Een weekje of wat geleden een E51 overgenomen en ik moet zeggen dat hij mij ook prima bevalt. WiFi is lekker snel verbonden, handige toetsen voor snel naar je contacten, berichten en kalender. Scherm is goed leesbaar en werkt gewoon prettig. Niet echt ergens op hoeven wachten ofzo, heer-lijk.
Maar nu heb ik nog wel een vraag. Of eigenlijk twee. Maar beginnen met de belangrijkste dan.
Weet niet zeker of ik deze hier moet stellen, maar kon geen algemeen Mail for Exchange (MfE) topic vinden. Ik heb MfE 2.7.0 gedownload & geinstalleerd en mijn accountgegevens ingegeven. Echter, als ik druk op verbinden gaat hij van verbinden, naar verbonden, naar fout: 'Fout in exchanger-server. Probeer het later opnieuw'. Deze fout geeft hij alleen als ik aangeef van het onveilige certificaat. van mijn server alleen nu accepteren. Als ik het permanent accepteer geeft hij een 'Systeemfout. Probeer het later opnieuw'. Logboek biedt helaas geen foutcode of uitgebreide beschrijving...
Op tabblad verbindingen heb ik bij 'Exchange-server' heb ik het adres naar mijn server ingevuld:
server.domeinnaam.nl. In principe wordt alles van blablalba.domeinnaam.nl tot asdasasd.domeinnaam.nl geforward naar mijn server. Maakt het nog uit dat het OWA certificaat is afgegeven op email.domainnaam.nl/exchange en moet ik de server dus veranderen in email.domainnaam.nl/exchange of niet?
Intern heeft de AD een andere domeinnaam: INTERN01
Die naam staat ingesteld bij tabblad referenties als domein. Gebruikersnaam en wachtwoord van de account zijn goed ingevoerd.
Op mijn laptop maak ik via VPN verbinding met mijn server en zo wordt nu alles gesynchroniseerd met Outlook 2007. OWA draait ook op de server en dat gaat prima. Zijn er misschien nog poorten voor MfE die ik moet open zetten of zaken die bij de account in de AD aangevinkt moeten staan. Bij useraccount in AD staat alles van exchange op enabled:
- Outlook Mobile Access, enabled
- User Initiated Synchronization, enabled
- Up-to-date Notifications, enabled
- OWA, enabled using protocol defaults
- POP3, enabled using protocol defaults
- IMAP, enabled using protocol defaults
Exchange is versie 6.5.7638.1 (SP2) en Windows 2003 Enterprise Edition SP2
Zie ik nog dingen over het hoofd of gaat het aan de serverkant fout.
Dan mijn tweede vraag. Zijn er mensen die de laatste versie van Sygic (versie 7.60.731) geinstalleerd krijgen op de E51. Ik krijgt een 'updatefout' en meer zegt ie niet. Vervolgens stopt ie. Iemand een idee wat het kan zijn? Er stond nog geen andere versie op dus daar kan het niet aan liggen denk ik.