Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister de Nokia E51 ontvangen. Telefoon reageert mooi snel, laadt programma's snel etc (in vergelijking met de Nokia N73 van een vriend).

Nu heb ik een paar vraagjes waar ik samen met de handleiding niet uit kom:
- Ik wil graag internetten op m'n Asus EEE 900 via bluetooth en de E51. Ik heb een bluetooth usb-stick, wordt allemaal goed herkend, en ook Nokia PC Suite vertelt dat de Nokia E51 is verbonden met m'n pc. Wanneer ik klik op verbinden met internet, gaat het programma de bluetoothmodem zoeken, maar kan die niet vinden. Bluetooth staat aan op m'n telefoon. Is er iets wat ik ben vergeten om te doen? Lijkt me erg vet om overal waar ik wil te internetten op m'n laptop, en niet afhankelijk te zijn van wlan.

- Hier heb ik nog minder goed naar gezocht: de pictogrammen op het Today-scherm (de bovenste rij met oa nieuw bericht, sms) gebruik ik niet, ik zou dit liever vervangen door Opera Mini, eBuddy etc. Is dit mogelijk?
Het lijstje daaronder met oa agenda, hier kan je de onderdelen die je niet interessant vindt verbergen, zodat je bijv. alleen de agenda en de wlan status kan zien. Maar zodra je de telefoon opnieuw opstart, komt dit gewoon weer terug. Is hier wat aan te doen?

Op deze vragen na, vind ik het echt een super telefoon, al zijn de knopjes aan de zijkant en de aan/uit knop aan de bovenkant niet al te fijn, je moet ze hard indrukken voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:49:
Hier heb ik nog minder goed naar gezocht: de pictogrammen op het Today-scherm (de bovenste rij met oa nieuw bericht, sms) gebruik ik niet, ik zou dit liever vervangen door Opera Mini, eBuddy etc. Is dit mogelijk?
Het lijstje daaronder met oa agenda, hier kan je de onderdelen die je niet interessant vindt verbergen, zodat je bijv. alleen de agenda en de wlan status kan zien. Maar zodra je de telefoon opnieuw opstart, komt dit gewoon weer terug. Is hier wat aan te doen?
Ja, beide zijn te wijzigen in het volgende menu:
Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus

En hier kun je bij "Toep. actief standby" de iconen aanpassen. Bij "Plug-ins act. standby" kun je het lijstje aanpassen wat onder deze snelkoppelingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K*t! Het koppelen van m'n E51 met m'n Mini R56 (da's een auto, voor de leken onder ons :+ ) verloopt niet van een leien dakje...het koppelen op zich via bluetooth is geen probleem, maar m'n auto slaagt er niet in om de contactlijst te openen, dus ik kan geen nummers kiezen via de interface van de auto... |:(
Behoorlijk crap, want nu verlies je een deel van het handsfree bellen als je nog steeds via je gsm naar het juiste contact moet zitten klooien. Een long shot, maar heeft toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Met m'n 6131 ging dit wel feilloos...en dat mis ik hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:21:
K*t! Het koppelen van m'n E51 met m'n Mini R56 (da's een auto, voor de leken onder ons :+ ) verloopt niet van een leien dakje...het koppelen op zich via bluetooth is geen probleem, maar m'n auto slaagt er niet in om de contactlijst te openen, dus ik kan geen nummers kiezen via de interface van de auto... |:(
Behoorlijk crap, want nu verlies je een deel van het handsfree bellen als je nog steeds via je gsm naar het juiste contact moet zitten klooien. Een long shot, maar heeft toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Na het koppelen, staat je auto onder Connectiviteit > Bluetooth > dan het rechtertabje (dus pijltje naar rechts) als geautoriseerd? (een slotje met een BT logo erin achter de naam). Anders: Opties > 'Geautoriseerd'. Misschien helpt dat. Het ging niet mis met mijn auto, wel met mijn laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huub17 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Na het koppelen, staat je auto onder Connectiviteit > Bluetooth > dan het rechtertabje (dus pijltje naar rechts) als geautoriseerd? (een slotje met een BT logo erin achter de naam). Anders: Opties > 'Geautoriseerd'. Misschien helpt dat. Het ging niet mis met mijn auto, wel met mijn laptop ;)
Ik denk het wel, maar zal het toch nog 'ns nakijken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Kamps
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 15:51
DaJohn schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:59:
[...]

Alles gaat er van af. dus ook contacten die je opgeslagen hebt op je telefoon (dus niet het simkaartje) Beste is om daarvan een backup te maken met pcsuite of op je geheugenkaart backupen. Alle programma's moet je inderdaad opnieuw installeren. Het beste is deze weer opnieuw te downloaden. Volgens mij kun je ook een backup van je geheugen van je telefoon op je geheugenkaart plaatsen zodat je achteraf je geheugen weer terug plaatst. Volgens mij moet dit ook werken!
de vraag is of dan ook de programma's terug zijn... want ik zie ze in het log van de back-up nergens vermeld staan. is er niet anders een mogelijkheid om de geinstalleerde bestanden weer als jar/sis op mijn pc te krijgen, want ja, student die ik ben, heb de installatiefiles niet meer 8) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huub17 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:50:
[...]

Ja, beide zijn te wijzigen in het volgende menu:
Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus

En hier kun je bij "Toep. actief standby" de iconen aanpassen. Bij "Plug-ins act. standby" kun je het lijstje aanpassen wat onder deze snelkoppelingen staat.
Oke, bedankt hiervoor, top dat je dit helemaal kan instellen!

Iemand nog een oplossing voor het internet probleem? Ga er zelf vanmiddag ook weer even mee aan de slag, lijkt me toch vet als dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
kost het gebruik van WLAN op de E-51 geld ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

kattapult schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:18:
kost het gebruik van WLAN op de E-51 geld ??
Nee, daar zijn geen extra kosten aan verbonden behalve de kosten die je sowieso al betaalt voor je WiFi Internet-verbinding. Ook het gebruik van openbare WLAN-netwerken kost niets extra.

Is trouwens niet afhankelijk van de telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
sebasd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Nee, daar zijn geen extra kosten aan verbonden behalve de kosten die je sowieso al betaalt voor je WiFi Internet-verbinding. Ook het gebruik van openbare WLAN-netwerken kost niets extra.

Is trouwens niet afhankelijk van de telefoon..
ok dat dacht ik dus al....

ik heb nl. vorige maand een e-51 aangeschaft en heb volop zitten internetten via WLAN.... nu zag ik net dat mn tel. rekening 2 x zo hoog was.... op de factuur stond onder het kopje 'Internet' 13 euro.... vraag me af waar dat vandaar komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

kattapult schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:57:
[...]

ok dat dacht ik dus al....

ik heb nl. vorige maand een e-51 aangeschaft en heb volop zitten internetten via WLAN.... nu zag ik net dat mn tel. rekening 2 x zo hoog was.... op de factuur stond onder het kopje 'Internet' 13 euro.... vraag me af waar dat vandaar komt....
Heb je ook via een andere dataverbinding (GPRS / UMTS) zitten Internetten misschien? Daarvoor betaal je wel extra namelijk.. Of misschien heb je een databundel bij je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Kan iemand bevestigen/ontkrachten of na de firmware-update de stemmen in TomTom nog hakkelen op de E51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probleem bestaat volgens mij nog steeds.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Gonadan schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:38:
[...]

offtopic:
Heb je nog meer redenene? Want de standaard kan dat namelijk wel.
Hij voldoet voor mij, daarom heb ik nooit verder gezocht.
Standaard kan hij alleen skippen naar een volgend nummer, maar niet binnen in een nummer. En aangezien ik meestal dj-sets luister is skippen binnen een nummer verdomd handig.

Eigenlijk zoek ik een soort Winamp 2, klein, snel en de juiste functionaliteit en weinig crap.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

ik gebruik trouwens zonder problemen een 8GB kaartje in me E51. Dus als mensen hier nog aan twijfelen: niet meer doen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ajax power schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:51:
Kan iemand bevestigen/ontkrachten of na de firmware-update de stemmen in TomTom nog hakkelen op de E51?
Yup probleem heb ik ook met de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb een applicatie gedown. op youtube om deze filmpjes te kunnnen bekijken. Maar filmpke begint te spelen en loopt vast na 3 seconden, het enige wat ik daarna nog kan doen is batterij uithalen. Via de website (http://m.youtube.com/) lukt het wel.

Wat betreft tomtom heb ik ook van alles geprobeerd maar ook hier stotteren...ren de stemmen de stem...tem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:39:
Beste DaJohn,

Daar staat nu kpn berichtcentrale (klopt, ik heb hi). Het nr berichtcentrale is +31653131313 voor dit nummer staat wel een rood klein * sterretje. Is dit juist?
Dit zou goed moeten staan..
Ik weet verder niet of andere instellingen van je verkeerd staan. Ik zeg: maak ff een backupje op je geheugenkaart, er voor zorgen dat je geen password op je geheugenkaart hebt staan, geheugenkaart voor de zekerheid eruit en schoonmaken die toestel (hardreset uitvoeren dus, of de nieuwste firmware erop zetten...)

[ Voor 32% gewijzigd door DaJohn op 22-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
[b][message=30459426,noline]
Wat betreft tomtom heb ik ook van alles geprobeerd maar ook hier stotteren...ren de stemmen de stem...tem 8)7
Welk type microSD gebruiken jullie dan? Misschien dat het daar aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 09:21:

Waarschijnlijk werkt het wel goed als je de contact sync software voor de nokia bluetooth carkits installeert. Deze heb ik ook nodig voor mijn parrot carkit.

http://europe.nokia.com/A4144399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
CultFreak schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:30:
[...]

Standaard kan hij alleen skippen naar een volgend nummer, maar niet binnen in een nummer. En aangezien ik meestal dj-sets luister is skippen binnen een nummer verdomd handig.

Eigenlijk zoek ik een soort Winamp 2, klein, snel en de juiste functionaliteit en weinig crap.
Je kunt ook als je de skipknop even inhoud door het nummer heen gaan! Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
thnx!

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Dus je hebt niets anders meer nodig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb mijn e51 nu een kleine maand, en heb een week geleden iets bizar opgemerkt.
Ik heb de gsm een 4tal dagen moeten afzetten (ziekenhuis...). Ik zet hem weer op, en hij staat enkele dagen achter met zijn datum. Ik stoorde me er niet aan, heb de datum gewoon even manueel juist gezet.

Nu gisteren avond kijk ik mijn agenda. Het was op die moment 22 juli 0:30uur. Dus juist na middernacht.
En de datum stond nog op zondag 20 juli...?

Heb alle instellingen nagekeken en kan nergens een fout vinden.

Google brengt me op het forum van nokia, waar dit probleem ook 1 keer is voorgekomen, maar niet opgelost.
Iemand nog last van dit rare ding?

//De tijd blijft overigens wel juist draaien!

[ Voor 3% gewijzigd door hanzer op 22-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad. De datum heb ik manueel moeten aanpassen. Nu is het zo dat ik altijd een horloge om heb waar de datum op staat, dus als dit niet overeenkomt merk ik het snel genoeg op. Maar het is toch opmerkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan de oplossing voor het volgende probleem niet vinden.

Op twee plaatsen waar ik vaak ben zijn draadloze netwerken. Mail for Exchange gebruikt maar één netwerk om de email en agenda te synchroniseren. Ik moet dus telkens met de hand omwisselen. Is het mogelijk om dit automatisch te laten doen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Iemand een idee waar ik momenteel fysiek een e51 kan kopen voor een goede prijs??
Ben niet op zoek naar een online shop. omdat ik veel verhalen hoor over problemen en dus met garantie zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
punica schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:20:
Iemand een idee waar ik momenteel fysiek een e51 kan kopen voor een goede prijs??
Ben niet op zoek naar een online shop. omdat ik veel verhalen hoor over problemen en dus met garantie zitten...
Kijk in de shopreview, de meest bekende/grootste online shops doen niet onder aan gewonde winkels wat betreft de garantie.

En wat denk je zelf? Mediamarkt, bel company etc, je kan toch gewoon even naar het dorp gaan en kijken?

'Fysiek' goedkoper dan in internetshops is moeilijk te vinden.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
punica schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:20:
Hij was een tijdje terug in de aanbieding bij de Makro voor ietsie meer dan 200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:22
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:50:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan de oplossing voor het volgende probleem niet vinden.

Op twee plaatsen waar ik vaak ben zijn draadloze netwerken. Mail for Exchange gebruikt maar één netwerk om de email en agenda te synchroniseren. Ik moet dus telkens met de hand omwisselen. Is het mogelijk om dit automatisch te laten doen?
Ik heb daarvoor Psiloc Connect gekocht.
(9,95 euro).

URL: http://connect.psiloc.com/

"How It Works:
Psiloc Connect is an application which will get rid of all your access point problems.

Upon installation the application will create a new access point on your phone - Psiloc Connect. Using that access point in any of your applications will let Psiloc Connect handle the connectivity.

It will do so by firstly searching the current surroundings for known WLAN networks, a connection will be made through the best available WLAN. If however, there are no WLANs in your vicinity, Psiloc Connect might use 3G/GSM to connect to the Internet
."

Erg makkelijk dus !
Je vult eenmalig voor al je Wifi-enabled programma's gewoon het Psiloc toegangspunt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
Ik heb een probleempje met stof achter het glas. Heeft iemand een idee hoe ik het stof weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
In de complatibliteits-lijst van Nokia voor de Nokia MD-6 miniluidsprekers komt de E51 niet voor.
Wel staan er toestellen zoals de Nokia 6120 en 6500. Nu is de vraag zou deze mini-luidsprekersetje ook werken op de E51? Op de Bol.com site staat als kenmerken: "Met adapters voor 2.5 mm. Nokia aansluitingen en 3.5 mm. minijack aansluitingen" zie: Link. Heeft iemand hier ervaringen mee of weet mij iets uit te leggen hierover?
Je zou zeggen dat de 2.5mm jack geen probleem moet zijn, maar op de Nokia site lees ik over een 3,5mm Nokia AV aansluiting... :?

Wat ik wel vindt op de site van Nokia is het volgende:
Inhoud van het verkooppakket Nokia Mini Luidsprekers MD-6
Nokia Audio Adapter AD-52 (voor Nokia toestellen met een 2,5 mm Nokia AV-aansluiting)
Nokia Audio Adapter AD-63 (voor toestellen met een 3,5mm standaard audio-verbinding zoals PC’s en MP3-spelers)
Nokia Draagtas
4 x AAA batterijen
Gebruikershandleiding

[ Voor 29% gewijzigd door DaJohn op 26-07-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ik heb de e51 sinds kort ook en hij bevalt mij p'prima, lekker duidelijke telefoon veel functies en voral mail for exchange vind ik werelds.Nu heb ik sinds een dag of 3,4 dat wanneer ik een gesprek aanneem ik niks hoor en de persoon aan de andere kant ook niet. ene keer wel andere keer niet heel wisselend. Is dit een bekend probleem of hebben jullie dit nog nooit eerder gehoord? Zoja het een bekend probleem is is er dan een oplossing voor? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
Thijmen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:58:
Ik heb de e51 sinds kort ook en hij bevalt mij p'prima, lekker duidelijke telefoon veel functies en voral mail for exchange vind ik werelds.Nu heb ik sinds een dag of 3,4 dat wanneer ik een gesprek aanneem ik niks hoor en de persoon aan de andere kant ook niet. ene keer wel andere keer niet heel wisselend. Is dit een bekend probleem of hebben jullie dit nog nooit eerder gehoord? Zoja het een bekend probleem is is er dan een oplossing voor? Alvast bedankt!!
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, toestel was toen ook pas enkele dagen oud. Ik heb hem toen meteen omgeruild voor een nieuw exemplaar.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Wie weet hoe ik een standaard toegangspunt kan opgeven voor mijn WIFI verbinding? Ik wil dat als ik thuis ben, hij gewoon de verbinding hierzo oppikt. Nu geeft hij, wanneer ik naar een website wil, een lijstje op waaruit ik moet kiezen.
Het lijkt me overigens handig dat ik wél dat lijstje krijg als ik niet thuis benen dus geen gebruik kan maken van mijn eigen draadloze verbinding..

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ik ga binnenkort op vakantie. Op dit moment heb ik op mijn E51 ingesteld dat hij automatisch e-mail binnenhaalt. Echter heb ik als keuze aangegeven dat hij uitsluitend op eigen netwerk moet binnen halen. Ik heb Vodafone als provider en ga naar Griekenland op vakantie. Daar hebben ze ook Vodafone als provider. Betekent dit dat hij ook op dit netwerk gaat binnen halen van mijn e-mail of moet ik hem toch uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
tbenschop2 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:07:
Wie weet hoe ik een standaard toegangspunt kan opgeven voor mijn WIFI verbinding? Ik wil dat als ik thuis ben, hij gewoon de verbinding hierzo oppikt. Nu geeft hij, wanneer ik naar een website wil, een lijstje op waaruit ik moet kiezen.
Het lijkt me overigens handig dat ik wél dat lijstje krijg als ik niet thuis benen dus geen gebruik kan maken van mijn eigen draadloze verbinding..

Anyone?
Zie mijn eerdere post:
recharge in "Het Nokia E51 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:32:
Ik snap het verschil tussen "E mailmeldingen" en "E mail ophalen" niet. En ja, ik heb de handleiding gelezen.

Ik heb inmiddels YouTube met HSDPA ook aan de praat, was inderdaad een instelling. Even een mailtje gestuurd naar de helpdesk en het was verholpen.

As we speak installeer onze systeembeheerder Mail for Exchange voor mijn zakeljike email. Kreeg dat namelijk niet aan de praat. Heb trouwens ook RoadSync gedownload, ben benieuwd of dat beter werkt. Laat mijn bevinden nog weten.
Mij lukt het met de youtube filmpjes ook niet via umts/hsdpa maar wel via wifi. Heb telfort..
Kun je me de instellingen vertellen die het bij jou wel werkende maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Is het lastig een thema te maken voor de e51 met de pictogrammen van de nokia 6300?
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:NualCI09TMdTFM:http://www.knowyourmobile.com/siteimage/scale/800/600/1978.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de T-mobile branded gebruikers van dit toestel, de firmware upgrade laat nog wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:21
Wordt dit toestel binnenkort ook leverbaar voor de KPN ZM (KPN business center)? Enig idee? Maandag was ik bij KPN BC, en toen hadden ze de E51 niet in hun 'assortiment'.... :?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

christiaann1985 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:10:
Is het lastig een thema te maken voor de e51 met de pictogrammen van de nokia 6300?
[afbeelding]
Geen idee, maar zoveel verschil met de standaard iconen zie ik niet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
MrSleeves schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Geen idee, maar zoveel verschil met de standaard iconen zie ik niet.
Ze zijn wat groter en er staat geen text onder, dat vind ik mooier en rustiger..
De tekst onder de iconen is niet uit te schakelen toch? (ik kon het niet vinden)

[ Voor 56% gewijzigd door christiaann1985 op 31-07-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Smileys in SMS en tijdstip sms ontvangen?

Heb heel deze topic doorworsteld, ook al op internet verder gezocht, maar zit met enkele vragen nog alvorens mij dit toestel te willen aanschaffen:
- smileys invoegen in een sms: kan iemand bevestigen of door enkele keren op "1" te drukken je dan een smiley krijgt en je die smiley kan veranderen door op "*" te drukken?
- las ergens dat je niet het uur te zien krijgt dat een sms is verstuurd of een telefoongesprek is binnengekomen, maar enkel de dag. Kan iemand dat bevestigen?
- is dit toestel gemakkelijk bruikbaar om via de GSM te surfen op je laptop dus maw je GSM als modem te gebruiken?

Alvast bedankt voor een vlugge respons,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Leffunk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:37:

Heb heel deze topic doorworsteld, ook al op internet verder gezocht, maar zit met enkele vragen nog alvorens mij dit toestel te willen aanschaffen:
- smileys invoegen in een sms: kan iemand bevestigen of door enkele keren op "1" te drukken je dan een smiley krijgt en je die smiley kan veranderen door op "*" te drukken?
- las ergens dat je niet het uur te zien krijgt dat een sms is verstuurd of een telefoongesprek is binnengekomen, maar enkel de dag. Kan iemand dat bevestigen?
- is dit toestel gemakkelijk bruikbaar om via de GSM te surfen op je laptop dus maw je GSM als modem te gebruiken?

Erik
- 1e: Nee, ik krijg en heb geen smiley's

- 2e: Je krijgt gewoon bij alle ontvangen, verzonden en gemist alle details te zijn. Tijd + datum

- 3e: Weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Geen smileys kunnen vinden; maarja, dit is natuurlijk ook een zakelijke telefoon.
Van een SMS, alleen de datum, bij de berichtgegevens zie je de tijd. Bij gemiste oproepen zie je wel de tijd.
Niet geprobeerd, maar zou wel moeten kunnen denk ik.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn

Erik
1e: zoals al gezegd is: het is een zakelijke telefoon, dus nee.

2e: wanneer je het bericht opent en op opties drukt en dan op berichtgegevens zie je alle gegevens van het smsje.

3e: in combinatie met Joikuspot werkt het goed. Heb er geen problemen mee gehad. zowel van de provider (Vodafone) als met de verbinding zelf. Het is alleen niet zo snel als "thuis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Erik
Via GSM zou ik niet willen surfen, dat gaat met 9.6 Kbit/s. :P
Maar via UMTS/HSDPA gaat perfect, ben regelmatig hele dagen online op die manier.
Vanaf een Macbook Pro, via bluetooth.
Ik haal ongeveer 100-110 Kbyte/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Via GSM zou ik niet willen surfen, dat gaat met 9.6 Kbit/s. :P
Maar via UMTS/HSDPA gaat perfect, ben regelmatig hele dagen online op die manier.
Vanaf een Macbook Pro, via bluetooth.
Ik haal ongeveer 100-110 Kbyte/s.
Haha inderdaad... nu je het zegt.. scherp Fabio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Bon, heb stap gezet en E51 gekocht.

Je hebt dus wel degelijk smileys op E51, zij het de gewone met name ":-)" dingen.

Hoe: door woordenboek aan te zetten en dan drie keer op 1 te drukken, dan krijg je van zelf een :-)

Ander vraagje nog: is er optie om in contactenlijst vb twee regels te gebruiken per naam? In nokia 6021 kreeg je zo vb netjes voornaam en achternaam volledig te zien. Hier krijg ik vb voornaam volledig, maar slechts een stukje van achternaam, omdat alles op één regel moet
En vb in details van contact bij adres, bij een lange straatnaam ook maar enkel een stuk van die straat?
Bestaat daar een oplossing voor?

Nog probleem: de code voor vb MAC-adres of iets als *#0000# of *"06# geven enkel een "tuut" toon en geen gegevens die tevoorschijn komen. Ik geef dit gewoon in op mijn beginscherm, maar zie dan niets gebeuren nadat ik laatste # heb gezet. De net ingetypte code verdwijnt en je hoort enkel een toon. Wat doe ik hier verkeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Leffunk op 03-08-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
Weet er iemand hoe je geïnstalleerde applicaties terug naar de PC stuurt als SIS of SISX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Kamps
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 15:51
jurriaandvm schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:44:
Weet er iemand hoe je geïnstalleerde applicaties terug naar de PC stuurt als SIS of SISX?
zelfde vraag hierzo... of als jar...

NIET met nokia PC-suite, zoals je wel zou denken...

[ Voor 12% gewijzigd door Pascal Kamps op 03-08-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

Reinier

\o/

Leffunk schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:54:
Bon, heb stap gezet en E51 gekocht.

Je hebt dus wel degelijk smileys op E51, zij het de gewone met name ":-)" dingen.

Hoe: door woordenboek aan te zetten en dan drie keer op 1 te drukken, dan krijg je van zelf een :-)
Ik krijg dan slechts puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Tooooony schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:12:
[...]

Hij was een tijdje terug in de aanbieding bij de Makro voor ietsie meer dan 200,-
ik heb er nog 1 te koop.
laat maar horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
@ Reinier.

Mmm, die smileys werken dus alleen als je invoertaal op engels staat en niet op nederlands... Vreemd hoor. Als het in engels kan, kunnen ze dat toch ook voorzien voor andere talen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

DaLuca schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:13:
Ernstig probleem,

Ik krijg mijn telefoon niet aan. Hij laat nog wel het Nokia logootje zien maar op het moment dat ie de PIN moet vragen houd ie ermee op. Hij blijft wel aan maar ik kan geen acties uitvoeren en het scherm is leeg.

Daarnaast doet het opladen het ook niet meer... iemand een oplossing?

Het liefst wil ik een hard reset vermijden.
Heb vrijwel hetzelfde probleem, alleen komt bij mij niet eens dat Nokia logo meer te voorschijn. Is dat een hardware probleem en moet ie retour of zit er ergens een reset-iets op waarmee ik hem nieuw kan starten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Leffunk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 07:27:
@ Reinier.

Mmm, die smileys werken dus alleen als je invoertaal op engels staat en niet op nederlands... Vreemd hoor. Als het in engels kan, kunnen ze dat toch ook voorzien voor andere talen lijkt me...
Je kan een smiley toevoegen in je eigen Nederlandse T9 word list, als je dan 3 puntjes toevoegd maakt hij er een text smiley van : - ), blijkbaar staat hij al wel in de UK en andere woorden lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
@cootjec: bedankt voor de tip: het is gelukt en het werkt! Super.

Bestaat er een mogelijkheid om met één druk direct naar je inbox te gaan van je sms-berichten. Ik vind enkel een mogelijkheid te linken naar "berichten", maar dan moet je daar alsnog eerst inbox aanklikken?

[ Voor 33% gewijzigd door Leffunk op 04-08-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recharge
Leffunk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:14:
@cootjec: bedankt voor de tip: het is gelukt en het werkt! Super.
Uiteraard erg nuttig/handige tip .
Ik zie alleen niet waar/hoe ik die smiley toevoeg ?

Kan wel een duw in de goeie richting gebruiken ! ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door recharge op 04-08-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
recharge schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:59:
[...]

Uiteraard erg nuttig/handige tip .
Ik zie alleen niet waar/hoe ik die smiley toevoeg ?

Kan wel een duw in de goeie richting gebruiken ! ;-)
111 typen -> volgende -> volgende -> spellen -> :-) intypen -> klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
mithras schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:37:
[...]

111 typen -> volgende -> volgende -> spellen -> :-) intypen -> klaar
bij mij kwam 'spellen' niet in beeld, alleen maar 'symbool invoegen'.
Dus heb ik maar een heel lang raar woord ingestypt, toen kwam spellen vanzelf inbeeld.
Vervolgens schermpje bij woordinvoegen leeg maken en je smilie intypen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Leffunk schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:14:
Bestaat er een mogelijkheid om met één druk direct naar je inbox te gaan van je sms-berichten. Ik vind enkel een mogelijkheid te linken naar "berichten", maar dan moet je daar alsnog eerst inbox aanklikken?
Je kunt bij menu -> instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> one touch-ttsn -> berichtentoets kiezen voor berichten en dan wordt er gevraagd of er naar de hoofdmap moet worden gegaan of een specifieke map / nieuw bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
Maar daarmee kom je niet direct in je inbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Klopt, daar loop ik ook tegenaan. Helaas wordt die optie dus niet ondersteund, maar nu heb ik maar de hoofdmap cq "overzicht" geselecteerd.

Heeft iemand trouwens ook problemen ondervonden bij het sorteren van voor- en achternaam bij smsberichten? Ik heb gescheiden voor- en achternaam velden en daarbij in het adresboek aangegeven dat ik ze op 'voornaam achternaam' wil hebben, zodat de lijst er "normaal" uit ziet. Alleen krijg ik dus in mijn inbox wel de standaard optie 'achternaam voornaam' te zien :|
Iemand een oplossing, want bij de opties staat de mogelijkheid niet om het aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
mithras schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:10:
Klopt, daar loop ik ook tegenaan. Helaas wordt die optie dus niet ondersteund, maar nu heb ik maar de hoofdmap cq "overzicht" geselecteerd.

Heeft iemand trouwens ook problemen ondervonden bij het sorteren van voor- en achternaam bij smsberichten? Ik heb gescheiden voor- en achternaam velden en daarbij in het adresboek aangegeven dat ik ze op 'voornaam achternaam' wil hebben, zodat de lijst er "normaal" uit ziet. Alleen krijg ik dus in mijn inbox wel de standaard optie 'achternaam voornaam' te zien :|
Iemand een oplossing, want bij de opties staat de mogelijkheid niet om het aan te passen :)
Klopt, daar loop ik ook tegenaan.. ;)
Volgens mij is er geen oplossing voor dat probleem, ik heb dit met eerdere s60 toestellen ook al gehad en ook geen oplossing kunnen vinden.. Jammer..

Overigens ben ik op zoek naar een aantal strakke, eenvoudige thema's, zonder veel poespas. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Weet iemand hoe je makkelijker je contacten kunt categoriseren.
Ik heb ze in outlook per bedrijf gecategoriseerd, maar dit kan je dan niet zien in je telefoon.
Je kunt alleen maar in de nokia per groep catergoriseren, alleen dit kan je dan weer niet synchroniseren in outlook? Of kan dit wel?

Ik heb heel veel contacten, had vroeger op mijn pda webis pim agenda, die kon dat altijd goed laten zien per bedrijf.

Weet iemand een oplossing of gebruiken jullie een ander programmaatje?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

jurriaandvm schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:53:
Maar daarmee kom je niet direct in je inbox ;)
ah, was er blind vanuit gegaan dat je ook wel inbox kon selecteren ;) jammer dat dat niet kan, laat 'm zelf gewoon naar de hoofdmap gaan, kan ik van daaruit zowel snel naar sms als email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 19:16
Ik sta op het punt om deze te betellen als vervanging van mijn E50, en kwam toevallig dit tegen ergins in dit topic:
Als je nog een oude Dutchtone sim hebt kun je geen gebruik maken van UMTS (3G) aangezien die sim kaarten daar nog niet op voorbereid waren. Ik heb vorig jaar mijn sim gratis laten omruilen voor een nieuwe UMTS geschikte sim.

klopt dit? ik vind het een beetje onlogisch klinken namelijk, maar als het wel zo is moet ik ook een nieuwe sim... heb nog een BEN sim uit 2000 :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jep, oude simkaarten ondersteunen geen 3G. Ook SIM chips evolueren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mithras schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:06:
Jep, oude simkaarten ondersteunen geen 3G. Ook SIM chips evolueren ;)
ik heb nu wel een 3G icoontje in mijn scherm (met oude sim)... verder heb ik T-Mobile PIT (niet +).
Het lijkt wel iets sneller te gaan als op mijn E50, maar volgens mij is de max snelheid van PIT ook weer afhankelijk wanneer je het hebt afgesloten...
Weet iemand hier meer over te vertellen? of hoe je goed je snelheid kan testen/zien?

edit
ik zie nu dit op de t-mobile site: Pocket Internet Totaal Tot 128 Kbps
dat is toch 2 x zo snel als max GPRS? dan kan het wel ongeveer kloppen..
zijn er mensen die een paar maanden PIT hebben en een snellere verbinding?

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 06-08-2008 08:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijne is weer heel.

Ik ben er nog steeds erg mee te spreken. Alleen moet ik nog steeds een enorme studie doen om de menu's door te krijgen en alle icoontjes goed te krijgen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb inmiddels een mooie tijd-screensaver op mn E51 gezet, maar na een aantal minuten verschijnt de standaard nokia balk weer met de tijd en datum erin.

kun je deze uitzetten zodat ik alleen de SWF screensaver te zien krijg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Conan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:42:
Ik heb inmiddels een mooie tijd-screensaver op mn E51 gezet, maar na een aantal minuten verschijnt de standaard nokia balk weer met de tijd en datum erin.

kun je deze uitzetten zodat ik alleen de SWF screensaver te zien krijg?!
Cclock kan de standard balk vervangen met grote tijd screen saver link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Voor de mensen die nog een mooie strakke theme zoeken (bij de black steel E51) met mooie icoontjes in stijl:
http://www.babinokia.com/...k-v5-2-versions/#more-455

deze is ook erg mooi, maar de text is mij iets te donker, misschien de maker eens mailen want ze zijn wel er strak.
http://www.babinokia.com/2008/07/27/dark-colors-2/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
cootjec schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Cclock kan de standard balk vervangen met grote tijd screen saver link
ok, dus aan de screensaver heb je niet zoveel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
klopt dit? ik vind het een beetje onlogisch klinken namelijk, maar als het wel zo is moet ik ook een nieuwe sim... heb nog een BEN sim uit 2000 :D
Even de T-mobile klantenservice bellen; voor zulke vaste klanten doen ze dat gratis als service. Of het nodig was weet ik niet, maar bij overstappen op deze telefoon heb ik ook mijn Ben-SIM uit 1999 kostenloos laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb ze een mailtje gestuurd. Als dat te lang duurt bel ik ff.
Heeft er iemand met PIT ook 3.5g in het scherm. Ik heb tot nu alleen 3g gezien in beeld

/edit

Heeft er iemand ook nog een mooi programma om je pc aan te sturen (muis, wmp winamp etc)? ik ben er wel een paar tegen gekomen, maar het is of geen freeware of het werkt niet...

[ Voor 38% gewijzigd door Prulleman op 07-08-2008 15:20 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Reminders?

Op vb een 6021 heb je in je Calendar types vergaderingen, memo, verjaardag, en ook herinnering.

In een E51 vind ik alleen vergaderingen, verjaardag, memo en taken.

Taken vind ik niet geschikt --> die komen enkel in beeld op je standby scherm als je "taken" hebt aangevinkt, terwijl herinneringen in de 6021 effectief een type is in Calendar en daar dus ook in verschijnt...

Is er een manier om toch met herinneren te werken, desnoods via een apart programmaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vergaderingen komen toch gewoon op je home screen? Alleen het icoontje is misschien anders

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
Of een alarm instellen? Daar kun nl. je ook tekst kwijt. Werkt wel maximaal 7 dagen vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Weet iemand hoe je makkelijker je contacten kunt categoriseren.
Ik heb ze in outlook per bedrijf gecategoriseerd, maar dit kan je dan niet zien in je telefoon.
Je kunt alleen maar in de nokia per groep catergoriseren, alleen dit kan je dan weer niet synchroniseren in outlook? Of kan dit wel?

Ik heb heel veel contacten, had vroeger op mijn pda webis pim agenda, die kon dat altijd goed laten zien per bedrijf.

Weet iemand een oplossing of gebruiken jullie een ander programmaatje?
Ik hoor het graag.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Andere dit probleem niet?
Of hebben jullie mogelijk nog oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
mensen,

ik zit met een probleempje. Ik heb stof achter mijn scherm van mn e51 zitten. Heeft iemand een idee hoe ik het front eraf krijg zodat ik het weg kan halen. Ik heb namelijk niet zo n zin om mn telefoon weer een paar weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan de cover met een torx schroevendraaier weghalen. Dan kan je onder je plastic scherm het stof weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
dankjewel! ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem wat zich al enkele keren heeft voorgedaan.. dat is namelijk dat opeens mijn t9-woordenboek helemaal gewist lijkt. Dit is volgens mij gebeurd nadat ik een bepaalde applicatie heb gebruikt (GIZMO, om te msnen met mijn gsm). Gisteravond werkte hij nog wel maar nadat ik hem niet meer gebruikt heb zijn nu alle woorden weg.

Wat kan de precieze oorzaak zijn? En kan ik al deze woorden weer terugkrijgen in mijn t9-woordenboek?

Het is super-irritant. Alvast bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kijk eens bij settings>general>personalisation>language>predictive text (moet natuurlijk op on staan)
volgens mij krijg je t9 niet aan met je # als ie daar uit staat

heb je wel de 2 streepjes voor het potloodje staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 11-08-2008 12:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T9 werkt dan wel maar mijn zelf toegevoegde woorden worden gewist. Sorry dat ik onduidelijk was hierin. Ik zal eens proberen wat je zegt. (al is de mijne nederlands)
Tekstvoorspelling zoals het heet in NL staat inderdaad gewoon aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ok, ik had niet begrepen dat het alleen om de zelf toegevoegde woorden ging.

Worden ze nu niet meer opgeslagen of worden ze elke keer gewist nadat je gizmo hebt gedraait?

Nog een vraagje over A-GPS, ik heb net een beetje gezocht op de nokia site, maar het lijkt dat deze applicatie alleen via firmware update beschikbaar is voor toestellen met interne GPS... kan iemand dit bevestigen? is er nog een andere mogelijkheid om een snellere fix te krijgen op de E51?

[ Voor 45% gewijzigd door Prulleman op 12-08-2008 10:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb ook een probleempje met mijn e51!

1) als ik aan het smsen ben, doen soms de toetsen; 5,6,8 en 9 het niet! erg vervelend, iemand enig idee hoe dit kan, of wat ik er aan kan doen?

2) als ik aan het smsen ben, krijg ik steeds een pop up met; u heeft u email niet geconfigureerd, wilt u dit nu doen? als ik het dan afsluit kan het wel zo zijn dat hij nog 4x weer opnieuw opstart met die vraag, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 3 maanden E51-gebruik kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden met het toestel ben; een alles in één toestel, waarbij een losse mp3-speler en navigatie niet meer nodig zijn. De accuduur valt met dit soort gebruik echter niet mee.

Wat ik wel mis is een met een wachtwoord af te sluiten gedeelte om wachtwoorden en andere te verbergen info in op te slaan. De hiervoor gebruikte 6310i had dat wel en zo had ik altijd alle info bij de hand.

Heb ik nog iets niet ontdekt?
Of bestaat hier een gratis applicatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:05:
Na ongeveer 3 maanden E51-gebruik kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden met het toestel ben; een alles in één toestel, waarbij een losse mp3-speler en navigatie niet meer nodig zijn. De accuduur valt met dit soort gebruik echter niet mee.

Wat ik wel mis is een met een wachtwoord af te sluiten gedeelte om wachtwoorden en andere te verbergen info in op te slaan. De hiervoor gebruikte 6310i had dat wel en zo had ik altijd alle info bij de hand.

Heb ik nog iets niet ontdekt?
Of bestaat hier een gratis applicatie voor?
niet gratis, maar de laatste 2 zijn maar 9 dollar... (ongeveer 3 biertjes in de kroeg...)
http://www.splashdata.com/splashid/series60/index.htm
http://www.clickapps.com/...m?pid=16199&section=S60V3
http://www.clickapps.com/...tm?pid=3972&section=S60V3

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:33:
Hey!

Ik heb ook een probleempje met mijn e51!

1) als ik aan het smsen ben, doen soms de toetsen; 5,6,8 en 9 het niet! erg vervelend, iemand enig idee hoe dit kan, of wat ik er aan kan doen?

2) als ik aan het smsen ben, krijg ik steeds een pop up met; u heeft u email niet geconfigureerd, wilt u dit nu doen? als ik het dan afsluit kan het wel zo zijn dat hij nog 4x weer opnieuw opstart met die vraag, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne
1) lijkt het een hardware of software probleem (maw, doen ze het wel als je maar hard genoeg drukt, of doen ze het zodra je in een andere app zit weer wel?)

2) staat de email setup wizard nog als active standby plugin? zo ja, deze kan uit. je kan ook gewoon een fake email box configureren, (alleen de verplichte velden, als je bang bent voor extra kosten moet je gewoon een wlan toegangspunt kiezen, dan heb je nooit dataverbruik bij je mobiele provider
of je stelt gewoon je echte email in :) misschien dat je er dan vanaf bent

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik het al geruime tijd problemen met mijn woordenboek. De woordenboek staat op Nederlans maar toch tikt hij bij bepaalde woorden engels vb; als ik EN intik geeft hij nu altijd DO en vb als ik OM intik geeft hij altijd NO, hij deed dat vroeger zeker niet zo, vooral die DO ipv EN is zeer vervelend. Hoe kan
ik dat veranderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat je zelf een woord hebt toegevoegd met de combinatie 'en'. Ik vind de SMS functie wel een van de mindere functies, vergeleken met mijn Sony telefoon. Die deed tenminste het laatst gekozen woord als eerste en niet het zelf ingeprogrammeerde woord.

en is bij mij nu per definitie 'ff'. Super irritant. Dat kan je vast ergens uit een lijst halen (hoop ik), maar ik verdrink een beetje in de menustructuur van deze telefoon (minpunt 2 :P).

Verder blijft-ie relaxed :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:05:

Heb ik nog iets niet ontdekt? Of bestaat hier een gratis applicatie voor?
Nee de telefoon zelf heeft zoiets niet (ik miste het ook). Wat ik gebruik is het gratis KeePass Password Safe; ook op de PC trouwens. Is open source en erg veilig, zo men zegt.. Werkt prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je woorden uit de woordenboek haalt?

• Prulleman
je hebt iets als dit programmatje nodig (explorer voor verborgen bestanden zeg maar)
http://simonjudge.com/sexplorer.html

de file staat onder C:\predic\101F8615_F.dat (naam kan denk ik afwijken)
volgens allaboutsymbian kan je deze weghalen en wordt ie weer opnieuw (leeg) aangemaakt bij het eerste woord wat je toevoegd.

Ik heb ook even geprobeerd of ik iets met ultraedit kan veranderen, maar dat gaat denk ik niet meevallen, het is helaas geen ascii file.

/edit
hier is nog wat meer info:
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=18178
daar heeft een gast met wordpad de boel aangepast. let op spaties en delimiters in de file!!!!
wat hij zegt over de file proberen te copieren heb ik ook gemerkt, copy paste werkte bij mij niet en toen ik cut paste deed werd de hele map verplaatst... anyway, ik heb em ook weer gewoon terug kunnen zetten

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 14-08-2008 07:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan P schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:58:
[...]

Nee de telefoon zelf heeft zoiets niet (ik miste het ook). Wat ik gebruik is het gratis KeePass Password Safe; ook op de PC trouwens. Is open source en erg veilig, zo men zegt.. Werkt prima in ieder geval.
Dank!
Ga er vanavond eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Mocht je SIP VoIP willen gebruiken met een ZyXEL P-2602H-D1A modem: bij mij werkte het pas toen ik bij Network > NAT > ALG de optie 'Enable SIP ALG' uitgezet had. Heeft me wel even gekost voordat ik door had dat dit de reden was dat de registratie steeds mislukte. Misschien hebben jullie hier nog iets aan...

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E51 nu sinds februari en hij bevalt super goed. Mogelijkheden zijn uitgebreid, Wlan is erg handig en verder gewoon een prima toestelletje.

Bij mij beginnen echter de zachte knopjes aan de zijkanten en de aan/uit knop te slijten. Zo erg zelfs dat ik de aan/uit knop alleen nog maar in kan drukken als ik echt m'n nagels gebruik, hierdoor gaat de knop alleen maar verder kapot. Ook het knopje voor de spraakherkenning is al helemaal versleten, daar druk ik nu gewoon rechtstreeks op het knopje ipv op het zachte gedeelte.

Zijn er meer mensen met deze problemen en valt zoiets onder de garantie? Ik vind het persoonlijk namelijk belachelijk dat zulke knoppen al na een halfjaar helemaal versleten zijn en dat voor zo'n zakelijke telefoon. Ik had verwacht dat een telefoon in deze prijsklasse en voor deze doelgroep beter bestand zou zijn hiertegen.
Ik wil eigenlijk met de telefoon teruggaan naar het verkooppunt, maar voordat ze hem opsturen wil ik graag eerst weten of er meer mensen zijn die hiervoor al bij Nokia zijn geweest. Voordat ik straks een enorme rekening voor reparatie krijg, omdat het niet onder de garantie valt.....
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste