Ik heb net emoze getest, en dat werkt perfect!!
Ik heb geen prive geen exchange account en wilde toch op de 1 of andere manier mijn prive mail + contacts + calendar OTA syncen.
ik heb mail2web icm met mail for exchange getest, maar dit was niet handig met de contacts, calendar en als je een pop3 email wilt gebruiken moet je deze eerst forwarden naar je nieuwe mail2web account.. vervolgens zijn je replies ook met je mail2web account.. allemaal niet wat ik zocht.
Ook IMAP gmail (mijn pop3 via gmail binnenhalen en dat weer syncen met mijn telefoon was niet ideaal omdat ook hier je reply adres anders is (ook al geef je dit in gmail aan, dit werkt dan alleen via de site) en hierbij heb je vage software nodig om je contacts en calendar te syncen, wat niet eens goed werkt.
met emoze werkt eigenlijk alles zoals ik het wil. als ik iets op mijn telefoon verander, toevoeg of wis gebeurd dit een paar secs later op mijn pc outlook ook. Dit werkt dus met mail (inc. subfolders), contacts, calendar en notes.
Ik heb even moeten zoeken naar de emoze desktop connector (een soort plugin die verbindig legt met een server van emoze welke vervolgens de info naar je device pushed.
de enige nadelen die ik kan bedenken is dat je pc + outlook aan moet staan (voor mij geen nadeel want mijn desktop staat toch altijd aan). En dat het in combinatie met pop3 mail niet echt direct push is, maar afhankelijk van je outlook instellingen (welke je gewoon op 1 minuut kan zetten. Verder kan ik me voorstellen dat je dit niet wilt als je een privacy mieren**ker bent, je gooit je hele outlook namelijk via een gratis dienst naar je mobiel en je weet niet wat zij er mee doen.
de voordelen, je hele prive outlook synct realtime OTA (over the air). je interne calendar, contact en mail client worden gebruikt, dus geen dubbele software. (hoewel de emoze mailbox er wel iets anders uitziet, deze is wel gewoon te openen met het envelopje).
Net even de tijd opgenomen en na het versturen van een email duurt het dus x tijd voordat outlook de mail ophaalt van je popserver (ingesteld op 2 minuten), nadat je mail in outlook staat duurt het 10 seconden voor ik een melding krijg op mijn telefoon
als je alleen je pop3 of gmail email wilt pushen kan dit trouwens ook, dan hoef je dus niet je pc aan te laten.
Ook kan je exchange accounts syncen, maar dan kan je denk ik beter mail for exchange gebruiken.
de desktop connector is hier te vinden
http://downloads.emoze.com/download/emoze_win32.exe
(nog wel even updaten na installatie)
en de nokia app staat hier
http://www.emoze.com/files/emoze_s60_91.sisx
om in de nokia app de desktop connector te selecteren moet je naar de optie business oid gaan, en niet naar home email, want dan kan je alleen pop, gmail en yahoo instellen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Prulleman op 18-08-2008 14:36
]