These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
kijk hier eensDr. Strangelove schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:49:
Belrondje gedaan, maar niemand (MM, FRS, Dimensionplus, locale gameshop) wil de starterspack al voor 499 wegdoenZiet er naar uit dat ik moet wachten tot woensdag...
edit: ik zie net dat ze pas vanaf de 10e geleverd worden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 16:04 ]
Verwijderd
maar klopt het nou dat het 80 gig model nou ook geen BC heeft? gaat dat nu helemaal eruit?Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:24:
[...]
Om later een 80GB of andere versie te kunnen introduceren zodra de stock van 60GB op is. Hetzelfde als in de VS gebeurd dus. Ik kan dit niet hardmaken ofzo, maar kan me goed voorstellen dat ze het zo gaan doen.
Jeps ik krijg telkens meer een hekel aan tweakers berichtgeving als het gaat om Sony/Blu-raynudie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:25:
Zucht, wat een typisch Tweakers bericht weer:
nieuws: Sony: backwards compatibility prijstechnisch niet interessant
Totaal geen vermelding van t feit dat ze simpelweg hardware (GS) hebben weggehaald om feitelijk kosten te drukken, ipv oude koeien uit de sloot halen en loze verbanden leggen.
Zoals een andere Tweaker het altijd verwoorde, het Sony-glas zit altijd half-leeg volgens Tweakers.
het mooie vind ik wel in dit topic dat er in de reakties zeer sterke argumenten en aanvullingen worden gepost over het bericht. Goede zaak imo, slechte zaak dat tweakers dit niet durft uit te zoeken en eventueel met een update er bij weer te geven.
hier worden ook de grootste fanboys de mond gesnoerd met keiharde feiten en niet met fanboy gedrag.
Ondanks dat tweakers het glas half leeg presenteerd en de fanboys gewoon schreeuwen zijn er een hoop mensen die dit zat worden en dit alles met feiten proberen te relativeren en aan te vullen (niet te ontkennen). Keep up de good work in dat opzicht dus !
Over de BC en de nieuwe PS3:
Ik denk dat het 80Gb model ook naar europa komt.
p.s. vandaag een sollicitatie gesprek gehad en heb 99% zeker een baan
[ Voor 41% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-10-2007 16:19 ]
Dat is al over 2 dagen hoorVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:03:
[...]
kijk hier eens
edit: ik zie net dat ze pas vanaf de 10e geleverd worden
Dat is toch best lang als je niet meer kan wachten.

En dan moet je maar nagaan hoe ik me voel.... ik wil PES 2008.... duurt nog wel weer een paar daagjes langer!

Twee dagen is als twee jaar op dit moment
Dan nog maar even verder speuren naar een winkel die ook flexibel is met de games; RFOM en Motorstorm vind ik niks en op de tweedehands markt zijn ze amper evenveel waard als 1 spel.
Pff,Frank J. schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:10:
[...]
Jeps ik krijg telkens meer een hekel aan tweakers berichtgeving als het gaat om Sony/Blu-ray
het mooie vind ik wel in dit topic dat er in de reakties zeer sterke argumenten en aanvullingen worden gepost over het bericht. Goede zaak imo, slechte zaak dat tweakers dit niet durft uit te zoeken en eventueel met een update er bij weer te geven.
hier worden ook de grootste fanboys de mond gesnoerd met keiharde feiten en niet met fanboy gedrag.
Ondanks dat tweakers het glas half leeg presenteerd en de fanboys gewoon schreeuwen zijn er een hoop mensen die dit zat worden en dit alles met feiten proberen te relativeren en aan te vullen (niet te ontkennen). Keep up de good work in dat opzicht dus !
Over de BC en de nieuwe PS3:
Ik denk dat het 80Gb model ook naar europa komt.
p.s. vandaag een sollicitatie gesprek gehad en heb 99% zeker een baan
Er staan in het Tweakers artikel alleen feiten opgetekend uit de mond van een Sony exec.
Verder worden er zeker relevante opmerkingen gemaakt over het zwalkende beleid. Het was Phil Harison zelf die de 360 aanviel op het ontbreken van de BC (althans, de matige invulling daarvan), en die BC key noemde. Net zoals dat Rumble "Last-Gen" was. Het is Sony zelf die nu gezegd heeft dat in de EU het 40gb model de enige is die overblijft.
Wat is er mis met het artikel?
For the Record: Ik vind het een goede keuze van Sony om dit te doen. BC is overrated, en helemaal niet essentieel voor de meeste gamers. Echter, ze hebben zichzelf in deze situatie gebracht door BC zo op de kaart te zetten, en de conccurent er mee aan te vallen.
Als het echt allemaal zo erg is, als er allemaal leugens in staan, of als je vind dat het eens moet ophouden:
Frontpage Algemeen
Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande onze uitmuntende Tweakers.net Frontpage.
Overigens had een (FP) Modje op zich al wel een een reactie mogen plaatsen in dit topic omtrent de aantijgingen hier, die ze vast ook wel eens gelezen hebben.
Ik ben het er mee eens, dat niet alle artikelen over de PS3 even goed waren. Nu wordt alles echter onder een vergootglas gelegd, terwijl er echt niet zoveel aan de hand is.
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-10-2007 16:38 ]
That Is The Question
USB kabeltje erin en voila windows xp zal hem herkennen ( vista dus ook ), dan heb je gewoon toegang tot alle buttons en de pookjes. Let op je hebt dan wel geen speciale PS3 specifieke functies.rataplan2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:59:
Is het mogelijk de ps3 controller te gebruiken met de pc?
There is no place like ::1
Ja dus. Alleen niet draadloos. Google had u meer duidelijkheid kunnen geven.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Tja je zegt het nu zelf al. In dit opzicht kan sony ondertussen niks meer goed doen. Een prijsverlaging van 200 euro moet ergens vandaan komen en het is jammer dat tweakers niet bericht over het feit dat sony de prijs van een ps3 met 33% verlaagd. Ik denk dat dit de extreemste prijsverlaging van een console ooit is.... (Mag natuurlijk ook wel want 600 euro is gewoon idioot duur)PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:37:
[...]
Ik ben het er mee eens, dat niet alle artikelen over de PS3 even goed waren. Nu wordt alles echter onder een vergootglas gelegd, terwijl er echt niet zoveel aan de hand is.
Ik blijf het jammer vinden dat dingen als gebrek aan rumble de hele tijd wordt herhaald. Juist tweakers.net hoort te snappen dat als je midden in een rechtzaak zit heb ABSOLUUT niet slim is om te gaan roepen hoe graag je rumble in je console wilt. Als ze dit zouden doen dan zou immersion de licentie kosten idioot hoog kunnen maken. Jammer dat Tweakers dit (nog steeds) niet begrijpt.
overigens wat ik wel grappig vind: Het staat hier de laatste dagen bol van nieuwe PS3ers. Ik kan me herinneren dat rond maart, april en mei het erg rustig was in dit topic qua mensen die een nieuwe ps3 hadden (volgensmij was ik een van de enige ) en nu staat het bol van oude vragen en opmerkingen hoe mooi de ps3 is
Ik hoop dat 400 euro wel gaat werken voor sony en dat ze weer mee doen in de console race
Ik denk dat je vraag kwam na mijn opmerking over dat ik denk dat de 80-Gb versie naar NL komt?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:16:
Wat is er zo speciaal aan de 80 GB versie? Je kan toch zelf een 250 GB IDE hardeschijf er in stoppen?
De 60 Gb versie heeft BC (backwards compatibility ps2 games spelen) maar wordt uitgefaseerd.
De nieuwe 40Gb heeft geen BC.
De 80 Gb versie is indentiek aan de 60Gb versie (op de +20Gb na) inclusief BC maar nog niet in NL (eu) verkrijgbaar. Als het ware een vervanging voor het 60Gb model
Verwijderd
WOW dus pm wist eerder dan sony sinds maart al ???[b][message=28861563,noline]
In de Power Unlimited van maart dit jaar stond toch echt dat het toekomstige 40 gb model niet over HDMI zou beschikken en dat een ander verschil dus de hd-grootte is. Maar daar werd verder niet gesproken over minder usb-poorten en dergelijke, dus kan best zijn dat ik me baseer op oud nieuws.

Zijn best veel films regio vrij, heb der 4 besteld nu bij amazon.com en ze werken allemaal perfekt.-RazieL- schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:44:
Alleen ps3/games zijn regiovrij, films niet. en de exacte release van mgs4 is *begin 2008*
Die vlieger gaat niet op.zerokill schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:18:
[...]Ik blijf het jammer vinden dat dingen als gebrek aan rumble de hele tijd wordt herhaald. Juist tweakers.net hoort te snappen dat als je midden in een rechtzaak zit heb ABSOLUUT niet slim is om te gaan roepen hoe graag je rumble in je console wilt. Als ze dit zouden doen dan zou immersion de licentie kosten idioot hoog kunnen maken. Jammer dat Tweakers dit (nog steeds) niet begrijpt.
Dit is echt te makkelijk gedacht. Als Sony alleen had gezegd dat Rumble en Motion niet mogelijk waren, was het niet zo'n probleem geweest.
Echter, Sony heeft in al zijn wijsheid besloten er een Marketing punt van te maken:
"Rumble is Last Gen" is in deze gewoon 1 der domste uitspraken geweest in de geschiedenis van Consoles. Ze hebben de aanval ingezet op Rumble, en de console die daar gebruik van maakte.
Dat ze dat hebben gedaan, en vervolgens terugkomen is onbegrijpelijk.
Het is terecht dat ze daar nog steeds op worden aangevallen, en wat mij betreft de komende jaren ook nog.
Zelfde geldt voor BC:
Hadden ze gezegd, hier heb je BC, en waren ze er gewoon op teruggekomen? Prima
Wat ze hebben gedaan is wederom een Marketing punt er van gemaakt: Wij hebben de beste BC, die van de 360 is niet echt, bladiebla. En wat doen ze een jaar later? Juist.
Dit zijn gewoon heel relevante zaken. Dat ze op BC en Rumble terugkomen is goed, en getuigd van een volwassen organisatie. Je moet je fouten erkennen. (BC was natuurlijk niet fout, maar bleek gewoon niet verschrikkelijk belangrijk). Het feit dat ze die 2 zaken bij de launch als Marketing Materiaal gebruikten is gewoon heel heel dom.
Het zou wel heel makkelijk zijn om deze dingen gewoon weg te wuiven. En "oude koeien uit de sloot" lijkt me ook wat overdreven, het ding is nog geen jaar op de markt. Geen periode om koeien oud te laten worden.
Dit hele verhaal heeft niets van doen met de kwaliteit van de PS3. Daar heeft volgens mij ook niemand vraagtekens over. Het gaat meer over de communicatie van Sony, en de manier van Marketing die er voor zorgt dat ze nu de volle laag krijgen.
Je tegenstanders aanvallen, en vervolgens hetzelfde gaan doen, is niet handig.
Wellicht is het ook eens goed als Sony 1 Spokes Person krijgt. Het lijkt wel of elke Directeur, van elke divisie, in elk land, wat te zeggen heeft. Directeur A spreekt B weer tegen, waarna C uit Japan het weer recht moet trekken.
[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 08-10-2007 17:46 ]
Verwijderd
stel dat jij een ps2 hebt en een ps3 en je ps3 is BC. dan zou je toch ps2 effe opzij leggen en doorgaan met je ps3 ?? als sony wist dat er veel mensen ps3 te duur zouden vinden ook al dachten ze niet aan de hardware etc.. dan zou sony de BC allang eruit moeten halen. het gaat erom dat ps2 200miljoen x verkocht is en dat de spellen tot 2010 geproduceerd worden. dus wat doet sony BC eruit halen doorgaan met ps2. en ps3 goedkoper maken.PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:42:
[...]
Die vlieger gaat niet op.
Dit is echt te makkelijk gedacht. Als Sony alleen had gezegd dat Rumble en Motion niet mogelijk waren, was het niet zo'n probleem geweest.
Echter, Sony heeft in al zijn wijsheid besloten er een Marketing punt van te maken:
"Rumble is Last Gen" is in deze gewoon 1 der domste uitspraken geweest in de geschiedenis van Consoles. Ze hebben de aanval ingezet op Rumble, en de console die daar gebruik van maakte.
Het is terecht dat ze daar nog steeds op worden aangevallen, en wat mij betreft de komende jaren ook nog.
Zelfde geldt voor BC:
Wat ze hebben gedaan is wederom een Marketing punt er van gemaakt: Wij hebben de beste BC, die van de 360 is niet echt, bladiebla. En wat doen ze een jaar later? Juist.
Dit zijn gewoon heel relevante zaken. Dat ze op BC en Rumble terugkomen is goed, en getuigd van een volwassen organisatie. Je moet je fouten erkennen. (BC was natuurlijk niet fout, maar bleek gewoon niet verschrikkelijk belangrijk). Het feit dat ze die 2 zaken bij de launch als Marketing Materiaal gebruikten is gewoon heel heel dom.
Het zou wel heel makkelijk zijn om deze dingen gewoon weg te wuiven. En "oude koeien uit de sloot" lijkt me ook wat overdreven, het ding is nog geen jaar op de markt. Geen periode om koeien oud te laten worden.
Dit hele verhaal heeft niets van doen met de kwaliteit van de PS3. Daar heeft volgens mij ook niemand vraagtekens over. Het gaat meer over de communicatie van Sony, en de manier van Marketing die er voor zorgt dat ze nu de volle laag krijgen.
Je tegenstanders aanvallen, en vervolgens hetzelfde gaan doen, is niet handig.
Wellicht is het ook eens goed als Sony 1 Spokes Person krijgt. Het lijkt wel of elke Directeur, van elke divisie, in elk land, wat te zeggen heeft. Directeur A spreekt B weer tegen, waarna C uit Japan het weer recht moet trekken.
Want van 599 naar 399 is 200 euro verschil 1 ps2 kost 100 euro ?
599 was ps2 en ps3
499 ps3
399 ps3
100 ps2
het is gewoon puur zakelijk bedoeld thats it
Ik zeg toch niet dat ze geen gelijk hebben dat ze het er uit halenVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:52:
[...]
stel dat jij een ps2 hebt en een ps3 en je ps3 is BC. dan zou je toch ps2 effe opzij leggen en doorgaan met je ps3 ?? als sony wist dat er veel mensen ps3 te duur zouden vinden ook al dachten ze niet aan de hardware etc.. dan zou sony de BC allang eruit moeten halen. het gaat erom dat ps2 200miljoen x verkocht is en dat de spellen tot 2010 geproduceerd worden. dus wat doet sony BC eruit halen doorgaan met ps2. en ps3 goedkoper maken.
Want van 599 naar 399 is 200 euro verschil 1 ps2 kost 100 euro ?
599 was ps2 en ps3
499 ps3
399 ps3
100 ps2
het is gewoon puur zakelijk bedoeld thats itdie mensen hebben gewoon gelijk.

Ik zeg dat ze eens moeten kijken naar hun Marketing en Communicatie.
Nou eerlijk gezegd was dat een quote die uit proportie is getrokken. Ieg als sony had laten merken dat ze rumble willen dan weet ik 100% zeker dat dit invloeg zou hebbe op de onderhandelingen met immersion.PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:42:
[...]
Die vlieger gaat niet op.
Sites als Kotaku zoeken die interviews af naar dit soort quotes. Bijna alle dingen die sony heeft gezegd waardoor ze arrogant overkwamen waren gewoon dingen die uit proportie getrokken waren. De enige persoon die wel echt domme dingen heeft gezegd was ken kutaragi. Als je gaat zeggen dat mensen wel extra hard willen werken voor ps3 etc dan ben je gewoon stom bezig. De rest van het manegment is gelukkig iets redelijker.
Over BC geef ik je gelijk. Zelf vind ik het een enorm gemis. Ik gebruik de BC niet dagelijks maar ik vind het gewoon chill dat het erin zit. Ik ben op dit moment ook erg tevreden met de BC die in de ps3 zit. Ik denk alleen wel dat dit nodig was voor sony om de prijs te kunnen verlagen. Op een gegeven moment is sony ook gewoon een bedrijf dat winst moet maken en sony heeft een stuk minder diepe zakken dan MS in dit opzicht.
ze hadden de hele ps3 waarschijnlijk beter anders aan kunnen pakken maar eerlijk is eerlijk: MS is een beest in deze console race. Nooit gedacht dat een bedrijf wel de kans zou willen nemen met enorme class action lawsuits gewoon om een console eerder op de markt te brengen (je begrijpt dat ik het over RROD heb)
mensen die power unlimited serieus nemen zijn zo 1609FeaR1986 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:07:
[...]
En hopelijk heb jij een geldige reden dat te weten
[...]
In de Power Unlimited van maart dit jaar stond toch echt dat het toekomstige 40 gb model niet over HDMI zou beschikken en dat een ander verschil dus de hd-grootte is. Maar daar werd verder niet gesproken over minder usb-poorten en dergelijke, dus kan best zijn dat ik me baseer op oud nieuws.
slechte gameblad van de benelux.
de 40 gig versie heeft gewoon hdmi
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik leef graag in een fantasiewereld rond 1609Dutchzilla schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:10:
[...]
mensen die power unlimited serieus nemen zijn zo 1609
slechte gameblad van de benelux.
de 40 gig versie heeft gewoon hdmi
En heb net even mijn games-bladen-collectie doorgezocht en het stond niet in de PU, maar het stond in de OPM2. Maar dat zal ook wel een slecht blad zijn...
Maar waar het om draait is dat het toen (dus 6 maanden geleden) een gerucht was dat er mss geen HDMI in zou zitten. En vroeg me alleen af of dat nu nog was, logisch als het er nu wel in zit want HDMI is nu redelijk standaard enzo niet zoals in het begin van het jaar...
Niet dat het voor mij überhaupt uit maakt, want ik ben blij genoeg met mijn huidige PS3...

Edit:
Je hebt wel een mooie geboorte-datum
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik krijg hem niet aan de praat, hij wordt wel herkent, maar reageert niet als ik ergens op druk.progje hielp ook niets, zorgde er in vista zelfs voor dat er geen usb apparaten meer werden herkend.Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:12:
http://www.hdtvarcade.com/hdtvforum/index.php?showtopic=8088
Ja dus. Alleen niet draadloos. Google had u meer duidelijkheid kunnen geven.
Sinds ik mn ps2 heb verkocht is die controller nog wel het gene wat ik het meest mis...
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Hier ben ik het wel met je eensPWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:56:
[...]
Ik zeg toch niet dat ze geen gelijk hebben dat ze het er uit halen![]()
Marketing en P&R zijn ze niet echt top in, maar who cares??? ik en ik neem jij ook als "tweaker" kijk hier doorheen en beslis op wat voor een product er op de markt wordt gezet
Verwijderd
ik denk dat sony niet echt volledig naar hun marketing keek maar naar hun adviseurs/topmannen net als een president die adviseurs heeft en telkens zegt het komt goed Mr President het komt goed en later gaat het toch niet goed.. en dan verandering en weer verandering.. ze hebben gewoon de verwachtingen overschat..PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:56:
[...]
Ik zeg toch niet dat ze geen gelijk hebben dat ze het er uit halen![]()
van ps2 beste console dus ps3 word ook beste console.. het word mischien ooit de beste console maar niet binnen 1 jaar.. ze kijken nu naar de cijfers dat ze eind dit jaar zoveel aantal zullen verkopen.. dacht iets van 10 miljoen ofzo ??
wat ik sony adviseer is GEDULD en niet zomaar uit je nek lullen.. en beloftes nakomen..
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 18:52 ]
Hier drie handige links met overzichten van regiovrije Blu-Ray-films:tex5 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:31:
[...]
Zijn best veel films regio vrij, heb der 4 besteld nu bij amazon.com en ze werken allemaal perfekt.
http://bluray.liesinc.net/
http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=50447
MovieTyme.com
Maar niemand heeft ook het starterspack met heavenly sword en F1.
Motorstorm wil ik evt nog wel hebben maar Resistance dus absoluut niet.
Welke winkel is iets soepeler met hun spellenomruil beleid ? (liefst omgeving eindhoven)5
[ Voor 25% gewijzigd door harley op 08-10-2007 20:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
BC is toch helemaal niet weg? Het zit nu gewoon alleen maar in het duurdere model om die wat aantrekkelijker te maken. De Core van de 360 heeft het ook niet en die mist ook nogeens een HDD en dat terwijl er al geruchten gaan dat die voor sommige games misschien verplicht gaat worden. Dat vind ik nog veel erger. Kun je weer 100euro gaan bijlappen om een HDD te kopen, omdat je anders nieteens alle games van het systeem kan spelen.PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:42:
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
maar je hebt wel de keuzeSToRM666 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
BC is toch helemaal niet weg? Het zit nu gewoon alleen maar in het duurdere model om die wat aantrekkelijker te maken. De Core van de 360 heeft het ook niet en die mist ook nogeens een HDD en dat terwijl er al geruchten gaan dat die voor sommige games misschien verplicht gaat worden. Dat vind ik nog veel erger. Kun je weer 100euro gaan bijlappen om een HDD te kopen, omdat je anders nieteens alle games van het systeem kan spelen.
Verwijderd
Helaas gaat het duurdere model verdwijnen(while stocks last) en Sony heeft nog niet een nieuw 'duur' model aangekondigd met bc.SToRM666 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
BC is toch helemaal niet weg? Het zit nu gewoon alleen maar in het duurdere model om die wat aantrekkelijker te maken. De Core van de 360 heeft het ook niet en die mist ook nogeens een HDD en dat terwijl er al geruchten gaan dat die voor sommige games misschien verplicht gaat worden. Dat vind ik nog veel erger. Kun je weer 100euro gaan bijlappen om een HDD te kopen, omdat je anders nieteens alle games van het systeem kan spelen.
En waarschijnlijk kan je dan al geen starterspakket meer krijgen omdat ze dan al op zijn.michaelvt schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:46:
Even voor de toekomstige ps3 kopers onder ons. Ik krijg net van een bron van mij te horen dat 6 november bij Bart Smit alle producten 15% korting krijgen. Dus een starterspakket van 499 is dan nog maar 425 euro.
En voor de mensen die zitten te zeuren dat anderen niet moeten zeuren over de prijsverlaging. De prijsverlaging is maar 50 euro, niet 200. Het pakket van 399 mist de 2 games en extra controller. En als je dan ook nog de missende features meerekend, dan lijkt het er op dat het helemaal geen prijsverlaging is, maar gewoon een extra model.
En nu maar hopen dat er dan nog 60 GB starter pakketten te krijgen zijn....michaelvt schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:46:
Even voor de toekomstige ps3 kopers onder ons. Ik krijg net van een bron van mij te horen dat 6 november bij Bart Smit alle producten 15% korting krijgen. Dus een starterspakket van 499 is dan nog maar 425 euro.
Toch een leuke tip, als het waar is!
Ga je schamen joh. Je kon eerst alleen voor 599 een PS3 kopen. Nu voor 399. En het model van 599 kost nu 499. Hoezo geen prijsverlaging?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:15:
[...]
En waarschijnlijk kan je dan al geen starterspakket meer krijgen omdat ze dan al op zijn.
En voor de mensen die zitten te zeuren dat anderen niet moeten zeuren over de prijsverlaging. De prijsverlaging is maar 50 euro, niet 200. Het pakket van 399 mist de 2 games en extra controller. En als je dan ook nog de missende features meerekend, dan lijkt het er op dat het helemaal geen prijsverlaging is, maar gewoon een extra model.
Dat ik hier nog op reageer...
Verwijderd
Bij de core werkt het alleen niet omdat hij die drivers/emulator/wat het ook is op de HD moet zetten. Prop een HD op je core en je hebt BC (voor de games waarmee het werkt dan he...). Op de PS3 kan dit dus niet, je zal er nooit iets meer in kunnen pluggen waardoor je ineens magisch BC erbij krijgt.SToRM666 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:20:
[...]
Iets dat ik nog niet gelezen heb; hoe gaan ze dat in JAP en USA doen? Ik neem aan dat ze daar dan ook kappen met de BC? Of krijgt Europa weer gewoon het afval as usual?
Sorry hoor maar jij zit te zeuren. De PS3 was in het begin 599 puur de PS3 geen starterspack. O wacht dus het starterspakket is al een verkapte prijsverlaging geweest! Woooo en daar zijn we stil over nee weetje wat wij doen? we gaan zeuren dat de nieuwe ps3 niet in prijs verlaagd is nee we doen net alsof het starterspakket het basis pakket is! En andere gaan over de BC zeuren. Voor sommige is het gewoon NOOIT goed en zal er wat er ook gebeurd nooit een PS3 in de huiskamer komen. Kom op ga ergens anders zeuren joh !Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:15:
[...]
Helaas gaat het duurdere model verdwijnen(while stocks last) en Sony heeft nog niet een nieuw 'duur' model aangekondigd met bc.
[...]
En waarschijnlijk kan je dan al geen starterspakket meer krijgen omdat ze dan al op zijn.
Ik denk echt dat de 80Gb naar europa komt misschien volgend jaar pas, deze zal de vervanger worden voor de 60Gb versie MET BC. Zo heeft Sony 2 versies op de markt. 1 goedkopere versie en 1 iets luxere versie. Maar beiden die de hoofd funcites bevatten. PS3 games + Blu Ray.
[ Voor 10% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-10-2007 21:42 ]
Voor hetzelfde geld als een HD koop je een losse PS2. Keuze genoeg. Ow, maar dan heb je weer twee apparaten. Lastig zeg. Wat dacht je van een wifi-dongle aan je 360 of een losse HD-DVD speler? Ook losse apparaten. Leve de vrije keuze.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:29:
[...]
Bij de core werkt het alleen niet omdat hij die drivers/emulator/wat het ook is op de HD moet zetten. Prop een HD op je core en je hebt BC (voor de games waarmee het werkt dan he...). Op de PS3 kan dit dus niet, je zal er nooit iets meer in kunnen pluggen waardoor je ineens magisch BC erbij krijgt.
Iets dat ik nog niet gelezen heb; hoe gaan ze dat in JAP en USA doen? Ik neem aan dat ze daar dan ook kappen met de BC? Of krijgt Europa weer gewoon het afval as usual?
Beiden fabrikanten hebben een andere strategie. Sony moest de prijs verlagen omdat 'de markt' daarom vroeg. Nu zijn ze drastisch aan het bezuinigen geweest en sneuvelt de BC. Jammer, keuzes maken, je kunt niet alles hebben.
Gaan we het nu aub weer ergens anders over hebben? Bijvoorbeeld over de grote berg met toptitels die eraan zit te komen zo voor het einde van het jaar. Ik wil echt teveel hebben en dat terwijl ik eigenlijk druk bezig zou moeten zijn met mijn scriptie...

Eerst Heavenly Sword nog uitspelen en dan staan op mijn shortlist:
Ratchet And Clank
Uncharted: Drake's Fortune
Haze
COD4
NFS: ProStreet
Singstar
De dikgedrukte games komen sowiezo. En na het zien van de trailer van Haze uit de US-store wordt die titel ook steeds interessanter.
van dit rijtje zit ik echt te wachten op:Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:40:
[...]
Eerst Heavenly Sword nog uitspelen en dan staan op mijn shortlist:
Ratchet And Clank
Uncharted: Drake's Fortune
Haze
COD4
NFS: ProStreet
Singstar
De dikgedrukte games komen sowiezo. En na het zien van de trailer van Haze uit de US-store wordt die titel ook steeds interessanter.
Ratchet And Clank jammer dat de PS2 versies niet goed spelen op de PS3
Uncharted: Drake's Fortune even de demo afwachten eerst
Haze volgens mij is dit een stille topper vooral online met gun swap & nectar
verder een niet PS3 exclusive:
The Simpsons Demo was best vet, alleen wel framerate & camera problemen nog hoop dat dat gefixt wordt
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-10-2007 21:52 ]
Verwijderd
En verder weet ik niet wat ik moet kopen.
Ik heb nog geen PS3. Komt er aan
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 21:53 ]
jaa GTAVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:52:
Ik haal GTA IV zeker.
En verder weet ik niet wat ik moet kopen.
Ik heb nog geen PS3. Komt er aan
Heb gelukkig een baan denk ik vanaf November net voor de dure dagen !
Wat games betreft.. Ik zit eigenlijk te wachten op Socom Confrontation, maar heb hier sinds de E3 weinig meer van gehoord. Deze ga ik zeker aanschaffen. Andere games voor de kerstperiode zijn Assasins Creed, mits die de hype kan waarmaken en misschien nog Uncharted, of Kane & Lynch. Beide zien er goed uit, maar ben nog niet helemaal overtuigd, hopelijk komen hier demo's van, als die er ooit komen...
Demo Uncharted komt eraanMelniek schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:06:
KNIP
Wat games betreft.. Ik zit eigenlijk te wachten op Socom Confrontation, maar heb hier sinds de E3 weinig meer van gehoord. Deze ga ik zeker aanschaffen. Andere games voor de kerstperiode zijn Assasins Creed, mits die de hype kan waarmaken en misschien nog Uncharted, of Kane & Lynch. Beide zien er goed uit, maar ben nog niet helemaal overtuigd, hopelijk komen hier demo's van, als die er ooit komen...
Uncharted 2 weken voor GOLD master dus nog +/- 5 weken voor release eind November US en begin december EU.
Was ook een probleem geweest gezien de heisa die ontstond nadat ze dat hadden gezegt en de hoeveelheid linkjes online naar een of andere (youtube) dwaas die het wel voor elkaar kreeg. Ook Nintendo had het natuurlijk. Reden genoeg om er bovenop te zitten.PWM schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:42:
Ik denk dat je de XBOX only berichten etc een beetje teveel hebt gelezen. Sony heeft gezegd dat "rumble een lastgen feature is en tilting een next gen feature" Dat de anti Sony media er bovenop duikt en mensen zoals jou een verkeerde gedachte aanpraten das natuurlijk je eigen probleem en in zekere zin ook die van Sony. Heeft Sony ooit het onbreken van rumble als marketing punt gebruikt? dacht het dus niet, ze hebben de sixaxis functies als marketing punt gebruikt. (dat deze sixaxis gestolen technogie zou zijn en geen rumble had was natuurlijk veel interresanter dan de innovatie van de sixaxis zelf)Echter, Sony heeft in al zijn wijsheid besloten er een Marketing punt van te maken:
beetje vreemd... Ik ken console fabrikanten die van mij veel langer achtervolgt mogen worden voor hun fouten aangezien deze fouten veel tastbaarder zijn en voorlopig ook niet zullen worden opgelost.Het is terecht dat ze daar nog steeds op worden aangevallen, en wat mij betreft de komende jaren ook nog.
En die beste BC hebben ze nog steeds. Op alle verkochte PS3's werken heel veel PS2 spellen uitstekend en veel mensen zijn daar erg blij mee. Nu zegt Sony (en het staat ook op de doos van de 40 gig versie) dat BC niet werkt op de 40 gig uitvoering. Niks geen misleiding of foute marketing, Sony licht zelfs toe waarom ze het hebben laten vallen. Sony zal vanaf nu ook niet meer gaan stunten met de BC als de PS3's die het ondersteunen niet meer worden verkocht.Zelfde geldt voor BC:
Wees blij dat Sony er voor kiest geen half product neer te zetten met de nieuwste telg uit de PS3 familie. Deze console heeft alles wat je nodig hebt om optimaal van je PS3 games te genieten. Geen game functies die ontbreken door gemis van een HDD. De koppeling et een PSP blijft ook aanwezig door de WIFI adapter er gewoon in te laten zitten. goede zet van Sony en dit systeem zal ook de verkoop van Blu-Ray geen windeieren leggen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Dus de 60GB zal gewoon blijven bestaan. Alleen ipv 2 krijg je één controller, maar nog steeds voor de prijs van 499,-That's not all UK Sony fans are getting for the holidays. Sony also announced a price drop on the standard 60GB version, which will continue to be sold alongside the new model. The current Starter Pack, which boasted a 60GB PS3, two first-party games, and two Sixaxis controllers, will be discontinued.
It will be replaced by the new Value Pack, which will feature a backwards compatible 60GB PS3, one Sixaxis wireless controller, two first-party titles, and will cost £349 (about $712)--a £76 (about $155) price drop from the current price of £425 (about $868).
Bron=Gamespot
[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 08-10-2007 23:09 ]
Verwijderd
Had hem wel is op de Pc gespeeld maar niet lang ( uurtje of 10 )

Vond het wel een mooi spel vandaar nu alsnog .
Ik heb op verschillende sites gelezen dat de Ps3 versie getweaked was t.o. de 360 versie voor betere framerate enz.
Valt mij toch wat tegen, de game loopt maar moeizaam, vooral in 3rd person view dropt ie flink.

Zal er toch wel flink wat uurtjes aan spenderen daar niet van maar toch, ik heb hier ook andere spellen liggen en die lopen als een kogel. Dit is de eerste waarvan ik vind dat ie niet echt lekker loopt.
Speel dus maar even Lost Planet op de pc, damn dat is wel heel letterlijk een port, ze hebben de moeite niet eens genomen om de control uitlegschermpjes aan te passen, je ziet een Xbox 360 controller met die knoppen erop, dus kan niet alles goed besturen.
En hij is qua moeilijkheid ook echt gemaakt voor de console joystick, ik speel m op normal en lijkt wel noobmode zo makkelijk, komt door die dikke muisaim natuurlijk.
GFX verder wel goed.
Verwijderd

Verwijderd
Verder was ik ook wel erg blij met de media mogelijkheden van de PS3, af en toe best fijn om anime vanaf de bank te kijken i.p.v. voor de computer. Overigens voor de mensen die net als mij linux draaien en geen windows. Voor zover ik gevonden heb is mediatomb (http://mediatomb.cc/) een goede mediaserver, en als je de moeite neemt om de svn versie te compilen dan zit er ook al transcoder support en youtube support in. Maar ik weet nog niet zeker of die youtube support al werkt of uberhaupt werkt met de PS3.
Dit geldt dan denk ik alleen voor de UK en niet de rest van de EU? Kan het niet niet meer volgen. Welke games zitten er dan bij die value pack?Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:07:
The story continues. Zoals gewoonlijk zijn de meeste 'journalisten' gestopt met lezen na het slechte nieuws dat de 60GB discontinued is. En daarbij is Sony weer koning in het zaaien van verwarring.
[...]
Dus de 60GB zal gewoon blijven bestaan. Alleen ipv 2 krijg je één controller, maar nog steeds voor de prijs van 499,-
Bron=Gamespot
Ja, wat is het nou?Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:07:
The story continues. Zoals gewoonlijk zijn de meeste 'journalisten' gestopt met lezen na het slechte nieuws dat de 60GB discontinued is. En daarbij is Sony weer koning in het zaaien van verwarring.
[...]
Dus de 60GB zal gewoon blijven bestaan. Alleen ipv 2 krijg je één controller, maar nog steeds voor de prijs van 499,-
Bron=Gamespot
http://nl.playstation.com...ou've-never-seen-before!/
"Het 60-GB model is verkrijgbaar zolang de voorraad strekt..."
Ik had verwacht dat er dan weer een 80 GB versie zou komen. Of is het nu zo dat alleen Europa de pineut is en alleen de 40 GB krijgt?
Ja, een wifi-add on en een HD-DVD speler is inderdaad exact hetzelfde als een compleet los apparaat kopen. Maar goed laten we er maar over ophouden, we agree to disagree. Laten we het maar weer over de errrm, berg met goede titels hebben die dit jaar nog uitkomt.Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:40:
[...]
Voor hetzelfde geld als een HD koop je een losse PS2. Keuze genoeg. Ow, maar dan heb je weer twee apparaten. Lastig zeg. Wat dacht je van een wifi-dongle aan je 360 of een losse HD-DVD speler? Ook losse apparaten. Leve de vrije keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Armada op 09-10-2007 00:10 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Sommige data zijn wel erg ziek gepland.
09/11
16/11 HalfLife Orange Box, Assasins Creed, UT3 (al is die volgens IGN Q1 08)
23/11 Need For Speed: ProStreet
7/12 Medal of Honor
Dan is het tijd om centjes te gaan sparen.
25/01 Metal Gear Solid 4
Dan weer verder sparen, want....
28/03 ET: Quake Wars, Gran Turismo 5 Prologue, KillZone 2, Resident Evil 5
En die moeten gauw gespeeld worden, want.....
04/04 GTA IV
Nouja, zo staan ze in elk geval op play.com zie ik. IGN houd weer andere data aan, maar die liggen redelijk in de buurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 09-10-2007 00:08 ]
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Check youtube, werkt met de nieuwe next gen eyetoy waarvan ik ook niet weet wanneer deze uitkomt. Maar zoals het uitgelegd werdt in het filmpje, moest ik echt kwijlen hoe dat gedaan werdt en hoe vet het moet zijn om er daadwerkelijk echt in het spel virtueel erin te zitten.
http://www.youtube.com/re...yedentifier&search=SearchVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:35:
Check youtube
Geen resultaten
[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 09-10-2007 00:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 27% gewijzigd door Vipertje op 09-10-2007 01:34 ]
Zoals sommige al weten is er een Playstation Blog Ik kan het jullie aanraden daar af en toe te kijken, leuke nieuwtjes komen daar snel over games en ook developers reageren.
Bij Uncharted heb ik een tweetal vragen gesteld met betrekking op de release datum en de talen.
waarop Even Wells reageerd:We're also getting back all of our localized assets so that we can ship Uncharted simultaneously around the world in 13 languages!Congrats from the Netherlands!
- Does this mean that the release date for all versions is the same end of November?? Because you've stated before that there could be a time difference of a few weeks between the US version and the others.
- And do you have some more info about the languages/subtitles? For example, the Dutch version is English spoken & Dutch subtitled, English/Dutch spoken or both?
I hope it keeps the original language and has subtitles!
Ik merk dat via de blog (warhawk via het officiele Playstation forum) een hoop feedback komt, en vooral omdat de developers zelf vragen durven beantwoorden heb ik het idee dat er ook daadwerkelijk geluisterd wordt. Goede ontwikkeling, waar Sony een cursus PR nodig heeft zijn het de developers die het voortouw nemenRE: Languages – We do have spoken Dutch, but you can set it to spoken English with Dutch subtitles if that’s how you’d prefer to play it. In fact you can pick any combination of spoken language and text that you like.
RE: International Release Dates – I hope I didn’t put my foot in my mouth too badly. We are gold mastering all the languages at once, but due to the distribution differences between the various territories around the world there may be a few weeks difference between street dates from country to country.
Een ander voorbeeld is een probleem wat aangekaart werd Hier door TTP nr 197.

waarop gereageerd wordt door Evan:
Okay this one is for TTP…
The issue with the gun not consistently lining up with the reticule has been addressed. The biggest issue there was with our tracers. Because we have a breathing animation layered on Drake, the barrel of the gun has a subtle motion on it. For gameplay purposes we always need the projectile to strike within the center of the reticule. But if you have the tracer draw a line from the tip of the barrel to the center of the reticule, you will see some inconsistencies. Now they aren’t really noticeable when you’re in the heat of battle, but for the perfectionists in all of us, we’ve decided to fix the problem.
[ Voor 18% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-10-2007 06:53 ]
Verwijderd
Excuseer, http://www.youtube.com/re...=Eyedentify&search=SearchRobIII schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:44:
[...]
http://www.youtube.com/re...yedentifier&search=Search
Geen resultatenWel op IGN e.d.
Dit is een juiste link
Als jij dat weinig games vindt, prima. Maar dan mag je mij wijzen op een console waar meer goede titels voor uitkomen dan de PS3 in de komende 3 maanden (of half jaar).Armada schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:02:
[...]
Laten we het maar weer over de errrm, berg met goede titels hebben die dit jaar nog uitkomt.
Verwijderd
Klopt, eerst had je alleen de ps3 voor 599. Toen was er een prijsverlaging door het een starterspakket te maken(ongeveer 150 euro verborgen korting). Wat sony nu doet is geen prijsverlaging. Hoogstens een nieuw model op de markt brengen die goedkoper is en het duurder model uitfaseren.Shiver23 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:22:
[...]
Ga je schamen joh. Je kon eerst alleen voor 599 een PS3 kopen. Nu voor 399. En het model van 599 kost nu 499. Hoezo geen prijsverlaging?
Dat ik hier nog op reageer...
Dat het starterspakket nu 499 kost is wel degelijk een prijsverlaging, maar dit is maar een zeer tijdelijke actie gezien OP=OP.
Je hebt bijna gelijk, het starters pakket is/was het basispakket. Net zo goed dat de nieuwe 40gb versie het nieuwe basispakket is. Dat origineel de ps3 zonder games en accesoires voor 599 over de toonbank ging is niet van toepassing. Dat toen het starterspakket geen ophef er over is gemaakt ligt onder andere aan de marketing. Het staat beter in het nieuws dat de console 100 euro goedkoper is geworden ipv dat er een nieuwe bundel is. Als de marketing van Sony het starterspakket had ingeschoten met de melding dat er voor 150 euro aan extra dingen inzaten, dan hadden de mensen het al veel meer als een prijsverlaging gezien, maar nu zien de mensen het als een std bundel die niet interesant is.Frank J. schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:38:
[...]
Sorry hoor maar jij zit te zeuren. De PS3 was in het begin 599 puur de PS3 geen starterspack. O wacht dus het starterspakket is al een verkapte prijsverlaging geweest! Woooo en daar zijn we stil over nee weetje wat wij doen? we gaan zeuren dat de nieuwe ps3 niet in prijs verlaagd is nee we doen net alsof het starterspakket het basis pakket is! En andere gaan over de BC zeuren. Voor sommige is het gewoon NOOIT goed en zal er wat er ook gebeurd nooit een PS3 in de huiskamer komen. Kom op ga ergens anders zeuren joh !
Maar helaas was het niet mijn punt om te zeuren over de 'prijsverlaging' maar tegen de mensen die bij hoog en laag blijven beweren dat sony de prijs verlaagd heeft en dat het een goede actie was. Hoe je het ook wend of keert, de huidige actie is geen prijsverlaging. Dat het starterspakket goedkoper wordt is wel een prijsverlaging, maar dat is een heel erg gelimiteerde actie gezien OP=OP. De huidige actie is niks anders dan het introduceren van een nieuw model en de oude zo snel mogelijk uitfaseren.
Ik heb oblivion ook sinds zaterdag 2e hands en ik vind ook de framerate minder. Ik had hem ook al op de PC gespeeld (130 uur ofzo) en daar liep hij soms beter, maar in andere gedeelten weer minder. Vooral met een torch in huizen kan het soms zijn dat je inmense framerate drops krijgt, en dat is gewoon brak programmeerwerk, maar goed, dat wisten we al gezien de soms zeer trage gameplay op de PC.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:09:
Vandaag Oblivion 2e hands gekocht.![]()
Had hem wel is op de Pc gespeeld maar niet lang ( uurtje of 10 )![]()
Vond het wel een mooi spel vandaar nu alsnog .
Ik heb op verschillende sites gelezen dat de Ps3 versie getweaked was t.o. de 360 versie voor betere framerate enz.
Valt mij toch wat tegen, de game loopt maar moeizaam, vooral in 3rd person view dropt ie flink.![]()
Zal er toch wel flink wat uurtjes aan spenderen daar niet van maar toch, ik heb hier ook andere spellen liggen en die lopen als een kogel. Dit is de eerste waarvan ik vind dat ie niet echt lekker loopt.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Laat je toch niet zo uit de tent lokken door die troll...Shiver23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:22:
[...]
Als jij dat weinig games vindt, prima. Maar dan mag je mij wijzen op een console waar meer goede titels voor uitkomen dan de PS3 in de komende 3 maanden (of half jaar).
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Dan dit nog: FRS verkoopt alleen nog Blu-Ray
En hier wat foto's van de niet goedkoper geworden, maar wel zeer aantrekkelijk geprijsde 40GB PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 09-10-2007 09:46 ]
Shiver23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:43:
Dan is het geen prijsverlaging. De PS3 is alleen wel voor 200 euro minder te koop.Daarbij blijft de 60GB gewoon bestaan, aldus Maguire (SCEE) voor de prijs van 499 (maar dan met één controller ipv twee).
Hier staat ook dat het 60Gb starterspakket zal verdwijnen, misschien zal dit vervangen worden met een andere console in de rest van europa? Ik denk de 80Gb of misschien 1 met een andere HDDBRON
The existing Starter Pack*, comprising a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility, an additional SIXAXIS wireless controller and two first party titles will be reduced in price to €499. Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3.
*In the UK and Ireland, the Starter Pack will be replaced by a separate in-store promotion on the 60GB PS3.
Grappige is dat er niks staat over de verdwijning van het 60Gb model zelf.
hmm er was laatst wel bericht dat de FRS BluRay meer naar voren wil zetten in de verkoop tov HD-DVD, maar zullen ze nu echt overgaan op het nieuwe formaat BluRay en HD-DVD laten vallen? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.Dan dit nog: FRS verkoopt alleen nog Blu-Ray
En hier wat foto's van de niet goedkoper geworden, maar wel zeer aantrekkelijk geprijsde 40GB PS3.
[ Voor 56% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-10-2007 09:59 ]
Nou ik kijk net ff vlug op de website van frs en er staan 3 blu-ray titels en 48 hd-dvd titels.....Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:06:
Waarom niet? De strijd tussen BR en HD-DVD is allang beslist. De verkopen van BR:HD-DVD varieren per regio van 2:1 tot 4:1. Stock en shelf space houden van een artikel dat niet verkoopt betekent verlies maken, en daar heeft de FRS geen zin in.
Gamemania kan ook pas morgen voor 499 verkopen "want er staan hoge boetes op en er wordt hier in de regio door 2 personen actief gecontroleerd." Yeah right alsof sony daar hun geld aan gaat uitgeven om mensen te laten checken.....
Je mag bij hun wel resistance eventueel achterlaten
je krijgt er alleen maar 8 euro voor terug
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik weet niet waar je woont maar letterlijk in elke FRS waar ik de afgelopen maanden ben geweest staan 2X zoveel BD als HD-DVD's. Ik kan me vaag herinneren dat alleen in de eerste 2 weken nadat de ps3 uit was evenveel ruimte werd gegeven aan hd-dvd. Daarna kreeg BD 2x zoveel ruimteharley schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Nou ik kijk net ff vlug op de website van frs en er staan 3 blu-ray titels en 48 hd-dvd titels.....
edit: ik zie dat je het over de website had dus laat maar. Geen idee wat er aan de hand is met de FRS website want bovenstaande situatie gaat nog steeds op...
[ Voor 13% gewijzigd door zerokill op 09-10-2007 10:25 ]
91 artikelen gekoppeld Maar het zijn luxe produkten die nog niet main stream zijn op de markt. Wacht het gewoon nog even af zou ik denken maar misschien dat er een zak geld achter de deur zitharley schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Nou ik kijk net ff vlug op de website van frs en er staan 3 blu-ray titels en 48 hd-dvd titels.....
Klopt ook hier in de FRS twee keer zoveel ruimte voor bluray als hddvd. Niet alleen de FRS moet ik zeggen ook lokale game shops en speelgoedwinkels hebben vaak alleen bluray staan.zerokill schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:24:
[...]
Ik weet niet waar je woont maar letterlijk in elke FRS waar ik de afgelopen maanden ben geweest staan 2X zoveel BD als HD-DVD's. Ik kan me vaag herinneren dat alleen in de eerste 2 weken nadat de ps3 uit was evenveel ruimte werd gegeven aan hd-dvd. Daarna kreeg BD 2x zoveel ruimte
edit: ik zie dat je het over de website had dus laat maar. Geen idee wat er aan de hand is met de FRS website want bovenstaande situatie gaat nog steeds op...
[ Voor 63% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-10-2007 10:27 ]
sorry had alleen de nieuwe titels aangekliktFrank J. schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:25:
[...]
91 artikelen gekoppeld Maar het zijn luxe produkten die nog niet main stream zijn op de markt. Wacht het gewoon nog even af zou ik denken maar misschien dat er een zak geld achter de deur zitnu nog even afwachten hoe dit zich in de winkel gaat ontwikkelen.
http://www.gfdata.de/archiv10-2007-gamefront/ps3ceramicw.jpg
http://www.gfdata.de/arch...amefront/ps3ceramicw2.jpg
Ziet er wel goed uit40GB-PS3 für Japan mit Dual Shock 3 angekündigt / Sonderfarbe 'Ceramic White' geplant / 'Spider-Man 3' Blu-ray gratis
08.10.07 - Sony gibt bekannt, dass die PS3 mit 40GB Festplatte am 11.11.07 auch in Japan auf den Markt kommen wird. Das Modell mit der Seriennummer CECHH00 soll Yen 39.980 (Euro 242 / USD 340) kosten.
Die Konsole soll nicht nur in dem bekannten Schwarz ('Clear Black') angeboten werden, sondern auch in weiß ('Ceramic White'). Beiden Varianten wird allerdings der neue Dual Shock 3 Controller beiliegen, der neben den Bewegungssensoren des Sixaxis auch Rumble-Funktionen besitzt.
Jeder Kunde erhält beim Kauf zudem den Film 'Spider-Man 3' auf Blu-ray Disc geschenkt. Das wird aufgrund einer Marketing-Kampagne möglich, die Sony CE mit Sony Pictures Entertainment eingeht.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Ik heb er een beetje dubbel gevoel bij. "Monopolie positie" om het zo maar ff te noemen is niet goed. Maar dubbele standaarden word je ook niet echt happy van.nudie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:46:
Top!! Dat is wel een grote klap zeg, maar ik werk zelf in electronica winkel en wij verkopen meerdere Blu-Ray spelers en geen HD-DVD spelers, het is overal merkbaar en dit soort dingen is gewoon goed voor de consument en voor de PS3 eigenaar.
Verwijderd
- De 40GB verbruikt minder stroom, en het geiwcht is nog 600gram minder.
(Bewijs of type fout Sony Japan)
- Prijsverschil €100
Ik heb nu net genoeg geld voor de 40GB versie. Maar kan nog wachten dat ik genoeg heb voor de 60GB versie.
- 1 controller en 2 games extra
Ik denk dat ik een dualshock controller ga kopen als die uit is.
En Motorstorm is niet echt mijn ding denk ik.
- BC
Ik heb geen PS2 of PS1 alleen een PSP maakt verder niet veel uit voor mij.
- Hardeschijf ruimte 40 of 60 GB
Niet echt een punt vind ik. 20GB meer, nou is nog steeds niet genoeg. Er komt snel een 160GB of groter in.
- Interne geheugenkaart lezer.
Ja handig. Maar ik heb gehoord dat die behoorlijk stof verzamelt daar. Ik kan het ook prima doen met een externe.
- Maar 2 USB aansluitingen.
Ik heb wel een mini 4 poorts usb hub. Als ik die heb aangelosten heb ik er 5. Volgens mij heb je niet eens zo veel nodig.
- Kleur:
Er veranderd niks aan de kleur. Er zijn meerdere foto's op internet verschenen. Maar Ik denk dat die piano zwart blijft. En anders is het een mooie unieke vergeleken met de andere.
Wat zou ik doen ?
Als ik de 40GB koop heb ik geld genoeg om nog een hdmi kabel te kopen. En dan hou ik niet veel over.
Als ik de 60GB koop moet ik nog een tijdje wachten. Met de kans dat die dan als is uitverkocht en voor niks heb gewacht.
Ik zou gewoon doorsparen en de 40Gb versie kopen. Je hebt zoiezo nog geld nodig voor de games en eventuele hdmi kabel (10-20 euro max). En aan BC heb je zelf geen behoefte. Wacht met rond de feestdagen dan zijn er vast leuke akties bij verschillende game shops.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:28:
Ik zit nu in een moeilijk situatie, 40GB of 60GB PS3.
Wat zou ik doen ?
Als ik de 40GB koop heb ik geld genoeg om nog een hdmi kabel te kopen. En dan hou ik niet veel over.
Als ik de 60GB koop moet ik nog een tijdje wachten. Met de kans dat die dan als is uitverkocht en voor niks heb gewacht.
Ik zal van de week even hier in het winkelcentrum kijken. Bij launch was de ps3 voor 499 te verkrijgen ipv 599. Misschien dat ze nu nog andere akties hebben....
Ik neem aan dat je uberhaupt 1 spel wilt kopen bij je 40GB? Nou dan zit je al bijna aan de 60GB en daar krijg je toch echt heel veel meer voor je geld. Dus ik zou dan die 4 tientjes extra bijleggen en gewoon dat pakket halen. Je kan desnoods de controller verkopen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:28:
- Prijsverschil €100
Ik heb nu net genoeg geld voor de 40GB versie. Maar kan nog wachten dat ik genoeg heb voor de 60GB versie.
- BC
Niet echt een punt vind ik. 20GB meer, nou is nog steeds niet genoeg. Er komt snel een 160GB of groter in.
Ja handig. Maar ik heb gehoord dat die behoorlijk stof verzamelt daar. Ik kan het ook prima doen met een externe.
Ik heb wel een mini 4 poorts usb hub. Als ik die heb aangelosten heb ik er 5. Volgens mij heb je niet eens zo veel nodig.
- Kleur:
Er veranderd niks aan de kleur. Er zijn meerdere foto's op internet verschenen. Maar Ik denk dat die piano zwart blijft. En anders is het een mooie unieke vergeleken met de andere.
Wat zou ik doen ?
Ten eerste... je krijgt hem gratis hèViperke schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 01:09:
Ik krijg mijn coupon voor de gratis PS3 pas aan het einde van de week. Als ze me over een tijdje een 40GB gaan sturen gaat ie mooi terug. Ik ben benieuwd wat ik ga krijgen na deze intro van een goedkopere console aangezien ze adverteren met een starterpack ter waarde van 599 euro kunnen ze dat niet maken.
Cheers en enjoy your PS3!
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Nee heb je, Ja kun je krijgen: de 40GB zal ook over een tijdje er nog zijn, de 60GB is een kans dat die na de kerst er niet meer is. Als het moment daar is, en die 60GB is dan op, dan kun je altijd nog de 40GB kopen. Het probleem wel is dat het wachten dan wel heel erg lang duurt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:28:
- Prijsverschil €100
- BC
- Kleur:
Wat zou ik doen ?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
zat ik ook net te denkenPhusebox schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:02:
hmm die witte ps3 is erg mooi... denk dat ik dan maar een witte dualshock koop als die uit zijn.
Witte controller en zwarte ps3

Uncharted HD filmpjes ziet er goed uit
[ Voor 17% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-10-2007 12:08 ]
al dan niet met games en extra controller.
Ook al geeft sony nu aan dat als de 60gb op is alleen de 40gb over zal blijven.
Zowiezo zijn er volgens mij nog wel genoeg voorraden (alleen bij MM ehv gisteren al meer als 30 starterspacks zien staan)
Je krijgt hem niet gratis hoor. Het is gratis tussen aanhalingstekens want ze hebben eerst de TV's duurder gemaakt en toen die actie ingevoerd. Wanneer ze dus een goedkopere PS3 gaan opsturen is de actie niet heel rendabel meer en kan je beter een Samsung kopen oidWizzieJP schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:46:
[...]
Ten eerste... je krijgt hem gratis hè- maar om je gerust te stellen, zoals ook in dit forum al te lezen, ik heb nav deze FullHD aktie mijn pakket met PS3 al binnen -> de 60GB versie dus.
Ik heb net de MM Groningen gebeld, daar lag de situatie heel anders. Ze kregen morgen de 40Gb versies binnen, maar de 60Gb packs waren op. Die kregen ze 'binnenkort' weer binnen voor 499.harley schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:08:
Ik denk dat als de 60Gb op is er de 80Gb voor in de plaats zal komen
Zowiezo zijn er volgens mij nog wel genoeg voorraden (alleen bij MM ehv gisteren al meer als 30 starterspacks zien staan)
Ik begrijp er niks meer van...
Ik zie precies hetzelfde voor de toekomst gebeuren -> voordat het 60GB model helemaal op is ligt er allang een ander model klaar om in de verkoop te gaan. Nu hoor je daar helemaal niets van (ze zullen zelfs alles ontkennen), maar het zou me niet verbazen als er ineens een 80GB of 120GB model met BC voor de Europese markt wordt onthuld. Misccien zelfs al voor de kerst.
PSN-id: Chrasher
Oké daar heb je min of meer wel gelijk in. Dan is het meer van toepassing op mijn persoonlijke situatie - ik bezit namelijk al ruim 1 1/2 jaar een Pana Plasma (erg blij meeViperke schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
Je krijgt hem niet gratis hoor. Het is gratis tussen aanhalingstekens want ze hebben eerst de TV's duurder gemaakt en toen die actie ingevoerd. Wanneer ze dus een goedkopere PS3 gaan opsturen is de actie niet heel rendabel meer en kan je beter een Samsung kopen oid
Verwijderd
De Spiderman 3 BR zit die er ook bij ?WizzieJP schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:19:
[...]
Oké daar heb je min of meer wel gelijk in. Dan is het meer van toepassing op mijn persoonlijke situatie - ik bezit namelijk al ruim 1 1/2 jaar een Pana Plasma (erg blij meeen ik wil dan ook nooit een LCD) - aan deze aktie heb ik aan meegedaan omdat 'een koper' van één van de FullHD Sony's verder geen interesse had in een PS3 pakket en ik van zijn aktie gebruik heb mogen maken. Maar los van dit alles verwacht ik wel dat jij een 60GB versie zal ontvangen, dus PS3, xtra controller, F1, Motorsport en Spiderman3 BR.
En alle mensen, het is 40GB want GB betekent gigabyte en Gb betekent gigabit.
Een byte is gelijk aan acht bits
Verwijderd
Heette die vriend Sinterklaas of heb je hem 200,- gedokt? Je kan namelijk kiezen tussen een PS3 of 200,- korting.WizzieJP schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:19:
[...]
Oké daar heb je min of meer wel gelijk in. Dan is het meer van toepassing op mijn persoonlijke situatie - ik bezit namelijk al ruim 1 1/2 jaar een Pana Plasma (erg blij meeen ik wil dan ook nooit een LCD) - aan deze aktie heb ik aan meegedaan omdat 'een koper' van één van de FullHD Sony's verder geen interesse had in een PS3 pakket en ik van zijn aktie gebruik heb mogen maken. Maar los van dit alles verwacht ik wel dat jij een 60GB versie zal ontvangen, dus PS3, xtra controller, F1, Motorsport en Spiderman3 BR.
Yep, die ontvang je zodra deze released is in Nederland.
Nee Sinterklaas is het niet - althans je zou het bijna denken, maar 200 euro afrekenen is in deze voldoende. En ik was juist van plan een PS3 te kopen (net mijn xbox360 verkocht). Nice deal dacht ik zo (ondanks de pricedrop op dit moment)Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:45:
[...]
Heette die vriend Sinterklaas of heb je hem 200,- gedokt? Je kan namelijk kiezen tussen een PS3 of 200,- korting.
[ Voor 52% gewijzigd door WizzieJP op 09-10-2007 13:21 ]
Vooral het bijpassende plaatje is erg krom. De comments zeggen genoeg over hoe de mensen over dingen denken. Opmerkingen als:
Leuk, heb je net een PS3 gekocht voor 600 eurie, gooien ze je nog dood met reclame ook. Belachelijk.
Wat zijn er toch een hoop naieve personen die simpelweg niet verder kunnen kijken als hun neus en meteen van de daken afschreeuwen dat ze geen keuze hebben. Terwijl Home een gratis diesnt is wat deels gefinancierd zal worden met reclame die subtiel naar voren gebracht zal worden op een realistische manier wat in mijn opzicht alleen maar de ervaring beter maakt. Heb liever dat ik een blikje CocaCola zie als een blikje met KakoKalo. Zucht. Als ze dat nou is duidelijker in de nieuwsgeving zetten maar Tweakers zet het liever wat negatiever neer. Zo ook de vermelding dat Home voor t einde van t jaar beschikbaar zal zijn in een open beta wordt totaal vergeten.ik speel liever backwards compatible games dan reclame meuk over aan mijn oren te hangen als ik game wil ik geen reklame vooral niets van de AH of hema ofzo. Ben ik even blij dat ik nu kan gamen zonder confrontatie van reklame te hebben
Sorry, Frans, maar als ik vind dat er geen berg toptitels voor dit jaar op stapel staan, dan ben ik geen trol. Een beetje je naar je leeftijd gedragen mag echt wel.EfBe schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:43:
[...]
Laat je toch niet zo uit de tent lokken door die troll...
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Verwijderd
Het PlayStation Portable ervaringen Topic Deel 20
En wie weet een aantal games in The States, die nog niet hier uit zijn?
Kane & Lynch bijv.? Army of Two? etc.
oh oh oh... jongens meisjes, laten we het gezellig houden en niet alles zo persoonlijk aantrekken!!! We hebben het hier over spelcomputers for crying out loud... Kom op zeg...Armada schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:25:
[...]
Sorry, Frans, maar als ik vind dat er geen berg toptitels voor dit jaar op stapel staan, dan ben ik geen trol. Een beetje je naar je leeftijd gedragen mag echt wel.
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
ik ben het deels eens met je. Het artikel gaat over ingame advertenties waar niks mis mee is.
Laatste paar zinnen is onvolledig aangezien de open beta dit jaar nog verschijnt en ach tweakers kom op waarom nou negatief over dat het onzeker is? Plaats gewoon een berichtje dat de open beta wel dit jaar komt.
Maar goed, ik denk dat ingame reclame ten goede komt van de consument maar dan moet het niet irritant als popups zijn maar b.v. Nike/Adidas/ kleding schoenen of Game en toebehoren etc etc etc. Gratis voor de consument en goede reclame voor de bedrijven. Home is gratis maar er zit volgens mij ontzettend veel ontwikkeling in wat veel geld kost voor Sony, logisch dat ze ergens inkomsten willen genereren.
Wat ik wel jammer zou vinden is als de game advertenties het af leggen tegen non game advertenties. Ik zou het juist leuk vinden als je rondloopt en je wordt met allerlei nieuwe game trailers/interviews demo's geconfronteerd
Weet je toevallig ook of er ook winkels zijn waar je zelf twee games naar keuze mag uitzoeken(in de buurt van eindhoven?)? Vriend van mij wilt ook een 60gb halen van 499, maar wilt geen motorstorm/resistanceharley schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:08:
Ik denk dat als de 60Gb op is er de 80Gb voor in de plaats zal komen
Heb gereageerd op je vraag in het topicVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:27:
Ik wil en mag hier niet over PSP's praten maar kan iemand hier antwoord op geven???
Het PlayStation Portable ervaringen Topic Deel 20
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Zoo.... da's vet!!! Hopelijk is ie wel beetje soepel afgestemd. Mijn Engels is best ok, maar zo nu en dan wel met Nl's accent... maar wel heeeeeeeeel vet!!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 07:52:
[...]
Excuseer, http://www.youtube.com/re...=Eyedentify&search=Search
Dit is een juiste link. Ik moet zeggen, echt brilliant om zo te gamen met de new gen eye toy! Interactive gameplay om te smullen
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Verwijderd
Het heeft potentie om toegevoegde waarde te hebben, mits goed uitgevoerd. Zoals ook in de comments te lezen is, het is veel leuker om een blokje Pepsi te pakken bijvoorbeeld dan een blikje Home Coke ofzo. Als ze het op die manier doen heeft het echt alleen toegevoegde waarde voor mij, maar dan moeten ze heel er oppassen dat ze die dunne lijn tussen toegevoegde waarde en toegevoegde irritatie niet overschrijdennudie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:17:
En daar gaan we weer: nieuws: Sony richt zich op in-game advertenties in PlayStation Home
Vooral het bijpassende plaatje is erg krom. De comments zeggen genoeg over hoe de mensen over dingen denken.
[...]
Ik heb een 60 model en veel demo's en trailers, ik heb nog iets minder dan 30 gig over, bij een 40 zou dat dus nog 10 zijn, maar hang er gewoon een externe aan en knal daar al je filmpjes op.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:28:
Harddisk vervangen kan uiteraard en werkt ook gewoon zonder rare hacks enzo, wel ff je meuk backuppen
Maar een nieuwe sata schijf is ook duur en de noodzaak is laag, ik denk niet dat je het snel zal doen.
Ik ga er ook vanuit dat Sony de starterspack rondstuurt want een ander pakket is er nog niet en die actie was al bekend ruim voor de 40gig aankondiging, verder spreekt de actie over "twv 600 euro" dus...nuff' said, maak je niet drukWizzieJP schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:46:
[...]
Ten eerste... je krijgt hem gratis hè- maar om je gerust te stellen, zoals ook in dit forum al te lezen, ik heb nav deze FullHD aktie mijn pakket met PS3 al binnen -> de 60GB versie dus.
Nou de tv's zijn niet duurder gemaakt maar over het algemeen zijn ze wel wat duurder dan de concurrenten en internetshops zijn uitgesloten dus daar gaat je gratis ps3.Viperke schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
Je krijgt hem niet gratis hoor. Het is gratis tussen aanhalingstekens want ze hebben eerst de TV's duurder gemaakt en toen die actie ingevoerd. Wanneer ze dus een goedkopere PS3 gaan opsturen is de actie niet heel rendabel meer en kan je beter een Samsung kopen oid
Ik wel, Mediamarkt is een grote toko en die hebben vast een magazijn waar er nog genoeg staan.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:11:
[...]
Ik heb net de MM Groningen gebeld, daar lag de situatie heel anders. Ze kregen morgen de 40Gb versies binnen, maar de 60Gb packs waren op. Die kregen ze 'binnenkort' weer binnen voor 499.
Ik begrijp er niks meer van...
Overigens ken ik je frustratie, vakantie hebben en aan het eind of na je vakantie pas je nieuwe speelgoed

[ Voor 38% gewijzigd door Gman op 09-10-2007 14:34 ]
Dit topic is gesloten.