De batterij valt me heel erg mee. Ik heb m'n toestel nu sinds zaterdag en nog steeds met de eerste batterij bezig (gebruik hem niet zo veelvuldig, en zet hem na gebruik direct in stand-by).
Verwijderd
Dat is nog maar 2 dagen 
Mijn phone trekt een ruime week op een acculading
Maar serieus; die accu't vallen na een paar maandjes wel een eindje terug. Maar ik ben benieuwd of je de geclaimde 'tot 400 uur' standby tijd haalt
(al net zo'n oplichterige waarde als reactietijd en contrast bij monitoren)
Mijn phone trekt een ruime week op een acculading
Maar serieus; die accu't vallen na een paar maandjes wel een eindje terug. Maar ik ben benieuwd of je de geclaimde 'tot 400 uur' standby tijd haalt

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 00:25 ]
Asus komt met een telefoon die wat specs betreft erg op de i780 lijkt. Het gaat om de Aus M536 en meer info is te vinden op Nieuwemobiel.nl
Voor meer foto's zie de site van Engadget.com
Wat opvalt is de TI OMAP 2430 processor (tot 450 Mhz), de 3 megapixel camera mét autofocus, het scherm dat ook 320x320 is, de fingerprintreader. Verder 256 ROM, 128 RAM, Wifi, Edge, HDSPA, GPS, etc.
Helaas zijn de afmetingen en het gewicht nergens te vinden. Maar het is zeker een concurrent voor de i780 aangezien de prijzen van Asus concurrerend zijn (zie bijv. de prijs van de M530W voor € 369,-)
Voor meer foto's zie de site van Engadget.com
Wat opvalt is de TI OMAP 2430 processor (tot 450 Mhz), de 3 megapixel camera mét autofocus, het scherm dat ook 320x320 is, de fingerprintreader. Verder 256 ROM, 128 RAM, Wifi, Edge, HDSPA, GPS, etc.
Helaas zijn de afmetingen en het gewicht nergens te vinden. Maar het is zeker een concurrent voor de i780 aangezien de prijzen van Asus concurrerend zijn (zie bijv. de prijs van de M530W voor € 369,-)
[ Voor 16% gewijzigd door nathalia op 05-03-2008 11:32 ]
Mazda MX-30
128/256Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:59:
En de grootte van het RAM / ROM?
Vrij 86/161 als hij vers uit de doos opgestart is.
Trouwens heeft iemand die Trial van Garmin al gebruikt? Als ik em wil gebruiken zegt ie dat de trial al verlopen is en dat ik allen de map viewer brschikbaar is.
Een beetje jammer zeg ik.
Een beetje jammer zeg ik.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Heeft er iemand al screenshots van werkende navigatiesoftware (TomTom, Route66, Navigon, GarminXT) ?
Ik ben nieuwsgierig hoe dit er op een 320x320 scherm uit ziet. Tevens ben ik nieuwsgierig hoe de interne GPS werkt. Is het bijvoorbeeld een groot verschil als je de A-GPS niet ingeschakeld hebt? En voor welke navigatiesoftware heb je extra software zoals GPSgate nodig. Het is bekend dat TomTom dit nodig heeft, maar hebben de anderen dat ook nodig?
Ik ben nieuwsgierig hoe dit er op een 320x320 scherm uit ziet. Tevens ben ik nieuwsgierig hoe de interne GPS werkt. Is het bijvoorbeeld een groot verschil als je de A-GPS niet ingeschakeld hebt? En voor welke navigatiesoftware heb je extra software zoals GPSgate nodig. Het is bekend dat TomTom dit nodig heeft, maar hebben de anderen dat ook nodig?
Mazda MX-30
Verwijderd
Help! Ik heb sinds gister ook deze mooie Samsung gekocht. Nu heb ik twee gebruikersvraagjes. Wellicht kan iemand me helpen?
1. Ik heb ingesteld dat na een aantal seconden het scherm automatisch uitgaat. Prima, maar om de boel weer aan te krijgen moet ik kort op de aan-knop drukken. Terwijl ik heb ingesteld dat ik met een druk op een knop weer mijn scherm krijgt. Weet iemand hoe dat kan?
2. Ik heb gelezen dat er handschriftherkenning op zit (transcriber) maar ik kan dat nergens vinden.
Bedankt voor jullie reacties alvast!
1. Ik heb ingesteld dat na een aantal seconden het scherm automatisch uitgaat. Prima, maar om de boel weer aan te krijgen moet ik kort op de aan-knop drukken. Terwijl ik heb ingesteld dat ik met een druk op een knop weer mijn scherm krijgt. Weet iemand hoe dat kan?
2. Ik heb gelezen dat er handschriftherkenning op zit (transcriber) maar ik kan dat nergens vinden.
Bedankt voor jullie reacties alvast!
En zijn er al tasjes of iets van bescherming voor dit toestel beschikbaar want wat ik ken vinde is alleen te koop via Ebay.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Verwijderd
Ik was ook al enige dagen op zoek, deze heb ik vandaag via google gevonden, Het is een universeel hoesje voor de mensen die hier over vallenDutchPlayer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:42:
En zijn er al tasjes of iets van bescherming voor dit toestel beschikbaar want wat ik ken vinde is alleen te koop via Ebay.
http://www.eu-gsm.nl/samsung-i780-magnum_exclusive_case.html
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 16:49 ]
Dit is een universeel hoesje.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:29:
[...]
Ik was ook al enige dagen op zoek, deze heb ik vandaag via google gevonden :
http://www.eu-gsm.nl/samsung-i780-magnum_exclusive_case.html
Andere willekeurige telefoon:
http://www.eu-gsm.nl/qtek-9100-magnum_exclusive_case.html
http://www.eu-gsm.nl/htc-tytn-magnum_exclusive_case.html
[ Voor 7% gewijzigd door nmgn231 op 05-03-2008 15:43 ]
Verwijderd
Krijgen jullie achter dat klepje er ook zo lastig af?
Vind het een heel gedoe om gauw de batterij ff te verwisselen
Verwijderd
Ik ben benieuwd waarom er verschil zit in de afbeeldingen die gebruikt worden bij verschillende verkopers:
Bij Typhone.nl
http://www.typhone.nl/gsm/Samsung/879/samsung-i780
Bij PCSnel:
https://www.pcsnel.nl/details.asp?productid=833072 (even op de vergroting klikken)
Het verschil zit hem in de qwerty toetsen en de plaats daarin van de numerieke toetsen. Daarnaast verschillende soft buttons.
Iemand enig idee of er verschillende versies in omloop zijn, waar deze dan vandaan komen (parallel import?) of dat het wellicht een prototype versus een productie type is. In het laatste geval, welke wordt dan echt verkocht?
Dank voor het verhelderen van dit verschil :-)
Gurt
Bij Typhone.nl
Bij PCSnel:
https://www.pcsnel.nl/details.asp?productid=833072 (even op de vergroting klikken)
Het verschil zit hem in de qwerty toetsen en de plaats daarin van de numerieke toetsen. Daarnaast verschillende soft buttons.
Iemand enig idee of er verschillende versies in omloop zijn, waar deze dan vandaan komen (parallel import?) of dat het wellicht een prototype versus een productie type is. In het laatste geval, welke wordt dan echt verkocht?
Dank voor het verhelderen van dit verschil :-)
Gurt
Ik begin een beetje sjagerijnig hoe BELNU.NL omgaat met mij als hagelnieuwe klant...nog steeds het toestel niet gehad en er wordt gewoon niet gereageerd op mail. Wel leesbevestiging ..maar ho maar reageren.
Nog meer mensen daar besteld en "goede" ervaringen?
Verwijderd
Heb 'm net 2 dagen. Belcompany had 'm zowaar liggen ;-)
Alles werkt zoals ik had verwacht, dus heb een positieve ervaring. De Wifi verbindingen pakt 'ie nog niet zo lekker op, alleen als het signaal erg sterk is (en dan moet je er meestal voor betalen haha). War ik echter wel erg sjagerijnig van word is de GPS. Geen boekjes bijgeleverd met instructies en ik krijg het ding maar niet aan de praat. Wel gelukt om de proefactivering te starten (ook bij mij eerste de mededeling dat de proefactivering al was verlopen), dus ik kan wel wat klooien. Maar hij pakt maar geen satellieten of wat dan ook.
Samsung maar eens gebeld, en daar word je ook niet vrolijk van. De 'product-deskundige' wist me te vertellen dat er helemaal geen GPS in het apparaat zat!!! En dat je alsnog en aparte ontvanger moest bijkopen. Yeah right. Anyway, ik hoop dat ze me terugbellen (helpdesk had 't toestel zelf nog niet eens haha) met instructies over het instellen en werkend krijgen van de GPS. Zal dat hier vermelden. Dat is, als ze ook echt terugbellen ;-(
Mocht iemand het al weten, dan hoor ik het graag!
Alles werkt zoals ik had verwacht, dus heb een positieve ervaring. De Wifi verbindingen pakt 'ie nog niet zo lekker op, alleen als het signaal erg sterk is (en dan moet je er meestal voor betalen haha). War ik echter wel erg sjagerijnig van word is de GPS. Geen boekjes bijgeleverd met instructies en ik krijg het ding maar niet aan de praat. Wel gelukt om de proefactivering te starten (ook bij mij eerste de mededeling dat de proefactivering al was verlopen), dus ik kan wel wat klooien. Maar hij pakt maar geen satellieten of wat dan ook.
Samsung maar eens gebeld, en daar word je ook niet vrolijk van. De 'product-deskundige' wist me te vertellen dat er helemaal geen GPS in het apparaat zat!!! En dat je alsnog en aparte ontvanger moest bijkopen. Yeah right. Anyway, ik hoop dat ze me terugbellen (helpdesk had 't toestel zelf nog niet eens haha) met instructies over het instellen en werkend krijgen van de GPS. Zal dat hier vermelden. Dat is, als ze ook echt terugbellen ;-(
Verwijderd
Yep, en lanceerde meteen het toestel richting grond......... Voorzichtig doen dus voortaan ;-)Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:26:
Krijgen jullie achter dat klepje er ook zo lastig af?
GPS testen werkt heel makkelijk: installeer Google Maps via http://www.google.com/gmmVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:09:
Kies dan voor Menu - GPS gebruiken.
het werkt echt! en goed ook. zelfs in de auto, hij volgt mijn positie goed.
Je kunt de status bekijken in het normale telefoon scherm (na een klik op de groene belknop).
daar staat rechtsboven een soort van kompas met een streep erdoor; als je google maps aan hebt stan (op de achtergrond dus), geeft-ie aan dat hij verbinding heeft met de satellieten.
Wel jammer dat er verder geen GPS-status tooltjes zijn om te bekijken hoeveel satellieten hij ziet.
Iemand nog aanraders hiervoor?
Kan ik bijvoorbeeld alleen dat gps-driver-programmaatje wat bij tomtom wordt meegeleverd installeren? Tomtom hoef ik niet te hebben op mijn telefoon; ik heb een lossen tomtom go.
Anyway; succes ermee.
Op Youtube (tags: i780, MWC) circuleert een filmpje van een Samsung medewerker die een zeer flashy user interface laat zien. Niets van dat alles op mijn versie, waarvan ik overigens het display zeer matig (dof/mat) vind.
[ Voor 6% gewijzigd door __BlackEyed__ op 05-03-2008 21:53 ]
Verwijderd
[quote]jonkeren1 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:37:
[...]
GPS testen werkt heel makkelijk: installeer Google Maps via http://www.google.com/gmm
Je kunt de status bekijken in het normale telefoon scherm (na een klik op de groene belknop).
daar staat rechtsboven een soort van kompas met een streep erdoor; als je google maps aan hebt stan (op de achtergrond dus), geeft-ie aan dat hij verbinding heeft met de satellieten.
Wel jammer dat er verder geen GPS-status tooltjes zijn om te bekijken hoeveel satellieten hij ziet.
Kan ik bijvoorbeeld alleen dat gps-driver-programmaatje wat bij tomtom wordt meegeleverd installeren? Tomtom hoef ik niet te hebben op mijn telefoon; ik heb een lossen tomtom go.
Briljant, het werkt inderdaad! Bedankt voor je hulp!
[...]
GPS testen werkt heel makkelijk: installeer Google Maps via http://www.google.com/gmm
Briljant, het werkt inderdaad! Bedankt voor je hulp!
Welbesteld en kon netjes status volgen tot documenten compleet status. Zit nu ook te wachten op de status op de post en onderweg en wordt dan afgeleverd. Hoop dat dit snel is en ik hou je op de hoogte.xon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:40:
Ik begin een beetje sjagerijnig hoe BELNU.NL omgaat met mij als hagelnieuwe klant...nog steeds het toestel niet gehad en er wordt gewoon niet gereageerd op mail. Wel leesbevestiging ..maar ho maar reageren.
Hmmm... vandaag opgehaald bij de PDAshop, maar hij blijft bij het opstarten hangen op het uitlijn-scherm
. Er staat een kruisje in beeld waar je op moet tikken, maar ik kan tikken tot ik een ons weeg, er gebeurt niets. Touch screen an sich werkt wel, want bij het openingsscherm ("klik op het scherm om... blahblahblah) werkt het wel en ook als de backlight uitvalt reageert hij op een tikje op het scherm.
Enig idee of je om dat uitlijn scherm heen kan? Enig idee hoe je een harde reset doet zodat hij terug gaat naar fabrieksinstellingen? Met veel pijn en moeite heb ik een UK handleiding gevonden en volgens die handleiding moet je een harde reset doen vanuit Windows Mobiles instellingen scherm... maar ja, zo ver kan ik nu niet komen. Zucht.
Martin
Enig idee of je om dat uitlijn scherm heen kan? Enig idee hoe je een harde reset doet zodat hij terug gaat naar fabrieksinstellingen? Met veel pijn en moeite heb ik een UK handleiding gevonden en volgens die handleiding moet je een harde reset doen vanuit Windows Mobiles instellingen scherm... maar ja, zo ver kan ik nu niet komen. Zucht.
Martin
Verwijderd
Nou, heb vandaag tegen beter weten in met de klantenservice gebeld (echt...de klantenservice van 's lands bekendste koninklijke telecomgrootgrutter is er niets bij qua irritantheid). Ergo: kost een uurtje maar dan heb je ook niets...temptconcept schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:33:
[...]
Welbesteld en kon netjes status volgen tot documenten compleet status. Zit nu ook te wachten op de status op de post en onderweg en wordt dan afgeleverd. Hoop dat dit snel is en ik hou je op de hoogte.
Tenminste, men wist me wel te melden dat ze het toestel vandaag binnen hadden gekregen. Ik hoop alleen dat dat geen zoethoudertje is...dan kan het wel eens een gebed zonder einde worden

Navraag bij meerdere zaken leerde namelijk dat het toestel inmiddels praktisch niet meer te bestellen is.
En nee, ook op mijn email tot dusver geen reactie van belnu...
on topic: gsmarena heeft nu ook een uitgebreide review van het toestel
http://www.gsmarena.com/samsung_i780-review-224.php
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 00:28 ]
Ja blijf vooral spammen iedereen. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt dat er zo slecht werd omgegaan met ee klant. Een klein berichtje dat ze op het toestel wachten of wat dan ook zou een hoop schelen! Ook ik heb eeuwenlang aan de lijn gehangen.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:17:
[...]
Nou, heb vandaag tegen beter weten in met de klantenservice gebeld (echt...de klantenservice van 's lands bekendste koninklijke telecomgrootgrutter is er niets bij qua irritantheid). Ergo: kost een uurtje maar dan heb je ook niets...
Tenminste, men wist me wel te melden dat ze het toestel vandaag binnen hadden gekregen. Ik hoop alleen dat dat geen zoethoudertje is...dan kan het wel eens een gebed zonder einde worden![]()
Navraag bij meerdere zaken leerde namelijk dat het toestel inmiddels praktisch niet meer te bestellen is.
En nee, ook op mijn email tot dusver geen reactie van belnu...
Zou potver wat zijn als ie niet meer binnen kan komen omdat er een bestelling te laat is of gedaan of zo. Zij waren 1 van de eerste die op kieskeurig het vinkje "voorraad" aan hebben gezet. Wat dus gewoon verkooptruc is..
Hoor graag als jullie wat horen...
zeg maar tegen bel.nu dat ze gewoon ff met brightpoint moeten bellen, das een distribiteur en die heeft er 50+ op voorraad liggen. Ben jij morgen het mannetje
De mijne is onderweg....
Neem trouwens een kijkje op het forum van XDA-Developers waar een aantal personen met behulp van RealVGA de dpi van het scherm terug hebben weten te brengen naar 96dpi, in plaats van de standaard 128dpi, waardoor er dus veel meer op het scherm van de i780 kan worden weergegeven.
Neem trouwens een kijkje op het forum van XDA-Developers waar een aantal personen met behulp van RealVGA de dpi van het scherm terug hebben weten te brengen naar 96dpi, in plaats van de standaard 128dpi, waardoor er dus veel meer op het scherm van de i780 kan worden weergegeven.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Martin, ik had precies hetzelfde. Ik heb het niet echt opgelost, maar ben er wel doorheen gekomen. Wat het beste werkt is in plaats op het kruisje te tikken er cirkels omheen te trekken. Vraag me niet waarom. O ja, daarna niet meer kiezen voor scherm calibreren. Mocht je dat toch doen... even baterij erin en eruit.martindekker schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:07:
Hmmm... vandaag opgehaald bij de PDAshop, maar hij blijft bij het opstarten hangen op het uitlijn-scherm. Er staat een kruisje in beeld waar je op moet tikken, maar ik kan tikken tot ik een ons weeg, er gebeurt niets. Touch screen an sich werkt wel, want bij het openingsscherm ("klik op het scherm om... blahblahblah) werkt het wel en ook als de backlight uitvalt reageert hij op een tikje op het scherm.
Enig idee of je om dat uitlijn scherm heen kan?
Martin
[ Voor 13% gewijzigd door qwert op 06-03-2008 14:33 ]
Verwijderd
Wat is jullie ervaring met de belkwaliteit? En het surfen (want dat gaat bij de iphone toch echt wel heel handig)
Verwijderd
Kijk...ben ik dus toch niet voorgelogen, haha.xon schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:37:
Voor de wachters op belnu.nl ...vandaag worden ze verstuurd!!
Kunnen we toch nog wat spelen met de nieuwe gadget van het weekend
Trouwens, iemand een idee of er al een mooie screenprotector leverbaar is voor de i780?
Ik zag namelijk dat brando zo'n ding aanbiedt voor de i710/i718/i780. Wel vaag opzich dat het formaat van de i710/i718 toch behoorlijk verschilt van dat van de i780...
Tasjes hebben ze trouwens ook, maar ook nu weer voor alledrie de modellen.
Iemand een idee of dit alles passend is voor de i780?
Verwijderd
Toestel paar dagen in gebruik.
In eerste instantie enorm tevreden, alhoewel er nog weining accessoires bij te krijgen zijn.
Dus degelijke bescherming als een screenprotector en hoesje zijn nog niet beschikbaar voor de i780.
Ook hebben heel veel mensen problemen met de gps ontvanger op het toestel.
Samsung Nederland heeft nog geen ervaring met het product, en levert dus ook nog niet support..
Wel hebben ze mijn telefoon nummer genoteerd, en gaan ze me bellen zodra er een oplossing is.
Verder is het toestel super.
Lekker snel (Hiervoor de Vario en de Tytn gehad), muisje werkt verbazend goed.. heel lekkers zelfs!
Je kan nu met 1 hand echt je hele toestel besturen, waar je eerst met een 2e nog iets aan moest klikken.
In eerste instantie enorm tevreden, alhoewel er nog weining accessoires bij te krijgen zijn.
Dus degelijke bescherming als een screenprotector en hoesje zijn nog niet beschikbaar voor de i780.
Ook hebben heel veel mensen problemen met de gps ontvanger op het toestel.
Samsung Nederland heeft nog geen ervaring met het product, en levert dus ook nog niet support..
Wel hebben ze mijn telefoon nummer genoteerd, en gaan ze me bellen zodra er een oplossing is.
Verder is het toestel super.
Lekker snel (Hiervoor de Vario en de Tytn gehad), muisje werkt verbazend goed.. heel lekkers zelfs!
Je kan nu met 1 hand echt je hele toestel besturen, waar je eerst met een 2e nog iets aan moest klikken.
Heb um ook alweer aantal dagen, ben wel tevree, werkt allemaal lekker soepeltjes, die touchpad moet wel ff wenne, wel gelijk muispointer uitgezet want daar zie ik het nut niet van in.
Toch maar voor Tomtom gegaan icm Gpsgate want die software die erop zat kon ik het niet echt mee vinden.
Toch maar voor Tomtom gegaan icm Gpsgate want die software die erop zat kon ik het niet echt mee vinden.
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Hoe draait Tomtom in combinatie met Gpsgate? Gaat het zoeken van satellieten vlot en hoe ziet Tomtom eruit op een 320*320 scherm?FRoSTy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:28:
Heb um ook alweer aantal dagen, ben wel tevree, werkt allemaal lekker soepeltjes, die touchpad moet wel ff wenne, wel gelijk muispointer uitgezet want daar zie ik het nut niet van in.
De mijne is binnen. Nu nog even alles installeren
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Helemaal mee eens, in het begin gebruikte ik hem niet (meer via stylus) maar als je er eenmaal mee gewerkt hebt werkt dit echt lekker, en snel.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:57:
muisje werkt verbazend goed.. heel lekkers zelfs!
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 00:13 ]
Verwijderd
Toch nog even over de GPS:
ik heb in mijn instellingen menu 2 opties: enhanced GPS en externe GPS. Ik heb het idee dat er nog een optie moet zijn om je GPS uberhaupt aan te zetten, aangezien het in die twee opties en binnen de meegeleverde Garmin software niet lukt..... Heeft iemand toevallig een andere installatie en dus meer opties bij Instellingen menu?
Of toch maar wachten totdat Samsung NL eindelijk met een oplossing komt ;-(
ik heb in mijn instellingen menu 2 opties: enhanced GPS en externe GPS. Ik heb het idee dat er nog een optie moet zijn om je GPS uberhaupt aan te zetten, aangezien het in die twee opties en binnen de meegeleverde Garmin software niet lukt..... Heeft iemand toevallig een andere installatie en dus meer opties bij Instellingen menu?
Of toch maar wachten totdat Samsung NL eindelijk met een oplossing komt ;-(
Als ik het goed begrijp werkt die gpsgate als omleiding?
Wat ik gelezen heb is dat dit programma eigenlijk bedoelt is om je gps ontvanger voor meerdere programma's gelijkertijd te gebruiken en om je locatie te delen met andere.
Nadeel is dat je contstant je umts open moet laten staan, of is dat enkel nodig wanneer ik mijn locatie door wil geven?
Een bijkomstigheid is dat gpsgate meerdere com-poorten aanmaakt die je in moet stellen bij Tomtom 6 zodat je de interne gps kan gebruiken.
Heb ik het zo goed verwoord?
Wat ik gelezen heb is dat dit programma eigenlijk bedoelt is om je gps ontvanger voor meerdere programma's gelijkertijd te gebruiken en om je locatie te delen met andere.
Nadeel is dat je contstant je umts open moet laten staan, of is dat enkel nodig wanneer ik mijn locatie door wil geven?
Een bijkomstigheid is dat gpsgate meerdere com-poorten aanmaakt die je in moet stellen bij Tomtom 6 zodat je de interne gps kan gebruiken.
Heb ik het zo goed verwoord?
[ Voor 4% gewijzigd door nmgn231 op 07-03-2008 08:56 ]
Verwijderd
Ik hoor en lees op het Internet tegenstrijdige berichten: De GPS werkt wel /niet met third party software, UMTS moet wel/niet de hele tijd openstaan...
Kan er iemand voor een leek (ik dus) heel simpel zeggen:
* Kan third party software werken (TomTom, www.pocketfms.com, ...)?
* Moet men daar effectief UMTS of GPRS voor hebben aanstaan...
Vroeg ik niet exact hetzelfde?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:19:
Ik hoor en lees op het Internet tegenstrijdige berichten: De GPS werkt wel /niet met third party software, UMTS moet wel/niet de hele tijd openstaan...
Verwijderd
Trouwens, zijn er piloten met een i780 bij de tweakers?
hebben jullie pocketFMS al aan de praat gekregen op de i780? (gratis versie te downloaden op www.pocketFMS.com) (Nee, dit is écht geen spamming... het al dan niet werken van dit programmaatje is voor mij een beslissende factor voor de aankoop van de smartphone...)
hebben jullie pocketFMS al aan de praat gekregen op de i780? (gratis versie te downloaden op www.pocketFMS.com) (Nee, dit is écht geen spamming... het al dan niet werken van dit programmaatje is voor mij een beslissende factor voor de aankoop van de smartphone...)
heb het toestel binnen gekregen. Tot nu toe een pracht apparaat. Gister al even lekker mee aan het spelen geweest. Het formaat is in lengte en dikte vergelijkbaar met me Nokia E51 alleen een stukje breeder. De muis werkt inderdaad verbazingswekkend goed. Als ik tijd heb dit weekend even met tomtom/route66 of iets dergelijks spelen. En volgende week een koppeling naar de server op de zaak.
Bij mijn oude ipaq kon ik linkshandige bediening aanzetten. Ik heb dat bij dit apparaat niet in het menu terug kunneen vinden. Iemand die weet of dit uberhaupt kan? Nu zit je bij i-explorer elke keer over het scherm met je hand als je wilt scrollen..
Bij mijn oude ipaq kon ik linkshandige bediening aanzetten. Ik heb dat bij dit apparaat niet in het menu terug kunneen vinden. Iemand die weet of dit uberhaupt kan? Nu zit je bij i-explorer elke keer over het scherm met je hand als je wilt scrollen..
Ik hoefde op een verse i780 niks aan te passen om die garmin software te laten draaien met de ingebouwde GPS, de enhanced GPS is alleen zodat ie via gprs een snellere fix kan krijgen.
Wat betreft TomTom en de GPS werkt dit standaard niet, heb dus Gpsgate geinstalleerd en deze zorgt ervoor dat TomTom de GPS wel herkent en ermee kan werken.
Wel is dit Gpsgate wat crash gevoelig volgens mij want vaak na een 2de keer opstarten van TomTom werd de GPS niet meer gevonden en kon ik het Gpsgate niet meer openen, maar ik denk dat dit meer een probleem is van Gpsgate. Een rebootje van de phone zorgt er altijd voor dat het weer gaat werken.
Voor de rest werkt de GPS wat mij betreft dus prima, alleen wel jammer dat je nog een extra stukje software nodig hebt om de GPS met andere software te kunnen gebruiken.
Er hoeft dus geen gprs verbinding open te staan om de GPS te kunnen gebruiken, dit is alleen maar extra.
Wat betreft TomTom en de GPS werkt dit standaard niet, heb dus Gpsgate geinstalleerd en deze zorgt ervoor dat TomTom de GPS wel herkent en ermee kan werken.
Wel is dit Gpsgate wat crash gevoelig volgens mij want vaak na een 2de keer opstarten van TomTom werd de GPS niet meer gevonden en kon ik het Gpsgate niet meer openen, maar ik denk dat dit meer een probleem is van Gpsgate. Een rebootje van de phone zorgt er altijd voor dat het weer gaat werken.
Voor de rest werkt de GPS wat mij betreft dus prima, alleen wel jammer dat je nog een extra stukje software nodig hebt om de GPS met andere software te kunnen gebruiken.
Er hoeft dus geen gprs verbinding open te staan om de GPS te kunnen gebruiken, dit is alleen maar extra.
[ Voor 6% gewijzigd door FRoSTy op 07-03-2008 10:21 ]
www.onbereikbaar.nl
Dat tom tom ziet er wel prima uit op de I780 met het schermpje, wel wennen is wat kleiner dan mn ipaq.
Verder met GPSgate heb ik het nog niet aan de praat gekregen, GPSgate geeft wel okay te zijn maar tom tom zegt nog steeds dat ie geen gps ken vinden.
Verder met GPSgate heb ik het nog niet aan de praat gekregen, GPSgate geeft wel okay te zijn maar tom tom zegt nog steeds dat ie geen gps ken vinden.
Verwijderd
Laat ik de vraag anders stellen:
Er lijkt verschil te zitten in de aangeboden i780's. Met name de numerieke toetsen op het keypad en de softkeys.
Welke van de twee hebben jullie ontvangen?
of
https://www.pcsnel.nl/details.asp?productid=833072
Thx Gurt
Er lijkt verschil te zitten in de aangeboden i780's. Met name de numerieke toetsen op het keypad en de softkeys.
of
Thx Gurt
Verwijderd
gpsgate icm tomtom werkt nu (eindelijk) bij mij.
Er zitten gewoon heel veel haken en ogen aan.. veel dingen waar je goed op moet letten.
Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf: in external gps settings, bij programma's, ipv een normale com port, een gpd te kiezen.
vervolgens met gps gate handmatig deze selecteren, en in tomtom, de door gpsgate gemaakte virtuele com port , te selecteren.
maargoed.. het is en blijft een workaround,
Hoop dat samsung snel met oplossing komt, want na het gebruik van gpsgate, gaat het bellen bijvoorbeeld niet meer lekker..
Verder krijg ik het opladen dmv usb maar niet aan de praat, wat ik wel vervelend vind..
iemand hier ervaring mee?
Tomtom ziet er idd prima, alhoewel kleiner uit.
Als je bijvoorbeeld je huidige snelheid wil zien tijdens het rijden, moet je goed kijken..
Het toestel is heerlijk in snelheid.. echt genieten hoor! je merkt het aan alles!
Namen opzoeken in tomtom gaat echt zo lekker snel!
Er zitten gewoon heel veel haken en ogen aan.. veel dingen waar je goed op moet letten.
Wat bij mij uiteindelijk de doorslag gaf: in external gps settings, bij programma's, ipv een normale com port, een gpd te kiezen.
vervolgens met gps gate handmatig deze selecteren, en in tomtom, de door gpsgate gemaakte virtuele com port , te selecteren.
Hoop dat samsung snel met oplossing komt, want na het gebruik van gpsgate, gaat het bellen bijvoorbeeld niet meer lekker..
Verder krijg ik het opladen dmv usb maar niet aan de praat, wat ik wel vervelend vind..
Als je bijvoorbeeld je huidige snelheid wil zien tijdens het rijden, moet je goed kijken..
Het toestel is heerlijk in snelheid.. echt genieten hoor! je merkt het aan alles!
ben ik ook nieuwsgierig naar!Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:33:
Trouwens, zijn er piloten met een i780 bij de tweakers?
Die typhone omschrijving klopt niet echt he ' Je kunt haarscherpe foto's en video's maken met de 3.2 megapixel camera. 'Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:51:
of
Thx Gurt
En ik heb iig de pcsnel editie, dus deze

www.onbereikbaar.nl
Welke instellingen heb je precies gebruikt dan , External GPS, progrmma poort en hardware poort?Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:03:
gpsgate icm tomtom werkt nu (eindelijk) bij mij.
Vage ervan is dat ik op die buitelandse website ook verschillende instellingen terug vind, zou toch bij iedereen zelfde moeten zijn!?
Instellingen moeten zijn, programma poort GPD1, Hardware poort op COM9 baud 4800. GPSGate vond bij mij automatisch de GPS op de GPD1 input poort en vervolgens maakt hij dan een Virtuele Com1 Poort aan.
In TomTom zie je dan een Franson COM1, deze selcteren en je GPS werkt onder Tom Tom.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchPlayer op 07-03-2008 12:42 ]
In de review van GSMArena (zie link ergens onderaan pagina 9 van dit topic) staat dit verschil beschreven. De ene versie is het prototype en de andere is de uitgeleverde versie. De uitgeleverde versie heeft de numerieke toetsen bij elkaar geplaats links van het midden en de soft-keys en windows keys zijn omgewisseld. Hierdoor zitten de soft keys nu beter gepositioneerd onder de functies die ze bedienen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:51:
of
Thx Gurt
Nog even over het opnemen en ophangen, dit werkt echt voor geen meter bij mij.
Als ik gebeld wordt staat er de eerste 2 seconden onbekend, daarna komt het nummer of de naam er te staan.
Klik ik op men groene knop dan duurt het aan de andere kant meestal nog 2 keer overgaan, ongeveer 3 seconden, voordat er echt opgenomen wordt. Tot die tijd kan ik praten wat ik wil maar voor de bellende zijde lijkt het of er nog steeds niet opgenomen is.
Als ik op wil hangen door op de rode knop te klikken, gebeurd er eerst niks, pas na 3 seconden wordt er opgehangen, of soms zelfs helemaal niet.
Ben ik langer aan het bellen en het gespreksvenster is geopend dan gaat het ophangen al wat sneller.
Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben, maar dit is niet echt werkbaar.
Als ik gebeld wordt staat er de eerste 2 seconden onbekend, daarna komt het nummer of de naam er te staan.
Klik ik op men groene knop dan duurt het aan de andere kant meestal nog 2 keer overgaan, ongeveer 3 seconden, voordat er echt opgenomen wordt. Tot die tijd kan ik praten wat ik wil maar voor de bellende zijde lijkt het of er nog steeds niet opgenomen is.
Als ik op wil hangen door op de rode knop te klikken, gebeurd er eerst niks, pas na 3 seconden wordt er opgehangen, of soms zelfs helemaal niet.
Ben ik langer aan het bellen en het gespreksvenster is geopend dan gaat het ophangen al wat sneller.
Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben, maar dit is niet echt werkbaar.
www.onbereikbaar.nl
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem...ik vind het zwaar irritant en onwerkbaar...
Tnx!qwert schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:31:
[...]
Martin, ik had precies hetzelfde. Ik heb het niet echt opgelost, maar ben er wel doorheen gekomen. Wat het beste werkt is in plaats op het kruisje te tikken er cirkels omheen te trekken. Vraag me niet waarom. O ja, daarna niet meer kiezen voor scherm calibreren. Mocht je dat toch doen... even baterij erin en eruit.
Overigens:
Toestel werkt lekker vlot en zeker het gebruik van de muis werkt beter dan verwacht. Wel een paar dingetjes:
- Ik heb de meegeleverde MicroSD kaart geplaatst en om de zoveel tijd vindt hij hem "opnieuw" en komt er dus steeds een pop up met de vraag of het kaartje gescanned moet worden op mediabestanden.
- De meegeleverde navigatiesoftware werkt bij mij zonder problemen... alleen heb ik de Benelux+Frankrijk kaart geïnstalleerd en die is gewoon schandalig oud: dezelfde fouten als in de TomTom 5 kaarten! Zelfs mijn anderhalf jaar oude TomTom 6 kaarten zijn nieuwer.
Martin
Ben op dit moment SPB Benchmark op mijn i780 aan het draaien en pure, wat is hij snel. Echt, de i780 raast er gewoon doorheen ten opzichte van mijn KS20.
Heb er trouwens ook RealVGA met 96dpi bestanden op geïnstalleerd en de extra real-estate op het scherm is echt een verlichting.
Heb er trouwens ook RealVGA met 96dpi bestanden op geïnstalleerd en de extra real-estate op het scherm is echt een verlichting.
[ Voor 29% gewijzigd door Ralph Smeets op 07-03-2008 15:09 ]
Mestreechs volksleed:
Ik moet zeker meer op tweakers.net kijken? real-estate..heeft dat niet iets met huizen te maken?Ralph Smeets schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:04:
de extra real-estate op het scherm is echt een verlichting.
Verwijderd
Gewoon, extra ruimte.
Voor eenzelfde hoeveelheid tekst is nu minder mm2 nodig, de lettertjes worden dus kleiner
Voor eenzelfde hoeveelheid tekst is nu minder mm2 nodig, de lettertjes worden dus kleiner
Verwijderd
De i780 heeft dus definitief geen tv-out? (geen kabel meegeleverd en nog geen ervaringen van anderen)
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:51:
Heb ook de pcsnel editie
Heb ook de pcsnel editie
Mijn toestel laadde de eerste dag ook niet op via USB. Inmiddels wel, maar ik weet niet of dit aan de instellingen ligt - ik heb het een en ander gewijzigd in ActiveSync en in de USB instellingen van de i780.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:03:
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Verwijderd
Jep.. Same here..
Heb het idee dat je even moet wachten voordat hij definitief begint met opladen.
Opladen met een autostekker-usb-lader-geval werkt niet bij mij iig..
Misschien dat dit de reden is waarom er een 2e accu bij wordt geleverd?
Begin wel steeds meer van toestel te genieten.. blauwetand-active sync werkt nu eindelijk lekker bij mij
poiupdate2007 op mijn pc gaaft mij laatste flits info etc etc..
Heb het idee dat je even moet wachten voordat hij definitief begint met opladen.
Opladen met een autostekker-usb-lader-geval werkt niet bij mij iig..
Misschien dat dit de reden is waarom er een 2e accu bij wordt geleverd?
Begin wel steeds meer van toestel te genieten.. blauwetand-active sync werkt nu eindelijk lekker bij mij
poiupdate2007 op mijn pc gaaft mij laatste flits info etc etc..
Ik zit erg te twijfeln tussen de tytn 2 en de i780.
De i780 lijkt mij veel sneller dan de tytn 2,
maar ben alleen benieuwd naar het schermformaat.
Kan iemand bevestigen of er programma's zijn die niet
op de i780 draaien en wel op de tytn2 ivb met 320x320 ipv 320x240.
dit is toch wel het grootste waar ik me zorgen over maak.
Verwijderd
Zijn er al mensen met ervaring mbt de belkwaliteit van de i780? Ik overweeg een i780 aan te schaffen en ben enthousiast over de verschillende features, maar vind de kwaliteit van het bellen ook erg belangrijk.
Hebben meer mensen een probleem met het opnemen en ophangen van gesprekken (de vertraging van een paar seconden)?
Hebben meer mensen een probleem met het opnemen en ophangen van gesprekken (de vertraging van een paar seconden)?
Verwijderd
Vooral spelletjes. In die twee-delige review die gepost is in het begin van het topic (linkjes) komt dat ook aan de orde. Maar voor zakelijke doeleinden is die 33% meer pixels natuurlijk altijd mooi meegenomen. Neemt niet weg dat het nog steeds een enorm compromis is ten opzichten van 640x480, wat de laatste generatie high-end PDA's hadden (EOL).jasperv525 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:52:
Ik zit erg te twijfeln tussen de tytn 2 en de i780.
Kijk eens iets boven je post:Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:49:
Zijn er al mensen met ervaring mbt de belkwaliteit van de i780? Ik overweeg een i780 aan te schaffen en ben enthousiast over de verschillende features, maar vind de kwaliteit van het bellen ook erg belangrijk.
en:FRoSTy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:37:
Nog even over het opnemen en ophangen, dit werkt echt voor geen meter bij mij.
coachmans schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:50:
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem...ik vind het zwaar irritant en onwerkbaar...
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 01:36 ]
Verwijderd
@jcvjcvjcvjcv
Die bovenstaande post heb ik inderdaad gelezen. Ik ben ook benieuwd naar de belkwaliteit (geluid, helderheid etc.) Is die een beetje goed?
Die bovenstaande post heb ik inderdaad gelezen. Ik ben ook benieuwd naar de belkwaliteit (geluid, helderheid etc.) Is die een beetje goed?
als je een softreset doet heb je het probleem van het niet op kunnen nemen helemaal niet. Gaat gewoon vlot en gesprekskwaliteit is dan goed. Heb zelf een vermoeden dat je pas dat probleem krijgt als je gpsgate met tot tom hebt gebruikt. Iemand al een oplossing? (behalve gpsgate niet gebruiken)
Ik heb dat probleem met het bellen nog niet ondervonden.. Ik gebruik dan ook geen GPSGate. Wel heb ik één keer gehad dat ik geen pincode in kon voeren, maar dat was na een softreset verholpen.
Heb nu zelfs dat ik gesprekken helemaal niet meer op kan nemen, maar dit is idd na een soft reset weer verholpen. Zou best wel eens kunnen dat het door het geknoei met gpsgate en tomtom komt. Zal het eens een tijdje niet gebruiken kijken of ik dan nog dezelfde problemen ervaar.
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Ja, ALLES wordt kleiner, toch? Dat betekent dus ook dat het touchscreen zich minder goed met de klauwen laat bedienen. Voor iedereen met een stylusfobie (zoals ik) goed om te bedenken, voordat je de dpi verhoogt.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:28:
Gewoon, extra ruimte.
Ander puntje mbt de bediening; ik vind die muisaanwijzer wel fijn, maar up-down scrollen door op de scrollbar te klikken is natuurlijk bagger. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik zou daar bijv. de volume-knop voor willen gebruiken, maar heb dit niet voor elkaar gekregen (heb ook nog weinig ervaring met WM).
Verwijderd
Gesprekskwaliteit is goed, nummerherkenning werkt ook perfect: nummer verschijnt zonder enige delay. Ik heb trouwens geen GPSgate geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:49:
Heb zojuist TT6 geinstalleerd, en als gpssplitter gebruik ik niet GPSGate, maar PortSplitter, een gratis te downloaden tooltje.
De instellingen in Windows Mobile zelf heb ik staan op:
GPS-programmapoort: COM8
GPS-hardwarepoort: COM9
In Portsplitter heb ik als input COM8: ingetikt (dit moet je handmatig intikken als deze niet in de dropdown staat), baud staat op 4800. Bij output heb ik COM6: gekozen, maar een andere vrije compoort moet ook werken. Klik vervolgens op START en voila.. Nu tomtom starten, andere BT-ontvanger kiezen, COM6 selecteren en wachten op signaal
In Portsplitter heb ik als input COM8: ingetikt (dit moet je handmatig intikken als deze niet in de dropdown staat), baud staat op 4800. Bij output heb ik COM6: gekozen, maar een andere vrije compoort moet ook werken. Klik vervolgens op START en voila.. Nu tomtom starten, andere BT-ontvanger kiezen, COM6 selecteren en wachten op signaal
Tot nu toe ben ik tegen een paar rare dingen aangelopen met mn i780
Wat ik wel nog mis is de shell-uitbreiding die in dit filmpje te zien is: http://www.youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8. Weet iemand daar iets over?
- Na elke reset verdwijnt het nummer van de voicemail (die je krijgt als je de 1 ingedrukt houdt)
- Het knopje [áü] doet niks
- Met de toets [0+] kan ik geen + symbool in een telefoonnummer intoetsen (met de + boven de Y gelukkig wel)
Wat ik wel nog mis is de shell-uitbreiding die in dit filmpje te zien is: http://www.youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8. Weet iemand daar iets over?
Verwijderd
Kijk dat klinkt nog eens interessant! igg. gratis.JJapie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:18:
Heb zojuist TT6 geinstalleerd, en als gpssplitter gebruik ik niet GPSGate, maar PortSplitter, een gratis te downloaden tooltje.
Vraag: daardoor ook geen opneem/ophangproblemen zoals enkelen met GPSGate beschreven?
Ik dacht dat ik gpsgate of die portsplitter nodig had om men gps te kunnen gebruiken in TomTom, maar nu ik men gps ingesteld heb op com8 kan ik um ook gewoon aanroepen in TomTom en heb ik die tooltjes niet meer nodig
Net Spb Mobile Shell 2.0 geprobeerd, maar werkt helaas niet op de i780
Maar er is een fix in the make!
Net Spb Mobile Shell 2.0 geprobeerd, maar werkt helaas niet op de i780
Maar er is een fix in the make!
[ Voor 72% gewijzigd door FRoSTy op 09-03-2008 22:05 ]
www.onbereikbaar.nl
Uhm, leg eens precies uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
.edit; hey, idd, dat werkt gewoon
[ Voor 24% gewijzigd door JJapie op 09-03-2008 21:52 ]
Onder Menu>Instellingen>Systeem>Externe GPS en dan heb ik hier de programmapoort op een COM poort gezet in mijn geval com8. En vervolgens kon ik deze in TomTom selecteren!JJapie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:50:
Uhm, leg eens precies uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
www.onbereikbaar.nl
Hmm, ja, het werkt hier nu ook.. Ik snap niet waarom dat eerder niet werkte.. Ik ontvang alleen nog geen satellieten..
Ik ontvang wel wat, maar nog niet voldoende, maar moet morgen maar eens buiten testen, want bij het raam houden is misschien niet genoegJJapie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:55:
Hmm, ja, het werkt hier nu ook.. Ik snap niet waarom dat eerder niet werkte.. Ik ontvang alleen nog geen satellieten..
www.onbereikbaar.nl
kwam je daar zelf mee of ergens gelezen? indien in eerste geval heb je denk ik wereldwijd iets spannends ontdekt want de rest van de wereld gebruikt nog koppelprogjeFRoSTy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:15:
Ik dacht dat ik gpsgate of die portsplitter nodig had om men gps te kunnen gebruiken in TomTom, maar nu ik men gps ingesteld heb op com8 kan ik um ook gewoon aanroepen in TomTom en heb ik die tooltjes niet meer nodig
Verwijderd
Na het lezen van de positieve reacties mbt de belkwaliteit ga ik morgen de i780 aanschaffen!
Nog even een vraagje over TomTom. Gebruiken jullie allemaal TomTom 6 of de Navigator editie?
Nog even een vraagje over TomTom. Gebruiken jullie allemaal TomTom 6 of de Navigator editie?
Van het weekend nog effe getest met een USB Auto lader, maar dat werkt idd niet. Telefoon begint niet met laden, beetje jammer. Want er zijn nog niet bepaald veel accesoires beschikbaar waaronder een auto lader? Auto houder. Allemaal wel zaken die handig zijn voor het navigeren.
Batterij steeds wisselen lijkt me ook lastig want het kleppie gaat ook niet bepaalt makelijk open.
Batterij steeds wisselen lijkt me ook lastig want het kleppie gaat ook niet bepaalt makelijk open.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchPlayer op 10-03-2008 08:59 ]
Zou ook graag een bureau cradle willen alhoewel ik me afvraag of je die ooit actief kan laten zijn door vreemde connector plaats. Ik ben wel beetje verwend geraakt door me SE p1DutchPlayer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:50:
Van het weekend nog effe getest met een USB Auto lader, maar dat werkt idd niet. Telefoon begint niet met laden, beetje jammer. Want er zijn nog niet bepaald veel accesoires beschikbaar waaronder een auto lader? Auto houder. Allemaal wel zaken die handig zijn voor het navigeren.
Nou heb net even de proef op de som genomen, en al rondrijdend ff getest met het wel en niet gebruiken van portsplitter of die gpsgate.
Zodra ik mijn interne GPS direct aansprak op com8, kreeg ik na heel lang wachten een aantal satelieten te zien, maar TomTom kon deze niet gebruiken. Ja heb 1x voor 10 seconden of zo ze kunnen gebruiken.
Zodra ik dus die portsplitter gebruikte en mijn com8 daarmee verwees naar com2 en deze in TomTom instelde, werden vrijwel direct satelieten gevonden, deze werden ook blauw en dus werden ze ook door TomTom gebruikt.
Dus de conclusie is dat je nog steeds een extra programma nodig hebt, om de interne GPS aan te spreken. Want zonder deze programma's wordt de GPS wel herkent, worden er satelieten gevonden maar het wil gewoon niet werken
Zodra ik mijn interne GPS direct aansprak op com8, kreeg ik na heel lang wachten een aantal satelieten te zien, maar TomTom kon deze niet gebruiken. Ja heb 1x voor 10 seconden of zo ze kunnen gebruiken.
Zodra ik dus die portsplitter gebruikte en mijn com8 daarmee verwees naar com2 en deze in TomTom instelde, werden vrijwel direct satelieten gevonden, deze werden ook blauw en dus werden ze ook door TomTom gebruikt.
Dus de conclusie is dat je nog steeds een extra programma nodig hebt, om de interne GPS aan te spreken. Want zonder deze programma's wordt de GPS wel herkent, worden er satelieten gevonden maar het wil gewoon niet werken
www.onbereikbaar.nl
Ik neem aan dat een Samsung autolader van de weekmarkt op het dorpsplein ook gewoon moet werken ?DutchPlayer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:50:
Waar is nou eigenlijk die Samsung Garmin DVD voor die je in de doos erbij krijgt? Inweze is het toch altijd een trial en staat ie op de mini SD geinstalleerd? Of mis ik iets?
Die ervaring kan ik inderdaad bevestigen, vanmorgen heb ik het ook even geprobeerd. Wel een zes- of zevental satalieten in tomtom, maar allemaal erg weinig ontvangst en heel even heeft hij zijn positie kunnen bepalen, maar niet vast kunnen houden. Daarna teruggegaan naar Garmin en die werkte dan weer wel vrijwel meteen...FRoSTy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:25:
Vinden jullie die kaarten die met Garmin meegeleverd worden ook zo oud, of ligt dat aan mij. Rond Alkmaar ziet de Benelux+Frankrijk kaart eruit zoals die ik bij tomtom 5 had, terwijl tomtom 6 (anderhalf jaar oud) al een stuk meer ge-update is.
Martin
De meegeleverde MicroSD kaart is gewoon kaal hoor. Op de DVD staat het programma plus alle kaarten en bij het eerste opstarten na installatie kan je kiezen of je hem als trial of als volledig product wil gebruiken. Tijdens en na de trial kan je hem na activatie ook als volledig product gebruiken. Het geeft je in ieder geval wel de mogelijkheid om het programma uit te proberen.xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:56:
Waar is nou eigenlijk die Samsung Garmin DVD voor die je in de doos erbij krijgt? Inweze is het toch altijd een trial en staat ie op de mini SD geinstalleerd? Of mis ik iets?
Martin
Dat is geinig...mijn Mini SD staat gevuld met Garmin software...zou er toch verschil inzitten dan?martindekker schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:33:
[...]
De meegeleverde MicroSD kaart is gewoon kaal hoor.
Het ligt blijkbaar een beetje aan het programma's, met visualgpsce lukt het me wel om via COM 8 een locatie bepaling te krijgen. Met oziexplorerce niet, daar heb ik gpsgate voor gebruikt. Blijkbaar is de data die eruit komt niet helemaal wat Tomtom/Ozi verwacht te zien?FRoSTy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:25:
Nou heb net even de proef op de som genomen, en al rondrijdend ff getest met het wel en niet gebruiken van portsplitter of die gpsgate.
hi all,
Omdat ik toch me telefoon niet alleen maar naast me weer leerleggen in de auto als ik een straat aan het zoeken ben ..ben ik gaan kijken voor een mooi alternatief. Natuurlijk kan je zo'n grote lelijke zwanenhals ophangen. Maar je hebt ook dit
www.brodit.com
Hele mooie houders die ze voor alle merken auto's hebben gefinetuned...Maar natuuuurlijk staat onze mooie telefoon er nog niet bij. Wel vind ik de blackjack II die verdomd veel op de i780 lijkt maar toch net niet helemaal. Zou het passen?
http://www.brodit.com/pro...anr=848787&sortiment=null
Omdat ik toch me telefoon niet alleen maar naast me weer leerleggen in de auto als ik een straat aan het zoeken ben ..ben ik gaan kijken voor een mooi alternatief. Natuurlijk kan je zo'n grote lelijke zwanenhals ophangen. Maar je hebt ook dit
www.brodit.com
Hele mooie houders die ze voor alle merken auto's hebben gefinetuned...Maar natuuuurlijk staat onze mooie telefoon er nog niet bij. Wel vind ik de blackjack II die verdomd veel op de i780 lijkt maar toch net niet helemaal. Zou het passen?
[ Voor 4% gewijzigd door xon op 10-03-2008 16:54 ]
Ik heb de Brodit-houder voor de i600, en daar past de i780 niet in. Vlgs mij wijkt de BJII niet echt af qua formaat van de i600, dus vermoedelijk past de i780 niet..
Gaat niet passen, i780 is breeder en dikker.xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:49:
hi all,
www.brodit.com
Bron
Verwijderd
Voor de geinteresseerden heb ik net snel even een foto gemaakt en deze vergeleken met mn oude G600. Uiteraard is de camera van de G600 (5mp en autofocus) een stukje beter, maar ik vond het resultaat nog niet eens zo slecht...
i780: http://i30.tinypic.com/r1naef.jpg
G600: http://i32.tinypic.com/waga40.jpg
i780: http://i25.tinypic.com/2508bhe.jpg
G600: http://i28.tinypic.com/wgq3vp.jpg
Eigenlijk vooral de witbalans die opvalt (instellingen), de scherpte van de i780 is op zich nog wel aardig voor een PDA
i780: http://i30.tinypic.com/r1naef.jpg
G600: http://i32.tinypic.com/waga40.jpg
i780: http://i25.tinypic.com/2508bhe.jpg
G600: http://i28.tinypic.com/wgq3vp.jpg
Eigenlijk vooral de witbalans die opvalt (instellingen), de scherpte van de i780 is op zich nog wel aardig voor een PDA
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 20:15 ]
ahh dat is inderdaad slim van je om ze naast elkaar te zetten..best een mooi ding die blackjackkenniani schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:12:
[...]
Gaat niet passen, i780 is breeder en dikker.
Bron
@Jellyneck thanks voor plaatje..grappige is dat de camera compleet anders met licht omgaat zoals je ziet. Als je gaat kijken naar sluitertijden zal dit wel verschillen en is misschien de "flits" van de oude telefoon afgegaan..iets wat 780 niet heeft. Ik denk stiekem dat de 5mp nog veel scherper kan dan de foto die je stuurde. Ontbreekt namelijk aan een autofocus...mocht ik het toch mis hebben dan is het een ZEER knappe prestatie van de 780
Verwijderd
De mijne ook.xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:06:
[...]
Dat is geinig...mijn Mini SD staat gevuld met Garmin software...zou er toch verschil inzitten dan?
Nog niet buiten getest trouwens; heb 'em net binnen... Donderdag na vijven verstuurd en geen rembours op zaterdag. Was een lang weekend...
Verwijderd
[quote]xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:11:
[...]
ahh dat is inderdaad slim van je om ze naast elkaar te zetten..best een mooi ding die blackjack

Ik heb de houder van Brodit dan ook besteld.
[...]
ahh dat is inderdaad slim van je om ze naast elkaar te zetten..best een mooi ding die blackjack
Ben het hier niet helemaal mee eens , google eens op Dimensions samsung i617 (BlackJ II) en hier komen vaak de volgende afmetingen naar voren 114 x 61 x 13 mm en ja hoor op 2 mm van de hoogte exact de afmeringen van de i780kenniani schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:12:
[...]
Gaat niet passen, i780 is breeder en dikker.
Bron
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 22:44 ]
Als die houder van dat ander Samsung model past, zou dat wel mooi zijn.
Dan nog een oplader voor in de auto, begrijp ik nou uit een reply van hierboven dat er een originele autolader van samsung zou zijn?
Dan nog een oplader voor in de auto, begrijp ik nou uit een reply van hierboven dat er een originele autolader van samsung zou zijn?
Verwijderd
Ik laat het jullie wel even weten.DutchPlayer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:42:
Als die houder van dat ander Samsung model past, zou dat wel mooi zijn.
Kijk eens op www.smartphoneshop.nl hier staat bij de acc. gewoon een autolader.
gr
Ahhh een proefkonijnVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:29:
[quote]xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:11:
[...]
ahh dat is inderdaad slim van je om ze naast elkaar te zetten..best een mooi ding die blackjack![]()
![]()
[...]
Ben het hier niet helemaal mee eens , google eens op Dimensions samsung i617 (BlackJ II) en hier komen vaak de volgende afmetingen naar voren 114 x 61 x 13 mm en ja hoor op 2 mm van de hoogte exact de afmeringen van de i780![]()
Ik ben ERG benieuwd hoe die gaat passen. Moet zeggen dat het ERG mooi spul is als je op site kijkt en hij verdomd mooi hangt zo voor je warmte rooster. Een stuk minder opzichtig als zo'n lelijk zwanenhalsding op het voorruit.
Ik wacht stiekem even op je met bestellen..ondanks dat ik wel van een gokje hou