Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:56

xon

Net antwoord van Brodit terug op mijn vraag of ze van plan zijn een houder te maken voor de I780 maar die staat voorlopig NIET op de planning.

Ben benieuwd of de blackjack gaat passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen waar je dat Portsplitter precies krijgt ? Deze http://www.gpsmeter.com/index.php?page=portsplitter ?
En wat stel je verder allemaal in? Moet je de standaard GPS program port nog uitzetten op WM6? Welke poorten koppel je naar welke om TomTom aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:51:
Kan iemand me uitleggen waar je dat Portsplitter precies krijgt ? Deze http://www.gpsmeter.com/index.php?page=portsplitter ?
En wat stel je verder allemaal in? Moet je de standaard GPS program port nog uitzetten op WM6? Welke poorten koppel je naar welke om TomTom aan de praat te krijgen?
Ik moet zeggen dat het mij niet gelukt is met portsplitter maar wel met gpsgate. Gpsgate maakt ook een hele duidelijke virtuele poort aan dat doet gpssplitter minder. Verder ben ik een aantal keer in een soort van bugje getrapt. Als je even gaat testen tomtom nadat je net iets hebt veranderd vind tomtom niet meteen het GPS device..wacht dus altijd eventjes tot ie zegt dat ie aan het zoeken is. Je kan in tomtom dan via voorkeuren/satelliet weergave/stel in de boel instellen/bekijken...

Dan nog een vraag voor reeds bestaande gebruikers. Als mijn 780 vanuit ruststand aangaat (door drukken knopje bovenop) start hij direct tomtom op. Terwijl deze toch echt gewoon uitstaat hiervoor. Iemand een idee hoe dit kan en nog belangrijker..hoe ik dit uitkrijg? Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Mapje 2577 van je SDkaart weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Ik laat het jullie wel even weten.
Kijk eens op www.smartphoneshop.nl hier staat bij de acc. gewoon een autolader. ;)
;)
gr
Das idd een goeie, model van de autolader is overgens de Samsung Car Charger D300SB.

Voor de mensen met portsplitter, in een aantal posts terug heeft iemand zijn config gepost en die instellinge moet je aanhouden! Dus niet dezelfde instellingen handhaven die GPSgate gebruikte want dan werkt het idd niet.

[ Voor 24% gewijzigd door DutchPlayer op 11-03-2008 14:24 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb het toestel inmiddels ook ontvangen, Tomtom werk inmiddels mbv portsplitter.

Het internet krijg ik echter nog niet fatsoenlijk aan de praat.
Mijn provider is Telfort. Ik kan bij operator selecteren: (wat voor mij van toepassing kan zijn) Telfort NL, Telfort NLD en KPN NL
Alleen bij KPN NL heb ik even kunnen internetten maar meestal krijg ik de melding:"Kan door onbekende oorzaak geen verbinding krijgen"

Weet iemand een oplossing? Heeft iemand Telfort en welke instellingen gebruikt hij/zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik gebruik Telfort en de Telfort-instellingen van de i780 zonder enig probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
Telfort NL of Telfort NLD?

PS Sluit bij jullie de splitter automatisch na een bepaalde tijd?
Ik moet de telefoon opnieuw starten wanneer ik de COM6 poort opnieuw wil starten, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkeren1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:44
Ik heb de autolader besteld en vandaag gekregen via pdashop.nl (coolblue dus).
Netjes. wel beetje aan de prijs (20 euro), maar dan wel origineel Samsung, in doosje etc.

Hij past ook nog :) .
Stekker is met zo'n geel pijltje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@samsong

Heb je houder al binnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Portsplitter werkt prima bij mij!
Klein programma met weinig geheugen verlies.
Ook tijdens het rijden gaat het opnemen van telefoongesprek zonder vertraging.
gpsgate is mij te buggy..

Iemand al een goede scherm-overname voor dit 320x320 toestel?
Die tool van Microsoft verminkt het scherm mij teveel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je eventueel kan opladen via een USB aansluiting welke niet via de computer loopt? Dus een 12v en 220v aansluiting met een USB aansluiting. Die heb je wel eens in van die pakketten met meerdere aansluitingen (zag er één bij de Halfords maar daar zat geen aansluiting voor de i780 bij :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
JJapie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:37:
Ik gebruik Telfort en de Telfort-instellingen van de i780 zonder enig probleem :)
De instellingen op het netwerk stonden niet goed, na een telefoontje aan Telfort was het geregeld.

Verder sluit portsplitter zich bij mij automatisch na een fout, niemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Portsplitter en TomTom geinstalleerd en wanneer ik kies voor andere BT-ontvanger dan zie ik meerdere COM poorten. De eerste COM poort is de Portsplitter poort. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de juiste poort wordt gebruikt. Ik kan namelijk de Portsplitter poort wel selecteren, maar er is nergen een OK of bevestigen knop (alleen annuleren).

Het lukt mij dan ook niet om een GPS signaal te ontvangen. Dit lukt wel met google maps.

Iemand een idee?

Edit: Ik heb TomTom ondertussen werken. Lijkt erop dat ik initieel onvoldoende bereik had. Nu even verder op getest en alles werkt perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de optie 'Andere NMEA GPS-ontvanger' , 4800 baud en selecteer dan de betreffende compoort. Hij gaat automatisch naar het GPS scherm als je de compoort selecteert, er is dus geen OK-knop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik heb toch het idee dat het geheugen van de telefoon om de een of andere reden volloopt of zo waardoor de telefoon slecht reageert met opnemen ed. Ook als ik um uit standby haal dan duurt het soms echt een tijdje voordat ie reageerd. Een rebootje doet dan altijd wonderen, moet nog maar even een taskmanager zoeken of zo, misschien dat ik het daarmee kan fixen zonder steeds te hoeven rebooten

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 06:59:
@samsong

Heb je houder al binnen? ;)
kreeg vandaag bericht dat de houder niet op voorraad was, duurt 1 a 2 weken voor er geleverd kan worden.

"de proef" zal dus even uitgesteld worden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRoSTy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:53:
Ik heb toch het idee dat het geheugen van de telefoon om de een of andere reden volloopt of zo waardoor de telefoon slecht reageert met opnemen ed. Ook als ik um uit standby haal dan duurt het soms echt een tijdje voordat ie reageerd. Een rebootje doet dan altijd wonderen, moet nog maar even een taskmanager zoeken of zo, misschien dat ik het daarmee kan fixen zonder steeds te hoeven rebooten
Ik sluit zo nu en dan de programma's (is inderdaad een soort task manager) die op de achtergrond draaien door via instellingen/ geheugen en dan tabblad actieve programma's even alles stoppen te kiezen, ik heb nog nooit last gehad van vertragingen en je spaart geheugen en accu. _/-\o_

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:00:
[...]

Ik sluit zo nu en dan de programma's (is inderdaad een soort task manager) die op de achtergrond draaien door via instellingen/ geheugen en dan tabblad actieve programma's even alles stoppen te kiezen, ik heb nog nooit last gehad van vertragingen en je spaart geheugen en accu. _/-\o_

gr.
Je kan ook de (OK) even ingedrukt houden. Dan zie je ook welke programma's open staan. Vandaar uit kan je ze ook allemaal sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Je kan ook de (OK) even ingedrukt houden. Dan zie je ook welke programma's open staan. Vandaar uit kan je ze ook allemaal sluiten.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wktask&meta=

probeer dit eens...werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomtom hier ook goed draaiende gekregen met portsplitter. Valt me alleen op dat als je het sattelietoverzicht bekijkt dat TT megasnel van sattelietfixen verspringt. Heeft iemand die GPSgate gebruikt(e) dit ook meegemaakt?
En iemand al ervaring of dit in de praktijk tot verlies van fix bij slecht bereik zorgt of een megasnelle lege batterij gaat?

Mijn eerste ervaringen na een dag gebruik van de tel zijn trouwens megapositief ! Niet voor niets op gewacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 10:09
Het internet krijg ik echter nog niet fatsoenlijk aan de praat.
Mijn provider is Telfort. Ik kan bij operator selecteren: (wat voor mij van toepassing kan zijn) Telfort NL, Telfort NLD en KPN NL
Alleen bij KPN NL heb ik even kunnen internetten maar meestal krijg ik de melding:"Kan door onbekende oorzaak geen verbinding krijgen"

Weet iemand een oplossing? Heeft iemand Telfort en welke instellingen gebruikt hij/zij?
Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door de bandkeuze vast te zetten op 900/1800. Dat doe je door onder instellingen/telefoon/tablad meer op bandkeuze te klikken en dan instelling ophalen de waarde automatisch te veranderen naar 900/1800. Dan herstarten en dan zouden de normale gprs instellingen van telfort moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb soms als ik de mobiel uit standby en ik druk op men smsbox dat het dan 6 seconden duurt voordat ik zie dat het icoontje geselecteerd wordt. Ook na een reboot duurt dit zo lang, moet toch maar eens een goeie taskmanager zoeken waardoor dit nou precies komt, want dis niet handig, want het duurt dus ook zolang als ik een gesprek wil aannemen.

[ Voor 4% gewijzigd door FRoSTy op 13-03-2008 14:14 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:54:
[...]

kreeg vandaag bericht dat de houder niet op voorraad was, duurt 1 a 2 weken voor er geleverd kan worden.

"de proef" zal dus even uitgesteld worden. :O
damn...wij wachten gedddulldig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Engeland zijn al diverse produkten verkrijgbaar om je i780 in de auto te bevestigen kijk maar eens op de volgende side.

http://www.mobilefun.co.uk/cat/i780-Car-Holders.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze daar toevallig ook riemholsters? Vind het wel slecht van Samsung dat ze iets als een holster er niet zelf bijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:59:
in Engeland zijn al diverse produkten verkrijgbaar om je i780 in de auto te bevestigen kijk maar eens op de volgende side.

http://www.mobilefun.co.uk/cat/i780-Car-Holders.htm
Ja, maar dat is allemaal universeel spul, daar hoeft je niet voor naar Engeland dat hebben ze in nederland ook wel, mij gaat het om een op maat oplossing. Hopenlijk past de houder van de blackjackII (I617), maar ik heb hier wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:45:
[...]

Ja, maar dat is allemaal universeel spul, daar hoeft je niet voor naar Engeland dat hebben ze in nederland ook wel, mij gaat het om een op maat oplossing. Hopenlijk past de houder van de blackjackII (I617), maar ik heb hier wel vertrouwen in.
precies..gewone verstelbare houders die je phone pletten om hem vast te houden. De speciale beugels die zijn precies gemaakt voor de phone en blijft er gewoon inhangen op de vorm van de phone..en je kan hem mooi aan je rooster bevestigen.
Maar goed dat je meedenkt/zoekt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
idovitz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:40:
[...]

Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door de bandkeuze vast te zetten op 900/1800. Dat doe je door onder instellingen/telefoon/tablad meer op bandkeuze te klikken en dan instelling ophalen de waarde automatisch te veranderen naar 900/1800. Dan herstarten en dan zouden de normale gprs instellingen van telfort moeten werken.
Zoals ik aangaf mij was het bij mij opgelost na een telefoontje met Telfort, "de instellingen op het netwerk stonden niet helemaal goed"

Ik ben blijkbaar de enige met problemen met GPSgate (geeft na een tijdje een foutmelding waarna hij zichzelf sluit)
Na wat surfen bleek dat meer mensen met een i780 hier last van hebben waarna dit geschreven is, dit werkt bij mij wel super! Zeker wanneer je hier een sneltoets aan hangt is de virtuele com poort na 1 druk op de knop geopend of gesloten.

Geef "WM GPS" als input (automatisch geeft hij com1 als output; kiezen bij Tomtom als "andere BT GPS-ontvanger")

[ Voor 29% gewijzigd door nmgn231 op 14-03-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Op de UK Samsung site staan meer accessoires dan op de Nederlandse. Inclusief een car cradle specifiek voor de i780. Hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

qwert schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:00:
Op de UK Samsung site staan meer accessoires dan op de Nederlandse. Inclusief een car cradle specifiek voor de i780. Hier.
http://www.telecomtelecom...php?p=200&p=200&q=ACCR810 als ik het gellddd had >:)

Ik wordt overigens goed sjagerijnig hoe het toestel reageert als er een binnenkomend gesprek is. Reconstructie stap voor stap

Ik bel mezelf....ik hoor telefoon over gaan in mijn oor....na 3 X overgaan gaat ook de teleofoon rinkelen....ik neem de telefoon op door op beantwoord te drukken....telefoon blijft overgaan in me oor...pas na 2 EXTRA tuut tuut..hoor ik mezelf en heeft hij opgenomen..

Nu nog erger..als je de telefoon ophangt duurt het nog 3 seconden voordat hij ECHT is opgehangen..ik hoop dat ik wat over het hoofd zie...nog meer mensen last van deze problemen. Overigens zie ik ook niet direct wie er belt en staat er eerst onbekend..maar dit heb ik al eerder voorbij zien komen

Meer mensen dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:24:
[...]

http://www.telecomtelecom...php?p=200&p=200&q=ACCR810 als ik het gellddd had >:)

Ik wordt overigens goed sjagerijnig hoe het toestel reageert als er een binnenkomend gesprek is. Reconstructie stap voor stap

Ik bel mezelf....ik hoor telefoon over gaan in mijn oor....na 3 X overgaan gaat ook de teleofoon rinkelen....ik neem de telefoon op door op beantwoord te drukken....telefoon blijft overgaan in me oor...pas na 2 EXTRA tuut tuut..hoor ik mezelf en heeft hij opgenomen..

Nu nog erger..als je de telefoon ophangt duurt het nog 3 seconden voordat hij ECHT is opgehangen..ik hoop dat ik wat over het hoofd zie...nog meer mensen last van deze problemen. Overigens zie ik ook niet direct wie er belt en staat er eerst onbekend..maar dit heb ik al eerder voorbij zien komen

Meer mensen dit euvel?
Heb je toevallig GPSGate in gebruik? In dit forum hebben al meer mensen aangegeven dat zij hier problemen mee hebben. Ik gebruik zelf PortSplitter en heb geen last met bellen of opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Sinds de installatie van TomTom 6 en Port Splitter, heb ik elke paar minuten een foutmelding in mijn scherm:

autorun.exe
Het bestand 'autorun' kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

Na even zoeken heb ik het bestand gevonden in een map genaamd 2577 op mijn geheugenkaart.

Iemand enig idee waar dit voor dient? Kan ik het deleten of moet ik het anders oplossen?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Heb je toevallig GPSGate in gebruik? In dit forum hebben al meer mensen aangegeven dat zij hier problemen mee hebben. Ik gebruik zelf PortSplitter en heb geen last met bellen of opnemen.

Jah dat heb ik inderdaad..laat ik het eens even uitzetten..

thanks voor het meedenken..inderdaad! Gpsgate is de boosdoener!

Overigens merk ik ook dat me batterij razendsnel opgaat wat me niks zou verbazen als dit ook hierdoor zou komen.

[ Voor 20% gewijzigd door xon op 14-03-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mboots schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:35:
Sinds de installatie van TomTom 6 en Port Splitter, heb ik elke paar minuten een foutmelding in mijn scherm:

autorun.exe
Het bestand 'autorun' kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

Na even zoeken heb ik het bestand gevonden in een map genaamd 2577 op mijn geheugenkaart.

Iemand enig idee waar dit voor dient? Kan ik het deleten of moet ik het anders oplossen?
Ja is de installmap..je kan hem deleten en je probleem is opgelost..je kan hem ook als je veilig wil doen even hernoemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ok,....help needed met portsplitter

Ik installeer portsplitter voor mob 5..(cab file)
Installeer dit "lokaal" en niet op de storage card

GPS instellingen bij Externe gps:

GPS programmapoort: COM2
GPS hardwarepoort: COM9 met 4800 baud

Poortsplitter

Port: (manueel ingetoetst) COM2:
baud: 4800
Autostart: vinkje
Output: Com3 (add gedaan)

TomTOm

Gps ontvanger / baud 4800 / COM3 (portplitteR)

TOM TOM gaat netjes zoeken naar sats en vind deze ook.

Vervolgens start ik de boel opnieuw op..en poortsplitter gaat NIET zelf opstarten..en als ik deze manueel start ben ik al mijn instellingen weer kwijt.

Lijkt wel alsof ie geen gevens in de reg wegschrijft of wat dan ook..wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Hmm, dat is raar, met de autostartvinkje aan zouden de instellingen opgeslagen moeten blijven.. Al geprobeerd opnieuw te installeren?
Portsplitter start overigens bij mij ook niet automatisch op als ik de telefoon (soft) reset. Autostart betekent vlgs mij dat portsplitter direct gaat splitten wanneer het programma geladen wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door JJapie op 14-03-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

xon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:12:
[...]

Jah dat heb ik inderdaad..laat ik het eens even uitzetten..

thanks voor het meedenken..inderdaad! Gpsgate is de boosdoener!

Overigens merk ik ook dat me batterij razendsnel opgaat wat me niks zou verbazen als dit ook hierdoor zou komen.
Ik had gpsgate ook in gebruik, maar nu niet meer en heb nog steeds het probleem, ook al reboot ik de phone gewoon na een tijdje is ie echt weer traag als ...

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knappe koppen gevraagd,

Ok mensen ik heb nu een probleem en heb geen idee waardooor het komt...

mijn telefoon ziet geen bestanden meer op mijn smartcard..

alle snelkoppelingen van het today scherm zijn leeg.. en als ik in verkenner kijk dan zijn de bestanden ook weg...

er staat nog wel een mapje met voices op....

dus ik dacht dat mijn SD kaart op een of andere manier geformatteerd was...

maar nu kijk ik in instellingen//geheugen...

en daar staat dat het geheugen van de SD kaart nog wel vol is... 350 mb van 1000 in gebruik..

iemand hier ervaring mee? en hoe dit op te lossen?

ps soft reset lost het niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
xon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:59:
Ok,....help needed met portsplitter

Ik installeer portsplitter voor mob 5..(cab file)
Installeer dit "lokaal" en niet op de storage card

GPS instellingen bij Externe gps:

GPS programmapoort: COM2
GPS hardwarepoort: COM9 met 4800 baud

Poortsplitter

Port: (manueel ingetoetst) COM2:
baud: 4800
Autostart: vinkje
Output: Com3 (add gedaan)

TomTOm

Gps ontvanger / baud 4800 / COM3 (portplitteR)

TOM TOM gaat netjes zoeken naar sats en vind deze ook.

Vervolgens start ik de boel opnieuw op..en poortsplitter gaat NIET zelf opstarten..en als ik deze manueel start ben ik al mijn instellingen weer kwijt.

Lijkt wel alsof ie geen gevens in de reg wegschrijft of wat dan ook..wat zie ik over het hoofd?
Lees mijn laatste berichtje eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb ik ook.. ik start elke keer portsplitter opnieuw en stel het opnieuw in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

volgens mij ging je bericht over gpsgate..ik heb eht probleem met portsplitter. Buiten het nare blijven hangen werkte gps gate eigenlijk prima voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
xon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:22:
[...]

volgens mij ging je bericht over gpsgate..ik heb eht probleem met portsplitter. Buiten het nare blijven hangen werkte gps gate eigenlijk prima voor me.
Wanneer je een virtuele com-poort wilt hebben bedoelt voor het gebruik van tomtom is de versie van gpsgate die ik aangaf een oplossing voor alle problemen die hier omschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

nmgn231 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:49:
[...]

Wanneer je een virtuele com-poort wilt hebben bedoelt voor het gebruik van tomtom is de versie van gpsgate die ik aangaf een oplossing voor alle problemen die hier omschreven worden.
Daar ben ik van overtuigd..alleen zorgt diezelfde gpsgate zoals gezegd voor veel problemen met de snelheid van je toestel. Na een simpele test te doen met het bellen opnemen en ophangen van gesprekken MET gpsgate merk je dat alles werkt met zo'n 4 sec vertraging..deinstalleer je het en start je opnieuw op is er weer gewoon snelle respons..

splitter heeft het probleem niet..alleen zit ik dus met het probleem dat deze telkens maar weer met oude (na installatie) instellingen op komt na softreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
xon schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:16:
[...]

Na een simpele test te doen met het bellen opnemen en ophangen van gesprekken MET gpsgate merk je dat alles werkt met zo'n 4 sec vertraging..deinstalleer je het en start je opnieuw op is er weer gewoon snelle respons..
Heb je daar ook last van bij de versie die ik aangaf, mijn telefoon namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
xon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:12:
[...]

Ja is de installmap..je kan hem deleten en je probleem is opgelost..je kan hem ook als je veilig wil doen even hernoemen..
Bedankt. Autorun.exe hernoemd en het probleem is weg. Hopelijk werkt TT ook nog gewoon. :)

P.S. Op mijn telefoon worden de instellingen in PortSplitter ook niet bewaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Tinto op 15-03-2008 10:03 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het probleem met Portsplitter ook dat ie niet z'n instellingen onthield. Bleek dat ik de verkeerde versie gebruikte (voor Smartphone), ik heb het idee dat ik die van een direct linkje hier had gedownload. Als je nu naar de website van de maker gaat via deze link en je scrollt naar beneden dan moet je de versie 1.10 hebben voor Windows Mobile 5.0 (of een direct linkje naar de CAB-file is deze). Als je die installeert dan werkt ie beter en blijven de settings bewaard (en kan je ook auto starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

@ C_setag:

Ik ben eruit..het ging niet om de versie want die had ik al geinstalleerd staan. Splitter wil ALTIJD een keertje volgens de normale manier worden gestopt en met EXIT worden afgesloten. Daarna bewaard hij hem! Autostart wil niet zeggen overigens dat ie automatisch na opstarten van device actief wordt.

@ ALL

Ik zou echt iedereen willen adviseren eens te kijken naar deze (eerdergenoemde) tool:

http://forum.xda-develope...p?t=327830&highlight=i780

Om te gebruiken download je deze twee files
1: http://forum.xda-develope...mentid=50575&d=1189773218 (app zelf)
2: http://forum.xda-develope...mentid=50577&d=1189773723 (dll's etc)

Je scherm wordt een stuk overzichtelijker...je moet wel goede ogen hebben ;)

@ ALL

Gister mijn jas + telefoon in de achterbak van mijn auto laten liggen. Teruggekomen bleek me telefoon erg warm geworden te zijn en dan voornamelijk de batterij. Ook was deze aardig leeggeraakt. GPS gate stond toen nog te draaien maar stond op "rood" wat volgens mij betekent dat ie niet actief is. Verder checked mijn mail om het half uur via 3G en thats it. Er stonden nog wat door mij gebruikte applicaties in de task manager maar deden niets en gebruikte ook geen 3G.

Ik schrok er toch een beetje van wat mijn telefoon leeg heeft getrokken. Ga er vanuit dat het mijn batterij was overigens die aan het werk was. Meer mensen ervaring hiermee?

@ ALL

Als ik op een flash site kom met explorer staat er in de pagina:

Flash lite 2.1 ....zal wel commercieel product zijn. Iemand alternatieven om ook flash te kunnen bekijken in explorer?

Offtopic

Iemand nog goede pagina met alle tv/radio streams van max 100kbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er circuleren diverse filmpjes op youtube van de I780 met een
speciale user interface (TouchWiz).
Maar op onze I780 is dit niet geinstalleerd, iemand enige idee
waar we dit kunnen vinden/downloaden ??

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je de interne GPS in Garmin mobile XT selecteert? Via instellingen Systeem zie ik alleen externe GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kun je schijnbaar niet selecteren of instellingen van wijzigen. Heb er ook naar gezocht, Samsung gevraagd (geen antwoord). Dus ik hoop voor je dat je GPS het wel gewoon doet (vinden satellieten duurt meestal wel paar minuten). Bij mij werkte hij pas na een harde reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:50:
Er circuleren diverse filmpjes op youtube van de I780 met een
speciale user interface (TouchWiz).
Maar op onze I780 is dit niet geinstalleerd, iemand enige idee
waar we dit kunnen vinden/downloaden ??

cor
Als ik de filmpjes en reviews bekijk is dit gemaakt voor het besturingssysteem van bv de armani en F700. Dit is een eigen ontwerp van samsung en dus niet Windows mobile 6 zoals er in de 780i zit. Het lijkt me dat je ook erg beperkt wordt erdoor..heb je filmpje waar het op de 780 staat ergens?

Overigens is het wachten op een 780 update van:

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl

Deze is wel gemaakt voor mob 6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

xon schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:01:
[...]

Als ik de filmpjes en reviews bekijk is dit gemaakt voor het besturingssysteem van bv de armani en F700. Dit is een eigen ontwerp van samsung en dus niet Windows mobile 6 zoals er in de 780i zit. Het lijkt me dat je ook erg beperkt wordt erdoor..heb je filmpje waar het op de 780 staat ergens?

Overigens is het wachten op een 780 update van:

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl

Deze is wel gemaakt voor mob 6..
Hier topicje daarover http://www.spbclub.com/fo...ic.php?t=15164&highlight=

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier maar voor de TouchWiz op de I780

http://www.youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Oehhh ik ben altijd al zo bang voor dat enge laad plugje met de angst dat dat rubbertje er een keertje afvalt maar als ik zie hoe die gast op (5 min filmpje) probeert met geweld die laadplug erin rost..OEF!

Overigens heel bijzonder die vormgeving. Ik denk zelf dat het apparaat nog niet klaar was en ze misschien wel eerst van plan waren af te wijken naar een echte samsung schil zoals ze ook deden bij de 700 en armani. Persoonlijk ben ik blij dat ie gewoon gehouden is als die van mobile 6 prof. Kan je immers altijd nog zelf een schil zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of ze deze Samsung ook bij de MediaMarkt verkopen, ze adverteren eigenlijk vrijwel niet en je kan ook niet even bellen om het te vragen. Met mijn geluk rij ik dus voor nop naar de MM. Hoe gaat het SMS'en jullie af en heeft iemand ervaring met het gebruik van Vodafone Onbeperkt Internet Blox icm dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Heb ondertussen ook een i780 echter wel enkele problemen. I krijg het GPS gedeelte niet fatsoenlijk aan de gang. Ik gebruik portsplitter maar het wil niet altijd werken. Hiermee bedoel ik fix krijgen. Mijn vraag is welke TomTom versies gebruiken jullie? 6.032, 6.030, 6.28??

Tevens kan ik als portsplitter of GPSGate opgestart is niet de camera gebruiken, meer mensen met dit probleem?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:33:
Iemand enig idee of ze deze Samsung ook bij de MediaMarkt verkopen, ze adverteren eigenlijk vrijwel niet en je kan ook niet even bellen om het te vragen. Met mijn geluk rij ik dus voor nop naar de MM. Hoe gaat het SMS'en jullie af en heeft iemand ervaring met het gebruik van Vodafone Onbeperkt Internet Blox icm dit toestel?
In Hengelo lag er laatst wel eentje...
En, hebben ze hem niet, dan is 'ie gewoon te bestellen (mits er voorraad is natuurlijk.)

SMS'en gaat prima. Echter, de toetsen liggen vrij dicht naast elkaar; houd daar rekening mee. Daarentegen geven de toetsen precies genoeg feedback (gaat allemaal net wat soepeler dan bij bijvoorbeeld de i320)

Vodafone Blox heeft een fair use policy waarbij je niet meer dan 10x gemiddeld mag verbruiken, hetgeen neerkomt op zo'n 250mb per maand. Ga je daar met enige regelmaat overheen, dan kunnen ze eventueel extra kosten in rekening gaan brengen.
Oh ja, volgemsij mag je daarnaast bij Vodafone je telefoon niet als modem gebruiken.
Ik zou zeggen: lees de algemene voorwaarden van Vodafone er eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb inmiddels ook de traagheid van mijn telefoon achterhaald, had een 3rd party software geinstalleerd om de birthdays weer te geven om men desktop. Maar waarschijnlijk dat wanneer ik de telefoon uit standby haalde hij dit weer opnieuw ging inladen wat wel 6 seconden duurde, dus nu maar weer op zoek naar een andere tool :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 19:48
Ook ik had de problemen met het opnemen en ophangen met de enorme vertraging. GpsGate was inderdaad de oorzaak. TomTom zegt inderdaad dat er een GPS ontvanger is maar wil vervolgens geen satellieten vinden zonder een extra applicatie. Daarvoor nu Port Splitter geinstalleerd wat aardig leek te werken. In eerste instantie werden er vrij snel satellieten gevonden, maar nu niet meer. Heeft iemand instellingen die wel snel satellieten vinden? Ik heb het nu op programma COM8, hardware COM9 en Port Splitter van input COM8 naar COM6 op Baud 4800.

Over de interface van Samsung ben in niet te spreken. Waardeloos beter gezegd. Ik heb geprobeerd de HTC Home plugin te installeren maar dat werkt niet. Ook de software van SPB Pocket Plus en Mobile Shell heb ik geprobeerd maar die draaien beide ook niet. Heeft iemand hier wel succes mee geboekt?

Laten we hopen op snelle updates op deze vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:54
Inderdaad SPB mobile shell doet het bij mij ook niet. Kijk maar eens naar http://www.pointui.com naar de Pointui Home 1.02b release. Deze probeer ik inmiddels 4 dagen en het bevalt prima. Er is op het bijhorende forum ook nog een nederlandse vertaling te vinden voor dit tool. Echt leuk vind ik.
De hele foon is eigenlijk een echt juweel. Alleen dat de accu zo snel leeg is, binnen 24 uur, vind ik echt vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Een reden dat ie zo snel leeggaat is dat 3G hele dag (bij mij in iedergeval) aanstaat. Op mijn P1 kon ik dit vrij gemakkelijk uitzetten en kiezen voor alleen GPRS. Ik heb nog niet gevonden hoe ik daarmee kan wisselen op deze phone...iemand?

Zal denk ik erg veel schelen! Dat point home schilletje net geprobeerd overigens en ziet er leuk uit..toch kreeg ik het beetje benauwd en miste gewoon functies dus snel maar weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
Hier heb je een handige oplossing voor het 3G-probleem:

http://www.pocketpcmag.co...umts&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Kingnoot779 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:03:
Hier heb je een handige oplossing voor het 3G-probleem:

http://www.pocketpcmag.co...umts&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zou moeten werken.
pfff bekende verhaal van door de bomen het bos niet meer zien..wat ingewikkeld zeg! ik heb wel 2 van die commanagers geinstalleerd maar vind ze niet terug in mijn overzicht. iemand meer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
xon schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:44:
[...]

pfff bekende verhaal van door de bomen het bos niet meer zien..wat ingewikkeld zeg! ik heb wel 2 van die commanagers geinstalleerd maar vind ze niet terug in mijn overzicht. iemand meer ervaring?
Of die commanager op de i780 wel werken is maar de vraag.

Je kunt dit het makkelijkste handmatig doen, zoals ook beschreven aan het begin van de gelinkte pagina. Voor NL OS, ga naar Start-Instellingen-Telefoon, ga naar het "meer" tabje, selecteer daar de bovenste optie: Bandkeuze. Staat vast op Automatisch, maak daar GSM 900/1800 van, en klaar ben je. Je moet geen actieve dataverbinding hebben want dan kun je de wijziging niet doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... ik heb PointUI geïnstalleerd en ik moet zeggen dat die erg goed werkt.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Je kan alleen niet direct meer vanaf het PointUI-hoofdscherm een nummer draaien.. Dat vind ik minder praktisch. Qua eyecandy is het echt fantastisch, en het werkt ook heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zijn er al real-life (dus geen fabrieksopgaven) ervaringen van de batterijcyclus bekend? Mijn ervaring met de HTC's en Ipaq's die ik heb gehad, is dat je ze voor de zekerheid het beste elke dag kunt opladen, anders loop je het risico dat je als je ineens veel gesprekken moet voeren zonder accu zit. Per dag bel ik gemiddeld drie kwartier tot een uur en verstuur ik ongeveer 10 emails, dus zo superveel is het nou ook weer niet. Maar 3G vreet stroom naar het schijnt.

Ik heb nu een HTC Touch, opzich een prima toestelletje, maar ik mis toch UMTS als ik met m'n laptop wat nodig heb op internet. Daarnaast werkt hij niet goed samen met m'n carkit (wat de P3300 daarvoor wél gewoon deed... :? ), dus ik hoop dat dat met deze telefoon is opgelost.

Verlengingsformulieren bij de leverancier zijn aangevraagd, ik ben benieuwd hoe dit toestel mij gaat bevallen. En als het niks is, zijn er ongetwijfeld andere liefhebbers voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... vreemd.... als ik op de groene telefoonknop druk, komen mijn contacten gewoon tevoorschijn of kan ik het toestenbord oproepen....

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
O ja, das dom van mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

troftnom schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:43:
[...]

Of die commanager op de i780 wel werken is maar de vraag.

Je kunt dit het makkelijkste handmatig doen, zoals ook beschreven aan het begin van de gelinkte pagina. Voor NL OS, ga naar Start-Instellingen-Telefoon, ga naar het "meer" tabje, selecteer daar de bovenste optie: Bandkeuze. Staat vast op Automatisch, maak daar GSM 900/1800 van, en klaar ben je. Je moet geen actieve dataverbinding hebben want dan kun je de wijziging niet doorvoeren.
Ja dit zocht ik inderdaad..stom overheen gekeken..thanks in iedergeval..ben benieuwd hoe mijn batterij het nu gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Binnen enkele dagen zal mijn i780 arriveren, besteld via smartphoneshop.be
Ik had even een algemeen vraagje.
Ik heb gemerkt dat de foto in de openingspost verschilt met beelden op bv. youtube.
Verschil zit hem in de 2 functietoetsen naast de "muis", en de 2 softkeys (functies zijn omgewisseld), alsook de keyboard lay-out.

Graag had ik van jullie geweten welke versie jullie hebben.

Nog even een op/bemerking: in België is blijkbaar smartphoneshop (coolblue in feite) de eerste die het toestel kan leveren, en dit al sinds begin maart. Ketens zoals MediaMarkt, Vandeborre,... zullen pas mid april de toestellen op voorraad hebben. Is hier enige achterdocht gegrond of niet?
Zelfs Samsung.com/be vermeldt hem nog niet...?! Of is dit geen goede referentie ;)

Ik heb ook zonet ontdekt dat er voor de Samsung i600 een 24h-service bestaat (zie http://www.samsung.com/be.../24service_smartphone.htm). Iemand als signalen opgevangen dat dit ook voor de i780 van toepassing zal zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

BartV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto in de openingspost is het pre-productie model. De i780 met de gecentreerde cijfertoetsen is de productie-versie. Vind hem ook wat mooier zo, maar da's persoonlijk.

Achterdocht hoef je niet te hebben, tenzij je een azerty toetsenbordje prettiger vindt...

Wat betreft die 24h-service van Samsung: dat kun je met een korreltje zout nemen. In de praktijk stelt dat echt geen ene **** voor. Voor de i320 boden ze eenzelfde 'service'. Maar pas wanneer het toestel compleet verkracht is, kom je ervoor in aanmerking. Software-bugs, knoppen die eraf vallen et cetera, maakt niet uit. Zolang je er nog steeds mee bellen kunt, wordt je afgepoeierd 8)7
Misschien dat ze de service daarom maar geschrapt hebben nu...tenminste je leest er niets over.
Ohja, dat servicenummer dat bij de dienst hoorde was ook gewoon het standaard Samsung-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
@Delarue, dat is niet waar.. Ik heb een paar keer wat gezeik gehad met mijn i600, en ook al was het een softwarematig probleem, er stond de volgende dag een meneer op de stoep met een gloednieuwe i600.. Prima service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:09:
Achterdocht hoef je niet te hebben, tenzij je een azerty toetsenbordje prettiger vindt...
Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord!!

Echter: "Achterdocht hoef je niet te hebben, tenzij je een azerty toetsenbordje prettiger vindt" ...hier volg ik je niet. Wat bedoel je concreet?

Ik heb wel gemerkt dat bij Expansys.be de AZERTY-versie voorradig is en "maar" 449.95€ kost.
De EU/QWERTY/EN-versie is pas mid april beschikbaar en kost een luttele 559.95€ ?!

BartV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rcb_biep:

Wat ik wil zeggen: coolblue is, lijkt me, toch wel te vertrouwen. Ze zullen hun voorraad van een Nederlandse leverancier halen en dus vast niet beschikken over azerty-versies.
Ik bedoel, ik weet niet naar welke toetsen-indeling je voorkeur uitgaat en of je veel in het Frans typt :)

@ JJapie:

zal de willekeur van de Samsung-medewerkers wel zijn dan...zoveel mazzel had ik niet }:|
Anderzijds...het toestel ligt hier nu toch maar (erg happy met de i780), kan ik 'em ook wel eens opsturen; of gewoon opnieuw mijn geluk beproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend of die ene Brodit houder paste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
JJapie schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:05:
Je kan alleen niet direct meer vanaf het PointUI-hoofdscherm een nummer draaien.. Dat vind ik minder praktisch. Qua eyecandy is het echt fantastisch, en het werkt ook heel snel :)
Wanneer ik via het pijltje onderin beeld naar "applications" ga staat tomtom er niet tussen, erg vreemd.
Kan Tomtom dus uberhaupt niet opstarten via PointUI...

-edit- Wanneer ik TomTom toevoeg aan het windows startmenu kan ik hem wel openen :)

[ Voor 8% gewijzigd door nmgn231 op 19-03-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
Dank voor de tip over Pointui. Ik heb de versie Pointui Home 1.02b draaien op mijn i780 en in een woord VET!! Als je eenmaal je weg weet kun je er alles handig mee bedienen en die soort van iphone interface is schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ook ik de trotse eigenaar van dit geweldige toestel. Met behulp van dit forum heb ik direct PortSplitter en TomTom 6 geïnstalleerd en het werkt prima *O* . Tevens heb ik een account aangemaakt bij Mail2Web.com om zo mijn Gmail en werkmail te forwarden en deze met behulp van Push op het toestel te ontvangen.

Echter heb ik hier een vraag over: Ik heb mijn toestel zo ingesteld dat er een melding komt bij het ontvangen van nieuwe email (Via Instellingen, Geluiden en meldingen, tabblad Meldingen, dropdown Berichten: Nw. e-mail). Heb hier btw. geluid afspelen aangevinkt....

Als mijn telefoon in de standby modus staat (dus zwart scherm en vergrendeld) en ik ontvang nieuwe emails wordt ik hier niet van op de hoogte gebracht middels een geluid. Pas als ik de telefoon weer actief aanzet (aan/uit-knop indrukken), zie ik dat er een nieuw bericht is. En alsnog geen geluid. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben. En uiteraard: is er hier iemand met een oplossing voor bovenvermelde kwestie?

-edit- Een softreset doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
Kingnoot779 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Dank voor de tip over Pointui. Ik heb de versie Pointui Home 1.02b draaien op mijn i780 en in een woord VET!! Als je eenmaal je weg weet kun je er alles handig mee bedienen en die soort van iphone interface is schitterend.
Nu 1 issue gevonden. Ik kan via de Pointui interface niet bij Office Mobile komen. Wel kan ik via applications/new een Office bestand aanmaken, maar toch niet ideaal. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coronaextra schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:13:
Heb ondertussen ook een i780 echter wel enkele problemen. I krijg het GPS gedeelte niet fatsoenlijk aan de gang. Ik gebruik portsplitter maar het wil niet altijd werken. Hiermee bedoel ik fix krijgen. Mijn vraag is welke TomTom versies gebruiken jullie? 6.032, 6.030, 6.28??

Tevens kan ik als portsplitter of GPSGate opgestart is niet de camera gebruiken, meer mensen met dit probleem?
Dag Coronaextra. Heb zelf ook een beetje zitten worstelen met de settings om een goede fix te krijgen. Uiteindelijk kwam ik op een site terrecht en heb onderstaande instellingen overgenomen, die zelfs binnenshuis onder 2 verdiepingen nog werken(!):

GSP-instellingen:
GPS-programmapoort: COM8
GPS-Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
GPS automatisch beheren (aanbevolen): aangevinkt

PortSplitter instellingen:
Input
Port: COM8: (zelf intypen)
Baud: 4800
Autostart: aangevinkt
Output:
COM6: selecteren en vervolgens op "Add" klikken

Vervolgens START SPLITTER en PortSplitter is gestart.

TomTom instellingen:
TomTom 6 (gebruik zelf versie 6.032 b.8351)
Andere NMEA GPS-ontvanger selecteren
GPS Baudsnelheid: instellen op 4800
COM:6 Port Splitter selecteren

Dit zijn de settings zoals deze bij mij werken. Hoop dat je hier wat aan hebt... Moet trouwens wel altijd eerst Port Splitter opstarten voordat je TomTom opstart; anders vind hij de juiste poort niet in de sattelieten. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

-edit- Excuus mods: Lees zojuist dat Kingnoot779 hier precies dezelfde reactie op had gegeven...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bovenstaande instellingen (in combi met Portsplitter dus inderdaad) is het mij ook gelukt. Ik was even bang dat het door mijn TomTom-versie niet lukte (6.000 (730)), maar net getest achter dubbelglas, en ik kreeg signaal, weliswaar zwak, maar ik denk dat het in de open lucht (in mijn auto zit al een vaginatiesysteem) geen probleem zal zijn.

Verder ben ik wel erg enthousiast over dit toestel, toetsenbordje is effe wennen na jarenlang gebruik van conventioneel GSM toetsen. Je moet voor bepaalde zaken (bijv. een simpele sms versturen) wel veel meer handelingen doen, maar dat heeft imho meer te maken met Win Mobile 6 dan met het toestel an sich; daar zijn immers veel sneltoetsen voor.

Wel 2 vreemde dingen:
- gisteravond telefoon helemaal tot aan de nok toe geladen, en vanmorgen was hij compleet leeg.
In mijn beleving had ik mijn telefoon wel "uit staan" (zal wel standby, maar toch, volle accu zonder activiteit: 's morgen leeg. Misschien iets fouts gegaan?) Zal het vanavond weer proberen

- Ik heb nu Storagecard1 en Storagecard2 in de verkenner staan, maar.. In SCard1 staat iets van INBOX.&^@#&*^@#*&, en StorageCard2 is mijn echte fysieke kaart met data. iemand een idee hoe dit te wijzigen is? Zodat er dus maar 1 storcard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze telefoon aan te schaffen, maar zijn er nou eigenlijk veel problemen met applicaties die de (schijnbaar afwijkende) resolutie niet ondersteunen ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:40:
Ik zit er zelf ook aan te denken om deze telefoon aan te schaffen, maar zijn er nou eigenlijk veel problemen met applicaties die de (schijnbaar afwijkende) resolutie niet ondersteunen ?
Vroeg ik me ook af. Dat stond namelijk wel in meerdere reviews. Misschien heeft iemand zin om een lijst met veelgebruikte 3rd party software te maken, en of deze compatibel is. Dat zou echt enorm helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
Na ruim een week heb ik mijn i780 helemaal werkend zoals ik zou willen. De volgende applicaties heb ik geinstalleerd:Dit werkt allemaal soepel en snel met volgende instellingen:
  • GPS-hardwarepoort: COM9 met baudrate 4800
  • GPS-programmapoort: COM8
  • Port Splitter input: COM8 met baudrate 4800
  • Port Splitter output: COM2
  • TomTom: andere NMEA GPS-ontvanger op COM2 (Port Splitter) met baudrate 4800
  • PoiEdit en PocketPoiEdit om van www.flitspaal.nl de vaste controles via GPRS te updaten
  • FlitsNav om van www.flitsservice.nl de mobiele controles via GPRS te updaten
Succes ermee!

p.s. iemand al een geschikte houder voor in de auto gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb ondertussen de volgende apps geïnstalleerd:
  • Google Maps
  • Magic Button
  • MortPlayer (Laatste beta werkt, moet alleen nog een skin maken voor 320x320, om zwarte balkjes aan zijkanten weg te laten vallen).
  • PocketCM (Met htctoucher PointUI black thema dat eigenhandig getweaked is/wordt)
  • Pocket Sudoku (Fonts zijn te groot op 128dpi, met RealVGA op 92dpi is het wel goed)
  • Point UI
  • Port Splitter
  • RealVGA
  • Samsung Mobile Navigator (Garmin)
  • Spb Benchmark
  • Skype (Startupscherm wordt als 240x240 weergegeven, daarna alles okay)
  • Sprite Backup
  • TomTom Navigator
  • Total Commander
  • Vodafone Live (wordt als 240x320 applicatie weergegeven, dus met zwarte balken aan de zijkanten)
Al deze applicaties werken goed en het enige echte probleem dat ik heb ondervonden, fontjes die te groot zijn door de 128dpi, zijn opgelost door RealVGA te installeren met 92dpi fontjes en iconen.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hardstikke bedankt, met die twee lijsten ben ik wel weer even zoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:40:
Ha Thijz! Ik ben er nog niet tegen aan gelopen. De applicaties die ikzelf geinstalleerd heb staan vullen zich netjes uit tot de max. resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:01:
[...]

Ha Thijz! Ik ben er nog niet tegen aan gelopen. De applicaties die ikzelf geinstalleerd heb staan vullen zich netjes uit tot de max. resolutie!
Dat is mooi, heb m gisteren besteld bij gsmweb.nl en voor degene die een autohouder zoeken, ze proberen mij deze aan te smeren :)
http://www.gsmweb.nl/forms3/0479.htm
Ow en over mobiel internet, zijn er hier mensen die Hi eindeloos internet hebben ?

[ Voor 8% gewijzigd door dapluiz op 21-03-2008 10:58 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

dapluiz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:16:
[...]
zij proberen mij deze aan te smeren :)
oef..dat is wel heel lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens ervaring met de letter recognizer bij notes moet je kunnen schrijven net als op papier en hij herkent de letters maar ik krijg een heel ander scherm als in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmunster
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02-2015
Ik heb onlangs een Samsung SGH i780 gekocht en wil deze aansluiten om mijn thuis wireless network, maar krijg dat niet voor elkaar. Ik heb wifi aangezet, werk met WPA-PSK, maar krijg het niet aan de gang.

Heeft iemand dit voor elkaar gekregen cq weet iemand hoe dit te doen? Hoor graag.

gvmunster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:54
Wireless is echt simple. Aanzetten key invullen klaar. Wel even letten dat authenticatie op TKIP staat ipv AES. Dat doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn. Alles werkt nu. TomTom, WiFi, name it... alleen, ja, alleen, de button naar de camera geeft ineens geen krimp... als een dooie link ofzo, er gebeurt niets... weet iemand hoe de camera-applicatie heet ??
-edit: vreemd: het is als de electronica in mijn huidige Italiaanse auto: op onverklaarbare wijze werkt het ineens weer...? (lees wel: ik had al een soft reset gedaan, maar dat werkte niet..) wel heb ik met taakbeheer alle actieve programma's 10 minuten later gesloten, toen werkte het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

en toch.....en toch heb en blijf ik problemen houden met portsplitter....

Hij is vaak genoeg gewoon uitzichzelf de instellingen kwijt ondanks netjes uit het programma gaan. Wat ook gebeurd is dat als portsplitter op de achtergrond draait automatisch de GPS hardware automatisch wordt aangesproken wat de batterij in sneltreinvaart leegtrekt. Je voelt dit ook aan de warm wordende telefoon/batterij.

Je zou dus echt telkens splitter uit moeten zetten en weer aan als je tom tom wil gebruiken. Overigens kan ik mij herinneren dat gps gate automatisch uit gaat na een bepaalde time out.

offtopic: mocht iemand nog leuke interessante software tegenkomen .ik hou me aanbevolen. Zoek bv nog goede RSS reader met duidelijke aflezing in het today scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi. ik heb continu portsplitter aan staan (als ik hem afsluit, vergeet hij alle gegevens overigens), maar hij trekt de batterij niet leeg.

Qua leuke software zijn het feitelijk de programma's die ik op mijn normale PC ook altijd gebruik. Total Commander (erg erg handiger voor het terugzoeken van files en snel kopieeren naar een andere map, zie www.ghisler.com) en mijn alltimefavourite programma WinRAR (waarom iemand nog WinZIP gebruikt is me een raadsel); hier is ook een pocketversie van, zie www.rarlab.com. Voor het archiver van bestanden.

Ook heb ik overigens gemerkt dat het inzake TomTom niet uitmaakt welke versie je hebt; de instellingen in je i780 + TomTom moeten ingesteld zijn gelijk aan de instellingen die een paar posts terug staan: bij mij werkt het simpelweg. Daarbij heb ik het vanmiddag bij een collega met een i780 precies zo overgenomen qua gegevens, en daarbij werkte het ook direct.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een link voor degene die nog beschermfollie zoekt voor zijn samsung i780 kosten $13.00 is omgerekent € 8,50 is altijd nog de helft goedkoper als de € 15,00 die de smartphoneshop vraagt.

http://shop.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=02405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:22:
Hier een link voor degene die nog beschermfollie zoekt voor zijn samsung i780 kosten $13.00 is omgerekent € 8,50 is altijd nog de helft goedkoper als de € 15,00 die de smartphoneshop vraagt.

http://shop.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=02405
Sjeemig...eerst boden ze iets (niet passends) aan voor de i710/i718/i780. Heb ze daarom er laatst nog op geattendeerd dat dat formaat voor de i780 niet ideaal was. Op mijn vraag of er op korte termijn een pre-cut dingetje voor de i780 zou komen kwam helaas geen antwoord, maar het modelnummer i780 verdween ineens van de site.
Nou ja...heb inmiddels al een invisible shield in bestelling nu.

Iets anders:
Omdat nog niemand erover gepost heeft vraag ik het me toch een beetje af. Heeft iemand hier wel eens gehad dat het toestel continu om een (sim) pin-code vraagt?
Heb daar zelf namelijk vanaf het begin problemen mee. Het lijkt erop dat het toestel slechts een standaard device-lock accepteert. Tenminste, iedere willekeurige combinatie van lock, sim-pin of owner-info geeft problemen bij mij.
Heb nu alleen de standaard lock erop staan en tot dusver gaat het prima, maar het blijft apart...

Wat betreft werkende apps nog een kleine toevoeging:
CorePlayer 1.0.4 werkt prima op de i780!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 16:38 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste