Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo collega E51 gebruikers

Ik kan het antwoord om mijn vraag in dit topic (nog) niet vinden. Ik ben op zoek naar de mogelijk om ook de outlook mail (dus niet exchange) vanuit mijn pc direct te synchroniseren met de e51. Op internet hebben ze het dan over de (oude?) Nokia Data suite. Hoe doe ik dit?

groet
Erick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:04
Ik heb net emoze getest, en dat werkt perfect!!
Ik heb geen prive geen exchange account en wilde toch op de 1 of andere manier mijn prive mail + contacts + calendar OTA syncen.

ik heb mail2web icm met mail for exchange getest, maar dit was niet handig met de contacts, calendar en als je een pop3 email wilt gebruiken moet je deze eerst forwarden naar je nieuwe mail2web account.. vervolgens zijn je replies ook met je mail2web account.. allemaal niet wat ik zocht.
Ook IMAP gmail (mijn pop3 via gmail binnenhalen en dat weer syncen met mijn telefoon was niet ideaal omdat ook hier je reply adres anders is (ook al geef je dit in gmail aan, dit werkt dan alleen via de site) en hierbij heb je vage software nodig om je contacts en calendar te syncen, wat niet eens goed werkt.

met emoze werkt eigenlijk alles zoals ik het wil. als ik iets op mijn telefoon verander, toevoeg of wis gebeurd dit een paar secs later op mijn pc outlook ook. Dit werkt dus met mail (inc. subfolders), contacts, calendar en notes.
Ik heb even moeten zoeken naar de emoze desktop connector (een soort plugin die verbindig legt met een server van emoze welke vervolgens de info naar je device pushed.

de enige nadelen die ik kan bedenken is dat je pc + outlook aan moet staan (voor mij geen nadeel want mijn desktop staat toch altijd aan). En dat het in combinatie met pop3 mail niet echt direct push is, maar afhankelijk van je outlook instellingen (welke je gewoon op 1 minuut kan zetten. Verder kan ik me voorstellen dat je dit niet wilt als je een privacy mieren**ker bent, je gooit je hele outlook namelijk via een gratis dienst naar je mobiel en je weet niet wat zij er mee doen.

de voordelen, je hele prive outlook synct realtime OTA (over the air). je interne calendar, contact en mail client worden gebruikt, dus geen dubbele software. (hoewel de emoze mailbox er wel iets anders uitziet, deze is wel gewoon te openen met het envelopje).
Net even de tijd opgenomen en na het versturen van een email duurt het dus x tijd voordat outlook de mail ophaalt van je popserver (ingesteld op 2 minuten), nadat je mail in outlook staat duurt het 10 seconden voor ik een melding krijg op mijn telefoon 8)

als je alleen je pop3 of gmail email wilt pushen kan dit trouwens ook, dan hoef je dus niet je pc aan te laten.
Ook kan je exchange accounts syncen, maar dan kan je denk ik beter mail for exchange gebruiken.

de desktop connector is hier te vinden http://downloads.emoze.com/download/emoze_win32.exe
(nog wel even updaten na installatie)

en de nokia app staat hier http://www.emoze.com/files/emoze_s60_91.sisx

om in de nokia app de desktop connector te selecteren moet je naar de optie business oid gaan, en niet naar home email, want dan kan je alleen pop, gmail en yahoo instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 18-08-2008 14:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Mijn E51 is sinds een week of twee ter reparatie aangeboden. In de tussentijd mijn SIM-kaart in een IPhone gestopt. Ik moet zeggen, dat werkt toch net even wat makkelijker. Ik ben geen enorme iPhone fan, maar de E51 / symbian werkt in ieder geval een stuk minder afgerond.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden kampte ik met het probleem dat mijn smsjes niet meer aankwamen. De telefoon werkte verder prima, alleen gaf hij telkens het bericht : mislukt. opnieuw zenden. nadat ik geprobeerd had een sms te verzenden.

Na back up gemaakt te hebben, heb ik de nieuwste firmware erop gezet. Berichten komen dan wel aan. Maar zodra ik mijn back-up terugplaats naar mijn telefoon, krijg ik weer dezelfde foutmelding als ik een sms wil verzenden.

Echter kan ik dit verhelpen door het vakje Instellingen niet aan te vinken voordat ik mijn back-up terugstuur naar mijn telefoon. (zie screen)

Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/545/97889956rv2.th.jpg
Echter lukt het me nu niet meer om de volgende applicaties te installeren.

Smartphoneware FullScreen Caller v2.04

Mijn thema die ik altijd had

Ik krijg de foutmelding bij het installeren dat : Certificaat verlopen is!
Na wat googelen, heb ik wat gesjoemeld met de datum, maar ook dit mocht niet baten.
Hoe kan ik dit verhelpen, want normaal was dit geen probleem voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij moet je gewoon nog wat verder terug met de datum. En misschien moet je nog even kijken of de software installatie wel op "all" staat in de opties van de application manager.

Strava

• Prulleman
Ik las net een super tip in het E65 topic: Driek in "Het Nokia E65 Topic Deel 2"

Een paar posts terug was er nogal gedoe over het feit dat de laatst toegevoegde woorden eerst worden getoond (ff voor de bv)
Dit is dus heel makkelijk op te lossen door "de" nogmaals toe te voegen (gewoon random onzin tikken tot je mag gaan spellen, en dan de intikken).

Waarschijnlijk wordt eerst het toegevoegde woordenboek langsgegaan gesorteerd op de laatste entry en dan het echte t9 woordenboek.

Thanks voor de tip Driek!!

Strava

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:41:
Ik las net een super tip in het E65 topic: Driek in "Het Nokia E65 Topic Deel 2"

Een paar posts terug was er nogal gedoe over het feit dat de laatst toegevoegde woorden eerst worden getoond (ff voor de bv)
Dit is dus heel makkelijk op te lossen door "de" nogmaals toe te voegen (gewoon random onzin tikken tot je mag gaan spellen, en dan de intikken).

Waarschijnlijk wordt eerst het toegevoegde woordenboek langsgegaan gesorteerd op de laatste entry en dan het echte t9 woordenboek.

Thanks voor de tip Driek!!
Werkt bij mij niet.. 'ff' blijft gewoon 'ff' ook na toevoegen van 'de'.. :?

Edit: als je een aantal keer achter elkaar 'ff' intypt en dit met sterretje verandert in 'de' onthoudt mijn e51 de meest populaire combinatie en verschijnt voortaan 'de' ipv 'ff'.

[ Voor 10% gewijzigd door christiaann1985 op 21-08-2008 20:00 ]

• Prulleman
vaag... Bij mij pakt ie echt de laatst toegevoegde eerst, onafhankelijk of deze ook ik het echte woordenboek staat of niet

Ook net 'we' en 'kus' toegevoegd. Nu komen die eerst ipv 'ze' en 'jus' ;)

Vast niet de enige die zich daar aan stoorde...

[ Voor 34% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2008 08:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat klopt (goeie tip wel eigenlijk). Maar dat lost niet het 'ff' probleem op. Ondanks als je nogmaals 'de' toevoegt, krijg je als eerste 'ff'. Jij kan nu ook niet meer 'jus' als eerste krijgen door die hem nogmaals te leren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmm... het is idd een beetje raar. als ik nogmaals jus toevoeg komt nog steeds kus eerst.. maar wat je over ff en de zegt klopt niet. bij mij komt eerste de en daarna ff. (ik heb dus als eerste ff toegevoegd en later "de". als ik nu 2x 3 druk krijg ik eerst de en daarna ff..

de enige verklaring die ik kan bedenken is dit:

scan volgorde bij invoer:
- eigen woorden gesorteerd op laatste entry
- t9 dictionary (waarschijnlijk hebben ze hier een poging gedaan om logisch te sorteren op meest gebruikt, wat niet overal is gelukt, bv jus en kus)

invoer restricties
- je kan woorden die al in de t9 dic. staan ook in je eigen dic. toevoegen, hiermee dwing je dus een hogere/betere plaats in de sortering af.
- als je een woord al in je eigen dic. hebt toegevoegd kan je deze niet nogmaals toevoegen om deze hoger te plaatsen. maw, de eigen dic file mag geen duplicaten hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Volgens mij plaatst hij de woorden die je zelf toevoegt aan het woordenboek bovenaan de ranglijst. Dus, als je 'ff' invoert komt deze in het begin altijd als eerste optie tevoorschijn na het intypen van de 2x 3. Als je vervolgens vaak genoeg 'ff' in 'de' verandert met sterretje kijkt je woordenboek welke het meest gebruikt is en dus het populairst is. Als blijkt dat je vaker 'de' nodig hebt dan 'ff' verandert de ranglijst weer..

maw. het woordenboek houdt een ranglijst bij van meest gebruikte combinaties en plaatst nieuw toegevoegde woorden bovenaan deze lijst.

[ Voor 16% gewijzigd door christiaann1985 op 22-08-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb bij deze en mijn e50 nooit gemerkt dat er naar het gebruik van de woorden wordt gekeken, ik was er al aan gewent om als ik de wilde typen ook nog een keer op * te drukken om van ff de te maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs een E51 gekocht en ben benieuwd hoe ik bepaalde info kan syncen.

In outlook kun je in een agende item 3 hoofdzaken invullen. Subject, locatie en Info.
De info kan ingevoerd worden op dat hele grote scherm. Nu heb ik dat in outlook gedaan, maar hij neemt het niet mee naar de telefoon.

Hoe kan ik dit laten syncen?
En hoe kan ik dat dan bekijken?

Ik weet dat het op de N73 altijd wel kon.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr,
Sandor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

christiaann1985 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:03:
Volgens mij plaatst hij de woorden die je zelf toevoegt aan het woordenboek bovenaan de ranglijst. Dus, als je 'ff' invoert komt deze in het begin altijd als eerste optie tevoorschijn na het intypen van de 2x 3. Als je vervolgens vaak genoeg 'ff' in 'de' verandert met sterretje kijkt je woordenboek welke het meest gebruikt is en dus het populairst is. Als blijkt dat je vaker 'de' nodig hebt dan 'ff' verandert de ranglijst weer..

maw. het woordenboek houdt een ranglijst bij van meest gebruikte combinaties en plaatst nieuw toegevoegde woorden bovenaan deze lijst.
Dat deed mijn SE W810i wel volgens mij (ik vond die tenminste altijd prima suggesties doen :P). Ik zal eens met dat verwijderen van het woorden boek stoeien. Al vind ik dat ook weer een beetje eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JvS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Dat deed mijn SE W810i wel volgens mij (ik vond die tenminste altijd prima suggesties doen :P). Ik zal eens met dat verwijderen van het woorden boek stoeien. Al vind ik dat ook weer een beetje eng.
als je niet heel erg gehecht bent aan de entries die erin staan maakt het niet veel uit. Als ie weg is wordt er vanzelf een nieuwe file aangemaakt bij je eerstvolgende entry

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:42:
Hallo,

Ik heb onlangs een E51 gekocht en ben benieuwd hoe ik bepaalde info kan syncen.

In outlook kun je in een agende item 3 hoofdzaken invullen. Subject, locatie en Info.
De info kan ingevoerd worden op dat hele grote scherm. Nu heb ik dat in outlook gedaan, maar hij neemt het niet mee naar de telefoon.

Hoe kan ik dit laten syncen?
En hoe kan ik dat dan bekijken?

Ik weet dat het op de N73 altijd wel kon.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr,
Sandor
ik heb net het volgende gedaan:
in OL2007 ingevoerd
- Onderwerp = "test onderwerp"
- Locatie = "test locatie"
- grote veld (naamloos) = "test info (grote veld)"

vervolgens is dit met emoze naar mijn E51 gepushed en daar staat nu het volgende:

- Subject = "test onderwerp"
- Description = "test info (grote veld)"
- Location = "test locatie" ^

kortom, het grote veld wordt gewoon mee gesynct en is dan het 2e veld in je telefoon kalender

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

als je niet heel erg gehecht bent aan de entries die erin staan maakt het niet veel uit. Als ie weg is wordt er vanzelf een nieuwe file aangemaakt bij je eerstvolgende entry
klopt. Het lost het alleen niet op. Eerst "de" als los woord ingevoerd en daarna "ff", maar ff blijft de eerst gekozen. Irritant. Moet ik maar aan wennen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JvS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

klopt. Het lost het alleen niet op. Eerst "de" als los woord ingevoerd en daarna "ff", maar ff blijft de eerst gekozen. Irritant. Moet ik maar aan wennen dan.
volgens mij is dat ook de verkeerde volgorde...

ik heb net het volgende gedaan:
file in predic weggegooit.
- nieuwe sms gestart
- 2x3 typen, er verschijnt "de"
- doordrukken tot er spell verschijnt en daar "ff" toevoegen
- vervolgens onzin typen tot er weer spell verschijnt en dan "de" intypen.

resultaat bij 2x3: 1e woord "de", 1 keer op * en dan krijg ik als 2e woord "ff"

misschien dat er nog firmware verschillen zijn, ik heb 20.34.36

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2008 16:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja werkt nu wel. Maar dan zou uberhaupt "de" als nieuw woord invoeren moeten werken en dat deed het eerst niet. Naja, dit doet het nu zoals het moet dus dat is goed :). Tnx (en grappige manier om elkaar weer 's te spreken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JvS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:19:
ja werkt nu wel. Maar dan zou uberhaupt "de" als nieuw woord invoeren moeten werken en dat deed het eerst niet. Naja, dit doet het nu zoals het moet dus dat is goed :). Tnx (en grappige manier om elkaar weer 's te spreken ;)).
er komt een housewarming uitnodiging aan, dus hou 20 september maar vast vrij ;)

en nu weer ontopic :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb sinds gisteren een E51 in mijn bezit. Ik had hiervoor een 6233 en nu mis ik een handig dingetje die wellicht ingesteld kan worden. Wanneer ik op de 6233 met gallery mijn geheugenkaartje browse zie ik netjes mappen met daarin mp3 ringtones. De galery op de E51 lijkt echter geen mappen weer te geven maar gewoon alle mp3's onder "tracks" in een lange lijst. Is er een manier om gewoon de mappenstructuur weer te geven of moet ik een andere applicatie gaan gebruiken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:55:
Ik heb sinds gisteren een E51 in mijn bezit. Ik had hiervoor een 6233 en nu mis ik een handig dingetje die wellicht ingesteld kan worden. Wanneer ik op de 6233 met gallery mijn geheugenkaartje browse zie ik netjes mappen met daarin mp3 ringtones. De galery op de E51 lijkt echter geen mappen weer te geven maar gewoon alle mp3's onder "tracks" in een lange lijst. Is er een manier om gewoon de mappenstructuur weer te geven of moet ik een andere applicatie gaan gebruiken?
Menu > Kantoor > Best.beh.

Dit is wel erg beperkt voor muziek (playlisten etc. maken gaat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks. Hoe werkt de plugin in active standby voor voicemail eigenlijk. Als ik die kies moet ik een voicemail nummer opgeven en vervolgens verdwijnt het icoon. Ook als ik een voicemail heb word er niets weergegeven. Ik heb nu 1233 (vodafone voicemail) ingesteld als nummer. Misschien dat daar iets anders moet staan of is dit iets wat de provider moet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heeft er iemand met PIT ook 3.5g in het scherm? Ik heb tot nu alleen 3g gezien in beeld.

T-Mobile gecapped (gelimiteerd). dus alleen 3g?

Ik heb een Pocket Internet Totaal Plus abbo. en haal ook die snelheid binnen.
dus HSDPA netwerk word enkel met het 3g icoontje aangegeven?

[ Voor 58% gewijzigd door peteroff op 29-08-2008 13:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, maar PIT is toch te langzaam voor HSDPA, op dit moment maar 128 kb/s.
straks als we "mogen" overstappen naar W&W wordt dit 384 kb/s. Ook dit zal waarschijnlijk alleen 3G zijn.
qoute van umnts wiki:
MTS, using W-CDMA, supports up to 14.0 Mbit/s data transfer rates in theory (with HSDPA), although at the moment users in deployed networks can expect a transfer rate of up to 384 kbit/s for R99 handsets, and 7.2 Mbit/s for HSDPA handsets in the downlink connection.
de max van UMTS zonder HSDPA is dus 384. Je zal met het nieuwe abo dus waarschijnlijk ook geen 3.5G in je scherm hebben.

voor de duidelijkheid, HSDPA is een extra download boost bovenop UMTS om alleen hogere download snelheden te halen. UMTS > HSDPA is dus niet te vergelijken met GPRS > UMTS.

In je E51 zie je dit ook terug in de netwerk instellingen. Je kan als eerste kiezen tussen GSM en UMTS (of dual mode als je de telefoon het best beschikbare wilt laten zoeken). Daarnaast kan je bij packet data ook nog "High Speed Packet Acces" enablen. Met dit op enabled en dual of UMTS mode kan je in theorie gebruik maken van de HSDPA feature van je netwerk. T-Mobile bied dit blijkbaar niet aan voor PIT klanten. De aangekondigde W&W+ zal dit wel kunnen. (1Mbit down)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zijn er trouwens mensen met een E51 en T-Mobile netwerk problemen? Ik volg de storing topics al een tijdje, maar zelf heb ik op letterlijk 1 uitzondering na geen problemen met bellen/sms/internet.

Komt dit misschien door de sterke antenne in de E51?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:04:
straks als we "mogen" overstappen naar W&W wordt dit 384 kb/s. Ook dit zal waarschijnlijk alleen 3G zijn.
qoute van umnts wiki:

[...]

de max van UMTS zonder HSDPA is dus 384. Je zal met het nieuwe abo dus waarschijnlijk ook geen 3.5G in je scherm hebben.

voor de duidelijkheid, HSDPA is een extra download boost bovenop UMTS om alleen hogere download snelheden te halen. UMTS > HSDPA is dus niet te vergelijken met GPRS > UMTS.

In je E51 zie je dit ook terug in de netwerk instellingen. Je kan als eerste kiezen tussen GSM en UMTS (of dual mode als je de telefoon het best beschikbare wilt laten zoeken). Daarnaast kan je bij packet data ook nog "High Speed Packet Acces" enablen. Met dit op enabled en dual of UMTS mode kan je in theorie gebruik maken van de HSDPA feature van je netwerk. T-Mobile bied dit blijkbaar niet aan voor PIT klanten. De aangekondigde W&W+ zal dit wel kunnen. (1Mbit down)
Oke, duidelijk.

ga geen zorgen meer maken dat ik iets te kort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik krijg bij het installeren van sommige java programma's (bijvoorbeeld Opera Mini) op het gegeven moment een melding: 'Kan niet installeren'.

De telefoon staat zo ingesteld dat alle software geinstalleerd zou moeten worden.. Als ik opnieuw OM probeer te installeren dan zegt hij dat de software al bestaat..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
staat er dan al wel iets in de app manager? zo ja kan je daar het "halve" programma verwijderen.

Verder lijkt me dat als je deze melding krijgt dat de software niet compatible is. anders krijg je wel een specifiek certificate error.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee staat niks. Bij een vriend van me gaat het wel goed.. (ook E51).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ff resetten? soft en als dat niet werkt eventueel hard...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ook al gedaan. Athans, als je een firmware update uitvoert wordt alles gereset ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specificaties van de e51 zien er goed uit, maar had nog een paar vragen voor de ervaren gebruikers onder jullie. *kuch*

- Weet er iemand of het ook mogelijk is om via bluetooth op het internet te komen via de e51. Natuurlijk rond gekeken op google, maar daar kwam ik een heleboel vage verhalen tegen op Engelse fora betreffende problemen met deze functie. Heeft iemand van jullie het met succes geprobeerd?

- Word, Excel bestanden, zijn die voldoende leesbaar?

Off-topic misschien:

- Nokia garantie: loopt dat via de winkel/webshop of rechtstreeks met Nokia? Electrosky.nl heeft hem voor 215 euro, maar heb niet al teveel vertrouwen in de garantiemogelijkheden. Geen ervaring met Nokia (of mobiele telefoons van de laatste vijf jaar. :p Hield het bij een jaren negentig telefoontje. haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:04:
Specificaties van de e51 zien er goed uit, maar had nog een paar vragen voor de ervaren gebruikers onder jullie. *kuch*

- Weet er iemand of het ook mogelijk is om via bluetooth op het internet te komen via de e51. Natuurlijk rond gekeken op google, maar daar kwam ik een heleboel vage verhalen tegen op Engelse fora betreffende problemen met deze functie. Heeft iemand van jullie het met succes geprobeerd?

- Word, Excel bestanden, zijn die voldoende leesbaar?

Off-topic misschien:

- Nokia garantie: loopt dat via de winkel/webshop of rechtstreeks met Nokia? Electrosky.nl heeft hem voor 215 euro, maar heb niet al teveel vertrouwen in de garantiemogelijkheden. Geen ervaring met Nokia (of mobiele telefoons van de laatste vijf jaar. :p Hield het bij een jaren negentig telefoontje. haha)
Mag ik vragen waarom je via bluetooth het internet op wilt, als je wifi hebt? Wifi is veel sneller. Internet via Wifi op de E51 werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen wifi, alles bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Met de E51 kan je inderdaad zonder probleem met je laptop gaan surfen op internet, terwijl de E51 als modem dient via BT.

Beste kan je via PC suite van Nokia eerst eens "Verbinding maken met het internet"' (dat is in PC Suite de groene wereldbol met de dubbele pijl erover). Klik daar eerst eens op de instellingssleutel en kies eerst de juiste "Standaard modem via Bluetooth-verbinding", en vervolgens je correcte operator.

Eens dat gebeurd is zou de verbinding moeten lukken.

De volgende keren maak ik telkens gebruik van de standaard Windows netwerk verbinding via het systeemvak rechts beneden op je Windows scherm. Klik daar RECHTS op het netwerk icoon. Kies "Verbinding met een netwerk maken". Daar zou je nu ook de Bluetooth modem moeten tussen zien staan. Aanklikken en verbinden.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg maar ik bedoelde eigenlijk bluetooth als vervanger voor wlan, dus niet als bluetooth modem voor de notebook.

Zou een microsd 8 GB kaart toereikend zijn als geheugenuitbreiding van de e51, of blijft hij beperkt tot een maximale grote van 4 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:58:
Bedankt voor de uitleg maar ik bedoelde eigenlijk bluetooth als vervanger voor wlan, dus niet als bluetooth modem voor de notebook.

Zou een microsd 8 GB kaart toereikend zijn als geheugenuitbreiding van de e51, of blijft hij beperkt tot een maximale grote van 4 GB?
Of 8 GB ook werkt weet ik niet. Ik kan je iig, uit eigen ervaringe, wel vertellen dat 6 GB werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb er 8 gig in zitten, geen problemen hoor :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:58:
Dat gebied is erg vaag, ik had het wel een tijdje geleden werkend op m'n E51.
Zoek maar eens naar de volgende aps: Gnubox en Hiisi Suite.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bereid je maar goed voor... ik heb het bij mijn E50 ook geprobeerd en ik heb dit uiteindelijk opgegeven..

Verder is een E51 natuurlijk een toestel waarbij je eigenlijk een internet bundel moet hebben. als je een onbeperkte bundel neemt (bij vodafone en t-mobile voor 10 euro) kan je deze natuurlijk ook prima thuis gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:09:
Verder is een E51 natuurlijk een toestel waarbij je eigenlijk een internet bundel moet hebben. als je een onbeperkte bundel neemt (bij vodafone en t-mobile voor 10 euro) kan je deze natuurlijk ook prima thuis gebruiken
Heb dus een Vodafone Bundel en kom prima op internet. Afhankelijk van de dekking van het netwerk krijg ik zowel 3G alsook 3.5G verbindingen en ik begrijp dat het laatste dan ook een stuk sneller is. Heb ik nog niet echt op gelet dus weet niet of dat echt veel scheelt. Hoeveel Mbps zou e.e.a. nu precies moeten zijn? Kom niet helemaal uit de wirwar van informatie hierboven.

Kan iemand me verder ook nog vertellen wat dan de maximale snelheid is als ik mijn laptop via Bluetooth met internet verbind? Windows geeft aan iets van 984 kbps, maar is dit dan ook juist en waarom kan het dan niet sneller? Ligt dit aan Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik heb nu een nieuw cover en een torx schroevendraaier besteld omdat mijn oude cover bekrast was en er stof achter m'n plastic schermpje zat. Dat kwam denk ik doordat het cover niet helemaal sloot met de voorbehuizing.
Denken jullie dat als ik de nieuwe goed aandraai er geen stof tussen komt, of is dit niet te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jurriaandvm schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:13:
Ik heb nu een nieuw cover en een torx schroevendraaier besteld omdat mijn oude cover bekrast was en er stof achter m'n plastic schermpje zat. Dat kwam denk ik doordat het cover niet helemaal sloot met de voorbehuizing.
Denken jullie dat als ik de nieuwe goed aandraai er geen stof tussen komt, of is dit niet te voorkomen?
Het valt te proberen... niet iedereen heeft er last van dus het kan goed iets variabels zijn als hoe strak schroefjes zijn aangedraaid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
Weet iemand hoe ik via Opera Mini de portal van Hi kan vinden? Als ik de standaard browser open gaat die hier automatisch naartoe, maar Opera mini heeft zijn eigen startpagina ingebouwd.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cyberd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:28:
Weet iemand hoe ik via Opera Mini de portal van Hi kan vinden? Als ik de standaard browser open gaat die hier automatisch naartoe, maar Opera mini heeft zijn eigen startpagina ingebouwd.
ik weet niet of het ergens op slaat maar bij de instellingen pagina van hi staat bij de E51 mobileportal (wat ze waarschijnlijk zo gekopieerd hebben uit de handleiding van nokia...)

bij instellingen van "ander merk" staat portalmmm.nl

via een gewone verbinding doet deze het niet (itt pda.t-mobile.nl)

ik denk niet dat het werkt, maar het valt te proberen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 02-09-2008 15:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Valt het jullie ook op dat Opera Mini relatief traag is op de E51? In vergelijking met de standaardbrowser reageert opera trager als je in het menu wilt navigeren ed? Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Via het menu tools van de normale browser kun je een page info scherm oproepen (onderste item, je moet hiervoor scrollen). Hier staat ook de URL van de site die je aan het bekijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Spleasure schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:39:
[...]

Via het menu tools van de normale browser kun je een page info scherm oproepen (onderste item, je moet hiervoor scrollen). Hier staat ook de URL van de site die je aan het bekijken bent.
Dit werkt niet, als ik die url intik in Opera mini krijg ik een witte pagina te zien.

Overigens valt mij op dat Opera mini 4.1 Mobiel bankieren via de Rabobank ook niet kan openen terwijl dit via de standaard browser geen probleem is.

[ Voor 15% gewijzigd door dnieuwkamp op 03-09-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:12
christiaann1985 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:55:
[...]

Valt het jullie ook op dat Opera Mini relatief traag is op de E51? In vergelijking met de standaardbrowser reageert opera trager als je in het menu wilt navigeren ed? Hebben meer mensen dit?
Is het geïnstalleerd op de geheugenkaart of het interne geheugen? mijn ervaring is dat er een groot verschil in snelheid is tussen die twee i.s.m. Opera Mini (met als duidelijke winnaar het interne geheugen).

• dnieuwkamp
Huub17 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:56:
[...]

Is het geïnstalleerd op de geheugenkaart of het interne geheugen? mijn ervaring is dat er een groot verschil in snelheid is tussen die twee i.s.m. Opera Mini (met als duidelijke winnaar het interne geheugen).
Ik heb hem zelf ook op het interne geheugen staan en vind hem persoonlijk sneller en fijner werken dan de standaard browser

• christiaann1985
  • Niet online
Inderdaad, volgens mij stond het op het externe geheugen en nu heb ik dat veranderd. Dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb nou iets vaags....
als ik vanuit mijn laptop via BT een internet connectie opzet (via pc suite of via een zelfaangemaakte "dial up" verbinding. dan krijg ik ineens een headset connectie... in het hoofdscherm van de telefoon staat dan een headset icoontje en bij BT instellingen kan ik bij mijn laptop kiezen voor connect audio device...
Het probleem is dat ik dan weer 10 keer met de verbindings instellingen, BT uit/aan etc moet rommele voordat het weer werkt.

Ik kan op mijn laptop niets vinden dat deze zich bij een bt connectie moet presenteren als headset. Sterker nog ik kan bijna niets instellen omdat ik geen admin account heb (zakelijke laptop).
Op mijn prive laptop heb ik deze problemen niet, dus ik ga er vanuit dat het probleem toch in de BT instellingen van de laptop zit, iemand misschien een idee waar ik dit kan zoeken. er staat software "Bluetooth Manager" op en als ik bij about kijk wordt de toshiba stack 4.31.02.6(D) gebruikt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Weet iemand een app voor de e51 waarmee je kunt bijhouden hoeveel smsjes je verstuurd en ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

christiaann1985 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:01:
Weet iemand een app voor de e51 waarmee je kunt bijhouden hoeveel smsjes je verstuurd en ontvangen hebt?
Dat kun je toch zo zien aan de size van de in en outbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ik sla mijn verzonden berichten niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat doet die van mij automatisch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker een mooi toestel, alleen vingerafdrukgevoelig, zowel het schermpje als de achterkant.

Het was me trouwens opgevallen dat als je de e51 opstart het startmenu tevoorschijn komt; tijd, datum, icoontjes, etc, waarop vervolgens alles wegslaat - een leeg blauw scherm achterlatend - om daarna een seconde later opnieuw het volledig scherm weer te geven. Is dit de normale wijze van opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:44:
Het is zeker een mooi toestel, alleen vingerafdrukgevoelig, zowel het schermpje als de achterkant.

Het was me trouwens opgevallen dat als je de e51 opstart het startmenu tevoorschijn komt; tijd, datum, icoontjes, etc, waarop vervolgens alles wegslaat - een leeg blauw scherm achterlatend - om daarna een seconde later opnieuw het volledig scherm weer te geven. Is dit de normale wijze van opstarten?
jahoor, niks mis mee. Misschien dat het een zelf geinstalleerde app is die op de achtergrond opstart (zoals best profiles oid) en dat het dus bij een "nieuw" toestel niet is. Maar dan nog is er niets aan de hand.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Volgens mij is dat idd normaal: hij laadt alle schermen die hij snel moet kunnen oproepen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:44:

Dat is inderdaad normaal (maar slordig). Een nieuw geflashde E51 doet dat ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 08-09-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
christiaann1985 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:01:
Ik heb dit tooltje (FreiMinMon) geinstalleerd:
http://www.martin-dehler....freiminmon/freiminmon.htm

Weliswaar in 't Duits ...maar 't doet zijn werk ;-)

• Prulleman
Prulleman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:04:
qoute van umnts wiki:

[...]

Tijdje terug dit hele verhaal gepost, maar ik denk dat ik geen gelijk had.. ik hoor van verschillende anderen dat HSDPA wel sneller is, ook met een cap op 384. (ivm met latencies etc)

nu ben ik even aan het testen en ik krijg net zoals Cubic76 met VF instellingen wel 3.5G. Ik vraag me alleen af of dit wel onder mijn bundel valt... Beetje raar

In 1 van de posts in die link zijn ook de settings van VF en TM te vinden. Ik heb de VF instelligen via de nokia site gedownload.
Ik ga eens even 1 voor 1 instellingen uitwisselen tussen deze 2 toegangspunten en zo kijken of ik met mijn TM ook 3.5G kan krijgen.

Het lijkt ook wel een E51 probleem want volgens mij hebben windows mobile gebruikers nergens last van

\edit.

als ik dit verander heb ik 3.5G:

Profiel naam: T-Mobile Internet
Homepage (url, startpagina): http://pda.t-mobile.nl/
Naam toegangspunt: internet --> live.vodafone.com
Gebruikersnaam: none --> vodafone (deze komt automatisch terug, als ik em weg haal)
Wachtwoord: ****
Netwerktype: Pv4
Proxy server adres: Geen
Poort: 0
IP adres apparaat: Automatisch
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
IP adres apparaat: Automatisch
Verificatie: Normaal

Het gaat dus alleen om de 'Naam toegangspunt', het gekke is als ik daar iets anders invul kan ik geen verbinding maken.... ('internet1' bijvoorbeeld). Je zou dus zeggen dat T-Mobile alleen hun eigen instelling 'internet' accepteerd.. en live.vodafone.nl 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 10-09-2008 11:11 ]

Strava

• Apaat
Weet er iemand of de radio ook met een willekeurig ander setje oordoppen (2,5mm) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:12
jurriaandvm schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:02:
Weet er iemand of de radio ook met een willekeurig ander setje oordoppen (2,5mm) werkt?
Bij mij wel (omvormer 2,5mm --> 3,5mm + standaard sony dopjes dan). Hij vraagt wel even wat ik ingeplugd heb (hoofdtelefoon of muziekhouder), maar daarna doet ie het prima met de radio (en natuurlijk andere audio dingetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jurriaandvm schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:02:
Ja, alles werkt. De draad van de oordopjes werkt namelijk als antenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand trouwens hoe je stof op de cameralens kunt wegdoen? Hij is al 1 maal binnengeweest om die reden, maar na een paar maanden zit er opnieuw wat in (niet zo veel als vorige keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstarten is inderdaad slordig en langzaam, zeker met dat Nokia intro filmpje erbij. Daarbij komt ook nog een dode pixel, die ik vandaag pas heb opgemerkt. Neem aan dat ze het schermpje daarvoor niet vervangen? 8)7 Voor de rest geen problemen, alleen jammer van die pixel.

Dit stof-onder-het-scherm probleem wordt veroorzaakt door de speaker opening?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 22:13 . Reden: Spelling controle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Stof op het scherm is iets wat ik ook heb en wat eigenlijk bij vrijwel alle nokia toestellen voorkomt. Erg slordig. Je zou denken dat een producent als Nokia daar nou toch wel iets op gevonden zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Na een software update van mijn E51 was mijn hele telefoon gereset en is mijn taal instelling Engels. Nederlands staat niet meer in de te selecteren talen.

Opzich is dat geen probleem, echter is het zo dat de invoertaal van mijn smsjes ook Engels is en dat op deze manier de T9 functie niet goed werkt.

Is de nederlandse taal ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:05:
Stof op het scherm is iets wat ik ook heb en wat eigenlijk bij vrijwel alle nokia toestellen voorkomt. Erg slordig. Je zou denken dat een producent als Nokia daar nou toch wel iets op gevonden zou hebben.
Stof tot daar aan toe, maar ik vind het toch niet normaal dat ik nu bijna iedere maand mijn E51 moet open schroeven en schoonmaken om enigszins met zonlicht mijn display te kunnen aflezen.

In het begin was ik zeer tevreden over de telefoon maar hoe langer ik deze telefoon gebruik hoe meer spijt ik er van heb. Mijn toestel kraakt aan alle kanten, stof problemen keren herhaaldelijk terug, belabberde agendasoftware, standaard mail programma is compleet ruk. In mijn ogen is dit geen serieus zakelijk toestel waarvoor ik deze had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kraken doet het toestel van mij ook behoorlijk helaas. Hoe makkelijk is het om de E51 open te maken, stof vrij te maken en weer dicht te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Bor de Wollef schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:48:
Kraken doet het toestel van mij ook behoorlijk helaas. Hoe makkelijk is het om de E51 open te maken, stof vrij te maken en weer dicht te maken?
Het gaat om 4 schroefjes die je los moet maken. Binnen 10minuten moet de gehele operatie klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Binnen 2 minuten kan je er klaar mee zijn. Zorg dat je een goed doekje of iets hebt om het glas van het display en het plastic cover mee schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:13:
Opstarten is inderdaad slordig en langzaam, zeker met dat Nokia intro filmpje erbij. Daarbij komt ook nog een dode pixel, die ik vandaag pas heb opgemerkt. Neem aan dat ze het schermpje daarvoor niet vervangen? 8)7 Voor de rest geen problemen, alleen jammer van die pixel.

Dit stof-onder-het-scherm probleem wordt veroorzaakt door de speaker opening?
ik vind het opstarten nog redelijk snel. zeker als je het vergelijkt met een E50 of windows mobile toestel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb het topic doorzocht, maar nog niet gevonden. Ook op internet weinig gevonden, maar misschien zijn m'n zoekkunsten qua mobieltjes niet zo. M'n vraag: Ik heb een auto met ingebouwde bluetooth carkit. M'n huidige brakke SE'tje, te vervangen door de E51, laat de auto toegang krijgen tot de contactlist in de telefoon, wat handig is voor voicedialing enzo. Ondersteunt deze telefoon dat ook?

En dan een tweede vraag: De SE die ik heb (W610i) is in de auto soms wat brak qua stabiliteit. De telefoon wil nogal eens crashen als ik iemand wil bellen via de carkit. Opnemen weinig problemen, maar bellen is bijna een no-go. Hoe is de stabiliteit van de bluetooth stack op de E51?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hillie schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:33:
Ik heb het topic doorzocht, maar nog niet gevonden. Ook op internet weinig gevonden, maar misschien zijn m'n zoekkunsten qua mobieltjes niet zo. M'n vraag: Ik heb een auto met ingebouwde bluetooth carkit. M'n huidige brakke SE'tje, te vervangen door de E51, laat de auto toegang krijgen tot de contactlist in de telefoon, wat handig is voor voicedialing enzo. Ondersteunt deze telefoon dat ook?

En dan een tweede vraag: De SE die ik heb (W610i) is in de auto soms wat brak qua stabiliteit. De telefoon wil nogal eens crashen als ik iemand wil bellen via de carkit. Opnemen weinig problemen, maar bellen is bijna een no-go. Hoe is de stabiliteit van de bluetooth stack op de E51?
Op je eerste vraag heb ik geen antwoord, maar stabiliteitsproblemen heb ik nog niet ondervonden.

Gecombineerd gebruik van een BT GPS en een BT headset, combi BT headset en BT modem, verder heb ik em zo'n beetje de hele dag aan mijn laptop hangen om snel een smsje te kunnen sturen of een afspraak erin te kunnen zetten. Ook dat draait zonder vastlopers

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

De stabiliteit van m'n SE is op zich OK als ik hem als modem aan m'n laptop gebruik. Het probleem is alleen bij m'n carkit. Ik rij in een Alfa met zo'n Blue&Me kit van MS. Het zou fijn zijn als niet de hele telefoon vastklapt als de bluetooth iets ziet wat niet tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Hillie schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:33:
Mijn TomTom is in staat het telefoonboek uit te lezen via Bluetoth, dus dat zou je carkit ook moeten kunnen. Met mijn BT headset heb ik na +- 10 gesprekken nog geen fout kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Perfect! Als je tomtom het kan, dan kan m'n carkit het ook, da's goed om te horen. Vreemd genoeg ondersteund windows mobile het pas vanaf de meest recente versie (6.1), volgens de MS site. Qua BT-stabiliteit zullen we het maar gewoon moeten proberen. Als 'ie het beter doet dan m'n huidige toestel, dan ben ik tevreden. Overigens werkt het verder goed, met BT headsetjes enzo, alleen dat blue&me gebeuren van MS levert wel eens een probleempje op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Blue&Me kan niet overweg met de E51! Contacten zijn niet over te dragen en de SMS Reader doet het niet..

Bellen gaat verder wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Niet? Da's wel klote zeg, da's een van de belangrijkere redenen om deze foon te kiezen. Hmmm, dat wordt dan nog lastig. De andere die ik een beetje op het oog had is een WM6.1 telefoon.

Net de pagina bij Fiat gevonden (Alfa heeft hetzelfde). Toch wel jammer. SMS reader is op zich wel handig, maar niet essentieel. Er is een workaround met het handmatig overzenden van alle contacts, maar nog niet ideaal. Ik blijf nog maar even rondkijken denk ik. Misschien wordt het deze, misschien niet. Na wat jaren her en der geprobeerd te hebben blijft Nokia toch trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maclu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Geluid te laag ???

Heb sinds mei de E51 ter vervanging van E50. Aanvankelijk was ik zeer tevreden. Ook over het volume dat duidelijk en luid genoeg klonk. Meestal stond deze zelfs niet op maximum, maar net twee puntjes eronder.
Enkele weken geleden echter had het geluid (luidspreker tijdens bellen) een lispelend naklank en klonk ook veel stiller.( dus de gewone kleine speaker, niet de handsfree welteverstaan)

Het toestel binnen gebracht bij een servicepunt en enkele dagen later was het reeds hersteld. Zij hadden de speaker vervangen. Het lispelend geluid was inderdaad verdwenen, maar het volume was nog steeds niet hoog genoeg.

Na enkele dagen testen toch teruggeweest en ze hebben dan weer een andere speaker besteld en de week later vervangen. Maar nog steeds is het volume te laag.
Als de instelling op maximum staat is met een gering omgevingsgeluid niet te gebruiken. Bij het minste omgevingsgeluid (straat, winkel , bureel ) is de afzender niet meer te verstaan.
In het servicepunt beweert men nu dat dit eigen is aan het toestel 8)7 ............ Grrrr..
Ik ben er van overtuigd dat het de eerste maanden perfect ging . Heeft er hier nog iemand ervaring mee ??
Heb zelfs (echt w :? :? r) op het werk mijn gehoor laten testen ... daar was zeker niets mis mee. (Zelfde testen gedurende 20 jaar)

Hey....een vraagje aan jullie allen.... posten jullie eens op welk niveau jullie de audio instellen..???? ??

Ik bedoel dus het geluid door de kleine speaker bij gewoon bellen. Niet de ringtones of handsfree of MP3 geluiden Deze laatsten doen het wel goed. Wie weet kan ik dit gebuiken om het servicepunt te voertuigen wat meer moeite te doen ....

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@ Recharge: je hebt voor dat proggie FreiMinMon twee stukjes programma nodig zag ik op die site, maar het eerste stuk kan ik niet downloaden... Is er een andere mogelijkheid of heb je zelf die zaken nog?

Vraagje: heb proggie Full Screen caller op GSM staan, maar dat start niet vanzelf op... Je moet elke keer als je toestel uitgezet hebt (ik doe dit namelijk elke nacht) het programma terug manueel opstarten.
Bestaat er manier om dit automatisch toch te laten opstarten, net zoals dat gebeurt bij vb je screensavers e.d.? Desnoods via andere extra programmaatje?

Alvast bedankt voor de respons !

• Prulleman
Weet iemand hier misschien de oorzaak van?
Ik heb 2 laptops bij mijn BT instellingen staan, een Dell D630 van mijn werk waarbij ik dus ook de optie heb (vanuit de telefoon) "connect to audio device". Dit gebeurd dus ook soms als ik een internet connectie wil maken via pc suite of direct met een "inbel verbinding".
Mijn andere (oude asus laptop met trust mini BT plugje) heeft dit probleem niet. In de telefoon heb ik ook niet de optie om te connecten met een audio device.

Soms is het probleem weg na 1 of 2 keer opnieuw pairen...
Prulleman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:50:
Ik heb nou iets vaags....
als ik vanuit mijn laptop via BT een internet connectie opzet (via pc suite of via een zelfaangemaakte "dial up" verbinding. dan krijg ik ineens een headset connectie... in het hoofdscherm van de telefoon staat dan een headset icoontje en bij BT instellingen kan ik bij mijn laptop kiezen voor connect audio device...
Het probleem is dat ik dan weer 10 keer met de verbindings instellingen, BT uit/aan etc moet rommele voordat het weer werkt.

Ik kan op mijn laptop niets vinden dat deze zich bij een bt connectie moet presenteren als headset. Sterker nog ik kan bijna niets instellen omdat ik geen admin account heb (zakelijke laptop).
Op mijn prive laptop heb ik deze problemen niet, dus ik ga er vanuit dat het probleem toch in de BT instellingen van de laptop zit, iemand misschien een idee waar ik dit kan zoeken. er staat software "Bluetooth Manager" op en als ik bij about kijk wordt de toshiba stack 4.31.02.6(D) gebruikt

Strava

• Prulleman
Leffunk schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:31:
@ Recharge: je hebt voor dat proggie FreiMinMon twee stukjes programma nodig zag ik op die site, maar het eerste stuk kan ik niet downloaden... Is er een andere mogelijkheid of heb je zelf die zaken nog?

Vraagje: heb proggie Full Screen caller op GSM staan, maar dat start niet vanzelf op... Je moet elke keer als je toestel uitgezet hebt (ik doe dit namelijk elke nacht) het programma terug manueel opstarten.
Bestaat er manier om dit automatisch toch te laten opstarten, net zoals dat gebeurt bij vb je screensavers e.d.? Desnoods via andere extra programmaatje?

Alvast bedankt voor de respons !
zoiets:
http://s60.pipip.de/details.php?id=357

Strava

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb mijn E51 ter reparatie aangeboden bij Nokia. Mijn microfoon is overleden, na 2 maanden. Het schijnt wel eens vaker voor te komen. Nokia 6233 onder andere gebruiken dezelfde microfoon.
Als het goed is wordt alles kostenloos gerepareerd.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 19:43
Na het doorzoeken van het topic heb ik toch nog een aantal (half) gerelateerde vragen mbt navigatie software:

Ik ben op zoek naar een goed bruikbare navigatie op de E51. Aangezien er geen echte probeer versies zijn van tomtom of route66 twijfel ik, omdat ik geen geld wil uitgeven om er daarna achter te komen dat de software niet lekker loopt of zelfs helemaal niet zonder kunst en vliegwerk te installeren is. (ik wil ook niet te veel experimenteren met probeer versies waarbij ik eerst de firmware van de e51 zou moeten hacken.....m'n telefoon moet natuurlijk wel goed blijven functioneren)

In het verleden had ik een WM2003 met tomtom....wat me wel beviel.

als ik tomtom aanschaf, loop ik dan nog tegen installatie problemen op de e51 aan?
is tomtom nog wel een aanrader op symbian? ik heb begrepen dat tomtom de ontwikkeling op pda/mobiel op een laag pitje heeft staan.

Is route66 (met bovenstaande in gedachte) wellicht een betere keuze?

NB nokia MAPS vindt ik met 70 euro per jaar eigenlijk te duur....of zie ik wat over het hoofd, waardoor MAPS wellicht toch een betere keuze zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb bij tomtom het probleem tot de stemmen niet lekker lopen (na elke zin hoor je nog een afgebroken woordje...) Meer mensen hebben hier last van, maar ik geloof dat er ook wel mensen zijn waarbij het wel soepel draait.
Op de E50 ging dit trouwens ook al niet helemaal lekker.

Qua beeld gaat het wel redelijk soepel (beter als op de E50, die was eigenlijk te traag). Ook de bediening gaat prima met een cijfer shortcut voor elk menu item.

Strava

• Apaat
Prulleman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:42:
Ik heb bij tomtom het probleem tot de stemmen niet lekker lopen (na elke zin hoor je nog een afgebroken woordje...) Meer mensen hebben hier last van, maar ik geloof dat er ook wel mensen zijn waarbij het wel soepel draait.
Op de E50 ging dit trouwens ook al niet helemaal lekker.

Qua beeld gaat het wel redelijk soepel (beter als op de E50, die was eigenlijk te traag). Ook de bediening gaat prima met een cijfer shortcut voor elk menu item.
De kaarten van TomTom zijn volgens mij ook verouderd, omdat de nieuwste versies van TomTom niet op S60 3rd (het besturingssysteem op je E51) werken.

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Heb nu een 3110 classic. Deze lijkt mij super relax als opvolger hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Coeluh schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:57:
Heb nu een 3110 classic. Deze lijkt mij super relax als opvolger hiervan.
Ik heb zowel de 3109c en de E51, maar om dit nou een opvolger te noemen.. eerder een enorme vooruitgang!!!
(wat ik dus bedoel is dat de verschillen behoorlijk groot zijn, betere resolutie, Symbian S60, HSDPA etc.)

Maar als je inderdaad wat beters wil is het een goede keus ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Prulleman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:42:
[...]

Ik heb zowel de 3109c en de E51, maar om dit nou een opvolger te noemen.. eerder een enorme vooruitgang!!!
(wat ik dus bedoel is dat de verschillen behoorlijk groot zijn, betere resolutie, Symbian S60, HSDPA etc.)

Maar als je inderdaad wat beters wil is het een goede keus ;)
Wat ik jammer vind aan de 3110 is dat het series 40 is, en het schermpje is niet heel groot. Verder is het aantal accessoires op ebay (vanwege de prijs, op ebay is t goedkoper), niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heeft er iemand Nokia Maps 1.0 West-Europa + 2 GB MicroSD al draaien op zijn 51
en wat zijn jou ervaringen
en is
tomtom of route 66 beter of het zelfde
ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
1475paul schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:00:
Heeft er iemand Nokia Maps 1.0 West-Europa + 2 GB MicroSD al draaien op zijn 51
en wat zijn jou ervaringen
en is
tomtom of route 66 beter of het zelfde
ik hoor het wel
kan er tomtom op dat apparaatje?Interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Coeluh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:12:
[...]

kan er tomtom op dat apparaatje?Interesant
Je hebt wel een BT GPS ontvanger nodig he.. die zit niet ingebouwd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Prulleman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:18:
[...]

Je hebt wel een BT GPS ontvanger nodig he.. die zit niet ingebouwd
Nee maar rondkijken zonder GPS kan toch ook in Tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
heeft er iemand het thema
pearl Black Theme Nokia E51
heb al gezocht op net maar kan ze niet instaleren

• 1475paul
Bestaat er een programma om meerder afspraken op het scherm te krijgen

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Coeluh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:49:
[...]

Nee maar rondkijken zonder GPS kan toch ook in Tomtom?
Yep. Heb dat laatst nog gebruikt toen ik in een andere stad een straat niet zo snel kon vinden. Werkt goed; een soort Shell Stratenboek in je broekzak.
Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste