Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Ik heb ook dit probleem lijkt het.
1. Laptop: A6Tc
2. OS (Dat de vorige keer was gestart): Windows XP
3. NV Driver versie: Zouw het niet weten volgens mij de standaard driver van asus
4. Oorzaken vooraf (vastloper?): helemaalniks heb um uit gezet en nu niks
5. Was het scherm in tussentijd opengeklapt of is het opengeklapt gebleven:het scherm is dichtgeklapt en later thuis weer opengeklapt om op te starten
6. Overige aanmerkingen: Ik zie de ledjes oplichten, Hoor de hdd opspinnen en de dvd-drive twee tikken geven en dan is het poef niks meer en dit terwijl ik mijn laptop eigenlijk niet kan missen.
tevens heb ik ook geen garantie meer het is later dan een jaar geleden dat ik deze heb aangeschaft.
help !!

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordgandalf schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:11:
Ik heb ook dit probleem lijkt het.
6. Overige aanmerkingen: Ik zie de ledjes oplichten, Hoor de hdd opspinnen en de dvd-drive twee tikken geven en dan is het poef niks meer en dit terwijl ik mijn laptop eigenlijk niet kan missen.
tevens heb ik ook geen garantie meer het is later dan een jaar geleden dat ik deze heb aangeschaft.
help !!
Welkom bij het geweldige punt van Asus: Standaard 2 jaar garantie :)

Maar gaat je laptop wel verder of doet hij helemaal niks. Dit probleem is dus puur dat hij het scherm niet pakt maar Windows ondertussen wel start (zo kun je ook tijden wachten en dan blind inloggen om en hoor je de opstarttune. Zou voor het eerst zijn dat een A6Tc er ook last van zou hebben namelijk... Probeer eerst eens de laptop aan te zetten en direct het scherm dicht te klappen. Dan na die 2 tikken het scherm weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb acer aspire met een zwart scherm bij het opstarten. Sinds een tijdje kreeg ik bij het opstarten van mij laptop dat blauwe scherm voor schijfcontrole, maar de controle bleef 10 min. lang op 0 procent staan en dan viel 'tie uit. Nu annuleerde ik de controle al een maand ofzo. Maar sinds gisteren doet me laptopscherm niks meer bij het opstarten. Ik hoor een gezoem en geblaas, maar het scherm doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:52:
Ik heb acer aspire met een zwart scherm bij het opstarten. Sinds een tijdje kreeg ik bij het opstarten van mij laptop dat blauwe scherm voor schijfcontrole, maar de controle bleef 10 min. lang op 0 procent staan en dan viel 'tie uit. Nu annuleerde ik de controle al een maand ofzo. Maar sinds gisteren doet me laptopscherm niks meer bij het opstarten. Ik hoor een gezoem en geblaas, maar het scherm doet niks.
Dan hoef je hier niks te zoeken. Dan is je laptop wss gewoon aan gort en kun je beter een ander topic aanmaken zonder dit te vervuilen. Dit " zwarteschermprobleem" is toch echt heel anders: Het scherm blijft zwart, maar je weet 100% zeker dat je laptop gewoon normaal start alleen je scherm wordt dus niet gedetecteerd. Tot zover hebben alleen de Asus A6T/A7T er last van en mogelijk ook de Asus A6Tc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Zo te zien is de A6T niet de enigste waar dit probleem bij voorkomt ;)
http://www.laptopvideo2go...hp?act=findpost&pid=63155

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XoReP schreef op donderdag 06 december 2007 @ 06:36:
Zo te zien is de A6T niet de enigste waar dit probleem bij voorkomt ;)
http://www.laptopvideo2go...hp?act=findpost&pid=63155
Mkay..... Misschien toch een driver probleem 8)7 Ben echt blij dat ik van mn A6T af ben eigenlijk, maar ook ik moet dus alweer oppassen met de 8400M G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
GENETX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:11:
[...]

Welkom bij het geweldige punt van Asus: Standaard 2 jaar garantie :)

Maar gaat je laptop wel verder of doet hij helemaal niks. Dit probleem is dus puur dat hij het scherm niet pakt maar Windows ondertussen wel start (zo kun je ook tijden wachten en dan blind inloggen om en hoor je de opstarttune. Zou voor het eerst zijn dat een A6Tc er ook last van zou hebben namelijk... Probeer eerst eens de laptop aan te zetten en direct het scherm dicht te klappen. Dan na die 2 tikken het scherm weer openen.
Thnx voor het wijzen op de garantie.
Dit zal ik zeker gaan doen maar eerst mijn data even veiligstellen.
maar hij doet helemaal niks meer na de twee klikken van de DVD en dan is het exit niks meer

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07
Respect respect respect...

Echt, wat een top service van Asus!

Ik kreeg vandaag een telefoontje van ze dat ze het te lang vinden duren mn reparatie aan de A7T/G7600

Zag de bui al hangen dat ze iets minder aan gingen bieden maar het tegengestelde is waar!

Ze sturen een Asus G2S 17 inch met T7100 en Nvidea 8600M naar me op _/-\o_ _/-\o_

Het wordt voortaan alleen maar Asus :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerburner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03-2024
Omdat ik ook in het bezit ben van een Asus A6T zal ik m'n bevindingen eens posten hier.

1. Asus A6T
2. Windows XP Home NL
3. verschillende drivers geprobeerd
4. vastlopers voornamelijk bij games, ook vaak reboots
5. laptop vaak dichtgeklapt
6. laatste tijd bleef de laptop ook vaak hangen bij het laden van windows. Logo bleef staan en de laadbalk bleef hangen. Reboot lostte dit altijd wel op.

Laatste tijd had ik een extern scherm op de laptop aangesloten. Toen ik laatst de laptop mee nam naar iemand functioneerde het scherm van de laptop voor geen meter. Beeld bleef zwart. Weer aansluiten op het externe scherm bood uitkomst.

De laptop is teruggestuurd onder de garantie van Asus en wat bleek....moederbord kapot.

Na 2 weken ben ik opgebeld door Asus. Ook ik kon ervoor kiezen om een nieuwe laptop te krijgen, echter had ik niet zo'n mazzel als degene hierboven. Ze boden mij een model aan met een ati X1100 integrated video. :'(
Dus m'n A6T laat ik gewoon repareren.

[ Voor 15% gewijzigd door Powerburner op 25-12-2007 00:47 ]

SELECT * FROM users WHERE clue > 0 ; 0 rows returned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07
Ook ik kon ervoor kiezen om een nieuwe laptop te krijgen, echter had ik niet zo'n mazzel als degene hierboven.
-O-

Ik had ook een A7T heh.. Zal wel meegewogen hebben. Maar ik heb dan ook wel erg veel mazzel gehad moet ik zeggen. Hier zit ook e-sata op, interne TV, AV IN, extra externe harddisk erbij, me oude harddisk heb ik ook nog.

Enige nadeel is dat het een AZERTY bord heeft maar daar ga ik echt niet over klagen. Vervang ik zelf wel een keer via Ebay (heb al letters verwisseld O-) )

Asus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
nl2dav schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 02:02:
[...]

-O-

Ik had ook een A7T heh.. Zal wel meegewogen hebben. Maar ik heb dan ook wel erg veel mazzel gehad moet ik zeggen. Hier zit ook e-sata op, interne TV, AV IN, extra externe harddisk erbij, me oude harddisk heb ik ook nog.

Enige nadeel is dat het een AZERTY bord heeft maar daar ga ik echt niet over klagen. Vervang ik zelf wel een keer via Ebay (heb al letters verwisseld O-) )

Asus d:)b
de a6t is alleen het kleine broertje van de a7t. Dus ook een go7600, dan is een x1100 kaartje inderdaad niet veel soeps :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evaluatie

Ik vond het zo langzamerhand wel tijd voor een afronding van het onderzoek ;)

Ik ben alle posts nog maar eens wezen doorspitten om te kijken waar het aan kan liggen, maar er valt geen pijl op te trekken:

BIOS versie: Maakt geen verschil, OS? idem, zelfs Linux of Windows maakt geen verschil.. NVIDIA drivers, je kunt nog eerder je HDD laten crashen door alle drivers dan het probleem oplossen... Dicht of open laten, nope. Ook komt het compleet random voor. De een heeft er al problemen mee vanaf de eerste dag, de nader pas na 1,5 jaar. De ene heeft het hardnekkig, de ander bijna niet. Er schijnen zelfs A6T's en A7T's te zijn die geen kuren vertonen... Upgrades en getweak maakt ook neits uit, orginele laptops geven ook kuren ;)

Andere punten die voorbijkwamen

Detectie of het scherm open of dicht is of kabels?
Lijkt me niet aangezien andere A6 en A7 laptops geen kuren vertonen. Hetzelfde geldt ook voor de gebruikte kabels.

Het enige verband is dat de laptops:

1. Van Asus zijn
2. Gebasseerd zijn op de nForce 410 + AMD Turion 64 X2 (Socket S1)
3. Een NVIDIA videokaart bezitten

Verder wijkt eigenlijk alleen de case af. Vooral het feit dat naast de A6T ook de A7T en A6Tc er last van hebben geeft aan dat de videokaart niet de oorzaker hoeft te zijn. Verder kan ook de BIOS dus afwijken. Het lijkt er ook niet op dat dezelfde bug in alle 3 BIOS-en en updates terecht zou zijn gekomen, ook mede doordat het gewoon compleet random is...

Facts

1. Laptop start niet met een scherm aan de DVI wanneer het de laptop aan de zwarte ziekte lijdt.

2. Een extern analoog scherm lijkt vaak ook niet te werken.

3. Het interne scherm wordt in Windows niet weergeven in apparaatbeheer wanneer extern wel werkt tijdens het probleem. Fn keys verhelpen ook niets.

4. Nog geen gelijkwaardige Asus F3T (ook niet in NL leverbaar overigens) die dit vertoond voor zover ik weet.\

Waar ik nog iets meer duidelijk over wil weten
Voor de mensen die nog steeds een laptop hebben die lijdt aan de zwarte ziekte. Probeer eens een externe monitor er aan te koppelen. Ik zou graag info over zowel DVI als D-SUB willen weten en als het scherm dan nog zwart is, ook in windows zou ik graag willen weten of apparaatbeheer het interne scherm ook vindt of niet. verder meende ik dat ik mijn externe scherm eens heb aangesloten toen de laptop al was opgestart met zwart beeld. Ook dat zou nuttig zijn om te onderzoeken.

Lijst met users die een laptop hebben die aan de zwarte ziekte lijdt

Een totaal van 15 exemplaren! Alleen al in dit topic waarbij er vast nog meer probleem laptops zijn binnen GoT. Van alle A6T's die ik heb aangesmeert ( ;) ) gok ik er op dat 33-50% lijdt/leed aan de zwarte ziekte.

Asus A6T (11 exemplaren)
- Damocles.NL
- Nedra
- Sjaakmeister
- Frenkel
- wilfer***
- Cablekevin
- Zubnix
- XoReP
- MonXX
- Powerburner**
- GENETX*

Asus A6Tc (2 exemplaren)
- DaMarcus
- ndeleeuw

Asus A7T (2 exemplaren)
- nl2dav*
- Jensz

*) Uit roulatie
**) Vervanger aangeboden maar geweigerd
***) Wel uit roulatie, maar vervangend exemplaar geweigerd

Zeker de laatst opgestuurde laptops (en op het moment van schrijven is er ook nog 1 bij Asus TSD) zijn uit de handel genomen. Lijkt er een beetje op dat Asus er ook van af wil.

Geef verder eventueele nieuwe/onbekende gevallen door. Alle info is nog steeds welkom en ook het doorgeven aan Asus bij een RMA is zeker aan te bevelen.

Tot slot:
En de grootste lucker: hellboy123, blijf jij maar afkloppen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
1. A6T
2. WinXP Pro
3. Onbekend
4. Standby gezet
5. Dicht na standby zetten
6. 1 Maal weer beeld na aanzetten, scherm dichtklappen en na de 2 tikken openen. Werkt nu niet meer.

Zit helaas in Frankrijk en geen zin om hem op te sturen of op te laten halen tenzij ze kunnen garanderen dat het snel geregeld is. Baal enorm hiervan zeg. Gisteren gebeurd in de avond en sindsdien dus 1 keer beeld gehad. Verder niet meer... geen extern scherm aanwezig om te testen of het op die manier wel gaat werken. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het trucje werkt neit altijd. Ik heb soms zelfs daarmee wel 10 pogingen nodig gehad. Je mag er van uit gaan dat je het probleem nu even een tijdje hardnekkig zult hebben. Een andere optie is het scherm pas te openen wanneer deze in windows is, denk ook aan de 30 sec timeout van de veilige modus daarbij!

Verder lijkt het er neit op dat er een oplossing is. Alle A6T's en A7T's die volgens mij na die van mijn RMA+brief zijn opgestuurd, iig onder dit probleem, zijn eerst neit gerepareerd en vervangen door een andere laptop om deze manke laptops uit de roulatie te krijgen. Tenminste, ik gok nie tdat er een oplossing is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nou, ik heb misschien een tip misschien niet. Maar ik wilde dus weer eens kijken of me laptop het deed. Maar natuurlijk helemaal niks. Toen heb ik hem aangezet met cover dicht en stroom in laptop laten zitten. Ik had ondertussen even een laptop van iemand weten te lenen en toen ik die aansloot haalde ik de stekker van de laptop uit het stopcontact.

Na enige tijd wilde ik me eigen laptop toch weer eens proberen, ik schrok even want hij wilde niet eens meer aan. Maar toen bedacht ik me dat dat stekker eruit was. Dus ik plug de stekker in terwijl het scherm open staat en hij start meteen op en direct beeld.

Dus misschien even laptop aanzetten met scherm dicht. Plug in laptop laten zitten, stekker uit stopcontact en wachten tot de batterij leeg is. Dan scherm open, aanknop indrukken en dan stekker in stopcontact.

Geen idee of dit het weer even heeft laten werken. Maar het is het proberen waard toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich gebeuren er rare dingen met deze laptops. Laat het iig weten of je "de zwarte ziekte" de komende week nog tegenkomt. Dan kunnen anderen het misschien ook proberen. Maar het kan ook zomaar puur toeval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
En de zwarte ziekte is weer terug. Afgelopen tijd laptop aan laten staan. Hij is zelfs 2 keer uit standby gewoon terug gekomen. Ik had dus hoop. Helaas vanmorgen de laptop afgesloten wat niet de bedoeling was. Gewoon automatisme. En nu dus weer geen leven. Ontzettend vaak klep dicht gehad en weer open gegooid na de tikjes.

Ook nog batterij er uit gehaald. Laat nu de stroom weer leeg lopen en kijken of dat iets gaat oplossen. Maar eerst maar even eten hehe.

Wat zijn trouwens nog andere opties? Als ik een 15 inch LCD aansluit op me laptop is de kans dan groot dat dat gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook je laptop opstarten tot helemaal in Windows en hem dan open klappen.

Verder zal een extern scherm moeten werken. Dat deed mijn A6T iig wel tijdens de reddingsopertie nadat hij bijkwam van zijn "voedselvergiftiging" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Gisteren geprobeerd. Maar hoe heb jij dat gedaan dan met een extern scherm? Ik had hem gewoon aangezet maar er gebeurde niks. Beeldscherm lampje bleef oranje en sprong niet op groen. Anders koop ik een TFT mocht dat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ieder scherm moet werken.. Weird. De ene geeft ook al aan dat extern niet werkt, terwijl ik dus geen problemen had destijds.. Weet door mijn enthousiasme destijds niet meer of de laptop al in Windows was geboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
met een extern scherm eraan zal je iig het asus boot logo zien(of gewoon de bios, net wat je hebt ingesteld). Bij windows zal die waarschijnlijk weer wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellboy123 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:41:
met een extern scherm eraan zal je iig het asus boot logo zien(of gewoon de bios, net wat je hebt ingesteld). Bij windows zal die waarschijnlijk weer wegblijven.
Als je de A6T dichtklapt na het aanzetten gaat hij in docked-modus en krijg je ook direct Windows extern ipv intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb ondertussen Asus support gesproken in Frankrijk. Als het goed is krijg ik een mailtje met informatie en krijg ik een belletje van de persoon die me laptop komt ophalen. Ik ben benieuwd wanneer dat maitje komt, gistermiddag al gesproken met support.

Nog even snel een keer proberen maandag of het aansluiten op een extern scherm wat gaat opleveren. Dan kan ik op die manier makkelijker gegevens back-uppen die ik nog niet heb opgeslagen op een andere locatie.

Hebben jullie nog tips wat ik moet opschrijven en in de doos moet doen als ik hem meegeef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Zijn er mensen die weten hoe lang het gaat duren vanaf het moment dat je Asus hebt gesproken telefonisch tot het moment dat je de e-mail gaat ontvangen met info en het telefoontje krijgt van de persoon die je laptop komt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij duurde het wel 2 dagen voor TNT belde... Verder gewoon een doos met een wijnglas er op tekennen. Verder meot je je RMA nummer er opschrijven (tenminste hier in NL) die je via de mail krijgt. Als laatste alleen de laptops sturen dus zonder adapter en eventueel eigen spul er uit zoals extra geplaatst geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nou, ze hebben hem afgelopen donderdag hier in Lyon opgehaald. Had toevallig nog een perfecte doos hiervoor. Maar nu is hij zoals gezegd donderdag opgepikt. Dan gaat hij natuurlijk naar Nederland toe, Emmen dacht ik. Maar hoelang duurt het voor je op de site van Asus bij de Repair Status Query kan kijken hoe het gaat? Want als ik op RMA of Serial zoek dan zegt hij dat er niks te vinden is. En het is toch al 6 dagen geleden dat ze hem op kwamen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou je direct moeten kunnen vinden gok ik.. Is er geen repair center in frankrijk? Probeer eens een ander. Denk dat ze hem naar de dichtsbijzijnde RMA repair center sturen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerburner
Kan goed 2 weken duren. Duurde bij mij ook even voordat ik 'em kon opzoeken op de site.
Verder heb ik nog het volgende te melden over de reparatie van mijn A6T.
Het duurde super lang :'( Begin februari had ik em pas terug, dus 3 maanden reparatie vind ik niet bijster snel.
Aan de telefoon werd mij verteld dat het moederbord defect was en dat ze er een nieuwe in zouden zettten.
Bij aflevering thuis zag ik op het 'werkformulier' dat ze naast het moederbord ook het lcd panel hadden vervangen.
En opvallend detail, als je reparatie 'te lang' duurt kan je em niet meer opzoeken via de RMA site en zul je dus net als ik weer bij Asus moeten zeuren wat de status is van je laptop. 8)7
Maar goed, hij werkt weer en ik hoop dat ie het nu weer een lange tijd uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Uh-Oh, ik ben zo een bofkont. Heb nu het zwarte scherm probleem voor de 2e keer! Startte mijn laptop vanochtend op van geen kwaad bewust. Geen beeld..opnieuw opgestart en nog steeds geen beeld. Zat gelijk aan het zwarte scherm probleem te denken maar als bekende met dit probleem hoop je natuurlijk op iets anders. Laptop scherm open/dicht geklapt voor de milioenste keer (bij het opstarten en na de laptop een tijdje aan hebben laten staan) maar nog steeds geen beeld.

Dat wordt weer een RMA'tje denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb zojuist bij de Repair status gezien dat hij op Repair Finished staat. Hij zal dus weer onderweg hier naartoe zijn. Heerlijk! Moet je tekenen bij ontvangst trouwens?

Zodra ik hem aan heb zal ik laten weten wat er gedaan is en vervangen is. Hopen dat hij het echt goed doet weer! Zal weer vrijdag zijn dat ik hem hier heb schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Zo, de postbode was vroeg vandaag. Laptop terug. Hij doet het weer bij eerste keer power indrukken. Wat een verademing. Hopen dat hij blijft werken. Op de bon staat:

DO arn rework (could include BIOS update)

Verder niks over oorzaak etc. Niks vervangen ook aan onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je even kunnen kijken wat voor BIOS rev je nu draait? 0702 is de laatste bij mijn weten. (kan je uitlezen met je BIOS Flash progje volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerburner
Nou Nedra, je bent niet de enige met pech. Ook mijn A6T heeft weer een probleem.
Na eerst een paar weken geen spellen te hebben gespeeld heb ik maar weer eens Halflife 2 erop gezet. Na een tijdje sloeg het scherm vast met vertekend beeld.
De volgende dag zette ik de laptop aan...externe beeldscherm gaf geen beeld.
Met het aanzetten verlicht eerst het rechtergedeelte en daarna ook het linker, maar het asus logo komt niet meer in beeld.
Als windows wordt opgestart lijkt het wel gatenkaas. Hele blokken blijven gewoon zwart en de kleuren kloppen ook voor geen meter, lijkt wel alsof de verf is doorgelopen.
Dus ook bij mij wordt het weer een RMA'tje. En dat voor een laptop van 1000 euri :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Lekker dan,sterkte! hoop dat ie een beetje snel terug komt. Deze laptop was echt dé miskoop van afgelopen jaren voor mij. Anyway, iemand een idee hoe je de RMA status kunt zien? Heb em vorige week woensdag laten ophalen en tot nu toe nog helemaal niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nedra schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:32:
Lekker dan,sterkte! hoop dat ie een beetje snel terug komt. Deze laptop was echt dé miskoop van afgelopen jaren voor mij. Anyway, iemand een idee hoe je de RMA status kunt zien? Heb em vorige week woensdag laten ophalen en tot nu toe nog helemaal niets gehoord.
Mijn A6T was echt bij lange na geen miskoop te noemen ondanks dit ongemak. RMA status kan je zien door naar nl.asus.com te gaan, dan naar support en dan kan je ergens klikken voor je repair status. Bij mij was het echt super snel gegaan, ik woon in Frankrijk en hij is naar NL gegaan en weer terug gerepareerd en wel in 2 weken. Zeer te spreken over Asus en hun service!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand had dit van tevoren kunnen weten. De A6T was imho de beste prijs/prestatie/kwaliteit laptop die je kon krijgen destijds.

Wees blij dat Asus je 2 jaar garantie geeft ipv 1 jaar. Er gaan wel veel meer laptops kaduk, maar dan mag je blij zijn dat je nog garantie hebt, velen zullen jaloers zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ook geen slecht woord over Asus, ik heb nu alweer een mailtje gekregen dat ie er weer aankomt. Vind het alleen een beetje jammer dat dit zovaak voorkomt. Kan je niet van te voren weten maar het blijft klote natuurlijk. Als ik het vergelijk met klasgenoten, die allemaal rond de zelfde tijd een laptop hebben aangeschaf, ben ik één van de weinigen die al vaker zonder z'n laptop heeft gezeten. Ben natuurlijk wel hartstikke blij met de 2 jaar garantie, alhoewel ik voor de zekerheid 3 jaar verzekering heb. Dit heeft me al wat kosten gescheeld toen ik em volgoot met vruchtensap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb ook een zwart scherm, en RMA aangevraagd.
Back-Up gemaakt van Register ivm keys & mijn documenten op externe schijf gezet.
Dat is denk ik wel een belangrijke tip voor iedereen. Back-up maken, stel je krijgt nieuwe onderdelen, dan wel motherboard/harde schijf of nieuwe laptop.

A6T
XP HOME
174.70 Driver
Laptop sinds 22.11.2006
Klachten sinds 03.04.2008
Zwart scherm bij opstarten, nooit eerder ergens last van gehad. Vanmorgen zwart en blijvend zwart dus RMA.

[ Voor 208% gewijzigd door NeoMe op 03-04-2008 17:06 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptop vanmorgen terug van RMA en nu alweer het zwarte schermprobleem. Ik wordt hier echt niet goed van, Asus moet nu maar een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das behoorlijk vervelend ja... De zwarteziekte slaat weer toe :|

* GENETX klopt af met zn F3Sc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Waar kan ik ergens die status opvragen, kan het niet gevonden krijgen op asus.nl en staat ook nog nergens in het topic vermeld. Heb wel serienummer en RMA# dus.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
support.asus.com en dan daar ergens. Staat wel in de Asus A6/Z92 serie TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oja, heb het nu wel gevonden stond er nog niet in. Staat al op repairing...hoop dat ie vervolgens snel terugkomt. Ben allang blij dat ik geen Acer heb gekocht, vriend van mij was hem 5 weken kwijt omdat zijn HD niet meer goed was. Beetje jammer dat zoiets zolang moet duren bij andere merken. Ik had donderdagavond een RMA ingevuld en vrijdagochtend belde ze op wanneer ze hem op konden halen en smiddags lag ie al in de vrachtwagen naar Emmen.

_/-\o_ Hulde aan Asus. _/-\o_

''Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished''

[ Voor 14% gewijzigd door NeoMe op 08-04-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerburner
Het ophalen gaat inderdaad snel. Het repareren kan 4 weken duren.
Ik spreek helaas uit ervaring.
Ben benieuwd of mijn laptop het de 2e keer wat langer uithoudt.
Succes met jouw laptop iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Staat nog altijd op ''repairing'' en heb het gevoel dat dat ook nog even zo gaat blijven. Studentje van de helpdesk vertelde mij dat het totaal ongeveer 10 werkdagen ging duren, dus ik ben nu op de helft. Het gemis van je eigen laptop is echt super kut, je mist hem een paar keer per dag heel hard en de rest van de tijd net zo erg. Gelukkig nu op een oude Medion bak...maarja das toch anders.

Maargoed, liever één dag langer missen en goed nagekeken dan dat me laptop na één week weer twee weken op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:08:
Staat nog altijd op ''repairing'' en heb het gevoel dat dat ook nog even zo gaat blijven. Studentje van de helpdesk vertelde mij dat het totaal ongeveer 10 werkdagen ging duren, dus ik ben nu op de helft. Het gemis van je eigen laptop is echt super kut, je mist hem een paar keer per dag heel hard en de rest van de tijd net zo erg. Gelukkig nu op een oude Medion bak...maarja das toch anders.

Maargoed, liever één dag langer missen en goed nagekeken dan dat me laptop na één week weer twee weken op vakantie gaat.
10 dagen zeiden ze bij mij toen ook. Heeft uiteindelijk een goede maand geduurd. Nu is de laptop inmiddels weer weg, dus hoe langer ze er over doen, hoe beter gaat niet op bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb hem vanuit Lyon laten ophalen voor een RMA. Hij is toen naar Emmen gegaan, gerepareerd en teruggebracht in totaal 10 werkdagen. Had ook het zwarte scherm probleem. Helaas is nu me videokaart kapot haha. Maar toch, heel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige keer is het moederbord al 2x vervangen, daarna toen ie terugkwam had hij het zwarte schermprobleem. Nu zijn ze weer het moederbord aan 't vervangen. Ik vraag me af hoeveel zin het heeft om telkens een andere moederbord er in te doen. Iemand een idee of dit daadwerkelijk nu wel zou helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb dezelfde problemen ondervonden met mijn laptop, een Asus A7T. Het scherm bleef zwart na het opstarten, de lampjes op de laptop (HDD-indicator etc.) gaven eerst nog even actie, maar na verloop van tijd deed hij helemaal niets meer.

Ik heb de laptop nu voor de tweede keer (met hetzelfde euvel) terug gestuurd naar Asus. Op zich erg blij dat er 2 jaar garantie op de laptop zit _/-\o_ en dat hij netjes thuis wordt opgehaald en teruggebracht.

De eerste keer heeft men de VGA chip gerepareerd ('soldering VGA chip' stond er op de omschrijving van de uitgevoerde reparatie). Ook zijn er wat plak rubbertjes vervangen ('pootjes') onder de laptop, er waren er twee losgeraakt.

Na anderhalve week ging het weer mis 8)7 opnieuw opgestuurd. Nu wacht hij daar op onderdelen (er komt in elk geval een nieuw moederbord in). Dit kost nog wel minimaal 2 weken, dat vind ik wel erg vervelend aangezien ik de laptop vrijwel dagelijks nodig heb ;( .

Het blijft toch een vreemd probleem, ik hoop dat het nu echt goed opgelost is met het nieuwe moederbord.

Ik za de uitkomst posten zodra ik de laptop terug heb.

vr. gr.
E. Grifffioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zou de mijne eigenlijk de 18e terugkrijgen, maar nu duurt het al 15 werkdagen en heb even opgebeld. Hij kon me teminste vertellen dat ik een geheel nieuw scherm kreeg met bekabeling en een nieuw motherbord. Wel dezelfde als die erin zaten, dus helaas geen gratis upgrade.

De status is al drie keer van repairing terug naar waiting gegaan, erg fucked up en hier was ik dus ook al bang voor. Maarja, dan moet ik hem nog langer missen ;( }:| :'(

[ Voor 75% gewijzigd door NeoMe op 25-04-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nou, wat 10 werkdagen moesten zijn is nu al één volle maand. Nog altijd aan het wachten, en begint nu een beetje te irriteren aangezien me school weer is begonnen :(
Hoop serieus dat ik hem deze week terugkrijg met nieuwe mobo en scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoMe schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:25:
Nou, wat 10 werkdagen moesten zijn is nu al één volle maand. Nog altijd aan het wachten, en begint nu een beetje te irriteren aangezien me school weer is begonnen :(
Hoop serieus dat ik hem deze week terugkrijg met nieuwe mobo en scherm.
Misschien heb je dan wel geluk :P. Tenminste, ik verwacht dat of deze week je laptop wordt afgemaakt of je krijgt een nieuwe aangeboden. Ik kreeg na een dikke maand ook pas mijn telefoontje, zal wss wel een standaardprocedure zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, zaten wel wat vervelende niet-werkdagen tussen waardoor het allemaal nog langer heeft geduurt denk ik. Zoals hemelvaart & K-dag en weet niet of ze vandaag eraan werken of dat ze vrij zijn.
Maargoed...en als ze een nieuwe aanbieden, bieden ze dan een a6t aan of een ander model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoMe schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:32:
Ja, zaten wel wat vervelende niet-werkdagen tussen waardoor het allemaal nog langer heeft geduurt denk ik. Zoals hemelvaart & K-dag en weet niet of ze vandaag eraan werken of dat ze vrij zijn.
Maargoed...en als ze een nieuwe aanbieden, bieden ze dan een a6t aan of een ander model ?
Dan bieden ze een andere aan, of ze moeten toevallig nog een A6T hebben, maar dat denk ik niet ;). Ik heb zelf een F3Sc gekregen , wel een minder videokaart, maar voor de rest beter, nouja, mij hoor je niet klagen na ranja-gate \o/. Maar wel even stug vasthouden als je je laptop ook echt voor games ed gebruikt en geen desktop hebt. Ik merk dat mn 8400M niks is vergeleken met de Go 7600. Dit omdat ze denken dat er in de A6T een 7300 zit ipv een 7600..., tenminste dat werd mij verteld over de telefoon :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, ik game er dus wel veel op dus moet wel een goede videokaart hebben. Heb nu toevallig een xbox gekocht waar ik voornamelijk op ga gamen maar wil niet zeggen dat ik mijn shooters nu niet meer wil spelen. Die hebben ook ooit geld gekost net als de a6t zelf. Wil wel iets vergelijkbaars terug of beter uiteraard...mocht het verlossende telefoontje komen dan post ik hier meteen het aanbod ter beoordeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich heel simpel, zoek naar het model dat je krijgt aangeboden en als de videokaart gelijk of hoger is aan GeForce 8600M/9500M of Radeon HD 2600 dan zit je goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Bedankt, ja ben benieuwd...ik denk dat de situatie zich niet zal voordoen en hoop het ook stiekem niet, want staat nogal wat software/games etc op en ben eigenlijk te lui om alles weer opnieuw te installeren. Gelukkig wel een paar back-ups gemaakt van mijn documenten enzo. Maargoed, een nieuwe is ook niet mis.

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 05-05-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A6T heeft inmiddels ook alweer 2 nieuwe moederborden vanwege het zwarte scherm probleem. Nu is hij net een 2 weken weer terug. De vorige keer kreeg ik er last van toen ik 1gb geheugen erbij wilde doen. Nu is mijn vraag: zou hier het probleem zitten? Ik heb nog niet geprobeerd om het erbij te doen om te kijken hoe lang hij het volhoudt en voorlopig (~2 weken) gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Die van mij draait al 1,5 jaar op 1 GB extra...en deed altijd alles prima. Start hem smorgens op had de avond ervoor nog 6 uurtjes gedraaid en deed het niet meer. Staat vaak genoeg heel de nacht aan om te downloaden etc. Wel raar opzich, zomaar ineens...hoor net van de klantenservice dat het scherm en de mobo kapot waren. Apart dat zoiets in één avond gebeurt, terwijl die gewoon uitstond.
Maargoed, hopen dat het straks allemaal weer werkt want wil hem niet nog eens een maand kwijt zijn !

Zit nu op een 8 jaar oude medion te internetten, wonder dat die nog uberhaupt loopt maargoed...dan waardeer je je spullen weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was volgens mij al uitgesloten inderdaad, bij mij begon het ook wel nadat ik er 1Gb bij had gezet, maar als het goed is is er 1 die al met 1GB problemen had.

Edit: ici: Sjaakmeister in "Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7..."

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 05-05-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja precies, denk ook niet dat het daar aan ligt want anders had ik wel eerder problemen moeten hebben in die 1,5 jaar dat ie op 2 GB draaide. Had al zeker een maand niks veranderd/geinstalleerd/andere instellingen etc...dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Yes, of No...ik weet het niet maar Asus net gebeld, en ze bieden me deze week nog een nieuwe aan...ik post uiteraard meteen het aanbod zodra ik weet. Ik vertel hun uiteraard dat ik er nog een dagje over wil nadenken en zoek dan ff de specs op, volgens mr. asus ging ik er nooit op achteruit.
Leuke deal lijkt me op het eerste gezicht...

Valt er in zoiets nog te onderhandelen ?
Als ze iets aanbieden, en je wilt liever net ff iets meer...dan wel of dan niet gegrond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon destijds helaas niet een beter model krijgen dmv bijbetaling. Opzich ga je er ook niet achteruit, helaas staat de A6T alleen verkeerd op hun specs papiertje, of ze weten niet hoe de NVIDIA nummering werkt. Wel kan je altijd kiezne om te wachten op je eigen. De kans dat je achteruitgaat is klein, want dan zou volgens mij op dit moment haast alleen de F3Sc die ik heb in aanmerking komen. Daarbij, een A7T is al uit roulatie gehaald voor een Asus G2S twv 1600 euro :P. Dus 5% kans dat je wel achteruit gaat, maar waarschijnlijk alleen maar vooruit.

Ik zie dat je je signature alvast hebt aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

@ GENETIX & andere Tweakers...

Oke heb een F3KA aangeboden gekregen, mr van asus zei met:
Turion x2 TL58 @ 1,8 GHz
2 GB Werk
Ati X1600 ( 256 MB DDR II + 512 Hypermemory ofiets )

Kan dit kloppen, en zoja...lijkt me een prima deal om mijn A6T daar te laten !!!! ??? !!!!

''Hulde aan Genetix _/-\o_ ''

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 07-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ATI Radeon is dus een HD2600Pro ipv X1600, dus nog iets beter en DX10. Je gaat er op alle punten vooruit dus zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke...prima dan, morgen mr. van asus maar eens een lieve mail sturen dat ikke geheel akkoord ga met de voorwaardes.
Ik had meteen gevraagd of ik verder nog iets moest opsturen, daar gaf hij geen gehoor aan enzo en ik heb bij deze dus enige A6T ass. over zoals:
- Oplader, bij deze TK.
- 1 GB Kingston werkgeheugen voor de A6T, bij deze TK.
- Muis ( Wil niemand hebben denk ik )
- Hoop boekjes & CD's...zijn bij deze denk ik waardeloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeoMe schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:10:
Oke...prima dan, morgen mr. van asus maar eens een lieve mail sturen dat ikke geheel akkoord ga met de voorwaardes.
Ik had meteen gevraagd of ik verder nog iets moest opsturen, daar gaf hij geen gehoor aan enzo en ik heb bij deze dus enige A6T ass. over zoals:
- Oplader, bij deze TK.
- 1 GB Kingston werkgeheugen voor de A6T, bij deze TK.
- Muis ( Wil niemand hebben denk ik )
- Hoop boekjes & CD's...zijn bij deze denk ik waardeloos ?
Had ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg begin volgende week te horen wat er met mijn A7T-geval gaat gebeuren.

De laptop ligt dan al een dikke maand bij het repair center in Emmen.
Voor de tweede keer dus |:(
Eerst hebben ze de VGA-chip vervangen, en nu kunnen ze schijnbaar moeilijk aan vervangende moederbords komen.

Ze zeiden afgelopen maandag dat ik deze week een vervangend notebook zou gaan krijgen en dat ze met een voorstel zouden gaan komen. Vandaag hoorde ik echter dat ze toch nog op de valreep aan een partij moederborden zijn gekomen en ze nu gaan proberen of die in mijn latop passen?? :/

Als dat niet lukt krijg ik alsnog een andere...nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen.
ik heb een Asus A6ja met 2 gig geheugen.
en vandaag was ik aan het photoshoppen en hij liep ineens vast. opnieuw aangezet.
en alleen maar een zwart scherm. en de blower blaast als een gek.
gelukkig heb ik nog 2 maanden garantie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:01:
Nou mensen.
ik heb een Asus A6ja met 2 gig geheugen.
en vandaag was ik aan het photoshoppen en hij liep ineens vast. opnieuw aangezet.
en alleen maar een zwart scherm. en de blower blaast als een gek.
gelukkig heb ik nog 2 maanden garantie :S
OMG :?

Mogelijk dus ook een Asus A6Ja met dus een Intel CPU ipv AMD en een ATI graka ipv NVIDIA.

Heb je hem al aan de praat gekregen? Heb je het idee dat de laptop wel gewoon opstarte? Geef eens wat meer info, dit zou namelijk de erste keer zijn dat een compleet verschilende laptop van Asus hetzelfde euvel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou het was niet de eerste keer dat dit gebeurde. dag daarvoor was het ook gebeurt.
toen dacht ik dat hij overhit was. en had hem een half uurtje uit laten staan. toen deed ie het ook weer.
maar nu.... helemaal niks.
als ik hem aanzet begint mn blower na een halve min te loeien . en alleen maar een zwart scherm.
ik heb er zelf een 1 gig reepje bij laten zetten. al door de winkel waar ik hem heb gekocht.
ik draaide altijd de xp home edition. maar mn harde schijf was vorige maand kaduk. waardoor ik de recovery partitie heb moeten verwijderen. er draait nu windows XP proff op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voorl belangrijk bij het probleem is of Windows ook opstart. Let dus vooral op de HDD indicatie led (en hou ook de 30 seconden wachtijd van Windows na een crash in de gaten (je zou zlefs verder kunnen gaan door op enter te rammen).

Vooral het feit of de laptop wel windows opstart en dus HDD activiteit zichtbaar is maakt het verschil tussen dit probleem of een simpele kaduke laptop zoals zo vaak waar de blower nog eens aan gaat maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:08:
Wat voorl belangrijk bij het probleem is of Windows ook opstart. Let dus vooral op de HDD indicatie led (en hou ook de 30 seconden wachtijd van Windows na een crash in de gaten (je zou zlefs verder kunnen gaan door op enter te rammen).

Vooral het feit of de laptop wel windows opstart en dus HDD activiteit zichtbaar is maakt het verschil tussen dit probleem of een simpele kaduke laptop zoals zo vaak waar de blower nog eens aan gaat maar verder niks.
ja die brandt even en daarna gaan alle lampjes uit en blijft de blower draaien. de enige manier om hem dan uit te krijgen is de batterij etc er uit te halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat de HDD wel verder als je op enter drukt wanneer het lampje voor de HDD activiteit stopt? Het is belangrijk te weten of de laptop helemaal kaduk is, of de aansturing naar het scherm toe. Eventueel zou je eens kunnen proberen een externe monitor er aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou, mijn laptop kapte er zojuist ook mee. Asus A6Tc, met NVidia 7300 Go en Turion T50. Ik heb een dualboot met tweemaal Windows XP, en bij het booten van de eerste Windows ging het scherm op zwart na het XP-logo met laadbalkje. Enkele pogingen tot opstarten later heb ik m'n andere installatie geboot, die kwam wel gewoon in Windows zelf. Bij de volgende reboot bleef het scherm echter zwart vanaf het bios, ik heb dus totaal geen beeld meer...

Als ik bij het opstarten tweemaal op Enter druk (de eerste keer voor m'n bootscherm, en de tweede keer voor "Start Windows normally" knippert de hardeschijfindicator voor een halve seconde, daarna begint de fan keihard te blazen en stopt alle activiteit. Met vijf seconden de powerknop ingedrukt houden schakelt de laptop wel uit.

Morgen nog maar eens kijken of er nog leven in zit, anders ga ik dit topic wel doorlezen over wat nu te doen... Eerst maar eens backuppen :$

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het eerste stuk van het topic heb ik nu doorgelezen. Het is niet de inverter, denk ik zelf. Wanneer ik namelijk normaal opstartte met een S-Videokabel erin, werd het beeld direct gekloond vanaf het bios-scherm tot aan het inlogscherm van Windows, en nu gebeurt dat dus niet, er verschijnt niets op mijn TV. Hij detecteert wel een signaal, maar het scherm blijft zwart.

Ik heb overigens nog gewoon 1 GB geheugen, zoals ik hem kocht anderhalf jaar geleden... Ik heb vanmiddag een 2,5"-3,5" converter gekocht, dus zodadelijk even de harddisk backuppen en wissen, waarna de laptop RMA kan ;(

Ik kan hem dus niet direct naar Asus opsturen, maar moet contact opnemen met de leverancier, in mijn geval 4LAUNCH?

Nog een stukje geschiedenis overigens: al sinds aanschaf kon ik de laptop niet dichtklappen wanneer hij al niet in standby stond. Niet tijdens het opstarten en niet in Windows, alleen wanneer ik eerst op Fn+F1 drukte en wachtte totdat het powerlampje knipperde. Ik vond dit echter niet bijzonder genoeg om hem terug te sturen, ik had hem namelijk voor school aangeschaft en kan hem nog steeds moeilijk missen. Omdat hij destijds verder prima werkte heb ik er geen aandacht aan geschonken. Soms leek het na een reinstall even te werken, maar net zo vaak werkte het niet. Het dichtklappen resulteerde in een BSOD, een reboot (reboot bij BSOD staat bij mij uit in Windows, dus had andere oorzaak) of een soort knipperend scherm, knipperend van donkergrijs naar zwart met een frequentie van ongeveer tweemaal per seconde. Verder ging het scherm soms ook niet meer aan na standby.

Ook is de fan sinds een week of 4, 5 keihard gaan blazen, zelfs in Quiet Office mode (50% CPU). De lucht die achteruit kwam was ook erg heet. Verder heb ik een hele tijd al niet meer gegamed, dus het is niet alsof ik de laptop zwaar heb belast de laatste tijd. Wel stond hij vaak een uur of 10 per dag aan...

[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 13-05-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan hem direct bij Asus.nl aanmelden voor RMA. Dit hoeft niet via 4launch (daar had ik mijn A6T ook weg en heb hun ook niet nodug gehad voor RMA). Meer info is te vinden in het Asus A6 Topic (Topicstart)

Verder voeg ik je toe op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb contact opgenomen met asus. en ik ga morgen reparatie form invullen. eerst nog even de HD backuppen. nog gevraagd of ze de onderdelen hadden. ze zeiden van wel en dat er vrijwel nooit sprake is van een vervangende laptop. nou ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een vervangend apparaat kan krijgen voor mijn A7T en wel een A7K. Dit is een vergelijkbaar apparaat maar met een grotere 250Gb harddisk, TL-58 ipv 52 en een Ati 2600 kaart (256 DDR3) ipv de Nvidia Geforce 7600. In plaats van XP komt er wsl. Vista op.
De garantie blijft trouwens hetzelfde (wordt niet weer met 2 jaar verlengd).

Ik denk dat ik dit maar ga doen, lijkt me een goede ruil?
Jammer dat ze niet meer met een G2S komen als vervanger maar goed... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Blij dat ze jou ook een leuke aanbieding hebben gedaan, weet niet of mijn aanbieding beter is ( F3-KA ) heb helaas nog geen volledige specs. Die cpu ga je op vooruit, de gpu ook en xp of vista is kwestie van smaak/voorkeur.

Misschien kun je beter een linkje naar specificaties geven ( Serienr. 23c of 53c) ...als je die hebt teminste want mij hebben ze een F3-KA beloofd. ( Hopen dat het deze wordt! )Maar er schijnen verschillende versies te zijn dus wordt even afwachten.

Vind het raar dat er in sommige 'nieuwere' laptops een 4200 rpm schijf inzit, is een 5400 rpm dan zoveel gevraagd. Ze adverteren denk ik liever met GB dan met RPM.

[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 14-05-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die serienummers daar moet je eigenlijk niet naar kijken, vertelde die man van Asus.
Het gaat om een speciale serie rechtstreeks vanuit Taiwan, dus niet te koop in een winkel.
Waarschijnlijk zijn dit enigszins 'overjarige' modellen die ze speciaal reserveren voor dit soort retour gevallen.

Ik kon trouwens ook kiezen voor een 'credit' optie.
Dit betekent dat ik 60% van de distribiteurs prijs van mijn huidige laptop restitutie krijg.
Dit gaat dan via de winkel waar ik hem gekocht heb (Beat-it in mijn geval).
Het zou in mijn geval waarschijnlijk gaan om zo'n 400 a 500 euro.
De winkel kan zelf bepalen wat ze aanbieden (dit geldbedrag of een vervangende laptop ter waarde van dit bedrag.
Het voordeel van deze optie zou zijn dat je zelf kunt kiezen welk type laptop je koopt, maar je moet er wel geld bijleggen. Ander voordeel is dat je weer nieuwe garantie krijgt (en da's wel waardevol gebleken ;-)

Maar ik denk dat ik toch maar voor de vervanger (A7K) ga, per saldo is dit toch een goede laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS v.w.b. de harddisk rpm.

De harddisk is inderdaad een 4200rpm 250gb, maar door de hogere rotational latency wordt het verschil tussen bv. een 5400rpm 160gb en 250gb 4200rpm qua leessnelheid volledige opgeheven. Het scheelt dus niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat het om een speciale reeks uit Taiwan gaat kan ik wel geloven, want ik kan ook nergens een F3KA terugvinden met een 1,8 Ghz en een 120 GB harde schijf. Net gebelt en een andere college kon de specificaties niet bekijken helaas, maar ik heb nog gemaild naar wie ik gesproken had misschien reageerd hij nog. Ik hoop maar het beste, weet nu wel dat ik hem volgende week dinsdag op de mat heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Dit probleem heb ik ook met mijn Xi2528 fujitsu siemens laptop.
T8100
8600M GS
2* 250GB raid 0

Gelukkig kan ik gewoon op het knopje duwen wat de ziet of de laptop dicht of open is, dan moet ik niet telkens laptop open en dicht doen.

Maar raar genoeg alleen onder XP, onder vista blijkt het probleem niet te bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mn a6ja is afgelopen vrijdag opgehaald.
nu maar afwachten.
heb nu een laptop te leen van een goede vriend van me. met precies dezelfde laptop. en deze doet het perfect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duarf schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:16:
Dit probleem heb ik ook met mijn Xi2528 fujitsu siemens laptop.
T8100
8600M GS
2* 250GB raid 0

Gelukkig kan ik gewoon op het knopje duwen wat de ziet of de laptop dicht of open is, dan moet ik niet telkens laptop open en dicht doen.

Maar raar genoeg alleen onder XP, onder vista blijkt het probleem niet te bestaan...
Uhm, ik denk niet dat je hetzelfde probleem hebt eerlijk gezegd. Geef iig wat meer info over wat het wel doet als het scherm het neit doet want we hebben al eerder False-Positives gehad waardoor tot nu toe alleen laptops van ASUS in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 16:53
Nou ik heb hier nu dus ook last van :(.
De enigste oplossing is dus je scherm openklappen na 2 klikken van de DVD speler ?
Als ik 'm trouwns opstuur naar Asus leveren ze dan een geheel nieuwe laptop ? en doen ze dan niet moeilijk over gebruikskrasjes (en grotere krassen) in me huidige laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee Asus probeert je laptop te repareren, mocht dit niet in 4 weken kunnen dan bieden ze je een nieuwe aan. Verder doen ze absoluut neit moeilijk over krasjes, met een beetje geluk geven ze je zelfs een nieuwe case cadeau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

GENETX schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:46:
[...]

Uhm, ik denk niet dat je hetzelfde probleem hebt eerlijk gezegd. Geef iig wat meer info over wat het wel doet als het scherm het neit doet want we hebben al eerder False-Positives gehad waardoor tot nu toe alleen laptops van ASUS in aanmerking komen.
Als mijn scherm dichtklap, en terug open doe, dan is de kans groot dat ik geen beeld meer heb. Al de rest werkt wel nog, muziek blijft spelen,...

Als ik dan op het knopje duw wat het dichtgaan registreert, en dan loslaat, dan word alles terug zichtbaar, en valt het daarna terug volledig in het zwarte... (volledige scherm uit, niet alleen backlight).

(sorry, als ik in het verkeerde topic zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan is je laptop al geboot naar Windows zeker? Dat is een algemeen probleem met de NVIDIA kaarten, een andere driver lost dat op. Dat is dus een ander probleem (waar de A6T overigens ook wel last van had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

GENETX schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:59:
Maar dan is je laptop al geboot naar Windows zeker? Dat is een algemeen probleem met de NVIDIA kaarten, een andere driver lost dat op. Dat is dus een ander probleem (waar de A6T overigens ook wel last van had).
Welke driver is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
volgens mij was het ergens vanaf 162.22 oid gefixt. Drivers kun je van www,laptopvideo2go.com plukken. Vergeet niet de modded inf eerst in je setup map te gooien (en te vervangen) voor je de driver gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag mensen

Ik heb een asus a6t met nog 5 maanden garantie, 3 weken geleden is mijn laptop stuk gegaan ik kreeg Artifacts zoals ze dat noemen blokkerig beeld net alof de grafische kaart stuk was.
Ik terug naar de winkel met dat ding voor reparatie (had trouwens ook klachten over de dvd rom want hij brande geen cd's)
Maar goed na 4 weken kreeg ik hem terug en ja hoor ze hadden het moederbord vervangen (kunnen ze net zo goed een nieuwe geven voor al de uren en dat moederbord inbouwen maar goed).
ik blij mijn laptop werkte weer, ze hadden een cd gebrand als bewijs het schijnt dat hij geen philips cd kan branden raar nachua wel maar goed hier kan ik nog mee leven.
Vandaag 3 weeken verder pats zwart scherm!!!
Geen asus logo niks je ziet wel dat het scherm werkt door een lichte verkleuring maar verder niks.
Dus deze jongen gaat morgen terug naar de winkel en ik eis een andere laptop,want straks weet ik wel hoe dat gaat lopen weer 4 weken geen laptop eindelijk weer gemaakt en dat na mijn garantie periode gaat hij weer stuk en dan kan ik het zelf gaan betalen zeker!!
Mensen luister dit is gewoon een K.. serie laptops met allemaal dezelfde kinderziektes dus verkoop of ruil hem want ik hoor overal dezelfde klachten.

Greetzz Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Als de laptop gemaakt is en hij gaat weer naar status 'brak' zou ik hem ook flippen, gelukkig voor mij kreeg ik een nieuwe omdat onderdelen lang op zich lieten wachten. Ik zou Asus opbellen en vertellen dat je hier geen genoegen mee neemt en kijken wat er te regelen valt. Ikzelf heb de F3-KA gekregen dan heb je ongeveer vergelijkingsmateriaal. Mijne was ook 1,5 jaar oud.

PS: Ik zou een nieuw moederbord krijgen en een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg van de asus a6t met kinderziektes.

Vandaag ben ik terug gegaan naar de winkel om mijn verhaal te doen.
Ik zei dat mijn laptop in reparatie was geweest en dat het moederbord was vervangen en dat nu na 4 weken hij nu weer defect is.

Ik zei ik het toch geen laptop gekocht bij de aldi voor 400 euro ik heb er toen 1100 euro voor betaald, dan mag je toch wel verwachten dat hij langer meegaat dan 1,5 jaar toch
Ja zei hij daar heb je wel gelijk in.
Ik zeg en straks is mijn garantie voorbij en dan kan ik het zeker zelf gaan betalen elke 4 weken.
Ik eiste meteen een andere laptop van meneer asus.
Ja zegt hij als ze dat doen dan krijg je alleen de dagwaarde terug.
Ik zeg wat das zeker een grapje dus dan krijg ik misschien nog 100 euro terug voor mijn laptop en kan ik er 1000 euro bijlappen voor een nieuwe ik zeg nu wordt het helemaal mooi.
Stel ik koop een nieuwe auto van 20.000 euro en na 1 jaar is de motor ontploft door een fabrieksfout,
en dan zeggen ze tegen mijn nou meneer u krijgt de dagwaarde terug das 10.000 en dan betaald u 10.000 euro bij voor een nieuwe auto.
Dus omdat er kinderziektes in het moederbord zitten wat hun fout is kan ik gaan betalen ik dacht het toch niet.
Zijn ze nou helemaal van de plot gepleurd.
Het word nog mooier ik zeg stel dat ze de laptop vervangen dan krijg ik toch gewoon een kopie van de harde schijf zeker NEE zegt hij daar moet je voor betalen.
IK ZEG NOU WORDT IE HELEMAAL MOOI!!
Door hun fout ben ik straks werk waar ik maanden mee bezig ben geweest gewoon VERNIETIGD!!
omdat ik daar niet voor wil betalen.
Zijn ze nou helemaal gek geworden daar.
Maar als ik geen nieuwe laptop krijg zoek ik de media op zullen we eens zien hoeveel asusjes er nog worden verkocht.

Maar goed ik laat het nog wel wten hoe het afloopt

Groetjes Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat zijn gewoon de Asus voorwaarden. Imho zijn die bij Asus al vrij mild volgens mij. Je zal bij andere fabrikanten veel meer moeite moeten doen.

Wettelijk kun je pas bij een 3e reparatie (welke jij volgens mij nog niet hebt) een nieuwe eisen, vindt het dus al wat als ze je wel een nieuwe willen schenken uit service. Uiteraard wel met een korreltje zout aangezien het een laptop is met constructiefouten.

Verder is Asus neit verantwoordelijk voor je gegevens. Als ze je laptop moeten formatteren doen ze dat gewoon. Eigen schuld wat dat betreft, documenten en data dien je altijd zelf te backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik had daarmee wel superveel geluk, want ik had dus ook zwart scherm enzo maar kon nog wel beeld krijgen via mijn lcd-tv. Op deze manier heb ik nog snel een backup kunnen maken naar mijn externe harde schijf !

Geloof mij, slechts 5% doet het en ruim 95% klaagt erover. Backuppen & verloren data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je haalt je hard disk er even uit. en stopt hem in een externe hd drive. zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nounou Patrick, je mag wel even dimmen hoor. Een backup is toch echt je eigen verantwoordelijkheid, en het is nou niet alsof iedere A6T ermee kapt. Ik durf te wedden dat er honderden mensen die lid zijn van GoT en dagelijks met veel plezier op hun A6T laptopje zitten te werken, en hier in dit topic dus niet hoeven te posten. Dat er enkele exemplaren uitvallen is onoverkomelijk. Bij andere merken gaat het backlight stuk na twee jaar, of het scharnier, krijg je dode pixels of kappen enkele toetsen ermee. Elektronica kan stuk, hou daar gewoon rekening mee en ga niet lopen schelden in een winkel (of op een forum) als het gebeurt, daar schiet niemand wat mee op. Denk je dat mensen bereid zijn je te helpen als je ze een grote mond geeft?

Voor een tientje heb je trouwens een 2,5"-3,5"-converter waarmee je je harddisk in een PC kunt plaatsen en backuppen. Dat heb ik ook gedaan, en ik was in een uurtje klaar...

Mijn laptop is vandaag opgehaald, ik ben benieuwd. Ik heb nog drie maanden garantie, en op een reparatie heb je... drie maanden garantie. Ik hoop wel dat áls hij na de reparatie nog eens stuk gaat, dat dat binnen die drie maanden is, anders ben ik wel flink de sjaak.

G3N3TX, rood/roze mede dankzij dit topic? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 21-05-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dat is wel handig om te weten dat er 3 maanden garantie zit op de reparatie. want ik heb nog maar minder dan een maand garantie XD
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste