Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Nee maar ik hou van grote tassencitruspers schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:56:
Heb je de flipside 400 wel eens in het echt gezien? Dat ding is echt gigantisch namelijk....
Maar ik zal er nog eens op letten. Edit: M'n dakine is in elke dimensie ongeveer 4cm groter en die vind ik niet te groot
[ Voor 38% gewijzigd door Moby op 14-08-2010 16:53 . Reden: Inderdaad, ook hier is hetgeen V&A zoals je zelf al had opgemerkt ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Valt reuze mee. Nou Heeft Makkelijk ongeveer de zelfde bouw als moi dus dat gaat voor hem ook gigantisch meevallen hoor. Als je een keertje wilt passen ben je hier van harte welkom hoor Makkelijkcitruspers schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:56:
Heb je de flipside 400 wel eens in het echt gezien? Dat ding is echt gigantisch namelijk....
Anoniem: 310978
maak je geen zorgen, die flesjes kun je aan de buitenkant van de tas stoppen, aan elke kant éénMakkelijk schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:38:
Het wordt een flipside 400 AW waarschijnlijk. Heeft die aan de zijkant vakjes waar een spa flesje in kan (buiten de tas)? Dat vind ik wel een soort van belangrijk..
zelf zit ik ook met een storage-probleempje
ik vraag me eigenlijk af hoe mensen hun flits apparatuur meenemen als ze ergens anders een schoot doen. ik zoek een beetje een praktische oplossing voor 3-4 flitsers, bijbehorende transmitter/recievers, swivels en andere meuk draagbaar op te bergen. tevens een manier om 3 lightstands mee te nemen.
had zelf voor de flitsers en spullen gedacht een oude cd-koffer te modden met een schuim indeling. maar dat rasterschuim is dan behoorlijk prijzig voor de hoeveelheid die daarvoor nodig is. zeker als je bedenkt dat (meer dan) de helft weer in de prullenbak belandt.. noppenschuim is weer behoorlijk (te?) zacht en moet ik eerst nop op nop verlijmen om rechte wanden te krijgen. zelfde schuim in recht stukken is vaak weer dunner en moet dus ook verlijmd worden ofzo..
iemand misschien nog andere suggesties die ik over het hoofd zie?
[ Voor 15% gewijzigd door Spikey op 14-08-2010 23:23 ]
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

In dit voorbeeld zie je 4 flitsers in hun pouch, onder de gestapelde omnibounces zitten 2 triggers en een transmitter en kabels. Er blijven nog twee vakken over voor lenzen. 40D+grip los erboven op en een zakje met los grut. Opgevouwen reflector zit tusen de binnen en buitenkant van de tas in.
Ondertussen heb ik de flitsers allemaal uit hun pouch gehaald. Ze gaan per twee in 1 lens vak. 1 lensvak gebruik ik nu voor de triggers en kabels. Blijven er 3 vakken over voor lenzen.
Statieven en plu's/ softbox gaan in de tasjes die bij een klapstoel zaten.
Exploded view:

[ Voor 21% gewijzigd door vandijk op 14-08-2010 23:52 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Ik gebruik zo'n statieftas van Linkstar voor m'n 2 statieven en 3 plu's, 2 swivels pleur ik er ook gewoon los in..Spikey schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:20:
ik vraag me eigenlijk af hoe mensen hun flits apparatuur meenemen als ze ergens anders een schoot doen. ik zoek een beetje een praktische oplossing voor 3-4 flitsers, bijbehorende transmitter/recievers, swivels en andere meuk draagbaar op te bergen. tevens een manier om 3 lightstands mee te nemen.
(deze volgens mij: http://www.fotosg.nl/prod...h=24_106&products_id=6147)
Deze is vrij ruim, had alleen wat langer mogen zijn (plu's steken nu 10cm uit) maar m'n monopod en gewone statief (Redged Zoom ding) past ook nog in die tas, als opberging thuis wel makkelijk.
M'n 430EXII zit standaard in de fototas, triggers en SB-28 kan ik in 't zijvak van m'n Domke F2-B doen :-)
Weet niet hoe groot je fototas is? Zolang je daar (naast je cam en lenzen) je flitsers en triggers in kwijt kan, kan je de rest (3 statieven, 3 plu's en 3 swivels) prima in zo'n statieftas doen...
Ik ben aan het kiujken voor de SLingshot van LowePro de 100 en 200.
Weten jullie of de 100 / 200 past?
bedankt!
Gr Stefan
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik denk dat jij moeite moet doen om de D5000 daar niet in te kunnen laten passenstefanaudi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:36:
ik heb sinds vrijdag een Nikon D5000 en wil ook nog een tas halen.
bedankt!
Gr Stefan
Het zal best passen. Probeer wel goed te kijken wat je in de toekomst nog meer wilt kopen. Ik had een tas die bij aankoop prima pastte, maar nu met grip erbij, andere strap en de 50mm 1.8|| is hij eigenlijk al te vol.stefanaudi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:36:
ik heb sinds vrijdag een Nikon D5000 en wil ook nog een tas halen.
bedankt!
Gr Stefan
Persoonlijk zou ik voor de 202 gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 15-08-2010 22:02 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Er past enorm veel in een slingshot 200, dus voordat je daar uitgegroeid bent, zul je aardig wat moeten kopen.jip_86 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:50:
[...]
Het zal best passen. Probeer wel goed te kijken wat je in de toekomst nog meer wilt kopen. Ik had een tas die bij aankoop prima pastte, maar nu met grip erbij, andere strap en de 50mm 1.8|| is hij eigenlijk al te vol.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
40D, 17-85, 70-200F4 en 430EX|| met nog wat kleine meuk kwam hij niet uit. 70-200 moest zowat verplicht op de body in de tas en ik vermoed dat een grip er ook niet meer in zou gaan.
Dan is hij heel onhandig met alles plaatsen, want ik krijg alles wat in mijn sig staat erin.jip_86 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:04:
Mwah, mijn broertje heeft hem laatst vervangen.
40D, 17-85, 70-200F4 en 430EX|| met nog wat kleine meuk kwam hij niet uit. 70-200 moest zowat verplicht op de body in de tas en ik vermoed dat een grip er ook niet meer in zou gaan.
Review ervan staat hier met plaatjes
[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 15-08-2010 23:16 ]
Kata 3n1-20 vond ik heel interessant, totdat ik las dat de ritsen van de zijflappen niet geheel sluiten (stof alert) en dat de verdeler binnenin ook niet helemaal dicht is. Iemand ervaring met de Tamrac Evolution 6? Dat lijkt me een betere versie van de kata, maar de prijzen lopen nogal uiteen bij de paar webshops die 'm hebben. Volgens mij zijn het redelijk nieuwe modellen.
Hij moet verder zo compact mogelijk zijn omdat ik bij concerten vaak tussen publiek sta, en er eventueel volgend jaar een maand mee door Azie wil trekken in combinatie met een backpack. Die quick access ingangen aan de zijkanten lijken me met name voor bij concerten erg prettig
Eventueel wat extra (niet foto) spul mee kunnen nemen is altijd prettig, maar ik heb het idee dat de Kata 3n1 30 en de Evolution 8 weer net even te lomp/groot zijn. Al is een D700 niet de kleinste body, maar ik hoef er geen grote telelenzen in kwijt te kunnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Want? Te strak? Volgens de afmetingen moet het kunnen.sapphire schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:39:
Ik heb een F5-XZ met document sleuf maar daar ga je geen ipad in kunnen proppen vrees ik.
Ook niet in een sleeve? Of past het dan niet meer? Dan wordt het toch een think tank ben ik bang.Anoniem: 279475 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:01:
idd op de afmeting kan .maar dat vak is zo dun,dat overleeft je ipad no way.

Ik zocht de tas die net zo (ongeveer) groot was als de Rezo 180AW, het liefst met een gedeelte voor niet-foto gerelateerde zaken.
De eerste indruk is goed. De tas zit degelijk in elkaar en de materialen (stof, ritsen etc.) voelen stevig aan.
Het fotogedeelte van de Adventure 7 is ongeveer even groot als de Rezo: 25*15,5*18,5 voor de Rezo tegen 26*16*17 voor de Adventure 7. Het is voor mijn set groot genoeg (inventaris: Sony Alpha 350). Ik kan met mijn huidige set zelfs alle kabels en de lader in het fotogedeelte kwijt. Er is dus nog ruimte voor uitbreiding van mijn set, al zal ik dan wat selectiever moeten gaan worden wat betreft de kabels die ik mee wil nemen.
Het bovenste gedeelte is niet heel groot, maar voor een wandeling groot genoeg voor wat drink- en snoeiwerk. Zoals een aantal voor me al hebben aangegeven kunnen grote reisgidsen er niet heel gemakkelijk in.
De draagbanden voelen comfortabel aan en zijn goed te verstellen. Daarnaast is er een heupband en een bandje over de borst aanwezig. Die laatste vind ik persoonlijk niet heel prettig, maar is helaas niet te eraf te halen zonder schaar/andere destructieve gereedschappen.
Al met al blij met mijn nieuwe aanwinst en ik ben benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Scheelt toch met de goedkoopste in NL
Ik ben reuze benieuwd hoe hij gaat bevallen, ik hoop en verwacht een stuk beter dan een schoudertas. Die wordt me ondertussen toch echt te zwaar om langer dan een uur mee te lopen. De eerste gebruikerservaringen zal ik hier wel posten
Eerst ff een weekje wachten tot ie eindelijk binnen is
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb er ook lang over getwijfeld of ik de 200 of de 202 zou gaan halen.stefanaudi schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:16:
Ik heb gisteren bij cameranu.nl de SlingShot 200AW besteld, ben benieuwd.
Wat ik begreep is de 202 net iets comfortabeler en heeft het iets meer ruimte in het vakje wat bovenop zit.
Daarnaast kun je aan de 202 nog een klein statief kwijt.

Kleine review:
Ik wilde een rugzak waar alles in kon, die handig is en een fotorugzak die er fatsoenlijk uitziet. (zijn heeeel weinig fotorugzakken die er normaal uit zien...3 volgens mij)
Er zit een binnentas in die je eruit kan halen. Handig voor als je de tas gebruikt voor andere dingen dan fotogear. Dus ook te gebruiken als normale rugzak, en eeerg ruim dan!
Dit gaat erin:
Canon 1000D + grip
Sigma 18-50/2.8
Sigma 400
Canon 55-250IS
WD Elements 1TB externe HD
klein grut zoals filter, oplader, schoonmaakdoekje etc.
Gewoon ALLES wat ik aan fotozooi heb..
Als ik wil kan mn dell inspiron 6400 er ook in, dan moet ik wel creatief zijn om de externe HD nog mee te kunnen nemen.
Het past allemaal en ik heb zelfs nog plek voor 2 extra lenzen en heel wat extra klein spul
Allemaal klikbare pics
Ik had ze liever naast elkaar gezet, telkens 3 naast elkaar. Maar helaas is dat niet mogelijk en de tweakers.net gallery maakt te kleine thumbs
Je kan een statief of snowboard aan de voorkant mounten

Hier het voorvak open. Externe HD te zien + accu, SD kaarten, filters, schoonmaakdoekje. In dit vak past mn laptop ook, maar dan zonder externe hd

Het grote vak open vanaf de voorkant. Handig als je de tas gebruikt zonder de losse photobag.

De achterkant. Aan de onderkant zit de rits waar de all weather hoes in zit.

Achterkant open, toegang tot binnentas waar de camera plus lenzen inzitten.

Binnentas nu ook open, de voorkant kan je aan de buitentas bevestigen zodat je alleen de buitenrits hoeft open te maken om bij je gear te komen.

Hier 2 zijvakjes te zien, 1 voor klein grut, de ander is een houder voor een flesje/blikje. Aan de andere kant zit ook een klein-grut-vakje.

De binnen- en buitentas naast elkaar. Aan de binnetas zit nog een handvat en schouder strap, zodat je alleen de binnentas als heuptas kan gebruiken.

PS. mn canon 100EG (klein heuptasje) is te koop, is in nieuwstaat want is nooit buitenhuis geweest. DM me bij intresse.
EDIT: nog even een betere foto van de losse binnentas.
(klikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 20-08-2010 20:46 ]
Volgens de specs op internet is hij 257.2mm bij 92.5mm. (met ingeschoven zonnekap)marceltuit schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:11:
mooie tas scirocco. wat voor formaat heeft je sigma 400? Ik heb een Lowepro flipside 300, maar daar past mijn sigma 150-500 bij lange na niet in als ik de andere spullen er ook bij wil doen
Maar ik heb zelfs nog wat ruimte over en ik weet bijna wel zeker dat die 150-500 met body er ook in past. (met de zonnekap eraf/ingeschoven)
Was ff vergeten dat je die vakken los kan maken met klittenband
* Waarom je een nieuwe tas wil
Ik heb nu een heuptas van de MM. Daar past alleen een camera+lens (en sd-kaartje) in, en hij bounced iets te veel met lopen. En hij is lelijk.
Ik wil graag een tas die ik day-to-day naar mijn werk kan meenemen met camera.
* Wat voor tas je wil,
Een heuptas/schoudertas.
* Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
450d + 50mm, wat filters + boek + drinken (als ik dat durf)
* Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Domke F5XZ
* Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).
Ik heb deze tas al veel in het topic rond zien komen. Ik denk dat ik gisteren een F-5XB heb gezien, maar deze vond ik te klein.
Mijn vraag is: past er een body+lens & een average boek in, voor het dagelijks forenzen.
Zie edit.
[ Voor 3% gewijzigd door veincode op 23-08-2010 20:29 ]
Heb nu een:
Lowepro Vertex aw 100 (te groot voor simpel even de camera mee te nemen)
Canon 10EG Deluxe Bag (te groot en dan ook te zwaar om dagje mee rond te lopen)
Wat voor tas je wil.
Momenteel heb ik dus al 2 tassen maar ik mis echt een tas waar ik snel mijn camera uit kan halen en makkelijk een dagje meer rond kan lopen. Heb namelijk de laatste tijd vaak op mijn 40d met grip de 24-105 zitten als walkarround en zou dan graag een tas hebben waar deze in kan en wellicht nog met een 2de lens en wat accessoires.
Twijfel nog heel erg tussen een soort rugtas/slingshot en een topload tasje of toch een schoudertas die iets minder opvalt als cameratas. Nadeel van een rugtas vind ik alleen dat je op warme dagen zo'n plakkerige rug krijgt aangezien de tas dan de hele dag op je rug hangt. Vind dus schoudertassen op dat gebied zeker in het voordeel.
Ook zou ik het wel handig vinden om een klein beetje ruimte te hebben om soms wat losse spullen mee te kunnen nemen. Denk aan flesje drinken, wat eten..enz. Weet dat het niet in de cameratas thuis hoort maar vind het niks om met 2 tassen te moeten lopen.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Zowieso mijn 40d met grip en 24-105. Dat word mijn walkaround set voor wat makkelijk schietwerk. Zit alleen nog te twijfelen of niet ik de grip er af moet halen om bijv. een zoomtas van Lowepro te kunnen gebruiken.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Lowepro fastpack 100
Crumpler jimmy bo grote weet ik nog niet moet ik nog passen.
Crumpler Muffin Top 3000 / Messenger weet alleen niet wat al die verschillen zijn.
Hebben jullie tips en ideeen want ik zie door de bomen het bos even niet meer..
Een expert is iemand die steeds meer weet over steeds minder, totdat hij alles weet over niks..
Op basis van dit bericht heb ik m net ook gekocht, nu €85 bij dakine-shop.deScirocco schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:27:
Woei! Eindelijk mn Dakine Mission Photo binnen!
Blij dat ik de flipside nog niet had besteld.
Ik heb zelf een Slingshot (200) en vind het geen fijne tas. Er kan weinig extra's in (alleen in het topvakje maar dat is echt zo klein...) en als je een andere lens wilt hebben moet je de tas naar voren halen, 2 riempjes loshalen, lens eruit goochelen. Mij toch iets teveel werk in de praktijk. Ik ben eigenlijk dus net zo geinteresseerd als jij in een handige oplossing qua schoudertas.
Heb dezelfde combi als jij, ook met grip, om deze combi als walkaround mee te nemen in een makkelijke schoudertas valt nog niet zo mee, zelf heb ik gekozen voor een Lowepro Classified 160AW, hier kan ik in principe ook nog een extra lens in kwijt en een flitser. of evt flesje water en een paar boterhammen,Deaddust
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Zowieso mijn 40d met grip en 24-105. Dat word mijn walkaround set voor wat makkelijk schietwerk. Zit alleen nog te twijfelen of niet ik de grip er af moet halen om bijv. een zoomtas van Lowepro te kunnen gebruiken.
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Lowepro fastpack 100
Crumpler jimmy bo grote weet ik nog niet moet ik nog passen.
Crumpler Muffin Top 3000 / Messenger weet alleen niet wat al die verschillen zijn.![]()
Hebben jullie tips en ideeen want ik zie door de bomen het bos even niet meer..
tenslotte kun je de tas naar eigen inzicht indelen.
toch ga ik kijken voor een nog kleinere tas en neig dan naar de 140AW van dezelfde serie, maar moet dan misschien wel de grip verwijderen, moet dit nog eens goed gaan passen en meten,liefst hou ik de grip er op.
naast de 140 is een Crumpler Jimmy bo ook een optie voor me, maar denk dat ik dan al snel de 500 nodig heb ook i.v.m de grip
eerlijk gezegd wil ik de grip niet echt kwijt, maar als ik dan wel een kleinere tas kan kopen, weet het nog niet
voorlopig is de classified 160 een mooie tas, zal hem ook niet weg doen, soms moet je nu eenmaal meer meenemen.
maar als je zo maar even op pad gaat met je walkaround en niets extra's mee wilt nemen zijn sommige tassen gewoon al snel weer te groot en te zwaar
nadeel crumpler is dat er geen extra handvat boven op zit, dit heeft de lowepro wel en voor mij is dat eigenlijk wel een pré.
Tassen
p.s misschien is een LowePro Passport Sling ook wel wat kun je ook nog wat extra in stoppen en je camera is ook beschermd, wil hier ook nog eens naar kijken en passen, weet niet of dit met een grip past.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 310978 op 24-08-2010 19:32 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
2 riempjes loshalen is totaal niet nodig als je de tas niet in deelt zoals je hem hebt gekocht. Je moet de vakken een kwartslag draaien zodat je meteen alles bij de hand hebt. Kijk anders naar mijn indeling hier (foto 2 t/m 10 zijn van de slingshot 200).Servor schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:10:
Deaddust, ik zou een grip er niet snel afhalen alleen maar om 'm in een bepaalde tas te laten passen. Die grip is zo makkelijk en levert je zoveel comfort op, dat zou ik niet willen missen.
Ik heb zelf een Slingshot (200) en vind het geen fijne tas. Er kan weinig extra's in (alleen in het topvakje maar dat is echt zo klein...) en als je een andere lens wilt hebben moet je de tas naar voren halen, 2 riempjes loshalen, lens eruit goochelen. Mij toch iets teveel werk in de praktijk. Ik ben eigenlijk dus net zo geinteresseerd als jij in een handige oplossing qua schoudertas.
Dus? daar is het hele systeem toch voor dat je het eraf kunt halen en op kunt zetten. Ik wissel heel vaak tussen wel of geen grip hoorjip_86 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:44:
Steeds grip wisselen moet je niet doen. Dan moet je ook het klepje er elke keer weer afhalen en weer er aan zetten en ook de batterij uit de grip halen en in de camera zetten.
Anoniem: 176826
In het tweede geval is wisselen natuurlijk veel minder handig en dan snap ik ook wel dat je de grip wilt laten zitten. Een Jimmybo gaat het dan volgens mij trouwens niet worden. Mijn D300 krijg ik met grip echt niet in een JimmyBoo 500. (Of heb ik nu de verkeerde JimmyBoo voor ogen... volgens mij niet. Volgens mij heb ik de grootste waar geen telelens in past.)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 26-08-2010 08:20 ]
camera's zijn ongeveer even groot, de nikon is zels iets groter maar dan nog een grip erop, gaat denk niet lukken.
Gelukkig heeft crumpler nog 2 grotere versies van de jimmy bo, de 600 en de 700 zal er vast wel een passen, maar zijn voor mij dan weer te groot, ga zelf denk kijken naar de classified 140.
vandaar de vraag of je zo'n tas gewoon in de wasmachine kan gooien? ik kan er geen waslabel ofzo op vinden, dus ik vraag me af of dat de bedoeling is.. handwasje misschien? iemand hier ervaring mee?
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
We hebben er wat werk op gedaan om de TS te updaten, zodoende een nieuwe
Dit topic is gesloten.