Even een kick. Ik wil het probleem nog iets breder maken.
Het lijkt namelijk niet alleen bij Nvidea voor te komen, ik heb hier namelijk een Asus met een ATI Mobility Radeon HD 4570, en heb dus ook de zwarte ziekte.
Wel heeft het ook de AMD Turion X2 op socket 1. Het is een Asus Altec Lansing SRS model K70AB
Als je hem aanzet is het beeld zwart. Power LED brand wel, verder niets.
Dit kan een minuut duren, kan ook 10 minuten duren.
Een enkele geval had ik zelfs dat de laptop uitviel toen hij al opgestart was. Maar waarschijnlijk heb ik dit opgelost door gewoon de accu er uit te halen. Die was toch al volslagen dood. Dus ik werk alleen nog op lichtnet.
Ook heb ik hetzelfde probleem als de laptop in slaapmode is geraakt. Ook dan komt hij maar heel moeilijk uit zijn slaap. (Kan dus ook weer een paar minuten duren).
Ik lees oplossingen over ovens? Wat mij betreft moet ik toch eerst even een hele grote drempel over voordat ik DAT ga proberen!
Ik ga eerst nog maar wat expermenten uitvoeren.
Mijn vraag is: Heeft Asus ooit een officiele reactie gegeven op dit probleem?
update:
Extern (analoog) monitor lijkt in ieder geval geen effect te hebben. Werkt de laptopscherm niet, dan de externe scherm ook niet. Werkt het wel, dan werken ze allebei.
update2:
Detectie of het scherm open of dicht is of kabels?
Lijkt me niet aangezien andere A6 en A7 laptops geen kuren vertonen. Hetzelfde geldt ook voor de gebruikte kabels.
Ik begrijp deze conclusie niet? Omdat er laptops zijn die het probleem niet hebben, kan het daar niet aan liggen?
Maar een defect komt toch NOOIT voor bij iedereen?
En anders kan je die argument wel overal bij gebruiken. Het kan daar niet aan liggen, want anderen hebben daar geen last van?
[
Voor 26% gewijzigd door
Anoniem: 52621 op 12-01-2013 23:44
]