Aangezien deel 1 op 255 posts is gekomen stel ik voor hier de discussie voort te zetten. 
Dit was de laatste post:
Aan de ene kant zeg je dat Microsoft zijn product niet op de markt mag brengen voor zoveel geld omdat dat ten nadele is van andere bedrijven. En aan de andere kant geef je aan dat Win2K zo zwaar is dat er veel zware hardware voor nodig is wat betekend dat hardware fabrikanten prima zaken doen mede door Microsoft.
Ik noem dat gezeur over monopolie positie niet meer dan een gebrek aan marketing en verkoop techniek bij de andere software fabrikanten zoals IBM met OS/2.
Dit was de laatste post:
Je weet duidelijk niet waar je over praat.Op maandag 12 februari 2001 00:18 schreef Zemanova het volgende:
[..]
koppelverkoop mag als je het maar niet doet aan een monopolistisch product.
Anders gezegd: Een bakker mag best besluiten om zijn brood tegelijk met boter voor 1 prijs te verkopen. Tenzij hij de enige bakker is in de omtrek (want dan verkoopt de boterboer nix meer)
Dat die dingen duur zijn is niet vreemd gezien de zware hardware en zware taken die de software te wachten staat.
* Zemanova zal ze ook niet voor z'n deskop gebruiken.
Aan de ene kant zeg je dat Microsoft zijn product niet op de markt mag brengen voor zoveel geld omdat dat ten nadele is van andere bedrijven. En aan de andere kant geef je aan dat Win2K zo zwaar is dat er veel zware hardware voor nodig is wat betekend dat hardware fabrikanten prima zaken doen mede door Microsoft.
Ik noem dat gezeur over monopolie positie niet meer dan een gebrek aan marketing en verkoop techniek bij de andere software fabrikanten zoals IBM met OS/2.