I don't hate you, I nothing you
Zie, dat ben ik compleet met je eens... Maar zo is de wet nou eenmaal. Jij hebt een koopcontract met de winkel en die laatste is dus verantwoordelijk, dat staat namelijk helder op papier (bewijs).Sjaakmeister schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:17:
[...]
De winkel doet mij een aanbod een nieuwe laptop te kopen tegen inkoopsprijs. Dus zij doen absoluut hun best om met een goede oplossing te komen.
Maar zijn niet degene die ervoor moeten opdraaien (at least, NOT in my opinion)
Wat ik alleen erg jammer vind van de Nederlandse 'wetgeving' is dat een winkelier dus op moet draaien voor problemen die veroorzaakt worden door een fabrikant. De winkelier kan en mag de laptop niet zomaar open trekken, daaarnaast kan de winkelier kan geen losse moederborden bestellen bij de fabrikant. Maar de winkelier dient wel een oplossing te bieden.
Het is natuurlijk niet eerlijk om te verwachten dat die winkelier jou dan maar even een tegen een lagere prijs een nieuwe laptop te verkopen en daardoor wel tijd kwijt is aan een klant, maar daar financieel bij inschiet. Zo is het natuurlijk wachten tot een winkel over de kop gaat.
Daar ga jij helaas niets aan veranderen. Dus of: Je gaat in op het aanbod van de winkel om ze te "sparen" of je gaat het de hard way spelen.
Bedenk wel dat de winkel er weinig zin in heeft, maar eht wel dondersgoed weet. Kijk maar eens hoeveel er misbruik maken om onder garantieregelingen uit te komen. Een domme klant kun je alles aansmeren, zelfs een AMD 780G met HD 3200 igp als gaming systeem
Ja, nogmaals ik ben het met je eens. Maar als je echt je laptop gefixed wil hebben, of een nieuwe voor nop, hetgeen waar je recht op hebt, dan zul je toch de winkelier moeten aanspreken op zijn wettelijke verplichtingen. Die kan eventueel weer een regeling met Asus treffen, maar dat is niet jou probleem.
@ ipazza, desnoods print je wat uit en neem je het mee. Als ze gaan lachten en je wegsturen, loop dan maar weg met de boodschap: "jullie horen nog van mij of mijn advocaat" oid. Gewoon briefje er achteraan. Je staat in je recht en als je iets niet moet doen is onzeker overkomen. Jij staat in je recht en dat moet je afdwingen.
Ik ben langs de winkel gegaan. Technische dienst heeft er naar gekeken, conclusie: Kapot en ik ben door verwezen. Bij de volgende kreeg ik het einde garantie verhaaltje, en heb Ik de situatie uitgelegd en de laptop is door de winkel ingenomen. Winkel gaat contact leggen met Asus en een oplossing zoeken in het geval dat die er is natuurlijk. Ik klop het af. Ik hoor morgen of overmorgen wat de winkel er aan kan doen. Als ik geen oplossings mogelijkheid krijg dat ga ik rechtsbijstand inschakelen via mijn ouders.
tot zo ver.....
[ Voor 3% gewijzigd door ipazza op 18-03-2009 16:30 ]
Verwijderd
Ik heb een Asus A7jc laptop met 1 Gb geheugen. Sinds kort gebeurt het dat er plotseling brede grijze horizontale banen op het scherm ontstaan die langzaam steeds donkerder worden. Ik kan dit probleem alleen oplossen door af te sluiten en weer opnieuw op te starten. Soms lukt dit meteen en soms moet ik dit twee keer proberen. Ook als de laptop al geruime tijd aan staat kan dit probleem plotseling optreden.
Het is iets van de laatste tijd. Heb deze laptop al een jaar of twee en nooit problemen gehad.
Is dit hetzelfde probleem als waar iedereen in deze topic mee kampt?
Nope. Hier is het wel beeld of geen beeld. Niet halfVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:24:
Ben nieuw hier en zie dat dit topic al lange tijd speelt.
Ik heb een Asus A7jc laptop met 1 Gb geheugen. Sinds kort gebeurt het dat er plotseling brede grijze horizontale banen op het scherm ontstaan die langzaam steeds donkerder worden. Ik kan dit probleem alleen oplossen door af te sluiten en weer opnieuw op te starten. Soms lukt dit meteen en soms moet ik dit twee keer proberen. Ook als de laptop al geruime tijd aan staat kan dit probleem plotseling optreden.
Het is iets van de laatste tijd. Heb deze laptop al een jaar of twee en nooit problemen gehad.
Is dit hetzelfde probleem als waar iedereen in deze topic mee kampt?
Ik denk dat het bij jou een kabeltje is ofzo? Schop eens het A7-topic omhoog zou ik zeggen (die vind je wel met de search in de CSL). Wil hier niet offtopic gaan. Maak dan even wat foto's als je wilt, en ook een screenshot met print screen.
Verwijderd
Ik heb hem toen dus gwn naar een winkeltje gebracht om gemaakt te worden in de hoop dat het probleem snel opgelost zou zijn. Ze hebben de computer daar alle virus scans gegeven die mogelijk zijn en ze hebben hem ook 2 keer uit elkaar gehaald. Ze hebben alles bekeken maar ze konden niets raars vinden maja de computer deed het wel weer gwn na de deconstructie en constructie. Nou ik had hem dus weer thuis, helemaal blij omdat hij het weer deed maar na 3 dagen ja hoor was het zwarte beeld er weer, gelukkig kreeg ik na 2 reboots vaak wel weer beeld.
Ook zat de computer erg vaak vast opeens.
Toen sloegen bij mij alle stoppen door. Ik heb hem aangedaan (beeld gelukkig) en toen heb ik de recovery disc gebruikt hem de hele C schijf te recoveren en alles weer in originele staat terug te brengen. Toen deed de computer het weer een paar dagen normaal, maar langer dan dat duurde de vreugde ook niet want vandaag de dag is het zwarte beeld weer terug en ik heb al letterlijk een uur gevochten met deze computer maar het beeld blijft toch weg.
Ik heb gebelt met ASUS en mij werd door iemand vertelt (met een stem van: waarom belt u eigenlijk) dat ik maar online een garantie applicatie moet invullen en dat ze hem dan wel komen halen om te repareren. Aldus mijn verhaal tot nu toe. Mijn enigste echte vraag was dus of jullie ook het irritante geluid te horen krijgen van de computer. Voor de rest zal ik maar gwn doen wat aus zegt en dan laat ik nog wel weten of mijn computer er beter of slechter op is geworden.
P.S Het gebruiken van een extern monitor en het wachten met het openen van de klep maakte bij mij geen verschil.
Heb je daarnaast bij het starten wel harde schijfactiviteit? Eventueel op enter rammen zodra dat stopt om Windows verder te laten laden (iets met veilige modus
Verder, welke X50 heb je, er zijn veel types. Kijk eens achterop, daar moet iets van X50x staan, waarbij x (kleine x dus
Verder, gwn is gwn 'gewoon'. Type dat soort woorden even helemaal uit. Dat leest een stuk prettiger.
Verwijderd
Bij het zwarte beeld dat ik krijg, krijg toch echt steeds 2 tikjes van de dvd speler, maar deze tikjes blijven zichzelf herhalen en voor de rest gebeurt er dus niks, geen beeld en het is ook niet zo dat de computer gwn opstart terwijl ik niks zie. Ik merk echt dat hij blijft steken omdat de tikjes zich blijven herhalen en de computer niet voorbij dit allereerste punt van opstarten komt.
Ik heb blijkbaar dus weer een nieuwe variant van hetzelfde probleem want het kan bijna niet anders dat er wat mis is met de hardware. Iets zit waarschijnlijk los of scheef maar in ieder geval doet iets niet helemaal wat het hoort te doen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ze vervangen als nog mijn kapotte A6T met een nieuwe vergelijkbare laptop, nadat hij 2de keer voor reparatie is op gestuurd, echter nu 2 maanden buiten garantie en 6 maanden na vorige reparatie. Deze keer moest het moederbord worden vervangen en waren de kosten voor de totale reparatie 320 euro, waarop ik met een nette toch duidelijk brief mijn onvrede had getoond.
Ik hoef nu slechts handling kosten te betalen (70 euro), en zal garantie op deze laptop echter wel slechts 3 maanden zijn.
Ze schreven erbij, dat ze in mijn individuele uitzonderlijke geval, ze op deze actie zijn over gaan.
Al met al ben ik wel tevreden met dit aanbod, een heeft het de naam van ASUS bij mij nu een beter gevoel.
[ Voor 0% gewijzigd door dark_thommy op 25-03-2009 10:30 . Reden: typo ]
WTF? Waarom krijg jij het wel voor elkaar en reageerde Asus totaal niet op mijn brief?dark_thommy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:30:
Goed nieuws van ASUS vandaag
Ze vervangen als nog mijn kapotte A6T met een nieuwe vergelijkbare laptop, nadat hij 2de keer voor reparatie is op gestuurd, echter nu 2 maanden buiten garantie en 6 maanden na vorige reparatie. Deze keer moest het moederbord worden vervangen en waren de kosten voor de totale reparatie 320 euro, waarop ik met een nette toch duidelijk brief mijn onvrede had getoond.
Ik hoef nu slechts handling kosten te betalen (70 euro), en zal garantie op deze laptop echter wel slechts 3 maanden zijn.
Ze schreven erbij, dat ze in mijn individuele uitzonderlijke geval, ze op deze actie zijn over gaan.
Al met al ben ik wel tevreden met dit aanbod, een heeft het de naam van ASUS bij mij nu een beter gevoel.
Mijn mobo is dus 3 keer vervangen en iig 1 keer mijn scherm (en de omlijsting van het scherm is nu weer aan het scheuren). Voor mij in ieder geval geen Asus laptops meer. Goed gerepareerd maar blijkbaar ben je afhankelijk van de goodwill van de servicecentre of je een goed product krijgt.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
het hangt totaal af aan de persoon die je zaak behandelt. Toen mijn laptop kapot was, werd mij steeds verteld dat ik maximaal 350euro voor mijn 1.5 jaar oude a6t zou krijgen. Ik heb dus gekozen voor een vervanging. Iemand anders(even naam kwijt) kreeg ruim 700euro terug voor dezelfde laptopMeNTaL_TO schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:43:
[...]
WTF? Waarom krijg jij het wel voor elkaar en reageerde Asus totaal niet op mijn brief?
Mijn mobo is dus 3 keer vervangen en iig 1 keer mijn scherm (en de omlijsting van het scherm is nu weer aan het scheuren). Voor mij in ieder geval geen Asus laptops meer. Goed gerepareerd maar blijkbaar ben je afhankelijk van de goodwill van de servicecentre of je een goed product krijgt.

Ik heb gelukkig een factuur waarop ook staat dat er een 7600go inzit, juist vanwege dat probleem dat jij had met Asus.GENETX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:05:
Het is daar zo slecht geregeld inderdaad. Mijn A6T zou een Go 7300 hebben. Nee muts, dat is de A6Tc die enkel de MyCom als eerste had en adverteerde als A6T
Wel fijn om te horen dat er toch in 1 case iemand een oplossing heeft kunnen vinden
backup pc: http://specs.tweak.to/18016
Kreeg een 50-50% deal. Beide 50% van de reparatie kosten betalen. Ik ben hier nog niet mee akkoord gegaan. Als ze door hebben dat ze fout zitten is dit natuurlijk het eerste wat ze aanbieden. Ik ga nog even contact leggen met iemand met verstand van dit soort " onzin ".
(Eigenlijk gewoon lef hebben om weer een ASUS te kopen, maar prijs-specificaties dwingen mij tot die keuze. Daarnaast heb ik goede verhalen gehoord van GENETX over de F3 en lees ik goede verhalen over de M51. Aangezien er dus een evolutie van 2 generaties is geweest, ga ik er vanuit/hoop ik dat deze laptop het langer vol gaat houden met minder gezeur. De les die ik geleerd heb is, zodra er iets niet bevalt aan de laptop 2 keer opsturen en daarna koop ontbinden)
Van ASUS verwacht ik op dit moment niets. Ik heb nog steeds geen tijd gehad om die brief eens te typen en de mensen uit dit topic nogmaals te benaderen met de vraag of zij nog problemen ondervinden met hun laptop. (Ik vrees dat dat op kort termijn ook niet gaat lukken, ben donders druk met stage, werk en opzetten eigen bedrijf)
Laatst las ik nog een bericht dat Lenovo en Asus de beste service hadden overigens. Dus tsja, het kan erger bij oa Acer, maar bijvoorbeeld ook Apple die was gezakt in die lijst... Dat is eigenlijk ook de reden van het hele verhaal, zolang ik niet meer horror tegenkom over Asus beschouw ik de A6T-serie als een blunder en niet netjes afgehandeld, maar als het daarbij blijft dan zie ik niet in waarom Asus zo slecht zou zijn. Iedere fabrikant heeft zo wel zijn slechtere modellen gehad (Acer Aspire 502x maakte het nog veel bonter

Hoe dan ook, iig bedankt Sjaakmeister en veel plezier met je nieuwe notebook. De videokaart viel mij nog enigsinds tegen van de Vr eigenlijk, maar de rest is echt rap en geweldig. Verder succes met je stage en opzetten van je bedrijfje
Een Acer zal er bij mij nooit en te nimmer in komen. Ik heb gewerkt bij een niet nader te noemen webshop en ik kreeg dagelijks laptops van Acer terug. Echt waar, kwaliteit en Acer gaan niet in een zin samen! Om nog niet te spreken over de manier waarop zij garantie afhandelen (zelfs binnen de garantieperiode, durft Acer te ontkennen dat zij soms service moet verlenen)GENETX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:44:
Die laptop heeft een klasgenoot ook. Echt een Asus F3 behuizing met een nieuw likje verf en numpad
Laatst las ik nog een bericht dat Lenovo en Asus de beste service hadden overigens. Dus tsja, het kan erger bij oa Acer, maar bijvoorbeeld ook Apple die was gezakt in die lijst... Dat is eigenlijk ook de reden van het hele verhaal, zolang ik niet meer horror tegenkom over Asus beschouw ik de A6T-serie als een blunder en niet netjes afgehandeld, maar als het daarbij blijft dan zie ik niet in waarom Asus zo slecht zou zijn. Iedere fabrikant heeft zo wel zijn slechtere modellen gehad (Acer Aspire 502x maakte het nog veel bonter).
Hoe dan ook, iig bedankt Sjaakmeister en veel plezier met je nieuwe notebook. De videokaart viel mij nog enigsinds tegen van de Vr eigenlijk, maar de rest is echt rap en geweldig. Verder succes met je stage en opzetten van je bedrijfje

Ik ben van mening dat er in het algemeen ook niets mis is met ASUS producten. Ik heb zelf van dat merk 5 moederborden afgesleten en 3 videokaarten, nooit problemen. En dan heb ik het nog niet gehad over de 20+ computers die ik heb afgeleverd met een ASUS moederbord of videokaart, of de 5+ laptops die ik aan mensen heb (door)verkocht.
De A6T was gewoon een ondeugdelijk product, de rest van de producten geef ik gewoon een kans. Ik bedoel, omdat CocaCola Zero niet te zuipen is (IMHO) laat ik toch ook niet de regular staan
De nieuwe M51VR heeft inderdaad mooie specs. Als ik een nVidea kaart ism die P8400 kon vinden had ik dat gedaan. Maar in de prijsklasse <800 euro was dit de beste optie (of ik had genoegen moeten nemen met een GeForce 9200 of een IntelX4500, nee dan liever deze ati 3470).
Ik zal het echter niet opgeven met de collectieve brief voor de A6T, het staat alleen onderaan mijn lijstje met prioriteiten. Ik zal dus zeker nog van me laten horen in dit topique en ik hoop nog steeds een kleine verandering teweeg te kunnen brengen in de manier waarop laptopfabrikanten omgaan met winkeliers en consumenten. Daarnaast weiger ik te accepteren dat de A6t'tjes niet gezien worden als ondeugdelijk product. (i know, ik ben een koppig mannetje)
Ondanks het feit dat ik straks weer een werkende laptop heb, zal ik ervoor strijden dat iedereen met een A6t een tegemoetkoming (or whatsoever) krijgt voor zijn defecte A6T!
Verwijderd
ik join de club ook maar, met tegenzin dat wel.
ik heb een asus F3TC laptop.
ik had hem vannacht aanlaten staan omdat ik programma voor me stag moest downloaden, vanochtend klaar met downloaden en laptop dichtgeklapt en mee genomen naar me stage, wil ik hem opstarten, geen scherm dus alleen maar zwart, het scherm licht een beetje op maar meer niet. maar op een extern scherm aansluiten krijg ik ook geen beeld. na opstarten en gelijk dichtklappen en na een paar seconde weer open helpt ook nie. zal hem wel weer opsturen.
maar ik dacht ik zal het ff melden.
met vriendelijke groeten
schanier
Weer defect dus.
Wat ik me nu wel loop af te vragen of ik nu wel een asus moet kopen, maar de kans is ook groot dat de problemen er al uit zijn gehaald natuurlijk. We zullen wel zien.
helaas moet ik mij aansluiten bij de mensen met een zwart scherm. ik heb een asus z92m met een a6m moederbord. al een paar maanden heb (lees helaas: had) ik het probleem dat de laptop snel heet werd en de fan op volle kracht draaide. helaas stopte de laptop gisteren er helemaal mee. na het indrukken van de power knop brandt het lampje 5 seconden, de hd spint een keer en daarna weer complete stilte. de laptop is gekocht via ibood in december 2006. waardoor de standaard garantie vervallen is.
dus ik wil graag meedoen aan de standaard brief en heb de vraag hoe ik de laptop moet openmaken om te kijken of ik (als niks anders meer helpt) ik de gpu met een verfbrander te lijf kan gaan.
ik hoor het graag.
Verwijderd
Jawel, nog één erbij. A7T deze keer, 2 jaar oud. Gebeld met Emmen, het zou het moederbord zijn, de reparatiezou 4-500 Euro gaan kosten...Ik zoek een andere! Asus heeft een klant verloren.
Zonnige groeten.
Je kan altijd proberen een special case aan te laten maken, kan je zeggen dat Asus soms zeer klant vriendelijk is. Ik ben na garantie nog zeer goed geholpen, geen idee of de a7t ook eerder stuk is geweest?Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:11:
Hallo zwartkijkers,
Jawel, nog één erbij. A7T deze keer, 2 jaar oud. Gebeld met Emmen, het zou het moederbord zijn, de reparatiezou 4-500 Euro gaan kosten...Ik zoek een andere! Asus heeft een klant verloren.
Zonnige groeten.
Geweldige reclame Asus ! Way the go !
ik heb een korting van 300 euro gekregen op een nieuwe laptop, wat ik zelf een behoorlijk goede deal vind.
Overigens heb ik mijn oude laptop nog terug dus gelukkig mijn harddrive kunnen redden.
Weet iemand hoe je heel die laptop uit elkaar kan halen, als zijnde een manual ofzo, lijkt me wel leuk om het moederbord eruit te slopen en aan de wall of shame te hangen
[ Voor 30% gewijzigd door ipazza op 10-05-2009 15:49 ]
Misschien toch maar eens kijken voor een nieuwe, de A6T is inmiddels wel verouderd. Misschien ook contact opnemen met Asus, misschien zijn ze coulant en geven ze je een korting op een nieuwe dat is dan altijd meegenomen.
Zou trouwens nog even 25 x proberen om het beeld aan de praat te krijgen, dus hele tijd opnieuw opstarten met beeld meteen dichtklappen, keer met open en keer half. Je weet het nooit, mij lukte het toen een paar keer en op een gegeven moment niet meer.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Via VGA doet hij het niet, DVI zal ik zometeen even proberen. Ik wilde na mijn stage inderdaad al een nieuwe aanschaffen want hij werd al wat ouder, maar heb nu het geld nog niet......dus dat is mooi klote. Weet wel dat het zeker geen Asus meer wordt, teveel problemen mee gehad en de lak is me ook erg tegengevallen. Ga nog even proberen met het scherm te klappen, misschien dat hij aanspringt...NeoMe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:33:
Misschien heeft het wel zin, je weet het nooit. Misschien kun je het proberen, kun je trouwens nog wel op een ander scherm beeld krijgen via VGA / DVI. Ik kon toen via DVI op mijn LCD computeren, ik zou hem daarom ook nog niet wegdoen als dat kan. Is uiteraard niet helemaal de bedoeling maar dan kun je nog altijd mooi een backup maken.
Misschien toch maar eens kijken voor een nieuwe, de A6T is inmiddels wel verouderd. Misschien ook contact opnemen met Asus, misschien zijn ze coulant en geven ze je een korting op een nieuwe dat is dan altijd meegenomen.
Zou trouwens nog even 25 x proberen om het beeld aan de praat te krijgen, dus hele tijd opnieuw opstarten met beeld meteen dichtklappen, keer met open en keer half. Je weet het nooit, mij lukte het toen een paar keer en op een gegeven moment niet meer.
Ik koop in ieder geval geen Acer, die zijn veel brakker in mijn ogen kwa bouwkwaliteit. De service was eerst ook heel slecht, maar schijnt wel wat beter te zijn geworden.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
[ Voor 96% gewijzigd door R.G op 17-06-2009 19:18 . Reden: teveel informatie ]
En ik vrees dat ik dit eerst even wil proberen voordat ik me scherm aan jou verkoop
Hoe dan ook is de koeling van die chip dus niet goed. Best wel een slechte zaak eigenlijk...
Of die chip mag gewoon warm worden. Zolang we niet weten welke of wat voor chip het is, is het gewoon gissen.GENETX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:39:
Weet je ook wat voor type chip het is en wat het doet? Een MOSFET ofzo? Verder kan een blauw kneedbummetje wel als deze maar niet te dik is en wel verbonden is met een heatsink. Ik heb hier wel wat embedded bakken gezien op mn stageadres waarbij men ook gewoon dergelijk spul gebruikt om een mobiele Core 2 Duo te koelen.
Hoe dan ook is de koeling van die chip dus niet goed. Best wel een slechte zaak eigenlijk...
[ Voor 92% gewijzigd door R.G op 17-06-2009 19:18 . Reden: teveel informatie ]
Je hoeft niet na elk leesteken een enter te gebruiken. Gewoon doortypen en pas bij een nieuwe alinea een witregel overlaten leest veel prettiger
Net na wat gekloot met een Huis-tuin-en-keuken fohn had ik gewoon weer beeld. Kreeg scherm met: Bootmgr missing enzovoorts, ik helemaal aan het juichen dat is vast wel te verhelpen. Ik zet hem uit, hang mijn diskdrive eraan om bios erop te zetten via drivers cd en ik was weer af bij nul. Morgen ga ik maar even naar school om met echte hittefohn te werken.
To be continued......
goed voor jouw
ik zei toch het is geen software probleem
het heeft echt met dat ene te maken,
maar ik doe nog onderzoek..
shit,zometeen als ik hem aansluit en opeens doet ie het misschien niet?
ik weet zeker dat het te maken heeft met warmte,
heatgun zorgt voor dat kapotte connecties weer aan elkaar smelten
maar doordat de chip weer te heet wordt, dan laten deze connectie weer los....
maar ik doe nog onderzoek zoals ik al zij
mvg R.G
Vandaag moest ik prutsen met de A6Tc van mamsie, er kwam geen beeld meer tevoorschijn. Ik heb hem via DVI aan een TFT verbonden. Er was beeld, dus de GPU was nog niet ten dode opgeschreven.
Het eerste waar ik aan dacht, was de invertor. Deze zit onder je scherm, in feite onder het Asus logo. Haal de 5 rubberen dopjes los en schroef de cover los. Vervolgens met enig beleid de zwarte cover lostrekken. Nadat deze los is, zie je onder je beeldscherm een printplaatje waarom 2 kabeltjes zijn aangesloten. Haal deze kabeltjes los en spray contactspray op de aansluitingen. Vervolgens de kabeltjes een paar keer aansluiten en loshalen om de verbindingen 'schoon te maken'.
Bovenstaande verhaal zorgde er in ieder geval voor dat de notebook van m'n mamsie weer beeld tevoorschijn toverde
weet je dat kan ook echt zo zijn wist je dat
want test allemaal eens
door in een donkere kamer te gaan zitten dan Fn met f7 of f8 te drukken
dan krijg je voor een halve seconde een beeld
dit krijg ik tenminste, ik dacht daarom is mijn beeldscherm kapot , want extern ik krijg beeld.
maar misschien lost dit het op
bedankt DaMarcus
test het vanavond even
waar kan je contactspray halen.
dit is nice hoor , mensen die elkaar helpen met een probleem
thanks
En ja, daar hebben we een forum voor he
[ Voor 44% gewijzigd door DaMarcus op 18-06-2009 08:59 ]
ja zo'n forum werkt goed
ik test het vanavond even en laat jullie weten jullie het resultaat weten voor 00:00 nachts
@ genetx
e hoeft niet na elk leesteken een enter te gebruiken. Gewoon doortypen en pas bij een nieuwe alinea een witregel overlaten leest veel prettiger
dit vind ik zo lelijk staan
mvg R.G
je hoeft niet na elke punt,
of komma,
een nieuwe regel te beginnen.
Je kan alles ook gewoon op 1 regel houden.
En pas bij een nieuwe alinea een witregel gebruiken.
Oftewel, bovenstaande tekst kun je ook op de volgende manier neerzetten:
Ja maar, je hoeft niet na elke punt, of komma, een nieuwe regel te beginnen. Je kan alles ook gewoon op 1 regel houden. En pas bij een nieuwe alinea een witregel gebruiken.
Je krijgt dan niet alles op 1 regel hoor. Er wordt automatisch bij een spatie een nieuwe regel begonnen als het volgende woord niet meer past. En zoals ik hierboven heb gedaan gewoon een witregel (2 enters) overlaten bij een nieuwe alinea waarvan de inhoud over een ander deelonderwerp van je post gaat
http://www.inventgeek.com/Projects/BacklightFix/Page3.aspx
begin bij page1
maar een ding he,je moet uitkijken voor de backlight als die kapot gaat. Dan kan je brain-damage krijgen en cancer staat in de tekst.
ik denk dat deze laptop last heeft van:
slechte koeling,backlight gaat kapot,goedkoop soldeer.
voor degene mijn heatgun:
low stand: 330 graden
high stand: 550 graden
eerst 1 minuut bord opwarmen met 330 graden
daarna 25 seconde lang over heel bord boven en onderkant 30 sec
15 onder en 15 boven
werkte voor mij
zo beter? met tekst laten doorlopen
[ Voor 5% gewijzigd door R.G op 18-06-2009 09:43 ]
Over het kankerverhaal: Dat is als de backlight zelf kapotgaat aangezien er giftige stoffen in zitten. Maar [Johan Cruyff]da's logisch natuurlijk[/Johan Cruyff], een theromometer kun je beter ook niet kapot laten vallen ivm giftige kwikdampen.R.G schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:40:
Voor backlight fix? http://www.inventgeek.com/Projects/BacklightFix/Page3.aspx en begin bij page1
Maar een ding he,je moet uitkijken voor de backlight als die kapot gaat. Dan kan je brain-damage krijgen en cancer staat in de tekst. Ik denk dat deze laptop last heeft van: slechte koeling, backlight gaat kapot goedkoop soldeer.
Voor degene mijn heatgun:
low stand: 330 graden
high stand: 550 graden
Eerst 1 minuut bord opwarmen met 330 graden,daarna 25 seconde lang over heel bord boven en onderkant 30 sec. Vervolgens 15 onder en 15 bovenDat werkte voor mij
[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 18-06-2009 09:50 ]
Verhit op school met verfbrander, 250 graden stand, ongveer 45sec GPU en 30 seconden N6100 chip die er naast zit, zowel boven als onder (kant van chip niet heel dichtop). Daarna heb ik hem rustig laten afkoelen, zeker 20 minuten, alles erop geschroefd *(haal CPU en Blauwe gum op chips eraf !!!) en doe aluminium folie over je socket heen en de aan/media knoppen (smelten anders).
Resultaat: Artifacts, maar wel weer beeld. Dus, mensen het is te repareren, alleen doe voorzichtig met de verfbrander, te lang zorgt voor artifacts, te kort geeft geen verandering. Om te vervolgen, mijn diskdrive heeft het ook somewhere on the way begeven, dus kan niet bootmgr. nog wat instaleren om mijn laptop te redden.
Ps. Heeft iemand nog een aan de " zwarte ziekte " overleden Asus ? Ik zou het graag nogmaals proberen namelijk!
LAPTOP draait weer goed,
xp erop gezet , geen problemen,
wel een extra koeler eronder gezet,
want ik vind dat de laptop behoorlijk heet wordt.
ik heb trouwens nu nog zo a6t laptop die kapot is.deze is van een kameraad,
ik probeer te fixen,
maar deze gaat aan en valt dan meteen weer uit,
lampjes flitsen en dan naar 3 sec uit,
weet iemand hier iets voor,
veel succes allemaal
is dit topid dood

[ Voor 9% gewijzigd door R.G op 22-06-2009 11:49 ]
Welk probleem precies?clonedonkey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:31:
Heb ook een Asus A6 laptop met dit probleem. Ik heb het topic een beetje doorgelezen en zover ik heb begrepen kan je er dus niks aan doen ? Je moet er gewoon mee leven ?
Je kan altijd een RMA aanvragen bij Asus voor reparatie?
En R.G de A6t begint een beetje schaars te worden (en om eerlijk te zijn lees ik jouw posts niet echt, te irritante schrijfstijl.)
[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-06-2009 18:03 ]
@ R.G. probeer iets of wat normale zinnen te maken, dit komt echt hak of op de tak over en dan snap je er al gauw niks meer van dus met ^^ eens. Trouwens super cool dat je een eigen stijl eropna wilt houden, maar doe dan een goede
[ Voor 10% gewijzigd door NeoMe op 25-06-2009 18:14 ]
Ja, dat niet alleen, hij start ook niet op dus dan is het een multiple failure gebeuren.GENETX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:49:
Auw, dat lijken eerder artifacts. Waarschijnlijk is je videokaart gefrituurd...
Middels recovery cd(volgens mij is die nog van toen XP op stond) krijg ik ook blauwe schermen en dan gaat ie het weer proberen en weer en weer en weer. Dus opnieuw proberen geeft geen succes.

Ik had dit de tweede keer dat de laptop stuk was en toen hebben ze volgens de bon eerst de mobo vervangen en daarna het scherm. Dus het zou ook alleen in het scherm kunnen zitten.GENETX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:49:
Auw, dat lijken eerder artifacts. Waarschijnlijk is je videokaart gefrituurd...
Ik ben er weer, sorry van mijn manier van zinnen maken,ik vind dat zelf mooier staan.
Ik bepaal dat zelf wel toch
@ vnauta, als je niks te verliezen heb, verhit de videokaart onboard is behoorlijk erg,
misschien leeft je videokaart dan weer , succes
[ Voor 11% gewijzigd door R.G op 29-06-2009 12:14 ]
R.G schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:08:
Ik ben er weer, sorry van mijn manier van zinnen maken,ik vind dat zelf mooier staan.![]()
Ik bepaal dat zelf wel toch
Ja, ik laat doorgaans ook constant scheten, praat terwijl ik eet. Ik eet overigens met mijn handen en loop naakt over straat... Kortom: Er is ook zoiets als etiquette, en zinnen helemaal doortypen ipv elke zin op een nieuwe regel is er eigenlijk ook één van... Dat jij het mooier vind, wil niet zeggen dat je het ook zo moet doen in het openbaar
Genetx is al mijn collega'sGENETX schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:19:
[...]
offtopic:
Ja, ik laat doorgaans ook constant scheten, praat terwijl ik eet. Ik eet overigens met mijn handen..

Heb inmiddels al ruim anderhalf jaar plezier van mn G2S maar ook die begon de laatste maandjes het aloude probleem te vertonen. Zwart beeld na dichtgeklapt geweest te zijn.
Alleen de externe TV uitgang (HDMI nu in dit geval) bied dan redding. Paar keer omschakelen met Fn+F8 en paar keer kloten met HDMI erin en eruit en het was weer levend.
Nu ben ik een maandje over van Vista naar Windows 7 en ineens eigenlijk geen last meer
Had je dan wel eens je NVIDIA drivers van een update voorzien? Want daar zat het probleem in voor zo ver ik weet.nl2dav schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:01:
Hhmm loopt dit topic nog steeds?![]()
Heb inmiddels al ruim anderhalf jaar plezier van mn G2S maar ook die begon de laatste maandjes het aloude probleem te vertonen. Zwart beeld na dichtgeklapt geweest te zijn.
Alleen de externe TV uitgang (HDMI nu in dit geval) bied dan redding. Paar keer omschakelen met Fn+F8 en paar keer kloten met HDMI erin en eruit en het was weer levend.
Nu ben ik een maandje over van Vista naar Windows 7 en ineens eigenlijk geen last meer
nieuwe kapotte laptop A6t gekocht, maar deze gaat aan, maar na 3 seconden valt hij uit,

heb het nou opengesloopt, fan van cpu slaat niet eens aan,
de lampjes flikkeren eenmalig allemaal heel snel,
lijkt mij een power probleem? valt hier wat aan te doen?
iemand ervaring?????
alvast bedankt
R.G
Als ik m'n laptop aanzet gebeurt het volgende:
- Powerled gaat aan
- De indicatieleds van num-, caps- en scroll lock knipperen vier keer
- Fan gaat aan
- DVD-brander maakt het standaardopstartgeluid
- De drie lampjes knipperen nog één keer
- De harddiskled knippert een paar keer
Ik moet nog een jaar naar school, en wil verder alleen maar Warcraft 3 kunnen spelen en af en toe een HD-filmpje kijken (hdmi of dvi en optische aansluiting zijn dus een must). Dat moet wel kunnen voor minder dan 500 euro, toch?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het is ondertussen wel duidelijk dat dit een hitteprobleem is, en Asus weet dit ook maar al te goed. De GPU wordt te warm, terwijl die door dezelfde fan wordt gekoeld als de CPU. Wanneer de CPU het niet te druk heeft slaat de fan niet aan en wordt de GPU dus veel te heet.
De oplossing van Asus wanneer je laptop er door dit probleem mee ophoudt? ... plaats een nieuw moederbord en zet de fan vast op 100%

Maar dit is wel een erg slechte grap.
[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 19-07-2009 23:41 ]
Ik neem aan dat ze het moederbord voor nop hebben vervangen?CodeCaster schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:37:
M'n laptop is terug. Best snel eigenlijk, ben hem niet eens anderhalve week kwijt geweest.
Het is ondertussen wel duidelijk dat dit een hitteprobleem is, en Asus weet dit ook maar al te goed. De GPU wordt te warm, terwijl die door dezelfde fan wordt gekoeld als de CPU. Wanneer de CPU het niet te druk heeft slaat de fan niet aan en wordt de GPU dus veel te heet.
De oplossing van Asus wanneer je laptop er door dit probleem mee ophoudt? ... plaats een nieuw moederbord en zet de fan vast op 100%Wat een teringherrie maakt dat ding nu zeg
Samen met 2 A6Tc's mocht ik m'n kop in het zand steken van Asus, deze gingen binnen een jaar na reparatie stuk. Want ja, de garantietermijn was verstreken dus of ik centjes wilde lappen voor de reparatie. Daar zat ik niet op te wachten en heb de man vriendelijk verteld dat mijn volgende notebook geen Asus werd als de service zo belabberd zou zijn. Ze moeten zich daar niet zo van de domme houden en af en toe eens aan hun klantenbinding werken.
Ondanks dat ze leuke producten maken vind ik de service en aftersales om te huilen al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. Voor mij in ieder geval geen Asus meer al zullen anderen daar anders over denken.
Shortcut? Ik heb gewoon Asus Update versie 7.15.13 gedownload, en daar staat "BIOS Downgradable" in de opties.GENETX schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:41:
Probeer eens een oudere BIOS te flashen dan. Er is middels een shortcut een commando in te stellen voor dat flash tooltje zodat hij oudere versies pakt. Google maar eens.
Maar dit is wel een erg slechte grap.
Ik heb bios 0901 opnieuw geflasht, hielp niet, bios 0809 teruggeplaatst en het probleem was weg. Na vijf minuten dan. Ik ga met speedfan de temperaturen maar eens in de gaten houden en wachten tot de fan weer voluit begint te draaien
Ik ga niet betalen voor een ontwerpfoutDaMarcus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:08:
Ik neem aan dat ze het moederbord voor nop hebben vervangen?
En dat hoeft niemand met een ASUS A6 of A7 laptop meer te doen....CodeCaster schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:22:
[...]
[...]
Ik ga niet betalen voor een ontwerpfout
[ Voor 8% gewijzigd door Sjaakmeister op 21-07-2009 13:44 ]
Ik weet niet waardoor het komt, maar de fan wil niet meer zwijgen. Het is behoorlijk hoofdpijnveroorzakend, sterker nog, de laptop is momenteel onbruikbaar.CodeCaster schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:22:
Ik heb bios 0901 opnieuw geflasht, hielp niet, bios 0809 teruggeplaatst en het probleem was weg. Na vijf minuten dan. Ik ga met speedfan de temperaturen maar eens in de gaten houden en wachten tot de fan weer voluit begint te draaien
Ik moet 'm nog drie maanden gebruiken voor school, maar daarna gaat 'ie mooi de vuilnisbak in en voor mij nooit meer een Asus. Dit is geen doen...

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2009 20:10 ]

Ik heb meteen Asus weer gebeld, en ik zou teruggebeld of teruggemaild worden wanneer ze wisten waarom er niet meer aan m'n laptop was gedaan. Ik ga 'm hoe dan ook niet weer terug opsturen, ik heb hem vanaf volgende week weer volop nodig.
Ik mag toch wel van een apparaat van duizend euro verwachten dat het langer dan drie jaar meegaat?
Daar ben ik inmiddels wel achter. 1000 euro lijkt, zeker voor een student, erg veel. Fact blijft dat het eigenlijk te weinig is voor notebooks... Veel studenten hebben op het laatst ook haarscheurtjes in het mobo door de zwakke behuizing waardoor die kapot gaat. Ze zijn er gewoon niet op gebouwd en eigenlijk zou je dan ook gewoon een stevig gebouwd business model moeten hebben.
Sounds sad en dat is het ook eigenlijk... 3 jaar is bij mij iig de termijn voor afschrijving en meer verwacht ik tegenwoordig niet meer van dit soort notebooks tbh.
Ik heb mijn laptop een jaar en een maand geleden gekocht en twee dagen geleden viel het scherm uit tijdens het draaien van een game, Team Fortress 2. Bij het draaien van WoW gebeurt het zelfde. Komt het misschien door het geheugengebruik? Ik weet het alvast niet.Is er eigenlijk al een oplossing naar boven gekomen en haalt het eigenlijk iets uit dat je je laptop voor reparatie laat opsturen? Ik heb de mijne in de Media Markt gekocht, en ik zou eigenlijk best eens willen weten hoelang ik hem dan kwijt ben.
Vind het zeer irritant dat dit gebeurt en zeker voor een laptop waar ik 1800€ heb ingestoken...
Thx
Een fix is er hoe dan ook niet, RMA is de enige oplossing...
It shuts down due to high heat. The cooling system was not designed for that heavy use. The marketing of the product, that you probably based your buying decision on, is not in sync with the ventilation system.
If you have not cleaned out the fan area of dust, you should remove the door that covers the cooling fan, inspect it for dust, and use compressed air if necessary.
Use a cooling "pad" under the computer that provides more air circulation at the bottom. Only use your computer on a hard surface and elevate the rear legs by placing a thick (old style) CD cover under each leg for improve air circulation.
Check your video chip. If it is a nvidia 8600m gt than you will have to get your mobo changed at some point as these chips have faulty manufacturing. Search the asus notebook forum 8600 issues. With this chip the greater the heat load the sooner it will fail.
Ik heb een cooling pad en men grafische kaart is geen 8600m GT maat een Geforce 8700m GT.
Dus waarschijnlijk als ik een game draai, gaat de temperatuur omhoog en valt het scherm uit. Maar men vraag is dan, waarom nu? 4 maanden geleden had ik geen cooling pad en was de temperatuur van mijn grafische kaart ook boven de 100 graden en toen gebeurde er niets.
[ Voor 8% gewijzigd door Misterx321 op 31-08-2009 15:52 ]
Dat is NIET gezond. 100 graden is way too hot. Verder hoort ook de 8700M-serie bij de videokaarten met het probleem overigens. Zoals gezegd, check je fans want stof heeft er heel veel invloed op. Anders moet je hem gewoon opsturen want die videokaart zou imho niet boven de 80-85 graden moeten komen.Misterx321 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:49:
Ik heb een cooling pad en men grafische kaart is geen 8600m GT maat een Geforce 8700m GT.
Dus waarschijnlijk als ik een game draai, gaat de temperatuur omhoog en valt het scherm uit. Maar men vraag is dan, waarom nu? 4 maanden geleden had ik geen cooling pad en was de temperatuur van mijn grafische kaart ook boven de 100 graden en toen gebeurde er niets.Ik heb er echter geen probleem mee dat ik hem opstuur alleen wil ik hem zo snel mogelijk terug en liefst voor 1 oktober (start academie jaar) Maar moet ik hem dan inleveren op de plek waar ik hem heb gekocht (Media Markt) of zo'n ding invullen?

[ Voor 87% gewijzigd door GENETX op 11-09-2009 10:13 ]
Had alleen met telefoon dus foto's zijn crappy maar geeft wel een idee.
http://www.plaatjesdump.n...fbfbb8011e4608d46898d.jpg
http://www.plaatjesdump.n...6c78e277dc7c079ac56a6.jpg
Als ik de lcd uit en weer aan zet (FN F7) doet hij het weer even (zelfde als scherm open/dichtklappen), het even wordt steeds korter.
Als ik de verichting minder sterk zet (FN F5) blijft hij het langer doen. Ook dit ging steeds minder, zit nu op minimumlichtstand en +/- 10 min licht. 1 standje meer licht is weer onmiddelijk uitvallen.
Extern trouwens wel gewoon beeld.
Andere inverter erin gezet. Alles begon weer van voorafaan. Eerst 1 minuut op volle lichtsterkte, nu weer op een paar minuten op de zwakste instelling. 1 standje meer licht is onmiddelijk uitvallen.
Nu er achter zien te komen of de vervangingsinverter toevallig ook slecht was, of dat de laptop inverters frituurt.
Kan ook. Er was even verbetering met een nieuwe inverter, maar dat kan ook toeval zijn.Terran schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:15:
Of je backlight is rot..

Nu twijfel ik om 'm op te sturen... het ding is in drie jaar twee keer gerepareerd voor hetzelfde probleem, de laatste keer was 4 maanden geleden. Opsturen, met het risico te moeten betalen en een laptop terug te krijgen die binnen korte tijd wéér stuk is, of m'n verlies nemen en meteen een nieuwe kopen?