Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
volgens mij zijn ze nu zo rakelings nieuwe laptops aan t uitdelen dat ze door de voorraad heen zijnE-Vix schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:06:
Heb net nog even contact met ze opgenomen... Nu krijg ik ook te horen 'binnen 10 werkdagen'...
Vreemd want toen ik vorige week dinsdag terug gebeld werd, werd er toch echt gezegd dat ik hem waarschijnlijk eind die week, of anders begin deze week wel kon verwachten. Jammer dat er nu wordt gezegd dat dat niet zou kunnen...Nog irritanter... Ik had het gesprek op mijn mobieltje opgenomen, maar 2 dagen later ging het geheugenkaartje kapot, dus ben ik dat gesprek ook kwijt. Grrrr
Verwijderd
voor de tweede keer is het moederbord kapot, bij het opstarten komt er een zwart scherm tevoorschijn, ( maakt ie een piepend geluid ) en blijft aanstaan ..
zou het kunnen dat men hp ook leedt aan deze ziekte ? :d
Dit probleem is puur een probleem waar het scherm dienst weigert door een fout en/of bug in deze serie. De laptop funcioneert verder helemaal normaal. Ik raad je aan om een nieuw topic te openen binnen de CSL.
Verwijderd
nja, k, kan ook :d mja nieuw topic aanmaken voor dit ? vraag me af of er nog wel mensen zijn met dit probleem die een hp pavillion hebben ... mss hebk gwn pech gehad met die laptop :dGENETX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:28:
Nee, dan is je hele moederbord gewoon kaduk (ik maak op dat je hele laptop niet doorstart in Windows tenminste?)
Dit probleem is puur een probleem waar het scherm dienst weigert door een fout en/of bug in deze serie. De laptop funcioneert verder helemaal normaal. Ik raad je aan om een nieuw topic te openen binnen de CSL.
Verwijderd
Ondertussen 3 weken later (ik mag helemaal nog niet klagen als je het topic doorneemt) hoor ik nog steeds niets van asus ondanks ze mij gingen "terugbellen" toen ik eergisteren informeerde.
Asus mag dan een groot bedrijf zijn dat veel onderdelen produceert, ik vind dit toch maar een zwak punt van Asus... Beetje jammer toch hedendaags? Welke doorsnee persoon is ondertussen nog niet afhankelijk geworden van het internet/computer? Denk dan aan internetbankieren, communicatie, schoolwerk, werkwerk, enz..
Ik wil niet al mijn gal op asus spuwen, want ze hadden evengoed een slechtere service kunnen aanbieden..
Ofwel zijn ze gewoon met zn allen op vakantie
Over het algemeen is Asus wel vrij vlot met reparaties. Maar de A6T is nu eenmaal gewoon een apart geval. Op dit moment staan er dus zo'n 3-5 A6T'tjes in Emmen en nog 1 defecte die wat plakt van de ranja
Ik durf te wedden dat wanneer je een F3S naar de RMA had gestuurd, dat ie wel binnen 10 werkdagen terug zou zijn, puur omdat die modellen nog in productie zijn en niet de "zwarte ziekte" kennen, en dus ook geen last hebben van een extreem hoog uitval percentage.
Verwijderd
Zojuist is TNT bij mij op mijn werk langs geweest en hebben ze een laptop afgeleverd. Het is een X53K model F3Ka geworden. Voor zover ik begrijp is dit gewoon de F3Ka met een nieuw jasje.
Ik moet toegeven dat hij er heel erg mooi uit ziet. En een van de grootste ergernissen van de A6t gebruikers heeft hij ook niet meer... dat de fn toets links onder op het toetsenbord zit. Deze heeft hem tussen de CTRL en de windows toets in zitten.
Maar goed. Ik ga nog heel even verder spelen op mijn nieuwe laptop, en daarna moet ik helaas weer hard aan het werk want anders wordt de baas boos
Ow en voor degene die het willen weten... Ik heb gewoon gisteren de melding gekregen van zowel Asus als TNT dat mijn laptop op de terugweg was. Ik had gelezen dater nog wat onduidelijkheid daar over was geweest namelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door E-Vix op 29-07-2008 10:42 ]
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Verwijderd
Voor mij is het geen nieuwe laptop geworden, hij is gewoon hersteld en daar ben ik al lang blij mee...
Ben weer blij met mijn laptoppie!
Verwijderd
Verwijderd
of ik kan nog 6 weken wachten op mijn a6t.
of ik kies voor 500-600 euro cashback
of ik kies voor een nieuwe laptop f3sc, waarvan de videokaart een 8400m g duidelijke langzamer is als die van mijn a6t. Met geen mogelijkheid dat ik een ander krijg....
je snapt natuurlijk dat ik het met geen van alleen eens ben...
update: ik krijg mijn a6t weer terug. Ze hadden opeens nog een moederbord liggen
Ik ben daarom wel benieuwd hoe vaak die van jullie al kapot is gegaan met videokaart problemen of het zwarte scherm probleem.
Poll: Hoe vaak is jouw a6t al kapot gegaan?
• 0
• 1
• 2
• 3 of meer
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 12:17 ]
Ik heb op 1x gestemd, zo vaak is hij weg geweest, maar ik heb 1 jaar met de zwarte ziekte leren leven.
Opgestuurd, teruggekregen en hij werkte weer. Echter merkte ik al vrij snel dat er roze/paarse storing/pixels op het scherm zitten. Soms bijna over het hele scherm. Het hangt van de positie van het scherm af lijkt wel. Nu heb ik dus nog een klene 2 weken garantie dacht ik, ik ga hem dus maar terug laten sturen.
Maar wie weet hier hoevaak hij ter reparatie moet zijn gegaan voor je een andere krijgt aangeboden? Gaat om een A6T trouwens. En wat kan hier nou weer de oorzaak van zijn?
Je krijgt dan een nieuwe mocht dat moederbord niet beschikbaar zijn binnen 4 weken. Dat is de periode waarin Asus probeert je laptop te repareren, lukt dat niet dan krijg je een nieuwe aangeboden. Bij wet kun je volgens mij bij de 3e RMA een nieuwe eisen omdat je het vertrouwen in het product niet meer vertrouwd.
Grafische kaart had er geen zin meer in na 4 weken gerepareerd te zijn van de zwarte schermen ziekte.
Hoop stiekum dat ze hier 4 weken over doen, dan mag ook *me een nieuwe.
Verwijderd
De laptop die ik graag wil hebben de f3ka kost op dit moment nog maar 720 euro, dus toen was de keuze snel gemaakt. Het wordt voor mij iig weer een asus
zeker mooi geregeld, en zeker ook dat je het extra jaar garantie terug krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:54:
ben toch wel blij met asus zijn service heb nu aangeboden gekregen een cashback waarbij ik mijn geld terug krijg. Dit komt bij mij neer op zon 800 euro. En het jaar extra garantie krijg ik volledig vergoed twv 100 euro.
De laptop die ik graag wil hebben de f3ka kost op dit moment nog maar 720 euro, dus toen was de keuze snel gemaakt. Het wordt voor mij iig weer een asusHet was alleen een beetje jammer dat ik 2 jaar terug net het verkeerde model heb aangeschaft.
btw, hoe lang duurde het voordat ze hierover belden? Of heb je zelf gebeld?(zoja na hoeveel weken?)
Verwijderd
Mij belde ze al na 3 weken, omdat ze wisten dat het langer zou gaan duren als 4 weken (31 juli zou het nog 6 weken duren voordat er weer nieuwe werden aangeleverd). Toen mocht ik kiezen tussen een nieuwe f3sc of cashback. Ik kreeg te horen 60-80% geld terug, dus ik zei 500-600 euro. Toen zei de man jah, maar ws was die man niet helemaal op de hoogte. Met beide was ik het niet eens, dus ik ging moeilijk doen. Maar toen bleek in ene dat ze nog een moederbord hadden liggen.hellboy123 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:50:
[...]
zeker mooi geregeld, en zeker ook dat je het extra jaar garantie terug krijgt.
btw, hoe lang duurde het voordat ze hierover belden? Of heb je zelf gebeld?(zoja na hoeveel weken?)
Nu anderhalve week later (4,5 week al bij de reparatie) belde ik zelf nog maar eens, want mijn laptop stond wederom op waiting. Toen bleek dat het verwachtte moederbord al kapot was bij aanlevering en ik dus weer dezelfde opties kreeg aangeboden. De man die ik nu te spreken kreeg wist wel hoe het met de cashback functie geregeld was, aankoopbedrag min 100 euro en daar 80% van.
Moraal van het verhaal. Ik zou zelf even bellen, want ze willen het nog wel eens vergeten.
oke dan zal ik dat zeker eens gaan doen, morgen is het 4 weken geleden dat hij is opgehaald namelijk. Eind augustus heb ik eigenlijk wel weer een laptop nodig voor mn studie eigenlijk...Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:50:
[...]
Mij belde ze al na 3 weken, omdat ze wisten dat het langer zou gaan duren als 4 weken (31 juli zou het nog 6 weken duren voordat er weer nieuwe werden aangeleverd). Toen mocht ik kiezen tussen een nieuwe f3sc of cashback. Ik kreeg te horen 60-80% geld terug, dus ik zei 500-600 euro. Toen zei de man jah, maar ws was die man niet helemaal op de hoogte. Met beide was ik het niet eens, dus ik ging moeilijk doen. Maar toen bleek in ene dat ze nog een moederbord hadden liggen.
Nu anderhalve week later (4,5 week al bij de reparatie) belde ik zelf nog maar eens, want mijn laptop stond wederom op waiting. Toen bleek dat het verwachtte moederbord al kapot was bij aanlevering en ik dus weer dezelfde opties kreeg aangeboden. De man die ik nu te spreken kreeg wist wel hoe het met de cashback functie geregeld was, aankoopbedrag min 100 euro en daar 80% van.
Moraal van het verhaal. Ik zou zelf even bellen, want ze willen het nog wel eens vergeten.
nou gebeld, de laptop staat nog op onderdelen te wachten(moederbord+lcd cover(?)). Op de vraag wanneer deze binnen komen had hij geen antwoord. Ook wordt een vervanger/geld terug procedure pas begonnen wanneer de laptop een maand bij asus ligt te wachtenhellboy123 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:59:
[...]
oke dan zal ik dat zeker eens gaan doen, morgen is het 4 weken geleden dat hij is opgehaald namelijk. Eind augustus heb ik eigenlijk wel weer een laptop nodig voor mn studie eigenlijk...
Verwijderd
dan hanteren ze dus verschillende regels, maar misschien dat ze de onderdelen binnenkort al verwachten.hellboy123 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:07:
[...]
nou gebeld, de laptop staat nog op onderdelen te wachten(moederbord+lcd cover(?)). Op de vraag wanneer deze binnen komen had hij geen antwoord. Ook wordt een vervanger/geld terug procedure pas begonnen wanneer de laptop een maand bij asus ligt te wachten
er waren hier mensen die een f3ka terug kregen voor hun a6t. ik vraag me af hoe die bevalt, wordt deze wel minder warm? en hoe lang gaat de accu mee
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 16:37 ]
wat was precies je aankoopbedrag?( ongeveer 975euro?) Dan weet ik namelijk ook wat mij te wachten staat, ik verwacht niet dat de moederborden er binnen een week zijn(hier in het topic werd pas nog 6 weken gezegd namelijk)Frenkel schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:23:
Ik ben twee weken geleden gebeld door Asus, tijdens mijn vakantie in Turkije. Ik heb gelijk voor de cashback regeling gekozen. Gister heb ik hierover nog 's gebeld met dezelfde persoon in Emmen. Het gaat om om precies te zijn om 698,40 euro. Alleen het vreemde is dat het overgemaakt wordt naar de distributeur (Dynabite) en ik moet dan naar het betreffende filiaal van Dynabite toe waar ik destijds de A6T heb gekocht. Ik hoop niet dat ze denken dat ik mn cebten daar nog 's ga uitgeven; cashback is toch cashback. Maar misschien denk ik te ver vooruit; morgen maar 's langsgaan.
jsus dat is idd wel erg... Dan krijg ik dus nog minder als ik voor cashback ga kiezen...Die van mij koste namelijk 1150 euro, 2 maanden later.Frenkel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:54:
Het aan koopbedrag was op 14-07-2006, 1.299,00 euro... Ik begreep na de tweede keer uitleggen door de medewerker van Asus, dat ze 80% cashback geven op de prijs die de distributeur er voor heeft neergelegd bij Asus. Sterkte!
btw, dan worden er wel gigantische winsten gemaakt op die laptops zeg...
[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 15-08-2008 12:58 ]
Verwijderd
dynabite is over het algemeen duur ws heeft de distrubuteur een stuk minder betaalt. In verhouding krijg jij daardoor ws net zoveel terug. Zou het trouwens wel vinden tegenvallen. Mij is 800 euro belooft. ik had hem half augustus ook voor 1150 euro bij 4 launch aangeschaft.hellboy123 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:58:
[...]
jsus dat is idd wel erg... Dan krijg ik dus nog minder als ik voor cashback ga kiezen...Die van mij koste namelijk 1150 euro, 2 maanden later.
btw, dan worden er wel gigantische winsten gemaakt op die laptops zeg...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 11:02 ]
Ik volg nog steeds af en toe dit topic. Ik heb al sinds een jaar geen a6t meer. Deze laptop had ook hetFrenkel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:54:
Het aan koopbedrag was op 14-07-2006, 1.299,00 euro... Ik begreep na de tweede keer uitleggen door de medewerker van Asus, dat ze 80% cashback geven op de prijs die de distributeur er voor heeft neergelegd bij Asus. Sterkte!
zwarte scherm probleem.
Wat ik nu hier zie gebeuren is mij vorig jaar al overkomen. Eerst een nieuwe laptop beloven, daarna het net nakomen van deze afspraak en dan het vreemde cashback verhaal. Meer details kun je vinden in eerdere post van mij "wilfer" .
Mijn laptop kostte toen (juli 2006) 1299 € . Deze was gekocht bij DynaBYte. Ik heb het cashback voorstel van Asus niet geaccepteerd. Wanneer er problemen zijn met een product moet je dit afhandelen met de verkoper, dus niet met een fabrikant of importeur. In mijn geval kon ik bij DynaByte een nieuwe laptop van 1299€ uitzoeken.
De a6t was toen 1 jaar oud. Mijn advies is dus; wanneer je er niet met Asus uit komt, niet doormodderen maar direct naar jouw leverancier.
Hopen dat ze nu eindelijk een nieuwe andere laptop opsturen, en natuurlijk dan wel met een normale videokaart die vergelijkbaar is...
Mijn A6T was op een paar dagen na, 2 jaar oud, dus 'n nieuwe van om en nabij de € 1.299,00 lijkt me niet erg reëel. Het cashback-verhaal gaat overigens ook nog even duren. Vandaag heb ik met de helpdesk van Dynabite gebeld en daar proberen ze nu aan de hand van mijn RMA-nr. het bewuste bedrag op te sporen..., zou wel een week kunnen gaan duren!wilfer schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:45:
[...]
Ik volg nog steeds af en toe dit topic. Ik heb al sinds een jaar geen a6t meer. Deze laptop had ook het
zwarte scherm probleem.
Wat ik nu hier zie gebeuren is mij vorig jaar al overkomen. Eerst een nieuwe laptop beloven, daarna het net nakomen van deze afspraak en dan het vreemde cashback verhaal. Meer details kun je vinden in eerdere post van mij "wilfer" .
Mijn laptop kostte toen (juli 2006) 1299 € . Deze was gekocht bij DynaBYte. Ik heb het cashback voorstel van Asus niet geaccepteerd. Wanneer er problemen zijn met een product moet je dit afhandelen met de verkoper, dus niet met een fabrikant of importeur. In mijn geval kon ik bij DynaByte een nieuwe laptop van 1299€ uitzoeken.
De a6t was toen 1 jaar oud. Mijn advies is dus; wanneer je er niet met Asus uit komt, niet doormodderen maar direct naar jouw leverancier.
Nee na 2 jaar het aankoopbedrag terug zou wel erg mooi zijn. Omdat Asus destijds niet wilde meewerken heeft het hoofdkantoor van Dynabyte binnen een week mij deze oplossing aangeboden.Frenkel schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:09:
[...]
Mijn A6T was op een paar dagen na, 2 jaar oud, dus 'n nieuwe van om en nabij de € 1.299,00 lijkt me niet erg reëel. Het cashback-verhaal gaat overigens ook nog even duren. Vandaag heb ik met de helpdesk van Dynabite gebeld en daar proberen ze nu aan de hand van mijn RMA-nr. het bewuste bedrag op te sporen..., zou wel een week kunnen gaan duren!
Na de correspondentie te hebben gelezen tussen mij en Asus was Dynabyte onaangenaam verrast over de gang van zaken. Vooral dat vage cashback verhaal.
Ik werd zelfs door Asus gewaarschuwd dat het wel eens lang kon gaan duren voordat het geld overgemaakt werd. Dit omdat zij moelijk konden achterhalen wie de distributeur is.
Dit hoeft namelijk niet eens DynaByte te zijn, maar het kan ook een groothandel of tussenpersoon zijn. Op mijn vraag wie mijn laptop gedistribueerd had, konden of wilden zij geen antwoord geven.
Dat moest ik volgens hun maar zelf uitzoeken.
Het verhaal blijft dat Dynabyte jouw verkoper is en jij dus niet hoeft te wachten tot Asus over de brug komt.
Wanneer je mails van Asus hebt bewaar deze dan goed. Deze mails kunnen net zo als in mijn geval later nog wel eens waardevol blijken. Want ik denk niet dat je van Asus nog iets hoeft te verwachten.
succes.
[ Voor 18% gewijzigd door wilfer op 18-08-2008 18:41 ]
hah dat klinkt lekker positief. Waarschijnlijk reageren ze hierdoor tegenwoordig slechter op de mails. Je moet altijd maar even bellen is het standaard antwoord...wilfer schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:27:
[...]
Nee na 2 jaar het aankoopbedrag terug zou wel erg mooi zijn. Omdat Asus destijds niet wilde meewerken heeft het hoofdkantoor van Dynabyte binnen een week mij deze oplossing aangeboden.
Na de correspondentie te hebben gelezen tussen mij en Asus was Dynabyte onaangenaam verrast over de gang van zaken. Vooral dat vage cashback verhaal.
Ik werd zelfs door Asus gewaarschuwd dat het wel eens lang kon gaan duren voordat het geld overgemaakt werd. Dit omdat zij moelijk konden achterhalen wie de distributeur is.
Dit hoeft namelijk niet eens DynaByte te zijn, maar het kan ook een groothandel of tussenpersoon zijn. Op mijn vraag wie mijn laptop gedistribueerd had, konden of wilden zij geen antwoord geven.
Dat moest ik volgens hun maar zelf uitzoeken.
Het verhaal blijft dat Dynabyte jouw verkoper is en jij dus niet hoeft te wachten tot Asus over de brug komt.
Wanneer je mails van Asus hebt bewaar deze dan goed. Deze mails kunnen net zo als in mijn geval later nog wel eens waardevol blijken. Want ik denk niet dat je van Asus nog iets hoeft te verwachten.
succes.
Toch zou ik een bevestiging per mail eisen. Telefonisch gemaakte toezeggingen ontaarden bij Asus nog wel eens in een welles of nietes discussie.hellboy123 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:56:
[...]
hah dat klinkt lekker positief. Waarschijnlijk reageren ze hierdoor tegenwoordig slechter op de mails. Je moet altijd maar even bellen is het standaard antwoord...
Ps. Trouwens niet alleen bij Asus
Verwijderd
Iig mijn bedrag 820 euro. Toendertijd voor 1150 euro aangeschaft ergens in augustus 2006.
edit: 745 voor mijn laptop en 75 voor het extra jaar garantie
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 18:59 ]

Nu heb ik wél in de aanbieding, m'n Asus laptoptas, adapter, muis, software en kabeltje voor video die ik tesamen kreeg van meneer Asus toen ik 'm kocht, oh ja, en 'n geheugenkaartje van 1 gig, ik geloof van Transcend. Heeft iemand 'n idee wat ik hiervoor moet vragen? Ik wil wél alles in één keer kwijt
Mijn Adapter heb ik destijds verkocht voor 20 euro. Door de lage geheugenprijzen zou ik ook niet meer als dat vragen voor het geheugen. De laptop tas kun je nog voor een euro of 10 de deur uit krijgen misschien en hetzelfde voor de muis (of die misschien nog minder)
Nette deal, daar kun je nu wel een vergelijkbare laptop voor kopen.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:26:
heb vandaag cashback gehad, vraag me af of daar ook mijn extra jaar garantie bij zat.
Iig mijn bedrag 820 euro. Toendertijd voor 1150 euro aangeschaft ergens in augustus 2006.
edit: 745 voor mijn laptop en 75 voor het extra jaar garantie
Het kan dus zo te zien nu wel vlot worden afgehandeld bij Asus.
die van mij ligt nog steeds stof te happen op een plankje, staat nog steeds op waiting. Gisteren was het een maand... Maandag bellen dat ik geld terug wil, en dat ze de a6t weg mogen donderen... Ik begin het nu wel zat te worden na meer dan een maand wachten, ik heb gewoon weer een laptop nodig voor mijn studie...XoReP schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:23:
Schijtzooi... die van mij staat voor de al weer op reparairing dus die gasten proberen er weer goedkoop af te komen door me weer een maandje op te zadelen met mijn A6T...
[ Voor 8% gewijzigd door hellboy123 op 22-08-2008 16:53 ]
Verwijderd
jah die cashback duurde ongeveer een week en mijn nieuwe f3ka is alweer besteldwilfer schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:42:
[...]
Nette deal, daar kun je nu wel een vergelijkbare laptop voor kopen.
Het kan dus zo te zien nu wel vlot worden afgehandeld bij Asus.
En jah toch weer een asus want het blijven mooie laptops en over de service kan ik eigenlijk niet klagen. Had gewoon het verkeerde model gekocht 2 jaar terug.
hier precies hetzelfde. Met de laptop zelf is totaal niets mis, het ligt gewoon aan de grafische chip(zie alle berichten over nvidia chips in dell/hp). Als ik het voor elkaar krijg een cashback te regelen dan wordt het waarschijnlijk ook weer een asus. Maar dan zoek ik er wel 1 waar geen nvidia videochip in zit...Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:24:
[...]
jah die cashback duurde ongeveer een week en mijn nieuwe f3ka is alweer besteldvoor 830 euro.
En jah toch weer een asus want het blijven mooie laptops en over de service kan ik eigenlijk niet klagen. Had gewoon het verkeerde model gekocht 2 jaar terug.
Zie Specs in Sig.
[ Voor 47% gewijzigd door NeoMe op 22-08-2008 18:51 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
idd ik heb ook specifiek niet gezocht naar een laptop met nvidia chip. De eerste keer dat ik problemen had was vanwege de videochip, kreeg groene strepen door het beeld. En de tweede keer het zwarte scherm probleem zal er ws ook wel mee te maken hebben.hellboy123 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:36:
[...]
hier precies hetzelfde. Met de laptop zelf is totaal niets mis, het ligt gewoon aan de grafische chip(zie alle berichten over nvidia chips in dell/hp). Als ik het voor elkaar krijg een cashback te regelen dan wordt het waarschijnlijk ook weer een asus. Maar dan zoek ik er wel 1 waar geen nvidia videochip in zit...
Nog niet zo lang terug waren er ook enkele nieuwsberichten over. Weliswaar niet de 7600 maar wel de g84, g86 en zelfs de 9000 serie chips. Deze konden niet tegen temperatuurschommelingen. Genoeg reden dus om geen nvidia meer te kopen.
nieuws: 'Nvidia's G92 en G94 hebben ook temperatuurproblemen'
nieuws: 'G84 en G86 niet bestand tegen temperatuurschommelingen'
de f3-ka versie die ik heb bestelt bevat een tl-64 en 3 gb aan geheugen, verder is die exact hetzelfde. Een nieuwe garantie vind ik persoonlijk wel een must, vooral vanwege mijn slechte ervaringen. Maar ik denk niet dat je te klagen hebt. Je hebt wel een nieuwe natuurlijk. Toendertijd waren ze ook nog duurder als dat ze nu zijn.NeoMe schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:50:
F3-KA, maar ik heb hem niet zelf gekocht maar gekregen via Asus. Heb daarom ook een model wat niet in de winkel verkrijgbaar is. Weet niet wat slimmer was geweest, was toen ook niet op de hoogte van cashback. Als ik hem opnieuw had gekocht had ik wel weer nieuwe garantie gekregen heb dat nu niet. Heb wel klein beetje extra garantie gekregen tot en met jan/feb...deden ze niet zo moeilijk over zei hij.
Zie Specs in Sig.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 19:44 ]
In de a6t wordt de fan aangestuurd door de temp van de cpu, dus wanneer de cpu niet wordt belast en de gpu wel dan loopt de temperatuur van de gpu en dus in de hele laptop flink op. Dit is dus niet zo handig ontworpen. Dus de fout ligt dus niet alleen bij Nvidea, maar dit is een combinatie van een fout ontwerp en een gevoelige GPU.hellboy123 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:36:
[...]
hier precies hetzelfde. Met de laptop zelf is totaal niets mis, het ligt gewoon aan de grafische chip(zie alle berichten over nvidia chips in dell/hp). Als ik het voor elkaar krijg een cashback te regelen dan wordt het waarschijnlijk ook weer een asus. Maar dan zoek ik er wel 1 waar geen nvidia videochip in zit...
1 maand buiten de garantie. Dit zuigt.
Ik heb in mijn bezit een krakmikkege A6T, hij is al twee keer gerepareerd, batterij/lader/voeding kapot, twee keer perfect gerepareerd. (klop het af)
Nu is hij vorige maand 2 jaar oud geworden en is dus mijn garantie verlopen. Nu ben ik van plan een nieuwe laptop te kopen en mijn A6T probeer ik te slijten aan mijn ouders. Maar stel nou dat hij kapot gaat, mijn ouders zijn redelijk digibeten, dus ik wil ze niet naaien met een half defecte laptop.
Mijn vraag, stel deze laptop krijgt de zwarte ziekte, valt dit dan onder algemene garantie bepaald bij de wet, ondanks mijn garantie direct (2 jaar pick up and return) van ASUS is afgelopen? *
*Ooit een keer bij Kassa gezien dat een product dient te blijven werken voor een geschatte tijd zonder er aanleiding voor is dat je zelf schuldig bent aan het kapot gaan van het product. Een laptop zou een gemiddeld leven hebben van 5 + jaar? En dus als hij na bijvoorbeeld 3 jaar de zwarte ziekte krijgt, zou Asus hem nog moeten repareren toch?
Zijn er mensen die hun A6T met de zwarte ziekte hebben laten repareren nadat de garantie verlopen was?
Edit:
Linkje gevonden :http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
Tweede alinea :
Volgens mij kan je hiermee ten allertijden garantie opeisen wanneer je A6T het begeeft aan de zwarte ziekte.Wettelijk gezien heeft u altijd recht op een deugdelijk product, ook na afloop van de garantieperiode.
[ Voor 15% gewijzigd door ipazza op 24-08-2008 01:49 ]
I don't hate you, I nothing you
Zie ook dell-> In EUropa hebben we 2 jaar garantie, toch krijg je bij de laptops van hun maar een jaar
Je kan ze in ieder geval wijzen op deze topics zodat echt blijkt dat er iets neit deugt aan de A6T's, dat zal zeker in je voordeel werken.
[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 24-08-2008 12:33 ]
Ik heb ze toch maar gemailt gezien het inmiddels al de 4e keer is dat hij hiervoor weg is dat ik gewoon wettelijk recht heb op een vervangend exemplaar. Voor me studie (HBO informatica) heb ik gewoon me laptop straks nodig en kan het niet hebben dat ik met ene tijdbom zit opgezadeld die om de maand ofzo het weer begeeft.GENETX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:43:
Ouch, dat is inderdaad behoorlijk vervelend...
Ik ben het advies punt voor veel vrienden en kenissen en het is ook wel erg lastig om te zeggen dat mensen een Asus moet nemen terwijl de mijne al voor de 4e keer weg is...
gewoon bellen. Heb ik vandaag ook al voor de 3e keer gedaan, en ik sta nu op de lijst voor een swap(nieuwe laptop). Dit is na iets meer dan een maand, vanaf het moment dat hij binnen is gekomen bij asus.XoReP schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:45:
[...]
Ik heb ze toch maar gemailt gezien het inmiddels al de 4e keer is dat hij hiervoor weg is dat ik gewoon wettelijk recht heb op een vervangend exemplaar. Voor me studie (HBO informatica) heb ik gewoon me laptop straks nodig en kan het niet hebben dat ik met ene tijdbom zit opgezadeld die om de maand ofzo het weer begeeft.
Ik ben het advies punt voor veel vrienden en kenissen en het is ook wel erg lastig om te zeggen dat mensen een Asus moet nemen terwijl de mijne al voor de 4e keer weg is...
verrek, ben net gebeld, de onderdelen van de a6t komen niet binnen 3 weken aan. Ze bieden een F3sc aan. Processor enzo ga ik er wel op vooruit, maar de videokaart is weer een stuk minder... Hij kon niets anders aanbieden. En als geld bedrag had hij een indicatie van 300-400 eurohellboy123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
gewoon bellen. Heb ik vandaag ook al voor de 3e keer gedaan, en ik sta nu op de lijst voor een swap(nieuwe laptop). Dit is na iets meer dan een maand, vanaf het moment dat hij binnen is gekomen bij asus.
Denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een negatief mailtje terug krijg.hellboy123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
gewoon bellen. Heb ik vandaag ook al voor de 3e keer gedaan, en ik sta nu op de lijst voor een swap(nieuwe laptop). Dit is na iets meer dan een maand, vanaf het moment dat hij binnen is gekomen bij asus.
Welk nummer heb je gebeld hiervoor?
Iig eerst maar ff mailtje afwachten...
Dat zou wel zuig zijn. Ik heb iig in mijn correspondentie duidelijk erbij gezet dat ik heb vernomen dat veel andere een F3KA als vervanging hebben gekregen en dat ik dat ook een waardige vervanging vindt.hellboy123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:30:
[...]
verrek, ben net gebeld, de onderdelen van de a6t komen niet binnen 3 weken aan. Ze bieden een F3sc aan. Processor enzo ga ik er wel op vooruit, maar de videokaart is weer een stuk minder... Hij kon niets anders aanbieden. En als geld bedrag had hij een indicatie van 300-400 euro
Ik heb die laptop gekocht om er toch op te kunnen gamen wat met me A6T perfect gaat als hij het deed. Zonder goede videokaart is het niks meer als een vereedelde internet type bak...
precies, ik heb net terug gebeld of ik evt bij kon betalen voor een f3ka, maar dat kon niet. Ook het krijgen van dat model was niet van toepassing. Totdat mijn moeder de telefoon overnam. Er wordt nu gekeken of het model aanwezig is, en ik word morgen teruggebeld.XoReP schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:48:
[...]
Dat zou wel zuig zijn. Ik heb iig in mijn correspondentie duidelijk erbij gezet dat ik heb vernomen dat veel andere een F3KA als vervanging hebben gekregen en dat ik dat ook een waardige vervanging vindt.
Ik heb die laptop gekocht om er toch op te kunnen gamen wat met me A6T perfect gaat als hij het deed. Zonder goede videokaart is het niks meer als een vereedelde internet type bak...
edit: En voor het telefoonnummer heb ik het nummer van de asus-site gepakt.0591-570290
[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 25-08-2008 17:03 ]
Toch maar even contact opgenomen met Asus om te horen of er nog wat mogelijk was. Vragen kost immers niets. Aangekaart dat het een veel voorkomend probleem was bij deze serie laptops. Medewerker heeft mij verteld dat hiervoor geen speciale regeling is getroffen.B-Buster schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:17:
Nou, het lijkt erop dat dit ook bij mijn A6T heeft toegeslagen
1 maand buiten de garantie. Dit zuigt.
Dus laptop buiten garantie = zelf betalen. Onderzoekskosten 75,- en daarna naar de medewerker vermoedde een 250,- aan reparatiekosten.
Aan de ene kant zeg ik logisch, ding is buiten garantie dus snap ik dat ze geen service meer verlenen, aan de andere kant zou ik in ieder geval een tegemoetkoming op zijn plaats vinden gezien de grootschaligheid.
Maargoed, mijn A6T is dus uit de roulatie. Heb inmiddels een F3KA besteld ter vervanging.
dat is zeker niet leuk. Immers je mag wel verwachten dat je laptop langer dan 2 jaar meegaat. Het is gewoon een bekend probleem bij deze serie, en het is gewoon jammer dat ze je totaal niet tegemoet zijn gekomen. Maar welk bedrijf had dit wel gedaan?B-Buster schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:44:
[...]
Toch maar even contact opgenomen met Asus om te horen of er nog wat mogelijk was. Vragen kost immers niets. Aangekaart dat het een veel voorkomend probleem was bij deze serie laptops. Medewerker heeft mij verteld dat hiervoor geen speciale regeling is getroffen.
Dus laptop buiten garantie = zelf betalen. Onderzoekskosten 75,- en daarna naar de medewerker vermoedde een 250,- aan reparatiekosten.
Aan de ene kant zeg ik logisch, ding is buiten garantie dus snap ik dat ze geen service meer verlenen, aan de andere kant zou ik in ieder geval een tegemoetkoming op zijn plaats vinden gezien de grootschaligheid.
Maargoed, mijn A6T is dus uit de roulatie. Heb inmiddels een F3KA besteld ter vervanging.
Kun je niet uitzoeken of je hem kan laten repareren onder garantie? Bij wet heb je in ieder geval wel langer recht dan die 2 jaar en ook het hele zwarte schermen probleem is voor advocaten en rechters prima voer lijkt mij. Er zijn wel mensen die je kunnen helpen in ieder geval.
Aah, de oude post gevonden. Hier moet je wel wat aan hebben: franssie in "laptop kapot?"
[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 25-08-2008 22:10 ]
Hij zei tegen me dat de mobo's op voorraad staan, maar ik ging wel opeens op status waiting by repair status. Als het nog 1 week duurt ga ik maar weer bellen en dan eis ik een nieuwe. Eventueel via een rechtswinkel advies inwinnen, want het is duidelijk dat het product gewoon niet goed is getuige de vele posts.
volgens mij moeten ze de computers bij asus zelf ook maar eens checken. Tegen mij werd verteld dat het nog minimaal 3 weken zou duren voordat de moederborden binnen zouden komen. Ohja, ik zou vandaag ook terug gebeld worden of er nog f3ka's waren om om te ruilen, maar tot nu toe nog niets gehoordDamocles.NL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:23:
Ik belde ze vandaag omdat mijn laptop nu al 2 weken bij asus ligt en al die tijd op repairing stond. Hij zei tegen me dat er een nieuw mobo in moet. Uitgelegd dat dit vorige keer ook al is gebeurd en ik niet van plan ben om oneindig mobo's te wisselen aangezien dit al de derde repair is.
Hij zei tegen me dat de mobo's op voorraad staan, maar ik ging wel opeens op status waiting by repair status. Als het nog 1 week duurt ga ik maar weer bellen en dan eis ik een nieuwe. Eventueel via een rechtswinkel advies inwinnen, want het is duidelijk dat het product gewoon niet goed is getuige de vele posts.
Te grote gok. Ik heb nog een verzekering erop lopen, die ga ik aanspreken. Dan maar het eigen risico betalen das altijd minder dan onderzoekskosten + ...GENETX schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:59:
Tsja, je had hem ook kunnen opsturen en kunnen gokken op het feit dat er misschien geen mobo komt. Ook dan zullen ze je een nieuwe aanbieden, In ieder geval deden ze dat bij mij wel en een laptop+ranja valt ook niet onder de garantie
Kun je niet uitzoeken of je hem kan laten repareren onder garantie? Bij wet heb je in ieder geval wel langer recht dan die 2 jaar en ook het hele zwarte schermen probleem is voor advocaten en rechters prima voer lijkt mij. Er zijn wel mensen die je kunnen helpen in ieder geval.
Aah, de oude post gevonden. Hier moet je wel wat aan hebben: franssie in "laptop kapot?"
Wettelijk gezien is er inderdaad nog vanalles mogelijk, maar daar gaat zoveel tijd in zitten. Geen zin in. Zou mooie testcase zijn, dat wel. Maar daarmee ben ik op korte termijn niet geholpen, dat vind ik zwaarder wegen.
ben je tevreden over je f3sc? Bij mij kunnen(willen) ze niets anders regelen, en ook over cashback kan niemand me vertellen hoeveel het wordt. Alleen dat het 3 weken gaat duren voordat het geld er is("eerder 300 dan 400"). Aangezien ik eigenlijk gewoon een notebook nodig heb, wordt ik wel gedwongen deze notebook te nemen... Kan je er bijvoorbeeld goed HD materiaal op afspelen enzo?
[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 27-08-2008 16:55 ]
Die krijgen de meeste, laptop is prima...ik had hem ook thuis gekregen wel omgeruild voor een F3-Ka.
De laptop is geloof ik goed, maar de KA is net een tikkie beter.
Ik had een T5450 met 8600GS ofzo gekregen, heb toen goed gekeken maar de Ka was beter.
Zie mijn eerdere posts twee maandjes terug ongeveer...in het A6T topic & Defecten topic...heb ik genoeg beschreven.
[ Voor 53% gewijzigd door NeoMe op 27-08-2008 16:58 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
een t7100 icm met een nvidia 8400gs. Op alle punten ga ik er wel op vooruit, maar die videokaart is volgens mij dikke bagger. En waarom geen F3ka? Omdat die zogenaamd niet op voorraad zijnNeoMe schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:56:
Waarom geen F3-KA ?
Die krijgen de meeste, laptop is prima...ik had hem ook thuis gekregen wel omgeruild voor een F3-Ka.
De laptop is geloof ik goed, maar de KA is net een tikkie beter.
Ik had een T5450 met 8600GS ofzo gekregen, heb toen goed gekeken maar de Ka was beter.
Zie mijn eerdere posts twee maandjes terug ongeveer...in het A6T topic & Defecten topic...heb ik genoeg beschreven.
8400GS is wel erg 'low'...zou minimaal een 600 moeten zijn.
Vraag of ze je een lijstje willen sturen met laptops en met SPECS want je kunt ze niet opzoeken op internet omdat ze vaak afwijken. Je kunt dan een betere keuze maken, gewoon wat benchmarks raadplegen. Laat je niet te snel gekmaken, weet niet of je steeds met dezelfde praat maar probeer eens om niet doorverbonden te worden en regel iets met een ander.
[ Voor 48% gewijzigd door NeoMe op 27-08-2008 17:16 ]
precies vind ik ook, maar dat probeer ik al een week uit te leggen. En ik krijg maar 3 maanden garantie, en dat op een nvidia videokaart...NeoMe schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:13:
Oke, ik had aangegeven dat ik de A6T speciaal had gekocht om te gamen ( toen ... uhum ) en dat ik dus wel een fatsoenlijke videokaart verwacht
8400GS is wel erg 'low'...zou minimaal een 600 moeten zijn.
Vraag of ze je een lijstje willen sturen met laptops en met SPECS want je kunt ze niet opzoeken op internet omdat ze vaak afwijken. Je kunt dan een betere keuze maken, gewoon wat benchmarks raadplegen.
Denk trouwens ook eens na over een cashback, je betaalt misschien iets of wat bij maar je krijgt ook weer nieuwe garantie. Daar heb ik mezelf op verkeken...maar wist niet van cashback op dat moment. Weet niet wat je terugkrijgt...hoop dat het genoeg is voor een nieuwe zonder al te veel bij te moeten betalen, anders gewoon voor de laptop kiezen en een 'klein/groot' risico nemen.
F3-KA koste toen geloof ik 700 ofzo, goed opletten want er zijn verschillende versie's van !
[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 27-08-2008 17:21 ]
zoals ik zei krijg ik eerder 300 dan 400 euro terug(niemand kan me vertellen hoeveel precies), dan moet ik dus alsnog weer 400 euro bijleggen. Dat vind ik veel geld. De garantieperiode van mijn laptop verloopt begin september, dus daar heb ik al niets meer van over.NeoMe schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:19:
Bah...bij mij zeiden ze dat ik mijn oude garantieperiode behield, plus twee maanden erbij omdat ik zonder laptop had gezeten. Verder zouden ze niet zo heel moeilijk doen mocht ie toch kapot gaan voor februari dus ik heb nog even te gaan. Heb trouwens garantie op de gehele laptop, niet alleen de videokaart.
Denk trouwens ook eens na over een cashback, je betaalt misschien iets of wat bij maar je krijgt ook weer nieuwe garantie. Daar heb ik mezelf op verkeken...maar wist niet van cashback op dat moment. Weet niet wat je terugkrijgt...hoop dat het genoeg is voor een nieuwe zonder al te veel bij te moeten betalen, anders gewoon voor de laptop kiezen en een 'klein/groot' risico nemen.
F3-KA koste toen geloof ik 700 ofzo, goed opletten want er zijn verschillende versie's van !
Ik heb me er zelf bij neergelegd. Ik heb gewoon een desktop gekocht voor het gamen (wat ik al wat minder doe eigenlijk) en mijn GF 8400M G is prima in staat om op school nog een potje TMN te doen, maar je lever gewoon echt de helft aan prestatie in, helaas.
Prima laptopje op zich en ik ben niet degene die mag klagen met een F3Sc na mijn verhaal. Maar voor de echte gamer zonder desktop is de F3Sc een ramp.
Edit:
1080P WMV van Microsoft site ging prima met 30% load in Windows Media Player Clasic.
Ik weet overigens niet hoe jij je A6T hebt gekocht. Ik heb er zelf een levensduur van ~3 jaar aan gehangen. Dus als ik over een jaartje mn F3Sc zou inwisselen voor wat nieuws is het voor mij niet echt vreemd. Een jaartje met de F3Sc zou dan nog wel te overleven zijn.
Nog even op Marktplaats gekeken, daar kun je er misschien wel 500-600 voor krijgen als je hem in de doos laat zitten. Dat is ook geen rare optie. Misschien kun je wel snel aan een van de laatste Asus F3Sv's komen zonder veel bij te moeten leggen
pricewatch: Asus F3SV-AS147C
Edit 2:
Wel belgen tobo tho

Als dat lukt heb je voor 100-200 euro een nieuwe, betere, notebook met weer 2 jaar garantie. Geen slechte deal op zich
[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 27-08-2008 23:58 ]
naja ik kijk het gewoon even aan, opzich kan ik wel gamen op mijn xbox. Als het na een maandje toch niets is, dan gooi ik m wel op marktplaats. Als ik er dan 400 euro voor krijg, is dat al meer dan dat ik voor mijn a6t zou krijgen.GENETX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:30:
In principe ben ik wel tevreden met mijn laptopje. HD heb ik nooit echt geprobeerd (download zo wel ff een trailer), maar lijkt me geen probleem. De videokaart is echt 3x ruk, het is zelfs de G versie ip GS, dus NOG slechter.
Ik heb me er zelf bij neergelegd. Ik heb gewoon een desktop gekocht voor het gamen (wat ik al wat minder doe eigenlijk) en mijn GF 8400M G is prima in staat om op school nog een potje TMN te doen, maar je lever gewoon echt de helft aan prestatie in, helaas.
Prima laptopje op zich en ik ben niet degene die mag klagen met een F3Sc na mijn verhaal. Maar voor de echte gamer zonder desktop is de F3Sc een ramp.
Edit:
1080P WMV van Microsoft site ging prima met 30% load in Windows Media Player Clasic.
Ik weet overigens niet hoe jij je A6T hebt gekocht. Ik heb er zelf een levensduur van ~3 jaar aan gehangen. Dus als ik over een jaartje mn F3Sc zou inwisselen voor wat nieuws is het voor mij niet echt vreemd. Een jaartje met de F3Sc zou dan nog wel te overleven zijn.
Nog even op Marktplaats gekeken, daar kun je er misschien wel 500-600 voor krijgen als je hem in de doos laat zitten. Dat is ook geen rare optie. Misschien kun je wel snel aan een van de laatste Asus F3Sv's komen zonder veel bij te moeten leggen
pricewatch: Asus F3SV-AS147C
Edit 2:
Wel belgen tobo thomaar dat is ook wel op te lossen.
Als dat lukt heb je voor 100-200 euro een nieuwe, betere, notebook met weer 2 jaar garantie. Geen slechte deal op zich
Verwijderd
je zit zeker op de TU, dat is een tijdje lang echt een hype geweest daarzo.GENETX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:30:
@hellboy: hoeveel had jij voor je A6T betaald, want wat ik laatst te horen kreeg is dat ze geen uitspraken over de prijs kunnen doen. Simpelweg omdat ze dat van te voren niet weten. Als jij hem ook eind augustus had gekocht ga er dan maar vanuit dat jij rond de 700 euro terug krijgt.
Ik kreeg iig 744 euro terug voor de laptop alleen. Had er 1150 euro voor betaald bij 4launch, eind augustus dus. Probeer anders eens met een andere medewerker te spreken.
Ik denk op de meeste technische opleidingenVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
je zit zeker op de TU, dat is een tijdje lang echt een hype geweest daarzo.
* GENETX doet Elektro @ Hanze, Groningen
ik heb idd ook 1150 betaald bij 4launch, begin september. Tussen het bestellen en leveren was de laptop wel 100 euro goedkoper geworden toen... Maarja ik krijg nu dus de f3sc toegestuurd...Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
je zit zeker op de TU, dat is een tijdje lang echt een hype geweest daarzo.
@hellboy: hoeveel had jij voor je A6T betaald, want wat ik laatst te horen kreeg is dat ze geen uitspraken over de prijs kunnen doen. Simpelweg omdat ze dat van te voren niet weten. Als jij hem ook eind augustus had gekocht ga er dan maar vanuit dat jij rond de 700 euro terug krijgt.
Ik kreeg iig 744 euro terug voor de laptop alleen. Had er 1150 euro voor betaald bij 4launch, eind augustus dus. Probeer anders eens met een andere medewerker te spreken.
Verwijderd
oh okGENETX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:32:
[...]
Ik denk op de meeste technische opleidingen![]()
* GENETX doet Elektro @ Hanze, Groningen
Misschien kun je nog eens bellen. Voor dat geld kun je wel wat beters krijgen. het duurt wel een week voor ze de F3Sc klaar hebben, dus als je op tijd bent kun je dat misschien nog wijzigen.hellboy123 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:37:
[...]
ik heb idd ook 1150 betaald bij 4launch, begin september. Tussen het bestellen en leveren was de laptop wel 100 euro goedkoper geworden toen... Maarja ik krijg nu dus de f3sc toegestuurd...
ach ik heb me er al bij neergelegd eigenlijk, ik vind het sowieso van de pot gerukt dat niemand me kan vertellen hoeveel ik ongeveer voor mn laptop zal krijgen. Het eniste wat ik te horen kreeg was tussen de 300 en 400, maar dan wel eerder 300 dan 400. Dat is natuurlijk helemaal niets, dan moet ik nog goed geld bijleggen voor een goede laptop. Ik ga nu gewoon aankijken hoe de f3sc bevalt, als dit niets is zet ik m op marktplaats(krijg er vast wel meer dan 350 voor) en leg ik nog wat bij en koop ik een totaal ander model. En als het goed is zit er een beetje spoed achter het omwisselen(intern bij asus), aangezien ik al zo lang heb moeten wachtenGENETX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:29:
[...]
Misschien kun je nog eens bellen. Voor dat geld kun je wel wat beters krijgen. het duurt wel een week voor ze de F3Sc klaar hebben, dus als je op tijd bent kun je dat misschien nog wijzigen.
edit @ dikki dik. Hoe wist jij van te voren hoeveel geld je ongeveer kreeg? bij mij kan niemand dat vertellen namelijk(asus+4launch)+ kan je me misschien even PM'en met wie jij hebt gesproken bij asus? Dan probeer ik het gewoon eens bij iemand anders
[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 28-08-2008 19:57 ]
Ik kreeg net bericht dat mijn klappie weer op de terugweg is.
Verwijderd
geen idee hoe ik kan pm'en. Maar ik had van Wisse aan de telefoon, dat was een vakantiemedewerker die nu alweer weg is. Overigens is hij niet degene die het regelt hij is dus niet degene die de prijs bepaalt, dat doet een andere afdeling.hellboy123 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:52:
[...]
ach ik heb me er al bij neergelegd eigenlijk, ik vind het sowieso van de pot gerukt dat niemand me kan vertellen hoeveel ik ongeveer voor mn laptop zal krijgen. Het eniste wat ik te horen kreeg was tussen de 300 en 400, maar dan wel eerder 300 dan 400. Dat is natuurlijk helemaal niets, dan moet ik nog goed geld bijleggen voor een goede laptop. Ik ga nu gewoon aankijken hoe de f3sc bevalt, als dit niets is zet ik m op marktplaats(krijg er vast wel meer dan 350 voor) en leg ik nog wat bij en koop ik een totaal ander model. En als het goed is zit er een beetje spoed achter het omwisselen(intern bij asus), aangezien ik al zo lang heb moeten wachten
edit @ dikki dik. Hoe wist jij van te voren hoeveel geld je ongeveer kreeg? bij mij kan niemand dat vertellen namelijk(asus+4launch)+ kan je me misschien even PM'en met wie jij hebt gesproken bij asus? Dan probeer ik het gewoon eens bij iemand anders
Ik denk zelf dat die contactpersoon van jou het gewoon bij het verkeerde eind heeft. Of ze moeten de prijzen in ene drastisch hebben verlaagd, wat me sterk lijkt. Ook had ik nog iemand anders aan de lijn na de uitbetaling. Die voor mij controleerde of ik ook nog het jaartje extra garantie terug gestort had gekregen, maar die liet niet blijken dat ik ontzettend veel voor mijn laptop terug had gekregen.
Pas trouwens wel op met het bellen, want als je vervelend wordt en ze hebben weer nieuwe moederbordjes liggen dan krijg je zo je oude A6T weer terug. Dat was bij mij toen iig het geval
Verwijderd
Verder valt op dat de ventilator vaak hard blaast, zonder dat er veel toepassingen aktief zijn (bv afspelen mp3, internetten). De uitgeblazen lucht is dan ook wel heel erg warm. Je kunt bijna niet je vinger tegen de ventilatie openingen houden. De warmte is ook goed voelbaar op het toetsenbord en erboven op het gedeelte waar de aan/uit knop zit.
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, met de nieuwste Asus drivers. Deze hebben altijd goed gewerkt. Helaas heeft dit de problemen niet opgelost. Al lijkt het aantal keren ‘zwart scherm’ wel minder te zijn geworden. Ik gebruik een extern scherm via DVI aangesloten. Zonder of met dit scherm, maakt geen verschil.
Veel tijd om te testen heb ik niet meer, want nog zo’n anderhalve week en het is einde garantie. Ik heb Asus gebeld, RMA-nr gekregen en morgen komt TNT langs om ‘m op te halen en dan is het maar afwachten. Als ik de ervaringen hier zo lees, kan het wel ff duren. Ben benieuwd hoe het gaat, nu de garantie bijna is afgelopen
Overigens kan het zijn dat de F3-series binnenkort ook niet immuun blijken te zijn voor de Zwarte Ziekte. Ik klop alvast af want vandaag is er op GoT melding gemaakt van een F3Sv die tot dusver positief test op de zwarte ziekte...
* GENETX start met afkloppen....
lekker gezellig, kunnen we de topictitel gaan uitbreidenGENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:50:
Die warme lucht is hoe dan ook niet normaal, wel eens schoongemaakt in die 2 jaar, want dat scheelt zo tien graden, als het bij jou niet meer zou zijn..
Overigens kan het zijn dat de F3-series binnenkort ook niet immuun blijken te zijn voor de Zwarte Ziekte. Ik klop alvast af want vandaag is er op GoT melding gemaakt van een F3Sv die tot dusver positief test op de zwarte ziekte...
* GENETX start met afkloppen....

Verwijderd
Ja, regelmatig afgestoft. Hij staat op mijn buro in de woonkamer en het is nu niet prettig om daar stofnesten te hebbenGENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:50:
Die warme lucht is hoe dan ook niet normaal, wel eens schoongemaakt in die 2 jaar, want dat scheelt zo tien graden, als het bij jou niet meer zou zijn..
Pfoe, ik hoop toch echt niet dat er meer modellen volgen. Ik heb nog een ouwe Asus A1B ergens uit 2001 met Win-ME erop, die het nog prima doet. Nog nooit een zwart scherm op gehad. Alleen kun je er tegenwoordig nog maar weinig mee...
* GENETX gaat aan het werk...
GENETX in "[F3Sv] Laptopscherm werkt niet meer"
Titel fixed
* GENETX start nu echt met afkloppen...
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 02-09-2008 20:07 ]
M'n scherm doet het nu weer. Maar hij springt zo nu en dan toch nog steeds op zwart als ik het scherm dicht- en daarna weer opendoe. Zou het niet aan het schakelaartje kunnen liggen dat het scherm uitzet als je de klep neerklapt?
Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2
wanneer je de laptop opstuurt ter reparatie wordt meteen het hele moederbord vervangen. Het lijkt me dan dat er meestal niets aan de hand is met het schakelaartjeNeo86 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:21:
Nou ik hoor dus blijkbaar ook bij de club![]()
M'n scherm doet het nu weer. Maar hij springt zo nu en dan toch nog steeds op zwart als ik het scherm dicht- en daarna weer opendoe. Zou het niet aan het schakelaartje kunnen liggen dat het scherm uitzet als je de klep neerklapt?
That's the way the cookie crumbles.
Wanneer je, wanneer windows al gestart is, het scherm dichtklapt en weer openklapt het scherm zwart blijft hoeft niet dit probleem te zijn. Dat is een bug in de NVIDIA drivers voor zover ik heb gezien.
Het lijkt me ook niet S3. De notebook start gewoon zonder enkel probleem, alleen wordt het scherm niet herkend...
Verwijderd
Ik heb hem ook niet meer aan de praat gekregen, maar wist dat ik hem in september 2006 had gekocht en 2 jaar garantie had. Helaas was de aankoopbon zoek, maar ik heb de webshop gebeld en zij konden mij vertellen dat het 16 september was. Als een speer dus Asus laten weten dat m'n laptop niet goed meer functioneert, en als het goed is komen ze hem dan ophalen. Scheelt dat het nog nét binnen de garantie valt, anders was het geen leuk grapje.
(en damn, op dit toetsenbord moet ik wel een stuk harder drukken voordat het reageert, ook weer een stukje gewenning dus)
Koeling is wel duidelijk beter geregeld. Weer jammer vind ik dat de bouwkwaliteit als totaalplaatje toch wat minder is dan de A6. Bijv. de sluiting van het scherm en de aan/uit knop.
Ook hier moet er gewend worden aan het toetsenbord zowel aan de hardere aanslag als de omgewisselde control (die eigenlijk toch wel makkelijker zat op de Fn plaats merk ik nu).
Verwijderd
Verder tja het design is misschien iets minder 'stoer' als dat van de a6t, maar dit heeft ook wel wat. Wat betreft de stevigheid vind ik de f3 stukken steviger dan de a6t. Waarbij ik de a6t nog gewoon met de hand kon buigen, het moederbord gedeelte, lukt dat bij deze niet. Ook het scherm buigt een stuk minder door. en de koeling is een enorme vooruitgang.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 23:46 ]