Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:10:
[...]

bij 8 op de 10 werkt hij nog niet zonder tool
Thnx voor je reactie fjnijhof!
Errug vreemd dat ie niet bij iedereen werkt.
Gister met Gpsproxy getest en dat werkte direct. Binnen enkele seconde een fix.
Dus op zich ben ik zo ook geholpen, maar wil het eigenlijk nog wel tot op de bodem uit gaan zoeken.
Want "kan niet", bestaat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:37:
[...]
Dus op zich ben ik zo ook geholpen, maar wil het eigenlijk nog wel tot op de bodem uit gaan zoeken.
Zover ik begrepen hebt ligt het (grotendeels?) aan de versie van de Radio rom die je hebt. Het zou dus nuttig kunnen zijn om daar een inventarisatie van te maken, welke wel en niet direct werken.
In ieder geval is het een probleem dat Samsung makkelijk zou moeten kunnen fixen in elke ROM, maar dat is blijkbaar geen prioriteit voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:37:
[...]

Thnx voor je reactie fjnijhof!
Errug vreemd dat ie niet bij iedereen werkt.
Gister met Gpsproxy getest en dat werkte direct. Binnen enkele seconde een fix.
graag gedaan..:D
als je antwoord hebt wil jet dan posten voor de andere gebruikers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Het is en blijft super wazig dat tomtom zo moeilijk communiceert met de interne WM compoorten.

Ik dacht vandaag laat ik eens een demo van Navigon 7 downloaden van de site en die test maar ho maar, die start niet eens op.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
troftnom schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:20:
[...]

Zover ik begrepen hebt ligt het (grotendeels?) aan de versie van de Radio rom die je hebt. Het zou dus nuttig kunnen zijn om daar een inventarisatie van te maken, welke wel en niet direct werken.
In ieder geval is het een probleem dat Samsung makkelijk zou moeten kunnen fixen in elke ROM, maar dat is blijkbaar geen prioriteit voor ze.
Ik heb nu dezelfde rom's als fjnijhof (de PXHI) zowel radio als pda. Als ik dan exact dezelfde instellingen gebruik als fjnijhof werkt het niet.

Draai nu tomtom met gpsproxy. Werkt opzich prima maar zou liever zonder zitten. Ik denk ook niet dat het zozeer aan samsung ligt. Andere software kan namelijk wel rechtstreeks de gps benaderen, zonder tussenkomst van gpsproxy (Google Maps, Sygic McGuider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sretlow schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:47:
Wat is het voordeel van TT7 t.o.v. van bijvoorbeeld Sygic McGuider? Voorheen had TT ook TMC (via GPRS) maar dat wordt nu niet meer ondersteund dus zie ik geen voordeel meer.
Zoals fjnijhof al zei, TT is vaak makkelijker te verkrijgen.
Heb zelf McGuider even geprobeerd, zag er wel oké uit, de kaarten op je scherm zien er wat mooier uit, maar mijn GPS werkte niet. Daarom TT geïnstalleerd, omdat ik dacht dat die wel zou werken zonder GPS-tool.
McGuider hoef je niet te installeren, die start je gewoon zo op.
Om een lang verhaal kort te maken: het blijft een persoonlijke voorkeur.
Wou IGO ook gaan testen, maar kon geen juiste WM versie vinden. Maar ik wil 'em nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:31:
[...]

graag gedaan..:D
als je antwoord hebt wil jet dan posten voor de andere gebruikers??
Uiteraard!
Het zal idd met radio rom versies te maken hebben, zal ook XDAdev eens doorspitten enzo...
Misschien is het wel handig dat mensen aangeven welke versies ze draaien ofzo, beetje inventariseren zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

camiels schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Ik heb nu dezelfde rom's als fjnijhof (de PXHI) zowel radio als pda. Als ik dan exact dezelfde instellingen gebruik als fjnijhof werkt het niet.

Draai nu tomtom met gpsproxy. Werkt opzich prima maar zou liever zonder zitten. Ik denk ook niet dat het zozeer aan samsung ligt. Andere software kan namelijk wel rechtstreeks de gps benaderen, zonder tussenkomst van gpsproxy (Google Maps, Sygic McGuider)
Het gekke is, McGuider werkte ook niet met mijn gps... :?
Misschien was mijn geduld te snel op hoor, maar kreeg het niet aan de praat.
Maar het zal ook wel aan TT liggen idd, niet alleen aan Samsung. GoogleMaps werkt zonder problemen.

Ben nu trouwens die Navigon aan het downen, wil het wel eens proberen eigenlijk.
Ziet er leuk uit. Als ik meer weet, dan horen jullie dat!
Alleen staan er geen Samsung toestellen tussen de supported producten: link

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:05:
[...]

Het gekke is, McGuider werkte ook niet met mijn gps... :?
Misschien was mijn geduld te snel op hoor, maar kreeg het niet aan de praat.
Maar het zal ook wel aan TT liggen idd, niet alleen aan Samsung. GoogleMaps werkt zonder problemen.

Ben nu trouwens die Navigon aan het downen, wil het wel eens proberen eigenlijk.
Ziet er leuk uit. Als ik meer weet, dan horen jullie dat!
Alleen staan er geen Samsung toestellen tussen de supported producten: link
Als WM6.1 voor GPS GPD1 als poort gebruikt kan McGuider die niet automatisch vinden omdat ie alleen kijkt naar COM1 t/m COM8. Als je handmatig kiest voor "GPD1:" en bautrate 4800 gaat het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor de liefhebber (zoals ondergetekende): Spb heeft dan toch eindelijk een (bèta-)versie uitgebracht van Pocket Plus geschikt voor de i780.

http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php?t=22266

Het werkt als een trein, met WM 6.1 (i780PXKHI2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

missschien een overbodige vraag gezien de service die samsumg doorgaans laat zien, maaruh.... komt de officiele ROM en Phone update nog? Ik bedoel dus de NL versie die gewoon te vinden is via de officiele samsung website ofzo?

In maastricht zit een servicepunt van Vodafoon. Kunnen ze misschien ook voor mij 6.1. erop zetten? Ik heb immers een vodafoon abbo.

groeten
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
@ Dennis, je vraag is hierboven al beantwoord:
marcelbakker7 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:41:
[...]

het bied wel leuke voordelen, denk aan threaded sms (chat achtig sms), betere bluetooth support en dus dat het alarm wel afgaat wanneer hij op trillen staat:) de PXKHI2 is de huidige nieuwste nederlandse rom voor de i780, een upgrader link hieronder:

vista:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970116&coflag=0

XP:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970115&coflag=0

wel moet je bij de vista upgrader eraan denken eerst de samsung modem driver te installeren, anders update hij het phone gedeelte niet. link hiervan:
http://downloadcenter.sam..._USB_Driver_Installer.exe
Dit is de Nederlandse doe-het-zelf-officiële-Samsung-upgrade.

Daar komt bij: de Vodafone-toko kan je zéker niet helpen bij een upgrade.
Gezien je onzekerheid tav het upgraden is het wellicht verstandiger de upgrade bij Solid Vision in Rijswijk te laten uitvoeren (mits je i780 onbeschadigd is & binnen de garantie valt = gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
schooierd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:27:
Voor de liefhebber (zoals ondergetekende): Spb heeft dan toch eindelijk een (bèta-)versie uitgebracht van Pocket Plus geschikt voor de i780.

http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php?t=22266

Het werkt als een trein, met WM 6.1 (i780PXKHI2).
Zou je de .cab file ergens kunnen uploaden? Er is geloof ik iets mis met de spb server. Vanuit het forum kan je iig niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
camiels schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:28:
[...]

Zou je de .cab file ergens kunnen uploaden? Er is geloof ik iets mis met de spb server. Vanuit het forum kan je iig niet meer downloaden.
Here you go, zolang de voorraad strekt...

http://rapidshare.com/fil...cketPlus4_nl.arm.cab.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik krijg hem ook niet opgestart heel raar allemaal :?
camiels schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:34:
Het is en blijft super wazig dat tomtom zo moeilijk communiceert met de interne WM compoorten.

Ik dacht vandaag laat ik eens een demo van Navigon 7 downloaden van de site en die test maar ho maar, die start niet eens op.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik heb sinds een paar dagen skyfire geinstalleerd (met je telefoon browsen naar http://get.skyfire.com), wel heel leuk om te zien dat alle pagina's goed worden weergegeven flash/silverlight alles werkt gewoon. Alleen het nadeel is dat het niet heel snel werkt, dit komt ook als ik de website mag geloven dat ze alleen nog maar proxies in US, Canada en UK hebben staan. Hopelijk komt er snel een in NL want het is verder een prima browser.

Heb ook wm 6.1 draaien had gehoopt dat de trage GPS op zou lossen, welk navigatiepakket ik ook gebruik, zodra ik een scherpe bocht maak, duurt het wel iets van 2 of 3 secs voordat het beeld is bijgedraaid. Erg lastig als je in de stad rijdt met veel bochten. Zijn er ook mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden?
schooierd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:27:
Ik heb al iets van een half jaar een spb draaien, heb nu deze geinstalleerd maar weet niet waar ik het verschil moet vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door FRoSTy op 02-02-2009 12:19 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

camiels schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:07:
[...]

Als WM6.1 voor GPS GPD1 als poort gebruikt kan McGuider die niet automatisch vinden omdat ie alleen kijkt naar COM1 t/m COM8. Als je handmatig kiest voor "GPD1:" en bautrate 4800 gaat het wel werken.
McGuider werkt prima bij mij, Bij telefoon instellingen (> Externe GPS), GPS-programmapoort heb ik op COM8 ingesteld en GPS-hardwarepoort op COM9 en Bautrate 4800... Automatisch laten zoeken en hij vindt 'm.

Eerste fix duurde iets langer, maar had m buiten neergelegd en als A-GPS aanstaat, heb je zo een fix (ik wel tenminste ;) ) Tegenwoordig binnen 10 sec een fix. Ik heb IGO ook een tijdje gehad, werkte ook heerlijk, maar toch weer net iets anders.. Kwestie van persoonlijke voorkeur..

TMC via GPRS.. iemand een idee hoe dat werkt? Is dat ook mogelijk op McGuider of IGO8 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bluetooth gebruik met WM 6.1 moet ik iedere keer bij instellingen zichtbaarheid uitzetten, terwijl dit met WM 6.0 slechts 1 keer hoefde. Hebben jullie dat ook, of zie ik ergens wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:08:
hee mensen,

even een vraag mbt Skype.
Ik heb dit programma prima gebruikt totdat ik de oude versie eraf heb gegooid en de nieuwe geinstalleerd.
Op een of andere manier kan het programma 3G niet herkennen en komt er geen verbinding tot stand. Via wifi doet skype het verder prima.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
iemand al een oplossinf voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:24:
[...]

iemand al een oplossinf voor mij?
verbindingsinstellingen nakijken voor externe programma's
hier kun je aangeven welke verbinding dit soort programma's moeten pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schooierd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:35:
@ Dennis, je vraag is hierboven al beantwoord:

[...]

Dit is de Nederlandse doe-het-zelf-officiële-Samsung-upgrade.

Daar komt bij: de Vodafone-toko kan je zéker niet helpen bij een upgrade.
Gezien je onzekerheid tav het upgraden is het wellicht verstandiger de upgrade bij Solid Vision in Rijswijk te laten uitvoeren (mits je i780 onbeschadigd is & binnen de garantie valt = gratis).
Ja, inderdaad. Dat zou een optie zijn. Ik kan alleen mijn telefoon niet missen en daarbij is een retourtje Rijswijk vanuit Limburg bijna een wereldreis. Balen dus.. Begrijp ik uit je antwoord dat de gewone update (zonder dat ik met andere programma's die update moet uivoeren) van samsung niet meer gaat komen? Ik had eens een IPAC en toen hoefde ik alleen op de officiele website van HP een bestand te downloaden en de rest ging vanzelf. Naar zo''n update ben ik dus op zoek.

Groeten
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:29:
[...]

Begrijp ik uit je antwoord dat de gewone update (zonder dat ik met andere programma's die update moet uivoeren) van samsung niet meer gaat komen? Ik had eens een IPAC en toen hoefde ik alleen op de officiele website van HP een bestand te downloaden en de rest ging vanzelf. Naar zo''n update ben ik dus op zoek.
Daar verwijst deze link juist naar, een (bijna) alles-in-een tool ;)
Je download simpelweg de tool zélf (voor Vista of XP), en in het geval van Vista ook de USB-installer.
Eerst de USB-installer gebruiken, daarna de upgradetool. Voilà.
FRoSTy schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Ik heb al iets van een half jaar een spb draaien, heb nu deze geinstalleerd maar weet niet waar ik het verschil moet vinden?
De huidige (niet-bèta) versie is officieel niet geschikt voor de i780 (ivm schermresolutie). Het aantal bugs dat gemeld werd over de combinatie i780 + Spb Pocket Plus heeft mij er in elk geval van weerhouden om het überhaupt te proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
schooierd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:02:
[...]

Je download simpelweg de tool zélf (voor Vista of XP), en in het geval van Vista ook de USB-installer.

[...]

De huidige (niet-bèta) versie is officieel niet geschikt voor de i780 (ivm schermresolutie). Het aantal bugs dat gemeld werd over de combinatie i780 + Spb Pocket Plus heeft mij er in elk geval van weerhouden om het überhaupt te proberen :/
wat is de meerwaarde van dit hele verhaal als spb mobile shell geinstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 05:19:
Klopt ik krijg hem ook niet opgestart heel raar allemaal :?

[...]
Dat komt omdat de 320x320-resolutie van de i780 niet in de xml-scherm-setup-files van Navigon is opgenomen. Gebruikers van de Palm Treo 750w hadden hetzelfde probleem en hebben de xml-files aangepast. Gewoon even zoeken met google op 320x320 en navigon en je vindt ze.

Navigon heb ik trouwens uitgeprobeert, maar wilde mijn gps niet vinden. Nu heb ik een erg oude Franse rom (januari 2008), die ik vanwege het AZERTY-toetsenbord niet zomaar even kan updaten. Met een meer recente rom zou het echter moeten werken.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Ralph Smeets schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:25:
[...]

Dat komt omdat de 320x320-resolutie van de i780 niet in de xml-scherm-setup-files van Navigon is opgenomen. Gebruikers van de Palm Treo 750w hadden hetzelfde probleem en hebben de xml-files aangepast. Gewoon even zoeken met google op 320x320 en navigon en je vindt ze.

Navigon heb ik trouwens uitgeprobeert, maar wilde mijn gps niet vinden. Nu heb ik een erg oude Franse rom (januari 2008), die ik vanwege het AZERTY-toetsenbord niet zomaar even kan updaten. Met een meer recente rom zou het echter moeten werken.
.
bij mij werkte navigon van de 1 op andere dag niet meer... paar keer hard reset gedaan maar deed het nog niet.. nu opnieuw gedownload en werkt perfect.. toch eens kijken of het koopwaardig is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
Iedereen heeft het altijd maar over TomTom, Garmin, Navigon, Sygic McGuider, Route66 en Igo8 op z'n Samsung i780.

Maar ik las op Modaco (http://www.modaco.com/con...daco-com/271754/copilot-7) dat juist CoPilot7 goed werkt op de i780. Op een andere pagina zag ik ook nog een review over CoPilot 7 op de i780: http://i780.wordpress.com/2008/05/18/copilot-live-7-review

Is er iemand die ervaring heeft met CoPilot7 op z'n i780?

[ Voor 4% gewijzigd door nathalia op 03-02-2009 15:35 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al USB laden in de auto/met externe lader aan de gang? Hier wordt een maffe kabel aangeboden: http://www.boxwave.com/pr...ble-samsung-i780_3078.htm

Deze kabel heeft 2 samsung stekkers, 1 voor data en 1 voor laden. Is het een kwestie van het losgooien van de data stekkers o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:38:
Heeft iemand al USB laden in de auto/met externe lader aan de gang? Hier wordt een maffe kabel aangeboden: http://www.boxwave.com/pr...ble-samsung-i780_3078.htm

Deze kabel heeft 2 samsung stekkers, 1 voor data en 1 voor laden. Is het een kwestie van het losgooien van de data stekkers o.i.d.?
ik zou niet weten waarom ik en een kabel nodig heb voor laden én voor data... die van mij doet allebei tegelijk (gewoon meegeleverd met de telefoon)

in de auto laadt ik op via een kabel op de 12 volt aansluiting..

databeheer doe ik toch niet in de auto achter het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
nathalia schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:35:
Iedereen heeft het altijd maar over TomTom, Garmin, Navigon, Sygic McGuider, Route66 en Igo8 op z'n Samsung i780.

Maar ik las op Modaco (http://www.modaco.com/con...daco-com/271754/copilot-7) dat juist CoPilot7 goed werkt op de i780. Op een andere pagina zag ik ook nog een review over CoPilot 7 op de i780: http://i780.wordpress.com/2008/05/18/copilot-live-7-review

Is er iemand die ervaring heeft met CoPilot7 op z'n i780?
nope maar vindt het er nou ook niet gebruikersvriendelijk uit zien.. als ik zo beetje surf..
ik zie trouwens ook geen kaarten benelux of beter west europa maar kan aan mij liggen..

[ Voor 6% gewijzigd door FrankN-NL op 03-02-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het bied wel leuke voordelen, denk aan threaded sms (chat achtig sms), betere bluetooth support en dus dat het alarm wel afgaat wanneer hij op trillen staat:) de PXKHI2 is de huidige nieuwste nederlandse rom voor de i780, een upgrader link hieronder:

vista:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970116&coflag=0

XP:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970115&coflag=0

wel moet je bij de vista upgrader eraan denken eerst de samsung modem driver te installeren, anders update hij het phone gedeelte niet. link hiervan:
http://downloadcenter.sam..._USB_Driver_Installer.exe
Ik heb sinds dit weekend mijn i780 geupgrade naar WM 6.1. Alles werkt naar behoren, echter ben ik niet in staat mijn zakelijke e-mails op te halen via Pocket Outlook, gezien de Exchange Server optie ontbreekt in de keuzelijst (alleen "e-mail via internet" en "aangepast domein" zijn beschikbaar). Iemand die dezelfde ervaring heeft en/of al een oplossing heeft gevonden?

Met vriendelijke groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die een hotmail account hebben gekoppeld aan de i780? Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mail te voren te halen als ik het vanuit Postvak-In naar een map heb verplaatst.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:18:
[...]

Ik heb sinds dit weekend mijn i780 geupgrade naar WM 6.1. Alles werkt naar behoren, echter ben ik niet in staat mijn zakelijke e-mails op te halen via Pocket Outlook, gezien de Exchange Server optie ontbreekt in de keuzelijst (alleen "e-mail via internet" en "aangepast domein" zijn beschikbaar). Iemand die dezelfde ervaring heeft en/of al een oplossing heeft gevonden?

Met vriendelijke groet,

Rob
de exchangeserver kan je instellen via active sync op je mobiel -> menu -> server toevoegen/configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
fjnijhof schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:56:
[...]

wat is de meerwaarde van dit hele verhaal als spb mobile shell geinstalleerd is?
Mobile Shell en Pocket Plus zijn twee op zichzelf staande applicaties.
Kort door de bocht: MS is gericht op het (visueel) aanpassen / uitbreiden van de user interface, PP is gericht op het aanpassen / uitbreiden van de technische functionaliteit van Windows Mobile.

Deze applicaties kunnen naast elkaar werken, ze vullen elkaar aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.spbclub.com/images/mshell/shellplusfeatures.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schooierd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:02:
[...]

[...]

OK, maar wat bedoel je precies met een 'bijna' alles in 1 tool. Werkt deze link gewoon als volgt: telefoon aan pc hangen, op link klikken en de rest gaat vanzelf? ik heb XP.

Is dit dan meteen een update voor de Phone, ROM en radio (bleutooth)?

Sorry, maar ben een leek met dit soort dingen. Ik zal vast wel andere kwaliteiten hebben ;-)

Alsvast bedankt.
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:35:
[...]

OK, maar wat bedoel je precies met een 'bijna' alles in 1 tool. Werkt deze link gewoon als volgt: telefoon aan pc hangen, op link klikken en de rest gaat vanzelf? ik heb XP.

Is dit dan meteen een update voor de Phone, ROM en radio (bleutooth)?
My bad: met 'bijna' doelde ik op de eventueel nog te gebruiken USB-installer.

Via de link download je het (XP) updateprogramma (.exe-bestand), sluit je i780 (met volle accu) aan op je pc, start het updateprogramma en volg nauwgezet de aanwijzingen. Kind kan de was doen.

Houd er wel rekening mee dat de update alles overschrijft wat op je i780 staat, alsof 'ie net uit verpakking komt (met WM 6.1, dat wel).

PDA- en telefoonversie zijn beide ge-update, qua bluetooth --> :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

schooierd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:29:
[...]

Kort door de bocht: MS is gericht op het (visueel) aanpassen / uitbreiden van de user interface, PP is gericht op het aanpassen / uitbreiden van de technische functionaliteit van Windows Mobile.

[afbeelding]
toch lijkt me het wel apart om naast elkaar te gebruiken aangezien SPB-MS je hele visual incl. je standaard today-screen van WM veravangt met het Now-screen. Om het today-screen van WM nu te gaan uitbreiden met SPB-PP terwijl SPB-MS daar overheen gaat zitten lijkt me niet echt handig. Technisch zal het prima naast elkaar werken maar ik denk dat meeste gebruikers een afweging maken in functie en visueel om te kiezen voor SPB-PP of SPB-MS.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
fjnijhof schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:28:
[...]

nope maar vindt het er nou ook niet gebruikersvriendelijk uit zien.. als ik zo beetje surf..
ik zie trouwens ook geen kaarten benelux of beter west europa maar kan aan mij liggen..
CoPilot 7 is er wel degelijk met kaarten voor West-Europa. Kijk maar eens op de site http://www.alk.eu.com

Daar zie je op http://www.alk.eu.com/buynow/buy_dig-v7eu-pan.asp dat West-Europa er met volledige dekking te verkrijgen is.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:18:
[...]
ik zou niet weten waarom ik en een kabel nodig heb voor laden én voor data... die van mij doet allebei tegelijk (gewoon meegeleverd met de telefoon)

in de auto laadt ik op via een kabel op de 12 volt aansluiting..
Ik zou het ook niet weten, maar het werkt bij mij dus niet! Hoeveel mA is jouw auto lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
schooierd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:29:
[...]

[afbeelding]
eyy,

bedankt voor je mooie tabelletje... nu mis ik de functies die er bij zouden komen als ik het installeer niet maar toch erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:10:
[...]

Ik zou het ook niet weten, maar het werkt bij mij dus niet! Hoeveel mA is jouw auto lader?
normale sigarettenaansteker... in de auto heb ik er een officiele bijgekocht he dat moet wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
aardbeix15 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:07:
[...]

Technisch zal het prima naast elkaar werken maar ik denk dat meeste gebruikers een afweging maken in functie en visueel om te kiezen voor SPB-PP of SPB-MS.
Ik moet zeggen dat ik dat ook niet zelf heb geprobeerd, het lijkt mij ook niet zo'n denderende combi.

Mobile Shell heb ik indertijd gekocht (Pocket Plus leek een gebed zonder end te worden, zo lang was het wachten op een versie geschikt voor 320x320 resolutie), maar het was niet echt mijn ding.
Veel vorm (mooie & grote visuals), weinig functie.

Pocket Plus vind ik geweldig: veel vrijheid om WM naar je hand te zetten (ook visueel), typische WM manco's / mankementen kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor al degenen die met navigon aan de slag willen heb ik hier een pagina met patches om de schermresolutie aan te passen.
Het enige probleem wat ik nu heb is dat hij geen verbinding kan maken met internet terwijl ik gewoon kan surfen met explorer. iemand hier een oplossing voor mijn provider is vodafone.

http://www.treoprotricks....-320x320-PDA-devices.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:40:
Als ik bluetooth gebruik met WM 6.1 moet ik iedere keer bij instellingen zichtbaarheid uitzetten, terwijl dit met WM 6.0 slechts 1 keer hoefde. Hebben jullie dat ook, of zie ik ergens wat over het hoofd?
Nog niemand die het verlossende antwoord weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:47:
[...]

Nog niemand die het verlossende antwoord weet :?
goedemorgen,
ik was gisteren voor werk in rijswijk en ben toen nog ff bij samsung servicepunt van solid vision geweest.. een ander toestel van een collega van mij had precies hetzelfde... helaas hadden zij en samsung zelf hier geen oplossing voor want het was een echt windows mobile probleem... dit kwam vaker voor bij htc toestellen waaronder de htc touch pro.. de enige uitweg die zij hiervoor hadden was een hard reset.. met mijn collega overlegt en bij solid vision met spb backup een backup gemaakt van telefoon.. toen een hard reset en was het probleem verholpen zo lijkt het...

kortom: als een goed servicepunt en samsung zelf al zeggen dat dit probleem niet 123 te verhelpen is raad ik je toch aan een keer een hard reset uit te voeren helaas.. ik heb samen met solid vision ook nog gekeken of ik wat met het register kon maar kon dit niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
nathalia schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:41:
[...]

CoPilot 7 is er wel degelijk met kaarten voor West-Europa. Kijk maar eens op de site http://www.alk.eu.com

Daar zie je op http://www.alk.eu.com/buynow/buy_dig-v7eu-pan.asp dat West-Europa er met volledige dekking te verkrijgen is.
eyy nathalia ik ga dit weekend copilot toch eens installeren.. zit het hele weekend in de auto dus kan ik voor mezelf mooi eens verschillende naast elkaar leggen...
nog bedankt voor je snelle antwoord:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:49:
[...]
normale sigarettenaansteker... in de auto heb ik er een officiele bijgekocht he dat moet wel werken
Dan snap ik het, ik gebruik in de auto een USB lader met de standaard kabel. Daarmee laad ik al mijn apparaten op, alleen de i780 doet het niet. Ik weiger een aparte lader te kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:12:
[...]
Dan snap ik het, ik gebruik in de auto een USB lader met de standaard kabel. Daarmee laad ik al mijn apparaten op, alleen de i780 doet het niet. Ik weiger een aparte lader te kopen. :+
Je kunt ook een aparte kabel kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:12:
[...]

das aan jouw natuurlijk:D ik heb die kop die in de aansteker aangaat eraf gesloopt en de stroom loopt nu rechtstreeks naar mijn autobinnenverlichting waardoor ik andere apparaten weer kan aansluiten in mijn auto zonder dubbele koppen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmunster
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02-2015
Hallo

Kan iemand mij helpen? Mijn Samsung SGH i780 heeft opeens besloten geen geluid te laten horen als iemand belt. :?

Als ik hem op "trillen" zit, dan werkt trillen wel als iemand belt.

Mogelijk dat ik een bepaalde toetsencombinatie heb aangeraakt waardoor oproepsignaal niet meer gehoord wordt

NB werkt dus ook niet met volume oproepsignaal op hoogste niveau

weet iemand een oplossing ???

alvast bedankt ;) ;)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gvmunster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:06:
Hallo

Kan iemand mij helpen? Mijn Samsung SGH i780 heeft opeens besloten geen geluid te laten horen als iemand belt. :?

Mogelijk dat ik een bepaalde toetsencombinatie heb aangeraakt waardoor oproepsignaal niet meer gehoord wordt

alvast bedankt ;) ;)

Gerrit
soft reset, hard reset uitgevoerd?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
gvmunster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:06:
Hallo

alvast bedankt ;) ;)

Gerrit
kijk eens naar je instellingen bij geluiden en melding.. vindt je in je persoonlijke instellingen menu..
kan zijn dat ie daar alleen nog op trillen hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:23:
[...]

kijk eens naar je instellingen bij geluiden en melding.. vindt je in je persoonlijke instellingen menu..
Heb ik al diverse malen meegemaakt. Het enige wat helpt is een hard reset, en je geluid niet meer uitzetten. Is ook een foutje van de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmunster
fjnijhof schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:23:
[...]

dat staat allemaal "aan" ..... heb je nog andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmunster
aardbeix15 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:20:
[...]

soft reset, hard reset uitgevoerd?
wel soft reset / geen hard reset
ben ik dan niet alles kwijt? moet ik dan alle software (ook std software) weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
gvmunster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:58:
[...]

wel soft reset / geen hard reset
ben ik dan niet alles kwijt? moet ik dan alle software (ook std software) weer opnieuw installeren?
ehm als je pech hebt wel.. je kunt een systeembackup maken met spb backup maar dan zul je de fout ook weer terug krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:44:
Zijn er hier meer mensen die een hotmail account hebben gekoppeld aan de i780? Ik krijg het niet voor elkaar om mijn mail te voren te halen als ik het vanuit Postvak-In naar een map heb verplaatst.

Iemand een idee?
Ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt? Maar ik had ook problemen met hotmail; maar anders moet je even een paar pagina's terug lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:46:
[...]

verbindingsinstellingen nakijken voor externe programma's
hier kun je aangeven welke verbinding dit soort programma's moeten pakken
Hi Nijhof, bedankt voor je reactie en aanwijzingen!
Probleem is dat ik er gister naar mijn idee aan alle kanten naar heb zitten kijken maar heb jouw idee niet kunnen vinden. Misschien overheen gekeken? Zou je nog specifieker kunnen zijn.
bedankt maar vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:10:
[...]

Hi Nijhof, bedankt voor je reactie en aanwijzingen!
Probleem is dat ik er gister naar mijn idee aan alle kanten naar heb zitten kijken maar heb jouw idee niet kunnen vinden. Misschien overheen gekeken? Zou je nog specifieker kunnen zijn.
bedankt maar vast!
als je naar je instellingen menu gaat, tabblad verbindingen en dan verbindingen selecteren heb je een tabblad geavanceerd. hier kies je voor netwerkbeheer..dan kun je kiezen met welk netwerk je verbinding maakt...
bij vodafone heb je bijvoorbeeld proxy nodig.. daarom heb ik een nieuwe verbinding gemaakt met de naam vodafone en die wordt automatisch gekozen omdat ik dat daar instel..

Verwijderd

rbeijers schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:39:
[...]

Ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt? Maar ik had ook problemen met hotmail; maar anders moet je even een paar pagina's terug lezen...
Ik heb het gevonden. Wat ik bedoel is dat ik meerdere mappen heb naast mijn Postvak In. De telefoon synchroniseert standaard alleen je postvak in en ik zocht een mogelijkheid om ook mijn andere mappen gesynchroniseerd te krijgen.

De volgende optie heb ik gebruikt:

openen e-mail->
menu->
extra->
mappen beheren...->

Vervolgens kan je aanvinken welke mappen we of niet gesynchroniseerd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat die van mij heeft maar hij is niet meer vooruit te branden ik moet bv kiezen of smsen of internet explorer open als ik bijde open heb kan ik alleen tekst invoeren bij het eerst geopende bij het andere ook wel maar dan met een enorme vertraging. Ik heb al gekeken maar heb voor de rest niks open staan van apps. raar allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
En nog genoeg storage geheugen vrij?

[ Voor 86% gewijzigd door troftnom op 16-02-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 02:12:
Ik weet niet wat die van mij heeft maar hij is niet meer vooruit te branden ik moet bv kiezen of smsen of internet explorer open als ik bijde open heb kan ik alleen tekst invoeren bij het eerst geopende bij het andere ook wel maar dan met een enorme vertraging. Ik heb al gekeken maar heb voor de rest niks open staan van apps. raar allemaal
vreemd maar wat doet je telefoon na een softreset??
is hij dan direct zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Iemand een idee waar ik goedkoop en snel een nieuwe stylus voor mijn i780 kan vinden?

//edit
zelf een shop gevonden, www.netimes.com

2 euro verzendkosten en 2 euro voor de stylus, niet slecht. Had ook nog craddle nodig dus we zullen zien of het echt zo goedkoop kan :d.

[ Voor 53% gewijzigd door Flapmo op 18-02-2009 16:50 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Flapmo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:20:
Iemand een idee waar ik goedkoop en snel een nieuwe stylus voor mijn i780 kan vinden?

//edit
zelf een shop gevonden, www.netimes.com

2 euro verzendkosten en 2 euro voor de stylus, niet slecht. Had ook nog craddle nodig dus we zullen zien of het echt zo goedkoop kan :d.
gratis bij solid vision als je zegt dat jer maar 1 hebt gekregen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik vroeger bv explore aantikte werd hij gelijk geopend nu duurt het bijna 20 seconden en kan ik geen tekst invoeren als ik bv daarvoor een sms heb verstuurd en andersom kan ik geen tekst invoeren bij sms als ik daarvoor explorer heb gebruikt soft reset maakt geen verschil heb zelfs al een deel van mijn telefoongeheugen naar mijn sd kaartje gezet om teleffon geheugen vrij te maken. en heb alles gewist wat ik kon wissen zoals cache en smsjes. en heb alle apps uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:59:
als ik vroeger bv explore aantikte werd hij gelijk geopend nu duurt het bijna 20 seconden en kan ik geen tekst invoeren als ik bv daarvoor een sms heb verstuurd en andersom kan ik geen tekst invoeren bij sms als ik daarvoor explorer heb gebruikt soft reset maakt geen verschil heb zelfs al een deel van mijn telefoongeheugen naar mijn sd kaartje gezet om teleffon geheugen vrij te maken. en heb alles gewist wat ik kon wissen zoals cache en smsjes. en heb alle apps uitstaan.
maak ff complete systeembackup met bijvoorbeeld spb backup en hard reset hem daarna eens.. kijk dan wat er dan gebeurd... as het probleem over is kun je altijd nog je data terug zetten.. (je kunt met spb backup kiezen wat je terug wilt zetten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft het bijna altijd lang duren (meer dan 10 minuten, vaak meer dan 15min) voordat googlemaps of tomtom een fix heeft met de GPS. Ik gebruik de splitter GPSProxy voor m'n tomtom. Gebruik windows mobile 6.1(update bij solid vision), en heb ook wel eens een fix gehad met tomtom zonder portsplitter, maar dit duurde ook altijd erg lang. Vandaar dat ik het geprobeerd heb met splitter, werkt ook dus, maar blijft lang duren.

Nou weet ik dat de eerste keer een fix krijgen lang kan duren. Ten opzichte van wat is dit de eerste keer? Is dit de eerste keer na installatie (of wijziging van instelling) van de betreffende software?
Of gaat het om de eerste keer een fix krijgen na inschakelen toestel? [dat laatste doe ik nl regelmatig ivm verwisselen accu, ik heb bijna altijd m'n externe accu aan de lader liggen en niet m'n toestel]

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik zou zeggen probeer het eens met port splitter V1, want heb de zelfde specificaties als jou en bij mij werkt het perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Hebben er meer mensen dat het lipje die je los moet halen, voordat je de headset erin kan stoppen erg slijt?
Heb dit toestel nog ongeveer een jaar, en het lipje is gelijmt aan dat kunstof.. dat zit nu los, waardoor het lipje niet mooi sluit.

hoop dat jullie hier iets van snappen :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
knights16 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:37:
Hebben er meer mensen dat het lipje die je los moet halen, voordat je de headset erin kan stoppen erg slijt?
Heb dit toestel nog ongeveer een jaar, en het lipje is gelijmt aan dat kunstof.. dat zit nu los, waardoor het lipje niet mooi sluit.

nee sorry geen problemen mee heb de telefoon volgende week een jaar en gebruik dat lipje dagelijks maar nog geen problemen mee gehad.. misschien dat je het lipje rondjes draait en daardoor afslijt.. helaas kun je volgens mij dit lipje niet laten vervangen.. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
rbeijers schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:24:
Ik zou zeggen probeer het eens met port splitter V1, want heb de zelfde specificaties als jou en bij mij werkt het perfect :D
waarschijnlijk maakt dit niet veel uit omdat in het algemeen gpsproxy beter werkt dan port splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinosys
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-12-2023
gpsproxy werkte bij mij ook niet, port splitter wel. Ben nog steeds niet echt tevreden over hoe snel je een fix krijgt, en dat als je ergens in de stad staat hij eigenlijk al geen signaal meer krijgt. Maar ik heb die telefoon natuurlijk ook niet voor de gps gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:37:

Ik heb m'n i780 nu volgens mij ook ongeveer een jaar, maar dat lipje heeft bij mij een half jaar geleden ongeveer de geest gegeven; hij was doormidden gebroken toen ik een rom aan het flashen was en het toestel op tafel legde terwijl het lipje naar onder wees. Toen hij eenmaal door midden was hadden mijn katten dat ook snel genoeg door, waardoor op een morgen de helft van het lipje eraf geknaagd was :'(

Mocht jij (of iemand anders) een plek vinden waar je dit soort dingen los kunt bestellen hoor ik het graag (maar ik betwijfel of het mogelijk zal zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zojuist zag ik dat Samsung een software-update beschikbaar heeft gesteld voor de i780! Ik weet niet exact wat de voordelen ervan zijn, maar het is in elk geval de nieuwste softwareversie. Kan nooit kwaad natuurlijk B)

Bij mij ging het installeren ook goed, alleen moet je batterij goed vol zijn,

Als iemand duidelijke verschillen merkt, post het dan hier! Ik ben nieuwsgierig :9

Kijk hier: www.samsungmobile.nl/i780upgrade

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:16:
Hallo,

Zojuist zag ik dat Samsung een software-update beschikbaar heeft gesteld voor de i780! Ik weet niet exact wat de voordelen ervan zijn, maar het is in elk geval de nieuwste softwareversie. Kan nooit kwaad natuurlijk B)

Bij mij ging het installeren ook goed, alleen moet je batterij goed vol zijn,

Als iemand duidelijke verschillen merkt, post het dan hier! Ik ben nieuwsgierig :9

Kijk hier: www.samsungmobile.nl/i780upgrade

Succes!
Bij mij krijg ik te zien "de versie die je hebt ingevuld is niet correct" Heeft iemand toevallig al de download ergens staan zodat ik die kan gebruiken?

edit: gebruik de i780PXKHI2 versie, maar wil de originele van Samsung.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kawapeter,

Je moet alleen XKHI2 invullen. Dan werkt t wel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:27:
Kawapeter,

Je moet alleen XKHI2 invullen. Dan werkt t wel.

Succes!
Dat werkt inderdaad wel, super. Zie alleen dat het hetzelfde bestand is als eerder in dit topic vermeld. Heeft dus weinig nut om het te installeren. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Dat werkt inderdaad wel, super. Zie alleen dat het hetzelfde bestand is als eerder in dit topic vermeld. Heeft dus weinig nut om het te installeren. :N
klopt helemaal....
alleen deze is via samsung zelf.. heb ik ook allang op mijn telefoon staan via solid vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
als ik het zo zie is het precies dezelfde die een paar maanden terug al is uitgelekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
marcelbakker7 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:24:
als ik het zo zie is het precies dezelfde die een paar maanden terug al is uitgelekt...
klopt maar die was niet uitgelekt.
samsung durfde het toen niet an om hem door de klant zelf te laten installeren dus ging dit via bijvoorbeeld solid vision. dus hij was officieel wel gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik moet. Samsung zelf en KPN weten het niet, of ze begrijpen mij niet.

Het volgende:

Heb een abo bij KPN met onbeperkt internetten op je mobiel.
Werkt perfect op de i780 allemaal totdat de batterij leeg is.
Ik verwissel dan de lege batterij voor de voole batterij en dan ineens kan de telefoon geen verbinding meer krijgen met internet.

Bij KPN en Samsung weten ze het niet.
Alleen als ik het toestel een harde reset geeft kan ik weer verbinding maken met internet, maarja om elke keer nadat de batterij leeg is een verwisseld is door een volle alle instellingen weer terug te zetten is ook zo wat.

Volgens mij zit er iets in het toestel niet goed ingesteld of zoiets.

Wie kan iets roepen waar ik iets aan heb.........

grtz
Francois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:00:
Hoi,

Heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik moet. Samsung zelf en KPN weten het niet, of ze begrijpen mij niet.

Het volgende:

Heb een abo bij KPN met onbeperkt internetten op je mobiel.
Werkt perfect op de i780 allemaal totdat de batterij leeg is.
Ik verwissel dan de lege batterij voor de voole batterij en dan ineens kan de telefoon geen verbinding meer krijgen met internet.

Bij KPN en Samsung weten ze het niet.
Alleen als ik het toestel een harde reset geeft kan ik weer verbinding maken met internet, maarja om elke keer nadat de batterij leeg is een verwisseld is door een volle alle instellingen weer terug te zetten is ook zo wat.

Volgens mij zit er iets in het toestel niet goed ingesteld of zoiets.

Wie kan iets roepen waar ik iets aan heb.........

grtz
Francois
als samsung het niet weet zijn ze gewoon verplicht het toestel te repareren, je kan natuurlijk de nieuwe firmware upgrade proberen die eerder in dit topic staat, maar een beetje vreemd dat ze je bij samsung maar zo hebben weggestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
marcelbakker7 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:35:
[...]

als samsung het niet weet zijn ze gewoon verplicht het toestel te repareren, je kan natuurlijk de nieuwe firmware upgrade proberen die eerder in dit topic staat, maar een beetje vreemd dat ze je bij samsung maar zo hebben weggestuurd...
om hierop in te haken.
bij mij zei samsung: Sorry meneer, het is een microsoft probleem dus zult u bij microsoft moeten zijn. Wij gaan alleen over de hardware. Internet is sofware. Kortom ze bouwen een besturingssysteem op hun telefoon maar ondersteunen dit niet.

probeer het eens bij solid vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Is het iemand al gelukt om de i780 te upgaden met de tool van Samsung? Heb het nu al meerdere malen geprobeerd maar het wil niet lukken. Als ik op OK druk om te gaan flashen start de telefoon gewoon opnieuw op.
Ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan met de USB drivers. Ik hoor namelijk 2xkort achter elkaar het "plong" geluidje van windows dat er een nieuw USB apparaat is aangesloten, maar verder gebeurt er dus niets. De telefoon start gewoon opnieuw op en het flashen begint dus ook niet.

Moet je die usb drivers op een speciale manier installeren ofzo? Ik heb het gedaan met de setup.exe die erbij zit, maar dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterEs schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:35:
Is het iemand al gelukt om de i780 te upgaden met de tool van Samsung? Heb het nu al meerdere malen geprobeerd maar het wil niet lukken. Als ik op OK druk om te gaan flashen start de telefoon gewoon opnieuw op.
Ik denk dat ik iets niet goed heb gedaan met de USB drivers. Ik hoor namelijk 2xkort achter elkaar het "plong" geluidje van windows dat er een nieuw USB apparaat is aangesloten, maar verder gebeurt er dus niets. De telefoon start gewoon opnieuw op en het flashen begint dus ook niet.

Moet je die usb drivers op een speciale manier installeren ofzo? Ik heb het gedaan met de setup.exe die erbij zit, maar dat lukt dus niet.
Hi Peter,
ik heb exact hetzelfde. Bij mij startte de i780 ook steeds opnieuw op waardoor de verbinding met de pc werd verbroken en daarmee de download steeds geannuleerd. Na een aantal x proberen is het wel gelukt. In die zin dat de download er doorheen wordt getrokken. echter op het einde werd er wel aangegeven dat de upgarde niet gelukt was. Heb daarna de telefoon een aantal x gereset en heb wel de nieuwe PDA rom draaien met wm 6.1 Het telefoon gedeelte is nog oud. Vraag voor anderen: klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterEs schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:35:

Hallo Peter,
Bij mij ook niet, wat ik ook doe werkt niet de upgrade naar 6.1 :'( ...Heb een email naar samsung service center gestuurd, nu maar afwachten wat hun zeggen :)
groetjes Detlef

Net een email van samsung gehad hier onder....

Geachteheer/ mevrouw Hoff,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw SGH-I780.
Het onderstaande kunt u doen om het probleem te verhelpen.
- Active Sync, verbinding controleren en/of eventueel opnieuw
downloaden en installeren
- Opnieuw de update downloaden en installeren
- Zorgen dat er niets anders op de COM-poorten loopt te scannen
- Zorgen dat de battery 100% is
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijkegroet,
Ricardo van Dijk
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux
www.samsung.com
E

dus alles opnieuw downloaden?? :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:10:
[...]

Hallo Peter,
Bij mij ook niet, wat ik ook doe werkt niet de upgrade naar 6.1 :'( ...Heb een email naar samsung service center gestuurd, nu maar afwachten wat hun zeggen :)
groetjes Detlef

Net een email van samsung gehad hier onder....

Geachteheer/ mevrouw Hoff,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw SGH-I780.
Het onderstaande kunt u doen om het probleem te verhelpen.
- Active Sync, verbinding controleren en/of eventueel opnieuw
downloaden en installeren
- Opnieuw de update downloaden en installeren
- Zorgen dat er niets anders op de COM-poorten loopt te scannen
- Zorgen dat de battery 100% is
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijkegroet,
Ricardo van Dijk
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux
www.samsung.com
E

dus alles opnieuw downloaden?? :?
GEnts...ik had op een gegeven moment telkens een time out en de phone ging restarten. Ik heb hem vervolgens een keer laten restarten maar NIET ingelogd met pincode. Ik hoorde wel het bleepje dat ie gesynct stond met vista (!). Vervolgens opnieuw dat tooltje gedraaid en de zooi begon te draaien.

Beetje pielen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:47:
[...]

GEnts...ik had op een gegeven moment telkens een time out en de phone ging restarten. Ik heb hem vervolgens een keer laten restarten maar NIET ingelogd met pincode. Ik hoorde wel het bleepje dat ie gesynct stond met vista (!). Vervolgens opnieuw dat tooltje gedraaid en de zooi begon te draaien.

Beetje pielen :-)
Ben er uit en heb nu 6.1 draaien op mijn i780. Hoe:.. Gewoon de simkaart eruit halen en de gsm aanzetten. De pin anuleren als hij er om vraagt. Verbinding laten maken met Active sync. en de upgrade starten. Gsm word nu opnieuw opgestart en de update begint. Succec.... duurt ca 10 tot 15 min 8) Tijdens de update staat op de scherm alleen Samsung en die stappen die de update doet, je kunt de hele update volgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
mensen hebben jullie een antwoord op het volgende:
Ik heb een vodafone abonnement. vodafone maakt gebruik van een proxy.
Ik sluit mijn telefoon tegenwoordig aan op mijn vista bak op het werk om gebruik te maken van mymobiler. (werkt erg prettig) Ik ben er alleen achter gekomen dat ik na een werkdag niet meer kan internetten op mijn telefoon. omdat blijkbaar de pc de proxy veranderd naar de proxy van mijn werk..
weten jullie hoe ik dit kan voorkomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:24:
[...]

Ben er uit en heb nu 6.1 draaien op mijn i780. Hoe:.. Gewoon de simkaart eruit halen en de gsm aanzetten. De pin anuleren als hij er om vraagt. Verbinding laten maken met Active sync. en de upgrade starten. Gsm word nu opnieuw opgestart en de update begint. Succec.... duurt ca 10 tot 15 min 8) Tijdens de update staat op de scherm alleen Samsung en die stappen die de update doet, je kunt de hele update volgen :*)
Helaas, die truuk werkt hier niet :'( Zal het morgen eens op mn werk proberen, misschien dat het daar wel lukt :9

UPDATE: Even op de PC van mn ouders geprobeerd en daar werkte het wel :)
Hij is nu geflashed, alleen de WM 6.1 look bevalt me niet helemaal. Ik probeer mijn today scherm nu weer enigzins zo te krijgen als dat ik met WM 6.0 had, maar ben bang dat dat niet lukken gaat |:(

[ Voor 17% gewijzigd door PeterEs op 11-03-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Beste Tweakerters,

Ik heb sinds kort (omdat mijn HTC Herald overleden is) de Samsung SGH-i780 aangeschaft, mooi ding, werkt super, niks mis mee! Behalve 1 ding...

Ik heb het toetsel nu 3 weken, en de eerste 2 weken gingen goed...niks aan de hand.

Afgelopen week merk ik steeds vaker dat mijn telefoon nog wel alles op de achtergrond doet (geluid harder en zachter zetten etc..) maar het scherm gaat NIET meer aan, hoevaak ik ook druk op de aan en uit knop, ik moet hem echt een softreset geven wil ik er weer gebruik van maken..eerst was het eens per dag, nu meerdere keren per dag (3~4).

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!

Ik ben nu bezig om een update te downloaden van 90MB van de samsung website, alleen gaat dit met 23KB/s, niet echt snel dus.

Hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem heeft, of dat er een eventuele workaround voor is!

Alvast bedankt,
DJVG

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJVG schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:55:
Beste Tweakerters,

Ik heb sinds kort (omdat mijn HTC Herald overleden is) de Samsung SGH-i780 aangeschaft, mooi ding, werkt super, niks mis mee! Behalve 1 ding...

Ik heb het toetsel nu 3 weken, en de eerste 2 weken gingen goed...niks aan de hand.

Afgelopen week merk ik steeds vaker dat mijn telefoon nog wel alles op de achtergrond doet (geluid harder en zachter zetten etc..) maar het scherm gaat NIET meer aan, hoevaak ik ook druk op de aan en uit knop, ik moet hem echt een softreset geven wil ik er weer gebruik van maken..eerst was het eens per dag, nu meerdere keren per dag (3~4).

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!

Ik ben nu bezig om een update te downloaden van 90MB van de samsung website, alleen gaat dit met 23KB/s, niet echt snel dus.

Hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem heeft, of dat er een eventuele workaround voor is!

Alvast bedankt,
DJVG
Hallo,

misschien is er een programma geinstalleerd (software) die niet goed is/ werkt?
Denk als je jou i780 naar 6.1 updaten doet dat het probleem dan over moet zijn! Omdat dan alles in org. toestand is. Dus eerst even upgraden naar Windows mobile 6.1, en kijken hoe de gsm het dan doet :)
Succes :*)

groetjes Detlef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Hoi Detlef,

Ik heb er eigenlijk nog helemaal niks op geinstalleerd...het gebeurde eigenlijk opeens.

Nu heb ik mijn helderheid op energie besparing gezet, en hij heeft het vandaag de hele dag gedaan zonder 'black screen of dead ( :P )' hopelijk was dit de oplossing...

Eventuele suggesties zijn welkom!

Greetz,
Daan

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nog steeds niet tevreden met 6.1 Het today scherm vind ik echt waardeloos, en verlang weer naar het scherm van versie 6.0.

De bluetooth werkt ook niet beter dan in 6.0, want daar schakelde je eenmaal in dat je mobiel niet zichtbaar was voor anderen, en in versie 6.1 moet je dat telkens weer opnieuw doen.

Mocht ik ergens versie 6.0 weer kunnen downloaden, dan zet ik die er gelijk weer op. Maar helaas, deze versie heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden. Mocht iemand weten waar deze staat, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:28:
Ook ik ben nog steeds niet tevreden met 6.1 Het today scherm vind ik echt waardeloos, en verlang weer naar het scherm van versie 6.0.

De bluetooth werkt ook niet beter dan in 6.0, want daar schakelde je eenmaal in dat je mobiel niet zichtbaar was voor anderen, en in versie 6.1 moet je dat telkens weer opnieuw doen.

Mocht ik ergens versie 6.0 weer kunnen downloaden, dan zet ik die er gelijk weer op. Maar helaas, deze versie heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden. Mocht iemand weten waar deze staat, houd ik me aanbevolen.
Dit bluetooth probleem zit niet in 6.1 anders had iedereen er last van gehad... zit bij samsung.. opnieuw flashen helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:06:
[...]

Dit bluetooth probleem zit niet in 6.1 anders had iedereen er last van gehad... zit bij samsung.. opnieuw flashen helpt...
Het probleem had ik dus niet met WM 6.0, maar is pas opgeteden na installatie van WM 6.1. Heb de telefoon diverse malen een soft en hard reset gegeven, maar zonder enig resultaat. Meen me te herinderen dat er meerdere zijn met het Bluetooth probleem na installatie van 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:28:

Bij mij werkt bluetoogh gewoon, heb het even getest, Als ik bluetoogh instel op niet zichtbaar voor andere en bluetoogh weer uit zet en aan zet is hij nog steeds niet zichtbaar voor andere. Ook als ik de telefoon uit zet en aan en dan bluetoogh aan zet is hij nog steeds niet zichtbaar voor andere... Misschien doch even op nieuw ugraden of hebben er nog meer leden last van :?
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:33:
[...]

Het probleem had ik dus niet met WM 6.0, maar is pas opgeteden na installatie van WM 6.1. Heb de telefoon diverse malen een soft en hard reset gegeven, maar zonder enig resultaat. Meen me te herinderen dat er meerdere zijn met het Bluetooth probleem na installatie van 6.1
dat klopt maar dat ligt niet zozeer aan wm6.1 maar aan de combinatie met dit toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Bij mij werkt bluetoogh gewoon, heb het even getest, Als ik bluetoogh instel op niet zichtbaar voor andere en bluetoogh weer uit zet en aan zet is hij nog steeds niet zichtbaar voor andere. Ook als ik de telefoon uit zet en aan en dan bluetoogh aan zet is hij nog steeds niet zichtbaar voor andere... Misschien doch even op nieuw ugraden of hebben er nog meer leden last van :?
groetjes
nee ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn i780 geupdate naar wm6.1

Ben wat ontgoocheld in de nieuwe today.

Weet iemand mooie handige today screens beetje zoals wm 6.0??

Alvast bedankt!!!
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste