MailMan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:35:
@discussie over hobbels in de weg:
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de provincie Zuid-Holland over een hobbel op de A4 van Amsterdam naar Den Haag (tussen HMP 28.1 en 28.2). Ongeveer een jaar geleden hebben ze daar aan de weg gewerkt en sindsdien zit er een behoorlijke hobbel (ik schat toch wel 15cm) die de twee linker rijstroken kruist. Als je daar met een vaartje overheen gaat dan kan ik niet meer normaal op het zadel blijven zitten. Ik ga nu dan ook altijd gehurkt staan op de
motor om de klap op te vangen.
Zo heeft er jarenlang een hobbel gezeten in de afrit van de A2 naar de A15, komende vanuit het zuiden. Dat is zo'n leuke lus, maar er zat ergens op 3/4 als ik het me goed herinner een hobbeltje. Als je niet al te hard rijdt, niet heel erg, maar als je 'm met Rossi aspiraties doet, kan het akelig worden.
Uiteindelijk is dat wel een beetje het probleem met de openbare weg. Hoewel de wegen hier best goed zijn in vergelijking met bv België, kun je van alles tegenkomen, vooral in het buitengebied. Juist op die leuke kleine weggetjes is het soms best slecht. Ik reed vorig jaar nog langs de Amstel geloof ik, aan de kant waar je eigenlijk alleen met goed fatsoen met fietsers overheen kunt. Het is zodanig smal dat als er een fiets van de andere kant komt, ik met de
motor al bijna op het randje moet rijden. Dus lekker doorgassen met al die leuke bochtjes is er al helemaal niet bij, tenzij je graag gaat zwemmen met je
motor. En daar is de weg niet best, veel scheuren, kuilen en hobbels.
En al is de weg prima, heb je wel eens landbouwvoertuigen die een bak klei neerdonderen, peerden die er een lekkere flats laten vallen of een bak grind op de ideale lijn in een bocht. Daarom snap ik niet dat juist in dat soort gebieden sommigen van ons als gekken doorscheuren. En als ze dan op hun bek gaan, krijg je zo'n janktopic op MF dat het vooral aan allerlei andere zaken lag, behalve aan henzelf. Meestal krijgen de banden de schuld, of het grind wat er lag.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL