Ik heb inderdaad ook mijn Eboot en Phone geflash, Phone gedeelte is om je hardware aan te spreken Eboot heb je nodig anders start de tel niet op. Na het flashen van alle drie onder delen start mijn telefoon normaal op en bij de scherm om uit te lijnen reboot tel 1 keer opnieuw op. verder heb ik geen problemen gehad. Live messen werkt gewoon onder wifi en umts, tomtom hele snelle fix zonder extra programma om de gps aan te sturen. is een stuk sneller en batterij gaat langer mee.
Ga het vanavond proberen 
Maar hij werkt dus alleen als je de eboot ook mee flashed ?
Want zoals flappah zegt heb ik geen zin om mijn foon te bricken ...
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Zou je kunnen uitleggen wat de precieze volgorde is? En kan eboot/phone nog worden gedaan als je al PDA hebt geflashed? Of moeten dan opnieuw alle drie tegelijk?ZyMet schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:01:
Ik heb inderdaad ook mijn Eboot en Phone geflash, Phone gedeelte is om je hardware aan te spreken Eboot heb je nodig anders start de tel niet op. Na het flashen van alle drie onder delen start mijn telefoon normaal op en bij de scherm om uit te lijnen reboot tel 1 keer opnieuw op. verder heb ik geen problemen gehad. Live messen werkt gewoon onder wifi en umts, tomtom hele snelle fix zonder extra programma om de gps aan te sturen. is een stuk sneller en batterij gaat langer mee.
Moet ik in de mirage tool alle drie de files laden en dan in 1x flashen via de gebruikelijk "detect" modes op de samsung? Dus opstarten met enter/wit zwarte toets combi?
[ Voor 5% gewijzigd door camiels op 09-12-2008 12:54 . Reden: Vraag niet volledig ]
Telefoon uitzetten, batterij eruit, Tel aanzetten met Fn en enter, Mirage opstarten en selecteer alledrie de bestanden en knopje detect plug tel aan de pc.
Inprincipe kan je alleen de phone en eboot flashen als je pda al heb gedaan. maar uit ervaring levert het soms problemen op. je kan alles samen of 1 voor 1 flashen als je daarna maar een soft reset doe.
Inprincipe kan je alleen de phone en eboot flashen als je pda al heb gedaan. maar uit ervaring levert het soms problemen op. je kan alles samen of 1 voor 1 flashen als je daarna maar een soft reset doe.
Ik heb wel is eerder alleen de phone en pda geflash maar volgens mij als je phone verschillende eboot en phone heb start ie niet door, dus combi van zelfde eboot en phone met een andere pda werkt wel goed en eboot met verschillende phone en pda werkt volgens mij niet.dapluiz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:16:
Ga het vanavond proberen
Ik kan wel melden dat alleen je eboot flashen niet werkt, hierdoor bleef me Samsung hangen en moest ik mijn eboot + pda opnieuws flashen om dit op te lossen.. ik denk dat dit te verklaren is doordat ik niet J2 phone heb geflashed, aangezien ik dit met vista niet voor elkaar krijg ;dVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:36:
[...]
Als ik je goed begrijp heb je de eboot ook geinstalleerd? Ik lees op XDA dat die nog wat onstabiel is? Hoe is dat bij jou?
Verwijderd
Aha! Da's inderdaad interessant. Dat bevestigt het beeld van XDA ook wel. Blijkbaar is het flashen met XP toch wel min of meer een randvoorwaarde. Ik lees ook her en der dat de Samsung USB drivers wel eens handig kan zijn. Ik weet dat Dapluiz m vanavond ook gaat flashen met de J2 eboot/phone en I2 pda. Ben wel benieuwd wat zijn ervaringen zijn.knights16 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:25:
[...]
Ik kan wel melden dat alleen je eboot flashen niet werkt, hierdoor bleef me Samsung hangen en moest ik mijn eboot + pda opnieuws flashen om dit op te lossen.. ik denk dat dit te verklaren is doordat ik niet J2 phone heb geflashed, aangezien ik dit met vista niet voor elkaar krijg ;d
Nou, de sprong in het diepe gewaagd en blijk alles geflashed van Zymet, dus eboot, Phone en PDA en werkte perfect! 
Merkte wel dat na het installeren van de PDA of Phone ROM dat hij tijdelijk even de verbinding verliest ofzo, waarna XP weer even de drivers ging zoeken en installeren en het flashen verder ging.
Misschien is dat hetgene wat bij Vista fout gaat ?
Maar hier (op internet na) een tevreden gebruiker
Hier stond ook gelijk threaded sms standaard aan.
Alleen zoals gezegt werkt internet nog niet, nu zelfs ook via internet explorer niet, dus ik moet nog even met de settings pielen. (KPN Hi)
Merkte wel dat na het installeren van de PDA of Phone ROM dat hij tijdelijk even de verbinding verliest ofzo, waarna XP weer even de drivers ging zoeken en installeren en het flashen verder ging.
Misschien is dat hetgene wat bij Vista fout gaat ?
Maar hier (op internet na) een tevreden gebruiker
Alleen zoals gezegt werkt internet nog niet, nu zelfs ook via internet explorer niet, dus ik moet nog even met de settings pielen. (KPN Hi)
net geflasht: eboot en pda probleemloos. phone zoekt echter 'Attempting to open COM 0...' en dan Failed. Driver is niet (goed) geïnstalleerd. Enig idee waar ik die vandaan kan halen? Via XDA loop ik dood.
Ik heb voor zover ik weet niet extra drivers geinstalleerd, de eerste keer dat ik mijn i780 in flash modus opstartte begon xp zelf drivers te installeren, net als tijdens deze flash van vanavond. Hij begon even te zoeken en toen ging die weer verder met flashen ..
Nog ff een tip om live messenger goed aan de gang te krijgen met wifi is om in settings de provide op kpn te zetten en dan weer op vodafone (in mijn geval), daarna doet in mijn geval live messenger ook via wifi. als ik dit niet doe dan krijg ik ook geen connection met live messenger via wifi. dit doe je gewoon ff zodat de phone de settings juist krijg van desbetreffende provider denk ik
[ Voor 14% gewijzigd door ZyMet op 09-12-2008 22:49 ]
Heel erg irritant... Ik kan verbindingen aanmaken wat ik wil, hij schijnt ze wel ergens te onthouden (ik kan de naam maar 1 keer gebruiken) maar als ik dan later opnieuw in het netwerk kijk is het verbindingen lijstje leeg ....
De ROM e.d. werkt wel, maar internet voor geen meter ....
Edit : Das knap, harde reset gedaan, maar hij weet nog wel dat ik een bepaalde naam al hebt gebruikt voor een verbinding .....
De ROM e.d. werkt wel, maar internet voor geen meter ....
Edit : Das knap, harde reset gedaan, maar hij weet nog wel dat ik een bepaalde naam al hebt gebruikt voor een verbinding .....
[ Voor 18% gewijzigd door dapluiz op 09-12-2008 23:01 ]
Ik heb de ROM van Zymet geflashed, alles lijkt het prima te doen maar internet krijg ik nog niet aan de praat. Ik heb de instructies van Vodafone gevolgd to the best of my abilites, oftewel 3x gechecked en alles staat er gewoon in.
Het 3G icoontje komt boven in beeld, echter als ik in IE of Opera naar een internetadres wil gaan krijg ik de volgende melding: "Ongeldig adres. Controleer het adres en probeer het later opnieuw."
Weet iemand nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?
EDIT1: 1:17 Mijn instellingen waar ik geen verbinding mee krijg (zie EDIT 2)
EDIT 2: 3:02 Gaaap... jullie begrijpen dat ik niet kon slapen alvorens ik dit varkentje gewassen had. Na een keer of twintig dezelfde instellingen met het zelfde (gebrek aan) resultaat intikken vond ik in instellingen > systeem een knopje operator instellingen. Geswitched naar "vodafone Ned" en toen deed ie het wel. Zucht, maar misschien dat iemand er wat aan heeft.
Het 3G icoontje komt boven in beeld, echter als ik in IE of Opera naar een internetadres wil gaan krijg ik de volgende melding: "Ongeldig adres. Controleer het adres en probeer het later opnieuw."
Weet iemand nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?
EDIT1: 1:17 Mijn instellingen waar ik geen verbinding mee krijg (zie EDIT 2)
EDIT 2: 3:02 Gaaap... jullie begrijpen dat ik niet kon slapen alvorens ik dit varkentje gewassen had. Na een keer of twintig dezelfde instellingen met het zelfde (gebrek aan) resultaat intikken vond ik in instellingen > systeem een knopje operator instellingen. Geswitched naar "vodafone Ned" en toen deed ie het wel. Zucht, maar misschien dat iemand er wat aan heeft.
[ Voor 116% gewijzigd door clem op 10-12-2008 03:04 ]
Operator instellingen staan bij mij op KPN 
Edit : Maar dat was blijkbaar het probleem
Veranderd naar Telfort en nu heb ik iig internet op internet explorer, thanks! 
Verbinding lijkt alleen niet echt UMTS te zijn .. Er staat wel 3G boven in maar bij dataverkeer komt er niet nog eens in het klein " 3G+" bij te staan wat ik gewend ben ..
Edit : Maar dat was blijkbaar het probleem
Verbinding lijkt alleen niet echt UMTS te zijn .. Er staat wel 3G boven in maar bij dataverkeer komt er niet nog eens in het klein " 3G+" bij te staan wat ik gewend ben ..
[ Voor 91% gewijzigd door dapluiz op 10-12-2008 08:12 ]
Na een nachtje wachten deden WiFi en GPRS het. Automatische instellingen van KPN waren automatisch doorgezet. Duurt blijkbaar ff.
Hmm,maar daar ehb ik misschien al teveel voor zitten kloten
Maar misschien dat k dat vanavond nog eens probeer, zet ik de instellingen weer op KPN en dan wacht ik een nachtje
Edit : Teruggezet op KPN NED in operator settings, heb alleen maar GPRS nu lijkt het
Maar misschien dat k dat vanavond nog eens probeer, zet ik de instellingen weer op KPN en dan wacht ik een nachtje
Edit : Teruggezet op KPN NED in operator settings, heb alleen maar GPRS nu lijkt het

[ Voor 20% gewijzigd door dapluiz op 10-12-2008 08:52 ]
Ik probeer op een xp machine de boel te updaten, PDA en eBoot gaan constant goed maar phone wil niet lukken.
Er wordt gezocht naar Samsung USB drivers. Deze kunnen niet gevonden worden waardoor de tel als onbekende hardware gekoppeld is. Mirage 1.8 kan vervolgens geen com poort aanmaken om de phone software te uploaden. Zijn er meer mensen met dit probleem? Kent iemand de oplossing?
Er wordt gezocht naar Samsung USB drivers. Deze kunnen niet gevonden worden waardoor de tel als onbekende hardware gekoppeld is. Mirage 1.8 kan vervolgens geen com poort aanmaken om de phone software te uploaden. Zijn er meer mensen met dit probleem? Kent iemand de oplossing?
Verwijderd
Klopt. Op XDA heb ik dit ook voorbij zien komen. In sommige gevallen moet je die Samsung USB drivers geinstalleerd hebben staan. Ik zal eens even zoeken. Ik heb ergens een link zien staan maar die wees naar een niet meer bestaande rapidshare link. Ik zal eens zoeken of ik nog een andere vind!camiels schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:14:
Ik probeer op een xp machine de boel te updaten, PDA en eBoot gaan constant goed maar phone wil niet lukken.
Verwijderd
Volgens mij is dit het. Ik zal het nog even op XDA checken maar het lijkt wel dezelfde (zo op het eerste gezicht). http://rapidshare.com/fil...r_MCCI_4.34_WHQL_v3.4.exe
Ik neem aan dat dit voor elk willekeurig Samsung Service Center (zoals genoemd op de site van Samsung) opgaat?fjnijhof schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:04:
[...]
wat doen jullie toch moeilijk:P ga gewoon ff naar rijswijk heen:) kost je niets en de service is perfect..
Verwijderd
Hebbus. Het duurde even voordat ik het topic weer terugvond maar de link naar Rapidshare klopt. Hier is de link naar XDA: http://forum.xda-develope...e/index.php/t-409258.html.
Zoek naar "http://rapidshare.com/files/131736002/20080305035413859_Samsung_USB_Driver_MCCI_4.34_WHQ L_v3.4.exe" en dan vind je m wel. Het is de post van EFN met daarin wat je moet doen.
Zoek naar "http://rapidshare.com/files/131736002/20080305035413859_Samsung_USB_Driver_MCCI_4.34_WHQ L_v3.4.exe" en dan vind je m wel. Het is de post van EFN met daarin wat je moet doen.
Thanks!,Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:29:
Hebbus. Het duurde even voordat ik het topic weer terugvond maar de link naar Rapidshare klopt. Hier is de link naar XDA: http://forum.xda-develope...e/index.php/t-409258.html.
Drivers heb ik gedownload, nu ff kijken wat de procedure precies is.
durf ik geen antwoord op te geven maar denk het wel..beunky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:16:
[...]
Ik neem aan dat dit voor elk willekeurig Samsung Service Center (zoals genoemd op de site van Samsung) opgaat?
ik heb alleen contact gehad met solid vision
dit omdat deze eerder in dit forum (in verband met pennetjes) genoemd was..
Werkt als een trein, heb met die drivers net de phone, pda en eboot erop gezet en draait allemaal prima (via XP). voor provider instellingen inderdaad eerst even op kpn zetten, en dan weer terug naar vodafone (in mijn geval)Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:29:
Dus setup voor drivers draaien en daarna gaan met die banaan?marcelbakker7 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:34:
[...]
Werkt als een trein, heb met die drivers net de phone, pda en eboot erop gezet en draait allemaal prima (via XP). voor provider instellingen inderdaad eerst even op kpn zetten, en dan weer terug naar vodafone (in mijn geval)
Nieuwe GoogleMaps MET Streetview : )
http://www.google.com/gmm/GoogleMaps.CAB
NL heeft nog geen streetview, tenminste in Amsterdam had ik geen geluk.. New York wel
http://www.google.com/gmm/GoogleMaps.CAB
NL heeft nog geen streetview, tenminste in Amsterdam had ik geen geluk.. New York wel
Solid Vision heeft de nieuwste versie, ik weet uit ervaring dat de overige Samsung Centers (vaak inpandig bij the Phone House) erg dramatisch oude roms krijgen, bel even die andere centers.. laat dan ook even weten of ze een recente versie hebben.fjnijhof schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:32:
[...]
durf ik geen antwoord op te geven maar denk het wel..
ik heb alleen contact gehad met solid vision
dit omdat deze eerder in dit forum (in verband met pennetjes) genoemd was..
inderdaad, ik heb die drivers geinstalleerd, en vervolgens met mirage de i2/j2 rom die in dit topic staat gebruikt om te updaten, phone eboot en pda tegelijkertijd gaf geen problemen bij mij. wel deed hij na de update automatisch een softreset bij het screen allign scherm, maar daarna liep het allemaal goed.camiels schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:25:
[...]
Dus setup voor drivers draaien en daarna gaan met die banaan?
Drivers hebben gewerkt. Install ging vervolgens vlekkeloos. Me happy now.

Dank voor alle hulp!

Dank voor alle hulp!
[ Voor 28% gewijzigd door camiels op 11-12-2008 14:25 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Heb gisteravond een aantal uren zitten spelen met de update software, uiteindelijk vond ie toch de i780 en heb ik 'm succesvol kunnen flashen! Dus: iedereen dank voor jullie input!!
Alleen krijg ik bij het opstarten van de Fotodia's de volgende foutmelding:
"Cannot find resource data"
Hebben anderen dat ook? Weet iemand een oplossing?
Ik heb zo gauw helaas niet alles kunnen doornemen, maar ben opzich wel blij dat dit topic nog active is...
Ik mag 'n nieuwe telefoon uitzoeken naar aanleiding van 'n verzekeringskwestie en nou kwam deze ook onder 't oog, aangezien hij me niks meer zal kosten.. Hoe zijn de overall gebruikerservaringen van dit toestel?
Snel? Leuk en handig toetsenbordje? Het is natuurlijk een alles-in-1-device dus vind 'm toch wel aantrekkelijk...
Ben 'n tijd uit de WM-PDA's geweest en dit zou m'n comeback weer zijn...
EDIT: Ik zou wel op een (liefst) officiele UK-ROM willen draaien, weet niet of de BC die aanbiedt..
Ik mag 'n nieuwe telefoon uitzoeken naar aanleiding van 'n verzekeringskwestie en nou kwam deze ook onder 't oog, aangezien hij me niks meer zal kosten.. Hoe zijn de overall gebruikerservaringen van dit toestel?
Snel? Leuk en handig toetsenbordje? Het is natuurlijk een alles-in-1-device dus vind 'm toch wel aantrekkelijk...
Ben 'n tijd uit de WM-PDA's geweest en dit zou m'n comeback weer zijn...
EDIT: Ik zou wel op een (liefst) officiele UK-ROM willen draaien, weet niet of de BC die aanbiedt..
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 11-12-2008 16:35 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik las dat Zymet TomTom kon draaien op de i2/j2 rom die ik er nu ook op heb staan, zonder tussenkomst van een of andere Portsplitter. Betekent dit dat ik Googlemaps nu ook eindelijk een keer kan gebruiken zonder hulp-applicatie? En weet iemand hoe ik dit in moet stellen want mij is het nog niet gelukt namelijk;-)
Aan de poster boven mij: ik kwam van een normaal telefoontje, overgestapt op de i780. Voordeel: overal email=leuk, werkmail=erg handig, bellen en sms'en=minder. Dat laatste gaat gewoon sneller met T9 ipv een volledig qwerty toetstenbordje - ook al toets ik met mijn worstenvingers nooit de verkeerde letter in. Batterij ging dramatisch snel leeg (begon soms al te piepen dat de batterij leeg aan het raken was om 18u, terwijl ie dan om 8u van de lader is gehaald). Ik had dan pushmail van mijn werk aanstaan, verder een beetje smsen, emailen, nieuws lezen in de bus, en een paar telefoontjes van bij elkaar nog geen uur. Indruk na 1 dag de 6.1 rom is wel dat mijn batterij veeeel minder leeg is aan het einde van mijn werkdag, maar het is te vroeg om daar al conclusies aan te verbinden. Ik val vaak weg zodra ik opneem, of op willekeurige momenten in een gesprek. Weet niet of het aan Vodafone ligt maar ik vermoed dat het aan de i780 ligt.
Van te voren was ik enorm anti-iPhone maar heb dat ding nu een paar keer in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik achteraf misschien wel een andere keuze gemaakt zou hebben. Die iPhone vond ik een stuk handiger bedienen iig. Ook zijn er een hoop mensen die die iPhone zakelijk gebruiken en er dik tevreden over zijn. Windows mobile is ook echt gewoon windows maar dan op een telefoontje - ik vind het bijv. echt achterlijk dat ik met mijn stylus met het ouderwetse scrollbakje van pak 'm beet 4 pixels breed aan de rechterkant van de browser op een neer moet scrollen als ik bijv. iets op Reuters wil lezen. Wat me ook mateloos irriteerd is dat windows mobile niet "ruikt" wanneer ik letters of cijfers in wil tikken. Sta ik in het tijdvakje van outlook om de tijd van een afspraak te wijzigen, moet ik eerst de functie toets 2x indrukken om cijfers te gebruiken, anders laat ie je doodleuk letters invullen bijv
- om maar een voorbeeld te noemen van niet doordacht design (vind ik).
Oftewel, ik heb mixed feelings bij dit apparaat. Als ik jou was zou ik eerst beslissen of je uberhaupt wel windows mobile wil.
Aan de poster boven mij: ik kwam van een normaal telefoontje, overgestapt op de i780. Voordeel: overal email=leuk, werkmail=erg handig, bellen en sms'en=minder. Dat laatste gaat gewoon sneller met T9 ipv een volledig qwerty toetstenbordje - ook al toets ik met mijn worstenvingers nooit de verkeerde letter in. Batterij ging dramatisch snel leeg (begon soms al te piepen dat de batterij leeg aan het raken was om 18u, terwijl ie dan om 8u van de lader is gehaald). Ik had dan pushmail van mijn werk aanstaan, verder een beetje smsen, emailen, nieuws lezen in de bus, en een paar telefoontjes van bij elkaar nog geen uur. Indruk na 1 dag de 6.1 rom is wel dat mijn batterij veeeel minder leeg is aan het einde van mijn werkdag, maar het is te vroeg om daar al conclusies aan te verbinden. Ik val vaak weg zodra ik opneem, of op willekeurige momenten in een gesprek. Weet niet of het aan Vodafone ligt maar ik vermoed dat het aan de i780 ligt.
Van te voren was ik enorm anti-iPhone maar heb dat ding nu een paar keer in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik achteraf misschien wel een andere keuze gemaakt zou hebben. Die iPhone vond ik een stuk handiger bedienen iig. Ook zijn er een hoop mensen die die iPhone zakelijk gebruiken en er dik tevreden over zijn. Windows mobile is ook echt gewoon windows maar dan op een telefoontje - ik vind het bijv. echt achterlijk dat ik met mijn stylus met het ouderwetse scrollbakje van pak 'm beet 4 pixels breed aan de rechterkant van de browser op een neer moet scrollen als ik bijv. iets op Reuters wil lezen. Wat me ook mateloos irriteerd is dat windows mobile niet "ruikt" wanneer ik letters of cijfers in wil tikken. Sta ik in het tijdvakje van outlook om de tijd van een afspraak te wijzigen, moet ik eerst de functie toets 2x indrukken om cijfers te gebruiken, anders laat ie je doodleuk letters invullen bijv

Oftewel, ik heb mixed feelings bij dit apparaat. Als ik jou was zou ik eerst beslissen of je uberhaupt wel windows mobile wil.
Verwijderd
Ik kan me daar wel wat bij aansluiten. Ik ben min of meer van mn i780 geswitched naar een iPhone toe en kan alleen maar zeggen dat ik er geen seconde spijt van gehad heb. Ik gebruik de i780 nu alleen nog voor softwareontwikkeling (ok, ok, gepiel van mezelf, niks fancy's). En offline navigatie is nog steeds een zwakte van de iPhone. Dus daarvoor gebruik ik m'n 780 ook nog (handig voor wanneer je in het buitenland in een willekeurige stad rondloopt en niet met torenhoge roamingcharges rond wilt lopen!).clem schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:46:
..knip..
Van te voren was ik enorm anti-iPhone maar heb dat ding nu een paar keer in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik achteraf misschien wel een andere keuze gemaakt zou hebben. Die iPhone vond ik een stuk handiger bedienen iig. Ook zijn er een hoop mensen die die iPhone zakelijk gebruiken en er dik tevreden over zijn. Windows mobile is ook echt gewoon windows maar dan op een telefoontje - ik vind het bijv. echt achterlijk dat ik met mijn stylus met het ouderwetse scrollbakje van pak 'm beet 4 pixels breed aan de rechterkant van de browser op een neer moet scrollen als ik bijv. iets op Reuters wil lezen. Wat me ook mateloos irriteerd is dat windows mobile niet "ruikt" wanneer ik letters of cijfers in wil tikken. Sta ik in het tijdvakje van outlook om de tijd van een afspraak te wijzigen, moet ik eerst de functie toets 2x indrukken om cijfers te gebruiken, anders laat ie je doodleuk letters invullen bijv- om maar een voorbeeld te noemen van niet doordacht design (vind ik).
Dus ik sluit me geheel aan bij de voorgaande poster. Ik vind de 780 een aardig toestel maar ben persoonlijk wat op Winmo afgekicked. Daarentegen, als je van pielen en experimenteren houdt dan is het een leuke optie. Dan zou het wellicht ook leuk zijn om te zien of Android op de 780 geinstalleerd kan worden!
Ik ben juist van de Iphone afgestapt (gebruik ik alleen nog als 2e toestel voor privé nummer) omdat ik het niet lekker vond werken in mijn dagelijkse werksituatie.. Ik ben naar solid vision gegaan voor de upgrade naar wm 6.1 en heb hier geen seconde spijt van gehad.. alle kleine dingetjes waar ik eerst tegenaan liep o.a met tomtom waarmee je een gps proxy nodig had zijn opgelost...Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:21:
[...]
Ik kan me daar wel wat bij aansluiten. Ik ben min of meer van mn i780 geswitched naar een iPhone toe en kan alleen maar zeggen dat ik er geen seconde spijt van gehad heb. Ik gebruik de i780 nu alleen nog voor softwareontwikkeling (ok, ok, gepiel van mezelf, niks fancy's). En offline navigatie is nog steeds een zwakte van de iPhone. Dus daarvoor gebruik ik m'n 780 ook nog (handig voor wanneer je in het buitenland in een willekeurige stad rondloopt en niet met torenhoge roamingcharges rond wilt lopen!).
Dus ik sluit me geheel aan bij de voorgaande poster. Ik vind de 780 een aardig toestel maar ben persoonlijk wat op Winmo afgekicked. Daarentegen, als je van pielen en experimenteren houdt dan is het een leuke optie. Dan zou het wellicht ook leuk zijn om te zien of Android op de 780 geinstalleerd kan worden!
Ik denk dat ik nu een toestel heb waar ik blij mee kan en mag zijn..
Even een vraagje.
Ik heb de hier ergens geposte 6.1 versie geinstalleerd, maar ik mis nu de Mobile Word, One Note, Mobile Excel etc.
Ook werkt de vingermuis voor geen meter meer!
Klopt dit?
EDIT: Ik heb een losse Office Mobile 2007 gevonden en geïnstalleerd en dit werkt goed.
Ik heb de hier ergens geposte 6.1 versie geinstalleerd, maar ik mis nu de Mobile Word, One Note, Mobile Excel etc.
Ook werkt de vingermuis voor geen meter meer!
Klopt dit?
EDIT: Ik heb een losse Office Mobile 2007 gevonden en geïnstalleerd en dit werkt goed.
[ Voor 32% gewijzigd door smartsys op 12-12-2008 10:36 ]
Verwijderd
Sorry, maar ik raak door alle versies een beetje de draad kwijtcamiels schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:00:
Drivers hebben gewerkt. Install ging vervolgens vlekkeloos. Me happy now.
[afbeelding]
Dank voor alle hulp!
Kort: kan ik met de versie van die op megaupload staat (I2/J2) direct updaten vanaf de originele Rom (nu staat er de versie A3/A3 op)?
Voor degene die de hier gepostte NL 6.1 rom geinstalleerd hebben, hebben jullie wel UMTS snelheden ?
Als ik verschillende speedtest sites probeer kom ik niet hoger als 100 kbit. Net nog maar 68 kbit ...
Ik krijg ook niet meer het kleine "3G+" icoontje bovenin die ik normaal wel kreeg als er netwerkverkeer was ...
Als ik verschillende speedtest sites probeer kom ik niet hoger als 100 kbit. Net nog maar 68 kbit ...

Ik krijg ook niet meer het kleine "3G+" icoontje bovenin die ik normaal wel kreeg als er netwerkverkeer was ...
Yep, lukt prima. De resultaten die je geeft hoewel niet schokkend zijn ook UMTS snelheden (hoger dan je met GPRS zou halen). Het 3G+ is HSDPA, moet zeggen dat ik met de nieuwe radio ROM daar ook wat minder goede ontvangst van lijk te hebben, heb je die ook geinstalleerd? In ieder geval is er voor HSDPA goede ontvangst/bereik nodig, anders gaat het niet lukken. Ik neem aan dat je het op dezelfde locatie als voorheen test waar het met de vorige ROM wel lukte?dapluiz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:23:
Voor degene die de hier gepostte NL 6.1 rom geinstalleerd hebben, hebben jullie wel UMTS snelheden ?
HSDPA kan trouwens aan/uit gezet worden bij instellingen - verbindingen, zou wel even checken of het wel goed staat daar.
Dit is inderdaad de I2/J2 versie. Geen Russische rom hoeven te installeren. Installatie gaat met mirage tool, deze wordt hierboven ook ergens genoemd.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:12:
[...]
Sorry, maar ik raak door alle versies een beetje de draad kwijtAls ik het goed begrijp is het voor de I2/J2 versie niet nodig om eerst de russian E1 rom er op te plaatsen of moet dit sowieso (dus zoals EFN beschrijft op XDA)?
Kort: kan ik met de versie van die op megaupload staat (I2/J2) direct updaten vanaf de originele Rom (nu staat er de versie A3/A3 op)?
Verwijderd
Ik wil nu dus de I2 en de J2 + Eboot flashen. Maar is die J2 eboot wel stabiel?
En wat is die function knop op mijn toetsenbordje?
En wat is die function knop op mijn toetsenbordje?
Kersentaart, ik draai nu een kleine week met de ROM's en ze zijn tot dusver stabiel. Ik zou je telefoon zeker flashen. Office Mobile 2007 zit er niet in maar dit kan je vinden op XDA developers.
De functie toets vind je links van 'Z' op het toetsenbord
De functie toets vind je links van 'Z' op het toetsenbord
Verwijderd
Oké, bedankt voor je reactie. Op goed geluk ga ik het dan maar proberen.
Is er een grote kans dat ik mijn telefoon verpest eigenlijk? En stel, er komt een betere Eboot beschikbaar, kan ik die dan weer opnieuw flashen met Mirage?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 14:05 ]
Verwijderd
Nieuwe rom staat erop. J2 Eboot I2 PDA en J2 Phone. Bij het uitlijnen van het scherm viel hij 2 keer uit, maar nu werkt hij gewoon prima.
Maar ik heb toch nog een paar problemen. Zowel met Wifi als UMTS/GPRS krijg ik geen verbinding met internet.
Of altans ik krijg wel verbinding met mijn Wifi netwerk, alleen zegt IE 'Ongeldig adres. Controleer het adres en probeer het opnieuw.' Opera maakt ook geen verbinding. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Verder, hoe krijg ik dat CNN icoontje weg bij Programma's, en zet ik Office mobile er weer op?
Cabje gevonden.
Alvast heel erg bedankt.
Maar ik heb toch nog een paar problemen. Zowel met Wifi als UMTS/GPRS krijg ik geen verbinding met internet.
Of altans ik krijg wel verbinding met mijn Wifi netwerk, alleen zegt IE 'Ongeldig adres. Controleer het adres en probeer het opnieuw.' Opera maakt ook geen verbinding. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Verder, hoe krijg ik dat CNN icoontje weg bij Programma's, en zet ik Office mobile er weer op?
Cabje gevonden.
Alvast heel erg bedankt.
Om dit op te lossen selecteer je bij Operator instellingen even een andere provider dam de provider waar je je abbo hebt en daarna selecteer je de juiste. Nu werkt internet wel.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:35:
Nieuwe rom staat erop. J2 Eboot I2 PDA en J2 Phone. Bij het uitlijnen van het scherm viel hij 2 keer uit, maar nu werkt hij gewoon prima.
Cabje gevonden.
Alvast heel erg bedankt.
Verwijderd
Bedankt Smartsys. Het werkt perfect nu. Ligt het aan mij trouwens, of is mijn WIFI langzamer geworden?
Dat heb ik nog niet getest.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:17:
Bedankt Smartsys. Het werkt perfect nu. Ligt het aan mij trouwens, of is mijn WIFI langzamer geworden?
Ik probeer eerst die domme vinger-muis weer aan de praat te krijgen. Werkt die bij jou wel?
Verwijderd
Vingermuis werkt perfect hier. Geen problemen.smartsys schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:44:
[...]
Dat heb ik nog niet getest.
Ik probeer eerst die domme vinger-muis weer aan de praat te krijgen. Werkt die bij jou wel?
Ik ben nu al 2 keer een 'Shell32.exe' crash tegen gekomen, oftewel ik ben nog niet helemaal happy met deze rom.
Welke software versies heb jij nu? Ik heb de volgende:Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:48:
[...]
Vingermuis werkt perfect hier. Geen problemen.
Ik ben nu al 2 keer een 'Shell32.exe' crash tegen gekomen, oftewel ik ben nog niet helemaal happy met deze rom.
PDA: i780PXKHI2
TELEFOON: i780PUHJ2
Verwijderd
Ik heb de zelfde PDA en Phone ja. Wat werkt er niet goed aan je muis dan? Ik heb namelijk geen problemen.smartsys schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:43:
[...]
Welke software versies heb jij nu? Ik heb de volgende:
PDA: i780PXKHI2
TELEFOON: i780PUHJ2
Ik moet er (niet overdreven) een keer of zeventig overheen wrijven om de cursor 2mm. te verplaatsen en dat lukt dan eigenlijk alleen "naar beneden".Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:04:
[...]
Ik heb de zelfde PDA en Phone ja. Wat werkt er niet goed aan je muis dan? Ik heb namelijk geen problemen.
Ik kom hier en daar op fora wel tegen dat er meer mensen zijn met een "muis" probleem zijn, maar eigenlijk is er geen oplossing.
Ik vind het ook zeer vaag dat de ene telefoon met dezelfde software een probleem wel heeft en een andere telefoon niet.
p.s. Heb jij je telefoon ook een harde reset gegeven na het flashen?
Verwijderd
Hmm, nee ik heb er helemaal geen last van. Misschien werkt opnieuw flashen? Of kan ik op een of andere manier mijn muis driver hier dumpen?smartsys schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:12:
[...]
Ik moet er (niet overdreven) een keer of zeventig overheen wrijven om de cursor 2mm. te verplaatsen en dat lukt dan eigenlijk alleen "naar beneden".
Ik kom hier en daar op fora wel tegen dat er meer mensen zijn met een "muis" probleem zijn, maar eigenlijk is er geen oplossing.
Ik vind het ook zeer vaag dat de ene telefoon met dezelfde software een probleem wel heeft en een andere telefoon niet.
p.s. Heb jij je telefoon ook een harde reset gegeven na het flashen?
Nee. Ik heb alleen een soft reset gedaan. Trouwens heb jij last van langzaam internet via Wifi? het was eerst met mijn standaard 6.0 rom een stuk sneller.
'Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:28:
[...]
Hmm, nee ik heb er helemaal geen last van. Misschien werkt opnieuw flashen? Of kan ik op een of andere manier mijn muis driver hier dumpen?
Nee. Ik heb alleen een soft reset gedaan. Trouwens heb jij last van langzaam internet via Wifi? het was eerst met mijn standaard 6.0 rom een stuk sneller.
Mijn WIFI gaat even snel (met een download van een 32MB binair bestand op mijn telefoon als mijn laptop.
Browsen gaat iets langzamer, maar dat komt doordat Opera of iExplorer Mobile op een single core PDA cpu niet te vergelijken zijn met iExplorer 7 op een quadcore met 8GB RAM.
Verwijderd
1. Hier ben ik ook tegenaan gelopen, heeft iemand een idee?Spammeister schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:01:
Heb gisteravond een aantal uren zitten spelen met de update software, uiteindelijk vond ie toch de i780 en heb ik 'm succesvol kunnen flashen! Dus: iedereen dank voor jullie input!!![]()
2. Volgens mij zit Office Mobile er wel op maar is alleen de snelkoppeling nergens te vinden. Ik kan gewoon word, excel-bestanden openen en daarna ook aanmaken enz.
punt 1 heb ik kunnen oplossen, verwijder de shortcut uit mijn apparaat -> windows -> startmenu -> programma's kopieeer vervolgens uit de windows map de grotere versie van Photoslides (er staan er 2) en ga weer naar startmenu -> programma's, klik dan op menu -> bewerken -> snelkoppeling plakken en verander evt de naam naar Fotodia's. hetzelfde idee heb ik ook gedaan met de office mobile shortcuts, die zijn gewoon te vinden in de windows map onder pword pxl, onenotemobiel en ppt. dus gewoon een mapje Office Mobile aanmaken in windows -> startmenu -> programma's en de snelkoppelingen plakken.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:53:
[...]
1. Hier ben ik ook tegenaan gelopen, heeft iemand een idee?
2. Volgens mij zit Office Mobile er wel op maar is alleen de snelkoppeling nergens te vinden. Ik kan gewoon word, excel-bestanden openen en daarna ook aanmaken enz.
Mocht je de bestanden niet zien, klik dan even op menu -> alle bestanden weergeven in de file explorer
[ Voor 5% gewijzigd door marcelbakker7 op 13-12-2008 11:01 ]
Verwijderd
opgelost! bedankt!marcelbakker7 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:59:
[...]
punt 1 heb ik kunnen oplossen, verwijder de shortcut uit mijn apparaat -> windows -> startmenu -> programma's kopieeer vervolgens uit de windows map de grotere versie van Photoslides (er staan er 2) en ga weer naar startmenu -> programma's, klik dan op menu -> bewerken -> snelkoppeling plakken en verander evt de naam naar Fotodia's. hetzelfde idee heb ik ook gedaan met de office mobile shortcuts, die zijn gewoon te vinden in de windows map onder pword pxl, onenotemobiel en ppt. dus gewoon een mapje Office Mobile aanmaken in windows -> startmenu ->
programma's en de snelkoppelingen plakken.
Mocht je de bestanden niet zien, klik dan even op menu -> alle bestanden weergeven in de file explorer
Verwijderd
Works, thanks.camiels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:57:
[...]
Dit is inderdaad de I2/J2 versie. Geen Russische rom hoeven te installeren. Installatie gaat met mirage tool, deze wordt hierboven ook ergens genoemd.
Is er iemand die met deze versie realvga heeft draaien? Zo nee is het mogelijk om van XDA de H5 96 dpi ultimate te draaien met deze de eBoot en Phone die er nu opstaan?
Soms zijn dingen simpel, want dat bleek het te zijn ja, nu krijg ik weer gewoon zoals ik gewend was "3G+" te zien bij dataverkeer en blijkbaar is die instelling ook nodig ofzo bij Hi, want me snelheid is toch net ff wat hoger nu.troftnom schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:50:
[...]
HSDPA kan trouwens aan/uit gezet worden bij instellingen - verbindingen, zou wel even checken of het wel goed staat daar.
Verwijderd
Ik heb ook bij Solid Vision mijn i780 naar 6.1 laten upgraden maar heb nog steeds port splitter nodig om de GPS te laten werken in Tomtom, hoe heb jij het werkend gekregen? Ik hoor graag jouw instellingen want blijkbaar doe ik dan nog steeds iets fout..fjnijhof schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:51:
[...]
...alle kleine dingetjes waar ik eerst tegenaan liep o.a met tomtom waarmee je een gps proxy nodig had zijn opgelost...

Verwijderd
Kan geen enkele pagina openen op internet, want krijg steeds te zien "je heb geen toegang tot deze pagina"
Wie kan mij helpen?
edit.
Probleem is inmiddels opgelost. Heb alle instellingen verwijderd en toen opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.
Wie kan mij helpen?
edit.
Probleem is inmiddels opgelost. Heb alle instellingen verwijderd en toen opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 17:38 ]
ehm??Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:38:
[...]
Ik heb ook bij Solid Vision mijn i780 naar 6.1 laten upgraden maar heb nog steeds port splitter nodig om de GPS te laten werken in Tomtom, hoe heb jij het werkend gekregen? Ik hoor graag jouw instellingen want blijkbaar doe ik dan nog steeds iets fout..Thanx.
tomtom opnieuw geinstalleerd gekozen voor interne gps en hij pakte mijn gps eerste keer stond ik langs de a12 richting zwolle .. heb hem aangezet ben koffie gaan halen bij tankstation en ik kwam terug en had gps.. dus duurt misschien paar minuutjes..
Verwijderd
Ik kan geen interne gps selecteren (staat bij mij nergens) dus wellicht dat jij een andere Tomtom versie hebt (ik heb versie 6.000). Hij geeft bij mij de melding "Geen GPS-apparaat" als ik de com-poort kies die bij Instellingen aangegeven wordt, dit staat dan verder los van het wel of niet hebben van een fix (als er een GPS actief is draait het bolletje linksboven). Maar goed, ga wel weer verder klooien, anders blijft het noodzakelijk om Portsplitter te gebruiken.fjnijhof schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:55:
[...]
ehm??
tomtom opnieuw geinstalleerd gekozen voor interne gps en hij pakte mijn gps eerste keer stond ik langs de a12 richting zwolle .. heb hem aangezet ben koffie gaan halen bij tankstation en ik kwam terug en had gps.. dus duurt misschien paar minuutjes..
Ik ga komende week naar het buitenland. Nu maakt mij telefoon automatiscch verbinding met internet van KPN (in NL). Hoe kan ik dit uitzetten zodat die verbinding niet telkens gemaakt wordt? Iemand een tip?
Bij werkt het helaas niet. Ik kan niet op een ander netwerk aanmelden om daarna weer op t-mobile aan te melden. Iemand anders met dezelfde problemen?smartsys schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:34:
[...]
Om dit op te lossen selecteer je bij Operator instellingen even een andere provider dam de provider waar je je abbo hebt en daarna selecteer je de juiste. Nu werkt internet wel.
Laat maar 't werkt..
[ Voor 3% gewijzigd door Alaksandus op 16-12-2008 13:38 ]
Als een god in Nijmegen.
Verwijderd
Daar is een leuk programmaatje voor. Het heet nodata. Daarmee kun je je verbindingen blokkeren. Kijk maar even op http://www.modaco.com/con.../new-free-utility-nodata/sretlow schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:58:
Ik ga komende week naar het buitenland. Nu maakt mij telefoon automatiscch verbinding met internet van KPN (in NL). Hoe kan ik dit uitzetten zodat die verbinding niet telkens gemaakt wordt? Iemand een tip?
Hmm, sommige punten vind ik toch sygic beter als TomTom. Had eerst tomtom 7 erop staan, zag wel dat ik een interne GPS had maar signaal ho maar.
Sinds gister weer sygic erop staan. Doet zelf een port-scan naar je GPS (hoe moeilijk is het om dat zelf ook ff te maken tomtom?) Vind mijn GPS en werkt gelijk perfect ...
Nee ik blijf nog wel even bij Sygic als het om smartphones gaat ..
Sinds gister weer sygic erop staan. Doet zelf een port-scan naar je GPS (hoe moeilijk is het om dat zelf ook ff te maken tomtom?) Vind mijn GPS en werkt gelijk perfect ...
Nee ik blijf nog wel even bij Sygic als het om smartphones gaat ..
gebruik inderdaad TomTom 7 - v7.910.9185 dus dat zal het verschil zijn:)Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:03:
[...]
Ik kan geen interne gps selecteren (staat bij mij nergens) dus wellicht dat jij een andere Tomtom versie hebt (ik heb versie 6.000). Hij geeft bij mij de melding "Geen GPS-apparaat" als ik de com-poort kies die bij Instellingen aangegeven wordt, dit staat dan verder los van het wel of niet hebben van een fix (als er een GPS actief is draait het bolletje linksboven). Maar goed, ga wel weer verder klooien, anders blijft het noodzakelijk om Portsplitter te gebruiken.
Ik gebruik ook TomTom 7.910.9185 maar krijg met geen mogelijkheid een fix. Interne GPS reageert niet en andere bekabelde ontvanger krijgt geen fix.
iGo maar weer gebruiken, gaat vlekkeloos met WM 6.1
iGo maar weer gebruiken, gaat vlekkeloos met WM 6.1
zekr mooier pakket idd die igo maar kan hem nergens vinden om te testen op 6.1 (goede versie) en als tomtom goed werkt ga ik er ook niet voor betalen
Goedenavond,
Weet iemand of het mogelijk is om de SMS tonen aan te passen? De beltonen kan ik direct aanpassen met bijvoorbeeld een MP3... De SMS tonen niet...
Is hier eventueel een workaround voor?
Groeten,
Peter
Weet iemand of het mogelijk is om de SMS tonen aan te passen? De beltonen kan ik direct aanpassen met bijvoorbeeld een MP3... De SMS tonen niet...
Is hier eventueel een workaround voor?
Groeten,
Peter
Verwijderd
Shame on you.fjnijhof schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:50:
zekr mooier pakket idd die igo maar kan hem nergens vinden om te testen op 6.1 (goede versie)
http://forum.ppcwarez.org/index.php
Plaats MP3 bestanden in de Windows folder en je kan ze selecteren als SMS toon.ThAZiP schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:02:
..
Hier kan je het proberen. Ik geloof alleen dat het product niet in NL in de winkel te koop is.
http://www.navngo.com/pages/global/eng/distributor_webshops
Verwijderd
Is er iemand die een andere work around heeft (dan een andere provider te kiezen) om zijn internet weer aan de praat te krijgen?
Mijn provider is KPN en wanneer ik handmatig naar netwerken zoek kan ik telkens kiezen uit KPN, Vodafone en T-Mobile (allen in de smaken normaal en 3G). Wanneer ik een andere provider selecteer dan KPN krijg ik een foutmelding (logisch) en selecteer ik KPN. Maar op één of andere manier krijg ik internet daarna niet aan de praat.
Andere opties die ik geprobeerd heb;
- nogmaals harde reset
- soft reset
- batterij en sim verwijderen en terug plaatsen
- kpn site internet instellingen opzoeken voor i780, die zijn er niet!
- handmatig internet instellingen instellen zoals dat op de i620 moet en zoals dit beschreven staat op de kpn site (zijn weliswaar instellingen voor GPRS, maarja als er maar überhaupt iets zou werken)
Wat zie ik over het hoofd
Mijn provider is KPN en wanneer ik handmatig naar netwerken zoek kan ik telkens kiezen uit KPN, Vodafone en T-Mobile (allen in de smaken normaal en 3G). Wanneer ik een andere provider selecteer dan KPN krijg ik een foutmelding (logisch) en selecteer ik KPN. Maar op één of andere manier krijg ik internet daarna niet aan de praat.
Andere opties die ik geprobeerd heb;
- nogmaals harde reset
- soft reset
- batterij en sim verwijderen en terug plaatsen
- kpn site internet instellingen opzoeken voor i780, die zijn er niet!
- handmatig internet instellingen instellen zoals dat op de i620 moet en zoals dit beschreven staat op de kpn site (zijn weliswaar instellingen voor GPRS, maarja als er maar überhaupt iets zou werken)
Wat zie ik over het hoofd
Voor internet instellingen moet je niet naar die netwerken zoeken. Maar bij Instellingen-systeem-operator instellingen voor kpn kiezen.
Verwijderd
Goeiemiddag!!!troftnom schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:42:
Voor internet instellingen moet je niet naar die netwerken zoeken. Maar bij Instellingen-systeem-operator instellingen voor kpn kiezen.
Lekker dit zat al 5 dagen zonder internet
tja zie handleiding (in de engelse uitgebreide staat het zoiezo:P)Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:11:
[...]
Goeiemiddag!!!
Lekker dit zat al 5 dagen zonder internet
Verwijderd
*bump*
Verder ben ik op zoek naar een zwart/grijs thema zoals bv hier:
Probeer het nogmaals; is er iemand die weet of dit gaat werken?Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:06:
[...]
Is er iemand die met deze versie realvga heeft draaien? Zo nee is het mogelijk om van XDA de H5 96 dpi ultimate te draaien met de eBoot en Phone (J2) die er nu opstaan?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 10:38 . Reden: versie phone vergeten ]
Draadje al doorgelezen? Staat een paar keer in dat Real VGA blijkbaar problemen geeft met de phone applicatie in combinatie met WM6.1 NL. Een ander PDA ROM installeren moet geen probleem zijn uiteraard.
ik heb realvga geinstalleerd maar geen problemen...:Dtroftnom schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:57:
Draadje al doorgelezen? Staat een paar keer in dat Real VGA blijkbaar problemen geeft met de phone applicatie in combinatie met WM6.1 NL. Een ander PDA ROM installeren moet geen probleem zijn uiteraard.
sorry kan je niet helpen.. de afbeelding die jij bijvoegde die skin heb ik ook maar die heet bij mij windows standaard en die kan ik helaas niet overzenden naar mijn computer helaas..Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:35:
*bump*
[...]
Probeer het nogmaals; is er iemand die weet of dit gaat werken?
[...]
Verwijderd
Dit was exact de hulp die ik nodig hadfjnijhof schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:16:
[...]
sorry kan je niet helpen.. de afbeelding die jij bijvoegde die skin heb ik ook maar die heet bij mij windows standaard en die kan ik helaas niet overzenden naar mijn computer helaas..
Draadje idd al vele malen doorgelezen maar blijkbaar over heen gelezen. Je antwoord is nog niet geheel duidelijk. Heb nu PDA: I2, PHONE: J2 kan ik in mirage alleen de PDA wijzigen naar H5 zodat ik PDA: H5, PHONE: J2 krijg?troftnom schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:57:
MTie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:44:
[...]
Plaats MP3 bestanden in de Windows folder en je kan ze selecteren als SMS toon.
Bedankt!! Werkt!!
Nu heb ik met jullie aanwijzingen de i780 naar WM 6.1 geupgrade. Vandaag nieuwe TomTom eropgezet... In tegenstelling tot de berichten die ik hier gelezen heb, ziet TomTom mijn interne GPS ontvanger niet. Ik kan hem wel selecteren, echter blijft TomTom aangeven "Geen GPS apparaat!" ...
Moet ik dat toch met Portsplitter blijven werken?
Ja.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:20:
[...] Je antwoord is nog niet geheel duidelijk. Heb nu PDA: I2, PHONE: J2 kan ik in mirage alleen de PDA wijzigen naar H5 zodat ik PDA: H5, PHONE: J2 krijg?
Blijkbaar is de 6.1 die jij hebt en die ik heb toch verschillend.. ik heb hem laten upgraden bij solid vision en jij zo te lezen niet.. ik gebruik geen portsplitter of gpsproxy meer.. heb gister trouwens navigon ff geinstalleerd.. (zat bij nieuwe telefoon van mijn pa) best leuk spul:D:D werkt ook snel.. misschien eens naar kijken?? of igo 8 werkt ook perfect zonder proxy of splitterThAZiP schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:07:
[...]
Bedankt!! Werkt!!
Nu heb ik met jullie aanwijzingen de i780 naar WM 6.1 geupgrade. Vandaag nieuwe TomTom eropgezet... In tegenstelling tot de berichten die ik hier gelezen heb, ziet TomTom mijn interne GPS ontvanger niet. Ik kan hem wel selecteren, echter blijft TomTom aangeven "Geen GPS apparaat!" ...
Moet ik dat toch met Portsplitter blijven werken?
mijn advies: gebruik gpsproxy als je toch iets nodig hebt of gebruik andere navi..
sorry voor het ongemak
Ik heb op http://m.uitzendinggemist.nl geprobeerd om een tv-programma te bekijken. Echter, ik krijg de melding dat ik daar niet de juiste player voor heb. Het zal wel een realplayer bestand zijn. Daarom heb ik de speciale applicatie van de NOS op m'n i780 gezet. Het cabje installeren ging goed, maar als ik nu een aflevering kijk, dan is het echt superklein. Zelfs als ik op het filmpje klik om het beeldvullend te krijgen. Er gebeurt dan niets. Heb het idee dat de applicatie niet echt geschikt is voor een 320x320 toestel
Mazda MX-30
Toch is het vreemd... Google MAPS werkt namelijk wel zonder dat er een randtoepassing hoeft te draaien... Het viel me ook op dat de TomTom die ik geinstalleerd heb, langzamer lijkt dan de vorige...fjnijhof schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:14:
[...]
Blijkbaar is de 6.1 die jij hebt en die ik heb toch verschillend.. ik heb hem laten upgraden bij solid vision en jij zo te lezen niet.. ik gebruik geen portsplitter of gpsproxy meer.. heb gister trouwens navigon ff geinstalleerd.. (zat bij nieuwe telefoon van mijn pa) best leuk spul:D:D werkt ook snel.. misschien eens naar kijken?? of igo 8 werkt ook perfect zonder proxy of splitter
mijn advies: gebruik gpsproxy als je toch iets nodig hebt of gebruik andere navi..
sorry voor het ongemak
je moet zorgen dat het beeld in niet fullscreen mode is geselecteerd (dus met je navigatietoets ff naar boven/beneden) en dan je navigatietoets indrukken, dan lukt het bij mij iig wel.nathalia schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:39:
Ik heb op http://m.uitzendinggemist.nl geprobeerd om een tv-programma te bekijken. Echter, ik krijg de melding dat ik daar niet de juiste player voor heb. Het zal wel een realplayer bestand zijn. Daarom heb ik de speciale applicatie van de NOS op m'n i780 gezet. Het cabje installeren ging goed, maar als ik nu een aflevering kijk, dan is het echt superklein. Zelfs als ik op het filmpje klik om het beeldvullend te krijgen. Er gebeurt dan niets. Heb het idee dat de applicatie niet echt geschikt is voor een 320x320 toestel
Bij solid vision zul je er ook de bijbehorende radio en eboot rom gekregen hebben. De losse WM6.1 NL die men zelf installeert bevat alleen het PDA gedeelte. De radio rom verzorgt ondere andere de communicatie met de GPS ontvanger. Dus dat maakt het verschil.fjnijhof schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:14:
[...]
Blijkbaar is de 6.1 die jij hebt en die ik heb toch verschillend.. ik heb hem laten upgraden bij solid vision en jij zo te lezen niet.. ik gebruik geen portsplitter of gpsproxy meer..
Zou handig zijn als die radio ROM ook beschikbaar kwam...
Is er verschil in de Phone Rom en Radio Rom? De Phone Rom is namelijk al wel terig te vinden op dit forum..troftnom schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:14:
[...]
Bij solid vision zul je er ook de bijbehorende radio en eboot rom gekregen hebben. De losse WM6.1 NL die men zelf installeert bevat alleen het PDA gedeelte. De radio rom verzorgt ondere andere de communicatie met de GPS ontvanger. Dus dat maakt het verschil.
Zou handig zijn als die radio ROM ook beschikbaar kwam...
En heel iets anders.. Ik ben opzoek naar een applicatie of een manier hoe ik sommige oproepen van bepaalde nummers kan blokkeren.
Ik heb Call Firewall geprobeerd, maar helaas doet deze niks.. De applicatie werkt, echter blokkeert deze niets.. Iemand toevallig al een applicatie in gebruik?
of er een verschil in zit weet ik niet maar er is wel degelijk een goed werkend programma die je nummer controleert. Het heet SPB Phone Suite en werkt perfect.. this niet alleen een telefoonfilter maar er zitten nog meer leuke dingetjes in:Xsola schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:31:
[...]
Is er verschil in de Phone Rom en Radio Rom? De Phone Rom is namelijk al wel terig te vinden op dit forum..
En heel iets anders.. Ik ben opzoek naar een applicatie of een manier hoe ik sommige oproepen van bepaalde nummers kan blokkeren.
Ik heb Call Firewall geprobeerd, maar helaas doet deze niks.. De applicatie werkt, echter blokkeert deze niets.. Iemand toevallig al een applicatie in gebruik?
* Profielen
* Meldingen bij gemiste oproepen
* Meldingen bij ongelezen SMS-berichten
* Oproepfiltering
* Oproep niet aannemen en beantwoorden met SMS
* Fotobellen
* Foto's in oproepgeschiedenis
* Draadloos beheerder
* Automatische profielen
* Draadloze instellingen in profielen
* Aanpasbare Vandaag-plug-in
je kunt het een aantal dagen proberen en daarna zul je het moeten kopen of via een andere weg aan een serial komen.. (mag ik volgens mij via dit forum niet verder op in gaan)
Okeee.. Ik heb het geinstaleerd en lijkt me goed werken.. Ik kan niet zo snel op een andere wijzen vinden.. Kun jij mij een setje geven?fjnijhof schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:57:
[...]
je kunt het een aantal dagen proberen en daarna zul je het moeten kopen of via een andere weg aan een serial komen.. (mag ik volgens mij via dit forum niet verder op in gaan)

Bij de I2 ROM hoort vast ook een I2 radio rom, dat is ook te zien in deze post. De recente radio rom die hier rond ging was J2.Xsola schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:31:
[...]
Is er verschil in de Phone Rom en Radio Rom? De Phone Rom is namelijk al wel terig te vinden op dit forum..
Ik zie het nou ook.. Heb me Phone rom geflashed, maar naar de J2 variant..troftnom schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:35:
Bij de I2 ROM hoort vast ook een I2 radio rom, dat is ook te zien in deze post. De recente radio rom die hier rond ging was J2.
Nu is het wachten tot iemand de I2 kan posten en dus flashable maken.
ja dat kan het heet zoiets als ftd:PXsola schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:33:
[...]
Okeee.. Ik heb het geinstaleerd en lijkt me goed werken.. Ik kan niet zo snel op een andere wijzen vinden.. Kun jij mij een setje geven?axel[punt]baas[apenstaart]gmail[punt]com
of check je mailbox:pXsola schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:33:
[...]
Okeee.. Ik heb het geinstaleerd en lijkt me goed werken.. Ik kan niet zo snel op een andere wijzen vinden.. Kun jij mij een setje geven?axel[punt]baas[apenstaart]gmail[punt]com
Verwijderd
Hoe krijg je tomtom7 en google maps draaiende met de interne gps, zonder gpsproxy op een I2 pda en J2 phone versie?
Of kan iemand de I2 phone rom dump hier of ergens anders posten?
Thanks!
Of kan iemand de I2 phone rom dump hier of ergens anders posten?
Thanks!