Gek genoeg heb ik dit probleem ook gehad. Ik had een CD aanstaan op het moment dat ik gebeld werd. De CD speler wordt dan automatisch gemute, en het telefoongesprek was goed verstaandbaar. Opeens hoorde ik een vervelend ruis achtig geluid. Toen ik de CD eruit haalde, was het probleem verholpen. Het bleek dat de CD bekrast was, en ondanks dat deze op mute stond, vervormde dat het geluid van mijn telefoongesprek. Vreemd, maar misschien heb jij wel hetzelfde probleem gehad.JJapie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:58:
@thefox > ik heb zelf sinds kort een CK3100 in m'n auto, en ook de i780 dus. Gisteren reed ik over de A12 en werd ik gebeld. Eerste paar minuitne ging alles goed, maar op een gegeven moment kwam er een soort van kei harde ruis door de speakers, en kon ik de persoon aan de andere kant nog maar slecht verstaan terwijl die mij wel goed kon verstaan. Is dat wat jij bedoelt met die harde zoom? Want dat ga ik het ook eens proberen met UMTS uit. Stom genoeg was het later in het gesprek over, en kwam het daarna weer terug. Toen ik vervolgens iemand anders opbelde had ik er weer geen last van..
Verwijderd
net te horen gekregen van samsung dat er een extra bij hoort dus 2 totaal wordt nageleverd

Verwijderd
Zijn er meer mensen die maar een(I) stylus hebben gekregen?Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:08:
net te horen gekregen van samsung dat er een extra bij hoort dus 2 totaal wordt nageleverd![]()
Ik heb er namelijk ook maar een(I) ontvangen en ik ga er anders ook achteraan.
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Ik ben mijn stylus nl. kwijt en zit al een tijdje zonderVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:25:
ff solid-vision :0703073107 bellen die sturen er 1 op voor je
Verwijderd
Heb je toevallig PQzII geinstalleerd? Ik heb hetzelfde. Als je PQzII weer verwijderd werk alles normaalVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:18:
Hey
Zit met het volgende probleem. Als ik mijn camera aanzet voor foto's te nemen doet ie het, maar vroeger kon ik via de muispad in en uitzoomen als ik erover ging met mijn vinger en drukken om foto's te nemen. Nu kan ik plots niet meer inzoomen en alleen nog foto's trekken als ik op het cameraatje op het scherm zelf druk met mijn vinger. Iemand hier oplossing voor??
Merci
Ik heb sinds kort een probleempje. Als ik de camera start krijg ik alleen de camera aan de schermzijde aan, (die je aankijkt), deze heeft een slechtere resolutie dus ik wil graag omschakelen. Maar dat kan ik niet. is er een toets voor, of komt het door een bepaalde instelling dat ik deze niet meer kan wijzigen. Dit kon ik vroeger wel.
Ronald van Doorn
Verwijderd
Met het volumeknopje aan de zijkant zou je dit moeten kunnen wijzigen...rdoorn schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:09:
Ik heb sinds kort een probleempje. Als ik de camera start krijg ik alleen de camera aan de schermzijde aan, (die je aankijkt), deze heeft een slechtere resolutie dus ik wil graag omschakelen. Maar dat kan ik niet. is er een toets voor, of komt het door een bepaalde instelling dat ik deze niet meer kan wijzigen. Dit kon ik vroeger wel.
Verwijderd
Heel apart: ineens werkt IMAP naar gmail niet goed meer. Ik heb de account verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dit lost het niet op. Ik heb T-Mobile PIT, foutmelding die ik krijg is "cannot connect" in de taakbalk en error synchronizing in de mail applicatie.
Internet verbinding staat op "My Internet", dit is ook de verbinding die ik voor andere taken gebruik dus snap niet waarom dit niet werkt. Ook POP3 doet het niet trouwens.
Internet verbinding staat op "My Internet", dit is ook de verbinding die ik voor andere taken gebruik dus snap niet waarom dit niet werkt. Ook POP3 doet het niet trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 10:41 ]
Gmail heeft het bij mij ook maar 1 dag gedaan, daarna alleen foutmeldingen.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:36:
Heel apart: ineens werkt IMAP naar gmail niet goed meer. Ik heb de account verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dit lost het niet op. Ik heb T-Mobile PIT, foutmelding die ik krijg is "cannot connect" in de taakbalk en error synchronizing in de mail applicatie.
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld aan www.dual-sim.nl en kreeg het volgende antwoord:MVC schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:24:
Heeft iemand misschien ervaring met het gebruik van een dualsim adapter in deze phone ?
"Helaas is er in Uw toestel niet genoeg ruimte om een NON-CUT variant te plaatsen. De Magic-Sim 16th CUT daarentegen past wel én wordt volledig ondersteund."
Mazda MX-30
Ik heb nog eens wat rondgezocht, op deze pagina staat een overzicht van dualsim adapters die gebruikt kunnen worden met de i780. Helaas moet de simkaart inderdaad altijd uitgesneden wordennathalia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:56:
[...]
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld aan www.dual-sim.nl en kreeg het volgende antwoord:
"Helaas is er in Uw toestel niet genoeg ruimte om een NON-CUT variant te plaatsen. De Magic-Sim 16th CUT daarentegen past wel én wordt volledig ondersteund."
Verwijderd
Wat is lang bij jou? ik wacht meer dan 5 minuten en heb dan nog geen fix; instellingen precies hetzelfde als die van jou!nmgn231 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:39:
Welke gps instellingen gebruiken jullie icm igo 8?
Ik heb nu:
i780
Programmapoort: COM8
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
igo
Poort: 8
Baud rate: 4800
Het duurt echter een geruime tijd voordat ik een fix krijg (in vergelijking met Tomtom)
Verder ben ik super tevreden met dit navigatie programma!
Ik moet zeggen dat het tegenwoordig sterk varieert, geen idee waar dat aan ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
Wat is lang bij jou? ik wacht meer dan 5 minuten en heb dan nog geen fix; instellingen precies hetzelfde als die van jou!
Soms binnen 1 minuut een fix anders pas na 10 minuten...
Als ik het lopend probeer lukt het vrijwel nooit.
Verwijderd
Echt waar? Ik heb gmail gewoon in gebruik. Geen problemen hierzo.nmgn231 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:18:
[...]
Gmail heeft het bij mij ook maar 1 dag gedaan, daarna alleen foutmeldingen.
Verwijderd
Met enhanced GPS aan heb ik binnen 10 seconden over het algemeen een fix. Zonder EGPS duurt het idd ietsje langer.nmgn231 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:51:
[...]
Ik moet zeggen dat het tegenwoordig sterk varieert, geen idee waar dat aan ligt.
Soms binnen 1 minuut een fix anders pas na 10 minuten...
Als ik het lopend probeer lukt het vrijwel nooit.
Verwijderd
ik heb geprobeerd enhanced GPS aan te zetten, maar dit doet ie niet omdat het apparaat geen verbinding kan krijgen met de sever ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:36:
[...]
Met enhanced GPS aan heb ik binnen 10 seconden over het algemeen een fix. Zonder EGPS duurt het idd ietsje langer.
Verwijderd
Hmmm .. vreemd. Bij mij haalt ie ze in principe automatisch op dus ik merk daar erg weinig van maar nav je berichtje heb ik m ff handmatig overgehaald. En hij komt terug dat ie succesvol de gegevens overgehaald heeft. Je kunt voor de rest wel internetten?Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:41:
[...]
ik heb geprobeerd enhanced GPS aan te zetten, maar dit doet ie niet omdat het apparaat geen verbinding kan krijgen met de sever ofzo
Had ik ook, ik zette het toestel uit en aan en probeerde het met succes nog een keer.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:41:
[...]
ik heb geprobeerd enhanced GPS aan te zetten, maar dit doet ie niet omdat het apparaat geen verbinding kan krijgen met de sever ofzo
Verwijderd
Ik heb nu de fix wel gekregen, weet niet precies waar het aan lag.
Zit nu echter met een ander probleem. Ik zie wel de rode stippen in het ronde scherm, en soms komt er ook een groen stipje tussen. Dit gebeurd wanneer ik buiten stil sta. Echter, ik krijg nog steeds geen verbinding en zodoende kan ik nog niet navigeren.
Weet iemand of er iets kan zijn wat dit signaal nog tegen kan houden (ik denk bijvoorbeeld aan een soort van firewall; hier lijkt het sterk op)
Zit nu echter met een ander probleem. Ik zie wel de rode stippen in het ronde scherm, en soms komt er ook een groen stipje tussen. Dit gebeurd wanneer ik buiten stil sta. Echter, ik krijg nog steeds geen verbinding en zodoende kan ik nog niet navigeren.
Weet iemand of er iets kan zijn wat dit signaal nog tegen kan houden (ik denk bijvoorbeeld aan een soort van firewall; hier lijkt het sterk op)
Rij eens een rondje van 15 minuten in de auto, dan nog geen fix?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:36:
Ik heb nu de fix wel gekregen, weet niet precies waar het aan lag.
PS gebruik je E-GPS? Dit scheelt echt aanzienlijk.
Ben benieuwd waar de WM6.1 update blijft!
Die is uitgesteldwessel99 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:37:
Ben benieuwd waar de WM6.1 update blijft!
[ Voor 20% gewijzigd door nmgn231 op 07-08-2008 10:00 ]
Verwijderd
Ga vanavond eens de nieuwe WM6.1 versie van EFN op xda maar eens proberen, ziet er netjes uit. Ik ben benieuwd of Live Messenger er dan ook weer op staat hoewel Palringo prima bevalt.
Zou wel heel toevallig zijn, gebruik het toestel in verschillende autos waaronder mijn eigen octavia met fabrieksradio en in alle auto's vertoont hij deze kuuren. Verder getest in een mondeo en primera.bas.kb schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:04:
[...]
Gek genoeg heb ik dit probleem ook gehad. Ik had een CD aanstaan op het moment dat ik gebeld werd. De CD speler wordt dan automatisch gemute, en het telefoongesprek was goed verstaandbaar. Opeens hoorde ik een vervelend ruis achtig geluid. Toen ik de CD eruit haalde, was het probleem verholpen. Het bleek dat de CD bekrast was, en ondanks dat deze op mute stond, vervormde dat het geluid van mijn telefoongesprek. Vreemd, maar misschien heb jij wel hetzelfde probleem gehad.
Daarnaast is het bij de vwgroep radio die in mijn auto zit niet mogelijk dat er ruis doorheen komt. Als ik mijn simkaart in een e61 doe werkt ook alles perfect. Mijn HTC Mteor werkt ook goed. Het probleem lijkt een beetje op een aantal symptomen die de tytn2 ook vertoont op de parrot carkits. Aangezien de nieuwe rom maar uitblijft denk ik dat de i780 geen lang leven meer bij mij heeft. De support van samsung met updates etc. vind ik eerlijk gezegt erg matig. Zeker als ik dit vergelijk met HTC.
[ Voor 39% gewijzigd door thefox154 op 08-08-2008 13:16 ]
Verwijderd
Ja, mee eens. Als je ziet hoe goed HTC de Diamond ondersteunt dan is dat wel een heel verschil met Samsung en de i780. Het lijkt wel alsof ze het toestel gewoon vergeten zijn. Beetje jammer is het wel ja.thefox154 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:14:
[...]
..knip..
Aangezien de nieuwe rom maar uitblijft denk ik dat de i780 geen lang leven meer bij mij heeft. De support van samsung met updates etc. vind ik eerlijk gezegt erg matig. Zeker als ik dit vergelijk met HTC.
heb je dit nog gedaan zoja wat was het resultaat??Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:06:
Ga vanavond eens de nieuwe WM6.1 versie van EFN op xda maar eens proberen, ziet er netjes uit. Ik ben benieuwd of Live Messenger er dan ook weer op staat hoewel Palringo prima bevalt.
Verwijderd
wm 6 heeft de mogelijkheid voor onderandere hotmail gebruikers om een account aan te maken op de samsung i780 zelf. Erg fijn natuurlijk, maar bij mij werkt dit op de een of andere manier niet. Het lukt enkel een keer nadat ik mijn samsung een harde reset heb gegeven en de tweede keer word ik na het aanmaken van een nieuwe account doorgestuurd naar www.hotmail.com.
Erg raar; weet iemand of ik iets van de instellingen moet veranderen?
Erg raar; weet iemand of ik iets van de instellingen moet veranderen?
live msger staat gewoon bij in de rom van EFN..
alleen kan zijn dat je even de reg. key moet instaleeren, daar waar messenger standaard bij mij niet werkte.
appel en een ei : )
alleen kan zijn dat je even de reg. key moet instaleeren, daar waar messenger standaard bij mij niet werkte.
appel en een ei : )
Voor de mensen die een achtergrond op de i780 willen plaatsen:
Het is wel een plaatje van 320*320, echter gooit hij het plaatje pas na de bovenste balk waardoor je plaatje omlaag wordt geduwd en de onderkant niet meer zichtbaar is.
Deze balk is ongeveer 35 pixels, dus als je een (zwarte) balk van 70 (balk boven + balk beneden) pixels onderaan je plaatje toevoegd en het plaatje de 320*320 afmeting laat behouden komt het er precies goed uit te zien.
Voorbeeld van een plaatje (hij is niet helemaal perfect, er steekt net een pixel of 2 boven de onderste balk uit):

Vraagje:
Ik heb enkele sites gelezen, maar kom er niet helemaal uit met de navigatiesoftware.
Welk programma kan ik gebruiken dat ik zo kan downloaden en waarbij ik geen gebruik hoef te maken van internet om te navigeren (heb geen databundel genomen).
Dus alleen GPS gebruiken om een fix te krijgen.
Het is wel een plaatje van 320*320, echter gooit hij het plaatje pas na de bovenste balk waardoor je plaatje omlaag wordt geduwd en de onderkant niet meer zichtbaar is.
Deze balk is ongeveer 35 pixels, dus als je een (zwarte) balk van 70 (balk boven + balk beneden) pixels onderaan je plaatje toevoegd en het plaatje de 320*320 afmeting laat behouden komt het er precies goed uit te zien.
Voorbeeld van een plaatje (hij is niet helemaal perfect, er steekt net een pixel of 2 boven de onderste balk uit):

Vraagje:
Ik heb enkele sites gelezen, maar kom er niet helemaal uit met de navigatiesoftware.
Welk programma kan ik gebruiken dat ik zo kan downloaden en waarbij ik geen gebruik hoef te maken van internet om te navigeren (heb geen databundel genomen).
Dus alleen GPS gebruiken om een fix te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Saiya op 11-08-2008 02:01 . Reden: plaatje toegevoegd ]
EFN zijn versie draait prima,
stabiel in ieder geval en de paar extra wm 6.1 features zijn leuk.
ik ben er blij mee.. accuduur is goed met deze firmware.
Verwijderd
heb laatst een klant geholpen aan een i780 klant heeft 14 dagen garmin op proef heeft ondertussen met creditcard de volledige versie gekocht wil ie hem gaan downloaden met zn telefoon gaat het downloaden voor geen kant iemand hier ook ervaringen mee ?
ps internet instellingen staan wel allemaal goed
iemand misschien ervaring met 6.1 en de carkits?? Misshcien de redding voor me i780, is er eindelijk een mooi toestel doet ie niet wat ik wilknights16 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:55:
EFN zijn versie draait prima,
TomTom, IGO, McGuilder,
in principe is elk navigatieprogramma data bundel vrij..om sneller een gps fix te krijgen word er soms gebruik gemaakt van internet.. je internet verbinding download een file dat de positie van de satelieten kenbaar maakt aan je toestel.. hierdoor krijg je sneller een fix.
in principe is elk navigatieprogramma data bundel vrij..om sneller een gps fix te krijgen word er soms gebruik gemaakt van internet.. je internet verbinding download een file dat de positie van de satelieten kenbaar maakt aan je toestel.. hierdoor krijg je sneller een fix.
Maar of je gebruik maakt van die snelle fix via data is een keuze en bij geen van bovengenoemde systemen noodzakelijk.knights16 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:40:
TomTom, IGO, McGuilder,
Verwijderd
Er is een nieuwe rom uit.
Dat leek mij interessant voor hier
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409258
Ik ben zelf opzoek naar de laatste ROM in het Nederlands weet iemand hoe ik hieraan kan komen?
Groet
Ik ben zelf opzoek naar de laatste ROM in het Nederlands weet iemand hoe ik hieraan kan komen?
Groet
ik wil ook de laatste nl gaan proberen ivm me carkit troubles. Een hint waar, hoe, wie wordt ook door mij op prijs gesteldVerwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:32:
Groet
Je vergeet erbij te vertellen dat dit een zelfgebakken brouwsel is dat niet van Samsung afkomstig is en een mengelmoes is van onderdelen uit de SGH-i780-rom, aangevuld met onderdelen uit de TyTN II-rom en onderdelen uit de Samsung SCH-M480-rom (CDMA-versie van de i780 die al onder Windows Mobile 6.1 Pro draait.)Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:32:
Groet
Veder wordt deze rom zo ongeveer iedere dag van een update voorzien, aangezien er iedere dag wel een aantal problemen in dit brouwsel wordt gevonden. Ik zou dus bijna zeggen, afblijven als je graag een stabiele telefoon wilt hebben.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Oke, dan dat is een goede tip! Dan ga ik toch voor de laatste officiële Samsung Nederlandse Rom. Waar kan ik die dan vinden.
Problemen met bijvoorbeeld de GPS en TOMTOM/ IGO niet kunnen gebruiken zonder GPSGate zijn die dan opgelost?
Verder ben ik nog aan het wachten op mijn I780 die in bestelling staat. Hoe bevalt jullie het toetsenbord. Ik heb hem even geprobeerd in de winkel maar moest wel zeggen dat ik er aan moest wennen . Nu zat er toen nog wel een blok achter voor de diefstal. Daardoor kon ik hem niet goed vastpakken. De HTC ernaast type fijn maar dat was net een openschuifbare baksteen. Ieder zijn ding maar het kleine formaat bevalt mij denk ik wel.
Groet
Problemen met bijvoorbeeld de GPS en TOMTOM/ IGO niet kunnen gebruiken zonder GPSGate zijn die dan opgelost?
Verder ben ik nog aan het wachten op mijn I780 die in bestelling staat. Hoe bevalt jullie het toetsenbord. Ik heb hem even geprobeerd in de winkel maar moest wel zeggen dat ik er aan moest wennen . Nu zat er toen nog wel een blok achter voor de diefstal. Daardoor kon ik hem niet goed vastpakken. De HTC ernaast type fijn maar dat was net een openschuifbare baksteen. Ieder zijn ding maar het kleine formaat bevalt mij denk ik wel.
Groet
Ralf heeft een punt, ik kan wel zeggen, dat ik vooralsnog geen problemen heb ontdekt met de 3.3XG versie die EFN heeft gecreeerd... overigens gaat het hier dan ook om een Engelse rom.Ralph Smeets schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:45:
[...]
Je vergeet erbij te vertellen dat dit een zelfgebakken brouwsel is dat niet van Samsung afkomstig is en een mengelmoes is van onderdelen uit de SGH-i780-rom, aangevuld met onderdelen uit de TyTN II-rom en onderdelen uit de Samsung SCH-M480-rom (CDMA-versie van de i780 die al onder Windows Mobile 6.1 Pro draait.)
Veder wordt deze rom zo ongeveer iedere dag van een update voorzien, aangezien er iedere dag wel een aantal problemen in dit brouwsel wordt gevonden. Ik zou dus bijna zeggen, afblijven als je graag een stabiele telefoon wilt hebben.
Verwijderd
Ik heb de 3.3X versie op mijn telefoon gezet en ben er ook zeker wel tevreden over. Ik heb het idee dat de accu nu een stuk langer meegaat, maar het voornaamste voordeel voor mij is dat ondertussen MSN weer gewoon werkt en ik had wat problemen met de GPS nadat ik de NL PDA en een andere versie phone-ROM geïnstalleerd had, maar deze problemen zijn met deze versie ook verdwenen.
Ik denk dat ik het bij deze versie laat totdat de officiële WM6.1 gereleased wordt (of EFN moet met een nieuwe versie uitkomen waar schokkende nieuwe functies inzitten, maar dat lijkt me sterk).
Edit:
Ik zie net dat versie 3.3XX gereleased is, misschien dat ik deze er toch maar even snel opzet
aangezien dit de final release is en deze toch een stuk sneller is (volgens EFN)
Ik denk dat ik het bij deze versie laat totdat de officiële WM6.1 gereleased wordt (of EFN moet met een nieuwe versie uitkomen waar schokkende nieuwe functies inzitten, maar dat lijkt me sterk).
Edit:
Ik zie net dat versie 3.3XX gereleased is, misschien dat ik deze er toch maar even snel opzet
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 12:30 ]
Ik heb deze geinstalleerd en deze werkt prima.
Hoop dat Samsung nog *ooit* met de upgrade komt. We zullen het zien.
Hoop dat Samsung nog *ooit* met de upgrade komt. We zullen het zien.
Eindelijk de grote 3000mAh accu's binnen van shop.eten.hu, duurde wel langer als 10 werkdagen.wdekreij schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:36:
[...]
Dan is het al te laat, zou hem namelijk uiterlijk woensdag moeten hebben, daarna zit ik een half jaar in het buitenland. Heb inmiddels besloten dat ik'm daar wel laat afleveren, dus bestel hem dan pas over een weekje
Heeft bijna 20 dagen geduurt, maar we kunnen het nu uittesten!
Ik hoor graag of het je accuduur dermate vergroot dat je ons de aankoop aanraadtsjampoo_smart schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:19:
[...]
Eindelijk de grote 3000mAh accu's binnen van shop.eten.hu, duurde wel langer als 10 werkdagen.
Heeft bijna 20 dagen geduurt, maar we kunnen het nu uittesten!
Verwijderd
IMAP werkt gek genoeg nog steeds niet. Ik heb nu bij mail2web.com een gratis (!) live account geregistreerd. Dit is een volledig werkende Exchange 2003 mailbox waardoor pushmail (Direct bericht ontvangen als je mail hebt.) 100% werkt. M'n gmail doorgestuurd naar deze mail2web account en even AS instellen en opgelost.
@Ralf: ben jij nou een echte tweaker?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 12:03 ]
Dit werkt prima, dank voor de tip.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:59:
IMAP werkt gek genoeg nog steeds niet. Ik heb nu bij mail2web.com een gratis (!) live account geregistreerd. Dit is een volledig werkende Exchange 2003 mailbox waardoor pushmail (Direct bericht ontvangen als je mail hebt.) 100% werkt. M'n gmail doorgestuurd naar deze mail2web account en even AS instellen en opgelost.
Echter, ik weet hoe je bij het windows live account instelt hoe en hoe vaak hij mail ophaalt maar hoe doe ik dit bij het aangemaakte Outlook E-mail account?
-edit- Ik moest een vakje aanvinken dat hij ook tijdens roamen moest synchroniseren. (Doordat ik Telfort gebruik roam ik altijd) Denk dat het nu opgelost is...
-edit2- Het ging allemaal prima, totdat ik hem aan mijn pc hing, nu krijg ik een fout bij het synchroniseren. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ook niet aangesloten op de pc synchroniseert die niet meer.
[ Voor 21% gewijzigd door nmgn231 op 15-08-2008 15:23 ]
Verwijderd
Vanuit je Inbox van Outlook, kun je niet direct een email verwijderen (zo lijk het..)
Je moet eerst de mail aanklikken, die opent dan en dan kun je via het menu verwijderen.
Is er een snellere weg?
In Outlook op je PC kun je er heen scrollen en direct deleten.
DANK!
Je moet eerst de mail aanklikken, die opent dan en dan kun je via het menu verwijderen.
Is er een snellere weg?
In Outlook op je PC kun je er heen scrollen en direct deleten.
DANK!
Verwijderd
Hoi
Vrijdag mij nieuwe i780 ontvangen. Ik heb er inmiddels mee gespeeld en behoorlijk wat gegoogled om wat zaken op te zoeken.
Ik zit nog met een paar vragen.
- Email lees ik van Gmail (Imap4) en mijn zakelijke mail (POP3). Overdag wil ik om de 15 minuten mail checken. ’s Nacht helemaal niet. Het apparaat ligt dan op mijn nachtkastje. Maar de telefoon moet wel aanblijven voor nood gevallen. Kan ik voor piekuren en daluren een ander ophaal schema ingeven. Dit kan dacht ik wel via active synd maar dit werkt niet met dat POP3 account.
- Thuis heb ik Wifi. Als ik thuis ben wil ik dat mijn mail via Wifi opgehaald wordt. Alleen als het apparaat in slaap stand gaat dan valt Wifi uit. Als hij dan mail op wil halen grijpt het apparaat naar GPRS/HDSPA. Ho kan ik dit oplossen.
- Is er snelle mannier om mobiel internet uit te zetten. Als ik thuis op Wifi ben wil ik er zeker van zijn dat ik via wifi surf en download.
- De notificatie LED werkt nog steeds niet in de slaap stand. Ik heb deze patch gedownload en geïnstalleerd. http://i780.wordpress.com...-i780-led-problem-solved/
- Nog een simpele maar ik kom er niet uit. Als ik type dan krijg ik suggesties. Hoe kan ik die nu snel toepassen (eventueel 1 naar beneden scrollen)? Ik moet er nu met de muis op klikken. Niet handig als ik snel door wil typen. Er hangt een lijstje achter maar die ben ik zelf aan het vullen. Is er ook een Nederlandse en Engelse lijst beschikbaar. Ik type in het Nederlands en en Engels en wil daar tussen schakelen.
Iemand die mij verder kan helpen. Ook al weet je maar op 1 van mijn vragen een antwoord.
Vrijdag mij nieuwe i780 ontvangen. Ik heb er inmiddels mee gespeeld en behoorlijk wat gegoogled om wat zaken op te zoeken.
Ik zit nog met een paar vragen.
- Email lees ik van Gmail (Imap4) en mijn zakelijke mail (POP3). Overdag wil ik om de 15 minuten mail checken. ’s Nacht helemaal niet. Het apparaat ligt dan op mijn nachtkastje. Maar de telefoon moet wel aanblijven voor nood gevallen. Kan ik voor piekuren en daluren een ander ophaal schema ingeven. Dit kan dacht ik wel via active synd maar dit werkt niet met dat POP3 account.
- Thuis heb ik Wifi. Als ik thuis ben wil ik dat mijn mail via Wifi opgehaald wordt. Alleen als het apparaat in slaap stand gaat dan valt Wifi uit. Als hij dan mail op wil halen grijpt het apparaat naar GPRS/HDSPA. Ho kan ik dit oplossen.
- Is er snelle mannier om mobiel internet uit te zetten. Als ik thuis op Wifi ben wil ik er zeker van zijn dat ik via wifi surf en download.
- De notificatie LED werkt nog steeds niet in de slaap stand. Ik heb deze patch gedownload en geïnstalleerd. http://i780.wordpress.com...-i780-led-problem-solved/
- Nog een simpele maar ik kom er niet uit. Als ik type dan krijg ik suggesties. Hoe kan ik die nu snel toepassen (eventueel 1 naar beneden scrollen)? Ik moet er nu met de muis op klikken. Niet handig als ik snel door wil typen. Er hangt een lijstje achter maar die ben ik zelf aan het vullen. Is er ook een Nederlandse en Engelse lijst beschikbaar. Ik type in het Nederlands en en Engels en wil daar tussen schakelen.
Iemand die mij verder kan helpen. Ook al weet je maar op 1 van mijn vragen een antwoord.
De i780 kan volgens Samsung opgestuurd worden (naar Solid Vision) voor een firmware upgrade naar WM6.1.
Deze wordt (nog) niet publiekelijk gereleased omdat er bij de i600 update nogal wat fout is gegaan.
Deze wordt (nog) niet publiekelijk gereleased omdat er bij de i600 update nogal wat fout is gegaan.
Interessant nieuws smartsys;smartsys schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:46:
De i780 kan volgens Samsung opgestuurd worden (naar Solid Vision) voor een firmware upgrade naar WM6.1.
Dit is wel erg veelbelovend nieuws. Het lijkt mij dan toch dat de engelse forums hier dan ook snel
over zullen moeten schrijven. Het lijkt me dat toch WWE roms het eerste zouden moeten uitkomen dan de NL. Me toestel een tijdje kwijt zijn is voor mij geen optie.
Hoe bevalt die 3000mah accu ppl ?
Niemand zeker naar Ryswijk > Solidvision toegegeaan, ben erg benieuwd naar deze update namelijk..
Niemand zeker naar Ryswijk > Solidvision toegegeaan, ben erg benieuwd naar deze update namelijk..
Ik kan op dit forum veel over de i780 lezen maar is er ook een apart (eigen) forum over de i780? Of een forum met meer over de i780? Zoals deze ook over de N95 is? Misschien mag dit per pm?
Er zijn op het internet verschillende i780 topics/threads.. hier op tweakers vind je een goede nederlandse.. voor meer diepgang zou ik op xda-developers.com kijken.
Ik heb even contact opgenomen met de Samsung service desk, die mij voor de WM 6.1 update doorverwijzen naar Solid Vision. Deze heb ik vervolgens gemailt. In het antwoord bleek dat Solid Vision helemaal geen Windows Mobile 6.1 ROM heeft voor de Samsung i780.
Samsung verstrekt dus incorrecte informatie naar hun klanten toe
Zie mail:
Goededag,
Wij hebben alleen de windows mobile 6 pro geen 6.1.
Met vriendelijke groet,
Solid Vision
Polakweg 26
2288 GG Rijswijk
Tel: 070-3073131
Fax: 070-3073177
Email: info@solid-vision.com
-----Original Message-----
From: *****
Posted At: 21/08/2008 16:45
Posted To: Info
Conversation: Samsung i780 update naar WM 6.1
Subject: Samsung i780 update naar WM 6.1
Goedenmiddag,
Ik heb problemen met mijn Samsung i780. Deze werkt namelijk niet goed samen met mijn Bluetooth Carkit. Ik wil graag dat de telefoon geupdate wordt naar Windows Mobile 6.1 (NL), waardoor de problemen hopelijk opgelost worden. De service-desk van Samsung verwijst mij door naar uw organisatie, waar ik deze update gratis en met behoud van garantie kan laten uitvoeren. Indien dit correct is, kunt u mij dan vertellen hoeveel (werk)dagen ik mijn telefoon kwijt ben. Dit wil ik namelijk tot het minimum beperken.
Indien u op de hoogte bent wanneer Samsung de officiele Windows Mobile 6.1 ROM online plaatst, zou ik hier graag meer informatie over willen.
Hartelijk dank,
Bastiaan
Samsung verstrekt dus incorrecte informatie naar hun klanten toe
Zie mail:
Goededag,
Wij hebben alleen de windows mobile 6 pro geen 6.1.
Met vriendelijke groet,
Solid Vision
Polakweg 26
2288 GG Rijswijk
Tel: 070-3073131
Fax: 070-3073177
Email: info@solid-vision.com
-----Original Message-----
From: *****
Posted At: 21/08/2008 16:45
Posted To: Info
Conversation: Samsung i780 update naar WM 6.1
Subject: Samsung i780 update naar WM 6.1
Goedenmiddag,
Ik heb problemen met mijn Samsung i780. Deze werkt namelijk niet goed samen met mijn Bluetooth Carkit. Ik wil graag dat de telefoon geupdate wordt naar Windows Mobile 6.1 (NL), waardoor de problemen hopelijk opgelost worden. De service-desk van Samsung verwijst mij door naar uw organisatie, waar ik deze update gratis en met behoud van garantie kan laten uitvoeren. Indien dit correct is, kunt u mij dan vertellen hoeveel (werk)dagen ik mijn telefoon kwijt ben. Dit wil ik namelijk tot het minimum beperken.
Indien u op de hoogte bent wanneer Samsung de officiele Windows Mobile 6.1 ROM online plaatst, zou ik hier graag meer informatie over willen.
Hartelijk dank,
Bastiaan
weet je wel welke firmware versie dit zou zal zijn? ik heb ze gemaild met devraag welke rom versie, dit dan is.. kreeg een niet al te bijster emailtje terug: windows mobile 6 proffessional... staat erop geinstalleer..
Op XDA staat wel iets van een update met de 6.1 rom. Wat is dat dan? En waarom zou je dat wel/niet moeten doen? Zoek daar maar eens op i780.
Verwijderd
Dat betreft een eigengemaakte (cooked) rom. Dat wil zeggen dat het besturingssysteem (Windows Mobile 6.1) van een ander toestel komt (in dit geval een HTC Kaiser volgens mij) en dat daar de drivers en programma's van de originele i780 rom (van rom versie DXHE1) aan toegevoegd zijn.
Het probleem is dat deze rom niet van Samsung afkomstig is en dus niet geheel bugvrij is. Dit is bijvoorbeeld te zien als er een popup verstertje komt met een OK knop; deze staat dan niet precies in het midden van het scherm, maar een beetje links zodat deze in het originele HTC 320x240 scherm in het midden zou staan. Verder is deze versie uiteraard Engels.
Ik heb deze rom zelf wel geinstalleerd en heb er weinig problemen mee ervaren, maar als de officiële WM6.1 rom uitkomt zal ik deze er in eerste instantie ook wel opzetten, maar op dat moment kunnen er nieuwe custom roms gemaakt worden welke sneller/beter zijn dan het origineel door ingebouwde tweaks ed.
Het probleem is dat deze rom niet van Samsung afkomstig is en dus niet geheel bugvrij is. Dit is bijvoorbeeld te zien als er een popup verstertje komt met een OK knop; deze staat dan niet precies in het midden van het scherm, maar een beetje links zodat deze in het originele HTC 320x240 scherm in het midden zou staan. Verder is deze versie uiteraard Engels.
Ik heb deze rom zelf wel geinstalleerd en heb er weinig problemen mee ervaren, maar als de officiële WM6.1 rom uitkomt zal ik deze er in eerste instantie ook wel opzetten, maar op dat moment kunnen er nieuwe custom roms gemaakt worden welke sneller/beter zijn dan het origineel door ingebouwde tweaks ed.
Verwijderd
Ik kom nergens op internet een echt duidelijk antwoord tegen en hoop van jullie het antwoord te ontvangen.
Ik heb Telfort Internet Unlimited.
Nu heb ik Route66 op mijn i780 en wil graag weten of er als ik Flitsnav gebruik nog een extra kosten aan verbonden zijn?
Please...antwoord!
Ik heb Telfort Internet Unlimited.
Nu heb ik Route66 op mijn i780 en wil graag weten of er als ik Flitsnav gebruik nog een extra kosten aan verbonden zijn?
Please...antwoord!
er zijn geen additionele kosten..
waarom zouden die er zijn ?
waarom zouden die er zijn ?
Verwijderd
Zoals je zelf al zegt heb je onbeperkt internet, de flitsdata van Flitsnav gaat over je GPRS verbinding, dus dat gaat je niks extra's kosten
Verwijderd
Ik ben SUPER enthousiast geworden over IGO8. Tijdens het navigeren is de interface (de map en alle iconen) wel wat drukker dan TomTom, die voor mij altijd nummer 1 is geweest qua GUI voor navigatie. IGO8 werkt bij mij op de Samsung i780 ZONDER extra tools als PortSplitter. Als iemand TomTom (versie 7) aan de gang krijgt ZONDER portsplitter ben ik erg benieuwd naar hun settings.
Verder lukt het me (nog steeds) niet om bestandsextensies te herstellen in Windows Mobile 6 op mijn i780. Ik heb een pictureviewer eens verwijderd en toen een nieuwe geplaatst, maar vanuit explorer of Total Commander (de pocket-versie uiteraard) pakt hij geen JPG bestanden bijvoorbeeld. Iemand een idee?
Verder lukt het me (nog steeds) niet om bestandsextensies te herstellen in Windows Mobile 6 op mijn i780. Ik heb een pictureviewer eens verwijderd en toen een nieuwe geplaatst, maar vanuit explorer of Total Commander (de pocket-versie uiteraard) pakt hij geen JPG bestanden bijvoorbeeld. Iemand een idee?
Verwijderd
Geen antwoorden, alleen een vraag: wat werkte precies *niet* volgens jou aan de notificatie-led en heeft de patch dit (allemaal) opgelost?Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:02:
Alvast bedankt voor je reactie!
Gr. Johan
Verwijderd
Tijdje geleden dat ik met mijn P3300 zon soort probleem had, maar misschien kun je met MemMaid het register opschonen. Misschien dat er dan wel een link word gelegd naar jou nieuwe programma. Dat wil je toch?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:18:
Verwijderd
heb laatst een klant geholpen aan een i780 klant heeft 14 dagen garmin op proef heeft ondertussen met creditcard de volledige versie gekocht wil ie hem gaan downloaden met zn telefoon gaat het downloaden voor geen kant iemand hier ook ervaringen mee ?
Verwijderd
Via WiFi proberen? Heb zelf de telefoon niet, vind het wel een interessante telefoon!Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:38:
edit: Het zou trouwens, naar mijn mening, mooi zijn als er bijv. in het TS een lijst of iets bij wordt gehouden met bugs of functies die niet werken etc etc. Hierbij kunnen dan de oplossingen worden vermeld. Bijv. door programma's die het verhelpen of wel werken etc.
Dit kan handig zijn voor mensen die de telefoon eventueel willen aanschaffen of voor mensen die over de telefoon beschikken en doelgericht kunnen zoeken in dit topic.
Het is maar een idee
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 14:30 ]
Verwijderd
maakt niet uit welke verbinding er openstaat wlan of umts /gprs edge via alle verbindingen krijgen we niet de volledige versie
site schijnt niet te bestaan waar je hem kan downloaden
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 14:39 ]
Verwijderd
Vaag, kun je wel naar andere sites toe? Want ik begrijp hieruit dat de site waar je Garmin vandaan kunt halen niet reageert, je kan iig niet de volledige versie eraf krijgen. Al contact opgenomen met Garmin over dit probleem? Bedoel als andere sites wel functioneren dan moet het hoogstwaarschijnlijk daaraan liggen.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:38:
maakt niet uit welke verbinding er openstaat wlan of umts /gprs edge via alle verbindingen krijgen we niet de volledige versie
Verwijderd
ja kan voor de rest gewoon surfen op dit toestel helemaal geweldig
alleen garmin doet niets al gebeld met ze moet dan naar engeland bellen
ze zouden nog terug bellen maarja ik hoef hier waarschijnlijk niet uit te leggen hoe dat gaat
juist geen reactie

juist geen reactie
Verwijderd
Spijtig om te horen dat het 9 van de 10x zo gaat.... Ik heb zojuist gelezen dat bijv. IGO 8 zonder omweg ook moet functioneren. Misschien kun je dat aan je klant aanraden. Heeft ze toch een tijdelijk oplossing totdat het probleem met Garmin verholpen is. Anders TomTom met de omleiding... Succes!Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:57:
ja kan voor de rest gewoon surfen op dit toestel helemaal geweldigalleen garmin doet niets al gebeld met ze moet dan naar engeland bellen
ze zouden nog terug bellen maarja ik hoef hier waarschijnlijk niet uit te leggen hoe dat gaat
juist geen reactie![]()
![]()
Ik heb Skype for Mobile geinstalleerd op mijn telefoon. Alleen krijg ik enkel geluid uit de speaker zodat de hele omgeving kan meegenieten van mijn gesprekken
Ik heb nog geen oplossing gevonden, ook niet op het forum van Skype. Iemand die hetzelfde probleem heeft of er een oplossing voor heeft?
Life's not a Krentenbol
Verwijderd
Op mijn storage card heb ik een heleboel 'rare' en lege mappen staan. Deze mappen zien er bijvoorbeeld uit als de onderstaande voorbeelden
!ö<<Ǒ□□1.
(□□□=□*ë.v
{S□_ëp"T□*
Ik kan niet achterhalen waar deze mappen vandaan komen.
Ik heb de std ROM en heb alleen TomTom 6, Portsplitter, PQZII, Skype en Google Maps geinstalleerd.
Op de Storage card staat alleen TomTom geinstalleerd en worden de foto's geplaats die ik met de camera maak. Mijn email bijlages worden hier ook op opgeslagen, maar deze emails komen ook op mijn vaste PC binnen en de emails + bijlages bevatten geen virussen
Heeft iemand het zelfde probleem? Of een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
!ö<<Ǒ□□1.
(□□□=□*ë.v
{S□_ëp"T□*
Ik heb de std ROM en heb alleen TomTom 6, Portsplitter, PQZII, Skype en Google Maps geinstalleerd.
Op de Storage card staat alleen TomTom geinstalleerd en worden de foto's geplaats die ik met de camera maak. Mijn email bijlages worden hier ook op opgeslagen, maar deze emails komen ook op mijn vaste PC binnen en de emails + bijlages bevatten geen virussen
Skype is alleen te gebruiken met een headset of inderdaad de speaker. Op de een of andere manier is het in WM niet mogelijk dat een andere applicatie als de telefoon toegang krijgt tot het speakertje waar je normaal mee belt. Is een bekend "probleem", Alle HTC toestellen hebben exact hetzelfde..
Camiel; er zijn onderhand programmas uit die hier geen last van hebben.. ik weet de precieze naam niet meer, zie het forum van xda.
Die rare tekens, zijn een corrupte geheugenkaart.. Ik zou een backup maken als je dat nog niet hebt, en vervolgens je kaartje opnieuw formatteren.
Die rare tekens, zijn een corrupte geheugenkaart.. Ik zou een backup maken als je dat nog niet hebt, en vervolgens je kaartje opnieuw formatteren.
Verwijderd
Er is inderdaad een programma wat met de interne speaker om kan gaan, dat is AgePhone Mobile 2.6. Jammergenoeg moet je wel voor deze software betalen en is het ook een lastig stukje software om in te stellen.
Volgens mij kan de 'internet calling' VoIP-plugin van WM6.1 ook met de interne speaker overweg, alleen wordt deze plugin meestal door de producent verwijderd. Ik heb geprobeerd dit aan te praat te krijgen, maar dit lukte toch niet helemaal
.. Verder heb ik toch geen 3G (Telfort) dus ik zou het dan toch alleen maar over de WiFi kunnen gebruiken.
Als je dit zelf wilt proberen moet je even in dit topic kijken.
Volgens mij kan de 'internet calling' VoIP-plugin van WM6.1 ook met de interne speaker overweg, alleen wordt deze plugin meestal door de producent verwijderd. Ik heb geprobeerd dit aan te praat te krijgen, maar dit lukte toch niet helemaal
Als je dit zelf wilt proberen moet je even in dit topic kijken.
Verwijderd
De led gaat groen knipperen als er een bericht is of als je een call gemist hebt. Maar als het apparaat in standby gaat dan knippert de led niet meer. Dat is met deze patch nu opgelost. Hoewel het meestal goed gaat, gaat het ook nog wel eens mis.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:56:
[...]
Geen antwoorden, alleen een vraag: wat werkte precies *niet* volgens jou aan de notificatie-led en heeft de patch dit (allemaal) opgelost?
Alvast bedankt voor je reactie!
Gr. Johan
Verwijderd
heej peeps.
ik heb een probleempje met mn phone.
1. kan iemand mij nog de instellingen voor tomtom via portsplitter geven?
2. mijn iritantste punt, mijn toetsen blok quertel of hoe je t ook schrijft. doet et nie. misschien staat die op slot of iets? geen drol idee hoe ik die er af kan halen, kan er oook nergens info over vinden.
alvast bedankt,
vincent
2. mijn iritantste punt, mijn toetsen blok quertel of hoe je t ook schrijft. doet et nie. misschien staat die op slot of iets? geen drol idee hoe ik die er af kan halen, kan er oook nergens info over vinden.
alvast bedankt,
vincent
Verwijderd
Voor de mensen die heel graag willen msnen via hun i780; doordat Opera het niet meer deed heb ik een harde reset uitgevoerd via het instellingen menu. Hierna deed Windows live het wel!
Hebben meer mensen problemen met de 2 sneltoetsen rechtsonder (mail/gps) ? Bij mij werken ze regelmatig niet, als ik ze wil gebruiken krijg ik steeds de melding "Fout bij het openen van de snelkoppeling of het zoeken van de doelbestandsnaam". De knoppen zijn gewoon ingesteld onder Instellingen > knoppen.
Verwijderd
1. In je externe GPS instellingen Com8 voor programma's en Com9 voor hardware. In portsplitter type je bovenin Com8 en onderin geef je com6 op. Dan start je portsplitter en daarna TOMTOM daar kies je voor externe GPS en daar stel je in 4800 baud en je ziet de virtule poort van portsplitter com6 staan kies deze. Dit werkt bij mij prima met TomTom 7.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:12:
heej peeps.
alvast bedankt,
vincent
2. Dat zou ik ook nog wel willen weten iedere keer als ik het apparaat opnieuw aanzet vraag hij te ontgrendelen. Dit lukt niet op batterij. Erg iritant vorige keer starte ik het apparaat opnieuw op en kreeg hem niet van de ontgrendeling af alleen toen ik hem thuis weer an de voeding hing. Wie weet hoe ik die hele vergrendeling eruitsloop?
Groetjes,
Er is een officiele engelse WM 6.0 rom uitgekomen, met als firmware nummer H1.
informatie over de inhoud van deze is op xda wel ergens te vinden.
informatie over de inhoud van deze is op xda wel ergens te vinden.
yep, net naar H1 geflashed. Ben benieuwd; zie/merk nog weinig wijzigingen.
Verwijderd
Heb dit ook wel eens gehad.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:08:
Op mijn storage card heb ik een heleboel 'rare' en lege mappen staan. Deze mappen zien er bijvoorbeeld uit als de onderstaande voorbeelden
!ö<<Ǒ□□1.
(□□□=□*ë.v
{S□_ëp"T□*
Ik heb toen het geheugen kaartje even verwijderd en weer terug geplaats en alles werkt weer als een zonnetje. Waarschijnlijk struikeld WM6.0 af een toe eens over een paar bitjes.
Heb het ook ooit gehad in een andere WM telefoon; daar was het gewoon een slecht contact met het geheugenkaartje. In mijn zak kon het kaartje dan toch nog iets bewegen (ondanks het dekseltje) en zo even minder contact maken.
Verwijderd
Thanks. Gelukkig werkt alles nog wel. Ik ga ook ff proberen of ik de boel kan opschonen, het is een beetje een zooitje geworden.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:00:
[...]
Heb dit ook wel eens gehad.
Ik heb toen het geheugen kaartje even verwijderd en weer terug geplaats en alles werkt weer als een zonnetje. Waarschijnlijk struikeld WM6.0 af een toe eens over een paar bitjes.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die een andere rom hebben geflashed. Ikzelf durf het niet aan omdat er alleen Engelse roms zijn. Vaak lijkt msn ook niet te werken. Ik twijfel wel omdat er ook een aantal programma's zijn die met de NL rom niet zo goed werken. Dus wie heeft welke rom (pda en phone?) geflashed en wat zijn de ervaringen?
Verwijderd
Ik heb zo'n beetje alle WM 6.1 roms van EFN geflashed. Mij maakt het niet veel uit of het Nederlands of Engels is, maar met het oog op de toekomst (dat ik hem mss ooit wel weer eens wil verkopen), heb ik dit eigenlijk alleen maar gedaan omdat het zeker is dat er een officiële Nederlandse WM 6.1 rom uitkomt van Samsung.
Dus als ik klaar ben met dit toestel zet ik die er gewoon op en kan ik hem gewoon doorverkopen. Tot die tijd kan ik altijd een beetje experimenteren met de (meestal) snellere cooked roms.
De problemen die echter vaak bij custom roms komen kijken is incompatibiliteit met software (of juist het tegenovergestelde), maar dit is vaak via register-instellingen aan te passen (zoals bij WLM) of met andere cabs.
Dus als ik klaar ben met dit toestel zet ik die er gewoon op en kan ik hem gewoon doorverkopen. Tot die tijd kan ik altijd een beetje experimenteren met de (meestal) snellere cooked roms.
De problemen die echter vaak bij custom roms komen kijken is incompatibiliteit met software (of juist het tegenovergestelde), maar dit is vaak via register-instellingen aan te passen (zoals bij WLM) of met andere cabs.
Jij hebt je foon geflashed met een andere rom. Je kunt dus nu niet meer terug naar de NL rom. Of heb je die nog? En heb je geen problemen met het instellen van bv mms en internet?
Welke rom bevalt jou het beste en wat zijn de problemen die je er tegen komt?
Welke rom bevalt jou het beste en wat zijn de problemen die je er tegen komt?
Verwijderd
sretlow:
Ik heb mijn standaard NL-rom wel gedumpt en ik heb deze flashable gemaakt, maar nooit getest. Ik heb echter gelezen dat iemand anders het wel geprobeerd heeft, maar dat zijn Verbindingen-tab niet werkt.. Maar aangezien er toch een NL 6.1 rom uitkomt maakt (mij) dit niet zoveel uit.
ik heb zelf een 3.3 rom van EFN erop staan, maar zodra 4 uitkomt zet ik die erop. Ik verwacht ook dat het niet al te lang zal duren voordat de officiële 6.1 rom uitkomt, waarna er waarschijnlijk nieuwe custom roms uitkomen met nieuwe verbeteringen..
Het nadeel van de rom die ik heb is dat activesync niet goed werkt, maar dit probleem was al verholpen in v3.4.. verder geen noemenswaardige problemen en hij is een stuk sneller dan officiele roms van samsung..
Ik heb mijn standaard NL-rom wel gedumpt en ik heb deze flashable gemaakt, maar nooit getest. Ik heb echter gelezen dat iemand anders het wel geprobeerd heeft, maar dat zijn Verbindingen-tab niet werkt.. Maar aangezien er toch een NL 6.1 rom uitkomt maakt (mij) dit niet zoveel uit.
ik heb zelf een 3.3 rom van EFN erop staan, maar zodra 4 uitkomt zet ik die erop. Ik verwacht ook dat het niet al te lang zal duren voordat de officiële 6.1 rom uitkomt, waarna er waarschijnlijk nieuwe custom roms uitkomen met nieuwe verbeteringen..
Het nadeel van de rom die ik heb is dat activesync niet goed werkt, maar dit probleem was al verholpen in v3.4.. verder geen noemenswaardige problemen en hij is een stuk sneller dan officiele roms van samsung..
Wat is dan het voordeel van zo'n cooked rom t.o.v. de net uitgekomen h1 rom? In de cooked zitten al programma's ingebakken in plaats van dat je zelf moet installeren? Waar moet ik dan aan denken?
Verwijderd
De cooked roms van EFN bezitten allemaal WM6.1, wat bijvoorbeeld standaard threaded-sms met zich meebrengt. Ook zou WM6.1 wat sneller moeten zijn dan WM6. Verder zijn de roms van EFN getweaked waardoor ze nog wat sneller zijn (ookal kan dit ten koste gaan van de stabiliteit).
Zoals je zelf al zei staan er meestal ook wat extra programmatjes op als TCPMP met flv-ondersteuning, RealVGA en dergelijke. Niet dat dit persé een reden hoeft te zijn omdat je het zelf ook snel geinstalleerd hebt, maar het is handig dat het al ingebakken zit.
Zoals je zelf al zei staan er meestal ook wat extra programmatjes op als TCPMP met flv-ondersteuning, RealVGA en dergelijke. Niet dat dit persé een reden hoeft te zijn omdat je het zelf ook snel geinstalleerd hebt, maar het is handig dat het al ingebakken zit.
V4 draait prima, op basis van de H1 firmware. Snelle gps fix en verder een goede activesync synchronisatie.
Verwijderd
Hallo,
Mijn samsung i780 reageert niet meer op het veranderen van helderheid.. weet iemand wat ik hier aan kan doen? Hij staat nu ingestelt op de laagste stand en krijg hem er niet meer vanaf!
Bedankt,
Mark
Mijn samsung i780 reageert niet meer op het veranderen van helderheid.. weet iemand wat ik hier aan kan doen? Hij staat nu ingestelt op de laagste stand en krijg hem er niet meer vanaf!
Bedankt,
Mark
Ik zoek nog een mooie mp3 player met grote knoppen die makkelijk in de auto te bedienen is als ie in de carkit staat. Het moet wel non-realVGA zijn. Daarbij moet je makkelijk nummers kunnen selecteren. Ik werk met lossen directories waar veelal geen hele cd's staan maar enkele nummers. Ook eigen werk.
Geprobeerd: HTC Audiomanager (werkt niet met NL rom), Coreplayer (lastig te bedienen ivm te kleine knoppen), LCG Jukebox (niet in de auto te bedienen, kleine menu), Lobster Tunes (niet geschikt), Mortplayer (werkt niet op de i780, resolutie klopt niet en sluit dan af), TCPMP , Pocketplayer (lastige selectie van MP3 in directories alleen playlist). En waarschijnlijk nog wel meer. Iemand nog een gouden tip?
Geprobeerd: HTC Audiomanager (werkt niet met NL rom), Coreplayer (lastig te bedienen ivm te kleine knoppen), LCG Jukebox (niet in de auto te bedienen, kleine menu), Lobster Tunes (niet geschikt), Mortplayer (werkt niet op de i780, resolutie klopt niet en sluit dan af), TCPMP , Pocketplayer (lastige selectie van MP3 in directories alleen playlist). En waarschijnlijk nog wel meer. Iemand nog een gouden tip?
Verwijderd
Om HTC Audiomanager te laten werken met een NL rom moet je de naam van het bestand Audiomanager.exe.0409.mui veranderen in Audiomanager.exe.0413.mui.
0409 is de landcode van de VS en 0413 van Nederland. Dit geldt overigens ook voor HTC Home...
Je zit dan echter wel met een goeie player welke uiteraard niet op het volledig scherm wordt weergegeven (aangezien HTC geen 320x320 devices heeft). Dus moet je wel even op xda-developers een skin zoeken welke past (Deze bijvoorbeeld)...
0409 is de landcode van de VS en 0413 van Nederland. Dit geldt overigens ook voor HTC Home...
Je zit dan echter wel met een goeie player welke uiteraard niet op het volledig scherm wordt weergegeven (aangezien HTC geen 320x320 devices heeft). Dus moet je wel even op xda-developers een skin zoeken welke past (Deze bijvoorbeeld)...
ThnX! Nu werkt ie inderdaad. Ik kan er nog niet zo veel mee gezien het niet passende thema. Maar daar moeten we maar weer naar zoeken. Ik heb geen realVGA draaien dus je skin gaat niet werken.
Ik heb wel een handig ander proggie gevonden. 780cursor. Dit maakt van de knoppen RDCGF een pijltjes toetsenbordje. Je kunt het proggie draaien dan werken die toetsen als pijtje naar boven onder links en recht. De F is OK/Enter. Draai je het nog een keer dan werkt alles weer normaal. Als je nu aan een knop toekenmt kun je snel toch pijltjes toetsen gebruiken.
Ik heb wel een handig ander proggie gevonden. 780cursor. Dit maakt van de knoppen RDCGF een pijltjes toetsenbordje. Je kunt het proggie draaien dan werken die toetsen als pijtje naar boven onder links en recht. De F is OK/Enter. Draai je het nog een keer dan werkt alles weer normaal. Als je nu aan een knop toekenmt kun je snel toch pijltjes toetsen gebruiken.
Het programma schakelt overigens alle lettertoetsen uit, maar het werkt idd prima.sretlow schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:46:
Ik heb hem aan mijn berichtentoets gehangen.
[ Voor 13% gewijzigd door nmgn231 op 04-09-2008 14:49 ]