Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
CodeCaster schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:43:
G3N3TX, rood/roze mede dankzij dit topic? ;)
Tsja ik schijn eerst aan de schandpaal te moeten hangen. hoop morgen weer gewoon GENETX te heten in het rood :P.

Iig vast wel mede door dit topic. Maar ook vanwege al mijn bijdragen in de laptop topics en de laptop FAQ die ik met DaMarcus heb gemaakt. De CSL miste nog een echte laptop kenner als modje.

Ik ben dus aangesteld om daar wat voor te gaan zorgen. Zo zal ik iig de FAQ bij werken en zal er een laptop BBG moeten komen. Wie die laatste gaat doen is niet bekend. de Desktop BBG wordt door de redactie gedaan, maar of die er ook nog 4 laptop BBG's bij willen doen? Iig zal ik deze week de plannen die ik voor het laptop deel heb van de CSL achter gesloten deuren bespreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb zojuist mn laptop terug!
ze hebben mijn moederboard vervangen en mn geheugenreepje was kapot.
ben nu aan het proberen of ik er windows op kan krijgen.
want hij doet nog steeds moeilijk :S.
trouwens is het ook mogelijk om er 2x 2gig werkgeheugen in te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
4GB zou ik niet weten. Zal volgens Asus officieel wel niet kunnen, toch gok ik dat er wel support is. Maar ik denk d at je beter via google kan zoeken, of op de Asus support forums kan kijken of er al iemand is. Bij mijn weten is er iig geen tweaker met 4GB in zn A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meerdere winkels zeggen dat het niet kan. net nog even gebeld voor mn kapotte geheugen module.
die had ik laten plaatsen door pcsnel en daar zat levenslange garantie op. dus ik mocht hem opsturen en dan krijg ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik krijg zojuist een mailtje van ene M.V. van Asus, inclusief mooie foto, dat er een toets mist. Leuk, maar dat wist ik zelf ook wel. Reparatie kost 15 euro en die toets mis ik niet, dus ik hoef geen reparatie. Nu moet ik een formulier invullen met daarop de keuze uit wel of niet laten repareren, en deze zo snel mogelijk ondertekend terugsturen naar het vermelde postadres.

Ik ben wel benieuwd of ze nu het daadwerkelijke probleem, namelijk het dode scherm/moederbord/videokaart gaan fixen zolang ik dat formulier met "disagree" niet opstuur. Ik kan namelijk morgen pas printen :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als je je mond niet open trekt en niet voot je eigen rechten opkomt en over je heen laat zeiken schop je het niet ver in het leven en kan je lekker betalen na je garantieperiode.
Als je niks zegt en alles maar pikt doen ze ook nikst voor je, mijn laptop is door mijn (grote mond) wel binnen 1 week nagekeken!!!

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To

r-evolve

he over 4 weken is je moederbord weer stuk ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-edit

[ Voor 99% gewijzigd door Sjaakmeister op 25-05-2008 22:24 . Reden: achteraf gezien: laat maar zitten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

1. Laptop:
    Asus A7T-7S007M-A
  2. OS (Dat de vorige keer was gestart)
    Windows Vista Business NL
  3. NV Driver
    Laatste van Asus Download Site
  4. Oorzaken vooraf (vastloper?)
    Het begon toen mijn ouders de laptop meenamen op vakantie, daar wou hij eerst niet aan. Na een paar keer proberen ging hij wel weer aan. Daarna kwam het probleem nog een paar keer voor.
    Eenmaal thuis was het na een week of 2 pas echt mis, de laptop wou soms echt niet meer beeld geven. Ik had weinig tijd, dus na een paar dagen had ik maar eens de accu er uit gehaald en het (uitgebreide) geheugen opnieuw geplaatst. Toen ging hij weer aan, daarna weer heel af en toe.
    Nu wil hij dus voor geen mogelijkheid meer beeld geven.
  5. Was het scherm in tussentijd opengeklapt of is het opengeklapt gebleven
    geen idee
  6. Overige aanmerkingen
    ik hoop dat Asus met een goede oplossing komt, ik zal binnenkort even de helpdesk van Asus bellen. Even zien wat ze er van zeggen, want ik heb er geen zin in dat mijn reparatie onnodig lang gaat duren of dat ik na de reparatie er toch weer last van krijg.

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:06:
To

r-evolve

he over 4 weken is je moederbord weer stuk ik spreek uit ervaring.
nou je had gelijk. dezelfde dag nog dat ik hem terug heb gekregen. hij gaat nu meteen uit. argh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

wow vernaaid, gelukkig kreeg ik een nieuwe aangeboden die ik waarschijnlijk deze week mag ontvangen in plaats van een gemaakte A6T die toch weer kapot gaat of daar grote kans op heeft. Ik heb dan twee maanden zonder laptop gezeten, eerst maand in de reparatie en vervolgens nog een maand wachten tot ik hem daadwerkelijk heb. Zodra ik hem heb zal ik een uitgebreid verslag posten.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
En ja hoor die van mij is ook weer weg... had hem iets van een maand niet gebruikt en toen ik hem weer is starten had ik het probleem ineens weer.

Helaas stond hij gister en vandaag zowieso op repairing dus vrees dat ze hem weer proberen op te lappen :( En het leukste is... ik zit een paar dagen van me 2 jaar garantie eindtermijn...

EDIT: GODVER :( Staat al op Final Testing dus krijg weer dat zelfde kl*t*ding terug :(

En heb dus wle 3 jaar erbij genomen maar op hun site lees ik dat er iets binnen 30 dagen geristreerd moest wordne wat ik nergens gelezen heb toen ik het kocht en kreeg (staat alleen 3 jaar garantie op me factuur).

[ Voor 67% gewijzigd door XoReP op 27-05-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn notebook wilde ze niet voor de 2e keer accepteren zonder asus geheugenmodule.
die zat er dus bij mij niet in...
pcsnel opgebeld. situatie uitgelegd. nu moet ik mijn geheugenmodules opsturen en dan zullen ze 2 van asus sturen....
nu heb ik maar in de tussentijd werkgeheugen gehaald uit de laptop van een klasgenoot die hetzelfde model heeft. dit ook vermeldt aan asus. en dan stuur ik hem daarmee op.
verwacht nu eigenlijk wel een vervangende laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou, ik heb een mailtje van Asus en TNT dat m'n laptop onderweg is naar mij. Ben benieuwd wat ze eraan gerepareerd hebben... maar hij is vorige week woensdag pas bij mij opgehaald, dus ik weet niet waarom iedereen hem vier weken kwijt is? :P

Hm, online is er ook niet veel over te vinden:
ASUS After-sale Repair Status Route is as below:
Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
Hij staat dus op "Repair Finished".

[ Voor 70% gewijzigd door CodeCaster op 28-05-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Heb je geen consignment nummer en link gekeken om te kijken waar hij nu is? Bij mij kreeg ik gisteren mailtje dat hij bij Asus was opgehaald en vanmorgen stonden ze voor de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, ik heb een Track&Trace van TNT gehad, maar daar staat niet in wat Asus aan m'n laptop heeft gerepareerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik moet ding wle zeggen... ik krijg hem nu terug na 1,5... helqaas dus wle weer die k*t A6T die hopelik dan maar weer gefixed is... voor even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou, m'n laptop is weer terug, hulde aan Asus voor deze snelle (en hopelijk afdoende) reparatie! Het moederbord is vervangen, en de missende toets heb ik er gratis bijgekregen ;)

Een beetje jammer dat ik nog maar een maand of twee garantie heb, dus mocht hij hierna weer kapot gaan ben ik wel de pineut.

Nu maar eens even herpartitioneren en een schone installatie er overheen smijten...

@hierboven, niet GoTten nadat je uit de kroeg komt :*

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 29-05-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik was op internet aan het surfen omdat ik sinds afgelopen zaterdag ook problemen heb met mijn asus A6T. Toen kwam ik bij dit topic terecht.
Ik startte hem op en het beeldscherm bleef zwart.. Op zondag heb ik alles geregeld zodat hij maandag of vandaag opgehaald kon worden aangezien ik nog maar een maandje garantie heb. Ik vraag me alleen af, wat er zou gebeuren als ik te maken heb met het zwarte beeldschermprobleem na mijn garantie aangezien het wel een bekend probleem is bij asus. Moet je dan toch alles betalen? Of krijg je extra garantie?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
misschien helpt dit ???

LZF in "[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en ..."

(geen tijd om topic te bestuderen maar hier dacht ik meteen aan bij het zien van de titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou genetx, ik kan denk ik bij de club *O*

A7T
gekocht 09/2006
Winxp sp2
extra gig geheugen sinds maart 2008

sinds donderdag in RMA, status veranderd van "repairing" in "waiting" :? .

ik hoop, bid en smeek dat Asus "puts its money where its mouth is" en dat ze de beloofde hersteltermijn van 10 dagen respecteert.Studeren zonder laptop suckt ;) en gamen kan ik al helemaal niet meer :'(
glink schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:38:
Ik was op internet aan het surfen omdat ik sinds afgelopen zaterdag ook problemen heb met mijn asus A6T. Toen kwam ik bij dit topic terecht.
Ik startte hem op en het beeldscherm bleef zwart.. Op zondag heb ik alles geregeld zodat hij maandag of vandaag opgehaald kon worden aangezien ik nog maar een maandje garantie heb. Ik vraag me alleen af, wat er zou gebeuren als ik te maken heb met het zwarte beeldschermprobleem na mijn garantie aangezien het wel een bekend probleem is bij asus. Moet je dan toch alles betalen? Of krijg je extra garantie?..
interessante vraag, lijkt me logisch dat indien je laptop 1 maand gerepareerd wordt, je 1 maand langer garantie krijgt. Ik weet wel dat Asus 3 maand garantie geeft op de herstelling, wat daarna gebeurt ?????????? Asus = <+:) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NeoMe's Story:

2 Maanden geleden A6T kapot, en er waren geen onderdelen meer op voorraad.

1 Maand geleden een F3-KA aangeboden gekregen:
( AMD Turion X2 TL-58 @ 1,9 Ghz + 2GB RAM + Vista + Ati Radeon HD2600PRO 512MB )

1 Dag geleden een F3-Sv geleverd gekregen:
( Intel T5450 Duo Centrino @ 1,66 Ghz + 2GB RAM + Vista + Geforce 8600GS 256MB)

Status: Pist...

Net asus opgebelt en verteld dat ik dit dus niet zo heel erg leuk vind, dat ik een nieuwe krijg vind ik uitermate netjes maar duurt me nu toch wel heel erg lang. Zit nu al twee maanden zonder en dan ben je blij dat TNT voor de deur stop krijg je de verkeerde in handen.

Net ff de ochtend wat benchmarks gekeken en die F3-KA is stukken beter zowel CPU/GPU, verder heb ik nog niet veel kunnen ontdekken op paar kleine dingetjes na die er voor mij niet zo toe doen net als vingerprint reader enzo.

Ze zouden vandaag/morgen terugbellen en ik moet maar afwachten, hoop dat ze het netjes gaan oplossen en vervolgens toch de F3-KA opsturen zoals beloofd. Ik vraag wel extra garantie, want had nog 6 maanden ( - 2 ongebruikt ) Dus vraag gewoon 6 maanden bij zodat ik weer een jaar garantie op de F3-KA krijg...kan het altijd proberen.

Als laatste een kleine vraag:
Wie zou de F3-Sv wel houden ?

@ Genetix...jou heb ik al gesproken :P

[ Voor 9% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 16:48 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik, je gaat er met die Asus F3Sv gewoon op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NeoMe's Story Update:

Zojuist Asus aan de lijn gehad, en ze komen de verkeerde laptop weer ophalen en zodra die binnen is in Emmen sturen ze de F3-Ka weer hier heen. Lekker handig al dat extra gedoe maargoed...het is teminste geregeld.

Opzich wel grappig dat degene aan de telefoon zei:
- Die is toch ook goed ?
* Ja, maar die andere is beter !
- Tja...zeg maar wat je wil ?
* Doe maar een eee-pc.
- Is dat serieus ?
* Nee, dus doe maar een F3-Ka !

[ Voor 0% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 16:17 . Reden: Anus = Asus Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb nog een aanmelding voor de lijst des doods.
Ik heb een Asus A6T van eind 2006. Laptop staat al een tijdje een Diablo bot te draaien als ik ern iet op aan het werk ben, en heb er ook Age of Conan op gespeeld. Ongeveer een maandje geleden heb ik Vista er helemaal opnieuw op gezet. Ik had eerst een upgrade van XP naar Vista gedaan, maar de laatste tijd wilden dingen gewoon niet lekker meer werken dus uiteindelijk maar gekozen voor een herinstallatie.
Gistermiddag deed de bot moeilijk, dus via remote desktop vanaf mijn werk liet ik hem herstarten. Vreemd genoeg kwam de laptop niet meer up...
Bij thuiskomst trof ik een zwart beeld aan en een CPU fan die op volle snelheid stond te loeien. Systeem reageerde nergens op en heb hem uit gezet. Weer aan gezet maar scherm bleef zwart. Na een aantal keer hem aan en uit gezet te hebben met en zonder netvoeding, en de accu er een aantal keer uitgehaald te hebben deed hij het opeens weer. Ik dacht even dat hij misschien over verhit geweest was en dat hij in een beveiliging gesprongen was.
Laptop heeft doorgedraaid totdat ik hem een uurtje of 2 geleden even uit had gezet. Had namelijk een 90nm TL-60 CPU binnen gekregen en wilde die eigenlijk gaan installeren. Ik moest nog even iets opzoeken en dus wilde ik hem aanzetten. Sindsdien is mijn laptop dood :(

Morgen ga ik de asus RMA afdeling maar eens bellen. Kan helaas de aankoopbon niet meer terug vinden, maar aangezien de laptop speciaal besteld was moet de aankoopdatum bijna gelijk zijn aan de leverdatum van de laptop. Oftewel, hij valt gelukkig nog binnen de garantie.

- Asus A6T
- 2GB Ram (upgraded van 1Gb ongeveer een jaar terug)
- Windows Vista Ultimate (ongeveer 1 jaar al vista er op. Reinstall 1 maand terug)
- 175.16 driver versie (meest recente WHQL)

Todo: Morgen maar eens met de RMA afdeling van Asus bellen. Hoop dat het niet 2 maanden gaat duren aangezien ik die laptop nog iedere dag gebruik. Kijk er samen met vrienden regelmatig HD films mee op een beamer namelijk. Dat zal komend weekend dus helaas niet gaan lukken vrees ik :(

P.S. Weet iemand wat het eerste slot voor het geheugen is? Degene die het dichtst bij de netwerkkaart zit, of de andere?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Bon heb je niet nodig, ze zien genoeg aan het serienummer als ik het goed heb. Heb zelf ook geen bon ingeleverd, en ze hebben er ook niet om gevraagd. Hoop ook inderdaad dat je er geen twee maanden vanaf bent. Alhoewel, mijn A6T met hetzelfde probleem niet kon worden gerepareerd, misschien wordt je blijer van het aanbod. Ikzelf heb een F3-Ka gekregen.

Waar je hem hebt gekocht hebben ze wellicht nog een kopie-bon of factuur.
Ikzelf had hem ook opnieuw opgevraagd en uitgeprint, de echte bon die erbij zat had ik ook niet meer. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 04-06-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zou al blij zijn met een werkende A6T. Maar als ik iets vervangends, beters aangeboden zou krijgen dan zeg ik uiteraard geen nee. Helemaal niet als ze met een F3-Ka aan komen zetten.

Aan het serienummer moeten ze inderdaad genoeg kunenn zien, maar als hij bij een of andere toko eerst een half jaar op de plank gelegen heeft, dan had hij wel eens net buiten de garantie kunnen zijn gevallen. Gelukkig weet ik dat dit bij mij niet het geval is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Weet niet welk geheugenslot normaal de dimm zit. Zolang je niet een identieke dimm hebt genomen moet je dat zo kunnen ontdekken. Anders stond er volgens mij op de Asus dimm een sticker met "Warranty void if removed" als ik het me niet vergis. Die was iig wel aardig groot.

Standaard had ik bij mijn A6T een Nanya dimm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zat inderdaad standaard een Nanya dimm in. Maar om problemen te voorkomen heb ik deze vervangen voor 2x 1gb. Die heb ik ernu uit gehaald, maar wil graag weten in welke slot de originele zat. Heb hem nu in ieder geval met de sticker naar boven terug geplaatst. Is de slot het verst van de wifi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar je hebt je orginele Dimm weg gedaan dus? Tsja dan weet ik het ook niet. Herrinner me wel dat de dimm in het bovenste slot zat. Maar ben benieuwd hoe picky ze zijn bij Asus als je niet je orginele Dimm mee levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sorry, je krijgt een snellere notebook en je gaat klagen?

Afgezien van de GPU krijg je een snellere notebook. Zou geen reden tot klagen voor mij zijn.

Okee, als ze me een F3Ka beloven en ik krijg een F3Sv zou ik ook raar opkijken. Maar toch denk ik: Crap, deze is sneller dus ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

GENETX schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:50:
Maar je hebt je orginele Dimm weg gedaan dus? Tsja dan weet ik het ook niet. Herrinner me wel dat de dimm in het bovenste slot zat. Maar ben benieuwd hoe picky ze zijn bij Asus als je niet je orginele Dimm mee levert...
Nee originele dimm had ik nog liggen. Die heb ik er al in terug geplaatst. Wilde alleen weten in welk slot hij origineel hoorde te zitten....
Wilde ze er alleen uit hebben voor het geval ze inderdaad een andere terug sturen. Dan kunnen die 2 andere dimmetjes verkocht worden.

Nog een kwartiertje wachten, en dan kan ik eindelijk de RMA afdeling lastig gaan vallen... Dan gaan ze namelijk open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

DaMarcus, zit nu precies twee maanden zonder laptop en dan krijg ik iets wat niet afgesproken is. Heb inmiddels al contact gehad met Asus en ze sturen ze F3-Ka gewoon op. Gaat mij ook een beetje om het principe en omdat die gewoon nog beter is. Waarom genoegen nemen met iets wat 'minder' is, terwijl er beter is beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vanochtend RMA aangemeld, anderhalf uur later bevestiging per email gehad, en weer anderhalf uur later een dame van de TNT aan de telefoon om een ophaalafspraak te bevestigen. Laptop wordt morgenmiddag opgehaald

@DaMarcus: Ik zou het zelfde gedaan hebben. Als mij een F3Sv aangeboden zou worden dan zou ik dat accepteren. Die laptop is inderdaad al een stukje sneller dan een A6T. Maar als mij een F3Ka aangeboden wordt en vervolgens sturen ze een F3Sv op, dan zou ik ook aan de bel gaan hangen. Je bent immers akkoord gegaan met dat ze niet jouw laptop repareren maar een F3Ka er voor in de plaats sturen. Dan moeten ze niet opeens een 'mindere' laptop opsturen.
Overigens maakt het volgens mij voor Asus geen ene drol uit welke ze opsturen. Qua productiekosten zullen ze niet ver uit elkaar liggen, en een tevreden klant is een hoop geld waard. (vervolgaankopen, mond op mond reclame)

Persoonlijk ben ik al blij als mijn A6T weer zou werken... Maar stiekum hoop ik dat ze hem niet kunnen repareren en dat ze mij iets leuks aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik hoop voor jou dat ie gewoon gemaakt wordt binnen 10 werkdagen dat is het beste. De kans dat ie daarna weer een keer kapot gaat blijft aanwezig, zeker omdat de laptop nu al een 'leeftijd' begint te krijgen en met het oog op productiefoutjes in de A6-Serie. Daarom was ik blij met een nieuwe, die kan er als het goed is weer 2 a 3 jaar tegenaan. Mocht deze toch kapot gaan dan heb ik nog tot en met Feb. garantie. Mr. van Asus zei dat ze niet zo moeilijk deden over de exacte garantietermijn als je lang in een reparatieproces hebt gezeten. Mocht ie na de garantieperiode kapot gaan, dan betaal ik wel gewoon de reparatiekosten. Dat is altijd nog goedkoper dan meteen weer een nieuwe kopen. Ligt er uiteraard wel aan wat er kapot is...en aan de situatie.

Aangezien een nieuwe F3-Ka rond de 800 euro kost, en ik toendertijd 1050 voor mijn A6T heb betaald. Bij elkaar toch al gauw een sommetje ter waarde van 1950,-. In mijn ogen is de F3-Ka gewoon gratis en voor niks gerolen voor de A6T die inmiddels alweer meer dan 1,5 jaar oud was.
Je kunt ook kiezen voor een CashBack maar geloof dat dat een stuk minder is, als je vervolgens toch weer een laptop gaat kopen schiet je er niks mee op. Of je moet geen Asus meer willen.

Heb nog even twee benchmarks erbij gehaald.
Cpu wint de F3sv - F3sv 858 vs 730 ( Pass Mark Cpu )
Gpu wint de F3-Ka - F3sv 2445 vs F3ka 3125 ( 3D Mark '06 )

[ Voor 39% gewijzigd door NeoMe op 05-06-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Mijn laptop hadden ze dus afgelopen dinsdag opgehaald. Ik keek net op de site en er staat al final testing.. Ik hoop dat ie dan ook echt gemaakt is en niet dat ie me na een paar maanden weer kapot is.. (en ik geen garantie meer heb..) Afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn laptop is net opgehaald.... *snik*...
Heb hem op mijn werk op laten halen. Is het makkelijkste, en bovendien vinden ze het hier niet erg.
De meneer van de TNT zei nog "Asus he? Ja we halen er redelijk wat van op. Als het goed is moet je hem dan weer binnen 10 werkdagen terug hebben."
Schijnt dus dat Asus laptops regelmatig het loodje leggen. Gelukkig staat Asus er niet om bekend dat ze moeilijk doen wat ook wel blijkt als ik de reacties hier doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Achja, over het algemeen leggen laptops vaak het loodje... Bij ons in de klas heeft binnen 2 jaar minimaal 50% van de laptops een reis naar de RMA afdeling moeten maken. 20% daarvan is al vaker dan 1 keer weg geweest...

Verder doet Asus het hier met 1x RMA, met een totaal van 3 laptops niet verkeerd. Acer en Toshiba doen het een heel stuk minder kan ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Hij is vandaag teruggebracht geworden en ze hebben het moederbord vervangen (ik dacht vertel het hier ook maar effe ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb mijn asus a6ja voor de 2e keer verstuurd.
na ongeveer 2 weken staat ie weer op ready for shipping.
meteen opgebeld.
ze hebben mn moederboard vervangen, mijn dvdspeler (die het altijd heeft gedaan:S ), en de ondercasing....
nou mij benieuwen als hij nu weer binnen een dag kapot gaat wil echt een vervangend model:(
heb nu niet eens garantie meer alleen nog maar die 3 maanden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Woohoo... Mijn laptop is weer terug :D
Zeer snelle service. Vorige week vrijdag is de laptop opgehaald, en vandaag, 6 dagen later, heb ik hem weer terug gekregen!

Vervangen zijn volgens de bon 2x het moederbord, en het geheugen, en accessoire G 621 zou ontbreken (iemand enig idee wat dat is?). Ben ik blij dat ik mijn extra geheugen er uit gehaald had! Anders was ik dat mooi kwijt geweest.
De behuizing is het zelfde, maar het viel mij meteen al op dat het toetsenbord ook vervangen was. De mijne had namelijk al behoorlijk gladde toetsen gekregen en eigenlijk wilde ik een nieuw toetsenbord via eBay gaan bestellen. Ik gok er op dat het 1x moederbord op de bon dus eigenlijk 1x toetsenbord hoort te zijn (of zou dat accessoire G 621 zijn?).

Wat mij overigens wel opvalt is dat er stof in de USB poorten zit. Je kent het wel, van dat hele fijne stof dat ook onder de accudeksel van je telefoon zit. Dat duid in mijn ogen er op dat de defecte moederborden worden gerepareerd en opnieuw in de roulatie gebracht worden.

De volgende die zijn A6T laat repareren, kijk even naar je DVI poort als je hem terug krijgt. In de mijne had ik namelijk 4 gaatjes er bijgemaakt zodat een DVI-I kabel er in kon inplaats van alleen een DVI-D kabel. Zitten er dus 4 extra gaatjes in, dan heb je mijn oude moederbord te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Plezier is van korte duur geweest... Heb mijn laptop 2 dagen terug en hij heeft nu exact het zelfde probleem weer.
Herstart in windows -> zwart scherm. Na wat gefrunnik met de accu en de adapter startte hij weer op. Nog een herstart een paar uur later en hij hij blijft nu een zwart scherm geven...
Morgenochtend zal ik maar weer een RMA aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat is niet zo mooi, kun je weer gaan zitten wachten tot ie terugkomt en wie zegt dat ie het dan wel weer doet. Je krijgt hem wel snel terug...misschien nu toch maar hopen dat het langer dan een maandje duurt en je een geheel nieuw exemplaar krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Vix schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:03:
Plezier is van korte duur geweest... Heb mijn laptop 2 dagen terug en hij heeft nu exact het zelfde probleem weer.
Herstart in windows -> zwart scherm. Na wat gefrunnik met de accu en de adapter startte hij weer op. Nog een herstart een paar uur later en hij hij blijft nu een zwart scherm geven...
Morgenochtend zal ik maar weer een RMA aanvragen...
Heb precies hetzelfde gehad, alleen stopte hij er na een avond al mee. Daarna is weer het moederbord vervangen. Sinds die tijd (~2 maanden) doet mijn a6t het nog steeds, nog geen zwart scherm gezien. Hopelijk doet de a6t het bij jou straks ook weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

*** NeoMe's Story Update ***

2 Maanden terug A6T RMA vanwege zwart scherm, kon niet worden gemaakt binnen een maand vanwege onderdelen, kon maand extra wachten of nieuwe krijgen.

1 Maand terug, langer wachten of nieuwe F3-KA ?
- Gekozen voor nieuwe :)

2 Weken terug...F3-Sv gekregen :(
- Teruggestuurt en gezegt stuur maar F3-Ka op ;)

Vandaag, F3-Ka ontvangen...maar niet de specs die ze hadden beloofd...zelfs Beter !

F3-Ka die ik heb ontvangen en dus hou:

AMD Turion X2 TL-60 ( 2,1 Ghz ) ( Ze zeiden TL-58 @ 1,9 Ghz )
2 GB Ram
250 GB ( Ze zeiden 160 GB)
ATI HD2600PRO 512 MB
Windows Vista Premium

Ik ben weer tevreden, heb weer genoeg om handen om te klooien...zeker omdat Vista ook nieuw voor mij is. Heb er lang op moeten wachten maar dat is uiteindelijk beloond !

Asus _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door NeoMe op 17-06-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
En die van mij moet ook weer terug. Mijn A6T heeft het welgeteld een week gedaan en nu geeft hij weer een zwart scherm bij opstarten.. Grr.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik het zo lees denk ik dat Asus een beetje door de goede onderdelen heen is... Nu maar hopen dat ze dat zelf ook in zien en dat ze in plaats van eerst 5x de laptops te repareren met opgelapte onderdelen (die na een paar dagen weer kapot gaan), ze meteen overgaan tot vervanging.

De maand wachten op vervangende onderdelen van NeoMe is waarschijnlijk ook niet een maand wachten op nieuwe onderdelen, maar een maand wachten totdat de volgende batch defecte moederborden weer enigzins opgelapt is...

Misschien kunnen ze beter nu standaard aanbieden om hem om te ruilen voor een nieuw model. Eventueel met bijbetaling. Persoonlijk zou ik daar geen probleem mee hebben. Liever een nieuwe laptop met bijbetaling die gewoon goed is, dan een opgelapte laptop waar het maar bij wachten is totdat hij het weer begeeft... Het ophalen, repareren en terug sturen kost Asus namelijk ook iedere keer een smak geld. En als ze te vaak terugkomen dan is vervanging voor een nieuw product goedkoper lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 17:50
NeoMe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:11:
*** NeoMe's Story Update ***

2 Maanden terug A6T RMA vanwege zwart scherm, kon niet worden gemaakt binnen een maand vanwege onderdelen, kon maand extra wachten of nieuwe krijgen.

1 Maand terug, langer wachten of nieuwe F3-KA ?
- Gekozen voor nieuwe :)

2 Weken terug...F3-Sv gekregen :(
- Teruggestuurt en gezegt stuur maar F3-Ka op ;)

Vandaag, F3-Ka ontvangen...maar niet de specs die ze hadden beloofd...zelfs Beter !

F3-Ka die ik heb ontvangen en dus hou:

AMD Turion X2 TL-60 ( 2,1 Ghz ) ( Ze zeiden TL-58 @ 1,9 Ghz )
2 GB Ram
250 GB ( Ze zeiden 160 GB)
ATI HD2600PRO 512 MB
Windows Vista Premium

Ik ben weer tevreden, heb weer genoeg om handen om te klooien...zeker omdat Vista ook nieuw voor mij is. Heb er lang op moeten wachten maar dat is uiteindelijk beloond !

Asus _/-\o_
Hoe heb je zwarte scherm-probleem precies omschreven in je brief aan Asus? Zit er nl. sterk aan te denken om mn a6t toch ook nog voor reparatie weg te sturen voordat de garantie is afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Vandaag hebben ze mijn A6T weer opgehaald via de post. Ik heb er een briefje bij gedaan dat ik wederom het zwarte schermprobleem heb en dat ik me afvraag hoe het gaat als ditzelfde probleem terugkomt na mijn garantieperiode. Ben benieuwd wat ze hiermee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, gewoon zeggen dat je scherm het niet meer doet he ? Ik weet niet meer hoe ik het precies heb omschreven, heb gezegt dat ie het 1,5 jaar prima deed en ineens op die ochtend geen beeld meer gaf. Dat ie alleen nog extern via dvi beeld gaf, maar daar nam ik geen genoegen mee. Na 3 uur werd ie al opgehaald.

BTW, de F3-Ka bevalt reuze prima...Hij is sneller maar door Vista heb ik het gevoel dat ie evensnel aanvoelt. Had er XP opgestaan, was ie denk ik wel sneller geweest. Verder nog niet kunnen gamen, alleen even Counterstrike Source, ging prima op default 1024 @ 75 Fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Hmm.. status is nu van *repairing* naar *waiting* terug gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dan is er waarschijnlijk iets niet op voorraad of het is bijbesteld en mag je nog even gaan wachten. Hou de tijd in de gaten, na een maand kun je ongeveer keer opbellen hoe het zit en of je geen nieuwe kunt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

glink schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:16:
Hmm.. status is nu van *repairing* naar *waiting* terug gegaan...
Bij mij is hij ook naar waiting terug gegaan. Volgens mij zelfs maandag al. Ze zijn zeker op vakantie gegaan met zijn allen ;)
Hij ligt er nu sinds vorige week donderdag...
Er staat overigens 10 dagen voor de reparatie dacht. Ik denk dat als hij volgende week nog steeds op waiting staat, dat ik dan maar eens ga bellen. In principe gebruikte ik hem namelijk dagelijks, en ik mis hem wel! Woensdag 4-6 ging hij voor het eerst kapot, en sindsdien heb ik er heel even anderhalve dag op kunnen werken tussen de reparaties door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige week een asus F3E gekocht en geen problemen gehad met zwarte schermen... Tot vanmorgen. Gisteravond heeft Vista 2 updates geinstaleerd en het systeem afgesloten. Toen ik vanmorgen de laptop op wilde starten had ik last van het probleem waar dit topic over gaat.
Na eenuur steeds opnieuw opstarten en met tevergeefs proberen van de oplossingen uit dit topic deed hij het ineens weer. Vandaag is dit probleem nu weer voor de 2e keer voorgekomen en na een lange tijd startte het beeldscherm weer op.

Het gaat om:

Asus F3e
Windows vista premium home

De oorzaak is onbekend (misschien de updates van vista?)
Het scherm was de 1e keer opengeklapt en de 2e keer dichtgeklapt geweest.
Vaak opnieuw opgestart, geen succes met scherm dichtklappen en wachten op klikjes. Soms gaat hij vanzelf weer uit.

Is het probleem bij jullie bekend met deze asus, kon namelijk niets over het probleem met deze serie vinden

Zou hem heel graag naar asus opsturen echter heb ik hem vanaf woensdag hard nodig omdatde laptop mijn enige communicatiemiddel is met thuis tijdens mijn werk in het buitenland.

groet Arco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, het is nog niet bekend met de F3E helaas.

In ieder geval is er bij mijn weten geen geval waar het scherm opeens uitgaat nadat hij goed werkte. Probeer eens een Ubuntu/SUSE Live CD (of een andere linux distro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel verstand van. Wat bedoel je hiermee?

Ik heb nu een herstelpunt gemaakt naar gisteren toen hij het nog wel deed en ben nu de nieuwe updates weer aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
Hij staat klaar, m'n A6T, ingepakt en wel met de aankoopbon erbij en het extra geheugen eruit, backup gemaakt. Vanmorgen kreeg ik om 6.45 m'n bevestigingsmail met het RMA nummer. Binnen 2 dagen komt TNT 'm dan ophalen; ik ben benieuwd... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Binnen twee dagen, meestal bellen die 3 uur later op en is ie 3 uur later opgehaald. Bij mij was de laptop zelfs binnen 3 uur opgehaald na het melden van de RMA. Ik had hem ook vrijdags verstuurd, maarja het weekend is altijd lastig want dan doen ze niks. Hoop voor je dat ie snel en goed wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
NeoMe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:39:
Binnen twee dagen, meestal bellen die 3 uur later op en is ie 3 uur later opgehaald. Bij mij was de laptop zelfs binnen 3 uur opgehaald na het melden van de RMA. Ik had hem ook vrijdags verstuurd, maarja het weekend is altijd lastig want dan doen ze niks. Hoop voor je dat ie snel en goed wordt gemaakt.
7 uur later; nog geen tel. van TNT gehad. Tillen ze 't misschien over het weekend heen.. :|
Heb als ophaaladres 't adres van mijn werk opgegeven (handiger..), maar ben écht niet van plan om tot laat hier te blijven wachten. Weet iemand of je, als ze bellen van TNT, je het ophaaladres alsnog mag wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, ze vragen dat nog een keer na, dus als je dan gewoon zegt dat het niet klopt dan kun je je thuisadres opgeven. Wel opletten waar ze het weer afgooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
ff voor drieen gebeld door dame van TNT en komen 'm tussen drie en zes ophalen; so far so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
Frenkel schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:48:
ff voor drieen gebeld door dame van TNT en komen 'm tussen drie en zes ophalen; so far so good :)
Zojuist is ie opgehaald; had 'm dus toch gewoon mogen dichtplakken vlgs de man van TNT.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
E-Vix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Bij mij is hij ook naar waiting terug gegaan. Volgens mij zelfs maandag al. Ze zijn zeker op vakantie gegaan met zijn allen ;)
Er staat overigens 10 dagen voor de reparatie dacht. Ik denk dat als hij volgende week nog steeds op waiting staat, dat ik dan maar eens ga bellen. In principe gebruikte ik hem namelijk dagelijks, en ik mis hem wel! Woensdag 4-6 ging hij voor het eerst kapot, en sindsdien heb ik er heel even anderhalve dag op kunnen werken tussen de reparaties door...
Ik denk dat ik volgende week woensdag / donderdag dan ook maar eens ga bellen als de status dan nog steeds op waiting staat.. Dan is hij al 2 weken weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
ik heb zonet het topic doorgelezen maar ik kom er niet helemaal uit...
Het probleem waar het hier om gaat (denk ik) heb ik ook vaak met mijn A6T aan de hand gehad...
Na een versie installatie van windows bleek het echter verholpen te zijn (al dan niet tijdelijk).
Er doet zich nu echter een nieuw probleem voor sinds gisteren, er komt volledig geen beeld meer tevoorschijn, zelfs niet extern...
Wat me ook opvalt is dat het lampje van de hdd even een actie vertoont, nogmaals een actie wanneer ik op enter duw (enkele seconden maar), en daarna helemaal niets meer...
Ik veronderstel dus dat het moederbord de geest heeft gegeven?
Morgen ga ik dus ook het formuliertje invullen voor de garantie, aangezien er toch nog een goede 4 maand garantie op zit...
Nu is het zo dat ik een A6T model bezit waar reeds standaard 1gb RAM extra in zit.. is het verstandig deze te verwijderen VOOR ik hem laat ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Jazekers, alles wat je extra hebt eruit halen want misschien komt ie niet terug. Ze zijn verder niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte ass. zoals geheugen/muizen/etc. Je hoeft verder ook niks op te sturen behalve de laptop met de accu dus zonder extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Moet de accu mee?

Extra spul moet er zeker uit omdat ze dat mogelijk kunnen weggooien. Je eigen geheugen valt ook neit onder de garantie. Check even of de accu mee moet. De adapter hoeft namelijk niet mee, maar als je de accu kunt houden dan zou dat mooi zijn. Mocht je A6 wel worden ingenomen voor een nieuwe laptop zoals wel meer hier hebben gehad dan heb je de accu nog.

En die accu kun je aan andere A6 bezitters verkopen, vooral w00fer heeft er belang bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 02:20:
Hallo iedereen,
ik heb zonet het topic doorgelezen maar ik kom er niet helemaal uit...
Het probleem waar het hier om gaat (denk ik) heb ik ook vaak met mijn A6T aan de hand gehad...
Na een versie installatie van windows bleek het echter verholpen te zijn (al dan niet tijdelijk).
Er doet zich nu echter een nieuw probleem voor sinds gisteren, er komt volledig geen beeld meer tevoorschijn, zelfs niet extern...
Wat me ook opvalt is dat het lampje van de hdd even een actie vertoont, nogmaals een actie wanneer ik op enter duw (enkele seconden maar), en daarna helemaal niets meer...
Morgen ga ik dus ook het formuliertje invullen voor de garantie, aangezien er toch nog een goede 4 maand garantie op zit...
Nu is het zo dat ik een A6T model bezit waar reeds standaard 1gb RAM extra in zit.. is het verstandig deze te verwijderen VOOR ik hem laat ophalen?
wat is eigenlijk de link om mn repair status te kunnen checken bij Asus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie de Asus A6/Z92 serie TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu heeft na een jaar en een maand al de geest gegeven, die kan ik dus ook niet meer meegeven...
Maar het extra ramgeheugen wat er in steekt heb ik er niet ingestoken.. er hing gewoon een sticker op de laptop met "2GB RAM" op.. Ik weet niet of ze er nu moeilijk om gaan doen, of kunnen zien aan het serienummer van het moederbord dat er eigenlijk 2gb ram bijhoort terwijl ik maar 1gb opstuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet je gewoon de volledige 2GB meesturen. Dan heb je blijkbaar een 2GB model. Al heb ik die nooit gezien, heeft de shop het misschien uitgebreid? Er zijn shops die dat mogen doen waarbij de garantie niet vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen... Het zijn twee dezelfde RAM-latjes, en er hing een sticker op van Asus zelf: http://users.skynet.be/buntinx/A6T.JPG

Maar ik heb bang dat mijn hardware vervangen gaat worden door een oudere versie met 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nee, als er orgineel 2 GB inzat dan hou je die 2 GB.
Je kunt er ook een opmerking bijzetten, dat er standaard 2 GB inzat en je deze wilt behouden en dat ze daar op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thx, dan doe ik het zo maar :-) bedankt voor de tips, ik post hier nog wel het eindresultaat van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
E-Vix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Ik kon de spanning toch niet aan :P en heb nu maar al gebeld. Aan de telefoon zeiden ze dat ze inderdaad op onderdelen aan het wachten waren en om precies te zijn op het moederbord.. Hij wist niet hoe lang dat ging duren maar raadde me aan om, als de status dan nog niet veranderd was, vrijdag nog eens te bellen.. (dan is het ook echt 2 weken geleden dat ASUS de laptop terugkreeg).. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

glink schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:58:
[...]

Ik kon de spanning toch niet aan :P en heb nu maar al gebeld. Aan de telefoon zeiden ze dat ze inderdaad op onderdelen aan het wachten waren en om precies te zijn op het moederbord.. Hij wist niet hoe lang dat ging duren maar raadde me aan om, als de status dan nog niet veranderd was, vrijdag nog eens te bellen.. (dan is het ook echt 2 weken geleden dat ASUS de laptop terugkreeg).. Ben benieuwd..
Dan zal ik nu maar niet bellen. Wilde eigenlijk namelijk net gaan bellen :P Bel morgen of overmorgen wel om te vragen hoe of wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Ik heb vandaag dus gebeld. Ze konden me vertellen dat ze aan het wachten waren op moederbords die gemaakt werden in Taiwan, die werden pas geleverd op 20 juli.. Hij kon me alleen aanraden om te wachten, af en toe misschien eens te bellen, en hopen dat ASUS mij eerder belt om een nieuwe laptop aan te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
terug van repair naar waiting :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Het duurt nu wel errug lang allemaal.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zal mijn verhaal even updaten...
Vorige week donderdag heb ik nogmaals met Asus gebeld. Ze konden mij toen weinig zeggen en ik zou die zelfde dag, of anders vrijdag teruggebeld worden.
Afgelopen maandag had ik nog niets gehoord, en ik heb toen zelf maar weer gebeld. De persoon die mij terug had moeten bellen was vanwege familieomstandigheden niet meer in staat geweest om mij terug te bellen, en ik zou later deze week teruggebeld worden voor een voorstel. Ik zou namelijk een andere laptop gaan krijgen :D.
Vandaag (vrijdag) nog niets gehoord en nog maar eens gebeld. Persoon was de hele week nog niet aanwezig geweest, maar zou er maandag weer zijn. Maandag dus nog maar een keer bellen, en dan krijg ik een voorstel te horen.

Ben benieuwd wat het wordt. Heb voor het gemak een overzichtje voor mezelf gemaakt van alle gangbare modellen en hun specificaties. Het valt mij op dat er nog een hoop nieuwe laptops zijn die minder presteren dan de A6T (qua 3d-mark score).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Wat heb je dan gezegd? Ik heb ook naar de klantenservice gebeld en ze zeggen me alleen maar dat het moederbord kapot is en vervangen moet worden. Dit zeggen ze nu al 3 weken.. Verder kunnen ze niets doen, zeggen ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Pas na 4 weken mogen ze volgens mij een nieuwe aanbieden, dus zolang je hem nog geen 4 weken kwijt bent zullen ze zeggen dat het mobo moet worden gefixt, een mobo waar ze eeuwen op wachten gok ik :+

Klopt wel dat de A6T goed is, de 7600 in de A6T is een monster en alles wat niet midrange is.

Achtervoegsels om op te letten:
-Ka, -Sn, -S, -Sv, -Sa, -Va

volgens mij zijn dat de enige achtervoegsels die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb nu in een paar maanden tijd al 3 serieuze problemen gehad met mijn laptop (A6T). 1 keer de adapter kapot. Nog geen 2 maanden terug kreeg ik groene strepen door mijn beeld. Nu heb ik dus last van het zwarte scherm probleem.

Nu had ik hiervoor gebeld en mijn probleem gemeld, want begon het toch wel een beetje zat te worden. Nou kreeg ik te horen dat ditmaal mijn laptop speciaal zou worden bekeken. Ik ben heel erg benieuwd, want ik vermoed dat ze er gewoon een nieuw moederbord in gaan plaatsen. Status staat overigens nu op repairing. Ik ben echt al mijn vertrouwen in de laptop kwijt. Ben daarom ook blij dat ik er drie jaar garantie bij heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

glink schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:44:
Wat heb je dan gezegd? Ik heb ook naar de klantenservice gebeld en ze zeggen me alleen maar dat het moederbord kapot is en vervangen moet worden. Dit zeggen ze nu al 3 weken.. Verder kunnen ze niets doen, zeggen ze..
Heb niets speciaals gezegd. Het enige wat ik heb gedaan is in mijn RMA aanvraag vermelden dat de laptop na nog geen 2 dagen exact de zelfde symptomen vertoonde als daarvoor.
Waarschijnlijk omdat ik maar 2 dagen 'plezier' van mijn laptop gehad heb, hebben ze het als één periode gerekend in plaats van 2 periodes. Want in principe heb ik dus vanaf 4 juni al geen beschiking meer over mijn laptop. Er zal op een reparatie wel een afkoelperiode van een paar dagen zitten om hem als volledig gerepareerd te classificeren waneer hij bij de eigenaar terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Mijn scherm had ook een probleem, wat destijds is opgelost. Daarna vrij snel probleem met vermoedelijk de videokaart. Na RMA ook weer opgelost. Alleen nu is mijn scherm vaak een soort van roze in ruis en als ik positie van het scherm wijzig gaat het even weg. Als ik mijn scherm kantel zie je het ook weer.

Iemand enig idee wat dit is? Kan je hem daarvoor opsturen? Garantie loopt in Augustus af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb een aanbod gekregen... Ik kon een X53K krijgen. Dit is een F3Ke in een nieuwere behuizing.
ADM TK53 processor (2x 1.7 Ghz)
120Gb HDD
2Gb geheugen
Vista
ATi X2300 videokaart.

Allemaal net iets beter / meer dan mijn oude A6T... Behalve dan de X2300 videokaart.
de Go 7600 uit de A6T haalt een 3dmark van 1877 terwijl de X2300 maar een 3dmark van 808 haalt. (bron: notebookcheck.com)

Ik heb het aanbod dus uiteraard afgewezen. CPU, HDD, gehegen en OS zijn allemaal te veranderen. Videokaart niet. En aangezien ik er ook wel eens een spelletje op wil kunnen spelen is de videokaart voor mij erg belangrijk. Ze gaan dus nu opnieuw kijken naar een passend aanbod.

Mijn lijstje:
modelvideoS/PDIF3d-mark06CPUExtracamera
F3Sv8600m GSja2455T7500 T7300 T7100DVB optioneel
F3Sc8400m Gja1120T7500 T7300 T7100optioneel
F3Kex2300ja808TL-50 - TL-60optioneel
F3KaHD 2600ja3134TL-50 - TL-60optioneel
F3Eintel X3100ja532T7500 T7300 T7100optioneel
F3SrHD 2400ja1388T7700 T7500 T7300 T7100 T5450 T5250optioneel
F3SeX2500ja2180T7500 T7300 T7100optioneel
F3UX1250nee333TL-52 - TL-60optioneel
F3SaHD 2600ja3134T7700 T7500 T7300 T7100 T5450 T5250optioneel
F3Sg9300m Gja1665T9500 T9300 T8300 T8100 T7700 T7500optioneel
A6T7600 Goja1877TL-52 (2x 1.6Ghz)ja

Langzamere videokaarten zijn: 8400m GS, X2300, intel X3100, HD2400, X1250, 9300m G
Snellere videokaarten zijn: 8600m GS, HD2600, X2500.

UPDATE: Heb gisteren een nieuw aanbod gekregen. Een F3-Ka. Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken uiteraard :D

[ Voor 56% gewijzigd door E-Vix op 16-07-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
naja nieuw slachtoffer...Werd ik in het begin van dit topic nog afgeschilderd als een geluksvogel(misschien harder moeten afkloppen?), nu moet ik er ook aan geloven.

Zwart scherm, geen bios scherm, ook niet op een extern display. Ik hoor de 2 tikjes, alle lampjes knipperen een keer en dan is t afgelopen

laptop: A6T
Laatst opgestart: Vista ultimate SP1 32bit
drivers: Ik zou het eigenlijk niet precies weten.
scherm: Dichtgeklapt, werk met een extern scherm op DVI

Gelukkig nog net voordat ie 2 jaar oud is. Wordt wel al de 3e keer dat ie weg gaat. Eerste keer een scheur in de behuizing van het scherm, krijg ik m terug heb ik artifacts op externe schermen en nu dit weer....

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 16-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
E-Vix schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:00:
Heb een aanbod gekregen... Ik kon een X53K krijgen. Dit is een F3Ke in een nieuwere behuizing.
ADM TK53 processor (2x 1.7 Ghz)
120Gb HDD
2Gb geheugen
Vista
ATi X2300 videokaart.

Allemaal net iets beter / meer dan mijn oude A6T... Behalve dan de X2300 videokaart.
de Go 7600 uit de A6T haalt een 3dmark van 1877 terwijl de X2300 maar een 3dmark van 808 haalt. (bron: notebookcheck.com)

Ik heb het aanbod dus uiteraard afgewezen. CPU, HDD, gehegen en OS zijn allemaal te veranderen. Videokaart niet. En aangezien ik er ook wel eens een spelletje op wil kunnen spelen is de videokaart voor mij erg belangrijk. Ze gaan dus nu opnieuw kijken naar een passend aanbod.

Mijn lijstje:
modelvideoS/PDIF3d-mark06CPUExtracamera
F3Sv8600m GSja2455T7500 T7300 T7100DVB optioneel
F3Sc8400m Gja1120T7500 T7300 T7100optioneel
F3Kex2300ja808TL-50 - TL-60optioneel
F3KaHD 2600ja3134TL-50 - TL-60optioneel
F3Eintel X3100ja532T7500 T7300 T7100optioneel
F3SrHD 2400ja1388T7700 T7500 T7300 T7100 T5450 T5250optioneel
F3SeX2500ja2180T7500 T7300 T7100optioneel
F3UX1250nee333TL-52 - TL-60optioneel
F3SaHD 2600ja3134T7700 T7500 T7300 T7100 T5450 T5250optioneel
F3Sg9300m Gja1665T9500 T9300 T8300 T8100 T7700 T7500optioneel
A6T7600 Goja1877TL-52 (2x 1.6Ghz)ja

Langzamere videokaarten zijn: 8400m GS, X2300, intel X3100, HD2400, X1250, 9300m G
Snellere videokaarten zijn: 8600m GS, HD2600, X2500.

UPDATE: Heb gisteren een nieuw aanbod gekregen. Een F3-Ka. Daar hoefde ik geen 2e keer over na te denken uiteraard :D
Nog een foutje. Je neemt die score zomaar over voor de A6T. Echter liep die iets sneller en scoorde bij mij altijd 2211 puntjes :+

Heelboy, zal het voor je wijzigen... Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

GENETX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:05:
[...]

Nog een foutje. Je neemt die score zomaar over voor de A6T. Echter liep die iets sneller en scoorde bij mij altijd 2211 puntjes :+

Heelboy, zal het voor je wijzigen... Helaas..
Ik heb ook puur naar de normale scores van de videokaart gekeken. Mogelijk dat de kaart in bijvoorbeeld een F3Ka op 3300 uitkomt, of maar op 2900. Het ging mij puur om wat er theoretisch sneller of langzamer zou horen te zijn.

Overigens zou ik of eind deze week, of anders begin volgende week mijn F3Ka gaan krijgen. Kan haast niet wachten. Zit nu bijna anderhalve maand zonder. Nu pas begin ik echt te merken hoe erg je hem kan missen. "Oh even dit doen... Shit... Geen laptop..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm ja ik ben mijn laptop nu al kwijt van 02/07, volgende week ga ik een keertje bellen hoe het zit.. Ik heb niet eens een bevestiging gekregen dat mijn laptop is aangekomen en dat "voelt" een beetje raar :D..
nu is het wel zo dat ik in België woon, en de repair in Nederland door gaat, moet ik dan op het nummer " Tel: +31 (0)591-570290 " bellen? Of op welke manier hebben jullie contact opgenomen met Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

F3-Ka bevalt mij prima hoor...je merkt geen snelheids verschil door Vista wat natuurlijk meer vraagt van je Laptop. Zet je er xp op dan zou je wel snelheid verbetering moeten merken. Verder die HD2600 is relaxter in games en met HD-materiaal door de Avivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:57:
Euhm ja ik ben mijn laptop nu al kwijt van 02/07, volgende week ga ik een keertje bellen hoe het zit.. Ik heb niet eens een bevestiging gekregen dat mijn laptop is aangekomen en dat "voelt" een beetje raar :D..
nu is het wel zo dat ik in België woon, en de repair in Nederland door gaat, moet ik dan op het nummer " Tel: +31 (0)591-570290 " bellen? Of op welke manier hebben jullie contact opgenomen met Asus?
en als je via de site van asus de status opvraagt?

Ik heb vanochtend de rma formulieren ingevuld, maar ben nog niet gebeld door TNT... Vorige keren was dat binnen een paar uur...Dan morgen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
Ik ben vandaag ook gebeld geworden door ASUS. Mijn laptop was vandaag 4 weken weg ter reparatie. Ik heb een F3-Ka aangeboden gekregen. Heb hem meteen geaccepteerd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

glink schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:
Ik ben vandaag ook gebeld geworden door ASUS. Mijn laptop was vandaag 4 weken weg ter reparatie. Ik heb een F3-Ka aangeboden gekregen. Heb hem meteen geaccepteerd! :9
Heb jij gelukkig ook mazzel gehad nu!
Overigens heb ik nog geen bevestiging gehad dat hij op de terugweg is, dus dan zal hij waarschijnlijk volgende week pas opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
glink schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:
Ha netjes, hopelijk blijven de tekorten bestaan, dan kan ik over 4 weken ook een andere accepteren :+
Achja de vorige keer kregen mensen ook een nieuwe, en ik kreeg die van mij gewoon weer terug. Zal deze keer ook wel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 02:20:
...
...
Hier precies hetzelfde probleem met mijn A6T. Heel even zie je de HDD-led knipperen en dan niets meer. Op geen enkele manier kan ik nog beeld uit m'n laptop krijgen (zelfs bios niet). Dit is vandaag alweer voor de 3e keer gebeurd.

In maart dit jaar is er een "ARN-rework" gedaan en m'n A6T werkte weer... voor 3 maanden. In juni is m'n laptop dus weer teruggegaan voor hetzelfde probleem, waar volgens de reparatiebon het moederbord is vervangen. Vandaag (18 juli), nog geen maand (!) nadat ik m'n laptop terugkreeg van reparatie wéér precies hetzelfde probleem: Gisterenavond nog even m'n mail gecheckt, afgesloten en opgeborgen en vanochtend deed ie niets meer :(. Na t weekend maar weer bellen met Asus en hopen dat ze 'm nog willen fixen (garantie is inmiddels verlopen...) óf me een andere laptop willen geven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
E-Vix schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:34:
[...]

Heb jij gelukkig ook mazzel gehad nu!
Overigens heb ik nog geen bevestiging gehad dat hij op de terugweg is, dus dan zal hij waarschijnlijk volgende week pas opgestuurd worden.
Moet je trouwens een mail / bevestiging krijgen dat je nieuwe laptop verstuurd is? Ik heb namelijk nog niets ontvangen.. Hoop dat hij toch al onderweg is... 't heeft lang genoeg geduurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar krijg je als het goed is geen bevestiging van. Misschien dat je het wel ziet op de Asus site bij de status van je RMA, maar dat weet ik niet meer zeker toen mijn laptop werd vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
glink schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:26:
[...]

Moet je trouwens een mail / bevestiging krijgen dat je nieuwe laptop verstuurd is? Ik heb namelijk nog niets ontvangen.. Hoop dat hij toch al onderweg is... 't heeft lang genoeg geduurd..
nee je krijgt geen mail.

volgens rma site:
ASUS After-sale Repair Status Route is as below:
Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
Die van mij is alle 3 de keren vanuit het niets op repairing gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

glink schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:26:
Toen hij de vorige keer terug kwam uit reparatie kreeg ik keurig de melding dat hij op de terugweg was. Hoe het gaat als je een nieuwe opgestuurd gaat krijgen weet ik nog niet.

Er was mij overigens toegezegd dat ik hem hoogstwaarschijnlijk vorige week of anders begin deze week zou krijgen. Als ik hem straks rond een uurtje of half 5 nog niet heb, dan zal ik nog maar eens een keertje gaan bellen. Ik zit nu 7 weken zonder laptop, en dat is wel lang genoeg vind ik...

@glink: Hebben ze jou nog iets verteld over de levertijd? Of sturen ze nu stiekem de aan mij beloofde F3Ka aan jou op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glink
  • Niet online
E-Vix schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:36:
[...]
@glink: Hebben ze jou nog iets verteld over de levertijd? Of sturen ze nu stiekem de aan mij beloofde F3Ka aan jou op ;)
Ze hadden me vrijdag gebeld, maar toen hadden ze niets gezegd over de levertijd.. Omdat ik toch wel benieuwd was, had ik vandaag naar hen opgebeld. Toen zeiden ze me dat het waarschijnlijk volgende week pas ging worden. In de procedure staat namelijk dat ze er 10 werkdagen over mogen doen.. :/
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste