Ik heb nog een aanmelding voor de lijst des doods.
Ik heb een Asus A6T van eind 2006. Laptop staat al een tijdje een Diablo bot te draaien als ik ern iet op aan het werk ben, en heb er ook Age of Conan op gespeeld. Ongeveer een maandje geleden heb ik Vista er helemaal opnieuw op gezet. Ik had eerst een upgrade van XP naar Vista gedaan, maar de laatste tijd wilden dingen gewoon niet lekker meer werken dus uiteindelijk maar gekozen voor een herinstallatie.
Gistermiddag deed de bot moeilijk, dus via remote desktop vanaf mijn werk liet ik hem herstarten. Vreemd genoeg kwam de laptop niet meer up...
Bij thuiskomst trof ik een zwart beeld aan en een CPU fan die op volle snelheid stond te loeien. Systeem reageerde nergens op en heb hem uit gezet. Weer aan gezet maar scherm bleef zwart. Na een aantal keer hem aan en uit gezet te hebben met en zonder netvoeding, en de accu er een aantal keer uitgehaald te hebben deed hij het opeens weer. Ik dacht even dat hij misschien over verhit geweest was en dat hij in een beveiliging gesprongen was.
Laptop heeft doorgedraaid totdat ik hem een uurtje of 2 geleden even uit had gezet. Had namelijk een 90nm TL-60 CPU binnen gekregen en wilde die eigenlijk gaan installeren. Ik moest nog even iets opzoeken en dus wilde ik hem aanzetten. Sindsdien is mijn laptop dood
Morgen ga ik de asus RMA afdeling maar eens bellen. Kan helaas de aankoopbon niet meer terug vinden, maar aangezien de laptop speciaal besteld was moet de aankoopdatum bijna gelijk zijn aan de leverdatum van de laptop. Oftewel, hij valt gelukkig nog binnen de garantie.
- Asus A6T
- 2GB Ram (upgraded van 1Gb ongeveer een jaar terug)
- Windows Vista Ultimate (ongeveer 1 jaar al vista er op. Reinstall 1 maand terug)
- 175.16 driver versie (meest recente WHQL)
Todo: Morgen maar eens met de RMA afdeling van Asus bellen. Hoop dat het niet 2 maanden gaat duren aangezien ik die laptop nog iedere dag gebruik. Kijk er samen met vrienden regelmatig HD films mee op een beamer namelijk. Dat zal komend weekend dus helaas niet gaan lukken vrees ik
P.S. Weet iemand wat het eerste slot voor het geheugen is? Degene die het dichtst bij de netwerkkaart zit, of de andere?
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25