Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
1475paul schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:00:
Heeft er iemand Nokia Maps 1.0 West-Europa + 2 GB MicroSD al draaien op zijn 51
en wat zijn jou ervaringen
en is
tomtom of route 66 beter of het zelfde
ik hoor het wel
Ik heb Nokia Maps 2.x hier werkend op de E51. Ik zou dus even zoeken naar de 2.0-versie ofzo. 2GB MicroSD is geen probleem.
Over TomTom/Route66: het is maar wat je gewend bent. Ik heb iig wel het idee dat TomTom meer en betere informatie over 'Nuttige Plaatsen' heeft, dus benzinestations/ziekenhuizen/restaurants enzovoorts. TomTom heeft bijvoorbeeld telefoonnummers, die ik bij Nokia Maps niet kan vinden. Bovendien heb ik al gemerkt dat Nokia Maps hier in mijn woonplaats een aantal duidelijke fouten in de 'Nuttige Plaatsen' heeft zitten.
Route66 heb ik geen ervaring mee.

Edit: waar je ook op moet letten is dat TomTom volgens mij de laatste tijd geen updates van kaarten voor TomTom 6 meer uitgeeft; alleen voor TomTom 7, die je niet op de E51 kunt gebruiken. Dus dan zou je zeggen dat andere kaarten meer up-to-date zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Apaat op 28-09-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
jurriaandvm schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:28:
[...]

Ik heb Nokia Maps 2.x hier werkend op de E51. Ik zou dus even zoeken naar de 2.0-versie ofzo. 2GB MicroSD is geen probleem.
Over TomTom/Route66: het is maar wat je gewend bent. Ik heb iig wel het idee dat TomTom meer en betere informatie over 'Nuttige Plaatsen' heeft, dus benzinestations/ziekenhuizen/restaurants enzovoorts. TomTom heeft bijvoorbeeld telefoonnummers, die ik bij Nokia Maps niet kan vinden. Bovendien heb ik al gemerkt dat Nokia Maps hier in mijn woonplaats een aantal duidelijke fouten in de 'Nuttige Plaatsen' heeft zitten.
Route66 heb ik geen ervaring mee.

Edit: waar je ook op moet letten is dat TomTom volgens mij de laatste tijd geen updates van kaarten voor TomTom 6 meer uitgeeft; alleen voor TomTom 7, die je niet op de E51 kunt gebruiken. Dus dan zou je zeggen dat andere kaarten meer up-to-date zijn.
In mijn geval zou het meestal gaan over het zoeken van een straat in eindhoven ofzo, en daar veranderd niet veel meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Laatst online: 12:46
Zijn DTMF-tonen te verkorten?
Ik bel naar het buitenland via een inbelcentrale van mijn telecomprovider (bel1601.nl), zodat ik met m'n mobieltje voor 1cpm extra naar Amerika bel. Na het kiezen van de centrale verstuur ik dtmf-signalen om verder te kiezen (gewoon opgenomen in m'n contactlijst). Het werkt allemaal prima, maar die dtmf-tonen gaan wel erg traag, op m';n ouwe SE-toestel een stuk rapper. Kun je dat ergens instellen?

Wordt jullie toestel ook zo warm?
Als ik een tijdje (zeg zo'n 20 minuten) bel, dan wordt m'n E51 knap warm, zeker als ik ook nog eens bluetooth gebruik. Is dat een exemplarisch probleem of herkennen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je de automatische switch naar de speakers kan uitschakelen als de headset ontkoppeld wordt terwijl je naar muziek/radio luistert?

Best wel irritant als je in een volgepakte trein zit en je headset floept er opeens uit, dan kan iedereen meegenieten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
jmmk schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:50:
Als ik een tijdje (zeg zo'n 20 minuten) bel, dan wordt m'n E51 knap warm, zeker als ik ook nog eens bluetooth gebruik. Is dat een exemplarisch probleem of herkennen meer mensen dit?
Yep, evenals met het spelen van muziek en het gebruik van internet (op toestel zelf of als modem).
Lekker als je koude handen hebt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heeft er iemand al Sygic McGuider V7.5 - west europa 2008 - SD kaart al uitgestest
zoja hoe was deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb vandaag mc guider aangeschaft op mijn nokia e51
werkt prachtig
als er nu altijd udate zullen zijn dan met ik tomtom navigator 6 niet meer
lijkt er erg veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he hallo allemaal,

ik heb al een tijdje de E51.
Prima toestel, nog geen problemen mee gehad.

Ik heb alleen een vraagje:
in de auto heb ik een Parrot ck-3200. Hoe kan ik, als ik in de auto zit, een appart profiel maken voor in de auto?
En, net zo belangrijk, hoe laat je de E51 dan switchen tussen die profielen?

Groeten Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk mc guider goed bij jouw? Want bij mij loopt het toch vrij traag.
Ik vind het nog steeds minder als tomtom, hopelijk met de update wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb net een Nokia AD-54 gekocht omdat die volgens een aantal sites op de E51 past maar dat ding heeft natuurlijk een 3.5mm connector (ja, dom, ik snap niet dat ik dat niet beter gecheckt heb ;) ). Dus ik kan de headset nu niet gebruiken zonder convertertje. Heeft iemand ervaring met een AD-52 plugje en de E51? Want zo worden het wel erg veel connectortjes aan elkaar, ben benieuwd of er dan nog wat geluid overblijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:12:
in de auto heb ik een Parrot ck-3200. Hoe kan ik, als ik in de auto zit, een appart profiel maken voor in de auto?
Eerst een nieuw profiel aanmaken (Instrumenten/Profielen/Opties/Nieuw maken), dan
Instrumenten/Instellingen/Algemeen/Toebehoren/Draadloze carkit/Openen/Standaardprofiel en daar het nieuwe profiel kiezen.

Switchen gaat automatisch als de telefoon contact maakt met de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
jmmk schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:50:
Zijn DTMF-tonen te verkorten?
Ik bel naar het buitenland via een inbelcentrale van mijn telecomprovider (bel1601.nl), zodat ik met m'n mobieltje voor 1cpm extra naar Amerika bel. Na het kiezen van de centrale verstuur ik dtmf-signalen om verder te kiezen (gewoon opgenomen in m'n contactlijst). Het werkt allemaal prima, maar die dtmf-tonen gaan wel erg traag, op m';n ouwe SE-toestel een stuk rapper. Kun je dat ergens instellen?

Alleen het laatste kan ik wat over zeggen. Mijn telefoon wordt ook vrij warm als je hem intensief gebruikt (bv 20/30 minuten internetten met zware pagina's).
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:56:
Weet iemand toevallig hoe je de automatische switch naar de speakers kan uitschakelen als de headset ontkoppeld wordt terwijl je naar muziek/radio luistert?

Best wel irritant als je in een volgepakte trein zit en je headset floept er opeens uit, dan kan iedereen meegenieten.
Bij instellingen > toebehoren kun je wel het één en ander instellen met profielen. Je zou hem kunnen instellen dat als er bv een koptelefoon inzit, dat hij naar het profiel muziek gaat. Zet je telefoon dan in stille modus. Druk je koptelefoon in, speel muziek af en trek de stekker er een keer uit. Kijken of ie dan weer terug springt naar stille modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heb op mijn e51 Sygic McGuider draaien en is prachtig
en heb ook een parrot 3200 in wagen ,maar de stem van de dame met instucties komt door de parrot .
Is er een mogelijkheid met een prgje om de stem van de dame(mc guider) gewoon door de telefoon te krijgen

wat ik zoek is een progje dat de verbinding met mijn parrot 3200 afsluit wanneer ik sygic Mcguider start
dank u

Als het laatste bericht van jou is, gebruik dan de edit-knop.

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 05-10-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik heb nu ook een week of twee de E51. Heerlijk toestelletje! Alleen loop ik tegen een paar dingen tegen die ik mis (had altijd SE).

- BIj het smsen kan ik geen smileys toevoegen, dit kost me steeds veel tijd om de ':' en '-' en de ')' te vinden.
- Ik kan geen SMSmeter vinden (op de vorige pagina stond iets over een duits programma, maar die doet het bij mij niet?)
- De wekker: is het ook mogelijk om de wektijd te laten zien op de 'frontpage'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
als je 1 keer een smiley toevoegd via spellen krijg je deze vanzelf als je 3 keer op 1 drukt. (je puntjes veranderen dan in een smiley)

Wat ook nog een handige tip is als je met veel tekens werkt, als je in het tekenselectie schermpje zit en je drukt op 5, wordt het teken op de achtergrond al gezet, maar kan je nog meer tekens kiezen. zo kan je bv een smiley ook wat sneller doen omdat je maar 1 keer op het hekje hoeft te drukken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik las dat er in deze topic wat meldingen zijn geweest over stof onder het glas. Nu is de ervaring bij mijn laatste telefoons dat het bijna niet mogelijk is om een scherm stofvrij te houden. Mijn Nokia N81 heeft hier ook last van.

Hoe is de hoeveelheid stof onder het scherm bij mensen die de telefoon bijvoorbeeld al een half jaar bezitten? Ik hoop dat iemand deze vraag wil beantwoorden.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
na een paar maanden, nog geen enkel stofje, telefoon zit of onbeschermd in mijn broekzak of ligt op mijn bureau.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:54:
na een paar maanden, nog geen enkel stofje, telefoon zit of onbeschermd in mijn broekzak of ligt op mijn bureau.
Bedankt. En heb jij dan last van de kiertjes boven te toetsen aan de zijkant fo sluit jouw body goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
de randjes van het accu klepje zijn best afgerond, dus dan lijken de naden wat groter, maar verder zit ie aardig in elkaar. Heb ook geen last van kraken bij de gewone toetsen, wel een klein beetje bij de toetsen aan de zijkant.

De toetsen aan ze zijkant zijn trouwens wel waardeloos. die moet je veel te hard in drukken. Gelukkig hoef je deze niet veel te gebruiken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:52:
de randjes van het accu klepje zijn best afgerond, dus dan lijken de naden wat groter, maar verder zit ie aardig in elkaar. Heb ook geen last van kraken bij de gewone toetsen, wel een klein beetje bij de toetsen aan de zijkant.

De toetsen aan ze zijkant zijn trouwens wel waardeloos. die moet je veel te hard in drukken. Gelukkig hoef je deze niet veel te gebruiken.
Hij voelt inderdaad degelijk aan. Ik bedoel eigenlijk de kiertjes zoals beschreven in onderstaande quote :) Deze heb ik dus ook. Je kijkt als het ware naar de binnenkant van het toestel. Het lijkt dus alsof de het stukje cover waar de camera inzit niet helemaal lekker sluit. Een vriendin van mij heeft ook een E51 en heeft deze kiertjes ook. Ik maak me er verder niet druk om, maar hoop gewoon niet dat het display na een paar maanden niet meer zichtbaar is zoals bij sommige oudere Nokia's. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:06:
De E51 bevalt mij perfect maar ik ondekte vandaag 2 hele kleine gaatjes/kiertjes in het frontje. Zitten aan de zijkant ter hoogte van de camera. Zitten tussen het randje wat het frontje vasthoud. 1 bij de knopjes van harder en zachter en 1 bij het knopje aan de andere kant. Ik ben altijd ontzettend bang voor stof achter het glas. Heb daarom ook jaren een 6230i gehad omdat ik daarvan het frontje kon verwijderen.
Hebben meer mensen dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:53:
Ik las dat er in deze topic wat meldingen zijn geweest over stof onder het glas. Nu is de ervaring bij mijn laatste telefoons dat het bijna niet mogelijk is om een scherm stofvrij te houden. Mijn Nokia N81 heeft hier ook last van.

Hoe is de hoeveelheid stof onder het scherm bij mensen die de telefoon bijvoorbeeld al een half jaar bezitten? Ik hoop dat iemand deze vraag wil beantwoorden.
Een paar maand in bezit (ongeveer 6 tot 8). Hinderlijk stof op het display onder de plastic laag, vooral te zien wanneer het licht op het display valt. Het toestel kraakt overigens ook behoorlijk wanneer je er zacht in knijpt of hem stevig vasthoud tijdens een gesprek. Al met al zou ik de E51 zeker niet weer kopen wegens deze problemen. Ik ben altijd erg voorzichtig met mijn telefoon, heb een screenprotector op het scherm en vervoer hem altijd in een zachte binnenzak, zo stofvrij mogelijk.

Overigens vind ik de aan en uittoets bovenop knap waardeloos ontworpen. Indrukken is lastig en het rubber wat over het mini toetsje zit is fragiel. Ik lees meerdere klachten mbt dit rubber dat het erg snel kapot zou gaan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 07-10-2008 17:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Ik heb ook steeds een klein beetje stof onder m'n scherm, maar ik heb een Torx6 schroevendraaiertje gekocht zodat ik het frontje even los kan schroeven en de rotzooi onder het plastic kan weghalen.
@ Bor de Wollef: Ik vind het juist wel fijne knoppen, merk de laatste tijd dat het indrukken steeds makkelijker gaat; misschien wordt het rubber soepeler na een tijdje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

jurriaandvm schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:27:
Ik heb ook steeds een klein beetje stof onder m'n scherm, maar ik heb een Torx6 schroevendraaiertje gekocht zodat ik het frontje even los kan schroeven en de rotzooi onder het plastic kan weghalen.
@ Bor de Wollef: Ik vind het juist wel fijne knoppen, merk de laatste tijd dat het indrukken steeds makkelijker gaat; misschien wordt het rubber soepeler na een tijdje ofzo?
De knoppen aan de zijkant zijn prima maar de knop bovenop is gewoon lastig te bedienen vind ik. Niet alleen drukt de knop erg zwaar, is hij erg klein maar het rubber geeft ook geen solide gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:02
Ik zet hem eigenlijk nooit uit en wisselen van profiel doe ik met het hekje ingedrukt houden. Het zijn niet echt prettige knoppen maar als je ze niet gebruikt gaan ze ook niet kapot ;). Voor de rest geen last van stof onder het scherm, wel veel last van stof onder de covers terwijl ik hem misschien twee keer in mijn hele leven heb opengemaakt. Ik hoor van meerdere mensen dat ze klachten hebben met de telefoon maar ik vind hem eigenlijk zeer fijn. Nooit problemen mee gehad. Enige wat ik wel jammer vind is het vastlopen als je de telefoon te lang standby laat staan en nooit uitzet (dan wil het menu nog wel eens vastlopen maar de snelkoppelingen blijven wel functioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:21
Prulleman schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:29:
Voor de mensen die nog een mooie strakke theme zoeken (bij de black steel E51) met mooie icoontjes in stijl:
http://www.babinokia.com/...k-v5-2-versions/#more-455

deze is ook erg mooi, maar de text is mij iets te donker, misschien de maker eens mailen want ze zijn wel er strak.
http://www.babinokia.com/2008/07/27/dark-colors-2/
Heeft iemand deze themes geprobeerd?, ik krijg namelijk steeds een error als ik een theme wil installeren op mijn Nokia E 51.

Ik hoor graag of het is gelukt bij iemand. :)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

zet het jaartal 1 jaar achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
Spinvis schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:34:
zet het jaartal 1 jaar achteruit.
Inderdaad nu werkt het wel, heb ook goed de uitleg op site doorgenomen.

Bedankt iig! :)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Heb net een paar uur ook een E51, voor de mensen die last hebben van het kraken van de behuizing bij het indrukken van bijv. het sterretje etc. Doe een klein beetje papier (dubbelgevouwen, 0,5 bij 0,5 cm) onder de batterijklep. Weg de speling/gekraak! Fijn toestel trouwens, wel ff wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Een weekje of wat geleden een E51 overgenomen en ik moet zeggen dat hij mij ook prima bevalt. WiFi is lekker snel verbonden, handige toetsen voor snel naar je contacten, berichten en kalender. Scherm is goed leesbaar en werkt gewoon prettig. Niet echt ergens op hoeven wachten ofzo, heer-lijk.

Maar nu heb ik nog wel een vraag. Of eigenlijk twee. Maar beginnen met de belangrijkste dan.
Weet niet zeker of ik deze hier moet stellen, maar kon geen algemeen Mail for Exchange (MfE) topic vinden. Ik heb MfE 2.7.0 gedownload & geinstalleerd en mijn accountgegevens ingegeven. Echter, als ik druk op verbinden gaat hij van verbinden, naar verbonden, naar fout: 'Fout in exchanger-server. Probeer het later opnieuw'. Deze fout geeft hij alleen als ik aangeef van het onveilige certificaat. van mijn server alleen nu accepteren. Als ik het permanent accepteer geeft hij een 'Systeemfout. Probeer het later opnieuw'. Logboek biedt helaas geen foutcode of uitgebreide beschrijving...

Op tabblad verbindingen heb ik bij 'Exchange-server' heb ik het adres naar mijn server ingevuld:
server.domeinnaam.nl. In principe wordt alles van blablalba.domeinnaam.nl tot asdasasd.domeinnaam.nl geforward naar mijn server. Maakt het nog uit dat het OWA certificaat is afgegeven op email.domainnaam.nl/exchange en moet ik de server dus veranderen in email.domainnaam.nl/exchange of niet?

Intern heeft de AD een andere domeinnaam: INTERN01
Die naam staat ingesteld bij tabblad referenties als domein. Gebruikersnaam en wachtwoord van de account zijn goed ingevoerd.

Op mijn laptop maak ik via VPN verbinding met mijn server en zo wordt nu alles gesynchroniseerd met Outlook 2007. OWA draait ook op de server en dat gaat prima. Zijn er misschien nog poorten voor MfE die ik moet open zetten of zaken die bij de account in de AD aangevinkt moeten staan. Bij useraccount in AD staat alles van exchange op enabled:
  • Outlook Mobile Access, enabled
  • User Initiated Synchronization, enabled
  • Up-to-date Notifications, enabled
  • OWA, enabled using protocol defaults
  • POP3, enabled using protocol defaults
  • IMAP, enabled using protocol defaults
Exchange is versie 6.5.7638.1 (SP2) en Windows 2003 Enterprise Edition SP2

Zie ik nog dingen over het hoofd of gaat het aan de serverkant fout.

Dan mijn tweede vraag. Zijn er mensen die de laatste versie van Sygic (versie 7.60.731) geinstalleerd krijgen op de E51. Ik krijgt een 'updatefout' en meer zegt ie niet. Vervolgens stopt ie. Iemand een idee wat het kan zijn? Er stond nog geen andere versie op dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat belangerijk is dat de naam van het certificaat juist is. Als jij mail.pietjepuk.nl hebt dan mag je certificaat niet 'SERVER' of 'PIETJE' als naam hebben. Dan krijg je inderdaad systeemfouten.

Mail for Exchange gebruikt verder gewoon poort 443. Als je ook secure webmail hebt dan is die al geforward.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Laatst online: 15-04 16:30
Net opnieuw een certificaat uitgegeven voor email.domeinnaam.nl en die zo ingesteld maar krijg 'Fout in de exchange-server. Probeer het later opnieuw'...

Zie net in de eventviewer probleem met als verwijzing KB-817379... dat kan em nog wel eens zijn. Even proberen -> http://www.amset.info/exchange/mobile-85010014.asp

[update] Check! Toegepast en zo te zien is ie nu aan het synchen... het werkt. Alleen syncht ie enkel 'postvak in' ipv ook de subfolders hiervan. Zie ik een instelling over het hoofd of...?

[ Voor 31% gewijzigd door anthonycd op 19-10-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello beste tweakers,

ben ook in het bezit van een nokia e-51.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het toestel. Vooral over de kwaliteit van het bellen met voipbuster.

Het enige wat echter zeer slecht werkt is de push mail functie van Vodafone.

Ik heb het push programma geinstalleerd en mijn bevindingen waren de volgende;

- hij laad niet je postvak in
- na een week gooit het programma postvak in leeg

Heeft iemand enige idee hoe je alle berichten uit postvak in kunt laden en daar ook blijven?

Vodafone heeft haar klantenservice zo goed op orde dat je meer als een week moet wachten zonder reactie. Toch mijn rekening maar eens een week later betalen, kijken of ze dan wel alert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb nu enkele maanden de E51, naar volle tevredenheid.
Wat me eigenlijk verbaasd is, dat ik enorm vaak wordt afgeleid door het scherm als ik deze nog net uit mijn ooghoek kan zien (bijvoorbeeld als de telefoon in de houder in de auto staat). Op de één of andere manier valt het enorm op dat de screensaver met de tijd verspringt (de verlichting is dan al uit).
Hebben andere mensen hier ook last van, of ben ik lichtelijk gestoord aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
reclamedoos schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:37:
Wat me eigenlijk verbaasd is, dat ik enorm vaak wordt afgeleid door het scherm als ik deze nog net uit mijn ooghoek kan zien (bijvoorbeeld als de telefoon in de houder in de auto staat). Op de één of andere manier valt het enorm op dat de screensaver met de tijd verspringt (de verlichting is dan al uit).
Hebben andere mensen hier ook last van, of ben ik lichtelijk gestoord aan het worden?
Je bent gewoon snel afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik denk dat je lichtelijk gestoord aan het worden bent.. maar ik ook ;)

Ik herken het zeker wel. Op m'n werk wil ik m'n E51 dus niet zó hebben liggen dat ik hem in m'n ooghoek zie verspringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Je kunt natuurlijk ook gewoon een andere screensaver kiezen? Ik heb een big clock met backlight uit en die stoort echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anthonycd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:37:
Net opnieuw een certificaat uitgegeven voor email.domeinnaam.nl en die zo ingesteld maar krijg 'Fout in de exchange-server. Probeer het later opnieuw'...

Zie net in de eventviewer probleem met als verwijzing KB-817379... dat kan em nog wel eens zijn. Even proberen -> http://www.amset.info/exchange/mobile-85010014.asp

[update] Check! Toegepast en zo te zien is ie nu aan het synchen... het werkt. Alleen syncht ie enkel 'postvak in' ipv ook de subfolders hiervan. Zie ik een instelling over het hoofd of...?
Nee, hij doet alleen de inbox zelf, en ook geen verzonden items ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit komt me heel erg bekend voor :P Af en toe zou ik zweren dat ik het lampje van gemiste oproep/nieuwe sms zag knipperen, terwijl het gewoon de screensaver was :P

Denk dat dat gestoord worden dus wel meevalt ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja, dat heb ik dus precies ook! Echt heel erg irritant. Ik weet dat er geen gemiste oproep is (ligt al twee uur naast me) en ineens knippert gemiste oproep. Oh nee, ik had het verkeerd gezien, het is gewoon de screensaver :o

Maar ja, vind het op zich wel prima zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Stel dan (met een freeware-applicatie) even een andere (niet verspringende) screensaver in!
Ik gebruik bijvoorbeeld cClock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
jurriaandvm schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:17:
Stel dan (met een freeware-applicatie) even een andere (niet verspringende) screensaver in!
Ik gebruik bijvoorbeeld cClock
Ik gebruik deze screensaver ook na een tip uit dit topic, en hij werkt goed. :)

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
mithras schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:19:
Ja, dat heb ik dus precies ook! Echt heel erg irritant. Ik weet dat er geen gemiste oproep is (ligt al twee uur naast me) en ineens knippert gemiste oproep. Oh nee, ik had het verkeerd gezien, het is gewoon de screensaver :o

Maar ja, vind het op zich wel prima zo hoor :)
Kan het niet zo zijn dat jij/jullie vanuit je ooghoek licht zien dat weerkaatst wordt door het scherm in plaats van het verspringen van de screensaver? Kan gebeuren wanneer je je hoofd beweegt. :)

[ Voor 195% gewijzigd door heutsm op 31-10-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen notitie nieuwe email.

Het lukt mij maar niet om een notitie te krijgen op mijn actieve stand-by scherm bij het binnen komen van een nieuwe email.

- Ik heb die optie wel aangevinkt bij plugins actieve standby.
- Bij de gebruikersinstellingen van mijn mailbox staat 'melding bij nieuwe email' op 'aan'. Volgens de help-functie zou ik hier ook voor notitie kunnen kiesen, maar die optie zit er niet bij.

Weet iemand misschien hoe dit ingesteld kan worden _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er bij de E51 die bij een Telfort abbonement nog functies uitgeschakeld zijn die wel in de handleiding staan?
In mijn oude Sony Erriccson T610 van Vodafone Pre-Paid waren er namelijk bepaalde dingen uitgeschakeld en kon je bepaalde dingen en themes niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:28:
Weet iemand of er bij de E51 die bij een Telfort abbonement nog functies uitgeschakeld zijn die wel in de handleiding staan?
Ik ben ze niet tegengekomen (geen uitgeschakelde functies óf thema's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 15:58
Ik zou graag de cameraloze E51 willen aanschaffen via Telfort. Nu bieden ze alleen de E51 Silver aan, iemand een idee hoe ik aan de cameraloze Black uitvoering kan komen via Telfort (verlenging sim only)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56
Arnout schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:59:
Ik zou graag de cameraloze E51 willen aanschaffen via Telfort. Nu bieden ze alleen de E51 Silver aan, iemand een idee hoe ik aan de cameraloze Black uitvoering kan komen via Telfort (verlenging sim only)?
Waarom zonder camera? Voor hetzelfde geld heb je er een met camera...Koop die van mij bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Misschien wil hij er geen met camera, sommige bedrijven hebben liever geen mensen met cameratelefoons over de vloer.

@Arnout: Je kunt je Telfort abo ook verlengen via een webshop, die het door jou gewenste toestel wel heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Marly op 03-11-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
OkeOkeOke schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:42:
[...]

Waarom zonder camera? Voor hetzelfde geld heb je er een met camera...Koop die van mij bv.
Je kunt natuurlijk ook een losse cover erbij kopen. Kun je af en toe wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:53:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een losse cover erbij kopen. Kun je af en toe wisselen.
Hey ik wist niet dat je de covers kon verwisselen? Hoe werkt dat? Heb ze wel gevonden via internet winkels € 20,00. Maar er staat niet bij hoe het verwisselen werkt. Heb je daar bepaald gereedschap bij nodig? Of kan je het gewoon los klikken ofzo?

Mvg,

Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:21:
[...]

Hey ik wist niet dat je de covers kon verwisselen? Hoe werkt dat? Heb ze wel gevonden via internet winkels € 20,00. Maar er staat niet bij hoe het verwisselen werkt. Heb je daar bepaald gereedschap bij nodig? Of kan je het gewoon los klikken ofzo?

Mvg,

Erik.
Torx schroevendraaier, 4 schroefjes losdraaien en je kunt hem eraf halen. Is niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus die handige Cclock gedownload maar nu versprint ie nog! Ik kan hem wel op 120sec instellen maar verspringen doet hij zowiezo. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik moest die dus op 0 instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
OkeOkeOke schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:16:
[...]

Torx schroevendraaier, 4 schroefjes losdraaien en je kunt hem eraf halen. Is niet echt moeilijk.
Torx T6 om precies te zijn ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:11:
Ik heb dus die handige Cclock gedownload maar nu versprint ie nog! Ik kan hem wel op 120sec instellen maar verspringen doet hij zowiezo. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik moest die dus op 0 instellen.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
cClock geinstalleerd en inderdaad heeft dit mijn probleempje opgelost. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

OkeOkeOke schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:16:
[...]

in de winkel vertelde ze me dat die je garantie void...
daarom heb ik het nog niet gedaan.
rukkers in de winkel vragen er 10e voor....

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

TepelStreeltje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:59:
[...]

rukkers in de winkel vragen er 10e voor....
Om zelf de warranty te voiden? Lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45
Bor de Wollef schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:15:
[...]

Om zelf de warranty te voiden? Lol!
Betaalde dienst lijkt me dat de winkel dan zelf de garantie overneemt, hoewel ze dat ongetwijfeld niet zelf willen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ben nu een dag bezitter van de E51 en bevalt prima. Wat ik jammer vond was dat ik zo veel moest zoeken hoe ik voipbuster / voipbusterpro op mijn Nokia E51 aan de gang kreeg. Om anderen deze zoektocht op internet te besparen heb ik een tutorial online gezet die je precies verteld hoe je je telefoon moet instellen om via deze voip diensten te kunnen bellen.

De tutorial is zowel in het Nederlands als in het Engels beschreven en is te vinden op:

http://basvandijk.eu/doc/

Ik heb het verder niet getest maar volgens mij moeten deze instellingen ook met andere Betamax accounts (voipdiscount enz werken).

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
De E51 heeft ondersteuning voor printen.
Ik probeer via kantoor/printers/opties/toevoegen mijn draadloze printer toe te voegen:

Voor stuurprogramma kies ik: HP mobile printing
voor drager: Socket/HP Jetdirect
Toegangspunt: mijn eigen netwerk

En wat moet ik kiezen bij Host ?? Het is een verplicht veld
En ik moet een port nummer kiezen, standaard staat hij ingevuld op 9100

Ik heb al het een en ander geprobeerd maar nog geen resultaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
renelma schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:42:
En wat moet ik kiezen bij Host ?? Het is een verplicht veld
En ik moet een port nummer kiezen, standaard staat hij ingevuld op 9100

Ik heb al het een en ander geprobeerd maar nog geen resultaat ?
9100 als poort zou goed moeten zijn, host is het IP adres waar de printer op zit (dus even kijken waar een gewone computer naar loopt te printen). Dat werkte in ieder geval op een HP 6940 Deskjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Het is gelukt... :)
Ik geef nu via de telefoon een printopdracht en het werkt..
Ik heb een overzicht gemaakt van mijn instellingen:

Hardware: Telefoon: Nokia e51
Printer: HP officejet J4680 (wireless)

Instellingen:
Printer: kies een naam
Stuurprogramma: HP mobile Printing
Drager: Socket/HP JetDirect
Toegangspunt: eigen netwerknaam
Host: ip adres van je printer (in mijn geval; 192.168.0.5)
Poort: 9100
afdrukstand: staand
Papierformaat: A4
Kwaliteit: normaal
Mediatype: Normaal
Kleur: kleur
Printermodel: kies hier je model ( in mijn geval; officejet printers)

Thx to: Huub17

[ Voor 83% gewijzigd door ReneMin op 09-11-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Ben op zoek naar de nieuwe versie van pc suite 7.0.9.2
weet iemand waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04
1475paul schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:07:
Ben op zoek naar de nieuwe versie van pc suite 7.0.9.2
weet iemand waar?
Hier: http://www.nokia.com/pcsuite
Directe link: Nederlands / Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 17:00

sebasd

loopt op espresso

Glashelder schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 01:09:
Blue&Me kan niet overweg met de E51! Contacten zijn niet over te dragen en de SMS Reader doet het niet..

Bellen gaat verder wel zonder problemen.
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik heb ook een E51 en een Blue&Me carkit, maar samenwerken wil nog niet lukken.

Ik heb de telefoon geupdate naar 2.00.34.36, en de carkit en de E51 zien elkaar wel, maar zodra ik contacten wil verzenden wordt de Bluetooth verbinding verbroken. Best wel naar. Met mijn oude Nokia 6021 werkte het perfect.

Als dit probleem niet verholpen kan worden moet ik misschien maar eens naar een andere telefoon gaan uitzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
En samen met versie 1.4.64 van de Nokia Software Updater is firmware versie 220.34.37 voor de E51 uitgekomen. Helaas geen changelog te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 17:00

sebasd

loopt op espresso

Barkrukhenkie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:54:
En samen met versie 1.4.64 van de Nokia Software Updater is firmware versie 220.34.37 voor de E51 uitgekomen. Helaas geen changelog te vinden.
Er is in ieder geval iets aan de Bluetooth-functionaliteit gewijzigd (en in mijn geval verbeterd) want mijn E51 lijkt het nu prima te doen met de Blue&Me carkit, terwijl 2.00.34.36 het dus niet deed.

Ik heb nog niet gebeld vanuit de auto, maar connecten en contacten overbrengen ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Barkrukhenkie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:54:
waar kan ik die nieuwe Nokia Software Updater 1.4.64 vinden heb je soms een linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 11:04
Er is met de nieuwe software niet heel veel veranderd. Alleen de e-mail mogelijkheden zijn uitgebreid en makkelijker in te stellen. Althans dat is wat mij het eerst opvalt na de software update.

Je hebt nu als je email wilt gaan instellen ook de keus uit exchange mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
1475paul schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:22:
[...]

waar kan ik die nieuwe Nokia Software Updater 1.4.64 vinden heb je soms een linkje
Die kwam vanzelf binnenwandelen bij het starten van de oude versie..

[edit]
Voor de volledigheid dan..:
De vermelding van de nieuwe versie van de Nokia Software Updater (NSU) is te vinden op Nokia software update news, de pagina waar ook nieuwe firmware wordt vermeld (niet 100%, de onze staat er niet bij). Daar staat de link naar de Nokia Software Updater pagina. Hier een directe link naar de laatste versie.

[ Voor 49% gewijzigd door Barkrukhenkie op 11-11-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is er nog geen officiele of onofficiele change log of info over wijzigingen die gebruikers hebben gevonden? De updates van Nokia kennende wacht ik nog wel even met het flashen. Ik heb vaker meegemaakt dat een nieuwe versie toch minder stabiel bleek of functionaliteiten veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ik heb nog niet echt veranderingen kunnen ontdekken in de nieuwe firmware, maar alles lijkt tot zover nog normaal te werken.
Ik heb af en toe wat moeite met het instand houden van een inbel verbinding, niet dat de verbinding verbreekt, maar dat er poort problemen zijn (com poort bezet, kan modem niet vinden etc.) Ik vermoed dat dit een windows/ driver / bluetooth stack probleem is, maar wie weet is dit ook met deze firmware verbeterd.

Ik geloof dat het niet zo makkelijk is om aan changelogs te komen. Ik had begrepen dat deze niet vrijgegeven worden.

Strava

• 1475paul
Prulleman schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:23:
Ik heb nog niet echt veranderingen kunnen ontdekken in de nieuwe firmware, maar alles lijkt tot zover nog normaal te werken.
Ik heb af en toe wat moeite met het instand houden van een inbel verbinding, niet dat de verbinding verbreekt, maar dat er poort problemen zijn (com poort bezet, kan modem niet vinden etc.) Ik vermoed dat dit een windows/ driver / bluetooth stack probleem is, maar wie weet is dit ook met deze firmware verbeterd.

Ik geloof dat het niet zo makkelijk is om aan changelogs te komen. Ik had begrepen dat deze niet vrijgegeven worden.
ik brober up te graden maar het werkt niet
erstaat bijwerken maar kan dit niet bevestigen wat doe ik fout

• 1475paul
heb iet aardig
heb e51 gekoppeld aan mijn carkit parrot 3200 en werkt perfect
maar eens per week kan deze niet meer koppelen.
en om deze terug te koppelen reset ik de e51 en dan kan de parrot weer gekoppeld worden
hoe kan ik dit oplossen?

• 1475paul
heb alles al uitgestest om hem te kunnen upgraden naar versie 220.34.37 maar als hij kijt of er update zijn vindt hij deze maar ik ze niet bijwerken heb de e51 al een hard reset gegeven maar niets helpt .Heb even uitgetest met mijn nokia 6120 en deze doet alles perfect dar kan ik upgraden maar de e51 niet
wat doe ik fot of kan iemand mij helpen?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 21:25
Ik zou graag een E51 aanschaffen, maar ik lees op het net in een aantal reviews van mensen waarbij ze problemen krijgen met het toetsenbord. Bijvoorbeel als ze een 9 indrukken verschijnt er een 3 op het scherm en omgekeerd. Heeft iemand hier al te maken gehad met dit voorval?

mvg

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Orpheus6969 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:19:
Ik zou graag een E51 aanschaffen, maar ik lees op het net in een aantal reviews van mensen waarbij ze problemen krijgen met het toetsenbord. Bijvoorbeel als ze een 9 indrukken verschijnt er een 3 op het scherm en omgekeerd. Heeft iemand hier al te maken gehad met dit voorval?

mvg

Bram
Nee, geen ervaring mee. Heb het overigens ook nog nergens gelezen. Dat euvel zou vaak voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
Op onderstaande website gelezen. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze bron is?

http://www.kieskeurig.nl/gsm/nokia/e51/reviews/201117/

Mvg

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
1475paul schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:46:
heb alles al uitgestest om hem te kunnen upgraden naar versie 220.34.37 maar als hij kijt of er update zijn vindt hij deze maar ik ze niet bijwerken heb de e51 al een hard reset gegeven maar niets helpt .Heb even uitgetest met mijn nokia 6120 en deze doet alles perfect dar kan ik upgraden maar de e51 niet
wat doe ik fot of kan iemand mij helpen?
dank u
Is de telefoon branded door een telco? In dat geval kan er een afwijkende firmware opstaan die je niet zelf kunt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik heb gelezen dat de upgrade voor diverse productnummers (er zijn E51's met verschillende productnummers) gefaseerd beschikbaar komen. Misschien heb je een productnummer waarvoor de upgrade nog niet beschikbaar is. Binnen een paar dagen zou hij er dan moeten zijn.
Bij mij werkte het, ik heb productnummer 0557995. Dit nummer staat op de sticker onder de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:44:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Heb het overigens ook nog nergens gelezen. Dat euvel zou vaak voorkomen?
Op onderstaande website gelezen. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze bron is?

http://www.kieskeurig.nl/gsm/nokia/e51/reviews/201117/

Mvg

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ Orpheus6969: op dit forum is het niet nodig om je berichten met een groet af te sluiten. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Enige niet-officiële changelog die ik kan vinden voor firmware 220.34.37:
Camera:
Support for new camera accelerator HW component

Other:
Support for USB flashing for new combo memory component

Telephony:
Support for variant configurable spool icon
Voor de rest lees ik veel reacties dat de telefoon nu sneller reageert, applicaties sneller starten en de kwaliteit van de camera duidelijk verbeterd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Hmm, op die sites waar dit changelog staat gaf ook iemand aan dat Nokia maps een stuk sneller reageerde; bij mij sluit ie momenteel gewoon af nadat ie voor 90% geladen is :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Bij mij lijkt de camera het inderdaad beter te doen. Waar ik eerder veel te groene foto's kreeg (vooral bij weinig licht) zie ik een stuk minder een overdreven groene waas terug. Optimaal is het zeker nog niet. De telefoon start bij mij niet sneller op en verder heb ik nog geen wijzigingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de Nokia E65, maar het begint mij wat te irriteren dat hij zo traag is.. Als ik een sms binnenkrijg, en ik druk daarop, duurt het 3à4 seconden eer de sms open is. Een maat van met heeft die Nokia Navigator 6110, qua design is die bijna hetzelfde, qua OS etc volledig hetzelfde, maar die gaat zoveel sneller!!

Nu was mijn vraag, is de E51 een snel ding? Iemand al vergeleken met een E65 qua gebruik? De E65 heeft geen ingebouwde GPS, dus gebruik ik een BlueTooth GPS receivertje en heb TomTom6 op mijn E65 staan. Zou dat ook gaan op de E51? Kan ik daar gewoon TomTom6 opzetten (mini sd card) en via BT verbinden met mijn BT GPS receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Sinds ik m'n E51 heb geupdated naar nieuwe firmware is mijn geheugenkaartje geblokkeerd. Hij vraagt dus om een pincode om hem te deblokkeren... Deze ken ik dus niet :|

Voor de update werd gemeld om te controleren of er geen password op de geheugenkaart zat, dat was dus niet het geval (zelfs nog even gekeken).

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad, of nog liever een idee om dit op te lossen :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:42:
Ik heb momenteel de Nokia E65, maar het begint mij wat te irriteren dat hij zo traag is.. Als ik een sms binnenkrijg, en ik druk daarop, duurt het 3à4 seconden eer de sms open is. Een maat van met heeft die Nokia Navigator 6110, qua design is die bijna hetzelfde, qua OS etc volledig hetzelfde, maar die gaat zoveel sneller!!

Nu was mijn vraag, is de E51 een snel ding? Iemand al vergeleken met een E65 qua gebruik? De E65 heeft geen ingebouwde GPS, dus gebruik ik een BlueTooth GPS receivertje en heb TomTom6 op mijn E65 staan. Zou dat ook gaan op de E51? Kan ik daar gewoon TomTom6 opzetten (mini sd card) en via BT verbinden met mijn BT GPS receiver?
Jup, een bt gps icm tomtom werkt prima, ik heb met tomtom alleen dat de stemmen niet helemaal soepel gaan. na elke zin komt er nog een half woord: na 300 meter linksaf slaan eh. (bij mijn e50 was het ook al niet veel beter, daar kreeg je: na 300 meter ......... linksaf slaan).
Na de upgrade en full backup restore ben in mijn tomtom installatie kwijt. Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een ander pakket... Het lijkt er niet echt op dat tomtom veel moeite in de symbian versie steekt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Prulleman schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:12:
[...]

Jup, een bt gps icm tomtom werkt prima, ik heb met tomtom alleen dat de stemmen niet helemaal soepel gaan. na elke zin komt er nog een half woord: na 300 meter linksaf slaan eh. (bij mijn e50 was het ook al niet veel beter, daar kreeg je: na 300 meter ......... linksaf slaan).
Na de upgrade en full backup restore ben in mijn tomtom installatie kwijt. Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een ander pakket... Het lijkt er niet echt op dat tomtom veel moeite in de symbian versie steekt..
quote:
Ik heb mcguider heel tevreden bijna het zelfde als tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

1475paul schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:59:
heb iet aardig
heb e51 gekoppeld aan mijn carkit parrot 3200 en werkt perfect
maar eens per week kan deze niet meer koppelen.
en om deze terug te koppelen reset ik de e51 en dan kan de parrot weer gekoppeld worden
hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb exact dat probleem met een Parrot 3100 LCD.
Gewoon 1x per week is de "koppeling mislukt"

Ik heb nu mijn E51 geupdate naar 220.*
en mijn parrot geupdate naar de laatste firmware versie. Dit schijnt te moeten werken. Ik heb afgelopen vrijdag alles geupdate, ik zal na een week of wat wel ervaringen posten.

Verder heerlijke telefoon, qua gebruikersgemakt (toetsen, software, scherm) vind ik hem zelfs prettiger dan mijn N82.
Jammer dat de N82 de betere camera heeft en dat ik daar wel een dataabbo op heb (E51 is mijn werkfoon)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
RagaBaSH schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:02:
[...]

en mijn parrot geupdate naar de laatste firmware versie. Dit schijnt te moeten werken. Ik heb afgelopen vrijdag alles geupdate, ik zal na een week of wat wel ervaringen posten.

Verder heerlijke telefoon, qua gebruikersgemakt (toetsen, software, scherm) vind ik hem zelfs prettiger dan mijn N82.
Jammer dat de N82 de betere camera heeft en dat ik daar wel een dataabbo op heb (E51 is mijn werkfoon)
Laat iets weten heb ook geupdate naar 220* maar parrot nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Orpheus6969 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:19:

mvg

Bram
Sinds eergisteren heb ik ook problemen met mijn toetsenbord. De 5, 6, 8, 9 en berichtentoets doen het slechts sporadisch. Ik ga hem morgen wegbrengen ter reparatie.

Volgens mij komt het bijna nooit voor dat er problemen zijn met het toetsenbord, gewoon een kwestie van pech.

Edit: Deze nacht de telefoon uit gehad, en nu ik hem weer aan doe werkt alles weer perfect! 8)7 Hoezo vreemd? (gelukkig maar, natuurlijk ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Jckx op 18-11-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Cadezo schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:24:
Sinds ik m'n E51 heb geupdated naar nieuwe firmware is mijn geheugenkaartje geblokkeerd. Hij vraagt dus om een pincode om hem te deblokkeren... Deze ken ik dus niet :|

Voor de update werd gemeld om te controleren of er geen password op de geheugenkaart zat, dat was dus niet het geval (zelfs nog even gekeken).

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad, of nog liever een idee om dit op te lossen :? ...
Toevallig wel je remote lock geval gezet? (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Huub17 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:08:
[...]

Toevallig wel je remote lock geval gezet? (zie hier).
Ja, dat had ik inderdaad aan staan... Bedankt, ga ik nu even lezen...

Edit: Gelukkig het wachtwoord bleek inderdaad de inhoud van de blokkeer-sms te zijn. Wie bedenkt zoiets 8)7 Naja, opgelost dus :) !

[ Voor 16% gewijzigd door Cadezo op 18-11-2008 19:45 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
RagaBaSH schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:02:
[...]

nog altijd niet opgelsost koppeling mislukt dit na 2 dagen
heb ook en parrot 3200 lc weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben sinds kort de blije bezitter van een E51 :D alleen ik mis 1 ding op het toestel:

Ik heb namelijk een IMAP e-mail account ingesteld van xs4all maar ik kan hier de push mail optie niet vinden op dit toestel dit zat namelijk wel op mijn vorige toestel (SE G900)

Ik kan alleen instellen dat hij om de 5 minuten mijn mailbox checkt, weet iemand of het mogelijk is om rechtstreeks de mail te pushen naar mijn telefoon?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 15:58
Mavvie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:36:
Ik kan alleen instellen dat hij om de 5 minuten mijn mailbox checkt, weet iemand of het mogelijk is om rechtstreeks de mail te pushen naar mijn telefoon?
Het IMAP protocol kent het IDLE commando, de TCP verbinding blijft dan open en zodra er een nieuwe mail is laat de server dit via de verbinding weten aan de client. Een soort van push-email. Ik weet alleen niet wat dat betekent voor je dataverkeer: hoeveel data kost het om de TCP verbinding open te houden?

Dus als je hem instelt op 5 minuten en de server ondersteunt IDLE (is zowat standaard) dan zou je direct nieuwe email moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Op de E50 was het zo (ongedocumenteerd) dat als je als interval 30 minuten zette (of iets anders, dat weet ik niet meer, misschien even googlen?), dat hij dan automatisch IMAP IDLE gebruikte, bij andere intervallen ging hij pollen (verbinding maken, mail checken, verbinding verbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
weet iemand een programma om de e51 automatich uitezettn en terug in te schakelen
bedoel een soft reset niet *#7080 want deze zet alles terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

1475paul schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:48:
[...]

nog altijd niet opgelsost koppeling mislukt dit na 2 dagen
heb ook en parrot 3200 lc weet iemand een oplossing?
Nu een week geleden geupdate naar 220.* en de Parrot 3100LCD naar de laatste versie (die geeft geen versies weer bij het updaten).

het lijkt te werken.
Voor de Parrot update moet je het via een PC of laptop doen via BT, beetje lastig, maar het werkt blijkbaar wel goed.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste