Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Ik heb nu sinds een paar weken een E51 en ik ben er erg blij mee. Fantastisch toestel! Maar.... Ik zie dat er nu ook een E55 is. Dat ziet er goed uit zeg! De goede vormgeving van de E51 is gehandhaafd. Hij is zelfs nog iets dunner.

- Grotere accu (1500mAh)
- 3.5mm koptelefoon aansluiting
- 3.2Mpixel camera + Flash
- Gecombineerde Nummer/Qwerty toetsen

Als nu ook de multimedia toepassing wat beter is dan op de E51 dan zie ik dit als een waardige opvolger van m'n E51. Niet te geloven dat ik na een paar weken als zit te denken aan een vervanging, terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben met wat ik heb. Heeft Nokia nu eindelijk echt begrepen wat we willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

De E55 heeft ook nog een snellere CPU dan de E51. Die toetsen lijken me op z'n minst flink wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
synthdood schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:07:
Maar.... Ik zie dat er nu ook een E55 is. Dat ziet er goed uit zeg! De goede vormgeving van de E51 is gehandhaafd.

- Gecombineerde Nummer/Qwerty toetsen
Zou je dat qwerty toetsenbord ook 'uit' kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:07:

Als nu ook de multimedia toepassing wat beter is dan op de E51 dan zie ik dit als een waardige opvolger van m'n E51. Niet te geloven dat ik na een paar weken als zit te denken aan een vervanging, terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben met wat ik heb. Heeft Nokia nu eindelijk echt begrepen wat we willen?
Nokia E75

The Nokia E75 is an old acquaintance of those of you that have been following our daily news reports, as it has leaked numerous times online.

The interesting thing about it is that all those countless leaked photos haven't done it any justice at all.

In reality the Nokia E75 is actually a pretty stylish, pocketable device that has a really user-friendly QWERTY keyboard. We initially thought it's going to be big and really thick, but none of those turned out true.

The Nokia E75 comes with a spanking new email client that easily hosts more than one email accounts - Microsoft Exchange and regular public emails such as Gmail work seamlessly together.

Another new thing about the Nokia E75 is that the Nseries image gallery has finally made its way to non-Nseries phones, and you can find it on board the QWERTY slider as well.

As you probably already know the Nokia E75 will be available next month at an estimated price of 375 euro before subsidies and taxes.
Nokia E55

The Nokia E55 seems to be one of the most interesting devices by Nokia at this MWC if you ask us.

With an intriguing ultra-slim design and a QW-ER-TY keyboard, this new E-series communication device promises both rich functionality as well as pocketability.

Nokia E55

As you can imagine, the Nokia E55 has the same new email client as the Nokia E75. The application packs some really nice graphical UI and offers all advanced features a modern email client should have.

The Nokia E55 has a semi-QWERTY keyboard, which thanks to the large keys manages well on usability level. We had our doubts when we first saw its pictures, but in reality we are quite pleased with it.

As you probably already know the Nokia E55 will be available in Q2 2009 at an estimated price of 265 euro before subsidies and taxes.
Updated software (mail client), up to date gebrachte UI (het oog wil ook wat) en Nseries concepten die naar de E gebracht worden. (picture gallery)

De E55 ziet er idd uit als de te kloppen telefoon. Dun, en dat QW-ER-TY is de perfecte middenweg tussen numpad keyboard en full qwerty toetsenbord. Ook al is het full qwerty, ik vind die dingen meestal toch gehandicapt en belabberd typen. Dus een tussenstapje in de vorm van de E55 is nu ook geen drama.

Mensen, we hebben nieuwe topics nodig, MWC 2009 is bezig en er zijn heel wat mooie innovatieve concepten geïntroduceerd.

Ik zie ook een volgende stap in de gsm markt, namelijk GPS eindelijk naar de feature phone brengen. Ik heb geen complex OS nodig op een telefoon. Simpel maar betrouwbaar (feature phone dus) maar liefst wél GPS. De nokia 6700 lijkt me dus m'n ideale phone te zijn. Maar de E55 is ook echt interessant.

Verder vind ik dat het nokia aanbod echt wel vereenvoudigd kan worden. Wat onderscheidt N en E nu nog? Het is toch slecht een kwestie van kunstmatige scheiding door andere software-accenten te leggen?

De N serie heeft modellen met volledig qwerty toetsenbord, de E serie ook. Ik zeg: voeg dat samen tot één nieuwe pro-lijn. (je hoeft geen modellen te schrappen). Dan houdt je gewoon nog die lijn en de klassieke genummerde nokia lijn. Dat zou al meer dan voldoende moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een goede variant van de Adobe LE reader ? Want bij versie 1.5 past de tekst zich niet aan aan de schermgrootte en kan het scherm ook niet geroteerd worden. Dit is ook het geval voor de andere quickoffice programma's die er op geïnstalleerd staan.

groetjes Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Naast dat megapixels een marketingstechnisch verhaal zijn bij een telefoon als deze hoop ik dat de camera beter functioneert dan de vamera op de E51. Mijn oude Nokia maakte mooiere foto's op een lagere resolutie dan de E51 doet. Ik durf zelfs te stellen dat de camera gewoon ronduit slecht is. Zeker in situaties met minder ligt presteert de ingebouwde camera VER onder de maat. Groene waas, blokkerig, wazig etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:11:
[...]

Naast dat megapixels een marketingstechnisch verhaal zijn bij een telefoon als deze hoop ik dat de camera beter functioneert dan de vamera op de E51. Mijn oude Nokia maakte mooiere foto's op een lagere resolutie dan de E51 doet. Ik durf zelfs te stellen dat de camera gewoon ronduit slecht is. Zeker in situaties met minder ligt presteert de ingebouwde camera VER onder de maat. Groene waas, blokkerig, wazig etc.
Ik vind het al raar dat de E series een ingebouwde camera hebben. Ik ken genoeg bedrijfsomgevingen waar camera's uitgebannen zijn. Een Enterprise level telefoon hoort geen (goede) camera te hebben. Als je die wel wil, dan ben je beter uit met een van de Multimedia devices.

Dat gezegd hebbende: Wow wat zijn de E75 en E55 mooi. Ik vind het bijna jammer dat ik mijn E51 niet kan vervangen :)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De E-series zijn ook te koop zonder camera hoor. En een camera is wel handig om snel op locatie een plaatje te kunnen mailen oid, ik maak er zelf iig af en toe handig gebruik van.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
wat is het voordeel aan het QW-ER-TY toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Zo te zien is het net als T9, maar dan niet alfabetisch maar met qwerty-indeling, plus suggestie voor alternatieve woorden. Lijkt me best handig, als de woordenlijst voldoende groot is. Wellicht beter dan die dikke uitschuiftoetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
zou de e55 een gps aanboord hebben
zag dit
GPS en navigatie
A-GPS met kompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb nog een vraagje over de e55
het QW-ER-TY toetsenbord als je een persoon wil zoeken is dit niet moeilijk ben nu gewoon aan de B 2xklikken of de C 3x klikken of is dit anders bij dit toestel zoals bij windows
als de naam BODART zoekt gewoon de toetsen in typen waar b -o-d-a-r-t op staat?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 14:03

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Modbreak:Kijk eens is naar de topic titel?

Wat staat daar? Nokia E51

Discussiëren over de E55? Maak een nieuw topic aan!

Tada: Het Nokia E55 Topic

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 20-02-2009 02:31 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:06:
Ik zie ook een volgende stap in de gsm markt, namelijk GPS eindelijk naar de feature phone brengen. Ik heb geen complex OS nodig op een telefoon. Simpel maar betrouwbaar (feature phone dus) maar liefst wél GPS.
Je hebt toch een complex OS (Symbian bijvoorbeeld) nodig om navigatiesoftware te draaien die die GPS kan gebruiken. Hoewel er met Java ook al veel kan, Trekbuddy draait ook op S40 toestellen. Maar dat is natuurlijk niet echt een full-featured navigatiesysteem.
RagaBaSH schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:31:

Ik vind het al raar dat de E series een ingebouwde camera hebben. Ik ken genoeg bedrijfsomgevingen waar camera's uitgebannen zijn. Een Enterprise level telefoon hoort geen (goede) camera te hebben. Als je die wel wil, dan ben je beter uit met een van de Multimedia devices.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Misschien als je op de ontwerpafdeling van een autofabrikant werkt of bij defensie. En anders zijn er altijd nog speciale covers te koop die de camera bedekken zodat het niet opvalt bij zeikerige bewakers.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Laatst online: 27-05-2024
Heeft iemand enig idee hoe ik de trilstand uitzet van agendaitem meldingen? mijn E51 synchroniseert mijn agenda met Exchange maar geeft continu van die irritante agendameldingen aan in de vorm van een trilsignaal... ik zou graag wel de trilstand bij oproepen blijven hanteren...

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind dat er erg weinig goede freeware is voor symbian S603. Ik zoek al tijden naar een ip calculator bijvoorbeeld maar kan nergens iets goed vinden (ook niet bij betaalde software). De bekende sites blinken uit in duplicaten (veel software die hetzelfde doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:45
Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:31:
Ik vind dat er erg weinig goede freeware is voor symbian S603. Ik zoek al tijden naar een ip calculator bijvoorbeeld maar kan nergens iets goed vinden (ook niet bij betaalde software). De bekende sites blinken uit in duplicaten (veel software die hetzelfde doet).
ccalc niet goed genoeg voor je?

Verder heb je wel gelijk er is beroerd weinig symbian natieve software die en goed en freeware is. Wel hebben vrijwel alle zo niet alle symbian telefoons de mogelijkheid om javva software te draaien. Daar is bijvoorbeeld in www.getjar.com wel een schat aan informatie en software te vinden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 08:21
Weet iemand of er programma bestaat voor de E51, waar ik mee kan berekenen hoeveel uur ik per week of maand bel, volgens mij heb ik in het verleden wel een programma voorbij zien komen maar ik heb geen idee meer hoe het heet.

:)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nsa1984 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:19:
[...]

ccalc niet goed genoeg voor je?

Verder heb je wel gelijk er is beroerd weinig symbian natieve software die en goed en freeware is. Wel hebben vrijwel alle zo niet alle symbian telefoons de mogelijkheid om javva software te draaien. Daar is bijvoorbeeld in www.getjar.com wel een schat aan informatie en software te vinden.
Ccalc doet geen subnet calculaties. Dan kan ik het net zo goed uit het hoofd doen of met een basis rekenmachine.
silentwaves_ schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:25:
Weet iemand of er programma bestaat voor de E51, waar ik mee kan berekenen hoeveel uur ik per week of maand bel, volgens mij heb ik in het verleden wel een programma voorbij zien komen maar ik heb geen idee meer hoe het heet.

:)
Wellicht dat freiminmon dit kan. Helaas niet verkrijgbaar in het Nederlands (of Engels) en ik weet niet of het op de nieuwste firmwares nog goed werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 20-02-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 08:21
Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:35:
[...]

Ccalc doet geen subnet calculaties. Dan kan ik het net zo goed uit het hoofd doen of met een basis rekenmachine.

[...]

Wellicht dat freiminmon dit kan. Helaas niet verkrijgbaar in het Nederlands (of Engels) en ik weet niet of het op de nieuwste firmwares nog goed werkt.
Thanks! ik ga kijken of het hier gaat werken, weet iemand wellicht een soortgelijk programma die wel in het Engels is.?

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:51:
[modbreak]Kijk eens is naar de topic titel?

Wat staat daar? Nokia E51

Discussiëren over de E55? Maak een nieuw topic aan!

Tada: Het Nokia E55 Topic[/]
Zowiezo lijkt de E55 mij niet de opvolger van de E51, anders had hij wel E52 geheten en was de E51 niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:07:
[...]
Zowiezo lijkt de E55 mij niet de opvolger van de E51, anders had hij wel E52 geheten en was de E51 niet meer te koop.
offtopic:
Nokia is niet altijd zo logisch met nummeren, kijk maar naar de E61 en zijn opvolger E71 (had dan eigenlijk E62 moeten heten). Daarnaast kan het uitfaseren van de E51 zeker nog aangekondigd worden en hoeft natuurlijk niet per se gelijktijdig met de introductie van de E55 te worden uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:35:
Me bad sorry had niet goed genoeg gelezen (gewoon het stukje subnet / ip)

me zit zich nu heel erg in een hoekje te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nsa1984 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:22:
[...]

Me bad sorry had niet goed genoeg gelezen (gewoon het stukje subnet / ip)

me zit zich nu heel erg in een hoekje te schamen.
Geen probleem hoor :) Mocht je nog iets tegen komen dan hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 21-02-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Heb toch wat kleine issues gehad afgelopen 2 maanden:

- Soms krijg ik een SMS, kies "Nieuw ber. (1)" in het standby scherm, en dan opent de SMS vervolgens niet. Ik zie alleen het subject, kan hem niet openen. Ik moet dat een reboot doen, en dan kan ik hem wel lezen. Vervelend als je snel een SMS wilt lezen.

- Hoe kun je in Contacten een 'default' nummer aangegeven? Er staat nu zo'n soort smiley bij het default nummer, maar ik zie niet hoe ik dat kan aanpassen? Ik heb al mijn contacten met de PC Suite uit mijn oude 6610 gehaald, waar ik per contact wel een default nummer kon aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 00:13
Arnout schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:35:
Heb toch wat kleine issues gehad afgelopen 2 maanden:

- Soms krijg ik een SMS, kies "Nieuw ber. (1)" in het standby scherm, en dan opent de SMS vervolgens niet. Ik zie alleen het subject, kan hem niet openen. Ik moet dat een reboot doen, en dan kan ik hem wel lezen. Vervelend als je snel een SMS wilt lezen.

- Hoe kun je in Contacten een 'default' nummer aangegeven? Er staat nu zo'n soort smiley bij het default nummer, maar ik zie niet hoe ik dat kan aanpassen? Ik heb al mijn contacten met de PC Suite uit mijn oude 6610 gehaald, waar ik per contact wel een default nummer kon aangeven.
Als je de details van een contact bekijkt heb je onder het options menu (linker soft key) de optie "defaults" hierbij kan je voor verschillende types (phone default, txt message default, email adress default etc) de default opgegeven. (dit is met engelse menu instelling, maar in het nederlands zal het ongetwijfled net zo duidelijk zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dank. Dat was het ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:35:
Dus je hebt nu wel de Nederlandse stem maar geen Nederlandse tekst. Ik denk dat jouw productcode voor een niet-Nederlandse telefoon is. Dit staat op de Nokia site:

The embeded language pack on a phone is dictated by the regional Product Code. Other language pack can only be installed by Nokia Care Centres.

You can find your nearest Nokia Care Centre at:

For UK
http://www.nokia.co.uk/A4228006
For Europe:
http://europe.nokia.com/A4388379
For Asia-Pacific
http://www.nokia-asia.com/A4416070
Elsewhere:
http://www.nokia.com select your country, go to the support section, then select repair.

en:

Nokia phones that are designed to be sold in Dutch speaking countries always include the Dutch language.

Nokia care points can add languages for you, give your nearest one a call if the retailer cannot or will not help you.

en:

After an update, your Nokia device may restart in its native language. To change the language go to Settings > Phone > General > Phone language.

If your Nokia device was originally manufactured for use in another country or region, using Nokia Software Updater may revert the set of available device languages to the original language set.

If your preferred language is no longer available after using Nokia Software Updater, you may need to return your Nokia device to a Nokia Care point to have this language reinstated.

--

Ik heb in mijn application manager ook "Nederlands" staan. Ik kan me niet herinneren of ik die zelf geinstalleerd heb of dat die er al stond.
Je kunt je productcode zelf veranderen geloof ik (zoek op dit forum).
Heb nu pas de nieuwe firmware erop kunnen zetten!
Etamboer dankje!
Werkt PERFECT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon heb nu al een paar weekjes de E51 maar heb een probleempje ondervonden dat zich als volgt voordoet:
Soms kan ik na een tijd niet meer in het menu, zowel niet met de menuknop als met de linkerselectietoets die als menu knop staat gedefiniëerd.

na reset is het probleem weg.

Iemand nog dit probleem gehad ?

groetjes Jan

• etamboer
Nee, nog nooit gehad. Heb je een standby-scherm plugin geinstalleerd die hangt misschien?

Verwijderd

etamboer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:11:
Nee, nog nooit gehad. Heb je een standby-scherm plugin geinstalleerd die hangt misschien?
Nee alles staat nog zo origineel mogelijk, ik zal zien wat het de komende weken nog doet en anders een horen bij Nokia

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 17:27
Sluit je software af na gebruik? Het kan anders mogelijk ook zijn dat het geheugen vol zit. Andere mogelijkheid die ik me zo kan bedenken is dat er ergens een opstandig programma is. Na onsuccesvol gebruik van de browser omdat mijn WLAN authenticatie mislukt bijvoorbeeld wil ie nog wel eens hangen bij mij (als in, bovenin zie ik 'menu' staan, maar verder kom ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:40
Ik sinds kort een gps muis bij mijn E51, en dat werkt erg goed. Maar nu zoek ik een tooltje om tracks op te nemen. Maar de tools die ik tot nu heb gevonden werken niet echt( PyGpsLog, SmartGPX). Problemen met signing enzo . De java tool die ik nu gebruik(gpstrack) werkt wel, maar is niet gebruiksvriendelijk en traag. Welke tool gebruiken jullie om gps tracks(gpx) te maken?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:28:
Welke tool gebruiken jullie om gps tracks(gpx) te maken?
Ik gebruik Trekbuddy (http://www.linuxtechs.net/kruch/tb/), maar heb geen ervaring met andere tools. Werkt ook in Java, ik draaide die al op m'n 6230i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zie net dat het menu van de download applet ook is veranderd. Er staat nu nieuwe / andere software in. Wellicht eens leuk om naar te kijken. Wat wel jammer is is dat de tool vaak onduidelijk is wat de software kost. Een prijs van 0 kan ook een trial betekenen merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik sinds kort een gps muis bij mijn E51, en dat werkt erg goed. Maar nu zoek ik een tooltje om tracks op te nemen. Maar de tools die ik tot nu heb gevonden werken niet echt( PyGpsLog, SmartGPX). Problemen met signing enzo . De java tool die ik nu gebruik(gpstrack) werkt wel, maar is niet gebruiksvriendelijk en traag. Welke tool gebruiken jullie om gps tracks(gpx) te maken?
kan zijn dat ik in de verkeerde hoek zit, maar kan nokia sportstracker dit ook niet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Prulleman schreef op maandag 02 maart 2009 @ 07:38:
[...]

kan zijn dat ik in de verkeerde hoek zit, maar kan nokia sportstracker dit ook niet?
Klopt, ik keek zonet even bij "Export to" en daar staan GPX, XML, CSV en Google Earth als doelformaten.
Wel de beta versie pakken, die werkt goed nl.:

http://research.nokia.com/files/SportsTracker_31_v182.sisx

[ Voor 33% gewijzigd door Arnout op 02-03-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 20-09 17:40
Arnout schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Klopt, ik keek zonet even bij "Export to" en daar staan GPX, XML, CSV en Google Earth als doelformaten.
Wel de beta versie pakken, die werkt goed nl.:

http://research.nokia.com/files/SportsTracker_31_v182.sisx
Dankje! De vorige versie die ik had gepakt werkte niet met E51, maar deze gelukkig wel. Een kijken of deze tool goed werkt.

Edit, deze versie werk ook niet. Maar gelukkig hebben ze nog een E51 versie. Deze doet het wel goed! En exporteren naar google earth werkt ook echt super. Mooie tool

[ Voor 21% gewijzigd door ymoona op 03-03-2009 19:00 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2,5mm -> 3,5mm verloopkabel gekocht om een 3,5mm headset aan te kunnen sluiten op het toestel. Jammer genoeg krijg ik nu alleen in m'n linkeroor geluid. Wat me opvalt is dat de 2,5mm plug 3 isolerende ringen heeft en de 3,5mm plug maar 2. Heb ik een verkeerd stekkertje gekocht, of moet ik er een andere headset op aansluiten, of kan dit toestel geen stereo leveren (en als dat niet gaat, dan in ieder geval mono over 2 speakers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
3e ring is voor de mic. telefoon hoort dit te detecteren en geeft ook als het goed is de melding dat je de interne mic moet gebruiken.

Verder vind ik het (stereo) geluid erg veel ruis hebben. met de bijgeleverde dopjes hoor je dit nog niet zo goed, maar met een beetje leuke in-ears hoor je bijna meer ruis dan muziek. (in mijn geval de sennheiser cx300)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:36:
Ik heb een 2,5mm -> 3,5mm verloopkabel gekocht om een 3,5mm headset aan te kunnen sluiten op het toestel. Jammer genoeg krijg ik nu alleen in m'n linkeroor geluid. Wat me opvalt is dat de 2,5 mm plug 3 isolerende ringen heeft en de 3,5mm plug maar 2. Heb ik een verkeerd stekkertje gekocht, of moet ik er een andere headset op aansluiten, of kan dit toestel geen stereo leveren (en als dat niet gaat, dan in ieder geval mono over 2 speakers)?
Hé, dat klinkt bekend. Heb ik ook met een Nokia HS-40, daar zit ook een verloopstukje bij alleen dan van 3.5 mm --> 2.5 mm en dan heb ik soms/regelmatig ook alleen maar m'n linkeroor geluid. Als je dan aan dat stukje gaat draaien en trekken krijg je meestal wel weer geluid op beide oren, maar dat is soms tijdelijk (als hij weer verschuift). Btw dat doet zich dan natuurlijk voor als ik bijvoorbeeld hem aansluit op m'n laptop of muziekspeler. Lijkt dus niet aan het toestel te liggen, maar aan de verloopstukjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:52:
3e ring is voor de mic. telefoon hoort dit te detecteren en geeft ook als het goed is de melding dat je de interne mic moet gebruiken.
Inderdaad. Hij kan blijkbaar niet zelf detecteren wat er aan hangt en vraagt me als ik het insteek of ik een headset of alleen maar een koptelefoon aansluit. Maar helaas alleen links geluid.
Verder vind ik het (stereo) geluid erg veel ruis hebben. met de bijgeleverde dopjes hoor je dit nog niet zo goed, maar met een beetje leuke in-ears hoor je bijna meer ruis dan muziek. (in mijn geval de sennheiser cx300)
Ik verdraag geen in-ear dopjes (lastig trouwens om een BT headset te vinden die nog gewoon buiten je gehoorgang blijft) en die losse oordopjes vallen me geregeld uit, dus ik heb nu oordopjes met een beugeltje die je om de oorschelp kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
naja... als je een beetje geluidskwaliteit wilt kan je beter een echt mp3 spelertje erbij kopen, sinds ik een shuffle als kerstpakket heb gekregen gebruik ik mijn E51 nooit meer als mp3 speler en ik ben er niet treurig om.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:34:
[...]

Inderdaad. Hij kan blijkbaar niet zelf detecteren wat er aan hangt en vraagt me als ik het insteek of ik een headset of alleen maar een koptelefoon aansluit. Maar helaas alleen links geluid.
Je kunt ook even een (paar) verloopjes kopen bij dealextreme: klik! Kost echt bijna niks :P. Heb hem zelf ook, en heb nooit problemen dat de ene kant van het geluid niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij 'stapsgewijs' kunnen uitleggen hoe ik hotmail op mijn E51 kan zetten zodat ook de bijlagen binnen te halen zijn. Nu ga ik gewoon via internet naar hotmail.com en kan ik ook mijn mail zien maar is het niet mogelijk om de bijlagen te bekijken. Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Gister een vervelende ervaring met de E51.

Ik kreeg van Telfort ineens 'instellingen' sms-jes (die krijg je als ze ontdekken als je een nieuwe telefoon hebt, voor mms, internet, etc.). Ik kreeg in totaal een stuk of 4 (2 met begeleidende uitleg). Nadat ik eentje had geopend kreeg ik de anderen binnen. Tijdens het ontvangen daarvan ging het mis: ik kijk in de inbox en zie geen enkele van de zojuist ontvangen berichten meer staan.

Daarna kom ik erachter dat alle op de geheugenkaart aanwezige bestanden (sms, tracks, foto's, etc.) er niet meer zijn. Ik kijk met de File Explorer op de geheugenkaart en deze bevat alleen nog maar een folder 'Private' (waar ik niet in kan kijken tenzij ik hem unlock). Als ik de vrije ruimte gegevens opvraag zie ik nog wel staan: 930 MB in gebruik (het betreft een 4GB kaart).

Blijkbaar is er iets fout gegaan bij het opslaan van de sms'jes of heeft een instellingen sms'je toch iets kunnen aanrichten op de telefoon. Ik zal nog proberen met een card reader zaken terug te halen.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met zoiets. Wel met vervelende KPN instellings smsjes die je naar een zware homepage sturen en de instelling dat internet moet vragen welke verbinding het moet gebruikmen (d.w.z. WiFi indien beschikbaar) uitgezet werd. Maar ik sla smsjes dan ook niet op de geheugenkaart op, anders dan in de Backup folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:13:
naja... als je een beetje geluidskwaliteit wilt kan je beter een echt mp3 spelertje erbij kopen, sinds ik een shuffle als kerstpakket heb gekregen gebruik ik mijn E51 nooit meer als mp3 speler en ik ben er niet treurig om.
Er is voor geluid ook zoiets als "goed genoeg". Als ik buiten loop is dit voldoende, en ik heb geen zin om allerlei aparte apparaten mee te gaan slepen. Zo vaak gebruik ik die muziekfunctie ook weer niet, meestal is de autoradio wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Deze telefoon vind ik steeds slechter worden.

Stof onder het scherm, heel erg. Krijg ik bijna niet meer schoon ( Heeft iemand een tip hoe goed schoon te maken)?

Geen goede gratis software,

Heeft iemand een goede webbrowser? Opera vind ik niets, en de standaard browser ook niet.
Voor de rest wel een goede phone, kwa stabilitijd.

Verder, heeft mijn speakertje last van beetje ruisend, als hij over gaat is dit vooral het meest.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:10:
[...]

Er is voor geluid ook zoiets als "goed genoeg". Als ik buiten loop is dit voldoende, en ik heb geen zin om allerlei aparte apparaten mee te gaan slepen. Zo vaak gebruik ik die muziekfunctie ook weer niet, meestal is de autoradio wel beschikbaar.
nja... dit is wel persoonlijk denk ik. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar dit is gewoon teveel ruis voor mij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
ik zie dat er een recentere versie uit is van de software voor mijn E51.

Nu is het zo dat ik momenteel tevreden ben van de werking, zeker nadat ik ook Nokia Messaging heb geïnstalleerd dat mijn mail pusht naar mijn toestel.

Wat gebeurt er als je zo'n software update doet? Verlies je dan al je instellingen en programma's die je erop hebt geplaatst, of blijven die allemaal netjes staan?

En kan iemand me bevstigen of de Nokia Messaging nog werkt met de nieuwe software-update (had al ergens gelezen dat het op bepaalde toestellekes niet meer werkt na een software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Alle software word verwijdert op je telefoon. Hij word ingesteld zoals jij hem kreeg toen hij van de fabriek afkomt. Daardoor zit er een backup functie in PC-SUITE van nokia, als je daar alles aanvinkt, dan word alles netjes gebackupt.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik gebruik SmartComGPS, dat is een vrij uitgebreide tool met veel features, ik heb er stafkaarten in geladen. Het is alleen niet gratis ($40), 14 dagen trial is wel gratis.

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Runescom schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:52:
Alle software word verwijdert op je telefoon. Hij word ingesteld zoals jij hem kreeg toen hij van de fabriek afkomt. Daardoor zit er een backup functie in PC-SUITE van nokia, als je daar alles aanvinkt, dan word alles netjes gebackupt.
Maar restore werkt niet goed bij mij. Ik heb gemerkt dat als je je applicaties op de geheugenkaart hebt geinstalleerd, dat alles wel gerestored wordt, maar de applicaties die in het telefoongeheugen stonden moeten opnieuw worden geinstalleerd. Contactpersonen en agenda gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De vorige keer werden bij mij ook de applicaties in het telefoongeheugen netjes terug gezet. Wel werkte een of 2 applicaties niet meer met de nieuwste firmware. Een daarvan was een Nokia Beta Labs applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Deze heb ik al een keer eerder gepost, maar nog steeds handig:

-MIDlet Restorer - werkt (na een firmware-update) enkele Java-MIDlets (zoals Gmail) niet meer, dan herstelt dit programma deze (kan wel 20 sec tot 2 min duren afhankelijk van het aantla midlets - url: http://nds1.nokia.com/files/support/global/phones/software/Nokia_MIDletRestorer.sis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runescom schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:52:
Nou, vergeet dat "alles" maar. Berichten, mails en contacten restoren goed, maar applicaties niet echt:

1. Hij zet alle Java applicaties in de "Installaties" map. Andere mappen worden wel opnieuw aangemaakt maar blijven leeg. Daar is op zich nog mee te leven, en instellingen en hiscores e.d. worden netjes gerestored.

2. Symbian programma's worden soms wel en soms niet gerestored. Soms zie ik wel een icoon verschijnen maar werkt het programma niet en moet ik het herinstalleren. Dit betreft vooral commerciele software die een regcode nodig heeft, hoewel binpda gekraakt spul er ook last van had.

3. Zelf geinstalleerde thema's worden wel teruggezet maar verschijnen om een mij onbekende reden niet meer in toepassings beheer zodat ze niet meer te verwijderen zijn. Als je ze toch wilt verwijderen moet je ze herinstalleren en dan verwijderen.

4. Een pluspunt wat mij betreft: de niet door de user aanpasbare security settings die mail for exchange meent te moeten installeren (toestel lock, verplichte eisen aan de unlock key) verdwijnen en MfE haalt ze niet meer opnieuw op van de server omdat hij denkt dat hij ze al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de laatste update een vreemd probleem:

Wanneer ik 's avonds tegen 11 uur de wekker instel dan valt mij op dat de E51 al een dag te ver is in de datum instellingen, deze moet ik elke keer terugzetten, de tijd is wel goed.

Ik heb tijdinstelling via netwerk uitstaan en ook al een factory-reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Waarom zet je tijdinstelling via netwerk uit? Dat is toch ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:27:
Waarom zet je tijdinstelling via netwerk uit? Dat is toch ideaal?
Zijn er in Nederland dan netwerken dit dat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:03:
[...]

Zijn er in Nederland dan netwerken dit dat ondersteunen?
Ik dacht eigenlijk dat alle providers dit wel ondersteunen. Ik hen het ook aanstaan (Vodafone) en heb de tijd nog nooit in hoeven te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 09:45:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat alle providers dit wel ondersteunen. Ik hen het ook aanstaan (Vodafone) en heb de tijd nog nooit in hoeven te stellen.
Zover ik weet, is Vodafone ook het enige NL netwerk, dat deze dienst ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik zit ook bij Vodafone, ik wist niet dat andere operators dit misschien niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik heb het probleem dat in de lijst van gemiste/ontvangen/gebelde oproepen bij elk nummer het icoontje van een mobiel staat. Terwijl toch echt in de contact lijst bij het bijhorende nummer een icoontje van een een 'vaste lijn telefoon' staat. Ik heb de nieuwste firmware 3. nog wat. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 27-08 16:54
Nu mijn oude Nokia 6280 echt de pijp aan maarten heeft gegeven is het tijd voor een nieuwe telefoon.
Ik ben op zoek naar een (semi-) zakelijke Nokia telefoon tot ongeveer 200E.
Mijn abbo is pas over 9 maanden afgelopen, dus wachten tot ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken is helaas geen optie.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen de Nokia 6300 en deze e51.
De Nokia 6300:
+ dunner design dan e51
+ steviger design dan e51
-- release date: Q1.2007 (oud model)
-- 7MB intern geheugen
- Geen 3G
- Matige batterij
+/- s40
+130 Euro

De Nokia e51:
+/- Release date Q1 2008
+/- Redelijke batterij (beter dan de 6300)
+ 3G
+ s60
++ 130 MB intern geheugen
+/- 200 Euro

De Nokia e55:
- Release date Q2 2009
++ 1500mAh batterij
- Design (QW-ER-TY layout)
+ Betere camera + AF + LED flitser
-- 320 Euro

De e55 ziet er echt heel goed uit wat betreft specs, maar vanwege de prijs en de beschikbaarheid (Q2 2009) valt hij toch af ben ik bang.
Wie helpt me de knoop doorhakken? Heb ik nog andere modellen over het hoofd gezien? eigenlijk ben ik op zoek naar een meer up2date versie van de e51 in dezelfde prijs categorie. Samsung en HTC telefoons vallen af (slechte ervaring). SE valt in principe ook af.

Ps.
De Nokia 6500 classic/slide, 6220 en 6124 vallen af (slechter dan de 6300/matige bouwkwaliteit/batterij performance)

[ Voor 3% gewijzigd door Bebob_NL op 16-03-2009 11:30 . Reden: schoonheidsfoutjes ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Bebob_NL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:00:
[..]
Ik zit op het moment te twijfelen tussen de Nokia 6300 en deze e51.
[..]
Ik snap dat je de E55 niet neemt, vanwege beschikbaarheid en prijs. Wat betreft de keuze tussen de 6300 en E51 moet je jezelf volgens mij de volgende vragen stellen.
[list]
• Wil ik een smartphone met S60 (en dus programma's kunnen installeren)?
• Wil ik een toestel met 3G (zeer aan te raden i.c.m. internetbundel)?
• Wil ik een toestel met Wi-Fi?
Als je één van deze vragen met 'Ja' beantwoord dan moet je voor de E51 gaan, anders zou ik (ook gezien het prijsverschil) voor de 6300 gaan.

Bovendien stel ik trouwens wel een vraagteken bij de opmerking dat de 6300 een "stevigere design" zou hebben, volgens mij heeft E51 ook een zeer degelijke bouwkwaliteit die zeker niet onderdoet voor de 6300.

Daarnaast zou ik geen up-to-date versie van de E51 weten (gezien de voorwaarden) behalve dan de E55 die al is afgevallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Bedankt voor je feedback :) ! Ik heb vanavond de e51 besteld incl 4GB kaartje. Lovende woorden overal op internet over deze telefoon hebben me over de steep getrokken.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik zit een beetje met de zelfde keus.. T enige wat mij nog een beetje terughoudt is de vraag hoe goed de E51 omgaat met een exchange sync, waarbij de server gebruik maakt van zelf gemaakte certficaten.. Mijn zojuist overleden n82 had daar echt hele grote problemen mee.. MfE werkte daarop niet...Over de E51 lees ik wisselende berichten hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Weet iemand hoe ik mijn BT GPS aan de praat krijg met sygic 7.7? Bij het scannen van de com poorten krijg ik elke keer geen gps poort gevonden... met google maps en tom tom werkt mijn oude gps ontvange wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslaa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2013
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:46:
Ik heb sinds de laatste update een vreemd probleem:

Wanneer ik 's avonds tegen 11 uur de wekker instel dan valt mij op dat de E51 al een dag te ver is in de datum instellingen, deze moet ik elke keer terugzetten, de tijd is wel goed.

Ik heb tijdinstelling via netwerk uitstaan en ook al een factory-reset gedaan.
Ik heb daar ook last van sinds ik mijn E51 van de laatste firmware heb voorzien: als ik 's avonds mijn telefoon uitdoe en ik mij de andere ochtend laat wekken door de telefoon staat ie vaak een dag te ver. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Het is buitengewoon hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joslaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:24:
[...]

Ik heb daar ook last van sinds ik mijn E51 van de laatste firmware heb voorzien: als ik 's avonds mijn telefoon uitdoe en ik mij de andere ochtend laat wekken door de telefoon staat ie vaak een dag te ver. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Het is buitengewoon hinderlijk.
Heb je toevalllig ook CC clock geinstalleerd? Ik probeer ook maar een oorzaak te zoeken, want als het daar niet aan ligt dan moeten moeten hier toch meer mensen last van hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslaa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:45:
[...]

Heb je toevalllig ook CC clock geinstalleerd? Ik probeer ook maar een oorzaak te zoeken, want als het daar niet aan ligt dan moeten moeten hier toch meer mensen last van hebben?
Nee, geen CC clock geinstalleerd. Er zijn trouwens geen nieuwe installaties gedaan op de de telefoon met de nieuwe firmware. Alles wat er nu op staat stond er ook op met de oude firmware. Je zou inderdaad haast zeggen dat anderen hier ook last van zouden moeten hebben....:-((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn verlichting soms op één of andere manier donkerder wordt en daarna weer lichter. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:46:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn verlichting soms op één of andere manier donkerder wordt en daarna weer lichter. Heeft iemand hier ook problemen mee?
Ben bang voor je dat dat geen probleem is maar een feature.

Het is de lichtsensor in de linkerbovenhoek die de lichtintensiteit van het scherm regelt afhankelijk van de lichtcondities. Houd je vinger maar eens voor de sensor en je zal een paar seconden later de lichtintensiteit van het scherm zien veranderen, daarnaast regelt de sensor ook het backlight van het toetsenbord.

Je kan nog wel het één en ander aanpassen in Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Weergave > Lichtsensor (schuif de schuifbalk).

[ Voor 16% gewijzigd door Cadezo op 17-03-2009 23:00 . Reden: Aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cadezo schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:55:
[...]

Ben bang voor je dat dat geen probleem is maar een feature.

Het is de lichtsensor in de linkerbovenhoek die de lichtintensiteit van het scherm regelt afhankelijk van de lichtcondities. Houd je vinger maar eens voor de sensor en je zal een paar seconden later lichtintensiteit van het scherm zien veranderen...
Als het goed is kun je het ook gewoon aanpassen in de software.

Instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> weergave -> lichtsensor

Af en toe kan het best een irritante feature zijn omdat sommige programma's het scherm gewoon op volle sterkte laten branden (bv veel games) terwijl de omgeving erg donker is. Je schakelt dan van erg zwakke verlichting naar volle verlichting.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 17-03-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt deze telefoon ook met een video-out kabel?
waarschijnlijk op de a/v 2.5 mm dan.
werkt deze daarvoor?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrikjan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:47:
ik zit een beetje met de zelfde keus.. T enige wat mij nog een beetje terughoudt is de vraag hoe goed de E51 omgaat met een exchange sync, waarbij de server gebruik maakt van zelf gemaakte certficaten.. Mijn zojuist overleden n82 had daar echt hele grote problemen mee.. MfE werkte daarop niet...Over de E51 lees ik wisselende berichten hierover..
Zelfgemaakte certificaten zijn geen probleem, mijn werkgever gebruikt die ook. Je krijgt de eerste keer een waarschuwing, toen heb ik gekozen voor permanent accepteren en heb er daarna nooit meer iets over gehoord. Syncen werkt, maar hij pakt alleen je Exchange inbox, geen andere mappen.

Wat misschien wel een probleem voor je wordt is dat de E51 security settings opgedrongen kunnen worden door de Exchange server: zo werd ik verplicht een andere toestelcode te kiezen en werd na 15 minuten inactiviteit het toestel geblokkeerd met die code. Dat was niet uit te zetten in het menu. Het is wel op te lossen door een backup naar de geheugenkaart te maken, toestel resetten naar nieuwstaat (code *#7370#), en dan de backup terug te zetten. Die settings worden dan niet opnieuw opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat na het synchroniseren de telefoon niet meer trilt? Iemand een oplossing want dit is werkelijk onbruikbaar! :(

[EDIT]
Het probleem is opgelost na een hard reset.

[ Voor 15% gewijzigd door Bebob_NL op 20-03-2009 20:31 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sinds de laatste firmware update kan ik EINDELIJK m'n contacten raadplegen via de 407 carkit :o :) :)

Werd tijd ook!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Afgelopen weekend master reset gedaan en meteen daarna firmware upgrade. Ik zie nog geen grote veranderingen. Uitbellen via Voip over de Experiabox (Internetplusbellen) werkt nog steeds niet, inkomende oproepen gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Weet niet of het hier terecht hoor, maar misschien kan iemand mij hier helpen...
Ik ben in het bezit van de E51 (werk GSM) had hiervoor de E61 en deze syncte (is dat correct nederlands?? ;)) ik met outlook van mijn werk.

Nu heb ik een nieuwe PC suite (versie 7.1.8.0) en software op de E51 (300.34.56 van 11-12-2008) alleen wil de E51 NIET syncen met mijn werk laptop. thuis werkt het wel. Krijg de volgende melding:

De locatie van uw opgeslagen Outlook-berichten is mogelijk gewijzigd. Selecteer opnieuw uw Outlook-profiel en de vereiste mappen.

Alle mappen die hij moet syncen staan goed in pc suite... |:(
Wie weet hoe en wat nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
@hierboven.
Heb je al de oude pairing weggegooid en je nieuwe phone opnieuw gepaired en een nieuw profiel meegegeven in de sync tool van Nokia?

Ik zie een paar berichten in deze thread over het feit dat bij SMSen eerst de achternaam verschijnt en daarna de voornaam. Heeft iedereen hier nu last van, of alleen een paar mensen? Want als iedereen hier last van zou hebben, dan zou er imo meer over gepraat worden. Het is namelijk ontzettend vervelend :(

[ Voor 19% gewijzigd door Bebob_NL op 23-03-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Bebob_NL schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:05:
Ik zie een paar berichten in deze thread over het feit dat bij SMSen eerst de achternaam verschijnt en daarna de voornaam. Heeft iedereen hier nu last van, of alleen een paar mensen? Want als iedereen hier last van zou hebben, dan zou er imo meer over gepraat worden. Het is namelijk ontzettend vervelend :(
Ik heb dit verschijnsel ook, is volgens mij S60-eigen (?). Heb er op zich geen last van, vandaar dat ik het niet heb gemeldt, maar lijkt me dat iedereen dat heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Cadezo schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:17:
[...]

Ik heb dit verschijnsel ook, is volgens mij S60-eigen (?). Heb er op zich geen last van, vandaar dat ik het niet heb gemeldt, maar lijkt me dat iedereen dat heeft, toch?
Ik heb dit opgelost door in Outlook alle naamgegevens onder achternaam te zetten, dus geen aparte velden. Het is even gedoe, maar ik ben tevreden met het resultaat :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
PinokkioTV schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Ik heb dit opgelost door in Outlook alle naamgegevens onder achternaam te zetten, dus geen aparte velden. Het is even gedoe, maar ik ben tevreden met het resultaat :)
Hoezo een gedoe?
Exporteren naar csv bestand.
In een spreadsheet inlezen.
Voornaam en Achternaam kolomen omwisselen.
Opslaan als csv.
Adresboek weg uit outlook
Importeren van csv bestand.

En nu bevat het veld Achternaam bevat voornaam, en het veld Voornaam bevat achternaam. Mocht je volgende telefoon wel weer gewoon Voornaam en Achternaam begrijpen dan kun je de actie zomaar terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
nsa1984 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:06:
[...]

Hoezo een gedoe?
Exporteren naar csv bestand.
In een spreadsheet inlezen.
Voornaam en Achternaam kolomen omwisselen.
Opslaan als csv.
Adresboek weg uit outlook
Importeren van csv bestand.

En nu bevat het veld Achternaam bevat voornaam, en het veld Voornaam bevat achternaam. Mocht je volgende telefoon wel weer gewoon Voornaam en Achternaam begrijpen dan kun je de actie zomaar terug draaien.
Dat zeg ik: even gedoe :z

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Bebob_NL schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:05:
@hierboven.
Heb je al de oude pairing weggegooid en je nieuwe phone opnieuw gepaired en een nieuw profiel meegegeven in de sync tool van Nokia?
Jeps allemaal gedaan..
Pcsuite van de e51 (cdrom) op de pc gezet.. werkt niet.... nieuwst van website nokia.. Werkt OOK niet..
blijft dezelfde melding geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:00
maclu schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:39:
Geluid te laag ???

........ Ook over het volume dat duidelijk en luid genoeg klonk. Meestal stond deze zelfs niet op maximum, maar net twee puntjes eronder.
Enkele weken geleden echter had het geluid (luidspreker tijdens bellen) een lispelend naklank en klonk ook veel stiller.( dus de gewone kleine speaker, niet de handsfree welteverstaan)

.............

Hey....een vraagje aan jullie allen.... posten jullie eens op welk niveau jullie de audio instellen..???? ??

Ik bedoel dus het geluid door de kleine speaker bij gewoon bellen. Niet de ringtones of handsfree of MP3 geluiden Deze laatsten doen het wel goed. Wie weet kan ik dit gebuiken om het servicepunt te voertuigen wat meer moeite te doen ....
Dit probleem heb ik in middels ook. Met wat achtergrond geluid is ander persoon aan de telefoon niet meer te verstaan. Heb het volume in middels op maximum staan. Voor de rest doet hij het nog gewoon goed.

Is het probleem bij jouw in middels opgelost Maclu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem: ik heb Xelnex Lite geinstalleerd, dat is een programma waarmee je je telefoongesprekken kunt opnemen zonder dat er om de paar seconden zo'n irritante beep doorheen komt. De opname kun je handmatig activeren door * ingedrukt te houden. Echter, nadat ik een Java programma gedraaid heb werkt de * toets niet meer en moet ik het toestel rebooten. Als ik Xelnex helemaal uitzet treedt dat probleem niet op. Iemand die hier ewrvaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om mail via hotmail binnen te halen alwaar ook de bijlagen te openen zijn. Momenteel ga ik gewoon via internet naar www.hotmail.com en kan ik mijn mail zien maar via die weg kan ik geen bijlagen openen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelisj schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:44:
[...]

Dit probleem heb ik in middels ook. Met wat achtergrond geluid is ander persoon aan de telefoon niet meer te verstaan. Heb het volume in middels op maximum staan. Voor de rest doet hij het nog gewoon goed.

Is het probleem bij jouw in middels opgelost Maclu?
Mijn speaker kraakt ook, ik heb bij salesplaza voor € 5,25 (incl. verzendkosten) een speakertje besteld. Kijken of dat beter gaat werken! Ik laat iig iets weten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Niet alleen die piep bij het opnemen is irritant. Het feit dat je het foto shutter geluid zonder 3rd party tools niet uit kunt zetten vind ik (samen met de erg beroerde foto kwaliteit) ook zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een profiel met beltoon stil selecteert laat hij dat geluid ook achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:19:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om mail via hotmail binnen te halen alwaar ook de bijlagen te openen zijn. Momenteel ga ik gewoon via internet naar www.hotmail.com en kan ik mijn mail zien maar via die weg kan ik geen bijlagen openen. Alvast bedankt!
Probeer het via pop3 binnen te halen. Mobiele webmail van Hotmail ondersteunt voor zover ik weet geen attachments.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:30:
Als je een profiel met beltoon stil selecteert laat hij dat geluid ook achterwege.
Inderdaad, ik geloof dat alleen de wekker niet stil te krijgen is met mute (tenzij je daar een lege ringtone voor kiest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:30:
Ook bij het standaard vergadering profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huub17 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:44:
[...]

Probeer het via pop3 binnen te halen. Mobiele webmail van Hotmail ondersteunt voor zover ik weet geen attachments.

[...]

Inderdaad, ik geloof dat alleen de wekker niet stil te krijgen is met mute (tenzij je daar een lege ringtone voor kiest).
Ik heb dat geprobeerd maar dat lukt niet. Nu installeerde ik windows live, wat gratis was, maar zo snel ik wou gaan configureren kreeg ik meldingen dat het geld ging kosten. Aangezien ik nederlander ben drukte ik snel op weigeren ;)

Maar is het bij u wel gelukt via pop3 en zo ja wat heeft u dan precies gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat geprobeerd maar dat lukt niet. Nu installeerde ik windows live, wat gratis was, maar zo snel ik wou gaan configureren kreeg ik meldingen dat het geld ging kosten.
Een probleem met veel software in de Nokia store: die barst van de trial versies die je later alsnog moet betalen. Gelukkig is er binpda... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:08:
Maar is het bij u wel gelukt via pop3 en zo ja wat heeft u dan precies gedaan?
Ik heb het niet geïnstalleerd (krijg daar te weinig mail voor op mijn hotmail adres), maar ik neem aan dat het met deze instellingen gewoon moet werken als je een account bij 'berichten' aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 03:41:
Hallo, Ik heb een applicatie gedown. op youtube om deze filmpjes te kunnnen bekijken. Maar filmpke begint te spelen en loopt vast na 3 seconden, het enige wat ik daarna nog kan doen is batterij uithalen. Via de website (http://m.youtube.com/) lukt het wel.
Dit probleempje heb ik ook, sinds een paar dagen. Een tijdje terug heb ik probleemloos Youtube video's kunnen kijken, maar nu dus niet meer. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huub17 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:24:
[...]

Ik heb het niet geïnstalleerd (krijg daar te weinig mail voor op mijn hotmail adres), maar ik neem aan dat het met deze instellingen gewoon moet werken als je een account bij 'berichten' aanmaakt.
Het is met die instellingen inderdaad gelukt!

Mijn dank is groot!
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste