Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
nathalia schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Het lijkt erop dat de ondersteuning op de i780 inderdaad bedroevend is. Ze komen gewoon met een nieuw toestel uit: de SGH-i907 waar wel 6.1 op draait! Zie http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1534.

Trouwens, in Amerika komt ook nog de SCH-M480 uit. Dat is de eerste BlackJack met Windows Mobile Professional i.p.v. de Smartphone edition: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1378
Ik draai inmiddels zo'n 3 weken op de nieuwe 6.1 ROM van samsung voor de i780.

Snelheid en stabiliteit zijn toegenomen evenals de batterij levensduur.
Geluidskwaliteit en pairen met carkit zijn ook aanmerkelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung zei toch dat in oktober die 6.1 update zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:41:
[...]

Ik draai inmiddels zo'n 3 weken op de nieuwe 6.1 ROM van samsung voor de i780.

Snelheid en stabiliteit zijn toegenomen evenals de batterij levensduur.
Geluidskwaliteit en pairen met carkit zijn ook aanmerkelijk beter.
Waar komt jou ROM vandaan? of is het een cooked versie van XDA-developers?

De originele is nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Hoe ) is het mogelijk om van pocketcm(of een willekeurige andere vingervriendelijke contactmanager) je standaard contact manager te maken?

Wat ik wil is dat als ik de groene belknop indruk, dat pocketcm wordt opgestart ipv het standaard programma.

ik heb de faq gevolgd van pocket cm: http://www.pocketcm.com/faq-contact.php

en dit in mijn registry aangepast:

* Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shell\Rai\:MSCONTACTS
* Change "String 1" value from :MSPOUTLOOK contacts to "Program Files\PocketCM\PocketCM.exe".
Make sure that you add the "" on the new entry.

Met "programmabestanden" ipv "program files"

wat er nu wel gewijzigd is windows/appsbuttons/contacten -->verwijst naar pocketcm. Maar dit levert niet het gewenste resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:29:
Samsung zei toch dat in oktober die 6.1 update zou komen?
*hehehe* .. het *kan* nog! Nog t/m vrijdag! :) .. maar zou het nog gebeuren? Ik weet het niet. Samsung is zo stil geworden dat ik bang begin te worden dat er het bericht krijgen dat de 6.1 update voor de 780 *niet* meer gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:59:
[...]

Waar komt jou ROM vandaan? of is het een cooked versie van XDA-developers?

De originele is nergens te vinden.
De ROM komt van Samsung zelf, is ons ter beschikking gesteld als "test", voordat deze officieel uitgebracht wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorick81 op 28-10-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:48:
[...]

De ROM komt van Samsung zelf, is ons ter beschikking gesteld als "test", voordat deze officieel uitgebracht wordt.
Dan zou je een hoop mensen hier erg gelukkig maken door deze beschikbaar te maken.

* aan moderator: Is dit het zelfde als vragen om warez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik hoop het niet, want ik heb ook wel interesse :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wanneer is ie jullie ter beschikking gesteld? Dit geeft ons een beetje het idee over wanneer we de update mogen verwachten. Ik bedoel, wordt het nog Oktober of pas November (of is Kerst 2008 een betere gedachte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag met i780 mogen ontvangen icm vodafone abbo dat 3 november ingaat.

Nu wou ik gelijk de telefoon aanzetten, nadat ik het standaart menu heb doorlopen (waar ik een code moest invullen) wou ik mijn telefoon aanzetten met de code die ik in dat menu heb ingevult.

Nu heb ik 3x die code ingevult om mijn telefoon aan te zetten (wat blijkbaar niet de code is om de telefoon aan te zetten, of ik moet echt heel stom hebben gedaan)
nadat ik dat 3x fout heb gedaan moet ik mijn puk-code invullen.

Omdat ik deze puk-code via vodafone moet regelen heb ik met hun gebeld. Hier werd mij verteld dat ik mijn puk-code pas op 3 november kan krijgen(klikt logisch), ook werd me verteld dat ik de telefoon zowieso pas 3 november aan kon zetten (klinkt minder logisch)

Nu de vragen:
Waar moet ik de puk-code invullen dalijk (in het scherm waar je alarm-nummer kan bellen?)
Is het waar dat ik mijn telefoon pas op 3 november aan kan zetten?
Met welke code had ik hem aan moeten zetten? (de code die ik heb ingevuld in het menu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:59:
Nu de vragen:
Waar moet ik de puk-code invullen dalijk (in het scherm waar je alarm-nummer kan bellen?)
Is het waar dat ik mijn telefoon pas op 3 november aan kan zetten?
Met welke code had ik hem aan moeten zetten? (de code die ik heb ingevuld in het menu?)
Wanneer er geen mogelijkheid meer is om de pin in te voeren vraagt die in hetzelfde scherm naar de puk.

Je kunt de telefoon altijd aanzetten, desnoods zonder simkaart. Ze bedoelde waarschijnlijk wanneer je op het netwerk kan.

Je toestel kan beveiligd zijn door een toestelcode (niet standaard) en een pincode (meestal standaard ingesteld op simkaart door provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:44
[...]

Je zou inderdaad erg veel mensen erg blij maken door deze firmware te delen.
Ik zit nog met de A versie en heb best veel problemen, maar zelfs de meest recente 6.0 firmware kan ik nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
Is er al iemand die zijn i780 een nieuwe ROM gegeven heeft? Zo ja welke?
Ik wil het ook wel doen, maar ik wil eerst even andere berichten lezen hoe het is gegaan en of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik vertrouw het zelf niet zo dat ik eerst een Russische rom ofzo erop moet zetten, ik ben niet paranoide, maar dat doe ik liever niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus al wel een officiele ROM van Samsung. Hier boven werd al vermeld dat deze ter "test" was vrijgegeven. Maar nu de Epix uit is (SGH 907) zie ik het niet meer gebeuren dat er nog een rom update uit komt voor ons. Erg prettig zou zijn als deze "test" versie ook voor mede i780 bezitters beschikbaar zou kunnen worden gemaakt.

(Yorick83... je mag me mailen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK probeer contact te maken met mijn computer op het werk, maar zodra ik heb ingelogd krijg ik de mededeling dat activeX het tegen houdt. Weet iemand hoe ik kan instellen dat het geaccepteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:13:
Er is dus al wel een officiele ROM van Samsung. Hier boven werd al vermeld dat deze ter "test" was vrijgegeven. Maar nu de Epix uit is (SGH 907) zie ik het niet meer gebeuren dat er nog een rom update uit komt voor ons. Erg prettig zou zijn als deze "test" versie ook voor mede i780 bezitters beschikbaar zou kunnen worden gemaakt.

(Yorick83... je mag me mailen.)
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. Oktober is gekomen en weer gegaan en nog steeds geen update. En Samsung released maar toestellen. Het is helaas geen HTC die (soms nog wel eens) aandacht heeft voor oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Nee, ik stel de ROM niet ter beschikking, dit om mijn werkgever niet in de problemen te brengen.
De mededeling bj het ter beschikking stellen van de ROM was duidelijk dat deze later officieel beschikbaar wordt gesteld, dus afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pittie|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-06 21:30
oeps, was de update voor de i760....

[ Voor 86% gewijzigd door pittie|IA op 02-11-2008 17:00 . Reden: was voor de samsung i760 (en niet de i780) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Yorick81 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:39:
Nee, ik stel de ROM niet ter beschikking, dit om mijn werkgever niet in de problemen te brengen.
De mededeling bj het ter beschikking stellen van de ROM was duidelijk dat deze later officieel beschikbaar wordt gesteld, dus afwachten maar....
ik twijfel oprecht aan de juistheid hiervan. Volgens productmanagement van samsung is er nog geen wm 6.1 rom beschikbaar (ook geen test), zelfs nog een Engels talige versie. Daarnaast breng je je werkgever niet in de problemen, als samsung dit al daadwerkelijk heeft uitgerolt dan zit je in een bedrijf met minimaal 1000 users met deze smartphone (formaat shell, akzo nobel, kpmg, etc) dus 1) niet te traceren van wie en 2) ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf van dit formaat gaat kiezen voor een samsung toestel.

Het zou leuk zijn als je is een screentje post waaraan wij hier de juistheid kunnen toetsen. Ik sluit me bij de overige gebruikers hier aan dat Samsung zich alleen maar richt op het zo snel mogelijk, heeel veel toestellen de markt in pushen. En de service zoals vaker weer is overslaat en vergeet. Dat ze zichzelf zo in de vingers snijden en nooit voet aan wal krijgen op de zakelijke markt is dan ook het verdiende loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje over gps, als ik igo8 open dan maakt hij automatisch verbinding met vodafone WAP (3g) (doet het voor de rest wel goed)

Moet ik hier nou voor betalen of niet?? want ik heb geen internet bundel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:16:
even een vraagje over gps, als ik igo8 open dan maakt hij automatisch verbinding met vodafone WAP (3g) (doet het voor de rest wel goed)

Moet ik hier nou voor betalen of niet?? want ik heb geen internet bundel erbij.
Waarschijnlijk heb je Enhanced GPS aanstaan, dan haalt hij wat data op zodat de GPS fix sneller zal verlopen. Daar zul je dus wel voor betalen, en bij Vodafone is dat erg oppassen voor je dan, want bij geen internet bundel werken die volgens mij nog altijd met het compleet achterhaalde tijdsurfen. Kortom, je betaald per 15 minuten als je verbinding open staat (of je nu echt data ophaalt of niet). Dat kan snel oplopen in de kosten, even goed uitzoeken, en in ieder geval Enhanced GPS maar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had inderdaad enhanced GPS aanstaan, deze heb ik nu uitgezet wat inderdaad resulteert in GPS zonder dat de telefoon verbinden maakt met WAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:46:
[...]

ik twijfel oprecht aan de juistheid hiervan. Volgens productmanagement van samsung is er nog geen wm 6.1 rom beschikbaar (ook geen test), zelfs nog een Engels talige versie. Daarnaast breng je je werkgever niet in de problemen, als samsung dit al daadwerkelijk heeft uitgerolt dan zit je in een bedrijf met minimaal 1000 users met deze smartphone (formaat shell, akzo nobel, kpmg, etc) dus 1) niet te traceren van wie en 2) ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf van dit formaat gaat kiezen voor een samsung toestel.

Het zou leuk zijn als je is een screentje post waaraan wij hier de juistheid kunnen toetsen. Ik sluit me bij de overige gebruikers hier aan dat Samsung zich alleen maar richt op het zo snel mogelijk, heeel veel toestellen de markt in pushen. En de service zoals vaker weer is overslaat en vergeet. Dat ze zichzelf zo in de vingers snijden en nooit voet aan wal krijgen op de zakelijke markt is dan ook het verdiende loon.
Helemaal mee eens.
Zonder screenshot (en geen foto van Mr Blurrycam) geloof ik niet echt dat er een NL rom uit is. En zeker niet al weken lang voor een of ander bedrijf waar geen naam van vernoemd wordt.

Samsung zelf weet ook nergens van af, dus als dan opeens een NL versie wordt verstrekt en niemand weet er van is dat wel er raar.

Plaats een screenshot om het te bewijzen anders ophouden met onzin rond te bazuinen. Mensen zijn hier serieus met hun hardware bezig en zitten niet op dit soort boodschappen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:06:
[...]
Helemaal mee eens.
Zonder screenshot (en geen foto van Mr Blurrycam) geloof ik niet echt dat er een NL rom uit is. En zeker niet al weken lang voor een of ander bedrijf waar geen naam van vernoemd wordt.
Volgens mij is er nooit gezegd dat het om een NL rom gaat. Het gaat om een Engelse rom. Excuses voor gebruik van ImageShack :)
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/4472/samsungversionov0.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/1552/windowsversionen8.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwikbal
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:12
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe SGH-I780 uitgeleverd gekregen en voor zover ik kan achterhalen heb ik een Windows Mobile versie 6.1 draaien. Bijgevoegd een foto van het instellingenscherm. Het lukt me helaas niet om een screenshot te maken...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~juvri/IMG_1916.JPG

WoT/AW: panzerjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:06:
[...]

Helemaal mee eens.

Samsung zelf weet ook nergens van af, dus als dan opeens een NL versie wordt verstrekt en niemand weet er van is dat wel er raar.

Plaats een screenshot om het te bewijzen anders ophouden met onzin rond te bazuinen. Mensen zijn hier serieus met hun hardware bezig en zitten niet op dit soort boodschappen te wachten.
Het screenshot zie je in het bericht hierboven.
En wat betreft serieus met je hardware omgaan.

Volgens mij is serieus met hardware omgaan ook serieus met je rechten en plichten jegens je werkgever, van welke we de hardware in "bruikleen" hebben, omgaan.
En ja ik werk ook voor het bewuste bedrijf en daar wordt inderdaad een upgrade uitgevoerd naar wm6.1.
Of je het geloofd of niet laat ik aan jou maar laat wel iedereen die serieus met zijn hardware omgaat in zijn waarde!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:55:
[...]

Het screenshot zie je in het bericht hierboven.
En wat betreft serieus met je hardware omgaan.

Volgens mij is serieus met hardware omgaan ook serieus met je rechten en plichten jegens je werkgever, van welke we de hardware in "bruikleen" hebben, omgaan.
En ja ik werk ook voor het bewuste bedrijf en daar wordt inderdaad een upgrade uitgevoerd naar wm6.1.
Of je het geloofd of niet laat ik aan jou maar laat wel iedereen die serieus met zijn hardware omgaat in zijn waarde!!
I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
kwikbal; welke rom versie heb je erop ? : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:12
Is er iemand die fring (www.fring.com) aan de praat heeft gekregen op de standaard ROM? Programma blijft bij mij hangen tijdens opstart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Installeer het eens opnieuw, werkte voor mij.. geen standaard rom hier overigens.

vriend van mij had ook problemen met E1..nl rom..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag of 2 gaat mijn i780 echt vreselijk traag (+- een halve minuut voordat de internetbrowser is geopend, inkomende gesprekken kan ik niet aannemen omdat de telefoon te lang moet denken over het opnemen). Hoe het komt weet ik niet, voldoende vrij geheugen ed. heb ik nog steeds. Iemand enig idee wat ik kan doen zonder een harde reset te doen?

Verder is er iets aan de hand met de geheugenkaart. Op de telefoon staan nl. een aantal mappen:

Storage Card,
Storage Card2,
Storage Card3, waarbij de data in de Storage Card3 opgeslagen is.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiels
  • Laatst online: 29-06 21:12
knights16 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:02:
Installeer het eens opnieuw, werkte voor mij.. geen standaard rom hier overigens.

vriend van mij had ook problemen met E1..nl rom..
Meerdere keren geprobeerd, wil niet werken. Waarschijnlijk niet compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Hier een aantal screenshots, niet dat ik nu de aandrang voel mijn verhaal te bewijzen hier, maar om jullie te voorzien van wat extra informatie.
Dus klim nou niet gelijk massaal in de telefoon met Samsung, maar wacht op de update, deze zal ongetwijfeld komen.

Homescreen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3151/3005326988_17cd359e30.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3070/3004490869_82202aac06.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3231/3004490893_e5158399e6.jpg?v=0

En voor de mensen met commentaar, houd a.u.b. je conclusies voor je totdat de poster hier op heeft kunnen reageren, door dit soort (ongefundeerde) kritiek creëer je zeker geen goodwill bij de personen waar jij informatie van nodig hebt om dit je ook daadwerkelijk te verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Yorick81, ik denk dat degenen die je niet geloven waarschijnlijk ook niet geloven dat er een Italiaanse 6.1 bestaat (PXIHH5 en als ik het goed heb ook PXIHI2).

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Yorick81, ik hoef me commentaar niet voor me te houden. Ik stelde je een terechte vraag die nog niemand had gesteld? Of mag dit inmiddels ook niet meer?? Voor de reactie van andere op mijn post ben ik natuurlijk verantwoordelijk :+ Het klonk allemaal erg onwaarschijnlijk en het zit hem er dus in dat ik (en met mij wat andere) dacht dat het om een NL rom ging en dit geloof ik niet, en volgens mij heb ik goed beargumenteerd waarom. Nu blijkt het dus om een Engelse rom te gaan... Dan wordt het een stuk logischer, en geeft het dus aan dat het nog langer duurt voordat Samsung deze in NL heeft omgezet.

Kwikbal, is die van jou NL? Zoja svp direct dumpen en je gaat heel veel vrienden maken met een i780 :+

[ Voor 37% gewijzigd door thefox154 op 05-11-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, de screenshots van Yorick81 zijn toch duidelijk in het Nederlands, hoezo is dat dan eigenlijk een Engelse ROM?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:18:
Uhm, de screenshots van Yorick81 zijn toch duidelijk in het Nederlands, hoezo is dat dan eigenlijk een Engelse ROM?!?
En bovendien een versie nummer die ik nog niet eerder gezien had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
thefox154 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:14:
Yorick81, ik hoef me commentaar niet voor me te houden. Ik stelde je een terechte vraag die nog niemand had gesteld? Of mag dit inmiddels ook niet meer?? Voor de reactie van andere op mijn post ben ik natuurlijk verantwoordelijk :+ Het klonk allemaal erg onwaarschijnlijk en het zit hem er dus in dat ik (en met mij wat andere) dacht dat het om een NL rom ging en dit geloof ik niet, en volgens mij heb ik goed beargumenteerd waarom. Nu blijkt het dus om een Engelse rom te gaan... Dan wordt het een stuk logischer, en geeft het dus aan dat het nog langer duurt voordat Samsung deze in NL heeft omgezet.

Kwikbal, is die van jou NL? Zoja svp direct dumpen en je gaat heel veel vrienden maken met een i780 :+
Ik doel niet op jou post, maar meer de reacties van "3d animatie", de "toon" van de reactie vind ik persoonlijk nogal kort af en weinig geïnteresseerd, je denkt iets bij te dragen en informatie te verstrekken en wordt op zo'n manier "bedankt". Maar goed, wellicht stel ik wel te hoge eisen aan de omgangsnormen...

Wat jij engels aan de getoonde screenshots vind ben ik nog niet helemaal achter, het gaat hier duidelijk om een NL ROM.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorick81 op 05-11-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
my mistake, dacht toch echt hierboven ergens gelezen te hebben dat iemand zei dat het om een engelse rom ging. Zie het nu nergens meer staan, zal het wel verkeerd gelezen hebben of het is geedit. Jammer dat kwikbal niet meer reageert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwikbal
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:12
In eerste instantie ben ik niet direct geneigd om mijn ROM online te dumpen. Ik wilde met mijn screenshot slechts aantonen dat er in ieder geval een WM6.1 versie van Samsung is. Volgens mij kan het ook nooit meer erg lang duren voordat Samsung 'm zelf uitbrengt!

WoT/AW: panzerjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
thefox154 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:01:
my mistake, dacht toch echt hierboven ergens gelezen te hebben dat iemand zei dat het om een engelse rom ging. Zie het nu nergens meer staan, zal het wel verkeerd gelezen hebben of het is geedit. Jammer dat kwikbal niet meer reageert..
Ik heb hierboven gezegd dat wij een Engelse rom hebben. Mijn screenshots hierboven zijn ook in het Engels. Ander bedrijf, maar ook bij ons wordt de i780 met WM 6.1 uitgerold. En nee, ook ik ga niet mijn ROM dumpen om dezelfde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
kunnen jullie ook wat zeggen betreft de I2 versie, performance, battery ?
Want iedereen is in de de ban van de I2 versie, maar wat doet het ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
knights16 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:17:
kunnen jullie ook wat zeggen betreft de I2 versie, performance, battery ?
Want iedereen is in de de ban van de I2 versie, maar wat doet het ?
Performance is wat mij betreft goed. Hij is een stuk sneller dan mijn oude HTC P4350 (Herald), maar dat komt ook door het extra geheugen denk ik. Ik heb geen ervaring met Windows Mobile 6 op een i780, dus dat kan ik niet vergelijken. Ik heb met mijn Parrot carkit geen problemen, dus dat is t.o.v. de oude versie wel verbeterd gezien alle klachten die ik daarover gelezen heb.
Batterij is nog steeds een ramp. Als ik 2-3 uur bel op een dag is de batterij leeg voor ik thuiskom. Wat mij betreft niet acceptabel voor een telefoon, maar niets aan te doen. Ook zonder HSDPA hetzelfde probleem.
En, in Windows mobile 6.1 heb je natuurlijk threaded sms - ik ben daar geen fan van, maar sommigen zweren erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
En je phone op GPRS zetten de hele dag, maakt dat nog wat uit ?

Weet iemand of er software is dat een telefoongesprek simuleert, of waarmee we de telefoon kunnen testen ?
zeker wel door een media file op repeat te zetten, en de tijd te meten hoelang de accu het volhoud.. : )

maar 'echte' software ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
duurt wel lang... die update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik even google op "20270.1.3.1" kom ik terecht op xda, naar een bericht van maart 2008 in het HTC Universal winmo6 forum.

We wachten dus nog steeds op een update die minstens 8 maand te laat is. Ik heb daarnet nogmaals de klantendienst gemaild met een klacht.

Ik had issues met mijn wireless, heb hier een driver patch gedownload en sindsdien geen echte issues meer.
http://www.samsung.com/my...Type=L&prd_ia_cd=01012100

maar niets te bespeuren op de nederlandse versie van de site:
http://www.samsung.com/nl...Type=L&prd_ia_cd=01012100

ik ben het wachten ook stilaan beu geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zelf eveneens een Samsung I780. Gekocht 2 mnd geleden bij Vodafone. (had ik maar ff gewacht)Helaas ook met WM 6.0
Heb vorige week Vodafone gebeld en kreeg te horen dat er wel 6.1 beschikbaar is maar nog niet mag worden verspreid mag worden van onze vrienden Samsung!

Baal hier erg van. Heb zelf gezeik met Wifi wat niet overal connect en mijn Blue tooth werkt al helemaal niet samen met mijn auto wat er standaard vanaf de fabriek is gemonteerd.

Ben ernstig teleur gesteld in Samsung. Is mijn eerste tel. van dit merk en wat mij betreft de laatste. Hiervoor altijd Sony Ericsson en nooit geen gedoe. Heb getwijfeld bij de keuze een I780 of een P1I.

Zou het erg fijn vinden als de mannen van Samsung netjes en serieus om zouden gaan met haar gebruikers. Toh blijkt daar niets van!

B

• riddles
Even een kleine update over het batterij gebruik. Deze week zit ik in het buitenland, met roaming, waardoor direct push uitstaat en ik handmatig moet synchroniseren. Omdat ik mijn laptop bij me heb, doe ik dat hooguit een paar keer per dag. Het resultaat is dat ik, ondanks dat mijn telefoon op 3G staat en continue verbinding houdt, mijn batterij na een paar dagen nog nauwelijks leger is (zonder opladen!).

Natuurlijk heb ik ook weinig gebeld (hooguit 30 minuten t.o.v. regelmatig 1-2 uur in NL).

• knights16
riddles schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:26:
Even een kleine update over het batterij gebruik. Deze week zit ik in het buitenland, met roaming, waardoor direct push uitstaat en ik handmatig moet synchroniseren. Omdat ik mijn laptop bij me heb, doe ik dat hooguit een paar keer per dag. Het resultaat is dat ik, ondanks dat mijn telefoon op 3G staat en continue verbinding houdt, mijn batterij na een paar dagen nog nauwelijks leger is (zonder opladen!).

Natuurlijk heb ik ook weinig gebeld (hooguit 30 minuten t.o.v. regelmatig 1-2 uur in NL).
Dat is interessant nieuws, ik heb wel een vraag.. ik begrijp je post niet volledig.

je geeft aan in het buitenland te zitten en geen push email te gebruiken, doordat je al de beschikbaarheid hebt over een laptop met internet, sync. je niet met je telefoon.. heb je nu wel of geen 3g dataverbinding open staan.. maw.staat er linksboven je antennebereik nu een 3G/H of ben je niet verbonden met een dataverbinding en zeg je eigenlijk dat je telefoon standby lang mee gaat, met af en toe syncen dan..

PVoutput

Verwijderd

heren,

Ik raad jullie aan om jullie samsung te verkopen en te kijken naar de iPAQ 914c. Ik heb enorm getwijfeld tussen de samsung en de ipaq, en het is dus toch (gelukkig) de ipaq geworden. Heb de samsung een weekje gehad, en hij wat mij tegenviel was: touchpad, batterijduur (halve dag met veel bellen en umts en direct push), daarbij is het design ook niet om over naar huis te schrijven. Verder is de camera zelfs niet goed genoeg om hier en daar een fotootje mee te pikken.
Toen de ipaq getest en waarempel, ik draai nu zonder ROM upgrade of wat dan ook een superstabiele WM6.1 rom (straight out of the box), zeer snappy en snel, tomtom7 zonder portsplitter oid., directpush, Remote desktop. Daarbij komt dit jaar nog een 3800mAH batterij uit (tov de 1940mAH wat er nu in zit), wat de batterijduur verlengt van 1 dag zwaar gebruik (GPS, UMTS en veel bellen) naar 2 dagen. Pairen met parrots gaat vlekkeloos. Verder ook geen problemen met opnemen en ophangen, wisselgesprekken ed. Het enige "minpunt" is het ietwat kleine scherm, maar dit is wel weer standaard (320x240) en dus compatible met veel apps.

Ik vermeld dit even omdat ik de oplossing voor jullie problemen vind in de iPAQ (Ik heb overigens wel de NL versie, deze heeft deze de problemen verholpen die de UK versie had)

PS: ik ben absoluut geen fanboy, heb al diverse ppc's en WMPro smartphones gehad, en deze ipaq lijkt alle WM problemen op te lossen.

• erikver
  • Laatst online: 10:03

erikver

Ik zeg...

Ik vind het fijn voor je dat je met de iPaq en goede telefoon/pda hebt gevonden. Maar niet iedereen, waaronder ik, kopen even een nieuwe telefoon. Ik mag er zelfs nog anderhalf jaar mee doen ;) Dus om het nou de oplossing te noemen, dat weet ik ook niet..

Vindt verder de ondersteuning vanuit Samsung schandalig slecht. De problemen zouden toch bekend moeten zijn bij Samsung, maar de update laat wel lang van zich duren. Beetje jammer opzich. Voor mij is het ook de eerste Samsung maar als het zo doorgaat wordt het nooit meer een Samsung. Een gemiste kans want het toestel is prima.

[ Voor 0% gewijzigd door erikver op 13-11-2008 19:46 . Reden: overmatig gebruik van opzich aangepast ;) ]

Life's not a Krentenbol

Verwijderd

erikver schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:46:
Ik vind het fijn voor je dat je met de iPaq en goede telefoon/pda hebt gevonden. Maar niet iedereen, waaronder ik, kopen even een nieuwe telefoon. Ik mag er zelfs nog anderhalf jaar mee doen ;) Dus om het nou de oplossing te noemen, dat weet ik ook niet..

Vindt verder de ondersteuning vanuit Samsung schandalig slecht. De problemen zouden toch bekend moeten zijn bij Samsung, maar de update laat wel lang van zich duren. Beetje jammer opzich. Voor mij is het ook de eerste Samsung maar als het zo doorgaat wordt het nooit meer een Samsung. Een gemiste kans want het toestel is prima.
Mee eens. Dit was de eerste en de laatste Samsung. Ik ben ook zwaar terleurgesteld in de support van hen. Ik weet niet hoe vaak ik gevraagd heb of en wanneer de 6.1 update komt. Ik heb nooit antwoord ontvangen. Overigens ben ik ondertussen wel geswitched naar een andere telefoon, ook al duurt mijn contract ook nog 1.5 jaar (enneuh, die andere telefoon is een iPhone). Maar ik hou m'n Samsung er nog wel naast vanwege het feit dat ie Winmo draait.

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
ik heb de n85 aangeschaft maar de i780 zal ik nog blijven gebruiken om te smsen maar meer wil ik er niet mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als we ni eens massal ons ongenoegen laten blijken door allemaal samsung plat te bellen of te mailen hoppelijk wordt er dan iemand wakker daar. of we geven ze een ijskoude douche van radar HAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Een ipaq... nooit van me leven, gesprekskwaliteit is vergelijkbaar met een nokia 1650 van de appie. Voor mensen die veel bellen is die kwaliteit van de gesprekken gewoon echt niet acceptabel. Sinds ik geen carkit meer gebruik maar een vaste inbouw in de auto heb zitten heb ik geen klachten meer en doet de samsung perfect wat hij moet doen. En een extra voordeel is dat ik in de auto nog nooit zo goed verstaanbaar geweest ben. Zoals ik eerder al zei, vol in de toeren de snelweg op en de nokia 810 filtert dat achtergrond geluid gewoon weg, de andere kant merkt er niets van _/-\o_ Gebruik de samsung alleen zakelijk dus e-mail, agenda en bellen. Overige dingen gebruik ik bijna nooit kan ik ook niet echt een oordeel aan hangen.

Neemt niet weg dat de support van samsung gewoon echt ruk is. Een Nokia 810 koste me iets van 479 excl inbouw en btw. Maar goed ik ben up en running en de irritatie is weggenomen dus leg me er maar bij neer :+

[ Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 14-11-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:34:
Een ipaq... nooit van me leven, gesprekskwaliteit is vergelijkbaar met een nokia 1650 van de appie. Voor mensen die veel bellen is die kwaliteit van de gesprekken gewoon echt niet acceptabel. Sinds ik geen carkit meer gebruik maar een vaste inbouw in de auto heb zitten heb ik geen klachten meer en doet de samsung perfect wat hij moet doen. En een extra voordeel is dat ik in de auto nog nooit zo goed verstaanbaar geweest ben. Zoals ik eerder al zei, vol in de toeren de snelweg op en de nokia 810 filtert dat achtergrond geluid gewoon weg, de andere kant merkt er niets van _/-\o_ Gebruik de samsung alleen zakelijk dus e-mail, agenda en bellen. Overige dingen gebruik ik bijna nooit kan ik ook niet echt een oordeel aan hangen.

Neemt niet weg dat de support van samsung gewoon echt ruk is. Een Nokia 810 koste me iets van 479 excl inbouw en btw. Maar goed ik ben up en running en de irritatie is weggenomen dus leg me er maar bij neer :+
Dit is juist de eerste telefoon waarbij ik iedereen kan verstaan door m'n carkit en iedereen mij. En ja, inclusief die 1.9TDI traktor op volle toeren met 160, 4/6 uur per dag in de auto, ongeveer 2 uur daarvan bellend. Je praat waarschijnlijk over de 66xx serie oid (nagegeven, bij eerdere ipaq's was dit inderdaad het geval). Mensen vertellen me zelfs, goh, wat kan ik jou ineens goed verstaan, nieuw speeltje aangeschaft? De gesprekskwaliteit + snelheid + stabiliteit (nog nooit gehad met een WM pro telefoon) hebben voor mij juist de doorslag gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
mail terug van solidvision (die netjes terug mailen elke keer), ik had gevraagt of er al een rom update was die wm 6.1 met zich meebracht, zojuist geinformeerd om welke versie nummer rom het dan gaat.

_____

Goededag,

Inmiddels is deze versie beschikbaar. U kunt het toestel naar ons opsturen voor deze update.
U kunt het toestel aanmelden op www.gsmrepareren.nl na aanmelding kunt u het toestel opsturen naar ons.

Met vriendelijke groet,

Annemarieke Briolas

Solid Vision
Polakweg 26
2288 GG Rijswijk
Tel: 070-3073131
Fax: 070-3073177
Email: info@solid-vision.com

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:44
Wie o wie dumpt deze ROM op het net.
Ik kan mijn telefoon echt niet een week missen en ik heb geen zin om te betalen (verzendkosten) voor iets wat gratis zou moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Rijswijk, het kan in een ochtend gefixed worden is me ooit verteld, maar dan moet je er wel heen.
Heb een engelse I1 rom ergens gesignaleerd en gevraagd of die gasten em willen dumpen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Ga deze week mijn rom laten updaten. Als ik mijn i780 terug heb en het werkt allemaal oke wil ik deze wel dumpen op het net. Ff geduld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er steeds minder op lijken dat er een officiele Samsung release gaat komen.
Nu de i907 (ofwel Epix) is uitgekomen staat er al weer een nieuwe opvolgen te wachten.
De Samsung Saga. Is momenteel alleen in de USA verkrijgbaar.

Ook de i760 staat er vermeld met WM 6.1

De nieuwe toestellen worden uitgerust met 6.1 en er staat verder ook geen updates online van oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd alles te lezen in het topic maar misschien lees ik er over heen.
Ik heb geen problemen met het Pairen tussen een parrot en me i780....
Alleen begint hij tijdens het gesprek soms te storen... komt veel herrie over de boxen ed...
Heeft een van jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Is je Parrot up to date? Ik had wat rare problemen met m'n i780 maar na de Parrot (CK3100) updaten is het tot nu stabiel.

Wel vind ik het reuze irritant dat de telefoon steeds zichzelf unlocked als de Parrot de verbinding opzet, aan het eind van het synchroniseren en ook nog weer als je de auto van het contact af haalt. Typisch van die momenten dat de telefoon in een broekzak of jaszak zit...

Oh, en de WM6.1 update schijnt er toch echt heel snel aan te komen is me door iemand bij Samsung verteld. De ROM zelf staat klaar, ze neuzelen nog met de updater...

De updater laten testen met mijn toestel, dat ging goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Wat bedoel je nu te zeggen, dat je de updater voor de release van een nieuwe firmware hebt getest op je eigen toestel ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit... kras op m'n scherm. Ik gebruik geen screenprotector of tasje dus je kon er op wachten natuurlijk. Heeft iemand al eens geprobeerd om met een krasverwijderaar het scherm te bewerken? Lijkt er wel op dat er een coating op zit, dus of dit zo'n goed plan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
knights16 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:38:
Wat bedoel je nu te zeggen, dat je de updater voor de release van een nieuwe firmware hebt getest op je eigen toestel ?
Ja, heb laten testen inderdaad... Was niet zo gevaarlijk als het mogelijk klinkt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een nieuwe versie van outlook op mijn pc gezet (outlook 2003 op windows XP)

Nu wil mijn agenda niet meer syncen door middel van activeSync met de (verkorte) melding:

Kan niet synchroniseren met het outlook profiel omdat er eerder een ander profiel is ingesteld. Open Outlook met het juiste profiel.

Nu kan ik dit volgens mij oplossen door hele nieuwe verbinding te maken met mijn i780, hierbij geeft activesync de melding dat alle agenda items enz. zullen worden verwijdert van de i780. Hoe kan ik oplossen dat de i780 wel weer kan syncen met mijn pc maar dat niet eerst alle items van mijn telefoon gewist moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Inderdaad heeft solid vision 6.1 in de aanbieding.
Ik heb ook een kennis van mij gesproken bij Samsung en ze hebben nog geen goede oplossing voor het updaten door particulieren zelf..

dus stuur je telefoon ff naar solid vision of rij ff langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:19:
Ik heb van de week een nieuwe versie van outlook op mijn pc gezet (outlook 2003 op windows XP)

Nu wil mijn agenda niet meer syncen door middel van activeSync met de (verkorte) melding:

Kan niet synchroniseren met het outlook profiel omdat er eerder een ander profiel is ingesteld. Open Outlook met het juiste profiel.

Nu kan ik dit volgens mij oplossen door hele nieuwe verbinding te maken met mijn i780, hierbij geeft activesync de melding dat alle agenda items enz. zullen worden verwijdert van de i780. Hoe kan ik oplossen dat de i780 wel weer kan syncen met mijn pc maar dat niet eerst alle items van mijn telefoon gewist moet worden?
Ik zou zeggen maak ff een backup met een trial van spb back-up (erg goede software)
en laat active sync dan even de telefoon leeg maken vervolgens zet je de back-up terug en hij synchroniseert deze mee..

mvg

[ Voor 22% gewijzigd door FrankN-NL op 19-11-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:25:
[...]

Ik zou zeggen maak ff een backup met een trial van spb back-up (erg goede software)
en laat active sync dan even de telefoon leeg maken vervolgens zet je de back-up terug en hij synchroniseert deze mee..

mvg
Dusseuh, elke gek .. elke hobbyist kan zijn toestel met een obscure Russische ROM updaten maar de officiele kan alleen maar door een servicecenter gedaan worden?? Klinkt redelijk krom.. :(

Enig idee wat dit gaat kosten? Ze zullen het wel niet gratis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:31:
[...]

Dusseuh, elke gek .. elke hobbyist kan zijn toestel met een obscure Russische ROM updaten maar de officiele kan alleen maar door een servicecenter gedaan worden?? Klinkt redelijk krom.. :(

Probleem is dat de hobbyist die XDA weet te vinden 10 keer beter weet wat hij allemaal aan het doen is met zijn `telefoon` dan de gemiddelde gebruiker die al blij is al hij MS/Word gestart krijgt en die al begint te bibberen als hij een softreset moet uitvoeren.

Helaas moet Samsung ook voor de gewone gebruiker een fool-proof upgrade tool hebben anders heb je helemaal de poppen aan het dansen als het mis gaat!

Dus reken jezelf maar tot de experts.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:44:
[...]
Helaas moet Samsung ook voor de gewone gebruiker een fool-proof upgrade tool hebben anders heb je helemaal de poppen aan het dansen als het mis gaat!
Aangezien Samsung vorig jaar nog een fool-proof upgrade voor de i600 wist uit te brengen kan het niet zo'n groot probleem zijn om dat kunstje nog eens te herhalen. Het verschil met een niet-Nederlandse 6.1 ROM upgrade kan niet schokkend groot zijn, en die weten ze wel uit te brengen (voor de Omnia).
Het is duidelijk dat de prioriteit voor de NL upgrades helaas niet zo hoog ligt bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:31:
[...]

waarom quote je op mijn bericht als het niets met mijn bericht over outlook 2003 te maken heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
ik heb net solid vision nog ff gebeld wat zo'n grapje voor een upgrade gaat kosten..
zolang er geen schade is aan het toestel (kleine krasjes kunnen nog maar barsten en zo niet) en het toestel binnen garantie valt (standaart 2 jaar van samsung dus in de meeste gevallen wel) is de upgrade naar 6.1 gratis.. zul je dus alleen je reiskosten moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:10:
[...]

waarom quote je op mijn bericht als het niets met mijn bericht over outlook 2003 te maken heeft??
Sowwy, zie het nu pas dat ik op je andere bericht (wat daarboven stond en ook van jou was) reageerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fjnijhof: Waarom mag het toestel niet beschadigd zijn? Krijg je een refurbished terug o.i.d?

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:34:
[...]

Sowwy, zie het nu pas dat ik op je andere bericht (wat daarboven stond en ook van jou was) reageerde!
ok:)

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:39:
@fjnijhof: Waarom mag het toestel niet beschadigd zijn? Krijg je een refurbished terug o.i.d?
ja kvond het ook een idiote opmerking maar ja ik ben doorgever van de info diek kreeg:)

• knights16
Solid Vision wil niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor eventuele schade die zij fysiek aan het toestel aanbrengen verwacht ik. Bij Dixons moet je bij een reparatie tekenen voor de staat van je toestel (krasjes beschadigingen enz) hier, bij solid vision hebben ze een selectie.

Maar ik weet zeker dat ze elke 780 wel fixen hoor, behalve als je scherm wellicht kaduuk is..

PVoutput

Verwijderd

Ben gistermiddag even langsgegaan bij Solid Vision en niets anders dan mijn complimenten. Werd uitermate vriendelijk geholpen, in eerste instantie werd aangegeven dat het wel even kon duren omdat ik zonder afspraak kwam (zou ongeveer een uurtje duren) maar dat vond ik geen probleem. Uiteindelijk was ie binnen 20-25 min al weer klaar :) En onder garantie dus kosteloos (kon zelfs nog een kopje koffie pakken).

Aangezien ik hem pas een krap dagje heb draaien kan ik nog niet de echte verbeteringen/veranderingen eruit halen. Wel weer alle programma's teruggezet. Heb nog steeds Port Splitter nodig om Tomtom draaiende te krijgen en de notification led werkt nog steeds niet :(

Voornaamste issue bij mij was het zo nu en dan vastlopen van mijn email, hij haalde de nieuwe emails dan niet binnen terwijl die er wel waren maar gaf daar ook geen foutmelding van. Dit was nogal willekeurig dus dat moet echt even over een langere tijd getest worden. Wil nog wel opmerken dat dit natuurlijk ook aan mijn provider (T-Mobile) kan liggen. Als mensen nog vragen dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Dus voor je hem weg brengt moet je eerst wel een backup van je telefoon maken of kan je er alles gewoon op laten staan.

Verwijderd

Uhm je kan alles er gewoon op laten staan (heb ik ook gedaan) maar je krijgt hem gewoon helemaal leeg terug, eigenlijk zoals je hem destijds uit de doos hebt gehaald maar dan met nieuwere firmware :)

Backup maken en terugzetten is absoluut niet aan te raden, aangezien de backup ook je programma's en instellingen terugzet kan blijken dat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware en dat je telefoon niet meer (goed) functioneert.

Je moet dus helaas alles handmatig weer terugzetten (heb zelf gelukkig alle cabjes in een folder op mijn geheugenkaart staan dus ging redelijk snel), wel van belang is je PIM gesynct te hebben voordat je hem laat upgraden.

• troftnom
PIM data backup maken op een microSD kaart en na de upgrade terugzetten moet wel kunnen. PIM Backup is daar een handig en gratis programma voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:17:
Ben gistermiddag even langsgegaan bij Solid Vision en niets anders dan mijn complimenten. Werd uitermate vriendelijk geholpen, in eerste instantie werd aangegeven dat het wel even kon duren omdat ik zonder afspraak kwam (zou ongeveer een uurtje duren) maar dat vond ik geen probleem. Uiteindelijk was ie binnen 20-25 min al weer klaar :) En onder garantie dus kosteloos (kon zelfs nog een kopje koffie pakken).

(..)
Zie jij een mogelijkheid om jou image te dumpen? Zodat andere gebruikers deze ook kunnen flashen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met een sneltoets gelijk een sms bericht kunt opstellen? Nu vind ik het nogal omslachtig om via berichten voor sms te kiezen, daar voor menu en vervolgens voor sms. Dit moet sneller kunnen lijkt mij, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Xsola schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:58:
[...]
Zie jij een mogelijkheid om jou image te dumpen? Zodat andere gebruikers deze ook kunnen flashen? O-)
Door onderstaande handeling te dump, dump je je rom in part1,2,3.. met deze files kunnen we een flashable rom creeeren, is niet moeilijk.. eerst maar eens de dump hiervan.

Het zou erg vet zijn als iemand dit kon doen, want de hele i780 community (vooral dus xda) ligt al weken stil.. als wij ' hollanders ' nu effe die dump maken..
Handleiding:

To dump the i780 rom you have to do just few steps.

1) Change the security policies to install the needed utility

With a regedit sw change the value in the following key

HKLM\Security\Policies\Policies\00001001
from 2 to 1

2) Download the utilities from here http://wiki.xda-developer...ename=Hermes_HowtoDumpRom

3) open a prompt on the PC, Chdir to the directory where the utlities are previuously unpacked and type the following command

pdocread.exe –l
The output will be something like

254.25M (0xfe40000) DSK1:
| 1.25M (0xYYYYYY) Part00
| 2.88M (0xZZZZZZ) Part01
| 76.25M (0xWWWWW) Part02
| 172.50M (0xYYYYYY) Part03
3.79G (0xZZZZZZ) DSK2:
| 3.79G (0xWWWWW) Part00
[...]

4)

Type the following commands
pdocread -w -d DSK1: -b 0x800 -p Part00 0 0xYYYYYY Part00.raw

pdocread -w -d DSK1: -b 0x800 -p Part01 0 0xZZZZZZ Part01.raw

pdocread -w -d DSK1: -b 0x800 -p Part02 0 0xWWWWW Part02.raw

Obviously change YYY,ZZZ,WWW, with the real values taken from step 3

Your dump is done.

The files are a backup of the rom but arent ready to be flashed back again with the mirage tool, you have to use other tools to obtain someting useful.

Search for the famusc kitchen for further detail.

[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 21-11-2008 13:29 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:16:
Weet iemand hoe je met een sneltoets gelijk een sms bericht kunt opstellen? Nu vind ik het nogal omslachtig om via berichten voor sms te kiezen, daar voor menu en vervolgens voor sms. Dit moet sneller kunnen lijkt mij, iemand een tip?
Wat ik doe is simpelweg de naam van de persoon waar ik een sms heen wil sturen te typen. En vervolgens op een sms versturen te klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
C_setag, heb je nu met je 6.1 ook threaded sms ? Dus dat je smsverkeer er uit ziet als chats ?

[ Voor 14% gewijzigd door dapluiz op 21-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

dapluiz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:25:
C_setag, heb je nu met je 6.1 ook threaded sms ? Dus dat je smsverkeer er uit ziet als chats ?
Ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Op XDA staat de I1 engelse pda part.. dus een officiele dump van de wm 6.1. Ik heb er zelf geen wijzigingen in aangebracht.. dus 128 dpi enz.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
knights16 schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:11:
Op XDA staat de I1 engelse pda part.. dus een officiele dump van de wm 6.1. Ik heb er zelf geen wijzigingen in aangebracht.. dus 128 dpi enz.
Heb ik ook gezien, maar ik ben juist op zoek naar de NL variant! O-)

Wie kan en wil ons er aan helpen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Xsola schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:17:
[...]

Heb ik ook gezien, maar ik ben juist op zoek naar de NL variant! O-)

Wie kan en wil ons er aan helpen? O+
solid vision:p
ik weet niet waar je woont maar je kunt gewoon even langs rijden doe ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Ralph Smeets schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:23:
Ik heb ondertussen de volgende apps geïnstalleerd:
  • Google Maps
  • Magic Button
  • MortPlayer (Laatste beta werkt, moet alleen nog een skin maken voor 320x320, om zwarte balkjes aan zijkanten weg te laten vallen).
  • PocketCM (Met htctoucher PointUI black thema dat eigenhandig getweaked is/wordt)
  • Pocket Sudoku (Fonts zijn te groot op 128dpi, met RealVGA op 92dpi is het wel goed)
  • Point UI
  • Port Splitter
  • RealVGA
  • Samsung Mobile Navigator (Garmin)
  • Spb Benchmark
  • Skype (Startupscherm wordt als 240x240 weergegeven, daarna alles okay)
  • Sprite Backup
  • TomTom Navigator
  • Total Commander
  • Vodafone Live (wordt als 240x320 applicatie weergegeven, dus met zwarte balken aan de zijkanten)
Al deze applicaties werken goed en het enige echte probleem dat ik heb ondervonden, fontjes die te groot zijn door de 128dpi, zijn opgelost door RealVGA te installeren met 92dpi fontjes en iconen.
het is al een tijd geleden dat je bovenstaande post deed maar waar haal jij de applicatie vodafone live vandaan?? kkan de website wel instellen als standaard maar het lijkt of jij een applicatie hebt??

kun jij me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

fjnijhof schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:32:
[...]

het is al een tijd geleden dat je bovenstaande post deed maar waar haal jij de applicatie vodafone live vandaan?? kkan de website wel instellen als standaard maar het lijkt of jij een applicatie hebt??

kun jij me helpen?
Voor mijn i780 had ik een LG KS20 en had hiervoor een de Vodafone live update van SFR gekregen. Of een dergelijke applicatie ook voor Nederlandse telefoons verkrijgbaar is, weet ik niet. Wellicht eens bellen met de klantenservice?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Ralph Smeets schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:42:
[...]

Voor mijn i780 had ik een LG KS20 en had hiervoor een de Vodafone live update van SFR gekregen. Of een dergelijke applicatie ook voor Nederlandse telefoons verkrijgbaar is, weet ik niet. Wellicht eens bellen met de klantenservice?
dankje voor je info.. kzal eens informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn rom gedumpt met behulp van bovenstaande procedure, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Zet deze files even online (of mail me even ketsers . hotmail moc ) en dan kan ik hier een flashable PDA rom van maken. Naar mijn weten is door middel van deze dumpmethode niet de E-Boot en de Phone part te recreeeren. En dus krijgt men alleen de PDA part van mij.

Vervolgens zal ik deze wm 6.1 NL rom op een download locatie plaatsen;

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ff weten waar! Ik kan haast niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsola
knights16 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:11:
Zet deze files even online (of mail me even ketsers . hotmail moc ) en dan kan ik hier een flashable PDA rom van maken. Naar mijn weten is door middel van deze dumpmethode niet de E-Boot en de Phone part te recreeeren. En dus krijgt men alleen de PDA part van mij.

Vervolgens zal ik deze wm 6.1 NL rom op een download locatie plaatsen;
Oh jullie zijn echt goed bezig! _/-\o_
Can't wait!
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste