Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:16:
Hoe krijg je tomtom7 en google maps draaiende met de interne gps, zonder gpsproxy op een I2 pda en J2 phone versie?
Google Maps werkt gewoon out of the box. Kan wel even duren voor je de eerste fix hebt, open lucht locatie helpt. GMM geeft nogal snel op als het niet snel een fix kan krijgen, een paar keer de gps optie uit en weer opnieuw aanzetten helpt.

Tomtom7 wordt nog altijd niet los verkocht, hoe en wat daar werkt met de interne gps is mij dan ook onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:16:
Hoe krijg je tomtom7 en google maps draaiende met de interne gps, zonder gpsproxy op een I2 pda en J2 phone versie?

Of kan iemand de I2 phone rom dump hier of ergens anders posten?

Thanks!
Ik heb vanmorgen toevallig google maps eens als test geïnstalleerd telefoon in mijn auto gelegd maar na 2 minuten geen fix.. heb telefoon onder mijn stoel gelegd en ben gaan lunchen.. toen ik terug kwam had google een fix.. vervolgens google maps uitgezet en terug naar hengelo gereden... hier google maps geactiveerd en binnen no time een goede fix.

nadat ik bij style vision was geweest meteen telefoon hard reset gegeven toen tomtom geinstalleerd en instellingen laten staan zoals ze stonden binnen wm6.1 in tomtom alleen interne gps gesellecteerd.. eerste keer precies hetzelfde wat trage fix (ruim 5 minuten) maar daarna super snel...

helaas kan ik geen rom dumpen voor je sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof, jij hebt dus voor zowel pda als phone versie I2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:42:
fjnijhof, jij hebt dus voor zowel pda als phone versie I2?
dat heb je helemaal goed..
om precies te zijn:voor bijde: i780pxkhi2

sorry dak zo laat reageerde.. drukdrukdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook PDA I2? Zoja, wat is het verschil tussen de J2 en de I2 PDA rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:34:
Heb je ook PDA I2? Zoja, wat is het verschil tussen de J2 en de I2 PDA rom?
J2 PDA ROM ben ik nog niet tegengekomen, maar aangezien de J2 phone ROM blijkbaar van een Russische i780 komt lijkt me de taal nog wel het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:52:
[...]

J2 PDA ROM ben ik nog niet tegengekomen, maar aangezien de J2 phone ROM blijkbaar van een Russische i780 komt lijkt me de taal nog wel het grootste verschil.
Excuses, ik bedoelde uiteraard de Phone rom en niet de PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
voor iedereen om te prutsen: http://forum.xda-develope...ead.php?t=409258&page=299
links voor de I2,4,J1 versies.. officiele samsung update.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de i780 compatibel met 8 giga kaartjes??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ja.
google had je ook geholpen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de i780PXBHK2 rom al heeft getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:51:
Iemand die de i780PXBHK2 rom al heeft getest?
Wel gedownload, testen wil niet lukken. Install gaat namelijk niet omdat ik al een WM6.1 heb draaien (die van hierboven in de thread => i780 I2 PDA NL, i780 J2 Phone, i780 J2 Eboot)

Iemand een idee hoe ik de install kan forceren? Ik wil wel graag over naar originele Samsung.

[ Voor 12% gewijzigd door camiels op 05-01-2009 10:24 . Reden: Rom namen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb de CSHK3 rom , de scandinavische rom, maar deze is niet goed, jeeft te maken met toetsenbord indeling.. lees even die thread goed door, want je moet met de hex editior een wijziging maken waardoor je niet de foutmelding krijgt dat je de verkeerde device versie hebt.

Ga even weer pielen hier..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
[b][message=31291885,noline]lees even die thread goed door, want je moet met de hex editior een wijziging maken waardoor je niet de foutmelding krijgt dat je de verkeerde device versie hebt.

Ga even weer pielen hier..
XDA ligt er al de hele dag uit...

Maar goed, volgens mij heb jij nu hetzelfde probleem, eenmaal geupgrade naar welke versie dan ook kan je niet meer terug naar een andere versie met de samsung installer. Het is een éénmalige install zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:51:
[...]

Ik ben juist van de Iphone afgestapt (gebruik ik alleen nog als 2e toestel voor privé nummer) omdat ik het niet lekker vond werken in mijn dagelijkse werksituatie.. Ik ben naar solid vision gegaan voor de upgrade naar wm 6.1 en heb hier geen seconde spijt van gehad.. alle kleine dingetjes waar ik eerst tegenaan liep o.a met tomtom waarmee je een gps proxy nodig had zijn opgelost...

Ik denk dat ik nu een toestel heb waar ik blij mee kan en mag zijn..
Welke versie van tomtom heb jij? Graag zo specifiek mogelijk, dan weet ik waar ik naar op zoek moet.
*edit, zie dat dat hierboven al vermeld staat* Nog een idee waar ik die kan vinden?

Heb sinds vandaag ook een update van Solid Vison, ben heel erg tevreden over hun service!
Is je gps (na de eerste fix uiteraard) ook snel, zowel bij googlemaps als bij tomtom?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:27:
[...]

Welke versie van tomtom heb jij? Graag zo specifiek mogelijk, dan weet ik waar ik naar op zoek moet.
*edit, zie dat dat hierboven al vermeld staat* Nog een idee waar ik die kan vinden?

Heb sinds vandaag ook een update van Solid Vison, ben heel erg tevreden over hun service!
Is je gps (na de eerste fix uiteraard) ook snel, zowel bij googlemaps als bij tomtom?
ik heb hem via ftd.. tomtom 7.910 (9185) met kaarten western europe 8.15.2024

eerste keer duurde iets langer dan nu.. nu is binnen 2/3 seconden
genoeg informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
camiels schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:04:
[...]

XDA ligt er al de hele dag uit...

Maar goed, volgens mij heb jij nu hetzelfde probleem, eenmaal geupgrade naar welke versie dan ook kan je niet meer terug naar een andere versie met de samsung installer. Het is een éénmalige install zeg maar...
Ik ben net terug gegeaan van HK3 naar HK2 in de hoop dat ik mijn toetsenbord probleem weg was, maar dit is nog steeds het geval. Verder heb ik in eerste instantie de DXI1 rom erop geflasht om gemakkelijk te kunnen upgraden naar HK3.. het is even wachten op XDA en antwoorden om het toetsenbord probleem weg te hebben.. verder zijn de fixes snel..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
knights16 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:45:
[...]

Ik ben net terug gegeaan van HK3 naar HK2 in de hoop dat ik mijn toetsenbord probleem weg was, maar dit is nog steeds het geval. Verder heb ik in eerste instantie de DXI1 rom erop geflasht om gemakkelijk te kunnen upgraden naar HK3.. het is even wachten op XDA en antwoorden om het toetsenbord probleem weg te hebben.. verder zijn de fixes snel..
DXI1 = de standaard WM6.0 rom van Samsung? Zo ja, hoe kom ik hier weer aan en heb je die teruggezet met de Mirage Update tool?

Ik heb voorlopig nog wel geduld, begrijp ik goed dat dus beiden (i780PCSHK3 en i780PXBHK2) een verkeerde toetsenbord indeling gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:42:
[...]

ik heb hem via ftd.. tomtom 7.910 (9185) met kaarten western europe 8.15.2024

eerste keer duurde iets langer dan nu.. nu is binnen 2/3 seconden
genoeg informatie?
Dank voor je vlotte reactie. Genoeg info idd. Denk je dat een harde reset (na update SV) noodzakelijk is? Heb ik namelijk niet gedaan en net al m'n instellingen weer op orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:09:
[...]

Dank voor je vlotte reactie. Genoeg info idd. Denk je dat een harde reset (na update SV) noodzakelijk is? Heb ik namelijk niet gedaan en net al m'n instellingen weer op orde...
Het eerst wat ik deed toen ik bij solid vision weg ging was hard reset omdat tomtom niet zichtbaar was in het menu na installatie en ik moest door naar bedrijf in den haag dus wel nodig.. dus of het noodzakelijk is weet ik niet..:p ik heb het wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 'Today' instellingen en dan bij Items, staat ergens als Item 'Idle Mode Text'. Weet iemand wat dit precies inhoud? Ik kan het nergens eigenlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:16:
Bij 'Today' instellingen en dan bij Items, staat ergens als Item 'Idle Mode Text'. Weet iemand wat dit precies inhoud? Ik kan het nergens eigenlijk vinden.
mijn eerst hit op google gaf het volgende:
it is a mode to keep connections alive while your device is asleep. then when you get a message or email the device will wake up. i don't know exactly how it works, but it seems like battery-drainage-deluxe to me

ik hoop dat je er wat aan hebt:):) en anders lees ik het vanzelf:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tomtom 7 inmiddels geinstalleerd. Hij is op te starten, echter alleen via de windows verkenner, verder staat hij nergens in een menu oid. Ook niet na een harde reset.

Verder geeft de tomtom als ik kies voor interne GPS het bericht "geen gps apparaat". Ben nog niet lang buiten geweest om dit te testen, maar het lijkt erop dat ik niet zomaar een fix ga hebben.
Iemand een idee voor oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:39:
Ik heb de tomtom 7 inmiddels geinstalleerd. Hij is op te starten, echter alleen via de windows verkenner, verder staat hij nergens in een menu oid. Ook niet na een harde reset.

Verder geeft de tomtom als ik kies voor interne GPS het bericht "geen gps apparaat". Ben nog niet lang buiten geweest om dit te testen, maar het lijkt erop dat ik niet zomaar een fix ga hebben.
Iemand een idee voor oplossingen?
Ik zou zeggen maak een snelkoppeling in je programma's map dan zie je hem ook in je menu terug

2e probleem durf ik helaas geen antwoord op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
camiels schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:59:
[...]

DXI1 = de standaard WM6.0 rom van Samsung? Zo ja, hoe kom ik hier weer aan en heb je die teruggezet met de Mirage Update tool?

Ik heb voorlopig nog wel geduld, begrijp ik goed dat dus beiden (i780PCSHK3 en i780PXBHK2) een verkeerde toetsenbord indeling gebruiken?
OCSHK3 zeker, de XBHK2 ook ja (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467945)
Dus voorlopig zou ik nog even wachten, inderdaad.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof, welke instellingen heb jij bij het onderdeel 'externe GPS'? Heb het vermoeden dat die van mij ook goed functioneert bij de juiste instellingen daar. Het gaat om de volgende onderdelen:

- GPS programmapoort
- bij tabblad hardware, GPS hardwarepoort (waarschijnlijk (geen) bij gebruik interne GPS)
- baudrate
- GPS automatisch beheren aangevinkt?

Ik ben benieuwd, tomtom 7 is overigens wel prettig qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wieowie heeft enig idee hoe het "shutter" geluidje van de camera kan worden uitgezet. Ik kan alleen kiezen voor 3 hoogst irritante geluidjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:02:
Wieowie heeft enig idee hoe het "shutter" geluidje van de camera kan worden uitgezet. Ik kan alleen kiezen voor 3 hoogst irritante geluidjes...
Kijk hier eens. Even in het register aanpassen en je kunt ongstoord foto's onder de dekens maken zonder dat ze wakker wordt, alleen jammer dat er geen filtser opzit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:07:
fjnijhof, welke instellingen heb jij bij het onderdeel 'externe GPS'? Heb het vermoeden dat die van mij ook goed functioneert bij de juiste instellingen daar. Het gaat om de volgende onderdelen:

- GPS programmapoort
- bij tabblad hardware, GPS hardwarepoort (waarschijnlijk (geen) bij gebruik interne GPS)
- baudrate
- GPS automatisch beheren aangevinkt?

Ik ben benieuwd, tomtom 7 is overigens wel prettig qua functionaliteit.
1e= gpd1
harwarepoort com9
baudrate 4800
automatisch beheren

ik hoop dat je hiermee geholpen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
fjnijhof schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:23:
[...]

1e= gpd1
harwarepoort com9
baudrate 4800
automatisch beheren

ik hoop dat je hiermee geholpen bent...
En wat heb je precies gekozen in tomtom? Welke GPS, welke baudrate en welke compoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
camiels schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:58:
[...]

En wat heb je precies gekozen in tomtom? Welke GPS, welke baudrate en welke compoort?
hoef je geen gegevens in te voeren bij interne gps:p

[ Voor 9% gewijzigd door FrankN-NL op 08-01-2009 16:32 . Reden: onjuiste informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
fjnijhof schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:12:
[...]

hoef je geen gegevens in te voeren bij interne gps:p
Dan moet ik wel héél veel geduld hebben voor een fix... Laat staan totdat ie de gps ziet... Maar goed, ik ga verder pielen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp. Ik heb hem inmiddels aan de praat met de volgende instellingen:

In windows:
GPS programmapoort COM4
GPS Hardwarepoort COM9
Baudrate 4800
Automatisch beheren

En dan in m'n tomtom 7:
NMEA GPS ontvanger
op COM9
baudrate 4800

Helaas lukt het niet met de interne gps ontvanger, dan blijft hij zeggen "geen GPS apparaat". Of mijn geduld daarvoor is tekort, bij de hierboven ingesteld GPS apparaat kwam er al snel te staan "op zoek naar GPS signaal"

Ook google maps werkt met deze instellingen, eerste fix duurde idd eventjes, maar volgensmij doet hij het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:34:
Bedankt voor de hulp. Ik heb hem inmiddels aan de praat met de volgende instellingen:

In windows:
GPS programmapoort COM4
GPS Hardwarepoort COM9
Baudrate 4800
Automatisch beheren

En dan in m'n tomtom 7:
NMEA GPS ontvanger
op COM9
baudrate 4800

Helaas lukt het niet met de interne gps ontvanger, dan blijft hij zeggen "geen GPS apparaat". Of mijn geduld daarvoor is tekort, bij de hierboven ingesteld GPS apparaat kwam er al snel te staan "op zoek naar GPS signaal"

Ook google maps werkt met deze instellingen, eerste fix duurde idd eventjes, maar volgensmij doet hij het nu goed.
werkt interne gps nu wel met tomtom of niet zonder gpsproxy of splitter??
ik raak even de weg kwijt in je verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Tomtom heb ik ingesteld dat ik gebruik maak van de (externe) NMEA gps ontvanger op COM9 en in Windows het bovenste lijstje settings gebruikt bij het onderdeel Externe GPS. Maak dus geen gebruik van een portsplitter en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe en wat een gpsproxy is. Ik ben ook maar een leek die soms iets van techniek begrijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Zow, wat een verhaal zeg. Aardig wat pagina's. Ben al op de helft met het doorlezen. Toch krijg ik een paar dingen niet aan de praat. Hopelijk kunnen jullie alvast een beetje helpen.

1) hotmail: ik krijg helemaal geen mails te zien als ik op verzenden/ontvangen druk. Dus het synchroniseren geeft een foutmelding. Enig idee wat ik kan doen eraan?

2) tomtom 7 navigator was alleen nog maar te vinden; maar krijg hem niet aan de praat. Nu heb ik gelezen dat je tomtom 6 wel aan de praat kan krijgen op de telefoon, maar die kan ik op dit moment niet vinden. Iemand al tomtom 7 werkend gekregen?

3) de wekker geluiden instellen? Als ik nou een mp3'tje heb, hoe kan ik die als wekker geluid instellen. Want overal waar ik hem naar toe kopieer, de geluiden optie ziet hem niet :S. Ik heb het nu geprobeerd in de windows map.

4) is er een makkelijkere en snellere manier om verbindingen te sluiten. Want krijg die data call manager niet op het opstartscherm/startmenu?

Nou hopelijk weten jullie wat antwoorden...grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
rbeijers schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:54:
1) hotmail: ik krijg helemaal geen mails te zien als ik op verzenden/ontvangen druk. Dus het synchroniseren geeft een foutmelding. Enig idee wat ik kan doen eraan?

Welke foutmelding is dit ?
2) tomtom 7 navigator was alleen nog maar te vinden; maar krijg hem niet aan de praat. Nu heb ik gelezen dat je tomtom 6 wel aan de praat kan krijgen op de telefoon, maar die kan ik op dit moment niet vinden. Iemand al tomtom 7 werkend gekregen?
hiervoor moet je google maar gebruiken en gps splitter

3) de wekker geluiden instellen? Als ik nou een mp3'tje heb, hoe kan ik die als wekker geluid instellen. Want overal waar ik hem naar toe kopieer, de geluiden optie ziet hem niet :S. Ik heb het nu geprobeerd in de windows map.
ook google weet hier het antwoord op, maar volgens mij moieten de mp3 naar my documents of my documents / ringtones

4) is er een makkelijkere en snellere manier om verbindingen te sluiten. Want krijg die data call manager niet op het opstartscherm/startmenu?
schaps advanced config tool > forum xda zoeken.. kun je van alles mee instellen

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen eens en voor altijd:
mp3 rintones, mp3 wekker signalen, of andere mp3 geluiden... copieer ze naar de map "windows\rings"
Dat is de map voor al je eigen mp of wav geluiden die je als reminders of RINGS wilt gebruiken.

Zet ze daar in, en ze staan in de lijst van geluiden die je kan kiezen.,

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me ook bij de i780 club. Gisteren stad en land afgezocht naar de 6.1 versie, maar die was nergens te krijgen. Voorlopig heb ik dus echt de oude 6.0, maar dan nieuw :+

Het feit dat het ledje niet blijft branden bij gemiste oproepen of sms'jes wanneer de telefoon in standby gaat, heb ik opgelost met notification blinker van zenyee.com. Werkt volgens de eerste tests goed, vraag me alleen of iemand er ervaring mee heeft wat het programma met je batterijduur doet?

Die batterijduur wilde ik ook verlengen door met Schap's config tools de data verbindingen settings te tweaken. Helaas krijg ik de melding dat de compact .net framework niet goed is. Zijn er nog alternatieven waarvoor ik geen additionele dingen hoef te installeren en die ervoor zorgen dat de umts verbinding niet continu openstaat?

Laatste puntje dat me opvalt is dat de Windows Live services altijd verbinding maakt via het Tmobile WAP profiel. Dat lukt vervolgens ook, maar vindt het zo stom dat er staat via WAP. Het Wap profiel gaat echter weer via het internet apn, waardoor er van WAPpen toch geen sprake is (en geen rare extra kosten, want daar gaat het me om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Thx voor jullie antwoord jongens!

Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

1) dat email verhaal is echt super vaag. Hij gaf een foutmelding "kan mappen niet synchroniseren" terwijl msn het wel deed. En toch is het hele email veld leeg. Versturen kan wel :S.

2) Tomtom 7 werkte nu opeens wel. Meerdere malen geprobeerd, en toen deed hij het niet. Nou een stuk mee gereden en huppa, opeens werkte het.

3) @ 3d animate: ik heb gedaan wat je zei maar dat werkt niet hoor. Als ik hem daar in zet, kan je hem niet aangeven als wekker. Ik heb dat spoonalarm geprobeerd, dat werkte wel, maar wil eigenlijk een snoozetijd van 5 minuten en die kon je daarmee helaas niet instellen. Andere opties?

4) ik heb dat proggie geinstalleerd. Maar ik kon niet vinden waar ik die data cell manager neer kon zetten? Heb jij toevalllig al zoiets geprobeerd dan?

Thx guys voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:41:

Die batterijduur wilde ik ook verlengen door met Schap's config tools de data verbindingen settings te tweaken. Helaas krijg ik de melding dat de compact .net framework niet goed is. Zijn er nog alternatieveen waarvoor ik geen additionele dingen hoef te installeren en die ervoor zorgen dat de umts verbinding niet continu openstaat?
Ik had dat eerst ook. Dit bestandje even downloaden, installeren via je pc en dan de telefoon opnieuw opstarten. Dan werkt hij.

http://www.microsoft.com/...91e1e%2fNETCFSetupv35.msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
rbeijers schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:09:

3) @ 3d animate: ik heb gedaan wat je zei maar dat werkt niet hoor. Als ik hem daar in zet, kan je hem niet aangeven als wekker. Ik heb dat spoonalarm geprobeerd, dat werkte wel, maar wil eigenlijk een snoozetijd van 5 minuten en die kon je daarmee helaas niet instellen. Andere opties?
Thx guys voor de moeite
probeer het eens op een andere manier:
- Je hebt een mapje my documents... (staat bij mij in de map mijn apparaat)
- in deze map zit een mapje "mijn beltonen"
- hier zet je de tonen in die je wilt hebben als wekker...
- dan ga je naar programma's en dan naar signalen
- hier kun je de tijden instellen zoals je ze wilt hebben als wekker...
- daaronder kun je nu als het goed is ook je tonen selecteren die je in "Mijn beltonen" hebt gezet..
- daaronder kun je dan weer "sluimeren" instellen op 5 minuten.. zodat hij na 5 minuten nog een keer afgaat...

zo heb ik het altijd al gedaan en werkt perfect bij mij... khoor graag van je of het werkt..

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Voor iedereen eens en voor altijd:
mp3 rintones, mp3 wekker signalen, of andere mp3 geluiden... copieer ze naar de map "windows\rings"
Dat is de map voor al je eigen mp of wav geluiden die je als reminders of RINGS wilt gebruiken.

Zet ze daar in, en ze staan in de lijst van geluiden die je kan kiezen.,

Cheers!
geld niet altijd bijvoorbeeld voor je wekker is de kans groot dat het niet werkt.. (is alleen een tip hoor verder niet)
ik zet altijd mijn mp3tjes in de map "Mijn beltonen" in my documents... puur omdat het bij mij áltijd werkt

[ Voor 8% gewijzigd door FrankN-NL op 11-01-2009 18:55 . Reden: bijvoegen info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Ok dat werkte idd. Thx!

edit: werkt toch niet helemaal naar behoren. Als mijn telefoon op stil staat, geef hij geen geluid als de wekker afgaat.

[ Voor 72% gewijzigd door rbeijers op 11-01-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
@ hierboven:
moet je even op je klok tappen, vervolgens naar tabblad meer en daar alarmsignaal laten horen..... aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
marcelbakker7 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:30:
@ hierboven:
moet je even op je klok tappen, vervolgens naar tabblad meer en daar alarmsignaal laten horen..... aanvinken
Sorry:$ ben ik vergeten te vermelden in mijn handelingen.. kwam door de drukte waarin ik het schreef mijn excuses voor het ongemak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
rbeijers schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:08:
Ok dat werkte idd. Thx!

edit: werkt toch niet helemaal naar behoren. Als mijn telefoon op stil staat, geef hij geen geluid als de wekker afgaat.
sorry dit vergeten door drukte te vermelden hoe dit op te lossen..
citeer bovenstaande: moet je even op je klok tappen, vervolgens naar tabblad meer en daar alarmsignaal laten horen..... aanvinken

[ Voor 20% gewijzigd door FrankN-NL op 12-01-2009 09:40 . Reden: incomplete info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Volgensmij heb ik de solid vision updaters gevonden:

vista:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970116&coflag=0

XP:
http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970115&coflag=0

is een i2 pda/phone/eboot, en werkt naar mijn mening beter dan de i2/j2 combinatie die eerder in deze thread is gepost. operator instellingen werken meteen goed, en de office mobile snelkoppelingen + fotodia's zijn weer werkend. ik moet er wel bij vermelden dat de vista updater bij mij niet goed functioneerde, hij kreeg de phone niet geinstalleerd. de xp werkte daarentegen wel vlekkenloost, modem driver zit hierbij ingebakken.

edit:
het betreft een nederlandse rom..

[ Voor 21% gewijzigd door marcelbakker7 op 12-01-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 20:43
marcelbakker7 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:54:

vista:

XP:

is een i2 pda/phone/eboot, en werkt naar mijn mening beter dan de i2/j2 combinatie die eerder in deze thread is gepost. operator instellingen werken meteen goed, en de office mobile snelkoppelingen + fotodia's zijn weer werkend. ik moet er wel bij vermelden dat de vista updater bij mij niet goed functioneerde, hij kreeg de phone niet geinstalleerd. de xp werkte daarentegen wel vlekkenloost, modem driver zit hierbij ingebakken.
Dit is dus de unbranded pda en phone rom?

En welke taal? Engels of Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
avdflier schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:56:
[...]

Dit is dus de unbranded pda en phone rom?

En welke taal? Engels of Nederlands?
zoals ik het bekijk engelse rom maar ga het niet proberen want heb een goede rom:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
fjnijhof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:51:
[...]

zoals ik het bekijk engelse rom maar ga het niet proberen want heb een goede rom:P
Tjah, ik dus niet. Maar ik zie dat jij ook de i2 rom hebt, dus ik ga vanavond deze i2 maar even flashen...kijken of er verbeteringen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
avdflier schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:55:
[...]

Tjah, ik dus niet. Maar ik zie dat jij ook de i2 rom hebt, dus ik ga vanavond deze i2 maar even flashen...kijken of er verbeteringen in zitten.
idd ik ben bij solid vision langs gereden.. is een eind rijden vanuit hengelo maar zeker de moeite waard.. alleen tomtom was traag na een hard reset zondag (dacht ik) maar dit bleek met de vele poi's te maken te hebben dus die opgeschoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels

vista:

XP:

Ik heb vorige week al de XP versie geïnstalleerd op de Samsung. Werkt super goed, Vista install heeft inderdaad problemen.

Door drukte is het me niet gelukt er hier eerder over te schrijven... Ik ben trouwens opgehouden met TomTom werkend te krijgen zonder gpsproxy. Uiteindelijk lukte het wel maar vond ik de GPS ontvangst behoorlijk instabiel. Ben inmiddels over naar McGuider en dat werkt direct heel goed en heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
fjnijhof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:53:
[...]

idd ik ben bij solid vision langs gereden.. is een eind rijden vanuit hengelo maar zeker de moeite waard.. alleen tomtom was traag na een hard reset zondag (dacht ik) maar dit bleek met de vele poi's te maken te hebben dus die opgeschoond...
Als dat het enige probleempuntje is teken ik daarvoor. Ik gebruik mcguider, ging eigenlijk altijd goed. We zullen het vanavond zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
avdflier schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:12:
[...]

Als dat het enige probleempuntje is teken ik daarvoor. Ik gebruik mcguider, ging eigenlijk altijd goed. We zullen het vanavond zien.
is geen probleem.. ik had zo'n poi's pack gedownload en die klakkeloos gekopieerd naar mijn west_europe map.. ja kun je er vanuit gaan dat het trager wordt.. nu alle onnodige (zoals supermarkten enzenzenz) eruit gehaald.. en het werkt als een trein..

mcquider ken ik niet.. hoe zit het met updates van de kaarten?? is hier goed aan te komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
fjnijhof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:36:
[...]

is geen probleem.. ik had zo'n poi's pack gedownload en die klakkeloos gekopieerd naar mijn west_europe map.. ja kun je er vanuit gaan dat het trager wordt.. nu alle onnodige (zoals supermarkten enzenzenz) eruit gehaald.. en het werkt als een trein..

mcquider ken ik niet.. hoe zit het met updates van de kaarten?? is hier goed aan te komen??
Kaarten die ik heb zijn van november 2008 en zijn gloedje nieuw. Rottonde die er net 4 weken in ligt bij in het dorp staat er al op evenals standaard alle flitspalen die in november vorig jaar bekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe ik gemakkelijk mijn emailsettings kan backuppen? Ik maak nu gebruik van PIM backup, maar kan voorzover ik weet niet mijn emailsetting hiermee backuppen.

Verder nog het volgende vraagstukje: als ik mijn contacten en agenda ga synchroniseren nadat ik met PIM mijn gegevens weer paraat heb op m'n mobiel (na bv hardreset), krijg ik al m'n contacten en afspraken dubbel in m'n telefoon en PC. Niet handig, hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:44:
Weet iemand ook hoe ik gemakkelijk mijn emailsettings kan backuppen? Ik maak nu gebruik van PIM backup, maar kan voorzover ik weet niet mijn emailsetting hiermee backuppen.

Verder nog het volgende vraagstukje: als ik mijn contacten en agenda ga synchroniseren nadat ik met PIM mijn gegevens weer paraat heb op m'n mobiel (na bv hardreset), krijg ik al m'n contacten en afspraken dubbel in m'n telefoon en PC. Niet handig, hoe kan ik dit voorkomen?
spb backup...

hiermee kun je meteen vraag 2 oplossen..
maak een backup van je pim etc en zet deze terug na een hard reset..
dan je telefoon syncen.. let wel op dat je je relatie ook ff uit je pc/laptop haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
camiels schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:14:
[...]

Kaarten die ik heb zijn van november 2008 en zijn gloedje nieuw. Rottonde die er net 4 weken in ligt bij in het dorp staat er al op evenals standaard alle flitspalen die in november vorig jaar bekend waren.
oke thanks voor je reactie.. ga eens kijke:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Volvo V50 met bluetooth carkit, en op zich doet de i780 het daar prima mee, alleen een irritante eigenschap van de telefoon is ineens een stuk prominenter geworden:

Als de auto communiceert met de telefoon gaat iedere keer het scherm aan! De Parrot in mijn vorige auto deed dat alleen bij het aan en uitzetten van de auto, maar deze doet het iedere 30 seconden ofzo. Dus is het scherm net uit, gaat hij weer aan.

Iemand een idee of het uit te zetten in in WM6.1 dat het scherm aan wordt gezet bij bluetooth activiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
fjnijhof schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:51:
[...]

nee het is gewoon een nederlandse rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
arnoud_h schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:13:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Volvo V50 met bluetooth carkit, en op zich doet de i780 het daar prima mee, alleen een irritante eigenschap van de telefoon is ineens een stuk prominenter geworden:

Als de auto communiceert met de telefoon gaat iedere keer het scherm aan! De Parrot in mijn vorige auto deed dat alleen bij het aan en uitzetten van de auto, maar deze doet het iedere 30 seconden ofzo. Dus is het scherm net uit, gaat hij weer aan.

Iemand een idee of het uit te zetten in in WM6.1 dat het scherm aan wordt gezet bij bluetooth activiteit?
Dat zou ik ook graag willen weten.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:44:

Voor het probleem met dubbele contacten is er ook nog een handig programmatje te vinden; DupeDeDupe (kan nu zo even geen link zoeken, maar staat ergens op Modaco).

Dit programma verwijderd alle dubbele contacten uit je contactenlijst, maar dit natuurlijk wel op eigen risico. Ik gebruik het echter altijd aangezien ik dezelfde fout ook al 20 keer gemaakt heb en het is nog nooit fout gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
arnoud_h schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:13:

Ik heb een audi bluetooth carkit en zit met precies hetzelfde probleem. Ik houd me aanbevolen voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
camiels schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:00:
[...]

Ik heb een audi bluetooth carkit en zit met precies hetzelfde probleem. Ik houd me aanbevolen voor de oplossing.
ken dit probleem niet in de auto van de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29

vista:

XP:

edit:
Ik ben een echte noob. Wat kan ik met deze exe-file? Ik heb Windows XP dus ik heb de desbetreffende XP-file gedownload. Moet ik nu mijn i780 telefoon d.m.v. ActiveSync aan de PC hangen en dan dubbelklikken op de exe-file? En wordt dan zowel de pda-rom als de phone-rom geupgrade?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
nathalia schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:46:
[...]

Ik ben een echte noob. Wat kan ik met deze exe-file? Ik heb Windows XP dus ik heb de desbetreffende XP-file gedownload. Moet ik nu mijn i780 telefoon d.m.v. ActiveSync aan de PC hangen en dan dubbelklikken op de exe-file? En wordt dan zowel de pda-rom als de phone-rom geupgrade?
je kan er op een simpelere manier dan losse bin files je samsung i780 mee updaten, de versie van de links is PXHI2 wat betekend dat het om een nederlandse, unbranded wm6.1 versie gaat. als je je samsung gewoon aan je pc koppelt met de usb kabel dan kan je de exe starten, vervolgens word er een modem driver geinstalleerd door de updater en daarna reboot je i780 en update hij de rom. ik heb wel meegemaakt dat ik 2x het programma moest uitvoeren omdat je pc verzoekt de i780 te rebooten, alleen dat moet je de eerste keer nog toestaan waardoor het niet altijd vlekkeloos verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
marcelbakker7 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:
[...]

je kan er op een simpelere manier dan losse bin files je samsung i780 mee updaten, de versie van de links is PXHI2 wat betekend dat het om een nederlandse, unbranded wm6.1 versie gaat. als je je samsung gewoon aan je pc koppelt met de usb kabel dan kan je de exe starten, vervolgens word er een modem driver geinstalleerd door de updater en daarna reboot je i780 en update hij de rom. ik heb wel meegemaakt dat ik 2x het programma moest uitvoeren omdat je pc verzoekt de i780 te rebooten, alleen dat moet je de eerste keer nog toestaan waardoor het niet altijd vlekkeloos verloopt.
Het wordt al duidelijker :) . Zelfs ik moet het dus kunnen!

Nog één vraag: kan ik met deze versie TomTom 7 gebruiken zonder dat ik Portsplitter nodig heb? Het lijkt er namelijk op dat de ene versie van de nieuwe roms wel nog steeds Portsplitter nodig heeft en de andere versie weer niet.....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
nathalia schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:19:
[...]

Het wordt al duidelijker :) . Zelfs ik moet het dus kunnen!

Nog één vraag: kan ik met deze versie TomTom 7 gebruiken zonder dat ik Portsplitter nodig heb? Het lijkt er namelijk op dat de ene versie van de nieuwe roms wel nog steeds Portsplitter nodig heeft en de andere versie weer niet.....
Zie mijn post hierboven, in principe is het me wel gelukt (niet makkelijk en met veel geduld) maar ik vind GPS performance van tomtom gewoon te slecht. Een fix krijgen duurt heel lang (soms 5min) en zelfs tijdens navigeren valt de fix weg.

Ik ben overgegaan op McGuider, dat werkt altijd, snel (fix in 2 sec) en is lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGuider werkt bij mij nu ook prima, maar alleen als A-GPS aanstaat, anders valt de verbinding heel de tijd weg.. Dat zal in het buitenland dus ook wel gebueren al ik op vakantie ga..

Ga binnenkort ook maar eens langs bij Solid Vision, ik hoor er veel goede verhalen over.. en hopelijk gaat dat hoge stroomverbuik dan omlaag..

Vraagje: kan je van messenger-contacten ook outlook-contacten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:38:
McGuider werkt bij mij nu ook prima, maar alleen als A-GPS aanstaat, anders valt de verbinding heel de tijd weg.. Dat zal in het buitenland dus ook wel gebueren al ik op vakantie ga..

Ga binnenkort ook maar eens langs bij Solid Vision, ik hoor er veel goede verhalen over.. en hopelijk gaat dat hoge stroomverbuik dan omlaag..

Vraagje: kan je van messenger-contacten ook outlook-contacten maken?
Waarom zou ik nu nog naar Solid Vision gaan als ik hierboven gewoon de exe-file kan vinden? Solid Vision gebruikt toch dezelfde exe-file?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
nathalia schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:01:
[...]

Waarom zou ik nu nog naar Solid Vision gaan als ik hierboven gewoon de exe-file kan vinden? Solid Vision gebruikt toch dezelfde exe-file?
lijkt mij dus inderdaad van wel gezien de updater op servers van samsung staat, en het ook een i2 in het nederlands is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
marcelbakker7 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:19:
[...]

lijkt mij dus inderdaad van wel gezien de updater op servers van samsung staat, en het ook een i2 in het nederlands is...
Dan had ik het goed begrepen. Ik werd eigenlijk door Zsteven1 op het verkeerde been gezet doordat hij schreef binnenkort naar Solid Vision te rijden. Lijkt me raar als je het heel simpel gewoon thuis kan doen!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens gaan experimenteren met nieuwe roms. Ik draai nu
PDA: i780PMSHL1 (WWE)
PHONE/EBOOT: i780PCSHK3

werkt echt perfect, zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Iemand had al eerder gezegd dat het batterij probleem op te lossen is door UMTS uit te zetten. Ik had toen in mijn settings HSDPA uitgezet, maar dat maakte weinig verschil. Eindelijk ben ik er achter hoe het moet en sinds die tijd zit mijn batterij aan het einde van de dag nog rustig op 80-90%, zelfs na meerdere uren bellen.

Start -> Settings -> Phone -> Laatste sheet: More -> Band Selection -> Zet deze op: 'GSM 900/1800'
Je moet alle dataverbindingen verbreken voor je dit doet (wat nog best lastig is als je Push E-mail aan hebt staan). Het internetten gaat wat langzamer (GPRS), maar bij synchronisatie maakt dat niet zo veel uit en zo heel veel internet ik mobiel nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:53:
[...]

Dan had ik het goed begrepen. Ik werd eigenlijk door Zsteven1 op het verkeerde been gezet doordat hij schreef binnenkort naar Solid Vision te rijden. Lijkt me raar als je het heel simpel gewoon thuis kan doen!
Ik heb zelf nog nooit mn phone opnieuw geboot ofzo.. en zou niet weten hoe het moet. Bij hen ben ik er in ieder geval zeker van dat het me lukt.. Tenzij het wel heel makkelijk moet zijn om het zelf te doen.. Maar omdat er zoveel aanbod is, zou ik niet meer weten welke nou het beste (en makkelijkste ;) )is..

EDIT:
Band Selection veranderen ga ik niet doen, aangezien ik naast mail ophalen ook gewoon snel wil kunnen internetten...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:52:
Ik ben eens gaan experimenteren met nieuwe roms. Ik draai nu
PDA: i780PMSHL1 (WWE)
PHONE/EBOOT: i780PCSHK3

werkt echt perfect, zeker een aanrader.
wat voor taal is die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:
[...]

Ik heb zelf nog nooit mn phone opnieuw geboot ofzo.. en zou niet weten hoe het moet. Bij hen ben ik er in ieder geval zeker van dat het me lukt.. Tenzij het wel heel makkelijk moet zijn om het zelf te doen.. Maar omdat er zoveel aanbod is, zou ik niet meer weten welke nou het beste (en makkelijkste ;) )is..
Welke je moet hebben, lijkt me niet zo lastig. Doe deze maar:

vista:

XP:

edit:
En hoe je dit moet doen, lijkt me ook niet heel moeilijk. Het is mij als echt noob ook gelukt met deze uitleg:
marcelbakker7 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:58:
[...]

Je kan er op een simpelere manier dan losse bin files je samsung i780 mee updaten, de versie van de links is PXHI2 wat betekend dat het om een nederlandse, unbranded wm6.1 versie gaat.

Als je je Samsung gewoon aan je pc koppelt met de usb kabel dan kan je de exe starten, vervolgens word er een modem driver geinstalleerd door de updater en daarna reboot de i780 en update hij de rom. ik heb wel meegemaakt dat ik 2x het programma moest uitvoeren omdat je pc verzoekt de i780 te rebooten, alleen dat moet je de eerste keer nog toestaan waardoor het niet altijd vlekkeloos verloopt.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Die is in het engels verkrijgbaar. Links op XDA. ROM werkt bij mij redelijk. Ik krijg alleen sms'en van de voicemail niet in het scherm. Ze zijn er wel (teller op homescreen en onderaan de sms app, maar ik zie ze niet :s).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:47:
[...]

Welke je moet hebben, lijkt me niet zo lastig. Doe deze maar:

[...]

En hoe je dit moet doen, lijkt me ook niet heel moeilijk. Het is mij als echt noob ook gelukt met deze uitleg:

[...]
Mss moet ik het gewoon maar proberen dan..
Moet van te voren zeker wel een backup maken ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de KHI2 rom en het updaten ging makkelijk. Wel kreeg ik een aantal foutmeldingen tijdens het gebruik na de update, maar die heb ik kunnen herleiden tot het Samsung Today scherm. Als ik die uitzet krijg ik geen foutberichten meer.

Verder luister ik graag radio via de media player en ik heb het idee dat het geluid er niet harder op is geworden sinds 6.0 (had gehoopt op een hoger volume met 6.1). Ligt dat aan de meegeleverde koptelefoon of is het volume vanuit de software/telefoon zo zacht. Met veel omgevingsgeluid (bus/ straat) is alles op max gewoon te zacht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:31:
Ik draai nu de KHI2 rom en het updaten ging makkelijk. Wel kreeg ik een aantal foutmeldingen tijdens het gebruik na de update, maar die heb ik kunnen herleiden tot het Samsung Today scherm. Als ik die uitzet krijg ik geen foutberichten meer.

Verder luister ik graag radio via de media player en ik heb het idee dat het geluid er niet harder op is geworden sinds 6.0 (had gehoopt op een hoger volume met 6.1). Ligt dat aan de meegeleverde koptelefoon of is het volume vanuit de software/telefoon zo zacht. Met veel omgevingsgeluid (bus/ straat) is alles op max gewoon te zacht vind ik.
Er is een Loud Volume mod van EFN beschikbaar (EFN Support Cabs) op XDA-dev.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
De link naar de NL-rom (i2 pda/phone/eboot met XP-computer): http://fus.samsungmobile....780PXKHI2_Upgrader_XP.EXE

De link naar de NL-rom (i2 pda/phone/eboot met Vista-computer): http://fus.samsungmobile....PXKHI2_Upgrader_VISTA.exe

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
nathalia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:13:
De link naar de NL-rom (i2 pda/phone/eboot met XP-computer): http://fus.samsungmobile....780PXKHI2_Upgrader_XP.EXE

De link naar de NL-rom (i2 pda/phone/eboot met Vista-computer): http://fus.samsungmobile....PXKHI2_Upgrader_VISTA.exe
die had ik dus ook al gepost schat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
marcelbakker7 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:39:
[...]

die had ik dus ook al gepost schat
Ik ben jouw schat niet dus noem me ook niet zo. Als je geen vrouw hebt die je zo kunt noemen, ga je maar naar de wallen.

Jij hebt toch echt andere links gepost:

Mijn link: http://fus.samsungmobile....780PXKHI2_Upgrader_XP.EXE
Jouw link: http://uk.samsungmobile.c...isitgbn=10970115&coflag=0

Bij jouw link kan men het idee krijgen dat het hier om een engelse rom gaat aangezien jouw link begint met UK. Bij mijn link zie je duidelijk .../i780/nl/... staan, zodat je weet dat het hier om een nederlandse versie gaat.

Een aantal posten terug is er namelijk nog steeds iemand die vraagt welke taal jouw geposte rom heeft. Ach, wat maakt het uit. Jouw link redirect uiteindelijk naar mijn link, dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar het gaat er toch om dat we allebei het doel hebben de mede-lezers bewust te maken van het feit dat Samsung nu eindelijk een Nederlandse rom-versie beschikbaar gesteld heeft? Dan is het toch niet erg als het tweemaal genoemd wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door nathalia op 14-01-2009 15:45 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
nathalia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Ik ben jouw schat niet dus noem me ook niet zo. Als je geen vrouw hebt die je zo kunt noemen, ga je maar naar de wallen.

Jij hebt een andere link gepost aangezien jouw link begint met http://uk.samsung........ en de mijne met http://fus.samsungmobile......

Bij jouw link kan men het idee krijgen dat het hier om een engelse rom gaat. Bij mijn link zie je duidelijk .../i780/nl/... staan, zodat je weet dat het hier om een nederlandse versie gaat.

Een aantal posten terug is er namelijk nog steeds iemand die vraagt welke taal jouw geposte rom heeft. Ach, wat maakt het uit. Jouw link redirect uiteindelijk naar mijn link, dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar het gaat er toch om dat we allebei het doel hebben de mede-lezers bewust te maken van het feit dat Samsung nu eindelijk een Nederlandse rom-versie beschikbaar gesteld heeft? Dan is het toch niet erg als het tweemaal genoemd wordt?
sorry pop, bedoelde het niet verkeerd hoor ik probeerde je er alleen op te wijzen dat het al eerder was gepost :$

on:
klopt het trouwens dat als je in de 6.0 versie muziek aan het luisteren was via een ad2p headset (bluetooth) en je het toestel uitzette de muziek dan ook uitging? in de 6.1 versie valt mij namelijk op dat de muziek dan gewoon doorspeelt(wat natuurlijk positief is)

[ Voor 10% gewijzigd door marcelbakker7 op 14-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Zijn er hier ook mensen die de i780 gebruiken in combinatie met een T-Mobile Web'n'Walk standard? Dit zou een snelheid moeten hebben van 384 kb/sec dus volgens mij zou je een H in je scherm moeten kunnen krijgen. Bij mij zie ik alleen maar 3G of zelfs alleen maar de G.

Een collega die de i780 in combinatie met een Vodafone Internet blox gebruikt, krijgt wel vaak een H in zijn scherm......

Ligt het aan de instellingen van de i780 of ligt het aan de provider of ligt het ergens ander aan?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
nathalia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:53:
Zijn er hier ook mensen die de i780 gebruiken in combinatie met een T-Mobile Web'n'Walk standard? Dit zou een snelheid moeten hebben van 384 kb/sec dus volgens mij zou je een H in je scherm moeten kunnen krijgen. Bij mij zie ik alleen maar 3G of zelfs alleen maar de G.

Een collega die de i780 in combinatie met een Vodafone Internet blox gebruikt, krijgt wel vaak een H in zijn scherm......

Ligt het aan de instellingen van de i780 of ligt het aan de provider of ligt het ergens ander aan?
Ik heb ook een i780 met een vodafone blox, maar ik krijg ook geen H te zien kan ik je vertellen Bij mij is het een 3G logo met een klein plusje rechtsbovenin dus misschien dat dat het bij jouw ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
marcelbakker7 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb ook een i780 met een vodafone blox, maar ik krijg ook geen H te zien kan ik je vertellen Bij mij is het een 3G logo met een klein plusje rechtsbovenin dus misschien dat dat het bij jouw ook is?
Bij Vodafone én bij KPN krijg je inderdaad 3G+ te zien in je Windows Mobile scherm. Ik draai echter ook SPB Mobile Shell en daar krijg je dan een H te zien.

Het ligt hem naar mijn idee gewoon aan de snelheid van T-Mobile dat ik respectievelijk geen 3G+ en H te zien krijg.

Bij welke snelheid zou je 3G+ of H in je scherm moeten krijgen?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:16:
[...]

Mss moet ik het gewoon maar proberen dan..
Moet van te voren zeker wel een backup maken ? :+
Is een backup maken nou noodzakelijk als ik WM6.1 erop wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:53:

Sowieso met je HSDPA wel ingeschakeld staan onder instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:33:
[...]

Sowieso moet je HSDPA wel ingeschakeld staan onder instellingen...
Yep, net voor de zekerheid even gekeken en die staat gewoon ingesteld. Daarnet nog even met www.mobielesnelheidsmeter.nl gekeken wat de snelheid van de verbinding was. Deze kwam bij het downloaden van 1024 kb uit op 335.50 kbps

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Is een backup maken nou noodzakelijk als ik WM6.1 erop wil zetten?
niks is noodzakelijk, ik heb het niet gedaan en mijn toestel heeft het meerdere keren met meerdere versies overleefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las dat de update bij Marcel met Vista niet vlekkeloos ging. Hoe is de ervaring bij andere? Werkt de update alleen met XP?
let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:19:
ik las dat de update bij Marcel met Vista niet vlekkeloos ging. Hoe is de ervaring bij andere? Werkt de update alleen met XP?
let me know
blijkbaar ben ik niet de enige, want een pagina terug staat deze user met ook problemen... wat er bij mij iig mis ging, is dat het phone gedeelte niet kon worden geupload, dit kan eraan liggen dat de vista installer niet de modemdrivers aan boord heeft, maar zelfs toen ik deze zelf handmatig heb geinstalleerd op mijn vista pc ging het uploaden van het phone gedeelte nog niet
camiels schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Ik heb vorige week al de XP versie geïnstalleerd op de Samsung. Werkt super goed, Vista install heeft inderdaad problemen.

Door drukte is het me niet gelukt er hier eerder over te schrijven... Ik ben trouwens opgehouden met TomTom werkend te krijgen zonder gpsproxy. Uiteindelijk lukte het wel maar vond ik de GPS ontvangst behoorlijk instabiel. Ben inmiddels over naar McGuider en dat werkt direct heel goed en heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordat ik het antwoord over de vista update problemen zou ontvangen had ik spb backup p en nog wat spb dingen geinstalleerd. nu het duidelijk is dat de update niet goed gaat werken met vista heb ik de spb elementen er weer afgegooid. probleem is nu dat mijn i780 niet meer synchroniseert. Ik krijg de volgende melding: Er is een wijziging op de server doorgevoerd waardoor u alle items op uw apparaat opnieuw moet synchroniseren. Voer een handmatige synchronisatie uit.
hoe voer ik die uit want de i780 wordt op voorhand niet herkend.

Vast bedankt.

Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelbakker7 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:40:
[...]

blijkbaar ben ik niet de enige, want een pagina terug staat deze user met ook problemen... wat er bij mij iig mis ging, is dat het phone gedeelte niet kon worden geupload, dit kan eraan liggen dat de vista installer niet de modemdrivers aan boord heeft, maar zelfs toen ik deze zelf handmatig heb geinstalleerd op mijn vista pc ging het uploaden van het phone gedeelte nog niet

[...]
Thanks! laat het maar even voor wat het is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 6.1 rom geinstalleerd met Vista-64.
Ik had ook in eerste instantie het probleem dat het telefoon gedeelte niet wilde updaten, maar dat had te maken met een missende Samsung modem driver, die in de XP updater variant blijkbaar wel als eerste wordt geinstalleerd, maar bij de Vista updater niet. Vista heeft het juiste bestand voor me gezocht op internet (ook voor het eerst), waarna ik de update nog eens gedaan heb en die 2e poging liep in een ruk door en met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:38:
Ik heb de 6.1 rom geinstalleerd met Vista-64.
Ik had ook in eerste instantie het probleem dat het telefoon gedeelte niet wilde updaten, maar dat had te maken met een missende Samsung modem driver, die in de XP updater variant blijkbaar wel als eerste wordt geinstalleerd, maar bij de Vista updater niet. Vista heeft het juiste bestand voor me gezocht op internet (ook voor het eerst), waarna ik de update nog eens gedaan heb en die 2e poging liep in een ruk door en met succes.
Kaysar heb je een link naar het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Ik weet niet hoe het met jullie zat maar ik werd gek van het weinig volume dat de speaker en mijn headset gaven en dat lag toch echt niet aan de headset dus ben ik eens gaan zoeken.. ik kon het niet zo snel terug vinden op dit forum dus ben even gaan zoeken op google en kwam het volgende tegen:

Volume tweaks

Key in *#0002*28346# code for changing volume.

* TX - controls how loud people will hear YOU
* RX - how loud YOU can hear people
* -XX dB and +XX dB - logarithmic scale: negative values decrease volume, positive values amplify volume (for example, 0 dB is the 'original' sound without any processing (decrease/amplification)

Works with all aspects of volume on the i780, including the ring tone volume, speaker-phone volume, media player. Plus, the values are retained after soft-reset

Ik krijg veel info van jullie dus waarom zou ik dit niet delen..
bron: http://hilaryhoe-i780.blogspot.com/
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste