Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cadezo schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:02:
[...]

Daar was ik al bang voor :P 1 regeltje is ook lastig uitleggen.

Zo gebruikt hij automatisch de meest optimale verbinding, zonder dat je dat steeds handmatig moet kiezen :)
Ah dat is handig! :-) Dan nog even twee andere vragen:

- Je hebt het over je universiteitsnetwerk, ik neem aan dat dat geen 802.1x protocol is? Of is dat inmiddels wel te gebruiken met s60?

- Mooi thema heb je, waar heb je die vandaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
christiaann1985 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:40:
[...]
- Je hebt het over je universiteitsnetwerk, ik neem aan dat dat geen 802.1x protocol is? Of is dat inmiddels wel te gebruiken met s60?

- Mooi thema heb je, waar heb je die vandaan? :D
Universiteitsnetwerk = Wlan van Universiteit Twente, welke wel via het 802.1x protocol werkt! Zie ook de afbeelding:Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3092/3203347347_697192b4ff_m.jpg

Edit: @onder:
Inderdaad wordt EAP - TTLS PAP niet ondersteund (is best veel over te vinden met google), best vreemd als je leest hoeveel bedrijven/universiteiten het gebruiken...

Dat thema komt van Mosh: Nokia Nseries FP2 (blue) theme, ook in oranje Nokia Nseries FP2 (Orange)

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 20-01-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Cadezo schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:39:
[...]

Universiteitsnetwerk = Wlan van Universiteit Twente, welke wel via het 802.1x protocol werkt! Zie ook de afbeelding:[afbeelding]

Dat thema komt van Mosh: Nokia Nseries FP2 (blue) theme, ook in oranje Nokia Nseries FP2 (Orange)
Dank!
Wat betreft dat 802.1x, dat wordt inderdaad ondersteund maar het specifieke beveiligingsprotocol helaas niet.. TTLS met PAP ofzo.. :s Helaasch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

christiaann1985 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:58:
[...]

firmware update uitgevoerd, wat is er eigenlijk nieuw?

Ik zie wel dat er twee nieuwe applicaties standaard geinstalleerd worden:
-zoekopdracht
-online delen

Iemand een changelog?
De enige verandering in functionaliteit die ik echt merk is dat hij nu de contacts gewoon synchroniseerd met mijn Parrot CK3100 zonder dat ik daarvoor een applicatie moet installeren (de Nokia Contact downloader app). Nadeel ten opzichte van de applicatie is dat elk nummer een eigen entry krijgt in mijn Parrot (naam/W naam/H naam/M ... etc.)
Verder weet ik niet wat er is veranderd, maar wat mij betreft werkt het prima.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Is er inmiddels al iemand die een 8GB geheugenkaartje getest heeft in de E51? Zo ja, werkt dat, en welk merk of type kaartje werkt wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Arjan P schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:04:
Is er inmiddels al iemand die een 8GB geheugenkaartje getest heeft in de E51? Zo ja, werkt dat, en welk merk of type kaartje werkt wel of niet?
Voortaan eventjes zoeken: Ja, dit werkt.
Ik heb zelf een 8GB SanDisk MicroSDHC erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Tweakers,

Ik ben nog niet lang lid van Tweakers, ik heb wel al op wat nieuwsberichten gereageerd, maar ik vond het is tijd om wat op het forum te "hangen".

Ik vond dit topic wel geschikt, aangezien ik overweeg voor een e51 aan te schaffen, maar hier is mijn vraag: Ik zie dat er geen GPS voorgeïnstalleerd is, nu zijn hier wel oplossingen voor zoals Tomtom of Nokia Maps downloaden of kopen. Maar als ik route in wil stellen, heb ik hier internet verbinding voor nodig zoals 3g, wifi, .. ?
Dankuwel,
Gio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:
Hej Tweakers,

Ik ben nog niet lang lid van Tweakers, ik heb wel al op wat nieuwsberichten gereageerd, maar ik vond het is tijd om wat op het forum te "hangen".

Ik vond dit topic wel geschikt, aangezien ik overweeg voor een e51 aan te schaffen, maar hier is mijn vraag: Ik zie dat er geen GPS voorgeïnstalleerd is, nu zijn hier wel oplossingen voor zoals Tomtom of Nokia Maps downloaden of kopen. Maar als ik route in wil stellen, heb ik hier internet verbinding voor nodig zoals 3g, wifi, .. ?
Dankuwel,
Gio
Er zit geen GPS in de E51 dus ben je aangewezen op externe GPS ontvangers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:
Hej Tweakers,

Dankuwel,
Gio
De E51 heeft geen GPS functionaliteit, waarschijnlijk bedoel je met 'GPS' navigatiesoftware. Standaard staat er Nokia Maps op en deze kun je uitbreiden met (voetganger)navigatie, dit kost wel geld.
TomTom 6 draait er ook op, evenals McGuider.
Nav4All is gratis en werkt ook goed, wel heb je daarvoor een dataverbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Is er ook een oplossing voor die Parrot CK3100, wat RagaBaSH ook al zei bv Naam/w is echt behoorlijk irritant. Iemand die daar al een oplossing voor heeft?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:54:
[...]

De E51 heeft geen GPS functionaliteit, waarschijnlijk bedoel je met 'GPS' navigatiesoftware. Standaard staat er Nokia Maps op en deze kun je uitbreiden met (voetganger)navigatie, dit kost wel geld.
TomTom 6 draait er ook op, evenals McGuider.
Nav4All is gratis en werkt ook goed, wel heb je daarvoor een dataverbinding nodig.
Dankje,
heb je alleen voor Na4All data(internet?)verbinding nodig? of ook voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:32

Infinchible

Woef!

Ik heb net mijn telefoon ook proberen te updaten, de 300.* upgrade, maar hij zegt dat er niets nieuwers gevonden kan worden dan de 220.* Ook op de Nokia site zelf bij software updater zoeker zegt hij alleen de 220.*
Kan dat aan mijn telefoon liggen, het is gewoon een simlock vrije telefoon, los gekocht in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:08:
[...]

Dankje,
Ook Nokia Maps gebruikt ook een dataverbinding (=wlan, umts, etc.), maar je kan volgens mij de kaarten ook van te voren inladen via de Nokia Map Loader. Voor de rest moet je maar even kijken op de site van de fabrikant/uitgever.
Infinchible schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb net mijn telefoon ook proberen te updaten, de 300.* upgrade, maar hij zegt dat er niets nieuwers gevonden kan worden dan de 220.* Ook op de Nokia site zelf bij software updater zoeker zegt hij alleen de 220.*
Kan dat aan mijn telefoon liggen, het is gewoon een simlock vrije telefoon, los gekocht in de winkel.
Nokia brengt updates vaak uit per productcode (gefaseerd). Het kan dus zijn dat er voor jouw productcode nog geen update beschikbaar is. Welke productcode je hebt kan je zien op de sticker onder de batterij en dan is het het getal achter CODE: (tussen IMEI en WLAN). De mijne is 0552191.

Op Nokia Productcodes kan gekijken welke regio correspondeert met de productcodes. Mogelijk is je toestel niet oorspronkelijk bestemd voor de Europese markt...

[ Voor 59% gewijzigd door Cadezo op 21-01-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:24:
[...]

Nog even een toevoeging:
-SmartConnect - kiest automatisch de beste verbinding (bijv. eerst wlan, umts, etc) - via Download! --> Office --> SmartConnect.
Is idd handige app.

Ik gebruik Conversation al moet is de herinstallatie na firmware update momenteel misgelopen. Geeft een andere view op de berichtjes, per bestemmeling en inclusief je eigen antwoorden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 10:10 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:08:
[...]

Dankje,
Nav4All werkt alleen maar als je een dataverbinding hebt, de rest gebruikt hem niet zover ik weet. Verder heb je nog wel een GPS muis nodig, anders kan je geen route instellen en ook niet volgen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga hem van de week afhalen bij arc (205€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:17:
Iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga hem van de week afhalen bij arc (205€)
Véél plezier alvast van de E51. Ik blijf het een topper vinden!

Nog een handige applicatie; Profile Scheduler

Hiermee kun je je E51 op bepaalde tijden automatisch van profiel laten wisselen. Zo gaat ie bij mij 's avonds naar Offline en 's ochtend weer terug. Ideaal! En 't werkt perfect, al moet je het wel even zelf signen maar da's héél simpel.

Trouwens, heeft er iemand nog tips voor thema's die wel redelijk snel draaien want die van Pizero zijn echt traag. Ik zoek een eenvoudig zwart thema. Kan zo 123 niet echt iets vinden op het www....

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchco op 21-01-2009 17:23 ]

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
Toppe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:58:
Is er ook een oplossing voor die Parrot CK3100, wat RagaBaSH ook al zei bv Naam/w is echt behoorlijk irritant. Iemand die daar al een oplossing voor heeft?
En ook hier hetzelfde probleem na FW update. Hopenlijk komt er snel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchco schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:55:
[...]

Nog een handige applicatie; Profile Scheduler

Trouwens, heeft er iemand nog tips voor thema's die wel redelijk snel draaien want die van Pizero zijn echt traag. Ik zoek een eenvoudig zwart thema. Kan zo 123 niet echt iets vinden op het www....
Die Profile sheduler gebruik ik ook, zeer handig om tijdens werk uren stil te gaan en 's nachts gaat die bij mij volledig offline op batterijen te sparen. Ze moeten me maar op de vaste lijn bellen als het echt dringend is. Dit is de originele website: http://www.drjukka.com/ProfScheduler.html

Ik gebruik dit zwarte theme. Waarschijnlijk helpt het ook om op je telefoongeheugen (eerder dan kaartje) te installeren: http://www.babinokia.com/2007/12/13/only-black-v5-2-versions/#more-455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Voederbietel schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:07:
[...]

En ook hier hetzelfde probleem na FW update. Hopenlijk komt er snel een oplossing.
Ik ga de Contact Downloader App (http://europe.nokia.com/A4143881) van nokia nogmaals proberen. Deze deed het in het verleden altijd perfect.

Hebben andere mensen BTW ook last met een slechte verbinding met de carkit? Dan bedoel ik niet in geluidskwaliteit, maar meer dat de auto-mute naar de autoradio slecht werkt. Bij mij heb ik nu eigenlijk altijd alleen als geluid uit mijn speaker (telefoon over bluetooth) moet komen dat hij de autoradio mute. Dus als ik praat hoort de andere kant wat ik op de radio aan heb.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 15:05
RagaBaSH schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:42:
[...]

Ik ga de Contact Downloader App (http://europe.nokia.com/A4143881) van nokia nogmaals proberen. Deze deed het in het verleden altijd perfect.
Contact Downloader heb ik ook geprobeerd, hiermee kreeg ik alle contacten wel goed in de carkit te staan, alleen bleven ook de contacten met /h en /o gewoon staan. Daarna alle contacten gewist uit de carkit, maar bij volgende keer aanmelden synchroniseerde hij weer, en stond alles er weer dubbel in.
Is het mogelijk de automatische synchronisatie van de telefoonsoftware uit te schakelen en dit alleen door Contact Downloader te laten doen? Dan zou het in principe weer moeten werken.
(Zal er zelf ook ff naar kijken als ik tijd heb)

Wat betreft de mute functie: Heb je toevallig ook een Pioneer radio, ik heb namelijk met mijn radio in het verleden hetzelfde probleem gehad, zelfs tussen de oproeptonen door viel de mutefunctie uit. Het probleem zat toen in de mute instelling van de radio, de preciese instelling weet ik zo uit het hoofd niet meer, maar er moest ergens iets ingesteld worden van telefoon mute ofzo. (Wil het indien nodig nog wel ff uitzoeken komend weekend.)

[ Voor 21% gewijzigd door Voederbietel op 22-01-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:57

sebasd

loopt op espresso

RagaBaSH schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:42:
[...]
Hebben andere mensen BTW ook last met een slechte verbinding met de carkit? Dan bedoel ik niet in geluidskwaliteit, maar meer dat de auto-mute naar de autoradio slecht werkt. Bij mij heb ik nu eigenlijk altijd alleen als geluid uit mijn speaker (telefoon over bluetooth) moet komen dat hij de autoradio mute. Dus als ik praat hoort de andere kant wat ik op de radio aan heb.
Zelf helemaal geen last van.. Firmware 220.34.37 met Blue&Me carkit..

Welke firmware en wat voor carkit heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, Sinds vorige week heb ik XS4all bellen i.c.m. Fritzbox. Thuis werkt alles goeg, maar de registratie met Nokia E51, uitgevoerd met de laatste firmware lukt niet. De melding is : "Kan niet registreren bij Service " Deze melding heb ik meer gelezen op dit Topic, maar is er iemand die de combinatie VOIP met XS4all inmiddels werkend heeft ? Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:35:
[...]
Nav4All werkt alleen maar als je een dataverbinding hebt, de rest gebruikt hem niet zover ik weet. Verder heb je nog wel een GPS muis nodig, anders kan je geen route instellen en ook niet volgen e.d.
Mijn telefoon vergeet de juiste datum en tijd, en dat sinds het installeren van Conversation volgens mij.. :? Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marijn Heb je het ondertussen werkend gekregen ? Wil je mij de instellingen doorgeven ?? Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
Heb deze vraag al eens gesteld maar geen reactie opgehad
bestaat zo iet of waar kan ik dit vinden?

ben op zoek naar programma dat mijn e51 autom. heropstart op de tijdstip of dag dat ik dit wil
kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:45
1475paul schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:21:
Hallo
Heb deze vraag al eens gesteld maar geen reactie opgehad
bestaat zo iet of waar kan ik dit vinden?

ben op zoek naar programma dat mijn e51 autom. heropstart op de tijdstip of dag dat ik dit wil
kan iemand mij helpen
Ik gebruik op de 6120c al een tijdje dit programma. linkje Heeft helaas geen schedule functie, zodat het automagisch gaat. Er is een ook een python versie van die wel een schedule functie heeft maar die vond ik niet prettig werken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco

Dutchco

Gadget freak

Ik gebruik dit zwarte theme. Waarschijnlijk helpt het ook om op je telefoongeheugen (eerder dan kaartje) te installeren: http://www.babinokia.com/2007/12/13/only-black-v5-2-versions/#more-455
Nou ja, die was ik dus nog niet tegen gekomen. Perfect! Loopt lekker snel en ziet er heel strak uit. Bedankt!

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:41
Ik heb vandaag deze cradle voor mijn nokia E51 besteld, hoop hem a.s dinsdag binnen te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3071/2674800170_b6f5d98cd2_m.jpg

http://www.pdashop.nl/pro...ttery-slot-nokia-e51.html

[ Voor 47% gewijzigd door silentwaves_ op 24-01-2009 22:05 ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
nsa1984 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:40:
[...]

Ik gebruik op de 6120c al een tijdje dit programma. linkje Heeft helaas geen schedule functie, zodat het automagisch gaat. Er is een ook een python versie van die wel een schedule functie heeft maar die vond ik niet prettig werken.
hartelijk dank maar kan het niet instaleren
eqstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
nsa1984 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:40:
[...]

hartelijk dank maar kan het niet instaleren het programma eq restart wat doe ik fout?
kan iemand mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 20-09 13:43
silentwaves_ schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:04:
Ik heb vandaag deze cradle voor mijn nokia E51 besteld, hoop hem a.s dinsdag binnen te hebben.

[afbeelding]

http://www.pdashop.nl/pro...ttery-slot-nokia-e51.html
Ik hoor graag hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet iemand hoeveel keer mer week mag je de nokia e51 ressetten
wil hem elke avond een reset gevn kan dit geen kwaad voor de E51
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Je mag dat zo vaak doen als je wilt. Het kost het interne geheugen hoogstens een paar schrijfcycli. Waarom je dat zou willen is mij een raadsel.

[ Voor 4% gewijzigd door Apaat op 25-01-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom zou je de telefoon uberhaubt willen resetten? Die van mij gaat eigenlijk bijna nooit uit. Gebruik je buggy software ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 25-01-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
1475paul schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:43:
[...]

hartelijk dank maar kan het niet instaleren het programma eq restart wat doe ik fout?
kan iemand mij helpen
Heb je het programma "gesignd"?
Verder zou ik verwachten dat het programma gewoon ook op de e51 functioneert. 6120c en e51 zijn software matig nagenoeg gelijk.
Als je de python variant probeert te gebruiken heb je dan wel python geïnstalleerd staan? Dat functioneert ongeveer gelijk aan java runtime enviroment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
nsa1984 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Heb je het programma "gesignd"?
Verder zou ik verwachten dat het programma gewoon ook op de e51 functioneert. 6120c en e51 zijn software matig nagenoeg gelijk.
Als je de python variant probeert te gebruiken heb je dan wel python geïnstalleerd staan? Dat functioneert ongeveer gelijk aan java runtime enviroment.
wat bedoel je met "gesignd" heb ik niet gedaan en hoe doe ik dit
ben nogal een leek in dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

sebasd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:24:
[...]

Zelf helemaal geen last van.. Firmware 220.34.37 met Blue&Me carkit..

Welke firmware en wat voor carkit heb je?
Nokia E51 (02) - RM-244
Firmware: 300.34.56

Carkit:
Parrot CK3100-LCD

Autoradio:
VDO-Dayton MS-4150 RS MP3 (maar dan als Suzuki-OEM part)

Ik heb voor alle drie de componenten de laatste firmware en software versies. Ook is de Parrot professioneel geinstalleerd met alle benodigde (ISO)-kabels.
het probleem lijkt te zitten in de Parrot, want hij doet het vaak het eerste gesprek na het koppelen niet, daarna wel.

BTW: Als ik de contact downloader app gebruik dan verdwijnen alle /h /w /o entries uit mijn lijst. Waar dat aan ligt weet ik niet. Misschien moet je de parrot eens upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn firmware geupdate van versie 100.xxx (ja erg oud, ik weet het) naar de nieuwste versie. Alles is goed gegaan.

Echter nu heb ik een groot probleem, me telefoon is niet meer volledig compatible met het blue&me systeem in mijn Fiat Grande Punto. Ik kan nu alleen nog de telefoon verbinden en dan kan ik ook bellen en gebeld worden maar ik kan me telefoonnummers niet meer over zetten en ook de beltoon gaat niet meer over de speakers. Met de oude firmware werkte dit alles wel.

a.s. donderdag laat ik het Blue&Me systeem bij de garage updaten, ik hoop dat dit wat oplost.

ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 20-09 19:57

sebasd

loopt op espresso

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:58:
Ik heb mijn firmware geupdate van versie 100.xxx (ja erg oud, ik weet het) naar de nieuwste versie. Alles is goed gegaan.

Echter nu heb ik een groot probleem, me telefoon is niet meer volledig compatible met het blue&me systeem in mijn Fiat Grande Punto. Ik kan nu alleen nog de telefoon verbinden en dan kan ik ook bellen en gebeld worden maar ik kan me telefoonnummers niet meer over zetten en ook de beltoon gaat niet meer over de speakers. Met de oude firmware werkte dit alles wel.

a.s. donderdag laat ik het Blue&Me systeem bij de garage updaten, ik hoop dat dit wat oplost.

Toch vreemd.. Bij mij werkte mijn E51 juist niet met firmware 100.xx.xx, na een update naar 220.34.37 werkte het ineens allemaal perfect, bellen, contacten oversturen, etc. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik niet verder geupdate heb.

Ben benieuwd of het updaten van je Blue&Me iets uithaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Laatst online: 06-12-2024
Beltoon over de speakers hield bij mij al op na de eerste update, en is met latere updates nooit teruggekomen. En ik heb nog wel een Nokia bluetooth module (af-fabriek).
Nummers synchroniseren ("telefoonboek laden") werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:41
Smirnoff schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Ik hoor graag hoe hij bevalt!
Vandaag heb ik hem binnen gekregen en moet zeggen dat hij me goed bevalt, alleen ik heb nu nog een vraag over het synchroniseren van de E51, normaal gezien als je de USB-kabel erin stopt dan vraagt hij welke modus je wilt selecteren Pcsuite/Gegevensoverdracht. Dat moet ik nu elke keer handmatig doen zodra ik hem aansluit op de cradle, ik ben benieuwd of het ook mogelijk is als ik hem aansluit op de USB-kabel dat hij dan automatisch pcsuite selecteert dan verder gaat, dus ik wil geen melding meer krijgen als ik hem aansluit.

Iemand misschien ideeën? (lijkt me wel dat hoe moet kunnen maar kan het nog net vinden in de instellingen.)

Edit : Ik heb het zojuist gevonden bij Connectiviteit/USB -> daar kan het namelijk wijzigen, en hij doet het nu naar wens! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door silentwaves_ op 27-01-2009 20:55 . Reden: Connectiviteit/USB ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 20-09 13:43
silentwaves_ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:48:
[...]

Vandaag heb ik hem binnen gekregen en moet zeggen dat hij me goed bevalt.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Push email in te stellen met Gmail op m'n E51.

Ik gebruik IMAP en verder alle instellingen zoals Google die adviseerd.
Email ophalen staat uit en Email notificiaties staan aan.

Maar wat er nu zo Push aan? Ik moet dus de verbinding met de mailbox open houden. Hoe houd ik deze open? Als ik in Mail zit en druk op de rode hoorn dan gaat de verbinding weer weg, deze wil ik open houden, of is het dan geen Push e-mail meer?

Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:19

Reinier

\o/

Je kunt via de Home-knop terug naar standby gaan, je mailbox blijft dan open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:12:
Je kunt via de Home-knop terug naar standby gaan, je mailbox blijft dan open staan.
Maar is het de bedoeling om dat op deze manier te doen?
Ik heb het al gevonden:
http://www.allaboutsymbia...t_push_GMail_for_free.php

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Profile Scheduler werkt trouwens niet bij mij. Ik heb de laatste firmware en netjes de applicatie gesigned maar toch gebeurt er niets na het instellen van een profiel + tijd en save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb de telefoon nu net, en gelijk geupdated naar laatste versie. Toen ik dit bericht las, schrok ik wel even. Ik heb namelijk een Blue&Me in de auto zitten, alleen dan in een Fiat Bravo.

Echter werkt het bij mij wel naar behoren, ok Automatische Synchronisatie van contacten werkt niet, maar dat is bekend, verder geen problemen die jij hebt...
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Vraagje aan diegenen die die nieuwe firmware gebruiken (300...): is de camera nog steeds zo groenig??? (vooral bij donkere gedeeltes een groene zweem over het plaatje/video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Arnout schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:29:
Vraagje aan diegenen die die nieuwe firmware gebruiken (300...): is de camera nog steeds zo groenig??? (vooral bij donkere gedeeltes een groene zweem over het plaatje/video)
Helaas wel. De camera van de E51 is behoorlijk slecht. Bij donkere omstandigheden een groene waas en helaas geen flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco

Dutchco

Gadget freak

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:18:
Profile Scheduler werkt trouwens niet bij mij. Ik heb de laatste firmware en netjes de applicatie gesigned maar toch gebeurt er niets na het instellen van een profiel + tijd en save.
Hmm, vreemd! Hier werkt het écht perfect. Helpt het niet om na installatie de telefoon een keer opnieuw op te starten?

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net gaan halen, maar toen ik de wifi willde gebruiken, via mijn beveiligd draadloos netwerk, krijg ik de melding: "live!:
Geen reactie van gateway"

Kan iemand mij helpen,

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:18::
[...]

Handy Profiles van Epocware gebruik ik, dat werkt echt perfect

Ga er even voor zitten om het in te stellen en je hebt er geen omkijken meer na! Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchco schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:55:
[...]

Hmm, vreemd! Hier werkt het écht perfect. Helpt het niet om na installatie de telefoon een keer opnieuw op te starten?
Bij mij werkt Profile Scheduler ook niet, heb het geprobeerd met firmware 100.xxxx en nu de nieuwste maar er gebeurd gewoon helemaal niks, wat ik ook instel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majoh schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:58:
Ik heb de telefoon nu net, en gelijk geupdated naar laatste versie. Toen ik dit bericht las, schrok ik wel even. Ik heb namelijk een Blue&Me in de auto zitten, alleen dan in een Fiat Bravo.

Echter werkt het bij mij wel naar behoren, ok Automatische Synchronisatie van contacten werkt niet, maar dat is bekend, verder geen problemen die jij hebt...

[...]
Het telefoonboek werkt nu weer gelukkig maar hoor nog steeds geen beltoon over de speakers. Ik denk dat ik maar gewoon het hele blue&me ga resetten.
Volgens de garage had ik trouwens de nieuwste blue&me versie (71.28)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik probeer de nieuwe firmware binnen te halen
Via Nokia software updater geeft hij nog steeds aan dat mijn software up to date is:
Ik heb versie 200.34.36, vreemd

Hij zou toch versie 3 moeten zien?

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/4174/neukiata2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ReneMin op 02-02-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Je hebt een andere productcode dan wij denk ik.
Als je even op Google zoekt hoe je die verandert, kun je de update downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Of even wachten tot de update voor jouw productcode beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik nieuwe firmware op mijn E51 gezet. Dit heb ik gedaan met de (engelstalige)software updater van nokia zelf. Toen alles klaar was bleek dat ik geen nederlands meer in mijn telefoon heb staan. Niet voor de algemene software (is ook geen probleem) en ook niet voor de sms woordherkenning (dit is echt zeer irritant).
De firmware versie die ik nu heb is 300.34.56

Ik had al ergens gelezen dat alleen de taal wordt geinstaleerd van de software updater die je gebruikt. Heb nu de firmware nog een keer ge-update met de nederlandstalige software updater. Geen resultaat.
Nog steeds kan ik alleen maar kiezen uit Engels Duits Frans Spaans Italiaans en Portugees.

Help!!

Kan ik anders ergens los extra talen downloaden voor het sms woordenboek.

Alvast Bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Via het "Download!"-menu kun je Ingrid (Nederlands) weer downloaden, onder Other/Sound modules.
Ik heb de Engelse updater en een Nederlandse telefoon en alles op de telefoon is Nederlands.

[ Voor 33% gewijzigd door etamboer op 05-02-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat oude Agenda items vanzelf uit de Agenda verdwijnen? Nu blijven ze gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Agenda openen -> Opties (linker toets) -> Item verwijderen -> Items voor .... -> Datum invullen -> Ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:29:
Agenda openen -> Opties (linker toets) -> Item verwijderen -> Items voor .... -> Datum invullen -> Ok :)
Handig, had ik nog gezien, maar het zou ideaal zijn als dat automatisch zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat gebeurt in geen enkele agenda suite. Outlook, Evolution, Korganizer; geen van alle doen zoiets. Dat wil je afaik ook liefst handmatig doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:41:
Dat gebeurt in geen enkele agenda suite. Outlook, Evolution, Korganizer; geen van alle doen zoiets. Dat wil je afaik ook liefst handmatig doen ;)
Klopt, maar ik heb ooit een S40 toestel gehad en daar zat het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Wat je wel kunt doen is dat de synchronisatie tool slechts de afspraken van tijd X vooruit en tijd Y achteruit laat synchroniseren. Daardoor staat je telefoon niet vol, maar heb je wel je volledige archief aan afspraken nog beschikbaar op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:13:
Ik had al ergens gelezen dat alleen de taal wordt geinstaleerd van de software updater die je gebruikt. Heb nu de firmware nog een keer ge-update met de nederlandstalige software updater. Geen resultaat.
Het is nu wel gelukt.
Ik had niet de goeie product code: De juiste productcode is voor de E51 non branded in het NL = 0552191

Juiste code invoeren en opnieuw updaten.. En hij is in het NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:13:
Vorige week heb ik nieuwe firmware op mijn E51 gezet. Dit heb ik gedaan met de (engelstalige)software updater van nokia zelf. Toen alles klaar was bleek dat ik geen nederlands meer in mijn telefoon heb staan. Niet voor de algemene software (is ook geen probleem) en ook niet voor de sms woordherkenning (dit is echt zeer irritant).

Nog steeds kan ik alleen maar kiezen uit Engels Duits Frans Spaans Italiaans en Portugees.

Help!!

Kan ik anders ergens los extra talen downloaden voor het sms woordenboek.

Alvast Bedankt....
Ik gebruik ook de Engelstalige updater, mijn taal blijft op NL staan (van meerdere toestellen). De taal van de updater is niet van invloed, wel de productcode van je toestel. Deze vind je op de sticker onder je batterij.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
renelma schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:06:
[...]

Het is nu wel gelukt.
Ik had niet de goeie product code: De juiste productcode is voor de E51 non branded in het NL = 0552191

Juiste code invoeren en opnieuw updaten.. En hij is in het NL :)
Ik heb non-branded NL met productcode 0557995 .... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volledige topic doorgelezen, maar kan op de volgende vraag echt geen antwoord vinden: Hoe kan ik zorgen dat degene die gebeld wordt mijn nummer ziet, als ik met de e51 via voipbuster bel.

Ter info: De e51 is ingesteld als SIP client, ik heb een werkend voipbuster account en als ik met de laptop bel via voipbuster, dan wordt mijn nummer wel weergegeven (dat heb ik zo ingesteld bij voipbuster).

Weet iemand het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of gaat de batterij snel op?
Ik speel elke dag ongeveer 10 minuten muziek, en per week 5 minuten wifi, en hij is na 4 à 5 dagen op. Ik sms wel heel veel per dag, is dit normaal?

Voor de rest moet ik zeggen dat ik het een fatastische telefoon vind, na paar dagen kon ik er zo mee werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:48:
Ik heb het volledige topic doorgelezen, maar kan op de volgende vraag echt geen antwoord vinden: Hoe kan ik zorgen dat degene die gebeld wordt mijn nummer ziet, als ik met de e51 via voipbuster bel.

Ter info: De e51 is ingesteld als SIP client, ik heb een werkend voipbuster account en als ik met de laptop bel via voipbuster, dan wordt mijn nummer wel weergegeven (dat heb ik zo ingesteld bij voipbuster).

Weet iemand het antwoord?
Ik ben tot nog toe niet verder gekomen dan dat het "custom nummer" meezenden alleen mogelijk is met de client software van voipbuster. (Helaas want ik zou het thuis op me ht386 ook graag benutten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:24:
Ligt het aan mij, of gaat de batterij snel op?
Ik speel elke dag ongeveer 10 minuten muziek, en per week 5 minuten wifi, en hij is na 4 à 5 dagen op. Ik sms wel heel veel per dag, is dit normaal?
Ik haal 2-3 dagen bij 24 uur per dag aan, 1,5 uur radio per dag, wifi scan uit en bluetooth ook uit.

Dus dat is wel normaal, veel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:45:
[...]

Ik haal 2-3 dagen bij 24 uur per dag aan, 1,5 uur radio per dag, wifi scan uit en bluetooth ook uit.

Dus dat is wel normaal, veel zelfs.
Ok :) , dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nsa1984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:34:
[...]

Ik ben tot nog toe niet verder gekomen dan dat het "custom nummer" meezenden alleen mogelijk is met de client software van voipbuster. (Helaas want ik zou het thuis op me ht386 ook graag benutten).
Dat is precies wat ik bedoel, ja. Misschien dat het met andere voip aanbieders wel lukt, maar ik heb weinig trek om ze allemaal uit te proberen, omdat je dan overal eerst credit moet kopen. En volgens mij ligt het ook niet aan de aanbieder (voipbuster ondersteunt het immers), maar aan de instellingen in de e51 zelf.

Op zich is het natuurlijk al heel leuk dat we met deze telefoon via voip kunnen bellen, maar zelf neem ik bijvoorbeeld lang niet altijd de telefoon op als het nummer is afgeschermd en ik ga ervan uit dat ik daarin niet de enige ben. Dus, iemand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het geluidje afkrijg wanneer ik de dictafoon gebruik? Ik vind het niet bij 'tonen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Wie heeft de standaard headset vervangen door een eigen headset? Want ik vind de headset qua geluidskwaliteit maar erg matig en vraag me af: ligt dat puur aan de headset of geeft de telefoon zelf ook slecht geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Ligt vooral aan de headset. Voor een paar euro kun je een 2,5mm > 3,5mm verloopkabeltje/-stekkertje kopen waardoor je elke normale koptelefoon kunt aansluiten.
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:14:
Weet iemand hoe ik het geluidje afkrijg wanneer ik de dictafoon gebruik? Ik vind het niet bij 'tonen'
Ik weet niet of het kan. Misschien staat die toon ergens in de systeemfolders, en kun je hem er dan uit halen. Dan moet je dus wel eerst in je systeemfolder kunnen (je telefoon 'hacken').

[ Voor 56% gewijzigd door Apaat op 09-02-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Dit is misschien een grote vraag, en heb een hoooop posts in dit topic al gelezen..
Misschien dat als ik het vraag, het antwoord veel duidelijker kan zijn.
Ik ben geen kenner in Voip, ik ken het principe, maar een voip functie in een mobiele telefoon moet ik nog compleet ondervinden.

Ik bel veel, en met veel bedoel ik, 10-16 uur per dag. Ik doe dit momenteel met een Telfort Unlimited abonement, maar daar gaat telfort binnekort over zeuren. Ik zit zelf te zoeken naar een vervangend (voip) toestel, waarmee ik (hetzelfde aantal minuten) Voip kan bellen.

Ik kwam op een leuke provider, die niet gebruik maakt van een max 10000 min regeling (Skype) of een Fair Use Policy (Voipbuster) Ik kwam uit op het Budgetphone 'VOIP PayBasic'.
Toen had ik nog een toestel nodig, de nokia E51 ondersteund Voip via een WLAN netwerk
En Budgetphone is volgens Smartphoneshop.nl te gebruiken in de Nokia E51 ("VOIP 2 VOIP calls zijn bij Budgetphone namelijk gratis en de Nokia E51 is heel goed te gebruiken in combinatie met deze provider.")

Hetgeen wat ik dus graag wil, is het volgende

Persoon 1 heeft een telefoon (nokia E51)
Persoon 1 heeft een wireless lan verbinding (gewoon adsl)
Persoon 1 heeft een Budgetphone Paybasic abbonement
Persoon 1 heeft deze ingesteld als SIP voor Voip telefonie

Persoon 2; woont ergens anders dan Persoon 1
Persoon 2 heeft een telefoon (Nokia E51)
Persoon 2 heeft een wireless lan verbinding (adsl)
Persoon 2 heeft een Budgetphone Paybasic abbonement
Persoon 2 heeft deze ingesteld als SIP voor Voip telefonie.

Persoon 1 en 2 willen met elkaar bellen..
Persoon 1 belt dus persoon 2. gemiddeld 12 uur per dag..
Persoon 1 betaald de kosten voor de telefoons en de abbonementen.

Belangrijk is dus, dat Persoon 1 en 2 samen kunnen bellen, voor zolang als zij dat willen, ZONDER ervoor hoeven te betalen (muv abbonementskosten & de aanschaf van het mobieltje)

Met de nokia E51 kan je Voip bellen en Voip gebeld worden, dus als ik er twee zou kopen, met een normale simkaart.. En beide personen zijn dus thuis (of op een plek waar er toegang is tot een WLAN acces point)
én beiden hebben hun SIP account van Budgetphone ingesteld in de telefoon. Zou de een de ander moeten kunnen bellen (toch?)

Nou wou ik dus eigenlijk meer een bevestiging of dat dit kan. Ik had vandaag dacht ik het antwoord, en krijg ik het een en ander te horen over een Stun server. Is dit nodig? belangrijk?
Verder wou ik vragen of iemand dit een juiste oplossing vind, voor mijn bel "probleem". Ja ik bel veel, maar daar vraag ik geen commentaar op,

Is het mogelijk dat persoon 1 en 2 met elkaar kunnen voip bellen, via de Nokia E51. Kosteloos (muv Budgetphone abbo en aanschaf toestellen) Iemand met ervaringen? Uitleg? Als iemand het mij uit wilt leggen of helpen kan met iets.. kun je dat dan in jip en janneke taal doen, dan snap ik het waarschijnlijk nog het best. Ik ben geen techneut, en dat is soms wel eens jammer ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SIP houdt niet van NAT en firewalls, dus vooropgesteld dat je hieromheen kan werken, ja, dan kan dit.
De ingebouwde Nokia SIP client is alleen echt totaal niet gemaakt voor gebruik door NAT en firewalls.

Een veel simpelere oplossing zou Fring zijn, Fring gebruikers kunnen sowieso gratis met elkaar bellen, en Fring kan ook inloggen op een SIP account, een Skype account, etc, etc.
Zie www.fring.com voor meer.

Voor Fring heb je niet perse een E51 nodig, elk S60 toestel volstaat, dus ook de meeste N series etc.
Zelfs over UMTS/HSDPA werkt dit, dus je kan ook gewoon op straat gratis bellen mits je al een internet bundel hebt. Natuurlijk mag dat niet, maar ach...

Waar haal je die 10.000 minuten grens van Skype overigens vandaan?
Skype naar andere Skype gebruikers is gewoon IP traffic over je eigen lijn, daar heeft Skype niks mee te maken hoor...

Lijkt me trouwens wel een beetje eng, 12 uur per dag met dezelfde persoon telefoneren...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat de batterij van de E51 het geen 10-16 uur op wlan kan volhouden. Je zal dus tussendoor wel moeten laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:50:
[...]
(Rest verwijderd, ik hoor graag verschillende antwoorden.. doe alles in overleg en misschien hebben anderen een oplossing..)

SIP houdt niet van NAT en firewalls, dus vooropgesteld dat je hieromheen kan werken, ja, dan kan dit.
De ingebouwde Nokia SIP client is alleen echt totaal niet gemaakt voor gebruik door NAT en firewalls.

Waar haal je die 10.000 minuten grens van Skype overigens vandaan?
Skype naar andere Skype gebruikers is gewoon IP traffic over je eigen lijn, daar heeft Skype niks mee te maken hoor...
De 10.000 minuten grens is voor de Skype wifi telefoon, Ik verdiep me niet in skype omdat het mij afgeraden werd, Want ik wil namelijk Wifi, zonder een computer aan te hebben kunnen voip-en.. Dus een Wifi telefoon is daarvoor nodig..En skype was daarvoor simpelweg, NIET de oplossing.

ik gebruik de "standaard" router van Tele2, de DV-201AMR en de 2e router weet ik niet, zal ook wel een standaard zijn. Is hier dan niet doorheen te komen zeg maar? of wat bedoel je van NAT en Firewalls.. Ik ben niet goed bekend in Voip systemen, ook niet in SIP. kan je het anders uitleggen? Jip en Janneke taal?
Cadezo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:16:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de batterij van de E51 het geen 10-16 uur op wlan kan volhouden. Je zal dus tussendoor wel moeten laden...
De telefoon kan tussendoor opgeladen worden.. Uiteraard ;) Gebruik is met een headset.. anders kan het helemaal nooit gezond zijn.. om zo'n signaal 10-16 uur per dag naast je hoofd te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Als je 12 uur per dag met dezelfde persoon belt, zou je misschien samenwonen moeten gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kingggerald schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:30:
[...]

De 10.000 minuten grens is voor de Skype wifi telefoon, Ik verdiep me niet in skype omdat het mij afgeraden werd, Want ik wil namelijk Wifi, zonder een computer aan te hebben kunnen voip-en.. Dus een Wifi telefoon is daarvoor nodig..En skype was daarvoor simpelweg, NIET de oplossing.

ik gebruik de "standaard" router van Tele2, de DV-201AMR en de 2e router weet ik niet, zal ook wel een standaard zijn. Is hier dan niet doorheen te komen zeg maar? of wat bedoel je van NAT en Firewalls.. Ik ben niet goed bekend in Voip systemen, ook niet in SIP. kan je het anders uitleggen? Jip en Janneke taal?

[...]

De telefoon kan tussendoor opgeladen worden.. Uiteraard ;) Gebruik is met een headset.. anders kan het helemaal nooit gezond zijn.. om zo'n signaal 10-16 uur per dag naast je hoofd te hebben :P
Zomaar een paar redenen om je wel in Skype te verdiepen:

- Er is geen grens.
- Skype heeft geen computer nodig.
- Je kan Skype vanaf de meeste smartphones gebruiken.
- Skype prikt door firewalls en NAT setups heen.
- Skype biedt een betere kwaliteit dan budgetphone en andere SIP providers.
- Skype is goedkoper.

Je kan Skype bijvoorbeeld gewoon gebruiken op een Nokia E51.
En niet alleen via WLAN, maar ook via 3G/UMTS, iets wat heel veel stroom bespaard en ook buiten werkt.

Even om je misvatting over Skype recht te zetten, Skype is geen product, Skype is een peer-to-peer VoIP netwerk waar je op verschillende manieren gebruik van kan maken. Dit kan via een stuk software op een Nokia telefoon zijn, maar ook met een softwarematige client op een computer.

De batterij van de E51 doet het overigens ongeveer 2/3 uur als je belt over WLAN, ik gebruik de mijne namelijk zeer regelmatig op kantoor op die manier.

En aangezien je graag Jip en Janneke taal hoort:

SIP op de E51 is niet iets voor Jip en Janneke, beperk je tot de consumentenproducten zoals Fring en Skype, of een combinatie daarvan en hou je verre van prutsen met SIP/STUN/etc.

Als de termen PBX, SIP, STUN, NAT, RTP je niks zeggen, dan is VoIP met de ingebouwde SIP client van Nokia niet voor jou.

Verder zou ik je aanraden om je eerst eens te verdiepen in het principe smartphone en de beschikbare software daarvoor, er zijn namelijk legio VoIP clients voor de S60 smartphones, varierend van TruPhone tot Fring. Deze kunnen allemaal wat jij wil, zonder de leercurve van hetgeen jij nu soort van half denkt te willen.

De enige manier waarop de E51 goed werkt met de ingebouwde SIP client is namelijk door een lokale PBX in je LAN te hebben, dat is ook de manier waarop Nokia het bedoeld heeft. SIP door 2 firewalls heen gaat gewoonweg niet werken.

Daarom zit de SIP client tegenwoordig alleen nog op de E-series telefoons, deze zijn bedoelt voor zakelijke gebruikers, die vaak een PBX in de organisatie hebben. Waarschijnlijk werden ze bij Nokia helemaal gek van alle idioten die dachten een manier te hebben gevonden om gratis te bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:29:
[...]

Zomaar een paar redenen om je wel in Skype te verdiepen:

- Er is geen grens.
- Skype heeft geen computer nodig.
- Je kan Skype vanaf de meeste smartphones gebruiken.
- Skype prikt door firewalls en NAT setups heen.
- Skype biedt een betere kwaliteit dan budgetphone en andere SIP providers.
- Skype is goedkoper.

Je kan Skype bijvoorbeeld gewoon gebruiken op een Nokia E51.
En niet alleen via WLAN, maar ook via 3G/UMTS, iets wat heel veel stroom bespaard en ook buiten werkt.

Even om je misvatting over Skype recht te zetten, Skype is geen product, Skype is een peer-to-peer VoIP netwerk waar je op verschillende manieren gebruik van kan maken. Dit kan via een stuk software op een Nokia telefoon zijn, maar ook met een softwarematige client op een computer.

De batterij van de E51 doet het overigens ongeveer 2/3 uur als je belt over WLAN, ik gebruik de mijne namelijk zeer regelmatig op kantoor op die manier.

En aangezien je graag Jip en Janneke taal hoort:

SIP op de E51 is niet iets voor Jip en Janneke, beperk je tot de consumentenproducten zoals Fring en Skype, of een combinatie daarvan en hou je verre van prutsen met SIP/STUN/etc.

Als de termen PBX, SIP, STUN, NAT, RTP je niks zeggen, dan is VoIP met de ingebouwde SIP client van Nokia niet voor jou.

Verder zou ik je aanraden om je eerst eens te verdiepen in het principe smartphone en de beschikbare software daarvoor, er zijn namelijk legio VoIP clients voor de S60 smartphones, varierend van TruPhone tot Fring. Deze kunnen allemaal wat jij wil, zonder de leercurve van hetgeen jij nu soort van half denkt te willen.

De enige manier waarop de E51 goed werkt met de ingebouwde SIP client is namelijk door een lokale PBX in je LAN te hebben, dat is ook de manier waarop Nokia het bedoeld heeft. SIP door 2 firewalls heen gaat gewoonweg niet werken.

Daarom zit de SIP client tegenwoordig alleen nog op de E-series telefoons, deze zijn bedoelt voor zakelijke gebruikers, die vaak een PBX in de organisatie hebben. Waarschijnlijk werden ze bij Nokia helemaal gek van alle idioten die dachten een manier te hebben gevonden om gratis te bellen.
Je mag via 3G/UMTS meestal niet van je provider VOIP'en, dat vinden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je device policies moet bijstellen op dit toestel? Ik heb Mail for Exchange geinstalleerd, en sinds hij met de bedrijfsserver contact gemaakt heeft vraagt het toestel na 15 minuten inactiviteit naar de unblock code. Als ik dit wil uitschakelen geeft hij aan dat dat niet kan. Wat zoeken op internet levert op dat dit een "feature" is, maar ik zou er graag vanaf willen zonder dat ik mail for exchange kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:58
Hulp gezocht bij instellen wifi!
even op deze manier proberen.. zou iemand naar dit topic kunnen kijken het is beetje dood gevallen..
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:29:
[...]

een heel uitgebreid antw :D (waar ik tevens heel tevreden mee ben)
Maar, koop ik de Nokia E51 2x, doe ik op beide fring zetten, en (denk een fring account dus)
dan heb ik verder niets nodig? ook geen Budgetphone? Of via fring ook gebruik maken van de Skype Widget.. Waarmee ik dan weer via skype kan bellen? Ik las btw ergens dat fring nogal vaak connectiefouten had, waardoor men slechts ongeveer 5% van de telefoon gesprekken, die ze willen maken maar kunnen maken, is dat nog steeds zo? of alleen in Amerika?

Ik ga geen gebruik maken van 3g of UMTS. Wlan, en WLAN only. Ik ben bewust dat de telefoon dan 2 uur ongeveer meekan.. zonder opladen. Dat is geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:27:
Weet iemand hoe je device policies moet bijstellen op dit toestel? Ik heb Mail for Exchange geinstalleerd, en sinds hij met de bedrijfsserver contact gemaakt heeft vraagt het toestel na 15 minuten inactiviteit naar de unblock code. Als ik dit wil uitschakelen geeft hij aan dat dat niet kan. Wat zoeken op internet levert op dat dit een "feature" is, maar ik zou er graag vanaf willen zonder dat ik mail for exchange kwijtraak.
Ik vrees dat dit niet kan, dit wordt vanuit de exchange server geregeld. Tenzij je je IT afdeling zover krijgt om dit uit te zetten, wat me niet echt verstandig lijkt ...
De max tijd is 30min.
Ik gebruik zelf ook MFE. werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:33:
[...]

Ik vrees dat dit niet kan, dit wordt vanuit de exchange server geregeld. Tenzij je je IT afdeling zover krijgt om dit uit te zetten, wat me niet echt verstandig lijkt ...
De max tijd is 30min.
Ik gebruik zelf ook MFE. werkt prima.
Dat dat standaard niet kan is me na een zoektocht op internet wel bekend. Ik zoek een hack er omheen: als een applicatie als MfE dit kan aanpassen in het toestel moet een andere applicatie het natuurlijk ook kunnen aanpassen. Of desnoods een (hidden) config file handmatig aanpassen. Systeembeheer vragen dit aan te passen is geen optie. Uit wat ik gelezen heb zou dat trouwens niet eens helpen want als zo'n policy eenmaal gezet is wordt er geen 2e maal naar gevraagd. Daarom is het eenmalig terugzetten ook voldoende, die policy wordt dan niet na elke synchronisatie weer teruggezet.

Edit: Het is toch gelukt. Eerst een backup gemaakt naar de geheugenkaart, toen een full factory reset gedaan (code *#7370# en daarna de deblokkeringscode) en daarna de backup weer vteruggezet. Daarna ben je dan nog een uur bezig om een deel van de Symbian programma's opnieuw te installeren en de registratie codes opnieuw in te kloppen (is veel werk omdat ik nogal eens de systeemdatum moet terugzetten om verlopen ncertificaat meldingen te ontwijken), en de Java games weer naar de aparte games folder verplaatsen. En het password van de Exchange server weer opnieuw in te geven omdat dat niet mee gebackupt wordt :) Maar die niet te verwijderen blokkering ben ik in elk geval kwijt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:13 ]

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 17:27
kingggerald schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:04:
Maar, koop ik de Nokia E51 2x, doe ik op beide fring zetten, en (denk een fring account dus)
dan heb ik verder niets nodig? ook geen Budgetphone? Of via fring ook gebruik maken van de Skype Widget.. Waarmee ik dan weer via skype kan bellen? Ik las btw ergens dat fring nogal vaak connectiefouten had, waardoor men slechts ongeveer 5% van de telefoon gesprekken, die ze willen maken maar kunnen maken, is dat nog steeds zo? of alleen in Amerika?
Nee, je hebt verder niets nodig. Ik heb nooit Fring-verbindingen gemaakt naast de testcall dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, maar met de in Fring ingebakken Skype plugin heb ik zonder problemen kunnen bellen met iemand anders die Skype op zijn laptop had. Daarnaast, met Skype credit, was bellen naar gewone nummers ook geen probleem (je kunt zelfs nummerweergave instellen voor de kostprijs van een skype-smsje!).

Verwijderd

etamboer schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:59:
Via het "Download!"-menu kun je Ingrid (Nederlands) weer downloaden, onder Other/Sound modules.
Ik heb de Engelse updater en een Nederlandse telefoon en alles op de telefoon is Nederlands.
Welke download menu?

Nokia PC Suite of website van Nokia

• etamboer
Ik bedoel het downloadmenu op je telefoon (direct onder "Instrumenten")

Verwijderd

etamboer schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:28:
Ik bedoel het downloadmenu op je telefoon (direct onder "Instrumenten")
Ik heb hem gedownload en geinstalleerd. Hij verschijnt wel tussen application manager maar nog steeds niet tussen taalinstellingen.

Wat doe ik verkeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Dus je hebt nu wel de Nederlandse stem maar geen Nederlandse tekst. Ik denk dat jouw productcode voor een niet-Nederlandse telefoon is. Dit staat op de Nokia site:

The embeded language pack on a phone is dictated by the regional Product Code. Other language pack can only be installed by Nokia Care Centres.

You can find your nearest Nokia Care Centre at:

For UK
http://www.nokia.co.uk/A4228006
For Europe:
http://europe.nokia.com/A4388379
For Asia-Pacific
http://www.nokia-asia.com/A4416070
Elsewhere:
http://www.nokia.com select your country, go to the support section, then select repair.

en:

Nokia phones that are designed to be sold in Dutch speaking countries always include the Dutch language.

Nokia care points can add languages for you, give your nearest one a call if the retailer cannot or will not help you.

en:

After an update, your Nokia device may restart in its native language. To change the language go to Settings > Phone > General > Phone language.

If your Nokia device was originally manufactured for use in another country or region, using Nokia Software Updater may revert the set of available device languages to the original language set.

If your preferred language is no longer available after using Nokia Software Updater, you may need to return your Nokia device to a Nokia Care point to have this language reinstated.

--

Ik heb in mijn application manager ook "Nederlands" staan. Ik kan me niet herinneren of ik die zelf geinstalleerd heb of dat die er al stond.
Je kunt je productcode zelf veranderen geloof ik (zoek op dit forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingggerald schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:35:
Dit is misschien een grote vraag, en heb een hoooop posts in dit topic al gelezen..

Is het mogelijk dat persoon 1 en 2 met elkaar kunnen voip bellen, via de Nokia E51. Kosteloos (muv Budgetphone abbo en aanschaf toestellen) Iemand met ervaringen? Uitleg? Als iemand het mij uit wilt leggen of helpen kan met iets.. kun je dat dan in jip en janneke taal doen, dan snap ik het waarschijnlijk nog het best. Ik ben geen techneut, en dat is soms wel eens jammer ja :+
Volgens mij kan je prima gratis onbeperkt bellen via budgetphone. En anders neem je een abonnement op Nonoh of Poivy of vergelijkbare.
Stel de telefoons in voor SIP. Voor informatie kijk je hier http://www.nonoh.net/en/sipp.html

Als beide telefoons ingesteld zijn dan kan je in je contacten van de GSM een contact toevoegen. Persoon1 voegt Persoon2 als contact toe. En in de contacten kan je details toevoegen, zo ook internettelefoon. Daar voeg je dan als detail in (nummer) persoon2@nonoh.net (of bij welke provider dan ook). Als persoon2 online is, kan persoon1 hem of haar bellen.

Dit heb ik ook zo gemaakt voor mijn vrouw. Zij belt vaak met een E65 naar haar zus met een E50. Zelf gebruik ik ook, maar niet zo vaak, op mijn E51.

Als je meer (technische) informatie wenst, zeg je het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik zie nu dat er nieuwe Nokia hoofdtelefoons zijn, ik zal vanmiddag eens kijken of ik de WH 202 in Rotterdam kan vinden (deze heeft een 2,5mm aansluiting en microfoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb mijn E51 voor garantie weggebracht naar Nokia Service Point. De telefoon wil niet opstarten, alleen het led lampje links bovenin brand en daar blijft het bij. Nachtje opladen enzo naturlijk geprobeerd.

Nu stond het Service Point net op mijn voicemail dat ik 77 euro moest betalen voor reparatie. Heb nog geen details over wat het is, maar ben even benieuwd of mensen dit probleem herkennen. Toestel is 13 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disbehave schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:16:

...

Nu stond het Service Point net op mijn voicemail dat ik 77 euro moest betalen voor reparatie. Heb nog geen details over wat het is, maar ben even benieuwd of mensen dit probleem herkennen. Toestel is 13 maanden oud.
Ik herken het probleem niet, maar vraag me wel af of er, afhankelijk van het euvel, niet nog 11 maanden garantie op het toestel zit. Of is dat maar 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:52:
[...]

Ik herken het probleem niet, maar vraag me wel af of er, afhankelijk van het euvel, niet nog 11 maanden garantie op het toestel zit. Of is dat maar 1 jaar?
twee jaar inderdaad. Maar als jezelf je toestel molt heb je natuurlijk geen garantie. Dus ik ben benieuwd of ik iets zelf heb kunnen doen waarom deze kapot is.
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste