Maar niemand heeft dus dat wanneer je met je rechterarm op de laptop steunt, dat dit gedeelte gewoon een stuk inzakt?
Wat ik trouwens ook nog onhandig vind, de VGA en DVI aansluitingen kan je niet meer vastzetten met de schroefjes

Verwijderd
nee ik niet.hellboy123 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:02:
tja, touchpad is inderdaad wennen. Het werkt nu zoals veel HP's dat ook hebben, dat is ook weer even wennen.
Maar niemand heeft dus dat wanneer je met je rechterarm op de laptop steunt, dat dit gedeelte gewoon een stuk inzakt?
Wat ik trouwens ook nog onhandig vind, de VGA en DVI aansluitingen kan je niet meer vastzetten met de schroefjeswie dat bedacht heeft...
Verwijderd
Zoals ik jouw bericht begrijp, en volgens mij ook al verder had gelezen, wordt de laptop zelf waarschijnlijk dus niet meer gemaakt (ik weet wel dat de laptop zelf niet meer geproduceerd wordt)? Maar wordt er een nieuwe aangeboden of cashback?NeoMe schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:48:
Denk niet dat ze moeilijk doen over een paar dagen, zeker niet bij de A6T-Serie. Maargoed nu heb je in ieder geval zekerheid ! Wel fijn dat het niet over een paar maanden was gebeurt...als ik jou was zou ik ook het aanbod afwachten en anders kiezen voor cashback. Zoals al eerder is vermeld in dit topic, als je kiest voor een nieuwe laptop krijg je er eentje met slechts 3 maanden garantie. Kies je voor geld moet je misschien iets of wat bijbetalen maar krijg je dus ook opnieuw garantie. Niet geheel overbodig gezien alle kapotte laptops in deze wereld
Mocht je zo'n 700-800 euro terug kunnen krijgen dan loont het volgens mij om de cashback te nemen, tenzij ze echt een heel goed model aanbieden.
Heb nooit er iets bijgehad en heb de betreffende zaak gebeld voro een oplossing en die zouden het uitzoeken maar die zijn ineens niet meer bereikbaar geworden...
Nou ik ga morgen iig proberen te bellen en anders vrees ik dat het rechtbijstand inschakelen wordt ofzo... Ben er weer lekekr klaar mee.
EDIT: Ondertussen een mail van Asus gehad of ik hem wou ruilen voor een F3KA... nou dat wil ik wel
Hopen dat alles goed gaat nu...
Cashback leek mij overigens geen goed idee gezien ik waareschijnlijk niet veel terug kreeg gezien mijne best oud was.
[ Voor 22% gewijzigd door XoReP op 11-09-2008 16:30 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Trouwens, waardeloze afhandeling door TNT Express, bij het terugbezorgen van de laptop: Krijg ik een mail van ze met tracking code. Ik volg de status online, ik zie “out for delivery”. Mooi denk ik, totdat ik zie staan “Held Awaiting Correct Address. Follow Up Actions Underway”. Dit is vreemd, want in hun mail staat het adres wel goed. Meteen TNT gebeld, na lang wachten hoor ik dat de chauffeur het adres niet kon vinden!

Zucht...
Je hebt gewoon garantie lijkt me. Je laptop is gewoon niet naar behoren gerapareerd. Direct bellen maandag of nu al een mailtje sturen oid zodat ze er van weten dat je een Death On Arrival na RMA hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:43:
Gisteren m’n A7T weer teruggekregen, na 2 weken. Dat is dus wel snel. Alleen heb ik er niks aan, want het zwarte scherm probleem is er nog steeds. Sterker nog, het is nog erger en ik heb er een probleem bij: Geen geluid meer, terwijl de audio driver wel geladen is. Dus hij kan weer terug. Volgens het briefje bij de laptop is het moederbord vervangen. Ok, maar ik vraag me af of ze wel goed getest hebben. Alleen is nu wel de fabrieksgarantie verlopen (was t/m 12-9). Ik zal Asus maandag bellen en vragen hoe en wat. Op reparatie zit toch ook weer 3 maanden garantie?
Trouwens, waardeloze afhandeling door TNT Express, bij het terugbezorgen van de laptop: Krijg ik een mail van ze met tracking code. Ik volg de status online, ik zie “out for delivery”. Mooi denk ik, totdat ik zie staan “Held Awaiting Correct Address. Follow Up Actions Underway”. Dit is vreemd, want in hun mail staat het adres wel goed. Meteen TNT gebeld, na lang wachten hoor ik dat de chauffeur het adres niet kon vinden!![]()
De sukkel... dat noem ik zeker geen professionele koerier. Ik woon aan een brede weg en ontvang vaker pakketten met TNT, geen probleem. Snap ook niet waarom ik dan niet even gebeld ben. Alsnog laten bezorgen was helaas geen optie en na overleg heb ik toen zelf maar de laptop afgehaald bij het depot van TNT Express in Zwolle. Pfff, dit heeft DHL veel beter voor elkaar.
Zucht...
tnt is inderdaad ruk. Bij mij waren ze ook niet langs geweest, hij had geen tijd(teveel pakketjes.) De dag erop wordt mijn pakketje geleverd door iemand anders, die dus bijna alle pakketjes van de dag eerder weg moest brengen. De andere chauffeur was niet meer in loondienst had hij gehoordVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:43:
Gisteren m’n A7T weer teruggekregen, na 2 weken. Dat is dus wel snel. Alleen heb ik er niks aan, want het zwarte scherm probleem is er nog steeds. Sterker nog, het is nog erger en ik heb er een probleem bij: Geen geluid meer, terwijl de audio driver wel geladen is. Dus hij kan weer terug. Volgens het briefje bij de laptop is het moederbord vervangen. Ok, maar ik vraag me af of ze wel goed getest hebben. Alleen is nu wel de fabrieksgarantie verlopen (was t/m 12-9). Ik zal Asus maandag bellen en vragen hoe en wat. Op reparatie zit toch ook weer 3 maanden garantie?
Trouwens, waardeloze afhandeling door TNT Express, bij het terugbezorgen van de laptop: Krijg ik een mail van ze met tracking code. Ik volg de status online, ik zie “out for delivery”. Mooi denk ik, totdat ik zie staan “Held Awaiting Correct Address. Follow Up Actions Underway”. Dit is vreemd, want in hun mail staat het adres wel goed. Meteen TNT gebeld, na lang wachten hoor ik dat de chauffeur het adres niet kon vinden!![]()
De sukkel... dat noem ik zeker geen professionele koerier. Ik woon aan een brede weg en ontvang vaker pakketten met TNT, geen probleem. Snap ook niet waarom ik dan niet even gebeld ben. Alsnog laten bezorgen was helaas geen optie en na overleg heb ik toen zelf maar de laptop afgehaald bij het depot van TNT Express in Zwolle. Pfff, dit heeft DHL veel beter voor elkaar.
Zucht...
Maar je krijgt standaard 1 a 2 maanden gararantie(ligt eraan hoe lang de laptop weg is geweest) op je reparatie. Gewoon bellen dus, en hij zal gemaakt worden.
Verwijderd
Heb zojuist even Ubuntu geprobeerd, maar helaas, ook zwart scherm bij herstarten Ubuntu en geen geluid.
Thx voor de replies, maandag Asus bellen.
Verwijderd
oeps sorry had vorig eigen bericht ff moeten editen...
Updates
24-9, laptop opgehaald door TNT
29-9, status 'Repairing'.
1-10, status van 'Repairing' terug naar 'Waiting'. Gaan zeker nieuw moederbord bestellen...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 18:20 ]
* GENETX voegt en post toe aan zijn spamcount

Verwijderd

De laptop is 24-9 voor de tweede keer opgehaald door TNT voor tweede keer reparatie, zie mijn vorige posts. Natuurlijk MET toetsenbord, daarmee was trouwens niets aan de hand. Ik heb Asus meteen gebeld, maar kon Michiel niet te spreken krijgen. Ik moest de mail maar beantwoorden dat ik het er niet mee eens ben. Dit heb ik net gedaan, maar zal sowieso straks weer bellen, want ik laat me niet beschuldigen voor iets dat ik niet gedaan heb.
Het is al vervelend dat ik alles bij elkaar opgeteld, nu al een maand zonder A7T zit. En dan ook dit nog... Tjongejonge, dit is toch niet te geloven. Bah...
Edit:
Ben teruggebeld door ene Martin, die zegt dat ze het toetsenbord kosteloos gaan vervangen. Ik kan de mail met chargelist als niet verzonden beschouwen. So far so good. Maar ik blijf het vreemd vinden dat het toetsenbord zo maar is verdwenen...
Edit 10-10-08:
Maar weer eens gebeld wat de status is. Online staat ie nog steeds op 'Waiting'. Ik kreeg te horen dat ze wachten op akkoord op dat toetsenbord akkevietje van vorige week. Terwijl ze vorige week zeiden dat dat kosteloos vervangen wordt... gaat weer lekker

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 12:35 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 12:40 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ik heb al om een omruil gevraagd, echter wordt het dat (nog?) niet. Toch vreemd, want het meerdere keren laten ophalen lijkt me nu ook geen goedkope oplossing. Maar dat zal de Asus policy wel zijn. Ik zal het zeker in de gaten houden.
Mijn laptop was van de twee jaar, vier maanden in reparatie dus die tel ik er gewoon bij. Ze hebben ook gezegt dat ze er dan niet moeilijk over doen mocht ie weer kapot gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door NeoMe op 16-10-2008 19:22 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Voeg er maar een nieuwe asus aan toe. De Asus PRO70T
Wat er inzit geen idee, weet wel dat het 2 gig geheugen is en er een amd processor op zit.
Wat is het probleem?
Computer wil sinds kort niet meer goed opstarten, hij stopt er gewoon mee. Heel af en toe kom ik er nog wel doorheen maar dan bevriest het beeld na verloop van tijd en doet niet smeer. Hiervoor heb ik GEEN ENKEL probleem gehad en binnen 2 dagen is de laptop niet meer te gebruiken. Af en toe wil die nog opstarten in veilige modus maar ook hierbij bevriest het beeld.
Zo te lezen is hier nog geen oplossing voor, hoe is dat toch mogelijk? Ben zwaar gefrustreerd nu omdat ik de flaptop voor werk echt nodig heb. Welk stappenplan die ik te doorlopen? Kan ik dit uberhaupt wel zelf oplossen?
Als die tijdens het opstarten op zwart springt doet die ook echt niets meer, er is geen fan meer te horen, niets. Bij opnieuw opstarten kan je vaak ook niet eens meer de veilige modus bereiken, het is nu echt een waardeloos apparaat geworden. Slechts 6 maanden in bezit en gebruik laptop alleen voor klantbezoeken, van intensief gebruik is geen sprake.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 16:30 ]
Verwijderd
word er helemaal sick van
update;
extern scherm eraan vast hangen en het werkt weer als een zonnetje. Ik heb beeld op beide schermen. Net weer losgekoppeld en is nu vga drivers aan het downloaden van asus site. Wellicht dat dat nog iets structureel helpt. Zal kijken wat er gebeurd als ik straks weer reboot ZONDER extern scherm.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 17:21 ]
Het heeft 'n tijdje geduurd voordat de beste man van Dynabyte mn cash gevonden had (Asus stort t op rekening van de distributeur, Quot oid, en zoek t maar lekker zelf uit), maar voila;, 831 euro in ruil voor mn a6t met zwarte-scherm-probleemGENETX schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:16:
Je krijgt beide opties als ze hem na 4 weken nog niet hebben kunnen repareren. Je krijgt niet je hele aankoopbedrag terug (tenslotte heeft Asus die ook niet gekregen van de shop waar je hem hebt gekocht). Afhankelijk van het model dat je krijgt aangeboden en je aankoopbedrag is de ene keer het vervangend exemplaar beter om te nemen, de andere keer is het beter om voor de cashback te gaan.
Mocht je zo'n 700-800 euro terug kunnen krijgen dan loont het volgens mij om de cashback te nemen, tenzij ze echt een heel goed model aanbieden.
Nou hoop ik dat er iemand tussen de getroffenen zit die toevallig zijn adapter nog heeft, de 90watt 19volt 4,74A.
Gegroet
[ Voor 17% gewijzigd door ipazza op 05-02-2019 16:37 ]
I don't hate you, I nothing you
Ik hoopte alleen of iemand hier in Nederland zo'n ding heeft, zodat ik niet bij dat gare ebay gedoe moet aan kloppen.
De laptop heb ik helaas al 2,5 jaar in bezet en dus is de garantie verlopen. Vorige week de laptop laten ophalen om te kijken of het misschien verholpen kon worden.
Krijg net een mailtje of ik de laptop wil laten maken. Nieuw moederbordje en ook een nieuwe 'odd' wat dat ook mag zijn, samen met de 60 handelings kosten. Wordt totaal 430 euro !
Dure grap voor een al wat oudere laptop.
Ik heb dit topic proberen door te spitten, maar zijn er nog opties? een andere laptop bijvoorbeeld, want deze 400 euro is helemaal weggegooid geld als hij over een half jaar weer stuk is.
Hier nog iemand met een defecte laptop. Het gaat om een Asus A6T. December 2006 aangeschaft, dus gelukkig nog net binnen de 2 jaar garantie.
Tijdens het internetten, werd het beeld 1 seconde geel en daarna viel het beeld weg. Extern beeldscherm aanhangen werkte niet. De laptop was alleen nog in veilige modus op te starten. Ik heb (op aanraden van diverse fora.) getracht de video-drivers opnieuw te installeren. Wat opviel is dat zodra de drivers gede-installeerd waren, de laptop gewoon was op te starten (in lage resolutie), maar zodra de drivers weer geinstalleerd waren het probleem weer terug was.
Mijn conclusie: videokaart heeft de geest gegeven... (deze conclusie mag bediscussieerd worden aagezien ik een pc-nitwit ben

Heb 'm vorige week ter reparatie aangeboden bij Asus. Tot nu toe heel netjes verlopen, en ik hou scherp de status in de gaten op internet. Ik houd jullie op de hoogte van het verloop van de afhandeling.
Verwijderd
Ik wordt hier echt niet goed van. Hij is nu opnieuw terug naar Asus voor reparatie. Dit is toch wel erg slecht dat ze een vervangend toestel geven waar hetzelfde mankement in zit. Blijkbaar is de hele A7-serie gedoemd...
Een 'geluk' dat er 24 maanden garantie op zit, maar wat koop je daarvoor als je niet kunt vertrouwen op je laptop en hem steeds opnieuw moet terug sturen. Ik denk dat ik nu toch maar voor een ander merk ga kiezen. Liever een goed merk zonder garantie dan dit geklooi......
Verwijderd
Wat moet ik doen? Het betreft een onbekend model (weinig over te vinden op internet).
Geachte Klant,
Helaas moeten wij u mededelen dat uw notebook niet binnen de gestelde tijd gerepareerd kan worden. Om u toch te kunnen helpen mogen wij u een andere notebook aanbieden.
Het voor u gereserveerde notebook heeft de volgende specificaties. AS X71S COT5750/3BG5/3G/
Model :X71 SR
Processor : COT 5750
Harde schijf : 320 GB
Intern geheugen : 3GB
Videokaart : ATI MOBILITY RADEON HD3470 256 mb
Resolutie :17,1 INCH
Extra’s
Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium
Garantie
Omdat dit om een garantieafhandeling gaat en niet om een nieuwe verkoopovereenkomst zal uw huidige garantie worden verlengt met de tijd die de notebook bij Asus in reparatie heeft gestaan.
Alternatief
Een alternatief voor deze aanbieding is dat u een deel van uw geld terug kan krijgen(creditatie). Het bedrag wat u terug kan krijgen ligt aan de leeftijd van uw notebook. Wij kijken naar wat de distributeur heeft betaald en storten daar een bepaald percentage van terug aan de distributeur. De distributeur zal dan het bedrag overmaken naar de winkel waar u de notebook gekocht heeft. Bij de winkel kunt u dan een nieuwe notebook uitzoeken.
Leeftijd tegenover percentage.
0-6 maand oud 100%
6-12 maand oud 80%
12-24 maand oud 60%
24-36 maand oud 50% (alleen bij apparaten met 3 jaar garantie mogelijk)
**Een kopie van de factuur is vereist indien u voor creditatie kiest**
Verwerkingssnelheid
Mocht u akkoord gaan met één van beide opties dan moet u nog rekening houden met de verwerkingstijd.
Omruilen van notebook :2-3 week
Creditatie van notebook :3-4 week
Let op, uw reparatie is nog niet stop gezet en we wachten op uw antwoord. Mochten we binnen 7 dagen nog geen antwoord van u ontvangen hebben zal het notebook doorgaan met het reguliere reparatieproces. U zult dan uw orginele notebook terugontvangen.
Graag horen wij van u met welke van de bovenstaande oplossingen u akkoord gaat.
Mocht u vragen hebben, dan kunt u deze mailen.
Gewoon even voor jezelf kijken wat je ongeveer terugkrijgt. Ik weet niet hoe je bij kas zit, maar ik zou geld terug actie doen en dan zelf lekker even kijken wat je precies wilt hebben.
Nou ik had stiekem toch nog garantie, al was het maar 1 dag. Had de bon gevonden, want ik namelijk 2 van deze laptops gekocht.
Nou even gebeld, was geen probleem, moest alleen de bon even door mailen.
Dat was 1 week geleden en mij asus a6t is gewoon gerepareerd. Heel nieuw moederbord erin, hij doet het weer prima tot nu.
Verwijderd
In de zomer 2006 deze laptop gekocht na goed uitpluizen van reviews en op aanraden van mensen, tja Asus is zo goed. Na een paar maanden kom ik erachter dat de DVD speler het niet doet. Opgestuurd naar Asus en gerepareerd teruggekregen. Totzover dus niks aan de hand.
Totdat ik de problemen krijg die hier in het topic beschreven staan, al lijkt mijn laptop op een gegeven moment echt onhandelbaar te worden. Als hij opstart blijft scherm constant hardnekkig zwart, waardoor er echt niks meer mee te doen is. Dus opsturen naar Asus. Komt hij terug... na paar dagen weer dezelfde problemen Dus weer terugsturen. Toen weer terug ontvangen en toen deed hij het een paar maanden.... tot nu... Mijn laptop heeft het nu dus weer begeven. Het begint eerst steeds meer rare kleuren in windows of ubuntu (beide geprobeerd) en op een gegeven moment is het scherm helemaal zwart. Er is niets meer mee te doen, want scherm blijft zwart.
Mijn garantie is nu dus inmiddels net om. (heb hem nu bijna 2.5 jaar) Dat hebben ze bij asus mooi voor elkaar....
Maar is hier nu niet iets aan te doen, wettelijk gezien? Mijn garantie is om.. ik heb dus geen poot om op te staan, maar hoe eerlijk is dat als het zo goed als zeker is dat dit een productiefout is? Dat kun je toch haast wel stellen als zoveel mede gebruikers hier er precies dezelfde problemen mee hebben. Is er nog nooit iemand met een aanklacht naar Asus gegaan? Dit zou een mooie voor Radar of Kassa zijn.. Idee?????
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 20:08 ]
Blijkbaar heeft de crisis ook invloed op Asus / Nvidea en is mijn niet zo scheutig meer met mooie vervangingen / oplossingen.
Op consuwijzer staat er iets overgeschreven:
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Hier kan je er iets over vinden. Ik heb geen idee verder of je uberhaupt een poot hebt om op te staan. Als je echt hier iets aan gaat doen heb je denk best veel steun van de tweakers aangezien er ongeveer 20-30 mensen melding hebben gemaakt van de zwarte ziekte hier.
Zodra ik mijn A6T probeer te booten brandt het lampje dat er stroom op staat. Dit duurt ongeveer 5 seconden en vervolgens stopt hij er totaal mee. Is dat bij iedereen met het "zwarte ziekte" syndroom.
Heeft geen signature.
Doet die van jouw ondertussen alweer iets? Mijn A6T is vanavond ook overleden na hem uit standby willen halen en jouw probleem omschrijving is precies hetzelfde als voor mijn laptop. Als ik hem aanzet gaat de hdd ff ratelen en hoor je 2 klikjes van de dvd-speler, hd lampie gaat uit, ratelt later nog even en dan stopt ie ermee.dommerick schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:17:
Mijn a6t heeft het ondertussen ook begeven. Maar nu vraag ik me af of het dit specifieke probleem is of dat ik toch een ander probleem heb.
Zodra ik mijn A6T probeer te booten brandt het lampje dat er stroom op staat. Dit duurt ongeveer 5 seconden en vervolgens stopt hij er totaal mee. Is dat bij iedereen met het "zwarte ziekte" syndroom.
Ik heb even geprobeerd met de capslock aan/uit wanneer ie helemaal vast loopt. De caps-lock reageert totdat de hd voor de tweede keer ratelt.
Crashte constant met een nv4_mini,sys blauw scherm of het beeld bleef zwart.
Ik al gekeken, maar kwam tot de conclussie videokaart probleem, oa omdat er als er beeld is ook verticale strepen te zien zijn. Zonder nvidia drivers heb je beeld.
C: helemaal leeg gehaald, XP opnieuw geinstalleer, maar weer zodra je nvidia videokaart drivers gaat installeren volgt er een blauw scherm
Iemand nog advies, of is dit ook een zwart ziekte
Nope, al 3 keer gehad, videokaart is dan stuk cq overleden.hjs schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:34:
Ik heb de A6T AP008b van mijn broertje hier.
Crashte constant met een nv4_mini,sys blauw scherm of het beeld bleef zwart.
Ik al gekeken, maar kwam tot de conclussie videokaart probleem, oa omdat er als er beeld is ook verticale strepen te zien zijn. Zonder nvidia drivers heb je beeld.
C: helemaal leeg gehaald, XP opnieuw geinstalleer, maar weer zodra je nvidia videokaart drivers gaat installeren volgt er een blauw scherm
Iemand nog advies, of is dit ook een zwart ziekte
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
ik vermoed nog steeds dat het iets te maken heeft met die KwalitatiefUitermateTeleurstellende NVidia gpu's. NVidia had een hele serie gpu's die gewoon slecht waren, wat ze eerst ontkenden maar later toch op terug moesten komen. Wanneer ze te vaak heet worden, en weer afkoelen geven ze het uiteindelijk helemaal op.GENETX schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:41:
We hebben het eens wat onderzocht, maar we hebben er geen touw aan vast kunnen knopen. Softwarematig is het niet, OS, Driver en BIOS maken niks uit. Ook de hardware switch voor het scherm lijkt goed te zijn.... Omdat de A6T-tjes nog altijd uitvallen zal Asus het ook wel niet weten...
Alleen staat de 7600 niet op die lijst, maar ik denk meer dat dat komt omdat die gewoon niet onderzocht zijn. Bedoel, bij mij is 4 keer de gpu overleden in 2 jaar en ben uiteraard niet de enige.hellboy123 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:18:
[...]
ik vermoed nog steeds dat het iets te maken heeft met die KwalitatiefUitermateTeleurstellende NVidia gpu's. NVidia had een hele serie gpu's die gewoon slecht waren, wat ze eerst ontkenden maar later toch op terug moesten komen. Wanneer ze te vaak heet worden, en weer afkoelen geven ze het uiteindelijk helemaal op.
In mijn volgende laptop komt echt een ATI gpu.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In het begin erkende ze niet eens dat er iets mis was, oplossing: koop een nieuwe videokaart. Komen ze later aanzetten met een serie gpu's, waar bijna niemand problemen mee heeft. Een vriend van mij met een HP met een go7600 heeft dezelfde problemen gehad met deze chip. Lijkt me geen toeval meer.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:33:
[...]
Alleen staat de 7600 niet op die lijst, maar ik denk meer dat dat komt omdat die gewoon niet onderzocht zijn. Bedoel, bij mij is 4 keer de gpu overleden in 2 jaar en ben uiteraard niet de enige.
In mijn volgende laptop komt echt een ATI gpu.
In het vervolg koop ik gewoon géén performance laptop meer, dat is gewoon een drama.
Verwijderd
Nu heeft mijn Z92J-Q012h-T2050 van 1000 euro dus last van het zwarte scherm. Ik heb er een extern beeldscherm op aangesloten en dan werkt het wel allemaal. Als ik mijn scherm even op-dichtklap heb ik enkele seconden beeld op het laptop scherm.
Natuurlijk is de garantie 3 maanden geleden verlopen. Wat nu? Ik heb er niet meer dan 150 euro voor over om hem te laten werken, koop ik namelijk liever iets in de aanbieding van 350 euro. In ieder geval wil ik dit even melden zodat er weer een laptop aan het lijstje kan worden toegevoegd. En eens horen of ASUS een langere termijn hanteerd voor ondeugdelijke apparaten. Zucht, ... moet ik mijn juridische boeken weer uit de kast halen.
probleem is niet erkend, ik geef je weinig kans....Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:04:
twee jaar geleden schreef ik mijn negatieve review over de ASUS Z92J-Q012h-T2050 en de ASUS Z92VM-Q074H-PM740 (die bijna in de fik was gevlogen en waarvoor we 3 keer een nieuwe kregen binnen 1 maand).
Nu heeft mijn Z92J-Q012h-T2050 van 1000 euro dus last van het zwarte scherm. Ik heb er een extern beeldscherm op aangesloten en dan werkt het wel allemaal. Als ik mijn scherm even op-dichtklap heb ik enkele seconden beeld op het laptop scherm.
Natuurlijk is de garantie 3 maanden geleden verlopen. Wat nu? Ik heb er niet meer dan 150 euro voor over om hem te laten werken, koop ik namelijk liever iets in de aanbieding van 350 euro. In ieder geval wil ik dit even melden zodat er weer een laptop aan het lijstje kan worden toegevoegd. En eens horen of ASUS een langere termijn hanteerd voor ondeugdelijke apparaten. Zucht, ... moet ik mijn juridische boeken weer uit de kast halen.

Verwijderd
Deze serie was duidelijk een enorme flop. Huis bijna afgefikt en nu stopt dat ding ermee naar 2 jaar en 3 maanden.
Er is mij een laptop-je aangeboden, maar de performance ervan was veel zwakker dan de a6t. Ik heb dan ook gekozen voor teruggave van het geld ( €560,- ). Heb nu, +/- 7 weken later, het geld nog niet (bij de verkoper).
Nieuwe laptop weet ik nog niet wat het wordt, maar denk ongeveer aan m50vn-ak065c, of zoiets dergelijks.
backup pc: http://specs.tweak.to/18016
Na het jaren goed gedaan te hebben begint mijn laptop sinds gisteren ook weer symptonen van de zwarte ziekte te vertonen.
Beeld dat uit gaat en na het dicht en open klappen van de laptop het weer wel werkt.
De helft van het beeld is zwarte als ik beeld heb.
Denk dat ik een nieuwe laptop aanschaf wel weer van asus maar dan hopelijk eentje zonder de ziekte
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
ik had Partition Magic geinstalleerd, en die vroeg om een restart. Ik weet niet meer of het voor of na de daadwerkelijke restart was, maar het scherm bleef lang zwart dus toen heb ik m handmatig uitgezet. Sindsdien blijft mn scherm zwart (50+ pogingen).
- Externe monitors werken niet (DVI en die andere aansluiting ook).
- open en dichtklappen op allerlei mogelijke wijzen werkt niet
- hele laptop uit elkaar geschroefd, en opnieuw in elkaar gezet, helpt niet.
- de HD ratelt even na de DVD-drive klikjes. Als ik daarna op enter druk, ratelt ie weer even.
laptop is 2,5 - 3 jaar oud.
is er nog een kans dat ie het in de toekomst opeens weer gaat doen? gewoon dagelijks blijven proberen?
vandaag een desktop geregeld en opgehaald, en zou er wel graag nog een notebook naast hebben....maar reparatie voor 400 lijkt me een beetje veel...

Ik ga toch eens opheldering zoeken. Heeft iemand toevallig een reparatie gekregen aan zijn laptop buiten garantie ? Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Ik vind het namelijk nogal een afschrijving 1299 / 30 maanden. Zo is het wel een extreem dure laptop voor mij geworden.
Ik denk dat, zelf mocht het tot een rechtzaak komen, een hele goede kans hebben. Dit topic geeft wel weer aan hoeveel laptops er wel niet kapot zijn gegaan door de tijd, allemaal dezelfde symptonen. Dat kan gewoon niet anders zijn als een productiefout die bij aankoop al aanwezig was.
Daarnaast heb je volgens de wet nog wel garantie, een laptop zou in ieder geval wel 3 jaar mee moeten gaan op zijn minst, zeker van het kaliber 1000+ euro. Gewoon eerst die site doorlezen en dan met Asus bellen. Kijhard aanpakken wat mij betreft. Mocht dat niet willen, dan een brief schrijven en als dat niet wil eens wat gaan informeren bij een wetswinkel of hoe dat soort spul maar heet. Er zijn, meende ik, wel instellingen die het voor je uit kunnen zoeken. Onder andere hogescholen hebben vaak ook wel een plaats om advies te krijgen wat betreft dit soort garantieregelingen. Mooi voer voor de rechten studenten namelijk
Verwijderd
ben hier al 2 dagen aan het klooien om mn laptop terug op orde te brengen.
verleden week begon mn scherm opeens rare pixels uit te spuwen (ze hebben door een mooi woord voor, heb ik ergens in deze toppic gelezen
nou, geen probleem, laptopke uit en reboot naar veilige modus. alles werkt perfect, terug naar normale windows. echter geraak ik niet bij het login scherm. bij opstart verschijnt het ASUS logo, de HDD boot op en de brander maakt wat geluid, perfect normaal maar GEEN login!!!!
model: ASUS A7S
GPU: nvidia geforce 8600m g
zie ook http://be.asus.com/nl/pro...=0&model=1666&modelmenu=2
ff wat historiek
na ong 1.2 jaar vond ik dat de fan te warme lucht uitstootte dus: clean install van vista. wat geklooi met drivers maar alles toch in orde.
verleden week een zwart scherm gekregen, veilige modus geboot, alles in orde.
driver verwijdert van GPU, nieuwe afgehaal van begin februari ofzo.
reboot en
zelf terug gegaan naar originele driver maar zonder verbetering.
het rare is dat na een periode dat mn laptop uit niet gebruikt wordt, deze wel terug even werkt.
momenteel werk ik op de standaard VGA driver in hogere resolutie en ik heb geen probeem!!
wat raden jullie mij aan?
nog even wat uit die probleemoplosser gehaald:
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
WD-20090221-2326.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: 8491D510
BCP2: 8B80DEB0
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Servergegevens: eb88d58f-1bab-487c-bd31-41dbeeff9143
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 23:01 ]
Kortom: Jou videokaart is gewoon compleet gefrituurd en kapot. Dat had mijn A6T ook nadat 4 maanden daarvoor ranja over de laptop was gegaan. Artifacts, daarna een crash en de videokaart kapot. Normaal booten wilde niet (BSOD, zelfde foutmelding als jij aangeeft) en booten in veilige modus wel (al kreeg ik ook daar artifacts).
Dus: Asus bellen en garantie claimen. Je hebt een 8600M GPU en die kampen met een bekend probleem. NVIDIA heeft een productiefout gemaakt waardoor deze chips niet goed tegen wisseling van warmte kunnen en eerder defect raken.
Kan hem aanzetter, 5 seconden CPU, Cd-rom drive tikjes.. en dan niks meer....
Geen aankondigen dat dit eraan zat te komen.
facts:
- 26 maanden oud
- half jaar geleden gerepareerd voor zelfde euvel, maar toen waren er van te voren aantal symptonen.
- extern beeldscherm doet ook niks.
2 vragen:
- Is er een soort garantie op een reparatie, aangezien pas 6 maanden geleden gerepareerd is?
- Wat zijn de kosten om het buiten garantie te laten repareren, evt. voor data recovery? (hurray for recent back-up
)
Hoor je na 30-40 seconden wachten wel HDD activiteit? Windows zal namelijk even wachten met het doorstarten ivm crashen. Iets met veilige modus, je weet tochdark_thommy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:54:
Vandaag wil mijn A6T ook niet meer opstarten.
Ik zou als eerste direct contact opnemen met Asus! Bel zo op en leg het voor en vraag of ze eventueel even een aantekening oid willen maken. Dan is bij hen het voorval in ieder geval bekend. Zeker aangezien je laptop pas net buiten garantie is. Daarnaast is er idd een regeling op garantie na reparatie. Weet niet wat de termijn hiervoor is overigens. Het hing er ook nog van af hoe lang de laptop in reparatie was oid...Geen aankondigen dat dit eraan zat te komen.
facts:was best verbaasd een heel topic over dit euvel te vinde, en had gerekend 36 maanden vol te maken met mijn laptop.
- 26 maanden oud
- half jaar geleden gerepareerd voor zelfde euvel, maar toen waren er van te voren aantal symptonen.
2 vragen:
- Is er een soort garantie op een reparatie, aangezien pas 6 maanden geleden gerepareerd is?
- Wat zijn de kosten om het buiten garantie te laten repareren, evt. voor data recovery? (hurray for recent back-up
)
Probeer verder de tips uit de TS nog te volgen (aanslutien van extern scherm bijvoorbeeld). Daarnaast kun je de website consuwijzer.nl nog even raadplegen. In principe heb je volgens de wet garantie en ik denk dat dit topic genoeg bewijs levert dat het probleem bij productie al aanwezig was (wat een eis is volgens eerder genoemde wet).
Eigenlijk moet hier een algemene regeling vanuit Asus komen, al dan niet door de rechter afgedwongen. Een soort van class-suit action zoals in de VS waar iedereen die kampt met dit probleem gebruik kan maken van die uitspraak. Dit verhaal gaat maar door

Kosten buiten de garantie gaan al snel richting de 400-500 euro gok ik. Je kan overigens geluk hebben dat er geen moederbord beschikbaar komt en zo gratis een nieuwe laptop krijgt. Dat is mij dus overkomen, maar het is niet echt iets om op te rekenen.]
* GENETX zou bereid zijn om onder ede te getuigen dat ook zijn A6T deze kuren had.
[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 28-02-2009 11:36 ]
Dit ga je toch niet menen!dark_thommy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:54:
Vandaag wil mijn A6T ook niet meer opstarten.
Geen aankondigen dat dit eraan zat te komen.
facts:was best verbaasd een heel topic over dit euvel te vinde, en had gerekend 36 maanden vol te maken met mijn laptop.
- 26 maanden oud
2 vragen:
)
Eerst had iedereen zwarte problemen met de A6T, en nu gaan ze stuk voor stuk kapot.
Zo dus ook de mijne. Gisteren deed hij niets meer. Druk aan en binnen 2 seconden (dus als hdd moet gaan draaien), slaat ie uit
ASUS al gebeld, buiten garantie: 75 euro testkosten + kosten nieuw MB.
Ze steken gewoon de kop in het zand, die A6T is gewoon een ondeugdelijk product, maar dat ontkennen ze.
Ik heb zelfs consuwijzer er al bij gepakt en als Burgerwetboek deeltje 7, maar ze ontkennen enige problemen met de A6T-serie.
Eens kijken of mijn rechtsbijstand wat kan betekenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjaakmeister op 28-02-2009 13:54 ]
Nee, dus.hellboy123 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:53:
bij mij zat op de reparatie maar 3 maanden garantie.... Maar ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Je kan hard maken dat het de hele serie gewoon gaar is. Als je een beetje gaat dreigen met verdere stappen, krijg je waarschijnlijk al veel meer voor elkaar.
Zie mijn post boven je
Ik had wel wat meer van een echt A-merk als Asus verwacht. Ik vind het een schande dat jullie ten eerste een complete serie de deur uit doen en daarna ook ngo alle problemen ontkennen terwijl er vele mensen zijn met deze problemen. Ik zou het zonde vinden als het tot een rechtzaak zou leiden, maar als we er niet netjes uit komen dan zal dat de enige optie zijn.
Zowiezo ga ik zo even bellen, weet iemand het nummer van de Nederlandse Asus dienst ? want gisteren kreeg ik een Engelse pakistaan aan de lijn volgens mij. Je moet toch de Nederlandse hebben voor deze case ?
Ik volg enkele vakken rondom het Nederlands Recht en het lijkt mij dat wanneer men over wetten begint er toch al aardig hard gespeeld wordt. Ik zou als fabrikant toch even achter de oren krabben wanneer ik hoor dat er een wetsartikel bestaat waarin staat dat ik een half jaar garantie moet geven op een product, en ik zou er maar 3 maanden voor geven.GENETX schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:59:
Denk dat hellboy123 bedoelt dat je echt goed hard moet zijn. Iets van:
[...]
Ook zou ik als ik ASUS was, het redelijk serieus nemen dat er een topique op Tweakers.net loopt met daarin ongeveer 20 mensen die hun laptop terug hebben gestuurd en allen een nieuw moederbord moeten hebben. Dan zou ik gaan twijfelen of er hier wel sprake is van een deugdelijk product. Even snel getelt zijn er hier al 40 tot 50 nieuwe moederborden verdeelt over ons Tweakers, terwijl dit waarschijnlijk nog niet eens alle mensen zijn die last hebben van dezelfde problemen (als in: niet iedereen met het probleem zal zich melden op GoT)
Daarnaast heb ik gehoord dat er een uitval is van 29% bij deze A6T (hoe ik aan die info kom is niet relevant, het is afkomstig van ASUS). Indien een derde van je producten terug komt, is er iets mis met het product, niet met de klanten. (Maar dat hadden we hier met zen allen allang vastgesteld)
Ik heb zojuist de volgende email gestuurd naar mijn rechtsbijstand:
BTW; het nederlandse servicenummer is : 0591-570290Ik heb op 5/'10/2006 een laptop gekocht voor ongeveer 1200 euro. Al enkele weken na aankoop begon de laptop vreemd te doen. Bij het aanzetten bleef het scherm zwart, maar starte de laptop wel op. Op diverse internetfora waren meerdere mensen met dit type laptop en dezelfde problemen (20 personen). Via deze fora is door een gebruiker een 'oplossing' gevonden, waardoor het gebruiken van de laptop weer mogelijk werd. Alleen starte hij 3 van de 10 keer alsnog niet goed op. Uiteindelijk heb ik na 8 maanden de laptop voor de eerste maal terug gestuurd naar de fabriek ter reparatie. Ik kreeg de laptop terug met een nieuw moederbord en na 2 maanden had ik precies hetzelfde probleem. Omdat ASUS geen afdoende oplossing biedt of heeft geboden heb ik de laptop in september 2008 voor de tweede maal aangeboden ter reparatie. Wederom is het moederbord vervangen. Op 5/10/2008 verliep de garantie op de laptop. Sinds vorige week is de laptop weer kapot, wederom moet het moederbord vervangen worden. ASUS wil mij hiervoor de complete kosten in rekening brengen. Ik stel vast dat omdat er ongeveer 20 mensen zijn met dezelfde problemen, waarbij ook telkens het moederbord vervangen wordt, dat hier sprake is van een ondeugdelijk product. Ik vind dan ook dat ik recht heb op reparatie ongeacht de garantie periode. Daarnaast is driemaal het moederbord vervangen, wat erop duid dat er iets niet goed is met deze moederborden. Dit is ook wat anderen gebruikers vaststellen. Volgens BW7 art 19 zou er op een reparatie minimaal een half jaar garantie gegeven worden, maar ASUS ontkent dit. Ook lees ik op consuwijzer.nl dat men er bij een bedrag van 1200 euro vanuit mag gaan dat het product het langer volhoud dan 5 maanden na de garantieperiode. In Nederland zou vastgesteld zijn dat de levensduur van een laptop 3 jaar moet bedragen.
Nu is mijn vraag: heb ik gelijk? en dient ASUS mij een oplossing te bieden (anders dan het laten repareren op mijn kosten)? Sta ik in mijn recht om een gedeelte van het aankoopbedrag terug te eisen vanwege een ondeugdelijk product?
Kunt u mij adviseren over de manier waarop ik dit het beste kan aanpakken?
[ Voor 17% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-03-2009 15:35 ]
Ik heb het hier nog even gepost,
Alleen krijg een beetje stom antwoord, iemand me daar even gaat vertellen hoe het wel moet. Hoop dat er nog wel iemand komt die het antwoord wel weet op de juridische standpunten.
Trouwens mij laptop is 2 keer in reparatie geweest voor de voeding, betekend dat dan dat ik 2 x 3 maanden extra garantie krijg ?
[ Voor 15% gewijzigd door ipazza op 02-03-2009 16:21 ]
Op alle punten die ik in de brief/email heb aangedragen heb ik/het Nederlandsch recht gelijk. In het kort:
- Van een laptop van 1200 euro mag je verwachten dat hij langer meegaat dan alleen de garantieperiode
- Driemaal vervangen van een moederbord duid op een ondeugdelijk product
- Een punt dat zeer in ons voordeel staat is dit topique waarin zo uit mijn hoofd 19 laptopeigenaren zich hebben gemeld. (En nu zag ik in het gewone A6 topique ook weer iemand die hetzelfde probleem heeft, maakt 20) Ook dit duid op een ondeugdelijk product.
- Bij reparatie buiten garantie mag de fabrikant een bijdrage vragen, echter de klant laten opdraaien voor de volledige kosten is niet toegestaan.
- Het is zelfs nu nog mogelijk de koop van de laptop te ontbinden, echter krijg je dan niet de volle 1200 euro terug (redelijk begrijpbaar, je hebt immers 2 jaar een laptop kunnen gebruiken. Maar door het verminderde genot van de laptop en het feit dat hij 2 maal terug is gestuurd, is een tegemoetkoming meer dan redelijk; coulance-regeling)
Wat zij mij/ons aanraad is de krachten bundelen een aangetekende brief te sturen over het probleem en daarbij een aantal posts uit dit topic als bijlage te doen. Ook zou het helpen zoveel mogelijk kenbaarheid te geven aan de 'slechte' service van ASUS, door op consumentenwebsites te posten of brieven te sturen naar de redactie van Kassa/Radar in de hoop dat zij er aandacht aan schenken in een televisieuitzending.
Ik wil hierin best het voortouw nemen, maar wil graag weten bij hoeveel mensen op dit moment een probleem speelt met de A6T (in het bijzonder: zwarte scherm-probleem, over uberhaupt iedereen bij wie het moederbord meer dan eens is vervangen)
Ik wacht 2 dagen om te kijken hoeveel mensen zich wederom melden in dit topique en graag samen een brief op willen stellen (details regel ik dan). Daarna ga ik de mensen uit de lijst die in de TS staat benaderen via PM)
Verder kun je wellicht niet iedereen via DM bereiken in verband met het uitstaan van de DM. Ik heb als mod uiteraard wat extra tools om in te zetten waaronder de PM en de e-mail mocht het nodig zijn, ook wanneer men niet reageert op een DM, kan betekenen dat de persoon inactief is de laatste tijd, maar de mail wel checkt
Heb sinds kort ook last van dus. Ik weet niet wat voor informatie je allemaal nodig heb ? ik heb mijn laptop nog niet eerder voor de zwarteziekte laten repareren wel eerder al 2 keer voor voedingsproblemen aan laptop.
Ik ben te bereiken onder deze mail : max _ vergeer [at] hotmail. com
Ik heb zelf nog niet gebeld met Asus ga het vandaag of morgen doen ben zeer druk bezig met school atm.
[ Voor 17% gewijzigd door ipazza op 03-03-2009 12:05 ]
GENETX, geweldig aanbod!!!! Ik zal je binnenkort even contacten.GENETX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:22:
Ik wil best bijdragen in dit proces. Als je hulp nodig hebt voor het filtreren van posts meld het dan maar. Ben blij dat er wat schot in de zaak zit (eindelijk).
Verder kun je wellicht niet iedereen via DM bereiken in verband met het uitstaan van de DM. Ik heb als mod uiteraard wat extra tools om in te zetten waaronder de PM en de e-mail mocht het nodig zijn, ook wanneer men niet reageert op een DM, kan betekenen dat de persoon inactief is de laatste tijd, maar de mail wel checkt
Ik ben sowieso nog steeds enorm dankbaar voor de 'oplossing' van het zwarte scherm probleem. (openklappen na klikjes DVD-speler), waardoor ik igg wat meer genot heb beleeft aan de A6T, jammer dat ie nu alsnog dood is.
Ik heb inmiddels ook even een topic aangemaakt bij Kassa!; http://kassa.vara.nl/port...Thread&_fid=1236075846676 & bij Radar: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=854158#854158 (wel een schaamteloze kopie van de tekst, maar ok)
Ik heb hier ook last van. Zwarte scherm probleem en problemen met het opladen van de accu.Sjaakmeister schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:13:
Ik wil hierin best het voortouw nemen, maar wil graag weten bij hoeveel mensen op dit moment een probleem speelt met de A6T (in het bijzonder: zwarte scherm-probleem, over uberhaupt iedereen bij wie het moederbord meer dan eens is vervangen)
Ik wacht 2 dagen om te kijken hoeveel mensen zich wederom melden in dit topique en graag samen een brief op willen stellen (details regel ik dan). Daarna ga ik de mensen uit de lijst die in de TS staat benaderen via PM)
3x reparatie waarvan er 2x sowieso het moederbord en de accu zijn vervangen.
Lijkt me een goed idee met zijn allen actie te ondernemen. Ik zou dan zelf het liefst de koop ontbinden, reparatie's lijken me niet nuttig aangezien de problemen daarna toch weer terug kwamen.
Iemand ideeën?
If so, then:
Vriendelijk, doch dwingend, verzoeken tot het bieden van een oplossing. Gewoon aangeven (zie vorige pagina) dat je volgens rechtsbijstand in je recht staat. Het kan goedschiks of kwaadschiks. Aan hen de keuze. Weigeren ze? Prima. Stuur jij lekker een aangetekende brief. Uit de vorige post kun je namelijk prima spul halen.
1. Bellen -> eerste poging op een vriendelijke manier
2. Brief -> mocht bellen niet lukken en dan al een iets minder vriendelijke toon
3. Meer info inwinnen en het echt hard spelen.
Mocht je laatste reparatie <6 maanden geleden zijn dan gewoon tijdens het gesprek je beroepen op het recht van 6 maanden garantie na de laatste reparatie.
[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 05-03-2009 15:28 ]
Met daarin mijn klacht. Dit ga ik dan ook zeker doen. Meld wel hoe het verder verloopt
Okej, als ik zo vrij mag zijn:ipazza schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:41:
Mij word aangeraden een klachten brief te sturen naar Asus Bv Holland.
Met daarin mijn klacht. Dit ga ik dan ook zeker doen. Meld wel hoe het verder verloopt
- Niet aardig zijn in je brief
- Niet erom heen draaien (het is een ondeugdelijk product)
- Een duidelijk termijn noemen (bijv 30 dagen) waarin ASUS een oplossing moet bieden
- Mocht jou reparatie minder dan 6 maanden geleden zijn (zoals GENETX ook al zegt) beroepen op Burgerlijk Wetboek deel 7, artikel 18, lid 2.
- Erbij vermelden wat je doet zij dit niet doen ('ik zie geen andere mogelijkheid dan uw antwoord door tegeven aan Kassa/ Radar en zal het tevens aan mijn juridisch adviseur voorleggen')
Je kan ook meedoen aan de collectieve brief die ik dit weekend ga opstellen. Ik weet niet goed of we jou geval ook meekunnen nemen, omdat jij problemen met de accu/opladen. Maar we kunnen het proberen onder dezelfde noemer te laten vallen. Immers:
- Er waren meerdere mensen met een gescheurde behuizing (rondom FireWire poort)
- Er waren meerdere mensen met problemen met de DVD-speler
- Het zwarte-schermen probleem
- En jou gedonder met de stroom
Geeft mij al genoeg informatie om te concluderen: De A6T is een probleemgeval -> ondeugdelijk product
Inmiddels tel ik 2 mensen (MeNTAL_TO & Frankvbr) en mijzelf voor de "Zwarte schermen-problemen-brief". Ik ga vanavond of morgen de mensen uit de TS contacten om te vragen in hoeverre zij nog problemen hebben met hun A6T en of zij hun naam ook onder de brief willen hebben.
Ik heb trouwens mijn laptop toch even langs de winkel gebracht waar ik hem gekocht heb, naar aanleiding van de antwoorden op Kassa/Radar (men stelt dat ondanks dat ASUS het pick up&return noemt en 2 jaar geeft, ik een overeenkomst heb met de winkel)
Nu weet ik uit ervaring (ik heb gewerkt bij een Webwinkel in computeronderdelen en ook laptops) dat een winkel niet veel extra kan doen bij de fabrikant, ze bellen naar hetzelfde nummer. Enige verschil is, dat een winkel een tikje serieuzer genomen wordt, zij verkopen natuurlijk 100 ASUS laptops per maand en het toch wel indruk maakt, als dat weg mocht vallen. (Loos dreigement, want als puntje bij paaltje komt, worden die laptops toch wel ingekocht door de winkel)
Toch wel handig een winkel waarvan je het personeel goed kent. Het feit dat ze het voor me willen proberen vind ik al top!
[ Voor 62% gewijzigd door Sjaakmeister op 05-03-2009 20:34 ]
Ik bedoel hoe meer mensen mee doen daaraan hoe meer waarde die krijgt.
en reparatie is nu 6 maanden en 4 dagen geleden zie ik nu.
AAAARGH, dat is balen. Ik zelf zit op 6 maanden en 5 dagen (laatste reparatie is 29-08-08 geweest)ipazza schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:50:
Dat wil ik zowiezo,
Ik bedoel hoe meer mensen mee doen daaraan hoe meer waarde die krijgt.
en reparatie is nu 6 maanden en 4 dagen geleden zie ik nu.
Maar dat veranderd niet veel aan de zaak. Het is en blijft een ondeugdelijk product.
Trouwens mij werd verteld dat asus maar 3 maanden garantie op een reparatie bied. Dus niet echt van toepassing.
[ Voor 32% gewijzigd door ipazza op 05-03-2009 20:16 ]
Het punt is dat die 3 maanden van ASUS juridisch niets waard is, en ik quote:ipazza schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:15:
Ahum eeh mijn laatste reparatie is geweest op 01/08/08 dus al wat langer volgens mij dan ? Verkeerd gerekend zie ik nu.
Trouwens mij werd verteld dat asus maar 3 maanden garantie op een reparatie bied. Dus niet echt van toepassing.
Burgerlijk Wetboek, deel 7, artikel 18 lid 22.
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Deze regeling gaat ook op voor uitgevoerde reparaties
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaakmeister op 05-03-2009 20:34 ]
Ik heb ook een klacht naar Asus hoofdkantoor gestuurd.Dit ook i.v.m. het zwarte scherm probleem. Een reactie van hun heb ik nooit ontvangen.ipazza schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:41:
Mij word aangeraden een klachten brief te sturen naar Asus Bv Holland.
De problemen die nu ontstaan heb ik toen al voorspeld. Mijn mening over de kwaliteit van de A6t werd toen nogal in twijfel getrokken door Genetix en andere Asus eigenaars.
Helaas heb ik gelijk gekregen. Maar mij kun je ook meetellen als a6t EX-eigenaar. ( 4 kapotte moederborden).
Hoe ver is het met de gezamenlijke brief ? Want anders wacht ik daar wel op, aangezien ik nu andere dingen aan me hoofd heb.
Wens jullie in ieder geval heel veel succes, want dit topic alleen al en mijn eigen ervaringen zeggen genoeg over de A6T serie.
[ Voor 95% gewijzigd door GENETX op 09-03-2009 21:36 ]
Nou ik ga een mooie email terug sturen naar ASUS, met de tips die ik de laatste pagina's heb gelezen.
Anders doe ik graag mee met de collectieve brief als er nog animo voor is.
Verwijderd
Weet iemand waar ik me bij aan kan sluiten? In het kort: Asus A7T laptop, turion X2, Geforce Go 7600 en gekocht in December 2006. Na 1.5 jaar gaf deze een blokkerig beeld en heb hem ophgestuurd naar Asus. Ze hebben toen het moederbord vervangen, en alles leek goed te gaan tot vandaag. Als ik hem aanzet sluit de laptop na 5 seconden af en doet vervolgens helemaal niets meer. Heeft iemand nog tips of moet ik hem afvoeren......
Tot vandaag dacht ik dat het wel een goede laptop was, maar als je dit forum leest ben ik een van de velen.
Groetjes, Frido.
Verwijderd
zo ver ik nu ben gekomen zit er een chip los naast de cpu te minste in mijn geval van een asus z9200 met a6k moeder bord ,weet niet welke heb het moeder boord ff mishandelt met een verf brander tot nu toe werkt hij weer .
mvg richard
Sorry, de collectieve brief heeft een beetje stil gelegen, ik ga morgen even uitgebreid reageren
* Sjaakmeister heeft een zeer drukke en vermoeiende week achter de rug
[ Voor 5% gewijzigd door Sjaakmeister op 14-03-2009 23:06 ]
Doe rustig aan, heb er geen haast mee (laptop doet het nog steeds), ik hoop er alleen erkenning van Asus aan over te houden (meer verwacht ik eigenlijk ook niet van Asus).
[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-03-2009 11:42 ]
Verwijderd
ja misschien moet ik het ff toe lichten .
ik heb hier een asus z9200 met moeder boord A6K die ik weer aan de praat heb gekregen ,ik had hem helemaal ge stript en op een monitor aan gesloten en deed dus niets hij ging wel aan maar weer meteen uit .
ik heb internet af gespeurd naar een oplossing niet te vinden ja veel verhalen over de zwarte ziekte maar geen oplossing.
ik ging er van uit dat het het zelfde probleem zou kunnen zijn met de video chip zo als die voor komt bij ibm de T4x line en nog een paar modellen dat de video chip los komt van het moeder boord ,de oplossing is dan met een verf brander de chip op stoken tot 230 graden dan smelt de tin en is het probleem voor goed opgelost en zit hij weer goed vast.
ik dacht dat het met de asus A6x serie ook het geval zou kunnen zijn maar helaas .
toen ik het A6K boord op schoot had en met de cpu aan het knoeien was zie foto http://img.presence-pc.com/dossiers/comp_notebook/A6-v.jpg kreeg ik in eens weer beeld en begon hij weer op te starten .
door hard op de cpu in het midden en later meer naar onderen bleef hij aan en werken tot ik los liet ,dus in dit geval zit het probleem rond de cpu er zit iets los maar het kan ook heel goed zijn dat de cpu socket los zit ,door met een elektrisch verf brander het boord aan de voor en achter kant goed heet te stoken is alles weer op zijn plek komen te zitten
en werk de laptop weer normaal alleen ik heb een onderdeel iets te warm gemaakt nu blijft de fan op max draaien en word de cpu iets wat warm als ik dat weer standje vervang werkt hij weer goed .
dit had ik willen schrijven maar ja ben dyslecties dus gaat wel eens fout
dus mijn tip druk eens rond de cpu goed hard en wie weet los het de zwarte ziekte op zoeken met vergrootglas kan het probleem op sporen en dan kan het mooi hier op het form geplaatst worden en op het asus forum daar staat deze vraag ook maar ik ben niet in staat dit verhaal te vertalen naar het engels
mvg joepy_gt
Ik had mijn laptop bij de winkel achtergelaten in de hoop dat zij iets meer konden bereiken bij ASUS, maar helaas.Sjaakmeister schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:06:
Jongens,
Sorry, de collectieve brief heeft een beetje stil gelegen, ik ga morgen even uitgebreid reageren
* Sjaakmeister heeft een zeer drukke en vermoeiende week achter de rug
Ook voor een winkelier blijft ASUS de kop in het zand steken:
- Er wordt beweerd dat bij mijn laptop nog niet een keer het moederbord is vervangen
- ASUS is niet van mening dat er problemen zijn met de gehele serie A6T's
- Er is dus geen sprake van een ondeugdelijk product (volgens ASUS, ik denk daar anders over)
- Er is geen restwaarde voor een laptop van 2 jaar 5 maanden, ondanks economische levensduur van 3 jaar (> consuwijzer.nl)
Wat ASUS de winkel aanbied: 75 euro testkosten + kosten voor reparatie. Oftewel hetzelfde als wat wij tot nu toe te horen hebben gekregen.
Wat dat betreft is het dan einde verhaal voor mij A6T. Ik ga niet 75 euro betalen en vervolgens 300+ voor een moederbord, terwijl ik een nieuwe laptop met betere specificaties kan kopen voor rond de 500 euro.
Ik wil absoluut doorzetten met de collectieve brief. Niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen die gezeik heeft met ASUS en zijn/haar ASUS laptop.
Daarnaast hoop ik dat we een verandering teweeg kunnen brengen in de manier waarop laptopfabrikanten in zijn algemeen omgaan met klachten/consumenten/winkeliers. Aan de consumentenbond/kassa/radar heb je niets, want die willen kosten wat kost de winkelier altijd aansprakelijk stellen, maar die zitten ook met de rug tegen de muur als de fabrikant ook voor hun niets kan/wil beteken.
To be continued......
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaakmeister op 15-03-2009 19:56 ]
Helaas, het is hard, maar zo hard moet je het uiteindelijk wel gaan spelen... Mocht na die brief Asus geen centimeter opzij gaan, dan zul je toch naar de winkelier moeten stappen. Het is hard, het is niet goed, maar het is de wet en het is de enig emanier waarop jij dan nog een regeling kan treffen. Ik zou er zelf ook weinig voor voelen...Daarnaast hoop ik dat we een verandering teweeg kunnen brengen in de manier waarop laptopfabrikanten in zijn algemeen omgaan met klachten/consumenten/winkeliers. Aan de consumentenbond/kassa/radar heb je niets, want die willen kosten wat kost de winkelier altijd aansprakelijk stellen, maar die zitten ook met de rug tegen de muur als de fabrikant ook voor hun niets kan/wil beteken.
De winkel doet mij een aanbod een nieuwe laptop te kopen tegen inkoopsprijs. Dus zij doen absoluut hun best om met een goede oplossing te komen.GENETX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:23:
[...]
Helaas, het is hard, maar zo hard moet je het uiteindelijk wel gaan spelen... Mocht na die brief Asus geen centimeter opzij gaan, dan zul je toch naar de winkelier moeten stappen. Het is hard, het is niet goed, maar het is de wet en het is de enig emanier waarop jij dan nog een regeling kan treffen. Ik zou er zelf ook weinig voor voelen...
Maar zijn niet degene die ervoor moeten opdraaien (at least, NOT in my opinion)
Wat ik alleen erg jammer vind van de Nederlandse 'wetgeving' is dat een winkelier dus op moet draaien voor problemen die veroorzaakt worden door een fabrikant. De winkelier kan en mag de laptop niet zomaar open trekken, daaarnaast kan de winkelier kan geen losse moederborden bestellen bij de fabrikant. Maar de winkelier dient wel een oplossing te bieden.
Het is natuurlijk niet eerlijk om te verwachten dat die winkelier jou dan maar even een tegen een lagere prijs een nieuwe laptop te verkopen en daardoor wel tijd kwijt is aan een klant, maar daar financieel bij inschiet. Zo is het natuurlijk wachten tot een winkel over de kop gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaakmeister op 16-03-2009 09:18 ]