik een Crumpler Pyjama Pride, maar dat is niet fijn als je in drukke omgeving van lens oid wilt verwisselen).
Wat zijn aanraders?

Wat ik er in kwijt wil:
Nikon D3 + lens ala 17-35, 2e "grote lens", en eventueel een klein lensje als een 50 1.4.. Ook wil ik er een SU-800 en SB-800 in kwijt kunnen tezamen met een hoeveeheid batterijen, accu's en geheugenkaartjes.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 11:27
ThunderNet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:32:
Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe (3e) tas. Eentje waar ik wat meer in kwijt dan alleen camera + flitser (Crumpler/Nikon the that). En die ook voor langere tijd fijn is. Ik wil absoluut een schoudertas of slingshot (als schoudertas heb ik een Crumpler Pyjama Pride, maar dat is niet fijn als je in drukke omgeving van lens oid wilt verwisselen).
Wat zijn aanraders?

Wat ik er in kwijt wil:
Nikon D3 + lens ala 17-35, 2e "grote lens", en eventueel een klein lensje als een 50 1.4.. Ook wil ik er een SU-800 en SB-800 in kwijt kunnen tezamen met een hoeveeheid batterijen, accu's en geheugenkaartjes.
Is een Lowepro nova 4 AW of 5 AW niets?
Heb zelf de Nova 4 AW, krijg er een D200 + Kitlens, SB 600 in tasje, D50 body, Sigma 70-300 en een 50 1.8 met gemak in. Ik hoop alleen dat straks een D200 + 17-55 en de grip ook gaat passen.. ik denk met een klein beetje proppen wel.

Wat kan jij trouwens ongeveer kwijt in je Pyjama Pride? Ik wou deze er misschien bij halen voor de wat langere tripjes en zo..

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Crumpler Daily 4xx/6xx ? Zelf heb ik de 6xx waar echt genoeg in past.

Bij mij zit er in:

Op z'n rug een D70s met een Sigma 15-30 (ook geen klein lensje!! 82mm diameter voorkant!)
SB600 staand, 70-300 staand (kan nog lens op) en een 18-50 3.5-5.6 + 24 2.8 ook staand (op elkaar) en er kan nog wel genoeg bij.

Het Sb600 vak wat ik gemaakt heb heeft nog genoeg ruimte over voor de SU-800 lijkt mij (kleien 5x3 over naast de flitser (intas).

Het voorvak heb ik me batterijen/geheugentroep/accu's/doekjes en nog EHBO/Kiss of Life/alles in één tangetje zitten en daar kan nog GENOEG Bij!

Tevens ook nog een vak in de klep zelf. hier kan je ook nog iets instoppen (niets zwaars dat is irritant met open doen als je in de tas moet zijn.

Ik zal vandaag nog wel een fotootje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Wat er in de pyjamapride past heb ik in het vorige deel al eens gepost:
ThunderNet in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 2"

Ben benieuwd of je er D200+grip in krijgt (D200+grip is groter dan D3).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
ThunderNet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:15:

Ik kan het over een kleine week/1,5 week uitproberen.. :) (als mijn loon mee werkt.. :P )

[ Voor 3% gewijzigd door CptMorgan op 28-01-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Pat-Skim schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:13:
Crumpler Daily 4xx/6xx ? Zelf heb ik de 6xx waar echt genoeg in past.

Bij mij zit er in:

Op z'n rug een D70s met een Sigma 15-30 (ook geen klein lensje!! 82mm diameter voorkant!)
SB600 staand, 70-300 staand (kan nog lens op) en een 18-50 3.5-5.6 + 24 2.8 ook staand (op elkaar) en er kan nog wel genoeg bij.

Het Sb600 vak wat ik gemaakt heb heeft nog genoeg ruimte over voor de SU-800 lijkt mij (kleien 5x3 over naast de flitser (intas).

Het voorvak heb ik me batterijen/geheugentroep/accu's/doekjes en nog EHBO/Kiss of Life/alles in één tangetje zitten en daar kan nog GENOEG Bij!

Tevens ook nog een vak in de klep zelf. hier kan je ook nog iets instoppen (niets zwaars dat is irritant met open doen als je in de tas moet zijn.

Ik zal vandaag nog wel een fotootje maken.
Ik ben ook geinteresseerd in een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik geraak er maar niet aan uit wat ik als vervanger voor mijn Lowepro Mini (echt mini mini :( ) Nova zou nemen.
Ik twijfel tussen een gewone backpack, een slingshot of een backpack met extra ruimte voor mijn video-camera.
Slingshot-principe lijkt me superhandig, maar ik heb net de Slingshot 200 gezien en dat ding is gewoon lelijk :P
De Tamrac Slings zijn volgens mij heel erg klein.
Als backpack lijkt de Tamrac Expedition 3 of 4 me wel goed, maar daar is dan weer geen plaats in voor extra spullen. Wel weer een handig systeem voor een tripod aan te hangen...
Blijft er enkel nog een fastpack over (250 of zo). Heeft er iemand foto's van dat ding als je'm draagt, want op de site van Lowepro vind ik hem niet 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 28-01-2008 15:46 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Oké ik heb even drie foto's gemaakt van mijn gear in de Crumpler Daily 600 (ook bekend als de Daily XL)

De Gear,
Het hoofdvak
Het Voorvak

Het was ff uitvogelen hoe dat kodak-kreng van 5 jaar terug ook al weer werkt maar het is gelukt... alhoewel ik de focus niet echt lekker kreeg :/

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u263/PatJuh-nl/th_100_0779.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u263/PatJuh-nl/th_100_0781.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u263/PatJuh-nl/th_100_0780.jpg

Alle drie klikbaar. Ik zie trouwens net dat ik de SB600 om heb gewisseld met de 70-300. deze kunnen ook andersom (als op het plaatje) in de tas zitten zodat je nog wat naast de SB600 kan doen :).

[ Voor 15% gewijzigd door Pat-Juh op 28-01-2008 16:02 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Kijk, daar heb ik wat aan :) . Veel ruimte zo te zien in de tas!

Ik ga morgen maar eens ff bij de Crumpler store kijken om wat tassen te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Jeroenz18 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:04:
Kijk, daar heb ik wat aan :) . Veel ruimte zo te zien in de tas!

Ik ga morgen maar eens ff bij de Crumpler store kijken om wat tassen te passen.
Past ook nog een 15.4" widescreen notebook in speciaalvak van hoofdruimte :). Mijnes is gemiddeld met ongeveer 3.4cm dik en heb nog ruimte over :).

Het gebruiks gemak is ook lekker alleen soms is het nog al een grote tas in smalle doorgangen enzo.. Het is gewoon ff wennen :). Schouderstrap is ook lekker (dikke padding) maar na een uur of twee á drie wandelen met volle tas begin ik het toch wel te voelen aan me schouder. Dit komt mede door een oude blessure maar is toch het vermelden waard.

[ Voor 1% gewijzigd door Pat-Juh op 28-01-2008 16:14 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Pat-Skim schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:13:
[...]

Past ook nog een 15.4" widescreen notebook in speciaalvak van hoofdruimte :). Mijnes is gemiddeld met ongeveer 3.4cm dik en heb nog ruimte over :).

Het gebruiks gemak is ook lekker alleen soms is het nog al een grote tas in smalle doorgangen enzo.. Het is gewoon ff wennen :). Schouderstrap is ook lekker (dikke padding) maar na een uur of twee á drie wandelen met volle tas begin ik het toch wel te voelen aan me schouder. Dit komt mede door een oude blessure maar is toch het vermelden waard.
Oke, ik denk dat ik ook misschien een maatje kleiner neem. Ik heb een 14 inch laptop, dus dat past dan ook wel.

Ik zit ook nog te kijken naar de Limited Leather Daily, ook zeer mooie tas.

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/products/DALEALTD-001/image_small1199720249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/777%23VIEW400x400_2/file1199881626.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 28-01-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

passen ook wat minder fotospullen in dan hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Zojuist bij de Bever Zwerfsport in Eindhoven geweest. 130 euro voor een tas die elders zo'n 80-90 kost vond ik toch wel erg gortig. Verder moet de Lowepro CompuDayPack bijna overal besteld worden.
Morgen de laatste dag om er een op de kop te tikken..hij voldeed wel perfect (heb gepast in die ene winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Pat-Skim schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
passen ook wat minder fotospullen in dan hè ;)
Ja op zich wel, daarom wil ik ff naar de Crumpler store om te kijken waar voldoende in kan met het oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Kan iemand mij helpen met het zoeken van een Lowepro Compudaypack ergens in Brabant? Ik moet hem morgen ophalen of uiterlijk woensdag voor de middag.

In Eindhoven heb ik er gisteren 1 gezien voor 130 euro..dat is gewoon veel te duur aangezien ze op internet beginnen bij zo'n 70 euro. Ik wil er best een stukje voor rijden hoor (vanaf Eindhoven) ik rij op gas. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bel de Crumpler-winkels eens? Kweenie, we willen je best helpen, maar dit gaat op zich best ver?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Floor-is schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:55:
Bel de Crumpler-winkels eens? Kweenie, we willen je best helpen, maar dit gaat op zich best ver?
Crumpler winkels voor Lowepro tassen? Ik ben al gaan zoeken op internet en heb al wat mails de deur uit gegaan. Ik ben echt niet te beroerd om wat te betalen hoor, maar 130-150 (bij camerawinkels in Eindhoven) euro voor een tas die voor de helft op internet te koop staat gaat mij gewoon te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Leolinedance, tassenwarenhuis.nl (Ziekerstraat 79) zit in Nijmegen en volgens mij hebben ze Compudaypack in de kleur leaf green op voorraad voor 86,50.
Je kunt ze ook bellen: 024-8480252.

En als ik goed kijk heeft Foto Konijnenberg de Compudaypack ook op voorraad in hun Belgische vestiging in Turnhout, voor 75 euro. Dat is ook goed te rijden vanaf Eindhoven.

[ Voor 28% gewijzigd door Grubeater op 29-01-2008 01:51 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Grubeater schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:28:
Leolinedance, tassenwarenhuis.nl (Ziekerstraat 79) zit in Nijmegen en volgens mij hebben ze compudaypack in de kleur leaf green op voorraad voor 86,50.
Je kunt ze ook bellen: 024-8480252.
Hartelijk dank! Ik had deze zaak al gevonden via google ja. Heb ze gemaild maar ga morgen inderdaad ook even bellen. Ze hebben er zelfs een in de aanbieding (de groene volgens mij). Als ik wil bestellen staat er iets vaags over niet op voorraad zijn ofzo, echt duidelijk is het niet. Maar ik vertrouw die systemen voor geen meter meer (ervaringen). Heb ook een mooi adresje net over de grens gevonden, Studio76 in Turnhout en Lommel. 70 euro en misschien wel op voorraad. Dat scheelt me toch mooi minimaal 60 euro dan! En anders kan ik altijd nog naar Eindhoven rijden om die tas voor 130 euro te kopen (al zou ik dat wel zuur vinden, maar helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vandaag mijn Tamrac Velocity 8x binnen gekregen.
Vanavond eens kijken wat ik er allemaal in kan proppen.

wat ik er in wil doen.
-EOS 400D met grip gemonteerd
-tamron 17-50 2.8
-canon 70-200 L F4
-canon 50mm 1.8
-speedlight 430EX
-Vosonic imagetank
-filters/accu's/geheugen etc.

Zou toch moeten lukken als het goed is.

@hieronder
AJ1815 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:
Kan je dan misschien wat plaatjes schieten om te laten zien hoe dat eruit ziet?
Dat zal ik doen, maar ik denk niet dat dat vanavond zal zijn. Misschien morgen.
Ik moet vanavond nog naar het theater. Najib Amhali staat hier op podium. Ik heb tickets voor rij 2 _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door M a r c o op 29-01-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Kan je dan misschien wat plaatjes schieten om te laten zien hoe dat eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb mijn Lowepro CompuDayPack opgehaald! Ben naar Studio76 in Geel (BE) geweest, deze hadden er nog een op voorraad. Er zitten ook vestigingen in Turnhout, Mol en Lommel, allemaal dicht bij elkaar dus. Vanuit regio Eindhoven is dat zo te doen. Een ruim assortiment en goedkoop! Ik heb 69,95 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik zag daar trouwens ook Crumpler tassen voor een, naar mijn weten, zeer schappelijke prijs. Van die rugtassen van Crumpler van een redelijk formaat voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:24
Ik zit te twijfelen tussen de Slingshot 200 of 300. Ik wil erin doen:
  • Sony A700
  • SAL 18-70
  • SAL 75-300 (liefst met zonnekap, maar dat is geen requirement)
  • Op termijn een flitser, maar ik verwacht dat ik dan die 75-300 niet tegelijk meeneem.
Verder verwacht ik dat er binnenkort een 50mm(of minder) fixed lens bij komt.

Welke tas zouden jullie advisteren? Hij hoeft ook niet overdreven groot te zijn.

Dit soort tassen hebben zeker niet de mogelijkheid om ergens een statief aan op te hangen?

[ Voor 20% gewijzigd door pumpidumpi op 29-01-2008 15:52 . Reden: flitser toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat even dit topic nog een keer door te bladeren en kwam op de eerste pagina deze foto tegen:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2035/1544808121_d592998337.jpg
Zelf doe ik hem altijd in dat vak boven, maar kwam erachter dat door het op bovenstaande manier te doen veel meer ruimte heb voor andere spullen. Kan het kwaad om je camera + lens er zo op z'n kop in te doen of kan je hem beter op z'n rug leggen en in het bovenvak doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarvoor is dat vak toch speciaal gemaakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:23:
Daarvoor is dat vak toch speciaal gemaakt? :?
Dat vak (waar die op de foto inzit) leek mij meer voor lange telelenzen ;) (die heb ik daar ook normaal inzitten) of heb je het nu over dat andere vak :p

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2332/2074660804_38e426a9fd.jpg?v=0

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat Gansteroo hem in het bovenste vak (voor extra spul, jas ofzo) steekt, ipv onderaan in het fotovak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
ik doe ook altijd m'n cam ondersteboven in het middenvak :? leek mij de meest logische oplossing maargoed. End an daarnaast in de 2 achterste vakken m'n ex430 en Sigma 70-300 en dan voor de sigma de canon 50/1.8 en dan in eht vak voor de ex430 deed ik altijd m'n 28-105 maar sinds die weg is m'n neophrene nekband.
En dan bovenin een etui emt extra accu's, batterijen en CF kaartjes, en wat losse niet foto stuff.. De Crumpler is m'n 'walk-around' tas zegmaar. Meestal alleen m'n cam+tammie 17-50, ex430 en of de canon 50/1.8 of de sigma of geen van beide, en dan bovenin wat pakjes drinken, brood en paar schoolboeken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MvdKelen schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:04:
vandaag mijn Tamrac Velocity 8x binnen gekregen.

wat ik er in wil doen.
-EOS 400D met grip gemonteerd
-tamron 17-50 2.8
-canon 70-200 L F4
-canon 50mm 1.8
-speedlight 430EX
-Vosonic imagetank
-filters/accu's/geheugen etc.
Zojuist heb ik het geprobeerd, en al het bovenstaande past erin.
In het middenvak past de 400D met grip en 70-200 gemonteerd (MET zonnekap). Aan de ene zijkant heb ik dan de tamron 17-50 en de 50mm 1.8 zitten, en aan de andere zijkant de 430EX.
Andersom is ook geen probleem, de 70-200 met zonnekap in het zijvak en de 17-50 op de camera (de 50mm 1.8 leg ik dan onderin het middenvak.)
Ik heb wel 1 van de verticale scheidingswanden wat verzet (allemaal verstelbaar met klitteband) De flitser heeft niet veel ruimte nodig, en de 70-200 met zonnekap best wel wat.

De filters zitten in een vakje in de bovenklep, en de imagetank en alle losse grut zit in het voorvak.
Totaal weegt volgeladen met bovenstaande apparatuur 4,5 kg.

Morgen misschien nog wat foto's, nu eerst naar Najib Amhali ;)

[ Voor 0% gewijzigd door M a r c o op 29-01-2008 18:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:21:
Ik zat even dit topic nog een keer door te bladeren en kwam op de eerste pagina deze foto tegen:
[afbeelding]
Zelf doe ik hem altijd in dat vak boven, maar kwam erachter dat door het op bovenstaande manier te doen veel meer ruimte heb voor andere spullen. Kan het kwaad om je camera + lens er zo op z'n kop in te doen of kan je hem beter op z'n rug leggen en in het bovenvak doen?
welke tas is dit?

Past hier een in een:
canon 400D
18-55 kitlens
28-135mm objectief
Sony handycam (klein model, niet groter dan een 400D zonder lens :) )
??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Nou, ik heb dan uiteindelijk de LowePro FastPack 350 gekocht. Ik stond nog even te twijfelen tussen de 250 en de 350, maar ik dacht: zoveel groter aan de buitenkant is ie niet (je loop toch al met een behoorlijke rugzak rond) en voor die 4 euro extra wil je er niet achter komen dat je eerstvolgende laptop toch een 17" is, en dus niet past.

Ik ben alleen wel een beetje bang dat er teveel ruimte is in het foto-vak, waardoor niet alles even stevig vast komt te zitten.

In de komende weken krijg ik er nog wat gear bij (nieuwe lens, grip, flitser) en dan zal ik wel een foto posten van de ingeruimde tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een Crumpler Match Maker M, waar ik tot op heden best tevreden mee was. Nu heb ik mijzelf laatst getrakteerd op en laptop (MacBook Pro, 15") en deze past perfect in de laptophoes die bij de tas zat. Maar deze past vervolgens niet meer in de tas (d.w.z. de tas past dan met geen mogelijkheid dicht.
Nu heb ik niet asociaal veel of groot spul in de tas (Nikon D50, AFS 80-200/2.8, Tamron 17-50/2.8, 50/1.8 en nog wat klein spul als kaartlezer en fiters enzo.
Dat laptopvak zit er toch niet voor de sier in? Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:53

RHE123

Edubits

Psychotic_01 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:07:
Ik heb al een tijdje een Crumpler Match Maker M, waar ik tot op heden best tevreden mee was. Nu heb ik mijzelf laatst getrakteerd op en laptop (MacBook Pro, 15") en deze past perfect in de laptophoes die bij de tas zat. Maar deze past vervolgens niet meer in de tas (d.w.z. de tas past dan met geen mogelijkheid dicht.
Nu heb ik niet asociaal veel of groot spul in de tas (Nikon D50, AFS 80-200/2.8, Tamron 17-50/2.8, 50/1.8 en nog wat klein spul als kaartlezer en fiters enzo.
Dat laptopvak zit er toch niet voor de sier in? Meer mensen met dit probleem?
Heerlijke tas, maar een 15" laptop is inderdaad op het randje, zoals Crumpler zelf ook aangeeft:
Laptop pouch fits: 12'', 13''W, 14'' & most 15'' & 15''W
Mijn 13,3" Macbook past prima iig >:)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:54:
[...]

welke tas is dit?

Past hier een in een:
canon 400D
18-55 kitlens
28-135mm objectief
Sony handycam (klein model, niet groter dan een 400D zonder lens :) )
??
Het is een Crumpler Pretty Boy XL
400D + 2 objectieven is geen probleem. je hebt verstelbare compartimenten zodat je je handycam ook nog kwijtkan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 09:39
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede cameratas. Op dit moment heb ik nog niet veel spullen (camera + lens + accesoires) maar hier zal in de toekomst wel verandering in komen :)

Op dit moment is mijn oog gevallen op twee tassen van lowepro namelijk:
- Lowepro Primus AW (http://haendler.lowepro-d...ces/Datenblatt_Primus.pdf)
- Lowepro Fastpack

Beide spreken mij vooral aan vanwege de snelle toegang tot de camera ondanks dat het echte rugzakken zijn en niet zoiets als de slingshot (over een schouder). Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de primus omdat deze de ingang van de rugzak aan de rugzijde heeft, dus dieven kunnen niet ff de tas open ritsen en je spullen jatten wanneer je op een druk vliegveld staat. Het nadeel is echter dat hier geen laptop in kan wat bij de fastpack weer wel kan.

Heeft iemand ervaring met de lowepro primus AW of weet iemand waar je deze rugzak kunt krijgen in de buurt van Roermond of Eindhoven want ik ben hem nog nergens tegengekomen. Ik wil hem namelijk eerst in het echt zien en proberen voordat ik hem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Als je goed kijkt naar de plaatjes heeft die primus volgens mij ook een vak aan de zijkant, dus het voordeel dat er via die weg geen dieven bij kunnen gaat niet op volgens mij...

Heb je de bag-sites al bekeken?
- http://www.cambags.com/camera_bag_mainpage.htm
- http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/PrimusAW/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
ThunderNet schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:15:

Heb hem vandaag binnen en ff getest. Past prima! Behoefte aan foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
altijd toch :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik ben nu voor een aantal maanden op reis en ik heb (bijna) al mijn gear mee. Maar helaas, met wat nieuwe aanwinsten past het niet allemaal meer in mijn oude tas en moet ik op zoek naar een nieuwe... Normaal had ik het zelf even rustig uitgezocht maar ik heb hier maar 20 minuutjes internet per dag tot mijn beschikking het en is zo traag als dikke poep...
Wat ik nodig heb is een tas waar een body met lens, 1 telelens, 4 normale lenzen, een flitser en al het kleine grut in past. Ik hoef er niet hele dagen mee te sjouwen, hij dient primair om mijn spulletjes goed op te bergen. Heeft iemand een idee? :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Iemand ervaring met de Lowepro Primus? Ik overweeg deze tas te kopen ipv mijn Lowepro Compurover AW want die vind ik wat te groot en ik neem toch nooit mijn laptop mee.

Life is what happens while your making other plans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@Erasmo: er vallen toch wel behoorlijk veel tassen in die categorie lijkt mij.
Wat zijn je voorkeuren? Rugzak/schoudertas?

Suggestie: Crumpler The Daily 600 (XL)
Hiermee houd je hoogstwaarschijnlijk nog wat ruimte over.

Een maatje kleiner (de 490) past al het volgende in:
20D + 10-22, 17-40, 28-135, 100-400, flitser, filters e.d. en 12" laptop.
http://www.taschenfreak.d...ER/TheDailyL490/index.htm

Ik hoef zelf niet per se aan de Crumpler hype mee te doen, maar ik vind het gewoon veel mooiere tassen dan het gros van de LowePro/Tamrac/e.d. tassen. National Geographic heb ik ook nog naar gekeken maar dat zijn eigenlijk geen echte fototassen omdat ze maar gedeeltelijk 'padded' zijn, waardoor dus niet al je lenzen beschermd zijn. Ik bestel binnenkort waarschijnlijk een The Daily 370.

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-03-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 12:06
Aham brahmasmi schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:25:
National Geographic heb ik ook nog naar gekeken maar dat zijn eigenlijk geen echte fototassen omdat ze maar gedeeltelijk 'padded' zijn, waardoor dus niet al je lenzen beschermd zijn.
Dat vind ik juist een van de charmes van deze tassen. Ik loop niet met m'n tas te slaan en pas gewoon op waar ik ga en sta. Voordeel is dat het gewicht van deze tassen een heel stuk lager is dan al die "padded" tassen.

Ik heb eens gekeken, maar de vulling van m'n Lowepro NatureTrekker AW-II weegt bij elkaar zo'n 1kg op een tas van bijna 3kg. Is toch wel erg veel gewicht en let wel dat dit van je totaalgewicht af gaat als je gaat vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:43
inderdaad, net zoals de Domke tassen, die wel wat padded zijn, maar die vallen niet op. mooi spul

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
kheb tegenwoordig gewoon de binnentas van m'n crumpler 490 in een vans schoudertasje zitten.
past aardig wat in en 't is lekker onopvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een Lowepro Mini Trekker Classic, wilde sowieso een tas hebben waar alles gewoon ingaat. Bevalt prima maar is groot/zwaar, en voor weekendjes weg niet ideaal.
Daarom gister een Crumpler Pretty Boy XXXL besteld (beetje op de gok nav verhalen hier en wat fototjes). Vandaag binnengekomen en is exact wat ik zocht. Beetje casual (niet te grote) schoudertas, goed materiaal en er gaat verrassend veel in :)

Krijg erin:
40D + grip + Canon 10-22, daaronder een Tamron 17-50 f/2.8 of Sigma 15 f/2.8 fish-eye, erlangs een Canon 70-200 f/4 en een 430EX met Omnibounce erop.
En uiteraard in het voorvak nog wat los spul. Alleen de zonnekappen gaat niet lukken denk ik (op die van de Tamron na), kan die van de tele erover leggen maar of dat in de praktijk fijn is zo'n volle tas weet ik niet.
Ben erg tevreden ermee, was precies wat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn nieuwe tas is er *O*

Afbeeldingslocatie: http://floor-is.nl/GoT/fotos/ThinkTank-tekst.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nog aardig wat speel ruimte over zo te zien :). Als je het een beetje propt kan er nog wel meer bij dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
die laders in een bovenvak, die 'kleine' lensjes (fish, 50, 70-200 en 24-70) aan de zijkant en dan past er in het midden nog wel een 300 of 400 2.8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als ik de laders er uit laat, de 50 en de 15fish stapel, geen lens mount en anders indeel past er wel een 400/2.8 bij inderdaad. Misschien als ik er ooit een koop... Dat ik dat doe, maar voorlopig vind ik het niet echt nodig ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Niet online
Vandaag in de Crumpler store gekeken naar een nieuwe fototas. Wat moet er in kunnen?
  • Canon 40d + 17-55mm + zonnekap
  • 50mm 1.8
  • 70-200mm (toekomst)
  • 420 EX flitser
  • Stofen
  • Geheugenkaartjes
  • Lader
Ik heb gekeken naar de Pretty Boy XXXL (Maxi) en de Daily Medium. Qua buitenmaten gaat mijn voorkeur uit naar de Pretty Boy. Wat me opviel was dat de 40d + 17-55mm al bijna tot de bovenrand van de tas komt (lens naar beneden).

Ik twijfel nu of mijn camera met een 70-200mm goed in de tas gaat passen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn er andere bijzondere redenen om toch voor de Daily te gaan (uitneembare fotodeel voor mij niet zo belangrijk).
Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.