Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
kan iemand mij helpen zou graag het progje JbakTaskman hebben heb er enkele kunnen doawnloden
maar geen enkel werkt
dank u
De nieuwe 1.0 ook: http://jbak.ru/jbaktaskman_en.php
[ Voor 34% gewijzigd door etamboer op 27-11-2008 15:46 ]
hartelijk danketamboer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:31:
Deze (0.99) doet het bij mij: http://gallery.mobile9.com/f/584676/
De nieuwe 1.0 ook: http://jbak.ru/jbaktaskman_en.php
werkt prima
Mijn nokia is wel gekoppeld met mijn tomtom maar het lijkt wel of hij constant de verbinding verbreekt en daarna direct weer verbind..
Wie heeft hem wel werkend..??
Welke firmware versie heb je? Klinkt nl. behoorlijk als het probleem dat ik had met mijn Blue&Me carkit, updaten naar de nieuwste (220.34.37 uit mijn hoofd) firmware en alles werkt nu zonder problemen..renelma schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:54:
Ik heb een Tomtom one. Je kan hiermee via bluetooth handsfree bellen maar ik krijg het niet helemaal werkend..
Mijn nokia is wel gekoppeld met mijn tomtom maar het lijkt wel of hij constant de verbinding verbreekt en daarna direct weer verbind..
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem, plus het feit dat de telefoon continue naar het berichtmenu wil gaan. Echter de one touch toets voor het berichtenmenu werkt dan weer niet. Vaag probleem voor deze verder handige telefoon.VariX schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:30:
[...]
Sinds eergisteren heb ik ook problemen met mijn toetsenbord. De 5, 6, 8, 9 en berichtentoets doen het slechts sporadisch. Ik ga hem morgen wegbrengen ter reparatie.
Volgens mij komt het bijna nooit voor dat er problemen zijn met het toetsenbord, gewoon een kwestie van pech.
Edit: Deze nacht de telefoon uit gehad, en nu ik hem weer aan doe werkt alles weer perfect!Hoezo vreemd? (gelukkig maar, natuurlijk
)
Verwijderd
En krijg je op je gsm dan ook telkens de melding op verbinding toe te staan? Misschien moet je de verbinding dan autoriseren? Via menu > connectiviteit > bluetooth en dan denk ik 2de tabblad krijg je een overzicht van de eerder gekoppelde apparaten. Daaruit je tomtom selecteren en via opties geautoriseerd aanvinken. Dan zal je gsm automatisch koppeling aangaan als je tomtom in de buurt is.renelma schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:54:
Ik heb een Tomtom one. Je kan hiermee via bluetooth handsfree bellen maar ik krijg het niet helemaal werkend..
Dat had ik ook ja. En het kwam na een dag toch weer terug. Ik heb hem naar een Nokia Service Center hier in de buurt gebracht. Is een week weggeweest. De contacten zijn nu ingesmeerd o.i.d.. Schijnt wel vaker voor de te komen. Gewoon een gevalletje garantie claimen, dat heb ik ook gedaan.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:52:
[...]
Hier hetzelfde probleem, plus het feit dat de telefoon continue naar het berichtmenu wil gaan. Echter de one touch toets voor het berichtenmenu werkt dan weer niet. Vaag probleem voor deze verder handige telefoon.
(wel even een backup maken met die Nokia software
[ Voor 2% gewijzigd door Jckx op 01-12-2008 22:57 . Reden: info toegevoegd ]
Alleen één ding is erg irritant en wel bij de agenda

Voorbeeldje ik heb een afspraak staan om 13:00. Als ik naar de UK reis wordt inde agenda deze afspraak omgezet naar 12:00, kom ik weer in Nederland staat hij weer op 13:00.
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten, zodat tijden in de agenda gewoon als lokale tijden worden gezien, ongeacht waar je bent?
Thanks.
Verwijderd
Mijn nokia service center vond het alleen maar nodig om even de firmware opnieuw te installeren. Kost een uurtje werk, maar ik ben mijn tel een dag kwijt omdat de zaak om kwart over vijf al dicht is. Gelukkig zetten ze nu een originele firmware erop, dus ik ben van de tmobile meuk af.VariX schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:52:
[...]
Dat had ik ook ja. En het kwam na een dag toch weer terug. Ik heb hem naar een Nokia Service Center hier in de buurt gebracht. Is een week weggeweest. De contacten zijn nu ingesmeerd o.i.d.. Schijnt wel vaker voor de te komen. Gewoon een gevalletje garantie claimen, dat heb ik ook gedaan.
(wel even een backup maken met die Nokia software)
Hebben ze ook bij mij gedaan, maar dat loste het probleem niet op. Toen is ie terug gestuurd naar Nokia, daar is het vervolgens gefixed.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:13:
[...]
Mijn nokia service center vond het alleen maar nodig om even de firmware opnieuw te installeren. Kost een uurtje werk, maar ik ben mijn tel een dag kwijt omdat de zaak om kwart over vijf al dicht is. Gelukkig zetten ze nu een originele firmware erop, dus ik ben van de tmobile meuk af.
Maar bij is vandaag het probleem weer terug gekomen
Verwijderd
Als ik de verbinding verbreek via Menu > Connect. > Verb.beh dan komt die meteen weer terug. En niet enkel als beschikbaar maar effectief verbonden.
Het scannen heb ik uitgeschakeld via Menu > Instrumenten > Instell. > Verbinding > Wireless LAN > Beschkbrhd WLAN tonen en ook via de indicatie in active standby staat wlan uitgeschakeld.
Als ik de symbian taskmanager bekijk (home toets ingedrukt houden) dan zie ik geen andere applicaties in het geheugen dan standby zelf. Zou daar mss een verbinding actief zijn voor controle op mails? Onder Plug-ins act. standby heb ik e-mail meldingen niet aangevinkt. Heb nu die jbaktaskman geinstalleerd zal daar later ook nog eens naar zien. Ik zat zelf nog te denken dat mss een applicatie als fring die verbinding nodig heeft, maar die kan ik dus niet meteen actief in het geheugen vinden. Voip is ook ingesteld, mss daarmee?
edit: Zal waarschijnlijk een applicatie zijn die verbinding beheert, nu alleen nog te weten komen welke. Hier gelijkaardige ervaring: http://getsatisfaction.co...sted_wifi_scanning_in_e51
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 13:11 ]
ja, alleen de tijd veranderen en niet de tijdzone.Bosfazant schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:28:
Heb nu de E51 ongeveer een jaar in bezit en ben er best tevreden over.
Alleen één ding is erg irritant en wel bij de agendaIk reis nog wel eens en op het moment dat ik in een andere tijdzone ben worden alle afspraken omgerekend naar de originele tijdzone.
Voorbeeldje ik heb een afspraak staan om 13:00. Als ik naar de UK reis wordt inde agenda deze afspraak omgezet naar 12:00, kom ik weer in Nederland staat hij weer op 13:00.
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten, zodat tijden in de agenda gewoon als lokale tijden worden gezien, ongeacht waar je bent?
Thanks.
Als je naar de klok settings gaat kan je op 2 manieren de tijd aanpassen, klok verzetten of tijdzone veranderen.
Als je de tijdzone veranderd worden afspraken dus weergegeven in de tijd van de nieuwe zone
(je maakt in nederland een afspraak om iemand om 12 uur te bellen, dan wil je dus in een andere tijdzone een alarm krijgen om bv 13:00 uur ,anders ben je een uur te vroeg)
als je gewoon de tijd veranderd (en vervolgens dus niet kiezen voor een andere tijdzone, want dat wordt automatisch gevraagd bij een wijziging van de uren) blijft de agenda ongewijzigd.
als het allemaal automatisch gaat staat misschien network operator time zone aan bij de klok settings, maar deze optie heb ik nooit geprobeerd
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 03-12-2008 16:01 ]
Dit is niet de plek waar het automatisch binnen halen van email gebeurd, daarvoor moet je naar ~ berichten, instellingen, email, account x, verbinding instellingen, incoming, toegangspunt.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:58:
Zou daar mss een verbinding actief zijn voor controle op mails? Onder Plug-ins act. standby heb ik e-mail meldingen niet aangevinkt.
(de optie die jij noemt zorgt er alleen voor dat nieuwe email op het standby scherm worden weergegeven)
ik raad je aan om contact op te nemen met Nokia. Ze kunnen je dit vast wel vretellen.Bosfazant schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:28:
Heb nu de E51 ongeveer een jaar in bezit en ben er best tevreden over.
Alleen één ding is erg irritant en wel bij de agendaIk reis nog wel eens en op het moment dat ik in een andere tijdzone ben worden alle afspraken omgerekend naar de originele tijdzone.
Thanks.
Is er al wat bekend van een opvolger van de e51? Ik gebruik die van mij ook nog steeds, en kan bijna weer een nieuwe uitzoeken. Nu eentje met GPS ingebouwd
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
1 voor Ck7w
2 voor gps receiver
XXXVI
Verwijderd
Oké ik begrijp het. Heb die instellingen gecontroleerd en ook daar niets gevonden. Uiteindelijk de enige gecongifugeerde mail account er ook maar afgesmeten want die gebruikte ik uiteindelijk toch niet. Gebruik liever de gmail app. Daar ligt het dus ook niet aan.Prulleman schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:06:
[...]
Dit is niet de plek waar het automatisch binnen halen van email gebeurd, daarvoor moet je naar ~ berichten, instellingen, email, account x, verbinding instellingen, incoming, toegangspunt.
(de optie die jij noemt zorgt er alleen voor dat nieuwe email op het standby scherm worden weergegeven)
Herinner me wel dat bij de installatie van fring er ook iets voor netwerk geinstalleerd werd. Die heb ik er ondertussen wel afgesmeten.(dat was iets voor voip). Als ik naar de draaiende processen ga zien heb ik deze nog actief:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Proces: ALWAYSONLINESTARTER.exe[101f85ee]0001 UID:0x101f85ee Pad: Id:246 Prioriteit: Foreground (350) Capability: ----- ReadDeviceData WriteDeviceData ProtServ NetworkControl SwEvent NetworkServices LocalServices ReadUserData WriteUserData Location UserEnvironment |
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 11:39 . Reden: toch niet fring ]
Ik kan uit ervaring melden dat dat prima gaat.ephymerous schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:18:
Daarvoor ben ik dus 2 gelijktijdige verbindingen nodig;
1 voor Ck7w
2 voor gps receiver
Verwijderd
Bekijk maar eens: http://www.ovi.com/services/
Enige nadeel van dit toestel blijft wel dat stof zeer eenvoudig in je behuizing kan komen waardoor je display in zonlicht slecht af te lezen is.
Verwijderd
Heb ondertussen gevonden waar dit aan lag. Bleek dat ShoZu, een applicatie om je foto's en video direct naar een blog of profielsite te posten, automatisch verbinding aangaat ook al staat je verbinding op dat moment uit.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:58:
Is het normaal dat er automatisch een verbinding met een eerder geconfigureerd wlan toegangspunt aangegaan wordt? Ik heb enkel m'n thuisnetwerk als toegangspunt ingesteld en als ik thuis kom krijg ik automatisch verbinding met dit netwerk. Tenzij ik profiel offline geselecteerd heb natuurlijk.
Maar je kan daarin perfect opgeven voor welke toegangspunten dat wel of niet mag dus op zich geen probleem. Als je het weet tenminste
Zonder wifi en bt constant aan haal ik trouwens de 3 dagen wel wat voor mij genoeg is. Ding kraakt wel voor zot als je die volumetoetsen opzij gebruikt (wat al niet makkelijk is). Voor stof heb ik hem nog niet lang genoeg denk ik. Blijft voor mij een betaalbare gsm met s60 en wlan. Want als je naar de prijzen van de N reeks kijkt... nu ja die hebben dan ook wel nog gps en wat meer pixels, maar die pixels kunnen met niet boeien en navigatie op een gsmscherm heb ik nooit begrepen. Daar ben ik te visueel voor denk ik (plus gps zit hier al in de auto, daar waar ik het nodig heb).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 13:39 ]
Verwijderd
scherm wordt even blank en dan gebeurt er niks en keert weer terug naar standbymenu. heb al de toetsen en functies herstelt, terug naar fabrieksinstellingen en nieuwste telefoonsoftware bijgewerkt. Ook vanuit het menu is contacten niet te openen. Bij het versturen van een sms kan ik wel alle contacten selecteren.
Deze computer > Nokia Phone Browser > Nokia E51 > E:/ of GeheugenkaartBor de Wollef schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:49:
Wat ik erg onhandig vind is dat je met de nokia pc suite niet de inhoud van de geheugenkaart kunt inzien. Bij mijn vorige Nokia toestellen kon dat altijd wel. Iemand die hier een oplossing / tweak voor weet?
Dat klopt maar vanuit de nokia pc suite werkt het inzien van de geheugenkaart niet. Dat is wat ik bedoel.jurriaandvm schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:48:
[...]
Deze computer > Nokia Phone Browser > Nokia E51 > E:/ of Geheugenkaart
Als ik op vrijdagavond het toestel uitzet, en maandag weer aan zou zetten, staat deze op dat data van het uitzetten. (vrijdag dus)
Vervelende is dat ik de wekker van deze telefoon gebruik, en deze dus ook niet afgaat op maandag.
(want de telefoon denkt nog steeds dat het vrijdag is)
Ik heb hem al een reset gegeven (7370), en de software geupdate naar 220.34.37.
Je moet elke keer handmatig de datum veranderen via instellingen, de tijd staat iedere keer gewoon wel goed!
Iemand ervaringen met dit probleem?
Dit probleem doet zich uiteraard niet voor als ik de telefoon de hele week aan laat staan, alleen bij uitschakelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Smirnoff op 14-12-2008 12:48 ]
Voor de rest: bevalt goed. Ik heb hem ook zover gekregen dat hij verbinding maakt met de Experiabox van KPN (Internetplusbellen) als SIP client en zodra ik verbinding maak komen gesprekken via het vaste nummer ook binnen op de GSM als internettelefoonoproep (naast het normale analoge DECT toestel).
Wat dan erg jammer is, is dat de nummers niet meer herkent worden. Dit komt omdat ze in een bepaald formaat zijn: "sip:<nummer>@192.168.2.1". Logisch, de SIP server komt erachter, maar dit breekt de naam resolving.
Iemand hier een oplossing voor?
Dit lijkt me een gevalletje retour afzender......Smirnoff schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:45:
Ik heb een E51 voor zakelijk gebruik, en deze heeft een vervelend probleem.
Als ik op vrijdagavond het toestel uitzet, en maandag weer aan zou zetten, staat deze op dat data van het uitzetten. (vrijdag dus)
Vervelende is dat ik de wekker van deze telefoon gebruik, en deze dus ook niet afgaat op maandag.
(want de telefoon denkt nog steeds dat het vrijdag is)
Ik heb hem al een reset gegeven (7370), en de software geupdate naar 220.34.37.
Je moet elke keer handmatig de datum veranderen via instellingen, de tijd staat iedere keer gewoon wel goed!
Iemand ervaringen met dit probleem?
edit:
Dit probleem doet zich uiteraard niet voor als ik de telefoon de hele week aan laat staan, alleen bij uitschakelen.
Na aanschaf datum goed gezet en sindsdien nooit meer aan hoeven passen (ook niet na uit/aan schakelen!)
je zoekt het bestandsbeheer:Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:49:
Wat ik erg onhandig vind is dat je met de nokia pc suite niet de inhoud van de geheugenkaart kunt inzien. Bij mijn vorige Nokia toestellen kon dat altijd wel. Iemand die hier een oplossing / tweak voor weet?
Menu >> Kantoor >> Bestandsbeheer
Hier kan je switchen tussen je telefoongeheugen en je geheugenkaart.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Dat is op de telefoon zelf en niet via de PC. Wat ik bedoel is het browsen van de menukaart via nokia pc suite.RagaBaSH schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:58:
[...]
je zoekt het bestandsbeheer:
Menu >> Kantoor >> Bestandsbeheer
Hier kan je switchen tussen je telefoongeheugen en je geheugenkaart.
Verwijderd
Bij mij kan ik vanaf pc suite de optie bestandsbeheer kiezen en dan krijg ik de windows explorer en zie ik wel degelijk telefoon en geheugenkaart. Bleutooth verbinding hier overigens.Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:44:
[...]
Dat klopt maar vanuit de nokia pc suite werkt het inzien van de geheugenkaart niet. Dat is wat ik bedoel.
Als je via usb gaat kun je ook de optie kiezen dat je aan je geheugenkaart alleen kun en dan ook echt aan alle systeembestanden daarop.
Overigens nog iemand het probleem dat je bij bewerken van een sms of andere tekst plots in selecteermodus komt? Dat je bij bewegen van cursor dan telkens dus een selectie krijgt en met de opties kopieren/plakken? Die opties krijg ik wel weg met het spoorwegteken # maar van zodra ik weer de cursor beweeg krijg ik weer hetzelfde. In dat geval werkt de middelste knop bovenaan dan ook niet meer om de standaardoptie uit een menu te nemen. dan moet ik echt links of rechts de optie kiezen, midden doet dan niets.
Is overigens niet meteen een regelmaat in te vinden. Komt vaker voor bij de browser wel en denk ook vooral bij langere teksten. mss is het door een of andere toets die ik aanraak?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 14:11 ]
Zojuist op laten sturen.rsvmark schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:49:
[...]
Dit lijkt me een gevalletje retour afzender......
Na aanschaf datum goed gezet en sindsdien nooit meer aan hoeven passen (ook niet na uit/aan schakelen!)
Als dit niet is wat Bor bedoeld moet ie toch even vertellen wat ie dan via pc suite op zijn mem card wil doen.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:58:
[...]
Bij mij kan ik vanaf pc suite de optie bestandsbeheer kiezen en dan krijg ik de windows explorer en zie ik wel degelijk telefoon en geheugenkaart. Bleutooth verbinding hier overigens.
Als je via usb gaat kun je ook de optie kiezen dat je aan je geheugenkaart alleen kun en dan ook echt aan alle systeembestanden daarop.
Zoals nu de discussie is snap ik het probleem niet. Je kan inderdaad zoals cappelleh zegt op het filekastje klikken in pc suite, maar dan opent een standaard windows exporer venster.
Wat je verder ook nog kan is (alleen bij usb) kiezen voor mass storage connectie. De geheugenkaart wordt dan als "usb stick" gezien.
apart, ik moet toch echt op hekje sterretje drukken, copy selecteren, linker softkey start en dan pas kan ik text markeren. Voor zover ik weet is daar ook geen andere manier voor.Overigens nog iemand het probleem dat je bij bewerken van een sms of andere tekst plots in selecteermodus komt? Dat je bij bewegen van cursor dan telkens dus een selectie krijgt en met de opties kopieren/plakken? Die opties krijg ik wel weg met het spoorwegteken # maar van zodra ik weer de cursor beweeg krijg ik weer hetzelfde. In dat geval werkt de middelste knop bovenaan dan ook niet meer om de standaardoptie uit een menu te nemen. dan moet ik echt links of rechts de optie kiezen, midden doet dan niets.
Is overigens niet meteen een regelmaat in te vinden. Komt vaker voor bij de browser wel en denk ook vooral bij langere teksten. mss is het door een of andere toets die ik aanraak?
Hekje indrukken (en blijven doen) en met het keypad bewegen werkt ook.Prulleman schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:17:
apart, ik moet toch echt op hekje drukken, copy selecteren, linker softkey start en dan pas kan ik text markeren. Voor zover ik weet is daar ook geen andere manier voor.
Misschien zit hekje dan vast ergens achter af en toe, of druk je er per ongeluk op tijdens het vasthouden?Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:58:
Overigens nog iemand het probleem dat je bij bewerken van een sms of andere tekst plots in selecteermodus komt?
aha,Huub17 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:36:
[...]
Hekje indrukken (en blijven doen) en met het keypad bewegen werkt ook.
ik haalde hekje en sterretje door elkaar. de optie die ik net noemde moet dus met * zijn.
Verwijderd
Idd die methode ken ik. Maar als ik het voor heb duw ik echt enkel nog op die navigatietoetsen bovenaan op de cursor in de tekst te verplaatsen... en dan krijg ik dus die op dat moment ongewenste selectie. Mss dat die toets dan wel blijft hangenHuub17 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:36:
[...]
Hekje indrukken (en blijven doen) en met het keypad bewegen werkt ook.
[...]
Misschien zit hekje dan vast ergens achter af en toe, of druk je er per ongeluk op tijdens het vasthouden?
Had gehoopt op een bepaalde optie die ik aan had staan
edit:
Nee ik kan er geen regelmaat in vinden. Heb het precies wel minder voor bij het maken van smsje. Is vooral bij het invoeren van tekst via de browser dat ik dit probleem heb. En dan kan het zelfs zo erg zijn dat ik niet meer uit het geselecteerde vak geraak omdat ik geen cursor maar een selectie heb en dus vast zit met m'n tekst. Enige wat dan helpt is applicatie afsluiten en opnieuw beginnen. Met tekst kopiëren voor ik dat doe lukt wel
ha ik ben wel niet de enige: http://discussions.nokia....unicators&thread.id=17421 en volgens die thread zou het probleem de Garmin installatie kunnen zijn... ben es benieuwd.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:14 ]
Ik wil deze allemaal kopieeren naar mijn sim kaart. Ik heb nl een andere telefoon.
Hoe gaat dat in een keer ???
Sorry hoor, maar dit is niet een helpdesk voor veel gestelde vragen....
@mithras: Bedankt voor je reactie..hier heb ik veel aan.mithras schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:42:
Ja dat kan. Hoe? De handleiding lezen
Sorry hoor, maar dit is niet een helpdesk voor veel gestelde vragen....
Ik stel de vraag niet zo maar.
Ik heb geen gebruiksaanwijzing en de pc waar ik achter zit daar kan ik ook geen bestanden (pdf's) op downloaden. Beveiligd door de admin.
Heb namelijk al geprobeerd...
Misschien was het handig om dat even bij je vraag aan te geven. anyway no harm done i think.renelma schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:01:
[...]
@mithras: Bedankt voor je reactie..hier heb ik veel aan.
Ik heb geen gebruiksaanwijzing en de pc waar ik achter zit daar kan ik ook geen bestanden (pdf's) op downloaden. Beveiligd door de admin.
Rechtstreeks uit de handleiding van de nokia e51 Nederlands:
edit:Contacten kopiëren tussen de
SIM-kaart en het
apparaatgeheugen
Als u contacten hebt opgeslagen op uw SIM-kaart, kunt u
deze kopiëren naar het geheugen van het apparaat.
Als u contacten van een SIM-kaart naar het geheugen van
het apparaat wilt kopiëren, selecteert u Opties > SIM-
contacten > SIM-telefoonb.. Markeer de contacten die
u wilt kopiëren, of selecteer Opties > Markeringen aan/
uit > Alle markeren om alle contacten te kopiëren.
Selecteer Opties > Kopie naar Contact..
Als u contacten wilt kopiëren van het apparaatgeheugen
naar een SIM-kaart, selecteert u Opties > Kopieer naar
SIM. Markeer de contacten die u wilt kopiëren of selecteer
Opties > Markeringen aan/uit > Alle markeren om
alle contacten te kopiëren. Selecteer Opties > Kopieer
naar SIM.
PS heeft de e51 niet net zoals de 6120 classic een help ingebouwd zitten? Die is op de 6120 classic in mijn ervaring erg goed uitgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door nsa1984 op 17-12-2008 00:06 ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Tja, je wil kopieren van telefoon naar SIM. Dan zoek je in het optie menu van je telefoon naar kopieren. En goh, dat staat er tussen! Nou kopieert je telefoon maar 1 entry. Je wil alles tegelijk, dus ga je zoeken naar een Select All optie. Dat heet in het Nederlands Markeringen, maar via Google is dat ook wel te vinden.renelma schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:01:
[...]
@mithras: Bedankt voor je reactie..hier heb ik veel aan.
Ook al heb je geen handleiding, met een beetje creativiteit kom je er zelf wel uit. Dat was ook de essentie van mijn post. Dat er alsnog een user je de complete stap voor stap handleiding geeft doet daar geen afbreuk aan.
Verwijderd
bestaat er ook een prgramma voor op je E51 zodat je iemand in 1 keer 100 smsen kan sturen? leuk dat oneindig smsen van tmobile, maar dan wil ik er natuurlijk wel volop gebruik van maken
a) t-mobile oneindig sms is niet oneindig. (max sms is 1000 uit me hoofd)Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:53:
ik hoop dat iemand dit weet,
bestaat er ook een prgramma voor op je E51 zodat je iemand in 1 keer 100 smsen kan sturen? leuk dat oneindig smsen van tmobile, maar dan wil ik er natuurlijk wel volop gebruik van maken
b) Dit ruikt verschrikkelijk naar spam / bewust creeeren van overlast.
c) Voor de telefoon zelf weet ik geen programma, maar met de nokia suite en script-it moet je een eind kunnen komen.
Klopt: 1000 is de max, daarna kost het iets van 10 cent per bericht.nsa1984 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:07:
[...]
a) t-mobile oneindig sms is niet oneindig. (max sms is 1000 uit me hoofd)
En idd: wat ga je er mee doen? Waarom denk je dat iemand op 100 berichten van jou zitten te wachten?b) Dit ruikt verschrikkelijk naar spam / bewust creeeren van overlast.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Iemand stalken ?pven schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:18:
En idd: wat ga je er mee doen? Waarom denk je dat iemand op 100 berichten van jou zitten te wachten?

Verwijderd
"etteren" vind ik persoonlijk not done, nu niet, over tien jaar niet en tien jaar terug ook al niet.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 03:40:
ja, spam, stalken etc. gewoon een vriend etteren zit er niet meer in tegenwoordig begrijp ik
Verder als je op die manier zou willen etteren dan beschouw ik je gewoon als een spammer en kon je weleens een melding telefonische overlast aan je broek krijgen van mij uit.
Edit:
Als je nu een programma wou om "simpel" alle contacten van je adresboek een "feestberichtje" te sturen kon ik me er nog in vinden. Maar dit voelt gewoon fout.
[ Voor 14% gewijzigd door nsa1984 op 21-12-2008 12:18 ]
Verwijderd
Er is voor zover ik weet momenteel geen enkel N toestel wat meer dan 240x320 pixels heeft.. (dezelfde resolutie als de E51 dus).Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:31:
[...]
Heb ondertussen gevonden waar dit aan lag. Bleek dat ShoZu, een applicatie om je foto's en video direct naar een blog of profielsite te posten, automatisch verbinding aangaat ook al staat je verbinding op dat moment uit.
Maar je kan daarin perfect opgeven voor welke toegangspunten dat wel of niet mag dus op zich geen probleem. Als je het weet tenminste.
Zonder wifi en bt constant aan haal ik trouwens de 3 dagen wel wat voor mij genoeg is. Ding kraakt wel voor zot als je die volumetoetsen opzij gebruikt (wat al niet makkelijk is). Voor stof heb ik hem nog niet lang genoeg denk ik. Blijft voor mij een betaalbare gsm met s60 en wlan. Want als je naar de prijzen van de N reeks kijkt... nu ja die hebben dan ook wel nog gps en wat meer pixels, maar die pixels kunnen met niet boeien en navigatie op een gsmscherm heb ik nooit begrepen. Daar ben ik te visueel voor denk ik (plus gps zit hier al in de auto, daar waar ik het nodig heb).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Waarschijnlijk doelt hij op de camera...Glashelder schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:11:
[...]
Er is voor zover ik weet momenteel geen enkel N toestel wat meer dan 240x320 pixels heeft.. (dezelfde resolutie als de E51 dus).
Verwijderd
Kan niet echt een optie vinden om mijn complete contactlist te pushen met bluetooth.
Weet iemand hier wat op?
bvd!
Contacts > Options > Mark/Unmark > Mark allVerwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:08:
E.e.a gezocht maar niks kunnen vinden.. Ik heb een LG LAC7800 met ingebouwde carkit. Bellen gaat geweldig met de E51 maar ik wil ook graag mijn phonebook syncen met de LG.
Kan niet echt een optie vinden om mijn complete contactlist te pushen met bluetooth.
Weet iemand hier wat op?
bvd!
dan
Contacts > Options > Send business card > Via Bluetooth
Of de NL equivalent daarvan.
Verwijderd
Dude ! Onwijs bedankt, werkt als een geksebasd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:40:
[...]
Contacts > Options > Mark/Unmark > Mark all
dan
Contacts > Options > Send business card > Via Bluetooth
Of de NL equivalent daarvan.
Andere vraag. De E51 haalt keurig ieder uur mijn mail op. Prima! Maar kan ik die berichten vanuit de inbox ook naar een zelf aangemaakte map verplaatsen? Die optie (als ie er al is) kan ik nergens vinden.
Verder ben ik, na ruim één week super tevreden over deze Nokia. Standby tijden zijn prima. Zonder Wifi en BT haal ik zeker een dag of 4. Heb 'm nog maar één keer hoeven opladen. De mail wordt dan ieder uur opgehaald tussen 7 en 23 uur. Werkt echt fijn.
Om het datum-probleempje te omzeilen gaat ie nu 's nachts maar even op off-line. (Eén keer verslapen is al meer dan genoeg....;-) )
Ik heb er trouwens ook Nokia Internetradio op staan. Werkt prima met T-Mobile Web'n'Walk standard. (Minder voor je batterij, maar ach, een kniesoor die daar op let!
Al bij al; toptoestel! En dat voor de prijs van 219,00 euri's!
Gadgetfreak
Bij mij staan er echter wel bookmarks naar nokia.com/... in.
Nu heb ik dus wel een groot probleem. Ik heb de officiele software vd site van nokia gebruikt en dus nu v 220.34.37
Probleem is dat ik geen nederlands meer heb. In de instellingen dus geen keuze voor de Nederlandse taal. En da's best wel vervelend, want geen T9 meer.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 6% gewijzigd door beerns op 02-01-2009 09:38 ]
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Ik heb ook al een tijdje gezocht, maar het lijkt erop dat deze firmware-versie gewoon geen NL ondersteunt. Mij deert het niet, want ik SMS next to nooit, maar ik kan me voorstellen dat het niet echt prettig is..beerns schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:38:
na een jaar de e51 zonder problemen te hebben gebruikt, dacht ik ook maar eens een nieuwe firmware er op te moeten zetten.Zag weinig problemen dus doen.
Nu heb ik dus wel een groot probleem. Ik heb de officiele software vd site van nokia gebruikt en dus nu v 220.34.37
Probleem is dat ik geen nederlands meer heb. In de instellingen dus geen keuze voor de Nederlandse taal. En da's best wel vervelend, want geen T9 meer.
Heb begin december een nieuwe E51 geupgrade naar 220.34.37 (via de Firmware update tool) en heb wél Nederlands als taal beschikbaar.beerns schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:38:
na een jaar de e51 zonder problemen te hebben gebruikt, dacht ik ook maar eens een nieuwe firmware er op te moeten zetten.Zag weinig problemen dus doen.
Wat blijkt. Ik heb een telefoon die bestemd is voor Zuid Afrika (!!!). Komt trouwens van een louche bedrijf uit Hoogeveen via inet. Kutzooi dus. Geen garantie. Dus nu gaan ze tegen betaling er nieuwe software op zetten met NL hopelijk weer. Trilfunctie was trouwens ook nog eens weg.
Dat ZA kunnen ze middels een code aanpassen, maar daar kom ik niet bij. Heb ik weer!!!
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Succes met je E51. Hopelijk heb je er straks weer veel plezier van. Want het is een waanzinnig toestel.
Trouwens, net al gepost in het S60 topic, maar echt een aanrader, daarom nogmaals;
Mooie gratis themes > Pizero
Gadgetfreak
Kosten Eur. 25,00. Tjah, da's een gevalletje eigen schuld, dikke bult!
Verwijderd
Echter ik wil ook gaan navigeren met de E51. Ik lees echter dat TomTom niet briljant is op de E51 (langzaam met spraak en oud kaart materiaal). Kan iemand vertellen wat de alternatieven zijn op navigatie-gebied (Maps 2.0, IGO??? etc).
Erik
ik gebruik McguiderVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:09:
Heb via internet een Nokia LD-4W gps gekocht, super ding! Vooral leuk in combinatie met Nokia Sports Tracker.
Echter ik wil ook gaan navigeren met de E51. Ik lees echter dat TomTom niet briljant is op de E51 (langzaam met spraak en oud kaart materiaal). Kan iemand vertellen wat de alternatieven zijn op navigatie-gebied (Maps 2.0, IGO??? etc).
Erik
werkt perfect
paul
Verwijderd
check een paar posts boven je van Beern. Die had hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:26:
Ik heb mijn E51 geupdated en nu is de telefoon taal engels na het opnieuw opstarten. Het probleem is dat in de lijst van telefoon taalinstellingen niet de keuzemogelijkheid nederlands is vermeld. Ook de schrijftaal is engels en niet nederlands. Tijdens het updaten heeft de pc melding gemaakt dat het kan zijn dat de E51 opstart in het engels . Er wordt gezegd naar www.nokia.com/support te gaan om dit op te lossen, maar in de downloadlijst staat niet vermeld dat we een nieuwe taalinstelling kunnen downloaden. Kan iemand mij zeggen waar ik dit nederlands kan downloaden.
Dit kan alleen verholpen worden door een nokia service punt
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dus hetzelfde probleem als ik had. Je telefoon is geimporteerd uit het buitenland. Als je naar het dichtst bijzijnde nokia Service Point gaat, wordt het onder garantie verholpen (als je daar recht op hebt, had ik niet ivm toestel uit Afrika). Je zult ws ff moeten wachten en dan kun je overnieuw beginnen. Je raakt vanzelfsprekend wel alles kwijt wat in je geheugen van je toestel staat, niet wat op je kaartje staat.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:26:
Ik heb mijn E51 geupdated en nu is de telefoon taal engels na het opnieuw opstarten. Het probleem is dat in de lijst van telefoon taalinstellingen niet de keuzemogelijkheid nederlands is vermeld.
Etc etc.
Verwijderd
Is het niet mogelijk de Product code te veranderen, ik heb dit zelf gedaan zodat ik mijn T-Mobile branded E51 toch kon up-daten. Heb hiervoor Nemesis Service Suite (NSS) gebruikt. (http://www.b-phreaks.co.uk/index.php?main_page=page_2)beerns schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:02:
[...]
Dus hetzelfde probleem als ik had. Je telefoon is geimporteerd uit het buitenland. Als je naar het dichtst bijzijnde nokia Service Point gaat, wordt het onder garantie verholpen (als je daar recht op hebt, had ik niet ivm toestel uit Afrika). Je zult ws ff moeten wachten en dan kun je overnieuw beginnen. Je raakt vanzelfsprekend wel alles kwijt wat in je geheugen van je toestel staat, niet wat op je kaartje staat.
De product code voor een unbranded E51 is: 0552191
Succes.
1 vraagje: als ik word gebeld, knippert mijn display en de toetsenbordverlichting. Erg irritant, wil namelijk graag mijn hele display kunnen bekijken als ik gebeld word en niet een knipperend display.
Is hier een oplossing voor?
Edit: dat was gisteravond, ik ben zojuist 2x gebeld en toen knipperde het display niet...
[ Voor 13% gewijzigd door crzier op 07-01-2009 15:08 ]
mijn collega heeft een black, ik heb een silver.
Nu heb ik de mijne al volledig op mezelf ingesteld en wat progjes geinstalleerd, en daar ben ik best lang mee bezig geweest.
Nu wil mijn collega een Zilveren hebben, maar om te ruilen zie ik niet zitten.
Kan ik het zilveren frontje eraf halen en omruilen voor die van de Black?
Maar ik heb het gevoel dat sinds ik hem terug heb gehad die ie niet helemaal top meer is. Het is heel raar. Het gebeurd soms wel eens dat ik gebeld word en dat na 1 min. de verbinding gaat kraken als een gek, degene aan de andere kant van de lijn hoort me dan niet meer. Als ik aan de onderkant van mijn telefoon druk is het wat minder maar nog steeds aanwezig.
Ik stond gister op het punt om hem naar nokia te versturen maar dacht ik wacht nog even, vandaag ben ik weer een aantal keren gebeld maar ik was niet thuis. Ik was onderweg of op school, bij geen van de gesprekken had ik het voorval. Wat ik me dus afvraag is of het mogelijk is dat dit komt door mijn telecom aanbieder?
Ik zit bij Orange-->T-mobile.
christiaann1985 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:57:
[...]
Werkt bij mij niet.. 'ff' blijft gewoon 'ff' ook na toevoegen van 'de'..
Edit: als je een aantal keer achter elkaar 'ff' intypt en dit met sterretje verandert in 'de' onthoudt mijn e51 de meest populaire combinatie en verschijnt voortaan 'de' ipv 'ff'.
Als je het batterijklepje eraf haalt, zie je 4x een torx schroefje zitten.Hotdog schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:09:
ff vraagje:
Nu heb ik de mijne al volledig op mezelf ingesteld en wat progjes geinstalleerd, en daar ben ik best lang mee bezig geweest.
Deze losdraaien, dan kan je het frontje eraf halen.
Ja, dat kan! Je kunt ook een zilveren frontje bestellen, bijvoorbeeld hier. Ik raad je aan om ook nog even naar de rose te kijken, die is ook erg mooi.Hotdog schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:09:
ff vraagje:
Let trouwens wel op: je hebt een speciaal schroevendraaiertje nodig, een Torx T6. Die kan je op dezelfde site bestellen.
Misschien door een nieuw (eigen) profiel aan te maken met stille instellingen, maar een andere naam?crzier schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:27:
Ah ja, vanmiddag stond ie op General en gisteravond inderdaad op Silent. Is dit nog aan te passen dat ie niet knippert bij Silent?
Als het door druk uitoefenen minder wordt, is het denk ik een hardwareprobleem. Toch maar even terug naar de winkel.M@rijn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:31:
Maar ik heb het gevoel dat sinds ik hem terug heb gehad die ie niet helemaal top meer is. Het is heel raar. Het gebeurd soms wel eens dat ik gebeld word en dat na 1 min. de verbinding gaat kraken als een gek, degene aan de andere kant van de lijn hoort me dan niet meer. Als ik aan de onderkant van mijn telefoon druk is het wat minder maar nog steeds aanwezig.
[ Voor 35% gewijzigd door Apaat op 08-01-2009 16:55 ]
Hier staan inderdaad mooie themes bij, waar ik er nu ook een gebruik.Dutchco schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:11:
Dan mag je nog blij zijn dat ze je willen helpen! Met dit soort aankopen neem ik toch liever géén risico hoor. De mijne komt van Coolblue. Niet de goedkoopste, maar wel een enorm goede service.
Succes met je E51. Hopelijk heb je er straks weer veel plezier van. Want het is een waanzinnig toestel.
Trouwens, net al gepost in het S60 topic, maar echt een aanrader, daarom nogmaals;
Mooie gratis themes > Pizero
Bedankt!
_
Verwijderd
Bedankt alvast,
Menu > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten. Daar staan alle netwerken die gebruikt zijn en daar kun je ze ook aanpassen. En als je tekens kunt invullen, dan kan Symbian vziw ze ook aan.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:54:Ik weet ook niet hoe je alle instellingen voor WLAN kan verwijderen, zoals eerder in dit forum gesuggereerd.
Verwijderd
Het is me gelukt door eerst alles weg te gooien, daarna opnieuw zoeken en toen werkte WLAN wel. Vreemd.
Dank voor je hulp.
Ik ga verder met uitzoeken wat allemaal nog kan. Ik wil nog een goede muziekspeler en bellen via Internet (b.v. Fring). GPS misschien later.
kan iemand mij helpen
Zo dit is inderdaad een briljante tip. Had het woord 'nét' toegevoegd, me niet realiserend hoe vaak je iets met mij of met anderen doet of gaat doencrzier schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:34:
Perfect man, dank je. Had gisteravond ook "ff" toegevoegd en had hetzelfde probleem. Maar wat jij zegt werkt inderdaad!
[...]
Ik zeg gouden tip 2009, ook al komt-ie uit 2008
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Iemand al geprobeerd?
Edit: iets te laat
[ Voor 15% gewijzigd door Apaat op 16-01-2009 13:40 ]
firmware update uitgevoerd, wat is er eigenlijk nieuw?jurriaandvm schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:39:
Nieuwe update beschikbaar: 300.34.56 .
Iemand al geprobeerd?
Edit: iets te laat
Ik zie wel dat er twee nieuwe applicaties standaard geinstalleerd worden:
-zoekopdracht
-online delen
Iemand een changelog?
Om een aftrap te geven:
-cClock - grote klok/datum/notifications screensaver http://home.pacific.net.sg/~welic/cClock.html
-Screenshot - screenshots maken - http://www.antonypranata.com/screenshot/
-Uitzending gemist mobiel - http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB
-Joikuspot - Maak van je e51 een draadloze router, ook een gratis versie http://www.joikuspot.com/
-Ebuddy - msn/gmail-chat en meer http://www.ebuddy.com/mobile.php
-Opera Mini - browser die, vind ik persoonlijk, fijner werkt dan standaard van Nokia http://www.opera.com/mini/
-NOS mobiel - Nieuws, uitzendingen en teletekst - via je gsm m.nos.nl, onderaan 'download applicatie' klikken
-Gmail - Gmail applicatie van Google ga naar gmail.com/app op je mobiel
-Google maps - Maps voor je e51 ga naar m.google.nl/maps op je mobiel
-Google search - Direct vanuit je hoofdscherm zoeken via google.com (bijvoorbeeld door een snelkoppeling toe te wijzen voor Google Search). Terwijl je een zoekterm invult maakt google search al contact met mobiel internet zodat je daar niet op hoeft te wachten. m.google.com op je mobiel.
-M!Weather - Het weer bekijken van zelf in te stellen steden http://www.ubahnstation.net/projects/mweather/mweather.html
-Mobitubia - mooi vormgegeven YouTube applicatie die ondanks dat sommige providers streaming video uitzetten, toch werkt (bij mij met Telfort in ieder geval) Filmpjes opslaan kan ook. http://www.mobitubia.com/dp/?q=node/2
-Fring - Skype, Voip, MSN en meer http://www.fring.com/
-FreiMinMon - Al eerder ter sprake gekomen op dit forum, hiermee kun je je belminuten en hoeveelheden gestuurde smsjes inzien http://www.martin-dehler....freiminmon/freiminmon.htm
Sommige applicaties installeren misschien niet omdat 'het certificaat verstreken is' (zoals Mobitubia). Dit kun je vaak omzeilen door je telefoondatum een jaar terug te zetten en de applicatie opnieuw proberen te installeren. (niet vergeten de datum terug te zetten)
Misschien al bekend maar als je een applicatie niet goed afsluit, kan deze op de achtergrond nog steeds draaien (kost energie), dit kun je checken door het 'huisje' op je keypad lang in te drukken, dan verschijnt een lijst van de openstaande applicaties in beeld en kun je deze naar voren halen en vervolgens afsluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door christiaann1985 op 24-01-2009 11:00 ]
Verwijderd
Opletten met upgraden dus, je kan je telefoon (nog) niet hacken. Succes, ik wacht nog even met upgraden!E51 new fw 300.34.56
Went to update Nokia E51 to the newest firmware today and there was a new version 300.34.56. Just so you know...
Will inform you later if it's hackable or not (I'm upgrading it for a friend who doesn't care about hacking so it's a good chance for me to see)
UPDATE: Firmware is NOT hackable! HelloCarbide doesn't work, so take care.
I noticed a few new things in this firmware:
1) There's a new version of Search application that is capable of searching the phone as well as internet. Also displays on active standby
2) Nokia Maps upgraded to v2
3) Still has Flash Lite 2
4) New Internet radio app (COOL)
[ Voor 46% gewijzigd door Apaat op 16-01-2009 20:22 ]
Verwijderd
Fijn programma, maar vreet wel aan de accu
Nog even een toevoeging:christiaann1985 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:23:
Misschien wel handig om tips uit te wisselen wat betreft handige applicaties voor je e51.
[..]
-SmartConnect - kiest automatisch de beste verbinding (bijv. eerst wlan, umts, etc) - via Download! --> Office --> SmartConnect.
-MIDlet Restorer - werkt (na een firmware-update) enkele Java MIDlets (zoals Gmail) niet meer, dan herstelt dit programma deze - url: http://nds1.nokia.com/files/support/global/phones/software/Nokia_MIDletRestorer.sis.
-Emoze - gratis push-mail - url: http://www.emoze.com/en/get/index.asp.
Verder ook maar even geupdated. Wat me vooral opvalt is dat hij in het menu iets sneller lijkt te zijn.
Daarnaast is dat zoeken ook wel handig. Als je niets intypt en dan op Berichten drukt, dan krijg je alle berichten (op datum gesorteerd). Dan zie je dus direct jouw berichten en het antwoord daarop, dus een soort van conversatie-view.
[ Voor 15% gewijzigd door Cadezo op 17-01-2009 19:26 ]
Thanks. Ik snap de functie van SmartConnect nog niet helemaal, kun je dat uitleggen?Cadezo schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:24:
[...]
Nog even een toevoeging:
-SmartConnect - kiest automatisch (na instellen) de beste verbinding (bijv. wlan, umts, etc) - via Download! --> Office --> SmartConnect.
Daar was ik al bang voorchristiaann1985 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:35:
[...]
Thanks. Ik snap de functie van SmartConnect nog niet helemaal, kun je dat uitleggen?
Je kan zeg maar je verbindingen groeperen in 1 toegangspunt, zie afbeelding links.

Daarbij geef je ze een bepaalde prioriteit mee (bijvoorbeeld op de afbeelding rechts: eerst Wlan Thuis, dan Wlan Universiteit en dan Umts). Als je vervolgens dat toegangspunt gebruikt in een applicatie, dan wordt er eerst gekeken of Wlan Thuis beschikbaar is, zo niet dan Wlan Universiteit, zo niet dan gebruikt hij Umts. Zo gebruikt hij automatisch de meest optimale verbinding, zonder dat je dat steeds handmatig moet kiezen
[ Voor 4% gewijzigd door Cadezo op 17-01-2009 15:08 ]