• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:19:
Hallo,

Mijn samsung i780 reageert niet meer op het veranderen van helderheid.. weet iemand wat ik hier aan kan doen? Hij staat nu ingestelt op de laagste stand en krijg hem er niet meer vanaf!

Bedankt,

Mark
laad je batterij eens op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Waar op de samsung site vind ik (in de toekomst) de ROM WM6.1 of de aankondiging daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmgn231 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:46:
Waar op de samsung site vind ik (in de toekomst) de ROM WM6.1 of de aankondiging daarvan?
Heh, ik zit deze vraag ook al eindeloos bij Samsung neer te leggen. Ik heb m al een aantal malen gesteld maar om 1 of andere reden negeren ze de vraag compleet. Ik heb er in het geheel nog geen antwoord op gekregen. Waarschijnlijk hebben ze meer aandacht voor de "iphonekiller" I900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
ik heb het gevoel dat mijn ontvangst niet erg goed is. slechter dan mijn nokia n95. klopt dat deze samsung slechtere ontvangst heeft? of heeft dat ook met de rom te maken. zo ja, welke moet ik dan hebben? ik heb nu xkha3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
ik zou wel je phone rom updaten.. dit kan in principe gewoon terwijl je je pda rom hetzelfde houdt.
kijk even op xda developers hiervoor;

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
De phone rom kan dan ook engels zijn terwijl pda gewoon NL is? Maar ja, waarom dan niet beide. Welke heb jij en bevalt dat of zijn er dingen die niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Ook ik heb gevraagd bij Samsung (Soundvision oid?). In het antwoord gaven ze alleen aan dat ze geen 6.1 rom hadden. Maar voor de andere samsung i617 is wel de 6.1 onlangs uitgekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door sretlow op 05-09-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Kan ik het aklarm veranderen dat ik krijg als de batterij tot 30% leeg is? Want dat vind ik wel snel. Ik heb liever pas een warning bij bv 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
sretlow schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:27:
De phone rom kan dan ook engels zijn terwijl pda gewoon NL is? Maar ja, waarom dan niet beide. Welke heb jij en bevalt dat of zijn er dingen die niet meer werken?
Ik heb de XKHE1 phone + pda + eboot rom.
Alleen er zijn mensen die liever hun nederlandse wm erop hebben staan..

ik ben uitermate tevreden met deze HE1 rom.. alleen ik weet niet of je regelmatig synct met je windows pc, want hier heb ik nog steeds soms problemen mee..dan syncht die niet goed.. hier zijn ze nog me bezig.. anders raad ik je aan om de 3.3GR release te installeren, ook een wm 6.1 cooked rom maar dan had ik dit probleem niet.. ketsers apenstaart hotmaillll

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er voor deze Samsung een mogelijkheid om terwijl het telefoontje aangesloten is, te smsen via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:48:
Is er voor deze Samsung een mogelijkheid om terwijl het telefoontje aangesloten is, te smsen via de pc?
Yup, dat kan. MS heeft hier een leuk tooltje bijvoorbeeld: http://www.microsoft.com/...hten_maken_verzenden.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Laatst online: 12-09 15:27
Ik ben geheel nieuw met firmware updaten, maar kan iemand mij kort uitleggen hoe ik deze telefoon kan updaten?

Heb al op Google gezocht, maar wordt er weinig wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag bv per uur automatisch mijn email binnenhalen. Ik weet hoe ik dit moet instellen alleen wanneer ik dit doe dan blijft mijn HSDPA verbinding continue open.
Weet iemand of het mogelijk is om na het binnenhalen van de email automatisch de verbinding weer te laten verbreken? Kan dit standaard en zo ja hoe? Of is hier aparte software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah! Super ! Bedankt man!

Edit: Op de een of andere manier vind SMS Sender geen Available Devices.. iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:32:
Vrijdag heb ik mijn I780 mogen ontvangen, tot nu toe vind ik hem al geweldig.
Helaas hebben we op het werk nog Active Sync 4.2
Weet iemand of het mogelijk is om hiermee te synchroniseren?
inmiddels is dan eindelijk 4.5 geinstalleerd, nu heb ik alleen 2 vervolgvragen:
1 na het syncen is oa de proxy op mijn i780 overschreven door een werkinstelling en moet ik handmatig aanpassen, is dit makkelijker te doen?
2 ik wil niet de hele dag de telefoon aan het opladen zijn en denk aan een usb bluetooth stick. alleen kan ikzelf geen drivers installeren op de werklaptop, behalve als xp het herkent. iemand enig idee of zo'n stick gaat functioneren?

alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:38:
Ik wil graag bv per uur automatisch mijn email binnenhalen. Ik weet hoe ik dit moet instellen alleen wanneer ik dit doe dan blijft mijn HSDPA verbinding continue open.
Weet iemand of het mogelijk is om na het binnenhalen van de email automatisch de verbinding weer te laten verbreken? Kan dit standaard en zo ja hoe? Of is hier aparte software voor?
Het is al gelukt. Met een aanpassing in een registry key is het op te lossen. De verbinding wordt nu na60 seconden verbroken

• knights16
http://www.touchxperience.com/ > Even de Advanced Config. tool download, hiermee kun je veel zaken tweaken, power management enz :)

aanrader voor elke wm device!

PVoutput

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:44:
http://www.touchxperience.com/ > Even de Advanced Config. tool download, hiermee kun je veel zaken tweaken, power management enz :)

is idd een leuk progje echter het enige dat ik maar niet aan kan zetten zijn de camera-instellingen. Daaronder zit een instelling waarmee je je foto's kunt geotaggen. Echter bij mij verschijnt de gehele optie tot camera instelling niet. Even voor de duidelijkheid, deze hoort tussen calendar en locations in te zitten!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:07:
[...]

Het is al gelukt. Met een aanpassing in een registry key is het op te lossen. De verbinding wordt nu na60 seconden verbroken
Kun je hier iets meer uitleg over geven???
welke key en waar te vindeN??

• knights16
Ik ben die optie nog geeneens tegengekomen! zal nog eens kijken,

de client om foto's mee te schieten is samsungs eigen toch, daar zal het probleem liggen.
lijkt me dat er wel andere utils zijn als foto client? koppel je de camera shortcut daar gewoon aan..

PVoutput

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:40:
Ik ben die optie nog geeneens tegengekomen! zal nog eens kijken,

de client om foto's mee te schieten is samsungs eigen toch, daar zal het probleem liggen.
lijkt me dat er wel andere utils zijn als foto client? koppel je de camera shortcut daar gewoon aan..
ik heb de optie gezien op een HTC Diamond. Daar kun je de geotagging optie aanzetten. Dit betekent dan dat de GPS z'n lat/lon coordinaten in de metainfo van de foto zet. Is best handig. De I780 heeft een camera *en* een GPS. Dus ook hier zou dit moeten kunnen. Met advanced config zou je dit aan moeten kunnen zetten. De optie is er alleen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:12:
[...]

Kun je hier iets meer uitleg over geven???
welke key en waar te vindeN??
Het onderstaande heb ik van een website gekopieerd:

With this Hack we can set a predefined number of Seconds , and if the 3G connection is idle for this amount of time the connection gets disconnected.

For this hack you will need to edit the following 2 Key in the Registry

HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\

the 1st key is DWORD CacheTime the number denotes the number of seconds to wait before the auto disconnect, I have mine @ 60 seconds

the 2nd key is Multiline value / String SuspendResume which can have 2 values

~GPRS! :- 3G always On
GPRS_bye_if_device_off :- timeout after CacheTime

and you will need to set it to GPRS_bye_if_device_off

Let wel op dat met deze instelling de connectie wordt verbroken als er geen data verkeer heen en weer gaat. Dus als je aan het internetten bent en er is gedurende 60 seconden geen dataverkeer dan wordt de connectie verbroken. Misschien dus goed om de CacheTime wat hoger te zetten. Ik heb er zelf nog niet uitgebreid mee getest, maar het lijkt goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:44:

Werkt idd erg goed

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Is Nederlandse spellingscontrole op een Engele ROM mogelijk?

En kan ik een script maken dat zodra de rode toets wordt ingedrukt de call wordt opgehangen EN een programma wordt gestart? Dus de normale functie van de rode toets behouden maar daarna direct SPB Movbile Shell weer opstart. Er is wel een script voor het opstarten in Mobile Shell (SPBWatcher) maar hierdoor kun je bijna niet meer bellen door op de groene knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Heeft iemand pocketmusic draaien? Zo ja, zou je de directory waar deze in staat willen inpakken en mij willen mailen. Ik heb op een of andere manier problemen met de resolutie en krijg dit niet goed. Anders moet ik alles opnieuw flashen en alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Ik heb toch wel wat problemen met instellingen qua resolutie. Zie ook hierboven. Ik wil dus eigenlijk terug naar de 3.4 rom van EFN maar dan de 128 dpi versie. Alleen is die nergens meer te downloaden. Iemand een idee waar ik deze nog kan ophalen. De 3.4U (ultimate 96 dpi) heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:10:
[...]

Heh, ik zit deze vraag ook al eindeloos bij Samsung neer te leggen. Ik heb m al een aantal malen gesteld maar om 1 of andere reden negeren ze de vraag compleet. Ik heb er in het geheel nog geen antwoord op gekregen. Waarschijnlijk hebben ze meer aandacht voor de "iphonekiller" I900...
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb vorige week (een wacht maar lekker af) antwoord kregen op mijn vraag wanneer WM 6.1 uitkomt. Zie mail:

Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw SGH-I780
Indien er een firmware update beschikbaar is voor de SGH-I780 zal deze
op onze website www.samsungmobile.nl te downloaden zijn. Samsung
probeert u zeker geen updates te onthouden, alleen moeten zij wel voor
dit toestel beschikbaar zijn.
Op dit moment is deze update dus nietbeschikbaar, wij vragen hiervoor
uw geduld.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog
verdere vragen hebben, aarzeltu dan niet om contact met ons op te nemen
op 0900-samsung (0900-7267864)
Hoogachtend,
Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux
www.samsung.com

Verzonden bericht:

Goedendag, ik heb enige tijd geleden al gemaild over de windows mobile 6.1 software voor de Samsung i780. Ik heb helaas geen antwoord mogen ontvangen op deze mail. Mijn klacht is dus gebaseerd op het negeren of niet beantwoorden van mails, danwel het niet uitbrengen van vernieuwde firmware van deze telefoon. Microsoft heeft al lang geleden Windows Mobile 6.1 uitgebracht, en jullie verzuimen om deze te releasen voor jullie telefoon. Hierdoor kan ik o.a. de Bluetooth set in de auto niet gebruiken. Daarnaast zijn er meerdere problemen waar de oorzaak (mogelijkerwijs) aan de verouderde firmware te wijten is.

Ik hoop dat jullie de tijd nemen om te reageren op mijn vraag c.q. klacht, danwel zeer spoedig de vernieuwde software uit te brengen.

Mvg,

Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Het schijnt in Singapore en Italie al wel verkrijgbaar te zijn. Maar dan niet als downloadable rom maar gewoon via een update in het service center. Zie xda hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
sretlow schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:29:
Het schijnt in Singapore en Italie al wel verkrijgbaar te zijn. Maar dan niet als downloadable rom maar gewoon via een update in het service center. Zie xda hiervoor.
en hoe zit dat dan met solid-vision. die boden het ook aan maar ik kan niet zolang zonder mijn telefoon omdat ik op dit moment geen vervangen toestel krijg van de zaak dus heb het niet gedaan maar paar weket terug bodem zij hem ook nog aan?? Nu niet meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

fjnijhof schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:06:
[...]

en hoe zit dat dan met solid-vision. die boden het ook aan maar ik kan niet zolang zonder mijn telefoon omdat ik op dit moment geen vervangen toestel krijg van de zaak dus heb het niet gedaan maar paar weket terug bodem zij hem ook nog aan?? Nu niet meer??
Ik heb ook met Solid Vision gemaild. Zij schreven het onderstaande:

Goededag,

Wij hebben alleen de windows mobile 6 pro geen 6.1.

Met vriendelijke groet,

Annemarieke Briolas
Solid Vision
____

Solid Vision heeft dus geen WM 6.1 voor de i780. Nooit gehad ook. Samsung communiceerde dat wel naar hun klanten toe, wat dus onjuist was.

Verwijderd

sretlow schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:29:
De post waar jij op doelt is een reactie op de opmerking dat er nog geen WM 6.1 update is aangezien deze nog niet te downloaden is. De poster wilde er alleen maar mee aangeven dat in Italië en Singapore geen firmware als download aangeboden zal worden, maar alleen (officieel) via het service-center gedistribueerd wordt. Er is nog geen officiële WM 6.1 firmware beschikbaar voor de i780, maar deze zal (naar alle waarschijnlijkheid) wel snel komen.

Edit:

In de laatste post (hier) lijkt het er toch op dat er een nieuwe rom is... Zou het dan toch? (Alhoewel het me toch raar lijkt dat de WM 6.1 update als eerste in Italië op zou duiken :/ )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 00:18 ]

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Ik heb de I780 nu al een tijdje. Beetje thema's enz aangepast. Energie besparend enz.
Werkte goed en snel.

Alleen sinds kort lijkt het alsof hij wat traagjes reageert... De knop bovenaan het toestel om het scherm aan en uit te doen bijvoorbeeld... Het duurt nu iets in de 5 sec voordat het scherm uit is. Waar het eerst instantly uitging als ik de knop even indrukte..
Enig idee waardoor dat komt? (ik sluit de prog's wel altijd manually nog af via taakbeheer, dus geen openstaande processes)

Wat overigens ook superirritant is... Zou vast wel ergens instelling/ progje zijn waarbij X = afsluiten.. en niet zoals het nu is, dat het proces nog draait..

Kort vraagje nog: Kan er een SD High Capacity micro kaart in de i780? En tot hoe ver kan ik er geheugen in doen?? Ik wou namelijk een Sandisk micro SD HC kaartje halen, maar weet niet of hij HC aan kan, en tot hoeveel GB?

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
sdhc kan erin, 2/4/8/16 (als je ze kan vinden van 16), geen probleem.

Verwijderd

Saiya schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:51:
Ik heb de I780 nu al een tijdje. Beetje thema's enz aangepast. Energie besparend enz.
Werkte goed en snel.

Alleen sinds kort lijkt het alsof hij wat traagjes reageert... De knop bovenaan het toestel om het scherm aan en uit te doen bijvoorbeeld... Het duurt nu iets in de 5 sec voordat het scherm uit is. Waar het eerst instantly uitging als ik de knop even indrukte..
Enig idee waardoor dat komt? (ik sluit de prog's wel altijd manually nog af via taakbeheer, dus geen openstaande processes)
Ik heb ditzelfde probleem. Ik heb er altijd last van wanneer ik een tijdje heb geluisterd naar muziek via windows media player. Niet meteen. Als ik 15 minuten (geschat) of langer luister en vervolgens windows media player afsluit dat reageert hij ook zo traag met het in en uit standby halen.

verder heb ik nog een probleem. Als ik bijvoorbeeld een sms je aan het typen ben met het virtuele toetsenbord dan reageert deze traag. Ik kan bijvoorbeeld met de stylus het woordt hallo spellen en terwijl ik al klaar ben met het typen daarvan duurt het soms nog wel een seconde of soms nog meer voordat de de letters verschijnen. Het lijkt alsof hij traag is met het verwerken ervan.

En tot slot. De telefoon wil geen word of exel documenten openen die ik op mijn pc heb gemaakt. Hoe ik ze ook opsla. Als doc. of docx. Ik heb ook al gezocht naar eventuele instellingen en in heb gekeken of ik toevallig op forums een antwoord hierop kon vinden. Maar tot dusver geen succes. Al moet ik toegeven dat ik niet alle pagina's van dit topic heb doorgelezen (beetje veel nietwaar). Dus als ik iets over het hoofd heb gezien meld het dan. (ik zorg niet graag voor nutteloze dubbele posts).

Gr. JH6

• knights16
Vreemde problemen.. ik zou in ieder geval de genoemde schapps advanced config downloaden, hierin kun je wat reg. tweaks doen die de snelheid van je telefoon (caching van het geheugen en de glypch cache) verbetert, verder zou je een hard reset kunnen overwegen, maar het ligt waarschijnlijk aan geinstalleerde software ?

ik bel morgen weer eens met solidvision om te vragen WELKE software versie ze dan wel hebben.. als het gunstig is kar ik er morgenochtend heen!

- Bestaat er ook WM software waarbij we de camera als webcam kunnen gebruiken. Ik doel dan op tele conference dat over de data verbinding gaat. Dus niet de video gesprekken, die duur zijn : )
Je blijft Nederlander!

[ Voor 19% gewijzigd door knights16 op 18-09-2008 23:36 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Ik vind het wel jammer dat het niet gewoon optimaal werkt vanaf het begin :(

Al die tweaks enz. zijn leuk, maar laat het dan dan standaard goed werken...
Een normale gebruiker (waar ik mijzelf eigenlijk ook zie, tis m'n eerste pda/windows mobile ding) zou hier nooit komen en snapt er de ballen van..

Ik bedoel hij werkt nu ook wel goed, maarjah als hij stukken beter kan werken, waarom dit niet standaard in een pakket doen. 1 software update dan ofzo... maar niet hier en daar een tweakje vinden..

Kort vraagje weer: Kun je de micro sd kaart er uithalen als hij aanstaat? Of is het beter om de telefoon uit te schakelen, dan micro SD eruit.. en dan weer micro SD erin, telefoon aan?

De helft van de 1GB micro SD stond al vol met garmin zooi enz... Dit kun je neem ik aan gewoon formatten/ deleten zonder dat dit effect heeft op de werking van de telefoon toch. Tis gewoon freeware/ trial zooi?

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Saiya schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:28:
Ik vind het wel jammer dat het niet gewoon optimaal werkt vanaf het begin :(

Al die tweaks enz. zijn leuk, maar laat het dan dan standaard goed werken...
Een normale gebruiker (waar ik mijzelf eigenlijk ook zie, tis m'n eerste pda/windows mobile ding) zou hier nooit komen en snapt er de ballen van..

Ik bedoel hij werkt nu ook wel goed, maarjah als hij stukken beter kan werken, waarom dit niet standaard in een pakket doen. 1 software update dan ofzo... maar niet hier en daar een tweakje vinden..

Kort vraagje weer: Kun je de micro sd kaart er uithalen als hij aanstaat? Of is het beter om de telefoon uit te schakelen, dan micro SD eruit.. en dan weer micro SD erin, telefoon aan?

De helft van de 1GB micro SD stond al vol met garmin zooi enz... Dit kun je neem ik aan gewoon formatten/ deleten zonder dat dit effect heeft op de werking van de telefoon toch. Tis gewoon freeware/ trial zooi?
De i780 is net als vele andere mobile telefoons die gebruikmaken van het Windows Mobile besturingssysteem in eerste instantie bedoelt voor zakelijk gebruik. Vaak worden dit soort telefoons in grote getale ingekocht en geconfigureerd door de mensen van IT van het bedrijf. Zelfstandigen zullen snel voor een zakelijk abonnement gaan, waarbij de telefoon van te voren al helemaal goed is ingesteld door de provider. De gebruiker van de telefoon zal bij zakelijk gebruik niet veel gaan tweaken, het kreng moet werken, punt. En om heel eerlijk te zijn, zo rechtstreeks uit de doos werkt de i780 gewoon goed. Ik heb tenminste nooit problemen ondervonden met de i780 als ik verschillende applicaties tegelijkertijd laat openstaan.

En dan is er de groep gebruikers die een smartphone voor prive gebruik koopt. Deze moeten zelf wat instellingen maken om push-mail te kunnen gebruiken en komen snel terecht op forums waar een berg van informatie op hen afkomt die hen min of meer laat geloven dat de telefoon zonder tweaken eigenlijk niet goed werkt. Dit is de gebruiker die binnen notime er een hoop software op geïnstalleerd is die vaak niet eens uitvoerig getest is op het toestel. En dan komen de problemen.....

De SD-card met Garmin kun je gewoon formateren.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Als ik mijn camera wil gebruiken, krijg ik alleen nog maar beeld van camera voor videobellen (voor). Ik ben alle instellingen nagelopen, maar ik kan nergens vinden hoe ik de camera achter weer kan activeren. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan aanpassen ? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Ralph Smeets schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:26:
[...]

De i780 is net als vele andere mobile telefoons die gebruikmaken van het Windows Mobile besturingssysteem in eerste instantie bedoelt voor zakelijk gebruik. Vaak worden dit soort telefoons in grote getale ingekocht en geconfigureerd door de mensen van IT van het bedrijf. Zelfstandigen zullen snel voor een zakelijk abonnement gaan, waarbij de telefoon van te voren al helemaal goed is ingesteld door de provider. De gebruiker van de telefoon zal bij zakelijk gebruik niet veel gaan tweaken, het kreng moet werken, punt. En om heel eerlijk te zijn, zo rechtstreeks uit de doos werkt de i780 gewoon goed. Ik heb tenminste nooit problemen ondervonden met de i780 als ik verschillende applicaties tegelijkertijd laat openstaan.

En dan is er de groep gebruikers die een smartphone voor prive gebruik koopt. Deze moeten zelf wat instellingen maken om push-mail te kunnen gebruiken en komen snel terecht op forums waar een berg van informatie op hen afkomt die hen min of meer laat geloven dat de telefoon zonder tweaken eigenlijk niet goed werkt. Dit is de gebruiker die binnen notime er een hoop software op geïnstalleerd is die vaak niet eens uitvoerig getest is op het toestel. En dan komen de problemen.....

De SD-card met Garmin kun je gewoon formateren.
Ahh, nu wordt het een stukkie duidelijker ja, thnx. Het is inderdaad meer voor de zakelijke markt bedoeld denk ik ja. Kan me er ook niet echt reclame van herinneren (unlike i900 omnia).

Overigens nadat ik met wat opties heb gespeeld, en vervolgens de "desktop" n beetje heb veranderd met programma's en het startmenu, doet de "lichtknop" het nu weer goed :)
1 push en het beeld is instantly weg. Nog een push en hij is er weer.

Weet iemand nog hoe het zit met Micro SD kaart verwijderen en er weer in doen?
De dame bij de t-mobile shop deed hem er gewoon in terwijl de phone aanstond (mijn nagels waren niet lang genoeg om hem erin te krijgen :+ )

Kheb nu dus een MicroSDHC 8GB besteld met zo'n micro usb sleutelhanger reader en hoopte dat ik niet telkens de telefoon uit hoefde te doen als ik de micro SD kaart verwijder en weer in m'n mobiel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik verwijder me microsd kaart ook gewoon als die aanstaat, met een windows os, doe je met je usb stick waarschijnlijk hetzelfde?

de kans dat het apparaat schrijft naar je microsd wil je zo laag mogelik hebben (alle programmas afsluiten als je dit doet), anders kun je corrupted data krijgen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:59:
Als ik mijn camera wil gebruiken, krijg ik alleen nog maar beeld van camera voor videobellen (voor). Ik ben alle instellingen nagelopen, maar ik kan nergens vinden hoe ik de camera achter weer kan activeren. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan aanpassen ? Bedankt!
Klik voor de grap even op je volumeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Het is ook zeker een zakelijk toestel. Bij mijn vader op het werk hebben ze deze ook geïntroduceerd en ik krijg nu allemaal telefoontjes van zijn collega's hoe het 1 en ander werkt.. wel jammer op zich dat dat nodig is. Ik hoor trouwens ook heel veel positieve reacties uit de zakelijke wereld. Als je de telefoon gebruikt zoals wordt aangeboden (zakelijk gezien) met navigatie die er oorspronkelijk bij hoort werkt ie perfect als zakelijke telefoon. Ik heb trouwens een paar wijzigingen doorgegeven aan samsung zelf die hier op het forum wordt besproken en zij gaan dit oppakken dus misschien krijgen we over 2 of 3 jaar wel een update voor versie 6 pro:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
fjnijhof schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:18:
Het is ook zeker een zakelijk toestel. Bij mijn vader op het werk hebben ze deze ook geïntroduceerd en ik krijg nu allemaal telefoontjes van zijn collega's hoe het 1 en ander werkt.. wel jammer op zich dat dat nodig is. Ik hoor trouwens ook heel veel positieve reacties uit de zakelijke wereld. Als je de telefoon gebruikt zoals wordt aangeboden (zakelijk gezien) met navigatie die er oorspronkelijk bij hoort werkt ie perfect als zakelijke telefoon. Ik heb trouwens een paar wijzigingen doorgegeven aan samsung zelf die hier op het forum wordt besproken en zij gaan dit oppakken dus misschien krijgen we over 2 of 3 jaar wel een update voor versie 6 pro:P:P
ik heb hele andere ervaringen in de zakenwereld. De support van samsung is beroerd. Bugs worden niet opgelost. Op een carkit van parrot heb je alleen maar gedoe. Zelfde problemen als de tytn2 ook had. Alleen woden die wel min of meer opgelost door htc. Als samsung voet aan wal wil krijgen bij de bedrijven zullen ze toch echt wat aan hun instelling moeten doen.

Die van mij vliegt er van de week uit, hoop dat me e71 snel binnenkomt. Heb het even helemaal gehad met wm-mobile en de parrot carkits. of toch misschien de bb bold, wat een twijfel 8)7

Verwijderd

Heb geprobeerd om het hele forum te lezen, maar heb (volgens mij) het antwoord niet kunnen vinden. Ik heb TT7 geinstalleerd en deze werkt via poortsplitter met de interne muis, maar ik wil een externe bluetooth muis gebruiken. Wie weet hoe ik die aan de gang krijg?

• knights16
hmm
je externe gps ontvanger pairen met je i780 op com port 6 ?
vervolgens com port 6 selecteren bij tt 7 ?

edit; ik denk dat je met port splitter moet werken, of een van de laatste cooked roms bij xda vandaan moet halen.

[ Voor 35% gewijzigd door knights16 op 24-09-2008 10:30 ]

PVoutput

Verwijderd

Weet niet hoe ik het heb gedaan, maar het werkt nu. Zie trouwens net pas dat mijn slotje(vergrendelen) niet meer beneden in het scherm staat, maar tussen de datum en snelkoppelingen. Iemand die toevallig weet hoe ik dat weer onder op het scherm krijg?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:42:
Weet niet hoe ik het heb gedaan, maar het werkt nu. Zie trouwens net pas dat mijn slotje(vergrendelen) niet meer beneden in het scherm staat, maar tussen de datum en snelkoppelingen. Iemand die toevallig weet hoe ik dat weer onder op het scherm krijg?
Dit doe je dmv:
Start>instellingen>vandaag>items>vergrendeling (of hoe het ook in de NL-rom heet) aanklikken en dan net zo vaak op omlaag klikken tot hij onder de onderste aangevinkte plugin staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:15:
[...]

Dit doe je dmv:
Start>instellingen>vandaag>items>vergrendeling (of hoe het ook in de NL-rom heet) aanklikken en dan net zo vaak op omlaag klikken tot hij onder de onderste aangevinkte plugin staat.
Het werkt weer, dank je wel. Vindt het wel heel slecht dat er zo'n beknopte handleiding bij zit. Meer dan de helft staat er niet in, en je moet het zelf maar uitzoeken. Voor de rest een geweldig toestel.

• sretlow
Activesync werkt bij de 3,3XG oid versie niet goed. Ik heb XP SP2. Werkt deze bij de E1 rom (DXHE1) rom wel goed. Want dan stap ik mogelijk toch over naar de WM6.0 rom. Activesync is een must voor mij. MSN ook. Threaded sms is mooi maar niet perse noodzakelijk. Dit zit ook niet in de WM6.0 rom. Alleen in de 6.1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Ik heb nu activesync met bluetooth werkend. De eerste keer syncen duurt ongeveer een half uur maar nu is het perfect. Geen kabel meer nodig. Gewoon sync opstarten op de foon en gaan maar. Mogelijk kan je ook instellen dat ie automatisch synct als je in de buurt bent maar dat heb ik niet gedaan/gezocht.

Ik heb nu dus WM6.1 draaien (PUHE1 foon en DXHE1 pda). De reloaded 3.3 versie. Op 128 dpi (dus gewone resolutie). DRaai nu alles stabiel en prettig. Enkele tweaks gedaan ivm met lettertype grootte enz. SPB Shell loopt goed. Sygic en iGo. Daarnaast MSN en Hotmail (push). Ik zoek alleen nog een beter programma om foto's mee te kijken.

Alleen jammer dat je niet kunt instellen dat Hotmail je default e-mail is en niet dat Outlook e-mail welke ik niet gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door sretlow op 01-10-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een Samsung i780 en zou toch zweren dat er Microsoft Office op stond. Maar ik kan het nergens meer vinden en nu twijfel ik ;-) :o Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu openen, 2 items naar beneden: Office Mobile. Mapje openen en daar staan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:33:
Menu openen, 2 items naar beneden: Office Mobile. Mapje openen en daar staan ze.
Ik neem aan dat hij hem daar niet (meer) heeft staan...

Zet hem ertussen bij: start -> instellingen -> Menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmgn231 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Ik neem aan dat hij hem daar niet (meer) heeft staan...

Zet hem ertussen bij: start -> instellingen -> Menu's
Ah ja. Da's idd ook mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal

ik heb de Samsung i780 nu al twee maanden, ben er enorm tevreden mee. Wat een powerbak! Bij mij vooral de agendafunctie, bellen, sms, surfen en af en toe eens een foto maken, soms gps.

Nu valt me op (ben niet zo'n mms'er) dat ik géén mms kan versturen. Heb eerst de telefoon automatisch laten configureren bij eerste gebruik via proximus. Dacht dat het wel zou werken maar maak daar weinig gebruik van dus testte ik het niet.

Twee weken geleden wou ik eens mms sturen, kreeg ik de melding dat hij het bericht niet kon verzenden. De instellingen via de website van Samsung laten opsturen, geïntegreerd: geen resultaat.... Daarna handmatig geprobeerd via de aanwijzigingen op de website van proximus en op een forum dat ik ergens had gegoogled... Nog steeds geen éne mms kunnen versturen.

Kan iemand die proximus heeft eens uitleggen hoe ik dit toch kan klaarspelen? Via Samsung helpdesk antwoord gekregen: mijnheer er is waarschijnlijk iets fout met de software, wij raden u aan dit toestel binnen te steken... Alsof ik dat vertrouw, met mijn hele agenda erop... not. De rest werkt prima. Ik wil dit zo houden.

Kan je bij een reset je agenda bewaren of ben je die (zonder backup) per definitie kwijt?

Toch hou ik er niet van dat iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Op xda is te lezen dat de op H5 gebaseerde (nog niet released maar official WM 6.1 voor de i780) rom, een cooked rom een dezer dagen uit komt, deze is in allerlei smaken te vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door knights16 op 03-10-2008 17:42 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Roms doen we dus niet aan hier ;)

[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 06-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:28:
Om HTC Audiomanager te laten werken met een NL rom moet je de naam van het bestand Audiomanager.exe.0409.mui veranderen in Audiomanager.exe.0413.mui.

0409 is de landcode van de VS en 0413 van Nederland. Dit geldt overigens ook voor HTC Home...

Je zit dan echter wel met een goeie player welke uiteraard niet op het volledig scherm wordt weergegeven (aangezien HTC geen 320x320 devices heeft). Dus moet je wel even op xda-developers een skin zoeken welke past (Deze bijvoorbeeld)...
Ik heb het bestand Audiomanager.exe.0409 veranderd in Audiomanager.exe.0413 maar als ik het programma daarna opstart d.m.v. Audiomanager.exe (met het icoontje met de koptelefoon) dan krijg ik een melding dat het programma het niet gaat doen....

Heb ik nou de verkeerde bestanden aangepast? Er staat bij mij namelijk geen .mui achter!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Opera 9.5 gebruik heb ik een vervelend probleem, hij springt steeds op het 'scherm' toetsenbord. Is er een manier om dat (Overal, niet alleen bij Opera) uit te zetten?

En nog een vraagje: Hoe maak ik een _ op mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb het bestand Audiomanager.exe.0409 veranderd in Audiomanager.exe.0413 maar als ik het programma daarna opstart d.m.v. Audiomanager.exe (met het icoontje met de koptelefoon) dan krijg ik een melding dat het programma het niet gaat doen....

Heb ik nou de verkeerde bestanden aangepast? Er staat bij mij namelijk geen .mui achter!
dat .mui krijg je alleen te zien als je in je verkenner/file explorer bestandextenties tonen aanzet (ik weet niet welke file explorer je gebruikt, maar aangezien je de extentie toch niet hoeft te veranderen doet dat er verder ook niet toe). Ik denk dat je een verkeerde versie van Audiomanager gedownload hebt (niet alle versies werken), ik weet dat in het Manilla 2D package een werkende versie van Audiomanager zit, maar aangezien ik net een hard reset heb gedaan en dit allemaal weer opnieuw moet installeren weet ik op het moment niet welke versie dit is..

Probeer gewoon een paar verschillende versies en dan zul je vroeg of laat wel tegen een werkende versie aanlopen!

(PS: je hebt toch wel de NL-rom he? als je een custom rom hebt hoef je niet naar 0413 te veranderen)

@kersentaart92:

Ik kan je niet helpen met betrekking tot je opera probleem (ik ben zelf een tevreden opera-mini gebruiker), maar '_' maak je door shift (wit/zwarte knop links-onderin) + u (geeft je een gewoon streepje '-') en dan 'áü' in te drukken.. dus eerst shift, dan u en dan áü (niet tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zover als ik weet heeft de beta van Opera nog geen detectiemethode voor specifieke invoermethode, waaronder een hardware keyboard dus ook valt. Met andere woorden, Opera werkt gewoon met het echte toetsenbord, maar ziet het in principe niet, waardoor Opera je dus een software toetsenbord voorschoteld.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

In het bedrijf waar ik werk heeft ieder personeelslid een i780. Van Samsung hebben wij nu de officiële WM 6.1 ROM gekregen. Deze wordt eind oktober officieel via de Samsung site gereleased. Onze ICT afdeling is overigens nu al bezig om alle phones the flashen. Hierdoor zouden o.a. de problemen met carkit opgelost zijn, de spraak verbetert zijn en de batterijduur verlengd. Ik hoorde van een collega dat zelfs Tom Tom zeer snel een fix heeft, zonder Port Splitter o.i.d. Ik heb even niet de tijd om langs ICT te gaan, maar op vrijdag 24 oktober heb ik een afspraak gemaakt om hem te laten flashen!

Het wachten wordt dus beloond, WM 6.1 wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
bas.kb schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:30:
In het bedrijf waar ik werk heeft ieder personeelslid een i780. Van Samsung hebben wij nu de officiële WM 6.1 ROM gekregen. Deze wordt eind oktober officieel via de Samsung site gereleased. Onze ICT afdeling is overigens nu al bezig om alle phones the flashen. Hierdoor zouden o.a. de problemen met carkit opgelost zijn, de spraak verbetert zijn en de batterijduur verlengd. Ik hoorde van een collega dat zelfs Tom Tom zeer snel een fix heeft, zonder Port Splitter o.i.d. Ik heb even niet de tijd om langs ICT te gaan, maar op vrijdag 24 oktober heb ik een afspraak gemaakt om hem te laten flashen!

Het wachten wordt dus beloond, WM 6.1 wordt gereleased.
Geweldig nieuws, tweaker dat je bent, kun je die rom van de ICT afdeling verkrijgen voor ons tweakers hier ?
En verder, om welke rom versie gaat dit , ben erg nieuwsgierig..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Het is mij vertelt dat het om de officiele Nederlandse WM 6.1 ROM gaat. Welke versie dat precies betreft, durf ik niet te zeggen. De ICT afdeling zal mij de ROM niet geven. Ze willen alleen mijn telefoon flashen. Ik krijg mijn geflashde phone pas de 24e. Omdat dit een proef van Samsung is, en ons bedrijf de primeur heeft, gaat het om een ROM die gemerkt is. Als hij uitlekt, zal Samsung zien welk bedrijf hem gelekt heeft. Dat wil ik niet op mijn conto hebben. Sorry, het is dus even wachten tot eind oktober.

Bovendien heb ik al een moderator ingreep gekregen in dit topic voor het linken naar ROM's, dus dat overkomt me niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
klinkt goed:D:D nog ff afwachten dus ach ja het is al de tiende dus schiet mooi op:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
bas.kb schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:05:

Bovendien heb ik al een moderator ingreep gekregen in dit topic voor het linken naar ROM's, dus dat overkomt me niet nog een keer.
begrijpelijk, overigens heb ik die conto's ook gehad, ik roep nu steeds over xda, waar je de roms zult kunnen vinden, dat word wel geaccepteerd.. anyways, we zullen het zien eind okotber.

Ik draai overigens nu de firmware H5 van EFN, die bevalt prima tot dusver..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Ik was even bezig mijn wifi aan het testen op mijn mobo (p5w dh deluxe) en de samsung i780. Dat gaat verder goed.

Echter vind ik het zo irritant dat hij automatisch overgaat naar GPRS vodafone als hij signaal verliest van wifi ofzo. Ik heb er nu namelijk een pre-paid kaart in en die's zo op. Je moet namelijk binnen 2 sec op annuleren drukken anders gaat je beltegoed er weer aan....

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij niet steeds autoconnect naar GPRS... of at least aan mij vraagt of ik dat wil... Voor de rest gaat windows live messenger ofzo ook ineens aan, en die is niet uit te krijgen... in het inlogscherm blijft hij steken, en als ik op annuleren druk komt ie gelijk weer terug... Als ik overigens in het verbindingen tab vodafone GPRS uit wil doen, gaat mn hele telefoon functie uit... en moet ik weer opnieuw mn simcode invoeren... Aangezien het windows live inlogscherm er steeds overheen komt rust er nix anders op dan rebooten....

Nog iets: Ik had dus even msn geprobeerd, maar nu zie ik dat alle msn contacten bij m'n normale contacten staan!!! ahhh :P Is er een mogelijkheid om die te verwijderen? Of moet dat handmatig...
Het komt waarschijnlijk doordat ik m'n mailbox ook gesynct heb waardoor al m'n hotmail spam en mappen er nu ook bij staan :/(stom stom)

[ Voor 14% gewijzigd door Saiya op 11-10-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
offtopic:
Deze post zal ik meerdere topics plaatsen om dat ik mijn zelf aan het orienteren ben en alleen de onderste vragen specifiek wil weten.

Ik heb nu een HTC diamond en de batterij duur valt echt heel erg tegen dat ik overweeg hem te verkopen en weer ander te nemen.
(voorbeeld, gister om 09.00 uit de lader en 2 uur streaming radio geluisterd (voetbal) en 1x mail gecheckt en 5 smsjes en om 00.15 was die leeg, waardeloos)

Hoelang gaat de batterij van dit toestel mee bij
2 uur internetten per dag (umts+)
bt altijd aan.
10x pd mail checken (je moet wat onder de les)
10 min bellen
25 smsjes 8)7

Kan iemand daar een indicatie van geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
WM toestellen met UMTS/HSDPA aan vergen behoorlijk want van de acccu, met name als het bereik niet altijd goed is. Ik verwacht dat de i780 niet veel beter zal functioneren onder jou omstandigheden, al heeft de diamond wel een heel zwakke accu naar ik begrepen heb. Pluspuntje voor de i780 is dat er standaard al een extra batterij bij zit, en dat geeft ook meteen wel aan dat accuduur niet zijn sterkste punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:48:
Hoelang gaat de batterij van dit toestel mee bij
2 uur internetten per dag (umts+)
bt altijd aan.
10x pd mail checken (je moet wat onder de les)
10 min bellen
25 smsjes 8)7

Kan iemand daar een indicatie van geven ?
Ikke :)
Een lange dag (bv 7 uur tot 22 uur), daarna weer in de oplader voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Ik heb nu eindelijk met succes Igo8 kunnen installeren en wil graag testen hoe het werkt :)

Ik heb het programma een beetje door nu, op 1 punt na!
Hoe krijg ik de GPS aan de praat? Er staat bij GPS settings: GPS receiver cannot be found.
Bij externe GPS heb ik "GPS automatisch beheren" voor de rest Enhanced GPS uitgeschakeld (kwil geen gebruik maken van internet).
Dat zijn toch de enige GPS opties? Of zie ik iets over het hoofd (overigens GPS kan niet uitgeschakeld worden als bluetooth of Wifi?)

Ik heb de volgende instellingen:
i780
Programmapoort: COM8
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
igo
Poort: 8
Baud rate: 4800

Ik maak verder geen gebruik van port splitter ofzo, wat ik wel eens heb zien langskomen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Weet iemand een beetje leuk programma om mijn smsjes als chats te kunnen zien ? (schijnt in WM 6.1 standaard te zijn ?)
Heb er al een paar geprobeerd, maar ze werken allemaal niet niet helemaal lekker ...

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
Volgens mij moet je hem de eerste keer flink lang laten zoeken. De eerste fix duurde bij mij ook lang. Daarna niet meer. Volgens mij zijn de instellingen goed. Al heb ik wel extended GPS aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
sretlow schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:26:
Volgens mij moet je hem de eerste keer flink lang laten zoeken. De eerste fix duurde bij mij ook lang. Daarna niet meer. Volgens mij zijn de instellingen goed. Al heb ik wel extended GPS aan staan.
Ik denk niet dat het daaraan ligt. Mijn GPS lijkt gewoon uit te staan ofzo..
Want in iGO zegt het:

Er staat bij GPS settings: GPS receiver cannot be found

Er staat dan een optie enable GPS, maar als ik die aanvink en uit het menuutje ga en weer terug.. is die weer uit... Bij automatisch instelling vinden vind ie ook nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Al geprobeerd of je met Google Maps wel een fix krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Nee dat nog niet, ik heb net Igo 8 aan de praat gekregen.

Volgens mij is het ook niet een fix probleem, maar meer dat mijn gps niet gedetecteerd wordt of aan kan/ staat.

Ik heb gelezen dat sommigen portsplitter of gpsgate bij tom tom enz gebruiken, maar is dit ook nodig bij igo. Want ergens anders lees ik weer dat je het juist niet moet installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
Saiya schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 06:13:
Ik heb nu eindelijk met succes Igo8 kunnen installeren en wil graag testen hoe het werkt :)

Ik heb het programma een beetje door nu, op 1 punt na!
Hoe krijg ik de GPS aan de praat? Er staat bij GPS settings: GPS receiver cannot be found.
Bij externe GPS heb ik "GPS automatisch beheren" voor de rest Enhanced GPS uitgeschakeld (kwil geen gebruik maken van internet).
Dat zijn toch de enige GPS opties? Of zie ik iets over het hoofd (overigens GPS kan niet uitgeschakeld worden als bluetooth of Wifi?)

Ik heb de volgende instellingen:
i780
Programmapoort: COM8
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
igo
Poort: 8
Baud rate: 4800

Ik maak verder geen gebruik van port splitter ofzo, wat ik wel eens heb zien langskomen op het forum.
Bij mij werkt GPS goed. Ik heb in iGo de GPS op "automatisch zoeken" staan en toen vond-ie em.

WM 6 external GPS instellingen:
- program port: GPD1
- hardware port: COM9
- baud rate: 4800.
- "Manage GPS automatically" staat aan.

Verder, wellicht overbodig, maar je moet natuurlijk wel even naar buiten lopen met je mobiel om een fix te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door RealCato op 18-10-2008 11:38 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Na veel gezoek op internet kwam ik in dit topic terecht met maar liefs 56 pagina's.

Sinds 1 week een 780 i en bij gebrek aan info downloade ik van de Samsung site de handleiding versie 1.1.
Daar zag ik dat je op 3 manieren tekst kunt invoeren, (Zie blz 50 handleiding) dus meer dan alleen via het toetsenbord.
Je kunt op het scherm schrijven met de pen en ook in een vakje schrijven waarna OCR software je handschrift omzet in letters.

Dat vind ik als ex-palm gebruiker reuze handig.

Nu werkt dit alles niet op mn toestel en heb ik Samsung een heleboel keer gebeld. (De service daar is waardeloos, terugbellen doen ze nooit!) Intussen heb ik iemand aan de lijn gekregen van Samsung, die ook een I780 heeft en mn vraag ogenblikkelijk begreept en vertelde dat deze functies na een firmware upgrade zouden werken. Daarvoor werd ik doorverwezen naar een servicebedrif in Rijswijk. Die heeft de boel geflashed en jawel hoor, hij doet het nog steeds niet. Daarna nog eens geflashed en nu weten ze niet over welke firmware die jongen van de Samsung helpdesk het heeft. Hij heeft het echter wel geinstalleerd gekregen.

Mijn vraag is nu, heeft iemand de bedoelde 3 invoermethoden aan de gang gekregen? en zo ja hoe ?
1 toetsenbordje 2 schrijven als tekening, 3 schrijven met OCR

Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je hebt de engelse manual gedownload, in de nederlandse handleiding (voor het NL OS) zul je die pagina's niet tegen komen. Al sinds er een nederlandse versie van windows mobile is heeft Microsoft die functies uitgeschakeld, is dus standaard alleen aanwezig in de engelse versie. Gelukkig is het wel eenvoudig aan te zetten, je moet daarvoor deze cab file installeren: http://members.home.nl/pi...M/enableRecognizersNL.CAB, deze informatie komt trouwens uit de startpost van de htcwizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt. Ik heb me helemaal blind gezocht!!
Hij doet eindelijk wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag (wat een geweldig forum is dit toch, al een hoop van geleerd)
Ik vind het geluid van de muziek nogal zacht. Op mediaplayer zie ik 70% staan, maar dat kan ik niet veranderen. Ik kan de muziek wel met de knop op de zijkant harder en zachter zetten, maar het blijft 70% op mediaplayer. Hoe krijg ik dit ding een beetje harder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat deze week de wm 6.1 updat uitkomt (had hier eerder gelezen dat deze 24 okt uit zou komen).

Heeft iemand hier al meer over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:41:
Klopt het dat deze week de wm 6.1 updat uitkomt (had hier eerder gelezen dat deze 24 okt uit zou komen).

Het mag onderhand wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:41:

druk eens op het blauwe plusje (+) rechtsonderin de media player ;) Je telefoon heeft 2 (of eigenlijk 3) volumes:

- Het systeemvolume (wat je met de knop links op het toestel bedient)
- Het volume in programma's (is het + knopje in wmp)
- Het telefoon volume als je belt (kun je met de knop links op het toestel veranderen als je belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

druk eens op het blauwe plusje (+) rechtsonderin de media player ;) Je telefoon heeft 2 (of eigenlijk 3) volumes:

- Het systeemvolume (wat je met de knop links op het toestel bedient)
- Het volume in programma's (is het + knopje in wmp)
- Het telefoon volume als je belt (kun je met de knop links op het toestel veranderen als je belt)
WTF????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:15:
[..druk eens op het blauwe plusje (+) .]
Hoe kon ik daar overheen gekeken hebben. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een vraag. Maar eerst een opmerking.
Gisteren heb ik die Aplle-lool-alike Ifons geinstalleerd, niet omdat ik wil doen alsof het een Apple is (in tegendeel, ik heb liever e 780) maar omdat ik die iconen een stuk overzichtelijker vind dan het toch wel erg priegelige origineel. Het draait vooralsnog stabiel, is goed te customizen en is lekker overzichtelijk.
Het originele WinMobile scherm blijft overigens gewoon bereikbaar, dus dat ben je niet kwijt.

Maar nu de vraag. Succesvol installeerde ik IGo 8 navigatie en dat werkte onmiddellijk als een zonnetje en heeft vrijwel onmiddellijk een fix. Alleen de TMC werkt niet vanwege "TMC hardware niet gevonden"

Nu heb ik al op internet gevonden dat je allerlei settings in je system.ini moet toevoegen, maar ook dat bracht me niet verder. Iemand toevallig Igo aan de gang gekregen met TMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:20:
Maar nu de vraag. Succesvol installeerde ik IGo 8 navigatie en dat werkte onmiddellijk als een zonnetje en heeft vrijwel onmiddellijk een fix. Alleen de TMC werkt niet vanwege "TMC hardware niet gevonden"

Nu heb ik al op internet gevonden dat je allerlei settings in je system.ini moet toevoegen, maar ook dat bracht me niet verder. Iemand toevallig Igo aan de gang gekregen met TMC ?
Op de I780 zelf zit geen TMC ontvanger dus het is logisch dat IGO de TMC hardware niet vindt.
Je zult dan ook een externe TMC ontvanger moeten kopen als die er al zijn.

Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik heb nog geen ervaringen gezien met de 3000mah batterij. Is er iemand die die batterij in gebruik heeft?
Hoe bevalt hij t.o.v. de standaard batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de tool Ifons downloaden? Klinkt interessant. Iemand al nieuws over de firmware update die deze dagen uit lijkt te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Ik heb nu eindelijk de GPS in IGO 8 aan de praat gekregen.

Ik had dus stom bij GPS-programmapoort GPD-8 gekozen ipv COM8....

Wat gebeurt er echter nu!!!!!
Mijn 8GB sandisk SD kaart is ineens LEEG! Er staat nu alleen een lege Igo8 map met erin een lege content en custom map... ahhhhh!!! al m'n bestanden weg en ik heb niet gebackupped.....

Hoe kan dit?? Kan IGO mijn kaart hebben geformat?? Ik neem aan dat door normaal telefoon gebruik de kaart niet kapot gaat (ik haal de sd kaart er af en toe uit, en gebruik hem als USB stick in mijn Kingston MicroSD USB readerding) en dan nog is het raar dat dan alleen IGO erop staat.

Af en toe als IGO crashed krijg ik ook het bericht om alle POI's enz te verliezen en instellingen naar factory defaults te doen, had ik dit keer ook en ik clickte op ja, maar ik neem aan dat hij dan niet alles gaat verwijderen en een lege IGO8 map erin stopt....

Kan er met een prog. de bestanden weer terug gevonden worden? Net zoals bij een HDD prog die gedelete bestanden nog terug kan halen. Of lukt dat met een flashdisk niet?

@Update:
Ik zie dus bij "geheugen - opslagkaart" dat er ongeveer 3.4GB in gebruik is en 4.2 GB Vrij (vd 7.5GB) Wat dus inhoudt dat de data er toch nog opstaat :/ maar ik zie het in verkenner of in windows niet :S

[ Voor 9% gewijzigd door Saiya op 23-10-2008 14:59 . Reden: Nieuwe info/ update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saiya schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:55:

@Update:
Ik zie dus bij "geheugen - opslagkaart" dat er ongeveer 3.4GB in gebruik is en 4.2 GB Vrij (vd 7.5GB) Wat dus inhoudt dat de data er toch nog opstaat :/ maar ik zie het in verkenner of in windows niet :S
Heb je al eens geprobeerd het geheugen kaartje uit je telfoon te halen en er opnieuw in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:14:
[...]

Heb je al eens geprobeerd het geheugen kaartje uit je telfoon te halen en er opnieuw in te zetten.
Yep, meermaals!

Zou de SD kaart kapot zijn ofzo? Ik heb ook geprobeerd om in windows "show all files" te doen enz.
Overigens heb ik de SD micro kaart net minder dan een maand denk ik en ik ga er zorgvuldig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:38:
Waar kan ik de tool Ifons downloaden? Klinkt interessant. Iemand al nieuws over de firmware update die deze dagen uit lijkt te komen?
Zie link. De upgrade van .netframework etc heb je ook nodig. Loop daarna als een zonnetje.
Je krijgt na downlaoden ifonz twee mappen, een VGA en CVGA versie. Je moet de CVGA hebben.

http://handheld.softpedia...cations/iFonz-58978.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
bah, scandisk gedaan op de sd kaart. 3.2GB aan *.chk files gevonden...

Vervolgens UNCHK progs gevonden gedraaid... Maar dat schiet ook niet op aangezien hij niet alles herkent en sowieso niet in de goede mappen plaatst... Foto's en films en doc's er maar afgehaald en geformatteerd die hap...

Volgende keer dat dit gebeurt gaat de kaart linea recta richting shop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hmm, zoals ik hier een beetje lees is windows mobile 6.1 nog steeds niet officieel verkrijgbaar ?
Misschien toch maar eens via xda wat proberen dan ..
Ik wil threaded sms! :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Zo ben weer terug bij me i780. Heb de e71 alweer aan de kant gedaan. Fijn toestel maar opzich maar niet helemaal mijn ding. Was om de een of andere reden een verademing om weer de i780 te gebruiken. Ik zie dat er dus nog steeds geen wm6.1 is. De service van Samsung Nederland blijft dus weer bedroevend.. Heb ondertussen wel wat cabs van xda erop gezet waardoor het toestel net een tikje prettiger werkt, eindelijk mp3 ringtones _/-\o_

De parrot functioneert nog steeds niet goed met de i780 dus die heb ik donderdag uit de wagen laten halen en een Nokia 810 in laten bouwen. Het kost een paar centen, maar mensen horen niet eens dat ik in de auto zit, zelfs niet wanneer ik vol in de toeren de autobaan op trek, wat een geluidskwaliteit!! Echt perfect. Zendvermogen (8 watt >:) ) van die carkit is ook super 30km duitsland in en nog steeds bellen met het KPN-netwerk. Een ieder die het gezeik met die parrots etc zat is kan ik deze oplossing van harte aanbevelen.

Nu nog even en manier om eem dump te maken van de contacten van samsung op de 810, zal is even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ik heb ondertussen een paar dagen de i780 met WM 6.1 via het werk. De batterijduur valt inderdaad erg tegen. Ik had hiervoor een P4350 (Herald) en daarmee had ik nooit problemen. De batterij van de i780 houdt het bij zwaar gebruik geen dag uit. Een tweede nadeel is dat RealVGA niet werkt op WM6.1. Tenminste, ik kan na installeren van 96dpi de Phone app niet meer openen en dus niet meer bellen. Verder ziet alles er wel uit zoals met 96dpi zou moeten.

Laatste positieve punt is dat ik met mijn Parrot carkit (CK3300) tot nu toe geen enkel probleem heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Gebruik je mobiel internet, en dan nu via UMTS? Dat is een accuvreter, zeker bij een provider met matig UMTS/HSDPA bereik. Je P4350 ondersteunde dat niet, als je een i780 in zo'n geval vastzet op GPRS only dan gaat de accu een stuk langer mee, informatie daarover staat ergens eerder in dit topic.
6.1 is nog altijd niet officieel uit, als je dat al wilt gebruiken met RealVGA neem dan een ROM versie waar dat al ingebakken zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
thefox154 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:59:
Ik zie dat er dus nog steeds geen wm6.1 is. De service van Samsung Nederland blijft dus weer bedroevend..
Het lijkt erop dat de ondersteuning op de i780 inderdaad bedroevend is. Ze komen gewoon met een nieuw toestel uit: de SGH-i907 waar wel 6.1 op draait! Zie http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1534.

Trouwens, in Amerika komt ook nog de SCH-M480 uit. Dat is de eerste BlackJack met Windows Mobile Professional i.p.v. de Smartphone edition: http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=1378

Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste